Ja w koncu kupilem siodemke i calkiem dobrze mi sie gra, szczególnych minusow nie zauwazylem po kilku misjach kampanii, ktora sama w sobie jest calkiem interesujaca. Pewnie poza kampania gra nie bedzie tak przyciagajaca jak trojka czy piatka, ale po tych paru godzinach w grze jestem zdziwiony taka reakcja graczy.
Widziałem to chyba w Biedrze za 50zł. Rozważam zakup, choć oczywiście Heroes skończyło się na III.
Na trójce zjadlem zęby, jak chyba wiekszosc moich rowiesnikow, ale od premiery H5 to wlasnie w 5 gralem czesciej i z wieksza przyjemnoscia. Piatka w wersji dzikich hord to po prostu udoskonalona trojka, jedyny minus to koncepcja graficzna, ale mnie ona nie przeszkadza.
Witam w drugiej części wątku poswieconemu najlepszej serii gier turowych.
Druga część zbiega sie z zapowiedzią kolejnej, juz siódmej, odsłony hirołsów, ktorej premiera jest wstępnie zapowiedziana na 2015rok.
Oficjalna strona: https://mmh7.ubi.com/
Informacje o serii:
http://acidcave.net
http://tawerna.biz
http://heroes.net.pl
Poprzedni wątek: www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12349623#
Linka do trailera:
https://www.youtube.com/watch?v=TAJBGPOvJAU
Strona Kwasowego Smoka na której znajdziecie najświeższe informacje o siodemce i całej serii: www.acidcave.net/
Tam nawet nie ma żadnego info o H7, już lepiej tu - tawerna.biz
I bardzo dobrze, że wychodzi. Tym bardziej, że piątka i szóstka były bardzo dobre. Tylko niech wrócą do miast w 3D. Hirołsów nigdy za wiele.
W szóstce skopali nieco podział jednostek, gdyby bylo standardowe siedem poziomów byłoby lepiej. I, niestety, spieprzyli system rozwoju bohatera, to największy mankament tej części, poza tym wszystkiego bylo zbyt malo, obiektow na mapie, artefaktow, czarow czy jednostek neutralnych. Graficznie i stylistycznie bylo bardzo dobrze.
liczę ze w siodemce nie bedzie tak ubogo i ze bedzie bardziej nawiązywała do starszych części.
Są dostępne pierwsze screeny z gry
www.tawerna.biz/pages/gallery/gallery/walka2.jpg
wiecej na stronie tawerny
Wyglada ladnie, z finalna wersja pewnie beda miały mało wspólnego, ale daja wgląd w stylistykę.
Podejrzewam, że się jeszcze sporo zmieni w grafice. Martwi mnie trochę to durne głosowanie nad frakcjami, nie mają gotowego scenariusza do gry?
Katane
To Ty chyba jesteś ślepy koleś. Grafika między H7 i H6 to niebo, a ziemia.
Nie przesadzaj, grafika jest póki co bardzo podobna, stylistycznie jest to samo, co mi odpowiada, bo szóstka jest bardzo ładna.
Najbardziej cieszy powrót do siedmiu surowców oraz, co najważniejsze!, powrót gildii magów :)
Grafika jak grafika, H3 nawet dzis wyglada ladnie. Wazne, zeby postarali sie z oprawa dzwiekowa bo dialogi w 6 byly bardzo slabe, zarowno polskie, jak i angielskie.
Można podsumować nieco informacje o grze
Każda frakcja ma mieć osiem jednostek, 3 podstawowe, 3 elitarne i do tego 2 czempiony spośród których będziemy wybierać, którego chcemy. Ukłon w stronę H4? :)
Ma być na powrót siedem surowców, dzięki temu ekonomia będzie wyglądała bardziej naturalnie, chociaż ja się zdołałem przyzwyczaić do stanu rzeczy z szóstki.
Nie będzie opcji konwertowania miast
Nie będzie już się dało kupować wszystkich jednostek z królestwa w jednym mieście
Wrócą karawany, gildie magów i machiny wojenne
Wróci koło umiejętności znane z H5
Za muzykę będzie odpowiadał pan Romeo i Rob King, super sprawa.
Ogólnie te wiadomości na papierze wyglądają rewelacyjnie.
Wszystkie punkty mi sie podobaja oprocz pierwszego, ktory sugeruje brak ulepszen jednostek. Zwlaszcza powrot surowcow to dobra wiadomosc, znow trzeba bedzie kombinowac.
Ulepszenia będą, dowód na obrazku :)
Nie ma gryfów, wow...
Mają też być strefy kontroli i forty, ale na innej zasadzie niż te z szóstki. Strefy kontroli to był fajny pomysł, ale w wykonaniu z szóstki stanowiło za duże uproszczenie, ciekawy jestem co teraz wymyślą w tym temacie.
Ma być sześć szkół magii, mają wprowadzić premię do obrażeń za atakowanie od tyłu czy z boku, będzie kombinowanie, wzrośnie znaczenie jednostek latających.
Pojawił się pierwszy gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=pEHVvrlO_ks
Ja po jego obejrzeniu mam kiepskie przeczucia. Wszystko jest bardzo ładne, wciąż jest to turówka, wciąż toczymy turowe bitwy w których wspomagamy się magią. Ale mapy są tak naprawdę wytyczonymi korytarzami. Wizualnie mapa jest piękna, bogata w efekty, tutaj widać na pustyni poruszające się skorpiony, tam w górach sypie śnieg, osuwają się lawiny etc, ale bohater może się poruszać tylko po wytyczonym szlaku, w efekcie każda rozgrywka na danej mapie wyglądać będzie identycznie :(
Budowanie mostów, czy spuszczanie jezior do podziemia jest fajną innowacją, wraca też ciekawostka z heroesa 4, zmienne morale w trakcie walki.
Za duży nacisk kładą na efekty, na bajeranckie (i zbędne) najazdy kamerą przed walką, na skrypty typu katapulta strzelająca do tytanów.
Gra na papierze ma wszystko co potrzeba, ale jak widzę te klaustrofobiczne mapy to się martwię.
Od czasu H2 nie było w przystani czempiona innego niż anioł, a tutaj proszę, powrót do przeszłości :)
Wystarczy, by edytor był łatwy w obsłudze jak w częściach 1-5, to map będą tysiące. Ale fakt, generator map znacznie ułatwia sprawę i sprawia, ze gra jest nieśmiertelna.
Chcielibyśmy wszystkich tutaj obecnych graczy serdecznie zaprosić do wspólnej gry w przeglądarkową grę z elementami strategii o nazwie: Might&Magic Heroes Online. Wielu z Was za pewnie pamięta stare, poczciwe Heroes’y II i III. Pewnie wielu z Was grało także w Heroes IV, V a także VI. Każdy z Was ma z pewnością swoją, ulubioną frakcję. W Might&Magic Heroes Online obecnie dostępne są dwie frakcje: Przystań i Nekropolia, ale producent już zapowiedział wprowadzenie ( w niedalekiej przyszłości ) kolejnej frakcji: Inferno. Oczywiście na trzech frakcjach gra nie skończy się. Jak na grę przeglądarkową Might&Magic Heroes Online prezentuje się naprawdę świetnie. Wyraźnie czuć klimat epickiej przygody rodem ze sagi Heroes. O tej grze można byłoby opowiadać godzinami. Zamiast pisania polecamy każdemu osobiście przetestować tą grę przeglądarkową: [link] Nasze wrażenia z gry: Bezcenne :)
[link] subnij po gift kod na dowolną gre konkurs
[link] subnij po dowolny gift code konkurs
Strasznie "jaralem" sie po zapowiedzi heroes online i wiazalem z tym projektem spore nadzieje, ale teraz nie mam czasu na granie, tym bardziej granie online. w siódemkę tez bede mial ciezko zagrać ale tutaj juz nie odpuszcze.
W Jaskini Behemota, po wielu latach, wreszcie odrestaurowali dział map, jest to teraz, zdaje się, największa baza map do serii heroes w polskim internecie.
http://mapy.heroes.net.pl
A tutaj próbka muzyki, którą będziemy mogli usłyszeć w nowej odsłonie, wreszcie będą to świeże motywy a nie tylko remiksy starych :)
https://www.youtube.com/watch?v=HyjBp9pmiUI#t=132
Ja kocham najbardziej z serii HoMM ten soundtrack i liczę na jego powrót w którejś odsłonie :*)
https://www.youtube.com/watch?v=KByla_uGhro
Tak, czwórka miała najlepszą ścieżkę dźwiękową :)
Głosowanie na kolejną frakcję w H7 wygrały Elfy. Na chwilę obecną mamy zatem
Przystań, Akademię, Twierdzę, Nekropolię i Sylvan. Następne będzie głosowanie nad ostatnią frakcją, która ma się pojawić w grze, gracze będą wybierać pomiędzy Lochem a Inferno.
Na obrazku szkic Drzewca, jednostki, która zależnie od trwającego głosowania, może być nawet czempionem elfickiego miasta.
Szkoda, że nie wrzucą i elfów i krasnoludów, i Lochu i Inferno:(. Zawsze mają jakieś ograniczenia ilości frakcji od Heroes VI. Szóstka pod tym względem najbardziej mnie zawiodła. Heroesy bez krasnoludów i elfów :*(. Jedynie Loch wrzucony w postaci DLC. Seria chyba niestety zmierza ku końcowi.
Hitmanio
Zatem Heroes 1, Heroes 2, Heroes 4 to nie są Heroesy? Epic logic.
Hej, dopisuję się do wątku :) Fajnie że coś takiego jest na GoLu.
Przystań, Akademię, Twierdzę, Nekropolię i Sylvan. Następne będzie głosowanie nad ostatnią frakcją, która ma się pojawić w grze, gracze będą wybierać pomiędzy Lochem a Inferno.
Wolę Loch, ale, jak powiedział Hitmanio
Heroes bez Inferno to nie Heroes. (kropka!)
Sam nie gram inferno, ale gdybym nie miał ich jako wrogów, byłoby dziwnie.
Przy okazji jestem ciekaw waszego zdania, czy zmiany wprowadzone w H VI były według was dobre? Mi się spodobały, nawet bardzo. Powiem szczerze że wolę szóstkę od piątki, pomimo że w podstawkę HV grałem baaaardzo dużo zarówno w kampanie, jak i Hot Seat, czy naet scenariusze, to pierwszy dodatek i karawany nieco za mocno wydłużyły tury i to w nieprzyjemny sposób, a drugi z kolei przekombinował tę grę.
Mnie cieszy że nie musze mieć pięcio bohaterów-tragarzy którzy taszczą armie do bohatera głównego, że mogę przekonwertować zdobyte miasto i teraz przejmowanie ich naprawdę ma sens, bo dają nam sporą przewagę a nie tylko złoto i niższe ceny na rynku. Eksploracja mapy (dużej mapy, tu kolejny plus za brak klaustrofobicznych korytarzyków- labiryntów z jedynie słuszną drogą) jest dzięki temu przyjemniejsza i płynniejsza. Strefy wpływow budynków też są fajne, przypominają trochę mapke z Civilization :)
Uproszczenie ekonomii również mi się podoba, wcale nie jest łatwiej bo wciąż potrzebujemy duzej ilości surowców, więc wszystko po mojemu działa jak dawniej, jest po prostu przejrzyście.
No i rozwój bohatera, naprawdę sympatyczna sprawa, tera wreszcie wszystko jest zrozumiałe ;)
Chociaz gra ma parę wad, to i tak gra mi się bardzo przyjemnie.
Heroes bez Inferno to nie Heroes. (kropka!)
Zatem Heroes 1, Heroes 2, Heroes 4 to nie są Heroesy? Epic logic.
Inferno pojawiło się w części trzeciej, od tej pory było bez przerwy w serii, w czwórce też było, co prawda połączone z nekropolią, ale mimo wszystko było. Osobiście wolę loch, nie żebym lubił którąś z tych dwóch nacji, raczej gram zawsze tymi dobrymi :) ale loch to frakcja, która jest od początku serii i jej brak jest po prostu niedopuszczalny, szczęście, że w szóstce się w ogóle pojawiła.
rzaba89nae - Wszystkie zmiany, które ci się podobały, dla mnie były gwoździem do trumny tej części. Transformacja miast, rekrutacja w jednym miejscu istot z całego królestwa, i to co najgorsze - rozwój bohatera, te trzy czynniki spowodowały, że gra stała się nieprzyjemna. Gdyby to było inaczej rozwiązane, może by było dobre, ale w obecnej formie jest za dużym ułatwieniem, drogą na skróty. Ciekawy jestem jak będą wyglądały strefy kontroli w siódemce, skoro mają być na zmienionych zasadach.
I jeszcze się dziwię, że napisałeś kolejny plus za brak klaustrofobicznych korytarzyków- labiryntów z jedynie słuszną drogą bo przecież cała gra to w zasadzie korytarz, brak swobody ruchu jak w częściach 1-4, nawet piątka pod tym względem jest znacznie lepsza.
Szóstka pierwsze wrażenie u mnie wywołała bardzo dobre, ale im dłużej się grało, tym bardziej zaczęły przeszkadzać nowinki. Rozwój bohatera, który powodował, że gra każdą frakcją wyglądała identycznie, szybko zabił chęć powrotu do gry. I dramatyczny edytor map, który wymaga umiejętności programisty, spowodował że nie było po prostu w co grać.
Mutant z Krainy Oz- potwierdzam. Dla mnie również szóstka dobrą częścią nie była - ba, dla mnie najgorsza część z tych co grałem (od 2 do 6). Straszne uproszczenia, mało frakcji i jakaś taka zatrważająco niska grywalność. O ile w 3 i 5 zagrywałem się setkami godzin, to 6 odrzuciła mnie zaledwie po około dwudziestu.
Ja po prostu patrzę na tę serię mniej konserwatywnie, dlatego zmiany mnie nie zniechęcają, chociaż jakby nie patrzeć nie przeszedłem jeszcze całej szóstki i nie miałem dotąd okazji pograć w hot seat. Przyznam że dopiero niedawno zainteresowałem się tą częścią, właśnie z powodu jej złych recenzji, miałem sobie przejść "Dzikie Hordy" ale jednak odiłem po jakimś czasie, zdecydowanie "za dużo wszystkiego".
To co przeczytałem o szóstce nastawiło mnie negatywnie do gry, krytykowano wyżej wymienione zmiany, fabułę, czy nawet słowiańskie imiona bohaterów, Conflux, broń rodową... a tymczasem miło mnie ta część zaskoczyła. Pogram jeszcze trochę i zobaczę czy moje zdanie się zmieni, ale póki co jest bardzo dobrze ;)
Cieszy mnie też powrót do rzutu izometrycznego i mniej warcraftowo-mangowa stylistyka jednostek. Ekrany miast to znów dwuwymiarowe plansze (choć słyszałem, że z początku było inaczej), w dodatku wyglądają pięknie.
Na HVII też czekam i powiem wam jedno, żałowałem, że nie zrobiłem tego z piątka, załuję że nie zrobiłem tego z szóstką... ale teraz nie ma bata, zamawiam kolekcjonerską edycję :)
Fajnie by było, jakby wróciły heksy, skoro robią ponoć grę dla fanów...
Bronie rodowe były super pomysłem imo, szkoda tylko, że kosztem tego nie było ani jednego miecza/topora czegokolwiek do łupania, który nie byłby bronią rodową :/
Conflux z jego bajerami też był fajny, szkoda tylko, że gra wymagała połączenia z siecią by bronie rodowe, bonusy zdobyte dzięki lvlowaniu naszego konta etc. były aktywne w grze, jakby nie dało się tego zapisać na dysku twardym.
Ogólnie jako gra H6 jest niezłe, jednak jako heroes jest słabe przez zbyt drastyczne odejście od tego co jest tak naprawdę heroesem.
I co takiego jest w heksach, że tylu ludzi chce ich powrotu? :P
Tutaj można pooglądać kilka grafik koncepcyjnych jednostek sylwanu http://www.acidcave.net/newsitem1298.html#1298
Jeśli chodzi o heksy, to nie ma nic specjalnego w nich, ale raz że minimalnie wygodniej atakuje się jednostki "pod kątem" (tzn. nie od przodu i od tyłu, czy bezpośrednio z lewej lub prawej strony), a dwa że są takie oldschoolowe i fajne ;)
A nawet nie zauważyłem, że nie ma innej broni w grze, jak tylko te rodowe :O Lipa... Co do Confluxu to pomysł fajny, podobny jak np. wiadomości w Dark Souls, tyle tylko, że autorzy powinni zastosować IMO system gotowych fraz, niestety ale wchodząc na pierwsze misje z kampanii, jedyne co można przeczytać to "Jem zupe pomidorowo i racuchy", albo "r***abym Anastazję", w późniejszych misjach jest już naturalnie więcej treściwych informacji. Skoro i tak byliśmy podłączeni do sieci, trzeba było dać chat jak w grach mmo.
Największą moim zdaniem wadą szóstki jest to, że każdą misję można skończyć zdobywając jak najwięcej zamków i klikać przycisk zakończenia tury kilkadziesiąt razy, a potem zebrać wojsko i po prostu iść, zmasakrować ostatniego przeciwnika. Tu autorzy się nie postarali, o ile na początku misji trzeba myśleć i kombinować, bo najeźdźcy zaskakują i napływają często z różnych stron, o tyle z ostatnim przeciwnikiem mamy spokój, gnije w zamku, z potężną armią a my możemy spokojnie czyścić mapę i zdobywać xp, albo spamować zakończenie tury i ruszyć na niego.
Naprawdę ładne te jednostki, typowe high fantasy. Ten styl zdecydowanie mi odpowiada
pokonane frakcje nie są przewidziane do przyszłych DLC.
Hmmm...
Conflux to też podział na save online i offline co jest strasznie wkurzające. Jeśli ubi chce znowu ten syf wykorzystać powinni nad tym dłużej popracować.
grontix ==> Jak tak wszystko na logikę musisz brać to sobie sprawdź "ironia" i "subiektywizm". I sprawdź gdzie Inferno występuje tak jak wspomniał Mutant - w Heroes 4. Epic research.
wygodniej atakuje się jednostki "pod kątem" (tzn. nie od przodu i od tyłu, czy bezpośrednio z lewej lub prawej strony), a dwa że są takie oldschoolowe i fajne
Ale na kwadratach też da się atakować po skosie, to mi się własnie w nich podoba, bo hex to "tylko" sześć stron z których można zaatakować jednostkę, bardzo to ułatwiało ochronę strzelców, bo wystarczyły trzy oddziały do całkowitego odcięcia ich od ataków wręcz, a w przypadku kwadratu stron z których można zaatakować wroga jest osiem. Wiem, że to wiesz bo przecież grasz, ale swoje musiałem napisać :)
Wczoraj podczas gry Necropolis doszedłem do dziwnej zagwozdki, a mianowicie wziąłem sobie bohatera z nekromancją. Zniszczyłem żywiołaki ziemi i wody... i przywołałem po walce kilka szkieletów. Zastanawiałem się zatem... skąd te szkielety, skoro żywiołaki nie posiadają takowych w swoim "ciele"?
Postanowiłem uznać, że akurat na tych polach gdzie staczałem potyczki były już zakopane głęboko zwłoki poległych z poprzednich lat śmiałków i wezwałem ich znowu do pomocy. Może być? Ktoś coś? ;)
Która część serii? W piątce jest talent, który pozwala wskrzesić kilka jednostek po stratach we własnej armii. W trójce już nie pamiętam jak z tym jest :)
No tak, zapomniałem. Trójka panie, trójka :)
O właśnie, myślałem, że wskrzeszam szkielety z ciał wrogów... nie własnych... ah, a taka fajna myśl... ;)
Nie jestem do końca pewny, bo dawno nie grałem trupiarnią w trójkę, ale z żywiołaków, golemów czy gargulców nie idzie nic zreanimować, może jakiś bug :)
Teraz trwa głosowanie nad jednostkami Sylvanu, podobno będzie też takie głosowanie w przypadku twierdzy, gdzie do wyboru mają pojawić się legendy serii - Behemoty :))
Mutant, a może chciałbyś pograć w H3 multiplayer? Im więcej tym lepiej ;) Oczywiście sugestia jest dla wszystkich z wątku. Mamy wersje Complete z goodoldgames, więc stawiam, że najnowsza.
Zielone smoki mają być nielotami, brak tutaj konsekwencji, wszak w piątce fruwały aż miło, ale rozumiem, że to nowa wizja świata Ashan.
Ja jestem zaciekawiony czy będzie powrót potężnych tytanów w szóstce. W trójce to były moje ulubione jednostki.
Tak na marginesie, to dawno nie grałem w trójkę i w ogóle w Heroesy. Obecnie moim priorytetem jest odświeżenie sobie Baldurów z Edycją Rozszerzoną (wiem, że mało wprowadza, aczkolwiek warto zagrać w lepszej rozdzielczości i z nowym postaciami), potem może znów powrócą czasy "nołlajfenia" w Heroesy :)
Tytani będą, ciekawe tylko w jakiej formie, w piątce byli przeciętni.
W ankiecie, w której gracze decydowali o armii sylwanu wygrała opcja z drzewcami w roli czempionów. Z jednej strony fajnie będzie posłać tanki przeciw aniołom, ale z drugiej szkoda feniksów i jednorożców.
Skład sylwan będzie taki:
Podstawa:
Myśliwy / Łowca
Rusałka / Nimfa
Driada / Driada Dębowa
Elita:
Druid / Starszy Druid
Tancerz Ostrzy
Księżycowa Łania / Słoneczny Jeleń
Czempioni:
Zielony Smok / Szmaragdowy Smok
Drzewiec / Prastary Drzewiec
Teraz trwa głosowanie nad ostatnią frakcją, która ma się pojawić w grze. Gracze decydują, czy to będzie inferno czy też loch.
Link do głosowania: http://mmh7.ubi.com/en/blog/post/view/dungeon-vs-inferno-you-choose
Zamiast wrzucić oczywiste (przynajmniej od części 3) frakcje od razu, to robią głupie losowania. Czyżby byli tacy leniwi, że zaprojektowanie 7 frakcji ich przerasta?
Obstawiam najprostszy brak funduszy. Might and Magic to nie AC, nie dało się z tego zrobić rocznej serii schodzącej w milionach sztuk. Studio tworzące M&MH7 to ci odpowiedzialni za M&MX (też robione po kosztach z wykorzystaniem modeli z ostatnich Heroes), ubi pewnie stara się po prosty wyeksploatować markę jak najmniejszym kosztem.
Niech powrócą do kamery 2D na mapie i podczas bitwy, to będą im schodzić gry w milionach sztuk.
Moim zdaniem największym grzechem nowych Heroesów nie jest kamera, czy grafika. To po prostu masa archaizmów i uproszczeń, które czynią z tej gry zwykłą zagrywaję dla niedorozwiniętych umysłowo graczy, tudzież gimbusów.
[48] <--- to chyba nie do końca bug. Gargulce, golemy i żywiołaki nie są istotami żywymi, nie ma możliwości ich wskrzesić :)
Nie wiem czemu ale uwazam, ze H3 było najlepsze, czy moze mnie ktos wyprowadzic z bledu? No chyba ze rzeczywiście H3 jest naj :D
Cóż to zależy tylko od indywidualnego gustu:). Ja grałem we wszystkie części prócz jedynki (tak de facto to i w dwójkę ledwo co grałem) i według mnie najlepszymi częściami są trójka i piątka. Są dla mnie porównywalne i nie potrafię jednogłośnie stwierdzić, która z nich bardziej mi się podobała.
Refleks! (zaledwie 20 dni)
Chodzi o czar animator? Jeśli mnie pamięć nie myli to działał on tylko na jednostki nieumarłe (czyli te z Nekropolii). Wskrzeszenie działało tylko na jednostki żywe. Czyli o ile mnie logika nie myli to żaden z nich nie działa na gargulce, żywiołaki i golemy bo nie są oni ani żywi ani nieumarli.
Jak nie o to chodzi to się poddaję.
No właśnie, dlatego napisalem, że to bug :)
Ostatnią frakcją w podstawowej wersji Heroes 7 będzie Loch.
Zatem gra będzie zawierała początkowe te sześć frakcji: Przystań, Nekropolia, Twierdza, Akademia, Sylvan i Loch. Być może w dodatku pojawią się kolejne frakcje, ale na razie na ten temat nic nie wiadomo. Niedługo odbędzie się głosowanie na skład armii Lochu.
Wyjaśniono przy okazji jak mają wyglądać strefy kontroli, które zostaną do gry przeniesione z "szóstki". Miasta i forty wciąż będą sprawowały kontrolę nad z góry ustalonym terenem, z tym, że teraz fort będzie można ulepszyć tak, by łatwiej go było obronić, oraz będzie go można zburzyć i przejmować nad kopalniami kontrolę w starym stylu.
Wrócą karawany znane z heroes 5, czyli takie, które fizycznie będą obecne na mapie przygody. Będzie można je zaatakować lub przekonać jednostki na przejście do naszej armii, na razie nie wiem jakby to miało wyglądać.
Trwa głosowanie nad składem armii Lochu. Do wyboru są następujące warianty:
Ostrze z Cieni (wariant ofensywny)
podstawa: Zabójca, Czyhający w Cieniu, Harcownik
elita: Minotaur, Jednorożec Cienia, Bezimienny
czempioni: Hydra, Smok
Tysiąc Twarzy Malassy (wariant zrównoważony)
podstawa: Zabójca, Troglodyta, Prześladowca
elita: Minotaur, Obieżyświat, Meduza
czempioni: Hydra, Smok
Tarcza Ciemności (wariant defensywny)
podstawa: Czyhający w Cieniu, Troglodyta, Prześladowca
elita: Minotaur, Obieżyświat, Mantykora
czempioni: Hydra, Smok
Mnie najbardziej podoba się wariant drugi, jest najbliższy tradycyjnemu lochowi imo.
Więcej szczegółów na temat jednostek: http://www.heroes7.acidcave.net/warianty_armii_lochu.html
Głosować można tutaj: http://mmh7.ubi.com/en/blog/post/view/vote-for-the-dungeon-line-up
Super, że Hydra wróciła na miejsce czempiona, ciekawy tylko jestem czy będzie rzeczywistym konkurentem smoka czy tylko zapychaczem, jak to było w przypadku Heroes 4
Rzekomo oficjalny artwork hydry, jeżeli tak by miała wyglądać to będzie rewelacja.
Jestem fanem hirołsów, najwięcej przesiedziałem przy trójce oczywiście.
Tak się zastanawiam, chyba twórcy fanami nie są, z dwóch powodów:
1) nie dość, że nie mają "odwagi" dodać czegoś zupełnie nowego, w efekcie dostajemy frakcje od zawsze znane, to
2) najchętniej wycięliby połowę jednostek i zamków, bo tu jakieś wybory kogo zostawić, tu jakiś pojedynczy artwork, a to wszystko tak naprawdę smutne, zupełnie nieodkrywcze, odgrzewane kotlety.
W płatnym dodatku pewnie dadzą Confux co będzie zupełnym zaskoczeniem fanów.
Czytając cały wątek, z całym szacunkiem dla pozostałych, ale nie bardzo umiem "jarać" się tym, że twórcy zrobili nowy obrazek hydry, którą widzieliśmy już setkę razy. Również wyliczanka "to wzięli z trójki, to z czwórki a to z szóstki", żywcem brzmi jak zupełny brak pomysłu i wyłącznie szukanie bardziej, lub mniej udanych rozwiązań.
Dlatego, wbrew większości napiszę, że 4 wcale nie była taka zła, bo miała mnóstwo świeżości, była po prostu czymś innym.
Ja zapraszam do otwartej bety Might & Magic Heroes Online.
Otwarta Beta.
Chętnych poprosze o skorzystanie z reflinku - http://cla.heroes-online.com/?rt=u_f4f4defa77f591275039
maviozo - niektórzy ubierają się w hełm vadera i latają po konwentach, mnie cieszy każda nowina na temat serii heroes :P Cieszy mnie powrót do korzeni w przypadku hydry, jest taka jak w pierwszych heroesach. Im więcej nawiązań do starszych części, tym dla mnie lepiej. Nie żebym nie lubił zmian, są jak najbardziej potrzebne, ale nie trzeba zaraz przerabiać całości, wstawiać 8 kompletnie nowych frakcji, czy zmieniać tak drastycznie mechanikę jak w przypadku czwórki, która była ok, ale jej zawartość była zbyt biedna by gra osiągnęła sukces na miarę poprzedniczek.
W przypadku siódemki mamy skład taki sam jak w dwójce, fajny powrót do przeszłości w nowej oprawie graficznej, a przecież tego oczekują najwięksi krzykacze przy byle okazji: "zróbcie trójkę w nowej grafice!!".
Hydra przypomina mi tą z jedyneczki, jednak czy będzie jakąś alternatywą dla smoków to ciężko stwierdzić. Swego czasu bardzo dużo zagrywałem się w nieśmiertelną trójkę i lubiłem dowodzić Cytadelą. Tamtejsi czempioni byli, krótko mówiąc, słabi. Zanim hydry dotarły do przeciwnika to można było mocno przetrzebić ten oddział (pomijam korzystanie z teleportacji :) ). Aczkolwiek jeśli chodzi o samą siódemkę, to czekam z niecierpliwością.
Jeśli chodzi o widok miasta to hm... takie jakieś dziwne, tabelka niżej pokazująca naszą armię też nie zachwyca. Ubi ma jeszcze czas, może to zmieni i dostaniemy coś, co będzie zapierać nam dech w piersiach. Nie wiem czy ktoś wspominał, ale behemotów brakuje jeszcze :)
> W przypadku siódemki mamy skład taki sam jak w dwójce, fajny powrót do przeszłości w nowej oprawie graficznej, a przecież tego oczekują najwięksi krzykacze przy byle okazji: "zróbcie trójkę w nowej grafice!!".
Mutant, niedawno grałem znowu w II i ja bym nawet oczekiwał, żeby zrobiono ją ponownie w nowej oprawie graficznej (choć niekoniecznie) i dodano karawany, oraz możliwość rozdzielania oddziałów (oddziały bez herosa) z IV, i to by mnie całkowicie zadowoliło :-)
Valter - Ja swego czasu też zagrywałem się cytadelą, w grze przeciwko komputerowi było tym miastem najtrudniej o dobry wynik, jest zdecydowanie najsłabszą frakcją, tyle w temacie balansu :P Hydry w trójce to jednostki taktyczne, 1 na 1 są bezużyteczne, jednak odpowiednio pokierowane potrafią zrobić z przeciwnika sieczkę. Mam nadzieję, że skoro już mamy do wyboru Smoka i Hydrę, to nie będzie to jednostronny wybór jak to było w przypadku Heroesa 4, gdzie hydry poza całkiem mrocznym wyglądem, nie oferowały nic więcej, tym bardziej, że przy zmianie mechaniki pola walki atak obszarowy trudno było wykorzystać w pełnej skuteczności.
W głosowaniu na skład armii Lochu wygrała opcja z meduzami i troglodytami, liczę na prawdziwie mocne koncepcje tych stworów, nie chciałbym tego co było w szóstce i piątce, zbyt łagodnie wszystkie te mroczne jednostki wyglądały.
Mutant - ja wiem czy najsłabszą? Bazyliszki mogły namieszać swoim kamiennym wzrokiem a i byczki (gorgony?) do słabych nie należały. Chociaż przejrzawszy staty jednostek Cytadeli i przystani, czy też Zamku - jak to było nazwane w H3 - to Gryfy i spółka są silniejsze. Co do 4 się nie wypowiem, bo to przede mną.
Zgodzę się na pewno z tym, że w "5" stworki Inferna wyglądały nieco bajkowo. Chociaż w szóstce bardziej podobały mi się modele tychże jednostek jak i potworów nekropolii. I dużo nowych co wg mnie ogromny plus dla tej części :)
Którą część bardziej polecacie: 5, czy 6? Mam zamiar zrobić podejście do tych nowszych części, a nie chciałbym się zrazić.
Zdecydowanie piątkę. Część ta mocno czerpie z fenomenalnej trójki jak i ma parę nowych rozwiązań. Na pewno nie 6, która jest znacznie uproszczona i archaiczna.
[73] Cytadela posiada mocne jednostki, jednak żadna z nich nie jest najsilniejsza na swoim poziomie, jako całość wypadają słabo głównie przez brak szybkiego oddziału. Wolniejszym miastem jest tylko Twierdza, ale tam mają znacznie lepszej jakości wojska, do tego dochodzi ograniczenie w dostępie do magii, przez co ciężko jest zrekompensować braki w sile. Cytadela jest miastem strikte defensywnym, podbijanie tymi żółwiami to mordęga, jedyna jednostka strzelająca jest koszmarnie słaba, dwie latające również są wątłe. Trzeba się postarać by ograć tym miastem kogoś obeznanego z grą. Z komputerem w niektórych sytuacjach jest problem :P
Nie tylko samym Heroes 7 się żyje. Ubisoft zaskoczył i zapowiedział na przyszły rok reedycję podstawy Heroes 3. Będziemy mogli po raz kolejny brać udział w Odrodzeniu Erathii, tym razem w ładniejszej wersji, bo w grafice w wysokiej rozdzielczości. Mnie się to podoba, jednak cena odpycha, no i to, że jest to tylko podstawka, bez armagedonu czy cieni śmierci. Niemniej może kiedyś się skuszę :)
Kupiłem ostatnio jakąś Złotą Edycję Heroes I-IV, patrzę tam jakieś bonusy na płytce, jakie? M.in. WoG. Już myślałem, że mam ten dodatek na płytce, a tam tylko zestaw map :) W każdym razie są też ciekawe mapy do HIII, m.in. "Ex-Yugoslavia", ekstra.
Gram sobie w Shadow of Death i zauważyłem, że bohaterowie tacy jak Gelu czy Gem nie przechodzą do następnych kampanii. Można to jakoś naprawić tak żeby startowali z umiejętnościami, które im wcześniej wybrałem?
Chodzi o to, że Gelu w ostatniej kampanii, osobnej od tej, w której gra główną rolę, ma inne talenty niż te, które zdobyłeś w jego kampanii? Jeżeli tak, to jest to normalne, da się to niby obejść, ale musiałbyś poszukać instrukcji w internecie.
Tak właśnie o to, czyli umiejętności np. z "Nowych początków" czy "Elixiru Życia"zostały zachowane w "Nieświętym Przymierzu" .
A więc jest to wykonalne tak?
W przypadku Gem mógłbym to jeszcze jako tako przeboleć ale umiejętności Gelu są tak beznadziejne, że szkoda gadać, dlatego też wolałbym zachować poprzednie wybory.
edit:
Chodzi Ci o te sposoby?
2 sposoby:
1. W pliku HcTraits.txt trzeba zablokować wszystkie niechciane zdolności i zmodyfikować startowe statystyki bohaterów. Problemem tego rozwiązania jest fakt, że każdy bohater danej klasy z karczmy będzie miał rozwinięte staty. Nie można również przenieść czarów.
2. Wypakować kampanię z plików gry i zmodyfikować scenariusze tak, aby mieć odpowiednio rozwiniętych bohaterów. Wadą tego rozwiązania jest konieczność rozegrania kampanii z zakładki "Własne".
Jeśli tak to trochę kicha gdyż nie za bardzo chcę mieszać z innymi bohaterami a wolałbym też dalej grać w kampanii a nie osobnych scenariuszach.
Chyba o to, wiem ze jakies sposoby są, ale sam tego nigdy nie stosowalem wiec nie wiem co i jak.
niestety pod tym względem trójka jest przestarzała, na upartego mozesz restartowac kampanię dopóki gelu nie trafi sie taki zestaw talentów jak mial wcześniej, ale czarów juz.w ten sposób nie odzyskasz, statystyk również nie.
Szczęśliwie twórcy siódemki poszli do rozum do głowy i przywrócą w grze losowość talentów przy awansie bohatera :)
Korzystając ze świątecznego urlopu postanowiłem przypomnieć sobie czwórkę. I powiem tak, jak jest dobra mapa, to się gra fajnie, zaskakująco. Gra jest trudna, zwłaszcza przez system wymiany ciosów, nie ma tutaj walk bez strat, dlatego nawet ze słabym wrogiem trzeba przemyśleć kolejność ataków. No i widoki są w tej grze bardzo przyjemne dla oka, edytor pozwala na bardzo dużo, jak się ma wizję, to można zrobić klimatyczne miejsca.
Grafika się nie zestarzała według mnie, modele postaci wciąż potrafią rozśmieszyć tym swoim gibaniem się na polu walki, ale poza tym są zrobione bardzo przyzwoicie.
Grafika 2D starzeje się o wiele wolniej niż 3D. Stare 3D wygląda groteskowo, przez małą ilość polygonów i słabych tekstur, podczas gdy sprite'y nadal mogą wyglądać fajnie :)
-->Mutant z Krainy OZ. Co to za mapka? Nabrałem ochoty na przypomnienie sobie Heroes 4.
Entreri - To jest ta mapka: http://www.maps4heroes.com/forum/opinions.php?map_id=456&game=4 jeżeli nie odepchnie cię gigantyczna ilość obiektów, które utrudniają odnajdywanie drogi i zasobów, to powinno ci się fajnie grać :)
maviozo - Najbardziej bałem się modeli jednostek, jednak, poza tym że się ciągle gibają, wyglądają dobrze.
Mutant z Krainy OZ<-- Dzięki. Dam sobie radę. Tysiące godzin straciłem na Heroes od 3 do 6 części.
Mnie się gra fajnie, póki co. Podejrzewam jednak, że jak już zdobędę potężniejszą armię to mi się znudzi i rzucę grę w kąt. Już teraz, kiedy zdobyłem ostatni poziom nekromancji, który pozwala mi na wskrzeszanie wampirów z ciał ubitych przeciwników, czuję się niepokonany, ale to może być tylko iluzja, którą rozwieje pierwsza potyczka z bohaterem wroga.
Na trudniejszych poziomach trudności, często jest tak, że komputerowi gracze nie radzą sobie z neutralnymi jednostkami. Efekt jest taki, że dochodzisz do niego mając setki 4-levelowych jednostek, pokonując także setki czy tysiące wysokolevelowych potworów, a tymczasem graczowi udało się zebrać 10 aniołów :)
Miałem parę naprawdę fajnych map ale właśnie z w/w wadą...
To niestety jedna z wad czwórki, szczególnie gdy gra się z mobilnymi neutralnymi strażnikami skarbów. Tutaj na szczęście raczej nie ma tego problemu, gracz komputerowy wykonuje swoje tury w różnych odcinkach czasowych, myślę że sugeruje to że nie tkwi w zamku tylko intensywnie działa na swoim terenie.
Połączyłem wreszcie swoje armie w jedną, jestem zwolennikiem biegania jednym bohaterem głównym, nie lubię map, gdzie muszę grac na dwa fronty.
"Poprawiony" wygląd miasta ludzi w Heroes 7. Poprawiony w cudzysłowie, bo wciąż wygląda marnie. Przede wszystkim mury - postawione nad przepaścią, a tymczasem od tyłu, od strony pól, nic nie ma. Perspektywa też jakaś zaburzona. I co tutaj robi lewitująca bryła ziemi z budynkiem na niej postawionym, to przecież nie akademia z latającą zabudową.
Kolorystycznie jest ładnie, ale na tym koniec, już bardziej sensowne było miasto w szóstce, które i tak było brzydkie.
Kupiłem wczoraj na GOG.com bundla Hirołsów V i mam problem z instalacją. Do ściągnięcia są tylko 4,2 GB plików. Gdy instaluję, to pojawia się komunikat, że brakuje pewnych plików - gdy to ignoruję, to gra się niby instaluje, ale po zakończeniu tego procesu, gdy chcę odpalić podstawkę lub Hammers of Fate, to nie mogę tego zrobić (teoretycznie działa tylko Tribes of the East).
W związku z tym ściągnąłem z torrentów bundla Hirołsów V pochodzących również z GOG.com i tam pliki ważną już ok. 7 GB - zainstalowałem i wszystko chodzi cacy. Szkopuł w tym, że skoro kupiłem tę grę, to nie chcę jechać na piracie...
Czy ktoś wie, o co tu chodzi?
Dwa razy pisałem do nich 2-3 miesiące temu w innej sprawie i jedyne, czego się dowiedziałem, to to, że support mają do dupy - żadnego odzewu.
A tutaj napisałem bo może ktoś już kiedyś się zetknął z czymś takim.
Ja niestety ci nie pomogę.
Muzyka, którą będzie słychać podczas wizyty w zamku Czarodzieja: https://soundcloud.com/might_and_magic/h7-the-wizards-waltz
Na obrazku jedna z dwóch nowości w nekropoli (drugą jest pająk w trzonie armii). Reszta składu jest prawie taka sama jak w szóstce (szkielet, duch, lisz, lamasu, wampir). Drugim czempionem jest kościany smok, który wraca do nekropoli po przerwie z szóstki.
Ja wciąż się waham, nie wiem czy jest sens kupowania teraz okrojonej wersji gdy warsztat przez jakiś czas będzie pusty.
Jedynie co do mnie przemawia to multi łatwiejszy w obsłudze, ale nie wiem czy dla niego jest sens inwestowania w HD teraz.
Kupię na pewno ale nie jestem pewien czy nie czekać do jakiejś promocji.
Ja też właśnie czekam na promocję, szkoda mi wydać tyle forsy, na coś, co kupowałem już kilka razy. Tym bardziej, że to jest tylko podstawka i będzie na pewno brakowało rozwiązań z dodatków. A na te w HD raczej nie ma co liczyć, skoro rzekomo nie mają do nich kodu źródłowego.
Z tym kodem źródłowym to najdziwniejsza sprawa. Nie rozumiem jak to jest, mieli kod do podstawki a do dodatków już nie? Może rzeczywiście chcą wiedzieć czy HD się sprzeda a wtedy magicznie kody się pojawią.
Marzyła by mi się reedycja całkowicie kompletna z dodatkami oraz kronikami, wtedy rzeczywiście warto by było zainwestować, ale jak na razie to bida.
Rzekomo ubi nie dostało kodów od NWC po upadku 3DO, i tak cud że dochrapali się do podstawki. Takie były odpowiedzi na pytania przed kilku laty, kiedy ubi odkupiło markę i gracze pytali, czy może jakiś dodatek do trójki by wyszedł.
Kosmiczne miasto nekrusów, pierwsze wrażenie pozytywne, ale jak się przyjrzeć to widać sporo minusów.
Nie wygląda źle :) Chociaż osobiście średnio podoba mi się ustawienie wszystkich budynków tak z prawej strony, zamiast wszędzie po trochu jak np w trójce czy szóstce.
Spowodowane pewnie jest to ułożeniem interfejsu, którego nie widać na tym obrazku. Ciekawy jestem na ile się to zmieni w ostatecznej wersji, bo niby "work in progress"...
A jakie to minusy?
Przede wszystkim śmiesznie małe mury obronne, brak sensu w odnóżach pajęczych, niewiele tak naprawdę trupich elementów, bardziej to przypomina arachnopolis niż necropolis. I ogólnie trochę pusto w tym mieście, ale to bolączka wszystkich ekranów miast, które do tej pory pokazano.
Opancerzeni na złoto, zatem tytani, pewnie im się gromy skończyły i idą walczyć wręcz. Przy tej perspektywie bitwy dziwne, że w ogóle można je uśmiercić :D
Pojawiła się ostatnio masa informacji na temat twierdzy, wróciły behemoty, wiwerny i gnolle, pojawią się jeźdźcy bazyliszków (fajna sprawa, aczkolwiek myślę, że bestia swoimi zębami byłaby w stanie zadać więcej obrażeń niż jej jeździec swoją piką) czy centaurki.
Jestem coraz bardziej pozytywnie nastawiony do tej gry, chociaż podejrzewam, że mój pecet nie da sobie z nią rady.
Tutaj filmik podsumowujący wiedzę o siódemce z komentarzem Kwasowego Smoka: https://www.youtube.com/watch?v=vO9IGS5LfUc na filmie fragmenty orkowej kampanii.
Jakiś czas temu wyciekły screeny z kołem umiejętności, później ubi potwierdziło je na oficjalnych obrazkach. Z pozoru nie wygląda za bogato, cieszy fakt, że każda frakcja ma dostęp do innych umiejętności, w dodatku jest podział na bohaterów ofensywnych, defensywnych i tych pomiędzy. Sugeruje to całkiem sporą różnorodność, czas pokaże jak będzie naprawdę.
Czary magii powietrza: http://www.heroes7.acidcave.net/umiejetnosci_magia_powietrza.html
Niestety jest ich tylko osiem(?!), jeżeli każda magia będzie tak wyglądała, to z tytułowego might and magic zostaje w sumie tylko might.
Oficjalnie potwierdzono, że gra będzie wymagała 64bitowego systemu operacyjnego, będą to pierwsze heroesy, w które nie zgram :/
Zgodnie z zapowiedziami, do Heroes 7 będzie dołączone potężne narzędzie do modowania gry, tutaj można poczytać co będzie można zmienić: http://www.heroes7.acidcave.net/modowanie.html
imo to bardzo dobra wiadomość, da się zmienić bardzo wiele, to co spieprzą twórcy, gracze poprawią. Daje to możliwość tworzenia niesamowitych kampanii.
Premiera zapowiedziana na 29 wrzesień tego roku, ciekawy jestem czy gra wyjdzie z taką ilością błędów jak jej poprzedniczka? Niestety nie będzie mi dane tego sprawdzić, podejrzewam, że najszybciej zagram za jakieś 2-3 lata jak wreszcie zmienię komputer. Wymagania systemu 64 bitowego to dla mnie za dużo.