Życzyłbym sobie, aby nowe konsole były naprawdę dopasione nawet jeśli zostanie to okupione ceną. Z tym, że prawdopodobnie MS i Sony będą starać się już na starcie zarobić - a to dla wydajności za dobrze nie wróży.
"Zdaniem prezesa Cryteka, firma była w pełni gotowa na nowy sprzęt Microsoftu i Sony już przeszło dwa lata temu. "
-> Już miałem się pytać skąd on zna pełne specyfikacje nowych konsol sony czy microsoftu wraz z ich mozliwosciami mips/gflops itd.
"Na razie Yerli nie więc ma żadnych dowodów na potwierdzenie swoich słów. Będąc nieco złośliwym można przypuszczać, że wypowiedź miała jedynie przykuć uwagę dziennikarzy i graczy do CryEngine, w trakcie jednego z najgorętszych miesięcy roku w branży."
-> no tak.... "attention w...." nothing to do here
A ja bym sobie życzył żeby nowa generacja nie straszyła już teksturami niczym Guild Wars 2 (który notabene wygląda fatalnie), posiadała wygładzone cienie, aa powyżej x2, anizo x16, pełne hd 1920x1080 (ewentualnie opcje
wyświetlania w 4k dla gier 2d, filmów etc.), obsługę technologii zbliżonych bądź nawet lepszych od directx 11 i wyświetlanie animacji w pełnych 60 klatkach bez spadków wydajności. Dodam jeszcze, że istotnym również dla nowej generacji jest postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji, animacji mimiki twarzy (tutaj ten postęp widać już chociażby na Star Wars 1313 lub Watch Dogs). Jeśli wszystkie moje życzenia się spełnią wtedy będziemy mogli mówić o udanej, nowej, lepszej generacji konsol.
Chętnie bym sprawił sobie taką zabawkę. Podejrzewam, że zrobię to już nawet za własne pieniądze ^^
Odpalić nową grę w uniwersum Mass Effecta na dużym telewizorze i Unrealu 4. To będzie niesamowite.
Bart: Nie, jemu chodziło o następną. Tę co będzie.
Crytek to jedno z pierwszych studiów, które poznały specyfikację next genu.
Naprawdę niektóry to nie mają w ogóle wyobraźni, tak bardzo potrzebujecie dowodów, że ktoś dysponuje technologią której kolejne konsole po prostu nie uciągną, a macie je przecież tuż pod nosem.
Czym innym jest grafika w grze jak nie okrojonym rendererem, takim samym jak w profesjonalnych programach do grafiki 3d.
Przecież wszystkie te przepiękne cut scenki, których jakości w grze nie da się ociągnąć w realtime są generowane przez odpowiednie ustawienia renderowania.
Wystarczy, że komponenty pc osiągną odpowiednią moc i zaawansowane algorytmy renderowania znane z cut scenek będą mogły być użyte w czasie rzeczywistym w grze.
To naprawdę nie jest sprawa niczego więcej jak tylko dostępnej mocy, nic ponadto.
To prawie taka sama historia jak z UE 4. Którego zaczęli tworzyć zaraz po premierze UE 3 xD
Ale UE4 jest słabszy, po za tym epic celuje w jego sprzedaż i utrzymanie wymagań na niższym poziomie, crytek nie raz udowodnił, że stawia wymagania i poziom graficzny przez ewentualnymi narzekaczami, że im nie działa.
A ja zamiast graficznego wyścigu zbrojeń życzyłbym sobie żeby twórcy silników zaczęli w końcu robić cokolwiek z takimi rzeczami jak ciężar obiektów, destrukcja otoczenia, interakcja z otoczeniem czy system obrażeń
Crytekowi to chyba nawet najpotężniejsze PCty nie wystarczają. :D Ale i dobrze. Przynajmniej jest ktoś kto to ciągnie do przodu.
Co za problem wydać grę jedynie na PC, tak jak w przypadku pierwszego crysisa? Jak widać, wszystko sprowadza się jedynie do pieniędzy, a przecież na pewno nie zbankrutowaliby wydając swoje produkcje jedynie na komputery.
Czy ja wiem.. super sprzedaży z gry, którą 95% nie może pograć na full detalach tylko na średnich raczej nie będzie. Tak było z 1 Crysisem, który zaczął się sprzedawać kiedy można było pograć na maks za przyzwoite pieniądze... (1 mln egzemplarzy)
@up caly "problem" polega na tym ze coraz wiecej osob stac na taki sprzete :)
generalnie nie mam nic do tego, zeby konsole byly zawsze dwa "poziomy" z grafika do tylu :P kto bedzie wolal ladniejsze wrazenia wybierze PC kto zadowoli sie tym co oferuja konsole kupi te drugie :) ja wybiore obydwie platformy, caly czas bede rozwijal swojego PC a zarazem jak wyjdzie PS4 kupie go w dniu premiery
Crytek jest jak dla mnie najbardziej przechwalającą się firmą w swojej branży. Czego to oni nie mieli, czego nie robili, szkoda tylko, że na przechwałkach się kończy.
PS. Wczoraj skończyłem na swojej Commodorze silnik, który wykracza już poza 3 następne generacje konsol, że o kole od roweru nie wspomnę. I kto mi udowodni, że to nieprawda?
Już Crysis 2 jest dowodem na to, że Crytek był przygotowany na następną generację. Gdyby gra miała tak otwarty świat jak pierwsza część Crysisa to konsole pewnie by tego nie wydoliły. No i nie miała otwartego świata.
To chyba logiczne, że wykraczają. Wystarczy pomyśleć/poczytać etc. jakie grafy będą miały konsole i co będzie z odprowadzeniem ciepła. To nie będzie żaden GTX680 ani Radeon 7970. A co do fizyki, destrukcji etc. - nie ma co liczyć na szybki progres. Wystarczy pomyśleć ile czasu minęło od Red Faction, a do teraz ile gier takie coś umożliwia. No właśnie. Moc obliczeniowa na to by się znalazła, ale pracy to wymaga masę
[1] Dla mnie jesli ta generacja nie pokaze sprzetu na poziomie srediego mocnego PC to jest dla mnie przekreslona, nie wiem na co mi sprzet ktory tak jak teraz nie posiada gier w 720p nie mowiac juz o 1080p, cale TV sie marnuja, pixele wyplywaja, itp Czas z tym skonczyc bo bylo tak przy PSX, N64. Dzis jest tak technika rozwinieta a konsolowe wydania to byle tylko mozna bylo grac , a ja nie chce byle grac chce komfortu z PC - AA, duza rozdzielczosc, 60fps, itp
http://www.youtube.com/watch?v=-aOSdza1YMU
53s - dla mnie to jest smieszne, podobnie jest z AC ale ono ciut dalej sie dorysowuje
Obejrzałem część tego filmiku. Porażka. Zresztą już wiedziałem, że Dar Cry jest skończony jak druga część wyszła.
Nie zdziwię się, jak jedyne co następna generacja przyniesie, to stałe 720p, 60fps, Antyaliasing i Anizo. Wielu sobie powie: "I bardzo dobrze!", ale tak między nami gdzie tu postęp? PC to mają od dawna i teraz przez następną dekadę też będą się topić w tych samych technologiach?
Co z tego, że przekraczają.
Enginy pisze się nie pod wodotryski, tylko pod to, żeby napędzały gry. A te wychodzą na realne, istniejące platofrmy sprzętowe, które budują rynek. Więc na co ci taki wypasiony engine, skoro w grze go i tak nie użyjesz?
Mistszu - pograj sobie w BF3, smieszna rozdzialka, dorysowywanie/zmiana modeli jak na filmiku wyzej, 24 graczy, pixeloza do grania w ta sama gre w 1080p (a nie 1280 x 704, nie mowiac juz o 20mln codzie o 600p :D - HD HD HD dookola, tylko konsolki jej nie posiadaja, ludzie kupili telewizory HD a konsole nawet z HDready sobie nie radza :D), jakosc grafiki to pecetowe LOW czyli beznadzieja, obraz wygladzony 30x bardziej niz na konsoli, itd itd Trzymaj sie nowego GTA5 ktore bedzie chodzilo jak GTA4 czy Saints Row3 - plug n play a komfort jak na low PC ktory nie potrafi udzwignac gry (jak konsolowe GTA4 - dorysowania, skoki animacji) czyli zaden ale ludzie kupuja bo zainstalowac windowsa, sterownik, itp jest bardzo trudno, na PC sie garbi przy biurki i przy 22'' (pixele wyplywajace z ekranu ogarnely wasze glowy przez co nie potraficie podlaczyc PC 1 kabelkiem o nazwe HDMI (polecam wiki), zakupic pada i grac jak na konsoli z jakoscia PC
=>
Na razie Yerli nie więc ma żadnych dowodów(...)
Poprawcie to, bo oczy bolą ;)
Jesteście śmiesznie szczególnie tybet2, który pisze ,że już zna specyfikację przyszłych konsol WOW podziel się z nami. Ani MS ani Sony nie może wyrzucić na rynek tego co dostarczają komputery na daną chwile plus rok, lub dwa będa nadganiały konsole, kolejny rok lub 2 to podobne wyniki kolejne 2 wyższość PC i znów nowa konsola zawsze tak było, jest i będzie PeCetowi frustraci...
@skizo >Ani MS ani Sony nie może wyrzucić na rynek tego co dostarczają komputery na daną chwile
Owszem, moga.
Ale jak wszyscy normalni ludzie w biznesie zadali sobie pytanie: czy to sie oplaca?
Sprzęt jeszcze nie zapowiedziany, a już przestarzały.
Ale coś w tym jest zarówno PS3 jak i X360 ze swoimi 512 MB pamięci były przestarzałe w dniu premiery (procki i grafy dawały radę przez te 3-4 lat).
Z drugiej strony pewnie chcą na MS i Sony takimi gadkami wymusić włożenie jak najlepszych bebechów.
Grafa Far Cry 3 przypomina Crysisa na średnich.
Tyle, że Crysis na średnich wygląda jak Far Cry 1 na wysokich.
Far Cry 3 jest ładniejszy od Crysisa 1-2
'Tyle, że Crysis na średnich wygląda jak Far Cry 1 na wysokich" - matko ale brednie
Far Cry 3 jest ładniejszy od Crysisa 1-2 to są dopiero brednie...
W crysisie 1 jeśli nie pamiętacie to cienie i rośliny nie doczytywały się 5 metrów przed nami. Tak naprawdę to w crysisie przedmioty znajdujące się dalej wyświetlane były w wysokiej jakości, a w dzisiejszych grach przedmioty znajdujące się dalej wyglądają po prostu do dupy.....
Nie znam specyfikacji, ale KAŻDY, kto się orientuję w sprzęcie może Ci coś na ten temat powiedzieć i wcale jakoś super dużo się nie pomyli. Ty się nie znasz i pozostaje Ci mieć ślepą nadzieję.
HD ready, phi. 12 LAT TEMU grałem na wyższej rozdzielczości.
Widzę, że dawno co niektórzy nie widzieli Far Cry, skoro piszą takie kłamstwa o jego grafice.
Nie chce mi się wgrywać specjalnie Crysisa, żeby wam pokazać jak wygląda ta wasza wielce piękna gra na średnich detalach.
Może FC3 od C2 ładniejsze nie jest (troszkę przesadziłem), ale wygląda porównywalnie.
W Crysis 1 niektóre elementy grafiki wyglądają już mocno przestarzale, ale nie powinno to nikogo dziwić, w końcu gra ma 5 lat.
Trzynaście; - nie musisz nic wgrywać, bo ja mam wgranego i wiem jak wygląda. Po prostu zapomniałeś jak do dupy wygląda teraz farcry.
skizo technicznie ps3 i x360 juz byly do tylu w dniu swoich premier ,a z ta generacja bedzie jeszcze gorzej . TDP , wydalanie ciepla hi-endowych bebechow rosna i myslisz ,ze MS czy Sony pozwola na to aby ich zabawki wszamaly po 400W pradu i topily te male pudeleczka do ktorych beda chcieli je wsadzic ? Nie sadze . Nowe konsole vs porpzednai generacja beda silniejsze ,ale w porownaniu do PC nie . Bedzie to cos z pograniczu lo-mid end i pogodz sie z tym ;] . Ma to chodzic w malych pudeleczkach ,nie wydzielac za duzo ciepla i nie zjadac za duzo pradu i do tego jako ,ze sa to budzetowe zabawki za 400 dolarow nie spdziewaj sie cudow :] . Konsolowy frustracie . Czasy prostych ukladzikow i procesorow z ery ps2 i xbox sie skonczyly .
Pomijam fakt ,ze devkity niektore wieksze studia juz maja i z ploteczek wcale nie sa to hi-endy z dostepnych bebechow na rynku ;] .
Mr_Hyde były minimalnie do tyłu. W momencie premiery odźwierciedlały raczej Hi-end. Obecnie zapowiada się na średni segment, ludzie są przyzwyczajeni do niższego względem PC poboru prądu.
Ale przesadzasz mówiąc, że za 400 dolców nie można się spodziewać cudów. W ilościach milionowych dostaną układy z segmentu wysokiego za grosze, a składając samemu za 400 dolców idzie ogarnąć kompa do wysokich detali już dziś.
Nowe konsole to chyba powinny udzwignąć (w skali 1:1 z PC) pierwszego "Crysisa", a nie trzeciego.
Tak czy siak Crysis 3 na PC będzie uproszczony pod wzgledem graficznym tak jak było to w przypadku części 2.
Zamiast pieprzyć głupoty niech stworzą projekt który uwidoczni prawdziwą moc ich silnika.
Jak nowe konsole wyjdą to na rynku będą radeon'y 9970 i geforce'y GTX 880 więc taki dzisiejszy gtx 680 będzie między low-mid end.
W momencie premiery odźwierciedlały raczej Hi-end
Raczej mid-end, GF7900 to karta mniej więcej o wydajności GF8600, a jak konsole wyszły to już były GF8800.
Teraz będzie tylko gorzej bo jak wspomniał Mr_Hyde karty są coraz większe, pobierają coraz więcej prądu itd.
Osobiście obstawiam, że w nowym xboxie/playstation pojawi się coś pokroju HD 7850
Far Cry 3 wygląda jak Crysis na średnich?
Hahahaha You made my day!
Grafa Far Cry 3 przypomina Crysisa na średnich.
Hahaha, you made my day. Far Cry 3 o wiele lepiej wygląda niż Crysis 1 (Crysis 2 nie ma co porównywać, w końcu inna lokalizacja gry - miasto to nie to samo co wyspa). Zaś Cryis na Very High w DX10 nie robi na mnie żadnego wrażenia, właśnie instaluję :P
Rozwiejmy to raz na zawsze: Crysisa z 2007 roku na max detalach do dziś nic nie przebiło. Kompletnie nic. Wielu ludzi mówi, że Crysis 2 wygląda lepiej. REALLY? Wystarczy spojrzeć tylko na zieleń której i tak zbyt wiele nie ma w Nowym Jorku. Jest brzydka jak z epoki ps2 czyli norma w obecnej generacji.
A Crysis jedyneczka nie dość, że wyglądał, to jeszcze się ruszał (roślinność) i oferował dużą dozę destrukcji otoczenia.
Ktoś miał rację - jak następna generacja konsol łyknie Crysisa na ultra w 1080p to chylę czoła.
Niezmordowany --> Just Cause 2 wygląda świetnie, zaraz zarzucę kilka screenów z Crysis 1, który wygląda już brzydko.
Marcinkiewiczius - Pod względem kolorystyki - http://oyster.ignimgs.com/ve3d/images/01/74/17453_CrysisDetailVert.jpg
A Crysis nie wygląda brzydko, bo i tak miażdży niemal każdą nową produkcję, co osobiście bardzo mnie dziwi. Wszakże gra stara jak świat.
raziel88ck --> W Crysis na Very High nie podobał mnie się ten ciemny filtr, wolę jasne żywe kolory zieleni. Nie wiem czy oglądałeś trailer z E3 2012, woda w Far Cry 3 i odbijające się kamienie są piękne.
Marcinkiewiczius - Oglądałem, nawet żółwie i płaszczki widziałem. W końcu nie pisałbym o tej grze, gdybym jej nie widział. A jeśli chodzi o kolorystykę to masz rację, na high przy dx9 fajniej to wygląda, dx10 i v.high rozczarowuje pod tym względem.
Ustawienia Very High/1080p/Vsync/AAx16 czyli maks. Ta ciemna zieleń wręcz odrzuca, a doczytywany teren jest, w miejscu gdzie zaczyna się kursor widać rozmytą glebę.
Rozwiejmy to raz na zawsze: Crysisa z 2007 roku na max detalach do dziś nic nie przebiło.
Battlefield 3 wygląda lepiej, Metro 2033/Crysis 2 są lepsze artystycznie, a technicznie porównywalne.
Marcinkiewiczius -> Dodajmy do tego fakt, że niektóre tekstury są wręcz rozmazane..
Efekt słońca przebijającego sie przez drzewa jeszcze jako tako daje radę, ale dla mnie ta grafika już jest brzydka. Far Cry 3 wygląda o wiele lepiej według mnie.
Ustawienia Very High rzecz jasna.
Grafika na pewno nie jest brzydka bo wygląda lepiej niż w większość gier, ale jest już paręnaście tytułów które wyglądają lepiej.
Flara wygląda marnie przy tej z BFa czy Alana Wake ;)
"Very High/1080p/Vsync/AAx16"
Takie małe sprostowanie - nie podaje się rozdzielczosci generowanej przez karty graficzne komputerów PC z "i" albo "p" na koncu - po prostu podaje się rozdzielczosc szerXwys. Kazda karta wyswietla jako "P" a dwie (dual/sli/xfire/itd) też wyswietlają "P" kiedy kazda z nich wyswietla "i" to i tak screen będzie w "P"
"I" czy "P" przydaje się w przypadku konsol czy tez sygnału tv. :)
^ Co Wy gadacie? Lepiej odpalcie sobie Crysis WARHEAD w DX10 64bit / Very High + najnowsza poprawka która zwiększa ostrość tekstur itp, do tego ''zarzućcie'' w sterownikach karty graficznej anisoX16 i aaX4 i wtedy pogadamy ;-)
Warhead wygląda prawie identycznie.. AA tylko wygładza krawędzie, więc jako tako grafiki nie poprawia (chyba wiadomo o co mi chodzi ;d)
Ta poprawka to jakaś nieoficjalna? Jak tak to się nie liczy ;d
Wy gracie bez modów? HAHAHAHA (jeśli tak to lepiej przerzućcie się na konsole)
Porównujecie gry z 2007 i 2012 roku. Jak wiemy przez ten czas wymyślono "nowe" efekty. A i jeszcze coś gdyby w crysisie 1 walnęli ostre tekstury (anizotropowego filtrowania wtedy nie było w grze) to ówczesne karty graficzne (512 VRAM) nie uciągnęły by tego za chiny... Co innego teraz wystarczy tylko jakiś mod i już.... Odległość rysowania krajobrazu w 1 crysisie bije na głowę Far Cry 3 obejrzyjcie sobie byle jaki gameplay...
Ludzie jak już robicie screeny to róbcie je bez absolutnie żadnej kompresji. BMP czy PNG, bo w JPG wszystko wygląda gorzej
@tybet2 [ gry online level: 30 - Konsul ]: a pohostujesz PNG po 5-10 mb bez kompresji kazdy?
Nigdy nie zrozumiem ustawienia-very-high-onanistów. Jak gra ma więcej tekstur to robi się bardziej grywalna? O co chodzi ? Jak odpalacie grę na Very High to penis wam rośnie o klika milimetrów?
Jasne, fajnie ustawić sobie wszystko na full detalach. No ale bez przesady.
W czasach, gdy firmy rozdawały na parę lat domeny wraz z hostingiem za free (ja mam 20GB, nie za dużo, ale na moje potrzeby starcza) - nie widzę powodu, dla których ktoś miałby problem z uploadem jakichś obrazków na cokolwiek.
Więc pohostuje. Można policzyć, że parę tysięcy tego się zmieści. Nie ma sprawy.
Z drugiej strony co to za problem wejść na zippyshare i uploadować obrazki? Brak.
Charles Earl Grey
Tu chodzi o to, aby ze swojego kompa wycisnąć maxa, jak i z gry (podobnie jest z podkręcaniem kompa).
Czyli - skoro takie coś jest udostępnione to dlaczego by nie skorzystać.
Wiecie, ani obrazek w PNG na Ultra w 1080p czy to filmik z YT w 1080p z FC3 nie odda tego co normalne gry odpalone na kompie ktore widzimy wlasnymi oczami, bo gra to nie stopklatka to "plynny" obraz. Dlatego takie porowania 360 vs PS3 oddaja minimalne roznice pomiedzy portami a co innego odpalic jedna gre na dwoch TV stajacych obok i porownywac.
Charles Earl Grey - takie ustawienai sa po to by zobaczyc roznice w tej samej grze na 2 sprzetach konsola i PC, ofk konsola jest na spalonym miejscu, ale wierz mi, jesli skonczyles 20 dobrych gier jak AC2, Batman, Borderlands, GTA, Saints, itd itd na konsoli i odpalisz ta sama gre na PC to ona jest inna przez duzo wieksza rozdzielczosc, liczne efekty, plynna animacja, tekstury duzo lepszej jakosci. Nawet hejtowany COD na PC wyglada dobrze, gdyby w takiej samej jakosci chodzilby na konsoli nie mialbym nic przeciwko temu aby dalej robili swoje gry, a w rzeczywistosci jest inaczej.
do usunięcia
Raz na zawsze: nie ma czegoś takiego jak mid-end! :D
Też mnie to rozbawiło :D, to tak jakby kij miał 3 końce... w tym jeden w środku :P.
btw. mid-end byłby bliżej low-endu, czy high-endu :P?