Up.. sorry ale pitolisz strasznie jakbys w ta gre w ogole nie gral. mowisz tak jakbys chcial innych odstraszyc od tego DLC. Dodatek ten jest naprawdę bardzo dobry mimo, ze moim zdaniem troche za drogi. Nowosci dodatku juz widac prawie na poczatku gry i wcale nie potrzeba 3-4 h by je zauwazyc.. Swoja droga jest tego sporo, od modyfikacji genetycznych i cybernetyki po takie rzeczy jak nowe badania (ot chociazby dodatkowe miejsce w inwentarzu na przedmioty dodatkowe dla wszystkich zolnierzy) polska narodowosc w grze. Jesli dobrze pamietam w podstawce nie mozna bylo ustawic jezyka osobno dla kazdego zolnierza. Co do fabuly... nie zmienia jej ale jest kilka nowych lokacji i kilka nowych misji pobocznych ( chociazby ewakuacja szpiegow ) i to w nowych lokacjach. Zauwazylem tez kilka pomniejszych poprawek, ktore mi sie spodobaly np: teraz po zwolnieniu zolnierza nie wraca ci lista na poczatek a do kolejnego zolnierza z listy. ;) Poza tym mam wrazenie ze skanujac geomape czesciej sie teraz cos dzieje.
Dodatkowo wprowadzenie dwoch nowych klas zolnierzy diametralnie zmienia rozgrywke i podejscie do przeciwnikow.
Minusy to na pewno mimo wszystko cena- troszeczke za wysoka jak za sam dodatek. Kolejna sprawa ze z Withinem nie wspolpracuja wczesniejsze DLC-ki slingshoot i elite pack ( mam nadzieje ze to zmienia ).
Gralem w podstawke i przeszedlem ja dwa razy i powiem szczerze ze mialem zla opinie o niej.. Przede wszystkim byla za krotka i za monotonna,taka jakas nijaka. Teraz grajac w wersje Within moja opinia o tej grze znacznie sie poprawila mimo powyzej wspomnianych minusow. Moim zdaniem jest to kawal dobrze zrobionego DLC, zwlaszcza patrzac na zawartosc dlckow z innych gier ;)
Ja co do ceny zgodzić się nie mogę, 70 zł na allegro za klucz to nie jest tak dużo. A jednak znowu gra mnie wciągnęła. Nowe osiągnięcia. Możliwość przyznawania medali moim żołdakom czego wcześniej nie mieliśmy. Nowe klasy, laboratoria, przeciwnicy. Mapy już nie są takie nudne. Przykład: Po zestrzeleniu ufo nie rozwala się w szczerym polu zawsze tak jak w podstawie tylko w miasteczku i tym podobnym. Do tego na samo wejście dostalem polaka za żołnierza czego nigdy nie udało mi się osiągnąć w EU. Nie zauważyłem też wcześniej zmiany języka mowy mojego żołnierza co teraz mogę amerykanowi dać język ENG i tak dalej. Ogólnie podoma mi się dodatek ale jak narzie mam 5h gry za sobą i czeka mnie o wiele więcej ;) DDaje godne 9/10
Po raz drugi zostało mi zabrane kilkadziesiąt godzin z życia. Świetna, cholernie wciągająca rozgrywka. Zgadzam się z opinią, że to co daje Enemy Within powinno być od razu w podstawce, ale nie zmienia to faktu, że nie żałuję wydanej kasy. Polecam!
Gra zarówno jak podstawka jest wyborna, od czasów Starcrafta 2 zadna gra mnie tak nie wciągnęła. Grafika, muzyka, różnorodność map, różnorodność misji, klimat gry, możliwość indywidualnego rozwoju żołnieży, możliwość robienia z żołnierzy pół-mechy czy też genetycznie wszczepiać im rożne umiejętności i wiele innych. Generalnie mnóstwo zabawy i godzin spędzonych z tą grą, do minusów zaliczam jedynie skakanie między poziomami w budynku co jest strasznie denerwujące podczas walki. Moja ocena 9/10.
Właśnie ukończyłem i musze przyznać, że od czasu wyjścia mount and blade, żadna gra nie "zmusiła" mnie do zarwania nocki i wczesnego wstawania. Długa, przemyślana, z masą misji. Polecam.
Sorki za post po post'cie
Pytanie do redakcji gry-online : jakim prawem umieszczacie na swoim serwerze mod "Long War" z ograniczeniem prędkości nie podając przy tym źródła moda powyższego ? Czy autor moda wie o waszej praktyce ? Kto i na podstawie jakiego dokumentu upoważnił was w ogóle do udostępniania tego programu ?
Nie jest moim zamiarem wywoływanie "scysji" - lecz skoro umieszczacie moda na serwerze własnym, właścicielem moda nie jesteście, wypadało by podać co najmniej adres strony źródłowej, skąd moda można pobrać. Jest to niezmiennie od dwóch lat : http://www.nexusmods.com/xcom/mods/88/?
Nie traktowalbym tego jako dodatek, a jako poprawiona, finalna wersje gry. Optymalizacja tez jest ok. Dlaczego w "dwojce" musieli to sknocic?
Właśnie zainstalowałem steamową wersję z dodatkiem Enemy Within i zainstalowałem moda Long War i tu mam pytanie - czy nie grając wcześniej w tą grę (ale grając w stare UFO Enemy Unknown) powinienem najpierw zagrać bez tego moda czy od razu z modem i jeśli tak to jakie ustawienia w nim zrobić aby było optymalnie.
Lemur80--> A czy to nie jest tak, że Enemy Within to po prosty rozrzerzona wersja podstawowego xcoma o nowe elementy? Czyli taka bardziej pełna gra? Bo przecież zaczynając od EW nie stracę nic z podstawki. Tu bardziej się zastanawiam czy zaczynać bez jakichkolwiek modów czy od razu z Long Warem jako, że ponoć usprawnia całość
Oczywiście, można tak na to spojrzeć. EW czyni rozgrywkę pełniejszą, taką jaka właściwie powinna być na początku. Tylko gracze są różni, Long War działa z tego co wiem tylko z EW i owszem, wprowadza następną partię zmian, wbogaca XCOMa, ale też dość znacznie podnosi poziom trudności. Mimo wielu uproszczeń w stosunku do pierwowzoru, podejrzewam, że dodatek w połączeniu z LW może być dla nowego gracza mimo wszystko zbyt przytłaczający i zbyt trudny.
Nie wiem więc jaki miałoby sens granie najpierw w EW, a potem jeszcze raz w EW z Long Warem. Wychodzę z założenia, że lepiej sobie na początku zagrać w tą "betę" (czyli podstawkę) i zaznajomić się z mechanikami, a dopiero potem odpalić EW z LW i cieszyć się wszystkimi nowościami mając już jako taką wyrobioną strategię na sukces. Powód jest jeszcze jeden, dzieło Firaxis jest technologicznym babolem, a LW (przynajmniej w moim przypadku) dokłada swoje, czyniąc obcowanie z XCOMem przeżyciem chwilami makabrycznym. Konkretnie chodzi mi o zbugowaną matematykę podczas walki (obliczanie szansy na trafienie rodem z kosmosu), spore problemy podczas walk lotnicznych (czyli ustawiczne wywalanie do pulpitu) i tego rodzaju kwiatki... Nie oznacza to, że musisz mieć te same problemy, ale jeżeli Ci się przydarzą, to chyba lepiej znać grę w wersji "lajt" i z mniejszą liczbą potencjalnych błędów, niż już na starcie bawić się edycją plików konfiguracyjnych. O poziomie trudności już wspominałem...
Jeżeli zamierzałbyś grać w XCOMa, ale nie chciałbyś instalować żadnych modów, w tym tego najważniejszego, czyli LW, to doradzałbym granie od początku z EW i tyle. No ale mówimy tu o innym przypadku, stąd taka argumentacja. Może być oczywiście tak, że podstawka Cię na tyle znuży, że po jej ukończeniu nie będzie Ci się chciało wracać do EW i LW przed długo czas. Takie ryzyko należy wkalkulować w zaproponową przeze mnie opcję:-)
Pytałeś o poradę, ja wyraziłem swoje zdanie z którym nie musisz się zgadzać. Decyzja należy do Ciebie.
Przyznam, że nie grałem z modem Long War. Nie używam modów w grach, być może nawet nie wiedziałbym jak ten zainstalować i skonfigurować. Jednak sporo osób LW rekomenduje twierdząc, że "rozszerza" rozgrywkę. Może kiedyś w wolnej chwili to sprawdzę, pod warunkiem, że nie będę musiał grzebać w plikach konfiguracyjnych.
To prawda, instalacja LW jest po prostu banalna. To naprawdę arcy-łatwe, schody mogą (ale podkreślam, przy odrobinie szczęścia nie muszą), zacząć się podczas samej rozgrywki. Drobne problemy pojawiają się często, ale te większe (jak wysypywanie podczas cut-scenek i encounterów z UFO, czy "spawnowanie" drużyny na drzewach) są już na tyle problematyczne, że mogą skutecznie wywołać furię, albo w najlepszym wypadku posłać immersję w diabły.
Jeżeli instalujecie coś więcej niż LW, to koniecznie należy sprawdzić kompatybilność. Przy odrobinie szczęścia możecie nie napotkać żadnych z wymienionych przeze problemów. Wiem, bo naczytałem się na forach:-) Zawsze jest tak że jednym gra śmiga, a innym pełza jak Tarpan pod górkę (nie wnikam już czy dzieje się tak między innymi z winy samego gracza).
Ziemas, trzeba przyznać, że dla "nowego" gracza instalacja EW od razu z LW, może być bardzo zachęcającym rozwiązaniem, rozumiem to:-)
Na szczęście dodatek nie zaburza podstawki. Same zmiany oceniam neutralnie. Akurat mi brakowało w podstawce kompletnie czegoś innego niż wniósł dodatek.
Gra bardzo pozytywna choć trwało sporo nim udało mi się ją wreszcie ukończyć trochę mnie zmotywował fakt że xcom 2 nadal czeka na przejście a nie chciałem tego robić bez ukończenia tej części to ruszyłem z tematem po 2 latach przerwy :)
Na + właściwie prawie wszystko ładna gra, ciekawe pomysły, klimatyczne mapy, dobra muzyka, optymalizacja i można by tak wymieniać długo.
Na - chyba jedynie celność żołnierzy no nie godzi się w end game co chwile wczytywać gry. Wiem że w klasyczne xcomy tak się grało ale trochę mi się to znudziło.
Rewelacyjna gierka. Cioram od kilku dni, a odkąd przeczytałem, że Enemy Within jest integralną częścią gry, a nie zestawem dodatkowym i trzeba zacząć grać od początku to zacząłem od początku.
Ostatnią turówką, która tak mnie wciągnęła to o ile dobrze pamiętam była pierwsza część King's Bounty przed laty.
Zdarzają mi się zajebiste akcje jak w operacji Święty Druid, gdzie musiałem spieprzać swoją dość przykokszoną snajperką przez całą mapę przed chryzalidami i zmieścić się w określonej ilości tur, bo inaczej ktoś zostanie tu na zawsze. Do tego czasu reszta ekipy w relatywnie dość dobrym położeniu nagle musiała zacząć się ostro bronić, by na nią zaczekać, aż dobiegnie. Albo ją zostawić. Kuźwa, mega emocje :D.
Gram na poziomie normalnym i gra bywa wymagająca, jak w tej właśnie akcji, gdzie otoczony silnym i coraz liczniejszym wrogiem musiałem poświęcić w końcu żółtodzioba, żeby uratować resztę zespołu. Nie miałem już jak go osłonić. Puste magazynki, brak sensownego ruchu, operatorzy XCOM przyparci do muru, dramat :).
Kupiłem tę gierkę 2 lata temu na jakiejś wyprzedaży i tak sobie leżała. Nie wiedziałem, że to aż taka perełka, bo że będzie dobra to podejrzewałem.
Trochę rozumiem rozgoryczenie tych, którzy najpierw kupili XCOM: Enemy Unknown, a potem stanęli przed wyborem czy bulić niemałe pieniądze za rozszerzenie, które od razu powinno być częścią gry.
W pełni zasłużona dyszka. Gra dobrze wyważona, choć prosta jak konstrukcja cepa. Bawiłem się dobrze, a to najważniejsze.
1. Czy warto grać w Long War z opcją "Ukryty potencjał" w ustawieniach Drugiej Fali?
2. Czy można więcej stracić czy zyskać na przyrostach statystyk przy awansie żołnierzy używając tej opcji?
3. Czy wybierając opcję "Ironman" w ustawieniach Drugiej Fali są jakieś bonusy dla gracza w zamian za "nieodwracalny" charakter rozgrywki?
4. Czy błąd w walce taktycznej (przypadkowe, złe kliknięcie myszki) można jakoś cofnąć czy pozostaje wgranie ostatniego save (o ile nie gramy w trybie "Ironman")?
Świetna gra, jedna z najlepszych turowych gier w historii. W podstawkę (Enemy Unknown) nigdy nie grałem, grałem od razu w Enemy Within ze wszystkimi zmianami jakie ten dodatek wprowadził i byłem mega zadowolomy. Gra jest wymagająca, nawet na normalnym poziomie trudności nie jest prosta. Masa bitew do stoczenia, pokonywanie lub ogłuszanie obcych i badanie ich w laboratoriach, badanie nowych technologii, sprzętu, mocy psionicznych, modyfikacje genetyczne. Ogromna ilość contentu i potencjał do ogrywania ponownie. Polecam.
Superowo gra turowa ale wole "XCOM: Chimera Squad" jako integracja z kosmitami. ;-)
Można grać XCOM EW z modem Long War w rozdzielczości 4K UHD (3840 x 2160)?
W zasadzie to jaka jest maksymalna rozdzielczość w tej grze dla 16:9?
Przeszedłem podstawkę i dlc mnie nie zachęcił myślałem o nowej historii lub ciągu dalszym, a my zaczynamy od nowa postacie się przedstawiają dla mnie to bezsens.
Wlasnie... wiadomo, ze podstawki nie trawilem. Ostatnio w promocji golden joya dostalem XCOMa, dokupilem dodatek za kupon znizkowy (jakies grosze wyszly) - stwierdzilem po prostu, ze to moze moja wina i ze zle podchodzilem do tej gry i moze da sie ja polubic.
NIE. Ta gra to kupa - taka organiczna, smierdzaca. Gra na classic, pierwsza misja po tutorialu. Biegne scoutem za ciężką osłonę (duza tarcza). Na skraju zasiegu widzenia odkrylem ufoki. Dalem hunker down (co zmniejsza szanse na trafienie komandosa). Tura ufokow? Pierwszy strzal - moj koles gryzie piach. Ale mamy save'a na poczatku tury. Yup - chyba wiadomo do czego zmierzam. W tej grze wylosowane rezultaty strzalow zostaja zachowane, stad tez OBOJETNE co bym nie zrobil, gdzie bym sie nie ukryl i ktorym komandosem nie ruszyl pierwszy strzal ufokow ZAWSZE zabije mi jednego kolesia. W pierwszej misji.
Po takim bullshicie gra wyleciala. O well, 20(?) zeta w piach, ale nauczylem sie jednego: zawsze ufac pierwszemu podejsciu. Gra jest crapiasta i nawet dodatek tego nie zmienia, bo co z tego ze dodali lukrową posypke w postaci nowych zabawek, skoro podstawy nadal śmierdzą.
EDIT:
5.0, gdyz komus moze sie to podobac, gra mimo wszystko dziala a widzialem i gralem w gorsze szroty.
nr 1 czekam na info xcom jest super!!!!!!!!!!
taaa i pewnie znowu bedzie to kolejna baardzo krotka czesc z wieloma bledami i platnym dlc... po ostatnim XComie podchodze do tej gry z dystansem
Mnie XCOM: EU, się spodobał więc z niecierpliwością czekam na Enemy Within.
Z reddita:
If you don't feel like watching the video, or haven't seen this elsewhere, this is what is going to be in the expansion:
"Key features for XCOM: Enemy Within will include:
-New Soldier Abilities: Research a new alien technology to advance the capabilities of operatives:
-Gene Mods: Construct the Genetics Lab to physically enhance operatives’ abilities, including augmentations to the chest, brain, eyes, skin and legs.
-MECs: Build the Cybernetics Lab to enable the construction of the new Mechanized Exoskeletal Cybersuit, or MEC. The new MEC Trooper class has specialized abilities and each suit can be upgraded with new weapons including the flamethrower, grenade launcher and more.
-New Weapons and Equipment: Give operatives an extra tactical edge with new projects from the engineering team in the Foundry;
-New Enemy Threats: Adopt new tactics to counter the threats from a host of new enemies, including the Mechtoid;
-New Strategic Resource: A valuable new alien resource, known as Meld, has been discovered. Secure it on the battlefield and use it carefully back at base to unlock new research and upgrades;
-New Tactical Challenges and Maps: Face new tactical challenges, on nearly 50% more maps;
-New Multiplayer Maps, Units and Abilities: Create custom squad from a wider array of options and dominate opponents in intense, one-on-one, turn-based matches."
And it looks like it will cost $30.
Czyli wiecej contentu ale nadal spieprzona mechanika gry. W/ever.
Witam , elegancko cieszę się niezmiernie na dodatek . Mam nadzieję że faktycznie będzie to duży dodatek i warto będzie go kupić . Ale chciałbym by zrobili Xcom- Apocalipse 2 :P
Czekam, podstawka mnie wicągnęła, planuje przejść jeszcze raz a nigdy nie byłem fanem serii:)
no i takie dlc to ja rozumiem :)
a nie dlc typu 'nowa skórka dla postaci'
czekam z niecierpliwością. Podstawka mimo dużych zmian w stosunku do oryginału wciągnęła mnie mocno
XCOM sprawił, że znalazłem się na tym forum (grę kupiłem poprzez sklep GOLa). Moje wrażenia były raczej pozytywne, ale bez entuzjazmu. Gra zawierała dużą ilość błędów, z kolei pewne uproszczenia były zwyczajnie irytujące. No i trochę za krótka kampania. Tryb multiplayer tak niedopracowany, że szkoda gadać.
Taktyczne turówki to mój ulubiony gatunek. W tym roku trochę się nowych (albo "staro-nowych") pozycji pojawiło. Nie zmienia to faktu, że ten gatunek lata świetności ma chyba za sobą. Kolejne pozycje są wtórne, albo - jak XCOM - uproszczone w stosunku do poprzedniczek. Rozwoju za bardzo nie widać. Zobaczę jak będą wyglądali Xenonauci, Jagged Alliance Online to odgrzewany kotlet (choć trochę uroku w sobie ma), podobnie UFO Extraterrestrials 2. Mangowy Gunrox od lat w zastoju, choć, dla odmiany, oferuje gry 5x5 (każdy gracz ma trzech ludków do dyspozycji). Darmowy Frontline Tactics (na Steam) jest pozycją zupełnie przeciętną i na pewno żadnych rewolucyjnych rozwiązań nie wprowadza...
[10]
Grales kiedys w Total Wara?
Wszystko zapowiada się świetnie... ja też uwielbiam nowego X-Coma.. zresztą wieki temu grałem też w niektóre stare X-comy ..a jego samego właśnie drugi raz przechodzę i świetnie się bawię znowu.. pochłania mnie bez reszty i zapominam o innych grach he he.. Podoba mi się dodatek.. zwłaszcza ten cyber-mech ale i genetycznie modyfikowani sołdaci są spoko..
Pytam o jedno..czy aby grać w dodatek jeszcze raz będę musiał kampanie uruchomić czy może będzie nowa kampania dziejąca się po tej z podstawki.. jeśli to pierwsze to odpada.. albo może kiedyś... trzeci raz zagram i wtedy dodatek już tańszy(bo jego cena zapowiada się dość wysoka)
Ale na pewno kupię jeżeli będzie nowa kampania...
Świetnie! XCOM: Enemy Unknown bardzo mi się podobał, więc będzie okazja powrócić do tematu. :)))
Polecam wszystkim przy okazji mod zmieniajacy balans i rozgrywke (na zasadzie - mniej randomowej frustracji, jak grasz dobrze powinno byc dobrze). Latwiej nie jest - early game jest troche latwiejszy, ale mid/late trudniejszy.
Mod nazywa sie Warspace i jest dostepny na xcom nexusie.
Classic + Ironman + Warspace i odkrywamy gre na nowo, zmiany sa spore i czuje sie je od razu. Gra wymaga jakby wiecej, ale mniej mamy sytuacji, ze przez duzy random wszystko poszlo w kanal.
@Asmodeusz - co jest niby "spieprzone" w mechanice XCOMa (szczegolnie po dorzuceniu Warspace)? Z Warspace gra sie w ta gre genialnie.
[link] macie tutaj cos ladnego ;]
nie dodalo linku wygoglujcie sobie " WTF Is... : XCOM: Enemy Within ? "
Jak mnie irytuje takie gadanie o bugach itp. Nie pasi, to nie graj!!! Znam stare wersje XCOM i się zagrywałem po uszy, parę lat temu. Teraz jest teraz, a to oznacza, że trochę poszło do przodu z grafiką, z HUDem, menu i panelem opcji pod czas rozgrywki. Na cholerę więc na siłę próbujesz tego nie zrozumieć i narzekać i w kółko pier..ić o niedoskonałościach?! Ok, nikt i nic nie jest idealne. Jednak gra jest świetna i pomimo uproszczeń, sprawiała mi dużo radości i satysfakcji rozgrywka i z ogromną chęcią wrócę do Niej na większym poziomie trudności i przejdę jeszcze raz wraz z nadchodzącym Enemy Within. Błagam Was więc mocno maruderzy bananowi, przestańcie k.. piermandolić i rozkoszujcie się zajebistą gra lub po prostu se odpuśćcie komentowanie i granie, ok?!! NARA "Pany"
Pre-order kupiony (na fast2play.com za 73 zł więc zachęcam aby tam kupić) i czekam z niecierpliwością. XCOM EU mnie wciągnął na długie godziny i nie sądziłem, że zrobi się ze mnie taki "freak" na punkcie gry turowej, gdyż wcześniej za nimi nie przepadałem :-) PS. louidzi podpisuję się w 100% pod Twoim komentarzem. Malkontenci, którzy zawsze szukacie dziury w całym przestańcie pier...ić!
Mnie też nowy XCOM dostarczył radochy, miło się przy tym spędza czas, ale nie przekraczajcie granic absurdu. Każdy ma prawo do swojej opinii, każdy ma prawo również do krytyki. Od tego są takie miejsca jak fora dyskusyjne, gdzie można dany tytuł rozłożyć na czynniki pierwsze i pogadać zarówno o zaletach, jak i o wadach.
Dodatek kupiłem bez zastanowienia. Podstawkę przeszedłem kilkakrotnie i chętnie przejdę jeszcze raz. Tylko teraz czekać na klucz... Wie ktoś kiedy muve wysyła klucze pre-order? Jakoś wcześniej czy dopiero po "odblokowaniu" gry na steamie?
Pewnie jutro, ja dostałem pudełko dziś. Zainstalowałem, ale Steam jeszcze mi jej nie aktywował.
Może mi ktoś coś wyjaśnić odnośnie EW? To jest ta sama linia fabularna co w EU, czy coś nowego? Nie wiem czy mam najpierw podstawkę zaliczyć.
Jeśli grasz na PC, to bez podstawki się i tak nie obejdzie. To rozszerza i wydłuża kampanię z EU. Polecam zacząć od podstawowej wersji.
UltRafaga>> Dodatek jest zawarty w podstawowej kampani. Glowna fabula leci jak wczesniej, do tego dochodzi sprawa organizacji EXALT, nowe mechaniki, nowi przeciwnicy, nowa klasa postaci i inne. Sama fabula, czy to z dodatkiem, czy tez bez toczyc sie ma tak samo (kluczowe wydarzenia).
Nie ma wiekszego sensu przechodzic sama podstawke jesli w najblizszym czasie chcesz kupic dodatek.
DUNCAN_83 -> Dzięki, o to mi chodziło. W podstawce jestem około po 3/4 kampanii i się wahałem czy grać dalej, czy pójść od razu w EW żebym zaraz od nowa tego samego drugi raz nie leciał.
A ja lubię grać kampanię po kilka razy, jest duże replayability ze względu na random eventy ;)
Sama fabuła... meh, zagrajcie na wyższych poziomach trudności z Second Wave. Dodatek również powinien teraz urozmaicić grę :)
Jak ma się sprawa z rozszerzeniem? Czy jest to kontynuacja XCom, czy dodaje mi opcje do gry jeśli np zacznę grać od początku?
Rozszerzenie dodaje tylko nowe opcje w grze, zabawę trzeba zaczynać od początku niestety.
gdzieś wyczytałem, że nie ma Polaków, a u mnie jest Pani Dominika Jabłońska-Poland:))hehe
Polacy pojawili się wraz z dodatkiem, wcześniej rzeczywiście ich nie było, jako jedynej dużej europejskiej nacji.
Oglądałem kilka odcinków gameplay i grający narzekał na brak naszych , są te same nacje co w podstawce. Być może gra jakoś to losuje? A być może pojawią się z czasem w trakcie gry i będą do wyboru.
Zapewne nacje są generowane losowo. Ja miałem farta i i po odpaleniu dodatku miałem Polkę:)
Przecież to łatwo sprawdzić. Wystarczy wczytać jeden co bardziej zaawansowany zapis, gdy mamy na koncie sporo kasy, a następnie zakupić tylu żołnierzy by mieć ich w koszarach stu. Jakiś Polak powinien się trafić.
W normalnej grze oczywiście trzeba liczyć na szczęście, bo narodowość wojaków jest generowana losowo. Można też ładować zapis (w momencie gdy kupujemy nowych żołnierzy) aż do skutku.
Gra jest mocno powtarzalna. Nawet nie postarali sie zrobic nowego intro. Zasadniczo to jest to samo co podstawka z paroma dodatkami, wiec jak ktos niedawno rpzeszedl podstawke to niech sobie daruje dodatek - szkoda kasy. Nowe rzeczy ujawniaja sie po 3,4h gry, ale i tak cale drzewo badan i rozwoju fabularnego jest takie samo.
To jest dobra pozycja dla tych co dawno przeszli Xcoma oraz dla tych co nie grali wogole - lepiej wtedy zaczac od podstawki.
Da się wyłączyć polski dubbing w wersji PC tak, żeby głosy były angielskie a tylko napisy po polsku?
Nie rozumiem. Skoro jest to dodatek, to czemu przed odpaleniem gry, włącza się okienko wybory gry podstawowej lub dodatku ? Jeśli włączę dodatek to tam będzie rozgrywać się podstawowa kampania i dodatek czy tylko sam dodatek ?
sangonej, tak masz racje, chce wszystkich odstraszyc od zagrania w ten dodatek. Pomyslales troche?
To, co jest w dodatku w zasadzie mogloby byc w podstawce, nie zmienili NIC oprocz paru rzeczy. Dodatek jest fajny, owszem, ale glownie dlatego ze podstawka byla fajna. A ta z kolei byla fajna bo to w 90% kopia UFO:Enemy Unknown, w ktore tez gralem, ty mozesz nie pamietac.
Ten dodatek to typowe pojscie na latwizne.
Witam co do dlc każdy z Was ma trochę racji ja się skusiłem i nie żałuję plusem którego nikt z wcześniejszych przedmówców nie wymienił jest udostępnienie uzbrojenia czyli de facto rozbrojenie żołdaków nie biorących udziału w misji , misje z exalt też są podzielone na hakowaniu lub bronieniu miejsc do shakowania.
Kobayashi muszę przyznać w jednym Tobie rację mogło to wyjść wszystko od razu ale takie czasy i co na to poradzić.
Ja pytanie mam takie podobno znowu można bronić rady , czy to prawda ii przed kim przed ufolami czy ludźmi z exalt ? Pamięta ktoś w starych x comach czy można było nawrócić kraj który wyszedł z programu x - com ? dzięki z góry za odpowiedź pozdrawiam i udanej obrony Ziemi :)
Genialny dodatek do już bardzo dobrej gry! Gra ma wszystkie plusy poprzednika. Wciąga, jest niesamowicie grywalny, daję swobodę działania na polu bitwy. Firaxis teraz czekam na nowego Xcoma, ale prosiłbym aby trochę bardziej przypominaj poprzedniczki.
1 - Ktos moglby podlinkowac dobry portali forum poswiecone tej grze (oprocz nexusa)?
2 - Nie gralem w XEU. Jest sens zaczynac gre od kompani z podstawki? W XEW jest na poczatku mozliwosc wyboru. Ktos pisal chyba, ze to praktycznie to samo.
3 - Sa do tej jakies mody typu "must have"? Przejrzalem top liste modow z nexusa, ale z jakoscia nawet takich modow roznie bywa.
Unseen jak bym się ocknął przegapiwszy podstawkę a miał wiedzę tą co mam grałbym od razu dodatek to tak jakbyś grał podstawkę plus bonusy.
Jednak od strony fabuly, to zupelnie inna historia? Warto dla niej zaczynac gre od XUN?
Unseen - od strony fabuly jest to samo, tylko rozbudowane o nowe watki. Jak nie grales w podstawke, to dawaj od razu z dodatkiem, nic nie tracisz za to masz wiecej mechanik, nowe misje, nowe lokacje itp., itd.
Tak powinna gra wygladac od poczatku, niektore misje sa bardzo sympatyczne a i mechy robia wrazenie, szczegolnie jak gonisz aby zebrac wszystkie meldy.
Dodatek nie zachwycił mnie szczególnie , oprócz kilku nowych wątków było to samo co w podstawie , ciekawe kiedy się doczekamy jakieś kontynuacji - ??????
witam pogromców ufoli :) wiem, że może to nie miejsce na takie rzeczy ale jednak zaryzykuję bo mnie szlag jasny trafia-otóż mam problem z zaatakowaniem bazy obcych. Moim celem jest atak na bazę obcych więc oczywiście wysyłam tam żołnierzy, oni lądują, wysiadają ze skyrangera, oczywiście doktorek musi się nagadać, a potem pojawia mi się puste okno na środku ekranu z napisem OK i nie mogę wykonać żadnej akcji. Próbowałam wysyłać "normalnych" żolnieży-nic, zmodyfikowanych- nic, mechanicznych-nic, wymieszanych-nic. No uparło się na tym okienku i koniec akcji...może ktos miał podobną sytuację i podpowiedziałby mi co zrobić? Bo mnie już ciekawośc zżera co się będzie dalej działo :) Pozdrawiam
oczywiście,że mam oryginał i na forum steam'a i 2 K też nikt nie jest w stanie mi pomóc ( wielkie oczy robią po zobaczeniu screenów ). Poradziłam sobie-gra nie zacina tylko jak się wyśle na bazę obcych 4 żołnieży bez żadnych ulepszeń, pancerzy i z podstawową bronią. POZDRAWIAM
Mam pytanie. W opisie stoi jak nic że jest dodatek "Druga fala" która daje mozliwość zmiany kilku parametrów. W opisach jest że ten mod pozwala na zmianę (tu cytuję):
"Po uruchomieniu gry dostępne będą następujące opcje:
-Ruletka Obrażeń (Damage Roulette): broń może zadawać obrażenia z większego zakresu.
-Nowa Ekonomia (New Economy): Losowo wybrany członek rady zarządza środkami finansowymi.
-Nie Wszyscy Równi (Not Created Equally): Nowicjusze posiadają losowe statystyki na start.
-Ukryty Potencjał (Hidden Potential): Statystyki awansującego żołnierza zwiększają się w losowy sposób.
-Czerwona Mgła (Red Fog): Rany odniesione w walce zmniejszają statystyki żołnierza.
-Pewny Krytyk (Absolutely Critical): Strzał z flanki gwarantuje trafienie krytyczne.
-Większe Dobro (The Greater Good): Psioniki można nauczyć się tylko podczas przesłuchiwania obcego mającego zdolności psioniczne.
-Maraton (Marathon): Potrzeba znacznie więcej czasu, by ukończyć grę.
-Zależność od Wyników (Results Driven): Państwo oferuje mniej funduszy w miarę, jak rośnie panika.
-Gra o Dużą Stawkę (High Stakes): Losowe nagrody za powstrzymanie obcych przed porywaniem.
-Malejące Dochody (Diminishing Returns): Zwiększa koszty skonstruowania satelity.
Po ukończeniu gry na niemożliwym poziomie trudności, gracze otrzymają dostęp do kolejnych opcji:
-Więcej Niż Człowiek (More Than Human): Dar psioniki jest niezwykle rzadki.
-Zmęczenie Wojną (War Weariness): Fundusze maleją z czasem.
-E-115 (E-115): Elerium niszczeje z czasem.
-Utrata Wszystkiego (Total Loss): Żołnierz po śmierci traci całe swoje wyposażenie.
-Alternatywne Źródła (Alternate Sources): Znacząco rośnie zapotrzebowanie na moc ze źródeł potrzebnych do budowania placówek. "
Źródło [ link zabroniony przez regulamin forum ] http://www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /news/2013/01/08/drugi-pakiet-dlc-do-xcom-enemy-unknown-za-darmo.shtml
Ale ja w mojej wersji (instalowana ze Steam'a choć mam i podstawkę i dodatek na płytach) tylko:
-ruletka obrażeń
-nowa gospodarka
-nie wszyscy są równi
-ukryty potencjał
-szkoleniowa ruletka
-próbuj do skutku
-pole ostrzału
A gdzie reszta? Też tak macie? :-( Na marginesie gra jest super :-D
Witam
Co prawda mam wersje na PS3, ale większość ma na PC i dlatego piszę w tym wątku.
Co do drugiej fali po ukończeniu gry na każdym poziomie trudności odblokują się kolejne funkcję. Tak jest jeśli chodzi o wersje na PS3.
Grę przeszedłem grę wiele razy i nie zauważyłem, żeby nudności czy powtarzalności. Jako przykład mogę podać atak na bazę obcych. Jedynie powtarza się tylko liczba przebywających tam wrogów. Raz miałem dużo mutonów, sektoidów czy szybowców zaś innym samych mechanicznych + dowódcę sektoidów i trzech sektoidów.
Włączając funkcje ironman i druga fala gra robi się ciekawsza i bardziej emocjonująca już nawet na poziomie normalnym nie jest za prosto.
pzdr
Mnie zastanawia jedno. Podstawka waży ze 12 GB, dodatek około 20... z tego co widziałem, to nie ma w nim zbyt wiele. Dlaczego to nie jest samodzielna wersja skoro waży więcej niz podstawka a zmienia tyle co nic?
Po zabiciu sektopodów nie wyświetla mi się dalszy ciąg mapy. Podczas animacji ruchu widziałem że tam jest brama, ale po dojściu teren jest nieaktywny. Jakieś pomysły co z tym zrobić?
Witam, kupiłem właśnie tę grę i już żałuję. Już przy drugiej misji, jeszcze w samouczku gra się blokuje i nic nie można zrobić. W swojej turze, ruszam się pierwszym żołnierzem. Następnie pojawia się napis "Aktywność obcych" i po chwili podświetla się kolejny wojak, tyle, że nic nie można nim zrobić. Wszystkie kwadraty możliwego ruchu są na czerwono. Przełączenie się raz na strzał czy rzut granatem uniemożliwia powrót do ruchu, ale strzelić czy rzucić też nie można. Nic się nie da zrobić, nawet wyjść do menu gry. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Wiecie jak to przeskoczyć? Dobijające jest, że tyle czasu po wydaniu gra jest wciąż tak zabugowana.
W tej grze wylosowane rezultaty strzalow zostaja zachowane, stad tez OBOJETNE co bym nie zrobil, gdzie bym sie nie ukryl i ktorym komandosem nie ruszyl pierwszy strzal ufokow ZAWSZE zabije mi jednego kolesia. W pierwszej misji.
Jak zaczynasz grę możesz wybrać w opcjach, żeby RNG brał nowego seeda po każdym wczytaniu gry. Fakt, że to prowadzi do mocny nadużyć, bo można sobie wczytywać do woli, aż trafimy.
Z drugiej strony o ile podstawka była jeszcze znośna i pomimo tragicznych wpadek w mechanice części taktycznej jak i ekonomicznej, to była na tyle grywalna, że można było ją przejść raz dla fabuły. Jedną z ciekawszych rzeczy podstawki był progres żołnierzy i stopniowe wdrażanie obcej technologii z pewnymi wątpliwościami moralnymi, czy aby to wszystko nie idzie za daleko.
Dodatek zaczyna się od tego, że zanim zdobędziemy broń laserową, to już przerobimy pierwszego żołnierza na cyborga z metalowymi kończynami. Dodatek jest zrobiony bez większego pomysłu, a dodatkowe elementy nie tylko nie pasują do fabuły, ale również nic nie wnoszą do samej gry. Te wszystkie modyfikacje genetyczne czy mechy to nic innego jak modyfikatory do ilości HP, czy celności. Jak dla mnie tylko dodatkowo psuje ten szczątkowy balans i progres co był w podstawce.
Jedyne co było dobre w dodatku, to kilka misji fabularnych. Nie związanych z głównym wątkiem, ale bardzo klimatycznych. Najciekawsza jest pod koniec gry, gdzie z pewną wioską daleko na północy urwał się kontakt i X-COM leci zobaczyć co się wydarzyło. Klimatyczna i nietypowa misja.
Tak na marginesie, moim zdaniem jedynym sensownym trybem gry jest normal. W wyższych poziomach trudności szalejący RNG i dziwaczna mechanika osłon i strzelania stają się jeszcze bardziej dokuczliwe. Gra w wyższych trybach nie polega na prowadzeniu zmyślnej taktyki, ale na wykorzystywaniu ograniczeń gry tj. rozwal grupkę obcych, odczekaj aż zejdą cooldowny, rusz przed siebie i wyciągnij kolejną grupę obcych itd.
W dodatku zdarzają się takie cuda jak obcy jednym szczęśliwym strzałem potrafi załatwić 3 żołnierzy tj. zabija jednego, drugi panikuje, strzela do swojego i go zabija oraz jest unieruchomiony na całą następną turę.
Oceny nie wystawiam, bo się po prostu nie da. Mimo wszystko ukończyłem grę z dodatkiem, choć ostatnich kilka godzin już wymęczyłem. Nowe elementy to taka rzecz na raz, drugi raz już do gry się wracać nie chce.
[62]
Juz nawet nie chodzi o fakt wczytywania starego seeda, niech i bedzie tak ze nie mozna "oszukiwac". ALE: chodzi o fakt, ze zrobilem wszystko co bylo w mojej mocy, aby wojak nie zginal - jeden rzut koscia stwierdzil, ze niezaleznie czy byl za ciezka oslona, w pozycji hunker down na maksymalnym zasiegu widzenia - i tak zginal od pierwszego strzalu. Gdyby byl to granat/wyrzutnia rakiet - ok, po to one sa. Ale byl to zwykly plasma pistol.
Co do RNG na wyzszych poziomach trudnosci - masz racje. Juz w podstawce skomentowalem fakt spudlowania 4x pod rzad przy szansie na trafienie 95% (strzal z sasiedniej kratki) co, gdyby nie to ze stosowalem save-load, spowodowaloby wipe calego oddzialu. Oczywiscie classic i oczywiscie modyfikatory celnosci "za poziom trudnosci". Niestety classic to one jest tylko z nazwy...
W kazdym badz razie na horyzoncie Valkyria Chronicles i ja polecam - tak wyglada wzorowo wykonany tactics, gdzie mechanika gry jest po prostu dobrze przemyslana.
Witam,
a jakim etapie gry pojawia się EXALT? Mam już broń plazmową i ani jednej misji z EXALT'em.
Demarest - ja EXALT miałem bardzo szybko. Swoją drogą, co zrobić, by nasze jednostki były odporne na przejęcie umysłu? Od tego jest "kontra psioniczna", czy trzeba złapać tego małego gnoja żywcem?
Zadziwia mnie brak jakiejkolwiek wzmianki na temat moda "Long War" - szczególnie biorąc pod uwagę ilość pracy włożoną przez autorów powyższego. Tym wszystkim niecierpliwkom polecam granie właśnie z tym modem. Tym, którym marzy się ich własna historia gier polecam poczytanie na temat powstawania tego moda.
Jeśli natomiast miałbym wystawić ocenę tej grze, bez moda wymienionego powyżej byłoby to 6/10. Z modem 8/10.
Pozdrawiam