Wyzima potwierdzona.
A tak w ogóle:
Wymagania, które podajemy są prawdziwe, nie zaniżamy ich.
Nie powinno tam być zawyżamy?
Ubersampling, który będzie można używać swobodnie pewnie po 5 latach...Tak samo jak to że gra jest stworzona z myślą o PC-tach przyszłości...
kęsik --> WYJDŹ!
@Hitmanov
Jakby je zaniżali, to w rzeczywistości byłyby jeszcze wyższe. Jakby je zawyżali, to w rzeczywistości byłyby niższe. Poprawność zależy od punktu widzenia. Dla mnie powinno być "nie zawyżamy".
@Zdzichsiu Ja to rozumiem następująco: wydawcy zaniżają (podają niższe niż prawdziwe) wymagania sprzętowe, aby zachęcić większą ilość osób do zakupu. A. Badowski stwierdza to między słowami i mówi, że CDP ich nie zaniża (czyli spełniając je, nie powinno się okazać że zamiast gry masz pokaz slajdów).
Swoją drogą, dalej mówi o 30fpsach przy spełnieniu rekomendowanych wymagań, nie mówi jednak przy jakim poziomie ustawień graficznych.
Wiedźmin 3 na PC ma dość wysokie wymagania sprzętowe, te minimalne są zbliżone do rekomendowanych w GTA V.
Wymagania, które podajemy są prawdziwe, nie zaniżamy ich. O to walczyli u nas programiści, optymalizacja jest lepsza z dnia na dzień.
Ha! Czyli sugeruje, że R* podał nieprawdziwe i zaniżone wymagania? Szkoda, że nie powiedział, że W3 jest większą i bardziej ambitną grą od GTA V. Mój szacunek do CDP gdzieś sobie uleciał.
No sorry, ale żebym przy i7 i GTX 970 zastanawiał się czy ta gra pójdzie mi choćby na średnich detalach w 60 klatkach na sekundę w full HD? To trochę przesada. Nie wiem co zrobić, być może kupię Wiedźmina za 3-4 lata, kiedy dostępny będzie dużo mocniejszy sprzęt? Paranoja.
Ktoś kto to pisał wykazał się niezwykłą bystrością. 20 GB które trzeba ściągnąć do Masterchief Collection to po prostu kawał gry, który nie zmieścił się na płycie. Bodajże multiplayer. Cały ten zestaw był po prostu zbyt ogromny i woleli dać to na serwer do ściągnięcia niż parać się z tłoczeniem dodatkowych płyt. Nie wiem czy dobrze mówię, ale mi słowo patch kojarzy się z łataniem bugów i niedociągnięć. Więc trochę nie pasuje to do przypadku Halo MCC.
Tak, już są na poziomie Bethesdy, śmieszne :D Niech pobędą na rynku tyle ile Becia to może wtedy się zbliżą. Nie za duże mniemanie o CdPR już macie? Raptem 2 gry wydali i już mają być na poziomie takich tuz jak Bethesda, BioWare itd? Więcej pokory.
Raptem 2 gry wydali i już mają być na poziomie takich tuz jak Bethesda, BioWare itd? Więcej pokory.
No tak, w końcu lepiej wydać od cholery gier, zamiast kilku dobrych. W końcu to ilość gier świadczy o poziomie developera <ekhmactivisonkhmubisoftkhkh>
[9] Gadasz sam ze sobą, schizofrenia? Ani w komentarzach, ani w wywiadzie, nie padło stwierdzenie, że są już na poziomie Bethesdy - polecam wizytę w podstawówce ponowną, bo czytanie ze zrozumieniem ciężko ci idzie. Ach, poprawna forma to "tuzów", a nie "tuz".
Inna rzecz - co niby takiego genialnego BioWare, nasz uroczy gigancik, wydał w ostatnich latach, że RED-om tak bardzo brakuje? Dragon Age 2? Mass Effect 3 ze swoim smakowitym endingiem? Błagam... Za to Bethesda ma wypracowany system klepania kolejnych Scrollsów, ze zmianą lokacji i wprowadzeniem kilku pomniejszych nowalijek - nie powiem, gry niezłe, ale fabularnie są ubogie i miałkie.
REDzi, ze swoimi dwoma tytułami na koncie, nie mają się absolutnie czego wstydzić, ani nawet za bardzo kogo gonić - jasne, Wiedźminy miały swoje problemy, kilka nietrafionych decyzji projektowych czy niekiedy sporo bugów "uprzyjemniających" rozgrywkę, ale pod względem narracji, fabuły, świata czy budowy postaci zostawiają konkurencję daleko w tyle.
Co do wymagań, ograniczeń sprzętowych i jakości grafiki to ja całą nadzieję pokładam w moderach ;p
Unifikacja platform istnieje – mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne.
A czy właściciele wypasionych PC będą mogli sobie zwiększyć zasięg rysowania trawy czy będą musieli oglądać jak się materializuje tuż przed ich nosami?
Wymagania, które podajemy są prawdziwe, nie zaniżamy ich.
I to się chwali.
Noo, to po komentarzu dotyczącym wymagań nie mam już złudzeń. Na więcej niż medium/low liczyć pewnie nie mogę. A kilka miesięcy temu był upgrade...
Ech, szykuje się piękna i wielka gra... Za to się Redom należy szacunek. Może jest kilka rzeczy, które widział bym inaczej, lecz nie zmienia to faktu, że W3 zapowiada się na jednego z najlepszych, jeśli nie najlepszego, action erpega. A te niektóre jęki zawodu? Cóż większość graczy oczekiwała produkcji jeszcze doskonalszej, po prostu zbyt wysokie były wymagania. Nie wiem nawet czy możliwe do zrealizowania.
I tak do Wiedźmina 3 nie można porównać żadnej gry, bo idealnie łączy otwartość i ogrom świata z TESów oraz nacisk na fabułę z poprzednich Wiedźminów czy gier BioWare. Do tej pory bardzo dobrze robiły to Gothiki oraz nieźle Riseny, choć naturalnie na o wiele, wiele mniejszą skalę. Myślę, że W3 ma spore szanse zluzować Gothica i Gothica II: Noc Kruka z pierwszego miejsca w moim prywatnym TOP gier wszech czasów. :D
Póki co trzeci Wiedźmin prezentuje się na świetną produkcję, na której wzorować będą się inni, może nawet Bethesda. :P
Pupa! Mój komputer:
Zasilacz Fortron FSP350-60APN 80+ 350W APFC
Płyta główna Foxconn H61MXT1/F2/-S/-V
Procesor Intel Core i5-2300, 2,80GHz, 6MB, BOX, LGA1155 (cztery rdzenie)
Karta grafiki Sapphire Radeon HD6670 1GB
Pamięć RAM DDRAM3 2048MB 1333MHz Kingston (x2)
Dysk twardy 3,5" Hitachi HDS721010CLA332 1TB 32MB SATA2 7200
System operacyjny Windows 7 Home Premium PL 64bit
Nawet nie obsłuży menu głównego tej gry :( Smutne ale prawdziwe...Przynajmniej zadowolę się Skyrimem przez ten czas ;) Chyba nie jestem jedyną osobą która nie kupi nowego Wiedźmina ze względu na wymagania...przynajmniej na razie nie kupię.
@Piecia_____18 - Ja tam nadal nie piszę specyfikacji swojego kompa, bo wzbudziłbym tylko ogólną radość. :D Co nie zmienia, że jaram się trzecim Wieśkiem, po prostu zagram w niego później. A jest jeszcze masa gier, które mój komp może spokojnie obsłużyć.
Bardzo dobry wywiad :) wiadomo, że przesunięcia premier gier nigdy nie są fajne dla graczy, ale wolę dostać dopracowanego Wiedźmin niż AC:Unity, które prezentowało się tragicznie zaraz po premierze. Mam nadzieję, że Wiedźmin 3 da radę i będzie to naprawdę świetna gra.
Akurat w wakacje sobie zarobie na kompa :) nie muszę przecież grać w dniu premiery mam nadzieje ze będzie obsługiwać 21:9 1080p bo akurat sobie zamówiłem taki monitor 34"
Dla mnie najwazniejsze są te włosy działające na kartach NV i Ubersampling :P
@kęsik
"Szkoda, że nie powiedział, że W3 jest większą i bardziej ambitną grą od GTA V"
Zazwyczaj obojętnie podchodzę do Twoich postów, ale tutaj to nieźle błysnąłeś. Jak można porównywać grę cRPG do gry akcji jaką jest GTAV? Jedynie co te gry mają wspólne, to sandbox i na tym się w zasadzie kończy. Jak więc można stwierdzić, że GTAV jest ambitniejsze niż W3 ? (lub na odwrót) To są dwie różne gry!
A odnośnie wymagań, to ciekaw jestem jaką ich część zawyżają te wolumetryczne chmury? Bo to one pewnie lwią część zasobów zżerają na dzień dobry. Inną sprawą jest to, że jeśli to jest ta sama gra co na XOne i PS4, to taka sama gra na PC powinna śmigać, jak inne podobne "porty" gier (oczywiście kwestia optymalizacji)
Także wydaje mi się, że póki co to nie ma co płakać. Wymagania minimalne wysokie aby zapewnić odpowiednią jakość - ale zapewnie da się niektóre opcje wyłączyć i zejść z wymaganiami. Przecież CDPR zdaje sobie sprawę, że nie każdy ma ultra kompa do grania. ;)
[Jestem niesłyszący]
Trochę zasmuca mi ten fakt, że finałowa grafika W3 nie będzie taka jak pierwotny trailer-gameplay. :/ To zbyt pięknie, by było prawdziwe. Ale to zrozumiałe. W końcu W3 strasznie pożerał moc PC do bólu, a twórcy mają DROGIE komputery, z czego gracze mogą tylko pomarzyć. Nie porównajcie się do Metro Last Light, bo ma tylko zamknięty świat.
Na pocieszenie jest fakt, że Wiedźmin 3 bez tego tak będzie wyglądał pięknie i niezapomniany, a szczególnie w niektórych miejsce, jak zapewniał "gość" na wywiadzie. :) Świat i zadanie poboczne nie będą schematyczne i nudne według redaktor GryOnline.pl na testu. :) A to jest najważniejszy.
Chyba muszę zapisać trailer-gameplay na dysku dla pamiątkę. To lepszy niż nic. ;)
Jeszcze bardziej się cieszę, że szefowie RED to przynajmniej rozsądni ludzi, a nie takich idiotów od UbiSoft i podobne firmy, co popełniają takie oczywiste błędy.
@xsas -> Cytat: "Jak więc można stwierdzić, że GTAV jest ambitniejsze niż W3 ? (lub na odwrót) To są dwie różne gry!" -> Dokładnie! XD To dwie różne wrażenie.
@victripius -> [19] AC Unity to nie jedyny przypadek. Wcześniej już było wielu takich przypadków. :) Na przykład Rome II Total War, z czego polecam Ci obejrzyć recenzja Angry Joe na YouTube. XD Dlatego wolę poczekać dłużej, by dostać w ręce dopracowany i grywalny W3.
Najważniejsze zdania w tym wywiadzie to: "Myślę, że znajdą się miejsca, które będą wyglądać oszałamiająco dobrze i nikt nam nie zarzuci, że różnią się one od tych z pierwszego trailera. Niestety będą też fragmenty, gdzie gra będzie wyglądała gorzej."
Teraz przetłumaczę to na język polski: "Gra wygląda bardzo dobrze, będzie nawet parę fragmętów gdzie prawie dorówna wersji z trailera"
@Valzar -> Cytat: "Czy wy ludzie w końcu zrozumiecie że PS4 i X1 to nie są konsole tylko komputery na architekturze x64 czyli dokładnej tej samej co w obecnych komputerach. " -> Chyba to TY nie zrozumiesz, że konsole i PC to dwie różne sprzęty. Może mają zbliżone architektury, ale to nie samo. Konsole mają trochę słabsze elementy techniczne, a PC już dawno przewyższał ich kosztem wysokie ceny. Konsole nie da się ulepszyć poprzez wymiany podzespoły i można tylko produkować konsole PS5 i XBOX Two, ale wtedy będą za drogie dla gracze. :/ Gdyby było takie proste, to wtedy prace nad przenoszenie portem gier nie byłoby potrzebny.
Sir Xan - akurat w tej generacji, nie do końca jest tak inaczaj. Valzar ma sporo racji. Jeden główny i najważniejszy element, to pisanie na niskopoziomowym API w konsolach, gdzie kod na 'bare metal" bez narzutu chodzi po prostu lepiej :) Architektura x86 wiele ułatwia, i w teorii to przenoszenie portów jest dość proste, z tym że optymalizacja na PC leży i dlatego to wygląda jak wygląda. Konsole mają plusik za wykorzystaniu ramu w trochę inny sposób, gdzie na PC ten ram musi być na karcie graficznej, dlatego też 4gb vramu dopiero tak naprawdę płynną rozgrywkę w ultra detalach przy FHD. Minusem konsol staje się to, że tam również gry potrafią po prostu być źle zoptymalizowane - co już jest po prostu kosmosem, i nie powinno mieć miejsca. Wiele rzeczy się da, tylko trzeba chcieć. Swoją drogą, najlepiej zoptymalizowaną grą i najlepiej wyglądającą na PCtach jest.... Ryse Son Of Rome ;P A na drugim krańcu leży Unity i FC 4 np. Wszystko w rękach programistów, ale naprawianie gry jeszcze rok po premierze, to niestety znak czasów....
truskolodz: Naprawdę nie wiem o jakich plusikach w wersji konsolowej piszesz, ale nie ma w ogóle powodów do optymizmu przecież. Wiedźmin 3 na PS4 chodził w 30 klatkach z mocnymi spadkami więc jaki to plusik ?? baaaa nawet spadki były do 20 klatek rodem z UNITY.
Minusem konsol jest sam fakt że są po prostu słabe i tyle w temacie. Wersja konsolowa na dzień dzisiejszy wypada najgorzej jeżeli chodzi o optymalizację kodu. Bo na rekomendowanych wymaganiach PC Wiedźmina 3 pogracie na Średnio/Wysokich detalach tymczasem PS4 i XO to najwyżej średnie detale ze spadkami klatek. Więc nie ma z czego się cieszyć
PC z Prockiem core i5 4XXX z 8gb ramu, GTX 770 pogra w 30+ klatek na średnio/wysokich (na dzień dzisiejszy) a konsole ?? no właśnie. Jak na razie przyjemność z grania na konsoli jest żadna w dodatku 900p, a jeszcze fanboje PS4 sobie to tłumaczą że to wszystko wina Xboxa One.
truskolodz: Naprawdę nie wiem o jakich plusikach w wersji konsolowej piszesz, ale nie ma w ogóle powodów do optymizmu przecież. Wiedźmin 3 na PS4 chodził w 30 klatkach z mocnymi spadkami więc jaki to plusik ?? baaaa nawet spadki były do 20 klatek rodem z UNITY.
Minusem konsol jest sam fakt że są po prostu słabe i tyle w temacie. Wersja konsolowa na dzień dzisiejszy wypada najgorzej jeżeli chodzi o optymalizację kodu. Bo na rekomendowanych wymaganiach PC Wiedźmina 3 pogracie na Średnio/Wysokich detalach tymczasem PS4 i XO to najwyżej średnie detale ze spadkami klatek. Więc nie ma z czego się cieszyć
PC z Prockiem core i5 4XXX z 8gb ramu, GTX 770 pogra w 30+ klatek na średnio/wysokich (na dzień dzisiejszy) a konsole ?? no właśnie. Jak na razie przyjemność z grania na konsoli jest żadna w dodatku 900p, a jeszcze fanboje PS4 sobie to tłumaczą że to wszystko wina Xboxa One.
To chyba jest najgorzej zoptymalizowana gra roku, kto nie kupił 980 lub 780ti jest w głębokiej dupie. A graficznie średniak z wyglądu, lol.
@Odkupiciel
Monitory 34'' 21:9, mają rozdziałkę 3440x1440. Sam się przymierzam do takiego monitora, ale chyba zejdę trochę na ziemię i wezmę 29'', bo te maja właśnie rozdziałkę - 2560x1080.
ED:
https://www.facebook.com/pages/Wied%C5%BAmin-3-Dziki-Gon/533616579994461?ref=bookmarks
MaXXii - na PS4 będzie rozdziałka 1080p, tylko na X0 będzie 900p skalowane na FullHD. Poza tym jakość na konsolach będzie odpowiadała ustawieniom high na PC, więc przestań pisać głupoty.
Jak na razie przyjemność z grania na konsoli jest żadna
Grałeś pewnie na youtube na konsoli? Kolejny niedowartościowany PC Master Race?
wiem ze sie wszyscy jaraliscie wiedzminem 3-cim ale skasowali projekt wiedzmina 3 nie bedzie zostal anulowany przykro mi ;/
warass: Wiesz największą głupotą było krzyczenie przez developerów że dostaniemy konsole na poziomie HIGH-Endowego PCta(SONY i MICROSOFT), jeszcze większa głupotą było pisanie i robienie takiej otoczki wokoło konsoli "nowej generacji" przez samych developerów(Różni Developerzy). Którzy finalnie po premierze PS4 i XO zaczynali się wycofywać z swojego zachwytu.
Bo chyba każdy pamięta gadkę z przed premiery PS4/XO na zasadzie "To bardzo wydajny sprzęt !! tworzenie gier o wiele łatwiejsze, teraz osiągnięcie 1080p nie stanowi problemu a mocy zostaje jeszcze w zapasie"
Finalnie Developerzy w każdej możliwej okazji krzyczeli że X gra poleci w takiej i takiej rozdziałce i w takiej ilości klatek. Z 60 FPSami też był cyrk jeżeli chodzi o ósmą generację i to też przez developerów, jak i samych gigantów czyli SONY i Microsoft.
A czy Wiedźmin 3 będzie miał te HIGH to się okaże, nie mów hop dopóki nie przeskoczysz. Może ciebie bawią PC Master Race itp: nie wiem bo ja nie używam takich gimbusiarskich haseł. Ale nie ma co ukrywać że ta generacja jest rozczarowaniem i jest masę obaw co do wersji konsolowych.
Zwłaszcza na taką grę jak Wiedźmin 3, nie ma co ukrywać że dopiero finalny produkt da nam wszystko na tacy, Jakość HIGH w konsoli będzie dopiero można porównać względem PCta, gdy wiekszość zapewne to zrobi.
A developer może krzyczeć że nawet dostaniesz Wery HIGH uwierzysz mu wtedy.....
A docinki typu "grałeś na YT" zachowaj do siebie, umiesz czytać bo ja umiem, może ty oglądasz na YT.
Prawda jest taka że Developerom się nie wierzy. CDP to nasz rodzimy developer ale nawet i do nich należy podchodzić z dystansem, a nie łapać wszystkiego co mówią. Bo potem może być wielki żal i płacz konslowca co jest dzisiaj standardem "Bo mówili że będzie tak i tak, a tak nie jest ;(". Zwłaszcza na tak ograniczonym sprzęcie jakim tworzą Wiedźmina 3, ograniczonym bo jest rok po premierze tych maszyn a CDP wycisnął z nich prawie ostatnie soki.
Lepiej już być nie może i raczej nie będzie, no chyba że na 720p z 30 klatkami ze scalowaniem do 1080p.
co wiecej Cd Project Red zbankrutowalo nie wykazywalo zyskow przez dlugi dlugi czas az tu nagle stali sie niewyplacalni dla pracowsnikow po czym pracownicy odeszli z firmy projekt nie skonczony i bankructwo ;/
prezesa firmy Cd Project Red zabili wloscy gangsterzy wisial kase i nie mial z czego oddac ;/
ale sie posypalo nici z gry wiesiek 3 ;/
MaXXii - widzę, że walczysz z konsolową wersją W3 we wszystkich wątkach, że to przez konsole została przesunięta premiera, i że konsole hamują rozwój. Już Ci pisałem w innym wątku, jak ma się obecnie sprawa z W3 na wszystkich platformach (X1 900p, PS4-1080p na ustawieniach high, na wszystkich platformach spadki klatek), ale widzę że nie potrafisz tego przyjąć do wiadomości.
Nie wiem dlaczego walczysz z tymi konsolami, ale nie masz absolutnie żadnych faktycznych danych, aby poprzeć swoje brednie o hamowaniu i zacofaniu sprzętu. Podam tylko przykład samego W3, zobacz za jaką cenę trzeba mieć kompa, aby pograć w niego na tych samych parametrach co na konsoli.
Żeby nie było płaczu, gry na PC z (naj)wyższej półki będą wyglądać lepiej niż, na konsolach, ale to wymaga odpowiedniego wkładu finansowego.
umiesz czytać bo ja umiem, może ty oglądasz na YT Widzisz ja mogę ocenić na żywym organizmie, bo posiadam PS4 i jakoś gry nie rażą swoją zacofaną grafiką i nie muszę się opierać na podstawie czyiś opisów lub filmików z internetu.
@facebookToSierwo -> Tracisz tylko czas. Raczej tak się nie stanie. :)
Super wywiad! Jedyne co to te 30 klatek mnie zastanawia :C Ale i tak będę grał dniami i nocami!! :D
Pozdrawiam
Nie wiem o co kruszyć kopię, jeden lubi pc drugi konsole. Ja się obawiam czegoś innego; słabej optymalizacji, memory leaków. Oby to nie był Bugmin 3
warass: Z niczym nie trzeba włączyć zdania są podzielone 50% redaktorów twierdzi że graficznie jest średnio, zaś druga tyle że jest OK.
Spadki są wszędzie ale na Konsolach jest niestety ich więcej, więcej redaktorów o tym wspomina którzy grali na konsolach niż redaktorzy którzy grali na PC. Fakt oczywisty to będzie gdy Wiedźmin 3 wyjdzie i sprawdzi się jego Framerate wtedy to będzie fakt oczywisty, nie to co teraz wszyscy piszą o niedokończonej grze. Czy uda im się wiele poprawić przez 4 miesiące przekonamy się po premierze (uważam że nie, będzie dobrze jak nie będzie kolejnej obsuwy), nie mniej jednak do wszystkiego trzeba podchodzić z dystansem a nie brać wszystkiego do siebie. A każdy głupi wie że tworzenie na PS4 i XO jest ciężej ze względu na ograniczenia jakie same w sobie mają(Hardware, może wiesz albo nie wiesz PS4 ma gorszy procesor od PS3 jeżeli chodzi o wydajność o około 20% zaś sama nowa generacja to tylko GPU nowe a to zbyt mało by poczuć swobodę w tworzeniu gry i nie czuć ograniczenia.). Gra mogła by już dawno wyjść na PC, ale że obrali sobie 3x platformy na premierę to dziwisz się że była obsuwa ?? bo ja nie. Co z tego że mają taki sam BUILD ale wbij to sobie do pustej głowy że na PCtowym bildzie łatwiej jest im osiągnąć pewne efekty niż na PS4 czy XO. Po prostu PC nie ma ograniczeń stąd takie wymagania, a konsole mają swoją zamkniętą architekturę i wszystkim trzeba kombinować, co innego gdyby te "Next-Geny" były bardziej wydajne niż obecnie, to była by inna bajka. Wtedy zapewne już byśmy grali.
A stan faktyczni nie nazywaj brednią bo widzę kolejne usprawiedliwianie. I płaczu nie będzie bo to się nazywa Deweloping zapoznaj się z tym HASŁEM. I nie nie trzeba żadnego nakładu finansowego, po prostu jesteś zbyt ciemny by to zajarzyć .
Od wielu lat wiadomo że jak jest coś nowe to trzeba zrobić tak by dano nam wrażenie że coś jest bardzo wydajne i warte kupna (w przypadku PS4 i XO właśnie tak jest). Tak było od zawsze i tak będzie, Nie wyciska się ostatnich soków z X silnika gry, tylko po to by dać złudne wrażenie że z części na cześć masz coraz to lepszą grafikę. CDP tak nie postąpiło i poszło od razu na całość.
Wracając do ograniczania PCtó przez konsole Siódma generacja i wszystko w temacie, od 2010 do 2013 jakie gry miały wymagania niskie i jak to kilka lat stało w miejscu(dopiero Battlefield 3,Metro:Last Light, Tomb Raider i inne gry olały X360 i PS3 które hamowały rynek growy właściwie to SONY i MS hamowało), oraz jak to wyglądało w przypadku 2008 do 2010 roku. Za rok wszystko wróci do mornay i znowu będziemy czytali "naszą platformą docelową jest PC" wymagania nie będą nam rosły a wszystko się ustabilizuję, bo zejdzie ta wielka reklama Developerów "Nowa Generacja"
No i swoją drogą gdyby PS4 i XO były takie wydajne to przecież ich cena nie spadała by na łeb na szyję. PS4 i XO w ciągu roku staniało tak jak PS3/X360 przez trzy lata. Tu się doskonale sprawdza powiedzenia "Jaki sprzęt taka cena"
BO XO i PS4 to tylko lepsze GPU i więcej ramu. CPU to istna porażka bo zamiast iść do przodu to dano nam CPU z 2005 roku (taka wydajność).
"A każdy głupi wie że tworzenie na PS4 i XO jest ciężej"
"Po prostu PC nie ma ograniczeń stąd takie wymagania, a konsole mają swoją zamkniętą architekturę i wszystkim trzeba kombinować"
Wierutne bzdury. Przestańcie rozmawiać z tym niekompetentnym kolegą. I tak każdy rozsądny zignoruje jego posty, także nie ma po co wstawać w obronie czegokolwiek. A tak to dajecie mu tylko powody do zaprezentowania swojego klozetowego myślenia.
MaXXii a ja właśnie myślałem, że tworzenie gier na PC jest trudniejsze bo masz nieskończenie wiele konfiguracji, a na konsolach jest tylko jedna.
Na siłę starasz się pokazać, że konsole są za słabe na W3 i wiesz, że będą ciąć w grafice, co sam producent zapewnił, że gra ma poziom high(być może to się zmieni, ale taki jest faktyczny[/] stan na dzień dzisiejszy potwierdzony przez twórców) lecz Tobie ciężko to przyswoić.
Słychać płacze nad mocą konsol, ale jakoś gry dobrze wyglądają. Płacz widziałem w wątku z wymaganiami W3 (a przecież kązdy ma PC na 4K), więc nie bądź śmieszny z tym hamowaniem rozwoju.
Na poparcie słów proszę powiedz mi czemu dziś nie gram w exa na PC z grafiką, którą konsole osiągną za 8 lat? Nie mierz miarą pc=konsola.
Moim zdaniem konsole obecnej generacji jeszcze nieraz miło nas zaskoczą co widać przy W3, ich cena, do ceny komfortowej gry na PC.
Dajcie lepiej ta grę już ;p.
@warass
"MaXXii a ja właśnie myślałem, że tworzenie gier na PC jest trudniejsze bo masz nieskończenie wiele konfiguracji, a na konsolach jest tylko jedna."
Taaak, w sumie 4. AMD or Intel x Radeon or GeForce. I to tylko wtedy jeśli deweloperem zechce się wycisnąć więcej z tych platform bo jak nie to wszystko załatwi OS i DirectX. Dochodzi do tego jeszcze wersja systemu operacyjnego tylko, że można ją spokojnie porównać do cyklu życia kolejnej generacji konsol. Porównać na wyrost gdyż bez względu na jęki malkontentów wydawanych za każdym razem jak im na Win7 nie zadziała gierka pisana na XP to i tak wszystkie windowsy cechują się nieporównywalnie lepszą wsteczną kompatybilnością niż konsole.
A tak na marginesie:
http://d.thumbs.redditmedia.com/zlhOFaumBjcWB_YQ.png
http://bit.ly/1l6wTJq
http://i.imgur.com/131dpOO.jpg
Ten pierwszy obrazek o ile dobrze pamiętam jest z gamescoma, ze stoiska na którym puszczali xboxowe exclusivy.
bboy - nie kumasz czaczy.
Na PC się piszę pod warstwę programową nie zawracając sobie głowy co dokładnie jest w środku. Musi być jakaś minimalna ilość zasobów by to wszystko działało i tyle.
Na konsolach możesz i programować "to the metal" - oczywiście nie twierdzę, ze ktoś będzie w assemblerze wklepywał zera i jedynki, ale można to dużo dużo dużo bardziej zoptymalizować bo driver, procedura etc. może się odwoływać bezpośrednio do hardwaru.
(z innej beczki): Tak się wrzucało swego czasu na redakcję GOL-a, że są niekompetetni, dostają 'w łapę' i w ogóle tragedia, podczas gdy moim zdaniem tendencja jest w drugą stronę, bydło i cebulactwo straszne jest na forum i w komentarzach. Nie wiem skąd to się wzięło tutaj...
Co do wywiadu, to ja tu widzę b. dobrze przeprowadzony 'interwju' z gościem od CDPR który WIDAĆ że wie, co mówi. Podoba mi się to podejście, już podczas czytania czuć, że gość jest z nami szczery i nie owija w bawełnę poprawnym politycznie, dyplomatyczno-marketingowym pieprzeniem, że 'gra będzie wspaniała, nasz zespół dołoży wszelkich starań i w ogóle będzie kosmos' (Bioware...). Podaje konkrety, np. z tym ubersamplingiem. To mi się podoba w CDPR, to ludzkie podejście do graczy.
@kolczatkaboom
Taa, engine gry z dużego studia jest optymalizowany pod jedną albo drugą platformę, tylko mali deweloperzy zlecają wszystko DirectX'owi bez przejmowania się co jest w środku.Np Frosbite lepiej działa na Radeonach, CryEngine na GeForcach. Przy okazji do dziś pamiętam, że Force 21 nie chciał działać na kompach z procesorem od AMD, a Beach Life na kartach ATI(co jest o tyle śmieszne, że grafa tylko 2D).
A co do tego "to the metal" to wedle mojej wiedzy ostatnią konsolą na której można było napisać grę w assemblerze był Dremcast, reszta udostępnia tylko poszczególne wycinki swojej architektury. Oczywiście niezmienność platformy znacznie ułatwia pisanie gry, ale brak odpowiedniej optymalizacji na PC poszczególnych tytułów wynika raczej z lenistwa lub polityki dewelopera. Celujemy w konsole bo to głównie na nich sprzedają się nasze QTE style gry, port na blaszaka mogą zrobić stażyści(GTA IV for example). Pisanie w assemblerze da ci góra 10% pary więcej przy obecnych kompilatorach, co w przypadku aktualnie umiarkowanie mocnego hardwaru z konsoli, który pozostanie niezmienny przez najbliższe parę lat jest wyjątkowo wątpliwą zaletą. Prawdziwym problemem jest stabilność, ale to już niekoniecznie jest kwestią programowania niskopoziomowego.
Bardzo rzetelnie przeprowadzony wywiad. Pracownik CD Projekt też wreszcie powiedział to, co powinno zostać powiedziane wiele miesięcy temu. "Wiedźmin 3" nie jest moim faworytem na 2015 rok, ale studio ma szansę wskoczyć na przynajmniej dekadę do najwyższej ligi. Ja im tego życzę, bo wiadomo, jak ciężko robi się tak duże gry. Wiele rzeczy mnie w tej grze wizualnie nie zadowala, ale sprawdzianem będzie pełna wersja.
Z drugiej strony to będzie wielki sprawdzian dla konsol nowej generacji i być może dostaną tytuł-lokomotywę.
Skoro designerzy są jednocześnie testerami to słabo to widzę. Nie dość, że znając pewne elementy na wylot (sami je przecież tworzyli) to domyślnie będą je upuszczać, pomijać. Na testerów najlepsi są zawsze ludzie z zewnątrz, świeżo patrzący na dany tytuł. Oni wyłapują najwięcej błędów i sugerują najlepsze poprawki, nie sami deweloperzy. W ten sposób mają szanse, że wyjdzie z tego w dniu premiery nowy potworek a'la Gothic III.
Widzę, że jak zwykle w naszych kochanym kraju grono ekspertów poucza rodzimego producenta, który odniósł duży sukces jak gry ma tworzyć. Szkoda, że nie doradzaliście Ubisoftowi przy Unity. Wypadałoby poczekać i ocenić gotowy produkt a nie trailery i gameplaye, bo chyba grywalność ma największe znaczenie a nie liczba włókien na wiedźmińskim płaszczu, nerdowska otwartość świata czy inne gimbusowe pierdoły. Na dzień dzisiejszy wymagania techniczne są duże, u mnie nie pójdzie na minimalnych, ale trudno, zagram kiedyś na lepszym sprzęcie.