Wygląd lepszy niż x1, ale wolałbym się dowiedzieć, czy poszli w tak złym kierunku, co x1 czy nie.
nie poszli całe szczęście na dodatek cena 399 euro czyli jednoznacznie wygrywa sony ps4 moim faworytem i to w niego zainwestuje poradnik od Sony http://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA&feature=youtu.be :D
399 euro, brak blokady używek, brak wymogu podpięcia do sieci. SONY wygrało wszystko. Xbox go home.
Najładniejsza konsola, jaka kiedykolwiek powstała. Za wygląd daję: 10/10.
Kosztuje: w USA 399 $, w UE 399 €, w UK 349 £.
Ja jestem ciekawy czy jednak kupić ps4. Czy może dołożyć z 2-3 tyś zł i mieć nowego dobrego pc.
Coz pomimo, iz wygladem PS4 kompletnie mnie nie urzeka i tak jest lepiej niz magnetowid od MS. A najlepsze w tym wszystkim jest to ze maja glowe na karku i nie wbili sobie sami noza w plecy - po tej konferencji wybor, ktory podjalem dawno temu kupujac PS3 jest tak oczywisty ze az razi - XBO umarlo zanim powstalo i jedynym sensownym wyborem jest PS4.
Tak jak byłam (i dalej jestem) wielką fanką x360, tak w tej generacji jak dla mnie sony pozamiatało, nowy x może wydać się atrakcyjny jedynie dla amerykanów, którzy chcą mieć wszystko w jednym, z tosterem włącznie. Brawo ps4 za brak durnych ograniczeń.
Nie no, co za koszmar, jeszcze brzydsze niż x1. Na szczęście nie wygląd się liczy.
No widzę, ze są już nowe informacje :) Więc fajnie, bo ma same plusy, no poza tym, że trzeba płacić za grę w sieci. Ale tak czy siak niszczy xboxa pod każdym względem.
"By dołączyć do zabawy wieloosobowej będziemy musieli opłacać abonament PS Plus"
Jak to leciało? W beczce miodu łyżka dziegciu?
CUDOWNE INFORMACJE Z RANA :D
CUUUDOOOOOWNEEEE.
Marzę teraz o tym by microsoft nie zmienił żadnych swoich planów a potem w ciągu roku sprzedali 2 miliony konsol przy 30 milionach sprzedanych u Sony. Nigdy nie byłem aż tak zajadłym hejterem, ale po tym co nam zaprezentował Microsoft życzę im trumny 100 metrów pod Ziemią. Na zawsze. Za to, że w ogóle pomyśleli, że można tak z kupującymi postąpić.
Sam wygląd ładny, a to, że abonament za online - na konsoli i tak interesuje mnie multik na jednej kanapie.
>>> Cziczaki
Za abonament (o ktorym dodatkowo ponizej) dostaniesz gre DriveClub.
Zreszta: Na szczęście usługa ta będzie wspólna dla trzech urządzeń firmy: PS4, PS3 i PS Vita.
Juz teraz oplacam abo dla PS3 bo to sie po prostu MEGA oplaca. MS, dla Europejczyka przegral i dopoki nie zmieni swojej polityki dot DRM/uzywek/stalego polaczenia z siecia to bede naprawde zdziwiony jak jednak bedzie inaczej.
Ale xbox one ma coś, czym bije PS4 na głowę - TIWI, TIWI, TIWI.
A o TV chodzi :D A po co to komu? :D Ja myślałem, że konsola do gier hehe, a TV nawet w domu nie oglądam od lat XD
Cziczaki
Z tego co zrozumiałem to abonament ps+ jest wspólny dla trzech platform, taki posiadacz jak ja który konsol od Sony ma kilka będzie w ramach jednej ceny dostawał bonusy na wszystkie 3 konsole. To jest dobry układ.
Nieciekawy wygląd tak samo jak X1. Mam taki magnetowid. Pad natomiast woła o pomstę do nieba. Uwielbiam te wasze przeliczniki 1:1. Obie konsole będą oscylować w granicach 2500 zł. Deal with it.
Dodali opłaty do multi... Jeden z niewielu plusów PS3 przepadł.
Coś czuję, że ta generacja będzie należeć do PC.
Niestety nie można mieć wszystkiego (mowa tutaj o abonamencie) ale ogólnie PS miażdży XOne. U hamburgerów pewnie i tak lepiej sprzeda się konsolka Microsoftu ale reszta świata należeć będzie do PS.
Można się krzywić, że trzeba będzie płacić za dostęp do trybów mulit, ale należy jednocześnie pamiętać, że jest to abonament PS Plus, czyli usługi, która góruje sto razy nad Xboxem oferując co miesiąc "darmowe "gry dla swoich abonentów. Jeśli mam dostawać gry za płacenia z tryb mulit, to ja jestem gotowy iść na taki układ ;)
PitbullHans to nie 2006 rok ziomus. Konsole beda kosztowac +/- tyle amo u nas w przeliczaniu z euro. ~2100 X1, ~1700 PS4
Jasne. PS4 (zresztą już o tym wspominaliście) zmiażdżył XONE już przed premierą. Wielu pewnie nie zrazi odpłatne multi, ale też jest bardzo duża liczba graczy, którzy kupili PS3 tylko ze względu na brak abonamentu. W tym momencie mam już 3 kumpli, którzy "obrazili" się na PS4 właśnie za sprawą odpłatnego multi.
Nie chodzi tu o pieniądze bo ich stać na taki wydatek, ale o sam fakt.
Przypuszczam, ze Sony tez chcialo zablokowac uzywki, tak samo jak M$, ale zreflektowali sie kiedy zobaczyli ten shitstorm, ktory sie rozpetal po ogloszeniu M$. Ciekawy jestem jak beda wygladaly ceny gier na obu konsolach i czy M$ bedzie wykonywal jakies cenowe ruchy z uwagi na blokady odsprzedazy.
jak oni w ogóle tłumaczą opłąty za multi, ktoś wie? Dla mnie ejst to czyste złodziejstwo, gry w takim razie powinny być tańsze, niż na ps3
Muszę przyznać, że Sony pomimo wielu swoich wad przekonało mnie do siebie. Pośpiechu nie ma, ale myślę że pod koniec 2014 się w PS 4 zaopatrzę :).
Łyżką dziegciu jest jedynie abonament - wzorem M$ postanowili doić za multi :/ Ale, że w ramach abonamentu będą inne fajne bonusy, to o ile nie przesadzą z ceną pewnie zainwestuje.
Reszta mi się podoba - od gier począwszy (sporo exów, których ze świecą szukać u konkurencji), na totalnej konsolowej wolności skończywszy. Idzie mi tu o traktowanie klienta - offline jest, używki są, nic więcej nie potrzeba :). Tymczasem na PC i Xone totalna niewola :/ Na PC z trudem to przełknąłem, na iksboxie bym nie zdzierżyl (bo nie dość że DRM zdrowo pojebany to i ceny masakryczne), także "bye, bye Microsofcie". Będę tęsknił trochę za Forzą i Halo (bo FPSa z tak dobrym AI to próżno szukać na PC i Playstation), ale fajne gry z PS4 myślę, że mi tą tęsknotę wynagrodzą z nawiązką :).
Cena też zadziwia :). Nie, no przyznaje - dla mnie wybór jest prosty w tym momencie :).
ps. Ten filmik z pożyczaniem gry to niezły trolling ze strony Sony swoją drogą ;-). Celna i mocno szpila ;-). Posiadacze konsoli Microsoftu (w tym ja - mam X360) oglądają go z pewnym takim smutkiem, a blaszakowcy ze zdziwieniem (co ??? To tak można pożyczać sobie gry ??? Panie - na steamach i originach tak się za chuja nie da) ;-). Takie czasy...
Jestem bardzo rozczarowany tym wyglądem ps4 tak ma wyglądać konsola nowej 8 generacji? to jakiś żart ps2 nowocześniej wyglądało,zamiast zrobić jakieś fajne kształty jak koncepcyjne grafik internautów to nie po co,wszyscy śmiali się z wyglądu xbox one a tu jest to samo taki skośny magnetowid VHS,xbox360 i ps3 to wygladają jak nowa generacja a nie te nowe zero pomysłu na kształt,a co do wyboru konsoli pomimo że jestem przywiązany do xboxa to będe musiał zakupić ps4 ze względu na brak utrudnień żeby zagrać...
Szkoda mi Remedy Entertainment... Kto przy zdrowych zmysłach, instynkcie samozachowawczym, elementarnym zmyśle estetyki, z myślą o domowym budżecie kupi XONE? Właściwie wszystko, poza obowiązkowym Plusem i wyglądem, Sony wykonało celująco. W dalszej perspektywie czasu boję się o ceny gier. Przy tak nikłej konkurencji: Wii U wyłącznie dla gier Nintendo, Xbox One dla nie-wiadomo-kogo, PS4 może stać się monopolistą.
X1 vs PS4
Wyglad 1:1
Abonament 1:1
Uzywki 0:1
Wymog neta 0:1
Kinect 1:0
TV 1:0
Cena 0:1
Total: 4:5 dla PS4 ;)
A skąd wiecie że sony nie wprowadzi takich blokad jak na xone?,teraz wszystko ładnie pięknie bo zapowiedź ps4 musi jak najwięcej ludzi kupić itd.,a w 2014 r. niespodzianka to samo co na xone weryfikacja 24 h itd,pożyjemy zobaczymy
@ 34 Poprawiłem to - nie musisz dziękować
Kinect 0:1 dla Sony ( bo u Sony nie jest obowiązkowy )
TV 0:0 remis ( bo i tak na początku 99 % usług NIE będzie działać w Polsce )
349F? Co taka niewielka roznica wzgledem Euro? ale co tam.. i tak kupie od razu jak bedzie na półkach.
Cenowo to Xbox ma chyba całkiem niezłą ofertę ofertę - Kinect to przecież świetna zabawka dla dzieci i całkiem fajny dodatek imprezowy. Tak tak, są na świecie ludzie, którzy mają dzieci lubiące aktywną zabawę, i którzy raz od wielkiego dzwonu zapraszają znajomych, którzy nie wiedzą co to Duke Nukem, pad, czy headshot. I to właśnie w nich celuje sony i microsoft ze swoimi nowymi konsolami.
viti123 - Kinect to swietna sprawa, wiec nie masz co sciemniac. TV z czasem sie rezkreci. Postaraj sie byc bardziej obiektywny :-)
no cóż jako fan konsoli xbox 360 jestem zmuszony napisać:- "Drogi MS dziękuję, ale naiwniaków szukajcie sobie w USA". Trzeba się będzie przestawić na PS4. Kurcze a tak się przyzwyczaiłem do pada od xboxa :\
paul oren's -> Nie wiemy, bo jedyne zapewnienie jakie było to "Sony nie wprowadzi ograniczeń dla używanych gier, tą kwestię pozostawiamy dla wydawców".
Więc nawet jak Sony nic nie zrobi, to wydawcy to zrobią - nie ma co się łudzić. Bo skoro "coś działa na XOne i gry się sprzedają, to tak samo będą się sprzedawać z z blokadą na PS4".
vit123 -> I najprawdopodobniej XOne w PL pojawi się "kiedyś w 2014" :D
Cainoor - zapomniales hardware 1:0 dla PS4 - szybsza pamiec, wiecej shaderow, a jako ze cpu i gpu praktycznie maja takie samo, z automatu multi-gry beda troche plynniejsze na PS4
podsumowanko:
http://yamamoto114.deviantart.com/art/Comprehensive-8th-Generation-Console-Comparison-373228423
@34
IMO Abonament 0:1 dla PS4.
Mimo wszystko M$ w cenie abonamentu praktycznie nic nie daje poza multi, a jak wyżej wspomniano 99% treści jest i tak niedostępna w Polsce.
Abonament u Sony zawiera w cenie kilka gier rocznie i to bynajmniej nie popierdółek za 10zł, a w dodatku obejmuje wszystkie konsole od Sony.
XBOX - GO HOME!
Pitolenie z abonamentem jak przeciez Microsoft zapowiedzial, ze beda darmowe gry dla placacych za Xbox Live brawa dla umiejetnosci czytania ze zrozumieniem. Ale coz i tak PS4 wygrywa narazie i watpie zeby to sie zmienilo.
realsolo -> Trochę "kłamliwe" te podsumowanie, bo Diablo 3 będzie na obu konsolach.
Edit:
piekny roman -> Abomanet 1:1 wiesz dlaczego?
Dlatego:
Xbox One - jeden abonament, grają wszyscy na konsoli.
PS4 - jeden abonament, tylko dla twego konta.
Bo jestem troche nie na czasie:
CZy to pewne ze Xbox One bedzie mial blokadę dla gier używanych ? Będzie wymagał stałego podpięcia do internetu itd ? To pewne, zapowiedziane gdzieś ofcijalnie czy tylko przypuszczenia ?
@PitbullHans
Już można składać pre - ordery:
ps4 - 1699 zł
xbox one - 2099 zł
Twoje przewidywania się nie sprawdzają.
Tak, to pewne - tutaj masz wszystko opisane: http://news.xbox.com/2013/06/license
Może jak pójdą po rozum do głowy, po tym jaką jesień średniowiecza zaserwowało im Sony to to zmienią, ale.. wątpliwe.
Jak angielski masz kiepski, użyj google translator.
Edit: A jak już jesteśmy przy punktowaniu konsol to:
0:1 dla PS4 - konsola nie będzie miała blokady regionalnej.
Ja dzisiaj kupuję 3 ;/
Jeżeli było by u nas te 5 Euro za abonament, to jajec nie urywa, szło by przeboleć.
Thun -" PS4 - jeden abonament, tylko dla twego konta."
Bzdura - od poczatku PS Plus masz dostep ze wszystkich sub-kont (a nie tylko dla "rodziny"), wiec nie pisz bzdur, przy okazji czepiajac sie 1 pomylki kogos na podsumowaniu (o D3, ktore nikogo nie interesuje).
Falcao_82 - ten aob bedzie 5 euro, teraz tez tyle kosztuje, a dzialac bedzie na wszystkie 3 konsole (na kazda otrzymasz gry itp), teraz dziala na PS3+Vita
vit123 -> I najprawdopodobniej XOne w PL pojawi się "kiedyś w 2014" :D LOL
tylko chciałbym przypomnieć że oficjalnie Xbox live zawitał do Polski w 2010 - tylko 4 lata od startu XD - tak liczcie dalej że dostaniecie te brakujące ficzery "zaraz po premierze".
realsolo -> Uważaj bo ci żyłka pęknie.. nie zauważyłeś ;) przy tej wypowiedzi o Diablo? :P
A co do abonamentu - to tego nie wiedziałem, nie mam ps3, więc zwracam honor.
Edit: Pogooglowałem i póki co honoru nie zwracam, bo to o czym piszesz to "dostęp do gier" ściągniętych przez główne konto. To samo jest od początku na X360 - a mi chodziło o dostęp do gry ONLINE, gdzie w X360 gold jest przypisany tylko do jednego konta, i tak samo może być w przypadku PS4 bo póki co nigdzie nie zostało to wspomniane. A jeśli tak - to poproszę o link do informacji.
Ps4 warto mieć, jeżeli gry na 4-e będą za drogie to zawsze można kupic te z Ps3 i grać na nówce 4-ce. A exclusivy mieć na wyłączność.:)
nie wierze w te ceny konsol trzeba doliczyć podatek vat,pośrednictwo itd...
Thun skoro "moze" byc - to czemy zakladasz z gory co "bedzie", skoro na PSN nigdy nie bylo jeszcze tej opcji? Strasznie chcesz wybronic tego XONE szukajac teraz dziury w calym, a z milionowego kilometra widac, ze PS4 = core gracze, XONE - not. Juz nawet nie chce mi sie pisac o uzywanych grach (ktore sie sprzedaje na allegro, biorac inne). Pozyczysz mi jakas gre na Xone?;-)
ps. "realsolo -> Trochę "kłamliwe" te podsumowanie, bo Diablo 3 będzie na obu konsolach. "
<- wskaz mi ten emotikonek ";)" bo jak narazie jak wyzej pisalem - szukasz dziury w calym i gul ci skacze, ze MS jest w czarnej dupie dla graczy ;)
Thun dzieki :) Najbardziej mi szkoda Forzy ale trzeba bedzie zrezygnowac z Xboxa :/
Ale jaja, caly swiat smial sie z klocka, a tutaj kwiatek od sony...
Konsola MS - klasyczny odtwarzacz video.
Konsola Sony - klasyczny odbiornik tv sat.
A mnie się podoba, poszli w klasyczne kształty - jest ok. I tak zapewne będzie jakiś lifting po pewnym czasie, wiec nie ma się co przejmować. ;)
W tym momencie dużo bliżej mi do PS4, bardziej do mnie przemawia. Ale zobaczymy, obie wydają mi się bardzo fajne, na pewno kiedyś się zainteresuje mocniej. :D
realsolo -> Uwierz mi, nie bronię XOne - bo mimo że obecnie posiadam X360 to kupię PS4 bo mimo tego że jestem uwielbiam uniwersum Halo, to dla jednej gry nie będę kupował tak tragicznego sprzętu jakim będzie Xone. Destiny na szczęście będzie na PS4 i reszta fajnie zapowiadających się tytułów multiplatformowych, jedynie pada będzie mi szkoda. I tyle z mojej strony.
Edit: Stra Moldas -> Nie ma się już co oszukiwać PS4 wygrywa i ceną i wydajnością i "przyjaznym podejściem dla właściciela". Jak wspomniałem wcześniej - te 2-3 tytuły ekskluzywne na XOne nie są tego warte.
Thum - to zalezy. Mi Halo 3 dalo wiecej przyjemnosci niz wszystkie exy Sony razem wziete :) Czekam na rozwoj sytuacji, bo obie konsole do mnie srednio przemawiaja, ale hejt na xone jest zalosny. Czego MS by nie zrobil to tutaj i tak bedzie zle. Uprzedzajac - tak, nie popieram ich pomyslu z uzywanymi grami, wiec czekam co sie w tej sprawie zmieni. Jesli chodzi o ceny konsoli - Kinect w zestawie wiec cena xone nie jest jakos bardzo wygorowana.
>>> Paudyn
Ale swiat nadal sie z konsoli MS smieje - za brak uzywek i koniecznosc bycia online co 24godz (zapewne w celu przeslania danych zebranych przez kinect do siedziby MS oraz NSA.
Thun, Piotrek.K -> Nikt nie wygrywa, warto dać sobie na wstrzymanie. Decydujące będą wyniki sprzedaży.
No pieknie, jest tania i poreczna i nie wprowadza polityki jak majkrosoft na to czekalem, ps4 forever
oskarxdd -> Tylko widzisz, nie będę płacił dla jednej gry 500 złotych więcej za sam sprzęt, którego połowy możliwości i tak nie wykorzystam (TV, Kinect). Mimo że mnie stać, to nie jestem idiotą.
Dodanie Kinecta w żaden sposób nie usprawiedliwia ceny, bo po prostu jest to coś czego _nigdy_ nie użyję, więc zmuszają mnie do kupna niepotrzebnego sprzętu. Jasne, gdyby sprzedawali oddzielnie - jak w tej chwili, sytuacja byłaby zupełnie inna. Ale nie jest... więc cytując kotaku: ->
Thun - ja rowniez nie zamierzam tego robic, jesli planujesz kupic konsole w dniu premiery to cie rozumiem. Na starcie też uważam, że lepiej kupic ps4. Ja poczekam mniej wiecej rok (do Halo 5) i wtedy bedzie juz wszystko wiadome co i jak z konsolami. I faktycznie szkoda, ze Kinect jest wrzucany do kazdego xboxa, bo dla mnie rowniez jest zbedny, a MS zbyt drogo go sobie ceni.
[64]
Ale ja w tym momencie skupiam sie konkretnie na wygladzie obu pudel. Zeby byla jasnosc - mi obie konsole pasuja pod tym wzgledem, lubie klasyke. Natomiast beka z tych, ktorzy smiali sie z pudla MS, bo po pokazaniu plejaka musza teraz szybko zmieniac temat, dokladnie tak jak mialo to miejsce u Ciebie :]
Miałem w planach kupno xboxa a tu ps4 pokazało klasę, gdyby xbox dał obcje odpalania gier z starej generacji to bym jeszcze się zastanowił nad kupnem lepiej inwestować w japońską markę
[31] Tymczasem na PC totalna niewola
Akceptuje skoro płacę za gry 1/10 ceny konsolowej, mam multi za darmo i o wiele większy wachlarz możliwości (np. mody) niż na konsoli.
I nie zapominajmy o jednym to Sony nie ma zamiaru ograniczać handlu używkami - nadal mogą to robić wydawcy. Chyba nie myślicie, że ci zgodzą się zarabiać na Xboxie i odpuszczą PS.
spoiler start
Kto kupi XBox1 lub PS4 ten przegrał życie.
spoiler stop
Jak konsole w ogóle mnie nie interesują, tak muszę przyznać
że Sony zabiło sporego ćwieka M$. I bardzo dobrze.
Haha, czyli jednak Xbox One. Mam nadzieję, że pad przynajmniej bedzie trzymał poziom bo wygląd obu konsol jest nieciekawy.
>>> PierwszyWolnyJestZajęty
Exy beda wolne od tego. Ubi pewnie po shistormie za wczesniejsze gry pewnie pojdzie po rozum do glowy.
MS ze swoim XOne powinien poniesc sromotna kleske pokazujaca, ze klienci nie chca byc DYMANI bez mydla.
No cóż. Microsoft poleciał w tym roku za daleko. Sony bardzo na tym zyskało, ale myślę, że Microsoft pod napięciem wycofa się z niektórych rozwiązań. Jeżeli zostanie tak jak jest to przy Xboxie zostaną tylko wierni fani, a Microsoft poniesie sromotną klęskę.
PierwszyWolnyJestZajęty
Jaką jedną dziesiątą, taki Total War kosztuje 150 złotych, w żadnym przypadku to nie jest jedna dziesiąta ceny gry konsolowej. Chyba, że liczysz to w taki sposób nowa gra konsolowa kontra stara gra pecetowa w przecenie na steamie. Na pececie się kupuje głównie nie pod wpływem preferencji tylko pod wpływem ceny.
" Co z tego, że gra mnie mało interesuje i nigdy bym jej nie kupił w pełnej wartości za taką cenę mogę sobie sprawdzić". Tylko, że z takim podejściem to i na konsoli można tanio to osiągać. Wystarczy w cenie jednej gry konsolowej wykupić abonament na rok i dostajesz przez ten czas różne tytuły. I sporo kasy zaoszczędzonej.
Thun=> aj tam Kinect... przecie fussball amerykański, Netflix, Hulu, IE- bezcenne ficzery!
Kurcze gdyby nie NTSC to można by zamówić konsole ze Stanów Zjednoczonych... Gdyby na obu kontynentach działało PAL i NTSC to problem byłby rozwiązany i hajs w kieszeni! ;)
Do cholery a co to za różnica jak wygląda, co będziesz sobie ją stawiał, na stoliku, wycierał ściereczka i się na nią patrzył szczerząc zęby, chyba konsola jest do grania i gry maja na niej wyglądać przyzwoicie a nie dla samego pudełka i wyglądu, ale ludzie już tacy są że wszystko wzrokiem połykają. Jak coś nie wygląda to nie istnieje smutna prawda o ludzkości.
ps. po jakimś czasie nawet nie zauważysz, że to pudło tam stoi, a będzie tylko służyło do włączania gier itp.
Dla mnie brak możliwości swobodnej sprzedaży używanej gry dyskwalifikuje
sprzęt bez względu na inne zalety. Przy obecnych cenach gier na konsole
system: gram --> sprzedaję ze stratą --> dokładam kupuję inną itd. napędza
sprzedaż. Wielu graczy tak funkcjonuje i nie wyobrażam sobie żebym teraz
miał grę za 200 zł po skończeniu odłożyć na półkę.
się nastawiłem na możliwe wersje ryskunkowe ale ta też ciekawa, chociaż przez swe zgięcie więcej miejsca zajmie na półce :D
malinowy1990 -> PS4 będzie Region Free, w przeciwieństwie do XOne, więc można zamawiać z USA :)
UUuu, boli troche brak darmowego multi, to był niewątpliwie największy atut Sony niejednokrotnie z opinii ludzi przeważający zakup jednej konsoli nad druga. Światek elektronicznej rozgrywki dąży chyba do samozniszczenia, inaczej się tego nie da opisać. Na pc nie ma rynku wtórnego, cyfrowa dystrybucja swięci triumfy, online passy i DRM, norma, wszystko po staremu... a na ps4... upadła jedna z ostoj normalności w świecie gier.
Mimo wszystko nie jest to wielka strata dla osób opłacających PS+. Opłacam go zawsze na rok, ale ceniłem podejście Sony do klienta, opłacać będe dalej bo za 17 zł na miesiąc przez rok czasu dostaje mnóstwo gier za wielokrotność tego abonamentu. Nieraz zdarzało się że już miałem brać pudełko za pełną cenę a tu pojawiało się w ofercie za free i byłem bardzo zadowolony z tego powodu. Nie uważam że ten płatny multi to jakiś ogromny minus, ale to taki psychiczny cios w wieloletnich fanów marki Playstation. Widać że potrzebują kasy, Microshit plądrował kieszenie posiadaczy przez całe 8 lat trwania siódmej generacji i dorobił się na tyle, że mógł leżeć do gory brzuchem i pozwolić sobie na DRM-y i inne bzdurne obostrzenia bez ryzyka że mogą na tym stracić.
Myśle że Sony dopiero dochodzi do tego momentu gdzie MS był jakiś czas temu i mam nadzieje, że odwrotnie jak na przykładzie xboxa360, SOny nie położy lachy na użytkowników i dostarczy nam za te pieniądze więcej gier, więcej promocji, więcej możliwości i usług.
O gry jestem spokojny, o ile Sony swoimi prezentacjami nie powaliło mnie na kolana, tak MS w ogóle nie wzbudził we mnie żadnych emocji, tak wiem że Sony jak nie na ten moment, to w przeciągu parunastu miesięcy dostarczy nam jeszcze więcej świetnych execlusivów co pokazało podejscie do PS3. Liczyłem po cichu na nowe marki od ND, choć wiadomo że chłopaki coś dłubią bo Sony zlecało swoim deweloperom po minimum jednym nowym projekcie na konsole następnej generacji to trzeba jednak czasu by nie wypuścić bubla. Może nie wczoraj i nie jutro, ale na następnym E3 w 2014 roku Sony zaprezentuje produkcje nowej generacji powinny ruszyć pełną parą i dopiero wtedy zalew nowych projektów.
...no to już wiem, którą konsolę sobie zakupię;)
W PL rozkład sił - z podwójnie oczywistych względów -wyglądał będzie pewnie następująco:
75%-25% na rzecz PS4
@Thun -> skoro będzie Region Free to za PS4 przyjdzie nam zapłacić jakieś 1280 zł ( na dzień dzisiejszy ) oczywiście + przesyłka ktora nie powinna wynieść wiecej niż 50$ jeśli chodzi o sklep typu BestBuy! :) no chyba że ma sie kogoś w USA to przesyłke można nadać nawet za jakieś 30$! sweeeet!
Thun ty to jesteś jednak jebnięty srogo koleś nigdy nie użyjesz ? nawet do kierowania menu będziesz używał ignorancie jeden
[79] Jaką jedną dziesiątą, taki Total War kosztuje 150 złotych, w żadnym przypadku to nie jest jedna dziesiąta ceny gry konsolowej. Chyba, że liczysz to w taki sposób nowa gra konsolowa kontra stara gra pecetowa w przecenie na steamie. Na pececie się kupuje głównie nie pod wpływem preferencji tylko pod wpływem ceny.
Jak się ma mózg to się kupuje tanio. Półroczna gra jest twoim zdaniem stara?
Przelicz sobie. Na starcie masz nowość na PC za 100-150 zł, a na konsoli 250 zł (na razie bo ile będą kosztować gry na nowe konsole w Polsce to jeszcze nie wiadomo), za pół roku ta sama gra na PC jest do kupienia nawet za 15-30 zł a na konsoli za 100-200 zł.
Owszem nie jest to może 1/10 ale blisko i nie zmienia to faktu że i tak masz grę o wiele taniej, a przecież konsole kupujesz po to aby na niej grać a nie patrzeć się na nią. No chyba że grasz przez miesiąc w tą samą grę po 20 razy - tylko po co?
Egooo -> Wybacz, ale jebnięty to co najwyżej możesz być Ty.
Mam płacić ekstra żeby móc korzystać z menu machając rękoma? Skoro _TO SAMO_ mogę zrobić padem, taniej. I to niby ja jestem jebnięty... jasne...
malinowy1990 -> Niestety nie będzie tak kolorowo. Sprawdziłem przed chwilą Amazon.com, preorder + wysyłka + "Import Fees Deposit" - 511$. Więc pozostaje tylko ktoś na miejscu w US.
pozamiatane. Sony zrobilo wszystko to czego chcieli gracze. przyjazna, offline, uzywane gry, tansza - czego chciec wiecej?
PierwszyWolnyJestZajęty
Za pół roku ta gra, znam tą śpiewkę, tylko że za te pół roku serwery powyłączane, brak mozliwości gry online, gra spierdolona itak dalej
[95] Kovalow117 Wlacz mozg, jesli masz. gra spierdolona - to na PC wychodza patche, mody i usprawnienia. Na konsoli grasz w to co dostales i tego nie zmienisz.
@nagytow
Co nie zmienię tego że powyłączają serwery bo im się nie opłaca ich utrzymywać? No masz rację, nie zmienię tego! A ty zmienisz?
[96] patche sa tez na konsolach ale widac, ze nigdy nie miales z nimi stycznosci
Mam pytanko: czy wie ktoś jak będzie wyglądać uiszczanie opłat PS Plus? czy będzie można dokonywać tego za pomocą kodów? czy konieczna będzie karta kredytowa? orientuje się ktoś? Pozdrawiam
PS: Ryu8
"Koleś na zdjęciu ma minę jakby mu coś na nogę zleciało." o jakim zdjęciu mówisz?
@nagytow
Patche i usprawnienia wychodzą również na konsolach i to od lat, mody do niektórych gier można i na konsolach tworzyć. Gdzie ty byłeś przez te lata.
PierwszyWolnyJestZajęty
Przecież ci tłumaczę, jeśli zależy ci bardziej na cenach gier niż na swoich preferencjach i bardziej ci zależy na ogrywaniu gier niż na kupowaniu i posiadaniu ich możesz wykupić sobie abonament ( roczny w cenie jednej nowej gry konsolowej). Na rok, 3 miesiące lub miesiąc. W trakcie tego abonamentu dostajesz co miesiąc kilka pełnoprawnych gier (3) oprócz tego kolejne trzy tytuły roczne. Po kilku miesiącach tych gier na tyle potrafi się nazbierać, że można mieć trudności z ich ograniem.
Ogólnie mam wrażenie, że jak dotąd Sony wygrało, przynajmniej jeśli chodzi o klientów w Europie. Nie licząc ograniczeń, to 75% funkcji dotyczyło jedynie mieszkańców USA. Jak trochę potanieje, to prawdopodobnie skończę z nową konsolą Sony w domu.
Jedyne co mi się nie podoba, to opłaty za granie online, które było jedną z największych zalet PS3.
Tak w ogóle PS4 posiada kompatybilność wsteczną?
Wie ktos jaki dysk twardy bedzie mial PS4 w dniu premiery bo nigdzie nie moge znalesc takiej informacji?
Sony ostatecznie udowodniło że wyraźnie wyciąga dłoń w kierunku graczy, starając zapewnić im jak największy komfort i niczym nieskrępowane możliwości grania w swoje ulubione gry. Wielkie słowa uznania dla Sony za taką decyzję, która udowodniła że dla japońskiego koncernu to gracze niezmiennie są oczkiem w głowie a PlayStation 4 jest ukoronowaniem tego stwierdzenia. Co do samego wyglądu to zarówno Xbox One jak i PS4 w moim odczuciu prezentują się bardzo przyzwoici, z niwielką przewagą dla PS 4 za jej bardziej smukły i oplywowy kształt.
Nie wiadomo nic na ten temat, poza tym, że ma być. Ale według mnie teraz 500GB to minimum.
The PlayStation 4 offers a 500GB hard drive, the first official word to have surfaced about what kind of storage capacity gamers can expect from the next-generation unit. There’s no final word on the weight and physical dimensions yet, but the estimates peg it at 275 × 53 × 305mm. As expected, the device will ship with a DualShock 4 controller as well.
The PlayStation 4 will see 8-cores of AMD Jaguar processing power, as well as next-gen AMD Radeon graphics and 8GB of memory. There’s said to be 2x USB 3.0 ports, as well a single AUX port. There’s also Ethernet for wired Internet connectivity, and Bluetooth 2.1 EDR for hands-free interaction with the gaming console.
Ja wybieram PS4. Na pewno nie od razu - cena musi spaść, wszystko musi nabrać rozpędu i wtedy zobaczymy jak sprawa wygląda. Nie rozumiem polityki MS - nie chcę Kinecta. Dlaczego mam za niego płacić 500zł? W ogóle ten system sterowania xboksem za pomocą kinecta. Mam wrażenie, że bedzie troche jak z licznymi ficzerami od Apple. Niby da sie cos zapisac w kalendarzu itp, ale kilka razy szybciej zrobisz to używając "notatek".
2 porty USB to jakiś żart :/ w Slimce jest o 2 za mało
Uwielbiam E3 i pokazy nowych konsol. Podoba mi się wygląd PS4. Elegancki sprzęcik. W ogóle wszystkie trzy next-geny są moim zdaniem ładne. Konferencja Sony była ciekawa, świetne były pociski w stronę Microsoftu, ale gierkowo bardziej mi się podobała konfa M$ (MGS V zachwyca). Zasadniczo interesują mnie wszystkie nowe konsole, ale jako pierwszą kupię PS4. Cena bardzo mi odpowiada. Pozostaje jeszcze pytanie o premierę w Polsce. Chciałbym na luziku kupić sprzęt bez czekania i sprowadzania z zagranicy.
Ludzie jaja sobie robicie >? to wygląda gorzej niż xbox dekoder one .
to wygląda gorzej niż xbox dekoder one
Kwestia gustu. Z tego co było widać gość trzymający na rekach to ps4, wielkościowo może troche większe niż kartka A4. XBONE to wielkość VHS lat 90'.
Na stronie Muve można już składać preordery na konsolki
PS4 - 1700zł
XOne - 2100zł
Słabsze bebechy (czyt. multiplatformy będą lepiej działać na PS4) i zamiast niższej ceny dopłata 500zł za szpiegującego Kinecta. Przekonałeś mnie Microsofcie.
Jeden mała prośba, zanim zadacie pytanie przeczytajcie cały artykuł od A do Z, ze zrozumieniem, a potem pytajcie. :)
Wygląda jak magnetowid i trochę przypomina PS2 Slim. Żadna rewelacja jednym słowem... Nie wiem po co zrobili PS4, PS3 i tak jest super...
Konsola i pad wyglądają bardzo słabo. Ale wcale nie gorzej niż X1.
A cena, brak utrudnień itd dyktują rozsądkowi, że ps4 to jedyna opcja.
Trochu boli abonament za multi :/ Na szczescie PS+ jest dosyc tani i daje sporo darmowek/obnizek.
Cóż, to było do przewidzenia - Sony jednak tak głupie jak M$ nie jest aby sobie strzelać w stopę, a M$ od razu walnął sobie w głowę.
Widać, że nowa generacja stawia na klasyczny wygląd, jednak imo to PS4 lepiej się prezentuje, no i dodatkowe plusy jak brak stałego dostępu do neta, używanie gier bez problemu, brak blokady regionalnej. Sony tym samym zgarnęło całą pulę i naprawdę zastanawiam się kto skusi się na XOne?
Abonament za multi? cóż, jeśli PS4 nie potrzebuje stałego dostępu do neta, to jeśli ktoś gra tylko singleplayer, to abonament odpada. A w przypadku XOne jest on chyba wymagany? (łączenie się z netem co 24h)
Tak więc ktoś kto gra głównie w multi, to łączenie co 24h w XOne nie powinno być dla niego problemem, gorzej jeśli woli grać w SP, a sporadycznie w MP - wtedy PS4 jest rozwiązaniem idealnym (zresztą wg mnie jest rozwiązaniem najlepszym, bo jak net padnie, to można grać ile się chce, bez obaw, że konsola się zbuntuje bo nie może się połączyć z netem w celu wysłania/sprawdzenia danych)
btw. PS4 nie ma TV? <shock> :O
Słowem podsumowania: Xbox One R.I.P. aka GO HOME, etc.
Chwila...czyli aby zagrać sesje mutiplayer w jakiejkolwiek grze to muszę uiścić opłatę?...zostane na PC i ps 3 :P
Jak chcesz zagrać w Multi zapłać... X1 nie kupię bo tam zamiast kupować gry to mamy opcję wypożyczania gier. Tandeta jednym słowem... I w Sony i w M.
[101] Shrike Hehe mam i X360 i PS3, nie siedzialem pod kamieniem :) Skrot myslowy, chodzilo mi o custom/community patche itp. Zreszta i tak na PC wszystko latwiej zrobic.
Zreszta, o ile w przypadku PC internet to standard, to z konsolami nie jest juz to tak oczywiste. Duza czesc moich znajomych nie ma konsoli podpietych pod siec, bo graja tylko single player albo w kilka osob przed tv.
O ceny tez nie ma sie co klocic. Promocje na Steamie czy Amazonie pokazuja to bardzo dobrze. Gra po 3 miesiacach od premiery moze byc o 33% a nawet 50% tansza.
Chwila...czyli aby zagrać sesje mutiplayer w jakiejkolwiek grze to muszę uiścić opłatę?.
Musiz być subskrybentem PS+
60pln za 3 miesiące
200pln za 1 rok = 17pln na miesiąc
Niestety coś za coś, ale ilość subskrypcji z roku na rok stale rośnie mimo, ze na ps3 gra się za free w MP, to pokazuje że i tak nie stanowi to problemu. Mimo wszystko są ludzie dla których wielka zaleta było granie online za free.
Wszystko na razie fajnie pięknie. Ale Płatne multi było tylko kwestią czasu, Sony przespało generację i teraz już nie odpuści kaski. Poza tym , co do DRM - to i tak pewnie będzie kwestia wydawców i producentów gier. Online Passy na bank będą obecne. M$ czy Sony mogły nawet "umyć rączki" jak Pocjusz Piłat, ale obydwie firmy dały możliwości w swoich maszynkach dla wydawców, by mogły sobie te gry "zabezpieczać"....
Mi tez wyglad sie nie podoba ale co tam, bedzie gdzies w rogu lezal na blacie czy cos wiec bedzie ukryta :)
[127]
Wlasnie cos mi sie z cenami nie zgadzalo. Pod artykulem (tym czy innym) byla mowa o 30pln za miesiac, a jak kupowalem 3 dni temu infamous2 na PS3 to cena byla ciut nizsza. Faktycznie, PSN dla nas nie jest zbyt drogi. Chyba, ze podniosa cene...
Wlasnie cos mi sie z cenami nie zgadzalo. Pod artykulem (tym czy innym) byla mowa o 30pln za miesiac, a jak kupowalem 3 dni temu infamous2 na PS3 to cena byla ciut nizsza. Faktycznie, PSN dla nas nie jest zbyt drogi. Chyba, ze podniosa cene...
Cena zostaje nadal taka sama co było powiedziane pod koniec konferencji.
@UP
Kamerki nie ma w zestawie. gdyby była w zestawie z ceny 399 zrobiłoby się 460.
Kamerki nie ma w zestawie, ale za to konsola jest tansza niż XBONE
Czyli poza DRM konsola wcale nie różni się od Xbox One. Nie wiem czemu wszyscy piszą, żę Sony wygrało.
[136]
DRM, (almost) always online, cena, to czym xboty lubily sie chwalic: flaki (PS4 jest znacznie silniejszy niz x1), dodatkowe uslugi (jak komus na tym zalezy) takie jak gaikai czy netflix nie wymagajacy dodatkowych oplat (PS+). Ot takie podstawowe roznice.
Czy tylko mi PS4 przypomina Xbox One ? Nie wiem, czym się kierowali twórcy jednej jak i za równo drugiej konsoli ale kanciasty kształt mi się w ogóle nie podoba. Nie jestem posiadaczem żadnej konsoli ale jeśli miałbym wybierać między PS a X-em to wybrałbym Playa. Cena, lepsze exclusivy...
Asmodeusz -> Popraw mnie jeśli się mylę ale bo o ile mi wiadomo to:
- Netflix wymaga abonamentu, no a u nas i tak go nie ma :)
- Gaikai będzie również wymagał opłaty za gry - przecież nie będą ich rozdawać za darmo. No i to i tak "kiedyś w 2014 w USA, a reszta świata... kiedyś tam".
Czyli poza DRM konsola wcale nie różni się od Xbox One. Nie wiem czemu wszyscy piszą, żę Sony wygrało.
No ja wiem że jesteś użytkownikiem x360, ale tym razem MS zawaliło sprawę i zrobili sprzet i gorszy, droższy, z polityką pazerności (poniekąd nie do przyjęcia) Czas spojrzeć prawdzie w oczy a nie na zasadzie ślepo obstawiaćza czymś bo się posiada.
flaki (PS4 jest znacznie silniejszy niz x1)
A w czym to PS4 jest lepsze poza pamięcią RAM?
mam pytanie - co znaczy że zniesiono podział regionalny? czy to znaczy że mogę kupić tylko gry spoza europy czy chodzi też o samą konsolę? czy jeśli kupię PS4 w USA, będzie działała w Polsce? u nas jest system PAL, w Stanach NTSC. PS4 z usa będzie normalnie u nas działać? bo poważnie zastanawiam się nad sprowadzeniem jej. 400 dolarów to niecale 1300 zl (plus przesylka jakieś 100 zl) razem 1400 zl!! w polskich sklepach to będzie 1700-1800 zl.
[139]
1. przeczytaj jeszcze raz :) mowilem o dodatkowych oplatach (poza abon. netflixa) jak PS+ czy x gold, z tego co zrozumialem na x1 musisz jeszcze oplacac abonament dla MSa (ale moge sie mylic, popraw mnie jsli nie trzeba)
2. nigdzie nie zaprzeczylem temu (ta czesc z abo dotyczy tylko netflixa - wyraz to "wymagajacY" a nie "wymagajacE" co by sugerowalo liczbe mnoga)
Dodatkowo ostatnio okazalo sie, ze x1 bedzie prawdopodobnie underclockowany czyli jeszcze wolniejszy niz zakladano.
[142]
wiesz ze w PS3 nie bylo podzialu regionalnego? Poza kilkoma tytulami (ktore mozna policzyc na palcach jednej reki), jesli kupiles gre w stanach to dzialala u nas.
No ja wiem że jesteś użytkownikiem x360, ale tym razem MS zawaliło sprawę i zrobili sprzet i gorszy, droższy, z polityką pazerności (poniekąd nie do przyjęcia) Czas spojrzeć prawdzie w oczy a nie na zasadzie ślepo obstawiaćza czymś bo się posiada.
Prawdopodobnie nie kupię żadnej z tych konsol, ale jakbym miał kupować to bym wybrał Xbox One. Znajomi będą kupować XOne, no i pad jest dla mnie wygodniejszy. Gry na obie konsole będą takie same, oprócz exclusive'ów.
Dodatkowo ostatnio okazalo sie, ze x1 bedzie prawdopodobnie underclockowany czyli jeszcze wolniejszy niz zakladano.
No dobra, może i PS4 będzie odrobinę lepszy niż XOne, ale zobacz na obecną generację. Porównaj sobie dowolną grę multiplatformową na PS3 i Xbox 360. Wyglądają identycznie mimo, że PS3 jest mocniejsze.
Kwestia tego, którą konsole kupują znajomi, wybór pada i exclusive'ów. Każdy wybierze inną konsole.
[143]
No dobra, może i PS4 będzie odrobinę lepszy niż XOne, ale zobacz na obecną generację. Porównaj sobie dowolną grę multiplatformową na PS3 i Xbox 360. Wyglądają identycznie mimo, że PS3 jest mocniejsze.
Alez ja o tym doskonale wiem :) Napisalem przeciez: to czym xboty lubily sie chwalic: flaki . Ilekroc porownywano PS3 i X360 zawsze byla tona jeczenia jaki to X360 jest zajebisty, bo ma ciut lepsze wnetrznosci (a roznicy w grach od lat nie ma prawie zadnej). Teraz PS4 jest znacznie szybszy od x1 i? i nic. Ale xboty stracily argument :)
Jak przy premierze X360 i PS3 wygrał Xbox, tak w tym momencie bez wahania brałbym PS4
Ilekroc porownywano PS3 i X360 zawsze byla tona jeczenia jaki to X360 jest zajebisty, bo ma ciut lepsze wnetrznosci (a roznicy w grach od lat nie ma prawie zadnej).
Z tego co wiem to PS3 ma lepszy sprzęt, ale trudniej się na nie tworzy gry.
Ale xboty stracily argument :)
To samo można powiedzieć o PS4. Płatny multiplayer. Obie konsole coraz bardziej się upodobniają.
Nie wiem, nie znam sie na sprzecie i dynda mi to :) Faktem jest, ze kilka lat temu multiplaty wygladaly sredniawo na PS3.
To samo można powiedzieć o PS4. Płatny multiplayer.
Ah i z tego powodu powinienem kupic x1, ktory tez... jest platny? Dodatkowo widze, ze masz male pojecie co wchodzi w PS+. Mala podpowiedz: w ramach PS+ dostajesz co miesiac "darmowa" (tak, placisz abonament) gre do pobrania. Ogolnie gdybym gral na PS3 czesciej niz raz na 2-3 miesiace, mialbym ciagle oplacony PS+ bo po prostu ten byznes sie oplaca :) Nie mowiac juz o tonie znizek na gry (kupujac JEDNA gre z PS Store oplaca ci sie juz kupic abonament na 3 miechy i wyjdziesz na zero albo i na plus)
EDIT:
podsumowujac:
X1: placisz za granie
PS4: placisz za granie + dostajesz co miesiac jedna gre w ramach abo + dostajesz od zajoba znizek w sklepie
Ja powiem tak.
Może i do kupna next-gena u mnie daleko, bo i do premiery jeszcze trochę czasu zostało, ale na obecną chwilę jestem za PS4.
I mówię to jako dotychczasowy fan Xboxa i wieloletni posiadacz Xboxa 360. Do wczoraj byłem przekonany, że kupię XboxaOne.
Ale Sony mnie chyba przekonało. No sorki, jeżeli mam zapłacić 400 zł mniej i otrzymać konsolę o takiej samej(a może ciut ciut większej) mocy a przy okazji dalej będę mógł kupować używane gry i sprzedawać je po przejściu bez problemu, no to wybór jest dla mnie prosty. Pod względem ekonomicznym Sony po prostu niszczy Microsoft i tyle.
Oczywiście, dla kogoś pieniądze mogą nie mieć większego znaczenia przy wyborze konsoli, dla mnie jednak mają i Sony batalię wygrało zdecydowanie i niemalże przekonało mnie do siebie.
Microsoft strzelił sobie w stopę z tym, że za używane gry dodatkowo trzeba zapłacić w dodatku wyższa cena. No i masa zbędnych dla mnie bajerów w tym Xboxie. Ja chcę konsolę do grania, do niczego więcej.
Oczywiście tak jak mówię, do premiery daleko i jeszcze zdanie mogę zmienić, no ale naprawdę nie wiem co by mnie musiało skusić, bym jednak wybrał droższą konsolę i w sumie, bez możliwości kupowania używek(bo bym nie kupował by potem płacić:/).
Minus jaki widzę w PS4 to to, że za grę przez neta trzeba będzie teraz płacić. Cóż, poszli w stronę M$. No ale to można jeszcze przeboleć.
Na ogół nie jestem konsolowcem, bo obecna generacja pozostawia wiele do życzenia, ale gdybym już faktycznie miał kupić jakąś nową konsolę, to byłoby to PS4. Szitosoft zdziera z ludzi kasę na potęgę (fakt faktem, Sony też, ale nie przy każdej durnej okazji), wkurza ludzi z DRMami i innymi pierdołami.
Jak chcę oglądać telewizję to wyłączam konsolę, a nie płacę więcej, żeby móc oglądać telewizję i w coś grać (na konferencji i tak wyglądało to, jakby film w tle się nie pauzował po włączeniu gry z powrotem).
Fakt, że PS4 jest też silniejsze sprzętowo i TAŃSZE od Xkloca też nie pomaga M$.
Xbox cofnął się o całe trzy generacje, a przynajmniej takby wynikiwało z nazwy.
"Xbox, go home. You're drunk."
Klapa totalna, Microsoft. Klapa!
Ah i z tego powodu powinienem kupic x1, ktory tez... jest platny?
Nie, kup konsole która ci bardziej pasuje. Próbuje tylko wytłumaczyć, że te konsole się prawie nie różnią. Wszyscy teraz tutaj piszą jakie to PS4 jest wspaniałe. Jakbym miał kupować konsole to bym patrzył na: konsole którą kupują znajomi, który pad bardziej mi się bardziej podoba no i który zestaw exclusive'ów mi bardziej odpowiada. No i cena. Tutaj raczej wygra PS4, ale poczekałbym na oficjalne ceny.
[150]
"prawie" robi roznice. W tym wypadku BARDZO dużą.
EDIT:
oczywiscie konsole kupuje sie pod exy, ale tutaj MS tez nie zachwyca - kolejne Halo mnie nie rusza, Forza nie interesuje, cala reszta pewnie bedzie majkrosofotwym exem, czyli dostepna na PC. Mam PC.
Widać, że PS4 Eye nie będzie tak potrzebne w konsoli, dlatego dają je oddzielnie. Gdyby jednak dołożyli ją do konsoli, to mielibyśmy już mniejszą różnicę cenową.
PlayStation 4 ma teraz naprawdę silną pozycję w wyścigu z X-klockiem. Ich PR jest po prostu lepszy. ;) Do tego PS4 to będzie najzwyczajniej konsola dla graczy, a Xbox One wygląda jak PC z zamkniętą architekturą, a.k.a. domowe centrum rozrywki.
Czekamy na premierę, ale osobiście zacieram rączki na konsolę Sony! Przynajmniej na ich konferencji większość produkcji były exclusive'ami, a nie multiplatformówkami. :D No i PS Plus pomimo obowiązkowych opłat, będzie oferował całkiem sporo. Jestem za! :)
Sony wygrało, nawet z płatnym multi.
mam pytanie. Czy jest jakaś informacja czy będzie można gry z ps3 odpalić na ps4 ?? X360 nie ruszy na X1 nie wiem jak to się tyczy sony
@ pwerc4
Wstecznej kompatybilności sensu stricte nie będzie. W 2014 w US zacznie działać granie w chmurze idzięki temu będziesz mógł grać w gry z PS3 na PS4 (pewnie trzeba je będzie kupić w PSS). Nie wiadmo, kiedy ta usługa będzie w EU
@ oskar
nie porównuj xbl do ps plus. proszzzz
Mi się jakoś PS4 bardziej się spodobało, więc raczej jakbym miał kupować next-gena, wybrałbym nowego ps'a. Ta sama sytuacja jak z X360 i PS3 kiedy również wybrałem konsolę od Sony.
THUN
- Netflix wymaga abonamentu, no a u nas i tak go nie ma :)
Thun już ci ktoś mówił że masz małe pojęcie odnosnie tego o czym się ostatnio mówi, albo prowokujesz.
Netflix i inne usługi nie będą wymagały opłat ani PS+. Informacja potwierdzona. Nie wiem... na jakimś zleceniu MS jestes czy co ?
podsumowujac:
X1: placisz za granie
PS4: placisz za granie + dostajesz co miesiac jedna gre w ramach abo + dostajesz od zajoba znizek w sklepie
No to masz stare info, bo na xboxie będzie to samo.
Posiadałem X360, byłem bardzo z niego zadowolony i była to moja 1-sza konsola, mimo wszystko teraz bez żadnych wyrzutów stanę się klientem SONY.
No to masz stare info, bo na xboxie będzie to samo.-->Użytkownicy GOLD-a będą dostawać gry, ale:
1. do premiery XONE
2. stareńkie tytuły jak Assasins creed 2, czy też HALO 3 (kto nie grał w Halo 3 posiadając X360...)
jaki wypas ps3 już po tobie lol
Czyli jak to teraz? Nie będzie możliwości grania przez multika bez opłacania ps plus tak jak jest teraz?
Pizystrat
"Do wczoraj byłem przekonany, że kupię XboxaOne". nie wierzę, że po tamtej sławetnej już konferencji chciałeś kupić Xkloca... tv, tv, television, watch tv... najwyraźniej microsoft ma naprawdę oddanych fanów, że dopiero E3 Cię przekonało do zmiany decyzji.
"i otrzymać konsolę o takiej samej(a może ciut ciut większej) mocy" ciut, ciut? przecież to będzie jakieś 40-50% mocniejsza konsola! więc o czym Ty tu w ogóle mówisz?
Xbox'a 360 sprzedałem bo miałem już dosyć wpieprzania nikomu do szczęścia nie potrzebnych aplikacji i skupianiu się prawie wyłącznie na kinekcie, a nowego xboxa nie kupie bo nie lubię traktowania klienta jako bezmyślnego portfela który na sam widok loga sika w majty.
SONY przegrało tą generację, bo było zbyt zarozumiałe wydając PS3, MS przegra ósmą bo klienta traktuje jak muchy od których najwidoczniej trzeba się opędzać.
Koniec końców PS4 dołączy do mojej kolekcji.
Ale z abonamentem żeby grać w multi to trochę pojechali po bandzie... Kupuję konsole za prawie 2 tysiące, kupuję grę za 200-250zł i jeszcze muszę zapłacić dodatkowe 30zł miesięcznie za to żeby sobie pograć w bądź co bądź najistotniejszą część gry typu Battlefield czy Killzone. Aż na myśl przychodzą mi pecetowe MMO.
Co mi się podoba w konsoli SONY:
- cena,
- nie muszę kupować razem z konsolą beznadziejnych gadżetów, których nie chcę,
- DRM free,
- brak konieczności stałego połączenia z netem,
- używki,
- exclusiv'y,
- a najbardziej to chyba, brak blokady regionalnej!!
Jeżeli gry będą sprzedawane w wersjach cyfrowych, to możemy liczyć na dobrze przeceny gier zza granicy. Sony Polska nie potrafi robić dobrych ofert, za to oferty zagraniczne często były lepsze. A jeżeli jeszcze do tego będzie można tanio kupić gry u ruskich to już w ogóle w siódmym niebie można być.
Co mi się nie podoba? Tylko płatne multi, które moim zdaniem też można przeboleć. Nie raz kupowałem Playstation + tylko po to, aby pobrać dobre gierki z niego. Jeżeli oferta PS+ będzie się trzymać na takim poziomie jak oferta PS+ na PS3, to można by rzec, że konsola nie ma wad. Może do wyglądu mogliby się trochę bardziej przyłożyć, ale ogólnie to konsola pod absolutnie każdym względem lepsza od XBO.
Ale jak to bywa, wolę poczekać aż się sytuacja rozwinie. Nigdy nie kupuje się konsol w dniu premiery, to jest moja podstawowa zasada. Kupię jak trochę zejdzie z ceny, wydadzą lepszą wersję, więcej exów się uzbiera no i na pewno nie wcześniej niż premiera Gran Turismo 7 :D
Zobaczymy jak wszystko rozwinie się w dniu premiery obu konsol. Teraz większość uważa PS4 za lepszą bazując na konferencjach oraz E3. Uważam, że nie wszystko jest jeszcze rozstrzygnięte.
Ok wiadomo, że ruch od strony M$ odnośnie pożyczania i odsprzedawania gier jest samobójczy jeśli ten system wejdzie w życie. Tylko... co jeśli deweloperzy jak Activision oraz EA uznają, że bardziej im opłaca się robić gry na X-One ze względu na większy zysk ponieważ każdy musi kupić nową kopię. Powiecie, że i tak ludzie kupią PS4 bo nie ma blokad itd. Chyba nie znacie Amerykanów zapatrzonych w swoje Jabłuszko oraz Xboxa.
Co do ceny to pewnie X-One kosztowałby tyle samo co PS4, gdyby nie Kinect. Kamerka do PS4 ma kosztować 49 Euro wiec doliczcie do tych 399 euro jeszcze 49. Niby nie jest to przymusowe kupowanie, ale jak mnie pamiec nie myli to na konferencjach było wspominane, że pady z PS4 mają takie o sobie światełko od frontu by kamerka mogła je wychwycić i urozmaicić rozgrywke. Tak więc tak czy siak ta kamerka będzie wymagana w pewnych grach.
@Stefandar -> kilka miesięcy po premierze na 100% będą zestawy PS4+dualshock (może nawet 2)+kamerka i wydaje mi się, że cena takiego zestawy byłaby w okolicach 1500-1800zł. Wracając do sprawy płatnego multiplayera to jakoś mogę przeboleć, od tego mam PC. Najwyżej w exclusiv'y na PS4 i gry tylko na konsolę nie będę grał.
[168]
Nie wymyślaj głupot, kamerka pseye nie bedzie wymagana do odpalania gier której jej nie uzywają. Kinect tak właśnie działa, dlatego to jest porażka. Jak kogoś stać na konsole to stać go na kamerkę, po co na starcie sztucznie zawyżać cene zestawu, ruch Sony w sprawie akcesoriów był przemyślany i tyle.
Tylko, że wydawcy mają g... do gadania odnośnie odsprzedaży. Jeśli Sony się nie zgodzi, to tego nie wprowadzą. Bo co wydawcy mogą? Odpuszczą sobie platformę PlayStation? Wolne żarty :)
Wspaniale :) Jest co prawda powód do smutku, czyli odpłatny multi ale tak jak ktoś wcześniej wspomniał te 17 zł na miesiąc (biorąc pod uwagę abonament na rok) jest do przeżycia a na dodatek dostanę fajne gry za free.
Posiadam x-klocka 1 oraz xboxa 360 (zamierzam również dokupić ps3 jak stanieją po premierze nowych konsol bo The Last of Us i Beyond: Two Souls oraz Planetside 2 nie zdzierże:) ) i wszystko wskazuje na to, że tym razem Microsoftowi podziękuję i stanę się niczym nie ograniczonym, wolnym i nie "dojonym" posiadaczem PS 4 od Sony.
To już przesądzone. Tym bardziej, że jak patrzę na wspieranie, jakość i ilość exclusivów na konsolach Sony to śmiem twierdzić że będzie ich więcej niż na M$.
A więc użyję (niestety) komendy głosowej: Xbox, GO HOME :)
Xbox360 miał to do siebie, że dzięki płatnemu dostępu do neta miał lepsza usługę niż sony. To tak jak z MMO, najlepsze są te gdzie abonament jest płatny. Tylko dziwi mnie, że Sony nadal chce dawać darmowe gry skoro był to przywilej posiadaczy PS+ na PS3. Teraz, gdy każdy musi płacić na PS4 za dostęp do neta wydaje mi się to hmmmm mało opłacalne patrzac pod kontem chapania kasiory.
Odpuszczą odpuszczą platformę Sony, wszystko zależy kto da więcej kasy. To tak jak z DLC do GTA IV oraz Cod'ów, które najpierw wychodziły miesiąc wcześniej na x360 i wiadomo, że chodzi tutaj o hajs który dało M$ na wyłączność. Najlepszym przykładem jest Insomniac Games, które zrobiło Spyro na PSX'a, Ratchet & Clank czy Ressistance dla Sony, a teraz oznajmili, że robi exclusiva na X-one "Sunset Overdrive" . Więc wydaje mi się , że kasa ma w tej branży bardzo duży wpływ na to co i kiedy wychodzi na danej platformie.
Stefander - mial, dobrze to ujales. Caly czas zreszta ma przewage w postaci cross-game-chat w stosunku do PS3, ale juz uslugi z PS Vita rozkladaja X360 na lopatki.
@up
Nie będzie, PS4 nie ma wstecznej kompatybilności.
Dopiero kiedyś w 2014 w USA zostanie uruchomiony streaming (dodatkowo płatny zapewne) z grami z PSX, PS2, PS3... a w Europie kiedy nie wiadomo.
Xbox360 miał to do siebie, że dzięki płatnemu dostępu do neta miał lepsza usługę niż sony
Ach te miejskie legendy o wyższej jakości usług live na xboxie, szkoda tylko że nie mające nic wspólnego z rzeczywistością :)
Tak
Wątpliwości co do nowej konsoli zostały rozwiane mam Xboxa 360, już wybrałem > PlayStation 4 rządzi *_* Xbox One > GO HOME!!!
Teraz nie ma co gadać która konsola rządzi, czy wygłaszać tym podobne komentarze. Zobaczymy jak będzie po premierze i czy wszystko bedzie wyglądać tak dobrze jak teraz lub tak źle jak teraz. Składanie pre-orderów na xbo czy ps4 to co by tu mówić strzelanie w ciemno.
Myślę, że ten filmik podsumuje raz na zawsze jaka konsola jest pożądana obecnie: www.youtube.com/watch?v=9JS1Fidt72s
Teraz jak juz zaprezentowano obie nowe konsole wiem ze ... nie kupie zadnej. Nie lubie byc dymany bez wazeliny, a to wlasnie zdaja sie robic oba koncerny.
A gawiedz pieje z zadowolenia jak jej dobrze :P
poltarku drogi, nikt nikogo nie zmusza, do kupna tej czy owej, czy w ogóle jakiejkolwiek konsoli, chcesz kupujesz, nie chcesz nie kupujesz, prosty wybór ;-)
poltar
To wystrzegaj się jakiejkolwiek w takim razie platformy, bo na każdej z nich próbują zarobić korporacje.
Do premiery jeszcze pół roku oba koncerny jeszcze mogą to spieprzyć lub polepszyć. Wszyscy i tak wiedzą, że konsole wybiera się dla jej exclusivów, bo reszta gier i tak zawsze były, sa i będą multiplatformowe. Są fani Halo, którzy nie zrezygnują z Xboxa własnie dla tej marki to samo sie tyczy sony i ich God of wara czy Uncharted.
No akurat ja nie kupiłem X360 dla jego exclusivów, kupiłem po prostu dla gier generalnie *_* PlayStation 4 też nie kupię dla jego exclusivów, ale generalnie dla gier, po prostu, a PlayStation 4 generalnie kupię dla tego że nie wymaga stałego łącza internetowego, by pograć sobie w singla, multi mnie nie interesuje ;-)
Widzę, że Sony utarło nosa pazernemu Microsoftowi. Polityka japońskiego koncernu zdecydowanie bardziej do mnie przemawia. Jeśli chodzi o wygląd konsoli to troszeczkę przypomina PS2, ale design nie jest elementem do którego mocno przywiązuje wagę.
Witam, powiedzcie mi proszę, czy jeżeli będę grał tylko w fife i zależy mi oczywiście na graniu online, czy również muszę płacić abonament ps+? To jest jedyna gra w którą gram i nie ukrywam, że myślałem nad zakupem konsoli ze względu na next gen fify14 na konsole, ale płacenie abonamentu 350 zł rocznie + gra około 200 zł, trochę to dziwnie dużo wychodzi
Oczywiscie ze nikt nikogo nie zmusza. Dziekuje za potwierdzenie mojej tezy o pianiu z zachwytu :)
Klient idealny to taki wlasnie, ktory daje sie rolowac, jest z tego powodu szczesliwy i prosi o wiecej.
I z tego wynika ze wlasnie dokladnie na to zasluguje :)
PS+ będzie obowiązkowy dla każdego użytkownika PS4, który będzie chciał korzystać z opcji online na tej konsoli.
poltar
Kiedyś na konsolach miałem takie możliwości, nowa gra za ponad 200 złotych lub używka którą mogłem dostać w jakimś rzadko spotykanym sklepie (allegro jeszcze nie było) gdzie nawet za używki pan sobie nieraz sporo życzył. Po pewnym czasie weszły jeszcze platynowe edycje za 109 lub 129 złotych. W tej chwili mam gry nowe w cenach 200 złotych,używki z wielu źródeł, odpowiedniki edycji platynowych które są w cenach 79 złotych, promocje edycji cyfrowych najczęściej w cenach 39 złotych i taniej lub gry w abonamencie, no i promocje w sklepach. Rzeczywiście moja sytuacja z czasem bardzo się pogorszyła.
A czy Sony wypowiedziało się na temat wstecznej kompatybilności ze starszą generacją? To jedyny powód który by mnie przekonał do kupienia tej konsoli.