Ja się nie dziwię :) przynajmniej graficznie zjada LOLA i przyjemność z gry większa przydała by się tylko opcja rozwoju postaci albo skili
ja tam nie wiem czym się podniecać :) komuś jaja rosną jak wie, że gra " w najpopularniejszą grę" ? każdy gra w co co lubi - Lol w swojej postaci jest już kilka lat DOTA 2 jest nowym produktem trochę nie dziwne, że ktoś chce sobie zobaczyć konkurencję. Ja póki mi się MOBA nie znudzi pozostanę przy LoL'u nie chce mi się od początku wszystkiego uczyć (championów, skilli, przedmiotów) bo i tak gram bez spiny 4 fun i jak na razie ten fun mam w lolu :) Już prędzej zainteresuje się Starcraftem
No ich chyba po*ebało... Wszędzie te klucze latają, ludzie mają ich po 100... Każdy zainstalował i pograł 5 minut, bo dostał, ale to nie znaczy, że jest graczem Doty.
Kolejne nic nie warte badania.
Nie jestem fanem tego typu gier. Absolutnie nie kręcą mnie baśniowe ludziki, stworki itd. Ale wiem, że wielu to uwielbia. Ze swojej strony powiedzieć mogę tylko tyle, że z ciekawości pograłem w DOTĘ i muszę stwierdzić, że coś w sobie ma. Graficznie wygląda naprawdę ładnie a i steam aż się cały trzęsie tylu ludzi w to gra.
dota 2 mnie nudzi, jakos wiecej akcji mam w lolu bo mozna czesciej skillli uzywac
I bardzo dobrze - konkurencja tylko sprzyja rozwojowi i mam nadzieję zobaczyć trochę nowości w lolu. W dotę pograłem kilka maczy i więcej grać nie zamierzam - to jak kupno samochodu z lat 70tych - niby fajnie ale nie ma wszystkich nowoczesnych "bajerów". Tak samo rażą po oczach wszystkie udziwnienia w docie z których w lolu zrezygnowano.
to ciekawe, bo steam jeszcze w tym roku opublikowal raport z którego wynikało że w dote gra "w szczycie" ok 200-300tyś graczy, natomiast w LOL'u jest jedno zero więcej.
Na czym niby sie ten raport opierał w takim razie?
Sam się ostatnio złapałem na tym, że jak mam do wyboru lola i dotę częściej gram w drugą. Wydaje mi się bardziej wymagająca i na prawdę lepiej trzeba ogarniać, zwłaszcza przedmioty, które mają umiejętności aktywne.
W LoLa znowu gra się trochę bardziej dynamiczniej i łatwiej.
A jeszcze niedawno wypróbowałem Smita i też pyka się przyjemnie.
Tak czy inaczej jest za dużo gier, by to wszystkie ogarnąć, a po pracy meczyk czy dwa po 30 min z przerwą robi się sympatyczny, zwłaszcza z piwkiem. ;)
Żeby nioe być gołosłownym raport ze strony steam z dzisiaj:
Current Players Peak Today Game
197,507 270,882 Dota 2
No rzeczywiscie przegoniło LOL'a.
Sprzed 2 lat tego może
FredgHar -> raport opiera sie na miedzy innymi statystykach xfire, wiec podejzewam ze na ilosci czasu spedzonej w grze. Przykladowo jesli w gre A wciagu ostatnich 5 dni "przegrano" 10 mln godzin, a w gre B w tym samym okresie 12mln godzin mozna zakladac ze gra B jest popularniejsza :)
btw. FredgHar podziel sie skad masz info dotyczace ilosci ludzi grajacych w lola np dzis w szczycie ? :P
Fajnie, ze wszyscy mowia o jakims tajemniczym raporcie, ktorego ani na GOLu ani w oryginalnym artykule nawet nie zlinkowano (tak, wiem ze platny). W skrocie - takie dywagacje mozna sobie wsadzic gdzies. "Jestem lepszy bo mowi tak tajemniczy raport, do ktorego tylko ja mam dostep" Tiaaaa
-> kilgur
Lol niestety nie prowadzi raportów oficjalnych tak jak steam że masz w każdej chwili wgląd w nie(przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo). TO że wiem że gra więcej opieram na raporcie wygenerowanym przez nich jakiś czas temu i zamieszczonym na FB bodajże.
Co do ilości godzin to tez nie wierze ze w dote uzbierało się ich więcej, bo wg ostatniego raportu w LOL'a ludzie przegrywają ponad milion godzin miesiecznie jeśli dobrze zrozumiałem.
Btw, nigdzie z xfire nie ma tego raportu zamieszczonego,w ogóle nigdzie nie ma oficjalnego potwierdzenia tego co napisano w artykule. CO więcej idąc tropem do źródła sam autor określa co najmniej dziwnym to że mimo rzekomego wzrostu popularności doty nie ubyło graczy lolowi. Owszem sam rynek graczy MOBA może się zwiększać ale jest to zastanawiające w tym przypadku.
Jesli posiadasz jakis link/potwierdzenie tego artykulu to zapodaj.
Synethic_Sky to samo można powiedzieć o lolu, z kosmosu ta liczba graczy... pomyśl ilu sobie utworzyło referale tylko dla punktów i po nabiciu 5/10 lvl (nie pamiętam) konto zostaje porzucone.
pawelek -> w raporcie lol'a bierze sie pod uwage nie tylko jak blizzard - ilość kont, ale indywidualnych unikatowych klientów aktywnie podłączonych. i w lolu takich klientow sa miliony. nie setki tysiecy.
W League of Legends może grać więcej osób niż w Dota 2, ale za żadne skarby świata nie uwierzę, że mają 32 miliony graczy. To jest po prostu niemożliwe.
No i bardzo dobrze, sam się przesiadłem z LoL'a na Dote po 2 latach.
gratulacje dla Valve ;D
O proszę specjalnie dal was znalazłem:
dla tych co english is problem:
Lol posiada ogólna liczbę 32mln zarejestrowanych kont(3x tyle co WOW). NATOMIAST 3 mln to liczba JEDNOCZEŚNIE grających osób. I to nie jest liczba jakaś tam najwyższa z średniej tylko uśredniona liczba. Może dziennie grać 2 mln a raz sie zdarzylo 4 czy cos w tym stylu, ALE i tak jest to KILKA RAZY więcej niż raporty na temat ilości osób grających w dote. Dlatego pytam na czym opierał się ten raport odnośnie doty?
A i ten raport jest wygenerowany do grudnia 2012. a mamy już praktycznie 1 kwartal za soba 2013. myślę ze niedługo możemy się spodziewać nowego raportu i jeszcze większych liczb.
Jest możliwe bo sam mam 3 konta- EUNE EUW i NA. A liczba kont to liczba globalna.
Z tym ze w WoW'a ludzie tez maja kilka kont(rafy srafy itp)
W WoW mało ludzi ma kilka kont, przecież za każde trzeba osobno abonament płacić. W LoL'u sam mam kilka kont, i loguje się na kilka dziennie, dużo ludzi też tak ma (kolega wbił w miesiąc 20 refów sobie), z tego co zauważyłem dużo ludzi lola nie wyłącza, dote 2 wyłączają bo klient doty ciągnie sporo zasobów sprzętowych.
To nic że trzeba płacić. 70 zł za 2 miesiące to dużo tylko w krajach bloku wschodniego typu polska.
Co do klienta LOL'a sie nie zgodzę. Akurat lol ma ten minus że ma skopany klient. Poza tym statystki dotyczą ludzi w grach nie w kolejkach/podłączonych do kont wiec tak czy owak twoja teoria tutaj nie pasuje.
ok powiedzmy ze rozumiem zwolennikow lola i doty2 , a teraz powiem na swoim przykladzie, w lolu na mecz czekam kilka sekund z samego regionu eu wschodni a w docie2 czekam na mecz 3 minuty mimo ze zaznaczylem regiony na calym swiecie , jakies wnioski ? :D
1 kwietnia już był.
W sumie mało mnie obchodzi, która gra jest bardziej popularna. Jednak z ciekawskiego punktu widzenia prawdziwość tego newsa wydaje mi się mało prawdopodobna. Jak już wklejono powyżej, w LoLa gra w każdym momencie ponad 3 mln ludzi. Na europejskim Steamie w tej chwili w Dotę gra 270k osób. To tyle to ludzi ogląda stream oficjalnych turniejów w LoLu. Jakby pododawać wszystkie Steamowskie rejony to pewnie trochę by się uzbierało. W artykule nie ma niestety absolutnie żadnego konkretu (liczb etc.), zaś strona Gameindustry coś nie działa.
Trzeba pamiętać jednak, ze Dota 2 jeszcze oficjalnie nie wyszła. Nawet jeśli łatwo o klucz do bety to sporo osób go nie ma i nie myśli nawet go zdobyć. Spokojnie mogę założyć, że D2 podwoi liczbę graczy od dnia premiery.
@Moje Granie
A konto w LoLu jest darmowe, i jeszcze więcej osób może się zapisać, pograć 5 minut i odinstalować :)
[18] Dla porównania na screenie liczba graczy Dota 2 --->
nawet jeśli te 3 miliony LOLa są przesadzoną liczbą, to różnica w liczbie graczy i tak jest ogromna, a cały ten raport okazuje się gówno warty.
@FredgHar - Wytłumacz mi panie wieszczu po co komuś w WoWie 2 konta ?
ten gosc FredgHa po prostu rozbraja swoja niewiedza ;D
W Chinach nie ma czegos takiego jak steam, oni maja dotke jako osobna gre i maja swoje wlasne serwery.
10 mln unikalnych graczy jest, a to jest dopiero 1/3 tego, co bylo w DotA jesli chodzi o scene Chin, pozdrawiam wszystkich ludzi ktorzy mysla, ze Dota to kopia LoLa )
Nikt nie chce zeby Dotka byla popularniejsza od LoLa, naprawde, nie chcemy dzieci ktorzy boja sie wyzywan i jak zostaja ogrywani to wybieraja latwiejsza gre )
hahaha ciekawe ile Valve zapłaciło za tą rzekomą popularność, beż żadnych dowodów, ba nawet podając fałszywe informacje.
Po pierwsze zdecydowana większość osób gra nie używając xfire czy też innego godzinomierza, więc naliczenia godzin przez rzekomą firmę, mogą być błędne
Po drugie sugerując się rzekomymi godzinomierzami, to wystarczy spojrzeć na http://www.xfire.com/games# gdzie to:
League of Legends
Rank: This Week: 1 / Last Week: 1
Hours: 111008
bije wszystko na głowę, kolejny przykład wielkiego godzinomierza http://raptr.com/dashboard/games gdzie to LoL zajmuje 4 miejsce w tamtym serwisie a DOTA 2 - 19. Niektórzy mogą się przyczepić, że dota jest świeższa, więc tak jak w xfire popatrzcie na tygodniowe zestawienie (w xfire LoL jest #1)
w raptr dota w tygodniowych godzinach zajmuje 5 miejsce, LoL - 2
warto nadmienić iż osoby mające połączone konto ze steamem na raptr.com mają automatycznie rpzesyłane staty godzinowe ze steama bez włączania raptr, zaś aby raptr zarejestrował godziny z LoLa, użytkownicy muszą mieć w tle włączonego klienta raptr.
Więc chcąc nie chcąc informacje o tym że DOTA 2 pobija popularnością LoLa są wyssane z palca, dla naiwniaków którym można wcisnąć każdy kit bez dowodów :D
@Bierzgal, get your facts straight, thx
@mblade,
Dota 2 jest niezalezna gierka na plycie DVD w Chinach gdzie gra w nia 10mln unikalnych uzytkownikow a dostep do niej jest ograniczony, pozdrawiam hejterow.
=>Inquisitio
Niektórzy na WOW'ie zarabiają, Na różne sposoby.
=>taboooooo
No Ty mnie też rozbrajasz. Pierwsze gimbazową składnią. po drugie gdzie napisałem żę steam jest wszedzie? To raz, dwa nawet jesli maja tam płytke i se pykają na lewo w to, to niestety nasz znawco nie ma szans by jakikolwiek raport to uwzględniał.. bo jak sie miszczu możesz domyśleć raport w wspomnianym artykule nie bierze pod uwagę jakichś serwerów-krzaków.
"10 mln unikalnych graczy jest, a to jest dopiero 1/3 tego, co bylo w DotA jesli chodzi o scene Chin, pozdrawiam wszystkich ludzi ktorzy mysla, ze Dota to kopia LoLa )
Nikt nie chce zeby Dotka byla popularniejsza od LoLa, naprawde, nie chcemy dzieci ktorzy boja sie wyzywan i jak zostaja ogrywani to wybieraja latwiejsza gre )"
ogólnie po tych zdaniach odnoszę wrażenie że - brzydko to określając - wbiłeś się z mordą w temat nie mając pojęcia o czym do końca jest mowa. Ba, śmiem twierdzić że sam nie masz do końca pojęcia co pieprzysz.
FredgHar-> Jesli dobrze pamietam Blizz zawsze podawal nie liczbe kont zalozonych, ale liczbe aktywnych kont (placacych abo). Co do lola i ich 31mln coz sam mam 3 konta na kazdym jestem przynajmniej raz dziennie :) od zawsze smiac mi sie chcialo z tego podawania kont przez riot :) W lol gra masa ludzi ale nie 31 mln :) dodac moge ze jak ktos uwaznie przeczytal ten raport obejmuje tylko europe i ameryczke i tu jest mozliwe ze jesli wliczyli ruskich do europy dota przegania lol, bo ruskich w dote gra naprawde duzo co widac po streamach samych rusko jezycznych ogladaczy bylo po 30-40k jak byly finaly starleadera. I nie zeby bylo ze jestem za jakas z gier bo gram w obie :P
onaX-> tylko jeden mi sie nasuwa jestes typem co wychodzil z gier i siedzisz w low priority queue :P + machmaking dziala w docie inaczej niz w lolu czyste hidden elo. W lolu na gre czekam ok 30s czasem nawet ponad minute mam dosc duze w/l ratio :) na drugim koncie gdzie mam slabe czekam pare sekund :) I to low priority queue to boskie rozwiazanie na gimbusow i rage quiterow :) po siedzi w kolejce za dlugo i pojdzie grac w lola :)
btw. widze ze FredgHar = fanatyk lola :)
Kilgur -> Blizz akurat robi fajne raporty pod tym względem że podaje wsio:) i do tego odniosłem te 32 mln - które są liczba miesięcznie aktywnych graczy, 12mln dziennie a 3mln jednoczesnie.
Tak czy owak dużo, i jeszcze daleko docie nawet jeśli by cały świat zliczyli.
Nie gram tu fan boy'a, grałem w obie gry obie maja zady i walety. Po prostu nie moge przyjac tego wyjetego z d... raportu do wiadomości. Głupia zagrywka marketingowa wg mnie i tyle typu "coraz wiecej gra w dote wiec rusz dupsko od tego coraz mniej popularnego LOL'a) co jest bzdurą. Bo jak samo źródło tego newsa mówi mimo poszerzenia bazy graczy doty, w lolu nie odnotowano tendencji spadkowej. Obie gry koegzystują... jakimś cudem nie odbierając sobie graczy(przynajmniej nie na tyle żeby to było gołym okiem widoczne).
@FredgHar - Blizzard podaje w statystykach liczbę kont aktywnych z opłaconym abonamentem, czyli nie liczy żadnych triali. Konta używane do botowania są banowane bardzo szybko, a banowanych kont Blizzard nie liczy.
Więc ponawiam pytanie, po co komu 2 normalne, opłacane konta w WoWie ?
Owszem wg. mnie LoL jest nadal o wiele popularniejszy od DotA 2, ale to nadal nie równa się sukcesowi WoW. Ciekawe ile z tych 30 mln, w ogóle płaci, ile to smurf konta itd.
FredgHar-> przez hmm ponad 8 lat liczba kont do wow oscyluje pewnie w granicach 30mln :) znam kupe ludzi ktorzy grali i przestali, na ich miejsce przychodzili nowi itd :) Rzeczywistej luczby unikalnych ip grajacych w lola nigdy nie poznamy, bo przecierz latwiej napisac ze mamy 31mln kont :P co z tego ze srednio na osobe wypadaja 3-4 konta :)
Inquisitio-> perm bany za botowanie to dopiero za ktoryms razem daja :) wiem bo sam raportowalem bota 5x w cata i typ znikal na tydzien i pojawial sie i znowu to samo, przez takie cos sam zaczolem kozystc z botow, nie zarobkowo tylko po to zeby uproscic pewne rzeczy w crafcie ktore od lat blizz ma w dupie :P Do tego siedzialem jakis czas na forum bota za kase i naprawde jak sie botuje z glowa, to niema praktycznie szans na bana :)
-> iNq
Tu nie chodzi o boty, bo tych porządniejszych i tak nie wytępią. Są różne sposoby na zarabianie, przewalanie itemów miedzy frakcjami, serwerami itp.
Są też konta na sprzedaż, oddane, pożyczone(kumpel ma 3 konta od osób które przestały grać - może wrócą może nie). A skoro maja wyrobione profki, kontakty itp to po co ma konta zawieszac? Pracuje w anglii wiec dla niego to są grosze.
Można jeszcze na różne inne sposoby z kontami kombinować(sprzedaż np golda z alegro).
Są też konta RAF. Zakładane i po miesiącu kasowane. Ale jak trochę grasz w wow'a to pewnie wiesz o co z RAF'em chodzi wiec nie bede sie zagłębiać w tłumaczenie.
-<Kil
No racja. Jest rotacja, ktoś sie ochajtał i przestał grać. Inny ktoś wyszedł z gimbazy, zaczal zarabiac to i zaczal w Wow'a grac. To normalne i nie twierdze ze te wartosci podawaqne w raportach sa akuratne:) ALe pokazuja jaka jest przepasc miedzy chociazby dot\a a lol'em
W ogóle co Ci durnie porównują... DOTE która dopiero wyjdzie i jest w fazie półotwartych testów a LOL który jest na rynku od lat i nawet sie TV doczekał. Samo to już bez sensu jest.
@Kilgur - Myślę, że liczba osób które zrobiły konto i grały przez miesiąc czy dwa jest o wiele większa niż 30 mln ;)
@FredgHar - Ale co z tego że istnieje handel kontami itd. ? Myślisz, że kont do LoLa ludzie nie sprzedają ? Skoro ktoś kupi i nadal gra to i tak jest 1:1 i statystycznie nie ma to żadnego znaczenia. I czy Twój kumpel opłaca wszystkie 3 konta na raz ?
Skoro konta RaF są po miesiącu kasowane to myślisz, że ktoś je liczy ? Zresztą wbrew pozorom ludzie kupują coraz mniej RaFów bo Blizzard coraz częściej je usuwa.
W ogóle co Ci durnie porównują... DOTE która dopiero wyjdzie i jest w fazie półotwartych testów a LOL który jest na rynku od lat i nawet sie TV doczekał. Samo to już bez sensu jest.
Inna sprawa, że te półotwarte testy to imo chwyt marketingowy bo jak ktoś chce to ma te klucze wszędzie.
@inq - Usuwają tylko te co jakiś duży wałek poszedł i są w stanie udowodnić. Np była akcja na koniec roku że blizard dostał zwrot na 1 mln USD rafów na któych dodatkowo były annuale D3. To sie wqrwili i zrobili z tymi największymi przewalaczami porządek. Ale mniejsze płotki dalej istnieją i istnieć będą.
Nie twierdze że kont z LOL'a ludzie nie sprzedają. Pytałeś po co ludziom w WOW'ie to odpowiedziałem:)
"Inna sprawa, że te półotwarte testy to imo chwyt marketingowy bo jak ktoś chce to ma te klucze wszędzie."
Temu użyłem określenia pół-otwarte:) - mimo że czegoś takiego nie ma. Troszkę jest dostęp utrudniony, ale jak ktoś ma choć odrobinę woli to max 5 min i ma inva.
Nie wierzę.
[42] +1
Szczerze mówiąc, to byście się wstydzili. Napisać, że ten raport jest płatny i dlatego nie możecie podać dokładnych danych...
Ja rozumiem koszty prowadzenia serwisu, itp. Ale na GOLu są abonamenty, a to badanie, zapewne, kosztuje standardowo 10-50 dolarów. Może więcej, ale kto wie :) Bardziej elegancko byłoby zatem napisać "nie mamy dostępu do pełnej treści raportu, więc musimy zawierzyć..."
Eh eh eh ;-)
FredgHar-> idas twoim tokiem rozumowania "w lola gra max 5 mln ludzi, bo 2 znajomych moich zrobilo po 50 referali, wiec pewnie wiekszosc tak zrobila" litosci ludzi ktorzy maja 2+konta w wow to nawet nie uzbieralo by sie na 1% :P Wow mial liczbe aktywnych graczy ok 10 mln jeszcze przed zmianami w rafach, do tego w normalnych krajach kto rafa kupi ? jak tam koszt abo to nie wiecej niz 2h pracy :P
Inquisitio-> Nieda sie odgadnac calkowitej liczby kont, a blizz pewnie nie poda chociarz moglby, bo konta musi trzymac do konca egzystencji gry na rynku.
@Nelf
Ten teks o płatnych raportach to akurat wzięli z oryginalnego artykułu. Wiec nie tyle GOL nie miał dostępu do tego płatnego raportu, co redaktorzy serwisu z którego ten wątpliwy artykuł wziął swój początek:)
@ Kil
No ok ale odnośnie czego to bo sie chyba pogubiłem?:) WOW niech se ma te nawet 12mln, nie twierdze ze tak nie jest. Kolega wyżej pytał tylko po co komu więcej kont wiec napisałem. I pewnie w tych 12mln jakis tam odsetek tego co jest napisalem.
Xfire Top Ten (godzin dziennie)
League of Legends 83,009
Call of Duty 4: Modern Warfare 45,718
Call of Duty 2 28,111
World of Warcraft 20,393
Guild Wars 2 7,614
Dota 2 6,685
World Of Tanks 6,318
Minecraft 6,190
Battlefield 3 5,860
Star Wars: The Old Republic 5,280
Dziękuje pozdrawiam...
No i nic dziwnego, Valve jest zdecydowanie bardziej profesjonalną firmą jeśli chodzi o esport. Dota 2 już w fazie beta jest bardziej zaawansowana niż LoL zarówno pod względem technologicznym jak i samej mechaniki gry, oraz wszystkich opcji dodatkowych wspierających rozwój esport'u.
FredgHar-> Odsetek ludzi ktorzy maja w wow 2+konta mniej niz 1%, odsetek ludzi ktorzy maja 2+konta w darmowej grze 50%+ chyba prosciej sie nieda
@ kossak
Powiedz proszę w czym jest zaawansowana bardziej?:) Bo grałem w obie(gram ale przyznam sie ze wiecej w LOLA i to znacznie).
Silnik graficzny DOTA ma gotowy + trochę usprawniony ofc ale mi sie osobiście nie podoba ta grafika., mechanika i postacie zapożyczone z mapki W3. Właściwości przedmiotów zapożyczone z oryginalnej doty.
LoL - Silnik graficzny leciwy a mimo to prezentuje się ładnie(mimo pewnych błędów związanych z wiekiem). Tekstury są wyraźne i dość realne w porównaniu do kreskówkowej grafiki DOTY. No i co ważniejsze Riot obiecał(i jak na razie sie wywiązuje) że z każdym większym patchem będzie sie starał silnik poprawić(kosmetycznie ofc, ale kto wie czy z czasem nie przygotują czegoś nowego?).
CO do samj rozgrywki, Ja jestem n00bem przyznam sie bez bicia. I powiem to co powtarzaja gracze którzy dużo w obu grach osiągnęli:
Krzywa nauki w LOL'u jest znacznie mniej stroma. Łatwiej sie nauczyć grać na JAKIMŚ tam poziomie i mieć z tego frajde. Łatwiej ogarnąć podstawy. W docie z kolei leszcze są jedzeni bez popicia i na prawdę ciężko ogarnąć pewne rzeczy(chociażby bardziej skomplikowany system przedmiotów). ALe to nie znaczy że DOTA jest w efekcie końcowym trudniejsza.
Easy to learn hard to master i na odwrót, słyszałeś kiedyś o tym określeniu? Tu pasuje jak ulał, obie gry są bardzo cięzkie do ogarniecia w stopniu zaawansowanym, jednak na poziomie podstawowym w lola się szybciej nauczysz grać to fakt.
Tyle ode mnie.
Btw Valve bardziej profesjonalna od riot jeśli chodzi o E-sport? Tego to już totalnie nie rozumiem.
chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że w LoL'a gra najwięcej graczy, a to że ktoś tam policzył, że jest inaczej to w ogóle nie ma się czym przejmować
W lola grałem sporo. I fajna gra. Prosta, każdy może pograć szybko łatwo i przyjemnie.
W dota2 próbowałem. Ale kurde po graniu w lola to nie ta bajka. Za duzo mechanizmów, za duzo postaci na wejscie dostępnych, za dużo opcji. Jakiś osiołek, jakieś buteleczki. Ciężko strasznie sie połapać w tym.
I tu jest problem z dota2. Za późno się ockneli, że można na tym zarobić na szeroką skale. Lol był pierwszy. przyzwyczaił ludzi do pewnego sposobu wyglądu moba itp. I teraz będzie bardzo ale to bardzo cięzko zmienić te przyzwyczajenia.
Dota2 jest:
-mroczniejsza
-skomplikowana
-za duzo opcji na poczatek daje
-JEST INNA NIŻ LOL.
I to są powody dla których ciężko będzie przekonać graczy lola by poszli grać w dota2.
Lol jest dla casuali, dlatego gra w niego tyle osób. Tylko w gry dla casuali gra tyle osób.(wow to wyjątek bo to 10 lat temu się zaczeło). A dota2 dla casuali nie jest. I dlatego sukcesu jej nie wróże.
A co do tych liczb, to sam mam z 10 kluczy do doty2. Wiec jesli oni każdy klucz liczą jako gracza to się nie dziwie że tak mają:D
Owszem wg. mnie LoL jest nadal o wiele popularniejszy od DotA 2, ale to nadal nie równa się sukcesowi WoW
Głównie dlatego, że w WoWie KAŻDY gracz płaci dużo, a kiedyś płacił jeszcze więcej + jeszcze musiał zakupić grę. Podczas gdy w LoLu jest wiele graczy, którzy nigdy nie kupią skina lub którzy kupią jednego, czy dwa.
@FredgHar ... Hmm To co piszesz o postaciach zapożyczonych z W3 oraz przedmiotach z gry DotA ( hmm eureka według mnie, btw. Co Ty myślałeś o grze DotA 2, że to będzie odrębna produkcja nie związana z Dotą?) przecież to jest przełożenie Doty tylko i wyłącznie na nowy system graficzny ( kreskówkowy powiasz ? Przepraszam za stwierdzenie ale "stary chyba grasz bez monitora", a tak poza tym LoL to co to jest ? Unreal Engine 3? według mnie to LoL jest kreskówkowy, a nawet anime lecz nie Dota 2), dodane fizyki postaci ( czas obrotu itp. czego w lolu nie ma) , nowy system wyszukiwania gier ( podoba mi się pięknie bo trolle grają z trollami ) brak tworzenia śmiesznych customowych gier gdzie ludzie banuja za nic ( oficjalne serwery W3 - battlenet oraz ich piękne banlisty ), a także patrzenie na LVL na serwerach Garena ( idiotyzm totalny )... A jedyne z czym się zgodzę to fakt iż LoL jest prostszy do ogarnięcia, a DotA wymaga o wiele więcej czasu... ( to jest być może ewenement LoLa, że każdy bez znajomości gry może grać i się bawić gdzie w Docie by tylko bluzgał i wychodził z gier)...
Moje osobiste zdanie -----> DotA > DotA 2 >>>>>>>>>>>> LoL xD
@jaalboja - pragnę przypomnieć, że DotA była o wiele wiele wcześniej niż LoL xD
FredgHar -> chcialbym cie uswiadomic ze Dota2 to remake Doty z w3 :P ma byc wszystko co w dotcie bylo :P
Nie mam nic do doty, ale wątpię, żeby to było prawdą. Musieli użyć bardzo dziwnych metod liczenia "aktywnych graczy" ;) Poza tym raportem żadne dostępne źródło nie wskazuje na większą popularność DOTY. Być może w przyszłości tak się stanie, ale Valve musi na ten moment jeszcze trochę poczekać :)
Informacje z dupy wzięte.
@FredgHar
Podczas tworzenia gry, RIOT powiedział, że gra będzie nastawiona bardziej na casual gaming. Dopiero jak zobaczyli że można z tego dużo kasy wyciągnąć, to zaczęli inwestować kasę w esport LoLa. Za to Valve od razu zaznaczył, że robi tą grę pod esport. I tak jest. W kliencie LoLa do tej pory nie da się oglądać toczących się meczy, co Valve (jak i dużo innych, fajnych usprawnień) od razu zaimplementował.
Poza tym, wyjdzie zapowiedzenie Doty 2 lata temu przyniosło dużo dobrego LoLowi od strony technicznej. Gdyby nie Dota, RIOT by nie wprowadził tylu ulepszeń do gry. Ale cieszy mnie to, bo zdrowa konkurencja jest zawsze zachwalana :)
@ ANIOL-> nie chce mi się polemizować z tym. Nie doczytałeś widocznie wszystkich postów do końca. TO raz, dwa bzdury piszesz - i nie nie będę pisał co jest bzdura bo nie chce mi sie z tobą polemizować jak pisałem jedynie to:
Fizyka postaci -> rotfl tylko tyle powiem.
Tłumacz se że nie mam argumentów albo sie nie znam - wisi mnie to.
Grałem w dote 1 i to jeszcze jak nie było zbyt wielu postaci dodanych. Porównywałem to jedynie w celu unaocznienia -> LOL mimo ze jest oparty na docie 1( w końcu to część grupy pracującej nad dotą stworzyła LOL'a) to jednak poszli w inna stronę niż proste ctr+c ctrl+v. Usprawnili system na różne sposoby, dodali nowe elementy. A sorry jeśli stworzyli nową gre od podstaw to nowy element typu wyszukiwarka która chodzi jak powinna to rzecz oczywista jak dla mnie. Przypomnę tylko znawcom że DOTA to była mapka stworzona przez fana gry, nie produkcja warta miliony tworzona przez sztab ludzi, którzy na dodatek mają połowę roboty gotowej, a reszte odwalają userzy w beta testach.
2 sprawa - jestem uczulony na grafike -> i dota 2 ma grafike kiepska. Jest to nowa gra oparta na cienkim silniku. Do tego głosy... nie wiem kto jest za to odpowiedzialny ale denne są w mojej ocenie i tyle( mówię o podkładanych głosach bohaterów,sama jakość dźwięków nie budzi moich zastrzeżeń). I to jest moje zdanie. Jeśli jesteś fan-boyem doty 1 to se bądź nie oceniam, tego samego wymagam w 2 strone.
@kil->
Chyba nie do końca zrozumiałeś mojej odpowiedzi co do twojego komentarza. Miałeś przytoczyć mi w czym niby ta dota2 taka zaawansowana a pociągnąłeś temat fan-boya zwracając uwagę na rzecz oczywistą która ten troll nadmienił.
Domyślam się że może coś być na czymś oparte, ale bezmyślne kopiowanie jak dla mnie nie ma przyszłości czego przykład masz chociażby w diablo 3 czy jakimkolwiek innym tasiemcu w któym brak jakiejkolwiek innowacyjności.
@Zyngi w dzisiejszych czasach to akurat rzecz oczywista że tam gdzie sie zwietrzy interes to sie temat ciagnie i doi ile się da. Ale LoL jak na razie oferuje cos i prosom i tzw. nubom. W docie 2 moze to nastapi jak wyjdzie finalna wersja i wiecej ludzi zacznie grac, teraz ciężko mi sie wypowiedzieć.
Btw jak nie idzie meczy oglądać? Kiedy ostatnio w Lol'a grałeś ? chyba dawno:)
Poza tym tez troche bzdury gadasz. To właśnie valve więcej skorzystało na tym ze LOL istniał wcześniej. Bo wiele pomysłów już istniało i wymagało tylko implementacji do gry, co w lolu bylo utrudnione z racji gotowego silnika (trza było sporo rzeczy przerobić i dostosować). Natomiast dota 2 od podstaw miała wytyczone cele, robiac od fundamentów grę ułatwiło im to sprawę. Także rzekłbym że było zupełnie na odwrót niż napisałeś.
A riot wprowadziłby i tak różne usprawnienia czy by dota była czy nie. Maja aż nadto siana na różne projekty i nie rozumiem po co mieli by pozostawić grę samej sobie skoro tworzac ja coraz lepsza(co sie dzieje teraz) tylko zyskują kolejnych graczy.
Co do e-sportu to DOTA 2 ma masę ciekawych usprawnień, które z pewnością pomagają, ale jest jedna rzecz, która sprawia, że nie daję rady oglądać meczy - grafika. Może do grania jest fajna i ładna, ale strasznie utrudnia śledzenie spotkań. Kilka razy próbowałem i za każdym razem odrzucała mnie ta oprawa. Wydaje mi się, że jest zbyt ciemna, jednocześnie ma za dużo efektów świetlnych i szczegółów. LoL był jednak wzorowany na Warcrafcie 3, a Blizzard świetnie wie jak tworzyć grafikę do e-sportowych rozgrywek. Zarówno W3, jak i SCII znakomicie to pokazują.
Co nie zmienia oczywiście faktu, że obie gry są świetne, ale do oglądania LoL i SCII są zdecydowanie lepsze IMO ;)
@FredgHar
Racja, dawno grałem. Wybacz, pomyliłem oglądanie meczy ze wsparciem dla powtórek :) I naprawdę wątpię, że RIOT wprowadziłby to wszystko. Jak grałem, to bardzo słabo im szło wprowadzanie nowych udogodnień. Dopiero odkąd Dota weszła do bety, to zauważyłem ile zaczęli wprowadzać nowości do gry. Oczywiście nigdy się nie dowiem tego, jednak przez ostatnie 2 lata zrobili bardzo dużo.
Ciekawy artykuł do przeczytania :)
http://www.rockpapershotgun.com/2013/04/10/anything-you-can-do-dota-2-lol-are-both-the-biggest/
No fajny reply kwiść. Jesli to faktycznie jest na rzeczyu to być może było by to prawdą. Ale fakt faktem mogli to uściślić od razu.
CO do grafiki to ja podczas gry ogólnie mam jakis problem w docie 2 z trafieniem w to co chce.. czy to na klikniecie na jednostki czy bohaterów. ale cóż starość nie radość 30 coraz bliżej może już wzrok nie ten:)
@FredgHar skoro twierdzisz, że piszę bzdury to z chęcią poczytam jakie?? tak btw. kiepski silnik? (closed beta ciągle usprawniana, a już marudzenie na silnik ) brawo... Tak jak ktoś napisał wcześniej ... Ewidentnie jesteś FunBoyem LoL'a
kwiść -> Napisalem to dokladnie w poscie 34 :P Co do ogladania coz prawda jest taka ze trzeba pograc troche zanim sie ogarnie co sie dzieje, niby zna sie zasady, ale jak sie troche pogra naprawde o wiele wiecej widac.
FredgHar-> zle sie domyslasz dota 2 to ma byc ta sama gra co dota tylko na nowym silniku :P jak juz przeniosa wszystko zapewne beda dodawac nowe rzeczy.
Jesli chodzi o zaawansowanie:
1. Engine doty2 jest o wiele bardziej dostsowany do tego co sie w grze dzieje, w lol np cala mapa ma jeden poziom dlatego nie da sie np przeskoczyc Kha'Zixem scian ktore z E rzuca Veigar lub sciany z ulti Tresha
2. System spectatora zjada ten z lola + mozna turnieje bezposrednio z klienta gry ogladac razem z komentarzem "slawnych" streamerow jak np Tobi
3. Replaye, jesli dobrze pamietam replaye sa zachowane na serwerach i mozna sobie ogladnac swoje stare gry + mozna je zapisac na dysku.
Na temat zaawansowania rozgrywki nie bede pisal, tak samo szata graficzna jednemu sie podoba drugiemu nie, imao kwestja gustu
Ogolnie gram w lola od bety, jedno co rzucilo mi sie w oczy to: RIOT ostro sie opierdalal do czasu wyjscia bety doty2. Smiac mi sie chce z tego, bo replaye z lola mozna nagrywac bylo zewnetrzym juz pare lat temu :P a tu nagle riot sie obudzil i testuja replaye :P to samo ze spectators mode gdyby nie dota pewnie w lolu by tego nie bylo tak szybko jak sie ukazalo. Ogolnie jestem zadowolony bo niema to jak konkurecja. Tak jak pisalem wczesniej gram w obie gry nie jestem jakim wielkim fanem Doty czy tez LoLa
Na stronie internetowej, z ktorej gol wzial te informacje pojawil sie updejt (oryginalna wiadomosc, jezeli ktos nie widzial, byla bardzo krotka oraz nie zawierala niczego konkretnego dlatego tez spotkala sie z flejmem):
"League of Legends sits at number one with 83,009 users, while Valve's Dota 2 is at number six with 6,685 users. " (sick, przeciez jeszcze przed chwila jedynym podanym przez nich zrodlem informacji uzytych do badan byly statystyki z x-fire!)
"Valve's live statistics on the Dota 2 Community Hub show 251,982 concurrent players in-game on Steam, while Riot stated in March that League of Legends has over 5 million peak concurrent players worldwide."
+ jakies tlumaczenia, ze dota2 sie stara a cala miazdzaca przewage popularnosci lola zwalili na obecnosc w Azji.
GOL to kopiuje piszac wyzej m.in.:
"Dota 2 najpopularniejszą grą PC w Europie i USA. Tytuł pokonał League of Legends i WoW-a"
"Do czasu premiery prawdopodobnie będzie już niekwestionowanym liderem rynku gier MOBA."
"Dota 2 pobiła grę League of Legends."
Kiepski redaktor czy faworyzowanie Doty nawet kosztem rzetelnosci a news z gameindustry jest jedynie chlamem do zaczepienia?
Osobiście gram tylko w Dotę i jakoś mi się nie widzi żeby była, lub nawet mogła być bardziej popularna w przyszłości, a co dopiero teraz. LoL jest grą bardziej przystępną, łatwiejszą do rozpoczęcia zabawy, łatwiejszą do nauczenia podstaw i osiągnięcia poziomu przeciętnego, co przekłada się bezpośrednio na popularność.
@Kilgur
Nie przeczytałem niestety twojego posta, bo tyle flejmu w tym temacie, że nie miałem siły wszystkie przeglądać :)
Pogram więcej i potem obejrze streamy. Może będzie lepiej ;)
Z GamesIndustry:
Riot Games has challenged DFC Intelligence's report and approached GamesIndustry International with its own statistics on the matter. According to a Riot Games spokesperson, League of Legends sees "over 500,000 peak concurrent players every day on just the EU West shard," which doesn't even touch on players in the United States. This is contrasted with the 325,879 players that Valve's Steamgraph shows as the all-time high for Dota 2 Beta.
To byłby dobry news na prima aprilis. Prawda jest taka, że DOTA2 nigdy nie pokona LoLa w kwestii popularności.
[72] Nigdy to zadne MMO nie pobije wow-a :) Blizzard Dota moze namieszac na rynku MOBA jak juz wyjdzie, gdyz duzo ludzi ma sentyment do gier Blizzarda :) Dota2 jest zbyt skomplikowana dla zwyklych casuali, wiec raczej popularniejsza niz LoL nie bedzie, co ma swoje dobre strony bo mniej n00bow bedzie :)
MOBĘ znam jeszcze z moda do pierwszego StaCrafta, nigdy ten typ rozgrywki mnie nie przekonywał. Próbowałem kolejnych wersji DOTA All-Stars do W3TFT, próbowałem HoN, próbowałem LoL-a. Dopiero wczoraj po tej wiadomości stwierdziłem, że czas odpalić też DOTA 2 do której byłem najbardziej sceptycznie nastawiony. A to główne ze względu na aferę z "ukradzioną" przez Valve marką i samą politykę tej firmy (przy moim dodatkowym złym nastawieniu do samej MOBY jako gatunku). Pierwsze 2 mecze były niesamowicie nudne. Gdy jednak w trzecim wybrałem w końcu postać której gameplay bardzo mi odpowiada (lodowa czarodziejka czy cóś w tym stylu) po prostu nie mogłem się oderwać. Teraz po kilku godzinach stwierdzam, że ta gra ma w sobie coś. W dodatku nie jest jak to niektórzy piszą trudna dla początkujących (czego jestem przykładem). Jak na razie jest to jedyna gra tego typu która przyciągnęła moją uwagę. Na jak długo zobaczymy ale to i tak spory sukces szczególnie z moim nastawieniem.
Blizzard Dota moze namieszac na rynku MOBA jak juz wyjdzie, gdyz duzo ludzi ma sentyment do gier Blizzarda :)
Podobne rzeczy mówiło o SW:TORze w kontekście konkurencji dla WoWa i wiadomo co z tego wyszło :P Nie zdziwiłbym się, gdyby ten Blizzowy Allstars okazał się najmniej popularnym z tej trójki (lol, dota2, allstars). Akurat mi już się zdarzyło przejść na Dotę 2 z LoLa na stałe i proces aklimatyzacji był dosyć długi i męczący. Dużo ludzi na pewno w to zagra chociaż parę rundek żeby to sprawdzić, ale na dłuższą metę raczej mało komu chce się zmieniać grę i angażować się w nią, bo w dzisiejszych czasach prawie każdy gra w którąś z tych gier, a jeśli nie gra, to i pewnie w ten wynalazek Blizza nie zagra.
Jedynym pomysłem na sukces tej produkcji jaki mi przychodzi do głowy to scazualizowanie jej do tego stopnia, że byłaby bardziej casualowa od LoLa :P Ale czy to jest możliwe, to już wątpię.
@kil - >
Ściany veigara(czy tresha) ani nie przeskoczy tristana, ani kha'zix bo takie jest zamierzenie w rozgrywce. Tego typu przeszkody można jedynie pokonywać teleportem i takie było zamierzenie twórców(umiejętność była by zbyt łatwo kontrowana -> sporo bohaterow ma jakas formę skoku).
CO do oglądania streamow z turniejów na żywo to fakt... lol nie udźwignie jeszcze tego bo maja do dupy klient. Ciekawe swoja droga kiedy go zmienia na coś bardziej sensownego
@ oburzony ->
Jest trudna. Grałeś widać z ludźmi na poziomie tym samym co ty. To nie jest wada, bardzo dobrze ze system odpowiednio dobiera. ale to ze udalo ci sie pare kilow wyrwac(ja np wczoraj lina miałem staty 8/9 grając raz na miesiąc) nie znaczy ze gra jest prosto. Po prostu nub zabil nuba:)
Co do komentarz że jestem Fan Boyem lola - może i tak. Ale jestem też typowym graczem który po prostu pograłby w coś lepszego jeśli takowe coś istnieje, nie czepiam sie sztywno gry "XXX", jeśli wyjdzie gra YYY która będzie lepsza to chętnie się przesiądę. Ale dota puki co lepsza od lola niestety nie jest w MOIM odczuciu. Zagrałem wczoraj 1 mecz po miesiącu przerwy(taka mam częstotliwość). I wciąż te same problemy puki co są.
No i mecz szukało mi 5 minut. Może i jetem w jakimś tam Low Queue(swoja drogą ponoć 5 meczy opuściłem co jest bzdurą, wyszedłem tylko z 1 pozostałe 4 gra się wypieprzyła), ale tak czy owak 5 min dla mnie nie jest akceptowalne. Pewnie się poprawi jak zacznie więcej ludzi grać.
Ponieważ wiadomość jest niedokońca prawdziwa i wystarczy spojrzeć na statystyki xfire chociażby, to wypadałoby gdyby autor tematu updatował newsa co jakiś czas tak jak robią to na gameindustry
[link]
"
Update 2: Riot Games has challenged DFC Intelligence's report and approached GamesIndustry International with its own statistics on the matter. According to a Riot Games spokesperson, League of Legends sees "over 500,000 peak concurrent players every day on just the EU West shard," which doesn't even touch on players in the United States. This is contrasted with the 325,879 players that Valve's Steamgraph shows as the all-time high for Dota 2 Beta.
“You can see how we would have some issues with the accuracy of this report," said the Riot Games spokesperson in a statement.
"
>>>Góral
Człowieku przestań pisać bzdury.
Ten serwis schodzi od 2 lat na psy. Coraz więcej pieprzenia głupot jak nie UV pisze ochy achy na temat kolejnego mmo to inni piszą newsy z pu*y.
[75] To co mowisz jest prawda, tylko ze fan SW to fan glownie filmowy + gra miala swietna fabule, ale ostro zasysala jako mmo. Fan gier Blizarda to gracz, druga sprawa to marka Blizzarda ktora czyni cuda wystarczy zobaczyc ile ludzi dalej w wow gra :)
FredgHar -> litosci championow ktore skacza masz ilu 3 na ponad 100 do tego dodaj sobie ze nieda sie nad alistarem przeskoczyc jak jestes nadnim walnie Q i spadasz :P, bugow ten engine lola mial tyle ze masakra i ma dalej sporo, na youtube masz kupe filmikow w stylu blitz sciaga przez cala mape tfa, ktory ulti zrobil, czy tez slynne lvl1 pentakill darius :P Ostatnio na LCS widzialem epic bug typ zrobil flash przez sciane, ale w tym samym momencie volibear go zlapal i co typ sie pojawil za sciana na ulamek sekundy i nagle go wrocilo :P. Nalezy pamietac ze lola zrobila mala firma z ograniczonymi srodkami i chyba to byla ich pierwsza gra. Po sukcesie gry dopiero maja srodki do latania roznych rzeczy, ale IMAO RIOT teraz ma o wiele wieksze doswiadczenie, wiec powinien poprostu od nowa zrobic engine, ale coz tak pewnie sie nie stanie :)
Dota 2 raczej nie pokona LoL'a w popularności. I z tego się cieszę. W lola grałem od bety, dawniej grywałem w dote o ile pamiętam od 3.6. Jak wyszła dota 2 przerzuciłem się na nią, w Lol'a prawie nie gram.
Lol jest łatwy, można od kopa zacząć zabawę. Zaczynasz grać z ludźmi na swoim poziomie (no chyba iż trafi się ktoś zakładający nowe konto). Masz kasę? Gra jest dla ciebie łatwiejsza i szybciej idziesz do góry. Gra jest nastawiona na masę. Dobry model biznesowy.
Dota 2. Zaczynanie gry jest ciężkie. Jeżeli nie ma się doświadczenia w oryginale albo kogoś kto cię poprowadzi. Dodatkowo można trafić na ludzi który grają długo. Ale dota 2 to jeszcze beta. Zaczynają pojawiać się rzeczy które mają ułatwić grę nowym.
Jak dla mnie Dota 2 jest lepsza ponieważ wymaga więcej umiejętności, nie zależy od tego jakiego bohatera kupiłeś ani jakie runki masz. Każdy zaczyna z tym samym swoimi umiejętnościami. Później zaczyna się wybieranie tego czym gramy aby jak najlepiej poradzić sobie w walce z tym co wybrali przeciwnicy. Ludzie tacy jak ja którzy spędzili 350H+ na grze mają przewagę bo znają wszystkie postacie, ale w lolu jest podobnie.
Gracze Lola w docie są odrazu rozpoznawalni. Dużo krzyczą i nie wiedzą co się dzieje. Najczęściej szybko wychodzą "BO taki bone co chwile ich zabija, a on siedzi na środku więc jakim cudem dorywa go na górze" (Przykład z wczoraj, wyszedł z gry a mimo to jego drużyna wygrała niszcząc nas bo nie byliśmy w stanie się zebrać).
Są tacy którzy nie nadają się do grania w dote i dziękuje wszystkim bogom za to iż dota 2 nie pomaga im w przystosowaniu się. I zrażają się szybko, później wypisując jaki to lol boski. Niech tak pozostanie.
Lol jest łatwy, można od kopa zacząć zabawę. Zaczynasz grać z ludźmi na swoim poziomie (no chyba iż trafi się ktoś zakładający nowe konto). Masz kasę? Gra jest dla ciebie łatwiejsza i szybciej idziesz do góry.
Nie żebym bronił LoLa czy coś... ale czemu niby kasa powoduje łatwiejszą grę?
No i... "szybciej idziesz do góry" = masz trudniejszych przeciwników, którzy "wolniej szli do góry", więc są bardziej doświadczonymi graczami.
Tuminure -> ip boost op, poradzilem znajomemu jak uprzyjemnic gre, wydal na lola pare stowek nonstop mial ip boosta od 1 lvl, 4 champy za rp sobie kupil i tylko nimi gral, wbil 20 lvl 3 komplety run t3 i od 20 do 30 lvl so easy :P ownowanie typow bez run heh :P
1. Zanim wbijesz 20 poziom, spokojnie uzbierasz na komplet run t3 i paru championów bez IP boosta.
2. Ilość championów (a co za tym idzie, ilość kompletów run) w ogóle nie wpływa na to, czy łatwiej się gra. Ba powiedziałbym, że lepiej grać cały czas jednym konkretnym championem.
Tuminure -> Zwykly kowalski nigdy nie uzbiera ip na to zeby full runeset na 20 lvl kupic :P zawsze wydadza na championa. Wbiajlem ostatnio smerfa teraz 15 lvl + 4 ip boosty mialem od riotu i mam 11k ip, akurat na rune set junglera/brusiera :P
Ilość championów (a co za tym idzie, ilość kompletów run) w ogóle nie wpływa na to, czy łatwiej się gra
Aha czyli pr0si tak sobie kupuja wszystkie runy i po 15 runepage bo nie maja co z ip zrobic, do tego ukladaja je sobie i opisuja ? Normalny gracz ktory chce grac rankedy powinien dobrze grac na jednej pozycji i przynajmniej ogarniac reszte i miec przynajmniej 2 zestawy run. W lolowskiej rzeczywistosci widzialem juz adc z runami do ap typ sie tlumaczyl ze on tylko mida gra 150 rankedow rozegranych :P, typy bez jakichkolwiek run lub mistycznym mixem to standard na silver 3/4/5
Aha czyli pr0si tak sobie kupuja wszystkie runy i po 15 runepage bo nie maja co z ip zrobic, do tego ukladaja je sobie i opisuja
Czy przez to, że mają 15 stron run i wszystkich championów gra im się łatwiej, czy może po prostu wygodniej?
Liczba posiadanych stron run, czy też liczba championów nie wpływa na trudność rozgrywki. I tak podczas jednej gry wykorzystujesz tylko jednego championa i jeden zestaw run. Cała reszta to po prostu wygodnictwo i chęć urozmaicenia sobie gry... nijak to jednak nie upraszcza samej rozgrywki, nadal tak samo trudno się zabija wrogów, czy miniony.
Tuminure ->Liczba posiadanych stron run, czy też liczba championów nie wpływa na trudność rozgrywki. I tak podczas jednej gry wykorzystujesz tylko jednego championa i jeden zestaw run.
I to jest wlasnie to dzieki czemu ilosc runpage i zestawow ulatwia rozgrywke, bo tego w lobby nie zmienisz runpage kosztuje 6300ip, a o wiele latwiej sie gra jak masz mozliwosc lepszego dobrania run do tego co bedziesz robil :P Wiem to z wlasnego doswiadczenia, bo na main koncie kupilem sobie page pack i tam o wiele latwiej niz na drugim koncie gdzie mam tylko 4 strony :P
nijak to jednak nie upraszcza samej rozgrywki, nadal tak samo trudno się zabija wrogów, czy miniony
litosci bez run last hitowac jest bardo trudno co najlepiej widac na low lvl srednio typy maja po 50-70 cs w 20 minut :P Jak myslisz dlaczego ludzie maja tak ciezko zaczynajac grac w dote :P wlasnie z powodu tego tam jest jeszcze ciezej last hitowac kazda postac ma swoj czas animacji na autoataku + dmg jest naprawde niski, dodatkowo za zgon gold sie traci = typ nie ma za duzo golda zginie pare razy nic kupic nie moze omfg slaba gra rage quit :P
W jednej kwestii dota 2 ma bardzo ciężkie zadanie do wykonania jeśli chce przewyższyć lola, ciężko mi nawet sobie wyobrazić jak mogliby temu zadaniu podołać. Chodzi mi o bohaterów i przede wszystkim ich portrety, ten element lolu jest po prostu zajebisty.
Popieram relax13, w docie 2 te postacie tak głupio wyglądają, że normalnie odechciewa mi się grać, a lolu... lepiej nie będę mówił