Mam pytanie odnośnie Divinity Original Sin.
Czy jeśli przejdę Misję Główną na danym terenie np. Cyseal, to mogę nadal jeszcze przechodzić misje poboczne na tym terenie ?
Witamy w wątku poświęconym grze Divinity Original Sin!
Divinity jest RPGiem w starym stylu. Nowi gracze mogą czuć się skołowani możliwościami gry, a i starzy wyjadacze RPGów mogą czegoś nie pamiętać. W tym wątku dyskutujemy na temat gry jak i pomagamy innym graczom.
Przydatne linki:
https://www.gry-online.pl/poradniki/divinity-grzech-pierworodny/ - Nasz GOLowy poradnik znając życie będzie na bieżąco aktualizowany po premierze.
http://www.divinityoriginalsin.com - Oficjalna strona gry.
https://www.gry-online.pl/gry/divinity-original-sin/za30d3#pc - Link do GOLowej encyklopedii.
Regulamin:
1. Nie obrażamy nikogo i zachowujemy pełną kulturę.
2. Raczej niemile widziany offtop, dyskutujemy o grze i pobocznych tematach.
3. Nowa część tradycyjnie zakładamy po 300 postach.
Wstępniak w budowie, ktoś coś będzie chciał dodać to niech pisze.
Ciekawe czy juz gra w calosci jest po polsku, wczoraj jeszcze bylo to strasznie namieszane. Jeszcze pare megabajtow i zaczynam :)
Mi chodzi o pełną wersję.
Przed chwilą pobierało jakieś paczki z plikami językowymi więc pewnie będzie w całości po polsku.
Z tego co piszą to wypuścili na razie tylko wersję angielską. Żadnego innego języka na razie nie ma.
A zapewniali, ze dodatkowe jezyki beda dostepne w dniu premiery. no nic, angielski mi nie straszny ale w crpg lepiej sie gra po polsku. Czas robic postacie :)
No właśnie...
Włączyłem na chwilę i zauważyłem, że dodali voice acting :)
Edit:
"A word on translations...
Due to the volume of text in the game and some last minute changes, some of our translations arrived later than others. English is, of course, available in a completed form now, and we expect French & German to be in by tomorrow. We'll soon have word on Polish and Russian. "
Mam nadzieję, że nie trzeba będzie czekać do 18 lipca. Nie chcę, żeby polska wersja wyszła jak już zdążę przejść grę.
Szkoda, ze jak zwykle zostalismy potraktowani jak gracze drugiej kategorii, ale z drugiej strony jezeli by to dzis mialo wygladac tak jak wczorajsza wersja polska to juz wole grac po angielsku ;p
Mam pliki polskiej lokalizacji z bety, jak ktos chce moge udostepnic. Napewno w kreatorze postaci tlumaczenie jest delikatnie mowiac zle i niepelne ale juz w grze wyglada to nieco lepiej ale dopiero zaczalem i raptem pare dialogow widzialem.
Tal_Rasha---> możesz podesłać to spolszczenie? byłbym wdzięczny :)
plik polish.xml wrzucic do
X:\Steam\steamapps\common\Divinity - Original Sin\Data\Localization
pliki z folderow do odpowiadajacym im folderow z Localization, zapewne rowniez trzeba w steam wybrac jezyk polski
Dlaczego gry nie ma w sekcji released?
Jest info o pełnej wersji ale nie ma żadnego halo w związku z premiera. Ani tła, ani w "now available" itd. Dziwne.
Podobnie na GOGu jej nie ma, a z tego co pamiętał miała być wersja gogowa. Oj będę musiał ich fora poczytać.
Kompletnie się wcześniej nie interesowałem tą grą. Co w skrócie wyróżnia ją na tle innych balduropodobnych tworów?
Co w skrócie wyróżnia ją na tle innych balduropodobnych tworów?
Tury zamiast czasu rzeczywistego z pauzą, sensowny co-op i spora interaktywność (przykładowo można przesuwać skrzynie, ustawiać jedną na drugą czy przewrócić ławkę gdy ktoś na niej siedzi).
napewno gre wyroznia wplyw na otoczenie.
Przyklady:
wrog stoi na plamie oleju lub obok znajduje sie beczka wypelniona tym plynem? Walnij czarem ognia by podpalic okolice.
Twoja postac sie podpalila? Magiczny deszcz lub beczka z woda i po problemie.
Roznych takich kombinacji jest wiele i wielka frajde sprawia rozwiazywanie problem w taki wlasnie sposob.
No, ale aż tak bardzo się od Baldursów nie różni.
Gra wykonana w podobnym stylu tylko w nowszym wydaniu. Jeżeli Baldursy ci nie podeszły to wątpię żeby ta gra ci się spodobała.
Chyba właśnie największą rzeczą która ją odróżnia to właśnie ta interaktywność.
Nie wiem czy mam buga czy czegoś nie rozumiem.
Czasami kiedy używam umiejętności Staff of Magus/Laska Maga to mi zżera punkty akcji, ale sama umiejętność się nie aktywuje. To jest bug, czy coś źle robię?
I jeszcze pytanie apropo zdolności. Na przykład mam geomantę na pierwszym poziomie i teraz mam jeden punkt zdolności i nie mogę go podnieść. Mogę podnieść tylko te zdolności co mam na 0 poziomie. Są jakieś specjalne wymagania czy po prostu na 2 poziom potrzeba dwóch punktów?
Dokładnie to co napisał Bezi ale do katalogu Polish, gra od razu wstanie po Polsku ale nie jest kompletna. Tymczasowo dla tych co chcą się pobawić światem.
Jak jest z interakcją drużynową? Jestem fanem "teamowych" RPG, uwielbiam ten teamspirit w grach BioWare. Warto się zainteresować kupnem?
Druzyna wyglada nieco inaczej niz w baldurach, na starcie tworzysz dwie postacie, w grze wystepuja dialogi miedzy nimi ale to ty wybierasz odpowiedzi obu postaci, czyli niejako prowadzisz rozmowe sam ze soba, dosc dziwnie to na poczatku wyglada ale nie jest to zle rozwiazanie. Czasem mozesz sprawic, ze twoje postacie sie pokloca, beda miec odmienne zdanie itd. Mozna rowniez zatrudnic dwoch najemnikow ale z nimi CHYBA nie mozna rozmawiac.
Jak ktoś będzie chętny, to mogę z nim pograć w coopie, ale to dopiero około 10 lipca :P
1. Czy skille w tej grze mają wymagania jakieś? Czy żadnych i wtedy nawet na łotrzyku zrobię sobie dowolne czary?
2. Czy staty jakieś zwiększają dmg czarów? Np. jak łotrzyk ma 1 INT, a mag np. 10 INT to mag przywali z czaru ognia mocniej?
3. Czy skille się leveluje? Same się levelują, czy trzeba coś zrobić by lvl up im podbić? Czy nie levelują się?
4. Ile punktów akcji mają domyślnie postacie i ile pkt akcji można mieć maksymalnie? Jak je zwiększyć? I co turę ile punktów akcji odnawia nam się?
Jestem po kilku godzinach gry i jest super.
Myjnia
1. Chyba nie. Musisz mieć po prostu zdolność, która daje ci sloty na umiejętności w danej kategorii/żywiole. Miałem kilka ksiąg i jedyne co jest wymagane to odpowiedni level.
2. Tak, inteligencja wpływa na siłę czarów, siła na siłe umiejętności z kategorii "zbrojny" itd.
3. Nie levelują się. Jak chcesz żeby skill był mocniejszy to musisz rozwinąć statystyki. Jak jest to czar wody to inteligencja wzmocni ten czar. Jak chcesz skuteczniej używać czarów to możesz użyć na przykład błyskawicy na mokrym celu, co wzmocni obrażenia, albo użyj czaru ognia na beczce smoły co spowoduje wybuch. Kombinacji jest mnóstwo.
4. Maksymalną ilość punktów akcji zwiększa ci kondycja, początkowe punkty akcji zwiększa ci prędkość i spostrzegawczość, a punkty akcji na turę zwiększa prędkość. Domyślnie każda postać może mieć chyba 7 punktów akcji, ale każdy punkt włożony w kondycję zwiększa tę wartość o jeden.
Jak nacelujesz w grze na statystyki to ci się wyświetla opis statystyk i do czego służą.
Czy ktoś wie, czy w Cyseal (tym pierwszym mieście) da się zrekrutować jakąś postać do drużyny, która dobrze posługuje się łukiem?
Właśnie też się zastanawiam nad tym. Przetrząsnąłem już całe miasto i znalazłem tylko dwie postacie do drużyny: Jahana (maga) i Madore (woj) i brakuje łotrzyka w drużynie.
No dokładnie. Jestem battlemagiem (dziwna klasa, pierwszy raz kimś takim gram), druga postac to mój woj, trzecia to Jahan, czwarty Madore, której będę musiał się raczej pozbyć (za dużo melasów w teamie).
BTW: z tego co czytałem, miał być cykl dnia/nocy. I nie ma :(
Da się jakoś naprawić wyposażenie nie posiadając umiejętności naprawy, jakiś vendor/kowal?
Jestem w Cyseal.
No właśnie dziwnie z tym cyklem pogodowym, bo w mieście jest zawsze dzień, a jak wyjdzies za bramę miasta to od razu robi się ciemno i pada deszcz :D
A ktoś wie, dlaczego po awansie na nastepny poziom nie moge przyporządkować wolnego punktu do skilla, który ma już przyporządkowany 1 punkt? (w sensie, nie mogę miec skilla na 2 punkty, tylko na jeden...)
Czyli jest tak, jak pisze Tal_Rascha? Bo w kompendium GOLa są trochę sprzeczne informacje na temat dialogów z resztą drużyny i jestem skołowany.
Mam bardzo polskie pytanie: czy złodziejstwo w świecie Divinity popłaca? :D Są w ogóle jakies konsekwencje niezauważonej kradzieży?
Bart2233=> nie ma tak u sprzedawców ikonki naprawy? Grałem w wersji beta i już pamięć nie ta ale wydaje mi się że niektórzy mieli tą opcję. Bardziej profesjonalni, bo jest sporo co sprzedają mydło sznurek i jedno powidło na krzyż.
reksio=> opłaca! Ogólnie jest to nieźle zrobione. Loot odpowiada czesto przedmiotowi z któego został ukradiony (szafa->koszule). Jest fajny i zróżnicowany (a nie sztućce w Thief4) i można być pomysłowym (parawan, przesunięty przed npc, blokuje jego LOS i można kraść.
Skradanie nie jest do końca bezpieczne ale czary/mikstury/zwoje powodują że że można kombinować do oporu.
Ja kradnę zawsze wszystko, szkoda mi nawet beczek i... taszczę je do głównego miasta i układam w wielkie stosy :D
Na pewno w pełnej wersji jeszcze bardziej dopracowany jest loot.
Bezi2598=> pogoda jest w wielu miejscach przypisana do lokacji.
Upiorny zamek-> pochmurno, buro, deszcz. I chyba dobrze, ale ciężko oceniać całokształt mi w tej chwili.
Ponawiam pytanie z [21], o to samo zapytał reksio w [33].
Rozgryzł już to ktoś?
JJ
Mi też to raczej nie przeszkadza. Po prostu śmiesznie to wygląda.
Gdzie znajduje się laboratorium Evelynn? Mam wrażenie że gra nie dała mi żadnych wskazówek w tej kwestii...
PS. Z naprawą poradziłem sobie kupując młotek naprawczy i używając umiejętności napotkanego łowcy demonów który chciał przyłączyć się do drużyny ;)
A właśnie dopiero teraz skapowałem, że chodzi o inne miejsce. To było gdzieś na plaży?
Ech to jednak było to w takim razie:
spoiler start
Na plaży po lewej stronie mapy, w jej środkowo-południowej części, między skałami.
Stojąc przed nimi użyj (wyrecytuj) zaklęcie z kartki w ekwipunku- przejście się otworzy wśród tych skał. W innymi miejscu nie będzie żadnej reakcji.
spoiler stop
Głupie pytanie. Gra była jakoś w promocji przed premierą? Nie interesowałem się nią, a teraz gdzie nie wejdę to same zachwyty, jednak ~150PLN to trochę drogawo.
bone_man=> kajś Ty wyczasno 150zł?
Na Steam było na pewno -20%, może -33% przy Flash Sale.
Na GOLu masz 99,90zł. Jeszcze wczoraj czy trochę wcześniej była gdzieś za 76zł.
Wersja kolekcjonerska ma 2klucze i wychodziło coś 7-8dych/szt +jedna osoba ma komplet fizycznych rzeczy.
Głupie pytanie. Gra była jakoś w promocji przed premierą? Nie interesowałem się nią, a teraz gdzie nie wejdę to same zachwyty, jednak ~150PLN to trochę drogawo.
W przeliczeniu na złotówki można było kupić za niecałe 50zł.
O kur... patrzyłem tylko na Steam, zapomniałem że istnieją też inne sklepy. Ale fail, LOL. Nie było pytania. :D
Nie wiedzieć czemu po wypakowaniu tego spolszczenia w menu zamiast normalnych liter mam same jedynki "11111111". W grze tak samo.
Jak na razie strasznie fajna gra. Nie grałem w betę, czekłem na wersję full i wygląda na to że będę się bawił bardoz dobrze.
Wam też się wydaje, że w tym Divinty magowie są zbyt silni? Walcząc dwoma magami z orkami obok Cyseal na hard nawet nie musiałem użyć mikstury ;/ Z kolei każdym innym presetem wygrana bez użycia mikstury na normal była niemożliwa.
reksio - na 2 poziom musisz miec 2 pkty, na 3 poziom 3 itd.
z mojej strony pytanko, jak sie prezentuje magia vs bron konwencjonalna w pozniejszej fazie gry?
ShAdOwMaN12
Magowie są mocni, ale trzeba uważać, żeby nie uszkodzić swojej drużyny. Coś za coś.
kapciu
Dzięki za info.
kapciu=> grałem tylko pierwszą dużą wyspę (beta). Tank melee jest solidny i grało mi się nim dość przyjemnie ggdy uzupełniał go mag skupiony na ognistej i czarnej magii, nie testowałem łucznika bo trochę mnie zraziła limitowana liczba spec. strzał. Można je craftować i wypadają (nawet sporo w późniejszym etapie) jako loot ale jednak.
Czary są bardzo przydatne i niektóre z nich, jak zawsze, przy dobrze złożonej postaci o wiele prostsze w grze niż walka postacią kontaktową. Są lepsze i gorsze szkoły jeśli chodzi o ofensywę więc radzę dobrze poczytać zanim się zdecyduje kto co będzie potrafił.
Trzeba dobrze zaplanować inwestycje w moce bo można zaszkodzić swojej drugiej postaci używając zbyt dużej ilości czarów obszarowych. Do tego dochodzą odporności na różne elementy u różnych przeciwników.
Zbyt mało grałem i nie wiem jak to wygląda w pełnej wersji teraz ale ciekaw jestem różnych kombinacji. Możliwości są ogromne.
Może ktoś inny już jest bardziej zaawansowany.
Ale dużo satysfakcji daje przejście jakiejś trudnej walki po kilku próbach i zdobycie nowego cennego lootu.
Najlepsze jest kombinowanie i taktyka. Miałem przed chwilą trudną walkę. Spora grupa orków z czymś w rodzaju bossa chyba, bo aż pomarańczowy/brązowy przedmiot z niego wypadł. Próbowałem kilka razy, ale cały czas przegrywałem. W końcu znalazłem sposób na pozbycie się jednego przeciwnika i uszkodzenie kilku innych jeszcze zanim walka się zaczęła. Wystarczyła trująca beczka + czar teleportacji + czar ognia. Efektowna eksplozja, jeden przeciwnik nie żyje, kilku uszkodzonych. Bez większych problemów udało się wygrać walkę.
Ja miaem walke przed chwilą, do której podchodziłem trzy razy. 2 undead mage, 2 łóczników, 2 ghule i 2 albo 3 dziki. Moby stoją przed wejściem do jaskini, gdzie wykonujemy zadanie dla bractwa. Kiedy wreszcie jakimś cudem udało mi się to przejść za trzecim razem (na normal...), to zawiesiła mi się gra... Ech.
Z super smaczków jest np. skill do rozmowy ze zwierzętami.
Na początku patrze- szczury, no to gonię je, łup łup, wypada jakieś mięso czy coś... ok.
Ale potem myślę- kurde, te szczury są pojedynczo, czasem może kilka osobno w większej lokacji, nie wyglądają na neutralnych przeciwników i dodatek do krajobrazu.
Tak więc inwestuję w gadanie ze zwierzętami i okazuje się że szczurki służą radami, żartami i ciekawostkami. Warto imho, później są owce, konie itd, myślę że sporo będzie takich drobiazgów.
W ostatniej wersji beta ANI RAZU nie miałem crasha, zwiechy, problemów z dźwiękiem czy grafiką. Wiele widziałem bet (?) i ta naprawdę była dopracowana więc liczę że pełna wersja też jest stabilna :>
Jest stabilna, wiechło mi się raz.
Nie wiem, jaka była beta, ale w pełnej zaczynasz niedaleko głównego, dużego miasta, gdzie masz te wszystkie zwierzaki od początku.
Moim skromnym zdaniem gra jest genialna, mam z nią świetny ubaw na co-opie z kumplem, np. w tej sytuacji: www.youtube.com/watch?v=TBM8GtJ--_Y&list=UUq2kmACfMhvxT4gSVfg_HnQ
:D
Zamierzam zrobić z niej pełny let's play jeśli jesteście zainteresowani zobaczyć jak to wygląda w praniu przed ewentualnym kupnem.
Ja tam gorąco polecam ;)
Kompletnie nie kumam craftingu w tej grze... nie widzę żadnej opcji w UI do rozpoczęcia craftingu...
reksio=> bo jej nie ma (nadal? :)).
Wybierasz przedmiot i używasz na innym. Np. bierzesz nóż, sztylet czy co to tam było +branch i masz spear.
Z tego co grałem, to odmianą był chyba jedynie piec to przetapiana rud metali i pozostałe sprzęty kowalskie. Ale tez było przeciąganie i upuszczanie a nie jakieś wymyślne okienka.
I zgadzam się- mogli by to bardziej zaawansowanie zrobić.
Łoo maatkooo, toż to oldschool pełną gębą. Szkoda, że zwykle czasu nie mam na taką nostalgię :P :P
Warto też czytać książki z przepisami. Jak się taką jedną przeczyta to otwieramy dziennik klawiszem L i po prawej stronie mamy przepisy. Mamy listę przeczytanych książek. Jak klikniemy na tytuł to otwiera nam tylko ten fragment z którego możemy dowiedzieć się o przepisie.
Wygląda to tak jak na screenie.
Mam jeszcze jedno (głupie) pytanie. Kiedy jest premiera w Polsce? Wszędzie napisane, że premiera 18 lipca. Na Steamie niby jest dostępna.
Jak kupię dzisiaj klucz i wbiję do Steama to mi odblokuje dzisiaj czy 18 lipca? Gdzieś tam wyczytałem, że 18 ma być premiera PL wersji, ale z tego co widzę na screenie powyżej to jest już PL?
Pudełkowe wersje wysyłają u nas dopiero od 18 lipca, ale na steamie gra już teraz jest dostępna.
Nie ma jeszcze polskiej wersji, to jest częściowe spolszczenie z plików z bety. Używam go dopóki nie pojawi się łatka z pełnym spolszczeniem.
Na obrazku powyżej to spolszczenie z wersji beta. około 50% przetłumaczonego tekstu.
Premiera jest 18 lipca i wtedy pewnie pojawi sie spolszczenie na Steam, kupujac dzis bedziesz mial wersje angielska ktora oczywiscie bedziesz mogl zmienic na polska po 18 lipca. To co widac wyzej to pewnie spolszczenie z bety do ktorego dalem link wyzej. Dziala ale nie jest ono kompletne.
A, w ten sposób. Ok, dzięki Panowie za odpowiedzi.
Na wersji PL akurat mi nie zależy, ale dobrze wiedzieć. :)
Podpowiedzcie proszę, czy spolszczenie, które zostało tutaj podlinkowane, jest tym samym bezpośrednio ze Steama? Czy może się czymś różnią?
Było pisane kilka razy wyżej.
To jest testowe spolszczenie, które było w wersji beta. W finalnej wersji gry, wywalili je. Na tę chwilę gra nie jest dostępna po Polsku, no chyba, że się wgra te spolszczenie z bety, które jest niekompletne.
Za jakiś czas prawdopodobnie do 18 lipca ma zostać wydana łatka, która oficjalnie wprowadzi język polski.
"Na tę chwilę gra nie jest dostępna po Polsku, no chyba, że się wgra te spolszczenie z bety, które jest niekompletne."
Szkopuł w tym, że JAKIEŚ spolszczenie jest w Steamie, można je włączyć, i stąd moje pytanie.
Chodzi ci o włączenie na Steamie wersji polskiej? To nic nie da, gra i tak będzie po angielsku.
OK, chyba wiem, co deweloperzy knuli. Najwidoczniej ostatni patch (albo i wcześniejszy, nie mam pewności) coś pozmieniał i teraz aktywacja polskiego nie działa. Ale zapewniam, że po finalnej łatce jeszcze siakieś spolszczenie było.
Kwestia rozwiązała się sama.
Głupie pytanie, czy jak kupię grę na [ link zabroniony przez regulamin forum ] , to dostanę klucz od razu? Wygląda to raczej jak preorder z premierą 18.07...
Niestety, ale wersje elektroniczne, w sensie klucz będą rozsyłane 18. Ktoś tam z obsługi gramu to potwierdził.
Beznadzieja, ale co zrobić. Też liczyłem, że dzisiaj miałbym klucz.
Hmm, dziwne. Czy tu przypadkiem nie było posta JJa, czy mi się coś zdaje? Czemu został usunięty?
Mam za sobą już sporo godzin, doszedłem do momentu w którym się dowiedziałem kto jest mordercą i chyba na razie sobie zrobię przerwę i poczekam na spolszczenie. A tak w ogóle to ktoś przeszedł już grę? Daleko mam do końca?
To spolszczenie naprawdę wymaga jeszcze dopracowania. Dobry przykład z kłodą drewna. W oryginale było pewnie log, a oni to przetłumaczyli na dziennik :D
Dla mnie gra zrobiła się w pewnym momencie za trudna i musiałem obniżyć poziom trudności bo jedna walka była nie do przejścia :S
spoiler start
przed jaskinią w której jest "mecha-umarły"
spoiler stop
Gram łuczniczką i wojownikiem i łuczniczka wydaje się szczególnie słaba zwłaszcza jeśli nie ma na podorędziu ognistych strzał...
Bart2233=> niestety :) Jak mag się nauczy ognistego pocisku to ma go na zawsze, jak łucznikowi skończy się strzała to ani nie ma teleportu do sklepu ani magicznych składników do konkretnych strzał w każdym koszu.
Bezi2598=> już nie pamiętam czy to w tym wątku ale kojarzę że ktoś o coś pytał w sklepie i napisałem by podał nazwę bo ukryło link by można było doradzić. Niestety wszyscy tu mają fobię przed każdym portalem innym niż GOL więc wszystkie pytania i odpowiedzi są usuwane.
Bart2233-> Właśnie do tej walki podchodziłem wczoraj 3 razy. Za trzecim razem się udało i wtedy zawiesił mi się komp :D :D
Kurczę, kusi mnie, żeby z allegro kupić i dzisiaj grać. Wiem, że przepłacę 3 dychy, ale do 18 nie chce mi się za bardzo czekać.
Z tym, że na tej aukcji http://allegro.pl/graj-divinity-original-sin-steam-automat-24-7-i4385864750.html jest gift i kolo miał 1000 sztuk. Znając życie będzie to jakaś dziwna wersja albo Steam po pewnym czasie usunie mi to z konta. :\
edyta: chyba, że ktoś korzystał z usług jegomościa z linka wyżej i może coś więcej powiedzieć na ten temat :P
No dobra, a jak fabuła? Napiszcie kilka zdań o co chodzi, czy trzeba znać pozostałe gry z uniwersum.
"- To teraz zasadnicze pytanie- jeśli kupiłem preorder przez Steam, czy będę miał język polski od 18 lipcA?
- (CDP.pl) Tak, na Steamie powinien być dostępny po 18 lipca patch polonizujący grę."
https://www.facebook.com/cdppl/posts/577761229011884
Myślę, że to tyle w temacie. Chyba, że ktoś ma jakieś info od devów w sprawie tej łatki językowej.
tmk13
Fabuła dzieje się przed wydarzeniami z poprzednich odsłon więc można spokojnie grać nie poprzednich części.
Sprawdzał ktoś czy grając różną ilością bohaterów ilośc zdobytego doświadczenia jest na nich dzielona?
Np. Odkrycie taj. pokoju = 600xp = 2x 300xp na głowę, czy po prostu każdy dostaje 300exp?
Materdea-->Ja mam taką wersję i jak klikam właściwości na Steam to mam dostępną Polską wersję więc chyba tak ;)
Może ktoś się wypowiedzieć o AI postaci? W sensie chodzi mi o to loyal / random.
Bardziej polecacie ustawić random i liczyć na efekty czy loyal i mieć wszystkie dialogi po swojej myśli?
Mam pytanie do tych co już grają. Czy da się przejść całą grę w coopie online?
dirty-->Jak najbardziej!
PS. Każdą grę możemy ustawić na online i na odwrót w ustawieniach jest opcja do rozgrywki offline/online i invite only ;)
Jeśli chodzi o Łucznika to źle do niego podchodzicie. Najlepiej jest zrobić coś w rodzaju łotrzyka i skupić się na rozwijaniu postaci w melee. Ale nie zapominajcie, że można zmieniać broń podczas walki. Specjalne strzały się używa tylko wtedy kiedy są potrzebne, opieranie całej postaci na łucznictwie jest bezsensowne, bo wiele razy zdarzy się wam, że zabraknie jednak tej specjalnej amunicji i łucznik będzie odstawał pod względem przydatności w porównaniu do reszty drużyny.
Do takich hybryd to trzeba troszkę przemyśleć grę i troszkę rozplanować rozwój postaci, bo na pałę jak się będzie to robić to raczej nic z tego nie wyjdzie.
Zamierzam zacząć grę od nowa, bo jedna z moich postaci po prostu ssie, bo zrobiłem ją na pałe. Na szczęście daleko nie jestem, a i chętnie wypróbuję coś nowego. Nie róbcie tego samego błędu co ja i nie bierzcie kapłana. Jakoś nie miałem pomysłu co do mieszania castera i walki melee. Nawet nie wiadomo w jakie staty pakować.
Jeśli chodzi o ciekawe klasy:
Ja mam coś takiego. Główna postać, którą gram to mag/healer nastawiony na czary powietrza, ognia i wody (zwłaszcza te leczące). Dodatkowo posiada telekinezę i rozmowę ze zwierzętami. Ma też umiejętność identyfikacji.
Druga postać to dwuręczny wojownik, który o dziwo zajmuje się też otwieraniem zamków i okradaniem ludzi :).
Obie postacie posiadają perka Lone Wolf, a mag dodatkowo Glass Cannon. Pomimo tego jak na razie gra mi się całkiem dobrze. Oczywiście zdarzały się też walki, które musiałam podchodzić kilka razy.
Pamiętajcie, że to nie jest typowy hack'n'slash. Nie ma co wparowywać się do wroga na siłę. Trzeba czasami (a nawet sporo) pokombinować. Jeśli macie jakieś pytania to pytajcie śmiało.
Ponowię swoje pytanie o interakcję drużynową, bo nie ukrywam, że trochę od fabuły i postaci uzależniam zakup. Historia jest dla mnie w grach najważniejsza, a tę z kolei kreują wyraziści bohaterowie.
Główni bohaterowie często komentują bieżące wydarzenia, a ich charakter(obident, romantic, egoistic etc.)ma wpływ na perki (bonusy do statystyk). Nasze wybory moralne i decyzje są również komentowane przez towarszyszy dodatkowych, niestety interaktywne dialogi prowadzimy tylko między głównymi bohaterami z pozostałym członkami drużyny możemy się zgodzić lub nie, ale póki co nie zauważyłem żeby miało to wpływ na rozgrywkę/towarzyszy.
Generalnie nie ma tutaj jakiegoś nacisku na towarzyszy poza dwójką "Source Hunters" ponieważ zawsze możemy sobie ich wymienić zakupując najemnika w ichniejszym hubie, generalnie rzecz biorąc pod tym względem Divinity do np. takiego Dragon Age gdzie każda postać była unikalna i miała swoją historię się nie umywa.
spoiler start
przynajmniej nikt nie próbuje cię wyr*chać więc nie jest tak źle ;)
spoiler stop
Fabuła to takie klasyczne fantasy, ale zdarzają się dialogi i zadania "perełki" które zapadną ci w pamięć. Jedyne czego w tej grze nie znoszę to design. Niektórzy wrogowie są iście badziewnie zaprojektowani, za to lokacje są b. miłe dla oka, stylistycznie gra bardzo przypomina mi Magicke.
Bart2233
Nie jestem wystarczająco daleko, żeby to potwierdzić, ale podobno nasze rozmowy z towarzyszami wpływają na ich charakter. Gambrinus mówił o tym w filmiku na tvgry. Jako przykład podał Madorę, która nie cierpi magii. Jeżeli będziemy się z nią zgadzać jej nienawiść będzie się pogłębiać, jeżeli spróbujemy jej przemówić do rozsądku, stanie się troszkę bardziej utemperowana. Pewnie z pozostałymi towarzyszami jest podobnie.
Bart -> Dzięki, ale rozumiem, że ci "dodatkowi" towarzysze nie są wcale tacy bierni? W sensie nie chodzi mi nawet o unikalne historię, ale że mają jakieś osobowości, a nie tylko miecz i czary. Że potrafią coś rzucić/zażartować. :)
Jasne że nie są, ale nie widziałem że ma to jakiś wpływ tak jak mówi Bezi, ciekawe ;)
Osobiście mam rozegrane jakieś kilkanaście godzin i aktualnie jestem w "lesie" przed kopalnią.
Rany, kupił bym ale mam wrażenie że na moim lapku nie będzię chodziło zbyt płynnie.
No to super, dzięki za odpowiedzi. Na tym mi zależało i wychodzi na to, że to będę mieć.
Jeszcze jedno - rozumiem że obozu/statku/domu/Poke Balla drużynowego nie ma, ale towarzyszy nie traci się bezpowrotnie przy zmianie? Zawsze można wrócić do miejsca jego przebywania i chętnie wróci? :)
Jest dom dla drużyny drużyny/bohaterów, są nawet pokoje, skrzynki i skórzane fotele.
Wow, czyli pełny "wypas" drużynowego RPG. A to uwielbiam, super. Nic tylko rekrutować. :D I ci "odwołani" właśnie tam czekają?
gdzie będzie NPC lub coś, który zrestartuje mi skille? Mam 13 lvl, studnia otrzymała ode mnie pomoc i spełniła życzenie, na górze nad studnią moby wzajemnie się leją w jednym miejscu, ogólnie gdzieś tam jestem, w jakimś dziwnym, dużym budynku jak mroczna katedra, save i quit z gry i teraz pytam was o to czy blisko mam do NPC resetującego skille?
I jeszcze chcę wiedzieć, czy nie będzie problemu ze zdobyciem paru książek, np. niewidzialność łotrzyka? Bo to chyba jeden rare skill jego i nie wiem czy npc sprzedaje jakiś (bo w 2 miastach nikt nie ma tego nigdy).
ps. poza początkowym miastem, na drugiej mapie jest drugie miasto, małe, ma tawernę. Są jeszcze jakieś miasta dalej, czy już żadnych nowych?
1.zabilem 4 elementy woda ogien powietrze trucizna otwiera sie grota wbijam tam czarodziej ktory rymuje i co dalej nie ma q tam?
2.bezglowy nick zawalilem q gdzie trzeba tlum przepierowac na 2strone jak zdobyc teraz glowe?
Takie pytanie mam.Chcę naprawić broń u kupca, ale po podaniu ceny za naprawe, i kliknięciu tak, nic się nie dzieje.Spotkał się ktoś już z takim problemem?
Jeżeli ktoś się zastanawia czy gra mu ruszy i tylko to jest powodem wstrzymania się z zakupem, to na moich kilkuletnim rzęchu(sygnaturka) gra działa całkiem sprawnie na średnich ustawieniach.
FPS:22-30(to cRPG nie wymagam 60 klatek)
Wczytanie gry zaraz po uruchomieniu: ok. 1 min.
Load/Quick Load: ok. 30s
Save/Quick Save: 5s
Sam się wahałem czy kupić, zrezygnowałem z pre-ordera, co było strzałem w dziesiątkę, bo dziś wszedłem na stronę polskiego dystrybutora i w 2 minuty zrealizowałem zakup. Żadnych oczekiwań, żadnych problemów. Na razie w grze spędziłem ok. 2 godzin, przechodząc tylko samouczek, ale już widzę że gra ma bardzo duży potencjał. :) Już się nie mogę doczekać jakiegoś dłuższego posiedzenia przy D:OS.
Gram na spolszczeniu z bety i pomijając kwiatki angielsko/polskich tłumaczeń: np. "deal 20-30 przeszywających dmg", to nie jest tak tragicznie. Niektóre rzeczy są bardzo dobrze przetłumaczono na polski m.in. opisy klas w kreatorze postaci, choć tylko dla postaci męskich(brak odmian), inne całkowicie po angielsku.
Z błędów miałem 2 razy crasha gry, ale przyzwyczajony z innych tytułów do robienia bardzo często F5 wiele nie straciłem.
Artilio--> Ja na razie dopiero pierwszego kupca spotkałem, ale przy naprawie wybierałem młotek/ prawa dolna ikona i klikałem na zepsuty przedmiot, zabierało mi złoto, a przedmiot był naprawiony. Co ciekawe kupiec nie miał tego złota, które mu zapłaciłem.
Co ciekawe kupiec nie miał tego złota, które mu zapłaciłem.
W gruncie rzeczy nie zauważyłem tego. Podejrzewam, że nawet i twórcy gry to przeoczyli, że identyfikacja i naprawa powoduje "wyparowanie" pieniędzy.
2.bezglowy nick zawalilem q gdzie trzeba tlum przepierowac na 2strone jak zdobyc teraz glowe?
O ile dobrze zrozumiałem i zapamiętałem ten quest, to są 2 rozwiązania tego questu.
spoiler start
Możesz przekonać głowę, że powinna wrócić do jaskini (oczywiście sam musisz ją zanieść) lub pozwolić jej zostać i cieszyć się jej nowym "życiem"
spoiler stop
jak zaczynacie grę to nie pakujcie w talent, który da wam 2 punkty na skille bo szkoda tego dlatego, że później na 2 mapie jak w kościele z debilami otworzysz piwnicę to będzie portal prowadzący w x miejsce i tam na lewo idąc będzie kościół kolejny tych idiotów, tam rozwalisz kilku przeciwników i kamień z ołtarza weźmiesz i będziesz mógł w swoim domu pozaziemskim odwiedzać NPC, który ci wymieni 1 talent na aż 10 punktów na skille, można też zresetować wszystkie staty, talenty i skille, ale czary przepadają i trzeba nowe kupić.
mam pytanie..dopiero co zaczynam przygodę z Divinity i już utknąłem w miejscu..i mam pytanie...jak zrobić by pozostać w miejscu np. na przycisku w podłodze który otwiera wrota ..jestem w labiryncie na samym początku gry.
Przecież wyskakuje ci duże okienko z informacją co zrobić. Wszystko masz napisane. Musisz przeciągnąć portret drugiej postaci gdzieś tak na środek ekranu i puścić. Łańcuch łączący 2 portrety głównych postaci powinien zniknąć, a druga postać nie będzie za tobą łaziła. Jedna postać staje na płycie, a druga przechodzi przez drzwi.
mam problem w Quescie "Laska Cecila" mianowicie doszedłem juz do końca questu, mam już laskę, idę oddać ja burmistrzowi a tam nie mam takiego dialogu :(..wiem że przyłapał mnie na otwieraniu półki i spadło mi do -10 jego podejście do mnie..ale czy to powód by nie dokończyć misje ?
od czasu do czasu z rozkopanych grobów wypadają skrzynie 20 lev których nijak nie mogę otworzyć ( czary i walenie mieczem zadaje obrażenia 0).
Ja się je otwiera ?
Podwieszam. Ostatnio jak wyszło spolszczenie to sobie wróciłem do gry, może więcej osób podobnie zrobiło i wątek odżyje.
Czy ta gra w wersji bez DRM i po polsku dostępna jest tylko na gog.com? Po porównaniu ceny z wersją Steam z cdp.pl się lekko zdziwiłem.
Na Steam jest steamowy DRM, a na GOGu masz grę wolną od jakichkolwiek zabezpieczeń. Innych źródeł kupna nie znam. W edycjach pudełkowych są wersje na steam. A z innej strony jak chcesz kupić sam klucz to powinno być napisane czy to jest wersja steamowa czy GOGowa.
Jeżeli chodzi o język polski to jest dostępny i na steam i na GOG.