Szkoda tylko ze nie wspomnieliście na jakiej konfiguracji była uruchomiona gra oraz czemu ma az takie wysokie wymagania.
Vermi mógłby powiedzieć na jakiej konfiguracji gra była odpalona i przede wszystkim jak chodziła, czy były spadki płynności itd.
Zero różnic między platformami, kęsik w żałobie xD
I czemu Vermi kłamie, że odpalał grę na ULTRA jak twórcy nikomu nie pozwolili zmieniać ustawień i jest to potwierdzone na wszystkich portalach i polskich i zagranicznych... po co ta ŚCIEMA?
Gra na ULTRA będzie wyglądała lepiej i będzie dodatkowo Hairworks od Nvidii...
Niestety ale wersja konsolowa wypada średnio na dzień dzisiejszy, są momentami niezłe spadki klatek, na PS4 w PSsite redaktor odczuł w W3 mocne spadki w niektórych momentach że gra przycinała. Może to prawią OBY!!.
Michael, w filmiku było mówione że gry będą praktycznie identyczne, a jedyne różnice to np. specjalne funkcje Nvidii na PC. Ale jak widać duch PCMasterRace przez ciebie przemawia i nie możesz dopuścić do wiadomości, że na konsolach grafika też będzie bardzo ładna. Żałosne...
Konfiguracja:
Intel Core i7-4790
8 GB DDR3
GeForce GTX 980 4 GB GDDR5
120 GB SSD + 500 GB SATA etc.
Jak możecie być tak bezczelni, myśląc że ta szopka, ustawienie materiału i jakiegokolwiek brak obiektywizmu ujdzie wam na sucho??? Jak można jako prezenterzy i osoby które powinny znać się na dziennikarce być tak nierzetelnym? Nikt chyba nie jest tak głupi żeby brać to na poważnie. Cyrk. Nowe trzy materiały o Dzikim Gonie zupełnie odstają od reszty i zwyczajnie widać że są nienaturalne a te wasze opinie są dograne przed nagraniem jakby zabroniono na GOL złego słowa rzec. Sorry ale nikt z was nie jest na nich autentyczny. Na wskroś coś tu nie teges.
Nie ma downgrade? Jest za to upgrade graficzny? Wiadomo, w procesie tworzenia kastracja to nieodzowny element ale żeby takie banialuki opowiadać? Gra płynna, gra stabilna, bez problemów utrudniających rozgrywkę? To w takim razie dziennikarzom zza granicy dane było przetestować zupełnie inną wersję Wiedźmina skoro tam, crashe i wysypy miały miejsce często. Przynajmniej tam piszą o tym co jest złe i wymaga solidnej poprawy.
Mam nadzieje że chociaż Hed nie przyczynił się to zmaterializowania tej bredni i widząc taki brak obiektywizmu nie dał się to tego przydzielić. Zawiódł bym się wtedy już do reszty na tym portalu, a jeśli tak jest, to się wstydźcie bardziej.
Ponadto każdy film jest praktycznie kopią tego co pisaliście w artykułach. To żart? To powielanie byleby coś wrzucić. Przychodzę jak zawsze na ten portal bo wiem że w pewnym stopniu dowiem się czegoś nowego, ciekawego od ludzi prezentujących swoje uwagi w sensowny sposób. Ale nie. Pewna era TVGRY już nigdy chyba nie wróci, niezależnie ile byście przybliżeń na siebie nałożyli. Doprowadźcie się do porządku w końcu.
@Michael86 - PC MASTER RACE, HURR DURR!
@topyrz - I co? Chcesz żeby zrobić ci zdjęcie?
Wiedźmin 3 może nie prezentuje się tak jak na wcześniejszych materiałach, ale nadal wygląda zjawiskowo, bo nie liczą się tylko technikalia, ale także wymodelowanie, konstrukcja świata. Taki Gothic 3 ma niemal 10 lat na karku, a nadal robi wrażenie. Nie ma nawet co porównywać Dragon Age do Wiedźmina 3, bo Inkwizycja ma mniejsze światy, dużo bardziej sterylne, gdzie postacie stoją jak kołki, nie ma cyklu pogodowego i dobowego. No i mobilność Geralta także jest większa, może on: skakać, wspinać się, jeździć konno, sterować łódką, pływać, nurkować... Chyba nic więcej się nie da wymyślić. :) No, może jeszcze skradanie się, ale Geralt to nie złodziej. :P Do tego w obrębie huba nie ma ekranów wczytywania przy wchodzeniu do miast, jaskiń czy domów. Chyba Gothicowi 3 jeśli o erpegi chodzi to się jedynie udało. A świat podzielony na kilka mniejszych lokacji mi nie przeszkadza, bo w uniwersum wiedźmina są one oddalone od siebie o kilka, może nawet kilkanaście albo i więcej, dni drogi. Takie skalowanie nie wpłynęło by dobrze na klimat, tym bardziej, że te lokacje znacznie się od siebie różnią. W takim Gothicu 3 dość dziwnie to wyglądało kiedy w kilka minut przechodziliśmy z pustyni do Nordmaru. Poza tym huby w W3 zapowiadają się na naprawdę spore. Nie wiem czy Novigrad z okolicami + Ziemie Niczyje nie będą większe od Skyrima. A są jeszcze: Kaer Morhen, archipelag Skellige oraz Wyzima z okolicami.
Jeśli zaś o oprawę graficzną Wiedźmina 3 chodzi to podobała mi się najbardziej ta wersja z czerwca 2013. --->
Ta obecna jest troszkę zbyt cukierkowa, choć może się podobać.
warmi chcial miec czarna podkladke jak kacper ale nie mogl znalesc wiez wzial czarny zeszyt i myslal ze nikt nie zauwazy:D
Wygląda to całkiem spoko, ale zaczekajmy z ocenami do premiery, bo może okazać się, że wcale nie będzie to tak fajnie wyglądało. Jeśli chodzi o technologię to chciałbym przede wszystkim, żeby W3 chodził płynnie i nie miał błędów uniemożliwiających rozgrywkę.
To, że ktoś ma inne zdanie to nie znaczy, że od razu jest PC master race. Zobacz moje komentarze na pclabie pod wiedzminem to się przekonasz. Ostro cisnąłem wersję PC w porównaniu do konsol. Ja wiem, że wersja na ps4 odpowiada wersji HIGH na PC i bardzo się z tego cieszę. Wiem również, że Ultra będzie tylko trochę lepsze + włosy NVidii. Chodzi mi tylko o to, że redakcja KŁAMIE bo trybu ULTRA cdp nie pozwolili nikomu włączyć!
@Ravios, sebogothic - więc za nim zaczniesz kogoś nazywać PCMR to pomyśl, że może mieć inne zdanie niż Ty !!
nie ma gry ktora by lepiej wygladala na konsoli bo zawsze od pokolen ograniczano na konsolach glebie textur....
poza tym mowimy tutaj o tych samych ustawieniach a przeciez Pecet ma rozdzialki 4000x3000 pixeli a nie jakies oszukane 1920x1080 ktore i tak bylo przestazale w momecie lansowania tego scierwa 2007 rok w 1999 roku mialem monito della 2048x1536 potem byly monitory wyswietlajace obraz co prawda panoramiczny czego nie lubie bo nie jestem azjata... w rozdzielczosci 2560x1600 obecnie rynek pozwala na 4K czyli 4096 × 3112 pixeli a rowniez i 12K czyli 3 takich (4K) monitorach na szczescie dzis juz krawedzie monitorow sa cieniutkie przez co coraz lepiej sie prezentuje 12K ale ja preferuje Jeden monitor i oczywiscie 2 Karty graficzne w SLI bez tego ciezko sie za taki temat zabierac. wiec o czym my rozmiawiamy konsola = hamowanie rynku i rozwoju technologicznego... nie bojmy sie tego glosno mowic nawet do fanow playstation i xboxa
co cd project red przed premiera przygotuje mowione 27 stycznia 2015 roku gra wyjdzie 19 maja 2015 roku....
prawie 4 miesiace a powiedziane jak by za 2 tygodnie gra miala wyjsc....
Michael86 -->
Bardzo proszę nie zarzucaj mi kłamstwa. Włączyłem ultra, włosy i v-scync za przyzwoleniem deva znajdującego się na sali, wręcz sam mnie do tego zachęcił gdy zobaczył że gram na high.
Co do stanu gry i błędów. Przez internet przelewa się fala różnych opinii, zbiorę w jednym miejscu to co czego my na własne oczy doświadczyliśmy bez powtarzania informacji "a na niemieckim pokazie był taki bug, że Geralt zmienił się w kobietę":
- screen tearing na konsolach, widoczny zwłaszcza w cutscenkach (włączenie v-sync na PC pomogło)
- doczytywanie tekstur w filmach przerywnikowych
- drobne glicze podczas walki (utopiec i jakiś wojownik zawiesił się na chwilę w powietrzu)
- sterowany przez kolegę z Polygamii Geralt doznał "paraliżu" i chodził przekrzywiony. To największy bug jaki widziałem.
Tego doświadczyłem podczas mojej sesji i oczywiście nie oznacza się, że innych bugów nie ma lub nikt inny nie mógł mieć czegoś poważniejszego.
Dziwne... Wielu ludzi twierdzi że gra nie chodziła płynnie i że traciła klatki, w przypadku PS4 jak i PC. No ale cóż może to tylko hejt ze strony innych dziennikarzy.
@Verminus
To bardzo dziwne, że redakcjom takim jak PUREPC, PCLAB, DIGITAL FOUNDRY i innym które się znają na technologiach graficznych nie pozwolili zmieniać ustawień pod żadnym pozorem, a Tobie pozwolili włączyć wszystko na ULTRA. Z opisów tamtych redakcji wiem, że to na HIGH chodziło między 20-40fps na I7 4790 + GTX980, więc nie bardzo to widzę na ULTRA + FUTRO i żeby się dało grać w to płynnie...
Michael86 -->
Wszystko zależy od tego, kto na danym evencie się Tobą opiekuje. Z doświadczenia wiem, że PR-owcy są często większymi służbistami i mocno przestrzegają procedur. Devowie, którzy faktycznie dłubią przy grze są bardziej otwarci, pozwalają na więcej czasami chapną coś czego im PR zabronił. Być może miałem szczęście. Pamiętaj, że te pokazy maiły miejsce na kilku kontynentach i zapewne obsługiwał je sztab osób.
Nie mam miernika klatek w oczach. Nie potrafię ocenić czy miały miejsce spadki, o których piszesz - nie zauważyłem takich ostrych dropów jakie widziałem np. w Watch Dogs na PC przed patchami.
Michael86: ty albo jesteś niemądry albo nie mądrego udajesz. A czemu mieli by mu nie dać ustawić detali ?? swój do swojego zawsze inaczej podchodzi (polak do polaka) wiadomo że jakby był gdzieś w UK na innej prezentacji to stali by nad nim i nic by mu nie pozwolili zrobić nawet zerknąć do głównego menu.
Co do wersji konsolowych to nie wiem ale wielu ludzi (redaktorów) nie jest z nich zadowolona a raczej z efektu jaki otrzymali na tej prezentacji. Owszem gra dalej jest bardzo zjawiskowa ale widać że jakość tego co widzieliśmy początkiem 2014 nieco odbiega od tego co widać było na prezentacji. Ja po prostu nie wierzę twórcą którzy mówią coś na zasadzie " A bo to nie jest żaden downgrade graficzny tylko to zależy od miany pogody, od oświetlenia, klimatu gry" sranie w banie to jest teraz tłumaczenie sobie że nie dali rady na konsolach osiągnąć zamierzanego efektu. Do tego zapewne same wcześniejsze materiały były mocno podciągnięte (na pokaz)
Wiadomo że grafika to nie wszystko, owszem jest ona na dzień dzisiejszy na dobrą 8/10 ale mogła by prezentować się na 9,5/10.
Wielu bardzo wielu redaktorów patrzyło właśnie na te smaczki graficzne itp: i wielu się zawiodło chociażby na niektóre cienie padające (i mam tu ciągle na myśli wersję konsolową) które nie zachwycają bo to przecież tylko 900p. I w CutScenkach właśnie gra jak na razie gubi klatki, zapewne w normalnej grze gra też je gubi w małych ilościach(OBY).
CzarnaKreda: Jak jak na razie przeczytałem 4 z wersji PCtowej tam nie było żadnych wzmianek o tracących się klatkach już tym bardziej nie o takich odczuwalnych spadków, czytałem dwie z PS4 i jedną z Xboxa One i przypadku wersji konsolowej tracą się klatki w niektórych momentach. Jak i sam POP-UP nie jest najlepszy bo roślinność potrafi się doczytywać podczas eksploracji terenu.
Reasumując wiedźmina zapowiada się bardzo fajnie, ale przez komplikację konsolową przyjdzie nam na niego jeszcze poczekać kilka miesięcy.
Podaruję sobie polemiki czy był downgrade graficzny czy nie i na której platformie będzie ładniej Wiedźmin wyglądał, powiem jedynie o swoim odczuciu.
Nie mogę się po prostu doczekać na tą grę i moim zdaniem wygląda bardzo ładnie. Tak ładnych twarzy jeszcze chyba nie widziałem, choć nowe gry podnoszą ustawicznie poprzeczkę. Oby jeszcze fabuła i poziom qestów był ok, to będziemy mieli kupę frajdy.
Nie znam się na procesie tzw. "optymalizacji" jak ona wygląda i przebiega w praktyce, więc nie będę zgrywał znawcy, ale mam taką zwyczajną, intuicyjną wątpliwość: jeśli w rekomendowanych wymaganiach widnieje GTX770 a na 3 miesiące przed premierą gra ledwo trzyma 30fpsów na GTX980 to czy Redzi zdążą ogarnąć to do maja? Czuję podskórnie kolejne przesunięcie premiery...
Jeżeli ta gra w dniu premiery będzie wyglądać dokładnie tak jak na tych fragmentach rozgrywki puszczanych podczas waszych trzech materiałów wideo to będę człowiek szczęśliwym. Jeżeli faktycznie wszystkie modele i tekstury zarówno w wersji PC jak i na konsole pochodzą z jednego tego samego bulidu a jedyną różnicą mają być technologie Nvidii dostępne w pecetowej wersji gry, no to muszę przyznać że nowe konsole mają szansę dostać w końcu produkcję która jako pierwsza w pełni będzie mogła nosić miano next genowej.
http://pclab.pl/news61640.html
http://www.purepc.pl/rozrywka/komputer_do_wiedzmin_3_dziki_gon_jaki_powinien_byc
Skoro oni grali na HIGH na i7 4790 i GTX 980 z dropami do 20fps to nie wiem jak to mogło chodzić na ULTRA z włosami NVIDII...
Żadnych wad? Inni narzekają: http://naekranie.pl/artykuly/wiedzmin-3-dziki-gon-gralismy-w-najnowsza-odslone-przygod-geralta-z-rivii
Mówią o zawieszeniach gry, niskich fpsach, skokach płynności i innych błędach.
Materiały sponsorowane?
Cześć
Oglądam was już dobre kilka lat choć konto założyłem dosyć niedawno i komentuje zazwyczaj gdy mnie wkurwicie a teraz napiszę coś pozytywnego. Moim zdaniem jesteście najlepszym polskim serwisem growym, uważam że wasze materiały są dużo lepsze niż to co znajdźmy gdzie inndziej np. u polskich youtuberów i nie chodzi o jakość materiałów a treść , co zauważyłem na yt to nagminne spojlowanie nadmierne chwalenie produktu często mające się z prawdą. U was czegoś takiego niema, zawsze mówicie o złych i dobrych stronach gry i przedstawiacie ją jak rzeczywiście wygląda. Nie mówię że youtuberą płać za pozytywne wypowiadanie się o grze bo nie wiem tego, ale często spotykam się na yt z tylko pozytywnym mówieniem o grze. Pamiętam jak z tv-gry odchodził Krzysiek Gąciarz i szczerze ja jak i wile innych osób myślało że to koniec tv-gry ale to było gówno prawda, odejście Kszyśka było dla was lekarstwem serwis po jego odejściu przeszedł zajebistą transformacje pojawił się wysyp nowych seri jak np. Samiec Alfa teraz na tv-gry każdy może znaleść coś dla siebie i nie są to tylko gameplay i recenzje, wspomnę jeszcze o większej coop-eracji z gry-online jak wspólne materiały naprawdę świetne. Oby tak dalej i oby serwis rozwijał się jak do tej pory.
Swoją drogą nic dziwnego, że gra ma błędy skoro dziennikarze grali 4 miesiące przed premierą. Nie widze sensu żeby o tym wspominać bo jest to oczywiste dla każdego kto ma chociaż odrobine mózgu.
Według konkurencji to był poziom high minus:
"Również my mieliśmy okazję zawitać do siedziby polskiego studia, by skonfrontować swoje (wysokie) oczekiwania z rzeczywistością. Nasz wysłannik, Dawid, postanowił spróbować odpowiedzieć na nurtujące wielu graczy pytanie dotyczące wymagań sprzętowych Wiedźmina 3. Teoria teorią, a praktyka praktyką: okazało się, że pecet wyposażony w procesor Intel Core i7-4790, 8 GB RAM-u oraz kartę graficzną GeForce GTX 980 z 4 GB pamięci pozwolił cieszyć się rozgrywką z ustawieniami na poziomie wysokim, wyłączonym SSAO oraz, cytując, „skromnym wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem anizotropowym”. Ten komputer nie zapewnił przez cały czas płynnej rozgrywki, zdarzały się spadki wydajności , a do tego liczba klatek na sekundę raczej nie przekraczała 35, chociaż nie było możliwości tego zmierzyć. Mimo że mamy do czynienia z wczesną wersją, a do premiery, która odbędzie się 19 maja tego roku, pozostało jeszcze parę miesięcy, to można poczuć się srodze rozczarowanym, tym bardziej że CD Projekt RED zalecał do Wiedźmina 3 procesor Core i7-3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4 GHz oraz GeForce’a GTX-a 770 lub Radeona R9 290. Wierzymy, że w maju będzie jednak lepiej, ale trzeba być przygotowanym na to, że produkcja "zajedzie" nawet wydajne PC. Skoro poruszyliśmy już temat wymagań sprzętowych, to warto dodać, że według twórców minimalna konfiguracja ma pozwolić na uruchomienie gry i zachowanie płynności animacji w najniższych ustawieniach graficznych".
[26] Sorry za wytykanie, ale ile można, już oczy pękają, najpierw ktoś pisze osobą w znaczeniu (komu) osobom... teraz to. Jakaś moda na kaleczenie ojczystego języka się pojawiła?
"Nie mówię że youtuberą płać za pozytywne wypowiadanie się o grze (...)"
Celownik- (komu [płacą], czemu)- youtuberowi, youtuberom [płacą], osobom, posłom, osłom itd.
Tu przykład odmiany przez przypadki:
http://sciaga.pl/tekst/125768-126-odmiana-przez-przypadki
@MaXXii Nie jest to tylko wina konsol że gra zaliczyła poślizg, na pc niby gra też ma problemy na naprawdę dobrym sprzęcie a nie była odpalana zazwyczaj na ultra. Dodatkowo jest masa mniejszych błędów na konsolach jak i na pc.
Co do tego że twórcy pozwolili grać na ultra polakom bo gra jest robiona przez polaków to to brednie. Duża część ekipy to ludzie z innych krajów niż Polska(nawet bardzo duża).
Mam nadzieje że gra będzie dopracowana na każdej platformie. Pożyjemy zobaczymy jak to będzie ostatecznie. Do premiery coraz mniej czasu a CDPR ma jeszcze sporo roboty by gra działała płynnie na wymaganiach które podali. Nie zdziwiłbym się jakby premiera została znowu przełożona albo że skończy sie to tak jak z poprzednią częścią czyli masą poprawek po premierze.
Ludzie, czego tak pienicie się na tą grafikę?! Przecież i tak Wiesiek będzie wyglądał dobrze, a grafika to podrzędny element w RPGu, ważniejsza jest fabuła, projekt świata, klimat gry, mechanika gry, system walki, system rozwoju postaci, dialogi niż ta cholerna grafika!!! Zauważyłem, że gracze teraz dostają jakiejś "sraczki" w związku z tą grafiką, i deweloperzy to widzą i przez to mamy ostatnio wysyp gier "wydmuszek" (kolorowe z zewnątrz, a puste w środku), które oprócz grafiki nie przedstawiają żadnej większej wartości. Tęsknię za czasami w których robiło się gry na prawdę dobre, a nie tylko ładne (dla mnie lata 2000-2005).
@mateo91g
Dla mnie to gra mogła by być na poziomie graficznym nawet tym z poprzedniej generacji konsol i nie robiłoby mi to żadnej różnicy. Problem jest taki że gra ma problemy nawet na mocnym sprzęcie z utrzymaniem stałych klatek na przyzwoitym poziomie. Podczas sprintu czy szybkiej jazdy konno gra po prostu gubi klatki w widoczny sposób na PC jak i na konsolach.
Same dialogi w polskiej wersji brzmią bardzo dobrze, są dobrze napisane. Zadania nawet poboczne są rozbudowane i za każdym kryje się jakaś historia. Cały świat wydaje się żywy, postacie są naprawdę dopracowane. Ale co z tego że to wszystko będzie na naprawdę wysokim poziomie jeśli gra będzie w finalnej wersji gubić klatki, będzie ja wywalać, będzie się zacinała itd. Mam nadzieje że tego nie doświadczymy i że gra będzie chodziła płynnie nawet za cenę jakości grafiki, do premiery coraz mniej czasu więc obawy graczy są uzasadnione.
Okropny pop-up obiektów kiedy Geralt zjeżdża koniem z górki, za naszymi plecami drzewa znikają jeszcze w momencie gdy nie minęliśmy ich do końca.
I jak gra działała po ustawieniu ultra jakości? Nie było pokazu slajdów?
Taka moda na te ultra tylko...wiele osób na ta chwile moze pomazyc o zagraniu w tak wybitna produkcje.Komputer za 1000 zł nie udzwignie takiej gry,a za okolo 2 tysie moze miec pokaz slajdow. Osobiscie kupilem ps4 dla nadchodzacych tytulow jak i tych multiplatformowych na ktore moj PC nie udzwignie na poziomie plynnym.Niestety taki minus PC. Jestem dumny,ze nasi rodacy pokazuja pasur i ,,sa brani pod uwage''. Sadze ze Wiedzmin 3 jest jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji na swiecie i mam nadzieje ze bedzie kasowych hitem jak gta 5
kain_pl, obecnie wychodzi na to że sprzęt za około 5 tysięcy nie uciągnie wiedźmina na ultra, bo na takim grali, był ogólnie zakaz zmieniania ustawień grafiki, a że panom z tvgry.pl się udało to się zastanawiam czy ten zakaz był uzasadniony, i czy był pokaz slajdów :P
Mam nadzieje że twórcy dadzą radę z optymalizacją w terminie. Chyba nikt nie chce powtórki z AC, FC4 itd.
Panom z tvgry.pl się nic nie udało tylko mają wybujałą wyobraźnię i tyle...gra na HIGH ledwo daje rade w obecnej formie na i7 +GTX980, ale oni grali płynnie na ULTRA + Hairworks + vsync...
[38]
Aha.... to zapewne sam byłeś na pokazie i sprawdziłeś na jakich ustawieniach grają i na czym?
HIGH ledwo daje rade w obecnej formie na i7 +GTX980, ale oni grali płynnie na ULTRA + Hairworks + vsync...
A tu dostałes wczesną wersję do testowania w domu i sprawdziłeś osobiście?....
podobno gra ma sporo spadków plynnosci, ten material chyba byl sponsorowany.
a jak nie to nie wiem juz kto ma racje.
i w sumie walic to , przekonam sie gdy zagram kiedys tam jak gra wypada pod wzgledem optymalizacji. TO TYLE END.
KONIEC.
Trochę jestem rozczarowany, miała być rewolucja i najlepsza grafika w dziejach, a jest podrasowany Wiedźmin 2. W dodatku nie do końca pasuje mi art direction, jest trochę zbyt pastelowy. No i widać to doczytywanie tekstur, miałem nadzieję, że w tej generacji uda się już to zminimalizować.
No ale nic, widać taka jest cena otwartego świata. Gra cały czas ma szanse, by być fajna i ładna, w czołówce gatunku, ale po prostu narobili apetytów na coś więcej.
Hmm tak sobie myślę może Polacy mieli jakiś nowszy Build skoro wrażenia są tak różne względem tego co zgłaszają niektóre serwisy. No i działał całkiem ok z vsync i Nvidia Hairworks, a przecież włosy Nvidia są bardzo obciążające. Czy na pewno było widać ró kolosalna różnice w jakości włosów? Może był przełącznik w menu ale nie działał, stąd brak utraty płynności po włączeniu?
Współczuje wszystkim z TV gry, że muszą pracować w tak tępym kraju jak polska.Według ludzi wszędzie są przekręty, nikt nie radzi sobie z konsolami i do tego wszyscy programiści to lenie (przecież konsole to taki high'endowy sprzęt). Do tego downgrade grafiki (kto powiedział, że pierwsze materiały były z konsol?).
Jak studio, rok przed zakończeniem gry, ma pokazać na materiale jakość jaką uda mu się osiągnąć ? Przecież jeszcze tego nie wiedzą ... w dodatku na materiałach jest napisane, że nie jest to końcowy produkt.
redakcje polskie testowały w styczniu 15 chyba i wszystkie miały ten sam build i ten sam sprzęt i7 4790 i GTX980 i ustawione detale HIGH, które są odpowiednikiem wyglądu z PS4, a w których na PC było 20-40fps i nie wolno ich było zmieniać.
Panom z TV gry udało się rzekomo odpalić to na ULTRA z futrem NVIDII i v-sync, nie wspominając już o FXAA, HDAO i innych implementacjach nv i nie było widać prawie różnicy między wersją PC i tą na konsole. Do tego zapewne gra chodziła płynnie z lekkimi dropami tam gdzie innym polskim redakcjom chodziła słabo na HIGH.
Tramwaj w oku, szyny z boku. Ściema i tyle i Ty Vermi dobrze o tym wiesz.
@Michael86: a na księżycu człowieka nie było. Weź idź się piźnij w łeb i zastanów się dwa razy, zanim będziesz kogoś oczerniać.
@felix
no akurat to człowieka nie było na księżycu nigdy!!! a nagrania z nasa już dawno są obalone i wiadomo, że były nagrywane na saharze! Nie było w tamtym czasie możliwosci technicznych wylądować na księżycu i nadal ich nie ma. Ciekawe, że raz wylądowali i później już nie i teraz też nie lądują....
@Michael86 - Ja rozumiem, że kolega nie był na żadnym z pokazów. Rozumiem też, że w internecie każdy może sobie pisać głupoty jakie chce, ale nie skumam dlaczego tak uparcie wydaje Ci się, że wiesz lepiej skoro nie byłeś i nie widziałeś? ;)
Dla mnie jak na razie aspekt techniczny Wiedźmina zjada Dragon Age na śniadanie. Widać tu symulację świata. Od roślinności, przez zachowania NPC'ów czy dynamiczne zmiany pory dnia i pogody. W Dragon Age poszli na łatwiznę i zrobili z tego position-based MMO, gdzie nie ma żadnej fizyki walki, fizyka kontaktu z obiektami jest tak prymitywna, że na polibudowych laborkach się większe projekty robi, świat jest wytunelowany w hubach, nawet dynamicznych pór dnia i oświetlenia nie ma. Ktoś w komentarzach pisał, że DA ma fizyczne globalne oświetlenie. Nie ma nawet połowy tego. Zwykłe wypalone light mapy powsadzane przez artystów na makiete świata! Już nie będę wspominał o tym jak w DA wszystko mruży. Nawet żadnego shadingu nie ma, który by pozbył się tych mrużących białych kropek od słabego modelu oświetlenia.
Co więcej w tym 35 minutowych gameplayu Wiedźmina widać Novigrad, który kondensacją zawartości i geometrii przebija nawet najbardziej zabudowane tereny w GTAV.
Trochę się na grafice znam i szczerze, tylko GTAV obecnie startuje złożonością do Wiedźmina (lub vicewersa). Oczywiście można być bachorem z internetu i za odniesienie brać grafikę z Call of Duty. Ale dla takich jak ja to oznacza tylko tyle, że ten ktoś jest bachorem z internetu. W Call of Duty na najbardziej otwartej scenie gameplayu znajdzie się może 10 tysięcy obiektów do przetworzenia i narysowania. W GTA czy Wiedźminie non stop jest co najmniej 30 tysięcy. Właśnie tą różnicę się przeznacza na te wszystkie imitacje globalnego oświetlenia. Tyle w temacie.
@Felix - The One @kasidelvar
Przecież @Michael86 wyraźnie napisał, że inne redakcje grały na high i nie trudno znaleźć wypowiedzi że ich rozgrywka nie wyglądała tak dobrze jak gameplay'u który jest pokazywany.
@Michael86
Kończ waść. Zapewne byłeś na pokazach i grałeś we Wiedźmina 3, że gadasz swoje jakże wysublimowane racje? Jak nie, no to nie masz po co się tak zapierać. I nie posądzaj kogoś o kłamstwo, jeżeli nie wiesz jak to było.
[49]
Dopiero 28 stycznia a już pewny tekst roku.
Wiecie co kłutnia na tematy techniczne proponuje zostawić na czas po premierze , bo teraz to sensu nie posiada i nie jest ani spół mierna ani konstruktywna.
Co do rzetelności Panów z TV Gry to nie mam zażutów a co do puplikacji zagranicznych parę osób mogło pomylić "crash" z wypadkiem (a nie awarią gry) wozu gdzie jest gryf i przybywają Gerart z Wesemirem
[56]
Za to sądzę, że wszyscy mają wątpliwości, co do rzetelności twojej ortografii...
"Yennefer występuje w prologu"
Mam nadzieję, że gdzieś na samym dnie piekła istnieje miejsce dla ludzi raczących świat takimi spoilerami...
Nie chciałbym żeby to co za chwile napiszę było odebrane jako czepialstwo ale Paaaanowie Redaktorzy, jak słyszę tekst że "tekstury nie są lepsze na jakiejs platformie bo nie było na to czasu" to widzę że osoba która o tym mówi zupełnie nie jest w temacie (czyli nie ma pojęcia o czym mówi) a chyba Panowie redaktorzy powinni mieć jakąś podstawową wiedzę na temat takich zagadnień skoro zdecydowali sie o tym nakręcic pseudomądry filmik, a jakaś to wiedza może ktoś zapytać: ano taka że tekstury oraz modele są na początku robione w najwyższej rozdzielczosci a potem dopiero są przeskalowywane do mniejszej w zaleznosci od mozliwosci danej platformy, totalną bzdurą jest myslenie ze developerzy najpierw robia wersje np medium tekstur a potem od nowa wersje high jak mają czas (naprawdę to robi sie od razu wersje superduperultra a potem na etapie optymalizacji zasobów nastepuje przeskalowanie w dół), developerzy tacy jak np Naughty Dog mają własne dodatkowo narzędzia do optymalizacji leveli które obliczają w jakich miejscach jak ustawiona jest kamera i co widzi by mozna było zoptymalizowac maksymalnie streaming danych , polygony i tekstury by uzyskac maksymalna jakosc ale wejsciowe dane przed optymalizacją są zawsze są wysokiej jakosci, oczywiscie takie optymalizacyjne bajery łatwiej zastosować w liniowej grze a w sandboxach duzo trudniej.
[59]
Występuje też Ciri, a potem okazuje się, że to sen, a na końcu wszyscy umierają.
--->Michael86 - wiesz dlaczego nie dali zmienić ustawień dla portali technologicznych
a) wyłapali by różnice
b) nie zobaczyli by różnicy (o byłby problem)
swoją drogą będą tekstury 4K dla Wiedźmina III, czy już temat umarł, bo czasu nie było ?
Skoro twierdzą, że tekstury są te same na wszystkich platformach to chyba jednak nie będzie.
No raczej nie będzie bo to wtedy już by była różnica i skoro na 1080p potrzeba GTXa 980 to jaką kartę trzeba by było mieć na 4K, K^%$#a 2x GTX980 w SLI chyba hahahaha.
Różnice będą w tym jak gra będzie działać na danych platformach.
Nie ma downgradeu grafiki????? Ale się uhahałem.
Tak teraz wygląda Wiedźmin 3:
http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/7/3/2/9/7/2/4.jpg.jpg
A tak wyglądał na zapowiedzi z E3 2013:
http://www.gamersyde.com/pop_images_the_witcher_3_wild_hunt-22370-3.html
http://www.gamersyde.com/pop_images_the_witcher_3_wild_hunt-24103-1.html
Tylko ślepiec nie zauważy że grafika została wykastrowana z detali jak tylko się dało. I nie wciskajcie mi czasem że na tych zdjęciach sa inne lokacje i trudno je porównać. Co z tego. Poziom detali i szczegółów na zdjęciach z zapowiedzi E3 2013 jest o niebo większy od tego co zostało teraz. I nic do tego nie mają różne miejscówki. Gdyby dziś pozostał ten poziom szczegółów to gwarantuje wam, że każdy z dzisiejszych nowo publikowanych screenów zapierałby dech w piersiach, a dziennikarze wszyscy jak jeden mąż zachwycaliby się nieziemską oprawą Wiedźmina 3. A tak tylko na nielicznych portalach redaktorzy potrafią powiedzieć prawde , że grafika uległa downgradeowi.
Wygląda zacnie... żeby tylko systemu walki nie skopali, bo kop w rzyć developera habilitowany będzie ;) . Gra typu "must have", więc i tak w to zagram ... chodzi tylko o to, żebym za bardzo nie przeklinał jak będę grał i zbyt dużo rzeczy nie będzie dobrze działać bez odpowiednich patchy :)
Jak dla mnie wygląda super.
Te screeny z E3 nie dość, że są w innych lokacjach to jest inne oświetlenie i w ogóle ciężko to porównać. Poza tym who cares ? Gra jest miodna, wygląda rewelacyjnie i do tego wystarczy na wiele godzin.
Ale oczywiście do czegoś trzeba się przyczepić bo przecież polaczki nie byłyby sobą jakby nie pomarudziły przy każdej możliwej okazji.
Imo ciesz się muminek, że (o ile w ogóle) obniżyli grafikę bo przynajmniej będziesz mógł sobie pograć a nie wydawać na kompa 10k.
Myślę, że o oprawę graficzną nie ma się co martwić (oczywiście jeżeli ma się odpowiedni komputer :P ), ponieważ stoi na bardzo wysokim poziomie! ;)
Ale trzeba przyznać że postaci w nowym wiedźminie wyglądają świetnie, takie porównanie z nowym DA znalazłem:
http: //w rzucaj. net/imag es/2015/01/29 /aa.png
Zero różnic pomiędzy platformami. Ale żeby odpalić na PC potrzebny jest sprzęt o wiele mocniejszy niż konsola (która, nie ma co się oszukiwać, jest w 95% PeCetem).
Mnie interesuje tylko jedno. Czy da się atakować gęsi ????
Odechciewa się czytać for i być graczem, po tym, co ludzie wypisują za bzdety. Tu anulują preordery, bo za mała różnica miedzy platformami, gdzie indziej jadą po ofercie darmowych gier z Plusa, bo nie ma wyjebanej w chuj grafiki. Załamać się idzie. Jakbym miał tak podchodzić do tematu, to przestałbym grać lata temu.
Przekleństwo spadło na REDów. Zbyt zachłanni byli na $. Skoro WIEDZIELI,że bardzo ciężko będzie im stworzyć grę na 3 różne platformy to po kiego,pytam się po kiego...się w to pchali ? Mogli spokojnie zrobić i dopracować produkt na PC. Stworzyliby legendę i tym samym zdobyli uznanie na całym świecie. Tyle pieprzenia było o ich pokorze,o błędach popełnianych wcześniej i co ? i nic. Nadal je popełniają...szkoda tylko,że coraz gorsze. Wcześniej też były konsole na rynku ale docelową platformą było PC bo nie mieli możliwości ogarnąć grę na wszystkie platformy.
W3 powinien wyjść tylko na PC i po okresie nie mniejszym niż rok na konsole. Wilk byłby syty i owca cała.
Moja subiektywna opnia nt.całej tej żałosnej sytuacji:
- Downgrade grafki widoczny gołym okiem
- Absurdalne wymagania co do oferowanej jakości grafiki. Crysis 3 z tym sprzętem mógłby zostać sandboxem przy 40-60 kl/s .
- Do tego spadki FPS
- PC z wymaganiami przez grę bebechami zjada najnowsze konsole na śniadanie.
- Uczta dla moderów zawstydzających programistów RED
- Duże piractwo na PC spowodowane wielkimi wymaganiami - bo przecież trzeba najpierw sprawdzić czy to wgl działa na PC za 5000 zł. Polecam wydanie jakiejś wersji DEMO.
- Konsole i tak się będą dławić.
- Geralt musi się wstydzić za siebie,że z takim sprzętem na PC musi oferować tylko tyle na ile konsole mu pozwolą. Dobrze,że konsole nie mają ograniczenia co do ilości posiadanej broni bo mógłby wtedy nosić tylko jedno ostrze,a nie dwa.
- Czy każdy nowy Wiedźmin musi charakteryzować się najgorszą możliwą optymalizacją ? Zacznijcie panowie może najpierw właśnie od tego,a potem twórzcie co kol wiek.
- DAI na ten moment ciągle najlepszym RPG. Uciekliście tą obsuwa W3 spod młota BioWare i nie zostaliście zmiażdżeni...ale tylko chwilowo.
- Straciliście szacunek i ZAUFANIE wielu fanów tymi machlojami i żaden pseudo szczery wywiad tego nie zmieni.
- W3 będzie tym czym było Watch Dogs - największym failem ostatnich lat.
- Sami dmuchaliście balonik o najlepiej wyglądającym RPGu wszech czasów stąd teraz ogromny RAGE ze strony fanów w waszym kierunku.
- Nie chce mi się już więcej pisać i powtarzać tego samego. Oby W3 okazał się niewypałem po to byście mieli nauczkę na całe życie.Amen.
Morion0 --> Najwyzsza pora zdac sobie sprawe, ze "rynku gier PC" nikt powazny juz nie traktuje powaznie:)
Morion0 - zamiast takiej ściany bełkotu, trzeba było napisać, że mocno boli cię dupa, bo gra jest multiplatformowa a CDP Red celuje w gracza zachodniego (IMO bardzo słusznie). Byłoby krócej, a i tak każdy by wiedział o co ci chodzi.
ps. Sądze, że te twoje przewidywania się nie sprawdzą, za wyjątkiem oczywiście kosmicznego piractwa na pewnej platformie, na której każde usprawiedliwienie dla tegoż piractwa jest przez jumaczy uważane za "dobre".
Celują ? Dostali w łapę od Sony i Microsoftu podobnie jak Ubi ze swoim WD i teraz muszą celować bo jestem na 100% przekonany,że zdecydowanie woleliby stworzyć naprawdę dobrą grę pod KAŻDYM względem niż wpuszczać zdechłą rybę do wody. Nvidia,która to współpracuje z REDami ma jednak najwięcej na sumieniu bo to oni stoją za słabą optymalizacją W3 po to by ich flagowe produkty się sprzedawały. Ten pieprzony biznes niszczy teraz każdy większy tytuł. Tylko Blizzard w miarę się trzyma.
Grafikę w konsoli PS4 można porównać do wydajności HD7870 lub 7950 ew.do odpowiednika tej mafijnej konkurencji z którą nieustanie współpracuje na rzecz sporej darowizny CDPRED. Pytanie jest więc następujące - skoro na PS4 graficznie być lepiej po prostu nie może od poziomu oferowanego przez 7950 to dlaczego gra na PC wymaga jednej z najlepszych karty Nvidii ? Naprawdę gra potrzebuje GTXa 980 z 4 GB pamięci by wygenerować to co spokojnie powinno 7950 i to w leciwych 30kl/s ??? Klękajcie narody...
PS.Nawet Blizz nie wydawał na PC i konsole D3 tylko przemyślanie z umiarem i ROZSĄDKIEM !!! Pre-order anulowany. https://www.gry-online.pl/gry/kingdom-come-deliverance/zc3b4c#pc wydaje się być ciekawszym tytułem.
Wystarczy, że wersja pecetowa będzie obsługiwała 3D to już będzie daleko poza zasięgiem PS4 ;)
Morion --> Zadne kretynskie "dostali w lape", tylko zwyczajnie - jak kazda firma - chca zarobic, bo po to sie zaklada firmy, i po to sie pracuje. A zarobic mozna tylko na klientach, ktorzy produkty kupuja, a nie na niedouczonych frustratach (przyklad w twoim poscie, w postaci bredni na temat wymagan sprzetowych), ktorzy "anuluja preordery", bo cos im sie wydaje. Cale szczescie, ze Redzi w koncu sie zorientowali gdzie mozna wygenerowac prawdziwy zysk, to moze wyjsc tylko na dobre im oraz robionym przez nich grom.
W takim razie jesteś skończonym kretynem zapominając dla kogo tę grę robią i już jaki kol wiek inny produkt np.auto,rower etc. - dla nas,dla ludzi. Zamiast dbać o swój interes by to w twoje ręce trafił najwyższej jakości produkt i spełniał twoje oczekiwania za który wydajesz swoje pieniądze to Ty wolisz dostać chłam w imię dobra firmy,korporacji etc.która ten produkt tworzy ? Może od razu wysyłaj im swoją miesięczną pensje jeżeli wgl.pracujesz i całuj ich po nogach.
To że mam ból dupy powinno być zrozumiałe obiektywnie patrząc na sprawę bo nie jest to żaden płacz PCtowca,też gram na konsoli,ale na litość Boską dlaczego moje Ferrari (PC) musi jechać w tempie Fiata 126p(konsola) ???
Bo REDzi dostali hajs? Bo Nvidia stosuje takie pieprzone praktyki ? Jako twórcy gier powinni być ponad to i wtedy dopiero okazywali by szacunek swoim klientom dbając o to by ich produkty były najwyższej klasy,by były po prostu dopracowane i zapięte na ostatni guzik.Niech zaczną okazywać to czynami a nie pięknymi słowami czyt.kłamstwami. Kilka takich wtop i nikt za jakiś czas nie kupi od nich żadnej gry,a PS,Microsoft i Nvidia pójdą i tak w swoją stronę,mając w głębokim poważaniu sypiące się studio. Jeżeli REDzi potrafią liczyć to niech w końcu zaczną liczyć tylko na siebie.
Nie mam abonamentu więc walnę posta pod poprzednim cytując autora tekstu z pclaba
,,Dlaczego murowane ściany z drugiego filmiku wyglądają jak z wielkich kawałów płaściutkiej sklejki obklejonej tanią tapetą imitującą cegłę? Czyżby to ma wzbudzić nostalgię u weteranów pierwszych gier z serii gothic :E Puki co gra wygląda jak zabójca ... GeForce 9800 GTX a nie GTX 980 :P''
To nazywacie NEXT GENEM i tłumaczycie tak wysokimi wymaganiami? https://www.youtube.com/watch?v=BeOCMx-sbYw np.w 0:50s te ściany są epickie.
Teraz porównajcie te ściany z tymi na ssach gdzie REDzi zachwycali się grafiką - downgrade ? downgrade x100
Morion - ale nie porównuj wyspecjalizowanego sprzętu do grania jakim jest konsola do PC sugerując się bezpośrednio hardware. PC to nie konsola, konsola to nie PC i wbrew pozorom, to, że w jednym i drugim siedzi aktualnie bardzo podobny procek i cała architektura jest zbliżona nie zmienia faktu, że na PC w tle działa multum aplikacji, sam windows jest dużo bardziej zasobożerny niż firmware jakiejkolwiek konsoli, do tego totalnie niemożliwe jest kodowanie "to the metal" które w mniejszym lub większym stopniu umożliwa dobranie się bezpośrednio do hardwaru przez pojedyncze procedury jedynie na konsolach, omijając kilka warstw softwarowych przez które na PC musisz przebrnąć ze swoim kodem bo to one zapewniają kompatybilność wśród tysięcy możliwych konfiguracji.
Do tego tak jak Ci napisał Wysiak - światowy gaming to konsole a nie PC, większość dużych firm developerskich traktuje platformę PC po macoszemu, nie dlatego, że jej nie lubi, ale dlatego, ze to z konsol jest większa kasa. Prosty bilans strat i zysków - i tak trzeba sie cieszyć, że nie opóźniają premiery na PC o kilka lat tak jak np. Rockstar.
Narzekasz na downgrade - ale zrozum, że z grami na PC celuje się mid sektor, nikt nie wypuszcza gry na highendowy sprzęt, bo nikt takiej gry nie kupi.