Gracze przemówili, i bardzo dobrze. Może zrobić to samo z dlc oraz wydawaniem niedokończonych oraz źle zoptymalizowanych gier?
TYLKO NIE CHWALCIE STEAMA I BETHESDY ZA TO, ŻE SIĘ WYCOFALI I JACY TO ONI SĄ WSPANIAŁOMYŚLNI I DOBRODUSZNI! TRZEBA CAŁY CZAS PO NICH JECHAĆ ZA TO, ŻE W OGÓLE TAKI POMYSŁ, JAK PŁATNE MODY PRZYSZEDŁ IM DO ŁBÓW. (I jeszcze to uzasadnienie Bethesdy... Tylko idioci w nie uwierzą)
Obawiam się, że prędzej czy później i tak wrócą do tego pomysłu.
warass [1]
Może zrobić to samo z dlc oraz wydawaniem niedokończonych oraz źle zoptymalizowanych gier?
Idea jak najbardziej słuszna, ale z tym byłoby o wiele trudniej. Zwłaszcza patrząc na to, że w wątku o płatnych modach znaleźli się obrońcy takiego rozwiązania, więc co dopiero w przypadku DLC (które pochodzą w całości od twórców, a nie od fanów-moderów-amatorów) i niedokończonych gier ("ja kcem tom gre jósz tera!!!!!!oneoneone1111").
"...our main goals were to allow mod makers the opportunity to work on their mods full time..."
I dlatego zaoferowaliśmy im tak atrakcyjny podział zysków:)
Mysleli, ze po pierdylionie DLC, rezygnacji z mozliwosci odsprzedazy kupionych gier, mikrotransakcji i innego badziewia pececiarze nadstawia sie tak samo w przypadku platnych modow. I sie troche przeliczyli.
Heh, długo było. Dobrze wiedzieć, że potrafią się jednak ugiąć jeżeli spotyka ich wystarczającą ilość krytyki. Dobrze też wiedzieć, że graczom się jednak ten pomysł nie spodobał.
@Irek22
"TYLKO NIE CHWALCIE STEAMA ZA TO, ŻE..."
A za co tu go chwalić? Szkoda mi ich, bo kolejny raz firma musiała się ugiąć pod naporem zmasowanej głupoty graczy.
"TRZEBA CAŁY CZAS ICH JECHAĆ ZA TO, ŻE W OGÓLE TAKI POMYSŁ, JAK PŁATNE MODY PRZYSZEDŁ IM DO ŁBÓW."
Ja tam wolę jechać bęcwałów, którzy krytykują coś tylko dlatego, że tak robi masa, a sami nie mają dość rozumu, żeby przeanalizować problem. Pomysł był krytykowany dlatego, że internetowi inteligenci - jak jest z przeciętnymi zdolnościami umysłowymi użytkownika internetu, widać na prawie każdym forum - myśleli, że Valve zbiera 75% zysku. Poza tym oczywiście zapanowało wielkie obruszenie, dlaczego Valve w ogóle ma na tym zarabiać, przecież kasę powinni dostawać tylko twórcy modyfikacji (którym, nawiasem mówiąc, przeciętni użytkownicy modów prawie nigdy nie dają ani grosza). Tymczasem pomysł był jak najbardziej dobry, mógł polepszyć jakość modyfikacji, pomóc samym moderom i zachęcać firmy do dawania większych możliwości modowania swoich gier.
@warass, Irek22
Gry są teraz znacznie bardziej dopieszczone niż były kiedyś. Nawet ten nieszczęsny, zepsuty na każdym kroku AC:Unity proporcjonalnie nie wykracza ilością bugów ponad niektóre produkcje z lat dziewięćdziesiątych. No i na pewno bugi są znacznie mniejszego kalibru - a i tak wydanie zbugowanej gry wystarczająco odbija się na portfelach wydawców. Biorąc pod uwagę wielkość gier, ilość pracy, jaką trzeba włożyć w ich stworzenie i budżet jaki to pochłania, sądzę, że trzeba w ogóle nie rozumieć współczesnego rynku, żeby krytykować DLC.
Na 99,9% podejma kolejna probe, tylko teraz beda troszeczke bardziej subtelni, moze zwieksza ciutke % kasy dla moderow zeby nie bylo takich jekow. Ale chciwosc nie pozwoli im na zupelne porzucenie tego pomyslu.
wow tego się nie spodziewalem,pięknie :)
Tymczasem pomysł był jak najbardziej dobry, mógł polepszyć jakość modyfikacji, pomóc samym moderom i zachęcać firmy do dawania większych możliwości modowania swoich gier. Tą wypowiedzią właśnie mnie zabiłeś. Dzięki takim graczom zagrywki w postaci dlc w dzisiejszych czasach to norma.
Idąc Twoim tokiem przytoczę właśnie sprawę dlc. Kiedyś to co dają nam obecnie w tych śmiesznych "dodatkach" było dawane za darmo z kolejnymi patchami! No ale przecież zróbmy to teraz płatne, bo pomoże to polepszyć jakość dlc oraz zachęcić firmy do dawania większych możliwości w wydawaniu dlc. I teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy z biegiem czasu, polepszyły się jakościowo dlc, czy może jesteśmy dymani poprzez nieudostępnieniedodatkowych zawartości, które de facto znajdują się na płycie podstawowej wersji gry, ale lepiej dodatkowo za nie zapłacić! Widać, że niektórzy nie uczą się na błędach.
Gry są teraz znacznie bardziej dopieszczone niż były kiedyś. To chyba jednak gramy w inne gry...
za jakis czas znowu beda probowac to wprowadzic tylko podzial zyskow bedzie bardziej korzystny dla samego modera i beda czekac na odzew spolecznosci na kolejna propozycje
Dzieciarnia jak zwykle krzyczała krzyczała , ale żeby podać jakieś argumenty oparte na danych dlaczego nie powinno się płacić za mody , to nie podała...
o I widze tego słynnego Irka, co wszyscy mówią że 24/7 na golu i już czeka by potrolować :D
miło poznać
Jezu, Valve zrezygnowało z dymania graczy przez uczynienie kolejnej od początku darmowej rzeczy płatną. Świat się kończy
OsK[ar] = konsument idealny
Ja bym powiedział, że konsument świadomy.
Wiesz na czym polega podstawowa zasada wolnego rynku? Na tym, ze tu nic nie jest sterowane. Moderzy chcieli zarabiać na modach, skonsultowali się z Valve i Bethesdą - ci drudzy się zgodzili. Luz. No to płacimy moderom za ich pracę, całość opiera się na "Zapłać ile chcesz, ale z minimalną sumą". Czyli jak w bundlach z grami. Klienci widzą że warto - płacą i korzystają, inni mówią że to niewarte ich ojro - olewają. Jeżeli tych pierwszych jest więcej, to usługa dalej istnieje. Valve ustalił mocno dużą stawkę dla nich - też nie słyszałem, aby ci moderzy powiedzieli "A to w takim razie Gaben spadaj" - płatne mody wciąż są, tak samo jak i darmowe. Valve się wycofało z tego - też dobrze, bo jako konsument wolę by coś było za darmo - to naturalne, mimo tego że szanuje ich pracę.
Wszystko jest ułożone na obopólnej zgodzie, nikt nie był do niczego zmuszany, to moderzy wyszli z taka inicjatywą - ale nie, Valve i Bethesda jest zła, bo się na to zgodziła. No ludzie...
Po prostu zrozumcie, że jak większości konsumentów by to pasowało - to nie macie prawa jęczeć, po prostu tego nie kupujcie. A że nie pasowało - też dobrze. Czy tak samo będziecie jechać po np. Garry's Mod, który na początku był darmowym modem - a teraz stał się pełnoprawnym tytułem? Czym to się tak naprawdę różni od płatnego moda? Przez 90% tej całej dyskusji płynął potok gówna w stronę Valve, że bierze kasę za te mody - zapominając, że to po prostu moderzy chcieli w ten sposób zacząć zarabiać
gnoll -> dlaczego ciagle powtarzasz, ze to moderzy wyszli z inicjatywa? Bo ja widzialem dokladnie inna wersje - to moderzy dostali propozycje od valve/beth.
[15]
Moderzy chcieli zarabiać na modach, skonsultowali się z Valve i Bethesdą - ci drudzy się zgodzili.
Jakies zrodlo tych rewelacji? Bo blog Bethesdy na ten temat mowi cos zupelnie odwrotnego.
Po prostu zrozumcie, że jak większości konsumentów by to pasowało
Wlasnie wiekszosc konsumentow stwierdzila, ze im nie pasuje - dlatego tymczasowo pomysl zostal zawieszony. Kolejne zaklinanie rzeczywistosci? "pokolenie steama" jest rzeczywiscie zalosne...
[17]
Yup. Ktos jest tutaj "klientem doskonalym" i stara sie przekonac do tej racji innych. Nice try, gnoll but it's not gonna happen.
Sam pomysł (płacenia komuś za jego pracę - nawet amatorską) nie jest w 100% zły, natomiast to jak Valve podeszło do tematu to całkowita porażka. Podział zysków - tragedia. Kontrola jakości - całkowity brak (zero jakiegokolwiek obowiązku supportu ; "mody" w workshopie na poziomie śmieciowym). Ochrona praw autorskich - nie istniejąca: moderzy usuwali swoje mody z Nexusa, bo każdy mógł je zajumać i umieścić w Workshopie jako swoje - to jest absolutna żenada, że Valve nawet czegoś takiego nie przewidziało. Inne kwestie prawne i licencje - zero przygotowania: prosty przykład - moder C "kasuje" za swoje dzieło, ale użył w nim animacji modera B i plików dźwiękowych modera A - więc dlaczego tylko C ma czerpać finansowe korzyści :) ?
Mógłbym tak jeszcze długo - tylko po co :) ? Koniec końców - wobec tej prowizory decyzja jak najbardziej słuszna, sam steam już od dawna (przez chorą pazerność Valve) przypomina wysypisko śmieci, steamowy workshop przy płatnych modach wprowadzonych w tak nieudolny sposób to już by była "Cloaca Maxima".
Dobrze więc się stało, że zdechło coś co jeszcze bardziej popsuło by już i tak zmasakrowany rynek konsumencki na PC. Choć raz steamowa społeczność stanęła na wysokości zadania i zachowała się tak jak trzeba (groźby karalne wysyłane moderom przez idiotów pomijam).
@gnoll
nikt nie był do niczego zmuszany, to moderzy wyszli z taka inicjatywą
Bzdura. To nie moderzy wyszli z taka inicjatywą tylko Valve/Bethesda złożyli kilku z nich propozycję uczestniczenia w "projekcie który poprawi jakość modów". Kiedy okazało się dokładnie co to ma być, część z nich poczuła się oszukana bo nigdy nie mieli zamiaru na nich zarabiać. A gdy dowiedzieli sie o podziale zysków to już w ogóle shitstorm się rozpętał. Mimo to, Valve/Bethesda ciągnęły to dalej, a ci którzy w proteście chcieli zabrać swoje mody z płatnego workshopa zostali poinformowani przez Valve że to niemożliwe bo już nie sa ich własnością.
Poczytaj jak to wyglądało.
Czym to się tak naprawdę różni od płatnego moda?
Tym, że większość płatnych wykwitów na Steam do Skyrima jest zdecydowanie niewarta swojej ceny. Tym że pojawiło się pełno kradzieży, niejasności, zamieszania, konfliktów i problemów.
Cały Twój post jest do odpowiedzi, ale w skrócie- 'nie zgadzam się' :>
ed: są mody które zasługują na zapłatę. Powinno być to rozwiązane przyciskiem 'dotacja', gdzie Steam pobiera 10%, twórcy gry 20%.
To było fatalnie przemyślane, kiepsko wykonane i okropnie wprowadzone do społeczności.
ed2: Steam a wolny rynek to temat do dłuuugiej dyskusji.
Wlasnie wiekszosc konsumentow stwierdzila, ze im nie pasuje - dlatego tymczasowo pomysl zostal zawieszony. Kolejne zaklinanie rzeczywistosci? "pokolenie steama" jest rzeczywiscie zalosne...
Słowo klucz - JAKBY im to pasowało - nie twierdze że im to musi pasowało. Znów czytasz to co chcesz przeczytać. Chcą - to spoko. Nie chcą - też spoko. I akurat nie mówię tu tylko o Steamie, tylko ogólnie o całym rynku, równie dobrze może się to odnosić do konsol, smartphonów czy producenta srajtaśmy.
Jeżeli to prawda że to nie moderzy wyszli z tą inicjatywą, to częściowo zwracam honor - ale wciąż, chyba od początku wiedzieli na co się piszą.
[22] Czesc raczej nie wiedziala.
Wypowiedz modera, ktory przestawia argumenty dlaczego platne mody sa zle
http://steamcommunity.com/workshop/discussions/-1/611704730315096577/?appid=72850
[22]
Dobrze, ze wyedytowales. Tak, widzialem te bzdury o "dostosuj sie do wiekszosci".
Dobrze, ze wyedytowales. Tak, widzialem te bzdury o "dostosuj sie do wiekszosci".
Jedyne co edytowałem, to literówki, absolutnie nie zmieniałem sensu zdania. Więc krótko - pier....sz.
A faktycznie to durne sformulowanie nadal jest, dwa posty wyzej. Sorki za pomylenie postow. Nie sorki za to, ze jest to durne sformulowanie i durny pomysl.
I tak przy okazji:
And even after all of that, the modders who get paid here on steam arent paid in "real" money, but Steam Wallet "money".
To prawda? Bo tego zartu nie widzialem.
Tyle, że nie miało być przymusu. To moder miał decydować czy chce udostępnić swoje dziełko za forsę czy za darmochę. A i sam proces "przejścia" do płatności to kilkuetapowa weryfikacja. Inna sprawa, że sam model finansowy (25% dla twórcy?) to już cięższy temat.
Ale koniec dramy, Panowie. Chociaż widać, że przez następne pół roku AntyGabeowcy będą wieszać psy na Valve :> Ja tam się cieszę, że reakcja na feedback jest szybka i konkretna.
I dobrze że będą wieszać psy. Zamiast normalnie zarabiać na grach (halooo?!) to odpi-alają takie cyrki, gdzie zyskać kasę nie robiąc absolutnie niczego (nie rozśmieszajcie kosztami 'hostingu' 1,2mb modelu miecza).
Wstyd, jedynie co forsują w kwestii gier to te gówniane wewnętrzne rynki w ich grach sieciowych.
No, teraz będzie ultra hejt. Buu! Gruby Gabe chciał jeszcze więcej! Bo przecież taką kasę teraz doi, te abonamenty, zero promocji na gry, żadnej pomocy dla niezależnych twórców, o marnym supporcie nie wspominając.
spoiler start
Serio?
spoiler stop
No, teraz będzie ultra hejt. Za taką pazerność na kasę, to się należy.
I jeszcze jedno. Ludzie przytaczają argument lepszej jakości modów gdy ich twórcy będą opłacani. NIC BARDZIEJ MYLNEGO.
Społeczność moderów od zawsze działa w kooperacji. Ludzie pomagali sobie nawzajem, udostępniali swoje prace dla innych, dzielili się wiedzą i zasobami. W momencie wprowadzenia choćby możliwości wystawiania modów za kasę TO WSZYSTKO ZOSTAJE ZNISZCZONE. NIKT nie będzie się dzielił, NIKT nie będzie pomagał skoro ten drugi gość od razu poleci pobierać kasę za (nie-do-końca)swój mod. Nie powstaną wielkie i piękne mody które wymagają współpracy wielu moderów - BO TEJ WSPÓŁPRACY NIE BĘDZIE ze strachu przez byciem wydymanym.
Co więc zostanie? Pierdółkowate mody trzepane en masse byle tylko szybko zarobić.
marnym supporcie nie wspominając.
Wiem, ze mialo byc sarkastycznie, ale tutaj ci nie wyszlo. Support Steama jest tragiczny.
[33]
Dobry biznes :D To nawet RMAH blizza byl pod tym wzgledem o niebo lepszy.
Powinna być prosta możliwość - chce to płacę ile chcę .. nie chcę, nie płacę nic.
'Serio?' To ja się pytam czy serio :D
Bo przecież taką kasę teraz doi
Będąc monopolistą w sprzedaży cyfrowych produktów na pewno biedują.
te abonamenty
Pieśń przyszłości :)
zero promocji na gry
Że sklep robi promocję, a co od dokłada rabaty z własnej kieszeni? Działka ta sama, mniejsza cena bazowa. Mniej dostaje on, mniej twórcy.
żadnej pomocy dla niezależnych twórców
Są sklepem, pomagają każdemu kogo produkty sprzedają. Zalew indie jest dyskusyjną kwestią, na pewno stworzyli dobre miejsce do sprzedaży, ale to ma tłumaczyć absolutnie wszystko?
o marnym supporcie nie wspominając.
:^)
[35]
Przeciez taka mozliwosc juz jest...
[34] Nigdy nie miałem problemów z supportem Steama. Zawsze bezproblemowo udawało się rozwiązywać wszystkie sprawy, a trochę ich było, mogę Ci powiedzieć. Doświadczenia mam takie, a nie inne. :>
A taka drama była....czyli mam rozumieć ze Valve nie ma już monopolu na wszystkie mody w sieci?
@Asmodeusz
To prawda? Bo tego zartu nie widzialem.
Jeżeli płatny Workshop działał na tej samej zasadzie co Steam Market to jak najbardziej prawda, tam cokolwiek sprzedasz to pieniadze idą do steamowego portfela. Wiec już nawet pomijajac wszelkie kontrowersje z tym na ile mody w ogóle powinny być płatne i jak wyglądał podział to wciąż marny biznes dla moderów i między bajki można włożyc teksty o możliwosci utrzymania sie z tego.
I dobrze się stało.. Bawią mnie statystyki Valve pokazujące mały procent twórczości moderskiej i użycia ich przez graczy, w wypadku Skyrim ;) Jeżeli nawet tak było - to myślę że małym plusem "afery", będzie większe użycie modów przez graczy - choćby z ciekawości ;)
..oczywiście, bardzo dużo nadal zależy od moderów, od ich nastawienia do tego co robią i w jaki sposób traktują swoją twórczość oraz tych co z niej korzystają.
Ja nie rozumiem tej całej dyskusji. Ktoś pakuję masę czasu w zrobienie moda, to należy mu się za to kasa. Co tu jest do dyskusji?
Gorzej kwestia wykonania i podział zysków, ale to wystarczy odpowiednio poprawić
Jak i również kolejność postępowania. Najpierw wrzucamy durny pomysł z płatnymi (przepraszam, pseudo-płatnymi) modami dla dobra społeczności graczy a jak się okazuje, że wszystko to wybuchło im w twarz to podajemy z tyłka wzięte statystyki, że w sumie z modów to mało się korzysta:) Czyli ma się rozumieć wcześniej tych "danych" nie posiadali tylko przez ostatnie kilka dni je szybciutko zebrali...
Ja nie rozumiem tej całej dyskusji.
Przeczytaj link z postu 23. Wtedy powinno już być jasne dlaczego idea płatnych modów jest kompletnie do bani.
i czego cieszycie mordy skoro pomysl i tak wroci
ale dobrze ze zle valve i bethesda wycofaly sie z tego, sa juz w necie dostepne prawdziwe historie jak to steamowy swat wbijal do moderow i grozac pistoletem kazal zgodzic sie na warunki sprzedazy napisanych przez nich modow xD
jak zawsze najwiecej problemow ze steamem maja ludzie ktorzy najmniej go uzywaja. facebooka, chrome i gmaila tez hejcicie? xD
[43]
No wlasnie: nie rozumiesz.
no wlasnie nie rozumiesz, volvo to taki putin swiata gier, trzeba hejcic
jedyne co moge podciagnac pod uzasadnione wylewanie gowna jest najwyzej to ze zadna z firm CHYBA nie dala gwarancji ze nikt moda nie podpierdoli(np. z nexusmods) i nie zacznie zarabiac na steamie z czyjejs pracy. tyle
To podejmują taką decyzję, o wprowadzeniu płatnych modyfikacji, bez jakiegoś większego zastanowienia się nad problemami i odzewem graczy? To tak wygląda jak by tam nikt nie myślał - rzućmy pomysłem i się zobaczy.
Ehhh, a ja myślałem, że to tylko nasi politycy tacy beznadziejni są - a tu proszę. Nie wiem czy się cieszyć z tego powodu czy smucić ...
wert [49]
To podejmują taką decyzję, o wprowadzeniu płatnych modyfikacji, bez jakiegoś większego zastanowienia się nad problemami i odzewem graczy? To tak wygląda jak by tam nikt nie myślał - rzućmy pomysłem i się zobaczy.
Liczyli na to, że dotychczas nadstawiające im potulnie dupska stado baranów grzecznie nadstawi dupska i tym razem. Na nieszczęście dla nich, tym razem, obok chętnie i bezrefleksyjnie wyciągającego kasę w kierunku Steama stada baranów, głos zabrali najbardziej zainteresowani, czyli sami moderzy. Krytyczny głos.
Nie mam nic przeciwko daniu modderom możliwości zarobienia jakiegoś grosza, nawet podoba mi się ten system działający przy workshopie TF2, Doty i innych utrzymywaczy Steama.
Przeciwny jestem tylko mieszaniu się wielkich korpo do rzeczy, które powinny zostać niezależne.
Wielkie korpo wmieszały się już w gry indie i wyszła z tego masa gier bez jakości, z ceną tak niską, że trudno żałować zmarnowanych pieniędzy. Tylko z modami byłoby jeszcze łatwiej, bo nie trzeba przebijać się przez Greenlighta. A Valve i spółka i tak wezmą sobie swój procent z przychodów, zwykle większy.
Dlatego właśnie lepszą opcją byłoby dodanie dobrowolnych wpłat, albo w ogóle nie pakowanie wszystkiego na Steama i powiększanie jego monopolu, bo monopol w internecie to zwykle wielkie bagno dla użytkowników.
jedyne co moge podciagnac pod uzasadnione wylewanie gowna jest najwyzej to ze zadna z firm CHYBA nie dala gwarancji ze nikt moda nie podpierdoli
a już np. używania muzyki, wizerunków, nazw itd. bez licencji a potem sprzedawania tego już nie?
Bo jak to zdejmą i nie będzie kontynuacji moda to kto naprawi graczom sejwy- twórca z pierdla, czy Valve?
Chyba że już mają zapisy w regulaminie na zasadzie 'my tylko bierzemy kasę'.
To jedno wielkie bagno formalno-prawne. Valve zabrało się od dupy strony do tego.
"Bo jak to zdejmą i nie będzie kontynuacji moda to kto naprawi graczom sejwy- twórca z pierdla, czy Valve?" [52]
.:Jj:. ;) Tak "dramatycznie" to z modami nie jest. Co prawda już samo ich używanie niesie za sobą ryzyko popsucia sobie bieżącej gry i sejwów ..ale, z tym można sobie poradzić. ;) Bywa że moder sam porzuca lub wycofuje swój mod (przyczyny, różne) i graczowi zostaje czasem całkiem oryginalny "zabytek" ;)
Bywa że w głupawym modzie, głupawego twórcy, czai się wirusik ;) Zawsze, mniej lub bardziej doświadczony gracz, może sobie z tym poradzić, jeżeli gra jest tego warta, tak jak Skyrim..
Ot, to taka moja uwaga, na marginesie modów.. ;)
I bardzo dobrze. Pewnie grubas sie oblał potem, zobaczył hejt i wolał się wycofać rakiem niż zebrać wiecej hejtu.
Brawo. Szkoda tylko że trzeba aż tak skrajnych warunków by ludzie zaprotestowali.
jakby dali im z 50% zysków to bysmy dziś płacili za mody.
I w końcu dadzą im 50% i bedą kosili hajs. Albo nastepna gra wyjdzie bez możliwosci modowania.
Mamy takie czasy że za wszystko trzeba płacić. A korporacje nie lubia jak ktos zarabia na ich produkcie.
Ale kupujcie dalej gry na steam. To Valve powie moderom: u nas mody sie sprzedaje, nie daje za darmo. I albo sprzedajecie u nas dostajac 25% albo wcale nie sprzedacie ich bo 90% graczy kupiła gre u nas.
A no to może niech sobie te mody sprzedają gdzie chcą, za ile chcą, nic komu do tego, do dystrybucji darmowych jakoś nie potrzeba valve czy bethesdy...
No, ale oni na to nie pozwolą, oferta jest taka, za darmo dajecie, a jak chcecie zarabiać to oddajecie 75%, jeżeli spróbujecie sprzedać sami bez pośredników to nie możecie i was pozwiemy, to zdradza i wyjaśnia wszystko.
I nie piszcie mi tu głodnych kawałków, że im się należy, valve się nie należy 30% za hosting kilku plików, który można sobie zrealizować za darmo, bethesdzie NIC SIĘ NIE NALEŻY za to tylko, że zrobili grę, ABSOLUTNIE NIC, skoro ktoś zrobił moda od zera, sam.
Bo co, bo ich gra? W takim razie GOL i inni powinni też im płacić za samą możliwość nawet recenzowania gry, bo w końcu na tym też się zarabia...
[55]
GOL powinien pobierac oplaty od postowania tutaj. Wszak tworzymy dodatkowy content. A i ktos nawet zrobil moda do forum (zaraz.. czy to przypadkiem nie ty?)
@Kaszanka
serio?
"bethesdzie NIC SIĘ NIE NALEŻY za to tylko, że zrobili grę, ABSOLUTNIE NIC, skoro ktoś zrobił moda od zera, sam."
serio?
Zrobił sam od zera? Wiec te tekstury nałożył na samodzielnie zrobione postaci, a jego mod nie modyfikuje plików gry której nie stworzył?
Jakby sam zrobił od zera to by ten mod działał samodzielnie. A nie działa.
kaszanka9 - Mody są tworzone na bazie tekstur, które są wykorzystane w podstawowej wersji gry. Więc taka bethesda zrobiła część roboty.
Problem polega na tym, że to vavle nic się nie należy bo dystrybucja modów bardzo dobrze radziła sobie bez ich śmiesznego steama, a branie 75% za samą dystrybucję to jest śmiech na sali. Szczególnie, że te 25% jest do wydania na steamie. O zgrozo...
Edit. ReaLynX - nawet 30% im się nie należy i dodaj jeszcze 25% od twórców, bo fizycznie nic nie zarabiają :)
Na reddit porostu była mała AMA(czyli mozesz sobie pogadać z kimś sławnym ect.) z Gabem i tam wszyscy go przekonali ze to chybiony pomysł i kilka dni później mamy tego skutki oczywiście z gry-online się tego nie dowicie
Dziekujemy ci reddicie, juz ide zmowic paciorek za jego dusze
@Warass
"Więc taka bethesda zrobiła część roboty"
Ciekawe jest własnie to pojęcie części.
Przyjmijmy że jest mod który poprawia tekstury broni. Niech kosztuje 2 euro.
Ale moder nie stworzył nawet nowych tekstur. Poprawił te istniejące w grze. Zmienił na nich grafike, ale nie zrobił od nowa modelu broni, ani tekstur.
Więc pytanie: jeśli moder chce za to 2 euro, a cała gra kosztuje 40 euro to jak sie ma jego praca do pracy przy wykonaniu całej gry?
Czyli jeśli chce on np 2 euro za te poprawione tekstury bronii to chce on 1/20 ceny całej gry za poprawienie tekstur.
Więc jeśli za swoją pracę ma on dostać taka kasę, to ile musiałaby kosztować cała gra jeśli samo poprawienie tekstur czyli praca dla grafika z Bethesdy ma być warte 2 euro od sztuki.
Wiesz o co mi chodzi?
Niech takiego moda kupi milion osób. I moder zarabia 2 miliony euro za poprawienie tekstur.
2 miliony euro to kupa kasy. Ale czy jego praca jest warta tych 2 euro?
Czy Producent gry nie ma prawa do części hajsu jeśli ktoś "tylko" poprawi grafike, uzywajac ich grafik, ich szablonów, ich modeli, ich gry i na tym ma zarabiać taki hajs?
Jeśli gra jest wyceniana na 40 euro na wejscie, kosztuje kilka czy kilkanascie milionów wykonanie tej gry, absorbuje dziesiątki czy setki ludzi na rok czy dwa to czy praca modera wykonana samodzielnie w miesiac czy kilka miesiecy na bazie elementów gry jest warta tej kasy?
Moim zdaniem nie.
Jeśli gra kosztuje 40 euro, to samo przerobienie jakichs grafik jest warte, przy ogromie rzeczy które zawiera gra i które musiał zrobic producent gry, jakies pare centów. Jak nie mniej.
Dlatego nie dziwie sie producentowi że chce swoją część kasy. Bo ktoś ma zarabiać gruby hajs na modyfikowaniu tego co oni zrobili, w co włozyli kupe hajsu? Za darmo ok, dla graczy rób to, ale nie za kase.
I wielu z was tego nie rozumie. I ja sie nie dziwie.
Na reddit porostu była mała AMA(czyli mozesz sobie pogadać z kimś sławnym ect.) z Gabem i tam wszyscy go przekonali ze to chybiony pomysł i kilka dni później mamy tego skutki oczywiście z gry-online się tego nie dowicie
Reddit army strikes again :)
jaalboja - ale dochodzi jeszcze jeden aspekt, który wydawca też bierze pod uwagę. Dzięki modom gra, żyje dłużej i sprzedaje się cały czas nawet po długim czasie od premiery. Popatrz jak dalej świetnie sprzedaje się taki Skyrim. Gdyby nie to, ta gra nie miałaby aż tak wielkiego hypu. Wydawca dostał swoją kasę wydając grę, to teraz moderatorzy zbierają % za swoją pracę, podtrzymując tym samym dalszą sprzedaż gry.
Sandro - pracujesz w dziale PR steama? :O
valve się nie należy 30% za hosting kilku plików, który można sobie zrealizować za darmo
Problem polega na tym, że to vavle nic się nie należy bo dystrybucja modów bardzo dobrze radziła sobie bez ich śmiesznego steama
Gdyby nie Valve, dotarcie z modem do sensownej liczby graczy byłoby niesamowicie trudne. Biorąc pod uwagę sam trud jaki Valve włożyło w zbudowanie Steama z jego gigantycznym zasięgiem, 30% wcale nie jest takie dziwne. Dziwię się nawet, że nie biorą więcej.
Gdyby dystrybucja modów radziła sobie dobrze bez Steama, to modderzy by się na Steama nie przenieśli. Bo po co, skoro było dobrze?
Pamiętać też trzeba, że Valve również ponosi koszty w związku z utrzymaniem workshopu (zarówno wspomniany hosting jak i maintenance stron). Nie wiem czy macie tego świadomość, ale koszty tutaj ponosi się również w związku z processingiem płatności - każda transakcja np. kartą kredytową związana jest z opłaceniem prowizji instytucji przetwarzającej płatność i zgodnie z moją wiedzą, te koszty Valve pokrywa w stu procentach z własnej działki.
Reasumując - według mnie Valve jak najbardziej należy się 30% za:
- zbudowanie najpopularniejszej w Europie i Stanach Zjednoczonych platformy gamingowej dla PC-towców, wraz ze wszelkimi jej dobrodziejstwami (głównie w postaci zasięgu)
- nieustanne utrzymywanie jej w topowym stanie technicznym
- processing płatności - niejeden twórca (nie tylko modder, ale też indie) z chęcią to outsourcuje do Steama, bo alternatywą byłoby zatrudnienie kogoś na pełen etat do należytego ogarniania tego tematu in-house. A to kosztuje. To samo zresztą dotyczy wszelkich promocji, które Steam ogarnia samodzielnie.
Reasumując - według mnie Valve jak najbardziej należy się 30% za:
- zbudowanie najpopularniejszej w Europie i Stanach Zjednoczonych platformy gamingowej dla PC-towców, wraz ze wszelkimi jej dobrodziejstwami (głównie w postaci zasięgu)
ty tak na poważnie?
(someone es mad)
@Warass
To czy mody napędzaja sprzedaż to zobacz na steam spy.
Grę kupiło multum graczy ostatnio bo była przeceniona do 5 dolarów.
Pewnie ze mody wprowadzają świeżość do gry. Ale czy praca włożona w ich wykonanie jest warta aż takiej kasy?
Czy uważasz, że chcąc za moda np 2 euro, dostajac 25% czyli 50 centów od sztuki sprzedanej to mało? Jakby taki moder zrobił swoja grę od podstaw to ta jego praca którą zrobił przy modzie byłaby warta pare centów w perspektywie ogromu pracy sprzedanej np za 10 euro gry.
O to mi chodzi jedynie. Jasne niech zarabiaja, ale nie może być tak, że ktoś sie orobi, zainwestuje miliony w produkcje gry, a ktoś zmieni tekstury i będzie czysty hajs brał za to.
A te 25% to mało? Niby tak. Ale niech to bedzie 50 centów od moda. niech go kupi milion graczy. I juz masz 500 tysiecy dolarów. Mało?
no i uffff... Pewnie wrócą z sugerowanymi dotacjami zamiast płatności i trochę inną proporcją do rozdzielania kasy. A jak już chcą dawać płatne mody to dla nowo wydanych tytułów a nie istniejących już modyfikacji. Żeby budować profesjonalną scenę moderską a nie robić bajzel w już istniejącej.
[65]
... ręce opadają ...
Bo faktycznie przed Steam były mroczne czasy gamingu na PC. Nie było modów, nie było patchy, niczego nie było. A przepraszam, była możliwość wymiany/odsprzedaży gier.
Cały ten steam to zlepek kilku rzeczy, które dawno istniały. Nic więcej. Za to rozwalił bardzo istotną rzecz czyli rynek wtórny. Dziękuję, z przyjemnością wróciłbym do czasów sprzed steam.
jaalboja - problem polega na tym, że nawet tych 50 centów nie zobaczy, tylko Steam Wallet "money", więc i jego "zarobek" dalej pozostanie na steamie. Dlatego dla mnie najlepsza forma istnieje teraz, jak chcesz kogoś wspomóc finansowo to robisz to ustalając własną wysokość oraz bez zbędnych pośredników.
@warass
Zgadzam się. mody powinny byc darmowe a moder dostawać dotacje. I byłby czysty. A jak zacznie sprzedawać to zawsze producent gry sie upomni i działkę.
A że valve jest pazerne to wiemy wszyscy. Poza amerykanami, oni płacą za wszystko, leniwe skurczybyki:D
^ Asmo hejtuje Steama ze wszystkich stron, obczaj sobie jego wcześniejsze wypowiedzi.
Sandro
Gdyby nie Valve, dotarcie z modem do sensownej liczby graczy byłoby niesamowicie trudne.
Przecież Nexus ma o wiele większy zasięg niż Workshop od Steama...
Gdyby dystrybucja modów radziła sobie dobrze bez Steama, to modderzy by się na Steama nie przenieśli.
No nie przenieśli się, nadal wszyscy siędzą na Nexusie.
Skoro ten Workshop jest taki świetny to czemu go zdjęli dwa dni później :P?
Sandro - Asmodeusz - tak. Czemu pytasz?
ReaLynX - ^ Asmo hejtuje Steama ze wszystkich stron, obczaj sobie jego wcześniejsze wypowiedzi.
Wy chyba naprawdę jesteście zaślepieni tym steamem i nie wiedziecie jaką głupotę próbowali przeforsować.
[75] Sama idea, żeby twórca moda na nim zarabiał, jest spoko. Jasne, rozwiązanie Valve idealne nie było, ale jak widzisz zostało wycofane. Lud przemówił, Gaben wysłuchał. I po co dalej się spinać? Nie rozumiem, czemu z racji tejże "dramy" miałbym obsmarowywać całą platformę, skoro imo jest najlepsza na pecetowym rynku.
Dla mnie najwiekszy problem jest w tym, ze kazdy patrzy na ta sytuacje przez pryzmat nexusa i bethesdy ktora zdecydowala sie kroic modderow zdecydowanie ponad zdrowy rozsadek.
Ale teraz popatrzmy na takie pillars of eternity, goscie stwierdzaja ze warto wlozyc troche czasu i zaimplementowac otwarte api dla modderow, kasuja na przyklad 20% i pozwalaja reszcie dzialac.
Nie musza budowac/inwestowac w strukture dystrybucyjna, maja zrodlo przychodu, sami decyduja co mozna modowac a co nie, to samo roznego rodzaju kerbale, car mechanici etc.
Ludzi pokroju asmodeusza niestety trzeba ignorowac, zyja we wlasnym swiecie paru gierek i sa totalnie niereformowalni.
Przecież Nexus ma o wiele większy zasięg niż Workshop od Steama...
Ok, przy czym Steam całościowo ma większy zasięg. Sprawia to, że o modach może usłyszeć szersza społeczność ludzi, również tych niezainteresowanych modami. Nie mam żadnych danych potwierdzających przewagę Nexusa w temacie zasięgu wśród społeczności moderskiej, więc pozostaje mi wierzyć na słowo :)
No nie przenieśli się, nadal wszyscy siędzą na Nexusie.
Niemniej na Steamie mamy te ponad 25 000 modów do Skyrima. To przenieśli się czy nie?
warass - abstrahując od słuszności całego przedsięwzięcia (naprawdę nie potrafię powiedzieć jednoznacznie czy pomysł jest dobry czy nie), zwyczajnie nie sądzę żeby Valve miało dokładać do interesu, jak sugerowały wypowiedź zarówno Twoja jak i kaszanki9.
I nie, nie jest PR-owcem Steama :)
Ludzi pokroju asmodeusza niestety trzeba ignorowac, zyja we wlasnym swiecie paru gierek i sa totalnie niereformowalni.
"gaben, chce ci oddac cala moja kase ale przebrzydly Asmodeusz nie pozwala" :(
Jakbys mogl oddac kase i nie wplynac na to, ile ja bede musial pozniej zaplacic - nie pisnal bym slowa. Problem jest taki, ze jak w przypadku DLC - dac palec, wezma cala reke. Pozwolisz na jedno durne DLC - za kilka lat beda tylko DLC. Pozwolisz na 10 durnych modow - za kilka lat wszystkie mody beda platne.
^Ubaw po pachy, dyskusja tak bardzo na poziomie :))
@Dobra, widzę edycje. Git.
[77] Totally agree.
Sandro
No, ale co z tego, że całościowo ma większy zasięg? Nie porównujmy tego, że ze steama korzysta kilkanaście milionów użytkowników, porównajmy ile osób korzysta z Workshopa (który był jeszcze zanim wprowadzili opłaty za mody).
Weżmy na przykład najpopularniejszy mod do Skyrima. SkyUI.
Steam: 1,136,906 - Unikalni odwiedzający (czyli nawet nie wiadomo czy każdy pobrał)
Nexus: 4,498,467 unikatowych pobrań i 9,069,274 wszystkich pobrań.
Sprawia to, że o modach może usłyszeć szersza społeczność ludzi, również tych niezainteresowanych modami.
Z danych podanych wyżej wynika, że coś im to słabo idzie. Poza tym Workshop tak może ci w plikach namieszać, że prędzej zniechęci ludzi, którzy nie korzystają z modów na co dzień.
Niemniej na Steamie mamy te ponad 25 000 modów do Skyrima. To przenieśli się czy nie?
Pewnie, że nie. Każdy kto choć trochę zajmuje się modowaniem Skyrima odradzi ci Workshopa.
Workshop ma mnóstwo wad. Najgorsze jest to, że po prostu wpieprza ci mody do folderu Data co naprawdę może uprzykrzyć ci życie jeżeli będziesz chciał coś odinstalować. Mody same się aktualizują, nawet jak tego nie chcesz. Okropna wyszukiwarka. Brak możliwości pobrania starszych wersji moda. Brak presetów. Nie ma jak zgłaszać bugów. Do tego jest wolny jak cholera :P
Najlepiej jest korzystać z Mod Organisera oraz z Nexusa. Nexus Mod Manager też ujdzie.
Nie chcę mi się pisać dlaczego MO jest lepsze wiec po prostu skopiuję opis z Nexusa.
Mods are kept completely isolated from each other -> no more messy data directory (1)
Profiles (2)
Drag&Drop load order AND installation order management
full control over the priority of BSA files (3)
Nexus integration for easy download, installation and update of mods
GUI support for manual installers
partial compatibility with BAIN and fomod installers
Savegame viewer
active required mods from save game
Archive Invalidation
Categorize mods for better overview (customizable)
easy overview of file conflicts
complete help system
Supports Oblivion, Fallout 3, Fallout NV and Skyrim
no dependencies. Just unpack and go
localization (currently: german, spanish, french and chinese)
automatic self-updates
BSA unpacking
@Sandro
Niemniej na Steamie mamy te ponad 25 000 modów do Skyrima. To przenieśli się czy nie?
Na nexusie jest ich ponad 40 000. Nie, większość moderów nie przeniosła się na workshopa, choćby ze względu na kruczki prawne Valve które mogą doprowadzić do tego że wysłany do workshopa mod przestanie być własnością modera jeśli tylko się to gabenowi przyśni.
NIKT nie korzysta z modów do Skyrima na workshopie choćby ze względu na SKSE i brak możliwości zmieniania load order. WSZYSCY korzystają z Nexusa i Nexus Mod Manager.
asmodeusz - ja decyduje co chce robic z moja kasa, to czy beda platne to decyzja modderow i kij ci do tego.
steam pomogl setkom developerow, pomogl tez setkom tysiecy graczy dotrzec do gier o ktorych nie mieliby pojecia, wykreowal(pomogl) inicjatywom pokroju hmble indie bundle.
ty bedziesz gral w swoje piec ulubionych gier i traca mnie to, ale widze troche szersza perspektywe - i tu uwaga - mimo ze nie mam na steamie zakupionych wiecej niz 5 czy 6 gier, bo wole pudelka, konsole itp.
widze co preferuja "ci ciemni, ruchani w dupe gracze", widze tez co dzieje sie z muzyka czy filmami, mam swiadomosc ze user generated content i chmura to przyszlosc grania w ogole, wbrew temu co tobie sie wydaje, mozesz sobie siedziec i ostrzeliwac z gory obrany przyczolek, powodzenia.
steam pomogl setkom developerow, pomogl tez setkom tysiecy graczy dotrzec do gier o ktorych nie mieliby pojecia, wykreowal(pomogl) inicjatywom pokroju hmble indie bundle.
A przy okazji zabił rynek wtórny, pozbawił graczy ich własności i prawa do dysponowania tą własnością, wprowadził erę pierdyliarda day-1 DLC, wycinania zawartości gry do późniejszych DLC, gównianych early access, wytresował sobie zastęp potulnych owieczek nadstawiających gabenowi dupę do ruchania i tak dalej, i tak dalej. Dziękuje steam! PRAISE GABEN! PRAISE GABEN!
ReaLynX - Lud przemówił, Gaben wysłuchał. Chwała Gabenowi!!
[54] niedawno pisales "ze siedzisz w branzy", nie mam pojecia jakiej, ale na pewno nie jest to branza growa, nie pisalbys pierdol.
i to pokazuje comminuty pc które walczy o swoje a konsole master race płacące za usługi online co miesiąc
Bezi2598, Cyniczny Rewolwerowiec - ok, dzieki za informacje (i dane o popularnosci). Tym bardziej dziwi fakt, ze wokol tematu zawrzalo. Skoro istnieje tak wiele argumentow przeciw Workshopowi, skad na Steamie te ponad 25 000 modow do samego Skyrima?
Tak jak to szybko wymyślili tak szybko to usunęli. I dobrze bo to nigdy nie był dobry pomysł.
[83]
Ahh klasyczny argument "mam kase moge byc durniem, chocby i inni cerpieli".
[84]
Nie zapomnij tez ze dotyk gabena leczy raka i choroby serca :D
Sandro
Nie mam pojęcia, może moderzy wrzucają swoje mody wszędzie żeby dotrzeć do jak największej grupy graczy, nawet do tej garstki co korzysta z Workshopa.
[90]Cierpiący Asmodeusz, męczennik gier wideo!
wytresował sobie zastęp potulnych owieczek nadstawiających gabenowi dupę do ruchania i tak dalej
No Gaben grubas i szatan. To podaj mi przykład bardziej funkcjonalnej platformy dystrybucji cyfrowej. Dawaj, pośmiejemy się razem.
Ahh klasyczny argument "mam kase moge byc durniem, chocby i inni cerpieli".
Gdyby powiedziala to osoba, z ktorej zdaniem sie licze, moglbym sie przejac. Z racji tego ze twoj problem jest odrobine szerszy niz li tylko pieniadze, nie bede sie jakos specjalnie rozwodzil.
Napisalem sporo, pewnie niewygodnych, lub co gorsza niezrozumialych dla ciebie rzeczy, zlapales sie czegos co akurat rozumiesz i probujesz z tym polemizowac nie odnoszac sie do kontekstu, jak traktowac cie powaznie?
[93]
Dwa watki temu napisalem, ze w polemike z toba nie bede sie bawil, bo jak widac tez czytasz na wyrywki. I nadal trzymam sie tego to wtedy powiedzialem, co najwyzej punktujac wszystkie durne stwierdzenia - bo w tej chwili mnie to akurat bawi. Zreszta na dluzsze przemyslenia i tak nie mam teraz czasu, ale jedno-dwa zdania raz na jakis czasu kiedy akurat sie alt-tabne od pracy? Czemu nie.
ReaLynX - nie ma dobrej platformy, i na pewno nie jest nią steam który zabił rynek gier wtórnych oraz pozbawił graczy własności do kupowanych (ehmmm wypirzyczanych) gier.
Asmodeusz [56] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13682226&N=1#post0-13682463
zaraz.. czy to przypadkiem nie ty?
Tak to ja :-) No i widzisz, a niektórzy nadal nie rozumieją w czym problem.
jaalboja [57] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13682226&N=1#post0-13682466
Jakby sam zrobił od zera to by ten mod działał samodzielnie. A nie działa.
Mylisz pojęcia, mod z definicji nie może działać bez podstawowej gry, co to wtedy za mod.
warass [58] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13682226&N=1#post0-13682469
Mody są tworzone na bazie tekstur, które są wykorzystane w podstawowej wersji gry. Więc taka bethesda zrobiła część roboty.
No ludzie, ale to jest oczywiste, tylko oczywiste jest też, że KAŻDY za swoją grę już zapłacił.
Zdaję sobie sprawę z wykorzystywania w modach tego co przygotowała firma, ale MOD to modyfikacja tego za co już każdy zapłacił.
Jak ktoś ściąga moda, to nie po to by oglądać te same tekstury, modele, tylko po nową FUNKCJONALNOŚĆ, są też oczywiście z NOWYMI teksturami, modelami itp.
To funkcjonalność się liczy i zmiany wprowadzane przez moda, pomysł itp. czemu oni by mieli za to cokolwiek dostawać, skoro funkcjonalności moda nie zrobili?
Może i mod wykorzystuje to co już jest, ale co z tego, jakoś nie przeszkadza im to w darmowych modach, a wyszło szydło z worka i się nagle okazuje, że może oni tam uważają, że mają straty przez darmowe mody? Żenada.
Nawet jeżeli mod jest płatny i wykorzystuje to co już jest w grze, to tak naprawdę za to nie płacisz, nie za to co już firma zrobiła w grze, A ZA WARTOŚĆ DODANĄ i dlatego bathesda nie powinna w sumie dostać nic.
Steam jest po prostu zbędny. Wszystko funkcjonowało dobrze na długo zanim się pojawił. Wartość dodana jest minimalna a cena jaką trzeba za to płacić zdecydowanie zbyt duża. Nie miałbym nic przeciwko jemu gdyby był opcjonalny. Tak jednak nie jest więc ten zamordyzm i praktycznie monopol mi się nie podoba i będę przeciwko temu protestował.
Tutaj sie wojenka przeniosla widze :)
Dalej niektorzy nie rozumieja, ze nikt nikogo do niczego nie zmusza. Dalej tez niektorzy uwazaja ludzi, ktorzy nie hejtuja steama za "zastęp potulnych owieczek nadstawiających gabenowi dupę do ruchania i tak dalej". Dalej ograniczone myslenie. Dalej tez niektorzy nie rozumieja, ze steam nie dziala charytatywnie i szuka pieniedzy gdzie sie da.
hopkins - Dalej tez niektorzy nie rozumieja, ze steam nie dziala charytatywnie i szuka pieniedzy gdzie sie da. Dlatego sięga po kasę, która zwyczajnie się im nie należy i chcą pobierać haracz od ludzi, którzy z własnej inicjatywy tworzą coś dla innych graczy? Ja takiemu pomysłowi na pewno nie przyklasnę.
A Ty dalej nie rozumiesz jak funkcjonuje scena moderska i jak jest ze sobą powiązana i co to de facto oznacza. Tak samo jak nie rouzmiesz, że nie wszyscy są skłonni rezygnować ze swoich praw bo "steam nie dziala charytatywnie i szuka pieniedzy gdzie sie da".
[100] A Ci ludzie nie maja wyboru! Musza u nich umieszczac mody!
[101] Jak nie sa sklonni, to nie musza. Przeciez steam im nie kaze...
[102]
To znaczy, że musiałbym w zrezygnować z bardzo wielu gier bo Steam położył łapska praktycznie na wszystkim. Fajne tłumaczenie. Siedź cicho jak wprowadzają idiotyczne przepisy a jak się nie podoba to z tego nie korzystaj/nie kupuj...
hopkins - powtórka z rozrywki jak było z dlc. Trzeba się uczyć na błędach przeszłości.
@hopkins
Dalej niektorzy nie rozumieja, ze nikt nikogo do niczego nie zmusza.
Już ci wyjaśniłem że zmusza. Co więcej na samym Nexus moderzy ukryli kilka tysięcy darmowych modów. Nie dlatego by wystawić je jako płatne wersje na workshopie, tylko dlatego że cwaniaki ściągały je z nexusa i wystawiały na workshopie jako swoje. Przy absolutnym braku kontroli ze strony Valve moder musiałby pilnować Workshopa całą dobę czy nikt jego pracy nie zakosił.
Co więcej sama możliwość pobierania opłat za mody spowodowałaby pogorszenie ich jakości (tych darmowych również) ponieważ wszyscy by się BALI dzielić jakimikolwiek zasobami czy choćby pomocą by nie zostać wyruchanym.
Dalej tez niektorzy nie rozumieja, ze steam nie dziala charytatywnie i szuka pieniedzy gdzie sie da.
A potulne gabenowi owieczki nie rozumieją, że owszem korporacja ma zarabiać, ale klient ma ZAWSZE szukać dogodnych dla siebie rozwiązań. Mnie jako klienta gówno Valve obchodzi, oni sobie poradzą. Klient ma zawsze działac na swoja korzyść, nie korporacji. Dlatego istnieje coś takiego jak ochrona konsumenta i prawo stojące ZAWSZE po stronie konsumenta.
Nie rozumiem jak sprany mózg trzeba miec by konsument stawał w obronie korporacji próbującej wyssać od niego każdy grosz...
hopkins nie kloc sie, gaben jest ziemska forma polaczonych sil obzarstwa i chciwosci a valve to szatan ktory przez rynek gamingowy chce opanowac caly swiat
ah zapomnialem wspomniec ze ziemia jest wklesla
I tak za kilka lat znów spróbują. I owieczki łykną to jak młode pelikany.
[104] Nie napisalem, ze macie siedziec cicho. Napisalem, ze nikt nie zmusza moderow do umieszczania modow na steami, tak samo jak nie zmusza cie do sciagania ich z niego.
[105] DLC to zlo wcielone. Wiem, wiem. Wina Gabena.
[106] Z tego co czytalem to steam zaproponowal rozwiazanie sytuacji z kradzieza modow, wiec cos starali sie z tym zrobic. Nad tym mozna pracowac i dociekac tego czyja wlasnoscia jest mod. Rozumiem, ze steam ma w glebokim powazaniu moderow, ktorzy zglaszali do nich kradziez moda?
A potulne gabenowi owieczki nie rozumieją, że owszem korporacja ma zarabiać, ale klient ma ZAWSZE szukać dogodnych dla siebie rozwiązań. Mnie jako klienta gówno Valve obchodzi, oni sobie poradzą. Dlatego istnieje coś takiego jak ochrona konsumenta i prawo stojące ZAWSZE po stronie konsumenta.
Mam w dupie Gabena. To co napisales jest prawda. Dlatego nie musisz korzystac z modow umieszczonych na steamie. Znajdz dogodniejsze dla siebie rozwiazanie. Sciagnij za darmo z Nexusa. Problematyczni z was ludzie.
I w tym wypadku community daloby sie dymac, ale moderzy sie wkurzyli i zrobili co nalezalo. Wyznawcy Gabena dalej by sie wypinali i dawali posuwac. Teraz trzeba moderow poprosic zeby powalczyli o inne prawa pecetowcow ktorych juz nikt nie szanuje.
Brawo, w koncu ktos cos zrobil.
i to pokazuje comminuty pc które walczy o swoje
Hahahahahaha.
Valve chodziło tylko wyciągnięcie jeszcze większej ilości pieniędzy od ludzi. Tylko tyle. Jak pisałem wyżej teraz im się nie udało, ale kiedyś znowu spróbują, i owieczki z radością to łykną. Tak samo jak było z DLC. Za dużo na tym można zarobić żeby ten pomysł przepadł.
No, jasne. Gaben taką kasę ze mnie zdziera, że szok. Co miesiąc setki dolarów mi wyjmuje z portfela tak, że nawet sam o tym nie wiem. A to podstępny Grubas! Gaben, oddawaj moje tysiące!
xDDDDDDDDDDDDDDD
Dlatego nie musisz korzystac z modow umieszczonych na steamie. Znajdz dogodniejsze dla siebie rozwiazanie. Sciagnij za darmo z Nexusa.
Co więcej na samym Nexus moderzy ukryli kilka tysięcy darmowych modów. Nie dlatego by wystawić je jako płatne wersje na workshopie, tylko dlatego że cwaniaki ściągały je z nexusa i wystawiały na workshopie jako swoje.
Jak mam sciagnac, skoro decyzja Valve spowodowala, ze te mody zostaly ukryte? Albo mowiac prosciej abys zrozumial: decyzja Valve wplynela na dostepnosc darmowych modow.
^To nie dotarło do Cię, że Valve już wycofało pomysł?
decyzja Valve wplynela na dostepnosc darmowych modow
A nie wydaje Ci się, że dostępność darmowych modów wróci do normy, skoro... wszystko wróciło do normy?
ale moderzy sie wkurzyli i zrobili co nalezalo.
Facepalm. A te setki postów z ostatniego dnia to pewnie było kółko adoracji Valve. No chyba, że na tym forum mamy tylu moderów.
Poza kilkoma retardami, którzy uwielbiają wszystko w steamie to nikt nie był zadowolony z tego co odwaliło Valve.
http://www.reddit.com/r/FuckValve
http://www.reddit.com/r/modpiracy/
No rzeczywiście, wszyscy sobie chwalą.
[115]
Synek, jesli nie rozumiesz czego tyczy sie moja wymiana zdan z hopkinsem laskawie nie wpieprzaj sie w jej srodek. Dziekuje.
Przecież ci, którzy tu chwalą Steama, robią to dla jaj, a niektórzy to łykają na poważnie. To jest bowiem niemożliwe, aby być takim idiotą, by dawać się dymać Steamowi/Valve/Gabenowi i jeszcze z uśmiechem na twarzy wołać, że chce mu się za to płacić! Po prostu niemożliwe.
[117] Ojcze, sam właśnie ogarnąłem, że podłapałem nie ten kontekst. Bez spiny.
Ale uprzejmością to Ty nie grzeszysz. Jakby tak zebrać całokształt Twoich wypocin w tym wątku to niezła poezja by powstała :)
[120] -> up
UP. On przynajmniej ma coś ciekawego do powiedzenia w temacie, a Ty na razie nic nie napisałeś :)
No jasne. Bo przecież jeżeli nie wtóruję hejtem na Steam to znaczy, że nic nie mam do powiedzenia i się nie znam :) Ehh...
ReaLynX - przecież nic się nie stało.... ale o co chodzi....
Ehh a ludzie są zdziwieni, że nasze społeczeństwo głupieje.
Jakby tak zebrać całokształt Twoich wypocin On przynajmniej ma coś ciekawego do powiedzenia w temacie, a Ty na razie nic nie napisałeś :)
Darth Father - z prawnego punktu to nie masz, tylko wypożyczasz :( Dalej uważajmy, że steam to świetna platforma.
hopkins - Nie wiem tez skad wzieliscie to, ze ktos chwali steama odnoszę się do wypowiedzi Darth Father i ReaLynX, także bez spiny :)
steam mnie dyma tak mocno ze mam w bibliotece ponad 200 gier a wydalem maksymalnie 400 z czego 100 za samego orange boxa
dupsko mam az spuchniete od takiego dymania, jak maja mnie dalej tak dymac to prosze bardzo xDDDDDDD
[114] Rozumiem, ze zostaly ukryte z powodu strachu przed kradzieza? Tak latwo podszyc sie pod bycie tworca moda?
Na GOLu byla taka notka:
Nowe mody będą pojawiały się początkowo bez możliwości ich kupienia, dopiero gdy modyfikacja zostanie oceniona przez społeczność, która stwierdzi, że nie zawiera skradzionych elementów oraz pozbawiona jest błędów, trafi do sprzedaży. Będzie to także czas, podczas którego twórcy będą mogli wprowadzać ewentualne poprawki w modzie.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/valve-umozliwia-sprzedaz-modow-za-prawdziwe-pieniadze/z516563
edit: Nie wiem tez skad wzieliscie to, ze ktos chwali steama. Lubie ta platforme, bo mam gry w jednym miejscu i dostepne wszedzie, gdzie chce. Mam w cholere gier za ktore zaplacilem grosze. Niczego mi wiecej nie potrzeba.
[122]
"kradziez" jest faktem dokonanym - dwa z tych 16 czy 18 modow ukradly elementy z innych, oba zostaly wycofane. I w przynajmniej jednym przypadku za przyzwoleniem Valve:
w komunikacji modder-valve wyszlo, ze jesli mod A uzywa elementow darmowego moda B, to mod A mozna sprzedawac. Co nie podobalo sie wlascicielowi moda B. I takie cos ZDARZYLO sie. Wiec ta cala "kontrola" to byl pic na wode. Szukac zrodla niemam czasu - w glownym watku na reddicie powinno byc.
Drugie jajo to bylo sprzedawanie niekompletnego moda. "mod na ubranko" przy czym miales jedynie buty i costam jeszcze, "reszte dorobimy pozniej". Jakość, co nie?
zrodlo:
http://steamcommunity.com/workshop/discussions/-1/611704730315096577/?appid=72850
(w tekscie obok obrazka, latwo znalesc)
Płatne mody odroczone, jest spokój... Na pewien czas. A jak ktoś chce wspierać modderów to istnieją dotacje.
@hopkins
Czyli tak jak piszę, moderzy musieliby siedzieć całe dnie na steamie, przetrzepując WSZYSTKIE dodane i oczekujące mody czy przypadkiem któryś nie jest ich własnością.
ReaLynX - No jasne. Bo przecież jeżeli nie wtóruję hejtem na Steam to znaczy, że nic nie mam do powiedzenia i się nie znam :) Ehh... Problem polega na tym, że nawet nic sensownego nie napisałeś w sprawie obrony steama :)
to chyba im sie cos w systemie zjebalo bo mam tego orange boxa wypozyczonego od 2008 xDDDDDDDD
ale fart, cicho sza bo jeszcze bana dostane, w koncu volvo je bez namyslu rozdaje na prawo i lewo!
[123] No to faktycznie dymanie moderow, ale przez innych moderow, za pozwoleniem Valve. Czyli bylibyscie za mozliwoscia udostepniania odplatnie modow, gdyby tylko wiadomo bylo, ze jest on umieszczony przez autora, kompletny i zaden moder uczestniczacy w jego tworzeniu nie jest "dymany"?
hopkins
Nie, ponieważ zmniejszyłaby się jakość modów. Zresztą, co się powtarzać, wszystko jest w poście [32].
I jeszcze jedno. Ludzie przytaczają argument lepszej jakości modów gdy ich twórcy będą opłacani. NIC BARDZIEJ MYLNEGO.
Społeczność moderów od zawsze działa w kooperacji. Ludzie pomagali sobie nawzajem, udostępniali swoje prace dla innych, dzielili się wiedzą i zasobami. W momencie wprowadzenia choćby możliwości wystawiania modów za kasę TO WSZYSTKO ZOSTAJE ZNISZCZONE. NIKT nie będzie się dzielił, NIKT nie będzie pomagał skoro ten drugi gość od razu poleci pobierać kasę za (nie-do-końca)swój mod. Nie powstaną wielkie i piękne mody które wymagają współpracy wielu moderów - BO TEJ WSPÓŁPRACY NIE BĘDZIE ze strachu przez byciem wydymanym.
Co więc zostanie? Pierdółkowate mody trzepane en masse byle tylko szybko zarobić.
Poza tym Workshop jest do dupy i musiałbym upaść na głowę żeby z niego korzystać przy modowaniu Skyrima. Patrz post [81].
Wszystko zostało już powiedziane. To zły pomysł i już.
[126] W takim razie lecimy po kolei.
Imo Steam jest najlepszą platformą na pc - stabilną i funkcjonalną. Że "wypożycza się gry"? Pędź zatem do lombardu wypożyczyć grę na 7 lat (od tylu mam konto) i zapłać za nią taką samą cenę. Hajsy się zgadzają? O, czekaj. "Finansowe dymanie"? A to mowa jest o tych letnich i zimowych wyprzedażach? Czy o bundlach i cotygodniowych promkach, gdzie za grosze można wyrwać dobre tytuły? Lecimy dalej. Warsztat, mody... Jak napisałem wcześniej (radzę zerknąć) - pomysł fajny, bo kasa dla twórców to dobra rzecz. Ale wykonanie do obróbki, poprawy. Jak widzisz Valve wycofało się po negatywnej reakcji tych "potulnych owieczek" (lel). Straszne jest to Valve... Kwestia wyśmiewanego przez Asmodeusza supportu? Jak również wcześniej to napisałem (radzę zerknąć) - miałem kilka problematycznych sytuacji - za każdym razem rozwiązanie było szybkie i bezproblemowe. No i funkcje społecznościowe - kustosze czy family share.
Oto moja oficjalna obrona Steama, warass.
Jak pisał Darth - jeżeli to jest to straszne dymanie, to z przyjemnością będę wypinał się dalej.
Jeszcze chciałem dodać, że na Nexusie pracują nad czytelniejszym systemem donacji. Wszystko opcjonalne, nie wiadomo jeszcze w jaki sposób to będzie wyglądać, ale chcą uniknąć sytuacji w której ktoś może czuć się oszukany, bo np. w modzie A jest część modu B, a dotację dostaje tylko twórca modu A.
Więc pozostaje tylko trzymać kciuki, żeby Nexus uprzedził Valve nim wprowadzą płatne mody v2.0.
Imo Steam jest najlepszą platformą na pc - stabilną i funkcjonalną
Nietrudno jest być najlepszym skoro jest się jedynym liczącym się graczem na rynku :/
Poza tym funkcjonalność to nie wszystko. Steam ma swoje wady i zalety, sam z niego korzystam i DOCENIAM jego plusy (chociażby tanie gry i dużą wygodę), ale twoje podejście trochę mnie przeraża, wszystko bezkrytycznie przyjmiesz co ci podsuną.
[129] Tutaj znowu pojawia sie argument, ze nikt nie kaze moderom umieszczac modow na Steamie :)
[132]
Ale nadal trzeba Steama pilnowac czy ktos ci nie zajumal twojego moda i wlasnie nie zarabia na nim. Bo kto tego bedzie pilnowal? Valve? Przeciez oni nawet greenlighta/early access nie sa w stanie upilnowac.
No i co z tego. Nie zmienia to faktu, że zabrali się od dupy strony do tego. Zamiast poprawić najpierw Workshopa, który jest do dupy to chcą już pieniędzy. Po miesiącu każdy kto coś kupił miałby zepsute save'y i same CTD w Skyrimie.
No i nie ma możliwości by Valve upilnowało oszustów. To jest niemożliwe.
Poza tym donacje są o wiele lepszym wyjściem i na to nie ma już żadnego kontrargumentu.
ReaLynX - oczywiście, steam ma swoje plusy, ale dla mnie plusy nie przesłaniają mi minusów i jest wręcz na odwrót. Do lobardu nie pobiegnę, bo wolę kupić grę nieprzyspawaną do konta steam i ewentualnie ją sprzedać po przejściu, co nie kosztuje dużo i nie muszę czekać na promocje. Długo mam styczność z grami i nigdy nie przełknę ograniczanie możliwości odsprzedania mojej kopii gry. Zawsze to robiłem i gdy tylko jest taka okazja kupuję gry, których nie trzeba podpinać do steama i później je odsprzedawał. Co do supportu, to korzystałem z pomocy ze 4-5 razy i tylko raz obyło się bez problemów, więc z własnego doświadczenia wiem, że nie jest z tym najlepiej.
Trochę dziwne jest Twoje podejście do przyjmowania steama bezkrytycznie, ale masz do tego prawo.
hopkins - Tutaj znowu pojawia sie argument, ze nikt nie kaze moderom umieszczac modow na Steamie :) Ale wraca problem ukrywania darmowych modów :O
Bardzo dobrze że gracze wyraźnie dali do zrozumienia że nie chcą tego typu rozwiązania. I że Valve z tego zrezygnowało.
Moim zdaniem sam pomysł nie był zły.
Nie zgadzam się z opinią, iż wprowadzenie tego rozwiązania wpłynęłoby negatywnie na jakość modów.
Zaproponowane rozwiązanie miało sporo wad.
Zbyt mały odsetek zarobionych pieniędzy trafiał do portfela moddera oraz nie było to porządnie kontrolowane.
I nie oszukujmy się, obecnie prawie nikt nie wspiera dotacjami modderów.
Nawet jeśli wszystkie mody były by płatne to i tak typowy cebulaczek ściągnął by za darmo z neta.
Czekam na fale hejtu :P
Nie zgadzam się z opinią, iż wprowadzenie tego rozwiązania wpłynęłoby negatywnie na jakość modów.
Jakieś argumenty, czy po prostu "wydajemisię"?
Oczywiście że by wpłynęło. Społeczność moderów żyje własnym życiem, ludzie wzajemnie sobie pomagają, a same mody to często wspólna praca wielu ludzi. W momencie wprowadzenia paywalla cała ta współpraca zniknie - nikt nie będzie ryzykował sytuacji w której kilka osób współtworzy lub pomaga twórcy moda, a on na koniec sprzedaje to na własny rachunek. Zobacz ile dramy powstało w ciągu jednego dnia, to wszystko odbiłoby się BARDZO negatywnie na jakości modów.
I nie oszukujmy się, obecnie prawie nikt nie wspiera dotacjami modderów.
Skąd wiesz? To że sam nie wspierasz nie oznacza że inni tego nie robią.
wczesne wycofanie jest zdecydowanie fatalnym rozwiazaniem
jak wiadomo nie można dodawać już własnych wcześniej stworzonych modów tylko trzeba było tworzyć nowe
stworzenie nowego porządnego moda to nie jest robota na 2 dni
gdyby ta opcja utrzymała sie na rynku przynajmniej pół roku to każdy debil zobaczył by w tym cos pozytywnego ale widać
Pomysł byłby lepszy gdyby było rozwiązanie w stylu "możesz ale nie musisz". Nie byłoby obowiązkowych opłat, ale jeżeli ktoś by chciał to mógłby wpłacić autorowi dowolną sumę.
Przecież jest opcja datków. Każdy twórca modyfikacji może sobie ją uruchomić na Nexusie.
Trzeba po prostu odpowiednio wytresować ludzi :) jak Valve chce kasy to wszyscy lecą ją im dawać, ale dobrowolne datkowanie nie jest zbyt popularne.
Mam trzy modyfikacje na Nexusie (dwie dla Skyrima jedną dla FNV). 100 tysięcy pobrań. Już śniło mi się pływanie w kasie w Portfelu Steam.., ale, czekaj, może nie wszystko powinno być robione dla pieniędzy :) Co z pasją i zwykłą chęcią podzielenia się z innymi ludźmi?
Dla mnie cała akcja była swego rodzaju testem zrobionym przez Valve i Bethesdę. Chcieli zobaczyć jak zareaguje na taki pomysł społeczność. Fajnie, że reakcja była na nie i miło, że obie firmy wycofały się, na razie, z tego pomysłu. Zobaczymy co będzie z następcami Fallouta i Skyrima. Czy dalej będą tak przyjazne dla modów.
"Czy dalej będą tak przyjazne dla modów."
Dlaczego nie miałaby być "przyjazne", Ryszawy? Tylko dobre, popularne gry, "obrastają" modami. Moderzy to gracze, którzy w ten sposób nobilitują i "uwieczniają" gry. Gdybym tworzył mody, zaryzykował bym stwierdzenie że tworząc moda do takiej czy innej gry, nie tylko grę ulepszam i nadaję jej dłuższy "żywot" - wraz z nią "uwieczniam" siebie. Czy to nie jest forma nagrody, czasami więcej warta niż pieniądze?
Flyby [143]
Tylko dobre, popularne gry, "obrastają" modami.
Generalnie zgadzam się z tym, co napisałeś w poście [143], lecz z zacytowanym zdaniem nie. A przynajmniej nie do końca, bo rozwinąłbym to w ten sposób, że modami "obrastają" tylko dobre, popularne gry, które w miarę łatwo i przyjemnie da się modować, a gry Bethesdy niewątpliwie do takowych należą. Jest bowiem masa dobrych lub popularnych gier, które modów mają w najlepszym razie tyle, co kot napłakał.
I oczywiście mówimy tu o czymś więcej niż nowy mieczyk, hełmik czy skórka.
Irek22 - nie zgadzasz się z określeniem "dobre, popularne", dla gier Bethesdy (z rozwinięciem tego terminu), choć to właśnie ich gry, były także tworzone w sposób umożliwiający twórcze modowanie ;) Czyli możliwość modowania była niejako "wpisana" przez twórców Bethesdy, w ich dzieła. Nie znam się na etapach powstawania gry, lecz myślę że założenia, ustalanie możliwości graficznych silnika gry i koncepcji fabularnych, muszą się odbywać na "wczesnym etapie" takich "narodzin" i są decydujące. Zatem, mogę zaryzykować stwierdzenie, że w wypadku Bethesdy, wszystkie te czynniki razem wzięte, najlepiej zdały egzamin, zdobywając serca i umiejętności graczy.. ;) Hmm, przy okazji także ich "kieszenie" ;))
Flyby [145]
Źle zrozumiałeś. Chodziło mi o gry, które są "dobre, popularne" i jednocześnie są to gry, które "w miarę łatwo i przyjemnie da się modować". Nie użyłem w tamtym zdaniu alternatywy.
Trudno (jeżeli źle zrozumiałem) ;(
Rozmawiamy w wątku o modowaniu, o grach z możliwościami modowania..
Flyby -- No wiesz, mam taką małą teorię spiskową :)
Przecież za Valve i ZeniMaxem stoją naprawdę duże pieniądze. Przygotowywali się do wprowadzenia opłat za mody od, przynajmniej, kilku miesięcy. Jakiś sztab ludzi nad tym myślał. A wyszła z tego taka straszna hucpa i totalna amatorszczyzna.
Dla mnie, jedynym logicznym wytłumaczeniem tej sytuacji jest to, że był to rodzaj testu, a trzeba pamiętać, że zbliża się z pewnością Fallout4 i prawdopodobnie następca Skyrima.
Wniosek z tego taki, że Bethesda planuje zmienić coś w sprawie modowania tych gier. Na pewno zmienią engine na których one działają, bo Gamebryo to już trup. Więc może modowanie nie będzie już takie proste.
Teraz wystarczy, w przypadku prostych modów, zmieniających jakiś obiekt albo teksturę na nim, umieścić coś w odpowiednim katalogu z odpowiednią nazwą i gra to automatycznie widzi.
Może chcą wprowadzić jakieś opłaty za używanie narzędzi do modowania, albo certyfikaty dla modów? Może właśnie możliwość udostępniania płatnych modów, dla swoich nowych gier. To miałoby więcej sensu, gdyby takie coś pojawiło się razem z premierą nowego tytułu, a nie wychodziło dla gry, która już tymi modami obrosła.
Zobaczymy.
Cóż mogę dodać, Ryszawy ;)? Niewykluczone ze był to rodzaj testu ;)
W niczym ten "test" (udany, nieudany) jednak nie zmienił podstaw - mody to naturalny efekt wskazywania przez graczy, doskonałości i zarazem braków gry. To w większości plusy dla producenta (twórców) gry - bo opcje nieco się zmieniają kiedy weźmiemy pod uwagę wszelakiej maści dystrybutorów gry ;)
To oni (w ramach rozprowadzania gry i zysków) kombinują co jeszcze warto poddać kontroli. Jeżeli producentów gier, mimo wszystko (mimo chęci dodatkowych zysków) rozsądek nie opuści - nie powinno być ..hmm, gorzej ;)