Witam.
Jakiś czas temu poszukiwałem ludzi do współpracy. Mimo wielu docinek ogłoszeń jednak trochę do mnie dotarło, spośród aplikacji wybrałem dwie osoby do drużyny. Minęło trochę czasu. Na 10 Października mamy deadline, żeby projekt był gotowy do wrzucenia na www.indiegogo.com. W zasadzie, to już jesteśmy u finishu tego pierwszego kroku, został jedynie montaż materiałów oraz kosmetyczne poprawki.
Chciałem jednak podzielić się z Wami już moim pomysłem. Posłuchać na tym etapie komentarzy/opini/bluzgów. Kto wie, może coś nowego wpadnie nam do głowy dzięki Wam.
No więc.
gametube.com to coś jak youtube.com, ale z jedną wielką różnicą - jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla filmików, które są związane bezpośrednio z grami. materiały video na naszej stronie mogą awansować na wyższy poziom dzięki doświadczeniu opartemu na wyświetleń. Przy level up będ przyznawane specjalne punkty. Pozwolą one na 3 rzeczy. 1) promować video wyżej w opcjach wyszukiwania 2) zamieniać na prawdziwą kasę 3) zamienić na rzeczy w Hideout (taki sklepik, gdzie tylko można będzie kupować i tylko za punkty, takie rzeczy jak gry, akcesoria, konsole).
Póki co przygotowaliśmy baaaardzo wczesną wersję beta strony, ponieważ musimy skończyć projekt do 10th Października i wrzucić go tutaj http://www.indiegogo.com/ w tym miejscu projekt będzie wisiał 30 dni, a ludzie z całęgo świata jeżeli im się spodoba będą mogli nas wspomóc jakimś groszem (większym, bądź mniejszym). Musimy uzbierać minimalnie 20.000 $ żeby ruszyć z koksem, nie będzie to łatwe zadanie, ale jesteśmy na właściwej drodze. . :)
Jeżeli podoba Ci się nasz pomysł, to daj lika albo wyślij zapkę do znajomych na Facebooku! :)
http://www.facebook.com/pages/gametubecom/278857168893290
No, dobra, a teraz dajcie czasu. :D
>profil na guwnoksionszce jeszcze przed startem strony
robisz to źle
>próba zgrupowania wszystkich zaśmieacających YT gimbusów swoimi gameplejami z saper
robisz to dobrze
Przypominam o odprowadzeniu podatku z indiegogo. Zgłoszę.
A ja przypominam jeszcze raz, że to jest wersja beta. Wszystko zrobione jedynie na potrzeby projektu. Logo jedynie zostanie i pewnie kolorystyka, reszta ulegnie całkowitej zmianie. :)
wiadomo, że z youtube się nei da wygrać, ale zawsze ktoś może wrzucić filmik tu i tu dla podwójnych korzyści. ;)
Dobry pomysł, choć czuję, że większość zostanie przy YT. Ciekawi mnie natomiast jaki będzie cennik tych nagród, i jak macie zamiar reklamować projekt?
Jakby co to trzymam kciuki by wasza praca nie poszła na marne.
Witam uprzejmie, to się i tak nie uda. Wybacz, że podcinam skrzydła tak wcześnie, ale ten pomysł ani jest dobry, ani oryginalny, nie wspominając już o tym, że gracze są biedakami, wiecznie bez kasy i ciężko na nich zarabiać.
kluha666 - szczerze mówiąc, to nam przysparza najwięcej problemów, najabrdziej się nad tym w tej chwili głowimy. Ogólnie suma pkt się bedzie kumulować z wszystkich filmików na całym koncie. Z zabawy będa jedynie wykluczone zwiastuny oraz wszelakie intra/cut-scenki z gier (prawa autorskie). w pon mam spotkanie z ekonomikiem i będę to z nim konsultować. Wstępna wersja jest gotowa. :)
Jak dostaniemy kasę, to będę szukać paru ludzi do pracy z katowic i okolic. M.in administratorów, osób z dobrym łączem do wrzucania filmików. na otwarcie szykuje się też duży konkurs. projekt dodatkowo bd wspomagać swoim zapleczem finansowym. Ogólnie liczę na Waszą pomoc w sensie, że jak już zacznie się zbiórka kasy, to zarzucicie gdzieś linkiem itd.. :)
Stramaccioni - co do pierwszej części postu polemizowałbym, co do drugiej, to się nie zgadzam z tym argumentem, ponieważ zakładanie konta będzie u nas darmowe itd. Będzie możliwość wykupienia konta premium z dodatkowymi opcjami, ale to też będą grosze. Także nie rozumiem do czego pijesz. :) prosiłbym jednak o sprecyzowanie pierwszej częsci wypowiedzi.
Duży problem mamy również z domeną, która obecnie jest zajęta, ale nic tam w zasadzie nie ma. To tak jakby ktoś ją zajał, żeby później ją odsprzedać. Wiec jak się nie będzie dało wykupić za w miarę normalną kasę, to trzeba będzie zmienić ciut nazwę.
Mam nadzieję, że nie zasypią was pozwy od wydawców gier i muzyki, których dzieła Wasi użytkownicy będą wykorzystywać w swoich filmach :)
Przemyśleliście sprawę oszustów, którzy będą używać programów do nabicia oglądalności? Bo na pewno ktoś taki się znajdzie.
kluha666 - ooo.. o tym właśnie mówiłem, że wpadniecie może na coś, na co my nie wpadliśmy. Nie mysleliśmy nad tym jeszcze. To już programiści będą musieli się tym głowić. Trzeba będzie skonstruować jakieś zabezpeiczenie.
Browar Drinker - wszystko będzie w obszernym FAQ.
Znałem 3 ludzi którzy wpadli na taki sam pomysł jak Ty. Upadli po 4 miechach. Trudno będzie Wam przyciągnąć to całe społeczeństwo z Jutubów ale życzę powodzenia :)
Jeżeli będziesz ostro zapierdalał to się uda. Pomysł spoko, z dużymi możliwościami rozwoju. Koniecznie później zróbcie jakiś abonament/VIP coś. Musi też być możliwość zaznaczenia, że filmik jest właśnie z tej konkretnej gry, i jak w wyszukiwarce wpiszę Np: Modern Warfare 3, to pokaże mi wszystkie filmiki z tej gry.
kooclow - pomysł to jedno, wykonanie to drugie. :) playfire.com udało się przenieśc facebooka na branże gier, więc podobny zabieg może udać się i tutaj.
fajnie itd. ale po co to??????
.... skoro jest YT i prywatne site'y które korzystaja z tego engine'u i tworzą własny kontent (np. http://www.gameanyone.com/ )
szkoda prądu tak myślę... niestety
Poquelin = esencja "polaczkowatości"
ja Wam davhend życzę powodzenia
jeszcze kwestia tej biedy wśród graczy - no tak, zwłaszcza widać to w płaconych abonamentach na gry MMO i real money auction house w diablo III. Zapaleni gracze w dużej mierze to geeki, którzy wolą spędzać czas przed komputerem a nie wychodzić z domu do kina czy ze znajomymi do pubu i na gry wolą wydawać pieniądze
Fajnie, że masz zapał, wychodzisz z inicjatywą i próbujesz coś stworzyć. Ja nie jestem targetem tego przedsięwzięcia, ale życzę powodzenia.
Co sądzicie jeszcze o perkach? Przykro mi, ale nie mam pl wersji.
What You Get! PERKS!
And here we turning to you. We’ve prepared whole set of perks in different financial range so it will be available to anyone (details on the right side). Whole project is directed to people like we working everyday and in free time fighting to protect Earth or putting logs in such way that animal can get to forbidden egg and all this sitting in home with glass of something cold in hand. Perks start from symbolic 1$ namely premium account for three month next for 5$ premium account for half o year and for 10 $ one year. Differences between are as follows no limits on size, number and duration of posted files plus owners will receive additional points. Next for 25 $ you will get premium account for 2 years and your nick will be placed in special movie placed on main website (you can for example send some greetings). From 50$ life lasting premium account and place in movie. And finally above 120$ memorial black or white t-shirt with Gametube.com logo in sizes from S to XL and team autographs, premium account and place In movie of course. To all perks we add bonus points to use your work promotion, exchanging into items, or money.
Malaga - wydawać kasę na grę, a na filmiki to jak dla mnie trochę rozbieżne sprawy. Nigdy nie zapłaciłym za to, żeby mój filmik znalazł się na jakiejś stronie, ewentualnie dopłacać do tego żeby był promowany, już wolałbym sobie wykupić abo w wowie.
davhend - targetem Twoim nie jestem, zbyt dużych szans na sukces nie wróże [ 26 ], ale,trzymam kciuki, powodzenia!
NeverConvinced - nie płacisz grosza na nic. Filmiki wyżej będą za punkty, a te dostajesz free przy awansie na wyższy level.
Ja mam pytanie czym to ma sie roznic od youtuba i czym chcesz sklonic ludzi, ktorzy juz za jego pomoca zarabiaja?
Reklamuj, że można tam coś zarobić to zaraz będziesz miał frekwencję. Głównie polskiej gimbusiarni z Minecraftem na czele, ale to zawsze coś
r_ADM - pisze we wstępniaku, czym się różni (w dużym skrócie, opcji będzie więcej). Ponadto filmik mozna zawsze wrzucić tutaj i tutaj dla podwójnych korzyści. ;)
Nie dosc, ze pomysl jest strasznie wtorny to jeszcze zupelnie nie rozumiem jak chcecie go sfinansowac - YT wyswietalajac same filmy tracil setki milionow dolarow - a tutaj wszystko za darmo, premiumy za grosze i jeszcze bedziecie dawac ludziom konsole? Skad?
Trzymam kciuki, chociaz mocno sie zdziwie jak to nie bedzie fail, widzialem duzo lepsze pomysly, ktore padly badz nadal sa w powijakach, moze jakos to pociagniecie swietna realizacja, ale czytajac teksty i ogladajac screeny i w to zaczynam watpic.
davhend - czyli człowiek mający premium co będzie miał więcej?? Może wrzucić 2 razy więcej materiałów?? Nie może wrzucić tu, to wrzuci na YT, krótka piłka, wątpie żeby skusił go t-shirt z podpisem davhenda:P
Przyznam się, że gdy przy poprzednich tematach mówiłeś o jakimś rewolucyjnym pomyśle, to wyobrażałem sobie coś innego. W powodzenie projektu wątpię, ale mam nadzieje, że się Tobie/Wam uda. W polskiej części internetu istnieje portal o podobnych założeniach, gdzie użytkownicy są autorami umieszczanych na stronie treści http://bit.ly/iNBZma . A jeśli chodzi o problem z podliczaniem ilości wyświetleń filmików, to może ten materiał trochę Tobie/Wam pomoże http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oIkhgagvrjI#!
Najlepiej slowami "and here we turning to you".
Nie mogę już edytować, ale:
edit. system premiowania za liczbę wyświetleń to też lekkie nie porozumienie, klocuch12 u was zbierze wszystkie możliwe konsole i nagrody, a koleś mający filmiki na poziomie ale nie wyświetlany odpadnie w przedbiegach. Ogółem system premiowania pajaców internetowych, których teraz co nie miara, a ludzie oglądają ich to tak, dla zabawy.
[30] Wersji angielskiej tez nie masz. Masz cos co jest moze jeden poziom wyzej od google translatora i co dla kazdego poslugujacego sie na codzien jezykiem angielskim bedzie wygladac co najmniej dziwnie.
Mysle, ze to jest obszar nad ktorym powinienes popracowac jesli chcesz dotrzec do ludzi spoza PL.
Nie ma to racji bytu, fajnie, że próbujesz ale na tym nie zbijesz żadnej kasy ;)
Whole project is directed to people like we working everyday and in free time fighting to protect Earth or putting logs in such way that animal can get to forbidden egg and all this sitting in home with glass of something cold in hand.
->
Proszę, poproście o pomoc kogoś kto w "nieco" lepszym stopniu włada angielskim, to zdanie jest tak absurdalnie pozbawione gramatyki i sensu że od 5 minut próbuję rozkminić o co w nim chodzi.
Pomysł sam w sobie nie jest zły, ale w dużej mierze będzie zależał od jakości playera, przykład:
youtube - dobry player,
TVgry - toporny player, długo doczytuje, brak możliwości przewijania do tego co się jeszcze nie wczytało etc etc - jeśli miałbym z niego korzystać na dłuższą metę z góry dałbym sobie spokój z taką stroną.
Dużo zależy też od tego jak rozwiążecie system rankingu (czy tam levellingu).
Tak czy siak życzę powodzenia, nie jest to nic rewolucyjnego ale może się przyjąć jako dużo bardziej niszowa alternatywa dla YT wśród graczy.
0_o zdanie z [47]
Jeśli wspominasz w ogóle "konkurowanie" z youtube, to życzenie ci w ogóle "powodzenia!" wydaje się nie na miejscu...
davhend - tak czytalem. Pytam jednak czym chcecie zachecic ludzi, ktorzy od youtuba dostaja zywa gotowke, nie punkty do wymiany w sklepiku na gry czy konsole.
Podoba mi się! Powodzenia! ;)
EDIT:
Ale ten angielski popraw, bo straszy.
EDIT2:
Szczerze mówiąc to dopiero teraz zadałem sobie trud, by przeczytać więcej tekstu w języku Szekspira. Tzn nie do końca w tym języku, Szekspir władał chyba trochę lepszym językiem ;d Nie no, tragedia, lepiej to wyrzucić całkowicie i wrzucić porządnie, bo po zobaczeniu czegoś takiego nikt na portal raczej nie wróci.
straszy to malo powiedziane, wiecej niz dwa zdania nie przeczytalem, bo mialem wrazenie, ze jakis szamans z plemienia zulusow chce mnie do rytualu namowic
mialem wrazenie, ze jakis szamans z plemienia zulusow chce mnie do rytualu namowic
Jak na tej stronie trafią się dobre recenzje i gameplaye jak na tvgry.pl to może coś z tego będzie :) Szata graficzna bardzo ładna. Rozumiem, że te punkty tylko dla ludzi wrzucających filmiki? Na GameTrailers był system działający z drugiej strony - dawał punkty za oglądanie filmików, które później można było wymienić na nagrody. Może jeśli u was byłoby coś takiego, zachęciłoby bardziej ludzi do oglądania. Po prostu twórcy filmików dostawaliby dużo większe ilości punktów niż ci, którzy zdobywają je tylko za oglądanie.
davhend - Tak z ciekawosci - co sie stalo z gierka karciana(?) nad ktora swego czasu pracowales/liscie? Wyszlo cos z tego?
To ta zapowiadana rewolucja? Choćbym chciał życzyć powodzenia i trzymać kciuki, to nie da rady. Równie dobrze można życzyć powodzenia pingwinowi w próbie lotu.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Jak chcesz na tym zarobić skoro na dzień dobry ogłosisz konkurs z nagrodami, będziesz rozdawał konsole i płacił za oglądanie filmików?
A ja nadal uważam ze najlepszym dowcipem jest brak domeny
Davhend ---> naprawdę przykro mi to powiedzieć ale moim zdaniem szanse ze na tym zarobisz to jakiś 1%
Nie do konca dobrze napisalem ;)
nie wnikam w wasz biznesplan (jest taki?), ale nie rozumiem na czym chcecie zarabiac....
Bo youtube wydal kilkaset milionow!! zanim zaczal zarabiac... na reklamach to sie zarabia jak strona ma miliony odwiedzin dziennie...
Właśnie, wpierw by się wam przydały jakieś serwery żeby gdzieś trzymać te filmy.
"jakies" to nie do konca wlasciwe slowo ;)
http://gametube.com/privacy_policy.php
tak lekko liczac jakies 250.000 $ za sama domene rzygniesz
Gorąco się zrobiło trochę jak widzę.
Ogólnie mentalność Polaków jest taka, że każdy pilnuje swojego ogródka i pluje na drugi. Nie wiem skąd macie dane finansowe odnośnie youtube, chętnie bym je zobaczył, ale dziwicie się, że muszą pompować ogromne miliony? Byle śmieć z różnych dziedzin ląduje na ich stronie z całego świata. Stwierdzenie, że napływają tam miliony filmików dziennie, to chyba nie będzie przesada. Ogarnijcie teraz liczbę ludzi, która musi pilnować takiego rozmachu. To nie są groszowe sprawy.
Ktoś tam pisał, że nie jest zaintereowany t-shirtem z podpisem davhenda, ale na świecie jest masa ludzi, którzy charytatywnie wspomagają takie pomysły, a fakt, że dostaną za to jeszcze jakąś pamiątkę/nagrodę, to tylko miły dodatek, który może ich akurat przyciągnać do tego, by daną sumę dolarów wrzucić akurat na ten projekt, a nie inny.
Ogólnie to widzę tutaj posty nie na miejscu, w sensie, że piszecie rzeczy o tym projekcie, których nie ma: przykład:
Jak chcesz na tym zarobić skoro na dzień dobry ogłosisz konkurs z nagrodami, będziesz rozdawał konsole i płacił za oglądanie filmików?
Po pierwsze, to żeby dostać konsolę, to musisz mieć całą masę pkt. Nie ma opcji, że ktoś tyle nazbierał w pierwszym roku tyle pkt. Po drugie nigdzie nie napisałem, że będę płacić za oglądanie filmików.
r_ADM - no, ale przecież pkt też możesz na kasę spieniężać i to przy o wiele menijszej ilości odsłon niż na yt.
Tu nie chodzi o zapał. Nie mam zamiaru pracować u żyda za 2 klocki na miesiąc, jak on sam zarabia na mnie powiedzmy 10. Pomysł jest na swój sposób innowacyjny. Kasa z tego będzie jak się pomysł przyjmie, o to się nie martwcie.
Ciekawy pomysł z tym, żeby rozdzielać pkt za oglądanie filmików, ale chyba łatwo to oszukać, bo wystarczy odświeżać stronę, czy coś. Może lepiej np by było za klikanie lajów na face, czy coś. :)
Że mój angielski nie jest zajebisty, to dobrze zdaję sobie z tego sprawę. Napisałem po swojemu, a dalej wysłałem to już do "korekty", także w finalnej fazie będzie to wyglądało innaczej. Aczkolwiek byłem parę razy w UK i jakoś nie miałem problemu się dogadać. :) Także ja jestem z niego zadowolony. :)
Chciałem też powiedzieć, że my nie tracimy na to ani grosza. Bo projekt uruchomimy w życie dopiero jak dostaniemy kasę z indiegogo. Myślę, że arto spróbować, bo dodatkowymi bajerami i brakiem innych spamowych filmików jak teledyski Bibera z dobrym wykonaniem, to ma jednak dużą szanśe przebicia.
I najważniejsze.
Aha i jeszcze jedno. Targetem strony są ludzie tworzący głównie filmiki do achievementów, walktrough, recenzji no i funny, czy jakieś fragmovie. Przejrzyjcie sobie teraz youtube. Nawet jedna z najpopolanirjeszych gier jaką jest Uncharted 2 w filmiku jak uzbierać skarby nie uzbierała 300 000 wyświetleń. To są hobbyści, którzy robią to dla własnego funu i nie ma opcji, żeby mieli z tego jakieś korzyści finansowe, a tutaj będzie to specjalnie doapsowane właśnie do takich ludzi, bo w momencie jak by ta osoba miała filmik u nas i by jej wskoczyło na tym Uncharteddzie Treasure Movie 300 000 wyświetleń, to już by miała np. konsolę.
Z tego co wlasnie przeczytalem to youtube zarabia setki milionow, ale nikt wyliczen dokladnie nie pokazal :)
Biorac pod uwage ze takiej firmie jak google "wypada" miec zyski ze swoich glownych przedsiewziec, to nie mozna oczekiwac innej deklaracji. Czy youtube naprawde przynosi zyski? Taki zysk latwo wygenerowac w duzej korporacji, wystarczy inaczej liczyc koszty. Glowny koszt to lacza i transfer, wystarczy dzielic te koszta nie wedlug rzeczywistego transferu wygenerowanego przez poszczegolne projekty, a np po rowno, albo projekt najbardziej zyskowny obciazyc wiekszoscia kosztow utrzymania lacz. Kreatywna ksiegowosc pozwala wszystko wykazac, zeby moc zgodnie z tym co na papierze wykazac ze youtube jest zyskowny.
Ale zalozmy ze jest.
Zyski ida z reklam. Na pewno google jako przychod z youtuba zapisuje calosc przychodu reklamowego z reklam na youtube, Wy jak sie domyslam bedziecie korzystac z reklam google, albo innej agencji reklamowej, wiec taka sama kwota przeznaczona przez reklamodawce na reklame w google i u Was, w google jest pelna, u Was jest obcieta o prowizje posrednika (ciekawe jaka?).
Koszty. Youtube dzieki efektowi skali ma koszty stale zminimalizowane w stosunku do danej jednostki (uzytkownika/mb transferu/reklamy), Wy te koszty bedziecie mieli setki razy wieksze. Kazde giga wygenerowanego transferu google bedzie kosztowac setki razy mniej niz Was.
Przychody z reklam to jedne z najbardziej niepewnych zrodel finansowania. NIGDY bym nie zaczynal projektu majac jedynie takie zrodlo przychodu. Nie jestescie wielka korporacja ktora stac na utrzymywanie latami deficytowych projektow. Macie ograniczony czas, musicie pracowac zarobkowo lub sie uczyc, Wasz entuzjazm wystarczy na pare miesiecy maksymalnie.
Mala firma, maly projekt aby mial jakiekolwiek szanse na przezycie, musi spelnic nastepujace kryteria:
MAKSYMALNIE ROK na osiagniecie progu rentownosci, czyli aby przychody zrownaly koszty.
MAKSYMALNIE DWA LATA na zwrot z inwestycji, czyli zysk pokrywa wszelkie zsumowane straty z poczatku dzialalnosci.
Jesli nie macie PEWNOSCI ze taki scenariusz jest realny, dajcie sobie spokoj juz dzis, chyba ze od razu zakladacie ze to jest projekt hobbystyczny, na koszt frajerow co sie zrzuca na te 20 000$. Kwota to jest smieszna, zakladajac ze youtube mial miliony dolarow wydatkow zanim osiagnal zyski...
Soul dawal 1% szans, ja bym nawet tyle nie dal. Pierwsze co w kazdym biznesie jest najwazniejsze to nie pomysl, ale jak zarabiac.
No chyba nie będę u mine w domu tego trzymać. :) wiadomo, że na serverach. :)
66 - podsumuję to jednym - mikropłatności. ;)
Chłopaki, to nie jest tak, że ja to wczoraj wymysliłem. Tutaj wszystko jest uzgodnione, co chwilę robimy sobie burzę mózgów we trzech, sprawdzamy rynek. Uwierzcie, że mamy na tąchwilę więcej informacji od Was. ja chciałem, żebyście ocenili pomysł jako gracze, bo to forum gier, a nie na tym ile na tym wyjdę, czy coś. Więc wszystkie posty o zarobkach możecie sobie darować...
OK, wydaje Ci sie ze wiesz lepiej, na pewno tak jest :) tzn albo Ci sie wydaje, albo wiesz lepiej ;)
Co do samego pomyslu: jako gracz nie ogladam filmikow, ani ich nie nagrywam, tak wiec uzytkownikiem tej strony na pewno nie bede.
Jak dla mnie to jest jednorazowy skok na kasę z indiegogo. Może się uda, może nie.
Powodzenia :)
Po tym co pokazaleas wyglada na wymyslone przedwczoraj, wybacz, ale jako rasowy Polak powiem ci, ze zabrales sie od dupy strony i po prostu tego nie dokonczysz.
Nie robi sie tego typu rzeczy od sprawdzenia "czy cos takiego jest" tylko od analizy "czy na cos takiego jest miejsce".
A profil na facebooku kiedy nie ma nic, to juz totalny smiech na sali.
Zeby cos promowac to trzeba to miec, sama promocja nie stworzy produktu.
edit:
No chyba nie będę u mine w domu tego trzymać. :) wiadomo, że na serverach. :)
no i tu wlasnie obnazasz swoja ignorancje... nic dodac, nic ujac.
Moim zdaniem projekt jest naprawdę dobry jeśli chodzi sens bo youtube obecnie to praktycznie 50% gry, więc wyjście z tematem poza ramy wszystkiego to bardzo dobry pomysł. Jeśli mogę coś doradzić na przyszłość choć mam nadzieję że z tym też jakoś wam się uda to jeśli zaczynacie jakiś biznes to zawsze zaczynajcie go robić sami bez publicznych świateł, a wiem coś o tym bo już nie jeden stworzyłem. Pieniądze uwielbiają cisze.
Po pierwsze - cel (jeśli ma to przynosić zysk i jest to internet to liczcie tylko na ewentualne w czasie późniejszym reklamy, to że ktoś będzie płacił za coś w "darmowym" internecie w 2012 jest bardzo mało prawdopodobne
Po drugie - wykupienie wszystkich domen jakie mogą posłużyć w późniejszym lub wcześniejszym czasie, mimo, że np. nasza firma/firmy korzysta tylko obecnie z ok. 20 domen to ja mam kupionych osobiście różnych ok. 500 na przyszłość.
Po trzecie - publicznie informujecie o projekcie biznesowym dopiero kiedy zostanie zrobiony, aby nikt wam nie zabrał (ukradł) pomysłu. Może sobie nie zdajecie sprawy ale kradzież pomysłu to coś co jest na porządku dziennym i to jest nagminne i wszędzie, każdy kto widzi że może na czymś zarobić to szybko chce to odtworzyć samemu. Np. tutaj jeśli mówimy nawet o gryonline (choć gry to nadal jest niszowe bardzo przedsięwzięcie w Polsce) to wystarczy że ktoś (o ile nie kupi jakiegoś portalu lub jego części w akcjach) wyłoży odpowiednio duże pieniądze i może się okazać, że nawet w pół roku gola wykończy. To że obecnie gol jest największy to tylko jest dlatego, że wszystko inne w Polsce jest mierne, a właścicieli innych portali o grach traktują je jako dodatek do swojego portfolio
Po czwarte - jeśli mówimy o produkcie, czy procesie produkcji, czy technologii to pierwsze co robimy to zastrzegamy sobie znaki firmowe, itc. patentowo, oczywiście pewnych rzeczy zastrzec się nie da jak np. praktycznego biznesu w internecie, ale można zastrzec np. nazwy własne
No i po piąte - projekt finansujecie sami, bank, lub szukacie partnera jednego strategicznego, ale dopiero po stworzeniu czegoś na tyle i na tyle mocno umocowanego w prawie, że nie zostaniecie ograni, zawsze może się to zdarzyć
To są takie elementarne wskazówki z których możecie jak chcecie skorzystać
Oczywiście jest też kickstarter który jakby odwraca siły, bo to ludzie promują dany produkt, ale najczęściej albo to są głupoty, albo twory wielkich znanych marek (ludzi/firm), albo po prostu przypadek.
A teraz powiedzcie mi, czy ktoś nie może po przeczytaniu o waszym pomyśle zrobić tego samego, mając pieniądze i możliwości (o ile wyda mu się to opłacalne) ?
Pozdrawiam
@Soulcatcher - nie bądz złośliwy ;), domeny tematyczne z tube w środku, tak samo jak trzyznakowe jak sam wiesz, oraz z nazwami własnymi które nie zostały kupione w ok. 2000 roku obecnie kosztują powyżej 200 000 PLN, a często jeśli jest to nazwa własna jak play (ten to miał szczęście) ta cena jest liczona w milionach.
Nie wiem czy to trolling czy nie, ale kolo jest moim mistrzem.
Domeny nie ma, ale juz wymyslil nazwe, angielskiego nie zna (choc w Anglii sie dogadywal i byl zadowolony), teksty wysyla do korekty ale zanim przez nia przejda publikuje je na fanpage (ktora dotyczy nieistniejacego produktu). Nie ma pojecia ile zarabia (a raczej traci) konkurencja, ale chetnie by sie dowiedzial (od nas). Mimo to jest lepiej poinformowany i wpadl na bardzo nowatorski pomysl (choc takich samych stron jest na swiecie kilkadziesiat), ktory na pewno sie zwroci, bo "mikroplatnosci".
Ja bym mimo wszystko chcial zeby Ci sie udalo i pewnie kazdy forumowicz jest po mojej stronie, ale nie chce Ci robic nadziei - skoro we 3 nie umiecie sklecic zdania po angielsku, to kto Wam napisze taki CMS, API, www i kto bedzie tym administrowal? Panie, daj pan spokoj. Czy Wy chociaz wiecie przy jakiej liczbie wyswietlen to sie zacznie zwracac i ile beda Was kosztowac serwery? Gdzie bierzecie serwery? Mam nadzieje, ze oferty na indiegogo nie bedziesz Ty pisal? :P
Moim zdaniem projekt jest naprawdę dobry jeśli chodzi sens bo youtube obecnie to praktycznie 50% gry,
wtf? teraz kazda glosniejsza piosenka ma 1000000000000x razy wiecej odtworzen niz najpopularniejsze filmiki z gier, wiec z czym do ludzi
A ja nie rozumiem po co się pchać w serwery - to są tylko koszta. Mój brat robił identyczną stronę tylko że nie "game" a "teledyski".
Filmiki były fizycznie na serwerach youtube, na jego stronie był kod embed do danego filmiku i tyle. Całość posegregowana na rodzaje muzyki, wykonawców etc.
Super pomysł?
Nie przyjęło się - zerowe zainteresowanie.
Obawiam się, że z grami będzie podobnie. To dużo węższa działka. Mniejsze zainteresowanie, niejako dubluje się content - bo na początku nikt nie zrezygnuje z wrzucania na youtube. A po co zaglądać na jakieś gametube, jak dużo więcej jest na youtube?
@up
Jak przed każdym filmikiem byłem reklama Apple to nie dziw się, że to padło. Każdy jak widzi "japko" ucieka z obawy przed homosiami.
Co do tematu. "biznes" skazany na pożarcie. Wiesz dlaczego? Yt jest bardziej uniwersalne, jest na nim WSZYSTKO.
Załatwiłeś już domene? Wątpie. A co do angielskiego... całe szczęście, że tylu forumowiczów Cię wyśmiało. Po przeczytaniu Twojego tekstu gotów byłem uwierzyć, że przez ostatnie pare lat nie uczyłem się angielskiego, tylko czegoś podobnego.
@up
Jak przed każdym filmikiem byłem reklama Apple to nie dziw się, że to padło. Każdy jak widzi "japko" ucieka z obawy przed homosiami.
Jakieś problemy z głową? Zaczepki szukasz?
Pierwsza myśl - kurde, nawet nie głupie, sama domena super i sporo warta
W polowie watku - wtf?
Dotarłem do modelu biznesowego (indiegogo + mikropłatności) - n/c
"W grę wchodzi olbrzymia kasa"
będzie to specjalnie doapsowane właśnie do takich ludzi, bo w momencie jak by ta osoba miała filmik u nas i by jej wskoczyło na tym Uncharteddzie Treasure Movie 300 000 wyświetleń, to już by miała np. konsolę.
Podaj chociaż szczątkową kalkulacje, najprostsza z możliwych, która pokazuje, że to możliwe. Jaki jest koszt 300 tys wyświetleń po Twojej stronie? Skąd weźmiesz 1000 PLN na konsole? Co który widz, ile musiałby dotować, żeby spłacić koszt, zafundować konsole i jeszcze olbrzymią kasę dla Ciebie? Czarnuchu, uprasza się! :D
@adrem / @Roniq - oczywiście, że to jest subiektywna ocena procentowa, ale gry i wszystko z nimi związane na youtube stanowią bardzo dużą ich część, więc padło słowo praktycznie (nie wiem czy ktoś kiedyś opublikował dane z youtube), nie chodziło mi o ilości osób które to oglądają, ale o ilości filmików które są wrzuca, większość gier ma całe walkthrought, bardzo dużo jest preview i review i masę innych gameplayów, oraz informacji związanych z grami, zapowiedziami, trailerami.
Ważne aby ktoś chciał próbować, lepiej mieć cel wejść na mount everest, a ostatecznie wejść na mały pagórek, niż od razu stwierdzić nie da się i nie wejść nigdzie. Wiele biznesów powstało tak naprawdę z marzeń z dzieciństwa, więc warto próbować. Może takie przedsięwzięcie to jest coś dla nich jak lot w kosmos, ale może dzięki temu za kilka lat zrobią np. konkurencje dla grytv ;)
Koszty serwerów są obecnie duże, ale wszystko tanieje, może pamiętacie pierwsze modemowe łącza w polsce na sygnał bieeepee, a tera wiele osób ma 10,100 i więcej MBps prywatnie w domu. Wszystko tanieje i wszystko co kiedyś było zastrzeżone dla wielkich firm, powoli dostaje się do amatorskiego użytku.
Zupełnie bez życzenia projektowi źle, oceniam, że raczej marne szanse. Nie widzę u Ciebie porządnego biznesplanu z autentycznymi cyframi, na razie najwięcej warta w tym wszystkim jest ta domena, o ile w ogóle ją macie.
Nie wydaje mi się, aby z tych 35h które jest wrzucane co 1 minutę, nawet 10% to były materiały dotyczące gier...
Roniq - masz nieaktualne dane. Ze strony samego YouTube'a:
Ruch
Do YouTube trafia 60 godzin filmów na minutę – to jedna godzina filmów co sekundę.
Codziennie użytkownicy oglądają ponad 4 miliardy filmów.
YouTube odwiedza co miesiąc ponad 800 milionów różnych użytkowników.
Każdego miesiąca użytkownicy spędzają ponad 3 miliardy godzin na oglądaniu filmów w YouTube.
Do serwisu YouTube jest co miesiąc przesyłanych więcej materiałów wideo, niż trzy największe sieci telewizyjne w Stanach Zjednoczonych wyprodukowały przez 60 lat
70% ruchu w serwisie YouTube pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych
YouTube jest dostępny w 39 krajach i w 54 językach.
W 2011 roku YouTube miał ponad 1 bilion wyświetleń, czyli prawie 140 wyświetleń dla każdej osoby na Ziemi.
I jeszcze:
Generowanie przychodu
W serwisie YouTube generowane są co tydzień przychody z ponad 3 miliardów wyświetleń filmów na całym świecie
98 ze 100 największych reklamodawców w rankingu grupy AdAge korzystało z kampanii w serwisie YouTube i sieci reklamowej Google
Setki reklamodawców korzysta z reklam TrueView typu In-Stream, a 60% naszych reklam tego typu można teraz pominąć.
Sieci społecznościowe
Codziennie użytkownicy Facebooka spędzają 500 lat na oglądaniu filmów z YouTube, a ponad 700 filmów jest udostępnianych przez Twittera co minutę.
Co tydzień 100 milionów użytkowników wykonuje w serwisie YouTube działania społecznościowe (dodawanie do ulubionych, udostępnianie, komentowanie itd.)
Jeden automatycznie udostępniony tweet generuje średnio 6 nowych sesji w serwisie youtube.com, a co minutę mamy ponad 500 takich tweetów zawierających link do filmu YouTube
Codziennie dokonywane są miliony subskrypcji. Dzięki nim możesz uzyskiwać informacje od użytkowników, których filmy Cię interesują (może to być zarówno znajomy, jak i liga NBA), i na bieżąco śledzić ich aktywność w serwisie.
Ponad 50% filmów w serwisie YouTube ma oceny lub komentarze od użytkowników
Codziennie miliony filmów są dodawane do ulubionych
I z FAQ:
W jaki sposób zarabia YouTube?
YouTube jest największą witryną wideo na świecie, dlatego wielu reklamodawców jest zainteresowanych prowadzeniem kampanii reklamowych skierowanych do naszych odbiorców. Reklamodawcy mogą wykupić miejsca reklamowe na stronie głównej YouTube, stronach wyników wyszukiwania, a nawet w samych filmach. Mogą również organizować konkursy i sponsorować takie wydarzenia, jak koncerty na żywo i promocje świąteczne.
I tak sobie przypominam, że były plotki, że dopiero w 2010 czy 2011 YT zaczął przynosić zyski.
O tych 35h czytałem jakiś czas temu + ktoś jeszcze w tym wątku wspomniał tą liczbę, więc się zasugerowałem :)
98 ze 100 największych reklamodawców w rankingu grupy AdAge korzystało z kampanii w serwisie YouTube i sieci reklamowej Google
to akurat jest mocno naciągane i w sumie nic nam nie mówi o samym youtube.
"Walktroughs"? Chodliwe koryto?
Nie ma to jak trzasnąć błąd na promocyjnym obrazku :D. Pełny profesjonalizm. O reszcie angielszczyzny nie wspominam, bo brzmi jakby to Filipińczyk pisał.
I jeszcze o grach będących 50% całego YouTube'a: http://socialtimes.com/youtube-video-topics_b10120
erton: Nie musi liczyc kosztow na 300 000 wyswietlen bo nigdy takiej liczby nie osiagnie... Ile uzytkownikow musialby miec jego serwis aby osiagnac 300 tys wyswietlen filmiku z bonusami do Uncharted 2? Powiedzmy 1/3 graczy ma PS3, 1/4 z nich ma gre Uncharted 2, ilu z nich moze byc zainteresowanych takim filmikiem? Powiedzmy 1/5. Czyli 1/60 uzytkownikow serwisu obejrzy taki filmik. 300 000 x 60 = 18 milionow uzytkownikow! Kosmos :)
Filmiki o grach sa beznadziejne do biznesu wlasnie z tego powodu. Bardzo mala czesc uzytkownikow jest zainteresowana konkretnym filmikiem. Ogranicza to praktycznie do zera marketing wirusowy ktory byl podstawa rozwoju youtube. Jakby mi jakis znajomy podeslal linka do tego jak przechodzi jakas gre to bym go zjebal za zawracanie mi czasu.
Caly dzien w samochodzie, radio mnie wkurza, wiec z nudow myslalem o tym calym projekcie :)
"Targetem strony są ludzie tworzący głównie filmiki"
I to jest wg mnie najwieksza bzdura w calym planie. Nie potrzebujecie osob tworzacych filmiki, potrzebujecie osoby ktore beda je ogladaly. Podstawowa zasada w biznesie: upraszczaj, tnij koszty i nigdy nie plac za cos co mozesz miec lepiej za darmo.
Nie potrzebujecie placic za filmiki, bo sa one za darmo na youtube. Nie potrzebujecie placic za miejsce na serwerze i transfer bo to zapewnia youtube. Nie potrzebujecie pisac playera bo ten jest za darmo na youtube. Tak jak pisal Mark24: osadzenie filmiku z youtuba na swojej stronie upraszcza Wasz biznes 100krotnie.
Osadzajac filmiki z utb bedziesz ich mial w tydzien wiecej i lepsze niz przez najblizszy rok albo i dwa lata wrzuca Twoi uploaderzy. Zrzucajac problem transferu i serwerow na utb bedziesz mial bez kosztow lepsze lacze, lepszy transfer i pewniejszy uptime. Za darmo bedziesz mial player lepszy niz przez najblizsze lata bedzie Cie stac aby napisac.
Potrzebujecie ogladaczy i to powinno byc glownym zmartwieniem: jak przyciagnac ludzi aby ogladali filmiki o grach na gametube a nie na youtube. Rozumiem ze chcecie zaprzac wrzucaczy do tego aby reklamowali swoje filmiki i w ten sposob sciagali ludzi. Ale gdzie on moze zareklamowac swoj filmik? Wklei znajomym? Raz bo tamci nie zainteresowani go zjebia i wiecej sie nie odwazy. Bedzie wysylal spam? Wklejal na forach jak gry-online? Ile osob z takiej reklamy pojedynczej wejdzie? 10? 20? Niech bedzie ze nawet 100. I nic. Totalnie nic z tego nie wyniknie. Wrzucacz nie dostanie nagrody, szybko sie zniecheci bo i po co mialby dalej wrzucac jak wiecej zarobi na youtubie nic nie robiac, niz u Was spamujac na lewo i prawo.
Filmiki o grach totalnie nie nadaja sie do virala. Wiec musicie jakos sciagnac osoby ktore juz sa zainteresowane takim tematem. Ja jakbym byl zainteresowany obejrzeniem tutoriala do uncharted 2 to wpisalbym to w youtube bo jestem jego uzytkownikiem. Nie wiem czemu mialbym szukac innej strony. Jaki wogole macie pomysl aby przyciagnac szarego uzytkownika? Mam wrazenie ze zadnego. Nawet niechbym nie znal youtubea i wpisal w google "uncharted2 secrets video" to co wyskoczy pierwsze? Serwisy ktore maja tak wysoki pagerank w google, ze chcielibyscie miec taki za 5 lat...
Bez osob ogladajacych filmiki Wasza strona to internetowy niewypal. W mojej opinii Twoj plan ma dziury juz w samych zalozeniach. Jesli uwazasz inaczej to odpowiedz mi na jedno proste pytanie: jak pozyskasz ogladaczy i ich zatrzymasz, tak aby nastepnym razem jak beda chcieli znalezc filmik o grze wpisali Twoj adres a nie youtube?
Przeczytałem cały wątek i mam pytanie do autora:
Co z domeną? Bo o gametube.com raczej możesz zapomnieć (chyba że się mylę?)
domena to jest sprawa drugorzędna.
Czasy gdy sama chwytliwa nazwa w internecie przyciągała ruch na stronkę już dawno (~20 lat temu) się skończyły.
Czy to będzie gametube.pl czy XYZtube.pl - nie ma żadnego znaczenia - obie równie łatwo zapamietać, obie równie trudno wypromować.
imho jedyny plus: to zapał do projektu. Jak zapał się utrzyma przez najbliższe lata (niestety tyle trzeba będzie by strona w ogóle zaistniała w necie) to może się udać. Jak zapału nie wystarczy - to niestety będzie klapa.
o pieniądzach w ogóle nie wspominam - bo absolutnie nie mam pojęcia skąd by się miały wziąć.
Moim zdaniem same filmy to za mało. Staracie się konkurować z molochem youtube - nie macie absolutnie żadnych asów w rękawie. Żadnych.
Samo podzielenie na kategorie, tytuły, etc. to za mało. Miałoby to ręce i nogi gdyby na youtube nie było wyszukiwarki - ale jest i działa świetnie.
Punkty, rankingi itp. to z kolei zabawa dla uploaderów/twórców. Pure konsumenci/oglądacze będą je mieć w gdzieś.
Musicie wymyślić coś by przeciągnąć szarego gracza zainteresowanego np. walkthrough do Ninja Gaiden 3 z youtube na waszą stronkę. Jak nie macie żadnego pomysłu to generalnie szkoda waszego czasu.
Już na starcie też będziecie musieli zrobić w miarę pełną bazę gier, posegregować i do każdego tytułu w odpowiednie działy (gameplay, walkthrough, boss fight) powrzucać odpowiednie filmiki. Pracy jest na miesiące dla 3 osób. W innym wypadku nawet jak ktoś wejdzie na waszą stronkę, nie znajdzie interesującego go filmiki to wyjdzie, wejdzie na youtube, znajdzie - więcej do was nie wróci.
Wlasnie mialem napisac to samo co mark24. Sama domena nic nie daje, zreszta zobaczcie po tych co osiagneli sukces: allegro, google, ebay - te nazwy totalnie nic nie mowia osobie ktora nie zna tych stron. ebay jeszcze ma ta wade ze bardzo latwo pomylic z ebuy (ciekawe czy bylo zajete i dlatego wybrali ebay?).
Kazda nazwe trzeba wypromowac, a to sa koszmarne pieniadze i duzo czasu - bez gwarancji sukcesu.
Ale totalna amatorszczyzna jest robienie loga i profilu na facebooku pod nazwe do ktorej nie ma sie domeny. Nie, to nie jest amatorszczyzna, to jest po prostu skrajnie glupie...
koniec jest blisko - nie rozumisz czaczy, nawet po tym czasie, który spędziłeś na obmyślaniu tego wszystkiego. Projekt ma być przedstawiony na indiegogo.com, musi być zrobione logo, musi być nazwa. Jak byś bez nazwy skonstruował choćby logo? A jakby wyglądał początek filmiku prromującego?
" Witam. No bo jest taki pomysł, ale nie mamy nazwy"? Pisałem cały czas, że to nazwa robocza, może uda się wykupić, może nie. Tak, czy innaczej będziemy nasz pomysł przedstawiać na indiegogo.com jako gametube.com z podkreśleniem tego, iż jest to tytuł roboczy.
Nie chce mi się zbijać reszty obiekcji. :) Moimi oczyma jest tutaj luka na rynku, którą można wykorzystać. Wątek swój cel spełnił, bo pojawiło się dzięki niemu parę nowych pomysłów i spraw do obgadania. Spróbujemy - zobaczymy. :) Najpierw musimy dostać tą kasę na opłacenie m.in serverów. Kto miał rację to się okaże z czasem, bo choćby nawet był ten 1% (wg. mnie o wiele więcej), to i tak szansa jest. Temu chyba zaprzeczyć nie możecie. :)
A z targetem chodziło mi o rodzaj filmików na których będzięmy się koncentrować. Wiadomo, że ogólny target na oglądających.
ebay nie jest przypadkową nazwą. Samo ebuy sugeruje że można tam stricte kupować, poza tym dla wszystkich poza Polakami, dla których język angielski jest niczym hebrajski wiedzą, jak wymawiać nazwę serwisu i nikt normalny nie pomyli buy z bay bo i inaczej się wymawia i inaczej się pisze.
davhend tutaj akurat nie masz racji. Teraz wykupienie domeny to groszowe sprawy. To dość głupi pomysł startowac z nazwą, której domena już jest zajęta. Prawidłowa kolejność:
1. Wybor nazwy
2. Sprawdzenie dostępności domeny
3. Wykupienie domeny
4. Stworzenie logo pod nazwę serwisu/domenę
5. Ruszenie z tym na indiegogo
Nawet jak nie zbierzecie kasy na projekt to 40zł na domenę na 3 osoby to nie jest majątek
Tak, czy innaczej będziemy nasz pomysł przedstawiać na indiegogo.com jako gametube.com z podkreśleniem tego, iż jest to tytuł roboczy.
tylko że domena już istnieje... jak projekt będzie popularny to zrobicie jedynie darmową reklamę osobom, które są już w posiadaniu tej domeny, a dobrze by było już na tym etapie projektu reklamować sam pomysł jak i adres serwisu
Ja tam rozumiem chec zrobienia czegos, ale nie osmieszaj sie nazwa serwisu i domeny, ktora nalezy do zupelnie kogos innego, nie jest dla ciebie osiagalna i 99.9% osob ktore potencjalnie wylozylyby jakies pieniadze, najpierw odwiedzi ta domene, nie zobaczy tam ani loga ani nic co byloby z twoim przedsiewzieciem powiazane - a wiec co pomysla ? Proste - scam.
To Ty nie kumasz czaczy, nie mozesz podawac jako swojej nazwy kogos innego.
Mam dla Ciebie wolna domene robocza: gamers-tube.com znalezienie jej zajelo mi okolo 45 s. Jak do wszystkiego sie rownie przykladacie...
Malaga: Masz racje, tylko dla Polakow angielski nie jest jezykiem ojczystym i nie wiedza jak dobrze wymowic bay i buy. Zapytaj rosjanina jak wymawia ebay :>
Azzie tyle, że ta nazwa przewija się już w popkulturze, w masie filmów i po prostu wpada w ucho w takiej a nie innej formie... o ile mogę zrozumieć wymawianie nazwy google jako "gogle" czy "gugle" o tyle "ibej" po prostu dla reszty świata jest "nieprzekręcalny".
Tylko w Polsce na jeansy Levi's mówiło się tak jak było napisane, dla mnie to paranoja :)
Dobrze że coca-colę nie wymawia się u nas przez "c" ;)
Nie badz takim jezykowym purysta bo jeszcze nie raz sie zdziwisz ;) Ja sie mocno zdziwilem jak uslyszalem jak amerykanie wymawiaja Disney. Cala europa (wlacznie z pracownika Disneyland Paris) mowi Disnej, a amerykanie... Dizni. A oni chyba lepiej wiedza jak Disney sie nazywal ;)
A tak w ramach ciekawostki, sprawdzilem skad sie wziela nazwa ebay. Otoz zalozyciel ebaya chcial nazwe Echo Bay (echobay.com) ale byla zajeta, wiec skrocil do ebay.com :)
aha, rosjanie mowia 'jebaj' :)
może to kwestia styczności z językiem angielskim, ale że wymawia się Dizni to raczej nie powinno być zaskoczeniem. Inna sprawa, że powiedziałbym tak w grupie znajomych to nie wiedzieliby o czym mówię.
Rosjanie podobnie jak włosi i hiszpanie są w tej samej grupie co Polacy jeśli chodzi o znajomość angielskiego
ale DOBRA nazwa musi przedewszystkim wpadać w ucho, NIE MUSI (ale może) kojarzyć się z zawartością strony.
Dobrą nazwą jest np. "3kropki". Wszelkie przeróbki, czy próby podpięcia się pod inny portal/firmę, osobiście uznaję za taki fail. W nazwie w ogóle nie musi być "Tube". Dając nazwę zbliżoną lub podobną do czegoś co już istnieje jednocześnie udowadniasz pod czyj sukces planujesz się podpiąć i czyj sukces był Twoją inspiracją.
Nie piszę, że to jest w 100% złe, ale warto rozważyć coś całkiem innego - a nie szukać w zakresie - game-tube, gamestube, gametube, etc..
Jak dla mnie to jezyk mowiony ma niesc przede wszystkim funkcje komunikacyjna i jesli wszyscy mowia lewisy to bledem jest mowic "poprawnie" i nie byc zrozumiany :)
Inna rzecz ze w dobie marek globalnych poprawna wymowa wielu nazw jest po prostu niemozliwa, chocby dlatego ze
a) nie znamy zasad wymowy danego jezyka (np wloski: powinno sie mowic lamborgini a nie lambordżini)
b) wogole nie wiemy w jakim jezyku jest dana nazwa
Ja to sie dziwie regularnie slyszac reklamy roznych marek jak np Marrionaud :)
Gratuluje rozkręcania biznesu pod nazwą, która jest zajętą już domeną i na którą nie będzie Was stać.
GENIOUS!
no tak, ale masz takiego Leroy-Merlin to czytasz jako "Liroj merlin" czy tak jak powinno się POPRAWNIE wymawiać?
bo to też żadna sztuka dostosować się z wymową do towarzystwa mimo, że wymowa jest niewłaściwa.
Niedługo będziemy celowo walić byki ortograficzne tylko dlatego, by nie wyjść na pariasa w towarzystwie
Soulcatcher -> pamietam, ze kiedys napisales posta ktory sugerowal, ze Youtube sie kiedys skonczy bowiem nie wyrobia ich serwery. Dobrze kojarze? Czas pokazal, ze chyba nie miales racji, zgadzasz sie?
Ale moge sie mylic i ktos inny to pisal, bo szukalem tego posta i go nie znalazlem.
Sam sie zastanawiam jak oni ten gigantyczny ruch ogarniaja.
Ogólnie mentalność Polaków jest taka, że każdy pilnuje swojego ogródka i pluje na drugi.
oraz
Nie mam zamiaru pracować u żyda za 2 klocki na miesiąc, jak on sam zarabia na mnie powiedzmy 10.
Jak wspaniale, że pokazujesz nam jak to być tym wspaniałym, wolnym od stereotypów Polakiem.
Co do projektu, to nie będę komentował tego w jaki sposób chcesz go zrealizować. Powiem zaś jako gracz, że taki serwis kompletnie mnie nie interesuje. Po co miałbym oglądać na filmie jak przejść jakiś fragment gry, skoro mogę skoczyć na gamefaqs.com i przeczytać tekstowy poradnik, albo nawet lepiej - odpalić go na ipadzie i zerkać w trakcie gry. W ogóle irytują mnie wideo-poradniki dotyczące software'u. Po co mam oglądać 10-15 minutowy film, skoro potrzebne informacje mogę uzyskać znacznie szybciej przeglądając poradnik w formie artykułu.
Z poradników staram się nie korzystać wcale. Gdy jednak utknę w jakiejś grze na dłużej (co w obecnych ukonsolowionych casualach się praktycznie nie zdarza), to chcę jak najskromniejszej podpowiedzi, żeby jak najmniej psuć rozrywkę.
Filmowy poradnik ma praktycznie same wady. Wymaga sporo czasu na obejrzenie, praktycznie nie da się go przeszukiwać w poszukiwaniu jednej konkretnej informacji i oglądając go nie mamy gwarancji, że nie obejrzymy rozwiązania fragmentu, który jest wciąż przed nami, albo jakiegoś dużego spoilera fabularnego.
Nawet jeśli chciałbym obejrzeć filmowy poradnik, to tak jak miliony innych graczy wejdę na YT i bez problemu go tam znajdę. Nawet nie będę robił wyszukiwania w google, więc raczej nie masz szansy na to, bym trafił na Twoją stronę.
Nie licz też na to, że twórcy filmowych poradników będą sami poszukiwać widzów. Takie filmy są wrzucane na YT, bo to właśnie YT z ogromną bazą użytkowników zapewnia widownie, której oczekują twórcy filmów.
Ostatnią kwestią są prawa autorskie. Nie myśl, że można ot tak wrzucać sobie gameplaye z gier na własny serwer. Gry często zawierają licencjonowaną ścieżkę dźwiękową, której licencja nie obejmuje zarabiania na gameplayach. Nawet YT nie pozwala na wyświetlanie reklam w grach, chyba, że potrafisz udowodnić iż wydawca gry zadbał o odpowiednie pozwolenia np. Blizzard daje prawo do zarabiania na wyświetlaniu gameplayu swoich gier, ale to raczej odosobniona praktyka.
przeglądając internet w w/w temacie natknąłem się na podobną stronę, która istnieje od niedawna i jest w trakcie rozwijania: www.gametube.com.pl
ciekawy jestem jak to się potoczy dalej
Witam, chyba nie do końca rozumiecie Państwo ideę naszej strony. Z tego co, napisaliście na forum gry–online Wasza strona ma działać jak YouTube, nasza jest klasyczną – linkownią. Także oskarżać nas o plagiat jest tak jak oskarżać firmy wydające książki telefoniczne o publikacje numerów. Strony takie jak Wasza mają być dla nas źródłem, a nie konkurencją. Poza tym, czy widzieliście datę pierwszego linka na naszej stronie, czy chociażby datę wykupu domeny. Porównajcie ją z datą waszego posta. Inni ludzie też mają pomysły – więc takie samo bezpodstawne oskarżenie my możemy wysuwać przeciwko Wam. Wiem, że co byśmy nie napisali dla Was rzeczywistość będzie szaro-szara. Mimo wszystko Życzymy powodzenia.
Z Poważaniem
GameTube.com.pl
Zapomniales sie przelogowac.
Przypadkiem natknąłeś się na swoją stronę? Nieźle... Ile projektów robicie, że potem zapominacie o własnych dziełach? BTW - comic sans w dziale o nas :D
Jak dla mnie to bardzo dobry pomysł.Nie będą zaśmiecały takie filmiki youtuba a ci którzy będą chcieli je obejrzeć będą mieli miejsce dla siebie bez hejtu że to oglądają
Jak leci? Zarabiasz już grube miliony davcio?
:)
Chciałem władować swoje grube miliony w projekt, ale nie widzę aktualizacji :/