Panowie powiem wam tak, moim zdaniem prowadzenie bitew to jest jakaś porażka, chaos jest taki ze szkoda słów, grałem w poprzednie części i tą jestem rozczarowany wydawało by się że nowa era gry a ty dupa zbita stary engine trochę pokolorowane postaci i to wszystko. Prowadzenie bitew w dużych formacjach na najwyższym poziomie trudności jest wręcz niemożliwe bo kamerą cza być dosłownie wszędzie, ogólnie SŁABO!!!! Pozdrawiam szaleńców którzy w to grają:)
LikeGhost-- i5 4590, GTX 970 spadki poniżej 30 klatek to jest optymalizacyjna porażka. Zmiana ustawień gówno daje, to znaczy że optymalizacja jest totalnie do d**y. Gra wygląda gorzej od Shoguna II a działa tragicznie.
Nawet jak Ci nie spada poniżej 30 klatek i masz te 30-40, to uważasz, że na takim sprzęcie to jest ok ? O najwyższych ustawieniach graficznych to już nie wspomnę, bo przy dużych bitwach za chiny tyle klatek nie będę miał. Zresztą żaden Total War nie był dobrze zoptymalizowany. Premiery Rome II chyba nie muszę wspominać ? Chyba, że dla kogoś granie w strategie w 30 klatkach jest spoko, nawet jeżeli daje za PC ponad 3K
Dla osób pragnących doświadczyć średniowiecznych klimatów oraz czegoś w rodzaju Rome 3 polecam sprawdzić odpowiednio modyfikacje Medieval Kingdoms oraz Ancient Empires. W betę tej pierwszej już można grać.
Ta gra to optymalizacyjna porażka, nie wiem czemu nikt o tym w ogóle nie mówi
Widze ze wiele postów od mojego ostatniego komentarza rok temu tutaj sie nie pojawilo :). Jako ze tez nie gralem od tamtego czasu wlasciwie to jeszcze mala wskazowka dla wszystkich ktorzy chca ewentualnie kupic - niestety, nie napisalem ostatniego wrazenia - wszystko w grze jest pieknie, cacy, tyle ze jest jeden blad (blad albo nie - autorzy twierdza ze chodzilo po prostu o historycznosc realiow) - nawet jak jest ciezko - to nasi przeciwnicy nie buduja "imperiow". Nawet wiec jesli chwilowo zaczniemy dostawac w tylek, to na wschodzie nie powstanie realnie silne nowe panstwo. Finalowo ostatecznie walczymy z płotkami. Płotki moga sie sprzymierzac, mamy jeszcze Bizancjum ktore wyglada w miare przyzwoicie. I niestety nic poza tym. Wiec niestety de facto radocha jest tylko do chwili, kiedy realnie zatrzymamy nawale barbarzyncow ze wschodu. Potem jest juz tylko stabilizowanie sytuacji wewnetrznej, zwiekszanie zyskow + stala eskpansja. Sa oczywiscie jeszcze Hunowie i Bizancjum - i tylko oni faktycznie pozniej sa jakimis godnymi przeciwnikami. Niestety, nic w tej sprawie nie poradzimy bo taka jest mechanika gry. Jesli wiec marzy sie nam wielka wojna z odrodzonym Imperium Partyjskim albo jakims innym tworem z alternatywnej rzeczywistosci - to sie jej niestety nie doczekamy... A walka z Bizancjum (wschodnim Rzymem) jako najwieksza atrakcja (legionista vs legionista) jakos do mnie nie przemawia..... Szkoda, ze autorzy nie postanowili po prostu najzwyczajniej przeszczepic swietnych zasad szoguna II - gdzie rozgrywka byla naprawde wyzwaniem. Ze byloby niehistoryczne? No byloby. Ale przeciez nie udawajmy, ze to jakas wierna symulacja wojny w starozytnosci. Byloby tylko ciut bardziej fikcyjnie, ale byloby fajnie.
Jak ja uwielbiam jak gracz typu "michal2010" odpali najnowszego TW z piękną grafiką i twierdzi, że to najlepsza część TW oraz, że powinien w nią zagrać każdy weteran serii..... Może dodasz jeszcze, że twórcy są tak wspaniali, że postanowili stworzyć "tanią, zupełnie nową zawartość w formie dlc". Po prostu każdy wierny weteran tylko czeka na "zupełnie świeżą" porcję dodatków do gry JEDYNIE za 8 - 15 euro za dlc.
Nie jest źle, gra się fajnie ale jakoś bardziej mnie wciągał Rome II. Ciekawa mechanika z hordami, jakaś odskocznia od budowania imperium, tylko że mnie nie wiem dlaczego ale jednak szybko nudzi. Kupiłem w dniu premiery a ani razu nie ukończyłem rozgrywki. Bardziej mnie kręci początek gry kiedy trzeba kombinować ale jak już zaczynam kontrolować dość duży obszar popadam w monotonię. Chyba dziadzieje z wiekiem. Nie wiem dlaczego zrezygnowali z prowincji z czterema miastami, było ciekawiej. Tutaj wszystkie mają po trzy. Wielki plus do bitew bo jednak względem Rome II jest wielka poprawa. Nie jest to mój ulubiony okres historyczny więc może dlatego bardziej wciągał mnie Rome II. Chciałbym zagrać w Medieval 3 z bitwami z Attila, rozwojem prowincji z Rome II, dlatego z zapowiedzi Warhammera nie jestrem zbyt zadowolony, wolałbym "M3". W Shoguna nie grałem, podobno jest najlepszy ale odrzuca mnie sama myśl że gra toczy się tylko w Japonii. Ogólnie to czekam na Total War, który by się rozgrywał na całej mapie świata. Nie wiem, który okres historyczny można by wtedy wprowadzić, na pewno nie 2 WŚ bo to nie pasuje do tej serii.
Moim zdaniem optymalizacja tej gry jest spier..... do kwadratu. Roma II R9 270x 8gb ram i i5 4670 ciagnely ta gre na Ekstremalnych w 45-60fps z wylaczonym AA w bitwach il.jednostek Ultra 2vs2. Gdzie w Attila w na ustawieniach ultra w bitwie 1 na 1 mam 25fps plus ta gra wyglada gorzej niz napoleon total war w ultra w ktorym nic sie nie cielo na ultra w duzych bitwach nawet 4vs4.
Gre ta ratuje bajerancki soundtrack plus dobrze zbalansowane jednostki a tak pozatym to nic nowego , no moze lepiej zrobione motywiki w kampanii ale co z tego jak gra ta chodzi jak gowno.
aha i dodam jeszcze ze gre potrafi nieziemsko zmulic po przyblizeniu blizej kamery do jednostek
Witam
Na R9 270x i3-4170 i 8GB ram gra na ustawieniach w więkoszości wysokich działa płynnie a sama rozgrywka mega wciąga, szczególnie polecam granie wikingami ;)
Gra ok ale brakuje mi jednak rozbudowanego dodatku o rozszerzone średniowiecze
byłoby fajnie pograć polską
Seria TW się stoczyła a zaczęło się od afery z Rome II (które jeszcze daje radę) gdzie SI było skretyniałe do reszty, była masa błędów graficznych i lista się nie kończyła. Później masa patchy, fixów, poprawek i jakoś to załatali. Ale sam fakt jak takie doświadczone studio może po tylu latach i tylu swoich poprzednich udanych częściach odwalać taką manianę. Attila to już odgrzewany kotlet, masa DLC i tylko skok na kasę. Te nowe TW nawet się nie umywają do tych starych, niby ładna graficzka, jakieś nowości, wszystko odświeżone, ale włączasz i po chwili wyłączasz bo wieje nudą i w ogóle nie ma chęci grać. Nie wspomnę już o skopanej optymalizacji. Szkoda, że w taką stronę to zmierza bo nie pozostaje nic innego jak grać w starsze części.
Zakupiłem TW: Attyle z dodatkiem o karolu wielkimi i frakcjami nordyckimi i słowiańskimi.
Narazie nie oceniam gry, ale... boże jaka straszna grafika. Mapa jest strasznie "nieprzejrzysta". Ciężko się połapać co gdzie jest. Ikony osad są malutkie, wszystko się zlewa ze sobą. Okropieństwo ! A do Roma zrobili taką ładną mapę... Interfejs też nie robi wrażenia. Mam nadzieję, że się wkręcę i nie będę żałował, ale grafika mnie mocno zniechęca. Mam shoguna 2, roma 2 (na modach radiousa zajebisty TW), warhammera i pierwszy raz czuje się zawiedziony...
W rozdzielczości 1920x1080 na max ustawieniach w trakcie bitew z max ilością jednostek mam 20 fps. Z żadną inną grą problemu nie mam.
Intel i7 6700k 4.40GHz.
GTX 1080
16 gb ram
Gra na dysku SSD.
No jak dla mnie to optymalizacja jest skopana.
TW:ROME 2 na max ustawieniach, w trakcie bitew chodzi w 50-60 fps. Attyla ma tragiczną optymalizację. No chyba, że dla kogoś 30 fps to płynna rozgrywka...
Tragicznie źle zrobiona gra...
Optymalizacja leży totalnie, bugi na mapie, teksty opisu jednostek inne na mapie a inne w encyklopedii.
Największą tragedią tej gry jest to, że grając kampanią inną niż Hunów to jednostki Hunów mnożą się na mapie po każdej rundzie. Zabijesz jedną armię to po kolejnej rundzie pojawia się kolejna w jej miejsce z tak samo mocno rozwiniętą od razu armią.
Prawdopodobnie dali brak limitu na pieniądze, tury po których mamy odpowiednie budynki i jednostki itd.
Twórca tej serii gier skończył się na ROME II potem już padaczka totalna w ATTILI, niedokończony projekt ARENA który wyglądał przepięknie. Zobaczymy co będzie w TROJI...
Generalnie pomysł gry jest dobry, wg mnie fajnie oddany jest świat upadku imperium, ogromny plus za to, że można grać frakcjami na wschód od Odry. Jednak ogromnym mankamentem gry są Hunowie, którzy podobnie jak mongołowie w obu Medievalach spawnują niezniszczalnymi armiami nieustannie, co niezmiernie irytuje, bo dobrze wiemy, że ich hordy nie były ani niezniszczalne ani nie odnawiały się jak w jakimś RTS-ie. O wiele lepszy jest dodatek do gry, który mogę polecić z czystym sercem.
Najlepszy historyczny Total War, gdyby nie problemy z optymalizacją czy nieliczne bugi byłoby 10/10.
Jeżeli twój komp jest starszy od Amigi to i pasjans wydaje się optymalizacyjną porażką.
wszystkie nowe total wary po napoleonie wiec zaczynajac od shoguna 2 sprawiaja wrazenie jakby nie posiadaly zadnego AA wygladzania i filtrow zmiekczajacych obraz.... co wiecej jednostki strasznie kontrastuja sie z rozmutym gruntem a z dalszej odleglosci wyglada to paskudnie - wczesniejsze TW nie maja tego problemu - dlatego tego nie poprawia?
"Możemy pokierować tylko Rzymem" - no to super. Znów pewnie trzeba będzie dopłacić za coś, co już jest od samego początku w grze, lecz świadomie nie odblokowane. Później, jak już widzę za blood&gore... pomału cena gry wzrośnie dwukrotnie - dla fanów, którzy nie będą chcieli czekać, bo jeszcze później dadzą wszystkie DLC za darmo pozostałym graczom, którzy raczą sięgnąć po tytuł. A niech i oni bulą za wszystkie DLC, a nie kusi się ich na koniec ceną, byle sprzedać jeszcze kilka egzemplarzy. Dlaczego producentom gier zależy tylko na kasie? A nasza wdzięczność? Czy ona nic dla nich nie znaczy?;) Dobrze, że niebo, wodę i roślinność dają od razu;) Tak czy owak, jako fan gatunku kupię koniecznie i ten tytuł - tak CA, zapłacę Wam, spokojnie;) Mam tylko nadzieję, że tym razem wszystkie jednostki będą starannie wykonane - bez jakichś prześwitów, a także pod względem poprawności historycznej. Teraz gdy CA zajmuje się nowym tytułem, wielu moderatorów nadal poprawia Rome II, a to chyba nie powinno być w ich gestii... zmienianie -tak, poprawianie - nie.
Oglądałem,czytałem zapowiedzi ta gra przypomina rome 1 z dodatkiem Barbarian Invasion... to powiano być obszerny dodatek do roma a nie samodzielna gra, cos znowu padło im na hajs :( tak to jest dziś nie liczę juz na porządnego total war.
Jeżeli za zachowanie okrętów będzie odpowiadał wreszcie porządny silnik fizyki to kupuje. I jeszcze ragdoll by się przydał.
Myślę, że od ogólnych plusów trzeba odjąć 1 pkt, a to dlatego że nowe total war'y są zazwyczaj słabsze niż się prezentują ;-)
Na Steam'ie są podane wymagania .. :) Niskie ,spodziewałem się trochę wyższych ;)
Tą grę uważam za wyciągnięcie ostatniej karty przetargowej w stosunku do graczy którzy poczuli się oszukani na Rome II, aby im pokazać, że umieją tworzyć gry. Potwierdzi się to jeżeli gra będzie grywalna i nie będzie wymagała tuzina poprawek. Aczkolwiek ja z ROMEM II nie miałem żadnych problemów, bugów w dniu premiery a kupiłem przed. A co do Attyli znowu pierdyliard DLC-ów będzie. Chętniej bym zagrał Hunami niż Rzymem a to nie będzie możliwe w lutym dlatego kupię kilka miesięcy po premierze w promocji ;)
W rome 2 przegrałem masę godzin liczę że attyla rownież wciągnie. Minusem serii total war od zawsze była dla mnie ograniczona ilość frakcji grywalnych i mała różnorodność jednostek i badań. W rome 2 badania praktycznie dla wszystkich frakcji były takie same albo prowadziły do tego samo. Premiera nawet szybko a po attyli możliwe że wróci średniowiecze i wyprawy krzyżowe w ulepszonej scenerii.
Attila tak jak każda gra z serii TW od RTW zaczynając zrobi się grywalna dopiero po 'zmodowaniu'. Bez takich modów jak Europa Barbarorum, Rome Total Realism, Roma Surrectum, Stainless Steel, Broken Crescent czy Bellum Crucis nie dałoby się w to grać. Potem te wszystkie mody do S2TW i NTW. Rome 2 bez Divide et Impera czy rozwojowego Vae Victis oraz masy innych ulepszeń UI czy wizualnych byłby nie do strawienia. Z Attilą też tak będzie, co mi w niczym nie przeszkadza bo kupię na bank.
Menu, interfejs i mapa kampanii
https://www.youtube.com/watch?v=xXfca9CN8fw
Rzym vs Jazygowie
https://www.youtube.com/watch?v=HkvlMRFkDyk
Rzym vs Hunowie
https://www.youtube.com/watch?v=0jzq73BdOIM
Rzym vs Alanowie
https://www.youtube.com/watch?v=iyugF76o0vY
Rzym vs Wizygoci
https://www.youtube.com/watch?v=VBPCcHR7tqA
Sasi vs Longobardowie
https://www.youtube.com/watch?v=kX_q3xq9bFw
Wolałbym Medieval 3 ... Ciekawe czy znowu będzie tak zabugowane jak Rome 2 na początku.
Zrobiliby "Total War: Śródziemie"
@mehow91 raczej wypuszczą w takim stanie jak teraz wygląda Roma 2, naprawdę gra się teraz dużo ciekawiej, AI jest ulepszone, podczas walk przeciwnik uderza z flanki, jednostki nawet na łatwym poziomie trudności szybko nie uciekają a najważniejsze że przeciwnik rekrutuje lepsze jednostki i rozbudowuje militarne budynki. Bardzo duży plus w Attila że mapka nie została zmniejszona i tego powinni się trzymać a w przyszłości w Medieval 3 powinna być ogromna tylko minusem są frakcje i jednostki do kupienia w DLC bo jak ktoś pamięta Medievala 2 że mieliśmy wszystko tak teraz trzeba dokupywać wyciętą zawartość.
Zapowiada się epicko z filmów i zdjęć. Czekam i mogę tylko trzymać kciuki by wszystko co dobre w total war dostaniemy w Attyli
@Rumcykcyk ja wiem, że Rome 2 to teraz (po chyba 12 czy 14 patchach :) ) gra świetna, bardzo przyjemnie się w nią gra. Tylko ciekawe czy Attila będzie na starcie też tak niegrywalne jak Rome 2 i będą łatać.
Nie będzie w najbliższym czasie Medievala 3. Twórcy zajmują się teraz strategicznym MMO - Total War: Arena, Androidowym Total War Battles oraz niedawno ujawniono w przecieku, że powstaje Total War: Warhammer ;) Tak więc 3 zupełnie różne od siebie gry, ale robi się bardzo ciekawie. Co do Attyli, to myślę, że to będzie bardzo dobry dodatek na poziomie Fall of the Samurai ;)
Moje oczekiwanie co do TW Attila to 9,5. Wszystkie tytuły z tej serii były jak dla mnie genialne - w czasie gdy wychodziły - i sukcesywnie były rozwijane i udoskonalane. Nie zgodzę się z twierdzeniem, że Rome II na początku był niegrywalny, bo ja grałem od dnia premiery i nie pamiętam, żebym przy tym doznawał jakichś specjalnych frustracji. Naturalnie patche poprawiały i udoskonalały grę, ale nie zgodzę się, że bez nich była niegrywalną. W Polsce w dobrym guście jest krytykować i narzekać. Często takie postawy są słuszne, ale czasami odnoszę wrażenie, że jestem na łące. Jak jeden baran zabeczał, to zaraz za nim całe stado.
Niektóre wasze komentarze to taki "ból dupy" wynikający z waszej niewiedzy historycznej, że aż szkoda gadać. Zanim zaczniecie grać w grę, która opowiada o pewnych wydarzeniach historycznych polecam zapoznać się ze szczegółami a nie ogólnikami, pozdro.
Liczę że kolejny Total War będzie o XIX wieku np. lata 1816 - 1899 albo Medieval 3, jeżeli będzie o średniowieczu to oby nie był tak nudny jak Medieval 2.
No nareszcie ... ta Attila wygląda tak jak powinien wyglądać Rome 2. Choć pewnie ai wciąż będzie latać cały czas po mapie na forced march i będą trollować mi ziemie. Jak w R2 akurat tak ai stawia armie, że nie da się do nich dojść. I na tym ma polegać super chruper ai. Komp oszust zawsze wie gdzie masz armię i ile możesz się ruszyć. Ehh no ale dobras przynajmniej jak widać w Attili nie ma tych okropnych plakietek żetonów jednostek.
Dlaczego żaden nowy total war mi się nie podoba hmm tylko każdy to średniak więc zobaczymy tego :)
@up mi się np fifa nie podoba bo każda odsłona jest słaba, dlatego w to nie gram. Każdy total war od początku jest ulepszany i zawsze coś nowego wprowadzają. Medieval 3 będzie genialny jeśli wypuszczą.
Ja właśnie chciałbym wiedzieć od fanów czy Attila jest lepsza od Rome 2? I nie chodzi mi tutaj o okres w którym się dzieje tylko o wykonanie, opcje i wrażenia z gry...
Bardziej grywalna od Rome'a 2.
Witam
Pograłem 2 godzinki więc chciałem co nieco o tej grze napisać:
1. Wydajność: około 1/3 niższa od Rome II z modami Divide et Impera i paroma innymi, które już zmniejszyły mi wydajnośc Rome II o kilkanaście %. Na 970 GTX i i5 2500k około 30 fps w benchmarku gry (oblężenie Londynu) przy ustawieniach niemal na max (bez SSAO i 4x FSAA - zamiast tego włączyłem MLAA)
2. Grafika ładna, na poziomie Rome II (Empire Edition) bez modów, choć oczywiście kolorystyka ciemniejsza, adekwatna do okresu historycznego (w mniemaniu twórców gry). Niestety występuje problem z cieniami (na Nvidii może tylko) - "mrugają" przy przesuwaniu kamery, poza tym są ok. Oczywiście nie ma krwi - pewnie do kupienia za jakiś czas
3. Dźwięki zbliżone do Rome II (w wielu przypadkach po prostu te same), choć inny dźwięk wyboru (jednostki np.) - "ostrzejszy" dźwiękowo odgłos miecza niż w poprzedniej części nie przypadł mi do gustu
4. Interfejs - duży minus: brak kamery z perspektywy jednostki - nie rozumiem dlaczego brak tej opcji, może będzie dodatkowo do kupienia. Ruch kamery na mapie bitwy przypomina ten z Shogun 2 i Napoleon a nie z Rome II - niepotrzebnie zmieniali bo trzeba się będzie na nowo przyzwyczaić, jak i do ikon poleceń dla jednostek (tych z umiejętnościami), które mało różnią się między sobą w zależności od stanu - opcja aktywna i nieaktywna.
5. Trudność gry - myślałem, że będzie naprawdę ciężko ale udało mi się właściwie bezstresowo obronić Rawennę w bitwie historycznej na normalnym poziomie trudności. Na poziomie trudnym przegrałem 2 bitwy ale nie skupiałem się na strategii, tylko testowałem czy AI nie robi głupich błedów po moim bezładnym ataku - i sprawowało się logicznie, więc tu plus dla komputera
Generalnie jest to dodatek na poziomie Upadku Samurajów, ale blisko 2x droższy niestety, ale po blisko 1000 godzin w Rome II czas coś w życiu zmienić :) Na pewno jest w tej grze dużo do odkrycia i wielki potencjał do wielogodzinnej zabawy - ale sensacji nie ma, a kwota do wydania spora (porównując do Fall of the Samurai, który był chyba bardziej rewolucyjny, jak i okres w historii Japonii, który obejmował) - dlatego moja ocena to 7.0
Miłej zabawy i pozdrawiam
darcisz u mnie z wydajnościa jest ok tez na 970 gtx i procek i7 4.3 ghz moze procek ci niewyrabia? ja mam wszystko ustawione na wydajnosc z mlaa tesktury na ultra ,armie ustawione na duze i trzyma mi to 40 -50 fps przy duzych bitwach spokojnie chodzi lepiej niz rom 2 , moze podkreć sobie procka? takie gry jak total wary zawsze wymagaly tez silnego procesora do dobrej grafy
Czy teraz w bitwach też jeden walczy a inny czeka kulturalnie aż tamten zginie lub zabije przeciwnika ?? ;p
@darcisz Żeby włączyć kamerę jednostki trzeba wcisnąć "insert" Jak w Rome 2. Nie wiem tylko czemu nie ma tu tego przycisku koło mapy co w Rome.
@darcisz a tego 2500k masz na stock czy podkręconego? Interesuje mnie, bo też go mam.
Mój procesor (2500k) chodzi na 4,4 Ghz. Żeby było jasne - 30 fps mam w benchmarku, który jest w grze, w bitwach jest płynniej, ale rozegrałem tylko kilka z prologu i te historyczne. Ustawienia mam na "max jakość", na "wydajność" jest znacznie płynniej, wiadomo. No i gram w WQHD (2560x1440), a nie Full HD, a to jest 70 % pikseli więcej do obrobienia. Co nie zmienia faktu, że w benchmarku Rome II miałem 50 fps (ustawienia extreme, bez SSAO i roślinności alfa) - stąd moja opinia, że gra chodzi mniej płynnie, bo graficznie (wg mnie) nie odbiega zbytnio (in plus) od Rome II. Poza tym obawiam się jak to będzie wyglądało jak całe miasto będzie się palić - dotychczas dym z bramy powodował zwolnienia (oczywiście na max przybliżeniu), więc nie wiem jak to zoptymalizowali. Ale żeby do tego momentu dojść trzeba jeszcze pograć.
@JanPtaszyński - fajnie, że jest widok FPP - dzięki za info, to ocena idzie na 7,5. Pozdrawiam
Właśnie jakiś wieśniak naostrzonym drzewcem zabił mi dowódcę jednostki łuczników. Chyba w zemście za śmierć dwóch wieśniaczek, żony i kochanki;) Jestem po 20 godzinach i mam jak na razie pozytywne odczucia. Niby dodano parę bajerów, ale sensownych, istotnych w takiej produkcji. Palenie osad wpływające na morale (szczegółowo rozpisane), samoistne rozprzestrzenianie się ognia, atakowanie ogniem wroga znajdującego się na terenach pokrytych gęstą roślinnością, ludność cywilna w osadach (zamiast uciekać jednak, czeka, by stawić czoła najeźdźcom - swoją drogą jest głupsza od dzikich zwierząt). Poprawiono też trochę kolorystykę ubrań. Wszystkie te zmiany naprawdę poprawiają jakość rozgrywki. Minusem gry jest dla mnie natomiast brak darmowej "krwi" oraz znaczna powtarzalność żołnierzy (wyposażenie, wzory na tarczach itp.). Kolejnym, stałym już minusem w serii jest ograniczona dostępność frakcji. Zanim niektóre pojawią się w DLC, gra pewnie się zdąży znudzić. Pozdrawiam miłośników tej serii.
Mi się taka krew nie podoba co tryska po kamerze bo to nie robi lepszego klimatu, wolałbym krew na ziemi z padających trupów. Mogliby dać gwałty, mordowanie, podcinanie gardeł, rozpruwanie brzucha jak to było w tych czasach. No ale nie zrobią tego bo gry kupują 12+.
Darcisz rodzieczielczość 2560x1440 zeby miec 50/60 fps w bitwie przy tej rodzielczosci to bys chyba musial miec 2gtx 980 ja gram na 1920/60 i mowie ci wszystko na bardzo wysokie , tekstury ultra , armie duże i przy ogromnej bitwie o miasto gdzie bija sie 4 armie na 970 gtx strix ktorego lekko podkrecilem mam 50/40 fps ale to juz musi być ogromna bitwa , aczkolwiek procesor w twoim przypadku moze robić problem i5 2500k to juz przestarzaly procek
To jest dokładnie tym, czym Napoleon dla Empire. Niby nic nowego, a jednak dalej fajnie się gra. Takie duuuuże rozszerzenie.
Ze strategicznego punku widzenia ta gra to WIELKI KROK NAPRZÓD w porównaniu do Rome II !!! Cały czas doszukuję się tu nowych elementów poprawiających realizm rozgrywki. Mur tarcz faktycznie wreszcie pomaga w przypadku ostrzału jednostek miotających. W Romie dopiero po pewnym czasie poprawiono testudo tak, by Rzymianie nie padali pod ostrzałem jak muchy. Nie poprawili jednak ograniczenia zdolności bojowych kawalerii w lesie. Zakładam, że takie rzadkie zalesienie ma ułatwiać graczowi operowanie (przejrzystość), a w rzeczywistości odpowiada gęstym chaszczom, drzewom... więc? Tak czy siak wg mnie CA się nawet nieźle spisało. Podoba mi się też pomysł umieszczenia kobiet w słabszych oddziałach, zamiast pchać je jako DLC do osobnych formacji, choć może takie "amazonki" gdzieś w grze są. Nie wiem, bo gram na bardzo trudnym i moje życie toczy się jak na razie wokół jednej osady;) Bez pieniędzy nie ma armii, bez armii nie ma podbojów i chwały! Zmienił bym też używanie umiejętności "grabieżca" występującą u niektórych jednostek na włączaną ręcznie u większości oddziałów. Żołnierze nie powinni sami opuszczać szyków by podpalać budynki. A po jej włączeniu sami nie tylko by palili, ale i atakowali cywilów. Ok, wracam do gry:)
Znaczna poprawa od roma 2.Polecam kupić nie jest droga ale sam klucz z allegro bo jak pudełkowa nie będziemy mieć dlc a to 3 frakcje grywalne
Czy wiadomo kiedy wyjdzie "krew" i jakieś DLC z kolejnymi frakcjami? I jakie pojawią się pierwsze?
Nawet nawet, ale i tak najlepszy jest medek
@M.F. tu masz mape kampanie http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?11378-Mapa-kampanii-(oficjalnie-zaprezentowana-z-frakcjami) tak wiec na 100% będzie dużo dlc... mogli by wypościć porządny jeden dodatek wycenić go na 80 zl i tyle ale tego nie zrobią tylko będą dodawać nowe dlc,szkoda ze polityka firmy sie zmieniła
@Adams9422 Dzięki za link. Ciekawe czy dadzą DLC słowiańskie. A jak nie dadzą, to moderzy odblokują pewnie;) Niedawno zauważyłem, że da się zmieniać nazwy osad... ciekawa innowacja.
Huh, myślałem, że to dodatek do Rome 2 a nie pełnoprawna gra. Co najwyżej standalone expansion.
@up zgadzam sie to powinien byc obszerny dodatek do roma jak to było w przypadku pierwszej części.Ale czasy sie zmieniają i firmy robiące gry chce coraz więcej zarabiać,i teraz na pewno ze 4 dlc wypuszcza z nowymi frakcjami.Co do gry to po prostu poprawiony rom 2 i tyle.
W aspekcie technicznym gra niestety posiada błędy które miał na starcie rome2, trzeba poczekać na kilka patchy żeby poprawić stabilność i szybkość ładowania. Ale to jak już zostało napisane wyżej to taki napoleon po empire.
Tak gra posiada błędy, jak gram na poziomie bardzo wysokim i atakuje komputer to on traci szyk i jest panika a zaledwie po 5 sek ma znowu szyk takie kwiatki występują.Tez błędy są w tłumaczeniu.
Czy na takim kompie pójdzie?
Procesor: AMD Athlon(tm) II X2 240 Processor 2.80 GHz
Pamięć ram: 4 GB
Typ systemu: 32-bitowy Windows 7 Home Premium
Karta Graf: NVIDIA GeForce GTS 450
@messikluza10 W podanych wymaganiach stoi jak byk brak obsługi systemów 32-bitowych. Zmień system na 64-bitowy i gra powinna działać na niskich detalach.
MAM PYTANKO DO ZAPRAWIONYCH W KAMPANII: Do tej pory w Shogun II i Rome II grałem w kampanię na normalnym poziomie trudności. Teraz w Attilę zacząłem grać na bardzo trudnym. Jaki poziom pozwala grać "fair play" przeciwko komputerowi? Żeby nie było fory z jego strony, ale żeby nie było też celowych utrudnień dla gracza, takich że np. komp sterujący wszelkimi innymi nacjami tak prowadzi rozgrywkę, by to właśnie nam "nienaturalnie" utrudnić życie. Jak testowałem bitwy w Rome II to poziom normalny był w miarę uczciwy. Na łatwym ta sama jednostka łatwo pokonywała wrogą, na trudnym szala odchylała się jakby w przeciwną stronę. W Medieval II sprawdzałem to na łucznikach i raz ci sami skuteczniej dziesiątkowali wrogi oddział, a nas słabiej i odwrotnie na wyższym poziomie trudności. Czyżby to znaczyło, że wyższe poziomy trudności (od normalnego) nie są właśnie "uczciwe", by wymóc na graczu więcej kombinowania?
Mam 43 lata gram od 22 lat 10 h dzienie kupilem a wlasciwie odnowilem pc gtx 970 cpu intel 4090 k plyta gaming 7 cooler dark rock pro 3 ram pariot division 2 8gb 1600 mhz i na testach gry mam 40 fps max jak nie macie skrzynki pc za 5000 ZLOTYCH ZETA TO ZAPOMNIJCIE O TEJ GRZE
sory pijany jestem moje cpu 4790 k 4mhz bo gryzie mnie to ze dalem z pc 4700 zeta i gram na srednich ustawieniach musze kupic ram 16gb
@up Pytanie nie brzmi czyś pijany, lecz co żeś pił? Dobrze radzę, nie kupuj alkoholu z niepewnych źródeł.
@han18 Jakos u mnie w 3 letnim kompie za 2500 tys na wysokich chodzi 2 opcje na średnich ale za to gram na dużych jednostkach :), optymalizacja jest poprawiona co do roma w dniu premiery.
Dokładnie. Śmiga lepiej niż Rome II. Ja mam i5-3470 3.20GHz, GeForce GTX 650 Ti 2048MB, 8 GB RAM i gram z wszystkim ustawionym na "jakość", jednostki na "maks. jakość", rozdzielczość tekstur na "ultra", rozmiar oddziału "duży". Oczywiście nie rozgrywam bitew na wiele pełnych armii na raz. To zapewne byłby problem. Ale to nie znaczy, że należy zrezygnować z gry. Na wcześniejszym kompie Shogun II mi słabo chodził podczas oblężeń. Grałem na małych rozmiarach oddziałów i cieszyłem się, że w ogóle mogę w to pograć. Bo wolę grać w taką grę na słabszych ustawieniach, niż w ładnie wyglądający badziew. W ogóle mam trochę żal do CA za zbyt pokazowe walki (powód: komercja). Walki (animacja postaci) są nazbyt "filmowe", a wolałbym by były bardziej poprawne historycznie. Powinny być tworzone we współpracy z ekspertami od dawnych sztuk walki, z naciskiem na "Panowie demonstrują, my to przenosimy na ekran"!
@Jackob1997 Do Medieval 2 wyszedł mod, Third Age, osobiście polecam :)
Attila zaskoczył mnie bardzo pozytywnie biorąc pod uwagę moje pierwsze wrażenia kiedy odpaliłem R2. Jednak zawsze powtarzałem, że seria TW "żyje" tylko dzięki społeczności modderskiej. Czekam aż Dresden, Magnar i inni ruszą do akcji i rozpoczną prace nad Attylą tak jak zrobili z R2 - DEI czy VV. Widziałem, że Radious już coś zaczął ale akurat RadiousTW nie jest moim ulubionym modem pod R2.
ja mam 4770k 4.20ghz i gtx 780ti oc 16gb ramu i mi chodzi na wqhd z 50 fpsow i wszystko na maxa ....wiec niewiem o co chodzi
Technicznie lepsza od Rome 2. Zero ścinek. Śliczna, dopracowana itp. Dobrze się gra. Jedyne do czego się przyczepie to straszne błędy historyczne, Ostrogoci są Chrześcijanami ok ale... aryjskimi (serio tak jest napisane!!!) albo wschód ma kościół prawosławny w 395 roku (schizma dająca początek kościoła prawosławnego 1054 rok). Twórcy albo tłumacz popłynęli! :D
Longbeards Pack NOWE DLC WYSZŁO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kapitalna gra :D Co to za uczucie gdy wygrywamy a mamy tysiąca woja a wróg 4 tysiące :D
Gram Hordą i mam problem. Da się rozstawić obóz do uzupełnienia jednostek bez werbowania nowych i budowy nowych budynków? Po prostu nie wiem jak to zrobić.
@ Zawodowiec_M Pierwszy raz grasz w TW? Klikasz na armię i na dole pojawiają się trzy okrągłe ikony. Wybierasz pole do zmiany "postawy" (pierwsze kółko w kolejce, które po najechaniu myszką rozwija się) i klikasz na symbol namiotu (obozowanie). Ale przejście w ten tryb wymaga 25% zasięgu ruchu, więc jak nie masz tyle to nie rozbijesz obozu. W tym trybie jednostki będą automatycznie uzupełniane przez kolejne tury (ile? najeżdżasz myszką na zielony plusik na karcie osłabionej jednostki). Ale żołnierze przybędą dopiero przy starcie nowej tury, gdy wszystkie frakcje zakończą ruch. Rozbijaj też obozy w zimie, by uniknąć strat na mrozie.
Już znalazłem. Po prostu myślałem ze trzeba to jakoś inaczej zrobić :)
O wiele lepsza niż Rome II. Jednak błędy historyczne są, jednak akurat te czasy są najmniej nam znane więc się nie przyczepiam.
Gra na prawdę świetna, ale już wyszły 2 dlc, a nie minął miesiąc od premiery. Trzeba mieć tupet, żeby zrobić grę-klona Rome 2 (zmiany kosmetyczne i tylko ulepszone AI i wszystko inne, reszta taka sama, od modeli po mapy, grafikę itp), wyciąć z niej większość frakcji (przynajmniej dla gracza), wyciąć tekstury krwi (Gore&Blood dlc) i wydać jako pełnoprawny produkt. eh. Za grę 9. Za politykę dodatków i dlc 1. Średnią policzcie sami.
Gra jest podobna do rome 2 ale duzo bardziej rozbudowana i co najwazniejsze płynniej chodzi chociaz ma odrobine wieksze wymagania gram na najwyzszych ustawieniach tylko AA wylaczony na sprzecie 8 gb Ram procek AMD athlon x4 740 radeon r9 270x 2 G i gra sie bardzo płynnie az sie przyjemnie bitwy ogląda
@Zawodowiec_M
Właśnie dlatego kupiłem tylko podstawkę na steamie a wszelkie dlc jakie tylko wychodzą dodaje sobie sam na steamie za free przez AppID_Patch ze mnie doić nie będą do końca...
Witam. Panowie jak sie maja w Atylli okresy historyczne? Mozna tu zagrac normalna kampanie jakw rome 2 w sensie budowy rzymu czy tylko od momentu jak juz jest wschidnie i zachidnie cesarstwo? Nie gralem jeszcze w Rome 2 i Atylle 8 niewiem ktora grę kupic? :) slyszalem tylko ze ro.e 2 zostal ostatecznie załatany :)?
Jak kupisz Rome 2 + wszystkie DLC to będziesz się bardzo dobrze bawił, Attyla jest jeszcze w fazie wstępnej czyli pomału dodają wyciętą zawartość + patche, a romka dostajesz w pełni grywalnego, warto brać z hanibalem, gniewem sparty, juliuszem cezarem i dodatkową kampanie rzymu i masz zapewnione granie na setki godzin.
Dziekuje za odpowiedz. Jeszcze pytanko Emperor Edition czyki Edycja Cesarska czym s8e r9zni od zwyklej edycji rome 2?
Marcin, edycja Cesarska zawiera wszystkie dodatki i DLC (Hannibal u bram, Cezar w Galii, itd.), natomiast zwykła edycja Rome to podstawowa gra bez dodatków.
Nieprawda.. Edycja Cesarska zawiera tylko wszystkie patche i bezpłatny stuff. Płatnych DLC nie ma w niej.
Gdzie w romka 2 ograłem setki godzin tak zaczynając attyle czuję się jak dziecko we mgle, pierwsze tury to ciężko mi się odnaleźć, limity żywności zostały powiększone 10x, podobnie jest z ładem, różne nowe budynki i funkcje. Niby kontynuacja a jednak trzeba się wszystkiego uczyć od nowa.
Jak w Rome 2 właczyc DLC krew i posoka? Zakupiłem aktywowalem ale w grze nie widze krwi. W opcjach grafiki nic nie widzę :/
@up ja już miałem włączone i ciężko mi powiedzieć ale chyba w opcjach widziałem graficznych po prawej stronie gdzie się fajką zaznacza.
Chciałem jeszcze dodać że gierka ma słabą optymalizację bo na mocnym sprzęcie dużo ponad rekomendowane mam na ultra 20 fps co jest tragedią, musiałem opcje wszystkie zmniejszyć o połowę i skoczyło na 45 fps. Pewnie na ultra można pograć z gtx980.
Jezeli chodzi o rome 2 to na gtx 970 smiga naekstremalnych. Ale jak odpalic tego dlc nadal niewiem. W opcjach grafiki nic nie mam. A wszystko na max.
@up sorki nie zauważyłem że piszesz o romku2, pisałem o blood packu w attyli to w opcjach graficznych jest do ustawienia, opcjonalnie miałem włączone a w rome 2 już po włączeniu miałem uruchomiony, zobacz na steam czy masz włączony. Co do optymalizacji to rome 2 ok, pisałem że w attyli trochę cienko to wygląda.
Przy objaśnianiu frakcji Ostrogotów, Alanów i Wandalów do opisu religii tych ludów mylnie wprowadzono termin „aryjskie chrześcijaństwo”. Prawidłowo powinno brzmieć „ARIAŃSKIE CHRZEŚCIJAŃSTWO”, co jest zgodne z prawdą historyczną, gdyż ludy te przyjęły wiarę chrześcijańska w wersji ariańskiej. To poprawne sformułowanie, zresztą, znajduje się prawidłowo w opisie: Encyklopedii-budynki-kultura barbarzyńska–religia-siedziba pentarchii. Jest to bardzo poważny błąd, wprowadzający zamęt terminologiczny i wymaga zdecydowanej i pilnej poprawki np. w następnym up-date. Termin „aryjskie chrześcijaństwo” jest zdecydowanie germanocentryczny i był próbą syntezy chrześcijaństwa i rasistowskiego nacjonalizmu w polemikach XIX i XX wiecznych autorów niemieckich, a później tzw. Niemieckiego Kościoła Narodowego.
Najlepsza w historii cześć Total Wara. Wreszcie - po tym niewypale jakim było wypuszczenie niedorobionego "Rzymu II".
Plusy - gra się świetnie. Jest rzeczywiście cholernie trudno. I trzeba patrzeć na wszystko - finanse, bezpieczeństwo, wojsko etc. Jak ktoś przechodził poprzednie części na VH/VH - to sugeruję jednak wziąć teraz H/H - bo komputer dostanie take bonus, że zaspamuje nas milionem armii.
Minusy: nie wiem jakiej karty graficznej potrzebuje Attila, ale to co śmigało na Rome II teraz ledwo pełza. To trochę niezrozumiałe - bo przecież chyba silnik ten sam? Jak gra wykrywa zbyt niskie parametry techniczne wyłącza przyspiszenie w trakcie gry (klikamy i nic się nie dzieje) - co masakruje całkowicie rozgrywkę.
Lasy - lasy powinny wpływać na statystyki jednostek - ale nie powinno być to tak że nic nie widać co się dzieje - a tak to właśnie wygląda. Las może dawać osłonę dla jednostek - ale nie może być tak, że gracz nie widzi w ogóle co się dzieje i rzuca jednostki na ślepo. To może i ciekawe utrudnienie - ale raczej całkowicie absurdalne.
Poza tym rewelacja :)
Najlepsza cześć ? to przecież rozbudowany mod do roma.Mówię ci nie grałeś w wszystkie części.Idealny TW to poziom trudności z shoguna 2 rozbudowa miast z medka 2 technologia z napoleona/empire.
ps - gra ma jedną nową zasadę (która jest raczej wadą, w każdym razie to nie bug ale feature) - z założenia gracz ma się bronić i nie może obudować np dawnego imperium - mechanizmem który użyto jest korupcja - z którą nie można ani walczyć ani nic z nią zrobić (można wprowadzać gubernatorów, ale to niewiele daje a gubernatorów jest mało do dyspozycji) - w rezultacie, jak zaczynamy przekraczać określona liczbę prowincji (z zasady obszar WRE na początku) korupcja zaczyna sprawiać że otrzymujemy mniej kasy niż przy mniejszej ilości prowincji. dalsza ekspancja = skok korupcji do poziomu ponad 90 i w ogóle regres a nie rozwój.
są już jakieś proste mody ograniczające tą korupcję - ale chyba warto poczekać aż zostanie wprowadzony jakiś bardziej skomplikowany (budynki sądów, jakieś prefektury lub coś takiego).
wg oryginału przekrocznie liczby prowincji nawet o kilka poza rozmiarami na początku sprawia iż po prostu dalej nie da sie nic robić - cudów się nie wymyśli.
Witam! Na horyzoncie Total War pojawia się godna swego miana pozycja. Po raczej słabej poprzedniczce (ROME 2) robi imponujące wrażenie, twórcy znowu zmierzają w dobrym kierunku i nie rezygnują ze sprawdzonych rozwiązań (wróciły realistyczne miniaturki oddziałów ;) ). W grę gra się przyjemnie, nie nudzi się. Poziom trudności dobrze wyważony. Muszę jednak odjąć za nie dokończony projekt. Mianowicie twórcy rzucili się z motyką na słońce próbując wrzucić do TW system dyplomacji rodem Z Crusader Kings'a 2. W tym wypadku to nie wypaliło i pełni raczej funkcję ozdobną- atrapa. Kolejny, tym razem duży minus to "DLC". Pierwsze DLC w serii np. w EMPIRE, dawało tylko jakieś specjalne postaci no ewentualnie jakąś mini kampanię, robili to raczej na małą skalę. Tutaj jest to już coś strasznego. Mniej więcej w ciągu 2-3 miesięcy od premiery pojawiają sie 4 DLC które zawierają całe frakcyjne paczki. Innymi słowy jeżeli nie zapłacę extra to na połowę frakcji mogę sobie popatrzeć. Gra nie kosztuje mało, a DLC są zabójczo drogie. Takim działaniem wzmaga się tylko piractwo i chciałbym powrotu do Medievala, gdzie nikt nie słyszał o żadnych DLC, a jeden dodatek w cenie 40-50 % podstawki zawierał 4 bardzo zróżnicowane kampanie, masę dodatkowych jednostek oraz 4 różne mapy. No ale cóż miejmy nadzieję, że te czasy wkrótce wrócą i kupując grę z półki będziemy mieli pełnowartościowy produkt.
Pozdrawiam
Moge spokojnie potwierdzic po rozegraniu kilkunastu nowych tur (niestety, ale czasu na zabawe w Attile mam malo).
Po grę mogą spokojnie sięgnąć także weterani pierwszych czesci Total Wara - o ile jeszcze się tacy ostali.
Gra bez watpienia po dluzszej rozgrywce nie rozczarowuje.
Czuc ktore prowincje sie bogaca, ktore biednieja. Bez watpienia jest atmosfera ktorej zabraklo w podstawowej czesci.
Szczegolnie ciekawe wydają sie zapowiedzi wydania modyfikacji Attyli pt powrot do starozytnosci - czyli zbudowania na bazie attyli podstawowego Rome'a gdzie bedzie mozna zaczac od nowa.
Gra ma dwa podstawowe bledy: jednym jest korupcja, ktora uniemozliwia ekspansje. Pojawil sie do tego juz niezly mod ktory wiaze korupcje z poziomem kontroli nad panstwem (ten srodkowy pasek w panelu zarzadzania caloscia imperium) - i tak np po przekroczeniu okreslonego stopnia kontroli zbijamy korupcje i to nawet porzadnie (mozna wybrac rozne stopnie takiego wplywu - od bardzo silnego po uwazny - gdzie dopiero najwyzsze stopnie kontroli daja nam realne efekty).
To nie powinno niszczyc mechanizmu gry - bo wraz ze wzrostem kontroli pojawia sie tez wiele niekorzystnych efektow - wiec pieniedzy bedzie wiecej - ale i dodatkowe problemy pojawia sie rowniez)
Problemem jest tez regularne palenie prowincji przez rozne frakcje. WRE tez moze to stosowac i to jako strategie - zeby odgrodzic sie od wschodu pasem spalonej ziemi. Poniewaz AI odbudowuje takie prowincje chyba raz na milion lat albo w ogole - po jakims czasie wokol nas jest krajobraz jak po wojnie atomowej a WRE nic faktycznie nie grozi bo panstwa oscienne praktycznie przestaja istniec.
Na to tez powstaly mody ktore np ograniczaja palenie prowincji poprzez ograniczenie tej mozliwosci tylko dla hunow lub tez ludow koczowniczych.
Bardzo, bardzo udana produkcja - z ktorej bedzie mozna wycisnac jeszcze wiecej.
Attila, Medieval Total War II i Shogun II to najbardziej udane produkcje tej serii.
Wciąż czekam na Total Wara który umieści nas w czasach Starożytnej Azji.Najlepiej Tereny od Korei do Pakistanu aż po Chiny,Indie,Mongolie,Myanmar,Wietnam itp
Siema pojdzie ta gra badz jej poprzednie wersje na procku intelcore i5 5200U oraz geforce 920M 8 ram?
Skopana optymalizacja, budowanie idiotyczne nie da się zbudować miasta z takimi budynkami aby zapewniły minimalną wartość każdego "bonusu" czy to zadowolenia, higieny czy religii przez co ciągle są problemu. Niewypał gra.
Genialnie się gra, oczywiście rozwiązania techniczne są lepsze niż w Rome2 więc po formacie zostawiłem tylko Attila. Największym minusem po nowych patchach w Rome2 jest system buntu gdzie przeciwnik zabiera nam sporo prowincji. Nie ma się do czego przyczepić w Attila a do osób co mają słabą optymalizacje, Total War zawsze potrzebował i zawsze będzie potrzebował mocnego procesora.
Moim skromnym zdaniem Rome 2 jest lepszy. Nie będę tu wyliczał tych starszych, bo to klasyki i są świetne. Teraz tylko czekać na Warhammer.
Mi się bardzo podoba to, że AI w bitwach nie rozciąga maksymalnie swoich linii jak to robiło w ROME 2, ale ustawia szyk w 2-3-4 liniach, a czasami decyduje się na 2 rzuty, a nie wszystko na razi hip hip hura. Bo największy plus.