Tylko ciekawy jestem, czy ci co kupili gre wcześniej nie będą musieli później dopłacać.
Pytanie czy to nie chwyt marketingowy, żeby nie obniżać ceny, a nastraszyć jeszcze potencjalnych ale niezdecydowanych graczy do zakupu teraz, bo później będzie drożej. Sam jestem zdecydowany na zakup ale liczyłem (chyba trochę naiwnie) że gra stanieje troszkę a tu proszę pójdzie jeszcze w górę, więc zrobię tak jak radził Dean Hall poczekam jeszcze do marca aż wejdą w życie planowa aktualizację i dopiero zakupię.
Early Acces sie wymknelo z pod kontroli, teraz sie sie promuje rozpoczeta gre (nie mowie tutaj o DayZ) by zbierac fundusze na gre ktora wyjdzie za rok, badz dwa a nawet trzy. Wczesniej chyba zlozenia EA byly takie by w ostatniej fazie gry dac mozliwosc sprawdzenia gry i ewentualnie jej zbalansowania, poprawienia bledow. Jestem wstanie zrozumiec ze ktos chce w ostatnich 6 miesiacach poprawic gre wg uznania graczy ale czekanie wiecej niz polroku to troche duzo. Wiem ze nikogo nikt nie zmusza do kupowania ale to samo bylo z DLC, nikt nie zmuszal a ludzie lykali, teraz lykaja na PC, wszelkie gry w EA
Zjeby. Jak oni mnie zaczynają denerwować. (50zł będzie... , gra jest teraz nie warta zakupu... ale kupcie ją bo potem będzie jeszcze droższa... gra nie jest grywalna bo bugi... ale w ciągu jednego miesiąca nagle stanie sie super produkcją którą i tak nazwiemy beta, żeby nie było, że gra zabugowana... musimy kłamać... bo chcemy sobie zarobić...)
Na tym polega dzisiejszy preorder - kupujesz gre tanio, a ze alpha to trudno. Oni nie polecali gry bo zbugowana,itd ale kupic kazdy ja moze ale nie musi grac :>
Nie brońcie ich tak, praktycznie nic się nie sprawdziło z tego co obiecywali. To, że jak ktoś chce to kupi, a jak nie to nie to zupełnie inna sprawa.
Koktajl Mrozacy Mozg [4]
Wiem ze nikogo nikt nie zmusza do kupowania ale to samo bylo z DLC
Mimo wszystko widzę zasadniczą różnicę między DLC a EA (nie mylić z EA... :P). Na zdecydowaną korzyść tego drugiego.
Jak to się nie sprawdziło? EA wydaje niedopracowane gry na premierę, a oni niedopracowaną grę jako Steam Early Acces i powoli ją dopracowują.
EA za te buble co wydaje chce jeszcze premierową cenę.
Jedno co zapowiadali się sprawdziło, model biznesowy Minecrafta, tyle że z drobnym szczegółem. Gra zamiast być tania, a później droższa już ma wygórowaną cenę a będzie jeszcze gorzej...
Konkretnie co się nie sprawdziło?
- data premier
-cena
-zawartość
Czyli trzy najważniejsze rzeczy dla gracza.
O wiele bardziej opłacalne jest WarZ (obecnie Infestation) niż DayZ, ponieważ jest o wiele lepiej dopracowane i co wielu się bardziej spodoba - tańsze. gdyby nie Humble z DayZ chyba bym w życiu tego nie kupił, ponieważ koszta do tego co oferuje jest nijakie.
Wielki Gracz od 2000 roku [13]
Mówisz o tym WarZ, czyli deathmatchu na serwerach i broniach i przedmiotach które można kupić za prawdziwą gotówkę? Niestety już teraz DayZ oferuje więcej zabawy niż WarZ.
Poza tym jeżeli ktoś mówi, że gra jest droga niech się puknie w łeb. Nie wiem czy wiecie, ale gry na Steam jak i gry pudełkowe za granicą naszego kraju na PC, nie kosztują normalnie w granicach 120-130zł, tylko plasują się na poziomie cen gier konsolowych... dlatego też 23 Euro, to nie jest wygórowana cena. Na polskie standardy to wszystko jest drogo, tylko to nie nasza wina, że jest tak a nie inaczej. 23 Euro to są kieszonkowe przeciętnego gimbusa z Niemiec. :P
[1]
Mówił wiele razy, że nie.
[2]
No rzeczywiście naiwnie myślałeś , mówił o tym około 1000 razy , w każdym wywiadzie się go pytali o cenę i mówił, że będzie stopniowo rosła, po alphie,becie itd.
[5]
Tak dzieciaku , płacz nam tutaj , idź sobie pograć w coda 15 i bfa 8,
"musimy kłamać" wtf? Czego ty się opiłeś.
@HETRIX22
mhm fascynująca opowieść ,
data premier ? chodzi ci o datę premiery podejrzewam. Oni nigdy nie podali jednej. Po prostu jak fani się pytali co podejrzewają to pisali im na takim redicie , np. uważamy że za 2 miesiące powinniśmy skończyć.
Ale data premiery nie była ani razu publikowana !
Cena ? Nigdy nie podawali ile będzie , pisali tylko że będzie rosnąć
Zawartość ? bez komentarza :D jeśli nie umiesz czytać to już ci nie opowiem.
Gdy EA tworzyło DayZ gralibyście dzisiaj w DayZ 3 ^^. Nie wiem czy to dobrze, ale to z jaką prędkością uwija się Bohemia (wiem, Arma 3) nie wróży dobrze. Do dzisiaj pamiętam premiery grudnia 2012 - WarZ i DayZ. Ci pierwsi dotrzymali obietnicy (hehe).
Od niedawna w sprzedaży jest 7 Days to Die, a Rust wyprzedza DayZ. Tylko patrzeć jak ludzie znudzą się DayZ i przeskoczą na tytuły o podobnej tematyce, które znacznie szybciej ewoluują. Być może poczekamy jeszcze kilka lat i dostaniemy drużynowe przetrwanie w wydaniu EA (jeszcze przed premierą DayZ :]).
Btw, oby Bohemia rzuciła wszystkie siły na zamknięcie tego tematu, a Army 4 nie zrobili w kosmosie. Bohemie lubimy w końcu za realizm, a nie "wymyślanie" przyszłości.
Mają 20% zrobione w półtora roku... to finałowy produkt zajmie jeszcze 6 lat. Ot taka sucha kalkulacja.
HETRIX22 Przestań siać zamęt noobku. Jak Ci się nie podoba to idź zagraj w bierki a nie ludziskom pierd... głupoty.
Kto Ci powiedział ze gra nie jest warta zakupu ośle???? Dean Hall wyraźnie napisał i to już wiele razy ze obecna wersja gry nadaje się tylko dla naprawdę napalonych graczy. Po drugie kto Ci nawciskał do tej pustej główki ze gra nie jest grywalna??? Najpierw zakup pograj i dopiero się wypowiadaj. Masakra kto dopuszcza takich matołów do dodawania komentów:////
P.S Na koniec Ci jeszcze napisze że nie muszą już na grze zarabiać bo prosty rachunek. Sprzedała się obecnie w
1.000.000 egzemplarzy X 23.99 euro za sztukę = 23900000 euro wiec zarobieni za po pachy klocku :///
gmroz [19]
Z tego co wiem to Steam zabiera coś koło 10-15% z każdej zakupionej gry. Nie pamiętam dokładnie, ale na pewno nie zarobili 1:1.
mmaakkss [18]
Najwięcej czasu zajęło stworzenie od podstaw silnika, architektury serwera itp. 20% odnosiło się do rzeczy zawartych w grze, prawdopodobnie także przedmiotów. Progres będzie teraz następował szybciej ze względu na to że mają narzędzia przystosowane do tej produkcji, które sami w większości zrobili.
eJay >>> widzę, że jesteś kolejnym przykładek naiwniaka na którego działają pojedyńcze słówka takie jak :alpha, beta. Jakże dużooo one zmienią nieprawdaż? Jedno słówko, a tyle usprawiedliwia.
HETRIX22 [21]
Przecież twórca gry Rocket, od samego początku mówił, żeby nie kupować jeżeli nie odpowiada komuś stan w jakim gra się znajduje. Nie zachęcał do zakupu pod żadnym pozorem, a ty masz do niego pretensje, że gra się sprzedaje...?
deTorquemada [22]
Gra powstaje niemal dokładnie rok, bo pod koniec stycznia pojawiła się wiadomość, że rozpoczynają od nowa prace, bo w początkowej fazie produkcji gry na silniku ARMY nie mogliby osiągnąć tego co sobie założyli. Dlatego też zaprojektowali wszystko od zera. Duke Nukem powstawał znacznie dłużej. Oni uwiną się ze wszystkim w 2 lata.
HETRIX22 - Głupoty piszesz koleś. Chyba nawet nigdy nie grałeś w DayZ Moda . Po pierwsze nie było ani jednej konkretnej daty premiery,tylko tacy ludzie jak ty sobie ją wmawiali i robili hype. Po drugie Dean pisał nie raz,że na początku alfy nie będzie bajerów takich jak bronie pojazdy bazy. Cena za wysoka ? Nie kupuj nikt ciebie nie zmusza. Wypierdalaj do tego jebanego WarZ i nie oceniaj alfy po tym co ktoś pisał. Nie grałeś ? Wypierdalaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Ja z niecierpliwością czekam na kolejne łatki. Teraz np. dodali możliwość zbierania jagód,broń SKS i mnóstwo innych usprawnień.
widzę, że jesteś kolejnym przykładek naiwniaka na którego działają pojedyńcze słówka takie jak :alpha, beta.
Widze, ze jestes dzieciakiem wychowanym na marketingowych betach i nie masz pojecia co te slowa znacza.
futobolmania - Zaraz i tak znajdą się debile wyśmiewający te jagody. Ale każdy kto kiedykolwiek grał w dayz rozumie jak istotne są takie szczegóły. Taka osoba rozumie również od razu dlaczego żadna konkurencja nie ma szans u graczy którzy już w to grali. Żadna konkurencyjna gra nawet nie zbliża się w poziomie immersji do dayz. Nie jest to gra idealna ale przynajmniej jasne jest, że jej problemy wynikają z bugów i niedociągnięć a nie z debilnych założeń i pomysłów twórców.
Taaaaaa głupoty pisze, wymyślam wszystko na poczekaniu. Powinienem pracować w gry-online.pl
https://www.gry-online.pl/newsroom/producent-gry-dayz-zdradzil-plany-co-do-jej-zawartosci-terminu-premiery-oraz-ceny/zd11317
nagytow co to są marketingowe bety? :P
Jagody w DayZ są jak bronie w Call Of Duty... W DayZ cieszysz się jak znajdziesz puszkę z jedzeniem, adrenalina skacze często, a i nerwy są poszarpane po długiej rozgrywce, ale żadna gra (ŻADNA !) nie przebije klimatu jakim bił już DayZ Mod (konwój kilku UAZ'ów i Offroad'ów jadący przez wyspę i uciekający przed nim ludzie ;]). Kupiłem DayZ i szczerze na razie mnie nie zadowala, ale jestem dobrej myśli a rocket spełniał każde słowo w kwestii DayZ Mod'a więc i tu mam do niego zaufanie.
Tworcy Duke Nukem sobie pewnie w brode pluja ze iles lat temu nie bylo EA ze steama :p, ile milionow by nabili przez tyle lat to glowa mala ....
HETRIX22 -> czyli dwa lata temu mowili, ze gra wyjdzie w listopadzie, ale sie kapneli, ze zrobia bete za ktora beda brac kase ktora to pozwoli im ukonczyc gre kiedy sie im zachce...najgorsze, ze ludzie sie na to nabieraja.
Jestem byc moze ignorantem.
Gdyby ktos wprowadzil do trakiego Skyrim patcha gdzie sie bedzie dalo zbierac jagody to by sie pol gola z tego smialo.
w gre nie gralem.
Blagam - nie wyzywajcie mnie bo napisalem posta na temat gry ktora mi sie nie podoba.
A, czyli jak wyeliminują możliwość dozbrajania się na innych serwerach oraz wprowadzą ograniczenie w liczbie broni palnej (będą, jak to nazwali "rzadkie"). To wystarczy, że jakaś ekipa dorwie się do broni i co - z łukiem na nich iść trzeba będzie..?
Eh, mogłem chyba wziąć RUST jednak :/
Deweloper będzie wspierał grę DayZ nawet po wydaniu pełnej wersji
Oh, wielką łaskę nam robi, tak..? Jeśli coś podobnego wyszło ze strony twórcy to coraz bardziej jestem wkur.. swoim wyborem..
@[20] "Najwięcej czasu zajęło stworzenie od podstaw silnika"
To niesamowite! Udało im się stworzyć silnik, który jest tak samo drewniany jak ten z Operation Flashpoint ^^
Drewno to podstawa
Otwarte przestrzenie wyglądają świetnie. Gra może wciągać. Za to wnętrza wymagają poprawy. Zapowiada się wciągający na długo survival.
@standby
Drewniany ? masz jakieś argumenty ? czy tak będziesz pieprzył jakieś bzdury ?
Animacje we wszystkich symulatorach wyglądają podobnie, jedynie gdzie można powiedzieć, że animacje nie są drewniane to w jakiś liniowych grach. Tam gdzie jest element przypadkowy tam praktycznie się nie da zrobić bardzo płynnych animacjach. Animacje w Dayzie stoją na zadowalającym poziomie , zwłaszcza że część nowych nie została wprowadzona.
Widzę, że dzieciaki z forów coda i bfa już się zbiegły żeby pohejtować :D bo inaczej po co pisać w komentach o grze w którą się nawet nie grało :)
HETRIX22 [27] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13088298&N=1#post0-13088832
News z sierpnia 2012... wtedy to oni zaczynali dopiero sobie gdybać co by było gdyby wydać pełnoprawną/samodzielną produkcję a że interpretacja jego słów jest na niskim poziomie to nikt nic nie poradzi. Nic dziwnego, że po zamianie koncepcji, wyszło im to na dobre i gra zyskała wielką przychylność fanów.
standby [32]
Widzę, że kolega nie grał, nie czytał a się wypowiada. gz!
Arxel [31]
No tak, najlepiej wszystko tobie na tacy podać. Dać gnaty z najwyższej półki, najlepiej pewnie za prawdziwe pieniądze, żeby jeszcze można było je sobie kupić w sklepie i zrobić z gry deathmatch, jak u konkurencji...
Oh, wielką łaskę nam robi, tak..? Jeśli coś podobnego wyszło ze strony twórcy to coraz bardziej jestem wkur.. swoim wyborem..
Zapytany po prostu odpowiedział. Robisz z igły widły...
Ludzie przeczytajcie sobie to wczorajsze AMA i przestańcie pieprzyć, bo człowieka szlag trafia jak widzi, że Rocket stara się zrobić możliwie jak najlepszą grę dla swoich fanów, odpowiada na pytania, dzieli się spostrzeżeniami, opisuje proces tworzenia poszczególnych rzeczy, dzieli się swoją wizją, ale nie po cholerę, zawsze znajdzie się ktoś, kto zazdrości po prostu sukcesu i dopatruje się jakiejś konspiracji i przekrętu. Rocket to jeden z niewielu devsów w historii gier, który dzieli się ze swoją społecznością jak tylko może. Znajdźcie mi kogoś kto przy powstawaniu gry, dzieli się jej wszystkimi aspektami tak jak on. Jakby nic nie mówił i wypuszczał kolejne patche to też by było źle i pisalibyście, że olewa wszystko... i weź tu dogódź teraz.
Na razie jest dobrze tak jak jest. Jeżeli gra będzie rozwijać się w takim tempie jak w tym miesiącu to będę co najmniej bardzo zadowolony.
Early Access to jednak świetny sposób na okresowe dymanko, prosto w dupkę ku uciesze dymanego :] Na początku byłem w 100 proc. za tym rozwiązaniem z uwagi na jego zalety (poczucie uczestnictwa w tworzeniu gry, jaranie się każdym patchem itd.). Widząc co się dzieje obecnie, całkowicie zmieniam swoje zdanie. Ten program to lek na całe zło dla każdego pazernego wydawcy. Nie tylko bowiem nie pozwala ocenić gry przed jej premierą (co jest z jednej strony normalne, ale z drugiej nie można wysnuć żadnej tezy bo "alpha"), ale pazerny wydawca może przekładać tę premierę w nieskończoność, bo kaska i tak płynie (co nie jest normalne). Oczywiście nie każda gra to DayZ, ale ludzie jednak te alphy kupują. Program Valve miał w moim rozumieniu pomóc niewielkim developerom. No cóż. Czekam aż najwięksi podłapią przepis na dymanko i będziemy mieli masowe, płatne wersja alpha, które jeszcze bardziej zaśmiecą i tak już zasyfiony przez "zielone światło" katalog steam. GJ Valve.
Najgorzej mając ci, co zostali oszukani przy zapowiedziach Day Z. Cena się nie sprawdziła, zawartość się nie sprawdziła i do tego masa błędów. Warto to było pisać na nowym silniku ? Jest więcej czekania i cena wzrosła bo przecież jedzie na Armie III. Trzeba teraz płacić za silnik. No dobra, mod stałem się pełną grą, ale w jakim sensie ? Rozumiem, że będzie tu mega kampania rodem z CoD'a ? Za ile ? Za 10 lat ? :) Oczywiście cena z kosmosu już jest teraz a co będzie później ? Hall - "Powaliło cię stary" Gracz z Polski.
@Najgorzej mając ci, co zostali oszukani przy zapowiedziach Day Z. Cena się nie sprawdziła, zawartość się nie sprawdziła i do tego masa błędów. Warto to było pisać na nowym silniku ? Jest więcej czekania i cena wzrosła bo przecież jedzie na Armie III.
1. Rocket zapowiadał, że gra w wersji alpha będzie miała masę błędów, będzie niedokończona i niegrywalna i żeby kupić ją tylko wtedy gdy chce się uczestniczyć w procesie tworzenia tej gry. Twórca przede wszystkim daje to co chcą ludzie, o co proszą na forach i wykorzystuje ich pomysły.
2. Rocket nie powiedział ile gra będzie kosztować powiedział tylko, że będzie "nie droga, żeby jak najwięcej osób mogło w nią zagrać" 100zł za grę na PC to nie jest dużo pieniędzy dla klientów Europy zachodniej i Ameryki.
3. Ten silnik to jest ulepszony silnik Army2 tudzież Take on Heli 2, więc nie mów niestworzonych historyjek, że taka cena jest przez silnik z Army 3.
BTW: Czy mi się tylko wydaję czy ponad połowa ludzi komentujących ten wątek; w tą grę w ogóle nie zagrała, a ocenia ją po filmikach?
BTW2: Ciekawi mnie, że jak twórcy WarZ (zakupionej przeze mnie) wypuścili alphe tego gówienka kompletnie niegrywalną - nie zbierali takich batów jak Rocket, a obiecywali oni góry złota, a obietnicy nie dotrzymali do teraz. DayZ już teraz w swojej "ubogiej" wersji pokonuje swojego konkurenta i ten co zagrał wie o czym mówię.
@Vegost
Oszukani ? hmmm czemu już kolejna nie poinformowana plecie bzdury.
Cena się nie sprawdziła ? haha :D Nie podawali , mówili tylko że będzie rosła
zawartość się nie sprawdziła ? Podaj elementy dokładnie które, jak to jest dopiero wczesna alpha
masa błędów ? Umiesz czytać ? to jest wczesna alpha , i to nie coś w stylu bfa 4 , że skopiowali bfa 3 i dali ci nową mapkę i nazwali to BF4 Beta :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ale co zrobić jak każdy widzi wyżej , nie poinformowani ludzie piszą jakieś bzdury , proszę jak zarzucacie kłamstwa/oszustwa to chociaż podajcie jakieś źródło.
Nie podajecie ? no tak bo to wyssane z palca brednie. Ale co można powiedzieć komuś kto kupuje co rok te same gry po 100 zł :D
internetowyfighter ty już dałeś pokaz swojej inteligencji i wiedzy w poście [16] sam nie czytasz i pierdzielisz głupoty . Podaje jeszcze raz https://www.gry-online.pl/newsroom/producent-gry-dayz-zdradzil-plany-co-do-jej-zawartosci-terminu-premiery-oraz-ceny/zd11317 <źródło tym razem proszę przeczytać. "Podaj elementy dokładnie które, jak to jest dopiero wczesna alpha" yhy znowu ta alpha... zobaczymy ile potrwa...
@dj_sasek
Akurat kolega standby się zna i nie sposób się uśmiechnąć jak ktoś pisze o "tworzonym od podstaw" nowym silniku. Dlatego taka forma. Silnik w DayZ to silnik z Take On Helicopter, który to jest nieco nowszą wersja silnika z Army 2. Dodatkowo wzbogacony o trochę kodu z silnika Arma 3. A wszystko to pochodne Real Virtuality, silnika który został użyty pierwszy raz w Operation Flashpoint (tak - to to samo drewno od lat).
@internetowyfighter
drewno to toporność z jaką się poruszamy (cudowne V, drabiny i schody), toporna walka wręcz (wiem, nie do tego ten silnik, ale da się), animacje które trwają godzinami i których często nie można przerwać, fizyka w której pojazdy pod zderzeniu zachowują się jak kartony, itp. (nie będę się produkował). Zagraj to zobaczysz.
Nie zrozumcie mnie źle. Jestem fanem gier od Bohemia Interactive (byłem zły na niską ocenę Army 3), ale jakiś tam "Rakieta" nie jest żadnym guru. Udało mu się z tym modem, trzeba przyznać. Ale to nie John Carmack. Gra jest zła technicznie i niech się tym zajmie, zamiast dodawać jagody. Na końcu okaże się, że będziemy mieli jagody i helikopter, ale drewno pozostanie ^^.
[Edit]
DayZ: GAME OF THE YEAR? No. Gameplay!
www.youtube.com/watch?v=lqOQVw3XHGQ
Chlopaki z Machinima grają w DayZ (wersja sprzed kilku tygodni) ^^
Ja i tak bym się upierał, że płatne alfy są dużo pewniejszą opcją niż inne dostępne na rynku.
1. Nikt kupować nie każe i do tego istnieje możliwość oglądania gameplaya na youtube. Tak naprawdę wiesz dokładnie co nabywasz, wiesz jak gra wygląda w akcji.
2. Brak nadętych kampanii reklamowych, które kosztują więcej niż sama gra. Skrajnym przykładem jest COD:Ghosts. Takiego hypeu kontrastującego z jakością to ja jeszcze na oczy nie widziałem...
3. Porównajcie to do gierek na kickstarterze: ludzie płacą pieniądze, a w zamian nie mają nawet pewności , czy grę otrzymają (chociaż już co poniektórzy skierowali sprawy do sądu). W dodatku większość kickstarterowych premier to kompletne kaszany. Wyższość płatnej alfy patrz punkt 1.
4. Czasy, gdy gry robili pasjonaci skończyły się wiele lat temu, większość czytelników tego forum nawet nie była wtedy na świecie, albo dopiero uczyła się umówić. Teraz to ogromny, szybko rozwijający się biznes, w którym nakłady finansowe na niektóre gry, zbliżają się do tych w wielkich produkcjach filmowych. Nie oszukujmy się: stare czasy nie wrócą, ceny gier będą szły w górę ( oczywiście pośrednio: DLC, skórka dla konia, nowa broń itd,itp). Przeciętny gracz ma 30-40 lat i stać go na to. Chcecie skrajności? Popatrzcie sobie na Star Citizena: Są ludzie, którzy ładują po 10k$ w wirtualny statek kosmiczny, w grze, która nawet nie istnieje, nie ma alfy, której twórca, Chris Roberts, co chwila przekłada premiery modułów, bo zamiast tego muszą dodawać nowe pozycje w sklepie....
5. Pamiętajcie, że twórcy gier też muszą za coś żyć. Pracują na pełny etat, mają żony, dzieciaki i kredyty do spłaty. I wracając do samej ceny, czy 100zł za dziesiątki, a nawet setki godzin zabawy to dużo? Zdecydowanie nie. Bez problemu można o wiele więcej wydać w pubie w jeden wieczór:)
6. Ludzie testujący płatną alfę mają też wpływ na cenę końcową: studio nie musi zatrudniać takiej ilości testerów, dlatego nie powinien dziwić fakt, że alfy są tańsze.
@HETRIX22
Spokojnie młody , po co się tak plujesz przez kabel.
Wymień te elementy, bo w tym linku nie wiele jest.
Nie wiem czy jesteś ślepy / głupi czy po prostu nikczemny, ale nie widzisz co jest napisane w tym newsie ?
"określił prawdopodobną"
Ach tak , prawdopodobną , idź dzieciaku i sprawdź sobie w słowniku.
btw. Przypominam tym co mają tygodniową pamięć , że rocket udostępnił moda kompletnie za darmo i pracował nad nim wiele miesięcy w wolnym czasie.
Mam nadzieje że za kasę z alphy kupi sobie ferrari albo pojedzie w góry , bo zasłużył. Ale oczywiście polaki cebulaki będą hejtować :>
Weź napisz jeszcze raz tego posta bo nic nie zrozumiałem. Co i kto określił prawdopodobną? Po co mam wymieniać elementy, skoro jesteś takii oczytany to powinieneś wiedzieć. Ktoś wie o co temu kolesiowi nade mną chodzi? Co w ogóle do tematu ma fakt, że koleś początkowo zrobił mod za free?
W ogóle z kim ja prowadze dyskusje :D ja stąd spadam
@up
Najlepiej spadaj , jak nie nauczyli cię czytać ze zrozumieniem to po ch*ja się udzielasz na forum. bb
@HETRIX22
W miarę wyjaśnienia. Rocket nigdy nie powiedział kiedy wyjdzie gra. Wszystkie przypuszczane daty premiery wymyślili i wyssali z palca dziennikarze growi na zagranicznych serwisach. Gra wyszła w grudniu 2013 zupełnie niespodziewanie. Dodam jeszcze, że ani na forum DayZ, ani w wywiadach Rocket mówił, że nie może ujawnić kiedy gra wyjdzie. Przeczytaj sobie wywiad w orginalu po angielsku to od razu wszystko będzie jasne.
internetowyfighter
Nie umiesz pisać normalnie tylko plujesz jadem do każdego kto ma inne zdanie niż ty?
Spokojnie młody , po co się tak plujesz przez kabel.
Przyganiał kocioł garnkowi...
10 razy rocket pisał, ż gra w obecnym stanie jest dla osób które koniecznie chcą uczestniczyć w developingu gry i są wielkimi fanami moda. Oznacza to, że powinieneś nadsyłać pomysły do zmian, wyłapywać bugi i cierpliwie czekać i przy okazji od czasu do czasu wejść i potestować. Ja się świetnie bawie, jest pare problemów, ale widać że coś robią. Szczególnie przez ostatni tydzien gdy rocket wrócił z urlopu praca wre, od poniedziałku ze 3 patche były, changelog ciąagle był aktualizowany, a wiele naprawionych rzeczy nawet nie zostało odnotowane. NIKT wam nie karze kupować teraz dayz, poczekajcie te 1,5 roku(premiere obstawiam jesienią 2015) kupicie grę i wtedy srajcie tym swoim jadem co jest bee, czego niema.
Czytam takiego Arxela czy HETRIX22(o zgrozo on ma gwiazdkę...) i poprostu niemogę tego zdzierżyć aż musiałem coś napisać. Gówniane pojęcie o temacie, jeden widział grę z gejmplejów, drugi nie umiał przeczytać co kupił i na co się zgadza przy każdym uruchomieniu gry.... niewiem czy to trolowisko czy kretynizm..
dj sasek - jedynie trzeźwo myślący i mający jakiekolwiek pojęcie w temacie. Dzieci bfa i coda się rzuciły i psioczą, tyle co pograły pare minut w SA/oglądały gejmpleje. BF4 to dalej beta, a premiere miał 3 miesięce temu. Jak czytam te popłuczyny co niektórych to krew mnie zalewa. Świetne jest to że rocket aktywnie uczestniczy na reddicie i forum, informuje na bieżąco, pisze swoje plany, co naprawili, co nie. Oglądam non stop reddita/jego profil na twitterze i jest co czytać. Podobnie hicks i inni. Przez rok przygotowywali silnik i zmiany w architekturze teraz zajmują się bugami i dodawaniem contentu. Gra już teraz jest dobra, a szykuje się na coś naprawdę niesamowitego(dodadzą 100 graczy na mape, ekstremalne warunki atmosferyczne, samochody, bazy to będzie wow).
SA w tym stanie polecam jedynie fanom moda, reszta co zna tą grę jedynie z opowieści, niech poczeka z pół roku. Założe się ze już wtedy będą i pojazdy i jakieś campingi, dużo nowych lokacji i pewnie niezły wybór pukawek. Bronie ostatnio już szybko dodają, shotgun i obrzyn jest, niedługo wyjdzie sks, ak i rouger. Wiele przedmiotów widać że mają porobionych, pewnie jedynie je dopracowują i testują. Czytam ten polaczkowy jad... zero pojęcia o grze.
18:05
29
Drackula [ gry online level: 132 - Bloody Rider ]
Tworcy Duke Nukem sobie pewnie w brode pluja ze iles lat temu nie bylo EA ze steama :p, ile milionow by nabili przez tyle lat to glowa mala ....
Zajebiste porównanie... liniową strzelankę porównywać do rozbudowanego sandboksa na wielką skalę, gdzie pomysły sa niemal nieskończone. Słaby żart.
HETRIX22 [ gry online level: 73 - PLEBS ]
UzbrojonyStefan właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem
Udowodnił, że gówniane ma pojecie w temacie, a się udziela. Najgorsze co może być.
standby [41] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13088298&N=1#post0-13089392
Cytując ze wcześniejszych wypowiedzi Rocketa:
"DayZ Standalone utilizes the Take On Helicopter engine, which is a branch of the Arma II Operation Arrowhead engine Real Virtuality. The engine has been heavily modified even including code from ARMA III."
Heavily modified można podpiąć pod napisanie silnika od nowa, bo przecież jego stworzenie uwzględniało takie opcje jak spawnowanie wielkiej ilości przedmiotów w grze (czego pozostałe gry nie posiadały), stworzenie nowej architektury serwera zbliżonej do MMO, utworzenie lepszych zabezpieczeń przeciwko oszustom i hackerom, utworzenie network bubble, sworzenie systemu craftingu i zarządzania ekwipunkiem. Aby to osiągnąć musieli przebudować silnik gry od podstaw, aby móc to zaimplementować, bo na innych nie daliby rady.
Rocket nie raz wspominał dlaczego przerwali prace nad wcześniejszą wersją DayZ Standalone, która miała ukazać się w grudniu 2012. Po prostu silnik gry, który zapożyczyliby od innych gier Bohemii, nie pozwoliłby na takie modyfikacje i odtworzenie ich wizji w postaci tego co chcieli zaimplementować w grze. Dlatego też potrzebne były poważne modyfikacje, po których wykonaniu zabrali się za tworzenie już tej aktualnej wersji. Swoją drogą jak na kilkunastoosobową ekipę, poradzili sobie doskonale i zrobili to w naprawdę krótkim czasie. Zauważ, że wielkie produkcje powstają często dłużej a nie mają dopracowanego tego aspektu. Od premiery alphy DayZ nie zdarzyło mi się, aby gra wywaliła mnie do pulpitu, czy żeby serwery przestały działać. Oni mają stworzone dobre, solidne fundamenty pod grę. Dalej może być już tylko lepiej.
@[51]
"Heavily modified można podpiąć pod napisanie silnika od nowa" Modifikowanie to modifikowanie (nieważne jak dużo pracy włożysz). Napisanie czegoś od nowa to zupełnie inna bajka. Gówno możesz "modyfikować" do woli, ale nadal będziesz miał niestety gówno ^^ (to tylko ekstremalny przykład bo silniki Bohemii nie są tragiczne).
Te wszystkie zmiany (przystosowanie do tworzenia większej liczby obiektów, obsługa większej ilości graczy, zabezpieczenie przeciwko oszustom) to wszystko wygląda mało imponująco, biorąc pod uwagę fakt, że czitować można było przy użyciu cheat engine (żenujący battleye), gdy się czitowało można było tworzyć obiekty do woli (z czasem serwer się wykładał, ale zobacz ile obiektów jest w Arma 2: Wasteland), a liczba osób na serwerze nadal nie powala (malutka /kilka MB/ modyfikacja do GTA San Andreas - gry single, SA:MP pozwalała grać kilku tysiącom graczy na jednej mapie). Może się napracowali (babranie się w czyimś kodzie może przyprawić o ból głowy), ale głupi Kowalski (np. ja) ma prawo tego nie widzieć i marudzić.
"stworzone dobre, solidne fundamenty pod grę" Drewniane ^^. Nie zapominajcie, że w Bohemia Interactive jest wiele osób, które mają wiedzę nieporównywalnie większą niż jakiś tam Rakieta (uważany przez niektórych za zbawiciela).
standby [52]
No wiesz, równie dobrze można powiedzieć, że spadający meteoryt to nic specjalnego i jest to mało imponujące. Zależy od punktu widzenia. Ja śledzę ich pracę niemal od początku i wiem, że ciężko nad tym pracowali, żeby to osiągnąć. Tym bardziej należą im się słowa uznania, że stworzyli coś unikalnego co przyciągnęło wiele osób. DayZ to jest pewna odskocznia od innych gier na rynku, niejako DayZ wdarło się i powiedziało, że zrywa ze schematami i daje graczom swobodę jaką chcieli. DayZ to gra tworzona głównie przez graczy, bo to wszystko zaczęło się od ich pomysłów. Pewnie dlatego sprzedała się już w ponad 1.110.000 kopii i nie zapowiada się, że na tym poprzestanie. Drewniane, czy nie, ta gra daje masę frajdy i emocji. Tylko trzeba chcieć i się w nią zagłębić trochę bardziej. Z modem sam na początku byłem sceptyczny i sądziłem, że gra to nic innego jak bieganie po lasach (do dziś pamiętam jak łamało nogi po otworzeniu drzwi), pomimo iż w ARMĘ II grałem. Ale mimo wszystko mnie wciągnęło, tak samo jak to robi teraz DayZ SA w tym momencie. Już teraz mogę powiedzieć, że nie żałuję wydanych pieniędzy, a przecież dalej może być już tylko lepiej!
Obserwuję ten tytuł już od dłuższego czasu - jednak coraz mniej mi się to wszystko podoba. Wciąż czekam, mam nadzieję że może produkcja na którymś etapie spodoba mi się na tyle by kupić grę. Jednak nie zamierzam płacić za alfę, bo póki co, gra prezentuje się niezadowalająco. Przynajmniej dla mnie.
@Bezi2598
internetowyfighter
Nie umiesz pisać normalnie tylko plujesz jadem do każdego kto ma inne zdanie niż ty?
Aha więc jak ktoś kłamie i rzuca oszczerstwami to wyraża swoje zdanie. Ach ta Polska :D
To jak ja powiem do Ciebie
"Twoja rodzina to banda złodziejów"
A ty powiesz "O co ci chodzi ? Masz dowody/ podejrzenia ?
To ja mogę odpowiedzieć
"Ej nie czepiaj się to tylko moje zdanie "
To wszystko jest ok ? Ach ta Polska , jak tego nie kochać :D
Verax
Mam dokładnie to samo, chociaż prawdopodobnie do 2015 to już zapomnę. Szkoda bo w moda trochę godzin pograłem, a standalone w ogóle mnie nie kręci, a jeszcze płacić za to, jest dla mnie totalną pomyłką.
Widzę, że zebrali się tu wczoraj wieczorem "dojrzali znawcy" i "koneserzy". Nie tam jacyś fani "The Last of Us", ale ludzie, którzy wiedzą, o co chodzi w świecie gier. Jak tak będziecie marudzić na cenę lub terminy, to lepiej będzie, jak sami zabierzecie się za tworzenie. Gra jest innowacyjna. Zresztą to za mało powiedziane. ta gra stanowi rewolucję. Pewnie bardzo wadliwą, jeśli się weźmie pod uwagę początki, ale na pewno nie nieudaną. Już sam fakt, że wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym stanowi wielki atut. Mnie podoba się już sama filozofia tej gry. Poza tym sami decydujemy w stu procentach o rozwoju i losie naszej postaci.
Fajnie gdyby zdobywanie lepszych pukawek nie ograniczało się tylko i wyłącznie do szczęścia. Wg. mnie część z nich powinna być zamknięta np. w schowkach które żeby otworzyć powinno się mieć odpowiedni sprzęt ślusarski czy elektroniczny.
@internetowyfighter - widać, że nie dawno opuściłeś cycek matki. Więc komentowanie twoich komentarzy, było by nie na miejscu. Jesteś tylko zwykłym trollem, który nie uznaje zdania innych, bo ty wiesz najlepiej i znasz Halla i jego politykę rynkowa. On specjalnie przystosował moda do silnika Army III, żeby gra była bardziej przystępna osobą, które kochają lepsza grafikę. Nie ukrywam, że też dla lepszego oddania fizyki w grze, ale z tym hehe w obecnej wersji jest ciężko bo kuleję niemal wszystko. Od animacji po modele wszystkiego co widzisz. Owszem, mówił, że cena "moda" będzie tańsza bo to w końcu mod a nie pełnoprawna gra, która ma kampanię i solidnego multika. Tutaj tego prawdopodobnie nie będzie. Obecnie Day Z kosztuje niecałe 100 zł. To ogromnie dużo, zwłaszcza, że mamy dopiero w wersji alpha. A kiedy beta ? Za 10 lat ? A cena niby ma wzrosnąć to granicy absurdu. Niech kosztuje tylko co StarCraft 2. Czemu nie ? :) Weź pod uwagę fakt, że Polska nie należy do krajów, gdzie płaca jest europejska i każde wydane 100 zł na niepełny produkt, który ma ogrom błędów, jest w najmniejszym przypadku, totalnym nieporozumieniem. Nie musisz tego kupować teraz. Ale gra jak wyjdzie już jako "pełna gra", miną lata a tym samym, zostaną stworzone już lepsze gry z o wiele mniejsza ceną. Mało jest klonów Day Z ? Jest tego na pęczki. Poza tym, auto nie ma pomysłu na to, jak poradzić sobie z tym, że sprzęt najlepszy jest na wyciągniecie ręki. Co więcej jest mało niebezpieczeństw w samej grze. Nie tylko gracze powinni być zagrożeniem, ale tez tytułowe zombie. I nie jedna odmiana a kilka powinno być. Coś w stylu z Left4dead. Żeby było trudno a nie łatwo.
Eunuj [58]
Później powiesz, że nie masz szczęścia w znalezieniu jakiegoś sprzętu ślusarskiego. :D
Vegost [59]
100zł to koło 23€, czyli kieszonkowe przeciętnego dzieciaka z Niemiec. Co do stanu w jakim jest gra, to radziłbym poczekać. Ok, gra ci się nie podoba w fazie jakiej jest, wyraziłeś swoje zdanie i nie musisz teraz kupować, ale proszę cię nie baw się w jasnowidza i nie mów jak ta gra będzie wyglądać w przyszłości, bo tego nie wiesz. Snucie domysłów, czy teorii spiskowych jest po prostu głupie. Zaraz wy marudy zrobicie sztamę i będziecie snuć teorie ala Macierewicz ze Smoleńskiem. A gra w wersji alpha ukazała się tylko dlatego, że fani tego chcieli, na reddicie już od czerwca ubiegłego roku się domagali nawet zabugowanej wersji gry. Wszystkim nie dogodzisz, zawsze stanie ktoś po drugiej stronie.
@Eunuj
Możesz podrzucić ten pomysł do Rocketa na pewno go przynajmniej zobaczy. Większość z tego co on dodaje to są pomysły graczy. :)
I co? Troll hetrix nagle zamilkł? Znudziło się i zabrakło pomysłów na konstruktywne odpowiedzi?
@Vegost
"On specjalnie przystosował moda do silnika Army III, żeby gra była bardziej przystępna osobą, które kochają lepsza grafikę. Nie ukrywam, że też dla lepszego oddania fizyki w grze, ale z tym hehe w obecnej wersji jest ciężko bo kuleję niemal wszystko. Od animacji po modele wszystkiego co widzisz." - Zabawne, bo DayZ Mod nigdy nie został dostosowany do Army III. "Owszem, mówił, że cena "moda" będzie tańsza bo to w końcu mod a nie pełnoprawna gra, która ma kampanię i solidnego multika. Tutaj tego prawdopodobnie nie będzie." - DayZ Standalone to nie mod, tylko właśnie PEŁNOPRAWNA gra. Z tą kampanią i solidnym multiplayerem - gówno prawda. Słyszałeś kiedyś o gatunku gier MMO? Chyba nie, a DayZ SA jest właśnie grą MMO, przeznaczoną TYLKO I WYŁĄCZNIE do rozgrywek sieciowych. Rzadko która gra MMO posiada jednolitą linię fabularną jak SW:TOR czy WoW. DayZ skupia się wyłącznie na przeżyciu jak najdłużej na mapie wykorzystując wszelakie dostępne tam środki. Rocket wspominał także, że pojawi się system zadań (questów) wzbogacających rozgrywkę. "Obecnie DayZ kosztuje niecałe 100 zł. To ogromnie dużo, zwłaszcza, że mamy dopiero w wersji alpha." - 100 zł to okropnie mało biorąc pod uwagę fakt, że płacąc 100 zł otrzymujesz dostęp do PEŁNEJ gry po jej premierze bez dodatkowych opłat, a pełna gra oferować będzie o wiele więcej niż kiedykolwiek mógł zaoferować mod do Army 2 i jest w zupełności warta swojej ceny. A cenę gry po premierze obstawiam na 159-200 zł czyli tyle ile kosztuje praktycznie każda porządna gra MMO w dniu premiery. "A kiedy beta ? Za 10 lat ?" - Końcówką tego roku. "Ale gra jak wyjdzie już jako "pełna gra", miną lata a tym samym, zostaną stworzone już lepsze gry z o wiele mniejsza ceną." - Tak, lata. Dokładnie ten rok i część przyszłego, bo premiera w 2015. I nie rozśmieszaj mnie. Lepsze gry? I z niższą ceną niż 100 zł? Bullshit. Do teraz klonów DayZ jest od groma i żaden póki co nie dorasta alfie DayZ SA do pięt, a za modem są o 100 lat w tyle. WarZ - niezoptymalizowana kupa, której bliżej do stylu gry z Left 4 Dead niż DayZ. Rust to Minecraft w C++. DeadZ to klon WarZ. 7 Ways to Die to styl gry L4D + Minecraft, tylko, że bardzo niedorobiony. "Poza tym, autor nie ma pomysłu na to, jak poradzić sobie z tym, że sprzęt najlepszy jest na wyciągniecie ręki." - Tak? A tyś grał w ogóle w DayZ SA? Bo sprzętu typu M4A1, Magnum, czy jakiejkolwiek innej broni jest bardzo mało, wręcz prawie, że brak. Samej M4A1 trzeba szukać czasami po kilka godzin. "Co więcej jest mało niebezpieczeństw w samej grze. Nie tylko gracze powinni być zagrożeniem, ale tez tytułowe zombie. I nie jedna odmiana a kilka powinno być. Coś w stylu z Left4dead. Żeby było trudno a nie łatwo." - A waćpan ma pojęcie, że ta gra jest w fazie alfy? Okrągły rok zajęło Rocketowi doprowadzenie silnika Army do jako takiego stanu używalności. Ponad rok zajmowali się samym SILNIKIEM gry. Obecna jego wersja w DayZ SA to właściwie prawie przepisany od nowa Real Vision z masą poprawek graficznych i optymalizacyjnych. Optymalizacja nadal jeszcze kuleje, ale nie aż tak jak w Armie 2, a przy tym grafika jest dziesięciokrotnie lepsza. Grubo ponad połowa obecnej zawartości DayZ SA to skopiowany kod z moda, więc logiczne, że zombie są małym zagrożeniem, gdyż na tę chwilę ich AI to ten sam kod, który był przypisany do NPC w Armie 2. Gdybyś czytał oficjalne forum to wiedziałbyś, że zombie otrzymają przepisany na nowo kod sztucznej inteligencji i w końcu przestaną być ogłupiałe do tego stopnia, że zdążysz zawrócić, a zombiak dalej będzie biegł w przeciwnym kierunku. Odpowiecie mi teraz pewnie, że Rocket mógł robić DayZ SA na nowym silniku, wybrać jakiś inny, a nie ten zabugowany Real Vision. - Mógł. Tylko, że DayZ przez lata było modyfikacją do Army. Ludzie przyzwyczaili się do znanego im dobrze interfejsu, mechaniki gry, etc. Żeby odwzorować dokładnie tę samą mechanikę rozgrywki do wyboru miał łatać Real Vision bądź pisać nowy silnik. Napisanie nowego silnika trwało by ponad 5 lat, gdyż przez wzgląd na pracę przy Armie 3, Rocket miał do dyspozycji zaledwie kilkanaście osób z Bohemii. Napracowali się rok nad silnikiem, wypuścili pierwszą, grywalną wersję gry w okazyjnej cenie 99 zł i zajmują się teraz dokańczaniem jej zawartości, natomiast później ostateczną optymalizacją całego kodu. DayZ jest bardzo popularną modyfikacją. DayZ SA już teraz, pomimo braku większości zawartości jest o wiele lepsze i posiada w sobie wielki potencjał, który twórca zamierza dobrze wykorzystać patrząc na odpowiedzi udzielone w Q&A. Także, Vegost, masz coś jeszcze kreatywnie bezsensownego do napisania?
Kliknij na "wszystkie komentarze" to będziesz widział pogrubione cytaty, edytować można tylko przez 7 minut po publikacji :)
I drobna poprawka do posta z 26.01
Silnik się zowie Real Virtuality, nie Real Vision, chyba już lekko wtedy podsypiałem :)
Nie rozumiem was ludzie o co sie kłócicie, szkoda wam wydac mniej za early access, po czym mozesz grac albo nie musisz w ta gre, mozesz tez poczekac do premiery i wtedy bedziesz sie cieszyl ze na gre wydales tylko 23 euro bo z pewnoscia kupujac early access zaplacisz mniej i UWAGA nie musisz nic doplacac, jak to jest powiedziane w kodeksie STEAM zaraz pod opisem gry, tylko trzeba czytac ze zrozumieniem !
I co obrońcy, po 10 miesiącach nadal wyznajecie wiarę w Dina Rikieta? Hłe hłe lol ;-)