Fan Boy Frytek to troll.
Porównywać tego crapa bez fabuły jakim jest cywilizacja do Age of Wonders III to zbrodnia. Fabularnie AoW III trzyma bardzo wysoki poziom. Na 4 poziomie lvlowania większość jednostek ma dodatkowe umiejętności (oprócz dodawania życia, ataku). Samego bohatera można lvlować na wiele sposobów. Wybór klas i ras jest bardzo duży. Same jednostki mają kilkanaście atrybutów i odpowiednie ich dobranie daje naprawdę wspaniały efekt. Samo odkrywanie nowych ulepszeń, zaklęć na mapie czy zaklęć w bitwie daje nam ogromne możliwości. Multi to ty pewnie nawet nie ruszyłeś albo ktoś w nim cię tak sprał, że ci wstyd. Wybór jednostek jest ogromny. Grałem zarówno w Disciplesa (z dodatkiem Powrót Galleana i Bunt Elfów) oraz HoM&M III, IV, V i VI i ma dzień dzisiejszy AoW III miażdży każdą z tych gier.
W jaki sposób "nie jest to AoW"? Gra czerpie więcej z jedynki niż dwójki, natomiast jedyne duże zmiany to wprowadzenie klas, usunięcie globalnego zaklinania jednostek i wprowadzenie domeny w stylu Cywilizacji.
@Kiss no ja właśnie nie wiem ludzie tu grali we wszystkie części i tego co ty i ja nie widzą choć ja też grałem w każdą ty akurat nie i też widzisz że aow 3 to gniot wycięty robiony na odwal się .
I tak już teraz z pełną odpowiedzialnością napisze :
Heroes 1 ok.10 godzin 7/10
Heroes 2 ok.100 godzin 8/10
Heroes 3 ok 500 godzin 10/10
Heroes 4 ok. 60 godzin 8/10
Heroes 5 (ukączenie wszystich kamani i dodatków) 8/10
Heroes 6,7 włączyłem pograłem pare minut i tyle
Discipes troce grałem
Disciples 2 10/10
Discipes 3 9/10
Eador 7/10
Age of Wonders 8/10
Age of Wonders 2 9/10
AGE OF WONDERS III !!!
11/10
do tego poruwnuje dziesiątki innych turówek od 89 roku po opadnięciu terrorru zakazu kupna towarów z zachodnich niemiec i dalej,Kurtyna runeła !!!!
Gra bardzo mi się podoba, jest ogromnie rozbudowania pod względem ras i ich drzewek możliwości. Realizm również zasługuje tu na plus, w przeciwieństwie do Heroes, gdzie komputer dosłownie cheatował.
Minus, jaki nasuwa mi się na myśl, to że nie mogę edytować swoich składów, a dokładniej wymianę pojedynczych oddziałów, pomiędzy bohaterami albo zostawianie ich w mieście, tudzież odłączanie od całego zespołu.
Kapitalna gra. Rozbudowana, złożona, dobrze zaprojektowana. Mimo, że rozegrałem już trochę godzin ciągle jest w niej wiele przede mną do odkrycia. Być może przedwczesna ocena (w takich tytułach pewnie wypadało by mieć z pół setki godzin żeby się wypowiadać) jednak dla mnie mocne 9/10
Ci co nie grali w poprzednie części to może im się podobać albo grali krótko .
Ja gralem w jedynkę i dwójkę do dziś dzień bo jak wiadomo jest spora masa modów :)
Może jak będzie można robić mody do AoW 3 i fani poprzednich części przerobią je bardziej na wzór AoW 1 i 2 to gra będzie dużo lepsza bo jeśli będzie się dało zmieniać mechanikę typu zmienianie wyglądu jednostek w czasie walki to super jak to było w aow 2 . Jak już to tylko twierdza mnie o dziwo nie zawiodła twierdza krzyżowiec a twierdza krzyżowiec 2 te gry są podobne jak robiły to 3 osoby z małym budzetem bo jak było ich dużo to spieprzyli reszte części :)
Po co wstawiać jakieś nowe rzeczy do kontynuacji po tak długim czasie najlepiej zrobić odgrzewany kotlet z na nowym silniku z dużo lepszą grafiką itd ale akurat u AoW 3 wszystko leży ale nie wiem co jest tego przyczyną budzet ? mało ludzi ? nowi ludzie ? nie wiem .
Naprawdę dobra gra, grałem kiedyś w Heroes of Might and Magic i w sumie to obie bardzo podobne...
Age of Wonders 1 8,5/10
Age of Wonders 2 6,5/10
Age of Wonders 2 SM 10/10 gram do dzisiaj przez ponad 18 lat ze znajomymi
Age of Wonders 3 2/10
Age of Wonders 4? czekam choc wydaje sie troche lepsza od 3 i powraca pare rzeczy z 2 nazywajac to nowosciami ale mniejsza :D
aow3? nie lubie x4, okropny interfejs i czcionka, brak zbytnio cutscenek fabularnych, slaba muzyka obie tez rzeczy dawaly klimat w poprzednich czesciach, zbyt statycznie walka wyglada mimo ze jest to duzo nowsza gra co dla mnie powinno byc dynamiczniej i nie gorzej od poprzednich czesci, slabo rozbudowana nawet z dodatkami (akurat 4 bedzie w tym duzo lepsza).
Ja porównuje aow 3 tylko wzgledem innych czesci w które gralem kilkanascie lat do teraz.
I jak czytam wiekszosc komentarzy na roznych portalach rowniez zagranicznych to wiekszosc albo pisze ze grala tylko w 3 albo grala tylko chwile w poprzednie czesci.
Pod wzgledem fabuly aow 2 sm, pod wzgledem walki ze znajomymi? aow 2 sm (mimo ze jednoczesne tury i ogladanie czyis walk nudzi i nie da sie tego pominac a kalkukacja szybkiej walki jest zla)
@Kiss poprzednie części są sporo lepsze xD nowy aow to jak nowe heroes czy disciples 3 kompletne badziewie jak dla mnie :D
Polecam Age of Wonders : Magia Cienia gra dla mnie ciut lepsze od heroes 3 .
Age of Wonders Magia Cienia dosyć że budujesz i robisz potężne jednostki i jak jest jedna jednostka to jest jedna a nie jak tu widać x4 . Do tego zajebista fabuła z dubbingiem polskim i masa modów które pozwalają ci jeszcze żeby każda wyexpiona postać ewoluowała jakbyś był ciekawy to podam ci swój kontakt .
Jako, ze we wczesniejsze odslony nie gralem, to AOW3 cholernie mnie rozczarowalo. Jest to totalna zrzynka z Cywilizacji(lacznie z interfejsem:)), z dodatkiem turowej walki w stylu Herosa, z domieszka Disciples.
Stopien komplikacji gry wyglada tak jakby z Civa wyciac moze z 10% zawartosci, dodac walke na osobnym ekranie i zrobic z tego gre. Szczerze mowiac pod tym wzgledem AOW3 przypomina mi bardziej gierki free to play na telefon niz pelnoprawne produkcje na PC. Dlaczego tak ubogo? 4 tiery jednostek? 4 levle/medale do zdobycia z bonusami typu +2hp? W grze opartej, przynajmniej tak wnioskuje zwazywszy na ultra uboga wartswe ekonomiczna, na walce? Naprawde?
Problem tej gry jest taki, ze nie polega ona na ciaglym rozwoju armii jak w Herosie czy NAWET w Disciples. Do najlepszych jednostek dochodzimy podobnie szybko tylko ich nie gromadzimy, tam gdzie zaczyna sie Heroes tam konczy sie AOW3. Gra polega na spamowaniu jednostek jak w Civie, co sprawia, ze do walki dochodzi praktycznie co chwile->nudna walka->bledne kolo->autocombat.
Skoro rozwoju nie ma, a jest spam to pytanie brzmi: po co grac w tego Frankesteina jesli Civ jest 10x bardziej rozbudowany pod wzgledem ekonomicznym, a Heroes/D2 10x lepszy pod wzgledem walki(progress/brak spamowania). Grac sie da ale po co?
Nie mogę się doczekać! xDD Jestem wielkim fanem AoW, grałem w Tron Czarnoksiężnika i Magię Cienia. W 1. nie miałem okazji. Już wiem na co pójdą pieniądze jesienią ;)
Ja tak samo jeśli będzie tak dobre jak Magia cienia to kupie nawet na ślepo :D
O ja pierdole nie moge sie doczekac jak dla mnie najlepsza strategia tego typu no wkoncu po tylu latach kocham tą strategie ja pierdole !! :O nie myslalem ze wyjdzie myslalem ze juz koniec i wogóle a tu wow wow :D Tej gry nie da sie jak dla mnie spierdolić jedynie lepsza grafika wiec powinna być zajebista czekam czekam odrazu daje 10/10 czekamy ludziska czekamy :P
AoW3 zamknie drzwi za nowymi herosami i disciples oraz pokaze ze dzwi zamkniete wasz czas już minął a mój trwa :)
AoW to jedna z najlepszych/ulubionych z mojej strony strategii, super ze jednak wyjdzie nowa czesc ale prawde mowiac mam obawy czy to dobry pomysl z przejsciem na 3d no ale zobaczymy, nie zniechecajmy sie :)
Moim zdaniem dzięki tej grze Heroers of Might and Magic i Disciples mogą pójść się ukryć. Żadna gra nie dawała takiej możliwości zmiany otoczenia itp.
Wymagania nie beda duze to strategia maxymalnie mysle ze te same co heroes VI wiec powinno ci pójsć :D
Nom AoW pro gierka ta magia fantasy i fabula ^^ Ja tego chce w 3 :D Kurdek jakby w pelni po polsku wyszło mm :D
Zapraszam wszystkich na AoW magia cienia na gameranger :) Mój nick : Misteriol
Jak znam takie kontynuacje, to pewnie znowu ocena graniczyła będzie między 5 a 7 i z wielce oczekiwanej gry okaże się jedna wielka dupa. Oczywiście nie życzę, ale prawie zawsze przejście w 3D po latach przerwy nie wychodzi grom na dobre.
Wiesz Age of Wonders 2 : Magia cienia głównie tez miala 3D ale mozna to nazwac 2.5D tutaj akurat bedzie pełny 3D :) Wiec problemu nie bedzie i gameplay juz jest pokazany wiec wyglada ladnie .
Oby i oby była mozliwość robienia modów bo jezeli byly by jakies problemy itp co mysle ze nie bedzie to mody jakby ludzie robili tak jak do aow 2 to by bylo cos :) Kto nie wie do aow 2 jest miliony modów a najlepszy to bnw czyli brave new world :) mozna miec taką jednostke jak w diablo z diablo 2 :) Cóż licze na pełną polską wersje , kampanie , rasy takie jak : nieumarli , mroczne elfy i demony cienia i żeby to była udana kontynuacja fabuły z aow no i wiadomo bez bugów ale to to każdy chce bez bugów :) Co do tego co jest teraz zaprezentowane nie podoba mi sie wiele drobnych rzeczy ale mam nadzieje ze bedzie mozna je wyłaczać lub przestawiac np zamiast czarnego pola są chmury i flagi które mnie najbardziej denerwuja lepsze byly kolorowe cyferki . I mam nadzieje ze smoki będą lepiej wyglądały a najbardziej obawiam sie tego duze jednostki na mapach a miasta itp takie malutkie ale może to mi sie zdaje bo pokazane jest na małej mapce no cóż zobaczy sie :) Obym sie nie zawiódł nie muszą bajerować byle to była grą w którą bedzie sie przyjemnie grało :)
Plany wydania w Polsce są, bo polski jest jednym z oficjalnie potwierdzonych języków :D Ostatnio nawet poszukiwali polskich moderatorów strony ageofwonders.com
Może ja sie zalapie do tych moderatorów ale kurde wkońcu podali date !! Bedzie nasz aow no ja pier aow!!!! dla mnie najlepsza strategia fantasy :) Kupie nie ma bata ja juz ją chce :D I musi byc polski dubbing i piekna kampania jak w magia cienia .
ty człeniu powyżej jakiś opóźniony jesteś trochę? Bo w każdym wątku pierdolisz jakbyś miał 5 lat.
@up opużniony z tym ze pierdole jak najęty :D ? z wrażenia heh . To jest gra na 1 miejscu ze strategi na którą czekam nie wiesz jak to jest czekać na tą jedyną :D Wiesz pisanie swoich emocji tak wychodzi :) Lepiej by było powiedzieć ale powiedzieć czyli co wiadomość głosowa ? Starczy youtube chcesz moge dać ci linka :) Są rzeczy których nie chce w aow to napisałem chcą rzeczy które chce w aow to napisałem i to co musi być . Dodam gram w AoW odkąd tylko zostało wyprodukowane . Dodam to jest jedyna strategia która może nie być spierdolona jednak jak będzie to ciężko widze strategie fantasy . Disciples padło tak samo herosi . Jedynie co mogę teraz dodać to to że bedzie możliwość zmiany tej chmurki i flag jednak jednostki zostaną takie jakie są na filmiku czy ss , dodam że ja płace na te gry i wymagam płace nie w takim stopniu że kupie gre tylko daje na jej rozwój .
O to to :)
Premiera już na koniec marca, polska wersja językowa będzie - NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ. Znalazłem za 85 (bez groszy) na abasim i myślę,że cena jest rozsądna.
Już zamówiłem edycje premium +dlc na 3kropki. Zapowiada się genialnie:)
Wiążę wielkie nadzieje z tą grą. Już naprawdę niedługo do premiery! :)
Grałem na Pyrkonie trochę w to co udostępnili (frakcja krasnoludów?) i liczę, że w miastach będzie można jednak zrobić więcej niż te kilka budynków na krzyż (z 6-7). W tym co udostępnili można było wydobywać tylko dwa surowce złoto i kryształ. Co do walk to powiem, że średnio dynamiczne. No i bliżej tej grze do Cywilizacji niż do Herosów gdyż z tych drugich to tylko przypomina tym, że jest motyw fantasy bo system gry wcale nie przypomina Herosów. Osobiście, jeśli nic nie poprawią to zastanowię się dwa razy nad zakupem. A chciałem wziąć edycję premium. Zaznaczam, że jest to tylko moja osobista subiektywna opinia ;)
No i bliżej tej grze do Cywilizacji niż do Herosów gdyż z tych drugich to tylko przypomina tym, że jest motyw fantasy bo system gry wcale nie przypomina Herosów. Osobiście, jeśli nic nie poprawią to zastanowię się dwa razy nad zakupem
Chyba se koles jaja robisz, choc w twoim przypadku akurat watpie
Grales ty w ogole w poprzednie czesci Age of Wonders?
Bo cos mi sie nie wydaje
Niby z jakiej okazji ta gra ma przypoinac Herosow? Bo ci sie tak podoba?
Moze bys sie tak ogarnal?
Zazanaczam ze to moja subiektywna opinia -.-'
Btw premiera AoW3 31 marca a 10 kwietnia premiera Warlock 2: The Exiled
Kwiecien miesiacem bez slonca :D
Odpowiedź do WrednySierściuch:
"Chyba se koles jaja robisz, choc w twoim przypadku akurat watpie
Grales ty w ogole w poprzednie czesci Age of Wonders?
Bo cos mi sie nie wydaje"
Fakt, nie grałem w poprzednie części. Jednakże nie zmienia to faktu, że twórcy reklamują się, iż jest to połączenie Cywilizacji i Herosów. W które grałem. Z nikogo sobie jaj nie robię. Chyba, że nie mogę mieć już swojej własnej opinii. Ja szanuję Twoją więc liczę na wzajemność. Liczyłem bardziej na konstruktywną dyskusję niż na obrażanie jednakże na świecie zdarzają się ludzie bez ogłady.
"Niby z jakiej okazji ta gra ma przypoinac Herosow? Bo ci sie tak podoba?
Moze bys sie tak ogarnal?
Zazanaczam ze to moja subiektywna opinia -.-'"
Było by miło gdyby przypominała ale to nie ja tworzę tę grę i nie ode mnie to zależy. Widać, że uderzyłem w czuły punkt fanboya, że wylewasz na mnie tyle goryczy. W takim razie powinni się zareklamować, że jest to Cywilizacja z motywem fantasy a nie połączenie z Herosami.
[27]
To zagraj sobie w Age of Wonders 2 (najlepiej Shadow Magic) i bedziesz wiedzial czego spodziewac sie w Age of Wonders 3. AOW2 jest nadal bardzo grywalna i cholernie miodna. A sama seria jest "duchowym spadkobierca" Master of Magic, ktory to czesciowo wywodzi sie od Cywilizacji (jedynki). Z Herosami ta seria nigdy nie miala nic wspolnego a sam jej protoplasta (Master of Magic) powstal przed Herosami 1 - predzej powiedzialbym, ze to wlasnie "Herosi" skopiowali kilka rozwiazan z "Mastera". Tak, pamietam tez, ze wczesniej powstalo Kings Bounty (wlasciwy protoplasta Herosow) jednak jedyne co moglo z niego przejsc to mozliwosc rozgrywania starc na powiekszonym polu walki.
tl;dr
zagraj sobie w Age of Wonders 2: Shadow Magic (chyba mozna kupic na GOGu) - nadal jest bardzo grywalna a bedziesz wiedzial, czego spodziewac sie w AOW3
Twierdzenie, że AoW nie jest ani trochę podobne do Heroes jest imo nie do końca prawdziwe. Powiedziałbym nawet, iż określenie tej gry jako połączenia Civ i HoMM jest jednym z lepszych mającym na celu wyjaśnienie o co chodzi ludziom, którzy nie grali w poprzednie części. W końcu to już 11 lat. Może lepszym było by porównanie do Disciples ale HoMM jest zdecydowanie bardziej popularny.
Cechy jakie AoW ma podobne do HoMM to:
* rozwój bohaterów i sami bohaterowie
* taktyczna walka z możliwością rzucania czarów raz na turę
* sposób grupowania jednostek i ich ruch po mapie
* obecność lochów i innych lokacji w których po pokonaniu strażników otrzymamy nagrody (złoto, ekwipunek lub nawet jednostki)
*Sam design jednostek (statystyki jak np. obrażenia wręcz/na dystans, obrona wpływająca na obrażenia fizyczne i odporność wpływająca na magiczne, a to połączone z kilkoma specjalnymi cechami jednostki jak np. szarża, nieograniczone kontrataki, ukrycie, true sight etc.) wystarczy porónać ekrany opisujące jednostki.
Cechy Cywilizacji:
* Budowa i rozwój miast
* Badania i wynajdowanie czarów i innych usprawnień
* obecność na mapie "surowców" jak kopalnie, studine manny itp. dających bonusy jeśli znajdą się w strefie kontroli miasta.
*Miasta niezależne
Jednym zdaniem jeśli miałbym opisać AoW komuś nieznającemu seri pewnie powiedziałbym połączenie warstwy strategicznej z Civ i warstwy taktycznej z HoMM.
Pewnie, że są różnice jak np. brak rekrutowania 100 i więcej jednostek jako jeden odział jak to ma miejsce w herosach tyle że ta gra ma być podobna a nie identyczna. Same jednostki są pewnie bardziej podobne do civ lub właśnie disciples. Powiedział bym nawet, że sama walka jest lepsza w AoW niż HoMM choćby ze względu na możliwość ataku z flanki czy czynnego udziału bohatera w walce zamiast "dodatku" wzmacniającego jednostki.
Oczywiście twórcy nazywając grę połączeniem cywilizacji z HoMM świadomie wybrali dwie gry najlepsze z punktu widzenia potencjalnego PR i reklamy. Można by było powiedzieć, że gra łączy elementy Fallen Enchantress z Disciples ale ile więcej osób jest fanami CIv i HoMM? Pomijając fakt, że prawdopodobnie to samo można powiedzieć o Fallen Enchantress (Civ+ Homm).
Najlepsze porównanie to po prostu określenie tego jak spadkobiercy Master of Magic ale pewnie niewiele ludzi w ten tytuł grało to trzeba by i go wytłumaczyć/pokazać.
Tak z czystej ciekawości - poprzednio magiem siedziało się w wieży i wraz z jej rozbudową zwiększał się obszar rzucanych czarów - czy coś takiego też jest w AoW III?
Będzie podobnie, teraz domena jest bardziej jak granice państwa w CIV, wsztstko co znajduje się w jej obszarze traktowane jest jak twoje (kopalnie, nody, wiatraki, itp)
Nie pamiętam czy w końcu mag w AOW3 będzie miał możliwość budowania wieży :P w końcu to były wizard's towe, a teraz magiem jest sorcerer, hehe
@wert
Z tego co wiem nie ma już wież w AoW 3. Summony można przywołać wszędzie we własnej domenie lub na hex obok bohatera. Jeśli nasz mag nie bierze udziału w walce to koszt czarów jest podwójny. Nie jestem pewien odnośnie czarów rzucanych na miasto wroga ale z tego co pamiętam to wystarczy je widzieć czyli nie może być w fog of war.
Tak sobie patrzę i widzę, że to cudo wychodzi niedługo. Nigdy nie grałem w AoW, ale widzę, że to takie HoMM połączone z Civką.
Może ktoś streścić jakieś ultra-mechaniki odróżniające tę grę od obu wspomnianych wcześniej? Jakieś wyprawy do innych wymiarów, plagi z Warcrafta zamieniające ludzi w zombie (zastępujące choroby z Civ IV) :D? Rozumiem, że mapy mają być generowane algorytmicznie, to miło. :)
@XineX
Szczegóły będą znane dopiero w dniu premiery ale tak z grubsza to przede wszystkim elementy taktycznych potyczek których tak dobrze wykonanych nie widziałem. Przykładowo jednostka "obserwuje" 3 hexy przed sobą i próba ruchu przez nie powoduje atak. Natomiast pozostałe 3 heksy za jednostką powodują atak z flanki przez co pierwszy atak zadaje o 3 więcej obrażeń z każdego źródła (jednostka może mieć ich kilka choć większość ma tylko fizyczne ale np. Sorceror ma jednostkę zadającą w jednym ataku obrażenia od ognia, zimna i błyskawic) oraz traci jeden kontratak. Dodatkowo każda jednostka ma 3 punkty ruchu i zależnie od tego jak daleko się ruszy tyle ataków jej zostanie.
Każda jednostka dodatkowo ma 5 poziomów doświadczenia i zazwyczaj na ostatnim dostaje ona nową umiejętność np Engenieers uczą się naprawiać jednostki mechaniczne. Inne jednostki natomiast po osiągnięciu tego poziomu ewoluują w silniejsze.
Kolejnym specyficznym elementem jest fakt, że każda klasa ma własne jednostki a każda rasa inne bonusy i tak na przykład krasnowodzkie sukuby będą bardziej wytrzymałe od elfich. Dodatkowo każda rasa lubi inny rodzaj terenu więc orki walcząc z elfami na pustyni będą zadawały więcej obrażeń krytycznych a elfy częściej będą zadawać zmniejszone obrażenia z powodu słabych morale. Każda z jednostek ma koszty utrzymania ale można stworzyć mieszane armie z których część kosztuje złoto a częśc manę.
Co do innych wymiarów to tutaj tego raczej nie ma, ale mapa może mieć 2 albo 3 warstwy (słyszałem, że istnieje możliwość 2 poziomów podziemi).
W sumie trudno chyba znaleźć jakiś element który nigdy wcześniej się nie pojawił w żadnej innej serii tyle, że sposób w jaki AoW je łączy jest unikalny. Ostatnio pojawiają się próby porównania AoW z Warlockiem choć IMO AoW ma dużo więcej głębi i jest bardziej rozbudowana.
Odnośnie generatora map to wszyscy beta testerzy wydają się być naprawdę pod wrażeniem jego możliwości. Ktoś nawet stwierdził, że mapy wyglądają jak zaprojektowane przez twórców. I z tego co można zobaczyć na let's play jest dużo opcji dostępnych by dostosować te mapy do naszego gustu.
Edit: Wydaje mi się że opcja rzucania zaklęć na miasta jest unikalna dla AoW. Czary są różne od takich powodujących teraforming, sprawiających że miasto lubi dany teren do osłabiających miasta przeciwnika czy wpływające na jednostki w domenie tego miasta. Podobna opcja była w Fallen Enchantress ale działała ona w inny sposób.
No szkoda, że nie ma wież.
Dla mnie wyjątkowe w serii AoW to były zmiany terenu pod wpływem magii. Jak się grało np Szroniakami to w obszarze działania maga (w wieży) można było zmienić teren na śnieg. A jak się grało Nieumarłymi, to się zmieniało na jałowe pustkowia i wyglądał jak Mordor a nie jakieś kwiatki motylki :)
[29]
* taktyczna walka z możliwością rzucania czarów raz na turę
Zarowno w AOW jak i MOM (chyba, musialbym teraz sprawdzic) mozna rzucac wiecej zaklec na ture - kazdy heros ma wlasna pule punktow magii + magia z domeny
*Sam design jednostek (statystyki jak np. obrażenia wręcz/na dystans, obrona wpływająca na obrażenia fizyczne i odporność wpływająca na magiczne, a to połączone z kilkoma specjalnymi cechami jednostki jak np. szarża, nieograniczone kontrataki, ukrycie, true sight etc.) wystarczy porónać ekrany opisujące jednostki.
W ten spsob mozesz porownac AOW do kazdej strategii fantasy (i nie tylko) jaka istnieje. Fantasy General, Total War, Dark Omen, WH40k - wszedzie masz statystyki jednostek i ich zdolnosci specjalne.Nawet w cywilizacji...
Można by było powiedzieć, że gra łączy elementy Fallen Enchantress z Disciples ale ile więcej osób jest fanami CIv i HoMM? Pomijając fakt, że prawdopodobnie to samo można powiedzieć o Fallen Enchantress (Civ+ Homm).
Albo mozna powiedziec ze jest to bezposredni spadkobierca Master of Magic. A nie porownywac do failed enchantress, ktora jest popluczynami po MOMie (i o ktorej slyszalo pewnie mniej ludzi niz o Master of Magic).
[30]
+1
bo w ten sposob to mozna tam znalesc i elementy total warow (przeciez budujemy miasta, mamy mape strategiczna i taktyczna) a jakby sie uprzec to i moznaby nawiazac do shooterow (no, przeciez jest rozwoj postaci!)
jest to bezposredni nastepca Master of Magic i tyle.
[36]
Teren bedzie mozna zmieniac. Prawdopodobnie powroca zaklecia w domenie ale rowniez niektore pojazdy (!) beda mogly zmienic krajobraz. Przykladem byl landship (statek na kolach), ktory przejechal przez las i wykarczowal go.
[37]
* taktyczna walka z możliwością rzucania czarów raz na turę przez bohatera
Może niezbyt jasno to napisałem, oczywistym dla mnie było, że jeśli 2 jednostki mają spellcasting to można rzucić czary 2 razy na turę.
A co do statystyk jednostek to nie chodziło mi o sam fakt posiadanie przez jednostkę statystyk tylko o ich wygląd który imo bardzo przypomina HoMM.
Albo mozna powiedziec ze jest to bezposredni spadkobierca Master of Magic. A nie porownywac do failed enchantress, ktora jest popluczynami po MOMie (i o ktorej slyszalo pewnie mniej ludzi niz o Master of Magic).
Oczywiście, że można tyle że po co? Przecież powiedziałem, że porównywanie AoW do Fallen enchantress nie ma sensu właśnie z powodu małej znajomości tej gry. Z tego samego powodu imo nazywanie gry spadkobiercą MoM jest bezcelowe ze względu na znikomą liczbę osób które tą grę pamiętają. Według mnie jeśli ktoś słyszał o MoM to istnieje bardzo duża szansa, że grał przynajmniej w jedną grę Age of Wonders więc takie porównanie jest nie potrzebne. Określenie AoW jako Civ + HoMM ma na celu przybliżyć tytuł osobom które nigdy nie słyszały o serii, czy więcej osób słyszało o MoM czy FE jest nieistotne (choć biorąc pod uwagę że FE była dość promowana na steamie powiedziałbym, że jest to FE) bo nie da się tego porównać do liczby osób grających w HoMM
Może niezbyt umiejętnie próbuje powiedzieć, że AoW można porównać do wielu gier i nazwać mieszanką wielu tytułów ale imo wybranie właśnie Civ i HoMM jest najwłaściwsze nie dlatego, że jest w 100% właściwe, tylko dlatego że uzmysłowi to największej liczbie osób o co w tej grze chodzi będąc przy okazji dość blisko prawdy.
Ta lista którą napisałem nie miała na celu powiedzieć że te elementy są wspólne tylko dla tych 3 gier ale była odpowiedzią na zarzut, że AoW nie ma nic albo prawie nic wspólnego z HoMM co imo jest nieprawdą.
[36]
Terraforming teraz jest zrealizowany za pomocą zaklęć globalnych. Np. Fire Master ma zaklęcie które powoduje rozpowszechnianie się tropików z naszych miast. Jak chcesz możesz zobaczyć najnowszy film na oficjalnej stronie AoW 3 gdzie przy okazji prezentacji Warlorda jest to nieźle pokazane.
@wert
Będziesz mógł zmieniać teren (widać to np na gameplayu rogue'a) Natomiast słabo mi się podoba pomysł żeby alignment był różny dla tego samego rodzaju jednostek, oraz np to, że deklarowanie wojny czy migracja miasta zawsze są widziane jako czyny złe, dawniej migrowało się miasta między innymi po to żeby podnieść sobie opinie u rasy na którą sie migrowało, a teraz.... meh.
Właśnie przyszła do mnie edycja premium. Zaczynam testowanie:)
Przedwczesna radość. Niestety trzeba czekać do dnia premiery bo inaczej instalacja nie idzie. Bo cóż jest duży poradnik do ogarnięcia więc jest czym się zająć;) Edycja premium naprawdę ekstra za tą cenę: Poradnik, Wielka Księga Armii, naklejki, 2 płyty ze ścieżką dzwiękową, plakat i dlc. Wszystko w ładnym eleganckim opakowaniu:)
--->Stefano77
W jakim języku jest gra? Czy można ustawić j. angielski, czy jest tylko polski do wyboru?
Grę wydał Techland. Nie pamiętam już dokładnie, ale przy instalacji jest wybór języka instalacji, nie sprawdzałem, czy poza polskim są jeszcze jakieś, ale chyba angielski jest skoro jest wybór. Ciekawi mnie, czy gra jest w pełni zlokalizowana, niby na pudełku nie pisze, czy kinowa, czy z dubbingiem. Zobaczymy. Co do ras to poradnik mówi o sześciu: drakoni, elfy, gobliny, krasnoludy, ludzie i orkowie.
[42] Twórcy na ichnim forum mówili, że gra będzie dostępna po angielsku niezależnie od miejsca zakupu.
[43] Drakoni, elfy, gobliny, krasnoludy, ludzie i orkowie. Dodatkowo są 4 rasy niezależne: Archonci (tutaj nieumarli), Olbrzymy, Smoki i Sylwanie. Do tego dochodzą jednostki specjalne niezależne od rasy.
Edit:
[44]
Polski będzie interfejs i napisy, pełne udźwiękowienie to tylko angielski i chyba niemiecki.
Gra jest oczywiście na steama i wymaga internetu do aktywacji i instalacji.
Jak czytam ten poradnik to coraz lepiej się zapowiada:) Będzie 16 budynków gospodarczych i 8 militarnych do wybudowania w mieście, niezależne miasta, masa czarów różnego rodzaju, ciekawe i zróżnicowane klasy postaci i jednostki, w księdze armii jest ich cała masa:) Już nie mogę doczekać się gry.
Gra jest oczywiście na steama i wymaga internetu do aktywacji i instalacji.
Jeśli ktoś naprawdę nie lubi steama może kupić na GOGu mają tam wersję DRM-free. Wyjdzie drożej ale powinniśmy od GOGa dostać kupony na 2 gry za 9.99 (albo 1 za 9.99 a drugą za 5.99 nie pamiętam dokładnie) w ramach rekompensaty.
EDIT: Poradnik niestety nie wymienia wszystkich czarów :( Nic nie ma o czarach związanych z żywiołami czy "secret spells" dostępnych tylko w eksploracji.
Nie wymienia też artefaktów jakie będzie można zdobyć m.in za wykonywanie misji dla miast niezależnych (a bardzo mnie ciekawią:) ) Z innej beczki, według zapowiedzi cd action trudno ma być z finansami, tak więc będzie trzeba się tak samo jak na militariach skupiać na gospodarce by nie zbankrutować i nie stracić armii. Ale to dobrze, będzie jakieś wyzwanie. Również ai komputera jest bardzo dobre i zmusza do wysiłku:) - super, wreszcie myślący i przebiegły przeciwnik komputerowy.
TBH jestem trochę zawiedziony poradnikiem i księgą armii. Poradnik imo to taka bardziej rozbudowana instrukcja i to nawet niezawierająca najciekawszych informacji a księga armii to już żart. Autor w zasadzie nazywa wszystkie jednostki niebędące T4 bezużytecznymi z wyjątkiem naprawdę kilku nie mówiąc o tym, że podanie tylko PŻ, punktów ruchu, obrony i odporności jest śmieszne. Gdzie wartość ataku? Gdzie lista umiejętności, która stanowi o wyjątkowości jednostki? Fakt część jest wymieniona w opisie ale imo nie jest to najlepszy sposób by przedstawić jednostki. Naprawdę nie potrzebuję 62 stron by się dowiedzieć, że najdroższe jednostki mają najlepsze statystyki. Co tak naprawdę nie oznacza, że 6 jednostek T4 w armii to najlepszy pomysł.
A co do złota to faktycznie trzeba będzie nim rozsądnie zarządzać szczególnie na początku i warto mieć rezerwę na niespodziewane wydatki jak np. pojawienie się bohatera chcącego się do nas dołączyć.
Fakt, mogłoby być bardziej szczegółowo, ale nie będę narzekać. Oba poradniki są dość pomocne i na pewno się przydadzą. Na początek uważam, że wystarczy. Reszta i tak w praniu wyjdzie, jak zawsze zresztą:)
Ucieszyłem się, gdy gra dotarła, ale Steam każe czekać ;P Podoba mi się wygląd Edycji Premium. Mam nadzieję, że o godzinie 00:00 w poniedziałek już będę mógł instalować.
Niby Empik ma już kopie. Jak to w tej chwili działa? Da się chociaż dodać klucz na steama i zainstalować grę aby była gotowa na dysku?
Podoba mi się wygląd Edycji Premium
Dokladnie w czasach gdzie przewaznie dostaje sie sama plyte i bzdurna ulotke wyglad edycji premium na duży +plus i gadzety typu naklejki niby nic a fajnie, ze sa. Teraz trzeba czekac az będzie można przetestowac gre a zapowiada sie bardzo dobrze.
Obecnie nie ma fizycznej możliwości zainstalowania gry przed oficjalna premierą.
Przynajmniej da się już dodać klucz na steamie. Teraz do poniedziałku i oby nie musiało dużo dociągać po instalacji.
Już niedługo i czas zacząć testować ten produkt. Mam nadzieje, że nie okaże się klapą. Z byt dobra gra. Może trochę szkoda, że nie ma dubbingu polskiego, ale ważne, że są napisy.
Zgadzam się ze Stefano edycja premium warta każdej złotówki jeszcze tylko 24 godziny do premiery:)
Mój błąd ;) Jednak 18. Zapomniałem o zmianie czasu. Już niecałe 4 godziny! :D
pytanko: Czy Polska wersja gry (np pudełkowa od Techlandu) podpina się pod Steam?
Bo wygląda na to że wersja ze Steam mimo wszystko ma język polski
http://store.steampowered.com/app/226840/
Jeśli Techland nie jest jednak steamowy to gę pewnie kupię dopiero na promocji letniej :p
Wersja pudełkowa wszędzie jest tylko na steama (Bodajże jest ona zablokowana regionalnie). Chyba tylko gog na inną wersje.
Na pudełku jest napisane, że jest blokada regionalna.
I rzeczywiście tak późno można grę odpalić, dopiero o 18.00? Nie kupiłem jeszcze bo czekam na pierwsze komentarze więc piszcie śmiało to jutro kupię lub nie :).
Tak, dopiero po tej godzinie można było cokolwiek zrobić. Trochę zagrałem, niby gra jest trochę uproszczona i zmieniona w stosunku do poprzedniej części ale gra się dobrze.
Nie da sie grac, czarne kwadraty, rozmyte napisy, przesuniete okna.
Tu mala czesc na screenie.
@Dexter88 -> A zainstalowałeś najnowszy sterownik NVIDIA lub Radeon?
@Sir Xan
Tak najnowsze certyfikowane sterowniki mam.
Pewnie gra nie jest przystosowana do 1440p/SLI! ;(
1. Gra zarówno w wersji zakupionej na Steam, jak i w sklepowej wersji pudełkowej jest z polskimi napisami.
2. Powyżej Dexter88 stwierdził, że się nie da grać. To nie prawda, grałem wczoraj przez parę godzin i nie miałem żadnych problemów. Po prostu, to Dexter ma problemy.
3. W poprzednie części cyklu nie grałem. Ta część mnie zainteresowała i nie żałuję decyzji. Tytuł wart uwagi, ładna grafika, ciekawie skonstruowany świat, wciągająca rozgrywka.
4. Jeżeli chodzi o minusy, to kampania wprowadzająca powinna być bardziej tutorialowa. Powinna nowych graczy prowadzić trochę za ręką, pokazując ten piękny świat gry i ucząc jak się w nim dobrze znaleźć. A tak sam muszę wszystko odkrywać i mimo, że poświęciłem na to parę godzin, to nadal niewiele wiem. Mimo to poznaję ten świat z przyjemnością.
5. Drugi minus, to polska wersja, która zrobiona została dosyć mało starannie. Jakieś nie przetłumaczone podpisy (nieliczne, ale jednak), oraz brak zachowania polskich form gramatycznych (tego już więcej). Mimo to, dobrze, że polska wersja jest, nawet w tej formie jest do przełknięcia.
6. W sumie grę oceniłbym dosyć wysoko - 8,0.
Jak dotąd gra jest bardzo ciekawa, spodziewałem się, że kampania mnie bardziej wciągnie ale nie jest źle. Powiedział bym 8/9 ale jeszcze za wcześnie na końcową ocenę. Najwięcej problemów sprawiają karty intela i nietypowe konfigurację ale z tego co widziałem twórcy dość aktywnie udzielają się na forum próbując pomóc znaleźć rozwiązanie.
Mi brakuje mizliwosci ulepszania.jednostek niby rangi sa ale wyglad zachowanie takie samo polecam czar przuwolanie jaja wierzchowca mi po 10turach wyklula sie epicka lataja lodowa wywernal
Nie załuje jednak moje obawy które były to pryszcz w podłóg tej gry :) Jak dla mnie udana produkcja .
No nic pora grać dalej :)
[73]
Niektore jednostki moga ewoluowac
To zalezy od jednostki. Elficki initiate czy te male ognioplujki smokow jak dostana zloty medal (maksymalna ranga) zmienia sie w lepsza jednostke. Podobnie jak masz glownego bohatera rogue + odpowiedni skill to jego scoundrele zamienia sie w asasynow.
[75][76][77]
Jednostka musi zdobyć złoty medal co oznacza około 75 xp i podobno działa to tylko w walce jeśli zdarzy się to na mapie świata to ewolucja nie będzie działać. IMO jest to umiejętność absolutnie nie warta uwagi. Choćby dlatego, że takie jednostki tracą wszystkie zdobyte medale a w przypadku jednostki Draconów z ok jednostki strzelającej możesz dostać niezbyt dobrą walczącą wręcz. W pozostałych przypadkach jest lepiej ale mimo to nie opłaca się produkować takich jednostek licząc na ewolucje. A z tego co pamiętam to w serii AoW nigdy nie było ulepszania jednostek.
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi?
Rozpocząłem standardową kampanię, gram elfami, wygląda na to, że przejąłem całą mapę, zabiłem jakichś 2 dowódców wojsk przeciwnych i nie wiem co mam dalej robić?
Jak myślicie czy da się to odpalić z kartą graficzną GTS 450 ?
Daje 7/10 Jednostek jest sporo ras rowniez troszke malo budynkow.
P.s Czy tylko czarodziej ma czar teramorfingu poniewaz grajac druidem jakos nie moge znalesc.
[83]
W kampanii jako druid mialem terramorfing - cala mape zmienilem w jedno wielkie bagno :D
Tede na co czekać?
Teraz wygląda to tak: [link]
i nic się nie dzieje, każda tura wygląda tak samo, nikt mnie nie atakuje, nie widzę przejść na inne tereny bo wszędzie wokół są góry.
Może mi ktoś wyjaśnić o co tu chodzi?
Teraz dodam coś więcej jak pograłem dłużej : mało ras , mało jednostek , sfery troche dziwne . Te flagi i widok zamiast 1 jednostki to 12 w 1 jednostce jest cholernie wkurzajacy . Czytać sie nie chce ale trzeba oraz filmiki gdzie ?
Żadnej mrocznej rasy . Troche inne sterowanie i ogólnie interfejs w podlog 1 i 2 sporo sie różni . Jak ktoś sie przełamie to gra bedzie dobra no ale dla tych co juz grali nałogowo w 2 to wiadomo troche ciężko do tego inny wygląd w czasie starcia ale ujdzie nie jest zly ale :
Odemnie ocena 7.5/10 .
Asmodeusz pamietasz jakie szkoly magi miales?kurcze nie mam teramorfigu i moje male gobliny rozpoczely bunt
Jareczczek
spoiler start
wyślij gada do tej studni pośrodku mapy a on tam zniesie jajko, zresztą sprawdź w zadaniach, pewnie nie wybiłeś wszystkiego
spoiler stop
Jak dla mnie nudne. Fabula jest kluczowa w takich grach a tutaj jakos nie przekonuje. Pamietajac fabule z Warcrafta 3, ktora byla zajebista i dzieki temu glownie gralo sie z zapartym tchem to tutaj jest bardzo nijako. Chyba ze multiplayer, ale tez za bardzo nie widze sensu w tego typu grach przez siec, za wolno, za malo sie dzieje itd.
Rozpocząłem nową kampanię ludźmi, teraz przeszedłem już pierwszy etap.
Gra na poziomie trudnym jest naprawdę trudna, w pierwszym etapie poziom normalny był jak bułka z masłem, zobaczymy czy w 2 etapie poziom normalny też będzie taki łatwy.
Dla mnie fabuła w tej grze nie jest istotna, coś tam się niby dzieje ale raczej w tle.
Warcraft 3 faktycznie miał zajebistą fabułę i był dobrym połączeniem rpg ze strategią, tutaj niby to rpg jest ale ja go nie czuję, dla mnie ta gra to raczej strategia.
Przydało by się więcej budynków i rodzajów wojsk, machin itp.
Na ten moment 7,5/10
Na razie wstrzymam się z oceną. Grałem od pierwszej części i było dobrze nawet bardzo. Tutaj raczej mogą zagościć różne DLC. A jak nie DLC to mogą przyjść mody. Chyba efektem tego mogło być stworzenia świata w trójwymiarze. Gra była najczęściej 2d przez co dużo rzeczy dało się zrobić w krótszym czasie. Tutaj więcej czasu poszło na grafikę. Może będą udostępniać update i naprawiać różne rzeczy. Kobayashi: Nie wszyscy mogą lubić strategie w czasie rzeczywistym, tylko w turach.
Nom fabułe przeważnie jest lepsza w starszych grach bo są filmiki i wogóle w tych nowych o tym zapominaja chodzi mi o strategie głowa mała :D w 1 i 2 była nieżła fabuła głównie w 2 tutaj wszystko na grafike spoko ale mam nadzieje ze wydadza pózniej cos w stylu age of wonders 2 magia cienia . Bo dlc mało dadzą . No chyba ze moderzy dodadza 10 ras i jakąś normalną fabułe rasy możliwe fabuła juz nie bardzo jeśli chodzi o mody .
Czy jest tutaj do odkrycia/zbadania jakaś zdolność pozwalająca samodzielnie rozstawiać swoje oddziały na początku bitwy, czy cały czas robi to za nas komputer?
Jestem jak na razie zdecydowanie zadowolony z nowej odsłony, mówię to jako wielki fan poprzedniej części. Śmiało wszystkim fanom mogę polecić :-)
naiwne pytanko - jak ustawić wojska aby zaatakować miasto więcej niż 3 armiami ?
ustawic na 4 hexach a nie na 3?
W kazdym starciu bierze udzial max. 7 armii: heks ktory atakujesz (srodkowy) i 6 przylegajacych. Twoja w tym broszka, aby ustawic wojska tak, aby otoczyly heks, ktory zamierzasz zaatakowac.
Ah i podpowiedz: ZAWSZE jest mozliwosc stawienia jednostek tak, aby 4 atakujacego walczyly z 3 obroncy. Dlatego atakujacy ma przewage liczebna 4:3, obronca zas dostaje pierwszy ruch.
Jedyna sytuacja, ktora bylaby wyjatkiem jest ustawienie wojsk obroncy na 7 hexach (srodkowy + wszystkie przylegajace) - co daje mu przewage. Na szczescie posiadanie az tylu jednostek (42 oddzialy) kosztuje majatek - jesli napotkasz cos takiego, najlepiej zaglodzic przeciwnika niszczac/zdobywajac jego inne miasta.
--> Asmodeusz - czyli jak obrońca ma 4 armie w mieście to ja mogę atakować tylko 3-ma ?
Nie. Jak obronca ma 4 armie mozesz atakowac 4 a on bedzie mogl bronic sie tylko 3ma. Jak dobrze ustawisz sie to 4ta nie wejdzie do walki. Napisalem wyraznie: TYLKO jak ustawi 7 armii (hex + wszystkie naokolo) - tylko wtedy bedzie mogl bronic sie 4ma. W kazydym innym przypadku zawsze mozesz go otoczyc.
czerwony - wrog
zielony i zolty - 2 mozliwosci ataku, gdzie bedziesz mial przewage liczebna.
Warlock 2 przecież jeszcze nie miał premiery. Co do Age of Wonders 3 to gra została oceniona na 9,5/10 w najnowszym cd action.
Ocena redakcji gazety czy portalu może być bardzo stronnicza. Dlatego raczej sugeruję się oceną czytelników i szerokiej rzeszy graczy.
Jestem w drugiej misji elfów.
Jedna rzecz mi się nie podoba. Misje zaczynamy z nowym głównym bohaterem, poprzedni wszystko ma zresetowane. Badania jakie robiliśmy wcześniej nie istnieją, jedyną pozostałością są niektóre czary w skillach herosa za które musimy płacić punktami rozwoju gdzie koszt to 5 punktów. O czym nawet nie jesteśmy informowani, przekonałem się o tym przy pierwszej walce gdy okazało się że heros nie ma bonusów ani zwiększonego życia. Zobaczymy jak to będzie dalej, ale ten pomysł kompletnie mi nie pasuje.
Normal to łatwizna, lepiej od razu zagrać na wyższym poziomie. Komputer prawie że wcale nie atakuje, po stracie kilku początkowych armii nie miałem ani razu ataków od niego. Więc mogłem swobodnie zwiedzać mapę i zakładać nowe miasta. Zobaczymy jak druga misja. ;)
Normal to łatwizna, lepiej od razu zagrać na wyższym poziomie. Komputer prawie że wcale nie atakuje
[110]W trzeciej misji elfów zmienisz zdanie
[110]
Wiele osób miało problemy z pierwszą misją elfów na hardzie. Co z tego, że komp cię nie atakuje jak potrafi sobie siedzieć w mieście z 8 Shrine of Smithing które zabijają prawie wszystko jednym strzałem. Hard wymaga dość szybkiego przechodzenia map.
ale IMO kampania jest kiepska i mnie wymęczyła, co innego mapy generowane losowo ^^
tede2,wrednial2003 - zauważyłem. bo pierwsze podejście to była gra na hardzie. Przegrałem właśnie przez to że mnie Shrine zaskoczył. Nie spodziewałem się tak szybko tak silnych jednostek na samym początku. Dlatego zmniejszyłem poziom na normal, żeby zobaczyć wygląd mapy. I tu mnie gra rozczarowała. To są mapy singlowe połączone fabułą. Każda misja to historia innego herosa, więc badania, rozwój herosów robimy od nowa. Dobrze że chociaż exp bohaterów zostaje. Jednostek też nie można przenosić. Jedynie zostaje exp dla bohów, ale przy każdej misji muszę pilnować aby oni nie zginęli bo tylko ten co opowiada może się odradzać w mieście. Śmierć innych to automatyczna porażka. Miałem nawyki z poprzednich części, że jest limit na badania, poziom jednostek jakie możemy wykupić czy nawet sam poziom herosów. Tutaj nic takiego nie ma, pozostał tylko sam system i stopniowanie czarów/jednostek ale to tylko do momentu aż ukończymy misje. Potem następna to wszystko od nowa. W tym momencie gra z 9 poleciała na 7. Do kolejnych minusów dołożyłbym system powiadomień, każde klikniecie przenosi nas do miejsca gdzie to się dzieje i odrazu otwiera menu akcji. yo sie mogło sprawdzać w starych częściach, tutaj to już średnio mi pasuje. Grając mam wrażenie że gram w Civ, tylko że fantasy poprzez rozwój miast i badania, wiec dlaczego nie ma automatyzacji budowy miast wg wcześniej zrobionej listy budynków? Dlaczego nie można właśnie zrobić takiej listy, tylko przy każdym nowo założonym mieście muszę wszystko od nowa klikać. Podbite miasta nawet bez obrony to budowa wszystkich budynków od zera, nawet pomimo wchłonięcia a przecież cała ludność zostaje.
[113]
Podbite miasta nawet bez obrony to budowa wszystkich budynków od zera, nawet pomimo wchłonięcia a przecież cała ludność zostaje.
Dziwne u mnie było zupełnie inaczej raz podbiłem miasto z wszystkimi budynkami i tylko klasowy musiałem dobudować. Ogólne nie zdarzyło mi się, żeby podbite miasto nie miało nic wybudowane.
Irek22
Ok, wygrales, pokonales mnie swoja zlota argumentacja. Masz w nagrode, gra dla Ciebie:
https://www.gry-online.pl/gry/supermoose/z53639
Zgadzam się z Kajdorfem. W poprzednich częściach były bardzo fajne kampanie z bohaterem, który przechodził z misji na misję i stawał się coraz potężniejszy. Tutaj ten aspekt praktycznie wyeliminowano, co dla mnie jest kompletną pomyłką. Poza tym gra wydaje się w porządku.
Wredniak2003 - może to jest losowe, mi się bardzo często to trafia. Widocznie mój pech :p
Jestem w 3 misji. Nie rozumiem jednej rzeczy. W drugiej znalazłem bohatera orków i sądziłem że to jego będzie historia, a zaczynam goblinem? Skąd on się wziął? Gdzieś go pominąłem, zabiłem przypadkowo bo za chiny go nie kojarze z fabuły.
[116]
Z tego co pamiętam w drugiej części mag gracza nie stawał sie silniejszy tylko uczył się nowych zaklęć i zdolności pasywnych. Byli też bohaterowi przechodzących do następnych misji ale można było mieć ich do czterech i trzeba było ich znaleźć.
Coraz potezniejszy moze nie jedynie tyle co zajmowal swoje ziemie czy coś :D U mnie jedynie wtedy mag to mag bylo lepiej a heros to heros i tyle :D I ogólnie ta kampania jak pisałem troche słaba sie wydaje . Mam nadzieje ze niedługo dodatek wyjdzie . Merlin tera smiesznie wyglada :P A moze dodatek Powrót demonów cienia .
Mam takie dwa spostrzeżenia:
- niektóre budynki w miastach generują pewne ilości zasobów, w związku z tym opłaca się stawiać miasta nawet w miejscach bez zasobów, wolałbym aby budynki w miastach nie generowały własnych surowców a jedynie zwiększały produktywność wydobycia/pozyskania o pewien procent uzyskiwanych zasobów ze źródeł ich występowania,
- forty mające w zasięgu terytorialnym wiele zasobów, generują jedynie złoto, manę i wiedzę - dobrze, ale mogłoby być tak, że po połączeniu się granic fortu i miasta, do miast zaliczane byłyby zasoby, z granic rozszerzonych przez sąsiadujące forty skupiające w swoich ziemiach takie zasoby jak np. populacja, szczęście, produkcja.
Te dwa czynniki, nie występujące w mechanice gry, prowadzą do tego, że opłaca się stawiać pełno miasta, w każdym możliwym miejscu.
Gdyby funkcjonalność fortów była inna, tzn. po połączeniu z miastem rozszerzały jego zasięg i dzięki temu kumulowały tam zasoby, które są w ich zasięgu oraz gdyby miasta nie generowały własnych zasobów, a jedynie zwiększały o pewien procent wydobycie/pozyskanie surowca ze źródła, ograniczyłoby to liczbę stawianych miast i sądzę że byłoby to dobre rozwiązanie.
I przydałyby się może wojska garnizonowe, żeby nie było możliwości doprowadzenia do dysproporcji sił 4:3 w stosunku liczebności wojsk, w czasie bronienia miasta/fortu, ale to już kwestia do szerszej dyskusji i testów.
Gra w losowej mapie nie ma sensu bo w dowolnym momencie np. gdy przegrywamy można zawiązać traktat pokojowy i wejść w sojusz ze swoim oprawcą. Można wejść w sojusz z każdym graczem komputera i tylko obserwować jak się tłuką między sobą. Komputer nie zrywa sojuszy! Tej grze jeszcze bardzo daleko do doskonałości, pewnie będzie grywalna za pół roku po patchach czy DLCach
Grałem dotychczas tylko niespełna pół godziny więc oceny jeszcze nie wystawię. Jednak co się pierwsze rzuca w oczy to mocno skopana optymalizacja. Pogram dłużej jak już kilka porządnych patchy wyjdzie.
Też potwierdzam wysokie, za wysokie wymagania sprzętowe tej gry. Wprawdzie laptop z dwurdzeniowym Pentium i GF 720 to demony prędkości nie jest, ale przynajmniej na minimalnych powinno działać lepiej. A na minimalnych gra wygląda gorzej, niż Heroes V z 2006 roku. Mam wprawdzie jeszcze mocniejszego desktopa (Phenom X4, R5770) ale też nie wiem czy da radę na średnich chociaż. Niebawem sprawdzę. Więc jak macie słabe kompy, a że gra przypomina Heroes (które słynęły z małych wymagań), to nie myślcie, że pójdzie wam tak lekko.
Odpaliłem na grę na kompie z Phenom X4, 4 GB RAM i Radeonem 5770 i gra jednak działa całkowicie płynnie na wysokich detalach. Widocznie ten laptop jest gorszy, niż myślałem.
Grałem potwierdzam wypowiedź Stefano77, że kiepska optymalizacja. Na Aspire v3-571G z 1GB Geforceem potrafi na średnich mieć mało fpsów. Wiem, to nie jest super maszyna, no ale bez przesady. Fajnie, że dodali klasy bohaterów, a co w związku z tym nowe czary i zróżnicowane jednostki. Podoba mi się również znany z Civki system granic państwa. Co mi się nie podoba to, że zrezygnowali z wież czarodziejów - teraz byle wypierdek, może rozproszyć czar działający na moje miasto na drugim końcu mapy. Z wieżami były związane specjalistyczne budynki, jak pola siłowe, budek, który obdarzał garnizon zaklęciem, nie widzę tego w nowym AoW3, wydaje mi się, że jest mniej budynków niż w AoW2. Nie zauważyłem też opcji rzucania na mapie strategicznej czarów na jednostki podnoszące im statystyki i dorzucające im obrażenia, np. od żywiołów w zamian za mane - w AoW2 to było, jest w nowym Warlocku2, nie widzę tego w AoW3 i tu wstawiam twórcom ogromnego minusa.
Nie będę wspominał, że jest tylko 6 ras w dwójce było ich bodajże 12 a z dodatkiem 15...
Z tym rozpraszaniem czarów to faktycznie porażka. W Aow2 trzeba było trochę się postarać, i nie było nawet pewności że się uda, a teraz zaklęcia strategiczne się nie opłacają, chyba że kogoś bawi odnawianie ich co kilka tur.
[126]
A masz najnowszego patcha? Teraz jest to mniej uciążliwe. IMO fakt, że komputer stara się rozpraszać nasze czary znaczy, że AI nie jest kompletnie ogłupiałe. Większość z czarów globalnych dodaje znaczące bonusy więc jest logiczne iż strona z którą toczysz wojnę będzie chciała cię ich pozbawić. Ja osobiście grając przeciwko innemu graczowi też starałbym się rozpraszać jego zaklęcie jak tylko miałbym wolną manę.
[125]Na moim 3 letnim laptopie gra chodzi bardzo dobrze. Z tego co wiem akurat AoW nie wymaga jakiejś strasznej karty graficznej ale przydałby się do niej lepszy procesor. (Też mam kartę 1GB AMD Radeon HD 6770M, tyle że procesor i7)
-rozproszenie globalnego czaru kosztuje tyle co jego rzucenie więc w jakimś sensie jest to zmarnowana mana przez przeciwnika. Czarów miejskich nie można rozproszyć o ile nie ma się miasta w zasięgu wzroku.
- co do budynków faktycznie jest ich mniej ale imo jest to związaniem z przesunięciem najlepszych jednostek do specjalności bohatera. Wież nie ma i dobrze, bo dzięki temu można rzucać zaklęcie w każdej walce (2x drożej) i awatar nie jest uwiązany do miasta. Zwłaszcza, że teraz większość najlepszych umiejętności daje bonusy całej armii. Co do bonusów które dawały te budynki o których mówisz teraz związana jest z czarami (np. Sorcerer może rzucić zaklęcie dające murom odpowiednik static shield). Budynki dające nowe umiejętności nowym jednostkom są teraz ulepszeniami na mapie, np. Heart of Corruption dodaje truciznę. Dodatkowo niektóre siedliska neutralne mają podobne budynki np. W trakcie bitwy w takim mieście wszystkie jednostki otrzymują kamienną skórę. Nie do końca to co było ale coś tam jest :)
- Enchantment jednostek na mapie strategicznej jest jednym z tych zmian, które najbardziej podzieliło forum na AoW3. Logika za tą zmianą jest raczej w porządku tyle, że mimo wszystko może się nie podobać. W skrócie te zaklęcie na mapie strategicznej stwarzały 3 problemy:
*nigdy nie opłacało się ich rzucać w bitwie
*nie wymagały myślenia (nigdy nie trzeba było się zastanawiać na co użyć manę jeśli jakaś jednostka nie miała wszystkich dostępnych ulepszeń)
*wystarczyło 4-5 bohaterów z kilkoma takimi zaklęciami by stworzyć armię która w zasadzie zatrzymywała się dopiero po dotarciu do krawędzi mapy.
W AoW3 w teorii większy nacisk postawiono na bitwy taktyczne więc herosi zabijający wszystko jednym ciosem i otrzymujący 1-2 obrażenie na atak musieli zniknąć.
- Co do ras faktycznie jest ich mało i co gorsze nie ma między nimi odczuwalnych różnic. Związane jest to własnie z klasami postaci gdyż, każda nowa rasa wymaga nie 10 modeli ale przynajmniej 30 (6x4 klasowe + podstawowe jednostki rasy). Szczerze to chciałbym więcej ras ale nie wiem czy nawet 5 dodatkowych ras wprowadziło by choć połowę różnorodności jaką dała by nowa klasa.
To wszystko niestety jest specyfika systemu AoW3. Z jednej strony to dobrze, że nie dostaliśmy AoW:SM 2.0 z drugiej niektórych rozwiązań szkoda.
Mimo wszystko, rzucanie czarów powinno opierać się albo na terenie granic miasta, albo na wieżach (bez wsadzania tam herosa). Idiotyczne jest rzucanie rozproszenia na niewidoczne miasto i bawienie się w odnawianie czarów co turę. Enchantment jednostek powinien zostać, było już bodajże w Master of Magic, a w nowym AoW3 wystarczyło zwiększać koszt utrzymania wraz z tierem jednostek, co było by logiczne, że im silniejsza jednostka, tym czar dający jakieś bonusy proporcjonalnie powinien być droższy.
Teraz wydaje mi się, że Warlock 2 poszedł w dobrą stronę (też wielu rzeczy mu brakuje, jak, np. szkoły magii), a AoW3 średnio na tym wyszło - jest wiele nowych rzeczy, ale te stare dobre, zabrali. Może jakieś DLC to naprawią, podobnie jak z Civilization V.
[128]
No ale właśnie o to chodzi, że nie możesz rozproszyć czaru na niewidzialnym mieście. MUSISZ je mieć w field of vision i koniec. Praktycznie rzucanie czarów jest ograniczone do miast bo inaczej musisz mieć masę jednostek zwiadowczych rozrzuconych po mapie co jest imo upierdliwe. W AoW2 wokół bohatera też była mała sfera w której można było czarować a w AoW3 uproszczono system. Wraz z wprowadzeniem granic miast jak w Civ dodatkowe granice do rzucania czarów wyglądały by kiepsko. Co do globalnych czarów to działają one przecież na całej mapie więc dlaczego nie jest logiczne rozproszenie ich z twoich miast?
IMO Rezygnacja z wież nie wprowadza aż tak dużych zmian w mechanice rozgrywki. Zasięg wież był niewiele większy niż zasięg największych miast teraz, wieże obserwacyjne zastąpiły nody jako budynki rozszerzające "domenę" a choć armie nie potrzebują już bohaterów by rzucać w ich zasięgu czary to imo poważne wojsko i tak jest zawsze prowadzone przez bohatera. Summony dalej nie można rzucić gdzie się chce więc akurat te zmiany nie są tak wielkie.
Co do enchantments na mapie strategicznej to ja osobiście cieszę się, że znikły. IMO warstwa taktyczna na tym zyskała. Część z nich da się właśnie zastąpić czarami globalnymi jak np. opanowanie trucizn łotrzyka.
Z ciekawości w jaką grasz wersję gry? W 1.0.9 przeciwnik rzadko rozprasza moje zaklęcia częściej niż 3-4 tury a te poważne jak Age of Magic wytrzymują 10-15 tur zależnie jak mocno przycisnę przeciwnika w walce. Dalej uważam, że gdyby AI nie zabierała się do rozpraszania czarów globalnych to była by to głupota bo te czary dają za dobre bonusy by je zostawić w spokoju.
Hej, gram sobie wszystko świetnie - ale czy tylko ja mam problem z wymaganiami/optymalizacją tej gry?
Mam następującego kompa: MSI GE70 2OE-044XPL: i7-4700MQ (2.4 GHz, 3.4 GHz Turbo, 6 MB Cache), 16 GB, NVIDIA GeForce GTX 765M, laptop gamingowy....
Gra działa tylko na średnich, co mnie smuci bo widzę że jakość tekstur jest niższa niż na zdjęciach czy gameplayach...
Jest jakiś patch albo coś?
W jaki sposób użyć Różdżki Merlina? Mam ją w ekwipunku ale moja postać nie może jej użyć a tym samym zrealizować celów misji.
Linkuję moją wideorecenzję Age of Wonders III. Tytuł ten bez wątpienia, jest dla mnie największą niespodziankę tego roku :) [link]
Przyłączam się z pytaniem: Jak użyć Różdźki Merlina w misji Przeciw Cieniom? Mam ją w ekwipunku, użyć nie mogę, w walce wręcz zadaje przywódcy przeciwnika razy, oznaczony jest , że zmieniona teleportacja, ginie i ... przegrywam scenariusz!!! Co z tym zrobić?
Aby schwytać Leonusa i Saridasa, bohater wyposażony w Różdżkę Merlina musi im zadać cios wręcz i odesłać do Otchłani("zabić"). Muszą oni jednak posiadać niezdobyte stolice, inaczej zginą.
Czy jest jakiś sposób by otworzyć w edytorze misji scenariusze przygotowane przez "tfurcuf" gry? Nie mam zacięcia by rysować całą mapę od początku, za to z chęcią ulepszę te mapy które już są. Niektóre typy rozgrywki oferowane przez scenariusze są po prostu denne, mimo że mapy wyglądają nieźle.
Mam pytanie czy opłaca się bardziej kupić herosy 6 a grałem we wszystkie części herosów czy tą gre a nigdy nie grałem żadną część age of wonders więc takie pytanko bo 2 turówki to akurat
@up
To dość różne gry. Obydwie są dobre i warto w nie zagrać. Jeżeli grałeś w któreś Heroesy to zapewne masz wyrobioną opinię na temat tej gry - zostań przy Heroesach, jeżeli mechanika Ci się spodobała i grało Ci się wygodnie, a także nie masz ochoty próbować czegoś innego. Jeżeli jednak nie jesteś wielkim fanem Heroesów, to bardzo polecam Age of Wonders.
-->michalonator. Seria Heroes jest dużo przyjemniejsza ale niestety 6-tka to jeden wielki bug, mimo ładnej oprawy graficznej i ciekawych zmian w mechaniźmie rozgrywki. W moim przypadku gra wiesza się regularnie, są czarne ekrany, restarty itp. Najgorsze jest to, że producent mimo tego, że fani utopili morze kasy w tą grę przestał ją wspierać i nie naprawia już błędów.
@leaven -> Mam Heroes VI Complete od niedawna i grałem przez dłuższy czas. Nie wiesza się często, czarne ekrany nie uświadczam, ani restarty. Po prostu trzeba mieć mocny PC (procesor i5, karta GTX660, 8 GB RAM), aby gra działała stabilna. Ale nie zaprzeczam Cię, że Heroes VI ma niestabilny silnik, co niestety jest bardzo odczuwalny u słabszych PC.
Żałuję że wydałem na tą grę jakiekolwiek pieniądze, niech ktoś mi powie po co w ten crap męczyć się i próbować grać skoro Heroes-i III są lepsi od tego? Ja nie kumam tej gry, mapa kompletnie nieczytelna, zupełnie niezrozumiałe zasady, bitwy kompletnie niemrawe, szkoda że wpierw nie ściągłem "wersji testowej", a teraz zostałem z syfem za 100 zeta. Myślałem że może pogram kilka dni i mnie wciągnie podobnie jak seria Kings Bounty, ale nieeee - w to się na serio nie da grać, niech (tfu)rcy tego syka pograją w Heroes II i zobaczą jak czytelna powinna być mapa i wtedy niech wrócą, nigdy więcej nic z tej firmy, 100 zeta w błoto, fuj.
[141]
Ostatnio odpaliłem HoMM 3 i imo choć gra jest bardzo dobra niestety czas odcisną na niej piętno. I to nawet nie chodzi tylko o grafikę ale o wiele rozwiązań ułatwiających rozgrywkę. Co do twojego zarzutu, że AoW3 ma nieczytelną mapę to mam wrażenie, że graliśmy w 2 różne gry. Co dokładnie nie jest czytelne? Mówienie, że HoMM ma czytelną mape jest iMO śmieszne. Ile razy musiałem się wracać po zasoby bo były słabo widoczne wśród plam będących terenem gry. A ile z tych surowców przeoczyłem bo były ukryte za jakimś elementem terenu jak kapliczka czy podobne. HoMM ma wiele zalet ale czytelność mapy nie jest jedną z nich.
IMO problemem nie jest, że AoW jest złą grą, tylko to, że ty (i wielu innych przez porównywanie AoW właśnie do HoMM i Civ) spodziewałeś się czegoś innego. Tej grze trzeba dać szansę bycia tym czym ma być a nie obwiniać jej, że nie jest klonem HoMM.
IMO zbyt wiele osób, kiedy znajdzie gry które są naprawdę dobre spodziewa się, że inne gry będą je naśladowały tylko dlatego, że są tego samego gatunku. To samo ostatnio widziałem na forum Endless Legends. Wiele propozycji chce zmienić tą grę w klona Civ w świecie fantasy. Coś czym ta gra nie próbuje być.
No nie wiem. Grałem masę czasów w Heroesów, AoW mniej mi odpowiadają. Bliżej im do Cywilizacji niż Heroesów. AoW są dla mnie zbyt strategiczne, dbanie o zadowolenie mieszkańców średnio mi odpowiada, tak samo jak bardziej skomplikowana taktyka z atakami kilkoma oddziałami. Uważam, że gra wcale nie musi się spodobać fanom HoMM
@spock55 ty to dzieciak ? Porównuj AoW 3 do herosów 6 a nie 3 :D Jak chcesz porównać herosów 3 to porównaj do age of wonders 2 który według mnie jest lepszy ale to jak kto woli obie gry sie różnią wiadomo aow jest bardziej rozbudowany . A AoW 3 dla mnie słabo im wyszedł :) Mechanika 2 była lepsza jesli chodzi o jednostki . Herosy 6 nie wyszło disciples 3 nie wyszło myslalem ze chociarz nowa część AoW wyjdzie dobra ale w podłóg poprzedniej części wychodzi bardzo słabo . Dodam 2 a 3 strasznie sie róznia 3 ma nawet trudniejszy interfejs i jest prosta mniej rozbudowana , 2 bardziej rozbudowana ale latwiejszy interfejs znaczy obsługe . Poczułem się jakbym wbił do nowego Patriciana grałem sporo w 3 wyszła 4 wbijam i what the fuck co to ma być . No ale gra nie jest zła jak na te nowe strategie co wychodzą a mało ich ostatnio wychodzi albo jak wychodzą to słabe to ten aow przy nich guruje :) Dodam teraz jest rok 2014 . Mam nadzieje ze chociarz nowa Twierdza będzie udana bo inaczej słabo to wszystko widzę . Alistair cb popieram nie musi sie spodobać mimo ze gry są podobne to i sie bardzo od sb różnią a w szczególnosci 2 była podobna do herosów , Aow 3 wogóle nie jest podobny według mnie .
Póki co szykują się duże zmiany. Najprawdopodobniej nadchodzi dodatek, w którym na 90% powrócą Szroniaki i truposze(wybaczcie terminologię z pierwszego AoW, ale kocham tamto tłumaczenie), ale nie wiadomo, czy jako klasa, czy rasa, i bardzo możliwe, że jeszcze parę innych ras. Developerzy obiecali też zmiany w systemie morale i zadowolenia, nowe warunki zwycięstwa i nowe budynki. Co z tego wyjdzie zobaczymy, ale zapowiada się ciekawie.
@Yarovit , skąd to info? Oficjalna strona i forum na Steamie milczy na ten temat. Może jakiś link?
Właśnie na oficjalnej stronie są informacje. Użyłem zwrotu "najprawdopodobniej", bo dodatek nie został oficjalnie ogłoszony. Wzmianki są na oficjalnej stronie w temacie Development Update and Return of Journals. Kilka rzeczy wywnioskowałem też z różnych tematów na oficjalnym forum
@Yarovit , faktycznie, piszą o nowej rasie, klasie itp., tak więc zwracam honor ;) Najwyraźniej nie doczytałem tego newsa. Nie muszą to być jednak Szroniaki(Frostlings), "-ing" w nazwie mają też Halflingowie/Niziołki(Halflings), może to też być zupełnie nowa rasa. Tak, czy inaczej bardzo dobra wiadomość :D
To już potwierdzone! Nową rasą są halflingowie. Dochodzą również nowe potwory, zaklęcia(Dzika Magia), budynki, siedlisko, kampania(3 misje), scenariusze, bohaterowie i przedmioty, jednak nie potwierdzono żadnej nowej klasy. DLC "Golden Realms" wychodzi 18 września ;)
Trochę żałuję, że nie Szroniaki, ale niziołki też są w porządku. Jako, że oni i nekromanta/truposze są następni na liście rzeczy, których chcą gracze, stawiam, że będzie jeszcze co najmniej jeden dodatek.
Jak dla mnie dobra strategia ale bardzo slabe jako age of wonders stary gracz aow jak w to zagra to normalnie zawrotu glowy dostanie a mowie starym znaczy takim co do dzis gral w np 2 albo magia cienia .
Odemnie to cos dostaje 6,5/10 niczym lepszym niz ostatni heroes albo disciples 3 nie jest zawiodlem sie zeby tak zmienic rozgrywke po chamsku po calej lini to juz nie aow .
Z tego co widać na oficjalnie stronie będzie nowa klasa.
Necromancer
Expansion Coming Soon
Nie ma pomyłki w stwierdzeniu, że chodzi o klasę Nekromanty, a nie rasę Nieumarłych. Jak bowiem zaznaczył w artykule producent gry, Lennart Sas, deweloperzy widzą znacznie większy potencjał w procesie transformacji lidera oraz jego podwładnych w nieumarłych, aniżeli w tworzeniu od razu gotowej "nacji".
Więc kolejny dodatek będzie z truposzami w roli głównej w całkiem ciekawej koncepcji.
Albo razem ze Szroniakami, ostatnio publikowali portrety np."Frostling Necromancer". Trzeba czekać.
Co to samej gry, z początku przeszkadzało mi, ze jednostki nie pudłują jednak później okazało się, ze ten system jaki jest sprawdza się dobrze, jak nie lepiej.
Ogólnie jest to kawał dobrej rozbudowanej strategi w którą można wchłonąć na godziny.
Z minusów wymieniłbym tylko za małą ilość ras (w porównaniu do poprzednich części to jest ubogo) no i w różnych zamkach praktycznie jest to samo do budowania, jeszcze księga czarów/umiejętności tak średnio mi się podoba jak została zrobiona.
Gra magiczna która jak poprzednie części ma coś w sobie.
@Yarovit no serio jak ty nie widzisz róznicy miedzy 1 a 3 albo 2 a 3 to mnie załamałeś w tej chwili .
Wygląd jednostek wszystko w kupie lepsza byla 1 a nie jako 1 jest 8 malych kurdupli , interfejs , styl graficzny nic mi się nie podoba w tej odsłonie kompletnie sztuczność na maxa i topornie się gra . Do tego gdzie tu fabuła ? nie ma już ta w 1 była lepsza choć tej z magi cienia nic nie przebije .
Ogólnie ta gra ma tyle wspolnego z poprzednimi aow co herosi 3 .
Przynajmniej jedno aow 3 zachował czyli ? magie i swoją postać .
Reszta leży po całej lini i to jest tak jak herosi 3 a herosi 6 100% .
Do tego te flagi oj mógłbym masę tego wymieniać tylko że już dawno nie grałem , kupiłem ją w dniu premiery i grałem 2 tygodnie .
Tyle że w podłóg tych innych nowych strategi które wychodzą i są dnem ten AoW wychodzi lepiej wiadomo .
Dodam jak chcieli zrobić nowa strategie to powinni zrobić nowa strategie a nie marketing i AoW 3 najlepiej by było . Nowa strategia i tam mogliby eksperymentować a nie na Age of Wonders strategi która była konkurencja dla disciples i herosów .
@FanBoyFrytek
Gdzie napisałem, że nie widzę różnicy? Do dzisiaj gram w poprzednie części, chodziło mi o duże różnice w rozgrywce.
System przywódców to połączenie obu poprzednich części.
Grafika? Wiadomo, najlepszą ma pierwsza część, według mnie najpiękniejszą i najbardziej klimatyczną, jaką widziałem, ale w AoW3 Triumph też dał radę. Pola bitew są wspaniałe, zwłaszcza podziemne oblężenia. Ale zgadzam się, animacje często kuleją, a wielu jednostkom przydałoby się małe przemodelowanie.
Cieszy mnie też, że muzykę skomponował Michiel van den Bos, zwłaszcza nowe wersje utworów z pierwszej części są fajne.
Z kampanią zgadzam się, fabuła jest dość słabo widoczna i mogłaby być lepsza, ale jest. Polecam Ci natomiast poczytać to:
http://ageofwonders.com/lore-galore-age-of-wonders-world-timeline/
jeśli już tego nie widziałeś. Do tego fabuła nowego rozszerzenia może być ciekawa, bo
spoiler start
Melenis powraca
spoiler stop
Co do interfejsu, to co kto lubi. W nowych strategiach często ciężko go ogarnąć, miałem ten problem na przykład w Endless Space.
Jednostek w oddziałach jest więcej, bo chcieli, żeby bitwy wyglądały jak bitwy, a nie starcia zwiadowców. Mam co do tego mieszane uczucia, bo to trochę komiczne, jak bohater trzema ciosami niszczy ośmioosobowy oddział. Z drugiej strony fajnie to wygląda, gdy smok rozrzuca piechotę na wszystkie strony.
O co Ci chodziło z flagami i zmianą wyglądu jednostek? Bo nie przypominam sobie takiej możliwości.
Dodam, że powinieneś znowu odpalić grę. Łatki bardzo ją zmieniły, mocno przebalansowano klasy i jednostki i poprawiono AI
Widzę że widzisz co mi nie pasuje no mnie akurat to bardzo odpycha od tej gry jak dla mnie po tak długim czasie powinni zrobić odgrzewanego kotleta z lepsza grafa itd a dopiero nową .
Flagi o to chodzi że przy każdej jednostce były flagi zamiast małe kolorowe znaczki jak to było w 1 i 2 a to mnie wkurza bo wyłączyć się tego nie dało albo zmienić . A co do zmiany wyglądu jednostek to już to napisałeś wolę np walke 8 najlepszych jednostek niz walke 8 w których jest 100 kurdupli ^^
Jeszcze co mogliby zrobić to właśnie to co było w jednym modzie do aow 2 którego większość zna to Brave New World czyli transformacje jednostek po zdobyciu wymaganego expa . Akurat modding był mocny w AoW 2 .
Do tego brak mrocznej rasy ? Ani nieumarłych , ani mrocznych elfów które ubóstwiałem i gdzie mój meandor :(
Mroczna magia itd w 2 to było coś , niezły pokaz . Ale tak szczerze to najbardziej mnie odpychają właśnie te jednostke bo bitwy maja być bitwami ? taa niech się stukną w główkę ani w herosach tego nie było ani w disciples że zamiast 1 jednostki która stoi w trakcie walki widać 4-5 kurdupli walka z karłami ? i właśnie w modach można by było zmienić takie coś na 1 stojącą jeśli modding byłby na takim poziomie co w AoW 2 .
No nic już instaluje i zaktualizuje jak nadal mnie odepchnie to już koniec zostaje przy 1 i 2 :)
Co prawda wątpię, żebyś kupił rozszerzenie, skoro średnio lubisz podstawkę, ale obecnie tworzony dodatek doda nekromantę jako klasę. To, co na jego temat ujawnili fajnie wygląda. Wracają też szroniaki, ale niestety strasznie je pozmieniali, i to nie na lepsze. Mam wrażenia, że się za dużo Gry o Tron naoglądali.
Mi tam osobiście flagi nie przeszkadzają.
Brak złej rasy jest powiązany ze zmianami w systemie dobra i zła. Ma to plusy i ma minusy. Ujawnili w jednym z dzienników developerskich, że pracują nad zmianami w systemie relacji między rasami. Nie dam sobie głowy odciąć, ale też chyba będą zmiany na linii dobro-zło. Z tego, co pamiętam, zmiany te będą częścią darmowego patcha.
Jeśli chcesz wiedzieć, co się stało z Meandorem i dlaczego nie ma mrocznych elfów(leśnych tez nie swoją drogą) poczytaj ten artykuł, który zalinkowałem.
Z kolei odnośnie modów- ja żadnych do poprzednich części nie instalowałem, jedynka jest świetna bez nich, a dwójka ogólnie mi średnio podeszła. Ludzie na forum cały czas pytają o narzędzia do modowania. Pewnie w końcu je wypuszczą, pytanie tylko kiedy.
@up No tak dzieki za linka już wszystko wiem jak to się potoczyło cóż zadowolony i tak nie jestem mam nadzieje że mimo wszystkiego będzie jakaś mroczna rasa .
Na dodatek by było mile widziane jakby wyszło coś w stylu AoW 2 a AoW 2 Magia cienia to może coś w stylu AoW 3 Magia cienia rozumiesz mnie chyba lub AoW IV gdzie wszystko powraca :)
No heh ubóstwiam meandora :)
Cóż jestem też zdania że za póżno sponsora dostali ^^
Ale kto ci teraz w tych czasach zrobi dobrą strategie heh .
Mrocznej rasy nie będzie, ale będziesz mógł być mhoczny :) jako nekromanta. Do tego w dodatku dojdą trzy specjalizacje, które wzmocnią przywódców zależnie od ich usposobienia.
Akurat 2014 dla gier strategicznych zły nie był, z gier o których wiem oprócz AoW3 wyszło Civilization: Beyond Earth i Endless Legend. W BE nie grałem, ale Endless Legend jest bardzo przyjemne.
Ani cywilizacja and edless nie jest dobry wszystkie nowe strategie dla mnie to dno :) kiedyś robili lepsze i nic temu nie zaprzeczy :D Bo na co w strategi grafika hah .
Gra jest jak najbardziej godnym spadkobiercą poprzednich części. Mechanika została oczywiście odpowiednio przebudowana, ale to nadal Age of Wonders. System klasowy daje nam wiele możliwości rozgrywki (po nowym rozszerzeniu będą to 63 kombinacje, 7 klas i 9 ras), a brak czarnoksiężników (wizard kings) został wiarygodnie wytłumaczony. Wizualne przedstawienie jednostek w bitwie bynajmniej jej nie umniejsza, wręcz przeciwnie, nadaje epickiego rozmachu ;) W nowym dodatku, oprócz nekromanty, Szroniaków i mnóstwa nowej zawartości, pojawią się również Tigranie.
Czy ktoś się orientuje czy do gry są jakieś mody? Tzn nowe mapy do ściągnięcia? Do Ages of Wonders II Shadow Magic był świetny mod "Middle Earth" który bił na głowę w ogóle wszystkie dostępne w grze i kampanie. Ale nie mogę znaleźć żadnej strony gdzie mogą być dostępne podobne mody do "trójki". Ktoś coś wie?
Mapy są w Steam Workshop. Nie wiem, czy ludzie wrzucają mapy również na inne strony.
I nawet coś jest :)
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=373887055
A jak to pobrac? Trzeba tego "steam" zainstalowac? Bo ja nieobeznany z tymi nowymi technologiami :)
Dzieki za pomoc!
W takim razie nie pobierzesz, musiałbyś mieć AoW3 na Steam kupione. Ale powiedz mi, jak to możliwe, że nie wiesz, co to jest Steam?
Yarovit co sadzisz o tej grze ? https://www.gry-online.pl/gry/eador-masters-of-the-broken-world/z52e77#pc mi nawet przypadła go ustu :)
Eador
Mam ją i z tego, co pograłem jest dobra, ale za mało grałem, żeby coś więcej powiedzieć.
W końcu ogłoszono nowe rozszerzenie!
http://ageofwonders.com/eternal-lords-expansion-announced-coming-to-windows-mac-and-linux/
Nie mogę się doczekać. Już pierwszy dodatek był dla mnie niezły. Tym razem jeszcze więcej zawartości. Dali by chociaż jakieś patch notes do poczytania :D
Jeszcze będzie parę dev journali przed wydaniem, więc będzie co czytać
a) dzieki za odpowiedz. No nie mam gry kupionej na steamie. I w sumie srednio chce mi sie wydawac prawie 200 zeta zeby zerknac jak w ogole ten scenariusz wyglada. Szkoda ze nie ma ich gdzies dostepnych "w internecie".
b) popykalem sobie troche w losowo generowane scenariusze. Gra sie fajnie - szczegolnie na najwiekszej mapie i najwyzszym poziomie trudnosci. Niestety - w 92 turze pojawil sie jakis bug i gra nie daje sie zapisac. Cofanie do paru tur wczesniej tez nic nie daje. W prawym gornym rogu ekranu pojawia sie symbol trwajacej walki i wyglada na to ze ta walka pozostaje w trybie "trwania" i juz w grze nic nie mozna zrobic. Choc w sumie jesli sie gra bez zapisywania gry to mozna grac :). Wiec teoretycznie bug do przejscia ;)
jesli komus to pomoze - "bug" z zapisywaniem istnieje jak sie okazuje w przypadku ustawienia rownoczesnych ruchow wszystkich graczy. i mozna go usunac praktycznie po prostu nie zapisujac stanu gry dopoki wszyscy gracze sie nie rusza (czyli jak wszyscy gracze komputera zglosza ze zakonczyli swoje ruchy mozna juz gre normalnie zapisac).
@Yarovit wiesz może czy mają zamiar skończyć fabułę w Age of Wonders 3 czy nie :D ? przynajmniej do uwolnienia demonów cienia a potem czekanie na wyjście Age of Wonders IV :) Choć to by już nudne było , bo tyle się męczyliśmy z ich pokonaniem w poprzednich częściach a tu zostają nagle uwolnione . Mogłyby zostać uwolnione ale tym razem raz na zawsze zniszczenie krainy cienia a nie zapieczętowanie . Chciałbym żeby powróciła mechanika gry z poprzednich części .