Nvidia zarabia na rynku profesjonalny takie pieniądze, że nawet nie ma co tego porównywać z GPU do konsoli. Inna ciekawa kwestia, że PS4 jest dość mocnym sprzętem oczywiście na rok 2013, bo przy Maxwellach ten współczynnik zmieni się z 2.5 do 5x dla najwydajniejszej jednostki, ale to i tak coś już znaczy przy ok. 14x dla XboX360 względem 680. Shadowplay to w ogóle rewelacja jeśli ktoś nagrywa filmy, bo działa to zdecydowanie lepiej niż z frapsa (jak ktoś nie testował to polecam sprawdzić). Battlebox to marka dla SLi pod 4K, ale czy to jest komputer marzeń ;) hehe. G-Sync – no cóż widziałem próbki z filmu nagranego w 60 klatkach i naprawdę działa to znakomicie, ale o ile wiem nie będzie to technologia zastrzeżona tylko dla NV ponieważ producenci monitorów nalegają na pełne wsparcie.
Nvidia jest przezabawna.
Próbuje zdeklasować konsole zapominając, że ich siłą jest zamknięta architektura i biblioteka gier.
Co mi po najmocniejszym GPU jak developer nie poświęci czasu na optymalizację gry (vide CoD: Ghosts).
Inna sprawa, że od dłuższego czasu to konsole są dla twórców gier priorytetem i nie będzie tu takich różnic graficznych żeby kupować samą grafikę za 2K wzwyż.
Malaga
no jak to ? a stalker ? quake 2 ? yyy World of Warcraft i Starcraft ?
biblioteka potężna :D
--->Malaga - optymalizacja to słowo klucz, w przypadku konsoli masz jeden i ten sam zamknięty system, w przypadku PC setki wariaci, więc zupełnie inaczej pisze się gry pod konsole, a inaczej pod PC odnosząc się do sprzętu. Rynkowi PC już dawno głoszono śmierć, tylko że od tego czasu trzyma się jeszcze lepiej. Poza pozycjami ekskluzywnymi wszystkie gry są dostępne na PC i wyglądają o wiele lepiej, a w dobie 4K jakość przesunęła się jeszcze wyżej. Jeśli żywot konsoli będzie taki sam (7 letni) jak dla mijającej generacji to w tym samym czasie przy jego końcówce GPU PC będą jakieś 10x mocniejsze, a i też więcej osób będzie miało 4K w domu. Poza tym PC też ma ekskluzywne gry. Ja mam wszystkie konsole min. dla gier ekskluzywnych i za chwilę też (piątek - PS4), poniedziałek (XboX One), co nie zmienia faktu że poza grami ekskluzywnymi to na PC wszystko jest i będzie lepiej wyglądać. Ze względu na samą specyfikację techniczną nie może być inaczej. Pozdrawiam.
dobie 4k ? nie rozśmieszaj ludzi
--->DB - tak doba 4K się rozpoczęła na razie ceny są dość wysokie przynajmniej przy realnych polskich zarobkach, ale 31.5" 4K na IGZO sprzedają się na tyle dobrze, że ciężko je dostać. Zresztą każdy nowy sprzęt ma swoich amatorów. W piątek premiera PS4 i większość sklepów ma potężną listę preorderów, co wydaje się że jak na Polskie warunki nie powinno w ogóle mieć miejsca ;) Z XboX One jest zresztą tak samo.
nie dziwie się że zbiera oręż. Właściwie od pierwszych zapowiedzi 8-generacji konsol, nvidia trollowała na ich temat kiedy wyszło na jaw, że nie będzie dostawcą podzespołów. No i oczywiście nvidia to kolejne korpo w którego interesie leży aby to ich sprzet zasilał graczy. Ofensywa zielonych jeszcze nigdy nie była tak silna jak w tym roku :)
A.l.e.x.
a w dobie 4K jakość przesunęła się jeszcze wyżej.
doba 4K będzie wtedy gdy ceny takich sprzętów będą w zasięgu przeciętnie zarabiającego europejczyka. Póki co to taka nowinka technologiczna jak OLED.
I cały czas piszesz o tej przepaści między konsolami a PC... tylko że ja nie widzę tu aż takiej przepaści. Twórcy gier robią wszystko żeby gry na PC nie wyglądały 10x ładniej niż na starych konsolach, naciski Sony/MS robią swoje.
Nvidia niech lepiej zajmie się sterownikami i odstawi "optymalizację" gier, bo wszystko czego się ostatnio dotyka (AC III, CoD: Ghost, AC IV które na maksymalnych detalach w fullhd nie dobija do 50 kl/s na Titanie) jest optymalizacyjnym koszmarem. Nvidia nie zbiera oręża na walkę z konsolami, Nvidia zbiera oręż na jeszcze większe dymanie graczy, zmuszając ich do zakupu coraz to nowszych kart, wrzucając swoje "ulepszacze" zabijające wydajność. Jeśli ktokolwiek ma wątpliwości, to niech rzuci teraz okiem na różnicę w wydajności starych konsol względem kart nvidii, wykres jest w tekście. A teraz niech zastanowi się, czy w obliczu tego wykresu wszystko jest w porządku przekładając na to, jak działają gry :>
Co do 4k - żarty na bok. Dopiero co fullhd zaczyna się przyjmować. 4k to może i będzie w powszechnym użytku...za 10 lat. Najwczęśniej. I nie chodzi tylko o cenę monitora (ta jest najmniejszym problemem i będzie spadać). Chodzi o cenę sprzętu potrzebnego, aby zapewnić wrażenia wizualne na poziomie porównywalnym z tym, co jest w fullhd (dobre detale, stały fps). A taki sprzęt to nie kwestia kilku tysięcy PLN, ale minimum kilkunastu, a do pełnego komfortu - kilkudziesięciu. Oczywiście co jakiś czas, bo i wymagania gier rosną. Na chwilę obecną sprawa wyłącznie dla entuzjastów i to tych z BARDZO grubym portfelem. Dla przeciętnego gracza - wyłącznie ciekawostka.
Malaga - to nie są żadne naciski MS/SONY. To kwestia tego, że rynek gier pecetowych opiera się na okresowej wymienianie sprzętu. Innymi słowy na optymalizacyjnym dymanku.
--->Malaga - jak nie wyglądają jak wyglądają, sama kwestia rozdzielczości to już ma bardzo duże znaczenie. 720p to jest 0.92MPx, a często gry na konsolach działają w 540+, czyli w przedziale 0.6-0.7MPx, kiedy fullHD to jest 2.07MPx, czyli od 2 do 4x więcej, o tym też aope zapomina. Wydajność w dużej mierze rozkłada się na rozdzielczości i MPxy. Druga sprawa to opcje AA, które też pochłaniają zasoby. Oddzielną sprawą jest TXAA, HABO+, PhysX, SS, czy wiele innych opcji opartych na AO. Więc nie można mówić, że jest to kwestia optymalizacji kiedy dla GPU w PC zadaje się zadanie wymagające kilka razy więcej mocy (w dobrym przypadku).
--->aope - gry PC mają to do siebie że mają wiele opcji do wyboru, to że gracze PC nauczeniu tym że dostają podrasowany port z konsoli podbity o rozdzielczości i AA uruchamiali każdą grę na starszym sprzęcie to było, minęło. Teraz dystans się skrócił za sprawą wyjścia nowej generacji konsol. Jeśli nadal chcę mieć możliwość używania wszystkich opcji muszą mieć do tego odpowiedni sprzęt. Ghosts na PC przy ustawieniach maksymalnych wygląda zupełnie inaczej niż na konsoli. O nowinkach takich jak downsampling jak w przypadku silniku od DICE w BF4/NFTS, czy SSAA z Metro LL nie ma co wspominać.
PC zawsze dawał więcej możliwości ustawień prze to każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Można kupić monitor poniżej fullHD i nie trzeba wtedy aż tak potężnych GPU.
A.l.e.X
a często gry na konsolach działają w 540+,
na PC często działają w w 128+
widzę że pojęcie o temacie masz dobre
Ghosts na PC przy ustawieniach maksymalnych wygląda zupełnie inaczej niż na konsoli
to też dobre, poza wyższą rozdzielczością wygląda tak samo (ps4)
Więc nie można mówić, że jest to kwestia optymalizacji kiedy dla GPU w PC zadaje się zadanie wymagające kilka razy więcej mocy (w dobrym przypadku).
Chciałbym wiec zobaczyć 13x lepszą jakość. Nie twierdzę, że różnicy nie ma, ponieważ oczywiście, że jest. Tyle, że nie ma absolutnie mowy o nowej jakości, nie ma mowy o skoku jak z pierwszego klocka na nowy, nie ma efektu WOW, a to ponoć 13x mocniejszy sprzet. Te "technologie" które prezentują to już w ogóle ubaw po pachy - prezentowali podobne rzeczy w techdemach LATA temu i co? I guano. Bajki dla naiwnych, tylko tyle. Jak ktoś lubi bajeczki, to niech to kupuje, nvidia przyjmie z uśmiechem na koncie. A później wypuści nowy efekt dymu, który zarżnie te topowe, 13 razy wydajniejsze karty i jak ktoś będzie chciał zobaczyć "nowa jakość by nvidia", to niech nastawi pupkę ponownie. I tak w kółko.
No cóż dla bogatszych przyszły rok wygląda tak:
- Maxwell
- G-Sync
- 4K
Mnie w sumie też kusi, kusi. Ale pewnie z 4K będę musiał na razie zrezygnować, bo panele wciąż są astronomicznie drogie. Maxwell ze średniej, lub średnio-wysokiej półki powinien być ok. G-Sync brzmi świetnie, ale też sobie trochę jakby za dużo za niego życzą :/
A konsole niekoniecznie sobie radzą z 1080p....
--->DB - pojęcie o temacie mam doskonałe, dla przykładu, gdy na konsolach poprzedniej generacji:
PlayStation 3
50 Cent = 1280x720 (blur filter)
Afro Samurai = 1280x720 (QAA)
Alice: Madness Returns = 1280x720 (MLAA)
Aliens: Colonial Marines = 1280x720 (no AA)
Aliens Vs Predator = 1120x630 (custom AA)
Alone in the Dark = 1120x630 (no AA)
Army of Two = 1280x720 (no AA)
Assassin's Creed = 1280x720 (QAA)
Assassin's Creed 2 = 1280x720 (QAA), 960x720 (QAA) -> 1080 mode.
Assassin's Creed 2: Bromance = 1280x720 (QAA)
Assassin's Creed 2: Revelations = 1280x720 (post-AA)
Assassin's Creed 3 = 1280x718 (black bar at top, post-AA)
Assassin's Creed 3: Side Story 1
Assassin's Creed 3: Side Story 2
Assassin's Creed 3: Side Story 3
Assassin's Creed 3: Side Story 4
Assassin's Creed 3: Don't Stop Dancing
Assassin's Creed 3: Higher
Assassin's Creed 3: My Sacrifice
Assassin's Creed 3: One Last Breath
Assassin's Creed 3: With Arms Wide Open
Assassin's Creed 3: The Ending DLC
Assassin's Creed 3: The After Credits Ending DLC
Avatar = 1280x692 (QAA, black borders)
Azura's Wrath = 1280x720 (no AA)
Backbreaker = 1152x640 (2xAA + blur filter)
Batman: Arkham Asylum = 1280x720 (no AA)
Batman: Arkham City = 1280x720 (no AA)
Battle Fantasia = 1280x720 (no AA, toggable blur filter)
Battlefield 3 = 1280x704 (MLAA) black bars
Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
Bayonetta = 1280x720 (no AA)
Beijing 2008 = 1024x768 (no AA)
Beowulf = 1280x720 (no AA)
Bionic Commando = 1120x640 (no AA)
Bioshock = 680p (no AA, blur filter pre-patch)
Bioshock 2 = 1280x720 (no AA)
Bioshock Infinite = 1152x640 (FXAA)
Binary Domain =
Blacksite: Area 51 = 1280x720 (no AA)
BlazBlue: Calamity Trigger = 1280x720 (QAA background, no AA characters )
Blur = 1280x720 (2xAA + half-pixel, bilinear-filtered edge blur)
Bodycount = 1024x640 (FXAA?)
Borderlands = 1280x720 (no AA)
Borderlands 2 = 1280x720 (no AA)
Bourne Conspiracy, The (demo) = 1280x720 (no AA)
Brink = 1280x720 (no AA)
Brutal Legend = 1152x720 (no AA)
Bulletstorm = 1280x720 (no AA)
Burnout: Paradise = 1280x720 (2xAA)
Call of Duty 3 (screenshot) ~1088x624 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops 2 = 880x720 (dynamic? Instances of 832x624..., post-AA)
Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 3 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: World at War = 1024x600 (2x AA)
Call of Juarez: Bound in Blood = 1152x640 (4x2 custom edge AA)
Call of Juarez: The Cartel = 1280x720 (custom edge AA)
Cars Mater-National = 1280x720 (QAA), 1920x1080 (QAA)
Castlevania: Lord of Shadow = 1280x720 (no AA)
Catherine = 1280x720 (QAA)
Chronicles of Riddick: Dark Athena = 1024x720 (QAA)
Command & Conquer: Red Alert 3 = 1280x720 (no AA)
Conan (demo) = 1024x576 (no AA)
Condemned 2 = 1280x720 (no AA)
Conflict: Denied Ops = 1280x720 (no AA) or 960x1080
Crysis = 1024x720 (TAA + edge post-process)
Crysis 2 = 1024x720 (TAA + edge post-process)
Crysis 3 = 1024x720 (SMAA T2X)
Dante's Inferno = 1280x720 (no AA)
Dark Sector = 1152x640 (no AA)
Darksiders = 1152x640 (no AA)
Darksiders II = 1152x640 (post-AA)
Darkness, The (demo) = 1024x576 (no AA)
Darkness II, The = 1152x600 (FXAA)
Dark Souls = 1024x720 (2xAA)
Dead Island = 1280x720 (custom edge filter)
Dead or Alive 5 = dynamic up to 1280x720 (no AA in-game)
Dead Rising 2 = 1024x576 (2xAA)
Dead Space = 1280x720 (no AA)
Dead Space 2 = 1280x720 (no AA)
Dead Space 3 = 1280x720 (FXAA)
Dead to Rights: Retribution = 1072x603 (2xAA) ?
de Blob 2 = 1280x720 (2xAA)
Def Jam Icon (screenshot) = 1152x648 (no AA)
Demon's Souls = 1280x720 (no AA)
Deus Ex: Human Revolution = 1280x720 (MLAA)
Devil May Cry 4 = 1280x720 (2xAA, temporal)
Devil May Cry (DmC) = 1280x720 (post-AA -> MLAA?)
Diablo III = 1120x584 (2xAA)
Dirt = 1280x720 (QAA)
Dirt 2 = 1280x720 (QAA)
Dishonoured = 1280x720 (post-AA)
Dragon Age: Origins = 1280x720 (AA ?)
Dragon Age II = 1280x720 (MLAA)
Dragon Ball: Raging Blast 2 = 1280x720 (no AA)
Dragon's Dogma = 1280x608 (black bars, FXAA)
Driver: San Fransisco = ~1120x720 (2xAA)
Duke Nukem Forever = 1152x640 (no AA)
Dynasty Warriors 6 = 1280x720 (no AA)
Dynasty Warriors 7 = 1280x720 (no AA)
EDF: Insect Armageddon = 1280x720 (QAA)
El Shaddai = 1152x576 (no AA)
Elder Scrolls IV: Oblivion = 1280x720 (no AA)
Elder Scrolls V: Skyrim = 1280x720 (likely FXAA, more aggressive edge detection than 360 iteration)
End of Eternity/Resonance of Fate = 1088x720 (2xAA)
End War = 1280x720 (2xAA)
Enslaved = 1280x720 (no AA)
F.E.A.R. = 1280x720 (blur filter)?
F.E.A.R. 2 = 1280x720 (no AA)
F.E.A.R. 3 = 1280x720
F1 2010 = 1280x720 (QAA)
F1 2011 = 1280x720 (MLAA)
FaceBreaker = 1280x720 (QAA), 960x1080
Fallout 3 = 1280x720 (no AA)
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer = 1280x720 (no AA)
Far Cry 2 = 1274x692 (QAA, black borders)
Far Cry 3 = 1274x702 (post-AA, black borders)
Fifa 2008 = 1280x720 (no AA)
Fifa 2010 = 1280x720 (QAA)
Fifa 2011 = 1280x720 (QAA)
Fifa 2014 = 1280x720 (QAA)
Fifa Street 3 = 1920x1080 (no AA)
Fight Night Champion Online =
Fight Night Round 4 = 1280x720 (QAA)
Final Fantasy XIII = 1280x720 (2xAA)
Full Auto 2 (demo) = 1920x1080 (4x AA)
Fracture = 1152x648 (no AA)
Ghostbusters = 960x540 (QAA, pre-patch), 1024x576 (2xAA, post-patch)
Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 = 1280x720
Ghost Recon: Future Soldier = 1024x600 (FXAA)
G.I. Joe: The Rise of the Cobra = 1280x720 (QAA)
Godfather II = 1200x720 (blur filter)
God of War: Origins Collection = 1280x720 or 1920x1080 (no AA), 3D is 1280x720
God of War Collection Volume II = 1280x720 or1920x1080 (no AA)
God of War III = 1280x720 (MLAA)
Golden Axe: Beast Rider = 1280x720 (no AA, blur filter)
Golden Compass = 1280x720 (no AA)
Grand Theft Auto IV = 1152x640 (QAA)
Grand Theft Auto V = 1280x720 (FXAA)
Gran Turismo 5: Prologue = 1080p mode is 1280x1080 (2xAA) in-game while the garage/pit/showrooms are 1920x1080 with no AA. 720p mode is 1280x720 (4xAA)
Gran Turismo 5 = 1280x720 (4xAA), 1280x1080 (QAA, TAA selectable), 1280x720 (QAA) in 3D mode
Guitar Hero 3 = 1040x585 (no AA)
Guitar Hero Aerosmith = 1040x585 (no AA)
Guitar Hero World Tour = 1040x585 (no AA)
Guitar Hero 5 = 1024x576 (no AA)
HAWX = 1280x720 (no AA, horizontal blur)
HAWX2 = 1280x720 (2xAA, full screen blur filter)
Haze (demo) = 1024x576 (2xAA)
Heavenly Sword = 1280x720 (4xAA)
Heavy Rain = 1280x720 (2xAA)
Hitman: Absolution = 1280x720 (MLAA)
Homefront = 1024x576 (no AA)
Ico = 1280x720 or 1920x1080 (MLAA)
IL2 Sturmovik = 1280x720 (QAA)
Infamous = 1280x720 (no AA)
Infamous 2 =
Incredible Hulk = 1280x720 (no AA), 960x1080 (no AA)
James Bond 007: Blood Stone = 1280x720 (2xAA + blur filter, half pixel, bilinear edge filter)
Jericho (demo) = 996x560 (2x AA)
Juiced 2: Hot Import Nights = 1280x720 (QAA)
Killzone 2 = 1280x720 (QAA)
Killzone 3 = 1280x720 2D, 640x716 3D, (both MLAA )
Kingdoms of Amalur = 1280x720 (no AA)
Kung Fu Panda = 1280x720 (no AA), 960x1080 (no AA)
Lair = 800x1080 (2xAA) - AA buffers are merged to produce 1600x1080 for further scaling
Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, The = 1280x720 (no AA)
Legendary = 1280x720 (no AA)
LEGO: Batman = 1280x720 (no AA, slight blur filter)
LEGO: Harry Potter 1-4 = 1280x720 (no AA)
LEGO: Indiana Jones = 1280x720 (no AA), 960x1080 (no AA)
LEGO: Star Wars III = 1280x720 (edge detect blur filter)
Little Big Planet = 1280x720 (2xAA)
Little Big Planet 2 = 1280x720 (MLAA)
Lord of the Rings: Conquest = 640p (no AA)
Lost Planet = 1280x720 (temporal 2xAA)
Lost Planet 2 = 1280x720 (no AA)
Madden NFL '09 = 1280x720 (no AA)
Mafia 2 = 1280x720 (no AA)
MAG = 1280x720 (2xAA)
Marvel: Ultimate Alliance = 1280x720 & 1920x1080 (no AA)
Marvel: Ultimate Alliance 2 = 1024x576 (2xAA)
Marvel Vs Capcom 3 = 1280x720 (no AA)
Mass Effect = 1280x720 (no AA)
Mass Effect 2 = 1280x720 (no AA)
Mass Effect 3 = 1280x720 (FXAA)
Medal of Honor = 1280x720 (no AA)
Medal of Honor: Warfighter = 1280x704 (MLAA)
Mercenaries 2: World in Flames = 1280x720 (no AA)
Metal Gear Online = 1024x768 (2xAA, temporal)
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriot = 1024x768 (2xAA, temporal)
Metro: Last Light = 1152x640 (post-AA)
Midnight Club: Los Angeles = 960x720 (QAA)
Mirror's Edge = 1280x720 (no AA)
MotoGP '10/'11 = 1280x704 (no AA)
Mortal Kombat 9 = 1280x720 (edge blur filter), one of the levels appears to be 680p. 1/2x1/2 transparencies, 960x720 in 3D mode
Mortal Kombat vs DC = 1040x624 (QAA)
MLB08: The Show = 1280x720 (2xAA) - The rendering window is adjustable down to 576p without upscaling to 720p i.e. the frame has black borders
MLB09: The Show = 1280x720 (2xAA) or 1920x1080 (no AA)
Motorstorm = 1280x720 (2xAA)
Motorstorm Apocalypse = 1280x1080 (dynamic) 2D, 1024x720 3D (MLAA)
Motorstorm Pacific = 1280x720 (dynamic down to 576p, 2xAA)
MX vs ATV: Alive = 1280x720 (no AA)
MX vs ATV: Reflex = 1280x720 (no AA)
MX vs ATV: Untamed = 1024x576 (no AA)
Nail'd = 1152x640 (4x2 custom edge AA)
Naruto Ninja Storm 2 = 1280x720 (no AA)
NBA07 (demo) = 1920x1080 (no AA)
NBA08 (demo) = 1920x1080 (no AA)
NBA Live '08 = 1280x720 (no AA)
NBA Street Home court (screenshot) = 1920x1080 (no AA)
Need For Speed: Hot Pursuit = 1280x720 (2xAA on cars, no AA on environment)
Need For Speed: Most Wanted (2012) = 1280x704 (post-AA)
Need For Speed: Pro Street = 1280x720 (QAA)
Need For Speed: Shift = 1280x720 (QAA)
Need For Speed: Shift 2 =1280x720 (MLAA)
Need For Speed: The Run = 1280x704 (MLAA) black bars
Need For Speed: Undercover = 1280x720 (QAA)
NFL Tour = 1280x720 (no AA, poor framerate)
NHL '09 = 1280x720 (4xAA)
Ninja Gaiden: Sigma = 1280x720 (no AA, has weird scaling to support 1080p)
Ninja Gaiden: Sigma 2 = 1280x718 (dynamic 2xMSAA, black borders)
Ninja Gaiden 3 = dynamic up to 1280x720 (dynamic 2xAA)
Operation Flashpoint 2 = 1280x720 (QAA)
Orange Box, The = 1280x720 (QAA or full screen blur...)
Overlord = 1280x720 (no AA)
Overlord II = 1280x720 (no AA)
Pirates des Caraibes (screenshot) = 768x1080 (no AA), 960x720 en mode 720p
Portal 2 = 1280x720 (MLAA)
Prince of Persia = 1280x720
Prince of Persia: The Forgotten Sands = 1280x720 (2xAA + blur? or quincunx)
Pro Evolution Soccer 2008 = 1280x720 (QAA)
Pro Evolution Soccer 2010 = 1280x720 (2xAA in-game, no AA cut-scenes)
Pro Evolution Soccer 2011 = 1280x720 (no AA)
Prototype = 1120x640 (QAA)
Quake Wars: Enemy Territory = 1280x720 (no AA)
Race Driver: GRID = 1280x720 (2xAA)
Rage = 640x720 up to 1280x720 (no AA)
Rainbow Six Vegas 2 = 1280x720 (2xAA)
Ratchet & Clank: Tools of Destruction = 960x704 (2xAA, AA samples used to reconstruct 720p)
Ratchet & Clank: A Crank in Time = 960x704 (2xAA, AA samples used to reconstruct 720p)
Red Dead Redemption = 1152x640 (QAA)
Red Faction: Armageddon = 960x540 (MLAA)
Red Faction: Guerrilla = 1280x720 (no AA)
Resident Evil 5 = 1280x720 (dynamic 0-QAA)
Resident Evil 6 = 1280x720 (Post-AA)
Resistance: Fall of Man = 1280x720 (QAA)
Resistance 2 = 1280x720 (QAA)
Resistance 3 = 960x704 (QAA)
Ridge Racer 7 (demo) = 1920x1080 (no AA)
Rise of the Argonauts = 1280x720 (no AA)
Risen 2: Black Waters = 1120x640 (no AA)
Rock Band = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band 2 = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band: The Beatles = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band: Green Day = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Ryu Ga Gotoku 3 = 1024x768 (no AA)
Saboteur = 1280x720 (edge detect)
Sacred 2: Fallen Angel = 1280x720 when sub-HD output selected, 1920x1080 for any HD output (no AA)
Saint's Row 2 = 640p (QAA)
Saint's Row 3 = 1280x720 (2xMSAA material pass), 800x450 (lighting & G-buffer passes)
Saint's Row 4 = 960x720 (fxaa?)
SCORE International Baja 1000 = 1280x720 (no AA)
SEGA: All Stars Racing = 1280x720 (2xAA)
SEGA: Rally Revo = 1280x720 (4xAA, alpha blend)
SEGA: Superstars Tennis = 1280x720 (QAA, 30fps)
Shadow of the Colossus = 1280x720, 960x1080 (MLAA), 720p for 3D
Shadows of the Damned = 1280x720 (no AA, higher AF)
Silent Hill: Homecoming = 1024x576 (no AA)
Simpsons, The = 1280x720 (no AA)
Singularity = 1280x720 (no AA)
Skate = 1280x720 (no AA)
Skate 3 = possibly 1152x640 (2xAA, super blur filter makes it difficult to determine exact res)
Sleeping Dogs = 1152x640 (FXAA)
Soldier of Fortune: Payback = 1280x720 (no AA)
Sonic & All-Stars Racing Transformed = 1280x720 (post-AA)
Sonic Unleashed = 880x720 (blur filter)
Soul Calibur IV = 1280x720 (no AA), 1280x576 in 1080p mode
Soul Calibur V = 1280x720 (MLAA)
Spec Ops: The Line = ~1120x640 (light FXAA?)
Spiderman: Web of Shadows = 1280x720 (no AA)
Spiderman: Shattered Dimensions = 1120x630 (no AA)
Splinter Cell: Blacklist = 1152x640 (post-AA)
Split-Second = 1280x720 (2xAA)
SSX = 1120x585 (FXAA)
Star Ocean 4: The Last Hope = 1024x720 (2xAA, in field), ~930x512 (2xAA, in battle)
Star Wars: The Force Unleashed = 1280x720 (no AA)
Stormrise = 1280x720 (2xAA)
Street Fighter IV = 1280x720 (no AA), 1120x630 (in up-close character view)
Super Stars V8: Next Challenge = 1280x720 (2xAA)
Super Street Fighter IV = 1280x720 (no AA)
Supercar Challenge = 960x1080 (no AA)
Syndicate = 1280x720 (post-AA, dynamic res)
Tekken 6 = 1024x576 (2xMSAA w/o motion blur, no AA w/motion blur)
Tekken Tag Tournament 2 = dynamic 720x720 to 1280x720, mostly 1024x720 with 2 characters in-game (with motion blur), max 900x720 with 3 characters, max 800x720 with 4 characters (no AA in-game, 2xAA for character LED background or no-characters-environment-only/rankings view), more often 1280x720 with 2 characters no motion blur
Terminator: Salvation = 1152x648 (blur filter)
Test Drive Unlimited = 1280x720 (QAA?)
Test Drive Unlimited 2 = 1280x720 (MLAA)
Tiger Woods PGA Tour '09 = 1280x720 (no AA)
Tiger Woods PGA Tour '11 = 1280x720 (no AA)
Tomb Raider =
Tomb Raider: Underworld = 1280x720 (QAA)
Tony Hawk's Project 8 = 1280x720
Tony Hawk's Proving Ground (demo) = 1024x576 (no AA)
Top Spin 3 = 1280x720 (QAA)
Top Spin 4 = 1280x720 (QAA) 2D, 1024x720 (no AA) 3D
Transformers = 960x1080 (no AA)
Transformers: Revenge of the Fallen = 1120x720 (blur filter)
Transformers: War for Cybertron = 1024x600 (no AA)
Tron = 1280x720 (no AA)
Turning Point: Fall of Liberty = 1280x720 (no AA)
Turok = 1280x720 (no AA)
UEFA Euro 2008 = 1280x720 (no AA)
UFC 2009: Undisputed = 1280x720 (no AA in-game, 4xAA cutscenes)
Uncharted: Drake's Fortune = 1280x720 (2xAA)
Uncharted 2 = 1280x720 (2xAA)
Uncharted 3 = 1280x720 (edge detect) in 2D, 896x504 in 3D
Unreal Tournament III = 1280x720 (no AA)
Vanquish = 1024x720 (2xAA)
Viking: Battle for Asgard = 960x720 (2xAA) - AA buffers are merged to a 1920x720 framebuffer, which is then downscaled to 1280x720
Virtua Fighter 5 = 1024x1024 (no AA)
1024x768 en mode 1080p
Virtua Tennis 2009 = 1280x720 (QAA)
Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2x AA)
Virtua Tennis 4 = 1280x720 (2xAA) for 2D and 3D, 640x720 in 3D for cut-scenes
WALL E = 1280x720 (no AA)
Wanted = 1120x640 (no AA)
Warhammer 40,000: Space Marine = 1138x640 (post-AA)
Wheelman = 1280x720 (no AA)
Wolfenstein = 1280x720 (no AA)
World Series Of Poker 2008 = 1920x1080 (2xAA)
WWE 08 = ? 640x720 ? (2x AA) - les edges ont l'aparence du 1280x720 mais d'apres certain artefact il semble que ce soit le resultat de la fusion de 2 buffers MSAA 640x720
translation StefanS: "The edges give the impression of being 1280x720p, but because of a certain artifact it seems that it is the result of the fusion of 2 MSAA buffers of resolution 640x720"
WWE All-Stars = 1152x640 (no AA)
XCOM: Enemy Unknown = 1280x720 (FXAA)
X-Men Origins: Wolverine = 1280x720 (no AA)
Zone of the Enders HD = 1280x720 (no AA)
XBOX 360
50 Cent = 1280x720 (no AA)
Afro Samurai = 1280x720 (4xAA)
Alan Wake = 960x544 (4xAA)
Alice: Madness Returns = 1280x720 (no AA)
Aliens: Colonial Marines = 1152x640 (no AA)
Aliens Vs Predator = 1120x630 (custom AA)
Alone in the Dark = 1040x600 (2xAA)
Arcania: Gothic 4 =
Army of Two = 1280x720 (2xAA)
Assassin's Creed = 1280x720 (2xAA)
Assassin's Creed 2 = 1280x720 (2xAA)
Assassin's Creed 2: Bromance = 1280x720 (2xAA)
Assassin's Creed 2: Revelations = 1280x720 (post-AA)
Assassin's Creed 3 = 1280x720 (post-AA)
Assassin's Creed 3: Side Story 1
Assassin's Creed 3: Side Story 2
Assassin's Creed 3: Side Story 3
Assassin's Creed 3: Side Story 4
Assassin's Creed 3: Don't Stop Dancing
Assassin's Creed 3: Higher
Assassin's Creed 3: My Sacrifice
Assassin's Creed 3: One Last Breath
Assassin's Creed 3: With Arms Wide Open
Assassin's Creed 3: The Ending DLC
Assassin's Creed 3: The After Credits Ending DLC
Avatar = 1280x696 (2xAA, black borders)
Azura's Wrath = 1280x720 (no AA)
Backbreaker = 1152x640 (2xAA + blur filter)
Banjo Kazooie: Nuts and Bolts = 1280x720 (2xAA)
Batman: Arkham Asylum = 1280x720 (2xAA)
Batman: Arkham City = 1280x720 (no AA)
Battle Fantasia = 1280x720 (no AA, toggable blur filter)
Battlefield 3 = 1280x704 (FXAA) black bars
Battlefield: Bad Company = 1280x720 (no AA)
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
Bayonetta = 1280x720 (no AA)
Beijing 2008 = 1280x720 (2xAA)
Beowulf = 1280x720 (4xAA)
Bionic Commando = 1120x640 (no AA)
Bioshock = 1280x720 (no AA)
Bioshock 2 = 1280x720 (edge blur filter)
Bioshock Infinite = 1152x720 (FXAA)
Binary Domain =
Blacksite: Area 51 = 1280x720 (2xAA)
BlazBlue: Calamity Trigger = 1280x720 (2xAA background, no AA characters )
Blue Dragon = 1280x720 (2xAA)
Blur = 1280x720 (4xAA)
Bodycount = 1024x720 (FXAA)
Borderlands = 1280x720 (no AA)
Borderlands 2 = 1280x720 (no AA)
Brink = 1120x720 (FXAA, dynamic res)
Brutal Legend = 1200x720 (no AA)
Bulletstorm = 1280x720 (no AA)
Burnout: Paradise = 1280x720 (2xAA)
Call of Duty 3 = 1040x624 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops 2 = 880x720 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 3 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: World at War = 1024x600 (2x AA)
Call of Juarez: Bound in Blood = 1280x672 (4x2 custom edge AA + black borders)
Call of Juarez: The Cartel = 1200x720 (custom edge AA)
Castlevania: Lord of Shadow = 1280x720 (no AA)
Catherine = 1280x720 (2xAA)
Cars Mater-National = 1280x720 (4xAA)
Club, The = 1280x720 (4xAA)
Command & Conquer: Red Alert 3 = 1280x720 (no AA, blur filter)
Conan = 1024x576 (no AA)
Condemned 2 = 1280x720 (2xAA)
Conflict: Denied Ops = 1280x720p (2xAA)
Chronicles of Riddick: Dark Athena = 1280x720 (4xAA)
Crackdown = 1280x720 (2xAA)
Crash Time = 1280x720 (2xAA)
Crysis = 1152x720 (TAA + edge post-process)
Crysis 2 = 1152x720 (TAA + edge post-process)
Crysis 3 = 1152x720 (SMAA T2X)
Dante's Inferno = 1280x720 (no AA)
Darkness, The = 1280x720 (4xAA)
Darkness II, The = 1152x600 (FXAA)
Dark Sector = 1280x720 (no AA)
Darksiders = 1152x640 (no AA)
Darksiders II = 1152x640 (post-AA)
Dark Souls = 1024x720 (2xAA)
Dead Island = 1200x720 (custom edge filter)
Dead or Alive 4 = 1280x720 (2xAA)
Dead or Alive 5 = dynamic up to 1280x720 (no AA in-game)
Dead or Alive Xtreme 2 = 1280x720 (2xAA)
Dead Rising = 1280x720 ( up to 4xAA depending on frame rate)
Dead Rising 2 = 1280x720 (2xAA)
Dead Space = 1280x720 (no AA)
Dead Space 2 = 1280x720 (no AA)
Dead Space 3 = 1280x720 (FXAA)
Dead to Rights: Retribution = 1088x612 (2xAA) ?
de Blob 2 = 1152x640 (2xAA)
Deus Ex: Human Revolution = 1280x720 (FXAA)
Devil May Cry 4 = 1280x720 (2xAA)
Devil May Cry (DmC) = 1280x720 (post-AA -> FXAA?)
Diablo III = 1120x584 (2xAA)
Dirt = 1280x720 (4xAA)
Dirt 2 = 1280x720 (4xAA)
Dishonoured = 1280x720 (post-AA)
Don King Prizefighter = 1024x630 (2xAA)
Dragon Age: Origins = 1280x720 (2xAA)
Dragon Age II = 1280x720 (2xAA)
Dragon Ball: Raging Blast = 1280x720 (1x1 edge blur)
Dragon Ball: Raging Blast 2 = 1280x720 (1x1 blur)
Dragon's Dogma = 1280x608 (black bars, FXAA)
Driver: San Fransisco = ~1120x720 (FXAA?)
Duke Nukem Forever = 1152x640 (no AA)
Dynasty Warriors 6 = 1280x720 (no AA)
Dynasty Warriors 7 = 1280x720 (no AA)
Dynasty Warriors: Strike Force = 1280x720 (no AA)
EDF: Insect Armageddon = 1280x720 (2xAA)
El Shaddai = 1120x576 (2xAA)
Elder Scrolls IV: Oblivion = 1024x600 (2xAA) - Same for GOTY Edition!
Elder Scrolls V: Skyrim = 1280x720 (likely FXAA, less aggressive edge detection than PS3 iteration)
End of Eternity/Resonance of Fate = 1088x720 (2xAA)
End War = 1280x720 (2xAA)
Enslaved = 1280x720 (no AA)
F.E.A.R. = 1280x720 (2xAA) + slight blur?
F.E.A.R. 2 = 1280x720 (2xAA)
F.E.A.R. 3 = 1280x720
F1 2010 = 1280x720 (4xAA)
F1 2011 = 1280x720 (4xAA)
Fable II = 1120x720 (blur filter, 2xAA)
Fable III =
FaceBreaker = 1280x720 (4xAA)
Fallout 3 = 1280x720 (4xAA, certain edges)
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer = 1280x720 (4xAA)
Far Cry 2 = 1280x696 (2xAA, black borders)
Far Cry 3 = 1280x704 (post-AA, black border on bottom)
Fifa 2006 = 1024x576 (2xAA)
Fifa 2007 = 1200x675 (no AA)
Fifa 2008 = 1280x720 (2xAA)
Fifa 2010 = 1280x720 (2xAA)
Fifa 2011 = 1280x720 (2xAA)
Fifa 2014 = 1280x720 (2xAA)
Fifa Street 3 = 1920x1080 (4xAA)
Fight Night Champion Online =
Fight Night Round 4 = 1280x720 (4xAA)
Final Fantasy XIII = 1024x576 (2xAA)
Fracture = 1280x720 (no AA)
Forza Horizon = 1280x720 (4xAA + FXAA)
Forza Motorsport 2 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)
Forza Motorsport 3 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)
Forza Motorsport 4 = 1280x720 (4xAA in time trial, 2xAA otherwise, 4x in car viewing etc.)
Gears of War = 1280x720 (HD), 960x720 (SD) (2xAA on static objects?)
Gears of War 2 = 1280x720 (2xAA, certain edges unaffected)
Gears of War 3 = 1280x720 (no AA)
Gears of War: Judgment = 1280x720 (FXAA)
Ghostbusters = 1280x720 (2xAA)
Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 = 1280x720 (2xAA)
Ghost Recon: Future Soldier = 1024x600 (FXAA)
G.I. Joe: The Rise of the Cobra = 1280x720 (2xAA)
Godfather II = 1280x720 (no AA)
Golden Axe: Beast Rider = 1280x720 (no AA, blur filter)
Golden Compass = 1280x720 (2xAA)
Grand Theft Auto IV = 1280x720 (2xAA)
Grand Theft Auto V = 1280x720 (FXAA)
Guitar Hero 3 = 1280x720 (no AA)
Guitar Hero Aerosmith = 1280x720 (no AA)
Guitar Hero World Tour = 1280x720 (no AA)
Guitar Hero 5 = 1280x720 (no AA)
Halo: Anniversary = 1152x720 (FXAA remake, no AA classic)
Halo 3 = 1152x640 (no AA)
Halo 3: ODST = 1152x640 (no AA)
Halo 4 = 1280x720 (post-AA)
Halo: Reach = 1152x720 (2xAA temporal)
Halo Wars = 1280x720 (2xAA)
Hitman: Absolution = 1280x720 (FXAA)
HAWX = 1280x720 (4xAA)
HAWX2 = 1280x720 (4xAA)
Homefront = 1024x576 (no AA)
IL2 Sturmovik = 1280x720 (2xAA)
Incredible Hulk = 1280x720 (full screen blur)
James Bond 007: Blood Stone = 1280x720 (4xAA)
Juiced 2: Hot Import Nights = 1280x720 (2xAA)
Kameo: Elements of Power = 1280x720 (no AA)
Kingdoms of Amalur = 1280x720 (FXAA)
Kung Fu Panda = 1280x720 (no AA)
Left 4 Dead = 1280x720 (no AA, edge blur)
Left 4 Dead 2 = 1280x720 (no AA, edge blur)
Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, The = 1280x720 (4xAA)
Legendary = 1280x720 (no AA)
LEGO: Batman = 1280x720 (2xAA)
LEGO: Harry Potter 1-4 = 1280x720 (2xAA)
LEGO: Indiana Jones = 1280x720 (2xAA)
LEGO: Star Wars III = 1280x720 (2xAA)
Lord of the Rings: Conquest = 1280x720 (no AA)
Lost Planet = 1280x720 (up to 4xAA dependent on framerate)
Lost Planet 2 = 1280x720 (2xAA)
Madden NFL '09 = 1280x720 (no AA)
Mafia 2 = 1280x720 (2xAA)
Marvel: Ultimate Alliance = 1280x720 (2xAA)
Marvel: Ultimate Alliance 2 = 1024x576 (2xAA)
Marvel Vs Capcom 3 = 1280x720 (no AA)
Mass Effect = 1280x720 (2xAA, transparencies and effects not AA'd)
Mass Effect 2 = 1280x720 (2xAA, transparencies and effects not AA'd)
Mass Effect 3 = 1280x720 (FXAA)
Mercenaries 2: World in Flames = 1280x720 (no MSAA, but depth/Z-based edge blur?)
Medal of Honor = 1280x720 (no AA)
Medal of Honor: Warfighter = 1280x704 (FXAA)
Metro 2033 = 1200x720 (post-AA)
Metro: Last Light = 1200x720 (post-AA)
Midnight Club: Los Angeles = 1280x720 (2xAA?)
Mirror's Edge = 1280x720 (2xAA)
Mortal Kombat vs DC = 1040x624 (2xAA)
Mortal Kombat 9 = 1280x720 (edge blur filter)
MotoGP 2006 (screenshot) = 1280x1024 (framebuffer grab from AVS Forum member)
MotoGP '09/'10 = 1280x720 (2xAA)
MotoGP '10/'11 = 1280x720 (2xAA)
MX vs ATV: Alive = 1280x720 (no AA)
MX vs ATV: Reflex = 1280x720 (no AA)
MX vs ATV: Untamed = 1280x720 (no AA)
Nail'd = 1280x672 (4x2 custom edge AA + black borders)
Naruto Ninja Storm 2 = 1280x640 (no AA)
NBA Live '08 = 1280x720 (4xAA)
NBA Street Home court (demo) = 1920x1080 (4xAA)
NCAA Football 08 (demo) = 1024x600 (2xAA)
Need For Speed: Hot Pursuit = 1280x720 (2xAA on cars, no AA on environment)
Need For Speed: Most Wanted (2012) = 1280x704 (post-AA)
Need For Speed: Pro Street = 1280x720 (4xAA)
Need For Speed: Shift = 1280x720 (4xAA)
Need For Speed: Shift 2 = 1280x720 (4xAA)
Need For Speed: The Run = 1280x704 (FXAA) black bars
Need For Speed: Undercover = 1280x720 (4xAA)
NFL Tour = 1280x720 (4xAA, 60fps)
NHL '09 = 1280x720 (4xAA)
Ninja Bladen = 1280x720 (2xAA)
Ninja Gaiden 2 = 1120x585 (2xAA)
Ninja Gaiden 3 = dynamic up to 1280x720 (dynamic FXAA)
Operation Flashpoint 2 = 1280x720 (2xAA)
Orange Box, The = 1280x720 (no AA)
Overlord = 1280x720 (2xAA)
Overlord II = 1280x612 (custom edge blur, black borders)
Perfect Dark Zero = 1152x640 (no AA)
Phantasy Star: Universe = 1152x648 (no AA)
Portal 2 = 1280x720 (edge blur)
Prince of Persia = 1280x720
Prince of Persia: The Forgotten Sands = 1280x720 (2xAA)
Pro Evolution Soccer 6 (demo) = 1024x576 (2xAA)
Pro Evolution Soccer 2008 = 1280x720 (4xAA)
Pro Evolution Soccer 2010 = 1280x720 (2xAA)
Pro Evolution Soccer 2011 = 1280x720 (2xAA)
Project Gotham Racing 3 = 1024x600 (2xAA)
Project Gotham Racing 4 = 1280x720 (2xAA)
Prototype = 1120x640 (2xAA)
Quake 4 = 1280x720 (no AA)
Quake Wars: Enemy Territory = 1280x720 (2xAA + blur)
Race Driver: GRID = 1280x720 (4xAA)
Race Pro = 1280x720 (4xAA)
Rage = 640x720 up to 1280x720 (no AA)
Rainbow Six Vegas 2 = 1280x720 (2xAA)
Red Dead Redemption = 1280x720 (2xAA)
Red Faction: Armageddon = 960x540 (2xAA)
Red Faction: Guerrilla = 1280x720 (2xAA)
Resident Evil 5 = 1280x720 (dynamic 0-4xAA)
Resident Evil 6 = 1280x720 (Post-AA)
Ridge Racer 6 (demo) = 1440x810 (no AA)
Rise of the Argonauts = 1280x720 (2xAA, however post processing is likely interfering with the AA resolve in certain cases )
Risen 2: Dark Waters = 1120x640 (no AA)
Rock Band = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band 2 = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band: The Beatles = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Rock Band: Green Day = 1280x720 (2xAA, post-fx or lighting usually resulting in "no AA")
Saboteur = 1280x720 (no AA)
Sacred 2: Fallen Angel = 1920x1080 for any HD output (including PC res), 1280x960 for 4:3 output, 1376x768 for 480p widescreen (no AA)
Saint's Row 2 = 640p (2xAA)
Saint's Row 3 = 1280x720 (2xMSAA material pass), 800x450 (lighting & G-buffer passes)
Saint's Row 4 = 1280x720 (2xMSAA material pass)
SCORE International Baja 1000 = 1280x720 (4xAA)
SEGA: All Stars Racing = 1280x720 (2xAA)
SEGA: Rally Revo = 1280x720 (4xAA, alpha to coverage)
SEGA: Superstars Tennis = 1280x720 (2xAA, 30fps)
Shadowrun = 1280x720 (2xAA) - Gamefest '07
Shadows of the Damned = 1280x720 (no AA)
Silent Hill: Homecoming = 1280x720 (2xAA)
Simpsons, The = 1280x720 (no AA)
Singularity = 1280x720 (2xAA)
Skate = 1280x720 (2xAA ? )
Skate 3 = possibly 1152x640 or less (2xAA, super blur filter makes it difficult to determine exact res)
Sleeping Dogs = 1200x720 (FXAA)
Soldier of Fortune: Payback = 1280x720 (4xAA ?)
Soul Calibur IV = 1365x960 (no AA, software scaled to 720p)
Soul Calibur V = 1280x720 (FXAA?)
Sonic & All-Stars Racing Transformed = 1152x544 (post-AA)
Sonic Unleashed = 880x720 (2xAA)
Spec Ops: The Line = ~1200x680 (light FXAA?)
Spiderman: Web of Shadows = 1280x720 (4xAA)
Splinter Cell: Blacklist = 1200x720 (post-AA)
Splinter Cell: Conviction = 1024X576 (2xAA)
Splinter Cell: Double Agent = 1280x720 (full screen blur, 1-pixel horizontal & vertical)
Split-Second = 1280x672 (2xAA)
SSX = 1120x585 (FXAA)
Star Ocean 4 = 1248x702 (2xAA + edge blur/DOF, in field), ~936x512 (no AA, in battle)
Star Wars: The Force Unleashed = 1280x720 (no AA)
Stormrise = 1280x720 (4xAA)
Street Fighter IV = 1280x720 (2xAA)
Super Stars V8: Next Challenge = 1280x720 (4xAA)
Super Street Fighter IV = 1280x720 (2xAA)
Syndicate = 1280x720 (FXAA, dynamic res)
Tales of Vesperia = 1280x720 (2xAA + full screen blur)
Tekken 6 = 1024x576 w/motion blur, 1360x768 w/o motion blur (no AA)
Tekken Tag Tournament 2 = dynamic 720x720 to 1280x720, mostly 1024x720 with 2 characters in-game (with motion blur), max 900x720 with 3 characters, max 800x720 with 4 characters (no AA in-game, 2xAA for character LED background or no-characters-environment-only/rankings view), more often 1280x720 with 2 characters no motion blur
Terminator: Salvation = 1152x648 (blur filter)
Test Drive Unlimited = 1280x720 (2xAA)
Test Drive Unlimited 2 = 1280x720 (custom edge filter)
Tiger Woods PGA Tour '09 = 1280x720 (no AA)
Tiger Woods PGA Tour '11 = 1280x720 (no AA)
Tomb Raider = 1280x720 (post-AA)
Tomb Raider: Legend = 1024x600 (2xAA)
Tomb Raider: Underworld = 1024x576 (2xAA) - depth buffer is 1040x576
Tony Hawk's Project 8 (screenshot) = 1040x585 (2xAA)
Tony Hawk's Proving Ground = 1280x720
Top Spin 3 = 1280x720 (2xAA)
Top Spin 4 = 1280x720 2D, 640x720 3D (both 2xAA)
Transformers: Revenge of the Fallen = 1120x720 (blur filter)
Transformers: War for Cybertron = 1024x600 (2xAA)
Tron = 1280x720 (no AA)
Turning Point: Fall of Liberty = 1280x720 (no AA)
Turok = 1280x720 (no AA)
UEFA Euro 2008 = 1280x720 (2xAA)
UFC 2009: Undisputed = 1280x720 (custom edge AA with 2 colour gradations like 4xAA)
Unreal Tournament III = 1280x720 (2xAA ala Gears...)
Vanquish = 1024x720 (2xAA)
Virtua Fighter 5 (demo) = 1024x1024 (4xAA)
Virtua Tennis 2009 = 1280x720 (4xAA)
Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2xAA)
Virtua Tennis 4 = 1280x720 (4xAA)
WALL E = 1280x720 (2xAA)
Wanted = 1120x640 (no AA)
Warhammer 40,000: Space Marine = 1200x720 (post-AA)
Wheelman = 1280x720 (2xAA)
Witcher 2, The = 1280x672 (FXAA)
Wolfenstein = 1280x720 (no AA)
WWE All-Stars = 1280x720 (no AA)
XCOM: Enemy Unknown = 1280x720 (FXAA)
X-Men Origins: Wolverine = 1280x720 (2xAA)
Zone of the Enders HD = 1280x720 (no AA)
Jak przejrzysz listę to zobaczysz że nie każda gra ma 720p, jest wiele które mają poniżej. Są co prawda też gry które wyświetlają fullHD ale są to zazwyczaj najmniej wymagając graficznie tytuły.
Ghosts na ps4 nie wygląda tak samo. Dawałej screeny jak chcesz to sobie odszukaj. Na PS4 min. nie ma TXAA i HABO+. Tekstury użyte też zostało o dużo mniejszej rozdzielczości.
--->Lukxxx - 4K obecnie najtaniej do gier to IGZO ale to ok. 3000-3500 euro za monitor, o TV w ogóle nie ma co mówić bo pierwszy z HDMI 2.0 lub DP1.2a to koszt powyżej 6000 euro, telewizory bez DP 1.2a, czy HDMI2.0 nie wyświetlają więcej niż 30Hz w 2160p co do grania absolutnie się nie nadaje.
O dymaniu graczy pecetowych mówi gracz konsolowy płacący za grę grubo ponad 200 zł. Seems legit.
Siwyak
tyle, że w pare miesięcy po premierze gry na konsole można kupić za 80-90zł
podczas gdy takich obniżek nie widuje się w podzespołach.
A.l.e.x.
dla mnie ta różnica w grafice nie jest warta płacenia 2K za kartę (dochodzi do tego pamięć +procek).
Zdążyłem spędzić kilkadziesiąt godzin przy ACIV na x360 i grafika nadal robi wrażenie a gram na 55" TV więc mankamenty widzę, ale nie tak duże żebym nie czerpał frajdy z gry.
Widziałem też grę na PC i owszem różnica jest widoczna gołym okiem, ale ta różnica nie jest warta płacenia kilku tysięcy pln za podzespoły do blaszaka. To nie jest aż tak duży skok graficzny. Może nie jestem hardcorowym graczem i nie odpadam odruchowo frapsa żeby na forach publikować później swoje wyniki, a może po prostu jestem za stary na to, żeby leciec do sklepu i kupować lepszy model grafiki tylko po to, żeby przesunąć suwak o jeden poziom wyżej w ustawieniach grafiki dla x gier.
Tak naprawdę liczy się 60FPS, ostre, niedoczytujące się tekstury i antialliasing który poskromi krawędzie (zwłaszcza odstraszające w niższych rozdzielczościach).
Po tym jak zobaczyłem jak chodzą gry na nowych konsolach (30 FPS i mniej) odechciało mi się konsol. No chyba, że do Forzy (jak dodadzą Nurburging)
@11 (dostałem bana) chyba jesteś co najmniej niepoważny.
1) Na PS4 nie pogram w 3D co już dla mnie wyklucza lepszą grafikę na konsoli, gdyż w 2D w ogóle nie gram
2) Nawet w samym 2D to brakuje części efektów
3) Sam fakt, że już na starcie nowych konsol te mają gorszą grafikę niż PC niezbyt dobrze o nich świadczy
"Jednak Nvidia zdaje się obrotem spraw nie przejmować, mając już w tym momencie ugruntowaną pozycję na pecetowym polu."
-----------
Kiedyś była taka firma, która się niczym nie przejmowała. Dominowała na rynku akceleratorów-nazywała się 3dfx. Na początku nie miała konkurencji, wszyscy śmiali się z nieudolnych prób doścignięcia ówczesnego potentata, które podejmowała malutka nvidia. Do czasu.
Dodatkowo, w temacie tytułów AAA, a więc tam, gdzie jest duże zapotrzebowanie na wydajną grafike to 'pecetowe pole' prezentuje się wyjątkowo biednie. Przypomnę, że w tygodniu zakończonym 16.11. (to ostatnie dane z VGC) w UK PCtowa wersja BF4 (Gambrinusowy cód miód dumnie stojący) znajduje się na 'eksponowanym' miejscu nr 49.
@Naczelnyk
Czyli są jeszcze ludzie wierzący w prawdziwość danych na VGC :D
Sprzedaż Diablo III według VGC - 3 mln na świecie na PC. Sprzedaż rzeczywista - 12 mln. To tyle jeśli chodzi o powoływanie się na jakieś wydumane statystyki i rankingi z tej strony.
[20]
VGC does not track digital sales
Dostałem Bana [ gry online level: 17 - Pretorianin ]
Malaga
no jak to ? a stalker ? quake 2 ? yyy World of Warcraft i Starcraft ?
biblioteka potężna :D
Jedno słowo - dayz. Twoje gówniane exclusivy mogą się schować. Zresztą i tak nie pojął byś tej gry, więc lepiej zostań jednak przy konsoli. "naciśnij x aby szczekać" hah
Tak z innej baczki: jak ktoś nie widział 4K w działaniu, to może sie napinać czy konsole lepsze, czy pc-ty. Faktem jest, że cokolwiek jako pierwsze będzie oferowało granie w 4K - wygra walke o potencjalnego gracza. Może nie w Polskich realiach od razu z powodu wysokich cen jak na nasze warunki, ale na zachodzie ceny nie są problemem. Taki Dżon lub Johan idzie do sklepu i kupuje. I zazwyczaj ma w domu i konsole i pc-ta i nie ma wojen na temat co jest lepsze, bo woli pogadać o grach zamiast hejtować.
Tylko PCtowy gracz może powiedzieć, że jestem frajerem płacąc ponad 200 zł za grę, skoro on wchodzi sobie na torrencik i ładnie ściąga co trzeba. Śmiechłem, tym bardziej, że ceny oryginalnych gier na PC to koszt koło 130, 140 zł, a sprzęt również trzeba aktualizować. Może granie na konsoli jest trochę droższe, ale każdy wybiera co mu bardziej leży. I różnica wychodzi minimalna. Zrozumcie to w końcu - konsole ZAWSZE będą na topie, bo są stworzone właśnie do grania i żadne wasze majaczenia, że PC nagle się odradza, że staje się potęgą tego nie zmieni. To bujda na resorach. Wystarczy zajrzeć do oficjalnych statystyk sprzedaży. Era PC jako maszyny do gier się skończyła, kiedy Epic powiedział, że priorytetem są konsole, a Crytek był zawiedziony sprzedażą Crysisa, bo wszyscy woleli pobierać.
wczoraj kupiłem sobie GeForce GTX Titan za 4000 zł i zamierzam zniszczyć konsolę...............przepraszam,to był tylko sen.
-->Siwyak
Gdyby nawet sprzedaż cyfrowa BF 4 była -podobnie do D3 - wyższa niż dystrybucja klasyczna, to i tak jest mega biednie. Po prostu 5% egzemplarzy sprzedanych (w relacji PC-konsole) zamieniłoby się w może 15%.
A NVidia? Przegrała starcie i żaden marketingowy bełkot o jakiś 'ofensywach' tego nie zmieni.
I znowu jakie to konsole są jednak hiper mega zajefajne i że to jeden wydatek, a w PC musisz wymieniać podzespoły... Czyżby?
Masz tą swoją konsole, grasz i kupujesz gry za 200zl+ (chyba ze poczekasz, no ale na gry PC tez są obniżki czyż nie?) i może i nie musisz się martwić o podzespoły ale czy gracz na PC musi? Gry są zoptymalizowane pod konsole, a w późniejszym okresie musi przymusowo zrezygnować z nowych efektów w grach bo nie wymieni podzespołów (gra jest zwyczajnie wykastrowana). Gracz na PC ma tutaj wybór bo albo gra na niższych detalach albo sprzedaje stara grafikę i kupuje nową... ewentualnie robi podobnie z innymi podzespołami.
Co do ceny konsoli nie patrzycie na dodatkowe koszty... bo na czym piszecie posty na forum? na konsoli czy na zakupionym dodatkowo laptopie czy desktopie? Może i na PC do grania trzeba się na start wykosztować ale nie służy on tylko do grania.
I cóż, za swój komputer 5 lat temu dałem niecałe 4000zl, po małej aktualizacji w tym okresie i sprzedaniu starych części dołożyłem jakieś 500-600 zł... ale gry mam po niższych cenach, a dzisiaj nie muszę kupować konsoli nowej generacji żeby pograć w AC4 na FullHD i wysokich detalach - wystarczy mi 5 letni lekko odświeżony PC. Chociaż z tego co czytam to i na nowych konsolach będzie z tą grafiką ciężko :)... a ceny za gry na PS4 to już przegięcie.
Fakt, że oba next-geny to lekko zmodyfikowane PC ze słabymi podzespołami świadczy po prostu o tym, że konsole upadły na samo dno - musiały skorzystać z dorobku platformy, która wszystko co osiągnęła zawdzięcza OTWARTOŚCI i WOLNEMU RYNKOWI - czyli dokładnej odwrotności ekosystemu konsolowego.
Innymi słowy branża konsolowa tym o to sposobem otwarcie przyznała: "Ok, ok, prawdziwy postęp technologiczny jest na otwartych platformach. Pozwólcie że sobie z tego teraz skorzystamy".
Jeśli kolna generacja będzie istnieć, to pewnie ARM pójdzie w ruch i wtedy Nvidia może zmienić zdanie, bo to właśnie Nvidia wymiata z łączeniem GPu z ARMem.
Ten Tablet Tegra Note to zbędny gadżet, większość grafików i tak zostanie przy bezkonkurencyjnym Wacom.
Powiadam wam żeście szczyle:) co to kogo obchodzi na czym kto gra??? To jest indywidualna sprawa i tyle a wy jak dzieci w piaskownicy kto ma większą łopatkę:) OMG... chcesz wydawaj kasę na kompa , chcesz wydawaj na konsolę ja pierd.... beka z co niektórych:) jeden woli merca drugi BMW i każdy z nich stawia na coś innego , ale są zadowoleni z swojego wyboru...mi nikt nie wciśnie np kompa no może prócz laptopa, ale do gier mam PS3 i styka...ale nikgo przy tym nie krytykuje bo to jest śmieszne co najmniej:)
Po co w ogóle odpisujecie temu śmiesznemu człowiekowi co ma bana w nicku? Jeden wielki prowokator i nic więcej.
Prawda jest taka, że konsole mają tam te ze 3 fajne tytuły w ciągu roku których na pc nie ma, ale biorąc pod uwagę ceny gier wychodzi to wszystko znacznie drożej.
W 2006/7 roku kto kupił GF8800, C2D E6500, 2-4 GB ram to mógł grać w gry przy lepszych ustawieniach niż na konsolach do 2011 roku roku (włącznie), chyba, że coś było jakimś technologicznym gniotem jak np. Saint's Row 2.
Teraz pewnie będzie podobnie, kto ma jakiegoś mocniejszego GTX'a ten może spać spokojnie.
Chyba, że ktoś chce jakieś physxy, cholera wie jakie aa (gdzie na konsolach w ogóle tego nie ma!) to wówczas będzie musiał sprzęt modernizować. To jest właśnie ten plus, że każdy gra na czym chce i jak chce ;)
Dopiero co fullhd zaczyna się przyjmować
Śmiechowe trochę. Full hd to standard od jakichś 4 lat jak nie więcej.
W 2006/7 roku kto kupił GF8800, C2D E6500, 2-4 GB ram to mógł grać w gry przy lepszych ustawieniach niż na konsolach do 2011 roku roku
W GTA IV też ?
Śmiechowe trochę. Full hd to standard od jakichś 4 lat jak nie więcej.
Standard bo można takowy ustawić, niektórzy twierdzą że standardem na PC jest już 2560x1600, ale nie znaczy to, że każdy ma PC by go obsłużyć w sensownej płynności. Dziś na FHD z topowymi układami nie będziesz miał stałych 60fps w najnowszych grach więc ten standard to tak na pół gwizdka w PCtowym światku, gdzie statystyki steama pokazuja że większość ciura na ledwo średnim komputerze jak na dzisiejsze czasy.
Na co komu stałe 60 fps skoro 30 spokojnie wystarcza. Konsole jednak mają nawet problem z 30 w full hd - patrz xbox.
http://pclab.pl/art55096-6.html
Karty za 500 zł dają radę w FHD
W GTA IV też ?
Czytaj dalej. Do GTA IV akurat 4 rdzeniowy proc byłby jeszcze potrzebny, karta dalaby rade
Na co komu stałe 60 fps skoro 30 spokojnie wystarcza. Konsole jednak mają nawet problem z 30 w full hd - patrz xbox.
To teraz nagle wystarcza, mimo że od lat PCtowcy dra japę że 30 to smiech na sali i oczy bolą, a w NFS Rivals z lockiem na 30kl/s grać nie będą...
Karty za 500 zł dają radę w FHD
Da rade nawet za 100zł ale efekt tego będzie... słaby.
Czytaj dalej. Do GTA IV akurat 4 rdzeniowy proc byłby jeszcze potrzebny, karta dalaby rade
Czyli jednak sprzęt nie dałby rady. Wartośc takie 4-ro jajkowca to koszt przekraczający w tamtym czasie całą konsole + karta która znów jest więcej warta tyle co cała konsola, a to wszystko aby pograć w konsolowych 30kl/s albo więcej patrząc oczywiście w chodnik. Interes życia normalnie.
Ghost2P
kogo obchodzi xbox ?
to tak jak
Na co komu stałe 60 fps skoro 30 spokojnie wystarcza. PCTY jednak mają nawet problem z 30 w full hd - patrz amd 7770.
W 2006/7 roku kto kupił GF8800, C2D E6500, 2-4 GB ram to mógł grać w gry przy lepszych ustawieniach niż na konsolach do 2011 roku roku (włącznie)
LOL, kolejny znawca z dupy
na takim sprzęcie to w lepszej jakości co najwyżej mogłeś grać w indyki, tak się składa że miałem GF8800 i sprawdzałem jak na nim gry działają więc takie brednie to zachowaj dla siebie
cholera wie jakie aa (gdzie na konsolach w ogóle tego nie ma!)
chłopcze konsole AA to mają od dawna
Troll harder, typowy PCtowiec, gówno wiem na ten temat ale się wypowiem mimo że w życiu konsoli nie miałem
Błagam was konsole dopiero co dogoniły PC'ty i już niektóre z gier nawet w 60 fpsach nie śmigają na FHD, a co tu mówić o przewyższeniu.
[35] "Na co komu stałe 60 fps skoro 30 spokojnie wystarcza. PCTY jednak mają nawet problem z 30 w full hd - patrz amd 7770." Ty tak serio? Czy jesteś kolejnym fanboyem nie mogącym znieść oczywistej oczywistości że PC'ty zawsze pod względem wydajności będą przewyższały konsole? Do tego na sprzęcie który zacytowałeś spokojnie grałem w GTA IV i odpalają sie do teraz gry w HD ready i 30 klatkami więc jak się nie znasz to prosze nie wprowadzaj ludzi w błąd...Człowieku skąd ty do jasnej anielki wiesz że nie miał konsoli? Jesteś kolejnym typowym graczem któremu zdissowano jego "kochane" konsolki i musi pisać bzdury, zobacz sobie na YT porównania PC vs Xbox 360/PS 3 nawet najsłabsze karty obecnie na rynku dają popalić konsolom.
"gówno wiem na ten temat ale się wypowiem mimo że w życiu konsoli nie miałem" i vice versa na temat PC'tów nie wiesz ale się wypowiesz, jak dowiesz się o PC'tach co nie co to wróć ok?
[34] Niech poprawią optymalizację i zrobią taką jaka była w MP 3 to nawet dwurdzeniowy 7-dmio letni komp uciągnie GTA IV w wysokich i 30-40 klatek.
Po za tym każdy gra na czym chce zrozumcie to ludzie i obojętnie co by jakieś PS 4 czy Xbox nie oferowało to gracze PC'towi zostaną wierni swojej platformie jako wiodącej może za 3-4 lata kupią konsole by zagrać w 2-3 exy i obchnąć konsolę, ja tak zrobiłem kupiłe x360 przeszedłem Gearsy, Forzy i Halo i konsola na sprzedaż leci, w GTA V pograłem ale sorry z tymi dropami klatek to jest męczarnia a nie gra i wolę czekać na PC wersje.
A jaka to nowa generacja. Konfiguracje, które teraz mają konsole, PC miało kiedyś i teraz są jeszcze lepsze.
takie brednie to zachowaj dla siebie
ekhm tak się składa, że akurat miałem takiego peceta w tamtym czasie więc wiem co i jak.
Assassyny śmigały jak miło, Batmany, Deus Ex HR, Crysis 2 (dx9), dead space 1-2, dead island, portal 2, mass effecty, bioshocki, singularity, mafia 2, wszystkie cody, bulletstorm, saints row 3, skyrim, kroniki rididicka itd.
ok wiedźmin 2 na full nie szedł z wiadomych przyczyn (gra robiona pod najnowsze pc). Gdzieniegdzie (bodajże skryim) trzeba był dać niższy zasięg widoczności czy coś, ale efekt ogólnie i tak był znacznie lepszy niż na takim xboxie. Rozdzielczość oczywiście to nie full hd a 1280x1024 czyli nieco wyższa niż na konsolach
To teraz nagle wystarcza, mimo że od lat PCtowcy dra japę że 30 to smiech na sali i oczy bolą, a w NFS Rivals z lockiem na 30kl/s grać nie będą...
Bo Rivals akurat jest niezpotymalizowanym gniotem. Gdyby gra utrzymywała te 30 klatek to by było ok, a tak jest jeszcze gorzej.
Da rade nawet za 100zł ale efekt tego będzie... słaby.
Taa na karcie za 100 zł będziesz miał pokaz slajdów, a na karcie za 300 (hd 7770 czy używane odpowiedniki) można w takiej rozdzielczości spokojnie grać. Jakoś konsolowcy nie płaczą, że mają pokaz slajdów na konsolach, podczas gdy gry im wyciągają 25 klatek.
Czyli jednak sprzęt nie dałby rady
Przecież napisałem, że pomijając niezoptymalizowane produkcje. Niestety raz na jakiś czas wychodzi taka gra która tnie się na każdym sprzęcie. Na szczęscie zdzarza się to bardzo rzadko
kogo obchodzi xbox ?
Mnie na przykład. Ciekaw jestem Quantum Break. PS4 z tym swoim śmiesznym padzikiem nadaje się do podtarcia tyłka. Choćby tam mieli cuda i wianki (a nie mają) to i tak bym nie chciał.
chłopcze konsole AA to mają od dawna
Na początku generacji. Później to już jest tylko rozmazanie ekranu, a nie aa
Trooll harder, typowy konsolowiec
Nie no sorry, ale jak na razie to zawsze PCtowcy wiedzą najlepiej i pod każdym tematem o konsoli PS4 czy Xboxie muszą się wciąć, więc dlaczego konsolowcy mają być dłużni? Poza tym, śmieszne - nie widzę karty, która na nową generację uciągnie wszystko w 60 klatkach, a kosztowałaby 500 zł, to jest taka brednia, że nawet nie ma co komentować i to mówi tylko typowy, pecetowy troll. Konsole zawsze będą na topie w gamingu i powtarzam to wielokrotnie. Pecet umierał i umierać będzie, gadki o wielkiej potędze i odradzaniu się można schować między bajki. Wyniki sprzedaży i piractwo na PC przeczą teorii, że PC jest WIELKI. Nie jestem fanboyem konsol, wiele lat grałem na PC, ale jest to zwyczajnie nieopłacalne. Oczywistym jest, że jak ktoś ściąga wszystko z torrentów to jasne, że jest to korzystniejsze rozwiązanie jeśli chodzi o cash. Akurat na tę generację się złożyło tak, że Pecety prześcigną w wydajności konsolę, ba, już to robią, ale w poprzednich latach ten stan wyglądał zupełnie inaczej. Ktoś, kto musi mieć wszystkie gadżety od razu kupi już teraz konsolę, tacy jak ja czekają by zobaczyć, czy nowa generacja to nie jest fail start. I tak to wygląda. Zaklinajcie dalej rzeczywistość pececiarze. A jak tam gra w GTA V? Albo Halo? Dobrze ciągnie, jest 60 klatek? :D
Prawda jest taka że gry na konsole nowej generacji już wyglądają gorzej niż na PC i już gry ledwie chodzą na FHD. Kupisz komputer na 3/4 lata za 3000 zł i możesz grać spokojnie, obniżając delikatnie detale po dwóch latkach, gdzie i tak gra będzie wyglądała lepiej niż na konsolach. Kupując konsole, jesteś ru***ny w dupę. Ceny gier premierowych przekraczają 220 zł, gdzie na pc będzie to 100/120 zł max. W te 3/4 lata wydasz na gry i konsole o więcej niż na PC. Co z tego że są exclusivy, na PC pograsz w to samo i wiele więcej. Jeżeli chodzi o FIFE i Ignite, to jest zwykły chwyt marketingowy, za rok tak czy siak na 100% wyjdzie na PC FIFA 15 z nowym silnikiem. Plus dla konsol za możliwość łatwego przeniesienia i że nie ma problemów z grą która nie pójdzie bo jest coś ze sterownikami, albo innym gównem.
PS. Mam PS3 i PC
ama999 - Jak zapodasz mi kompa za 3000 zł, który będzie miał te same komponenty co PS4, z chęcią ujrzę. Jak dla mnie to walisz bredniami niesamowitymi.
Hahahahah konsolowiec jest ruch***, to co ma powiedzieć PCtowiec? Nvidia co i rusz wydaje nowe karty za tysiaka, a naiwniacy rzucają się na nie, bo mają kilka klatek do przodu + jakiś tam ficzer graficzny. Na PC to się zaczyna dopiero dymanie bez mydła. Konsolę kupujesz i masz na CAŁĄ generację, a piec musisz ulepszać. I nie dość, że masz wypasioną kartę wartą tyle, co konsola, to przecież za dwa latka wyjdzie nowa karta i jak chcesz mieć 7 fps więcej, to kupuj frajerze. Czemu niby Nvidia robi teraz konferencje i pokazuje to super ultra 4K i inne cuda? Ponieważ tonący brzytwy się chwyta - rynek gier jest zdominowany przez konsolę, a Nvidia wie, że jak nie będzie miała nic do zaoferowania w zamian to pójdzie na dno.
Zadałem sobie ten trud i wszedłem na pierwszy lepszy sklep z grami. Faktycznie, tak jak mówisz. Tylko, że ja ceny gier odbijam sobie na sprzęcie który kupuję już na lata. Gdy tylko pojawi się więcej tytułów na PS4 od razu kupuję. Nie lubię, jak ktoś mnie dyma, a producenci sprzętu do PC to robią.
Zadam jedno pytanie, a mianowicie, dajecie graczom PC-towym pieniądze na sprzęt, że tak miauczycie że się nie opłaca?
Producencie na konsolach więcej zarobią w grach które są głównie na single player natomiast jeśli już na tapete wychodzą gry online, mmorpg, abonamentowe czy oparte na mikro płatnościach wtedy te różnica się zacierają.
A czy gracz pecetowy daje mi kasę na gry i konsole, że miauczy? No właśnie :)
To po co płaczecie i przerzucacie się tym co droższe? Podpowiem, tylko po to by pokazać wyższość swojej platformy... Jeśli się już tak przerzucacie co jest lepsze, to porównujcie najlepszy możliwie sprzęt... A nie najbardziej opłacalny...
a co Was obchodzi ile kto wydaje na sprzęt gry itp. Jak go stać to niech kupuje i się cieszy. Widzę, że dla większości z Was ten co kupuje sobie w miare regularnie nowy sprzęt i gry to jest ruchany w dupe???? Skoro go na to stać to nie widzę problemu.
NVidia oferuje prawdopodobnie najlepsze procesory graficzne. Tylko że nie tędy droga. Wojna z konsolami toczona głównie dlatego, że Sony ostatecznie odrzuciło NVidię, nie załatwi niczego. Jeśli mam konsolę, to nie będę kupował peceta i potem go kilka razy rozpruwał, aby wstawić najnowszą NVidię. Mnie ilość klatek wyświetlanych na sekundę nie interesuje. Mnie interesuje obraz generowany za pomocą PlayStation.
... Piractwo na PC ? To pewnie na konsolach to zjawisko nie występuje co ? XD .. Oj znam ja kilku takich konsolowcow ale znaleźć oryginały u nich trudno, bo za drogie :D ... Gry na Pc w normalnym sklepie są znacznie tańsze, od odpowiedników na konsole, a kiedy patrzy się na ceny dystrybucji cyfrowych i na promocje steama (i nie tylko) gdzie ceny spadają nawet o 75-80% to aż glupio zdzierac z torrentow czy czego tam... I nie mowie tu o indykach choć i w tych grach można znaleźć perelki. Nie mowie ze piractwa na PC nie ma bo owszem są trolle dla których każda cena jest za wysoka ale prędzej przekonam takiego do kupna oryginału niż gościa który zdziera gry na konsole.
Co do kupowania jednego sprzętu na cala generacje to owszem, masz racje... I jednocześnie przez cala generacje będziesz miał gry kastrowane żeby się nie przycinaly, a jak wyżej napisałem ja mam wybór ... albo będę zmniejszal odrobine detale albo odświeże lekko sprzęt. Tak czy inaczej bez większego problemu komp przeżyje druga generacje konsol (które są, były, i beda tak naprawdę niczym innym wykastrowany pecetem)
Jedynie czego mi brakuje, a co jest juz praktycznie tylko na konsolach to gry na podzielonym ekranie, no i jeszcze na plus daje kineckta. Jedno i drugie dobrze się sprawdza na imprezach itp. Nie mam zamiaru nad tym jednak ubolewac :p
Z cenami kart graficznych tez przeginacie bo mowicie o kartach z wysokiej pułki za 3-4 tys. a tak naprawdę wystarczy kupić kartę za ~1000 zł i juz mam w skrzynce małego potwora wydajnosciowego, który przeżyje trochę lat (a starego opchne i conajmniej 1/3 ceny się zwraca).
Za pisownię przepraszam, pisze z przenośnego ustrojstwa :p
Shasiu - Poczytaj posty ludzi nie tylko pod tym tematem. Wszędzie znajdę pecetowca co wetnie się w każdy temat, nawet nie dotyczący PC, bo on musi pokazać, że jest wyżej ode mnie gatunkowo. Dlatego zastanów się, kto szczeka i ukazuje wyższość, a nawet pogardę. Dlaczego mam właśnie nie porównywać to, co się opłaca? Nie wyspałeś się? Mnie nie interesuje kilka klatek w przód czy jakiś super ekstra wypasiony ficzer. Mnie interesuje sama gra i grafika na przyzwoitym poziomie. Jak Cię interesuje grafika, załatw sobie 4K.
duzyManiek - Poczytaj, dowiedz się, bo opierasz się na moim poście, a ja stwierdziłem fakt, że dymanie jest na PC i jest. I jojczenie nie zmieni tego. Skoro ktoś mi pisze, że mając konsolę jestem ruch***, jak ładnie to ujął, to ja mu mówię, że na PC jest dojną krową.
xand - Nie no, jebłę. Na konsoli, szczególnie Sony, piractwo to temat marginalny. Mówiłem, żebyście sobie obejrzeli oficjalne statystyki sprzedaży gier, ale jakoś na to nikt nie chce mi odpowiedzieć, wolą pytlować non toper o tym, jaki to sprzęt na PC jest zaje***** i niedościgniony. A, no i że mnie nie stać. Typowa gadka pecetowca.
Nie lubię,gdy ludzie toczą wojenki PC vs konsola!Ja mam w miarę mocnego Pc i używam go do gier tylko dlatego,że mi wygodniej grać na myszce i klawiaturze bo na padzie kompletnie w strzelanki nie umiem grać:D Gdy będzie możliwość podłączenia klawy i myszy do konsoli bez zastanowienia zakupię jedną z konsol.Pytanie tylko którą?
@Aexoni
Intel Core i5-3570K /3.4GHz, 6MB, LGA 1155, BOX/
MSI Z77A-G45 /intel Z77, LGA 1155/
Liteon iHAS122 SATA (black)
Thermalright HR-02 Macho Black-White
Zalman Z3 Plus (b/z)
Gigabyte GeForce GTX 760 OC 2GB DDR5 256bit (1085/6008)
Crucial 4GB 1600MHz CL8 Ballistix Tactical
XFX Core 550W 120mm 80+ SLI PSU
Proszę.
Tak czy siak mam już pieniądze na PS4, czekam tylko aż będzie ogólnie dostępny, bo jak na razie jest krucho. ;) PC i konsole nigdy nie upadną. PC mają spadek kupna ponieważ ludzie nie kupują już gotowców, lepiej komputer poskładać, wyjdzie taniej i będą lepsze podzespoły. Jedynie firmy kupują gotowce, coś się zepsuje to oddajesz komputer do najbliższego punktu i mają ci naprawić, a nie odsyłasz i czekasz nie wiadomo ile czasu. :)
Aexoni - gram na PC i nie czuję się dojną krową bo kompa wymieniam raz na ruski rok, a gry na premiere mam 2 razy tańsze niż konsolowcy, no i kto tu jest dymany, co???
W ramach ciekawostki lista zapowiedzianych "exclusivów" w rozbiciu na platformy (zdaje się, że na dzień 11.06.2013 - jeśli to europejski zapis daty - o czym świadczy wydany w czerwcu choćby CoH2).
Aexoni To chyba na tym forum, lub na forach w których wywyższa się jedną platformę (wczoraj dowiedziałem się o takiej ciekawej stronie RIP PC, czy jakoś tak, takie bzdury jakie są tam wypisywane, aż szkoda gadać), na innych forach liczy się gra, a nie sprzęt, tylko tu są płacze... Pomyśl sam co ty w ogóle chcesz, bo jeśli z argumentów co jest lepsze/wydajniejsze, przechodzicie do tego co jest bardziej opłacalne, bo co do mocy nie macie kolejnych argumentów, to coś z wami nie tak. Każdy kupuje taki sprzęt na jaki go stać i jaki mu najbardziej odpowiada, więc nie rozumiem tych idiotycznych przekrzykiwań, ani nakłaniania do jednej słusznej platformy...
Jak już pisałem, chcecie porównywać wydajność, porównujcie, najmocniejszy sprzęt (bo na razie porównujecie ps3/x360, do mocnych tegorocznych komputerów, i na odwrót, ps4/xone do złomów sprzed kilku lat, lub komputerów sklepowych), bo jeśli komuś się nie opłaca, to kupi to co mu się opłaca, a takie pisanie, "wam pc-towcy/konsolowcy, się nie opłaca", jest czymś na zasadzie zaglądania do kieszeni...
Tak samo pieprzycie z wymianą PC, jeśli ktoś wymienia komputer co kilka lat, to się nie dziwcie, że musi zapłacić sporo więcej, niż gdy co roku wymienia niektóre elementy, bo za obecnie używane zwrot jest dużo wyższy, niż za powiedzmy 3 letnie (plus wiek części w momęcie kupna). Idąc dalej tropem pieniędzy, czy ktoś komuś zabrania wydać 1000 zł rocznie na nową kartę graficzną (przy czym cześć tej sumy zwraca się), taką kwotę można spokojnie przez rok odłożyć (palacze wydają niejednokrotnie większe sumy)... Tak samo jak nikt niezabrania wymiany/dokupienia czegoś do konsoli.
Reasumując, kupcie sobie to na co was stać, i przestańcie się przekrzykiwać co się bardziej opłaca, bo to zależy od indywidualnych dochodów, i nikt nikomu na to nie daje.
"Czy Shadowplay pobije Frapsa ?"
Czy przypadkiem Fraps to nie został już dawno pobity przez programy takie jak Action! czy Bandicam ?
@Aexoni no to jebnij bo po pierwsze patrzysz na statystyki sprzedazy pojedynczych gier, które są na wszystkie platformy, a co z cala lista gier które są tylko na PC, i cala masa gier F2P i abonamentowych, a na dokladke niezależne sklepy internetowe sprzedające gry w wersji cyfrowej nie chwalace się statystykami? Po drugie uwierz mi piractwo na konsolach nie jest marginesem chyba ze żyje w mieście w którym cały ten margines się zebrał, choć owszem zdecydowana większość to posiadacze xbox'a ... ale nie wszyscy. Zresztą przekonywać Cie nie mam zamiaru bo do czego? Niepotrzebnie dalem się wciągnąć w ta wojenke i zgodzie się ze znajdzie się masa pecetowych debili którzy napisza jakie to konsole są do bani a nie podadzą nawet jednego konkretnego argumentu. Napisać dla takich często jedno bardziej złożone zdanie to trudność ale nie tylko wśród PC takie elementy są ...
Śmiech na sali.. Konsola zawsze była mocniejsza.. Baa takie PC-ty cudowne a do tej pory nie ma gry która by wyglądała jak Uncharted, God of War 3 czy Beyand Two Souls.. Pokarzcie mi taką petardę na Pc jak Red Dead Redemption... Jak wyjdzie Uncharted 4 to zmiecie PC ty w pizdu.