W końcu się doczekałem! Jednak nie można pobrać bo wszystko póki co siedzi. Będę próbował co pół godziny więc może się załapię ;)
Cholera, wszystkie mirrory leżą
Ja już pobrałem. Wszyscy chętni niech zasysają stąd --> http://dl.oblivionlost.pl/lostalpha/
Jest to link od serwisu stalker.pl
przed chwilą kupiłem Clear Sky ponownie i chciałem zmodować grę, jednak posiada chyba najsłabsze mody i Lost Alpha wpasowała się tutaj dla mnie idealnie, dzięki za info, ściągam i potem gram :)
@claudespeed18 -> Bo Clear Sky jest najsłabszy z całej trylogia S.T.A.L.K.E.R (nie znaczy, że jest zła) i nic dziwnego, że dostał najsłabsze mody. ;)
Czy ogólnie w Stalkerze dialogi są w języku ukraińskim czy rosyjskim?
Co do Lost Alpha - już pobieram. Fajna niespodzianka, bo nie śledziłem rozwoju projektu. Będzie w co grać :)
Prawie 6 lat czekania. I oto nareszcie jest! Mam tylko nadzieję, że się nie zawiodę :). Swoją drogą ciekawe kiedy wyjdzie spolszczenie... Bo raczej wyjdzie - w projekcie pomagali chłopaki z Polski w tym Cromm Cruac..
W linku z [4] jest jakieś spolszczenie. Mam nadzieję, że do Lost Alpha ;)
Jak ktoś chce tutaj macie torrent'a http://thepiratebay.se/torrent/10051805/S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup
Dobra wiadomość. Ciekawe czy grywalnością i klimatem przebije modyfikację Misery 2.1
Misery to było przegięcie. To fakt, że konieczność np czekania po użyciu bandaża czy też mała odporność na pociski jest dość realistyczna ale ja akurat nie szukam aż takiego realizmu w grach. Jeszcze te ceny u handlarzy. Wątpię, że LA jest aż tak hardkorowe.
spolszczenie z linku w [4] nie chce sie rozpakowac dobrze a w grze mam dziwne cieniowanie na rekach z nozżem lub śruba
kurcze, brakuje dubbingu Utty albo chociaz rosyjski jezyk i polskie napisy :/
no i najgorszy błąd, ze ustawienia resetują się po wyłaczeniu gry..
Torrent ciągnie na tą chwilę pełnym łączem :)
Misery mnie wieloma elementami odrzuciło, coś modyfikacja bardzo ciekawa.
Pamietam taki motyw survivalowy z zestrzeliwaniem ptakow w celach konsumpcyjnych. Czy ktos moze potwierdzic czy i to jest w modzie?
jakie wymagania,bo pamietam ze stalker1 chodzil okropnie,slideshow :/ xp,athlon 4200+,gt8800,2gb ram ruszu ?
Minimalne wymagania:
Intel Core2Duo or equivalent AMD CPU around 2 GHZ Speed
2 GB RAM
NVIDIA 9800 GT, or equivalent ATI/AMD HD3000 SERIES vGA Card
20 GB Free space on HDD
Źródło: Lost alpha game manual
Te wymaganie będą większe, jeśli się wgra któryś z modów HD Textures. Ja mam z Zewu Prypeci textures i meshes, który pasuje i poprawia grafikę.
Szkoda tylko tego wycieku. Chłopaki chcieli to wydać jako oficjalny dodatek pod banderą GSC, ale po wycieku jednego z buildów GSC zerwało negocjacje. Gdyby nie to, pewnie LA byłaby wydana w wersji pudełkowej.
BTW według komentarzy na stalker.pl minimalne wymagania są mocno zawyżone.
Super po instalacji przez 3-4sek czarny ekran i potem czysty crash do pulpitu, bez żadnej informacji lub błędu. Posprawdzam stronę i moddb, może jest jakiś fix :/
Jeżeli wrzuciłeś spolszczenie to je usuń bo nie działa i powoduje niespodzianki.
Nie używam żadnych spolszczeń.
Gra zainstalowana bez błędu, wszystkie aplikacje 3rd party również (dwa razy), komputer zrestartowany, gra uruchamiana bez obciążenia innymi aplikacjami- nic nie pomaga.
Na ModDB narzekania na poważne błędy i liczne crashe: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha/news/stalker-lost-alpha-released
Powinni zrobić szersze testy przed wypuszczeniem, zainstaluję go jeszcze raz ale nie widzę tego póki co...
Dawno nie miałem takiej akcji żeby gra crashowała się podczas instalacji. Do tego musiałem wykasować to co już zostało zainstalowane "na chama", bo deinstalator też się wiesza. Spróbuję jeszcze raz.
@Tomcio55
Dzięki za linka do torrenta.
Twórcy sami ogłaszali, że jest to coś w stylu wczesnego dostępu tyle że za darmo. Oni nie chcieli jeszcze tego wydawać ale zmienili zdanie po fiasku rozmów z GSC.
Gra wiesza sie podczas instalacji?Dobre!
Instalator się nie wiesza, chyba że ewidentnie proces przestaje odpowiadać, tylko sprawia wrażenie zamrożonego- ale w tym czasie tworzy m.in. ok. 8 1,5gb plików więc kilka minut to trwa- trzeba czekać, nie ma innej rady. Pasek jest zapełniony więc nie widać postępu ale sprawdzając katalog gry widać nowe pliki.
Skasowałem torrenta i pobieram 4party z MEGA, nie sądzę by to coś zmieniło ale innej opcji nie widzę.
Skoro to jest wczesny dostep, to lepiej poczekac te pol roku na jakas normalna wersje.
@Andre Linoge
No i po co "ha"? Dobrze wiesz o co chodzi, wyszło niefortunnie. Wiesza się oczywiście instalator (o czym za chwilę).
@.:Jj:.
Dlatego napisałem, że nie pamiętam aby jakakolwiek instalator zachowywał się tak podczas pracy. Nową instalację zacząłem jakieś 1/2 h temu. Instalator zdechł (?) po 5 minutach, w procesach jest jednak widoczny nadal jako "running". Gra zajmuje teraz 14,5 GB, ma 4719 plików i ani rusz nie chce instalować nowych. Czekam, czekam i nic, taki paradoks, instalator żyje choć jest martwy. Zombielator?
Fajny taki wczesny dostęp, nie pozwala nawet na instalację:-)
Niestety, ale ja to widzę podobnie. Może przesadą jest te pół roku, ale 2 i pół może 3 miesiące na mur-beton.
A może twórcy wypuszczą fixy, patche, spolszczenie też zostanie naprawione i za miesiąc będziemy mogli cieszyć się grywalną wersją - kto wie. Czekałem 6 lat, te nawet 3 miesiące nic mi nie zrobi.
Jakby nie patrzeć - grę(tak GRĘ, bo to dla mnie nie jest mod tylko niemal pełnoprawna produkcja) mamy od twórców za free. Dziś trzeba doceniać wszystko co ma związek z tą wspaniałą serią, bo zanosi się na to, że kolejnej gry z serii z numerkiem 2 na końcu nieprędko zobaczymy..
Dzięki za linka Tomcio55 . Przy okazji pozdrawiam wszystkich fanów serii S.T.A.L.K.E.R zaglądających na forum gry-onlline.
Pobrałem grę w wersji podzielonej na party, instalacja bezproblemowa, również nie odpala. Szkoda, poczekam na patche które powinny się na pewno niedługo pojawić :)
mi odpala ale nie działają: save, kilka tekstur oraz jest reset ustawień w opcjach, czyli jak włączyć to trzeba przejść od razu :D
Udało się!
Grę wykasowałem, wyczyściłem rejestr. Najpierw zainstalowałem dołączone dodatkowe oprogramowanie, potem samą grę zainstalowałem ponownie z tych samych plików z torrenta (tym razem instalacja przebiegła do końca), uruchomiłem i działa:-)
Grałem krótko, miałem tylko jednego crasha, co jest mimo wszystko dobrym osiągnięciem. Save'y i loady działają bez problemu. Gra na moim 5-letnim pececie hula na maksymalnych detalach. A do tego jest...zupełnie grywalna (jak na razie). Nie uświadczyłem większych bugów graficznych, tekstowych czy innych.
Jak kogoś interesuje jakie zmiany zauważyłem i jakie są moje wrażenia, niech napisze - naskrobię coś więcej.
Ja ściągnąłem ze stalker.pl (transfer około 4mb/s) i wszystko działa bez zarzutu. Jedynie instalacja trwała bardzo długo, na początku myślałem, że się zwiesiło, ale jak sprawdziłem folder docelowy to ilość plików wzrastała (pasek postępu po prostu nie wskazuje faktycznych danych, więc ci co wypisują, że wiesza się przy instalacji moim zdaniem są w błędzie, po prostu brakuje im cierpliwości :) Gram już od kilku godzin i naprawdę świetnie się bawię, tak powinien wyglądać pierwszy STALKER :) Trzeba jeść, pić, widok z trzeciej osoby... ogólnie dużo lepszy klimat. Polecam wszystkim fanom serii, przebrnijcie przez instalacje i grajcie! Tak tylko wpadłem podzielić się pierwszymi wrażeniami, a teraz wracam do Zony :)
Znalazłem wątek z tym problemem i kilka porad których nie testowałem, jak komuś przy starcie wywala do Windy to niech przeczyta: http://www.dezowave.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1652
Ściągnąłem torrentem, zainstalowałem bez najmniejszego kłopotu. Ustawiłem co było do ustawienia bez kłopotu.
Gram.
Jeden crash na dwie godziny grania, xEngine <3<3, pięknie jest.
Działa wam spolszczenie?
z początku wywalało błąd, trzeba ściągnąć fix i potem działa ale tylko interfejs i opisy w PDA, dialogi nie wiem czemu są ENG
poza tym gra działa bardzo słabo, jest piękna ale na max 20-40 klatek to porażka, brak Utty jakoś sprawia że nie mogę się wkręcic
[39]u mnie nie ma różnicy przy wyłączaniu cieni trawy, stoi 30fps ze spadkami przy wyjsciu z bunkra
Pobranie, instalacja i uruchomienie gry w moim przypadku było bezproblemowe, dla optymalizacji polecam wyłączyć "cienie trawy", po wyłączeniu tej opcji gra śmiga bezproblemowo, co do rozgrywki to tak jak napisał CoKaNe mod jest świetnie rozbudowany
Taki powinien być STALKER w dniu premiery!
Jedyny problem, jaki mam to crash, gdy robię quick load zaraz po tym, jak mnie ktoś zdjął. Wystarczy zrobić load z menu i crashy nie ma.
Udało mi się uruchomić przy pomocy kompatybilności z XP SP3.
Gra faktycznie chodzi średnio, brakuje jej ogólnego szlifu nie tylko w kwestii optymalizacji. Na full detalach w opcji DX10 chodzi ok ale z jakiegoś powodu cos się gryzie ze sprzętem i co kilka/naście sek gra zatrzymuje się na chwilę lub dwie.
Po zmianie dynamicznego z DX10 na DX9 problem znika. Lepiej od Last Light czy Crysisa nie wygląda więc to kwestia optymalizacji :)
Z crashy mam wspomniany quickload oraz raz czy dwa pojawił się CTD po wciśnięciu jakiś przycisków na klawiaturze (autor na swoim forum też o tym wspomina).
Poza tym generalnie ok, bardzo przyjemnie się zaczęło, myślę że po paru patchach będzie miód.
Pytanie- jaki jest najlepszy sposób na pozbycie się zombie? Czy później będziemy mieć jakąś białą broń z większym zasięgiem?
walczę sam ze sobą by poczekać na usprawnioną wersję i pełne spolszczenie napisów, oby nie dłużej niż do końca roku :/
Mam identycznie - wszystko pobrane na hdd (w tym spolszczenie + fix) miejsce na dysku jest ale nie mogę się zdecydować na instalację :). Poczekam do pełnego spolszczenia napisów oraz do pierwszego patcha. Jak już pisałem o czekaniu na LA - 6 , 6 i pół - co to za różnica :D
claudespeed18 -> podobno trwają już prace nad uzupełnianiem spolszczenia i ogólnymi poprawkami. Dłużej przyjdzie poczekać na łatkę od Dezowave, lecz Dezo też wspomniał gdzieś, że będą nad tym pracować ..
ooo! jest, tutaj link :) -> http://www.dezowave.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1652
Do pytania o zombie dochodzi drugie- czy stalker Fox (po uratownaiu) jest zabugowany?
Udało mi się w rozmowie naprawić jedną broń, Vipera 5, ale nie mogę ani kupić do niego żadnych ulepszeń ani wybrać innej broni do naprawy/ulepszenia, mimo że na liście po lewej pokazują się wszystkie rzeczy. To jest zablokowane fabularnie czy powinno już w pełni działać na tym etapie?
.:Jj:. -> odpowiedzi na Twoje pytanie powinieneś szukać nie tu lecz na krajowym forum stalkera:
http://forum.stalker.pl/viewforum.php?f=129
Tam od premiery LA aż wrze od pytań i odpowiedzi (a może tylko od pytań :))..
Nie wiem dlaczego tak mam ale posiadam wszystkie części a tak naprawdę nie mogę się wziąć za nie. Może ktoś mnie przekona bo trudno pogodzić czas z tymi wszystkimi grami.
.:Jj:. --> Co do zombiaków (nie stalker zombiaków) to też mnie wkurza, ja staram się wciągać ich do anomalii, bo tak to idzie kilka magazynków. Może jak są na ziemi to da się ich dobić nożem, ale nie próbowałem, bo zawsze chmara mnie atakuje.
A Fox jest chyba zabugowany. Przedmioty naprawiam tak, że wywalam wszystko, z wyjątkiem 1 i naprawiam i tak w kółko aż całość będzie naprawiona.
bone_man=> a to dzięki za info. Hm spróbuję, mam nadzieję że może to naprawi upgrade'y bo na nich mi zależy.
A co do pierwszej misji w tunelu to właśnie prawie wszystkie padły od anomalii, ale z boku jest drabina i tunel z nimi i prawdę mówiąc kiepawo to idzie więc sobie dałem spokój.
wiesz co Jj.. weź się.. ucisz bo wchodzę w ten wątek, czytam te posty i znowu chcę w to grać.. :/
Pytanie: udało sie komuś po załadowaniu wejść w menu "LA Options"? Bo łapią mnie crashe z powodu modelu nóg, da się go wyłączyć z tego menu ale nie umiem w nie wejść, klikam i nic :/
claudespeed=> lepiej zaoszczędź sobie nerwów i zainstaluj Metro 2033 lub Last Light :) Ew. jak coś bardziej otwartego to F3/NV. Póki co LA wymaga doszlifowania bo problemy są z instalacją, grą, podstawowymi rzeczami jak wczytywanie itd :) http://www.dezowave.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1648&start=75
Póki co miałem jedną bardzo fajną akcję, przy rozwalonym wiadukcie gdzie byli wojskowi podszedłem po cichu do snajpera po prawej, zabiłem i ukradłem snajperkę, potem okrążyłem środek i z lewej części headshotami rozwaliłem chyba 5ciu innych, z 10ciu naboi zostało 5 i satysfakcja :P
ed: zresztą nieważne, doczytałem że na bone crasha nie pomaga wyłączenie modelu, daje sobie spokój do czasu pierwszego patcha. rozumiem brak szlifu ale nie tak poważne crashe.
@claudespeed18
"brak Utty jakoś sprawia że nie mogę się wkręcic"
O to, to, jego interpretacja była genialna. Chociaż brak Utty nie zniechęci mnie do grania.
@.:Jj:.
"Gra faktycznie chodzi średnio, brakuje jej ogólnego szlifu nie tylko w kwestii optymalizacji. Na full detalach w opcji DX10 chodzi ok ale z jakiegoś powodu cos się gryzie ze sprzętem i co kilka/naście sek gra zatrzymuje się na chwilę lub dwie. "
No ale to jest dalej X-Ray engine, prawda? Ja identyczne problemy ze ścinkami i dogrywaniem czegoś (co kilka-kilkanaście minut) z dysku miałem z pierwszą częścią i każdą następną. Dogrywanie jest, ale w sumie nie tak uciążliwe jak pierwszych stalkerach, LA chodzi paradoksalnie lepiej niż pierwowzór (chociaż liczba klatek faktycznie oszałamiająca nie jest).
@ELpolakoss
Chcesz powiedzieć, że nie grałeś w Cień Czarnobyla? Jeżeli tak to po prostu przełam się, zainstaluj pierwszą część, przejdź ją bez modów, odczekaj, a potem przejdź sobie Stalkera jeszcze raz, tym razem w pełni zmodyfikowanego. Naprawdę warto, ja od tej gry też się kiedyś odbiłem, byłem przekonany że jest ona dla mnie za trudna. Okazało się, że strzelenie w tej grze przy fpsach skaczących od 8 do 15, było właściwie bezsensowne (przy takiej ilości klatek trafienie w cokolwiek było czasem wręcz niewykonalne). Podstawka nawet dzisiaj potrafi zrobić wrażenie jeżeli chodzi o grafikę, a klimat nie zestarzeje się chyba nigdy. Żebyś się od gry nie odbił proponuję najpierw poczytać poradniki, sporo w tej grze patentów które są mocno odmienne od współczesnych FPSów.
Ja chyba też dam sobie spokój z LA. Stabilność po 2 godzinach grania może być pozorna, a np. po 5, czy 10h grania może okazać się, że jakiś tam bug całkowicie uniemożliwia dalszą grę. Lost Alpha naprawdę mi się podoba i nie chcę się do tej gry zrazić na samym starcie. Pliki instalacyjne wypalę sobie na płytce i spokojnie poczekam na fixy i patche.
A tak w ogóle, to co Was najbardziej zaskoczyło na początku? Mnie wygląd Kordonu, ta dziura wygląda zupełnie inaczej niż w oryginale, naprawdę, zupełnie inaczej. No i fizyka, S.T.A.L.K.E.R. jak wiadomo był niej właściwie pozbawiony (owszem, drewniane pudła niszczyć się dało). A Lost Alpha? Wow, beczki się ruszają, przyczepki samochodowe także i jeszcze im klapka opada:-) Niby drobiazgi, a cieszą:-)
No i na koniec, ja LA Options w ogóle nie mogłem odpalić, z czym to się w ogóle je?
No i na koniec, ja LA Options w ogóle nie mogłem odpalić, z czym to się w ogóle je?
Też o tym pisałem, bug. Opcja jest niedostępna po włączeniu gry, dopiero po załadowaniu. Jednak w obecnej wersji nie da się wejść w to menu. Są tam opcje których nie wrzucono w ogólne.
Porównywać nie mam co bo się mocno odbiłem na początku i w zasadzie tylko w najnowszego Stalkera pykałem dość dużo.
Fizyka faktycznie niezła ale szkoda że (póki co) w ogóle nie wykorzystana, ale nie taki był zamysł przy tworzeniu silnika i gry- to nie Half-Life 2 czy The Dark Mod gdzie manipulacja przedmiotami jest elementem gry.
Przyczepka mnie faktycznie zaskoczyła, chciałem na nią wskoczyć a tu łup- odbiłem się a ona pojechała w dół wzgórza.
Wiem że to realizm i w ogóle ale wkurza mnie cap 50kg i spora karta dla staminy- przy biegu kończy się ona w 3-4 sek.
@.:Jj:.
"Też o tym pisałem, bug. Opcja jest niedostępna po włączeniu gry, dopiero po załadowaniu. Jednak w obecnej wersji nie da się wejść w to menu. Są tam opcje których nie wrzucono w ogólne."
Ok, po prostu zrozumiałem, że komuś udało się ją odpalić.
"Fizyka faktycznie niezła ale szkoda że (póki co) w ogóle nie wykorzystana, ale nie taki był zamysł przy tworzeniu silnika i gry- to nie Half-Life 2 czy The Dark Mod gdzie manipulacja przedmiotami jest elementem gry."
To fakt, fizyka nigdy nie była w tej grze istotnym elementem rozgrywki. A szkoda, bo dzięki niej można by było wyczyniać jeszcze fajniejsze akcje: kombinacje z dostawaniem się do schowków, w sprzyjających okolicznościach pozbywanie się większej ilości uciążliwych mutków i tak dalej.
"Przyczepka mnie faktycznie zaskoczyła, chciałem na nią wskoczyć a tu łup- odbiłem się a ona pojechała w dół wzgórza."
A widzisz, może ma ona znaczenie fabularne? Może można nią wozić klamoty i uciekać nią przed zombiakami na przykład?;-) Tak zupełnie na poważnie teraz, rozumiem, że w grze nie ma samochodów którymi można jeździć? Z tego co pamiętam w pierwotnych założeniach była zakładana między innymi jazda samochodem. Jeżeli tak faktycznie miało być, to goście z Dezowave podeszli do tematu stworzenia "prawdziwego Stalkera" jednak dość dowolnie. Zresztą chyba nikt z nich nie obiecywał, że zrobi ze Stalkera wyścigi Ładami, Pobiedami, Wołgami i UAZami w scenerii post-apo:-)
"Wiem że to realizm i w ogóle ale wkurza mnie cap 50kg i spora karta dla staminy- przy biegu kończy się ona w 3-4 sek."
Dlatego zawsze należy nosić ze sobą spory zapas energetyków:-). Zresztą w realu mam podobnie, wypiję energetyka i te 3-4 sekundy mogę biec:-D
Główny problem to stan ciągłego przeciążenia. Po prostu nie lubię tak grać. Ok, jakby była jakaś chałupa, skrzynia gdzie to gromadzimy itd. Ale będąc w ruchu chcę mieć ze sobą wszystko.
Miałem snajperkę, pistolet, kałacha i smg i już ponad 50 :/ A do tego odrobina żarcia, ammo i dwa granaty, troszkę medykamentów. Żadnych ciężkich zbroi ani nic.
Trochę mnie 'każualowe' gry rozpuściły :)
@.:Jj:.
Takie życie komputerowego tragarza:-) Autorzy chcą nam po prostu powiedzieć, że zbieractwo i konsumpcjonizm jest złem pożerającym nasz świat od środka;-) Co by w sumie pokrywało się z jednym z zakończeń Stalkera...
Paradoksalnie pod względem przeciążenia w Stalkerze jest trudniej niż niektórych erpagach. Tu nie ma magicznych eliksirów (energetyki kopią, ale nie za mocno), ni ma kunia, ni ma towarzysza co by za nas podźwigał. Mocniej pomóc mogą tylko niektóre artefakty, ale i tak tylko do pewnego stopnia. A pamiętaj, że kiedyś było jeszcze gorzej, po udanej misji trzeba było wrócić z tobołami do swojej kanciapy lub handlarza przez całą mapę, albo jeszcze dalej. Do tego nie było śpiwora, więc deszcz, nie deszcz, burza, nie burza, wilki jakieś, a tu nie ma wyjścia trzeba zapindalać bo strach ten mandżur gdzieś tam zostawić:-)
Każual, nie każual, ale taki Skyrim jest przecież śmieszny. Można mieć w ekwipunku 5 zbroi hebanowych, 7 ciężkich mieczy jednoręcznych, 2 topory, pierdyliard książek, eliksirów tyle co roczna produkcja Coca-Coli w Stanach i hasasz sobie po najwyższych szczytach niczym rącza kozica górska. Wtem! Podnosisz piórko potrzebne do questa i sru, puściła przepuklina, ruszać się prawie nie możesz:-) Absurd, ale to i tak 100 razy lepsze niż całkowity brak ograniczeń w masie noszonego złomu.
Jj --> uwielbiam Fallouty i Metra a z owych mam wciąż ostatnie części do ogrania i stale nie moge sie za nie zabrać, choć już miałem za New Vegas ale tutaj ukazuje się 'nowy' Stalker i to tyle w temacie, także zabrałem sie za Misery ale póki co po włączeniu czuje straszną hardkorowość już po ekwipunku i wyborze klasy, bardzo dużo tekstu, może poszukam spolszczenia ;)
@Lemur80 Nie wiem czy będzie można jeździć pojazdami. Ale kiedyś czytałem o tym modzie i było wspomniane, że się da. Paliwo miało być kupowane od NPC i schowek w bagażniku. Kanister benzyny znalazłem, niestety wyrzuciłem z plecaka bo za ciężki.
claudespeed18=> W Misery niewiele grałem, ale z tego co grałem hardkorowy jest nie tylko tekst :)
Last Light jest jeszcze piękniejsze i jeszcze bardziej grywalne niż 2033. Jak ma się w miarę dobrego kompa to gra czaruje. Dość zwarta dawka super rozrywki.
New Vegas rozwija skrzydła jak ma sięsporo czasu- na przejście wszystkich drobiazgów i odpowiednie zmodowanie (ofc da się grać bez ale dla mnie i wielu to połowa frajdy).
Ludzie generalnie Stalkery ale gameplayowo NV je jak dla mnie miażdży, tak jak Metro klimatycznie (choć gameplay jak najbardziej dobry).
Klimatycznie i wizualnie (ale nie technicznie ofc) wolę F3 niż NV mimo wielu jej wad. Klimat post apo o wiele lepszy niż w NV, takiej pstrokatej piaskownicy :P
Last Light jest piekne i dlatego wole odpalic na lepszej karcie kiedyś, NV chyba uruchomie ale tak jak Ty uważam, że nie spodoba mi sie tak jak F3, który ma idealny klimat postapo, choc jest pustawy(mi to nie przeszkadzalo nigdy) i zamierzam tez brac do NV jakies mody, moze jakies niebo i teksu, pipboy jako pda, bez udziwnień.
Póki co nawet Misery dziwnie mi działa, lagi są co chwilę okropne jak dawniej Gothic 3 chociaz mam głównie 30-50 fps. Wszystkiego duzo i nowosci tyle że chyba póki co odpuszcze, chce ta Lost Alfe ale cóż.. odpuszczam Zone na jakiś czas.
.:Jj:. -> To ja mam zupełnie odwrotnie. Fallout 3 zainstalowany od paru miesięcy, ograłem go
spoiler start
do tego momentu niedaleko biblioteki z bractwem stali i pierwszym behemotem
spoiler stop
i zwyczajnie mi się odechciało. Chyba jej nawet nie przejdę. Przez całą rozgrywkę lekko wiało (dla mnie osobiście) nudą, nie było tych emocji na każdym kroku, klimat choć był niezły - świat był w miarę przekonujący, to nie umywał się do Stalkerowskiego. No i ta wszechobecna "cukierkowość" i "pstrokatość" świata w grze Bethesdy. Te paski zdrowia. Nie podchodzą mi te klimaty. Jednak nie chciałbym, żeby Bethesda albo jakieś inne studio "zewnętrzne" przejęło prawa do marki Stalker w przyszłości.
To musi być tylko i wyłącznie 4A Games (twórcy gier z serii Metro) albo byli pracownicy GSC czyli obecne Vostok Games pracujące nad Survarium.
Świat w grach Stalker jest unikalny, wyjątkowy. Klimat taki, że można "kroić nożykiem" z przed monitora. Ta gra ma zalety i "sposób bytu", których nie posiada żadna inna gra/seria w ogóle. I życzył bym sobie i innym, żeby tak pozostało w przyszłych produkcjach z pod tego "szyldu".
@CoKaNe
A to fajnie, ciekaw jestem czy to będzie taka "wirtualna" jazda po mapie, czy faktycznie zaimplementowano jakiś tam model jazdy.
@.:Jj:.
"New Vegas rozwija skrzydła jak ma sięsporo czasu- na przejście wszystkich drobiazgów i odpowiednie zmodowanie (ofc da się grać bez ale dla mnie i wielu to połowa frajdy)."
Dokładnie, mam na liczniku steama ok. 80h (bez modów), to jest niezły wynik w przypadku jakiegokolwiek cRPGa.
"Ludzie generalnie Stalkery ale gameplayowo NV je jak dla mnie miażdży, tak jak Metro klimatycznie (choć gameplay jak najbardziej dobry)."
Zgadzam się, a czemu? Bo dobry cRPG będzie zawsze bardziej wciągający niż nawet najbardziej rozbudowany FPS. Tego mi właśnie brakuje w Stalkerze. Widziałbym to uniwersum jako cRPG pełną gębą, S.T.A.L.K.E.R. aż się o to prosi.
Zresztą o to samo prosi się seria Metro. Wyobraźcie sobie Metro jako cRPG z otwartym światem, rewelacja:-)
"Klimatycznie i wizualnie (ale nie technicznie ofc) wolę F3 niż NV mimo wielu jej wad. Klimat post apo o wiele lepszy niż w NV, takiej pstrokatej piaskownicy :P"
A ja wręcz przeciwnie, F3 powinien mi się podobać, brak podbitej saturacji kolorów, szarość, beton, mrok.... Tymczasem wolę klimaty NV, może dlatego że ta gra jest po prostu lepsza? Tak czy owak miejsce Fallouta jest na pustyni:-) A nie jakiś Waszyngton czy Boston... Z drugiej strony dobrze zrobiony Fallout mógłby się dla mnie rozgrywać w Seattle, Detroit, a nawet w Nowym Orleanie, albo Miami (patrzcie Neuroshima):-). Warunkiem jest miodność.
@Naplułem_w_Kasze
Miałem ze 3 lata temu dokładnie to samo! Identyczna akcja:
spoiler start
rozwaliłem Behemota, potem doszedłem trochę dalej, może do Biblioteki Kongresu i... z jakiegoś powodu przestałem grać.
spoiler stop
Ja odniosłem podobne wrażenie, mimo że F3 nie jest przecież złą grą. Być może Bethesda nie miała za bardzo pomysłu na F3, albo za bardzo nie czuła tematu. Ja tam te pstrokatości i paskowości jakoś bym przebolał gdyby nie właśnie nudnawe, trochę irytujące, żmudne i trochę bezjajeczne misje (podobnie jak dialogi).
NV już przeszedłem i na razie nie chce mi się do niego wracać, więc przemogę się, zainstaluję F3 i jakieś mody w stylu "totalna konwersja". Postaram się przejść tą grę jeszcze raz jak tylko dokończę... Skyrima:-). Problem w tym, że mam na nim wbite 130h i ani trochę nie zapowiada się na finisz. Boże, TES:V to jest jakiś niewiarygodny po prostu pożeracz czasu i prawdziwego życia... Niektórzy mają na liczniku kilkaset godzin, inny nawet...parę tysięcy...
" Jednak nie chciałbym, żeby Bethesda albo jakieś inne studio "zewnętrzne" przejęło prawa do marki Stalker w przyszłości.To musi być tylko i wyłącznie 4A Games (twórcy gier z serii Metro) albo byli pracownicy GSC czyli obecne Vostok Games pracujące nad Survarium."
Zgadzam się w całej rozciągłości. Ja nie do końca "czuję" klimaty ukraińskie (choć je uwielbiam), a co dopiero Amerykanie. Położyliby tę markę po całości, to byłaby tragedia. Tak jak piszesz, 4A Games, albo Vostok to jedyne znane mi studia zdolne do odbudowania Stalkera.
Problem leży w prawach autorskich, z tego co wiem należą one przynajmniej częściowo do jednego z developerów Stalkera. A on sprzedać ich nie chce, nie i już. Gdyby Vostok mogli zakupić prawa do uniwersum Stalkera, to już by to zrobili. Nie chodzi tu pieniądze, powody są "personalne".
Trochę więcej dowiecie się z forum Survarium:
https://forum.survarium.com/en/viewtopic.php?f=3&t=1237
Developerzy z Vostok Games mówią wyraźnie: S.T.A.L.K.E.R jest M.A.R.T.W.Y.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A tak w ogóle, grał ktoś w Survarium? Ja uczestniczyłem w tej 24h otwartej becie...
EDIT:
Aha, skoro już jesteśmy przy "klimatach", słyszał ktoś z Was o Nuclear Union?
Lemur80 -> Co do praw do marki stalker - swego czasu rozpowszechniła się plotka, że właśnie Bethesda walczy o prawa do marki stalker (o zgrozo!).
Nie grałem w Survarium. A to z prostego powodu - jak poczytałem jak niestabinie działa ta beta i jakie kłopoty są z serwerami i przypadkowym rozłączaniem uznałem, że nie będę tracił nerwów i czasu. Ale jak już wyjdzie finalna wersja - z pewnością zagram żeby "obadać".
Materiały o Nuclear Union śledzę od dawna. Krótko opisując - będzie to coś co uzupełnia lukę pomiędzy stalkerami/metrem a falloutami. Niestety dla mnie, klimaty bardziej w stronę produkcji Bethesdy.
@Naplułem_w_Kasze
"Co do praw do marki stalker - swego czasu rozpowszechniła się plotka, że właśnie Bethesda walczy o prawa do marki stalker (o zgrozo!)."
Nie wiem czy faktycznie walczyła, czy nie. Wiem, że ta plotka została zdementowana, fakt że przez pracowników Vostok Games, ale myślę, że to wystarczy. Tak, Bethesda robiąca Stalkera 2 to dramat, ale sam koncern Zenimax? Czemu nie? Jeżeli daliby prawa jakiejś firmie która "czuje klimat", wraz z błogosławieństwem, wolną ręką i zastrzeżeniem "nie spieprzcie tego", to why not? Z drugiej strony mam wrażenie że tak to nie działa, nie ma tak łatwo.
"Nie grałem w Survarium. A to z prostego powodu - jak poczytałem jak niestabinie działa ta beta i jakie kłopoty są z serwerami i przypadkowym rozłączaniem uznałem, że nie będę tracił nerwów i czasu. Ale jak już wyjdzie finalna wersja - z pewnością zagram żeby "obadać"."
Muszę przyznać, że Twoje obawy były trochę wyolbrzymione. Wielu osobom (w tym mnie), ta gra (jak na betę) działała całkiem nieźle. Owszem, były lagi, wysypki i inne dziwne jazdy, ale naprawdę dało się w to w miarę bezboleśnie grać.
Jeżeli Cię to interesuje, to tutaj masz link do moich wrażeń z bety:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13215210
"Materiały o Nuclear Union śledzę od dawna. Krótko opisując - będzie to coś co uzupełnia lukę pomiędzy stalkerami/metrem a falloutami. Niestety dla mnie, klimaty bardziej w stronę produkcji Bethesdy."
Niestety, z dużym prawdopodobieństwem gra została anulowana:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12193821
Hmm, co masz na myśli pisząc o "klimatach bardziej w stronę produkcji Bethesdy"? Dla mnie to mógłby być po prostu ruski Fallout, ale za to bezkompromisowy z wyczuwalnym słowiańskim, rosyjskim (a właściwie radzieckim) klimatem post-apo ery ZSRR. Tam nawet anomalie miały być, a arty po prostu urywały bańkę jakością... Czyli w sumie taki mój wymarzony Stalker ubrany w ciuchy cRPGa.
Dokładnie, mam na liczniku steama ok. 80h (bez modów), to jest niezły wynik w przypadku jakiegokolwiek cRPGa.
Mówa o samych questach(główne + poboczne) bez zwiedzania każdej dziury i biegania do sprzedawcy co chwilę oraz masa czasu na wybór nowego perka, broni itd? Jeśli tak to ok, jeśli nie to słabo. Ja samego F3 po premierze ogrywałem do 170h(ostatni save) i sprawdziłem każdą szafkę i śmietnik.Tak, dokładnie każdą :)
Aż sobie zainstalowałem Stalkera SoC + Complete Mod. Odnalazłem stare sejwy i lecimy tutaj :)
bardzo lubie serie STALKER za klimat przede wszyskim takze to super wiadomosc bo nie interesowalem sie tym projektem. problem w tym ze zainstalowalem, uruchamiam nowa gre i po wszytaniu sie wszystkiego gra wychodzi do pulpitu bez powodu :| probowalem zmieniac rozne ustawienia i dalej jest to samo...
a nie powinieneś, ustaw sterowanie na default, włącz nową grę i dopiero wtedy zmien sobie klawisze
Aż sobie zainstalowałem Stalkera SoC + Complete Mod
nigdy nie instalowałem Complete, mówią że to mody ułatwiające rozgrywkę i sprawiające, że gra wygląda nienaturalnie ładnie jak na STALKERa
@claudespeed18
"Mówa o samych questach(główne + poboczne) bez zwiedzania każdej dziury i biegania do sprzedawcy co chwilę oraz masa czasu na wybór nowego perka, broni itd? Jeśli tak to ok, jeśli nie to słabo. Ja samego F3 po premierze ogrywałem do 170h(ostatni save) "
Mowa oczywiście tylko o samych questach (i to pewnie i tak nie wszystkich). W ten czas należy też wliczyć crafting, czas u sprzedawców właśnie i w mniejszym lub większym stopniu także eksplorację. Teraz dowiedziałem się, że jednak nie jestem typem "gracza-szperecza":-). Dotąd sądziłem, że może trochę, ale nie. Raczej nie maksuję gier do 80-90, czy nieosiągalne u mnie chyba 100%. Gram tyle ile sprawia mi to przyjemność. No i na pewno nie zaglądam w każdy kąt, raz że szybko mi się to nudzi, dwa że prawdopodobieństwo znalezienia w 254 śmietniku z kolei czegoś ciekawszego niż parę kapsli i Nuko-Coli jest raczej mało prawdopodobne:-) Z drugiej strony nie jestem też typem gracza który wpada w świat gry jak Diabeł Tasmański, kończy wątek główny poważnego RPGa w 5h, po czym odinstalowuje grę.
"i sprawdziłem każdą szafkę i śmietnik.Tak, dokładnie każdą :)"
Dostałeś jakiegoś achievmenta za to?:-)
"nigdy nie instalowałem Complete, mówią że to mody ułatwiające rozgrywkę i sprawiające, że gra wygląda nienaturalnie ładnie jak na STALKERa"
Bardzo fajny mod, Polaco wie co mówi:-). Skończyłem na nim Zew Prypeci i próbowałem Czyste Niebo (w tym drugim przypadku rozgrywkę na dobre przerwał bug). Mody z serii Complete faktycznie ułatwiają obcowanie z Zoną (śpiwór, handlarze co krok), ale z drugiej strony wcale nie powodują, że spotkanie z wrogiem jest łatwiejsze. Co do grafiki, nie do końca rozumiem co miałoby znaczyć "nienaturalnie ładnie". Autorzy tego moda na pewno podbili jakość grafiki, efekt jest dobry i na pewno nie da się o nim powiedzieć że w jakikolwiek sposób wygląda nienaturalnie.
Tutaj screen zrobiony przeze mnie, na 90% jest to właśnie Complete--->
@claudespeed18
dzieki za odpowiedz ale sam doszedlem do tego wniosku ;) przypomnialem sobie ze mialem ten sam problem z jedna z czesci i usunalem plik z konfiguracja, wlaczylem na czysto i dziala. widac ze kilka lat pracy nie zmienilo kaprysnego zachowania silnika gry.
Lemur80 --> mody Complete oraz inne ulepszające grafikę wyglądają na screenach bardzo ładnie ale własnie przez piękne niebo i grę cieni gra zmienia prawie cały klimat szarości i półmroku, fakt, że jest ładnie ale czasem fajnie pograć w statycznym DX9 również :)
Dostałeś jakiegoś achievmenta za to?:-)
w 2008 nie wiedziałem czym są acziki nawet a F3 miał GfW lecz nie Live ;)
Pomimo tego, iż od trzech dni gram w Stalkera SoC, to nie mogłem się powstrzymać i zainstalowałem LA - jestem pod wielkim wrażeniem. Zona wygląda rewelacyjnie, w SoC cały czas czegoś mi brakowało chociaż grałem z Mod Complete 2009, który graficznie (i nie tylko) bardzo poprawiał grę, to jednak dopiero LA wygląda tak jak powinien.
Grałem przez 3 godziny, nie zaobserwowałem żadnych problemów, opcje wszystkie na full przy rozdzielczości 1920x1080 (prócz cień trawy), pełne oświetlenie dynamiczne Dx10, wrzuciłem też spolszczenie (niestety tylko częściowe), jednego czego mi brakuje to polskiego lektora i pełnego spolszczenia tekstu.
@claudespeed18
Powiem tak, jak lubię jakieś uniwersum to mocno skupiam się na wszelakich nowościach, w tym graficznych. Jak mi coś nie pasuje, to jeżeli mam okazję - głośno wyrażam swoje zdanie. Bywam czasem krytyczny i jeżeli cokolwiek takiego bym zauważył, napisałbym: "wiesz, ta nowa grafika jest fajna, ale jak dla mnie zabija klimat". Ja naprawdę nic takiego nie zauważyłem. Mało tego, uważam, że coś nie tak pod względem graficznym jest bardziej z... Lost Alpha, niż z Complete!:-) W przypadku LA jak się chodzi po Kordonie to wszystko gra (może prócz ogni płonących w środku budynków, wygląda to mega dziwnie), za to jak się człowiek wybierze na "zieloną trawkę" (misja z pierwszym artefaktem), to chwilami wrażenia są...mieszane. Ogólnie wszystko gra, ale gdy człowiek (przepraszam, stalker), oddali się od niepokojących, powykręcanych wybryków zony, zostawi za sobą zniszczone budynki, to zobaczy śliczne słoneczko, soczystą trawę, kwiatuszki (!), rzeczki, potoczki, milusie krzaczki... No k***a! Za chwilę powinien jeszcze wyjść zajączek i szeroko się do mnie uśmiechnąć!:-D Poważnie, chwilami myślałem, że gram w jakiegoś Huntera, albo inne Cabela's Dangerous Hunts. Żeby mnie nikt nie zaatakował pisząc że pi****ę bzdury - od razu donoszę, że te chwile to dosłownie sekundy, ułamki sekund. Trwa to do momentu gdy zauważy się jakiś wybryk, jakieś powykręcane drzewo, kawałek betonu, albo usłyszy pomruk jakieś nieznanego zwierzęcia, lub też jęk umierającego w męczarniach stalkera. Nie mam z tym problemu, chwila sielskości i zona sprowadza nas do parteru w sposób mniej lub bardziej brutalny.
Czy coś takiego pamiętam z pierwszego Stalkera, albo z Complete właśnie? Albo mi się coś pod kopułą poknociło, albo pamięć zawodzi, albo faktycznie tego poziomu (mniej lub bardziej chwilowej) "sielskości" nie uświadczyłem ani w podstawce, ani w modzie Complete.
Zresztą każdy może odbierać Stalkera i mody do niego jak mu się chce. Jeżeli opinie w kwestii grafiki nie są zbyt ekstremalne i wyjęte z czapy, to wszelkie różnice w odbiorze są jak najbardziej dopuszczalne. Dlatego najlepiej będzie jeżeli sobie Complete odpalisz, będziesz mógł wyrobić sobie swoją własną opinię.
Co do rozjaśniania grafiki, podbijania saturacji, zabijania klimatu, to spójrz proszę na Survarium:
https://www.youtube.com/watch?v=HhLkBwm56FQ
Nie jest może zbyt fortunne porównywanie Survarium do Stalkera, ale zobacz jak można zabić klimat gry samym oświetleniem i nasyceniem barw. Jeżeli tego nie widać, to powiadam: Survarium w trybie PvP jest w dużej mierze pozbawione mrocznego klimatu grozy (a przecież to także jest postapokalipsa!). Nie stało się tak przez konstrukcję poziomów i to co na nich się znajduje, ale zwyczajnie przez ustawienie filtrów graficznych. Devsi twierdzą, że tak ma być, ki diabeł? To jest dopiero wtopa...
A, przypomniałem sobie! Miał ktoś z Was w LA akcję z:
spoiler start
helikopterem?
spoiler stop
Jak tylko usłyszałem radę od Sidorowicza, od razu dałem dyla w krzaki:-)
@Dymion_N_S
Miałem niemalże te same ustawienia graficzne i podobnie, jak u Ciebie - grało się całkiem płynnie i przyjemnie.
aktualnie chyba odpuszczę STALKERY, jakoś tak mam że gram zawsze w nie w okresie sylwestra, więc co roku jakaś część i modzik teraz :)
stałem na widoku w bazie(pierwsza którą odbijamy) i strzelałem w helikopter z pistoletu, zero reakcji, może nie trafiały kule, może olewka helikoptera ;)
@claudespeed18
Chyba wiem dlaczego tak masz, sylwestrowe huki kojarzą Ci się z APOKALIPSĄ!;-)
"stałem na widoku w bazie(pierwsza którą odbijamy) i strzelałem w helikopter z pistoletu, zero reakcji, może nie trafiały kule, może olewka helikoptera ;)"
Na pewno olewka, jak śpią to byle pykanie ich nie zbudzi:-). Tym bardziej, że to pewnie Mi-24 był, takiego to zbudzi tylko "pacnięcie" z RPG-7;-)
No mi akurat chodziło o taki latający helikopter:-). Otóż takie zachowują się inaczej niż w starych Stalkerach, bynajmniej nie chodzi o filozoficzne dysputy nad sensem życia:-), latające helikoptery nie rozdają też cukierków i nie poratują przed stadem zombiaków. Powiem tylko, że zachowują się w sposób raczej mało przyjazny (a nie pamiętam by w podstawce były w aż tak złym humorze jak tu, w Lost Alpha)...
no przecież latał, o jakim niby stojącym prawisz? :D
mnie tylko raz w SoC zaatakował na samym początku, to był jedyny raz dawno temu :)
@claudespeed18
W takim razie kompletnie mi się popieprzyło, sorki:-). Byłem pewien że w niezmodowanej podstawce helikoptery nie strzelały do gracza. Więc jak usłyszałem nadlatujący helikopter i poradę od handlarza żebym się schował bo będzie on do mnie szczelać, to byłem nieźle zaskoczony. Stąd nieporozumienie, byłem przekonany, że szczelające helikoptery to nowość, a Ty piszesz o śmigłowcu który gdzieś tam wylądował i stoi przycupnięty jako element krajobrazu. Teraz wszystko jasne, przepraszam, my bad:-) Mimo wszystko w miarę zabawnie wyszło:-D
pewnie :) choć myślę, że ten o którym nas ostrzega mógłby serio zaatakować, taki skrypt przestrzegający gracza by się jednak chował; fakt jest taki, że ten który do mnie strzelał(było to w miejscu gdzie się ratuje apteczką kolesia, przyognisku i baraku) dobił mnie w kilka sekund
Zbiór, póki co, aktualnej listy problemów: http://www.dezowave.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1699&sid=e11f4b3d12846bbab11806a85942d4a9
Nie wygląda to na materiał na hotfixa więc sobie po prostu LA odinstaluję i jak się z wszystkim uporają to pobiorę aktualną wersję.
Też się wstrzymałem z graniem, mimo że w sumie żadnych problemów nie miałem.
Po prostu wiem, że trafię niedługo na jakiegoś buga, który rozwali mi grę. :)
Sam mod rewelacyjny, chłopakom należy się jakaś nagroda.
Ja podobnie jak panowie powyżej, na razie dam sobie spokój. Spokojnie zaczekam na patcha i jeżeli opinie będą sugerować w miarę bezproblemowe przejście całej gry, to machnę instalację raz jeszcze. Wtedy będę g.r.a.ł. w g.r.ę.;-)
@.:Jj:.
Hehe, goście z Dezowave zrobili konspekt, z 16 stron zgłoszeń dotyczących bugów zostały 4:-). Tak to jest jak przed premierą gry miało się 8 testerów, a po jej wydaniu...kilka, kilkadziesiąt tysięcy?
@bone_man
"Sam mod rewelacyjny, chłopakom należy się jakaś nagroda."
A i owszem, jak tylko będę mógł to sam podrzucę im jakiś pieniążek.
ja tylko chcialem sie zapytac cz jest spolszczenie? i jak tak to gdzie je znajde?
Forum Dezowave od kilku godzin muli i crashuje, teraz w ogóle wywala sql errora, jakby ktoś wypatrzył info o patchu to niech napisze.
Tego Lost Alpha da sie modowac modami z oryginalnej podstawki? Czy jest w ogole jakis sens, czy moze to dosc kompleksowa produkcja tego nie wymagajaca?
@Dexter88
"Tego Lost Alpha da sie modowac modami z oryginalnej podstawki?"
Dobre pytanie, na początku się tylko uśmiechnąłem, no bo jakżesz to? Modyfikować (gigantycznego, ale jednak), moda?:-)
Pytanie ma jednak sens. Jeżeli chodzi o modyfikacje z SoC, to szczerze wątpię by miały one prawo zadziałać. Kod jest podobny, ale przecież nie jest taki sam. Nawet jeżeli jakimś cudem by zadziałały, to wpływ na stabilność całego LA miałyby jak sądzę miażdżący.
Okazuje się, że do tego moda/już nie moda powstały pierwsze poprawki które z powodzeniem można nazwać modami. A to zmiana działania postprocessingu, a to zmiana cen paliwa do samochodów, a to jakieś animacje, czy modyfikacje graficzne. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej, to zajrzyj sobie na forum stalker.pl.
Lost Alpha to gra samodzielna, kompleksowa, zmian mniejszych i większych jest mnóstwo. Sens ma więc moim zdaniem instalacja tylko tych modów które poprawiają rozgrywkę. Jestem przekonany, że instalacja total modów od starego SoCa musi zakończyć się porażką. W LA są już zupełnie inne skrypty i część bibliotek, więc IMO nie ma szans żeby to zadziałało.
Trzeba też pamiętać, że gra cały czas jest łatana i międzynarodowego konkursu na stabilność raczej nie wygra;-)
Sens będzie jak gra za pół roku będzie upatchowana. Oryginalne mody w modzie standalone nie będą działać, może są drobne wyjątki.
Mi właśnie zcrashowało 1,5h temu bo... NPCowi skońćzyły się opcje dialogowe w po wybraniu jego usługi w łączeniu artefaktów.
Wcześniej godzinę biegałem za niewidzialnym Bloodsuckerem (!) który stał nieaktywny w jednym pomieszczeniu mieście. Mógłbym godzinę pisać o problemach :)
Gra potrzebuje patchy a nie modów.
Niemniej jest naprawdę dobra, mimo wielu problemów.
ja tam już zapomniałem, poczekam na sprawdzoną wersję i PL, nawet do przyszłego roku ;)
Pobiegałem sobie wczoraj po Kordonie i jakoś tak pusto w porównaniu do oryginału. Może potem się rozkręci.
Twórcom Lost Alpha należy chyba postawić jakiś pomnik, czy cuś.
Zainstalowałem, i jestem w szoku, że coś tak świetnego mozna za darmo dostać. Ma wszystko to, co powinien mieć pierwotnie Stalker - czyli np. całkiem fajnie dopracowany tryb TPP, jazdę samochodami, lepsze oświetlenie etc.
Jestem zachwycony.