Niech się pieprzą z takimi wymaganiami. Optymalizacja ich pociągnie na dno i tyle w tej kwestii.
Takim brakiem szacunku do konsumenta, pokazali tylko iż POPIERAJĄ piractwo własnych gier.
Wolfenstein na moim komputerze działał naprawdę nieźle (a niektóre części mają po 6 lat) - więc domyślam się, że w Evil Within będzie się dało komfortowo grać z dużo słabszym sprzętem.
Z drugiej strony - jeśli gra ma wykorzystać możliwości mocniejszego sprzętu i dobrze wyglądać, to czemu nie?
Podsumowując, w rekomendowanych:
- i7, czyli na podstawie doświadczeń można stwierdzić że bez problemu poradzi sobie i5, pewnie nawet starocie jak 2500K,
- 4GB RAMu (standard od 5+ lat)
- GTX670, czyli karta którą kupiłem 2 lata temu i już wtedy była ze średniej półki,
Rzeczywiście jest o co płakać, malkontenci.
Amadeusz ^^ [5]
pewnie nawet starocie jak 2500K
Nawet? Pokaż mi grę przy której ten proc nie daje rady, z drugiej strony, wolf działał na c2d i to ponoć całkiem płynnie...
Rzeczywiście jest o co płakać, malkontenci.
Myślisz, że ktoś tu płacze o wymagania, wolf pokazał, że to ściema, ludzie się żalą, bo takie podawanie wymagań tylko rekomendowanych i przesadzonych to po prostu dowód, że głęboko w tyłku mają graczy pecetowych.
Jak gra będzie skopana i będziesz narzekał to ci się spytają czy spełniasz rekomendowane, i tutaj większość odpadnie, bo nie ma i7, choć i5 to to samo, takie ich zabezpieczenie na ewentualne roszczenia na forum steam i niechybne zwroty, naprawdę trzeba być naiwnym , aby tego nie widzieć.
I o ile wolf problematyczny niby nie był, tak wielu nawet z mocnymi maszynami miało niebywałe problemy, ot jakby gra losowo się uparła i tobie nie zadziała, bo nie, bo silnik jest skopany w wersji pc, taka prawda, oni sami pewno nie wiedzą jak to naprawić i tutaj chyba będzie powtórka z wolfa.
Zainstaluje to normalnie na X360 na pendrivie jak Wolfensztajna? Czy znów nie zagran jak w Nfs Rivalsa,gdzie z nieznanych przyczyn wymagali orginalny dysk?
@fanGTA - "Note: The Evil Within requires a mandatory install to the Xbox 360’s HDD or a USB 2.0 (or higher) flash drive.", czyli zainstalujesz na penie.
Odpowiednik z 4GB VRAM oznacza, że nawet GTX780 z 3GB nie odpali tej gry na ultra?
Obawiam się ze mój komp zakupiony w lipcu za prawie 3 tyś nie da rady najnowsza i5 grafika raedon xfx 2gb 256bit 270x i 16gb ram 1600 zasilacz 650w da rade jak sądzicie? Mam się czego obawiać?
Jak czytam niektóre komentarze typu "2500k starocie" śmiać mi się chce :). Seria tych procesorów to dzieło sztuki. Bardzo dobre OC przy niskim wydzielaniu ciepła ale co ja tam mogę wiedzieć, lepiej kupić Haswella (pierwszą serię) i mieć po 90 stopni na rdzeniu ehhhmmm. Co do kart graficznych LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ właśnie była premiera GTX 980 - 970 tak więc żeby dziś sobie pograć na dobrym poziomie to GTX 770 lub Radeon 7970 to minimum. Połowa z was posiada GTX 660 lub słabszy sprzęt a te karty już podczas premiery były po prostu cienkie. Czego oczekujecie przy karcie za 600 zł, że przez 10 lat będzie ciągnęła wszystkie gry na full ?.........
elosidzej --> Można tylko snuć wnioski, ale osobiście z własnych doświadczeń powiem, że to zależny głównie od optymalizacji i od tego na jakich masz zamiar ustawieniach graficznych grać, bo na średnich nie wierze żebyś miał problem, a nawet wysokich. Wymagania często są zawyżone i imają się z rzeczywistością. Obecnie u mnie tylko jedna gra sprawiała poważny problem na ultra, a był to WD w sumie nawet na minimum xD Albo ta gra musiałby być na poziomie WD w co jakoś nie wierze, albo wymagania mają przestraszyć, żeby kupić konsole hehe.
@elosidzej Jak za 3tys to przepłaciłeś za to co napisałeś.
Druga sprawa gra nie wyszła, nikt jej nie odpalił to skąd ktokolwiek ma wiedzieć czy gra ci pójdzie.
Ja się zabawię w wróżkę, odpalisz ją nawet na telefonie z androidem na fulla i będziesz ją streamował z niego na monitor. Czyli nie masz się czego bać pójdzie Ci.
@elosidzej - "raedon xfx 2gb 256bit 270x" - a czego Ty oczekujesz od wykastrowanej karty graficznej.... trzeba było kupić sobie używanego GTX 770 lub Radeona 7970 (r9 280x) zamiast tego padła. Po kiego Ci tam 16GB pamięci ram ??? Za tą kasę trzeba było brać 8GB p. ram a resztę kasy dorzucić do grafiki. Tak się kończy składanie sprzętu przez niekompetentnych ludzi.
Pr0totype@ mam PS3 i za nic bym nie kupił PS4 :D wole PC a z tym hmm a procka mam 3,4 turbo do 3,8 na jakich ustawieniach ? na Ultra raczej nei ruszy będą ścięcia może na średnich ale to się okaże jak gra wyjdzie i mam nadzieje ze zrobią dobrze optymalizacje
Franusss@ akurat ja go nie składałem! bo jak by tak było na pewno miał bym inny a ram miałem 8 ale sobie dokupiłem kolejne 8 czy to problem ? a kompa pewnie i tak za rok złoże sobie sam! jak fundusze pozwolą :)
2500K może dobrze się kręcić (tak się składa że go mam), co nie zmienia faktu że 4-letni sprzęt w obecnych czasach JEST starociem, nawet jeśli daje radę (a daje, mam go pociśnięty na 3,9 na stockowym coolerze i nic jeszcze nie robiło większych problemów).
A Radeon 270X pewnie da radę na średnio-wysokich (to taki mostek między GTX660 a zalecanym 670) także nie sraj ogniem kolego - będzie dobrze :D
Ehh, najprawdopodobniej 270x spokojnie wystarczy do odpalenia gry na high w FullHD, ja jeszcze nie znalazłem gry której mój R9 270 (podkręcony do 1050/1500) nie odpaliłby na High, większość gier chodzi na Ultra w stałych 60FPS. A z tym i7 to już nie wiem czy śmiać się czy płakać, nie widziałem gry która potrafi w pełni wykorzystać 4 fizyczne rdzenie i5 a co dopiero i7 z HT.
Za chwilę pewnie się okaże że podane wymagania dotyczą rozdzielczości 4k.
Pisałem to pod grą w encyklopedii, bo wymagania były znane już wczoraj, ale powtórzę: beka i totalne olanie graczy PC. Takie powiedzenie na odwal się "Sorry, minimalnych nie mamy, więc wypier*****" świadczy tylko o tym, jak traktuje się graczy na PC. 4 GB Vram? Za co ja się pytam? Za kilka światełek? Grafika nie powala na kolana, a taki Ryse ma ZNACZNIE mniejsze wymagania. Jeżeli to wymagania pod 4K, to spoko, mnie ten format obrazu zupełnie nie interesuje. Natomiast jeżeli są to "normalne" wymagania, no to albo optymalizacja będzie słaba (i to bardzo) albo ktoś dostał w łapę żeby nakręcić sprzedaż. Dla mnie osobiście kpina.
Ja wiem, że "nowa generacja", że to i tamto, ale jeżeli nowa generacja=tylko wyższe wymagania sprzętowe to się tylko zaśmiać głośno mogę.
nie widze problemu zaden problem te wtmagania gereralnie problem to te male gierki ktore maja grafike mario a wymagaja 2.0 Ghz 2 core to jest dopiero marnotrawienie sprzetu juz nie powiem ze minimalnie vista albo NARA!
to jest dopiero zalosne a The Evil Within albo gramy w przestazalego Silent Hilla i narzekamy jak toporna jest rozgrywka i pomieszczenia sie przesuwaja jak w platformowce lub bijatyce 2D albo idziemy do Przodu jak sie bedzie prowadzilo postac jak W Max'ie Payne'ie odrazu gre kupuje w dzien po luknieciu na filmik jak sie postac porusza...
[Jestem niesłyszący]
Zabijcie mnie, jeśli się mylę, ale nie zauważyliście, że przy większości oficjalne wymaganie sprzętowe NIE PODALI testowane rozdzielczości. A więc pytanie, jaki rozdzielczość stanowi standard przy większości oficjalne wymagania sprzętowe w roku 2014? ;P Wiadomo, że 4 GB VRAM jest niezbędny dla utrzymanie rozdzielczości Full HD albo 4K. A ja używam zwykły monitor 19 cali z rozdzielczości 1280x1024, a więc robi to różnice. Jeśli nie dysponujemy DUŻE monitory, to 2 GB VRAM powinno wystarczyć.
Kolejna uwaga, filtr SSAA podwaja rozdzielczości, a więc nic dziwnego, że gry mają takie wymaganie. Można żyć bez SSAA i zastąpić FXAA lub podobnego. Zakładam, że Evil Within też korzystał SSAA. Nie mówiąc o rozbudowany PhysX.
A teraz najważniejsze - OFICJALNE wymaganie sprzętowe nigdy nie są dokładne, a jedynie przybliżone.
Super GTX 970 (z 4 GB VRAM) jest już na rynku za śmieszne 1400 zł. GTX 960 jeszcze nie ukazał się, a więc bez paniki. Czy myślicie, że twórcy gier chcą sprzedawać gry tylko dla bogatych gracze?
Możemy grać na High, ale 100% Ultra już możemy zapomnieć.
Na pewno NVIDIA i Intel zapłacili Bethesdy, by gra uzyskał takie wymagania, żeby forsy od sprzedaży sprzęty PC dalej płyną. ;P
Inna sprawa - 50 GB to istna masakra! Pomyśleć, że przepiękny Metro Last Light miał tylko 9 GB. :P Od razu widać, że ludzie od optymalizacje gier poszli na 100% łatwizny. Oj, nieładnie. Silnik id Tech 5 to totalna porażka i powinno już wyrzucić na śmietniku.
A mnie to wisi czy ktos odpali w ultra bo wam sie lasuje czytajac tekst...,,nie odpale na ultra żałosne'' co za ludzie w tych czasach zyja rany...A co maja powiedziec ludzie z ps3 i xboxem 360? Juz maszyny wysiadaja graficznie(porownajmy kilka gier i łatwo znalezc roznice). Np.Dark Souls 2 ktory na Pc wyglada naprawde ładnie(kto mowi ze brzydki nie splonie w oleju z KFC :-) Ale mnie jednak martwi 50 Gb dysku na gre:) chociaz wolalbym np wypasionego RPG gre z 50 Gb niz Horror.Skyrim mial okolo 7 Gb po instalacji a tu WTF??!!..:-) Mimo to ciesze sie ze oczekiwany Horror zbliza sie w podskokach bo horroro na dobrym poziomie malo..hmm seria Dead space i Silentow,Outlast i co jeszcze?Amnesia,Dread out,Fear,Doom chyba tez,Alan Wake troszke,Obscure i Cold fear i moze pierwsze Residenty,a tak? Nie ma dobrej bibioteki horrorow.Licze na dobrze pojarane nocki
@kain_pl -> Cytat: "Skyrim mial okolo 7 Gb po instalacji a tu WTF??!!..:-)" -> Zauważ, że Skyrim miał słabsze tekstury o niższe rozdzielczości, a większość z nich w grze to nic więcej jak "klony/recykling". Ale zgadzam się z Tobą, że 50 GB to po prostu MASAKRA! Po prostu szczęka mi opadnie i o mało nie dostałem zawał serca. XD
Może Wolfenstein i Evil Within mają tekstury z myślą o rozdzielczość 4K? Jeśli tak, to jakoś nigdy nie lubię technologia 4K...
Teraz użytkownicy STEAM z bardzo słabe łącze mają o czym popłakać. :P
Z całych tych wymagań tylko jedna rzecz jest konkretna - wielkość na dysku co może sugerować że gra będzie duża i ma dużo fajnych wstawek. Czekam na premierę.
Wlasnie ciekawe czy pojemnosc gry bedzie wiazac sie z iloscia lokacji i rozgrywki czy tego nextgenowego kodowania gier.Bede sie smial jak przejscie gry zajmie okolo 9 godzin na 50 gb dysku. A co do Skyrima to gra jest jedna z top 10 najlepiej wygladajacych gier ostatniej generacji.Az podziw ze ps3 i xbox potrafil to jakos utrzymac(mimo czekania na wczytania tekstur). Hm niestety mam za duzo wydatkow aby pozwolic na ps4 lub nowy komputer.Tylko modlic sie ze 2 letni staruszek nie zdyszy sie:-)
Boże kochany, nie wierzę w to co czytam. TEW to jeden z najbardziej obiecujących horrorów od czasy Silent Hill 4 w grach wysokobudżetowych. Powrót do korzeni Resident Evil, kapitalny design rodem z serii Silent Hill i wspomnianego RE. Stawianie na przetrwanie a nie głupie pifpaf. Nawet to archaiczne sterowanie i poruszanie się postaci, jest zastosowane w odpowiednim celu. Janusze gamingu z gry onjaln, grający głównie na PC, kłócą się o wymagania. Już samo to, że któryś z wydawców, pozwolił na taki eksperyment, jak TEW i nowy Alien, zasługuje na szacunek. Bez tego na rynku będą same pifpafy i Assasiny dla upośledzonych. A jak nie odpowiedają wymagania, to jest jeszcze wersja na stare konsole, które można kupić już za 300zł(konsole, nie grę), klimat będzie taki sam na X360 i zderzaczu pikseli za 5000zł.
Osobiście posiadam i5 3570K 3,40 GHz,8GB RAM oraz GTX780 3GB.
Co w przypadku takiej konfiguracji ? Trochę się rozczarowałem jeśli chodzi o wymagania tej gry.
Franusss [12] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002&N=1#post0-13425132
GTX 660 lub słabszy sprzęt a te karty już podczas premiery były po prostu cienkie
Ha ha, gtx 660 nie jest cienka, ale słabsze to w tym mieści się choćby 8600gt, może precyzyjnie pisz, a nie takie brednie.
Amadeusz ^^ [18] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002&N=1#post0-13425172
co nie zmienia faktu że 4-letni sprzęt w obecnych czasach JEST starociem, nawet jeśli daje radę
No tak, racja, tylko, że nawet intelowskie i5 bez K radzą sobie świetnie.
Sir Xan [23] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002&N=1#post0-13425256
Czy myślicie, że twórcy gier chcą sprzedawać gry tylko dla bogatych gracze?
Nie, oni mają w tyłku graczy pecetowych, każdych, tak to wygląda, z FXAA na pewno nie będę korzystał w tej grze, bo tu będą strugi krwi i obrzydlistwa, fxaa za bardzo to rozmyje.
A SSAA nie musi koniecznie oznaczać 2 razy rozdzielczości, w metro można było nawet zejść w drugą stronę do x0.5, czyli połowę rozdzielczości, nawet jak grałeś w 720p, kop do fps duży, ale grafika okropieństwo.
za śmieszne 1400 zł.
To mam nadzieję była ironia.
A.l.e.X [26]
wielkość na dysku co może sugerować że gra będzie duża i ma dużo fajnych wstawek
Nie... to megatexture z idtech5, tak jak w wolfie, choć nie wyklucza to tego co napisałeś, to też nie potwierdza.
@Sprzatacz -> To zależy od monitora i rozdzielczość, jakie używasz. Jeśli nie jest duży, to twój PC w zupełnie wystarczy. Nie wierzę, by gra nie działa na Twój PC. Zwłaszcza, że GTX780 to bardzo mocna karta, a serii GTX 9xx ukazały się dopiero od niedawna. 4GB VRAM jest niezbędny do Full HD lub 4K, ale to tylko moja teoria.
@kaszanka9 -> Gdy piszę o bogatych gracze, to mam na myśli posiadacze PC za 4000zł lub więcej. Ale rzeczywiście niektórzy twórcy gier wcale nie interesują się, że niektórzy z nas nie mogą pozwolić na więcej wydatki niż 2000-3000zł za nowy PC. :P
Cytat: "kop do fps duży, ale grafika okropieństwo." -> Mylisz się. Mam 60 FPS (poważnie!), ale grafika Metro wygląda CUDNIE i nie mam nic do zarzucenia. Tylko SSAA jest wyłączony, a pozostałe na FULL, nawet PhysX. Jeśli chodzi o Ciebie, na pewno używasz większej rozdzielczości (i cali monitora), a więc nic dziwnego.
@Sir Xan -> Właśnie tu pojawiają się moje obawy,ponieważ posiadam monitor LG w rozdziałce FHD (1920x1080) :P
Wywaliłem 2k na kartę i w sumie miałem pewność,że ta gra nawet nie pierdnie przy mojej konfiguracji,a tu taki myk..
Swoją drogą nie rozumiem jednej rzeczy.Załóżmy,że i7 2,5K jest odpowiednikiem i5 3570K i pytanie co wtedy ?
Procek starszej generacji (na wymaganiach nie ma podanej konkretnej generacji tego procesora) ma sobie poradzić lepiej niż porządny i5 ?
Pozdrawiam.
marcing805 - uważaj, bo mam wrażenie, że aż z radości się onanizujesz!
Janusze gamingu z gry onjaln, grający głównie na PC, kłócą się o wymagania. Już samo to, że któryś z wydawców, pozwolił na taki eksperyment, jak TEW i nowy Alien, zasługuje na szacunek
Żałosne. Nie można skrytykować wziętych z dupy wymagań, bo dostajesz nalepkę janusza. Poza tym, jaki eksperyment? TEW nie jest niczym nowym, jest próbą restartu horrorów starego typu, więc nie wiem co w nim takiego eksperymentalnego. Wolne żarty. Poza tym, wątpię by ktokolwiek miał problem z odpaleniem tego nawet na i3. Po prostu bezczelne jest rzucenie rekomendowanych wymagań, bez podania minimalnych czy choćby wyjaśnienia, jakiej wersji dotyczą owe wymagania. Najlepiej jednak działać jako PR-owiec i onanizować się nad grą, która jeszcze nie wyszła.
@SprzatacZ -> Cytat: "i7 2,5K jest odpowiednikiem i5 3570K" -> Oto link i porównaj:
http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/processors/core/core-i7-processor.html
http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/processors/core/core-i5-processor.html
Zauważ, że i7 ma więcej pamięć CACHE (8MB, a nie 6MB) i więcej wątków do obliczenie (4/8, a nie 4/4), choć rdzenie i prędkości są prawie same (oprócz 4,00 Ghz). Takie jest różnica pomiędzy i5 a i7, nie mówiąc o cenie. Prędkości zegara to nie wszystko.
Co do Twojej rozdzielczości, to rzeczywiście nie jest różowo, bo im większy rozmiar obrazu, tym więcej mocy PC wymaga (prędkości i pamięci).
@kaszanka9 - oczywiście, że 660-tka jest cienka. Sam osobiście ją w przeszłości posiadałem a później nawet w SLI więc wiem co mówię. Widocznie Ty ją posiadasz i uraziłem Twoje "ego". Jednak teraz to nic nie zmienia bo GTX 660 jest po prostu aktualnie minimalnym minimum do pogrania (chyba, że kogoś nie interesuje gra w FULL HD i lubi grać na średnich detalach). Co do 2500K podkręcony do @4.5 ma wydajność haswella na zegarach @4.0 - więc jest na prawdę przyzwoicie. Można dodać, że dobre sztuki 2500k idą na @4.8 i więcej (przy napięciu poniżej 1.4V). Nie będę z Tobą dyskutował bo widocznie nie jesteś w temacie. Poczytaj troszkę na ten temat a potem możemy popisać.
@Franuss -> Oczywiście, że nie używam Full HD, ale gram na gry na wysokich detalach (nawet Metro Last Light). Takie jest różnice zwykły HD a Full HD. Ma swoje zalety i wady.
Co do prędkości procesora... To nie wszystko, bo zapomniałeś o rdzenie/wątków i pamięci CACHE, bo niektóre nowe gry tak wymagają więcej.
[34]
Biorąc pod uwagę, jakie gówna są wydawane w dzisiejszych czasach i jaki gatunek w większości reprezentują, to TEW jest eksperymentem. Co do wziętych z dupy wymagań, już Ci wcześniej odpisałem. Gra designem i klimatem stoi a ten będzie ten sam na konsoli za 300zł i master rigu za 5000zł. Gra do tego bedzie powolna, więc i 60 klatek na sekundę nie będzie Ci potrzebne.
@Sir Xan -> Cóż pozostaje mi tylko czekać na premierę i trzymać kciuki za mój sprzęt :P
Czytałem też na innych forach,że te 4GBV RAM jest,ale dla odpowiedników GTX'a 670 co też wynika z samych wymagań - "Nvidia GeForce GTX 670 lub odpowiednik z 4 GB VRAM".
To mnie trochę podniosło na duchu,tylko pytanie czy to prawda..
Czekam jeszcze tylko na to info:
Do uruchomienia gry w 1080p oraz Ultra teksturach potrzeba 6gb vram a na Hight 3gb ,....a ostatnio miałem ciekawa rozmowę jak co poniektórzy tutaj krzyczeli że do gier w 1080p na 100% starczy ci 2gb vramu.......hahahaha, a co najlepsze jest to dopiero początek gier które coraz bardziej będą projektowane od podstaw zmyśla o X1 oraz PS4 w których najmocniejszym komponentem jest...pamięć jest jej sporo i do tego jest dosyć szybka, już nie mogę się doczekać jak przy premierze gier które będą wydawane tylko na nowe konsole i PC minimalną pamięcią na karcie będzie 2gb a rekomendowane to 4gb ......oraz od groma komentarzy o tym jak to twórcy skopali optymalizacje
--->Sebo1020 - to ja to mówiłem, różnica będzie głównie w tym że tekstury ultra nie będą kompresowane, czyli jakościowo będą lepsze, ale traktuj to jako bajer, ponieważ ani X1, ani PS4 nie wrzuci tekstur z 6GB z tej gry, bo jedyne karty które to obsłużą to Titany, oraz niektóre modele 780. Bajer dla bajeru, mam się cieszyć że zobaczę u siebie ultra ?, bo pewnie skok jakościowy pomiędzy high, a ultra to będzie jak być albo nie być dla tej gry. Wymagania gry to jedno, wygląd to drugie, a najważniejsza kwestia gameplay pozostaje taka sama. Wszystko to kwestia podejścia i zarobków, tak samo możesz się dobrze bawić za sprzęcie za 2-3K, i tak samo w 4K, z multiGPU, top CPU gdzie sama jednostka centralna kosztuje 20-25K. Nie wiem po co te wyśmiewcze posty.
@Sebo1020
Co jeśli powiem ci że ani X1 ani PS4 nie dostaną tych tekstur co PC na Ultra, bo po prostu nie mają tyle pamięci.
Konsole mają 8GB GDDR5, ale wykorzystują tą pamięć jako RAM+VRAM, dodatkowo sam system kradnie 1,5GB.
Dla gry zostaje więc 6,5GB. Stawiam więc że konsole dostaną tekstury jakościowo podobne do High na PC, a i to nie jest pewne.
Poza tym jeśli gra na Ultra/High będzie wyglądała tak jak na gameplayach to została okropnie źle zoptymalizowana, gra nie wygląda lepiej niż bardzo zmodyfikowany Skyrim któremu starcza 2GB VRAM, przy 3GB to możesz już sobie sporo teksturek 4k wgrać.
--->Legion 13 - bardziej mi to wygląda na szum marketingowy, aby było o grze głośno, bo karty Titan ma mniej niż 1% graczy na świecie. Co więcej niektórzy zmienili już je na 980, ja nadal czekam na następcę z prawdziwego zdarzenia, ale też o tym przez chwilę myślałem głównie z myślą o 4K. Nowe GPU to 4GB vram, czyli biorąc to pod uwagę nic z tego nie wyniknie, jak gra wyjdzie w poniedziałek to zrobię specjalnie screeny z 3 i 6GB i sami sobie porównacie, ale wątpię abyście się doszukali gigantycznych różnic ;) Poza tym zapomniałem dopisać gra jest bardzo dynamiczna, a te różnice głównie widać w powolnych "statycznych" produkcjach.
A.l.e.X--> To ja wiem, najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to że nawet najnowsze karty od zielonych 970 oraz 980 nie będą już na starcie miały możliwości odpalenia tych tekstur, tylko nie w tym rzecz, wcześniej rozmawialiśmy o zakupie karty oraz jej pojemności w pamięć i większość komentarzy było takich że do grania w 1080p w maksymalnych ustawieniach gry na 100% będą ci śmigać na karcie z 2gb gdzie jest to bzdura i stąd ten "wyśmiewczy post" zwłaszcza przy takich informacjach jak podałem wyżej 2gbvram pozwoli ci na tekstury w jakości medium, a to dopiero początek gier które będą coraz bardziej przystosowane do działania na kartach z coraz to większa pojemnością w pamięć, a optymalizacje będzie wyglądać tak jak jest teraz czyli gra będzie na starcie wykrywać ci pamięć na karcie i jeśli będziesz mieć jej za mało to automatycznie wybrane opcje graficzne będą blokowane, era x360 oraz ps3 już się skończyła
Legion 1--> Ale ja ma to zupełnie gdzieś jakie tekstury dostana konsole, teraz przy projektowaniu gier twórcy nie będą się bawić w kompresie tekstur czy czegokolwiek bo nowa generacja im na to pozwala, widać to ładnie po samych pojemnościach nowych gier gdzie na X1 oraz PS4 nie ma już napędów DVD tylko jest Blu Ray a każda gra i tak jest instalowana na dysk twardy
I nie zapominajmy więcej pamięci na karcie to nie tylko lepsze efekty czy aktywne opcje ale co ważniejsze płynna rozgrywka i eliminacje większości problemów dzisiejszego grania na PC w tym ...stuttering który jest jak plaga zwłaszcza na kartach z 2gb vram, wiem coś o tym bo sam posiadałem taką kartę i aż oniemiałem jak większość problemów znikło kiedy zamieniłem ja na wersje z 4gb
Boże kochany jaki płacz i zgrzytanie zębów w komentarzach... a przecieracz każdy człowiek o zdrowym rozsądku i choć trochę orientujący się w temacie doskonale zdaje sobie sprawę z tego że te wymagania są najzwyczajniej w świecie sztucznie zawyżone z wiadomych powodów. Przecież Ryse: Son of Rome na PC czyli gra która na każdym materiale wideo prezentuje się o co najmniej kilka klas lepiej od The Evil Within ma zauważalnie niższe zalecane wymagania sprzętowe (z wyjątkiem pamięci RAM) co już w samo w sobie powinno dawać do myślenia no chyba że ludzie z Tango Gameworks faktycznie odpuścili sobie optymalizacje.
@SprzatacZ -> Jak nie będzie działał na full, to istnieje inne rozwiązanie. Możesz grać na 1280x1024 (lub podobnego) zamiast 1980x1080, ale na panelu NVIDIA musisz ustawić tryb skalowania na "Proporcje". W ten sposób zaoszczędzisz moc GPU i pamięci VRAM na rzecz płynność i lepsza grafika kosztem "szerokość" ekranu. ;) To tylko moja przyjacielska rada. ;) Ale życzę Ci dużo szczęścia i oby Twój PC wystarczyło w zupełnie. ;) Ale jeśli Twój PC nie wystarczy na Ultra, to mocno się zdziwię. :) Bo ta wymagania jest tak absurdalna w stosunku do jakość grafiki grze, że nie chce mi wierzyć. ;P
Historia zatacza koło. 5 lat temu kupiłem kompa z gtx 280 1 GB VRAM. I pamiętam, że był wielki szum wokół GTA IV, bo gra wymagał 2 GB VRAM do odpalenia na maksymalnych. Oczywiście okazało się, że na 1 GB można spokojnie pograć, wystarczyło kilka łatek. Sama karta wystarczyła do końca generacji i większość gier chodziła na ultra/wysokie. W tym roku kupiłem kompa z GTX 770 2 GB i teraz też znowu słyszę że jakieś gry potrzebują 3,4 GB VRAM. Watch dogs, który podobno też wymaga 3 GB VRAM u mnie chodzi na ultra, tekstury wysokie, antyaliasing czasowe SMAA w 60 klatkach na sekundę. Jak wszystko machnę na maxa to mam gdzieś około 30-40 fps. Więc nie ma co się denerwować. Jestem przekonany że na tej karcie można dojechać do końca tej NOWEJ generacji na ustawieniach wysokich, Full HD, z pominięciem jakiś pierdół. Stuttering natomiast to jest niedopracowanie ze strony twórców. Sposób doczytywania tekstur nie jest zoptymalizowany i nawet 6 GB VRAM może nie pomóc.
Sir Xan [32] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002&N=1#post0-13425499
Cytat: "kop do fps duży, ale grafika okropieństwo." -> Mylisz się. Mam 60 FPS (poważnie!), ale grafika Metro wygląda CUDNIE
Nie mylę się, pisałem odnośnie użycia opcji SSAA mniejszej niż 1, bo w metro da się ustawić 0.5 (połowę) co daje kopa fps, ale o połowę obniża jeszcze rozdzielczość i wtedy wygląda okropnie.
Po za tym ty chyba masz gtx 660, jeżeli grasz na 720p to dużo tracisz, bo ona jest za mocna na tylko 720p, na twoim miejscu zmieniłbym monitor, to góra kilka setek, choćby też na 19 albo kilka cali więcej, ale fullhd, to jest nawet koszt poniżej 400 pln, myślę warto wyłożyć i spożytkować możliwości gtx 660 lepiej.
Franusss [36] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002&N=1#post0-13425542
oczywiście, że 660-tka jest cienka. Sam osobiście ją w przeszłości posiadałem a później nawet w SLI więc wiem co mówię.
Żenada, ty masz jakiekolwiek pojęcie, widać trafiłem na pustaka typu ultra albo nic, gtx 660 NIE JEST CIENKA, a reszta to są twoje brednie, i nie, nie mam tej grafiki. Na pewno nie jest to minimum do pogrania.
Nie będę z Tobą dyskutował bo widocznie nie jesteś w temacie. Poczytaj troszkę na ten temat a potem możemy popisać.
No właśnie pokazałeś jaki jesteś pc master race fanboj wielkie zero.
Proszę oto ta twoja słaba gtx 660 fullhd high w crysis 3 http://pclab.pl/art52489-6.html
Sebo1020 [40] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002&N=1#post0-13425567
Do uruchomienia gry w 1080p oraz Ultra teksturach potrzeba 6gb vram a na Hight 3gb ,....a ostatnio miałem ciekawa rozmowę jak co poniektórzy tutaj krzyczeli że do gier w 1080p na 100% starczy ci 2gb vramu.......hahahaha, a co najlepsze jest to dopiero początek gier które coraz bardziej będą projektowane od podstaw zmyśla o X1 oraz PS4 w których najmocniejszym komponentem jest...pamięć jest jej sporo i do tego jest dosyć szybka
Bo na 100% STARCZY 2gb to bardzo ładnych tekstrur (bo tekstury to nie jedyna rzecz która zabiera vram a np. AA), nikt nie pisał o fanaberiach typu ultra, i to nie żaden początek to JUŻ JEST KONIEC, nowe konsole mają nawet nie 6gb ramu, xone ma marny gddr3, ps4 ma chyba teraz 5,5 gb ramu gddr5, minimum 1gb ramu musi iść na kod programu gry, więc absolutny maks na konsolach to jest 4,5 vramu i więcej tyle na pc nie będzie potrzebne, a jak będzie...
to znaczy, że olali pc i nie zoptymalizowali tylko wrzucają do vramu jak leci byle co i byle jak, takie fakty, bo ram na konsoli i pc mieści dokładnie tyle samo.
bo ja ci napisał też alex, różnica między high a ultra może być mizerna, a konsole i tak tego nie zmieszczą
Według mnie wszystko co działa na konsolach poprzedniej generacji ( xbox 360 i Ps3 ) Powinno zadziałać na :
- procesorze dwurdzeniowym 2,8 GHz
- 2 Gb Ram
- karta graficXbox 360 ma podobną specyfikacje a Evil Within ma na nim działać więc to że ma takie wymagania na pc to tylko wina złej optymalizacji ze storny twórców. W grach powinny być opcje grafiki : Niskie , Konsolowe , średnie , wysokie , ultra.
@kaszanka9 -> Cytat: "bo w metro da się ustawić 0.5 (połowę)" -> Ahaa! SSAA 0.5x ... Rzeczywiście wyglądał to nieciekawe. Czyli odwrotnie - wydajność kosztem jakość. Już wolę wyłączenie SSAA.
Cytat: "jeżeli grasz na 720p to dużo tracisz, bo ona jest za mocna na tylko 720p, na twoim miejscu zmieniłbym monitor" -> Dzięki za radę, ale nie wiem, czy GTX660 daje radę z Wiedźmin 3, Batman 3 lub podobnego na wyższe rozdzielczości z pełne jakości grafiki. ;) Na razie poczekam na GTX 960, zobaczymy i może zastanowię się nad zakupem lepsza karta i większym monitorem. :) Ale jak znam życie, to nie opłaca się kupić nowe karty w dniu premiery, tym bardziej, że GTX660 jest nadal wystarczający do tej pory.
Cytat: "gtx 660 NIE JEST CIENKA" -> Też potwierdzam, że nie jest cienka. :) Na razie nie spotkałem gry AAA, co byłbym zmuszony grać na medium. :) Ale może @Franusss używa 1980x1080, a więc nic dziwnego, że GTX660 nie radzi się z niektórych gier ze skopane optymalizacje na takiej rozdzielczości, bo nie jest przeznaczony do takiej celu. GTX660 może nie jest najlepszy w porównaniu do GTX 7xx i 9xx, jeśli chodzi o Full HD, ale na pewno nie jest taki słaby nawet w roku 2014. :)
@Sir Xan -> Bardzo dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi oraz bardzo przyjacielską postawę. :)
Tak to prawda,że wymagania są wprost absurdalne w porównaniu z końcowym efektem no ale teraz pozostaje nic tylko czekać na premierę,aby się przekonać.Również mam nadzieję,że pieniądze które wydałem nie pójdą w błoto :P
Serdecznie Pozdrawiam.
komor25612 [49]
- procesorze dwurdzeniowym 2,8 GHz
Nie do końca, xbox360 ma 3 rdzenie po 3,2 ghz, chociaż to jest już stary procek, ale przez lata zoptymalizowali pod niego kod, jednak najnowsze pentiumy powinny się równać dzięki nowej architekturze z tym.
Masz dużo racji, potem są wręcz kuriozalne sytuacje, gdzie na starutkim xbox360 można pograć w crysisa 3, a na pc sztucznie wymaga dx11, kompletnie olali posiadaczy np. całkiem jeszcze mocnych gtx 2xx, przynajmniej tych wyższych modeli.
I zawsze się to samo zastanawiam, co jest, że na starych szrotach można pograć, a na pc zaraz wymagania kilkukrotnie wyższe.
Sir Xan [50]
No nie wiem, większość uważa, że lepiej grać w wyższej rozdzielczości niż jakości, a kombinacje typu lepsza jakość kosztem rozdzielczości wypadają gorzej nawet jak na fullhd musiałbyś grać na niższych ustawieniach.
Po za tym monitory do pc to są wszystko lcd, a więc granie w innej rozdzielczości niż natywna psuje obraz, więc jakbyś kupił taki monitor to byś musiał grać w fullhd.
Jest też sprawa tego, że wszyscy wiemy jak wygląda dość często sprawa grafiki na pc, kilka opcji niżej, różnica prawie niezauważalna, a fps znacznie lepszy.
Jak podałem link, w c3 gtx 660 na fullhd high radzi sobie doskonale.
Podsunąłeś mi nawet pomysł z tym metro i ssaa na 0.5, bo akurat mam kartę amd i mogę użyć w niej skalowania gpu, NV chyba też ma odpowiednik już, i bym sprawdził jak to wygląda, dobra opcja dla tych co chcą oszczędzić na rozdzielczości, a nie psuć obrazu na lcd, bo wtedy sterownik przeskaluje do natywnej.
SprzatacZ [51]
Tak to prawda,że wymagania są wprost absurdalne w porównaniu z końcowym efektem
No właśnie...
Ja swojego starego 5 letniego HD5850 męczę grając w 1080p w nowe gry a tu widzę kolega z GTX 660 gra na 720p :O Ja tam wolę grać w 1080p na low, niż w 900p/720p na medium...
Ciekawe bardzo... Za chwilę do sprzedaży wejdzie gtx 960, wg plotek będzie miała 2 GB VRAm i segment cenowy ~1000 zł. Czyli ten zdecydowanie popularniejszy niż >1500 zł. I teraz sytuacja gdy ktoś kupuje nową kartę z nowej architektury za 1k i nie mieści się w rekomendowanych wymaganiach...
i7? 4GB VRAM? Czy to aby na pewno wymagania pod tą tunelówkę czy może pomylili je z jakimś sandboxem? Wyczuwam optymalizacyjnego, kolejnego już gniota w tym roku.
@kęsik -> W czym problemu? :) Ty po twojemu, a ja po swojemu. Nie przejmuj się o mnie, bo tak naprawdę mnie nie przeszkadza. :) Graj na 1080p, jak chcesz. :) Ale jeśli gramy na multi, to już inna sprawa, bo szerokość ekranu też ma znaczenie. A ja gram głównie tylko w kampanie dla pojedynczy gracz. :)
@Black Star -> Jeśli GTX 960 będzie miał tylko 2 GB VRAM za takie 1000zł, to nie ma sensu jest kupić, bo GTX 660-680 ma tyle samo pamięci wideo, choć mniej wydajności. Wtedy lepiej jest zaoszczędzić dodatkowo 400zł na GTX 970 z 4 GB VRAM i lepszy wydajność. :) Wątpię, by NVIDIA do tego posunął, a więc raczej stawiam na 3 GB VRAM. :) W końcu "prędkości zegara" to nie wszystko. :)
@Sir Xan No właśnie sęk w tym, że wielu ludzi nie stać na dołożenie jeszcze 400 zł (40% ceny). A poza tym tu idzie też o dobre wykorzystanie pamięci a nie o jej ilość - w końcu ilość pamięci to też "nie wszystko" ;)
Do tzw januszy optymalizacji, januszy silników, januszy gamingu wszelakiego:
a) id Tech 5 pożre każdą ilość VRAMu, jaką macie. Związane jest to z virtual texturing. RAGE wymagał 3GB VRAMu (w 2011 roku, czy kiedy to on tam wyszedł), by nie mieć problemów ze streamowaniem tekstur. Tak, mogliście go odpalić na niższej ilości, ale widać było, jak silnik doczytuje tekstury (polecam zrobić szybki obrót o 180 stopni, by zobaczyć jak to wygląda)
b) i7 jest potrzebne do dekompresji tekstur (wydajność). Jeżeli macie GPU od nVidii, dekompresją zajmuje się GPU, bo silnik wspiera CUDA (GPU transcode)
c) wydaje mi się, że większość ludzi myśli, że jak nie pogra na Ultra detalach, to uważa, że nie pogra w ogóle. Po to macie suwaki detali, by je ustawić pod siebie
d) to, że kupiliście grzałę za 3 kafle nie oznacza, że twórcy gier będą robić maksymalne detale tak, byście mogli pograć na ultra przez 2 lata. To się nazywa future-proofing. Wrócicie do gry za parę lat, będziecie mieli ładniejszą grę.
e) ocenianie optymalizacji po maksymalnych detalach to głupota.
These days, many people seem to judge the "optimization" (a broadly misunderstood term if I ever saw one!) of games on how they run at "max" settings. What does this mean in practise? Let's say I'm porting a game to PC, and I'm trying to decide which options to include. I could easily add the option of rendering shadow depth buffers at 32 bit precision and up to 4096x4096 instead of the 16 bit and 1024² default. But what would this actually cause to happen? Basically, it will improve IQ and image stability, especially at very high resolution. However, let's assume for the sake of argument that it also halves the framerate of my port, when enabled.
In the prevailing simplistic mindset, I just went from a "great, optimized port" to a "piece of shit port showing how my company is disrespectful of PC gamers" merely by adding an option to my game.
To tutaj wyżej to wytłumaczenie Durante, twórcy DSFixa. Całość do znalezienia na NeoGafie.
f) niektórzy się przyzwyczaili za bardzo do poprzedniej generacji, gdy gry chodziły im na maksymalnych detalach, bo były pisane pod PS3/X360. Nie, The Evil Within to nie pełny cross-gen - gra ma port na starą generację robiony przez zupełnie inny team. Wersja PCtowa to ten sam projekt co wersja na PS4/XBO
g) tak bardzo niektórzy narzekali na ograniczanie rozwoju grafiki w grach. Cóż, postęp kosztuje. Na Crysisa też narzekaliście, że nie potraficie go odpalić na maksymalnych detalach? Na Dooma 3 też, gdy okazało się, że gra na ultra wymaga 512MB VRAMu, gdy najmocniejsze karty wtedy miały po 256MB?
h) nigdy, ale to przenigdy nie wierzcie nikomu, kto mówi, że X RAMu (czy to zwykłego czy na GPU) wystarczy. RAMu nigdy dosyć. A jak ktoś uwierzył, że 2GB VRAMu na GPU wystarczy na maks detale - gratuluję głupoty. Już niektóre gry z poprzedniej generacji (RAGE, Crysis 3, etc) wymagały więcej.
i) to, że gra jest sandboksem nie oznacza jeszcze, że z automatu pożera więcej VRAMu niż korytarzówka. Skyrim korzysta z cholernej ilości tych samych tekstur (innymi słowy kopiuje na potęgę). idTech 5 tego nie robi.
http://i.imgur.com/pQNNMR1.jpg - Skyrim i problem tilingu.
http://1.bp.blogspot.com/-6fwLCgG7X_4/TpmXHL9tlTI/AAAAAAAAUdw/88XLLc6DXJo/s1600/Rage%2B%2B-%2B%2B5.jpg - RAGE.
@Black Star -> Tu się zgodzę i masz rację. :)
Jeśli chodzi o 400zł, to lepiej dla gracze, jeśli będą poczekać do premiera GTX 960 zamiast kupować GTX 970. :) Nie opłaca się kupować droższe karty, kiedy te modele nie są ostateczne, bo NVIDIA ma jeszcze as w rękawie do dalsze rozwoju karty w planach przyszłości. :P Kupiłem GTX 660 kilka latach temu (przed premiera GTX 7xx i o tym nie wiedziałem) i w ten sposób trochę zaoszczędziłem na nowsze karty (nie GTX 760, lecz coś w stylu GTX 1xxx). :)
Co do VRAM... Im większy rozdzielczość, tym więcej VRAM potrzeba dla utrzymanie wydajności.
A teraz uwaga! Warto zwrócić uwagę na wymagania Ryse: Son of Rome. Link:
https://www.gry-online.pl/newsroom/ryse-son-of-rome-na-pc-poprawione-wymagania-sprzetowe/z315616
Czy zauważyliście różnice "zalecane" a "zalecane do 4K"? GTX780 ma 3 GB VRAM.
Krótko mówiąc, ta zalecana wymagania Evil Within prawdopodobnie jest skierowany do rozdzielczość 4K i wszystko nabiera sens. :)
Henrar
tak bardzo niektórzy narzekali na ograniczanie rozwoju grafiki w grach. Cóż, postęp kosztuje. Na Crysisa też narzekaliście, że nie potraficie go odpalić na maksymalnych detalach? Na Dooma 3 też, gdy okazało się, że gra na ultra wymaga 512MB VRAMu, gdy najmocniejsze karty wtedy miały po 256MB?
Problem w tym, że tu nie ma żadnego postępu, a przynajmniej ja go nie widzę. Nikt nie miał zastrzeżeń do wymagań battlefielda 3 czy crysisa ponieważ te gry były pewnym przełomem w silnikach graficznych. Głównie o czym mówiło się w kontekście tych gier to grafika. Natomiast ta gra nie ma jakiejś oszołamiającej grafiki, wygląda dobrze i tylko tyle. Wymagania ma natomiast jakby miała być wyznacznikiem nowych standardów graficznych.
@mevico:
Widziałeś tekstury na Ultra w Shadow of Mordor? Skąd wiesz, czy nie są tak duże, by usprawiedliwić 6GB VRAMu zużycia?
Henrar
A gdzie w moim poście masz sugestie, że pisałem o Shadow of Mordor. W przypadku Shadow of Mordor masz jasną informacje (jeżeli nieoficjalny screen można tak nazwać), że dotyczy rozdzielczości UHD. Tutaj natomiast nie masz takiej informacji.
Nawiasem mówiąc SoM też ma przegięte wymagania w stosunku do tego co można zobaczyć na ekranie.
@Henrar Zapanowała ostatnio moda na popisywanie się wiedzą i nadużywanie zwrotu "janusz". Dla niektórych podzielenie się swoją wiedzą automatycznie oznacza potrzebę wywyższenia, a przecież można to zrobić bez ubliżania i przytykania innym, i tu niespodzianka, taki post wcale nie będzie odebrany mniej profesjonalnie, a wręcz przeciwnie. Internet jednakowoż od dobrych paru lat jest miejscem, gdzie można się dowartościować przez nawtykanie innym, więc w sumie nie powinienem się dziwić.
Przytoczony przez Ciebie cytat ma sens, gdy mówimy o przypadku , w którym gra zostając przeniesiona z konsoli na PC, i twórcy dodali dodatkowo opcję ultra właśnie dlatego, by jak pisałeś, w przyszłości pocieszyć się grafą lub wykorzystać potencjał drogich kart. W tym przypadku więc ultra >> lepiej niż na konsoli. Natomiast w przypadku, gdy do odpalenia takich samych detali jak na konsoli, potrzeba dwa lub trzy razy więcej mocy obliczeniowej zarówno karty jak i proca, wówczas mówimy o skopanej optymalizacji. Specyfikacja konsoli jest przecież znana i można to łatwo porównać.
"h) nigdy, ale to przenigdy nie wierzcie nikomu, kto mówi, że X RAMu (czy to zwykłego czy na GPU) wystarczy. RAMu nigdy dosyć. A jak ktoś uwierzył, że 2GB VRAMu na GPU wystarczy na maks detale - gratuluję głupoty. Już niektóre gry z poprzedniej generacji (RAGE, Crysis 3, etc) '
To bardzo ciekawe, tylko że we wszystkich testach wyżej wymienionych gier zarówno 770stka jak i 280x, które maja tylko 2 GB RAM odpalały te gry na maksymalnych możliwych detalach w 1080p i nie spadały poniżej 35 fps. Więc w którym miejscu te gry tak bardzo tego potrzebują?
Nowy Wolfenstein pokazuje właśnie, że nie ma żadnej widocznej dla oka różnicy w 1080p, gdy gra bierze z karty 2 GB a gdy bierze 3 GB na kompresję tekstur. Poza tym jak tu już wspominano - jeżeli grafika jest tak przełomowa, jak Crysis to wtedy nikt nie narzeka. Problem pojawia się, gdy wyższe wymagania ma gra, która wygląda gorzej.
I jeszcze jedno - ludzie tak się burzą, bo to są rekomendowane wymagania. Dla mnie zwrot rekomendowane wymagania oznacza, że w takiej konfiguracji płynnie pogramy na medium/high, a nie w ULTRA detalach i uberprókowaniu.
Black Star
Natomiast w przypadku, gdy do odpalenia takich samych detali jak na konsoli, potrzeba dwa lub trzy razy więcej mocy obliczeniowej zarówno karty jak i proca, wówczas mówimy o skopanej optymalizacji. Specyfikacja konsoli jest przecież znana i można to łatwo porównać.
To nie do końca tak. Konsola ma to do siebie, że jest zamkniętym, zunifikowanym systemem, więc nie można wymagać od pc o identycznych podzespołach, że gra pójdzie na nim tak samo lub podobnie.
Dodatkowo warto zauważyć, że nowe konsole mają kilkakrotnie wyższą wydajność niż stare a np. taki last of us nie różni się jakoś oszołamiająco na PS4 i PS3.
@Black Star -> Cytat: "ludzie tak się burzą, bo to są rekomendowane wymagania. Dla mnie zwrot rekomendowane wymagania oznacza, że w takiej konfiguracji płynnie pogramy na medium/high, a nie w ULTRA detalach i uberprókowaniu." -> Pytanie tylko, czy ta wymagana jest nastawiona do gry w rozdzielczość 4K (4096x3112 lub mniej)? Spójrzmy na wymagania Ryse: Son of Rome i zauważ, że:
- wymagania sprzętowe do gry Ryse w rozdzielczość 4K to procesor i7 i GTX780 z pamięć 3 GB VRAM),
- wymagania do gry Ryse w rozdzielczość HD lub mniej wystarczyło procesor i5 i GTX660 z pamięć 2 GB VRAM.
Tylko pamięć RAM jest ten sam. Oto link jeszcze raz:
https://www.gry-online.pl/newsroom/ryse-son-of-rome-na-pc-poprawione-wymagania-sprzetowe/z315616
Zauważ, że twórcy Evil Within podali od razu "rekomendowane", a nie podali "minimalne". Takie porównanie powinno dawać do myślenia. Jeśli nie mylę się, to kupowanie monitor 4K jest bez sensu, gdyż dużo kosztuje (cały PC).
@Black Star:
Zapanowała ostatnio moda na popisywanie się wiedzą i nadużywanie zwrotu "janusz". Dla niektórych podzielenie się swoją wiedzą automatycznie oznacza potrzebę wywyższenia, a przecież można to zrobić bez ubliżania i przytykania innym
Problem w tym, że powtarza się to ludziom od lat a oni wciąż swoje. Ileż można.
Przytoczony przez Ciebie cytat ma sens, gdy mówimy o przypadku , w którym gra zostając przeniesiona z konsoli na PC, i twórcy dodali dodatkowo opcję ultra właśnie dlatego, by jak pisałeś, w przyszłości pocieszyć się grafą lub wykorzystać potencjał drogich kart. W tym przypadku więc ultra >> lepiej niż na konsoli.
Tekstury w Shadow of Mordor będą w wyższej rozdzielczości niż na konsoli. W The Evil Within też. To samo tyczyło się Wolfensteina (tak swoją drogą tekstury do RAGE'a w oryginale zajmowałyby ponad terabajt pamięci, jednak zostały masakrycznie skompresowane).
Natomiast w przypadku, gdy do odpalenia takich samych detali jak na konsoli, potrzeba dwa lub trzy razy więcej mocy obliczeniowej zarówno karty jak i proca, wówczas mówimy o skopanej optymalizacji. Specyfikacja konsoli jest przecież znana i można to łatwo porównać.
Porównujesz zamknięty system do otwartego jakim jest PC. Konsola nie ma zamulającego systemu operacyjnego ani obciążającego sprzęt API, jakim jest np. DirectX 9/10/11 (uwaga, DX w XBO to nie to samo, co PCtowy DX - one się różnią). Z konsoli wyciągniesz więcej niż z analogicznego PCta, bo to pierwsze urządzenie nie jest tak obciążone dodatkowym balastem, jak PC. Plus, jest to jednolita architektura, pod którą można się bawić w optymalizację. Konfiguracji PCtów jest od cholery i może się okazać, że Twoje x86 jest inne od mojego, bo Ty np. masz procesor Intela a ja mam od AMD. Albo ktoś ma starszego Intela bez wsparcia instrukcji takich jak AVX.
o bardzo ciekawe, tylko że we wszystkich testach wyżej wymienionych gier zarówno 770stka jak i 280x, które maja tylko 2 GB RAM odpalały te gry na maksymalnych możliwych detalach w 1080p i nie spadały poniżej 35 fps. Więc w którym miejscu te gry tak bardzo tego potrzebują?
Czytałeś o co mi chodzi? RAGE przy mniejszej ilości VRAMu ma problem ze streamowaniem tekstur (obrót o 180 stopni pokaże Ci to idealnie - tekstury zyskują ostrość po pewnym czasie).
Nowy Wolfenstein pokazuje właśnie, że nie ma żadnej widocznej dla oka różnicy w 1080p, gdy gra bierze z karty 2 GB a gdy bierze 3 GB na kompresję tekstur. Poza tym jak tu już wspominano - jeżeli grafika jest tak przełomowa, jak Crysis to wtedy nikt nie narzeka. Problem pojawia się, gdy wyższe wymagania ma gra, która wygląda gorzej.
Problem w tym, że Ty porównujesz grafikę jako całość. A są jej pojedyncze elementy składowe, które potrafią przymulić bardziej niż inne (tak jak np. cienie w cytacie od Durante albo Advanced DoF w Metro 2033).
I jeszcze jedno - ludzie tak się burzą, bo to są rekomendowane wymagania. Dla mnie zwrot rekomendowane wymagania oznacza, że w takiej konfiguracji płynnie pogramy na medium/high, a nie w ULTRA detalach i uberprókowaniu.
Kto powiedział, że rekomendowane wymagania oznaczają granie na medium/high? Nikt nigdy o czymś takim nie mówił. Minimalne wymagania to wiadomo - komortowa gra na niskich ustawieniach.
Aha: Co do reszty (Sir Xan) - porównywanie zużycia RAMu przez dwa silniki o odmiennej filozofii i podejściu do tekstur to głupota. CryEngine podobnie jak inne tradycyjne silniki nie korzystają z MegaTexture - one robią to samo co wymieniony przeze mnie Skyrim.
Więcej na ten temat tutaj (i oby mody nie skasowały tego linka):
http://www.reddit.com/r/Games/comments/265ixh/virtual_texturing_id_tech_5_or_why_do_wolfenstein/
@Henrar -> Cytat: "porównywanie zużycia RAMu przez dwa silniki o odmiennej filozofii i podejściu do tekstur to głupota." -> Wiem, że silnik CryEngine i id Engine 5 to nie samo. Nie trzeba mi wytłumaczyć. Szkoda tylko, że nie podali dokładniejsze informacje o wymagania sprzętowe choćby "minimalne".
Cytat: "komortowa gra na niskich ustawieniach." -> Owszem. Ale problem polega na tym, że u niektórych gier przy "Low" grafika wygląda dużo gorzej niż gry sprzed latach (na "High") na tej samej wymagania. A to dlatego, że twórcy robili grafika głównie z myślą o "High", a mało dbali jakość grafika na "Low". A dlaczego? Bo takie grafiki z dzisiejsze gry są uzależnione od teselacja i podobne elementy, takie są skutki. Oczywiście nie wszystkie gry cierpią na takie przypadki i na "Low" nie wyglądają tragiczne, ale to zależy od strategie i zaangażowanie twórcy gier.
Mam pytanie do Ciebie. Jeśli grałeś na Rage i rzeczywiście zużywało 3GB VRAM, to jakie rozdzielczość używasz aktualnie?
@Henrar
"Kto powiedział, że rekomendowane wymagania oznaczają granie na medium/high? Nikt nigdy o czymś takim nie mówił. Minimalne wymagania to wiadomo - komortowa gra na niskich ustawieniach."
To prawda, ale też nikt nigdy nie określił co to znaczy rekomendowane. Rekomendowane do czego? Do 4K, do FHD, dp grania powyżej 60 fps? Dlatego jest taki lament bo ludzie to różnie interpretują.
Problem w tym, że Ty porównujesz grafikę jako całość. A są jej pojedyncze elementy składowe, które potrafią przymulić bardziej niż inne (tak jak np. cienie w cytacie od Durante albo Advanced DoF w Metro 2033).
Widzisz, sęk w tym, że ja właśnie staram się napisać z perspektywy "janusza". Tego, który stanowi 90% rynku. Bo ty masz rację, wszystko co piszesz masz rację (albo pewnie masz, bo niektórych nie potrafię zweryfikować), ale zwykły użytkownik ocenia grafikę jako całość, i na zasadzie jaką różnicę widzi między suwakami.
I przyznać Ci muszę też rację, że niestety za dużo osób uważa, że jak nie pogra na ultra, to nie pogra w ogóle, podczas gdy większość gra na matrycy TN w 23 calach i włączenie niektórych opcji nic im nie da oprócz spadku klatek.
Cała bolączka w tych wymaganiach to właśnie to, że podali je bez sensu. Podali rekomendowane, nie odnosząc się do niczego. Wiedźmin 2 gdy włączyło się ubepróbkowanie zamulał wszystkie karty na rynku, oprócz SLI z 2 kart powyżej 2 klocków każda. Ale w rekomendowanych nie miał podane, że potrzebuje takiego zestawu. Podali wymagania dla komfortowego grania z większością opcji na high i tyle.
@Black Star -> Cytat: "Cała bolączka w tych wymaganiach to właśnie to, że podali je bez sensu. Podali rekomendowane, nie odnosząc się do niczego." -> Wiadomo, że OFICJALNE wymaganie sprzętowe od twórcy gier NIGDY NIE SĄ DOKŁADNE NA 100%, ANI PEŁNE INFORMACJE. Wiedziałem o tym od dawna, dlatego nie przejmuję się o tym. Poczekam na DEMO i wypróbuję. Niech większości zagrają na Full HD/1080p (lub 4K) i będą o czym popłakać, kiedy ja pogram na 1280x1024 (720p) bez stresu. XD Żartuję. XD Ale taka jest cena za większy rozdzielczość i trzeba coś zrezygnować w zamian. Albo jakość albo rozdzielczość. :)
Opanujcie swe emocje, gra będzie dostępna to się przetestuje i wszystko będzie wiadome.
Same wymagania jednak wydają się lekko zawyżone.
@BasrtekZ -> Masz absolutnie rację. :) Lepiej poczekajmy, aż ktoś przetestuje za nas i da odpowiedź. A więc zamykam temat.
Cytat: "Same wymagania jednak wydają się lekko zawyżone." -> Dlatego mam takie wrażenie, że jest do gry w rozdzielczości 4K. XD