Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Lost Ark | PC

09.02.2020 18:30
52
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
Apostate
3
Junior

Z uwagi na ogromną chęć cieszenia się hack&slashem, bez względu na jego pochodzenie, zdecydowałem się poddać próbie Lost Ark. Na początku gra robi pozytywne wrażenie. Odpowiada za to przede wszystkim atrakcyjna oprawa audiowizualna oraz dynamiczna walka. Większość zdolności ma duży hit box, jest kilka CC (w tym knock down, knock back, knock up, stun, paralyze i wiele innych), więc grind mobów jest bardzo prosty, szybki i początkowo przyjemny. Można poczuć „sprawczość” poszczególnych skilli, jest odczuwalna fizyka postaci, m. in. widoczny przy knock (up, down, back) – tzw. rag doll, Szybko nabywamy kolejne umiejętności, których wypróbowanie daje dużo zabawy. Można je także w ciekawy sposób modyfikować uzyskując różne efekty. Oprawa i walka, początkowo dobrze zapowiadające grę, to w zasadzie jedyne atuty gry, reszta to niestety zmarnowany lub wymagający znaczącej poprawy potencjał - i to zarówno w PVE, jak i PVP.
Zanim o tym, to warto wspomnieć o designie postaci, który jest mocno dyskusyjny. Męskie postaci wyglądają jak kulturyści po terapii genowej w przesadnie zaciężnych zbrojach z mieczami, młotami, lancami groteskowo większych od postaci, o ich wadze można się tylko domyślać. Ciężko byłoby się w tym poruszać, co dopiero efektywnie walczyć. Postacie miały w zamiarze wyglądać potężnie, ale wyglądają karykaturalnie i infantylnie. Z kolei żeńskie postaci wyglądają jak nadmuchane lalki Barbie, walczą wręcz w butach na obcasach i strojach, które bardziej by przeszkadzały i nijak się mają do realnej walki. Oczywiście to tylko gra – i to azjatycka - niemniej można oczekiwać pewnej dozy realizmu. Część miłośników anime, dzieci i nerdy będą zapewne zadowolone.
End game content jest ubogi. Sprowadza się do robienia weekly raidów, zwykłych raidów, 3 daily, 3 weekly, ewentualnie PVP i GVG. Każdy z tych elementów ma spore niedomogi projektowe.
Daily i weekly to proste zadania, które są bardzo nudne i mało zróżnicowane. Trzeba je robić bo dają Acrasium potrzebne do upgrade ekwipunku.
Raidy polegają na zabiciu silnego potwora opartego na przypisanej do niego mechanice w ciągu 20 min. na kilku prostych mapach w różnych wariantach (lód, pustynia, dżungla itd.). Weekly raid to zabicie dwóch lub trzech takich potworów za zwiększone nagrody. Raidy to w istocie atrapa prawdziwych raidów znanych chociażby z Warcrafta. To nie są w istocie raidy z rozbudowanym schematem, grupową koordynacją, bowiem przypominają bardziej walki z Monster Hunter World, ale w uboższym hack&slash wydaniu. Trudno tu mówić o większym wyzwaniu czy satysfakcji z ich ukończenia.
PVP dzieli się na open space na wyznaczonych wyspach albo na arenach. PVP w open space na wyspach mocno zależy od sprzętu jaki mamy na sobie. PVP na arenach nie jest tak mocno zależne od ekwipunku, ale sprzęt również ma istotne znaczenie. Inaczej mówiąc, śmieć niesiony przez sprzęt będzie może sobie lepiej radzić, niż gracz dobrze znający swoją i inne klasy. Ekwipunek może maskować braki umiejętności, co kłóci się sportową rywalizacją opartą wyłącznie na umiejętnościach.
Nie wchodząc mocno w szczegóły, nie można mówić także o rozsądnym balansie postaci. Przykładowo, mniszki (Soulmaster, Battlemaster, Infighter) cechują się punktami zdrowia zbyt wysokimi w porównaniu do mniej mobilnych i szybkich postaci. Mają bardzo wysoką odporność na negatywne skutki, więc czas osłabienia działającego na te postacie jest zbyt krótki w stosunku do innych klas. Koreańskie dziewczynki są szybkie i wciąż mają dużo zdrowia i obrażeń.
Część graczy oczekuje pewnych zmian, np. aby kolory efektów umiejętności wroga różniły się od efektów umiejętności sojuszniczych. Zastrzeżenia dotyczą także systemu dobierania graczy. Gracz o najwyższej randze może zostać wybrany jako przeciwnik przez gracza o niskiej randze, w którym pierwszy może łatwo zdobyć punkty. Przeciwnicy powinni być wybrani z tej samej ligi co gracz. Wszystko to wymaga gruntownej zmiany.
GVG w RU nie jest zbyt popularne. Jeśli się nie mylę, w Korei Smilegate po ok. 520 GS nie wymagało od graczy Acrasium do ulepszania sprzętu, tylko pozostałych matsów, co pozwoliło graczom w mniej skrepowany sposób rozwijać sprzęt zarówno do PVE, jak i PVP. W RU wydawca Mail.ru wprowadził zmianę polegającą na tym, że po ok. 520 GS nadal potrzebne jest Acrasium, najprawdopodobniej żeby zarabiać na mikro transakcjach Acrasium ze sklepu. Zatem w RU z uwagi na ograniczenie w Acrasium należy rozważyć, czy inwestujemy w PVE, czy w PVP bo rozbicie ekwipunku na dwa zestawy spowoduje wolniejszy rozwój postaci. Nie wiadomo czy wydawca w EU i USA nie wymusi na Smilegate podobnej modyfikacji. Większość wybiera PVE z uwagi na większą różnorodność aktywności i możliwość dalszego pozyskania Acrasium.
Jak to bywa w koreańskiej grze grinding jest wszechobecny. Dotyczy to zwłaszcza Acrasium I i II, składników będących bottleneck niezbędnym do ulepszania każdego ekwipunku, w tym również do PVP. Można jest dostać m. in. z daily, eventów itd. Jako że jest to gra free-to-play, można je kupić w mikrotransakcyjnym sklepie, średnio po sztuce na 6 godzin. Można tam kupić także natychmiastowe wykonanie daily (tzw. instant), co także przyspiesza proces rozwoju. Można nic nie kupować i dalej grać, co zajmie nieco więcej czasu, ale nie można mówić o równych szansach. Po pewnym czasie nie czuje się korelacji grindu z nagrodami w postaci zwiększenia statystyk, nowych umiejętności.
Fabuła jest bez wyrazu ale w tego typu gry co do zasady nie gra się dla fabuły. Trzeba zebrać 7 Arc, tj. artefaktów boga na różnych kontynentach.
Aktualnie większość osób grę ocenia z gameplay na YT lub kilkunastu godzin grania, a nie dogłębnej znajomości gry. Mechanikę gry, funkcjonowanie przekładającą się na grywalność poznać można po dłuższej grze. Gracze zachwycają się oprawą audio-wizualną, dynamiczną walką, co tylko maskuje niedomogi projektowe gry. Dopiero gdy użytkownicy sami pograją to zobaczą jak to ładne opakowanie zawiera produkt o wadliwej mechanice. I dopiero wówczas cały hype dot. Lost Ark okazuje się napompowanym koreańskim balonikiem.
Bardzo ubogi i niedopracowany end game, kontrowersyjny grind, P2W bardziej w ciemniejszych, niż jaśniejszych barwach, popadanie w skrajności, infantylność, banalna fabuła - dyskwalifikuje tą grę, jako wartościowy produkt w który warto zainwestować swój czas. Koreańczycy sfinansowali ładne wyglądającą grę, dobrze wyglądającą w materiałach marketingowych, ale zabrakło im zasobów treściowych do stworzenia zróżnicowanej gry.
Po wbiciu 530 GS na RU serwerze Kratos moje wnioski o tej grze są następujące. Niestety, Lost Ark jest jak niemal każda koreańska gra: dobra oprawa audiowizualna, ale fatalna mechanika z fabułą bez wyrazu stanowiąc mizerną wydmuszkę hack&slash z elementami mmo.

21.02.2020 22:30
53
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Shadow Reaver
2
Junior
0.0

Grałem na serwerze RU i takiego koreańskiego paździerza dawno nie widziałem. Pod względem P2W przebija Black Desert, Blade&Soul. W sklepie można wprost kupić materiały do upgrade ekwipunku (Acrasium), natychmiastowego zrobienia daily (wystarczy kliknąć, a zadanie zrobione, nawet nie musisz grać!) czy weekly, a nawet ponownego ich wykonania, żeby jeszcze więcej zgromadzić materiałów do upgrade. Pod względem wyglądu LA sięga do absurdu i zdziecinniałych motywów. Postaci są gender locked, czyli każda klasa ma z góry przypisaną płeć i nie można jej zmienić. Faceci biegają z wielgachnymi mieczami i młotami większymi/cięższymi od siebie (Berserker, Destroyer) wyglądając kabaretowo albo prezentują się jak egzaltowani emopizdencjusze z koreańskich boysbandów (Devil Hunter, Hawkeye, Blaster). Kobiety to jakieś plastikowe lalki na które szkoda komentarza budząc jedynie pusty śmiech zażenowania. Do tego znajdziemy tu takich groźnych przeciwników jak muchomorki z dziecinnymi głosikami, ożywione kamyczki z oczkami, mrówki, ptaszki, mechaniczne piszczące azjatyckie lalki i chodzące gadające jajeczka. Niektóre zdolności to np. Summonerki to np. wezwanie fali ptaszków pikujących w przeciwników, duszka plującego strumieniem wody, galopujących koników, wszystko przy akompaniamencie głosu lolitki. Brakuje tylko jednorożców. Przykłady można mnożyć. LA nachalnie czerpie wzorce z doprowadzonych do absurdu archetypów kobiety i mężczyzny z azjatyckich kreskówek, bardzo oderwanych od rzeczywistości, okraszając to infantylnymi motywami. Osobom nawykłym do estetyki z Diablo ciężko będzie tą zawartość zdzierżyć. LA wygląda jak mokry sen rozemocjonowanego gimnazjalisty rozmarzonego w anime najprymitywniejszego sortu.
Kampania jest denna i w zasadzie bez znaczenia. Cringeowe dialogi i przerywniki filmowe rodem z telenoweli może imponują w Korei, ale budzą tylko politowanie wśród rosyjskich i europejskich graczy grających przez vpn.
Co do ekwipunku to każda klasa ma tylko jedną broń, a liczba jej modeli to zaledwie kilka sztuk (np. Berserker zawsze będzie używał dwuręcznego miecza). Z elementami zbroi jest identycznie. Jeśli szukasz tutaj lootu, jak w Diablo, to tutaj tego nie uświadczysz. Loot ma znaczenie wyłącznie w kampanii, potem nawet się po niego nie schylasz, chyba, że to Acrasium lub inny mats do upgrade. Po kampanii robisz jeden zestaw np. od 280 do 400, potem 400 do 520, następnie 520—555 i zbierasz do niego matsy. Twoja postać w tych widełkach będzie ciągle wyglądała tak samo, a różnica to boost w statystykach. Cała gra to w zasadzie mdły koreański grind polegający na farmieniu matsów do upgrade sprzętu z daily, weekly i eventów z kalendarza. Po pewnym czasie czujesz, że logujesz się do pracy po powrocie z pracy/studiów/szkoły, a nie wchodzisz z ekscytacją do gry, która z definicji ma dawać frajdę. Same daily to np. zbieranie części robocika ze złomowiska, karmienie żółwi, zbieranie soli na plaży, zabicie kilku lodowych wróżek itp. Kiczowate zadania obrzydzają dalszą grę. Możesz zmieniać daily, ale niewiele to poprawia. Dalej wracasz do pracy po pracy/studiach/szkole, tyle że nieco zmodyfikowanej.
PVP to niskiej próby żart. Dziewczynki np. jak Bard, która brzdąka jakieś nutki na swojej harfie albo Arcana rzucająca kartami do gry w przeciwnika, jakby to była śmiercionośna broń, potrafi zadawać większe obrażenia niż np. Berserker czy Devil Hunter bo o zwycięstwie decyduje przede wszystkim gear, a nie umiejętności. Brak balansu w tej grze jest powalający, co widoczne jest zwłaszcza w bitwach na wyspach. PVP w LA to okładanie się małp, bez głębszej logiki, gdzie wygrywa małpa z największym gear score. Jeśli szukasz tu osiągnięcia poziomu wirtuozerii w danej klasie, oczekujesz rywalizacyjnego i innowacyjnego PVP, może nawet e-sportu, to sugeruję szukać wyzwań w innej, bardziej dopracowanej grze. Faworyzowanie żeńskich postaci, przesadzone zdolności na pół ekranu albo zdolności o innych absurdalnych parametrach, to w tej grze standard. Korea po całości.
Nie ma co się dziwić, że tej gry nie ma w EU czy USA. Lost Ark z Korei trafił najpierw do Rosji, co nie jest przypadkiem. To jest koreański eksperyment, który nieudolnie małpuje rozwiązania zarówno z hack&slash, jak i po części z mmo, ale z typowo koreańską estetyką i mechaniką gier. Takie dziwolągi powinny zostać zapomniane na marginesie azjatyckich rynków. Wątpię, żeby w Europie czy USA, o ile zostanie wydana, LA zdobyło większą popularność, nawet w obliczu deficytu hack&slash i złaknienia graczy jakichkolwiek nowych gier z tego gatunku. Szkoda czasu na tą mało kreatywną i żałosną biedę. Lepiej poczekać na Diablo IV, które zapowiada się obiecująco albo wypróbować Wolcen, czy nadchodzący Torchlight III.

20.03.2022 21:27
114
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Player
5
Junior
5.0

Od dnia premiery mam przegrane ok. 500 godzin, a na datę wpisu mam maina z 1380 G, kilka innych postaci w T3 na serwerze Neria. Mam wiedzę i doświadczenie z gier sieciowych zachodnich i azjatyckich, jak WoW, FFXIV, GW2, Black Desert, Wildstar, Tera Online, Blade&Soul, Mu Online i wiele podobnych. Tym razem zaintrygowało mnie połączenie elementów hack’slash z mmo z którym to połączeniem do tej pory nie miałem styczności. Początek – mimo nudnego prologu – był obiecujący. Szczególną estymę miałem do walki albowiem to ten element na filmach z YouTube przed premiera gry szczególnie przykuł moją uwagę.
Podczas walki możliwe jest wywołanie wielu efektów jak wyrzucenie w powietrze, obalenie, ogłuszenie, zamrożenie, sparaliżowanie itp., co robi pozytywne wrażenie. Szczegółowe wykonane animacje umiejętności, ich zróżnicowanie, możliwość konfiguracji, zmiana wyglądu i parametrów nawet w obrębie tej samej umiejętności, „poczucie „ciężaru” broni, jej skutkowości na przeciwniku, ale również na postaci sterowanej przez gracza, jest – co do zasady – dobrze wykonane.
Mając kilka altów w T3 sprawdzonych w PvE, jak i PvP, po pewnym czasie gracz orientuje się która klasa, jakimi umiejętnościami i z jakim przeciwnikiem (w zależności od odporności) jest w stanie uczynić. Taka wiedza daje pewną satysfakcję, ale również świadomość sporych niedomogów. W tym miejscu pojawiają się wyjątki od wspomnianej dobrze wykonanej walki. Pierwszym z nich uwidacznia się w PvP. Nie roztrząsając wszelkich niuansów, PvP dzieli się na arena PvP oraz PvP na wybranych wyspach. Na arenie każdy gracz konfiguruje postać w oparciu o sztywnie wyznaczone ramy przez tzw. Book of Coordination, która definiuje postać przez dwie pule punktów: 1000 punktów do rozdysponowania w parametry postaci oraz 340 skill pointów do rozdysponowania w umiejętności, a sprzęt ma znaczenie kosmetyczne. PvP na wyspach nie opiera się o żadne sztywnie narzucone ramy, co oznacza, że aktualnie kierowana postać ma sprzęt, skill pointy i parametry na jakie możemy sobie pozwolić na obecnym etapie. Tytułem przykładu, na wyspie PvP grając postacią w T3 nie powinieneś mieć problemów z konkurentami w T1, czy T2, przy założeniu, że masz obycie ze swoją klasą oraz walką PvP. O ile na arenie PvP jest w miarę zbalansowane, o tyle na wyspach niewiele zdziałamy słabo wyposażoną postacią. W PvP na arenach można dostrzec potencjał uczciwej i interaktywnej rozgrywki, ale wymaga on rozsądnej modyfikacji. W PvP chodzi głównie o złapanie przeciwnika w cc, a następnie wyeliminowanie w jednym kombo. Niektórym klasom wystarczy jedno ogłuszenie lub drobny błąd przeciwnika do wygrania walki. Rozgrywkę psuje przeładowanie tzw. super armor (1 – paralysis immunity, 2 - push immunity, 3 - all immunity) oraz za niski cooldown niektórych umiejętności, które mają jednocześnie cc i super armor, co jest ewidentnie nadużywane. Pewnym rozwiązaniem może być skrócenie czasu niektórych negatywnych statusów, np. stun do 1-2 sekund, co i tak w rękach sprawnego gracza będzie wystarczające. Warto byłoby rozważyć zmiany czasu umiejętności tzw. „stand up”, wydłużenie czasu potrzebnego do pokonania przeciwnika, ograniczenie trafienia po cc do jednej umiejętności, aby starcia nie sprowadzały się do mało interaktywnej młócki. To tylko luźne sugestie, gdyż idealna równowaga nie jest możliwa. Biorąc pod uwagę, że gra od ponad 4 lat jest w Korei nie należy spodziewać się tutaj większych zmian.
Drugi wyjątek dotyczy możliwości chwilowego zablokowania postaci w tzw. juggle jak w Tekkenie. Niejednokrotnie zdarza się, że postać jest podrzucana jak piłka przez serię szybko następujących po sobie atakach raid bossa (np. różne odmiany deszczu meteorów itp.), czy w PvP. Nie tylko bardzo można bardzo szybko zginąć (zwłaszcza jeśli „stand up” jest w cooldown), ale wygląda po prostu sztucznie. Gra tylko by zyskała na wyeliminowaniu juggli i jej większym urealnieni. Można sobie wyobrazić wprowadzenie np. modelu walki zbliżonego do tego z Dark Souls, oczywiście dostosowanego do dynamiki hack&slash. Nawet bez takich innowacji jest możliwość poprawy, a to chociażby przez rozbudowanie możliwości dodge, czy wprowadzenie juggle break. Można oczywiście użyć już istniejących rozwiązań, np. umiejętności z paralysis immunity do stagger, czy push immunity do odepchnięcia czy podbicia, ale to połowicznie łata problem, bo sprowadza się do wzajemnej wymiany obrażeń, a nie ich uniknięcia.
Walka jest oczywiście niezwykle istotnym elementem, przyciągającym graczy, ale sama w sobie nie jest w stanie zatrzymać w grze mmo na dłuższy czas.
Fabuła Lost Ark jest tragiczna, nawet jak na azjatyckie standardy. Nie oczekiwałem od koreańskiej gry hack&slash z elementami mmo egzystencjalnego poruszenia. Kampania jest bardzo liniowa, co w mmo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nawet liniowa kampania powinna zapadać pozytywnie w pamięć przez opowieść, świat, czy postacie. Lost Ark żadnym z tych elementów nie przyciąga. Opowieść w żaden sposób nie integruje gracza ze światem gry i głównymi postaciami. Jest rozczarowująca i nie wzbudza żadnych emocji poza znużeniem. Nie spojlerując szczegółów można mieć wrażenie, że kampania jest zapychaczem do lokacji z endgame. Jedyne do czego angażuje opowieść to nadużywanie przycisku „G”, aby mieć tą żenadę za sobą. Ciężko jest uwierzyć, że napisała je osoba mająca jakieś doświadczenie życiowe i obycie z pisaniem opowiadań dla dojrzałego odbiorcy. Fabuła w grach mmo czy hack&slash nie zawsze jest i musi być porywająca, ale ta w Lost Ark plasuje się w ścisłej czołówce nominacji do „złotej maliny” wśród gier wideo.
Postaci niezależne mają zero osobowości i charyzmy, a obsadzone są w rolach pacynek z dialogami do przeczytania. Dialogi są niesamowicie cringowe, naiwne, czasem wypowiedzi są bezsensowne, co może być winą tłumaczenia z koreańskiego. Bardzo dobrze znam j. angielski i lektura dialogów npc początkowo śmieszyła infantylnością, z czasem zaczęła budzić zażenowanie, a na altach zupełnie ją zignorowałem. Przechodząc grę mainem czytałem treść wszystkich questów głównych i pobocznych, niezależnie od tego jak były bezdennie głupie. Grając altami po prostu wcisam „G” i skipuję wszystkie dialogi bo ciężko byłoby mi zdzierżyć ten bełkot.
Świat wygląda jak z podrasowanej gry przeglądarkowej na telefon, a nie jak w mmo na komputer. To nie jest żywy, oddychający świat, w którym można na czas logowania się do gry „uwierzyć” i z przyjemnością zanurzyć. Przede wszystkim razi jego sztuczność. Gracz nie ma żadnej możliwości wpłynięcia na świat gry i postaci w nim znajdujące się poza eliminacja mobów. Pewnym wyjątkiem jest tutaj Stronghold, czyli nasza siedziba. Ten element na tle innych home instance w podobnych produkcjach wygląda przyzwoicie. Kolejnym wyjątkiem, aczkolwiek słabo wypadającym jest system Rapport, czyli budowanie relacji z npc. Jednakże nawet tutaj twórcy nie ustrzegli się od typowej dla siebie infantylności i sztuczności. Relacje buduje się głównie przez np. zagranie piosenki lub wybranie opcji dialogowej typu: talk, polite, dance. Może w Azji to wystarcza, ale Europie budzi nieuchronne skojarzenia tandetnej gry przeglądarkowej. Także podczas wykonywania questów interakcje z npc próbowano „wzbogacić” o wpisanie całego ciągu następujących po sobie komend typu /talk, /ask lub wyboru odpowiadającej jej ikonki, zagranie piosenki, przerywanych wciskaniem „G”. W wielu grach mmo standardem jest danie graczowi – co wydaje się naturalne - wyboru danego zachowania, na co npc reaguje w różny sposób. Mimo że w innych grach, jak i w Lost Ark gracz musi swoje przeczytać i/lub przeklikać, to w Lost Ark przez te w/w dodatkowe elementy jest to tym bardziej sztuczne, wyjątkowo uciążliwe i zbędne.
Znaczna część map jest fatalnie zaprojektowana. Są mapy klaustrofobiczne, obfitujące w do niczego niepotrzebne korytarze, przewężenia, przejścia linowe, mostki, malutkie platformy na których poza drabinką lub innego przejścia nic nie ma, uskoki ze strzałkami. Przejście tych map to seria nic nie wnoszących cut scenek i strata czasu na zbędne czynności. Niektóre mapy przeładowane są różnego rodzaju znacznikami wskazującymi przejścia w górę, czy w dół, jedno obok drugiego w serii po kilkanaście powtórzeń. Na początku się tego nie zauważa, ale po którejś z kolei wizycie ma się wrażenie, że przejście mapy to jazda pociągiem po szynach, gdzie gracz jest od przestawiania zwrotnic Jazda wierzchowcem czy poruszanie się po tych mapach dodge lub umiejętnością mobilną jest żmudne. Postać zacina się na dowolnym kołku, pojedynczym krzaku bo mapy są po prostu toporne, ciasne i nieprzemyślanie zaprojektowane.
Również część przeciwników budzi sporo do życzenia. Najgorszy jest mini kontynent Tortoyk, gdzie przeciwnicy to np. ożywione kamyczki z infantylnymi głosikami albo chodzące roślinki, a większość npc to dzieciaczki. W aktualnie ostatniej lokacji, tj. Papunika mamy za przeciwników clownów z trąbkami, clownów na szczudłach, a większość npc w Nia Village to hawajskie dziewczynki. Na całe szczęście rotacja przeciwników jest spora, ale ich ogólna estetyka jest aż za bardzo azjatycka kolejny raz przywodząc na myśl tanie produkcje przeglądarkowe.
Gra ma specyficzny system itemizacji. Do końca kampanii w North Vern poruszamy się do 302, Rohendel 460 (T1 włacznie), Yorn 600 (tu zaczyna się T2), Feiton 960, Papunika 1100 (tu zaczyna się dostęp do T3) – po osiągnięciu którego mamy duży przeskok na 1300+. Zawsze poruszamy się w pewnych widełkach (np. od Feiton do Papunika 960-1100). Jest to system o wiele prostszy, niż np. w Diablo. Każda klasa używa zawsze tego samego rodzaju broni, zmienia się tylko jej wygląd. Początkowo ulepszanie 5 części zbroi oraz jako 6 broni jest bezproblemowe bo szansa na ulepszenie wynosi 100%. Problemy pojawiają się gdy szanse drastycznie spadają w T3, co jest szczególnie odczuwalne w przedziale 1340-1370. Można zwiększyć szansę honingu specjalnymi przedmiotami, ale w pewnym momencie nie da się osiągnąć 100%, chyba że nastąpi określona liczba niepowodzeń. System zdecydowanie nie dla osób, które nie lubią rng (np. w Black Desert) przy upgrade ekwipunku, a wolą system zerojedynkowy, czyli mam materiały, to mam pewność na upgrade.
Po skończeniu kampanii mamy endgame, który jest rozczarowujący. Na każdą postać mamy po trzy dowolnie wybrane zadania (tzw. Una’s daily) oraz do wyboru trzy weekly. Daily to np. zabicie określonej ilości mobów w danej lokacji, klikanie na różne obiekty rozrzucane po mapie. Niby nic nadzwyczajnego w mmo. Problem polega na tym, że w Lost Ark nie jest niczym nadzwyczajnym wykonywanie daily na wielu postaciach, a nie jednej. To powoduje szybkie znużenie, nawet używając system szybkiej teleportacji.
Gra jest tak skonstruowana, że oczekuje od graczy tworzenia wielu altów i powtarzania tej samej mdłej zawartości, którą wykonało się na mainie po to tylko, żeby pompować zasoby w maina. Uważam to za nieprzemyślany zabieg. W żadnym mmo nie musiałem tworzyć w tym celu altów. Druga i każda kolejna postać żyła swoim własnym niezależnym losem i nie była związana z mainem. Można oczywiście przestać pompować matsy w maina i skupić się wyłącznie na eksploracji horyzontalnej, grać nowymi klasami, zbierać Island Tokeny, Mokoko, Giant Hearts, Masteries i wiele innych znajdziek aż do czasu gdy twórcy poprawią szanse na honing, udostępnią więcej źródeł materiałów. Nie ma jednak żadnej gwarancji, że twórcy zmienią grę na bardziej dostępną i po prostu przyjemniejszą. Przez ten czas oczekiwania można przecież grać w coś zupełnie innego.
Mamy również tzw. Guardian Raidy, z tymże nie są to typowe raidy, ale zadania zabicia większego potwora niczym w Monster Hunter World w 4-osobowej drużynie w ciągu 20-minut. Nic szczególnie wymagającego, jeśli grasz ze znajomymi z gildii lub obeznanymi randomami.
Jest Abyss Dungeon, czyli bardziej rozbudowany Dungeon gdzie jest ok. 2-3 bossów czasami dysponującymi mechaniką wipe, czyli zabiciem całej drużyny jeśli nie przestrzega się określonej mechaniki. Problemem jest tutaj dostępność do lochu, który można przejść raz w tygodniu daną postacią. Jeśli chcesz ponownej wizyty, musisz czekać tydzień czasu lub spróbować podejścia altem. Jest to zabieg zbędny.
Lost Ark operuje kalendarzem w którym niektóre wyspy są dostępne wyłącznie w pewne dni tygodnia i o określonej godzinie. Gra nie szanuje autonomii graczy w swobodzie eksploracji map sama wskazując kiedy będzie otwarty dostęp do wybranej zawartości, co jest trudne do zaakceptowania.
Podobnie rzecz wygląda z limitami wejść do Chaos Dungeon (2 wejścia na postać), Guardian Raidy (2 na postać), 1 Abyss Dungeon w tygoniu na postać. Tutaj także gra nie szanuje swobody dysponowania swoim czasem.
Wreszcie mamy najnowszy dodatek, czyli Abyss Raidy, aktualnie Argos, który wymaga 1370 GS, co na datę wpisu stosunkowo niewielu graczy osiągnęło. Tutaj problem polega na tym, że mamy dziwny spadek % szansy upgradu w przedziale od 1340 do 1370, przez co wielu graczy traci masę zasobów. Po czym po osiągnięciu 1370 jest nagły skok % szansy na upgrade, a ponadto gracze uzyskują dostęp do dodatkowego źródła materiałów i przedmiotów z Argos. Znaczna część graczy poniżej 1370 zorientowana na jak najwyższy GS w nieodparty sposób sięga do item shopu po materiały do upgrade za realne pieniądze. Oczywiście nie wszyscy są ukierunkowani na jak najwyższy GS. Gracze zamożni w złoto poradzą sobie bez zakupu za realne pieniądze, ale niewątpliwie item shop pomaga szybciej rozwijać GS. Prowadzi to do sytuacji, że gracze powyżej 1370 bogacą się i rozwijają GS znacznie szybciej, niż ci poniżej tego pułapu, którzy grzęzną w widełkach 1340-1370 z braku materiałów i niskiej szansy na upgrade. Co więcej, szybciej znajdzie party gracz z 1390 GS który ma ze 4 Engravings na przyzwoitym poziomie i cały legendarny sprzęt, który istotnie wzbogacił się w Argos, niż ten kto ledwo przekroczył próg 1340 do Abyss Dungeon. Różnica wydaje w GS wydaje się niewielka, ale każdy kto przekroczył próg dostępności Argos, czyli 1370, dostrzega wyraźną zmianę.
Są tu ewidentne elementy P2W przez które rozumiem możliwość zakupu przedmiotów (np. materiałów do upgrade, ekwipunku), które: 1 - dają kupującemu przewagę nad graczami niepłacącymi prawdziwymi pieniędzmi, 2 - powodują, że rozgrywka dla graczy niepłacących jest nieco wolniejsza i trudniejsza. Pierwszym rodzajem będą tutaj np. materiały do ulepszenia, drugim np. Una’s Daily Task – natychmiastowe wykonanie daily, zwiększenie daily z 3 do 4 (a przez to ilości zsobytych materiałów), Crystalline Aura z której największym atutem jest możliwość teleportacji do dwóch lokacji bez zbędnej podróży przez morze. Podkreślam, że P2W to nie jest system zerojedynkowy, czarno-biały świat w którym płacący zawsze wygrywa, a niepłacący przegrywa. Absolutnie nie jest tak, że gracz niepłacący nie ma szans na „zwycięstwo” (tj. przewagę) na graczem płacącym. Tak mogło być w starszych grach lub grach typowo mobilnych. P2W jest zawsze w odcieniach szarości, w jednej grze ciemniejszych, w innych w jaśniejszych. Sformułowanie „win” dotyczy uzyskania płatnej przewagi w jakimś aspekcie gry (w LA szybszy uzyskanie GS lub szybsze odblokowanie Argos), a nie uzyskanie płatnego zwycięstwa rozumianego jako wyeliminowanie niepłacącego gracza. Zakres tej przewagi decyduje, o tym czy mamy jaśniejszy czy ciemniejszy P2W. Rzecz jasna, że zakupioną przewagę trzeba jeszcze umieć wykorzystać.
W LA mamy 3 grupy graczy: 1 – graczy, którzy maja wiedze i czas na grę by dostać się do 1370, 2- graczy, którzy mają pieniądze by dostać się do 1370, 3- graczy casualowych. Pierwsza i druga grupa poradzi sobie na swój własny sposób. Należę do pierwszej grupy i z własnego doświadczenia wiem, że można nic nie kupować i spokojnie dotrzeć do Argos. To, że jest to możliwe dla graczy mających wiedzę i czas (I grupa) oraz bogatych graczy (II grupa) nie oznacza, że LA jest w pełni uczciwą grą. Gracz casualowy będzie LA najbardziej pokrzywdzony, gdyż nowa zawartość Argos nie będzie dla niego jeszcze długo dostępna.
Pierwsze wrażenie jakie buduje LA wobec casuala to „musisz płacić albo grać 10-12 godzin dziennie” - - o ile zależy ci na najnowszej zwartości. Oczekują oni, że w grze każdy będzie miał równy start i dostęp do zawartości, a tak nie jest. Po co causual ma grać, skoro najnowsza zawartość dostępna jest dla weteranów lub bogaczy. Można przekonywać, że ma casual ma dostęp do innej, tj. starszej zawartości, ale uważam, że każdy gra - także free to play - powinna dawać każdemu równe szanse, bez oglądania się na status majątkowy, społeczny, czy wykształcenie. Każdy gracz ma prawo sam wybrać swój sposób rozgrywki, czy będzie eksplorować najnowszą zawartość, czy starszą i nie jest moją rzeczą, ani nikogo innego o tym decydować. LA jest P2W bo zawsze byli, są i będą gracze silnie zorientowani na GS mający bądź dużą wiedzę i czas na grę (I grupa), bądź pieniądze na grę (II grupa), dzięki którym mają ewidentną przewagę nad casualami, którzy zmuszeni będą płacić za dostęp do najnowszej zawartości. Przypisanie cechy P2W oczywiście szkodzi grze i dyskwalifikuje ją w percepcji graczy casualowych widząc ją jako grę dla weteranów i bogaczy. Powoduje, że z czasem nastąpi coraz większy odpływ graczy casualowych, ale także części pozostałych graczy, którzy od nich zależą.
Sytuacji nie poprawia także to, że nie ma tzw. catchu-up mechanics dla nowych graczy, mamy mniej materiałów przez mniej eventów, brak Heroic Guardians Raids, Heroic Abyss Raids, a szanse na upgrade w Korei są wyższe niż w EU/US, co tylko męczy i zniechęca dotychczasowych graczy. Dla casuala LA może być jak symulator depresji.
Lost Ark to tandetna azjatycka gra z powtarzalnymi, często infantylnymi motywami, mechanicznie powtarzalną, wadliwie zaprojektowaną rozgrywką oraz oryginalnością gry mobilnej.
Odnośnie do komentarzy osób zachwyconych grą, to są to mało sensowne pozytywy od osób, które zachłysnęły się walką, kilkunastoma początkowymi godzinami gry w becie lub tuż po premierze. Osoby te niewiele wiedzą o endgamie, co ma być zasadniczym (poza walką) „atutem” gry, a nim nie jest. Zwykle są to bardzo ogólne wypowiedzi typu gra jest zajebista „bo tak” bez szczegółowego wyspecyfikowania co konkretnie przemawia za taką oceną. Z biegiem czasu opinii negatywnych będzie przybywać bo gracze dostatecznie wyrobią sobie pogląd, żeby grę należycie ocenić.

post wyedytowany przez Player 2022-03-20 21:29:59
04.02.2022 18:49
70
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1357883
8
Chorąży

to jest gra mobilna na pecety. można się rozejść

28.02.2022 17:09
105
2
odpowiedz
mich98789
5
Junior
5.0

Mając już 250 h w tej grze, moim zdaniem jest ona zdecydowanie przereklamowana. Przez pierwsze kilkanaście dni grało się naprawdę przyjemnie, jednak wraz z progresem do ok. połowy tieru 2 gierka po prostu stała się bardzo schematyczna, monotonna i zaczęła przypominać typową gierkę przeglądarkową, gdzie tylko wchodzisz, żeby wykonać codzienną rutynę, bo po prostu szkoda ci porzucić konto.

1. Ogromnym minusem tej gry, jest jej liniowość. Niby gra tak wielce rozbudowana, a po przejściu fabuły to każdego następnego dnia powtarzasz te same czynności > 2 chaos dungeony > 2 guardiany > 3 daily taski i w ciągu 7 dni wykonujesz 3 weekly i Abyssal dungi - które są chyba jedyną atrakcją tej gry, lecz też do czasu, bo tak naprawdę mechanika tych dungeonów jest prosta, a problem stanowią wyłącznie ludzie, którzy wchodzą sobie bez jakiegokolwiek przygotowania, co jest strasznie irytujące.
2. Równie dużym absurdem jest to, że w tej grze tak naprawdę nie ma co grać jedną postacią - gra narzuca jakies idiotyczne limity, czyt. po dwóch chaos dungach loot jest praktycznie zerowy. Mało tego przedmioty, które wypadają po pierwszych dwóch dungach są przypisane do postaci - nie można nimi handlować - kolejna durna mechanika, w przez którą gra jedną postacią jest kompletnie nieoplacalna - tym bardziej, że nawet nie robiąc dungeonów codziennie na tych pobocznych postaciach, to loot z nich się skaluje (aż do 5) za każdy opuszczony dzień.
3. Itemizacja to dno, podobnie system honingu, mimo iż gra praktycznie w całości kręci się wokół zwiększania siły swojej postaci. Na plus można uznać system engravingów i co za tym idzie ability stone'ów i biżuterii, jednak zdobywanie i rozwój pozostałej częsci ekwipunku to jakiś absurd - ot idziesz na chaos dungeona i wypada ci cały gear, podobnie wygląda sprawa z legendarnym ekwipunkiem, który po prostu sobie kupujesz bez większego wysiłku za krysztalki z abyssali i grasz z nim do końca danego tieru.
4. Ostatnia rzecz, która nie jest związana bezpośrednio z grą są marne serwery, co Amazon ma kompletnie gdzieś. Gra ma juz blisko miesiąc, a w godzinach popołudniowych/wieczornych na zaludnionych serwerach często, aby dostać się na dungeona trzeba siedzieć nawet kilkadziesiąt minut, aby sie na niego dostać i dodatkowo trzeba się modlić o to, aby dostać ogarniętych sojuszników.

18.01.2023 19:47
120
2
odpowiedz
zaora
15
Legionista

Pykamy z ziomkiem. Mam pytanie do weteranów: Kiedy ta gra przestanie być nudna ? Mamy po 20 lvlu. Fajnie wygląda, ciekaw jestem czy może później ma coś fajnego do zaoferowania prócz fajnych animacji.

13.11.2015 16:30
20
1
odpowiedz
krakow2000
25
Chorąży

Gra w EU wyjdzie na pewno... pytanie jest czy wyjdzie w tym samym czasie co w Azji czy po jakimś czasie po premierze.
Sam wyczekuję z niecierpliwością tej gierki :)

07.12.2015 20:21
21
1
odpowiedz
l-e-n-a
1
Junior

Gierka podobna do Drakensang online. Juz nie moge sie doczekac kiedy w nia zagram;))

23.01.2016 11:29
22
1
odpowiedz
As4el
8
Junior

Just take my money!

25.04.2016 20:12
swist18
😡
26
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
swist18
34
Pretorianin

No nie, tylko nie F2P, litości!!!

15.03.2017 20:10
33
1
odpowiedz
1 odpowiedź
bon007
36
Centurion
5.5

3 metrowe miecze o wielkości jakby ważyły po 150 kg i przesadnie duże elementy ekwipunku, nie jestem fanem stylizacji twórców gier ze wschodu, a wręcz mnie to denerwuje i choćby nie wiem jak była dobra mechanika tej gry to raczej się do niej nie przekonam

post wyedytowany przez bon007 2017-03-15 20:12:56
15.12.2018 22:42
40
1
odpowiedz
Cukiermen
16
Pretorianin

Czekam, czekam, czekam i czekam.... Wszystkie punkty statystyk wpakowałem w "cierpliwość".

14.08.2019 14:12
46
1
odpowiedz
krakow2000
25
Chorąży

Nie ma i jeszcze długo nie będzie, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

Wydawca gry chce dużo kasy za udostępnienie jej innemu wydawcy ale sami nie chcą startować w europie. Dodatkowo zastrzegli iż firma która kupi grę może wprowadzić item shop ale tylko taki jak jest w korei czyli bez p2w gdzie głównie są skórki, mounty itd. nie może być nic co zwiększa exp, skille lub daje inne bonusy.

Więc nie ma chętnych a wiadomo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

19.03.2020 20:11
54
1
odpowiedz
Player
5
Junior

Kolejne koreańskie gówno z Azji. Gra dla dzieciaków, które lubią kreskówki z chłopaczkami z dużymi mieczami i dziewczynkami z animowanego kina szarpano-ślizganego. Typowa azjatycka pusta fabuła. Questy nudne do bólu. Loot praktycznie nie istnieje bo ciągle ulepszasz jeden zestaw by po pewnym czasie przerzucić się na inny. Małe mapy z bezsensownym układem, ciasnymi przejściami, mostami, linami. Mapy to zwykły skrypt i po pewnym czasie znasz na pamięć jej rozkład. Przeciwnicy zawsze w tym samym miejscu. Cała gra oparta jest o prymitywne skrypty. Dzień w dzień powtarzasz ten sam schemat i bezmyślnie grindujesz. Koreańczycy nie potrafią wymyślić nic oryginalnego małpując rozwiązania z Diablo. Tępa i monotonna gra ze zjebaną azjatycką mechaniką. Zdecydowanie bardziej polecam zachodnie hack&slash. Nawet Wolcen z małego europejskiego studia przebija ten shit. Demo Diablo 4 wygląda lepiej, niż ta gra. Pozostaje czekać na powrót króla.

28.01.2022 18:45
Bieniu05
66
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Bieniu05
152
The100

mysle ze duzo ludzi zrezygnuje z tej gry po slowie grind

12.02.2022 16:44
xkanex
😜
80
1
odpowiedz
xkanex
75
Pretorianin
Image
8.0

PRZEREKLAMOWANE

gra sie fajnie,można czerpać przyjemność :)

ale nie dajmy się zwariować ;)

13.02.2022 22:51
👎
93
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Dylexan
74
Pretorianin
1.0

Najlepsze słowo opisujące grę? Tandeta. Gra wieje straszną tandetą, questy i dialogi są żenujące i oczywiście jak dla upośledzonych umysłowo ludzi, którzy nie potrafią nic zrobić jeśli gra im nie pokaże wszędzie na mapie i znacznikach. Interface brzydki i chaotyczny, umiejętności powielane bez żadnego urozmaicenia. Zaczynamy już na 10 lvlu wtf? Sterowanie to nie wiem, to jest gra MMORPG czy MOBA? Bo wychodzi na to, że raczej to drugie, kamera z góry i sterowanie myszką.. litości.

16.02.2022 23:20
Asasyn363
98
1
odpowiedz
Asasyn363
164
Senator

Ja to bym chciał w ogóle w grę pograć, bo na 10h, które pokazuje Steam, z 5,5 spędziłem w kolejce. Nawet dziś próbując o 16 odpalić grę przywitała mnie kolejka na minimum 2h. Może za miesiąc się uda, jak 1/3 ludzi odpadnie.

13.03.2022 19:30
112
1
odpowiedz
1 odpowiedź
enzomori
29
Chorąży
4.5

Gra fajna jak na F2P, ale nie polecam, bo ogólnie potem jest to strata czasu i jak się dojdzie do ściany, to bez wydawania hajsu nie upgradujesz swojej postaci, a robienie wkoło tego samego to odbębnianie monotonnych abyssalów/dungeonów itd. Jak dla mnie mega rozczarowanie po obiecującym początku.

14.03.2022 10:05
sadhu
113
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
sadhu
52
Chorąży

Fascynujące jest to, że większość Waszych komentarzy jest krytyczna, a mimo to nadal gracie w tą grę.
Mi jak gierka nie podejdzie, to uninstal po 1 godzinie. Tutaj ludzie piszą, że mają po 70 albo 250 godzin, ale się im nie podoba :D

30.01.2016 01:13
grzyb111
23
odpowiedz
1 odpowiedź
grzyb111
87
Pretorianin

Się tak podniecacie wszyscy a tu lipa, co z tego że gra będzie zaje.. skoro będzie Free To Play czyli nie musisz kupować gry ale więcej wydasz na mikropłatności więc lipa i że tak powiem Holy Shit nic z tego nie będzie właśnie przez ten model płatności (szczerze to ja już wolałbym zapłacić 200zł raz a niżeli przepłacać w setkach małych kwot).

05.03.2016 13:54
25
odpowiedz
Electrix18
9
Legionista

No mam nadzieje ze tylko mi się wydaje... ale zobacz na te 2 zdjecia i porównaj budynek po lewej wgl. nie ma detali no chyba że ktoś grał na super ultra low graphics settings:D

09.06.2016 12:28
27
odpowiedz
wiemar
28
Chorąży

zamknięta beta pod koniec roku dla Azji. czyli minimum rok trzeba czekać

21.08.2016 11:03
28
odpowiedz
krakow2000
25
Chorąży

Lost Ark beta zaplanowana na koniec tego miesiąca. Aby się zarejestrować musisz mieć proxy KR oraz numer telefonu KR - niestety darmowe nie działają tak samo jak Virtual musisz mieć numer na kartę/abonament który kupuje się w KR tak jak teraz w PL czyli na "dowód osobisty".
Na necie można wyszukać osoby OFERUJĄCE dostęp do takiego numeru... niestety nie wiem na ile to fake a na ile prawda... poczekam na wersje EU/NA.

post wyedytowany przez krakow2000 2016-08-21 11:04:51
13.09.2016 22:06
Powder
30
odpowiedz
Powder
54
Pretorianin

Wyjdzie to w końcu czy nie ;/

19.04.2017 00:02
34
odpowiedz
1 odpowiedź
DrHouse95
61
Centurion

Biorąc pod uwagę że info o grze wyszło w 2014 a do 2017 nic nie wyszło w EU nawet early acess czy cuś ...

post wyedytowany przez DrHouse95 2017-04-19 00:14:15
18.12.2018 22:14
42
odpowiedz
A_wildwolf_A
221
Senator

ogolnie azjaci to samoluby, więc nic dziwnego, że nie zrobili jeszcze tłumaczenia dla reszty świata

22.12.2018 14:17
43
odpowiedz
Czacha
60
inquisitor incognito

Powstala juz rosyjska strona gry, wiec jest szansa ze tam blokady nie bedzie.

08.08.2019 22:31
😈
45
odpowiedz
Cukiermen
16
Pretorianin

Już ponad połowa 2019 i nadal cisza... Ktoś coś wie co dzieje się z produkcją ?

02.09.2019 00:40
😁
47
odpowiedz
zanonimizowany1277131
21
Pretorianin

Chyba rywalizują z Mount and Blade 2 o to, która gra dłużej będzie w produkcji.

03.11.2019 11:45
49
odpowiedz
toyminator
81
Senator

Jak to zapowiedzieli, i pokazali ,to było duże wow. Jak to wygląda i w ogóle. A teraz jak na to patrzę, to graficznie już tak dupy nie urywa. Wygląda jak typowa darmówka . Coś jak Drakensang. No i nie jest to taka gra, jak Diablo czy Grim dawn. Bardziej to przypomina MMORPG, z widoku izometrycznego. I wygląda to dla mnie przeciętnie.

03.11.2019 22:15
50
odpowiedz
stg.Olo
96
Pretorianin

Uff siedziałem dwa dni nad tą grą i jak kolega wyżej napisał "Bardziej to przypomina MMORPG, z widoku izometrycznego" i dokładnie tak jest .Masa kontentu do ogarnięcia.Taki Ajon + Mu+Cabal+Diablo nie wiem co tu jeszcze wcisnąć.Ciężko mi trochę ten rosyjski rozgryźć ale ogólnie przyjemna zabawa.

05.11.2021 11:43
Kedaros
😊
60
odpowiedz
1 odpowiedź
Kedaros
44
Chorąży

Ta czarodziejka z księżyca ma zagrozić dla Path of Exile czy Diablo ? w Chinach może tak...

07.11.2021 16:16
61
odpowiedz
krykry
42
Generał

Pograłem chwilę i jak do tej pory to powtórka z rozgrywki z Mu Legend. Zobaczymy trochę dalej.

24.01.2022 10:29
64
odpowiedz
MewsoNs
68
Generał

Ciekawe czy ta waluta premium daje możliwości jakie nieda sama gra, tzn. ulepszanie itemów do poziomu którego nie jesteśmy w stanie sami zdobyć, czy raczej tylko skraca czas który musimy poświęcić na zdobycie top eq. Jak to drugie to super, w końcu cały sens gry - robienia coraz trudniejszych raidów po coraz lepsze itemy. Liczę tylko, że nie będzie jakiegoś przesadnego ograniczenia pojemności jak to było w ESO, gdzie gra na dobrą sprawę bez nieograniczenej ilości slotów ( czyli bez abo eso+ ) była niegrywalna przy wbijaniu profesji i co chwila trzeba było się czegoś pozbywać ;/. W takim PoE kupno stash tabów to przyzwoite rozwiązanie, w końcu gra za darmo dawała masę rzeczy, a dorwanie kilku na promce w zupełności wystarczało do komfortowej gry, bez przesadnego tryhardowania.

post wyedytowany przez MewsoNs 2022-01-24 10:34:26
30.01.2022 20:08
67
odpowiedz
enzomori
29
Chorąży

zagrałbym, ale jak czytam o grindzie, to nie jestem pewien czy to nie gra dla no-lifów? Ktoś mnie oświeci czy pracujący człek ma czego tu szukać :)

31.01.2022 12:53
68
odpowiedz
jeremyb52
2
Junior

Niedługo się okaże czy gra warta czekania.

01.02.2022 01:31
😐
69
odpowiedz
8 odpowiedzi
Shaman
41
Pretorianin
5.5

azjatyckie mmo typu hack and slash czyli biegamy nawalamy w dziwacznym swiecie i tona grindu
na jakiegos ambitnego co-opa, strategie itp to bym nie liczyl

06.02.2022 16:51
71
odpowiedz
3 odpowiedzi
Piterek_84
13
Legionista

Jak długi jest wątek fabularny ?

11.02.2022 14:52
Mqaansla
74
odpowiedz
Mqaansla
41
Generał

I czlowiek moglby sie cieszyc na potencjalna rozrywke, ale dzieki cwaniakom chcacym sie nachapac bez wysilku trzeba byc naprawde naiwnym zeby nie zalozyc automatycznie, ze albo juz jest albo dopiero sie pojawi, mechanizm psucia zabawy (sensu gry) zeby tylko wyciagnac z ludzi wiecej kasy...

Wydano w ostatnik 5 lat cokolwiek online, co nie jest tylko kolejnym skokiem na kase?

12.02.2022 18:57
TraXsoN
83
odpowiedz
2 odpowiedzi
TraXsoN
123
Generał
0.5

Niema Polskiego nawet napisów więc gra ląduje w koszu

12.02.2022 23:19
ReznoR666
85
odpowiedz
1 odpowiedź
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Lost Ark opinie ma podzielone. Jedni piszą, że to najlepsze MMORPG w jakie grali w swoim życiu. Inni, że nie warto sobie nawet zawracać głowy, koreański p2w i grind dla wielorybów.
Ja osobiście nienawidzę MMO, a ta gra jest o wiele bardziej MMO niż grą podobną do Diablo/PoE/Torchlight/Titan Quest, więc to gra raczej nie dla mnie. Najbardziej mi przypomina przeglądarkowego Drakensang Online. Jeśli ktoś w niego grał, to od razu zrozumie o co chodzi.
Długo czekałem na Lost Ark (od 2014), ale to tylko dlatego, że gra mi się spodobała po samym wyglądzie. Kolejny dla mnie dowód na to, że nie warto niczego oceniać po wyglądzie - i najlepiej zawsze sprawdzić samemu.

Polecam - ale jedynie, aby sprawdzić sobie samemu. Gra jest Free-To-Play. Mam nadzieję, że traficie na moment, kiedy nie trzeba będzie czekać kilkudziesięciu minut za dołączeniem do serwera.

13.02.2022 15:04
88
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1188445
51
Pretorianin

Może gdzieś bliżej marca uda się wreszcie zalogować.

15.02.2022 21:34
97
odpowiedz
5 odpowiedzi
Gieszu
26
Konsul

Mini poradnik dla wszystkich nowych graczy:
1. Aby jak najszybciej dojść do 50 lv i zacząć end game należy skupić się tylko i wyłącznie na wykonywaniu: złotych questów które są głównym wątkiem, fioletowych które wprowadzają nas w mechaniki, żółtych ale tylko tych które mają łancuszek oraz czerwonych które dają tonę expa i są world eventami
2. Gdy będziemy odpływać z pierwszego kontynentu kontynuujemy ten trend z tą różnicą, że złote questy zamienią się na niebieskie
3. Po drodze odwiedzamy każdy dungeon, dają sporo expa i fajny sprzęt
4. Gdy będziemy już mieć 50 lv i zaliczymy zadania w Vert Castle będziemy mogli korzystać już z dziennych endgamowych aktywności (ale polecam North Vern doprowadzić do końca) i są to:
A. Daily i weekly questy: dają matsy do ulepszania itemów, można zrobić 3 daily dziennie i kilka weekly tygodniowo
B. Chaos dungeony: są to areny walk z toną mobów i elitami które dają masę matsów do ulepszania ekwipunku oraz nowy sprzęt. Podobne do riftów z Diablo
C. Guardian Rajdy - polowanie wipisz wymaluj z Monster Huntera, również daje matsy oraz sprzęt
D. Void dungeony - można powiedzieć że to heroici z wowa
E. Abyssal dungeony - rajdy, trudne walki 8 osobowe wymagające dobrego zgrania czyli lepiej grać ze zgraną ekipą lub gildią
F. Towery - taki thorgast z wowa tylko lepszy, wspinamy się coraz wyżej i wykonujemy różne challenge
G. Cuby - nie ogarnąłem ich jeszcze
H. PvP na arenach i polach bitew

Za matsy podnosimy itlv naszego sprzętu i gdy osiągniemy bodajże 450 itlv możemy kontynuować wątek główny

17.02.2022 20:00
AciDrinker
99
odpowiedz
2 odpowiedzi
AciDrinker
37
Chorąży

W becie były takie początkowe historie indywidualne do rozegrania dla każdej klasy postaci, co się z tym stało, ktoś może coś wie ? Te historie były mega klimatyczne i w bardzo przyjemny sposób wprowadzały nas w historię danej klasy plus to był właściwy samouczek tej gry. Da się to jakoś włączyć obecnie ?

07.03.2022 23:24
Asasyn363
107
odpowiedz
Asasyn363
164
Senator

Skończyłem swoją grę z takim samym zdaniem jak niektórzy wyżej tyle, że po prawie 70h. Nie dotarłem nawet do endgameu, bo gra jest tragiczna w levelowaniu.
Bieganie od jednej postaci na koniec mapy do drugiej, tylko po to, żeby po 5 wciśnięciach G dowiedzieć się, że mamy biec spowrotem tą samą trasą, do tej pierwszej postaci jest żenujące. Blokowanie endgameu za barierami czasowymi również. Chcę grać tyle ile mogę, wtedy kiedy mogę, a nie gra będzie mi narzucać ramy czasowe, w których mam w nią grać. Zmuszanie do grania na kilku różnych postaciach też mnie demotywuje.

Itemizacja w tej grze prawie nie istnieje. Wszystko wygląda tak samo zmieniając tylko kolory, a dropy z mobów są praktycznie żadne, przez co większość map się przebiega na koniu, bo nie ma sensu zabijać hordy mobów, skoro jedyne co z nich wypadnie to kilka sztuk srebra. Jedynie czempioni coś tam potrafią dropnąć, ale nadal nie jest to nic wartego uwagi. Dungeony nawet na hardzie wyglądają dokładnie tak samo. Cała grupa biegnie od początku do końca praktycznie się nie zatrzymując i wszystko skipując, bo nie ma sensu tracić czasu na zabijanie czegokolwiek prócz bossa, skoro nie ma szansy, że wpadnie coś ciekawego.
Ogólnie jest to typowe azjatyckie, grinderskie MMO, w którym główny aspekt, czyli grind nie jest nawet przyjemny. Nie mam nic do grindu i czasem nawet lubię to robić, ale zdecydowanie bardziej wolę już to w GW2, bo tam sprawia to chociaż jakąś frajdę szczególnie, że ostatnio wyszedł nowy dodatek.

post wyedytowany przez Asasyn363 2022-03-07 23:29:50
13.03.2022 15:36
Goten
😂
108
odpowiedz
1 odpowiedź
Goten
55
Konsul

Whisper_of_Ice

Z powrotem do diablo 3 chyba na serio nie mówisz ??? To jest gra dla inwalidów ...... .

Od diablo 3 wole znacznie diablo 1 wraz dodatkiem diablo hellfire jak i diablo 2 Resurrected , zwłaszcza Dungeon Keeper 1 - Dungeon Keeper 2 Torchlight .

I w błędzie jesteś nie urodziłem sie w 2004 roku ,tylko od tamtego czasu mam swe lata szkoły za sobą .I nie wyskakuj mi że szkołe powinienem powtórzyć ,ŻADNEJ DLA MNIE JUŻ NIE MA .

post wyedytowany przez Goten 2022-03-13 16:07:18
13.03.2022 18:20
Goten
😂
109
odpowiedz
1 odpowiedź
Goten
55
Konsul

Whisper_of_Ice
Twierdzisz typie że Grono osób mi zwracało uwage na '' skończ stawiać spacje przed znakami interpunkcyjnymi. '' ? Jesteś jedynym drażliwym na takie coś ,nie zasłaniaj sie że jest tak jak piszesz . Dostrzegasz problemy tam gdzie nie ma ......

''Jesteś zwykłym trollem, albo dzieciakiem. ''
nie jesteś godną osobą by poznać o mnie informacje kim jestem na serio .

''ty udajesz że jesteś najmądrzejszy. Skończ robić po raz kolejny burdel w wątku i pisać swoje farmazony. ''

Nie pamiętasz już jak wątkach o world warcraft , w tym serwisie . Przyczepiłeś sie do mnie że wedle twego rozumowania krytyka była nieuzasadniona ? Wnerwiało cie cie to do tego stopnia że admin zaingerował . I przed tobą a nie przede mną ludzie ostrzegali w tym serwisie . Weś leki na uspokojenie lub odstaw internet i odpocznij .

post wyedytowany przez Goten 2022-03-13 18:25:15
21.03.2022 17:04
Drackula
115
odpowiedz
Drackula
237
Bloody Rider

A ja sobie nadal gram powoli bo nie widze sensu maksic szybko i sie potem nudzic, "dopiero" 1000ilvl Tak wiec ograniczenia czasowe w grze mi mniej doskwieraja.

W zeszlym tygodniu bezskutecznie chcialem zrobic 8 osobowy dungeon z randomami co moze sflustrowac szczegolnie kiedy ludzie boja sie powiedziec ze nie maja pojecia o mechakach albo sa za leniwi aby obejrzec jakiego youtuba. Jednak wczoraj poszlismy gildia i wszystkie 3 czesci pykly prawie od rekii nawet troche zabawy mielismy i fajnej bez spiny gry.

Jako klasyczny MMO gra wyglada troche na wykastrowana produkcje i moze sie wydawac ze wiele rzeczy jest za paywallem,jednak na moje obecne mozliwosci czasowe do grania w gry MMO i to nawet podchodzi. Najbardziej mnie chyba denerwuje ulepszanie sprzetu i totalnie do bani RNG z Engravings na itemkach.

24.03.2022 15:54
berial6
116
odpowiedz
4 odpowiedzi
berial6
158
Ashen One
5.0

Może i nie mam takiego stażu jak ludzie powyżej, ale i tak dorzucę swoje 3 grosze...
Po ~50 godzinach, mam 3 postaci na 50+ lvl, powoli odblokowuję kolejne aktywności endgame'u i szczerze - moja ocena w ostatnich godzinach spadła o co najmniej 1 "oczko", może nawet 2.
Lost Ark to gra, która chyba przespała ostatnie 10 lat. Niektóre mechaniki przypominają metina2 czy inne shity wczesnych lat dwutysięcznych. Moim zdaniem do największych problemów należą zdecydowanie:
-Time gate'ing i wymaganie zbierania altami itemów dla "maina" (w przeciwnym razie progresja będzie odbywać się w ślimaczym tempie). Brak tu jakiejkolwiek "catch up" mechanic, która pozwalałaby na dotarcie do obecnego poziomu aktywności. Farm codziennie, żeby potem wszystkie materiały przepadły...
-Honing.... To jest tragedia. Na początku wszystko spoko - robisz daily rzeczy, wydajesz to na ulepszenie przedmiotów. A potem docierasz do ilvl 400+, gdzie nagle szansa na udane ulepszenie nie wynosi 100%. Domyślam się, że im dalej w las tym gorzej i bardziej frustrujące to jest. Nic tak nie raduje jak godzinne farmienie codziennych aktywności, żeby nie udało się potem ulepszyć itemków </3
-Plaga botów, na okrągło spamujących chat. Na startowych mapach co najmniej 90% graczy to boty, co łatwo poznać po identycznym wyglądzie, nikach w stylu fkrkgdkdfgkdfk. Chat globalny to wylęgarnia scamerów i sprzedaży golda. Ba, nawet na in-game'owego maila potrafią wysłać 'oferty'....
-Oczywiste p2w. Po co farmić jak możesz kupić, cnie? Jakoś inne gry nie mają problemu z oferowaniem kosmetycznych popierdółek za dolary, jakoś są w stanie się z tego utrzymać. W lost ark płacący mają po prostu łatwiej.
-Nawet transmogu nie ma. Znalazłeś itemki, które ładnie wyglądają? No to sorry, używaj tych, które mają najlepsze staty (tak, wiem, istnieje system przenoszenia ulepszenia, ale nie dla wszystkich materiałów).
I dla tych, którzy piszą bzdury pokroju "jAk cI siĘ niE pOdoBa tO pO Co dAleJ grAsZ?" Ano dlatego, że większość bolączek LA widać dopiero po kilkudziesięciu godzinach. Jak w grach mobilnych - prosty i zachęcający start, a potem uderzasz w ścianę.

06.04.2022 23:33
Drackula
117
odpowiedz
3 odpowiedzi
Drackula
237
Bloody Rider
Image

Gra jest pelna szczurow.. tzn botow. ---> Jeden ze spotow gdzie spawnuje sie zolty mobek (zwiekszona szansa na dropa do adventure book)

21.07.2022 22:12
Arket
📄
118
odpowiedz
Arket
28
Niszczyciel
7.0

Dobrą stroną gry na pewno jest multum kontentu ok fabuła dość spory wątek główny, questy poboczne, eventy, reporty itd. a także dobry wieloskillowy system walki z możliwością używania specjalnych item'ów minusem jest średnia grafika limit level'owania postaci (50 lvl) jest znacznie za niski przez co 3/5 dostępnego expa się marnuje a maksymalny poziom można zdobyć długo przed ukończeniem gry też bardzo kontrowersyjny jest system honowania który wymusza uczestnictwo w daily event nawet jeśli przechodzi się tylko samą fabułę. Rooster questy trochę na siłe dodane do gry jako pseudoodłam questów pobocznych

07.05.2023 13:15
123
odpowiedz
majks1989
10
Legionista
7.5

Ludzie ludzie ludzie, raz i jeszcze raz ta gra zaczyna sie po 50 Levelu razem z odblokowaniem T1, jak nie dotarliscie do 50 lvl to pies wam pupsko lizal nawet nie zaczeliscie tak naprawde dobrze tej gry i juz placze, od 1-50 jest zwykly turtorial typu biegaj od znacznika do znacznika, Prio to Story Quest co daje duzu expa, reszta do Kadry co ci w Endgame bedzie potrzebne innaczej sie do grup nie dostaniesz jak bedziesz wszystko rushowac. Jak nie chce wam sie levelowac kupcie sobie Power Passa do Vern i po sprawie. Ja tam lubie robic Story w Lost Ark chodz jest dosc nudne bo to chillout jest w porownaniu do End Game serio jak nikt z was nie byl na Komendantach Legionu - tkz Raidach to nie wiesz co to Hard Content w Lost Arku. Levelowanie to powiew zabijania grup mobow w krwawa miazge za to kocham Combat w tej walce. Gra jest niestety dla mnie za trudna po T3 i nie daje mi alternatywy aby sie dalej ubrac po Valtanie gra jest zdecydowanie za trudna aby casual mogl jakos sobie poradzic. Raidy sa bardzo trudne i wymagaja perfekcyjnego grania calej druzyny. Lost Ark jest ogolnie dobra gra ARPG ale ma swoje wady jak kazde koreanskie MMO, jezeli ktos podejdzie do gry w sposob pogram sobie na spokojnie bez spiechu pobawie sie gra potestuje klasy, znajdzie dla siebie wiele funu, jezeli ktos chce byc super duper krolem i mistrzem na ostatnim Contentcie i Raidzie aktualnie Bralasha to zapomnij o tej grze chyba ze grasz 24/7 albo placisz w 5 cyfrowych kwotach.

05.01.2015 16:02
6
odpowiedz
saraphin
18
Legionista

Miażdży, ale obawiam się, że może nie pojawić się w europie przynajmniej nie tak szybko. Czekam jeszcze na Lineage Eternal: Twilight Resistance https://www.gry-online.pl/gry/lineage-eternal-twilight-resistance/z42e8e#pc

17.09.2017 12:04
35
odpowiedz
2 odpowiedzi
wiemar
28
Chorąży

gra bardzo przypomina diablo 3, interfejs, grafika. żeby tylko nie była zrobiona na tym samym silniku

29.10.2018 14:53
😡
37
odpowiedz
2 odpowiedzi
DrHouse95
61
Centurion

Dopiero open beta startuje oczywiście nie dla EU... może za 2 lata jak przeżyje to do nas dotrze.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=173&v=YDyiYrIGF00

post wyedytowany przez DrHouse95 2018-10-29 14:54:38
02.12.2018 09:21
38
odpowiedz
Czacha
60
inquisitor incognito

Gram od kilku dni (konto kupione + vpn) i jest kozacko! Warto odzalowac te 45 dolcow na koreanskie konto ;)

PS. Gram z patchem angielskim, jest znacznie latwiej ogarnac gre niz z krzaczkami. Bana jak narazie nie widac na horyzoncie ;)

13.12.2018 16:27
39
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany878285
26
Chorąży
Wideo
9.5

Gram od około 10 dni przez VPN. Co do tłumaczenia to podobno już mają wersję pod EU/US ale szukają wydawcy (takie ploty chodzą).
Gra jest spoko. Na dzień dzisiejszy mogę ocenić tak:
Fabuła 6/6
Grywalność (feeling postaci/rzucanie skili itd) 6/6
Soundtrack 6/6
Endgame 5/6
p2w 5/6
pvp 6/6
grafika 6/6
optymalizacja 9000/6 (na średnim sprzęcie mam zawsze 60 fpsów nie zależnie co dzieje się na ekranie - nie rozumiem tego - gram na ultra)

Ilość kontentu w tej grze przeraża a to dopiero beta....
Jedno jest pewne kiedy to uderzy w eurpę to będzie niezły hype. Pytanie jak długo utrzyma się na topie. Tydzień? Miesiąc ? Zobaczymy....

w ogóle słabe info tutaj na Golu, więc może zapodam 3 filmy:
OBT trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=FcE2k108RkE
Cinematic trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=4W8AEaXCpZQ
a tutaj kto robił muzykę:
https://www.youtube.com/watch?v=e8nPV67EndU

post wyedytowany przez zanonimizowany878285 2018-12-13 16:44:30
18.12.2018 22:13
41
odpowiedz
sly8418
1
Junior

Tak w ogóle to poszukuję ludzi do gry w Lost Ark. Chętnych zapraszam na discord [link]

17.09.2019 19:16
Fenarid
48
odpowiedz
Fenarid
4
Junior

Wersja ruska startuje pod koniec tego roku. Na początku następnego mają zająć się wersją EU/US.

http://cyrograf.vxm.pl/

09.12.2019 16:00
Quarantino90
51
odpowiedz
Quarantino90
3
Junior

https://mmorpg.org.pl/news/zobacz/lost-ark-online-ru-wystartowal-i-mozecie-w-niego-bardzo-latwo-zagrac

Cały poradnik jak pograć na Rosyjskim serwerze z patchem który pozwala na grę w języku angielskim. Gierka na prawdę przyjemna. Trzeba ogarnąć tylko jakiegoś dobrego VPNa i można pykać. Polecają ExitLaga, który jest płatny ale to koszt 18zł na miesiąc :)

29.04.2021 19:17
Kosiciel
😂
56
odpowiedz
Kosiciel
114
Generał
2.5

Przeszło trzy lata później, nadal kupsztala nie ma w EU. I bardzo dobrze!

10.11.2021 11:12
62
odpowiedz
Arturo1973
69
Konsul

Pograłem w betę 60 godzin i gra wygląda bardzo dobrze, Serwery cały czas dobrze działały. Lost Ark to wyśmienita gra, przy czym to NIE JEST ten sam gatunek, co Path of Exile czy Diablo. W Lost Arku jest bardzo dużo elementów MMO - rajdy, dzienne i tygodniowe questy, world bossy, wiele aktywności na wyspach, wbijanie reputacji z poszczególnymi osobami itp. Lost Ark ma świetny, ogromnie rozbudowany end game. Oby nie zwlekali zbyt długo z wydaniem pełnej gry, bo już za bardzo nie chce mi się wracać na rosyjskie serwery.

24.01.2022 13:02
65
odpowiedz
1 odpowiedź
pyszne
3
Junior
10

noo nareszcie wychodzi, piękna gra dla lubiących grind xd ale nie tylko... nie mogę się doczekać

08.02.2022 19:56
Kosiciel
😂
72
odpowiedz
Kosiciel
114
Generał

Szkoda czasu, grind pay to win.

10.02.2022 16:25
😍
73
odpowiedz
castillo20
88
Pretorianin
9.0

Gram trzeci dzień i dla mnie narazie 9. Na początku trochę nudna, zadania aby zapoznać się z grą, trzeba się przyzwyczaić do dość dziwnej animacji (przynajmniej dla mnie) ale jak się już wsiąknie to miazga. Najlepszy obok Diablo 3 system walki który daje naprawdę frajdę i satysfakcję z zabijania. 15 klas postaci, zaraz dojdzie więcej. Ogr0mny świat, masa kontentu, warto było czekać

11.02.2022 15:13
75
odpowiedz
1 odpowiedź
scorpionq997
69
Centurion

Za mna juz pare godzinek gry i co sam sie dziwie ale podoba mi sie i przyjemnie sie gra i bede gral dalej :)

Nie rozumiem narzekania na "p2w" przeciez bez mikroplatnosci chyba da sie przejsc caly kontent czy nie?

11.02.2022 21:30
77
odpowiedz
1 odpowiedź
castillo20
88
Pretorianin

Nie to, że Poe jest jakieś złe, sam spędziłem z nim wiele sezonów, no ale kurde przed chwilą włączyłem bo serwery lost ark oczywiście nie dały radę. I niestety ta dynamika walki nie ma porównania do lost ark, tak samo przyjemność zabijania, w Lost ARK walka daje frajdę, a w POE frajdę bardziej niż walka dają drop i optymalizacja builda, walka to bardziej konieczność i rutyna

12.02.2022 16:52
Soobocz
👎
81
odpowiedz
1 odpowiedź
Soobocz
44
Centurion
0.0

Gra bez języka polskiego. Chociaż napisy. Tak więc dziękuję ale nie. To powinno być zakazane wydawanie gier bez lokalizacji chociażby napisów. Jakoś w innych krajach jest to możliwe. I znam język angielski, ale żyję w Polsce i nie mam zamiaru grać po angielsku.

post wyedytowany przez Soobocz 2022-02-12 16:53:10
12.02.2022 17:52
82
odpowiedz
1 odpowiedź
scorpionq997
69
Centurion

To po co sie wypowiadasz na temat gry i ja oceniasz? ;p

12.02.2022 21:52
John_Wild
😊
84
odpowiedz
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

Chciałem z ciekawości sprawdzić, nawet mimo braku języka polskiego. Akurat w takich grach mmo go nie wymagam, a moja znajomość angielskiego do takiej gry wystarczy( dawne czasy kalonline i silkroad mi się przypomniały).
Ale...pograć się nie da :) Wszystkie serwery są "Busy", i byłem 8765, 7645 i 952.... w kolejce i takie tam. Tak był na każdym serwerze. Może za kilka dni się uda :)

13.02.2022 08:40
Goten
86
odpowiedz
Goten
55
Konsul
1.0

Dla mnie też ta gra w koszu ląduje skoro jest brak polskiego języka .

post wyedytowany przez Goten 2022-02-13 08:41:26
13.02.2022 19:22
90
odpowiedz
zanonimizowany441993
63
Konsul

Moje wstępne odczucia odnośnie Lost Ark są pozytywne. Mam przegrane 17h i odblokowałem Luterra Castle. Nie spodziewałem się rewolucji, to MMO w rzucie izometrycznym, questy poboczne są nudne (zbierz, zanieś, zabij), ale jedną rzecz robią dobrze. Prowadzą gracza do przodu i nie ma backtrackingu, fabuła ciągle zmierza do przodu i questy poboczne jej towarzyszą, będąc blisko głównych zadań. Walka jest ok, ma feeling mmo, potworki są bardziej tankowne. Grafika jest super, silnik też daje radę, optymalizacja jest dobra, wygląd lokacji jest świetny. Ogólnie gra nie sprawia wrażenia taniego mmo z azji, projekty potworów, postaci, lokacji, wygląd ataków, wszystko jest wykonane na poziomie. Bardzo spodobało mi się wyreżyserowanie

spoiler start

oblężenia Luterra Castle

spoiler stop

. Bardziej przypominało to grę AAA single player niż mmo. Nie będą się wypowiadał na temat wielu mechanik, craftingu, itp. bo jestem newbie i znam jakieś podstawy, a jest tego sporo do ogarnięcia. Ogólnie, jeśli ktoś nigdy nie grał w mmo, a gra w gry typu POE i Diablo, to gra może rozczarować. Lost Ark jest nieco innym typem gry, co prawda gracze Diablo/POE szybko odnajdą się w walce, to questy i mechaniki (questów, lootu itp.) są typowe dla MMO, więc niektórych mogą odrzucić. Jak dojdę do endgame'u, poznam bardziej grę to wystawię ostateczną ocenę ;D

15.02.2022 11:13
95
odpowiedz
1 odpowiedź
janekxxxxx
6
Legionista

Na razie 7/10 i to tylko i wyłącznie za problemy z serwerami, jak je ogarną dla mnie gra będzie bliska ideału, czyli 9/10.

Blizzard z Diablo powinien wziąć lekcje, jak robi się gry.

15.02.2022 13:36
😍
96
odpowiedz
1 odpowiedź
vanadis
8
Legionista

Gierka sztos polecam :)

Plusy:

- Duży rozwój postaci
- W miare spoko fabuła jak na gry MMO
- 3vs3 PVP
- Grafika mimo ze gra juz ma troche lat to wyglada epicko
- Masa ciekawych ładnych lokacji oraz Bossów
- Czynnosci poboczne ktore umilaja czas oraz dawaja nagrody
- Brak Pay to Win w itemshopie bo co niby ci daje itemshop? jakies super eq gdzie bedziesz one shotowal wszystkich i wszystko w pve i pvp? no nie :D
- Miodny gameplay a raczej system walki
- Udżwiekowienie to masterpiece
- Możliwość handlu miedzy graczami i ustalania swoich cen a nie jak w black desercie
- Mozna zarobic prawdziwa walute

Minusy:

- Troche polaczenie black deserta, metina 2 z hack and slash wiec nie dla kazdego bo nie jest to 100% hack and slash choc to bylo wiadome juz od paru lat
- Na chwile obecna problemy z serwerami
- Wywalenie gry za to ze byles afk
- Cięższe ulepszenie eq na maxa nawet porównując do metina
- Engraving troche jak ulepszanie skilli w metinie

w skrócie co tu dac innego niz 8,5/10? to powinna byc dobra ocena. Rzadko daje 9.

post wyedytowany przez vanadis 2022-02-15 13:37:08
22.02.2022 21:46
TraXsoN
102
odpowiedz
TraXsoN
123
Generał

te gre można podsumować tak " g,g,g,g,g,g,g,g,g,g,g,g,g,g,g,g" dla kumatych

27.02.2022 21:34
😡
103
odpowiedz
Shaman
41
Pretorianin

w mmo gra sie po to zeby na max lvlu bawic sie z ludzmi z gildii na discordzie a nie grindowac bez konca
a ja wbilem lvl na jakims tam serwie(bo Neria kolejki 7k dalej) i okazalo sie ze malo polakow na tym moim serwie gra i teraz ani nie moge przeniesc postaci ani moj "account lvl" nie przechodzi na inny serwer czyli bym musial calkowicie od nowa zaczynac ;(

28.02.2022 11:44
Drackula
104
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drackula
237
Bloody Rider

Gram powoli ale mam pytanie co do progresu. Fabularnie, dostalem questa ze mam wbic 460ilvl zanim poplyne na kolejny kontynent. Obecnie mam 360ilvl.
Farmic lepszy sprzed poprzez chaos dungi czy spokojnie moge sobie poplynac robic fabule na kolejnym kontynencie?

07.03.2022 09:56
106
odpowiedz
zanonimizowany1363767
2
Junior
9.5

To nie jest hack and slash

13.03.2022 19:20
Goten
😂
111
odpowiedz
1 odpowiedź
Goten
55
Konsul

Whisper of Ice

''Głupoty które wypisujesz trzeba prosotwać, prawie jak fakty tvnu.'' To że tobie ubzdurało sie w głowie że na uważane przez ciebie moje głupoty prosotwać, NIE ZNACZY WCALE że cała społeczność tego serwisu cie poprze

''Oho nerwowo nie wytrzymujesz i zaczynają się inwektywy w moją stronę.''
W realu mnie nie widujesz więc nie wiesz czy jestem nerwowy
''No zwalczam, trolla ciebie żebyś zniknął z tego forum :).''
skieruj sprawę do adminów serwisu ,jednak czy ci uwierzą na tyle by zaingerować to inna sprawa .

post wyedytowany przez Goten 2022-03-13 19:21:08
24.01.2023 13:42
MANTISTIGER
😂
121
odpowiedz
MANTISTIGER
80
Generał
5.5

Ta gra jest nudna przedmioty które doostajemy to jakiś powtarzalny badziew który żadko zmienia wygląd postaci. Nie mam sensu bić mobków bo dostajemy wielkie głowno 3 sztuki srebra serio .Z bosów wcale nie jest lepiej równierz dostajemy badziew. System levelowania to jakaś porażka.Jednie ładna graficznie jest gra.

13.03.2023 12:22
ExEM_PL
👎
122
odpowiedz
1 odpowiedź
ExEM_PL
66
Pretorianin
3.0

Skarżyłem się na Path of Exile że zeszło na psy ale POE przy Lost Ark to jak Gothic 2 przy Arcani katastrofa nie wiem skąd tyle pochwał. Grałem w Diablo 1,2 POE,Van helsing Titany quest tak że mam bagaż doświadczenia ale ta gra najzwyczajniej ssie , nawalone itemów pierdół do niczego nieprzydatnych mówią że gra zaczyna się po 50 nie wiem wbiłem 30 w chyba 4 godziny i tyle mi wystarczyło by napisać ze ta gra to dramat już w POE wykastrowane bildy gdzie się trzyma tylko jeden guziuk daje więcej frajdy już walka tu, brak dropa haha to jakiś żart w grach tego pokroju chodzi przedewszystkim o kozackie sprzęty tu niestety nawet bos nie wypluwa nic wieem eventy rajdy itp ale zdecydowanie trza to noł lajfić no zawiodłem się tak wychwalana gra a w rzeczywistosci taki chłap gdzie POE z 2013 gdzie moim zdaniem też już ssie wygrywa z tym azjatyckim czymś. ocena 3 z racji tego że musiałem się kastrować by dojść do 30lvl i ocenić ten szort

04.02.2015 02:43
7
odpowiedz
Necroorcen
3
Legionista

Zapraszam wszystkich na pierwszy poski fansite: [link]
Rejestrujcie się i piszcie swoje przemyślenia na temat gry Lost Ark! :)

08.05.2015 16:47
9
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
10

O kurwa ! co to kurwa ma byc ! Nowa Era HS !!!!!!!!! Gra normalnie rozpierdala tak system że nie da się tego wymienić . Czuję że jak ta gra wyjdzie moje życie będzie słabe tak samo jak mój czas . W diablo 2 całe 10 lat tutaj to chyba 50 ^^

18.06.2015 20:29
10
odpowiedz
krakow2000
25
Chorąży
9.5

Szkoda iż nie wiadomo kiedy będzie BETA EU/NA bo skośnookie mają już zapisy a nad EU/NA pracują dopiero (tłumaczenia, filmiki, teksty audio itp.). Czekam z niecierpliwością na giercę.

27.06.2015 05:26
11
odpowiedz
AntyGimb
87
Senator
10

Koreańczycy i Chińczycy to już w ogóle od kompa nie odejdą :D! Ta gra rozwali system :D!

27.06.2015 20:59
13
odpowiedz
Retrobiss
12
Legionista
9.0

Gra wygląda dobrze. Mam nadzieję że będzie tak dobra jak na trailerach ale niestety tworzą ją azjaci, więc gra może nie wyjść na EU szczególnie że jest F2P i może się okazać że aby utrzymać się, azjaci zrobią z niej P2W co u mnie ją wykluczy. Czekam aż coś będzie mi w stanie zastąpić Diablo 3.

28.06.2015 19:32
14
odpowiedz
zanonimizowany1074579
2
Pretorianin
9.0

Up A próbowałeś Path of Exile?

03.03.2016 12:50
24
odpowiedz
3 odpowiedzi
Electrix18
9
Legionista
Image
Wideo
7.5

Czy tylko ja mam obawy co do grafiki?
spójrzcie sobie na pierwszy trailer który wyszedł w 2014 a następnie ten w 2015 tam wyraznie widać że nastąpil downgrade grafiki....
rozumiem że każdy trailer jest często podkręcony aby wyglądał efektowniej, ale gdy się przyjrzycie na te nowsze to tam całe tekstury terenu oraz budowli są pozmieniane...
nie byłoby w tym nic dziwnego bo gra jest w fazie produkcji i dużo elementów ulega zmianie ale tekstury są zmienione na te o dużo niższej rozdzielczości i brakuje im detali, różnica jest na prawdę kolosalna.

[link]

27.02.2018 21:46
Kosiciel
👎
36
odpowiedz
Kosiciel
114
Generał

Będzie dno z wysokimi wymaganiami sprzętowymi.

22.12.2018 14:31
😢
44
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

No juz raczej przesadzone ze my.com bedzie to mialo na EU wiec szukujcie portfele bedzie p2w na bank teraz tylko pytanie jak wielkie.

04.10.2021 06:50
😍
59
odpowiedz
Touro
71
Centurion

Po tygodniu gry na serwerach rosyjskich jestem w absolutnym szoku jak cudowna jest ta gra!

PvE w Lost Ark to jak dla mnie totalna rewolucja w aRPG. W życiu czegoś takiego nie widziałem (a gram już ponad 30 lat!). Rozmach i epickość tej gry powala na kolana. To co zadziwia najbardziej (jak na action RPG) gra jest momentami wręcz mega filmowa - rzuca się to w oczy przede wszystkim w różnego rodzaju dungeonach, rajdach czy nawet zwykłych misjach fabularnych. Kolejny szok, to jak bardzo zróżnicowana jest ta produkcja pod względem terenów, jakie odwiedzimy i to, jak bardzo przyjemna jest eksploracja tychże. Gra oferuje ogrom aktywności, poza epickim wątkiem głównym i instancjami PvE, mamy mocno rozbudowany system life skilli (łowienie ryb itp.), rozwijanie własnej posiadłości, eksplorację morską, system rozwijania relacji z NPCami (affinity system) , kolekcjonowanie kart (co też delikatnie wpływa na nasze statystyki), world bossy i różnego rodzaju eventy (w końco to głównie MMO). Dorzućmy do tego uczciwe PvP, gdzie każdy może wejść, ustawić dowolny build i rywalizować z innymi graczami na równych szansach i mamy kandydata na grę roku 202... a no właśnie... szkoda, że premierę NA/EU przesunięto dopiero na początek 2022. :(

Widać, że przy produkcji tego tytułu zaczerpnięto sporo dobrych elementów z takich gier jak Diablo (action rpg, kamera), World of Warcraft (elementy mmo), Guild Wars 2 (progres eksploracyjny map, punkty widokowe), Black Desert Online (widowiskowa, dynamiczna walka i spora ilość klas postaci) i zmiksowano je idealnie. Ba! Ja tu momentami wyczuwam nawet mieszankę Dragon Balla i Devil May Cry! :D Prawdziwa perełka. I to jeszcze free to play!

Nie mogę się doczekać premiery EU, bo jestem pewien, że LA pozamiata. Uwierzcie mi, jest na co czekać!

11.02.2022 15:41
76
odpowiedz
Razor_blade
14
Centurion

Chyba jedna z najlepszych gier, jaka kiedykolwiek powstała w tym świecie. Jaram się !!!! ˘?Loooolz

12.02.2022 12:27
👍
79
odpowiedz
castillo20
88
Pretorianin

Czwarty dzień grania, gra jest zajebista ! Kompletnie się nie nudzi, chce się grać jeszcze więcej, fajne dungeony i word bossy. Niesamowita optymalizacja na starym gtx1060 chodzi płynnie na ultra !!! Niesamowite !

13.02.2022 21:58
Goten
92
odpowiedz
1 odpowiedź
Goten
55
Konsul

Asasyn36313
Za moich czasów szkolnych postawiono cel by zamiast angielskiego uczyć rosyjskiego ,szansa na to by moje dawne nauczycielki zrozumiały że angielski jest podstawą było nie możliwe do osiągnięcia . Finansowo mnie nie stać by poza Polske sie ruszać i sory że nie dałem odpowiedzi pod mym głównym komentarzem ,ale nie zawsze mam te możliwość by pisać pod głównymi komentarzami .

14.02.2022 10:19
😍
94
odpowiedz
2 odpowiedzi
kojirohyuga
46
Konsul

Najlepsze mmo i hack and slash w historii a gralem we wszystkie gry tego typu :D Gierka na dodatek sie rozkreca po skonczeniu fabuły plus rozwój postaci jest bardzo duzy ale wpadniesz na to dopiero pozniej samemu + jest duzo fajnych czynnosci pobocznych ktore umilaja czas w tej grze :) Jesli ktos mysli ze fabula czy questy sie licza w hack and slash gierkach to jest głupi i to tyle ode mnie :D bo nigdy taka osoba chyba w takie gry nie grala nie wspomijajac tylko o gierkach hack and slashe ale takze mmo XD Plus ja gralem na serwerze RU wczesniej gdzie uczestniczyłem w turniejach pvp 3vs3 które tez sa fajne :) bo gierka nie jest czysto logicznie dla graczy solo.

Dla mnie 10/10

post wyedytowany przez kojirohyuga 2022-02-14 10:22:01
21.02.2022 19:35
100
odpowiedz
3 odpowiedzi
Faelus
11
Legionista
Wideo
10

Duży plus za brak polskiego języka. Od razu czuć lepsze community. Nie ma dzieciaków i boomerów, którzy nie potrafią odmienić być.
https://www.youtube.com/watch?v=Nzw0aQGz9bk

22.02.2022 19:15
Barklo
101
odpowiedz
Barklo
121
Generał
Wideo
8.5

Pierwsze wrażenia pozytywne zobaczymy jak będzie po kilku-kilkunastu godzinach . Oprawa audiowizualna naprawdę zasługuje na pochwałę jest co oglądać . Zresztą zobaczcie sami jak to wygląda zapraszam na pierwszy odcinek z serii zagrajmy w Lost Ark https://www.youtube.com/watch?v=CansYmdkS4k

20.08.2022 18:25
Marder
119
odpowiedz
1 odpowiedź
Marder
256
Senator

I jak zwykle ocena na GOL-u mocno zawyżona. Wystarczy poczytać opinie graczy i mamy jasny obraz sytuacji - https://www.metacritic.com/game/pc/lost-ark/user-reviews
5,2/10 i wszystko jasne.

12.09.2016 19:59
Franusss
29
odpowiedz
1 odpowiedź
Franusss
133
Generał
8.0

Miodnie się zapowiada. Do Diablo 3 nie zaglądałem już chyba ze dwa lata (na PC), z PS4 kilka miesięcy. Lost Ark okazuje się złotym środkiem :).

10.11.2016 17:37
31
odpowiedz
1 odpowiedź
Blejdos
2
Junior

Niecierpliwe czekam na wersje EU albo dostep do bety i wolalbym zeby ta gra byla f2p cos jak poe , tylko tutaj mamy o niebo lepsza grafike :)

post wyedytowany przez Blejdos 2016-11-10 17:37:43
18.04.2020 18:34
55
odpowiedz
Kraav3n
26
Legionista
9.5

Jest spoko, podoba mi sie

post wyedytowany przez Kraav3n 2020-04-18 18:43:10
08.08.2021 07:47
Godetsu
😱
58
odpowiedz
2 odpowiedzi
Godetsu
51
Pretorianin
10

Co ja się tu naczytałem bzdur na temat lost Ark to głowa mała. Wy na prawdę jesteście tak głupi, czy tak tępi? Bo są tylko 2 opcje z tego co widzę. To żaden H&S! Nawet w 1%. Ludzie wyżej pisali o lao w season one, a teraz mamy 2.5 to zupełnie inna gra co kiedyś. 95% komentarzy to dezinformacja. Nie będę pisał o zaletach tej gry bo mi nie wystarczy limitu wyrazów. Powiem tylko tyle, że gram od 2007 roku w gry MMO praktycznie codziennie i nie tylko MMO. Lost Ark to bezdyskusyjnie najlepsza gra w ogóle w jaką przyszło mi grać. Równie dobra jak cabal online w moim rankingu bogów MMO. Absurdalnie trudna i wymagającą gra, najładniejszy najmniej zbugowany i największy świat w mmo oraz najlepiej zoptymalizowany. Tu już nie chodzi o MMO, ale sama gra w sobie jest o poziom wyżej, doceniam pracę ludzi jaka w to włożyli. Na filmach tego nie widać podobnie w pierwszych kilkudziesięciu godzinach gry. Ja uznałem to za aktualnie top 1 MMO po około 600 godzinach. I oceniam to na bazie równej, a przeważnie znacznie większej ilości godzin w innych MMO. Ocena innych graczy też nie wzięła się z nieba, bo plasuje się blisko 100% w Azji i na, eu na steamie. Nie wspominając o kr, gdzie ta gra jest nawet w lodówce i sklepie z butami, wszędzie. Tam jedna klasa postaci cieszy się taka populacja, jak cały serwer graczy w nie jednej grze MMO. Piękno Lost Arka zrozumiecie jak dowiecie się, że w pvp żadne statystyki nie mają znaczenia poza waszym skillem i zaden miliard dolarów wydanych na grę wam nie pomoże w donejcie, bo nie da się wszystkiego co najważniejsze kupić jak np. skila, zrozumienie dziesiątek mechanik bossow, decków kart, kolekcji, itd. Możecie wydać 30k PLN ale jak Boss was zgasi jak peta pod butem jakieś 40 razy, to założę się, że wyjdziecie z gry. A zapewniam że jak już się nahajpujecie na EU dobijecie 50 i zaczniecie end gamę to większość kozaków stwierdzi ale ta gra jest gupiaa idę stond 2/10 xD

13.02.2022 21:11
Goten
😁
91
odpowiedz
2 odpowiedzi
Goten
55
Konsul

Shars
za moich czasów szkolnych tak sie postępowało w pisowni .
Siembi
jak najbardziej słuszne jest .

Balgruuf
Postępuj jak uważasz za słuszne ,tylko nie oczekuj by w naszym kraju ,każdy sie uczył tak angielskiego .

26.02.2017 14:34
32
odpowiedz
wazyk
3
Junior
9.5

Nie mogę się doczekać premiery w Europie.
To najlepiej zapowiadająca się gra z grona H'n S

10.12.2021 17:47
😍
63
odpowiedz
1 odpowiedź
Touro
71
Centurion
Wideo

Mamy potwierdzoną nową datę premiery EU/NA! Piątek 11 lutego 2022! Dla graczy, którzy zakupili któregoś founder's packa serwery będą otwarte już od 8 lutego.

Wrzucam link do moich materiałów z bety, skierowanych przede wszystkim dla mega początkujących graczy, w których oprócz pokazania początku gry i niektórych instancji tłumaczę też podstawowe mechaniki gry:

https://www.youtube.com/watch?v=R6znmebI230

Być może kogoś zachęcą do wypróbowania gry. Myślę, że naprawdę warto. W końcu będzie to tytuł free to play.

I taka mała uwaga: ta gra to mniej h'n's, a przede wszystkim MMO. Być może na początku gra jest prosta jak większość hack'n'slashy, ale uwierzcie mi, że w endgame podstawą jest znajomość mechanik bossa oraz współpraca z innymi graczami, tak jak ma to miejsce w najtrudniejszych raidach w World of Warcraft.

13.02.2022 15:40
Goten
😡
89
odpowiedz
6 odpowiedzi
Goten
55
Konsul

Soobocz
Następny typ co nie potrafi zrozumieć hejtowania gry za brak polskiego języka . Jeśli dla ciebie nie jest normalne to graj sobie do woli w angielską wersje do woli .

'' problem ze sobą mają raczej osoby które takie coś praktykują '' idąc tym myśleniem . Chciałbyś aby każdy bez wyjątku grywał w angielskie gry ??? Chcesz to sobie graj w lost ark do woli , skoro nie chcesz uszanować hejtu za brak ojczystego języka polskiego to ty masz problem .

''Sam język angielski nie jest bardzo skomplikowany, i tak na prawdę wszechobecny. Nie znać go chociażby w stopniu podstawowym to w dzisiejszych czasach wstyd ''
zależy dla kogo wstyd . Nie nastanie taka chwila by w naszym kraju każdy uczył sie angielskiego ......

''Natomiast zdaję sobie sprawę z tego jak jest, i nie płaczę jak dziecko kiedy gra nie jest po polsku.''
rób więc co uważasz za słuszne .

post wyedytowany przez Goten 2022-02-13 15:43:55
11.06.2021 22:10
😍
57
odpowiedz
kojirohyuga
46
Konsul
10

W końcu najlepszy hack and slash i to u nas :D Grałem na rosyjskim serwerze czas na eu :D

ps. Ludzie co piszą mmo i co tu sie podniecac ludzie tu nie ma liczyc itemshopu to jest jak path of exile tylko bardziej dynamiczne i spektakularne :D

post wyedytowany przez kojirohyuga 2021-06-11 22:11:17
13.02.2022 13:01
Asasyn363
😂
87
odpowiedz
6 odpowiedzi
Asasyn363
164
Senator

Jak zwykle stękanie, bo "tylko angielski". Zaniżajcie przy okazji ocenę grze, bo nie ma polskiego xD. Kiedy zrozumiecie, że Polska to nie jest liczący się rynek szczególnie dla MMO, żeby robić spolszczenia. Angielski jest tam tak prosty jak cep, więc dziwię się, że ktoś jeszcze w tych czasach poniżej 40tki płaczę spowodu braku polskiego. Raczej większość poniżej tego wieku zna chociaż podstawy, czy to angielskiego, niemieckiego, lub rosyjskiego z czasów szkoły, aby cokolwiek zrozumieć. Chyba, że nigdy nawet nie próbował sam nauczyć się czegokolwiek chociażby z filmów, albo był po prostu leniem i szkolnym tłumokiem, a teraz nagle stęka, bo wszystko musi być dla niego w ojczystym języku, argumentują to najprościej tym, że "jak coś jest w Polsce, to ma być po polsku" albo "jest Polakiem i chce w swoim języku".

post wyedytowany przez Asasyn363 2022-02-13 13:04:45
28.11.2014 01:33
1
Nitro2050
100
Generał

Nie mogę doczeka się ta gra najlepszy :D ale dopiero wyjdzie gra 2015 lub 2015 rok.

28.11.2014 09:46
2
odpowiedz
NICO133
20
Legionista

Używałeś translatora? :-p Beta ma wystartować w 2015r. ale tylko na azjatycki rynek. W planach mają wypuścić ją na EU więc jest nadzieja że zagramy, kiedy to jeszcze nie wiadomo bo wszystko zależy od tego jak długo będzie trwała beta :-/ Parę dni temu wyszedł nowy trailer pokazujący szczątkowo skille i ich mieszanie np. 3 różne skille mieszasz w 1, tryb przygód, PvP, klasy, loot, lokacje i ich iterakcja itd. jednakże jest to dosyć okrojone co nie zmienia faktu że bardzo mnie zadziwiły możliwości jakie będą czekać w grze. Na tych trailerach (były 2) pokazano 5 czy 6 postaci a z tego co wyczytałem ma być aż 17! Jak wiadomo będzie F2P. Nie będę oceniał bo nie miałem styczności z nią a dawanie oceny teraz jest bez sensu.

30.11.2014 15:05
grzyb111
3
odpowiedz
grzyb111
87
Pretorianin

@NICO133: Warto czekać, czy nie?

30.11.2014 19:32
4
odpowiedz
nemo42
1
Junior

Ja chce tą grę Diablo 3 przy tym wysiada to będzie hit 100-lecia jak będzie tak miodny jak w trajlerze

01.01.2015 12:06
5
odpowiedz
Matix275
8
Legionista
10

Gra odebrała mi mowę... w końcu coś co zastąpi mi diablo o ile się pojawi :D miodnie !!!!! oddam za tą produkcję dusze i moje dwa konta do D3 ROS xD niech sobie je wezmą :D

04.02.2015 02:44
8
odpowiedz
Necroorcen
3
Legionista

lostark.forumpl.net

27.06.2015 16:32
12
odpowiedz
MotykA47
1
Junior

Czy ktos wie kiedy bedzie beta w Azji ?

24.07.2015 18:01
15
odpowiedz
kucyk222
25
Chorąży

jeszcze warto czekac na Grim Dawn ktore bedzie w grudniu 2015 jest to nastepca titan quest

15.08.2015 11:36
16
odpowiedz
ultraSsak
26
Legionista

Co do Grim Dawn to nie jest takie fajne jak się może wydawać, grałem 14h, posiadam na Steamie...
Rozwałka jest strasznie masowa, najlepiej zrobić postać ... jak "Czarka z Diablo 2 na novę" i po prostu spam skilla jak potworki się zbiegają...

02.09.2015 02:36
17
odpowiedz
rappele
1
Junior

Gra zapowiada sie ciekawie tylko nie wiadomo Kiedy i czy wogole wyjdzie na Europe , pozdro

16.09.2015 13:24
18
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

@ultra widzę mało grałeś w diablo 2 :) Nikt nie robi czarki na nove bo jest bez sensu ^^
Jak już się robi na lód to na zamrazająca kule lub zamieć a na elektryczność błyskawice która razi wszystkie potwory i ma duży zasięg lub ogień na ognistą kulę :)

16.09.2015 13:25
19
odpowiedz
1 odpowiedź
FanBoyFrytek
15
Konsul

@rappele musi wyjść w eu jak tyle europejczyków ją chcę to na pewno azjaci tego nie pominą tylko zależy kiedy :) Tak samo jest z Maple Story 2 który już wyszedł a o eu nic nie wiadomo .

Gra Lost Ark | PC