CyberTron - Tak jak Łosiu tłumaczył, kompendium jest prowadzone po to, by wszystko było w jednym miejscu. Aktualizacje będą tak długo, jak długo coś będzie działo się w temacie tej gry - tak samo jak w przypadku wszystkich innych produkcji, dla których mamy kompendia.
Yakin - Jest dodana, nawet w tym kompendium ;)
https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=27913
Jeśli ktoś jest graczem, jeśli ktoś jest Polakiem i nie grał w wiedźmina nie ważne w którą cześć to tak jak by ktoś z naszych rodziców nie jeździł kiedyś chodź raz maluchem możliwe chodź dziwne :-D
Brakuje jeszcze informacji o patchu 1.31 jaką wersja GOTY otrzymała.
"CD Projekt RED nie zamierza skorzystać z możliwości oferowanych przez PlayStation 4 Pro i nie przygotuje aktualizacji pod tę platformę, która zapewniłaby lepszą wydajność gry czy chociaż wsparcie dla rozdzielczości 4K."
A Boost mode?
To kompedium prowadzone jest tylko po to żeby Wiesiek był "na głównej"? Żenada, GOL, żenada.
Ile jeszcze będzie aktualizacji? Do premiery niby pół roku.
Czyli taki news bez... newsów ;P
ebogothic - taka nasza mała inicjatywa. Miejsce gdzie zawsze znajdziesz najnowsze, ciągle uaktualniane info o grze, bez biegania po 15 newsach.
Dziki Gon porzuci zamknięte lokacje z poprzednich odsłon i, czerpiąc wzór z gry The Elder Scrolls V: Skyrim, zaoferuje całkowicie otwarty świat.
Ktoś jest to w stanie w 100% potwierdzić? Bo jak dla mnie to dalej w W3 będą zamknięte lokacje tak jak dotychczas tylko, że będą większe. Nie będzie można sobie przejść na piechotę z jednej lokacji do drugiej tylko trzeba się będzie "przenieść". Wystarczy spojrzeć na mapę i zobaczyć w jakiej odległości od siebie leży Novigrad i Wyspy Skellige żeby dojść do wniosku, że to będą oddzielne lokacje, no chyba że będziemy musieli ze 30 min popylać łódką z Novigradu... Ziemie Niczyje też przecież leżą w ogóle gdzie indziej. CDP coś kręci. Przecież oni już nawet zaczęli wycofywać się z tego Skyrimowego porównania i teraz twierdzą, że ich inspiracją w kwestii konstrukcji świata i odpowiedniego zapełnienia go jest seria Gothic, a jako że raczej nie inspirują się Gothiciem III gdzie to zapełnienie świata leżało więc muszą się wzorować na Gothicu II a to oznacza po prostu zamknięte lokacje oddzielone ekranem ładowania...
Zresztą ten ich uber większy świat od Skyrima też coś śmierdzi. Przecież Novigrad to jedno miasto a Wyspy Skellige to jak nazwa wskazuje małe wysepki.
@kęsik - CDP RED wydaje się mocno trzymać obietnicy braku ekranów wczytywania, więc stawiam, że jednak to będzie otwarty świat (w innym razie chłopaki okropnie by sobie nabruździli, tak wycofując się z pierwotnych zapowiedzi). A inspiracja Gothikiem miała, zdaje się, sugerować przede wszystkim brak skalowania poziomu i postawienie na drodze gracza naturalnych barier w postaci zbyt trudnych przeciwników. Co się zaś tyczy odległości - nie powiedziano wszak, że oprócz tych trzech głównych lokacji nie dostaniemy też terytoriów znajdujących się pomiędzy nimi. Osobiście liczę na to, że uda się zawitać do Brokilonu, Kerack i może nawet Wyzimy. Niemniej, jak to wyjdzie w praniu, przekonamy się za czas jakiś :)
PS. Za potwierdzenie może służyć nasza zapowiedź z ostatniego Gamescomu, w której opisano skalę świata i jego konstrukcję w kontekście Skellige
No przecież po to są konie, żebydfsdmtgk;ldmtk;mg. No przecież pisze jak byk w newsie, że świat będzie w pełni otwarty, Boże.
@bckqs -> Świat większy, tak... Ale czy widziałeś, jak dużo było puste łąki, lasy, śnieżna polana, morze? :) A pamiętasz świat Gothic 3 w porównanie do Gothic 2 (większy świat, ale mniej ciekawy)? Daggerfall też miał o wiele większy (i nudny) świat od Skyrim, Oblivion i Morrowind. Assassin's Creed też miał duży świat, ale trochę pusty bez głębia. Nie da się wykluczyć, że większy świat nie oznacza więcej ciekawe miasto, sekrety i interesujące lokacji. To zbyt wielkie zadanie dla twórcy. Ile budżet i pracy wymagało!? :P Ilość czy jakość? Przekonamy się o tym w dniu premiery W3, a wtedy porównajmy się W3 do Skyrim. Ale jeśli twórcy uda się sprostać te trudne zadanie, to W3 stanie się kolejna legenda obok Baldur's Gate 2 i Fallout 1-2! :D Mam nadzieję, że dodatkowy rok opóźnienia W3 przekłada się na jakość świat. :D
Ale możemy uzupełnić świat W3 o nowe lokacje i questy za pomocą fanowskie mody tak jak Skyrim. :D
Brak możliwości kontynuowanie W3 po ukończenia główny wątek to trochę kłopotliwy rzecz. :(
A inspiracja Gothikiem miała, zdaje się, sugerować przede wszystkim brak skalowania poziomu i postawienie na drodze gracza naturalnych barier w postaci zbyt trudnych przeciwników.
To też, ale ostatnio pojawił się jakiś tekst na PC Gamerze gdzie wyraźnie jest napisane o połączeniu opowiadania fabuły i otartego świata, to że w Gothicu było to na mniejszą skalę a u nich jest na większą i takie tam. Wiernie cytując: Mateusz and Konrad Tomaszkiewicz, lead quest designer and game director respectively, list various types of open-world game, including GTA-style sandbox titles, before explaining why Piranha Bytes’ Gothic series is the most apt comparison. “It’s most similar to our game, I think,” Mateusz says. “A quite perfect combination of storyline and freedom in the open world. It’s quite similar, the Gothic series, in terms of quest design and how we organise the story, but our game has a very, very big landscape and Gothic locations were open world...” “...on a smaller scale,” Konrad finishes.
Co się zaś tyczy odległości - nie powiedziano wszak, że oprócz tych trzech głównych lokacji nie dostaniemy też terytoriów znajdujących się pomiędzy nimi. Osobiście liczę na to, że uda się zawitać do Brokilonu, Kerack i może nawet Wyzimy.
Fajnie by było ale jeżeli w grze miałyby znaleźć się wszystkie tereny pomiędzy tymi trzema lokacjami to tak naprawdę w grze mielibyśmy do dyspozycji praktycznie całą Temerię, kawałek Redanii i jeszcze kawałek Cintry a raczej na to się nie zapowiada, raczej od początku by z tym wyskoczyli bo np. cała Temeria lepiej działa na wyobraźnie graczy niż jedno miasto, Novigrad.
kęsik ---> Przecież jest już potwierdzone, że teren jest 35 razy większy od tego z "dwójki", a przejechanie koniem z północy na południe zajmuje 40 minut. To normalny otwarty świat.
@U.V. Impaler -> No właśnie. Większy świat W3 nie oznacza więcej czasu granie i więcej questy od Skyrim. To było zbyt pięknie, by było prawdziwe. Choć mam nadzieję, że się mylę i faktycznie jest dużo więcej. ;) Po prostu większy realizmu. ;) Podziwiamy piękny krajobraz = łąki, morze, lasy i góry. Ach, co to będzie widoku! :D Do czasu, aż jakiś potwór/bandyta nie przeszkodzi mi w podziwianie widoku. XD Ale 100 godzin to tak dostatecznie dużo. :D
Przecież jest już potwierdzone, że teren jest 35 razy większy od tego z "dwójki", a przejechanie koniem z północy na południe zajmuje 40 minut. To normalny otwarty świat.
Ok, cała Temeria w grze. Trzymam za słowo.
Ale 100 godzin to tak dostatecznie dużo. :D
Z tymi 100h też nie ma co się rozpędzać. Według CDPu przejście W2 zajmuje 50h a jak wiemy przejście go na 100% zajmuje dużo mniej.
U.V. Impaler -> Było dużo zapowiedzi gier od różnych twórcy, a nie zawsze wszystkie obietnicy było zrealizowane. Czasem twórcy przecenili swoje siły, choć niektóre wydawcy wtrącili w nieswoje sprawy np. Ultima IX i Gothic 3. Tworzenie większy i dużo lepszy świat od Skyrim to nie lada wyzwanie dla twórcy. :P Mogę tylko pogratulować niezwykłe odwagi twórcy, by podjąć wymagające projekty. Lepiej nie miejmy zbyt wielkie oczekiwanie, aby uniknąć uczucie rozczarowanie.
kęsik [11]
Ok, cała Temeria w grze. Trzymam za słowo.
To już teraz ich puść, bo na 99,9% ani skrawka Temerii w Wiedźminie 3 nie uświadczysz. (A później będziesz marudzić, że nie ma Temerii... bo coś ci się ubzdurało; tak jak z GTA V PC...)
Osobiście nie jestem zwolennikiem sandboxów bo - zwłaszcza w RPGu - grozi to odstawieniem przez twórców fabuły na dalszy plan i jej rozmyciem, a przecież poza klimatem to był najsilniejszy element poprzednich części. No, ale póki co - dzięki Wiedźminowi 1 i 2 - CDP ma u mnie olbrzymi, największy w branży, kredyt zaufania i liczę, że wiedzą co robią i że tej gry nie schrzanią.
Mimo otwartej struktury świata, twórcy nie zamierzają skalować poziomu przeciwników do możliwości bohatera.
I całe szczęście! Nie znoszę level-scallingu w grach. Zwłaszcza w RPGach level-scalling potrafi zabić cały sens i frajdę z nabijania poziomów, rozwijania umiejętności bohatera, wyposażania go w coraz lepszy sprzęt oraz craftingu (szczególne "pozdrowienia" dla Obliviona!).
Osobiście mam nadzieje że na czerwcowych targach E3 wreszcie zobaczymy trochę gry w akcji, a nie tylko fotki i trailery. Gdzie zaprezentowane będę poszczególne elementy gry, takie jak zostały wymienione w waszym artykule (oprócz fabuły), pozostałe nie widzę problemu by pokazać. Póki co mamy bardzo dużo jest obiecane. Jeśli na E3 faktycznie zaprezentują cześć z tego co powiedzieli to na pewno W3 będzie hitem i ludzie będę bardzo czekać niecierpliwie na jego premierę.
każdy fan Wieśka wie wszystko co tu jest zostało spisane, dodatkowo masa wymienionych rzeczy typowych dla nowej gry - standard, więc dla kogo to? takie podsumowanie uwydatniające tęsknotę? ;)
50h na główny watęk(serio, kto to liczy?ktoś gra w cRPG dla samego głównego wątku?) a 100h z pobocznymi zadaniami, cóż.. na pudełku jedynki było napisane coś w stylu 'rozbudowana, nieliniowa fabuła wystarczająca na ponad 90h rozgrywki' hmm...
no więc 1,2 x Skyrim tak? :]
Brak level scalingu to dobra rzecz. Miło jest gdy wreszcie po pewnym czasie mamy szansę z jakimś cięższym stworem, a to z czym męczyliśmy się wcześniej jest na jeden cios. Czuć że się rozwija postać. Co do otwartego świata, zależy jak jest rozegrany. Klimat zabija spora ilość powtarzalnych czynności. Podobnych zadań, podobnych jaskiń itp. Liczę na mniejsze zagęszczenie tego wszystkiego, ale za to bardziej zróżnicowane, podbudowane klimatem i fabułą.
Bardzo mi się podoba wdrażanie tego cyklu "kompendium wiedzy" dla kolejnych gier. Wszystko fajnie zebrane.
"Koszt stworzenia Wiedźmina 3 to około 45 milionów złotych, natomiast prawie drugie tyle (25 milionów dolarów) zostanie poświęcone na kampanię marketingową", gdzie można kupić takie tanie dolary?
Tylko żeby nie było tak jak w wiedźminie 2 , zabijam potwora (a nawet hordę) i dostaje marne punkty doswiadczenia, albo nawet żadnego.
Wielka szkoda, że Skorupa, który komponował muzykę do dwóch poprzednich części nie porozumiał się producentami. Przez co możemy nie usłyszeć takich utworów:
https://www.youtube.com/watch?v=zlfCkmoF2KQ
https://www.youtube.com/watch?v=7_4xVPQ8IHc
Czekam właśnie na więcej informacji. Niby grafika to nie wszystko, ale jeśli ta gra na PS4 będzie wyglądać gorzej niż na PC ( no chyba, że naprawdę minimalne różnice będą ) to nie kupię PS4, wole dopłacić i mieć solidnego PC ( PS4 1700zł, ps plus 200 - bo na rok od razu się bierze, nie ma co się szczypać po kawałku, gw przedłużona pięcioletnia (pewnie ponad 300zł dopłaty ) , Wiedźmin 3 - 250zl ( ale ja biorę kolekcjonerkę ) czyli PS4 z jedną gra wychodzi... 2450zł
@kęsik
I tak powstają mity... Gdzie żeś wyczytał o całej Temerii? Przecież jasno było powiedziane że Ziemie Niczyje to północna Temeria... Czyli okolice Pontaru, a co za tym idzie, rzut beretem od Novigradu (wraz z przyległościami, więc kolejna bzdura, bo ten obszar nie będzie tylko miastem)... Twórcy mówili też że jedyny obszar ładowania gry będzie pomiędzy kontynentem a wyspami Skellige, z racji odległości jaka je dzieli...
@U.V. Impaler
Pojawiło się jednak kilka nowych informacji, tylko jak z ich potwierdzeniem? Skąd macie to info (np. o piciu eliksirów w walce), wydaje mi się że info o tym nie pojawiło się do wglądu większej publiczności...
@Shasiu - Wszystkie informacje w kompendium pochodzą z naszych newsów i zapowiedzi (tylko, szczerze mówiąc, nie pamiętam już teraz, gdzie dokładnie było o tych eliksirach). Wyjątek stanowi wzmianka o świecie rzekomo kilka razy większym niż w Skyrimie, dlatego jest podlinkowana do zewnętrznego źródła.
A w zamian Ty mógłbyś podzielić się źródłem do tej informacji, że Wyspy Skellige będą oddzielone od reszty świata ekranem wczytywania? Bo to pewne novum dla mnie ;)
poprzednie 2 wiedzminy byly tak przereklamowane i mialy tak kiepski gameplay mam nadzieje ze ten bedzie wkoncu warty uwagi
I tak powstają mity... Gdzie żeś wyczytał o całej Temerii?
No nigdzie żem właśnie nie wyczytał. Naucz się się czytać.
Przecież jasno było powiedziane że Ziemie Niczyje to północna Temeria... Czyli okolice Pontaru, a co za tym idzie, rzut beretem od Novigradu
No tak trochę bardziej północny-wschód więc do Novigradu kawałek.
@Draugnimir Wywiadu nie podlinkuję bo kompletnie nie pamiętam gdzie było to mówione, w każdym bądź razie było coś że realna podróż na Skellige zajęłaby bardzo dużo czasu więc dostać się będzie tam można promem lub przez FT, ale nie jestem pewien czy oznaczało to podział na odrębny teren, jutro na oficjalnym forum popytam.
@kęsik to jeszcze lepiej, sam tworzysz mity zamiast poczytać, dowiedzieć się... Akurat Temeria ciągnie się przez praktycznie całe ujście Pontaru, więc prawdopodobnie te tereny mieli na myśli pisząc o "północnej Temerii", które od Novigradu oddziela tylko rzeka...
Stawianie Wiedzmina na piedestale to jest jakis zart. Czesc pierwsza, nudna, toporna. Czesc druga fabularnie dupna, ograniczony swiat itp sprawiaja ze ta gra wyglada blado przy innych action rpg. Ale ta polski smieszny patriotyzm robi z tej gry majstersztyk heheje.
Wiedzmin 1 i 2 miały słaby gameplay? Tylko szkoda ze nawet na zagranicznych portalach mają dobrą ocenę i nie ma jakiegoś ''patriotyzmu''. Ale cóż, nikomu nie dogodzisz. Mam tylko nadzieje ze pokażą w najbliższym czasie jakiś gameplay ;DD
Mnie tylko interesuje żeby nie było skalowania to jest najgorsze dziadostwo i gó.no w grach - sama świadomość że jest takie coś obrzydza mi gry takie np jak skyrim - dlatego jestem za gothicem (nie dasz rady potworowi to podpakuj i przyjdź za 6 godzin jak sie podpakujesz) ehh gdzie te gry jak baldours gate i icewind dale...
sebogothic -> Co z tego, ze Skorupa nie komponuje OST do Wiedzmina 3, jak robi to zespol Percival? Co jak co, ale oni maja ladnie opanowana "slowianskosc".
https://www.youtube.com/watch?v=SRArd1ncE30&list=PLx6XHEs_em-DDtdt8vBzD2QLqbS3c6TiN
https://www.youtube.com/watch?v=zYJPSgCYicE
Wole zdecydowanie takie klimaty, niz powtorke z Wiedzmina 2.
Shasiu [30]
Wywiadu nie podlinkuję bo kompletnie nie pamiętam gdzie było to mówione, w każdym bądź razie było coś że realna podróż na Skellige zajęłaby bardzo dużo czasu więc dostać się będzie tam można promem lub przez FT
To ja się nad tym zastanawiałem, więc może stąd to wziąłeś... ;)
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12550336&PAGE=6 post [1222].
Już wiem skąd to wziąłem, na forum Wiedźmina była o tym dyskusja w której było nawiązanie do bardzo starego artykułu w którym było pisane o promie i FT (chyba sam też go nawet czytałem), artykuł niestety przepadł, bo było to bardzo dawno temu...
Na forum pojawiła się dzisiaj relcja jednego z forumowiczy który był na CD Action EXPO:
"Byłem, widziałem. Są 3 główne ścieżki zakończenia i dużo( więcej niż 36, podobno sami Redzi stracili rachubę ile tak naprawdę jest możliwości) dodatkowych wariantów. Pokazali nowy artwork, który przedstawia kanały w Novigradzie, łódka będzie częścią gameplay'a, więcej terenów niżeli Novigrad, archipelag i Ziemie Niczyje no i świat w finalnej w formie "może" być większy niż zakładali na początku. Geralt będzie mógł zgolić brodę tylko ona może mu odrastać, będą ważne postacie z Sagi, które nie ukazały się jeszcze w grach, możliwość spożywania eliksirów w trakcie walki, jednak będą one słabsze niżeli te, które będziemy mogli użyć przed walką, na E3 "coś" będzie, przeciwnicy będą atakować Geralta jednocześnie, a nie po kolei. Rozpoczęli nagrania do polskiej wersji językowej, powrócą starzy aktorzy, cena i zawartość edycji kolekcjonerskiej ma być podana wkrótce, przy grze pracuje 12 quest designer'ów, ekwipunek będzie hybrydą tego z Wiedzmina 1 i 2. "
No mam nadzieję,że trójka choć troszeczkę zbliży się do ideału jakim jest jedynka z FCR'em oddająca genialnie monster hunting(który zapewne będzie lepszy niż w W3),genialną grywalność,oraz "książkowość".Naprawdę dziękuję Flashowi za stworzenie tego idealnego moda.No i jako ogromny fan Wiedźmina mam nadzieję,że trójka będzie oparta właśnie na jedynce-FCR
mnkh----> Dla mnie Wiedźmin zarówno growy jak i książkowy jest idealny.No i szczególnie legendarna jedynka z Full Combat Rebalance :).I to nie ze względu na patriotyzm.
@kylo19 i @destructivex -> Przecież @mnkh jest oczywisty troll, co lubi drwić innych. Nie karm troll. :) Albo ma odmienny pogląd i uważa, że każda gra bez całkowity otwarty świat jest absolutny dno i śmieć. Nie warto kłócić z ignorant/troll, bo to strata czasu. :)
Dla mnie W1 i W2 to niezaprzeczalne hity obok Fallout, Baldur's Gate, Gothic 1-2, Elder Scrolls (oprócz Daggerfall) i inne podobne. :)
ja piernicze czemu każda lepsza część ktora cieszy popytem i zainteresowaniem musi sie konczyc.
nie dosyc ze batman AK ma byc ostatni to wiedzmin WH też .
ludzie chcą tych gier wiecej , ludzie szykują kase w zębach a ci sobie powiedzą nie robimy ...
Mogliby czary albo nazwac sensownie, albo dac im jasny opis. W 2 byl z tym problem. Ten, kto mial centralnie w d. ksiazki sapkowskiego i swiat wiedzmina, nie mial pojecia, ktory czar do czego sluzy.
Killaherz jak ktoś ma w dupie świat wiedźmina to po co w niego gra? To nie jest zwykła napierdalanka... Właśnie takie rzeczy w grach są najlepsze bo dzięki nim gra się wyróżnia i jest jedyna w swoim rodzaju...
Mnie we wiedżminie cieszy pływanie ale zobaczymy jak to z tym będzie :)
Hoh, w wodzie to Geralt nie ma szans ze stworami, ciekawe czy takowe się pojawią.
Świat na pewno nie bedzie wiekszy niz w Skyrimie... jeszcze sie na tym przejedziecie ślepaki.
Risen 3 pozamiata Geralta, eLO
Ale ty jedziesz po tym Wiedźminie, daj sobie spokój. Już tu każdy wie, że nie lubisz tej serii, nie musisz cały czas o tym mówić.
Tak na marginesie to i tak nikt nie reaguje już na twój trolling, także radziłbym się uspokoić.
@mnkh -> Popieram zdanie @kylo19. Marnujesz tylko czas. Idź się bawić gdzieś indziej.
Kurde, a myślałem, że chociaż w ostatniej części będzie można sobie dalej grać po ukończeniu głównego wątku fabularnego, no szkoda, nie ma gry idealnej. Cieszy to co mówią o tych wymaganiach, jakby chodziło dobrze na moim club3d 280x to bym nie miał nic przeciwko :)
Ja mam pytanie jak to jest z Geraltem w 3, bo...akcja gry podobno (potwierdźcie jak mam rację) ma dziać się rok po wydarzeniach z 2 (1272 czy 1273) a Geralt jest wyraźnie starszy niż w 2. To tylko taki model postaci czy akcja gry będzie rozciągnięta na lata?
I mam pytanie co do wyborów z 1 i 2. Jest już wiadome jak będzie to rozwiązane w 3? Tzn...import stanu gry jak z 1 do 2 czy może jakieś pytania na początku gry? Gdyby ktoś chciał zagrać w 3 na konsoli to jakby nie było innego rozwiązania niż import stanu gry to słabo, bo nie będzie miał "swojej ścieżki".
malodobry - Spróbuję rozwiać Twoje wątpliwości:
1. Akcja "trójki" rozpoczyna się sześć miesięcy po wydarzeniach z Wiedźmina 2. Faktycznie, Geralt wygląda tak, jakby minęło przynajmniej sześć lat (i to przy założeniu, że wiedźmini starzeją się normalnie), ale to taki umyślny zabieg twórców przy projektowaniu modelu, który ma pokazać, że Biały Wilk jest już zmęczony użeraniem się ze światem etc. Wątpię, aby fabuła miała być rozciągnięta na lata.
2. Pecetowcy otrzymają klasyczny system importu zapisanego stanu gry - czyli wskazujesz lokalizację swojego "save'a", a gra uwzględnia wybory, jakie podejmowałeś w poprzednich odsłonach. Natomiast z konsolowcami nadal nie wiadomo - deweloper ciągle powtarza, że niechybnie wprowadzi możliwość zdefiniowania decyzji Geralta (wykreowania własnego pliku zapisu), ale wciąż nie wiemy, jak to będzie dokładnie wyglądało. Niewykluczone, że powstanie coś a'la Dragon Age Keep (zob. https://www.gry-online.pl/newsroom/dragon-age-inkwizycja-kompendium-wiedzy-aktualizacja-17-intruz-goty-edition-patche-10-i-11/z314bc9 - sekcja 8.2).
I przepraszam, że musiałeś tak długo czekać na odpowiedź.
Dzięki wielkie Draugnimir za odpowiedź :)
Ps. Fajnie byłoby, gdyby fabuła była rozciągnięta na lata ;)
Ta gra ma gigantyczny potencjał i należy wierzyć, że zostanie to w pełni wykorzystane z furtką dla modderów podobnie jak ma to w serii TES.
Ciekawe, czy system udoskonalania postaci będzie w ogóle realistyczny, czy też tak rozbudowany, jak w Sykrim?
Definiowanie własnych wyborów... niech lepiej będzie na PC, bo mi się Save'a na kompie nie chce trzymać- bo, a nóż widelec powstanie kontynuacja.
Yadin --> Skyrim ma bardzo biedny rozwój postaci opierający się głównie na skillach typu dmg +10% albo 10% szans na ogłuszenie przeciwnika. Już samo to, że mag ma do dyspozycji 3 czary ofensywne pokazuje co twórcy olali. Nie wiem jak warrior, ale grając łotrzykiem/zabójcą i magiem nie doświadczyłem wielu nowych mozliwości mojej postaci po awansie. Zazwyczaj zadawałem po prostu więcej obrażeń co i tak było balansowane (totalna głupota) przez skalowanie się przeciwników do twojego poziomu. Co do reszty drzewek umiejętności to jedyne jakie można było rozwijać to te od craftingu jednak tylko po to, aby wykuć sobie najlepsze eq w grze (które wtedy nagle zaczyna pojawiać się losowo w skrzyniach bo bandyci robią sobie zbroje ze smoczej skóry). Reszta typu otwieranie zamków była usless. Plusem było to, że można było rozwijać postać w dowolnym kierunku i łączyć różne skille, jednak nie dawało to większej satysfakcji niż gra jednoklasowcem i na pewno nie przebijało drzewek umiejętności z Baldur's Gate'a czy chociażby Gothica. Ta gra ssała pod względem fabuły, wypełnienia świata "points of interest", rozwoju postaci i walki. Nawet dialogi były napisane jakby wziąć takiego Billa spod maca i kazać mu pisać. Na jej przykładzie można zobaczyć, że "wielkość" nie znaczy "jakość"
Czy w rozdzielczości 1280x1024 bo takim monitorkiem dysponuję na AMD FX-6300, Redeonie 7850 2GB DDR5 i 8GB RAM 1866 pogram na wysokich detalach? Czy już odkładać kasę na nowy sprzęt?
UP: Człowieku, nie ma jeszcze oficjalnych wymagań. Ogarnij się.
[59] Że co? Nawet w Skyrim (które sądząc po wypowiedzi, tak kochasz) udźwig jest ograniczony...
Co do wyglądu i optymalizacji, to jedynie mogę powiedzieć że buchałem śmiechem :)
Najważniejsze, aby jeszcze podczas samej rozgrywki gra nie nudziła powtarzalnością zadań, jak to było w Skyrim. Wtedy można grać w nieskończoność. Coś jednak czuję, że aż tak cudowna gra to to nie będzie. Trochę martwią mnie te wszystkie wejścia na bagna i do lasów. Jak w starych grach wyskakuje w cholerę stworów, które trzeba pokonać, a dopiero potem reszta misji. Wygląda to na schematyczny quest.
CD projekt red pragnie zgarnac cala pule wiec w sumie nie ma się co dziwić ze przesuwają premiera. Polak to cwaniak. Życzę tej grze jak najlepiej ale z pewnością ,,cos,, nie wyjdzie i gracze dostaną kupe .
Zasypują nas gów.ianymi artykułami wiedząc o tym że CDP ponownie dało du.y z Datą premiery, na cholerę zamawiałem pre order skoro i tak gry nie będę miał. Takie naciąganie mnie denerwuje. Odsprzedam go po prostu i kupie sobie coś innego, bo jak znam życie to premiera kolejny raz będzie przełożona. Całe szczęście że nie zakupiłem Kolekcjonerki bo bym się wkur.. Szkoda bo miałem ochotę pograć,.
Moglibyście dodać polską wersję najnowszego zwiastuna, która w końcu ujrzała światło dzienne :).
"MINIMALNA SPECYFIKACJA:
System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 (64-bitowy)
Procesor: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 940
Pamięć RAM: 6 GB
Karta grafiki: GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870
Wolne miejsce na dysku: 40 GB"
czyli mam rozumiec, że na moim kompie w miare nowym kompie z
Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz
NVIDIA GeForce GT 740M
8 mb ramu
sobie w tą gre nie pogram? :(
To laptop jest przecież. W dodatku GT 740M wypada gorzej od GTX 660.
Masz porównanie: http://www.game-debate.com/gpu/index.php?gid=1247&gid2=688&compare=geforce-gt-740m-vs-geforce-gtx-660m
Możliwe że odpalisz, ale grać pewnie będziesz musiał w 720p i niekoniecznie w 30 klatkach...Ryzykujesz więc na własną odpowiedzialność...
Dochodzi jeszcze procesor...
Trochę mnie dziwi ta kwota jaką podają twórcy która została wydana na stworzenie części trzeciej. Była o niej mowa już na wczesnym etapie produkcji. Produkcja zaliczyła kilka poślizgów co zapewne znacząco wpływa na podbicie tej sumy, więc myślę że ta kwota mogła już urosnąć do 50 mln zł.
@Lurenaster -> Raczej nie. Masz za słaby procesor nawet w trybie turbo i karta graficzna, która jest słabsza od GTX660. :( Prawdopodobnie da się grać na niższe rozdzielczości, ale nic nie wiadomo. :P
"Koszt stworzenia Wiedźmina 3 to około 45 milionów złotych, natomiast prawie drugie tyle (25 milionów dolarów) zostanie poświęcone na kampanię marketingową."
Od kiedy 25 milionów DOLARÓW to prawie tyle co 45 milionów złotych? Obecnie 25 milionów dolców to prawie 100 milionów złotych...
Gusrim - To zdanie pochodzi z dawniejszych, szczęśliwych czasów, kiedy dolary inaczej się przeliczały. Zapomniałem zaktualizować, dzięki za zwrócenie uwagi ;)
Torquadon - Well, nie jest to na pewno żadne "Wiedźmin 3 Wiki", bo nie o to chodzi; człowiek ma być w stanie "zassać" wszystkie informacje przy jednym podejściu ;) Chyba że chodzi Ci o coś innego
Fajnie by było gdyby grę można było pobrać chociaż z dzień przed premierą(oczywiście z blokadą możliwości jej uruchomienia do premiery)... Ściąganie 50 GB w dniu premiery, kiedy serwery będą przeciążone może trwać cały dzień, nie mówiąc już o ludziach, którzy mają wolny net...
A kto normalny mający wolny net kupi Wiedźmina w wersji cyfrowej? Wystarczy ruszyć dupsko i iść do sklepu. Trudne? Z resztą wersja pudełkowa będzie dosyć bogata patrząc na dzisiejsze standardy tak jak było z poprzednimi częściami, więc warto będzie ją kupić :)
Masakra z wami... Pisze do redakcji. Materiałów z gry Wiedźmin Dziki Gon jest cała masa na YouTube. Czemu ich nie wrzucicie? Gopher czy Rock świetnie wwytłumaczyli jak działa mechanika w Wiedzminie 3. Walka, umiejętności, ekwipunek, dialogi z NPC i masa innych rzeczy.
@Szatek iks de jak kto bardziej leniwy to może kupić grę w pudelkowej wersji i wziąć opcje dostawa przez kuriera. Bodajże w sklepie cdp.pl tak można :]
kulik8989 - Gdybyśmy dawali dosłownie każdy materiał wideo na temat tej gry z YouTube, scrollowanie tego artykułu to byłaby masakra (zresztą już jest dość ciężko) ;)
"Na początku listopada zdradzono, jak będzie wyglądała początkowa faza rozwijania Wiedźmina 3 dodatkami – na graczy czeka 16 małych rozszerzeń, wypuszczanych w parach co tydzień, począwszy od 25 lutego 2015 roku." no raczej 25 maja a nie lutego :p
kulik8989 - Tak to jest, jak się ma tekst na 5 tysięcy słów z hakiem i aktualizuje się go modułowo :) Poprawione, dzięki za czujność ;)
Jak już robią takie kompedium, to w spisie treści powinny być aktywne odnośniki, po kliknięciu których od razu przeskakujemy w interesujące nas miejsce na tej stronie, a nie szukamy za każdym razem co nas interesuje ręcznie. A na końcu każdego punktu powrót do spisu treści również aktywny.
Gwint jest lepszy od kościanego pokera. Ale to co zrobili z czionką w patchu 1.05 to masakra. Dla ślepego czionka, w dodatku jaskrawa jak cholera. Wracam do 1.04.
Nowa karta graficzna zainstalowana więc można Wieśka trzeciego posmakować. Mam nadzieję że się nie zawiodę i przepadnę na parędziesiąt godzin w świecie Wiedźmina.
NaviExpert Jest dostępny również na iOS i Windowsem, a nie tylko Android.
wcogram - Chodziło mi o to, że głos Geralta jest dostępny na razie tylko na Androidzie, ale racja, zapis sugerował co innego. Poprawiłem, dodając informacje o iOS i Windows Phone
Tak odnośnie ostatniego materiału filmowego. Nie do końca zgodził bym się z teorią, że kanoniczne zakończenie mogło być tym "najgorszym".
Przypomnijmy sobie co trzeba zrobić, by do niego dotrzeć ( nie chcę tu spojlerować, kto pamięta, to pamięta )
Geralt w stosunku do Ciri na pewno taki by nie był. Zachowywał by się względem niej całkiem przeciwnie, niż tak jak doprowadza to do tego "złego" zakończenia.
Poza tym pozostałe dwa zakończenia też można interpretować jak to zrobiono w materiale. W jednym i w drugim przypadku Ciri nie zostaje z Geraltem. Ich drogi w końcu się rozchodzą ( opisane jest to w epilogu ) i tak naprawdę nie wiadomo co przyniesie przyszłość... Szczególnie, że w pozostałych przypadkach nie znamy dalszych losów Prządki. Czy to nie jest równie ciekawym motywem wyjściowym dla dalszych losów bohaterów gry?
Dziwnie chodzi mi ten patch. Niby spadek klatek aż o 20! ale chodzi jakby płynniej. Wcześniej miałem 55-60 teraz 35-45
Witam
Mam taki problem posiadam kopię gry na Ps4 i nie mogę pobrać aktualizacji 1.07 moje natężenie sygnału intenetu to 38-50%.Ma ktoś podobny problem ?