Hyde911 ---> a co ma poradnik w spólnego z recenzja? Po do tu się dopisujesz. Poradnikami zajmuje się inna część firmy niż recenzjami. Masz problem napisz do GOLa maila i zapytaj się dlaczego nie ma recenzji gry dostępnej od wielu miesięcy.
Hyde911 ->
Recenzja będzie w poniedziałek.
Longwinter ->
Nie recenzujemy niedokończonych gier, w których brakuje połowy zawartości.
Wersja Early Acces - bo chyba ją masz na myśli - była opisywana i ogrywana w tvgry kilkukrotnie.
Łosiu [6]
To dlaczego Verminus tłumaczy Longwinterowi/Soulcatcherowi takie rzeczy (o których na bank wie)?
Jedyne wytłumaczenie - tak naprawdę dla innych (?).
Jeśli ktoś będzie miał problem z zaliczeniem któregoś zadania z powodu błędu gry np -> Zanieś liścik Alexey'a do jego "bratniej duszy" w Highpool zalecam zmianę języka z polskiego na angielski mi pomogło :)
Próbowałem rozwiązać zadanie w wiosce Kolejarzy - wodzowie mimo moich mediacji nie chcieli ze sobą się dogadać. Mimo postępowania tak jak w poradniku napisano - nic to nie dawało. Przeczytałem na zagranicznych forach jak sobie inni z tym poradzili - kazano ręcznie napisać słowo, które jest w pewnym momencie w dialogu podkreślone - w polskim dialogu nie było podkreślone, pisanie słowa po polsku czy angielsku nic nie dawało. Dopiero przełączenie sie na język angielski pomogło.
wstyd tłumacze, że nie zaaplikowano jednego z możliwych rozwiązań questu do gry w polskiej wersji i trzeba sie przełączać na angielska...
rozwiązanie questu po angielsku: http://www.youtube.com/watch?v=sYHf67yBsPc
Czu ktoś był na tyle durny jak ja i wybrał broń cięzką?:) jeśli tak to może wie jak poradzić sonie z idiotyczną częstotliwością zacinania się tej broni, bo mam jednego członka druzyny całkowicie bezużytecznego - pierwsza akcja - zacięcie się broni, druga tura - odblokowanie(tak jest w każdej walce - w każdej!!!), które kosztuje 7 AP!
Zacięcia broni powinna minimalizować umiejętność (atrybut?) "koordynacja" oraz dodatki do broni, n.p. "magazynki" - tyle że nie wiem jakie dodatki ma broń ciężka ;) W innych broniach zacięcia można sprowadzić do "0" ;) Niemal ;) Bo choć pisze "0" to i tak zdarza się "blokada" - b.rzadko..
niestety, ciężka broń jest niemodyfikowalna, przynajmniej ta z początków gry.
pablo397: to nie wina poradnika, tylko gry. Nadal posiada błędy... Dwie osoby (i to kilkakrotnie) sprawdzały ten wątek, więc jest pewność, że jest opisane OK. Błędy występują zdecydowanie częściej na polskiej wersji (znane mi - to właśnie z Alexey'em z Highpool oraz w becie zawiadomienie radiowe w sprawie kopalni Leve L'upe).
Jeśli chodzi o broń ciężką: jest całkowicie niemodyfikowalna nawet w późniejszym etapie, zużywa dużo amunicji, często nie ma mocnego przebicia pancerze oraz często się zacina. Jedyny plus - często umożliwia pozbycia się przeciwnika jednym ruchem.
Czyli broń ciężka to "szajs" tak zresztą jak myślałem ;) Żadna postać z mojej drużyny nie ma tej specjalizacji ;) Daje kupę dobrego "złomu" przy demontażu ;) Nie mogę też przekonać się do strzelb, tyle że nie mam specjalnie "podniesionej" tej umiejętności. Radochę dają karabiny szturmowe, snajperki czy pistolety zwykłe ;) Pistolety maszynowe z dodatkami też zdają egzamin - niestety ich wadą jest "pożeranie amunicji", czyli tylko jedna postać w drużynie może mieć n.p. "pepeszę" ;) 39 pocisków w powiększonym magazynku - ubawiłem się ..
pablo 397: mi udało doprowadzić do zawarcia sojuszu ale musisz mieć cwaniak i lizus przynajmniej na 6 i poprowadzić rozmowę żeby użyć gwoździa do przybicia torów i żeby case chyba tak się nazywał obciął też sobie rękę na znak pokoju.
A ja mam inny uciążliwy bug - wywala mnie notorycznie tylko w jednej lokacji w Obozie Kolejarzy właśnie. Jakbym nie skonfigurował grafiki wykop na pulpit. Raz udało mi się wejść, ale save nie odczyta. Ktoś ma taki problem ? Grę zakupiłem w GOG
Oczywiście przed rozmową z tym szefem Kbebeeaabe zrobić save bo rozmowa może pójść nie tak i próbować do skutku aż się trafi odpowiednie opcje dialogowe.
Co mam zrobić z tym gościem ? o.O
Co mam zrobić z Rektorem ?
Flyby masz rację, broń cięzka to idiotyzm, wziąłem na początku raczej z sympatii do Falouta(miniguny!) niż zdrowego rozsądku. Poza tym myślałem, że jakoś przemęczę się na początku, bo z tego co wyczytałem na roboty broń ciężka jest świetna, a energetyczna na początku daje nikłe obrażenia. Ale wole już postać z bronią energetyczną dająca po kilka punktów obrażeń(ta broń się nie zacina z definicji) niż całkowicie bezużytecznego wojaka z potencjalnie potężnymi obrażeniami.
Do mnie Rektor coś zaczął gadać coś po Włosku potem się do mnie przyczepił aż podczas jakiejś walki dostał kulkę i tyle go widziałem nie odkryłem do czego był przydatny :)
no i znalazlem bug neverending exp.
Wlasnie wszedlem do wiezienia ( najpierw zrobilem kolejarzy oraz tam wioska co byli mutanci ect. teraz zostalo mi pojsc za glownym zadaniem w sumie.
otoz prdstalem sie za brama oraz dalej podziemiami do handlarza a tam jest obok niego dzialko male i moge je mechanizowac ile sie da
Najlepszy układ to głównie przez niedopracowanie gry to jedna postać z sniper na 10, i pozostałe po 3-4 w pistoletach i reszta 10 na bron energetyczną, po tym zabiegu przejście walk nawet na najtrudniejszym poziomie po trudnym początku jest bardzo proste. Warto też poradnik uzupełniać o eliminacje bugów (bo bez tego można polec przy niektórych questach), aczkolwiek pewnie to kiedyś naprawią. W wielu przypadkach pomaga zmiana języka na angielski, bo wtedy są opcje dialogowe jakich w polskiej nie ma. Ma być patch w ciągu 24 godzin, zobaczymy.
Gdzie znaleźć umiejętność wiedz o przyrodzie bo nigdzie jej nie widzę do wyboru?
Gorczas: jest to ta umiejętność z "umiejętności ogólnych" z ikoną namiotu... w ang wersji Outdoorsman
Gdyby przypadkiem był już ktoś w Hollywood, czy mógłby mnie pokierować co mam robić w misji z odnalezieniem "łowców niewolników" i z "zasolonymi" ? Pogadałem z Heidi, pogadałem z Veronicą, Veronica kazała mi rozbić szajkę łowców niewolników i opcjonalnie zająć się narkotykami (solą). Dalej za żadną cholerę nie wiem co robić. Wpis w dzienniku wskazuje, abym udał się do "Szybkiego", jednak u Szybkiego już byłem na początku odwiedzin Hollywood i teraz już nie ma go u Schwarga. Z narkotykami też zabawna historia - wszedłem do Hotelu Kalifornia, zabiłem w lobby odźwiernego, wszedłem do kanałów, rozwaliłem zbiorniki z solą. Wyszedłem, i co ? I rozbrzmiał w miejskim głośniku komunikat, jakoby to Dzieci Twierdzy (te pół syntki) miały coś wspólnego z narkotykiem "solą". Dodam, że w laboratorium z tymi kadziami do zniszczenia, nie było żadnej dokumentacji czy dowodów świadczących, że to właśnie oni za tym stoją. Był tylko komputer z "dużym czerwonym przyciskiem", który po naciśnięciu sprawiał że trzęsła się ziemia, jednak jakie są tego skutki - póki co nie mam pojęcia. Byłbym niewymownie wdzięczny za odpowiedź, bo postawiłem sobie warunek, że póki nie doprowadzę spraw z Hollywood do końca, póty nie pchnę wątku z Milicją Boga do przodu.
Udało się komuś uwolnić koszmar w wiosce Darwin i może podzielić się hasłem? Bo niestety część porad z poradnika nijak się ma do gry, pewnie faktycznie w oparciu o beta wersję powstał. Np. spędziłem z pół godziny szukając komputera, włamenie do którego miałoby jakoby otworzyć wejście do kompleksu Darwin.
dotes: owszem, poradnik był opracowywany wstępnie o betę, lecz finalna wersja została poprawiona w oparciu o oficjalne wydanie. Jeśli chodzi o kod do uwolnienia Koszmaru, mi nie udało się tego rozwiązać, ale również nie oczekuj, że do wszystkiego w tej grze są kody. Zamki na hasło znajdujesz po kilka w każdej lokacji - te które nie są kluczowe i związane z fabułą nie zawierają najczęściej jednoznacznego kodu i wymagają zhakowania.
Koszmar uwolniłem za pomocą hakowania.
Co do bugów, to jak dotąd (jestem w kanionie), napotkałem tylko jeden - a mianowicie w obozie kolejarzy specjalnie zapłaciłem pitbullowi za Kate/Rose/czy-jak-jej-tam, aby go nie zabijać a tym samym nie wywoływać konfliktu ze skorpionami, ale oczywiście po opuszczeniu lokacji, dostałem wiadomość radiową od szefa skorpionów, że zabiłem jednego z jego ludzi i on się za to odpłaci ...
dotes ---> Moim zdaniem nie ma kodu do uwolnienia koszmaru w darwinii albo dostajesz go gdy przejdziesz całość nie zabijając mutantów (da się). Ja otwarłem klatkę używając Computer Science na poziomie 6, będziesz potrzebował mięsa aby go nakarmić.
MrocznyWędrowiec ---> miałem tego samego buga z Pitbullem, ale potem jak zapłacisz tax w Prison Valley nie będą cię atakowali.
Opis wrażeń z Wasteland 2 (po przejściu Arizony):
Więc tak jestem po pierwszej połowie gry (Arizona) przesiedziałem w niej 40 godzin tak plus minus. Trochę w tym zasługi sporej liczby bugów, które są upierdliwe. Po tej pierwszej połowie grze wystawiam 3/5 duża w tym zasługa gęstego post-apokaliptycznego klimatu.
Do największych bugów zaliczam:
1. Potworna zasobożerność gry. Ja nie wiem, ale silnik Unity żre zasoby naprawdę spore. Przez to zdarzają się zacięcia, zwolnienia i stany doprowadzające do szewskiej pasji. 21 GB powinno żreć znaczniej mniej zasobów. Zwłaszcza, że dla porównania mocno zmodyfikowany Skyrim wcale nie żre zasobów (przynajmniej w takim tempie).
2. Kompletny brak stabilizacji zaiste wynika z zasobożerności. Dawno nie spotkałem się z tak niestabilnym tytułem. Potrafi wykopać do pulpitu na mapie, w lokacji lub szybkim wczytywaniu. Może sytuacja ulegnie poprawie po pierwszym patchu w tej chwili to tragedia.
3. Zbugowane questy. Obóz Kolejarzy w moim przypadku to najlepszy przykład za cholerę nie mogę wleźć za Chiny ludowe gra odmawia mi dostępu- czytałem o jeszcze gorszych przypadkach nie możności wejścia do kluczowych lokacji. Po wtóre bugi tu i tam chociażby w Darwin ani nie dostałem lokalizacji kapliczki, ani nie pojawił się NPC do drużyny arghhh...
4. Chwilami AL wrogów chwilami bywa tragiczne...potrafią sami siebie pozabijać serią z RKM-u, laską dynamitu oraz ustawiają się w piękną grupkę do odstrzału.
5. Mnie osobiście drażnią braki w walce. Kurcze skoro już w turach to dlaczego nie można celować w poszczególne części ciała ? Efektowne postrzał w łeb bardziej by mnie osobiście satysfakcjonowały.
Na plus zaliczam:
1. Bardzo gęsty post-apokaliptyczny klimat pustkowi. Totalna dewastacja jakiej należy spodziewać się po zagładzie atomówkami.
2. Kreacja własnej czwórki. Podoba mi się duża możliwość zwłaszcza w zakresie tzw akt osobistych. Troszkę szkoda, że różne pochodzenie tudzież wyznanie członków ekipy nie powoduje konfliktów.
3. Duży wpływ naszych decyzji na otaczający nas świat. To co zrobimy dla danej społeczności ma wpływ na układ na mapie i w przeciwieństwie do kilku innych gier widać, że nasze działania przynoszą takie, a nie inne skutki. Dzięki temu można zagrać kilka razy podejmując inne decyzje.
YxU - ależ ja nie oczekuję. Po prostu mając hakowanie na 4 poziomie miałem wiadomość - "niewykonalne" przy próbie. Poszukałem pomocy w internecie - nigdzie nie było, poza informacją, jaka podał Soulcatcher. Na golu zaś znalazłem, że potrzebny 4-5 poziom hakowania, co nie jest prawdą - ot i wszystko. Z drugiej strony, zgodnie z fabułą i dialogami to ten zamknięty stworek powinien być Irwinem Finsterem, więc prze dobrą chwile kombinowałem z wariacjami imienia i nazwiska:)
Dawno się tak nie wkręciłem w grę :) KOSZMAR przyłączył się do mnie po tym jak usunąłem z drogi wieżyczki (broń energetyczna z przebijalnością pancerza min 4 plus LAW, chociaż później stwierdziłem że go szkoda było bo przydał się w kopalni na kilkunastu przeciwników), zhackowałem drzwi Rose (która jest jak do tej pory jedną z lepszych NPC, chciał cukierka, dałem mu jakieś pudełko z ziołami, stwierdził że mu nie smakuje i zaczął za mną chodzić. SUPER POSTAĆ ! ma 8k kondycji i często przyciąga uwagę najtrudniejszych przeciwników którzy skupiają uwagę na nim.
Jestem już w drugiej części gry czyli Kalifornii i co mi się pdoba jest bardziej RPGowa niż ta pierwsza, jest też sporo nowych i fajnych broni/pancerzy do znalezienia.
Co do przejścia pierwszej połowy gry to jest ona w stylu FT tyle że z bardziej rozbudowanymi dialogami. Highpool to moim zdaniem zdecydowanie najciekawsza lokacja w Arizonie.
Kalifornia już jest znacznie ciekawsza od arizony bo są tu żyjące miasta do których często się wraca i w których można rozwiązywać questy na kilka sposobów. Druga część gry z drugą mapą zdecydowanie blizej ma do Falloutów 1 i 2 niż pierwsza czyli Arizona której to bliżej do Fallout Tactics. Ogólnie gra ma niedociągnięcia ale jest tu też spory potencjał i uważam że po przyszłych łatkach ewentualnie jakiś większych dodatkach [DLC] może z czasem zyskać miano gierki kultowej
dotes: no w porządku, tu możesz mieć rację, tylko że trudno jest opracować w poradniku jaka konkretnie wartość min. musi być do otwarcia danego zamka. Jeśli powiedzmy przy 5lvlu mielibyśmy 60% szans, to można założyć, że przy 4-tym można podjąć próbę otwarcia z ok 40%... - choć czasem może się okazać że gra przewrotnie pokaże owe "niewykonalne" :) inaczej w przypadku dialogów - tu da się określić dokładnie jaki poziom jest wymagany, gdyż gra o tym informuje.
Unieruchomiłam systemy irygacyjne, wlałam odtrutkę do Zbiornika wody, ale przy Satelicie ciągle mam tylko opcję "Examine", nie ma "Use" :/ ktoś wie, o co chodzi? Gdzie jest ten "wzmacniak z ekwipunku na panelu sterowania", nigdzie nie mogę się go doszukać!?
Natasha88 -> repeater powinna mieć jedna z Twoich postaci w ekwipunku, klikasz na nim prawym potem Use i wskazujesz na konsolę. Powinno zadziałać.
Btw. Dla tych co uratowali Highpool i w innej rozgrywce uratowali Ag Center - nie sądzicie, że Ag Center jest nieco 'trudniejsze' w przejściu?
Dzięki za odp., ale nikt tego nie ma : ( sprawdziłam nawet czy przypadkiem nie sprzedałam temu kolesiowi na wózku, ale nie. Bug czy co...? :/
Natasha88 - może to dziwnie zabrzmi, ale czy podniosłaś te repeatery w jaskini z żabą w pierwszej lokacji, gdzie idziesz dowiedzieć się co się stało z Ace'm?
No to pędem do Radio Tower ;)
Ten four Echo One! Good luck.
Mój sejf z przebraniem goryla jest niewidoczny :( także nie mam go jak otworzyć.
Pomiędzy butlami jest, ponieważ jak rzuciłem bombę rurową, to go rozwaliło. Jest jakiś sposób, żeby go otworzyć?
Wydaje mi się że jak już rzuciłeś bombę to sejf jest uszkodzony ale nie mam pewności, czy to działa tak samo jak krytyczna porażka?
Mniej więcej tak to działa. Bombę rzuciłem tylko po to, żeby zobaczyć czy ten sejf rzeczywiście tam jest. Potem wczytałem grę, ale sejfu nadal nie widać :(
Witam Wszystkich.Gdzieś w poradniku wyczytałem że po każdym 10 lvl-u otrzymujemy 1 pkt do atrybutów.Narazie jestem na etapie gry w więzieniu, robie questy poboczne i co tam można a grupa ma dopiero lvl 7. Jak jest u Was. ile odzin gry i jakie lvl? bo żeby dobić inteligencje na 10 czy inne staty to ile trzebą będzie grać. Pozdrawiam.
Jeszcze jedna sprawa , gdzie znajde plik z zapisana grą. Czy jeśli odisntaluje gre z dysku C i zaisntaluje ja na dysku D. Będą savy i bede mogł grac od momentu w którym skończyłem?. Planuje wgrać patcha a na C chyba nie bedzie wolnego ponad 20 GB i nie wiem czy nie bede musiał przeinstalować. Dzieki za podpowiedzi
Punkt umiejętności wpada co 10 lvl, zależy jak grasz, ja z poziomem 18 dopiero doszedłem do więzienia, ja zaglądam wszędzie i robię questy, otwieram zamki, rozbrajam bomby, dosłownie wszystko co przynosi expa. JESTEM UZALEŻNIONY
Bartuś666: tak jak napisał kolega wyżej: wiele zależy od tego jak grasz, szczególnie również poziom trudności. Obecnie w oficjalnej wersji zmniejszono do minimum przydzielanie dodatkowych punktów atrybutów, gdyż gra robiła się za łatwa.
Save'y gry znajdziesz w Dokumenty->My Games->Wasteland 2, możesz je bez problemu przenieść (całe foldery z nazwą taką, jak zapisałeś grę) i po przeinstalowaniu będą dalej działać. Lepiej na czas przeinstalowania faktycznie zrób sobie kopię całego folderu.
dzieki za odpowiedzi, widze sporo osób pisze tu o muzyce. W ktorych momentach występuje ta muza??:) tak jak pisałem krece sie ju zpo wiezieniu i jakos muzy nie słyszałem ani na poszczególnych lokacjach ani w trakcie walki, ani podczas przemieszczania się po mapie. Sprawdzałem w opcjach muza odpalona, inne dzwieki sa takie jka strzały itp. Cos moge z tym zrobic?
Demarest, jeśli nie widzisz sejfu najpewniej masz zbyt nisko percepcję. Niektóre skrytki i pułapki ukazują się tylko, jeśli znajdą się w zasięgu okręgu percepcji.
Czy ktos miał problem z wejsciem do obozu kolejarzy?? raz wszedłem i na tym koniec nie moge wczytac gry ani tam wejsc ponownie wgrałem patcha ale nic nie zmienia . Ktos tak ma? dajcie znac pozdrawiam
a ja mam OGROMNY problem z polaczeniem obu plemion w obozie kolejarzy. Chce ich pogodzic ale mecze sie juz z 8 godzin. Podczas rozmowy z wodzem atchestionczykow zgodzil sie na negocjacje z topekanami i zmiwrza w kierynku ich obozu. Ide do wodze tepokanow gadam z nim i prosi on o warunki drugiego wodza i w tym momencie nie mam zadnej opcji do wyboru.
Zaczalem ta misje od nowa, w sumie zaczalem gre od nowa i zaa ktoryms razem tak poprowadzilem dialogi, ze przy wodzu tepokanow mialem ta opcje warunkow od atchestonczykow, spotkali sie pod brama i sie wybili. -.-
Jak przyprowadzamy dziewczynę z kanałów Hollywood (trzeba ją uratować chirurgiem na przynajmniej 7 poziomie - 13% powodzenia) i przyprowadzi się ją do Redżiego to przynajmniej u mnie można go zagadywać w nieskończoność i zdobywać exp i książki o otwieraniu zamków za które można zdobyć kupę złomu albo wyuczyć się umiejętności.
udalo mi sie wkoncu pojednac kolejarzy. Potrzebowalem cwaniaka na poziomie 6, co NIE MOZE byc az takim duzym wymaganiem. Uznaje to za blad gry bo innej opcji popaczenia ich nie widzialem.
lukasch - na Twoje pytanie udzielono juz odpowiedzi, mialem ten sam problem. dokladnie przed ta rozmowa, o ktorej wspominasz (podanie warunkow drugiego wodza) trzeba zmienic w ustawieniach jezyk gry na angielski i dopiero wtedy pogadac. Tez stracilem przez to pare godzin. ;)
Do autora/autorów poradnika : poradnik należy zacząć tworzyć od nowa -większa jego część(głównie początki aż do świątyni tytana) jest zrobiona na podstawie bety gry(wczesny dostęp), niestety gra w wersji finalnej nieco się różni - pewne rzeczy się zmieniły, część postaci zmieniono lub usunięto a inne dodano. podam tylko dwa przykłady : w wiosce Darwin nie można już zarekrutować nowego członka drużyny - sama postać najpierw dostała zmienione imię a później ją usunięto, w świątyni tytana spotykamy niejakiego Dale'a który chce od nas wyłudzić szlam który niesiemy jako daninę - w poradniku nie ma o nim ani słowa. także albo się przyłóżcie, albo nie róbcie poradnika wogóle.
W Agrocentrum porobiłem wszystko, zostało mi tylko dodać serum do zbiornika... tylko nie mogę go znaleść :/ Pomocy.
Baruś666 mam tak samo jak Ty i ni diabła nie wiem jak to pokonać
||AG piwnica||
znajduje się tam niewymieniony w poradniku toster z laską krwi przy ścianie naprzeciwko wejścia. Jednak nie jestem pewien czy jego obecność zależy od wysokości jakiejś statystyki ( np. percepcji ), bo na około 7 rozpoczętych gier wystąpił jedynie 2 razy.
Przetestowane oczywiście na finalnej wersji z najnowszym patchem.
PS: Autor mógłby się pokusić o update, gdyż z moich obserwacji wynika, że większość poradnika została opracowana na podstawie bety wasteland 2, która sporo różni się od finalnej.
witam
mam problem chodzi o wieże w obozie kolejarzy a mianowicie "generator dostarcza do wieży moc ale przez uszkodzone części panel kontrolny nie może wyciągnąć z niej żadnego sygnału znajdźcie części zamienne "
pytanie brzmi jaki i gdzie mam przy sobie wzmacniak ,kabel,część od wieży z hingpool z tego użyłem tylko kabel i cześć z wieży bo wzmacniak nie da się zamontować bez części do panelu gdzie znaleźć części panelu kontrolnego ??? proszę o pomoc !
@zaibatsuu
Wieża radiowa u kolejarzy spełnia role 'zapasowej' wieży, TYLKO w przypadku jeżeli nie ocaliłeś ani AG center ani Highpool ( do jego uruchomienia potrzebujesz częśći z wież z obu miast ). W przeciwnym wypadku jest bezużyteczna.
Co do 'bonusowego' tostera w piwnicach Agrocentrum. Pojawia się tylko wtedy, jeżeli odwiedzamy to pomieszczenie przed wizytą w grzybiarni. W takim przypadku przy zwłokach dr Herbisona nie będzie jego broni ( herbicyd ). I drogą wykluczenia - jeżeli wejdziemy do jaskini w grzybiarni, tostera nie będzie. Wydaje mi się, że laska jest lepszym rozwiązaniem - exp za naprawienie tostera, broń - swoją drogą całkiem niezła; exp za oddanie go Garłaczowi w muzeum oraz exp za zdanie speech checka ( cwaniak na 4 AFAIK ). Pzdr!
Witam,nie wiem jak dostac sie do reda,brama przy wiezyczkach jest zamknieta i jak ja otworzyc? a proba otworzenia bramy przy jaskini zakonczyla sie krytyczna porazka i nie wiem co ja mam teraz zrobic.
@m3tz
no właśnie że ja uratowałem AG a highpool skazałem na zagładę i z highpool mam jedną część brakuje mi jednej części z jakieś wieży i z tej całej misji mam tylko jedna sprawna wieże wróciłem na wszelki wypadek do AG żeby się sprawdzić czy działa ta wieża i działa bo pisze że jest silny zasięg pogadałem z każdym w kompleksie w AG więc ten obszar mam zrobiony więc jakieś inne rozwiązanie ??
PS:PRZY NAPRAWIENIU WIEŻY RADIOWEJ PRZY UMIEJĘTNOŚCI HAKER "PIERWSZA MISJA" ZA JAKIŚ CZAS POJAWIĄ SIĘ ROBOTY TROCHĘ EXP WPADA PRZY OKAZJI
@zaibatsuu - skoro uratowałeś AG, to wieża u kolejarzy jest bez znaczenia. To tylko furtka fabularna dla tych, którzy pozwolili upaść obu miastom. Fabuła wymaga zainstalowania 2 nadajników - 1 masz w Damoncie a drugi w AG lub HP. W przypadku zniszczenia obu ( da się tak :P ) osad część ze zburzonych wież montujesz na w/w wieży.
@hed - rozwalić turrety i otworzyć brame ( 8 stopień trudności zamka ), lub odloadować ;)
@Hed: w każdym przypadku, gdy brama (choć niekoniecznie zawsze drzwi) są zamknięte, a otwarcie wytrychem się nie powiodło - użyj Brutala, by je wyważyć, jeśli nie masz wystarczającego poziomu - spróbuj najprościej ładunku wybuchowego (czasem może faktycznie być potrzebne coś więcej niż dynamit, ale te bramy nie powinny stawić większego oporu) :)
Pomóżcie mi rozkręcić forum, jestem na początku Santa Fe, z chęcią odpowiem na każde pytanie i udzielę wszelkich wskazówek. [link]
lukasch, pamietaj ze opcje dialogowe mozesz tez wpisywac - tak wlasnie sie zalatwia rozejm bez skilla SmartAss a ze grasz w wersje lokalizowana to sie nie dziw.
Zriel w wiosce Darwin rekrutujesz jak masz Cha powyzej bodajze 20 a to ze dales sie nabrac jakiemus frajerowi i oddales mu czesc myta to problem Twoj i wszystkich ktorzy zamiast myslec i kombinowac graja z walkthorugh przylepionym do polowy monitora...
Tlumaczenia, dubbingi i przewodniki powinny byc nielegalne a co najmniej karane chlosta, moze wtedy Polacy naucza sie myslec samodzielnie.
Wczoraj grałem misje uwolnienia więźnia w Angelorium i zdarzył sie wielki bug otóż po tym jak rozmawiam z Fletcherem próbuje opuścić lokacje i szeryf Marshall informuje mnie że skazaniec uciekł ,dobra biorą jednego z naszych do niewoli ok i każą przyprowadzić więźnia spowrotem , i dobra omijam to całe dochodzenie i przejde do sedna kiedy przyprowadzam Fletchera jak obiecali puszczają mojego członka drużyny wolno i tu znajduje sie ten cholerny bug bo w żaden sposób niemoge go dołączyć do drużyny , poprostu nakierowuje kursorem na niego i nic sie nie dzieje , wyskakuje komunikat że jeśli chce przyłączyć członka drużyny spowrotem musze odprawić jednego z npc-tów ,dobra wywalam wszystkich i nic ,no tak ale moja charyzma 6 wystarczyła do tej pory żeby utrzymać siedem postaci łącznie ze mną . Próbowałem obejść problem na wiele sposobów ale sie nie dało jedyne co zostało to wybicie całego miateczka . POMOCY !
chrzanekTNT - edycja save Ci pozostaje:
1) Zapisz grę w Angel Oracle
2) wyłącz grę
3) idz do: \Moje Dokumenty\Moje Gry\Wasteland2\Save Games\[nazwa pod jaką zapisałeś save]
4) zrób kopię plików
5) otwórz plik z rozszerzeniem .xml za pomocą np. notatnika
5) wyszukaj "<ishostage>true" (bez znaczków cytatu) i zmień na "<ishostage>false" (bez znaczków cytatu)
6) Zapisz plik, uruchom grę, załaduj save, masz już wszystkich w drużynie
Acha odzyskana postać, będzie miała w inventory to co miała, natomiast nie będzie miała swojej broni, jest ona ponoć (wg. ludzi na forum steam) w sejfie niedaleko wejścia i szeryfa, trzeba rozbroić alarm i się włamać. W moim przypadku była tam inna broń.
Ja znalazłem inne rozwiązanie i tez zadziałało. Przed rozmowa z więźniem odpraw 1 członka drużyny. Po czym porozmawiaj z skazanym. Dalej to już normalnie, dajesz w zastaw 1 członka drużyny, idziesz do burmistrza, wsypujemy Tori i możesz przyłączyć wtedy obu ludzi. Tego co poszedł w zastaw za więźnia i tego co odprawiles :).
Czy ktoś z Was wie, jak znaleźć kombinezony Baychowskiego bez zabierania go z więzienia w Twierdzy? Nie chcę go okłamywać, jak też puszczać wolno. W poradniku jest napisane, że przy odpowiednio dużej Percepcji lokację z kombinezonami można znaleźć samemu. Problem w tym, że mam maksymalną Percepcję (włączoną tuż przed skierowaniem się do trybu mapy), Czujność o wysokości 9 - a już kilkanaście razy krążyłem wokół wiadomego miejsca, a i tak niczego nie mogę znaleźć...
Nowy BUG jestem już po Angelorium i Rodi zamontowałem wzmacniaki w obu miejscach , udałem sie do Woodstona z kocim żwirkiem żeby ulepszyć kombinezony radiacyjne , rozmawiam z nim daje mu te żwirki i jest ok on mówi że sie odezwie, ide z całą drużyną opuścić obszar a tu *zonk* brama zamknięta w żaden sposób nieda sie otworzyć a po drógiej stronie stoją dwie postacie Brat Thomas i Ertan , co to może znaczyć ?
Dobra już znalazłem to nie był BUD wystarczyło użyć klucza do bramu :)
Angelorium - Fletcher.
Sprawę z odprawianiem towarzysza rozpracowałem ale dalej jest problem. Pan Kultura mimo Cwaniaka 10 i Lizusa 10 odmawia wypuszczenia skazańca i egzekucja zostaje przeprowadzona. To bug czy coś przeoczyłem?
A ja mam chyba kolejnego buga - szczyściłem praktycznie całe Agrocentrum łącznie z uzdrowieniem pracowników, ale nie zalicza mi zadania z uratowaniem robotników, mimo że dawno już nie ma tam oponentów. Stoją na środku sali, cieszą się, że przeżyli, ale nic z tego nie wynika. Czy ktoś wie, jak temu zaradzić?!
@Vlad Tepes
Wyjść z AGCenter, zapisać w jakiejkolwiek innej lokacji, przełączyć grę na język angielski, wyłączyć grę, włączyć jeszcze raz, wczytać save z tej innej lokacji właśnie, wejść do AGCenter. Jak nie zakurzy - znaczy permabug z którym niewiele da się zrobić.
No właśnie. Część rzeczy opisana w poradniku nie zgadza się z rzeczywistością (np. nazwy NPCów, opis przejścia niektórych lokacji czy też progi umiejętności potrzebne do otwarcia zamków, sejfów czy też rozbrajania pułapek).
Na szczęście gra dostarcza sporo przyjemności w samodzielnym rozwiązywaniu zagadek i pokonywaniu napotkanych trudności więc do poradnika zaglądam tylko w ostateczności jak już naprawdę nie mam pomysłu na pokonanie jakiejś przeszkody.
Koledzy ja już mam dość. 2 dni łażę i nie mogę znaleźć tej cholernej izby handlowej. Gdzie tego szukać? Ktoś pisał, że w burdelu ale tego też nie znalazłem.
@padyszach: Informacje będą korygowane po zakończeniu poradnika. Jeśli chodzi o opisy przejścia - prosiłbym o wskazanie bezpośrednich przykładów, ułatwi nam to pracę. Jeśli chodzi o zamki/sejfy - nie da się jednoznacznie określić wymaganego poziomu do otwarcia konkretnego zamka - bazujemy na przybliżonych wartościach.
@Steelb: Izba handlowa (HIH, w angielskiej wersji HSP) znajduje się na rogu drugiego skrzyżowania w Hollywood, dokładnie w zamtuzie. Na czele stoi Heidi, która będzie stała za recepcją, jednak nie od początku - jak dobrze pamiętam, wcześniej musisz ją uratować - znajduje się w orszaku pogrzebowym na cmentarzu, który to orszak atakowany jest przez dzikie świnie - uważaj, aby nie zginęła czy zabita przez zwierzęta, czy przez niecelne strzały :) Najlepiej udać się tam w pierwszej kolejności (ta dodatkowa informacja zostanie dodana do poradnika)
spoiler start
Krótka lokacja na południe od Santa Fe Springs:
miasto-złomowisko Los Alamitos. Są miejsca radioaktywne ale nic ciekawego tam nie znalazłem, (percepcja na 8 lvl), ale sa takze miejsca gdzie można swobodnie chodzić.
5 robotów Dugana pilnuje kilka gór śmieci. Podczas próby zabrania czegokolwiek atakują drużynę, Wśród śmieci można znaleźć broń, można np. wyciągnąć snajperkę PG1 z przebiciem armora 10.
Mini quest -znajdujemy rannego szperacza, prosi nas o pomoc jeśli jest chirurg z drużynie. Poszukuje zaginionych dwóch psów.
Ponownie spotykamy rektora (tego gościa co był u Kolejarzy)
Jest także toster z kasetą video "Sanford & Son", a także torba kociego żwirku.
spoiler stop
@YxU Dzięki. Wreszcie się udało znaleźć. Ani na mapie w grze ani na mapce w poradniku ta lokacja nie jest zaznaczona.
spoiler start
Lokacja: Cerritos. W połowie drogi między Sante Fe a Los Alamitos.
Przez radio dostajemy informacje że ktoś poprosił nas o pomoc. Do dotarciu na miejsce Stara Farmerka mówi nam że Syntetycy zabrali jej krowy i zabili jej męża a ją postrzelili. Syntetycy znajdują się na północy lokacji, jest ich 8. Podczas rozmowy, gdy spytamy się o możliwość dołączenia możemy dowiedzieć się o Seal Beach, które znajduje się poza terenem radioaktywnym na południu. W momencie gdy mówimy im że jesteśmy Strażnikami atakują drużynę. Na mapie jest także kupiec (na wschód od farmerki), który sprzedaje medykamenty, amunicje a skupuje wszystko. Na zachodzie jest sejf, 6 lvl kasiarza: 81% na otwarcie i 5% krytyka.
spoiler stop
@Steelb: ta uwaga została już wprowadzona w treść i na mapę, zostanie dodana przy najbliższej aktualizacji w poniedziałek
Ja niestety mam buga ze nie moge wziasc maski ze stolu zeby dowiedziec sie kim jest zlamany czlowiek wiec zostaje mi tylko wyjawic Heidi ze Veronica jest zakochana.W pierwszej czesci Arizona mialem problem po wejsciu do kanionu wywalalo mnie na pulpit ale po zainstalowaniu patcha bylo juz wszystko ok do tego momentu.
W obserwatorium na glownej sali tej okraglej w szawce mozna znalesc ksiazke +jeden do tosterow
I ja mam problem w Angelorium po zostawieniu zakładnika i wypełnieniu zadan "moj zakładnik " zostaje uwolniony , ale ja nawet nie moge z nim porozmawiac ( nie ma okienka dialogowego)zeby go przyjac do druzyny, nie mam pojecia co z tym fantem zrobic a szkoda mi go chociaz wybralem na zakladnika najgorsza postac.
Dzieki SULIK za podpowiedz zrobiłem tak jak napisałes i postac wróciła do druzyny i na dodatem miała cała swoja bron.
Jakie skradzione przedmioty należy oddać sprzedawcy w Obozie Kolejarzy? Czy są one jakoś specjalne nazwane, czy powinna mi się otworzyć konkretna ścieżka dialogowa? Wydaje mi się, że zebrałem przedmioty z tej mapy, ale nie mogę zaliczyć zadania z Holliday'em...
@Vlad Tepes
W podanej tutaj mapie jest błąd - skrzynie nie znajdują się w obozie Topekan (tym pierwszym), tylko w obozie Atchisończyków(tym drugim, mniejszym i biedniejszym, w którym masz za zadanie powybijać złomiarzy).
1) Drugi obszar również "szczyściłem" - doprowadziłem nawet do pojednania obu plemion, ale Holliday nadal ze mną nie gada o skradzionym sprzęcie...
2) Nadal mam też niezaliczony quest z uratowaniem robotników w AgCentr - próbowałem zmieniać język itp. ale bez rezultatu.
3) Jeśli chodzi o skrytkę żółwia, to wydaje mi się, że znalazłem ją i bez niego...
Misję ze skradzionymi towarami zaliczyłem - pakunki w Obozie A...cośtam.... nie podświetlają się na zielono, ale można je "namacać" kursorem...
Pozostaje jednak kwestia błędu w AgCentr...
@Kajdorf: musisz pogadać z Virgilem, który powie ci, że Beatrice chce męża oszukać, później u Dantego pojawią się nowe opcje dialogowe.
A da rade tego questa zrobić, czy znowu coś namieszane jest z kolejnością. Byłem u Virgila, potem poszedłem do Denglera. Tam zacząłem gadkę o Beatrice, i po powrocie do Dante, nie mam żadnej opcji rozmowy poza: kocim żwirkiem i informacji o Virgilu. Więc wróciłem do Beatrice, a tam tylko tekst o szopie.
@Kajdorf: no dokładnie Ci nie odpowiem, u mnie przeszło tak, jak napisałem z grubsza. Pytanie miałby co najwyżej: czy dostałeś od Danglera zadanie, by namówić Dantego do wyjawienia, gdzie schował skarb - to może być klucz... po uzyskaniu zadania najpierw Virgil, potem Dante.
Misja z fletcherem. Przez pomylke wybralem za zakladnika moja "glowna" postac, byla pod klawiszem f1, po dolaczeniu jej do druzyny wskoczyla na ostatnie miejsce. Mozna to jakos zamienic, zeby byla znow na pierwszym miejscu?
Kajdorf - co do żony Dantego to dla mnie najprościej było...
spoiler start
Pozbyć się Drani z miasta. Ja to zrobiłem w taki sposób, że wziąłem najpierw quest od kumpla Dantego. Później poleciałem do owego pana, wysłuchałem kłótni z żoną po czym dostałem propozycję sprowadzenia jej. Opcję tą oczywiście olałem i poleciałem do szefa Drani. Od niego dostałem zadanie przekonania jakiejś babki do sadzenia czegoś tam. Oczywiście pomogłem tej pani i zapłaciłem za nią. Później miałem wolny dostęp miejsca gdzie pilnowany jest Burmistrz. Opuściłem mu klatkę i wtedy pojawiły się kluczowe postacie Drani - po eliminacji 4 osób reszta zbirów dała nogę i miasto było pod moją kontrolą. Później wystarczy wrócić do Dantego, który powie nam, że jego żona dała nogę ze zbirami. Następnie idziemy do jego kumpla, który w podzięce naprawia wieżę.
Wcześniej warto jest zdobyć wolny dostęp za ogrodzenie gdzie trzymany jest Burmistrz bo inaczej trzeba walczyć niemal ze wszystkimi draniami w miasteczku. Gdy na legalu opuścimy klatkę to przyjdą tylko same szychy. Wcześniej można też chyba każdego z nich osłabić, np. zatruć gościa w barze, później w czasie walki będzie miał znacznie mniej życia.
spoiler stop
YxU - no właśnie dostałem i dlatego się zastanawiam nad kolejnością rozmów.
spoiler start
Sądziłem że muszę najpierw pogadać z Beatrice i coś od niej wyciągnąć. Poszedłem do Denglera spytać się o nią, a tam tylko info że Dante chce ją do powrotu namówić. On mnie odsyła do B. abym jej się spytał o zdanie. Gdy do niej podszedłem to pojawia się tylko jedna opcja: że jej mąż chce powrotu, bez żadnej możliwości jakichkolwiek negocjacji. I w tym momencie quest z wyjawieniem jej prawdziwych zamiarów już jest nieaktualny. Po dojściu do tej szopy, nie mamy żadnej możliwości do rozmowy. Mój gaduła ma umiejętności na 7-8lvl, i nic mi się nie wyświetlało.
spoiler stop
Kong123 - u mnie jest drobna różnica
spoiler start
też chcę się pozbyć Drani ale nie chce stracić Petera, fakt ma takie sobie umiejętności, ale ma fajne cechy. Po przeszkoleniu na karabiny jest lepszy od mojego Indianina. Dlatego nie przyjąłem od szefa Drani zadania, tylko pójdę bocznym wejściem opuścić klatkę, ewentualnie spróbuje sprowokować strażników do strzału. W momencie gdy podchodzę pod bramę gadają że dają mi kilka sekund na odejście zanim zaczną strzelać. Główne postacie mam już podtrute to walki się nie obawiam.
spoiler stop
Kajdorf
spoiler start
Fakt - w momencie gdy weźmie się questa od Drani to Peter opuści drużynę ale z tego co się orientuję to na czas tego zadnia można go po prostu zamienić za inną postać w bazie wypadowej... nie wiem czy tylko można go później dołączyć z powrotem, musiałbym podlecieć i sprawdzić.
spoiler stop
nowy strażnik: Brat Thomas
spoiler start
Po aktywacji radia w Rodii w Santa Fe pojawia się były kapłan z Milicji Boga.
27lvl
Koordynacja 7
Szczęscie 1
Czujność 3
Siła 4
Szybkość 4
Inteligencja 8
Charyzma 3
Pistolety maszynowe 9
Medyk Polowy 8
Chirurg 8
Broń obuchowa 6
spoiler stop
miejscowość: Inglewood -komunikat przez radio o pomoc
spoiler start
Pewna rodzina informuje nas że ich dom został zaatakowany przez gigantycznego syntka. Po zabiciu go możemy pohandlować z kupcem który nas wezwał. Poza amunicja ma na sprzedaży dwa pancerze. Jeden to armor 7 bez żadnych wymagań, drugi to armor 10 który wymaga 7 siły. Dałbym screena z tego syntka ale to może być zbyt duży spoiler, bo jest ciekawy i ma interesujące ataki. Hehe, zapomniałem: nagroda to namiar na kapliczkę.
spoiler stop
Miejscowość: Playa Del Ray - komunikat radiowy o pomoc
spoiler start
Do tej lokacji wybierają się także Kulturalni, po wejściu okazuje się że się spóźniliśmy i ktoś pozabijał wszystkich. Spotykamy oddział Kultury, i zaczyna się dyskusja że to my jesteśmy temu winni. Zanim podejdziemy do oddziału warto przeszukać teren. Na ścianach są wymalowane symbole Strażników, ale możemy znaleźć ślady działania syntków: pod wrakiem samochodu jest urwana sztuczna ręka, a miedzy kontenerami jest ukryty GPS; trzeba go najpierw zhakować a potem naprawić, hacker 9 lvl - 92% szansy, mechanik 6 lvl - 0%. Wiec koncowego efektu nie znam. Pomimo tego ze kulturalni używają broni energetycznej to po ich zabiciu dostajemy tylko karabiny szturmowe. Na mapie jest żwir dla kotów.
spoiler stop
Problem z questem Jess-Belle , wypuszczam zbirów wolno w sejfie znajduje kartke , ide szukać posagu , znajduje posag (pitolet) w sejfie zabieram go spowrotem do Jess-Belle i niema żadnej opcji dialogowej żeby go oddać
@chrzanekTNT: ciężko mi powiedzieć co jest nie tak - a czy po znalezieniu kartki w sejfie porozmawiałeś z Jess? On powinna ci zlecić odnalezienie posagu. Ewentualnie może to jakiś ponownie klasyczny bug z wersją językową - możesz spróbować po przełączyć na czas zadania język angielski.
Kajdorf [111] - mnie brakuje takich robotów tej grze chciałbym więcej :)
szkoda, że póki co tylko z jednym takim walczyłem, powinni ten pomysł wykorzystać częściej.
Kajdorf [ 112 ] -
spoiler start
do naprawy GPS potrzeba itemu "ekran" (nie pamiętam już jaki i gdzie on jest).
po naprawie dostajesz lokalizację łodzi podwodnej z dwoma statuami (jedna na zewnątrz druga wewnątrz).
Dodatkowo w tej lokacji znajdziesz toster (blisko GPSa drabinką do góry)
spoiler stop
______
@ALL
Przy okazji odpowiedzi nt. Playa Del Ray przypomniałem sobie o "kapliczce" z wejściem do krypty niczym z Falloutów, znalazłem wewnątrz tam tajne przejście (percepcja) którego nie mogłem otworzyć (początek Kaliforni - niskie statsy) próbował się ktoś tam dostać ? Może jakiś item ?
Mam problem w Angelorium - po zakończeniu questa z ocaleniem Fletchera nie mogę opuścić miasta bo brama jest zamknięta. Miał ktoś ten problem?. POMÓŻCIE
Mam pytania odnośnie wioski Darwin: 1) czy pojawienie się Vipuli (albo jak tam się teraz nazywa) jest uzależnione od a) charyzmy drużyny, b) ilości wybitych zakażonych, c) kolejnego buga?! 2) w jaki sposób Koszmar wpływa na rozgrywkę, bo jak na razie w walkach nie uczestniczy - czy może trzeba go odpowiednio nakarmić kupą, mięchem, czy innym ścierwem?!
I kolejne MEGAWAŻNE pytanie! Czy faktycznie ilość doświadczenia rozdzielone jest w zależności od liczby członków drużyny, jak zrozumiałem z poradnika, tzn. im ich mniej, tym więcej expa na łeb?! bo z tego co zauważyłem jest to niezależne w przypadku np. finalizacji zadania - czy odłączę kogoś przed, czy nie dostaję tyle samo exp, to samo tyczy się kapliczek... Znaczyłoby to, że jego ilość zależy jedynie od charyzmy... Proszę o fachową wypowiedź!
Vlad - miałem jeszcze tego save co testowałem broń dla Sulika. Wielkość drużyny nie ma wpływu na expa po walce. Jak miałem 425exp przy 7 osobach, to i tak mam przy czterech. Przy podliczaniu expa za walkę nie widzę tego bonusa z CHAR. Więc możliwe ze to jest bonus przy questach, albo przy aktywacji umiejętności lub to jest tak znikomy bonus że raz go daje po walce a innym razem nie. Bo tylko na jednej postaci mam różnice w expie, ale ona ma najwięcej char, tylko że raz ma o 15 expa więcej a innym razem tylko 5. Nie wiem od czego ta różnica zależy.
Wie ktoś może jak dotrzeć/odkryć Darwin?
Pamiętnik oddałem,z Kasatorem rozmawiałem, całą napromieniowaną lokację na schód odo obozu kolejarzy zbadałem i nic. Tylko schowek i oaza.
@Predi2222: porozmawiaj z lekarzem w twierdzy, on jest chory na raka, jak podejmiesz się zadania to wtedy Kasator poda ci lokalizację...
@Vlad: dokładnie ci nie powiem, od czego jest to zależne, jednakże obecnie po aktualizacjach już nie jest to krytycznie trudne się na nią natknąć... wątpię, aby miały na to wpływ jedna lub druga podana opcja - prędzej ilość szczęścia, na pewno nie decyzja podjęta na końcu przy Jan - możesz tak zgodzić się że nie powiesz o ich istnieniu, jak i wyeliminować ich
2. Koszmar w zasadzie nie wpływa na rozgrywkę - nie jest powiązany z żadnym questem ani nie walczy, mnie po prawdzie po dłuższym czasie zaczynał irytować :)
Na kolejne pytanie nie potrafię jednak odpowiedzieć - jednak w kapliczkach dostajesz całe punkty i niezależnie od ilości członków drużyny zawsze zostaje przydzielony jeden każdemu.
Dzięki! A czy Pizepi Loren to jest ta sama postać co Vipula, bo wg poradnika ze strony games guides, są to, jak rozumiem 2 NPC, które można przyłączyć w Darwin?! Z racji, że zbliżam się wielkimi krokami do 20 leveli postaci , miałbym też pytanie odnośnie wymagań siłowych co do ciężkich broni i pancerzy pod koniec gry, tzn. czy wystarczy siła, powiedzmy 6 lub 7 żeby udźwignąć najcięższe "sprzęty", czy dobić do 8?! I jakie pod koniec będą wymaganie (tak, żeby wszystko "obczaić") odnośnie umiejętności krasomówczych (cwaniak, lizus, zakapior) percepcji oraz speca od tosterów? Czy konieczne będą "dyszki"? Z góry dziękuję za odp. na te multum pytań!
Zaciołem sie już na samym początku :| zagadka do rozwiązania - powiedzmy że nie chce mi sie myśleć i wole iść na łatwizne :)
@Vlad Tepes: trochę późno ale już odpowiadam: Vipula (imię w wersji beta) to Pizepi Joren (w oficjalnej wersji). Jeśli chodzi o cieżar: najcięższy pancerz wymagał bodaj 8 siły, ale nie jest to zawsze świetne rozwiązanie, ponieważ obniża prędkość w walce - dobrze zrobić postać do walki wręcz i wysłać ją na pierwszy front, by zbierała większość obrażeń, a dla np. snajpera dać nieobciążającą kamizelkę, a siłę zainwestować gdzie indziej. Ciężkich karabinów też nie bardzo polecam - wszystko zależy od tego, na jakim grasz poziomie i jak stoisz finansowo - zużywają bardzo dużo amunicji, a w dalszej części rozgrywki (ogólnie większość Kalifornii) to walka z mocno opancerzonymi przeciwnikami, gdzie ciężki karabin wyjątkowo słabo sobie radzi, a utrzymanie bardzo drogie. Zdolności negocjacji - tak - 10 poziom wymagany, jeśli chcesz wszędzie dać najlepsze rozwiązania, percepcja tylko zwiększa obszar widzenia ukrytych obiektów, więc tak wiele nie potrzeba, inne zdolności jak spec od tosterów właśnie, może i nie są obowiązkowe, ale zwiększają szanse na otwarcie/naprawy, co w niektórych przypadkach jest krytyczne (np. toster w Santa Monica na 10 poziomie 70% szansy, czy niektóre sejfy na 10 - 35% - więc w sumie warto dobić w niektórych przypadkach do "dyszki" :] )
Ponawiam pytanie: Czy ktoś miał może problem w Angelorium z opuszczeniem miasteczka po powstrzymaniu egzekucji na Fletcherze??? Ja się nie mogę wydostać bo brama jest zamknięta i w żaden sposób nie idzie jej otworzyć, ani też rozwalić. Jakiś bug ? czy coś przegapiłem??
Nie to nie ta sama sytuacja, w tamtych postach szło o bramę w rodii, którą trzeba otwierać posiadanym kluczem. U mnie problem jest w Angelorium z tą ogromną rozsuwaną bramą, przed którą stoi działo mezonowe. Do czasu uratowania przed egzekucją Fletchera była zawsze otwarta. W momencie wykonania questa i skończonej rozmowie z Panem kulturą jak idę z oddziałem aby opuścić miasto, nie da rady bo brama jest zamknięta na amen ... :(
@DamonPunk - u mnie była zamknięta tylko przez ok. 3-5min, nie wiem jak u Ciebie - spróbuj iść do Kultury i wziąć misję na zabicie jej (chyba ze wybrałeś inną opcję dialogową)... co by nie było - nie otworzysz, musisz poczekać/coś zrobić w mieście (w sensie nie przełącznik, a jakieś zadanie bardziej), by została otwarta (choć tak na prawdę wszystko to kręci się jedynie wokół wątku głównego, więc również nie mam na myśli zadań pobocznych)
U mnie jest lipa, bo kręcę sie po miasteczku jak głupi w tą i spowrotem, ale żadnego nowego zlecenia nie mogę wziąć. Jak rozmawiam z Panem kulturą to mam 3 w tej chwili 3 watki:* koci żwirek, *grzanki, *toster; któregokolwiek bym nie tknął nic się nie dzieje, żadnej dodatkowej opcji dialogowek, a brama jak była tak jest dalej zamknięta mimo że po lokacji snuje się w cholere czasu.
@ Vlad Tepes - Exp !! NIE !! jest rozdzielany na poszczególnych członków drużyny. To bzdura i autor poradnika powinien się wstydzić. Jeżeli za questa/walke/odkrycie przewidziane jest np 100exp, to KAŻDA postać otrzymuje po 100. Wyjątkiem są jedynie nagrody za użycie skilla ( kasiarz, brutal, etc ), premiowana jest tylko ta postać, która użyje danej umiejętności. Warto je dobrze przemyśleć, żeby nie okazało się, że na jednym typku masz sapera, cwaniaka, rusznikarza i w połowie gry ma 3 levele więcej niż reszta ;)
Co do wyboru broni, proponuje Ci wyposażyć każdego żołnierza w broń na długi lub średni dystans i coś do close quarters combatu. 2 bronie energy na team spokojnie stykną. Melee wraz z postępem ( oraz levelem skilla ) staje się coraz potężniejsze. Brawl przeważnie 1 hituje zwykłego przeciwnika, o ile zainwestowałeś w sporo siły, bo crit multiplier broni od bijatyki jest zależny od bonusu z siły. Bladed też się nieźle sprawują, za to blunty są totalną porażką. Przy nędznym crit chance nie nadają się do niczego, poza dobijaniem dogorywających. Pzdr!
Panie autor... "Co ważne, rodzaj pocisku nie ma znaczenia, więc równie dobrze mogą to być tanie i na tym etapie gry już całkowicie bezużyteczne naboje 38mm". to chyba do haubicy przeciwpancernej ;)
kal .38 to nie 38mm a 9mm, o ile dobrze pamiętam. just FYI.
up, ale żeś mundry, ale chyba zapomniałeś że nie ma czegoś takiego jak "haubica przeciwpancerna"
@m3tz: tak, musiało tu chodzić o kal .38, ale ile by to mm nie było, tak nazwana jest amunicja w tej grze - amunicja do kal. 38 XD
Witam.
Miałem oryginalną płytę Wasteland 2 ale mój syn mi porysował i już można ją tylko do kosza wywalić.
Nie mogę nigdzie znaleść Wasteland po Polsku.
Możecie mi doradzić jakiś link?
bo już z 3 strony ściągam i jest po angielsku.
Privian - hm, takiej wymówki dla pirata to jeszcze nie widziałem. Skoro masz oryginał to aktywuj klucz na steamie i problem masz rozwiązany. A jak nie masz klucza to jak napisałem wcześniej: pirat, bo też ci "syn" klucz popsuł?
I stało się koniec gry, a tym samym spoilery :P
1. w nawiązanie do sprawy w więzieniu
w mojej wersji przejścia wykonałem questa tak, że dogadałem się z Denfordem (czy jak mu tam, ten szef więzienia co kocha psy), a następnie wszystkich wybiłem efekt jest taki:
spoiler start
na końcu gry Denford ożywa i znajduje się przed cytadelą strażników, podejście do niego = walka ze wszystkimi w okolicy
nie ma jak dobry BUG na koniec
spoiler stop
2. ostateczna walka z Matthiasem
spoiler start
i tutaj okazuje się, że nie warto było mieć Rose oraz Lexa w teamie, implanty = walka po stronie syntetyków
spoiler stop
Pan Kultura nie dał mi listu polecającego. nie mam nawet możliwości rozmowy o zakupie krów. Wykonałem questa na wznowieniu handlu z Rodią, czyżby tym sobie to zablokowałem?
Kajdorf - to raczej nie to. Widać za mało przekonywałeś pana Kulturę o wyższości jedzenia innego mięsa, niż tego dla wybrańców ;) W tym względzie istnieje kilka możliwości, ja nie wykorzystałem nawet tych bardziej "siłowych". Być może względnie niskie poziomy "krasomówstwa", wymagają dla opcji kupna wołowego, zastosowania ich (manipulacje z chłodnią) Dlatego moment "kluczowy" (wyzwalania więźnia) należy przełożyć na koniec wykonywania wszelakich innych questów w Angelorium ;) Wtedy mamy optymistyczny dla wszystkich finał (łącznie z handlem wołowym) oraz dodatkowa lokację do małych końcowych porachunków. Ostateczne "wyczyszczenie" dziennika zadań Rodii i Angelorium, wymaga kilkakrotnych kursów między tymi lokacjami.
Flyby - przekonałem go, dałem mu dowód, nawet on sam wspominał abym znalazł jakieś inne zródło, no i wtedy poszedłem do najpierw do Rodi. Był nawet komunikat radiowy. Ale tego listu w plecaku nie mam. Nie sprawdzałem tego zaraz po przyjęciu questa. Co ciekawe nie mam tego nawet na liście questów. Myślałem że może sprzedałem ten list, ale żaden kupiec go nie ma, a w skrzynce w bazie też go nie widzę. Fakt że trochę inaczej zrobiłem niż w poradniku ale wynik wyszedł ten sam. Kilka rzeczy zrobiłem w innej kolejności. Nawet jak pójdę do szpitala z lekarzem pogadać to mam info że Kulture przekonałem. A czekaj, chłodnia - tam nie zaglądałem :P Wszystkie poboczne lokacje mam, jedynie u Fletchera jest pusto bo powiedziałem o Tori. No trudno, jakoś to przeżyje. :P
podczas personalnych Creditsów oczywiście też pojawiły się w moim przypadku bugi, jak np. kto jest władcą hollywood
btw. macie może jakąś stronkę z opisami co działo się z naszymi współtowarzyszami ? widziałem tylko póki co ertana i menela oraz "ochroniarza"
dalszy ciąg władzy nad kościołem:
spoiler start
wyszedłem z Bastionu tajemnym korytarzem (ja dostałem tylko 2500 złomu :P), wiec po zabiciu Złorzeczenia nikogo nie zabiłem. Po dotarciu do Hollywood i końcowych negocjacjach (zabicie Heidi), Veronika informuje nas że Wniebowstąpienie ma do nas prośbę. Okazuje sie ze był kolejny przewrót i musimy wrócić z powrotem do bastionu wykończyć tych co tam zostali. Możemy wejść tunelem i od razu na przywitanie jesteśmy witani od lekarki rakietą w twarz. Po tym mamy starcie z Jonesem i jego paladynami. Na zewnątrz mamy zrobić to samo, zabić każdego kto nam podpadnie, czyli White ze swoimi paladynami, strażnicy pokutników, klucznik do wieży radiowej.
spoiler stop
@Kajdorf: możesz jeszcze spróbować znaleźć konkretne dowody na to, że są kanibalami to raz, a dwa - że to im szkodzi: na to rozwiązaniem jest pogadanie z Goochem (na mapce, przed stadionem) i doniesienie strażnikowi. Trafi do szpitala i lekarz stwierdzi poszerzającą się chorobę, co będzie dowodem, żeby zmienili nawyki żywnościowe :)
Kiedy ja tego listu "handlowego" też w ekwipunku nie miałem a kowboj w rozmowie list dostał i umowa na dostawę była..
YxU - to też zrobiłem, i właśnie dlatego się dziwię że nie mogę rozwiązać tego problemu z krowami.
Witam, czy po patchu da się już grać po polsku bez bugów?
Kajdorf - spróbuj pogadać z kowbojem za pomocą każdego członka Twojej drużyny, może zapisał się list na którejś z tych postaci, np. przypadkiem z Panem Kulturą gadałeś inną postacią niż standardowo.
Panowie nie mogę odnaleźć miejsca gdzie w Nomad's Camp mam kupić silnik by naprawić pompę do wody u handlarza w Highpool. Jak to zrobić ? Nie mam tego nawet jako quest mogę ją sobie tylko pooglądać ...
Legioner1974: silnik do pompy leży obok niej przy ścianie. Za naprawę nic nie dostaniesz, a wkurzysz tym handlarza i już więcej nie zrobisz zakupów :) I tak, nie jest to quest.
Mam pytanie odnośnie dwóch dodatkowych umiejętności (te ze znakami zapytania) - kiedy się je poznaje i na czym polegają. Obecnie jestem już w Kalifornii...
@Vlad Tepes: otóż te umiejętności są umiejętnościami "nie nabytymi", nie można ich wybrać, a posiadają je jedynie postacie do wyboru, nie tworzone przez użytkownika
YxU - to znaczy postacie gotowe do wybrania przy rozpoczęciu gry?! Z tego co przed chwilą patrzyłem, to one też mają te umiejętności nieaktywne (znaki zapytania), także chyba nie o to chodzi...
@Vlad Tepes - 2 ukryte skille to:
Southwestern Folklore - 'prezent' dla donatorów wastelanda w kickstarterze. Można go zdobyć ( otrzymujesz 4 książki dające od razu umiejętność na 10 poziomie) od Solveig Sefors; to ta handlarka przy kranie na zewnątrz cytadeli. Wystarczy podać jej hasło 61290, a opowie o 61 290 wojownikach i wręczy ekipie książki. Pojawiają się dodatkowe opisy na niebiesko. Niestety jest ich niewiele i raczej nie wnoszą nic ciekawego do samej rozgrywki.
Combat Shooting - dodaje 99% krytyka do wszystkich broni. Książka niby znajduje się w kaplicy w bastionie Griffith. Podobno, bo chyba nikt jej jeszcze nie znalazł ;) To tylko info z netu, które wygrzebałem.
W nawiązaniu do wyżej wspomnianych problemów w Angelorium - nie dostałem zadania z krowami i nie mam takiej opcji dialogowej, a żeby było śmieszniej, nie otrzymałem również zadania zabicia Tori, jakkolwiek bym opcji dialogowej nie wybrał przy egzekucji Fletchera - tym samym nie odblokowały mi się na mapie akwedukty... Nie wiem czym to jest spowodowane, czy to znów kwestia błędów?!
@Vlad Tepes: hm, ogólnie zależy to własnie od wybranej opcji dialogowej (musi ofensywnie wskazywać na Tori jako inicjatorkę spisku, w innym przypadku dzieje się tak, jak wspomniałeś). Jednak jeśli przetestowałeś wszystkie dostępne opcje, to faktycznie możliwe, że to bug...
Mam jeszcze pytanie, kiedy dostanę przez radio namiary na La Cienega, bo mogę już iść do Seal Beach, a tu cisza w eterze... Dostałem za to namiar na lokacje Inglewood, gdzie walczyłem ze Scorpicornem i to chyba jeszcze przed dotarciem do Hollywood! I jeszcze jedno - w paru lokacjach są zamknięte budynki (nie kontenery), a w środku wyraźnie widać skrzynie. Jak tam się dostać? Próbowałem wysadzać, ale nic z tego...
No dobra, zmęczyłem gierę do końca, co zajęło mi jakieś 130h. W głównej postaci dobiłem do 49 poziomu. Po ostatnim patchu pojawiły się osiągnięcia, tylko ciekawe, czy dużo jeszcze ludzi z tego skorzysta, bo jak mniemam ci co mieli grać, to już pewnie grali... oczywiście w wersję z błędami...
@Vlad Tepes - trochę po czasie, ale może komuś się przyda jeszcze :) Te magazyny-budynki jak zauważysz znajdują się za każdym razem obok dział mezonowych - należy tak wycelować, aby działo wystrzeliło w te drzwi, wtedy zostaną zniszczone - jednak nie ma tam zwykle aż tak interesujących rzeczy, jak mogłoby się wydawać :D
Witam, czy jest jakieś miejsce w grze żeby zresetować umiejętności postaci?
@m3tz - To prawda, znalazłem tą książkę i mogę to potwierdzić. Książka znajduje się na jednym z regałów z książkami w tej części obserwatorium gdzie urzędują Maywethers. Znalazłem ją kiedy oglądałem regał postacią która miała 10 punktów percepcji, z tym że zdaje się dopiero dopiero za drugim czy trzecim razem i trochę to mi się dziwne wydało... Książka daje od razu 10 punktów na umiejętność Combat shooting
U młodzika wielbiącego stare konsole w Obozie Kolejarzy można oddać też jeden egzemplarz gry ET których "milion milionów" znajdujesz w ukrytej skrytce nieopodal twierdzy strażników (na mapie świata). Młody początkowo nie może w to uwierzyć i myśli że sobie jaja z niego robicie ale potem bierze jeden egzemplarz dając wam w zamian posążek czarodzieja i sporo expa jak na ten etap gry.
Ma ktoś jakiekolwiek pojęcie co można zrobić z częściami syntka bo ja już się poddałem a pani super wybitna naukowiec z twierdzy nawet o nich nie wspomina... Zastanawiam się czy jak się nie sprzymierzyć z Matiasem w hollywood to jemu by je można zwrócić żeby wskrzesić poległych towarzyszy ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
W kanionie możliwe jest jeszcze rozbrojenie atomówki i przekazanie władzy grzechotnikom jeśli najpierw zamontujesz ustrojstwo przez nich wręczone, oni pojednają braciszków z blaskiem przy pomocy solidnego posiewu ołowiu a kiedy już zostaniesz wysłany przez lidera grzechotników po atomówkę do silosu 7 to ją rozbrajasz - rezultat - pozbywasz się poje... z manią autodestrukcji, Grzechotniki obejmują władzę nad kanionem ale przynajmniej nie mają w rękach klucza do zagłady okolicznej resztki ludzkości. niestety Każdy kij ma dwa końce - może i nie otwierają do was ognie przy spotkaniu ale jawnie okazują wam niechęć, a na koniec gry zostało wyróżnione jako przyczyna niezgody między MG a Strażnikami. Szukałem alternatywnych rozwiązań poprzez zabicie ewentualnych prowodyrów detonacji przed wysłaniem atomówki do mnichów... Pierwszy na celownik poszedł król poje..ania wśród poje..nych czyli braciszek zamknięty w podziemiach który jawnie mówi że jak tylko dostanie prawdziwą atomówkę to pojedna wszystkich z blaskiem (widocznie szaleństwo nawet wśród wariatów ma granicę) ale o dziwo po wysłaniu atomówki rezultat był ten sam - na miejscu spotyka się jednego mnicha który mówi że o dziwo to nie braciszek zdetonował tylko Dr Kayly - co w sumie miało by sens - Pani doktor która doskonale zna się na robieniu z ludzi androidów, nie chcąca za nic wyjawić gdzie się tego nauczyła i darząca jawną niechęć do Strażników - ewidentnie następna agentka Matiasa. Kolejny Load, wizyta w podziemiach, kilku wariatów więcej na sumieniu, pani doktorek zaścieła posadzkę, jakiś tam alarm się odpalił ale a górze nikt z tego problemów nie robił ( obeszło się nawet bez strat w pacjentach mimo że palili się na czerwono w trakcie walki) wizyta w silosie 7 - efekt niestety ten sam - ponownie wizyta w kanionie rozmowa z tym samym mnichem który wcześniej dał cynk na panią doktor dialog ten sam z tą różnicą że jak ma powiedzieć kto jeśli nie braciszek wcisnął guzik dialog się zawiesza - ani odpowiedzi ani możliwości wyjścia - czekamy w nieskończoność aż się coś stanie ale nic się nie dzieje - zupełnie jakby autorzy uwzględnili coś takiego ale zapomnieli dorobić tej opcji dialogowej... Szkoda bo jedynym morałem który niesie ze sobą quest w kanionie jest to że receptą na wariactwo jest kula w łeb...
A ja mam taki problem: Red z Radosnej doliny zniknął, (pewnie jakiś bug) nie ma go w jego sklepie. Jak mam znaleźć kombinezony i drogę do Damonty?
( lekki SPOILER) taka sytuacja - angel oracle - akcja po tym jak fletcher uciekł - przyniosłem łeb tori kulturze - ze wszystkimi pogadałem - i teraz zagadka, żeby poturlać wątek dalej trzeba pogadać z rogerem yee itd. - jak z nim zagajam odpala sie tylko jedna opcja w rozmowie i koniec - trzeba coś konkretnego zrobić żeby powiedział co zrobili z fletcherem czy to bug?
Witam serdecznie, mam pewien problem z misją w obozie kolejarzy. Poprowadziłem tę misję w ten sposób że ukradłem z gabloty kolec Topekaninom, po czym udałem się do Casey Jamesa gdzie oddałem mu ten kolec po czym on się bardzo zmartwił że przez to zabiją jego córkę. Po Wyjściu od Caseya rozwaliłem hustawkę z której pozyskałem szczęki hamulcowe. Nie mając już gwożdzia oddałem sczęki inżynierowi, który powiedział że poinformuje o tym Kakkenbaha. Gdy wszedłem w rozmowę z Kakkenbahem on stwierdził że mimo iż oddałem sczęki inżynierowi to on i tak je sobie odzyska i nie potrzebuje mojej pomocy. Quest stanął w miejscu. Jessie nadal siedzi w klatce, inżynier zawinął sczęki(Casey James zawinął gwóżdż) i nie poinformował o tym szefa. Szef Kakennbah chce iść na wojnę i sam załatwić sprawę nie pokojowo, a mi chyba już tylko zostało zaatakować topekan i uwolnić Jassie. Jeżeli ktoś miał podobny scenariusz jak ja proszę o podpowiedż czy da się jeszcze na tym etapie uniknąć walki czy już po ptakach?
Przegapilem mape obozu kolejarzy przy Asie i nie moge o nim porozmawiac z Vargasem, jak znalezc lokacje oboz kolejarzy bo nie mam jej na mapie i nie moge sie tam dostac??