Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy :-DDD.
Arx Fatalis
Patch 1.19:
http://www.filefront.com/14997487/arx1_18_to1_19patch.
spolszczenie :http://www.pobieralnia.pl/plik-3923-arx-fatalis-spolszczenie.html
poradnik: http://uk.faqs.ign.com/articles/491/491140p1.html
M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm
M&M 6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
http://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/po8i6h42pb
Spolszczenie wersja beta:
http://files.acidcave.net/mm6pl.zip
M&M 7:
Kompendium wiedzy po polsku:
http://katane.webpark.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.box.net/shared/84t25j4f89
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/2ypibd816o
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/bgf8te9hyn
M&M 8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.box.net/shared/u1dzijroq8
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/2icirzkzuc
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://hotfile.com/dl/31038884/0683d16/mm8pl_testpatch.rar.html
Wizardry 7:
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/2ct9i2zkxy
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona podana przez Reksia:
http://reddig.republika.pl/
Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry:
http://www.tk421.net/wizardry/
Demise:
Polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php
Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/ttqzstd9ul
OD WĄTKU 194 PROWADZIMY RANKING GIER cRPG wg UŻYTKOWNIKÓW WĄTKU.
Jeżeli ktoś ma ochotę ocenić wg własnego uznania dziesiątkę najlepszych gier cRPG, to proszę dopisać się w wątku. Punktacja - 10 pkt, za 1 miejsce; 9 pkt. za 2 miejsce itd. do 1 pkt, za 10 miejsce.
Might & Magic 6 - 170
Planescape Torment - 129
Fallout 2 - 107
Wizardy 8 - 99
Might & Magic 7 - 98
Gothic 1 - 78
TES III:Morrowind - 72
Fallout 1 - 63
Gothic 2 - 59
Baldurs Gate - 43
Betrayal at Krondor - 42
Baldurs Gate 2 - 40
Deus Ex - 39
Daggerfall - 38
Arx Fatalis - 34
Demise - 31
Arcanum - 30
World of Warcraft - 28
Might & Magic 8 - 27
Ultima IX - 26
Diablo 1 - 26
Neverwinter Nights 1 - 24
Wizardry 7 - 23
Wiedźmin - 21
Oblivion - 19
Diablo 2 - 18
Eye of Beholder - 18
Final Fantasy X - 18
Might & Magic World of Xeen - 17
Wizards & Wariors - 16
Final Fantasy 8 - 15
Icewind dale I - 15
Icewind dale II - 15
Stonekeep - 14
Vampire the Masquerade: Redemption - 14
Final Fantasy 7 - 13
Gothic 3 - 12
Knight of The Old Republic 2 - 12
Lands of Lore - 11
Ultima Underworld - 10
Dungeon Master - 9
Realms of Arkania 1 - 9
Ultima Online - 9
Baldurs Gate Trilogy - 8
Albion - 7
Anvil of Dawn - 7
Chrono Trigger - 7
Final Fantasy XII - 7
Mordor - 6
Dragon Quest 8 - 5
Divine Divinity - 4
Knight of the Old Republic - 4
Two Worlds - 4
Tytan Quest - 4
Revenant - 4
Adom - 3
Anvil of Dawn - 3
Ishar 3 - 3
Vampire The Masquerade: Bloodlines - 3
Dungeon Master 2 - 2
Mistmare - 2
Requital - 1
Sea Dogs - 1
Xenogears - 1
Return to Krondor - 1
Link do poprzedniej części:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12026645#ostatni
LoG trochę rozruszał temat cRPGów w trybie FPP, może coś się wreszcie zacznie dziać ciekawego ;)
Jest diablopodobny Dungeon Hunter (2 części)
Jest jRPGowa seria Zenonia.
Jest jeszcze kilka pomniejszych tytułów, ale czegoś w stylu Eye of the beholder na razie na Androidzie nie próbowałem.
dziekuję nawet nie wiedzialem ze to sie tak rozwinelo , czytalem ze sie baldurs gate pojawil ,ale czy faktycznie postac sie rozwija , ma lepsze przedmioty itd ?
Sadzac po tym ze mam sims 3 to chyba da sie zrobic na smartfona porzadna gre.
Ciągle chodzi mi po głowie granie w Serce Furii w pierwszym Icewind Dale.
Ostatecznie zdecydowałem o wybraniu tego jakże sympatycznego trybu po zdobyciu 10lvl moim duetem.
Doświadczenie za zadania są te same a za potwory zbyt małe, by babrać się HoF od początku.
Dwa - granie w Serce Furii wymaga niewiele mniejszej znajomości niuansów gry (czary, ich zastosowanie, wady itp.) niż mod Tactics do Baldursów.
Zastanawiam się też nad dwiema rzeczami w Temple of Elemental Evil - zmiana limitu poziomu z 10 do 20. Teoretycznie gra będzie dużo łatwiejsza z tym, że w ogóle do prostych nie należy.
Grał już w to ktoś? Muszę jeszcze popatrzeć jak wygląda wytwarzanie przedmiotów.
BTW. VtM: Bloodlines duużo poniżej Redemption? Poważnie?
Chciałbym jeszcze raz głosować, ta lista u góry to trochę nie teges jest. Proponuję stworzenie nowej i wyzerowanie tej co jest. Bloodlines to arcydzieło, żaden inny cRPG nie sprawił mi tyle radochy z grania, no może poza Diablo 1 i Might and Magic VII.
ŚPZ jest fajne ale po co zwiększać limit leveli do 20 ?:)
Nie wiem, tak dla picu?
Oczywiście nie mówię o zwiększeniu limitu do 20lvl ale tak 12lvl? Jak wpłynie to na grę? Nikt się tym nie bawił?
Widzę, że z ToEE jest jak z Ultimą - mało kto grał.
Bardzo proszę nie mieszać śmiecia, jakim niewątpliwie jest Świątynia Pierwotnych Błędów z całkiem dobrą serią, jaką jest Ultima.
ŚPZ jeszcze niedawno była bardzo łatwo dostępna i nadal zresztą jest, a o Ultimy zawsze było trudno, teraz to już chyba tylko z drugiej ręki (albo od niedawna z GOGa, niestety bez UIX: Ascension).
Nie bawiłem się ŚPZ, mimo że przechodziłem kilka razy i nikomu nie polecam, bo nawet po największym liftingu pozostaje najzwyklejszym crapem.
Pierdolenie. ŚPZ nigdy mi się nie wykrzaczyła do windy. Podstawą w cRPG jest mechanika. A ŚPZ pod tym względem jest zrobiona po mistrzowsku. Dodatkowo system walki też zrobiony świetnie. No i gra ma fajną muzyke, niezły klimat i dobry poziom trudności. Nazywanie tej gry crapem jest po prostu dowcipem.
Z Ultim najbardziej lubię Underworldy, ale to wynika z tego że preferuję FPP.
Również z serii Ultima lubię podserię Underworld, w szczególności pierwszą część - Stygian Abyss. Ciągle mi się marzy powrót do tej części, kiedyś spróbuję. Im nowsze części tym gorzej a starsze to raczej dla tych, którzy zaczęli grać w latach 80 czy 90.
Obecnie oglądam na razie zmagania w ToEE Kikoski, jest dobry w te klocki i ma dobry głos.
Kurczę, tyle gier chciałbym zacząć... obecnie przygotowuję drużynę do gry w Serce Furii w pierwszym Icewind Dale, stworzyłem tez drużynę w Might & Magic IV (starszych raczej nie ruszę).
Bardzo pomaga Dropbox - wrzucam zapisy na serwer i jakby mi się przywidzał powrót - wrzucam pliki i zaczynam grę.
Bo wiecie, trudne są początki w grach. I nie tylko - wymyślanie tytułów przy pisaniu (blogi, prace, książki), potem jest z górki.
Legend of Grimrock - w końcu ostatni boss padł. Ale chyba jestem już zbyt rozpieszczony współczesnymi grami, żeby użeranie się z zapadniami, kratami, teleportami i tajnymi przejściami sprawiało mi aż taką frajdę, bo momentami niesamowicie się z Grimrockiem męczyłem :).
He he, ja z kolei konieczność kupienia nowego netbooka wiążę z przyjemną perspektywą odgrzebania paru staroci w kartonowych pudłach z piwnicy. Wychodzi mi na to, że nowe MSI Wind z Radeonem 7340 pozwoli zagrać w Arx Fatalis (na Steamie za parę euro), a być może nawet w niedokończoną Ultima IX. Problem polega tylko na braku napędu w netbookach, ale na szczęście nie wszystko wymaga płyt po instalacji.
A post JRK niezbyt optymistyczny ... spodziewałem się większego entuzjazmu ...
JRK ---> To chyba nie jest tylko kwestia zepsucia przez nowe gry. Myślę, że 'zdrowie' też już nie to. Kiedyś mogłem siedzieć do rana nad grą i odchodziłem od niej z żalem - teraz o 23 mam już fizycznie dość i wstaję połamany.
Poza tym 'te' gry to była kiedyś nowość, teraz już się ograły. Mechanika w miarę znana, zagadki też - to już nie świeżynka.
Co do LoG, to tak jak pisałem w poprzednim wątku - imho za bardzo wtórna produkcja, powielająca stare pomysły, a wręcz wydała mi się nawet okrojona względem kilku starych gier. Nie wniosła też nic nowego, o co po tylu latach można by się pokusić. Nie mniej grało się przyjemnie.
Głupio się przyznać ale przy Might&Magic VI bardziej niż instrukcja pomocne okazały się filmiki z serii Let's Play. Dowiedziałem się m.in. jak rozwijać postacie (aby zdobyć poziom 5 potrzeba 5k XP, 10 10k XP itd) czy kontroli w grze.
Podobnie jak w innych grach jest jakiś element, który nie zostaje powiedziany wprost a często jest potrzebny by dać sobie radę*. Tutaj są to: nauka łucznictwa drużyny i kupienie łuków. Nie trzeba na szczęście przełączać broni, postacie robią to automatycznie.
Sterowanie jest dziwne ale to i tak drobnostka przy pierwszej Ultima Underworld.
*tak jak szybka ucieczka z Klasztoru i niebezpieczna droga do Arnici w Wizardry8 czy rzucanie przedmiotami lepsze niż walka wręcz w Stonekeep.
[15]
Arx Fatalis bardzo polecam - ciekawy i oryginalny cRPG z interesującym systemem czarów.
Baltazar --> Polecam Arx Fatalis, ale ostrzegam, że o ile gra się świetnie różnymi postaciami to główny wątek jest IMHO zrobiony pod postać walczącą mieczem. Od pewnego momentu (raczej pod koniec gry) mój kryjący się w ciemnościach złodziej z łukiem przyprawiał mnie o ból głowy. Co walka to gehenna, ginięcie po 40 razy od 2/3 ciosów i niestety nie dałem rady. Obiecałem sobie tylko, że zacznę jeszcze raz ale już z postacią do gry w zwarciu.
Inna sprawa, że nie licząc Thief'a Arx Fatalis ma najlepiej zrobiony system skradankowy jaki widziałem w grze FPP - przyjemność wykańczania patroli goblinów, tak, że biedaki nie wiedziały co się dzieje była niesamowita :)
Garak -> gra faktycznie ogólnie jest świetna, kiedyś miała nawet powstać część druga.
Pierwszą przeszedłem, choć mnie o ból głowy przyprawiał komp ,który nie dawał rady przy starciach i w lokacjach z dużą liczbą postaci. Dlatego chętnie zagrałbym raz jeszcze ...
Mistrzostwa w pełni i cisza w eterze ;)
A co do AF to najłatwiej się gra magiem, po prostu wymiata
Nie mistrzostwa tylko gry tak pochłaniają. Zresztą scenariusz zawsze ten sam więc bez odpalania tv wiesz co będzie.
Trochę przystopowałem z M&M VI, obecnie męczę stacjonarnego PC (doszła do mnie karta graficzna), być może niedługo ponownie odpalę Ultima Underworld. Na razie morduję się z wielkim modem do STALKERa (Narodnaya Solyanka).
Cień Czarnobyla.
Mod ogromny*, problemem jest tłumaczenie, które ma problemy z jakimś plikiem. Tak to mod działa jak złoto.
*30 nowych lokalizacji co w porównaniu z kilkoma z oryginału robi wrażenie. Do tego waży jakieś 6,5 GB, więcej niż sama gra.
SpecShadow --> Przyznam, ze seria STALKER, a zwłaszcza ostatnia część jest jedna z moich ulubionych cRPGo podobnych ;) gier. Druga tez jest fajna, może zapodaj jakieś linki do tego moda?
A jaka kartę zamówiłeś?
A tak przy okazji pytanie dotyczące sprzętu. na moim lapku najgorszy wynik ma dysk, mam dwa dyski po 500GB SATA 7200RPM połączone RAID 0. Czy to jest dobry wynik? patrząc na resztę parametrów, różnica jest duża.
1. Might & Magic 6
2. Might & Magic 7
3. Might & Magic 8
4. Might & Magic World of Xeen
5. Knight of the Old Republic
6. Wiedźmin
7. Fallout 1
8. Neverwinter Nights 1
9. Baldurs Gate
10. Might & Magic 9
Te pomiary to można o kant tyłka potłuc.
Karta to Radeon 4850, poprzednio miałem model 6570 i nie zapewniał płynności w rozdziałce 1920x1080 w żadnej grze.
Co do samego moda:
Będzie trochę roboty. Wymagany STALKER w wersji 1.004
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1824863
Szukasz akapitu Gamedata folder, from "Napalms", jest tam instrukcja ściągnięcia z rosyjskich serwerów hostingowych.
Jest to wersja kompletna czyli mod+addon+patche. Tylko polonizację wrzucić.
Ewentualnie przejdź do akapitu Installation - The Hard Way
Jest też torrent ale tylko późnym popołudniem i transferem ~110kb/s.
Spolszczenie jest tutaj (wymaga rejestracji)
http://stalkerteam.pl/topic/3461-polonizacja-solianka-241211-polski-akcent/
SpecShadow --> Dzięki wielkie, jak już uporam się z rożnymi zaległościami, to na bank wracam do STALKERA z tym modem :).
Co do radka, to od czasu jak były u mnie w pracy problemy współpracy tych kart z CADMATIC'iem, jadę tylko na kartach NVIDII, teraz w lapku mam GTX570M i wszystko chodzi bez problemów w 1920x1080.
Kamutex --> Twoje typowanie zostanie uwzględnione w następnym watku :)
A ja jestem za tym żeby "wyzerować" listę. I wprowadzić jakiś sensowny regulamin głosowania (żeby nie było że ktoś se głosuje na Baldurs Gate a kto inny naBaldurs Gate trilogy)
Iselor (Łódź) --> Nie będzie nic zmieniane, typowanie jest prowadzone od kilku lat (dokładnie od stycznia 2008) zapisało się w nim kilkadziesiąt osób z których przynajmniej kilkanaście już nie pojawia się na GOLu, wiec musi zostać jak jest.
A to ze jeden glosuje na cała trylogie, a inny na tylko na jedna z jej części to już sprawa głosującego - tym bardziej, ze cześć glosujących grało właśnie w wydanie całej trylogii i traktują to jako jedna grę, a inni chcą głosować tylko na któraś z części BG, było to zresztą wałkowane na początku tworzenia listy.
Chłooopaaakiii, pomożecie? Chodzi mi tylko o porady co do kreacji bohaterów w Legend of Grimrock... jaki team? W co inwestować? W ile skilli? Postacie wszechstronne czy specjaliści? Itd. Nie mam siły i czasu ogarniać całego systemu, a strasznie połaziłbym po jakichś lochach i wersja ze steam właśnie się zainstalowała :)
Ja grałem 2x wojownik (człowiek i minotaur) jeden z mieczem, drugi z toporem i tak rozwijałem im skille. w drugim rzędzie 2x mag (człowiek i insektoid) jeden mial magie ziemie i wody, drugi powietrza i ognia. Moim zdaniem najmniej potrzebna ziemia, praktycznie nie używałem, W zasadzie powietrze tez mało przydatne, najmocniejsze czary dostępne na wysokim poziomie skilla. Myślę, ze teraz jak zagram, to w drugiej linii wystawie maga i łucznika
I nie ma co się bawić w jakieś multi postacie, za mało pkt. skilli do rozdzielenia, zeby zrobic postac dobra w 2 rodzajach broni a i nie ma tak wiele dobrych rzeczy, żeby zrobić np 2x wojownik z mieczem, bo jeden zawsze będzie miał gorszy miecz.
Czyli - jeśli dobrze rozumiem - kwestia teamu w tej grze nie jest sprawą najważniejszą?
Kiedyś widziałem w tym wątku link do mapy ze wszystkimi sekretami. Nie mogę tego znaleźć. Ma to ktoś pod ręką? Sorry za trucie.
Jest ważna, bo w pierwszym rzędzie musisz mieć 2 wojowników, wala w nich, a z tylu takich, co walczą na dystans, bo nie sięgną przeciwników
Świetny poradnik ze wszystkimi secetami (szkoda, ze znalazłem go jak grę kończyłem :P) jest na stronie GAMEB....... - nie podam Ci linka, bo złamałbym prawa na GOLu ;P. Tam gdzie kropki wstaw nazwę irlandzkiego wyjącego widma :P
Jest ważna, bo w pierwszym rzędzie musisz mieć 2 wojowników, wala w nich, a z tylu takich, co walczą na dystans, bo nie sięgną przeciwników
Noo... wiesz... to rozumiem, nie gram w gry od wczoraj ;)
Ale dzięki. Strasznie się napaliłem na tę grę.
Tam gdzie kropki wstaw nazwę irlandzkiego wyjącego widma :P
Dzięki :) :)
Wojownikom oprócz drzewka dotyczącego broni rozwijałem drzewko ofensywne, żeby mogli nosić bez kary ciężką zbroje, na więcej nie ma pkt. A dla magów drzewko zwiększające ilość many i to wszystko ;P
może drzewko to za dużo powiedziane, lepiej zabrzmi TRAWKĘ ;P
Dla zainteresowanych - gamersgate oferuje " Indie Fort Bundle 2" za 4.99 euro, w sklad ktorego wchodzi m.in. DEMISE: Ascension i Mordor 1.1 (jako bonus - z tego co widze po sobie dziala tylko na systemach 32bitowych).
http://www.gamersgate.com/indiefort-bundle
Jesli ktos kupi - niech nie zapomni wyslac maila (zgodnie z info przed uruchomieniem gry) do producenta aby dostac normalny kod rejestracyjny - jest na to 30 dni.
========================================
A za darmo na GOG - Worlds of Ultima 1 & 2
http://www.gog.com/news/free_releases_worlds_of_ultima_1_2
Czy ta wersja Demise instaluje się po angielsku czy jak inna wersja (poprzedniego czy jeszcze wcześniejszego wątku) instaluje po polsku ale z krzakami?
Poza tym pierniczę, odkładam M&M VI. Po 30h jestem wycieńczony, chyba dostałem coś, co jest namiastką MMORPG w singlu.
EDIT: dzięki za informację, kupuję.
Właśnie. Są jakieś ciekawe mody/lochy do LoG? Czy na razie nic nie wyszło jeszcze?
Prace nad edytorem idą pełną parą. Do zrobienia jest jeszcze kilka rzeczy ale wszystko idzie dobrze. Może za tydzień, dwa pojawią się konkrety.
Zajawka:
http://www.youtube.com/watch?v=hDmF-h9dRF8
Ostatnio nabyłem parę tytułów i tak nie za bardzo wiedziałem za co sie wziąć:D Mage Knight: Apocalypse okazał się sztampowym hack and slashem więc zarzuciłem. Może kiedyś....Space Rangers 2 podobno świetne, ale chcę się jeszcze wstrzymać. Zdobyłem też Veneticę (Biedronka za 10 zł:P), Konung: Legenda Północy a dzisiaj przyszła do mnie płytka wprost z kanady z World of Aden: Thunderscape (sam CD bez niczego ale finansowo zajebiście nie jest).
Co byście wybrali? Zaczynam od Konunga, Rankin mówi że to lepsze od (przynajmniej pierwszego) Baldura.
Iselor, jak rany.
Konung to gniot jakich mało. Ewentualnie może ci się podobać jesli strasznie cię ciągną klimaty słowiańskie. Ale gra straszliwa, jak nie przymierzając Spells of Gold (który ma na GOLu ocenę 7.4. Litości -.-')
Tak mnie ten tytuł zmordował ze darowałem sobie kolejne odsłony serii. Choć słyszałem że część 3 jest już całkiem grywalna. Może kiedyś... :D
Space Rangers jest
a) świetne
b) świetne
c) nawet rewelacyjne
tyle że to raczej nie jest cRPG :D
Prędzej skrzyżowanie gry zręcznościowej (bitwy w kosmosie), RTS (bitwy na planetach) gier przygodow0-tekstowych (specjalne misje) a generalnie także gry strategiczno-kupieckiej. Gra prawie że jedyna w swojej klasie.
Btw zainteresuj się też darmową wersją gry Star Control II, gry która jest chyba protoplastą SR2,
http://sc2.sourceforge.net/
Prostsza rozgrywka, ale świetne klimaty i fabuła o ratowaniu galaktyki przed straszliwą flotą najeżdżców(którzy też wcale nie tacy zli są) :D
Venetica to taki biedny klon Gothica, nie jest zła w sumie
Thunderscape jest bardzo fajne ale starożytne. Taki EoB w 3d
Przodek Arx Fatalis,a nawet Wizardry 8, chyba pierwsza gra z sensownym 3d. Tyle że to jest gra z 1995. W sumie to grałem chyba gdzieś w 2000 więc niezbyt pamiętam, ale wrażenia były niezłe. Dosyć trudna gra.
W sumie lubisz klasyki, to ten tytuł pewnie ci bardzo podejdzie
Tak więc Thunderscape > Venetica LUB Space Rangers 2 (jak masz ochotę postrzelać)
Trzeci Kniaź jest 'łatwo' dostępny (niestety nie w oryginale i raczej gorszy od 1 i 2)
http://muve.pl/digital/role-playing-rpg/konung-3-pc-ties-of-the-dynasty-pc-digital/3975
Podobne jak Magia krwi (również nieoryginalna, ale przynajmniej z polskimi napisami)
http://muve.pl/digital/role-playing-rpg/dawn-of-magic-blood-magic-pc-pl-digital/3581
Dzięki Sierściuch:D Pograłem pare godzin ale to jest gra tylko dla tych co kochają takie słowiańskie klimaty. Reszta odpadnie. :D A ja za takimi klimatami...średnio przepadam;)
Swoją drogą nastąpiła zmiana planów: postanowiłem odpalić przygodówkowo - erpegową gierę pt. Daemonica.
Thunderscape jest, a właściwie była gra rewelacyjna... jeden z pierwszych RPG w 3D. Turowa walka!!! Poświeciłem jej kilkanaście lat temu chyba z miesiąc. Niesamowity klimat i świetna drużyna, do której na samym początku można było jak się dobrze poprowadziło rozmowę przyłączyć trolla pilnującego mostu :P. Później nawet naprawić i zrekrutować golema. Mapa była ciekawa ;), połapać się w niej to był prawdziwy sukces
A grał ktoś tutaj może w któreś ze starszych gier od From Software? Jeśli nie, to polecam, dorwałem ostatnio King's Field na PSX i jest to bardzo przyjemny dungeon crawler i poza grafiką raczej mało się zestarzał. System RPG może nie jest rozbudowany, ale za to jest klimat, dużo eksplorowania, wymagający system walki i satysfakcjonujący gameplay. Po zagraniu w Dark Souls jestem pod wrażeniem, że From dalej trzyma się swoich "ideałów", które miały też odzwierciedlenie w ich starych grach :P
Adamus, mam nadzieję że gra aż tak bardzo się nie zestarzała:D No ale niedawno świetnie się bawiłem przy UU: The Stygian Abyss, więc i z tym dam pewnie radę.
Thunderscape ...... rozważyłem się - świetna gra, ze świetnym klimatem i bardzo dobrą jak na tamte czasy grafiką. Wydaje mi się, że była dosyć długa i zagmatwana ( eh te czasy przed gamesfaqs :). Też pamiętam trolla i golema. Jedyne co można zarzucić, że była "bura i ponura" (wiadomo: podziemia, globalny kataklizm, smutek i rozpacz). Zdecydowanie inne klimaty niż M&M czy Wiz8, które jakby nie patrzeć są bardziej kolorowe. Nawet portrety bohaterów były blade i smutne :)
Na pewno Thunderscape ma lepsza grafikę niż UU, w końcu jest sporo młodsza. naprawdę świetna gra, super klimat, spora ilość możliwości jeżeli chodzi o wybór drużyny, kupa dziwnych ras, insekty, nosorożce elfy i wspomniany troll, czy golem, kupa współczynników, pełno rożnych skilli i naprawdę ogromny świat podziemnych tuneli do spenetrowania. Dziwaczna mapa, która w 3D prezentuje się ciekawie, jest jednak zdecydowanie najsłabsza rzeczą w tej grze.
Garak --> tak, grafika, muzyka i klimaty takie psychodeliczne :P
Adamus, czego tu brakuje z przedziału lat 1990 - 2005 ? Mam na myśli gry wydane kiedykolwiek w wersjach pudełkowych, nie żadne freeware, roguelike, steam itp. Bo pod koniec miesiąca zaopatruje się w World of Xeen i chyba koniec, nic więcej mi do głowy nie przychodzi.
Swoją drogą skończyłem Daemonice.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=4756865
Na pewno brakuje gier SSI, np. Ravenloft (94), Menzoberranzan (94), Stone Prophet (95); Darklands (92), Dungeon Master 2 (95), Hired Guns (93), The Legacy: Realm of Terror (92), cyklu The Magic Candle, poprzednich Might & Magic... i pewnie duzo wiecej.
Jak wyzej. Poza WOX mozesz dokupic jeszcze Might and Magic 3: Isles of Terra (bardzo podobna do WOXa, gra sie rownie przyjemnie) oraz Swords of Xeen (w tego niestety dlugo nie gralem). Brakuje tez serii Eye of the Beholder.
Panowie, co do Beholderów i Menzoberranzan to mam przecież Gamefest:Forgotten Realms Classics obejmujący
Forgotten Realms: The Archives - Collection One
Eye of the Beholder I
Eye of the Beholder II
Eye of the Beholder III
Forgotten Realms: The Archives - Collection Two
Curse of the Azure Bonds
Gateway to the Savage Frontier
Hillsfar
Pools of Darkness
Pool of Radiance
Secret of the Silver Blades
Treasures of the Savage Frontier
Forgotten Realms: The Archives - Collection Three
Dungeon Hack
Menzoberranzan
Blood & Magic
A 2 Chapter Baldur's Gate Demo
World of Xeen kupię lada moment, co do pozostałych gier jakie wymieniliście to interesują mnie tylko wydania na CD. A nie jestem pewny czy np. Hired Guns ma wydanie na CD.
Zapewniam Cie, ze wszystkie gry ktore wymienilem maja swoje wydania na CD (moze oprocz The Magic Candle 1) :)
A ktoś się orientuje czy Shadowcaster był na CD? Bo widziałem ładne wydania w boxach ale tylko floppy:-/
Dzięki Luke:) Aczkolwiek cena zaporowa:D Narazie nie na moją kieszeń:( Ale kiedyś będzie mój:D
M&M Mandate of Heaven... obecnie mam wykopać (przekonać się go nie dało) członka rady z New Haven, zwiedzając świątynię Baa. Ile muszę jeszcze się narobić aż dostanę blastery?
Wcześniej robiłem zadanie z ratowaniem Emanuela w Świątyni Węży. Misja o tyle ciekawa, że pałętają się tam wieśniaki, których śmierć boleśnie obniża naszą reputację. W tym przytułku pałęta się też Złoty Smok, którego nawet na 55lvl rozwalenie stwarza mi problemy. 90% odporności na wszystko + pełna odporność na magię i jakieś kilka tys. HP.
Równie ciekawe było spotkanie z niejakim Q. Nie jest to poczciwy staruszek o brytyjskim akcencie za to paskudny dziad z 16.000 HP, odpornością na ataki fizyczne i używającym tylko jednego ataku - Palec Śmierci. Słodko,,,
SpecShadpw --> Złoty smok ma "tylko" 1300 HP ;) Później będziesz je kładł dziesiątkami.
Kurcze, chyba czas przejść MM6 po raz 30 :>
Punkty życia to jedno, odporności ma całkiem srogie. Dobyć te blastery i mieć lepiej...
Wlasnie jesli juz mowa o blasterach...
Jakie cRPGi maja polaczenie swiatow magii i technologii/sci-fi. W tej chwili na mysl przychodza mi:
- Might and Magic
- Wizardry
- Albion
- Arcanum (powiedzmy, chociaz wolalbym sci-fi a nie steampunk)
Cos jeszcze? Ah raczej bez japonszczny, wiem ze tam jest tego od groma ale szukam raczej czegos z naszego kregu growego/kulturowego.
Może Septerra Core? Gra jest tylko "stylizowana" na japońską grę.
Na trochę upartego vampire maskarada i bloodlines ?
Ultima IX (na początku tylko).
W Arx Fatalis są jest jakaś gilda podróżników.
Hard to be a god (czy w samej grze jest technilogia w ostatniej fazie to nie wiadomo, nie znam nikogo kto by grę przeszedł).
Jeśli chodzi o hack'n'slasha to warto wymienić Frater.
Jeszcze Chrono Trigger i to właściwie tyle.
Jeśli jeszcze są jakieś tytuły do wymienienia to tylko ktoś z rpgcodex może udzielić odpowiedź.
Oczywiście Pogranicze https://www.gry-online.pl/gry/borderzone/zed9a
Złe czasy dla smoków https://www.gry-online.pl/gry/a-farewell-to-dragons/z42576#pc
Beltion: Kodeks Równowagi https://www.gry-online.pl/gry/beltion-beyond-ritual/z92cb2#pc
oraz nieznany na GOLu Technomage: Return of Eternity.
Od biedy może być jeszcze Gooka 2: Záhada Janatrisu https://www.gry-online.pl/gry/gooka-the-mystery-of-janatris/z5b1b#pc
I pewnie jeszcze kilka(naście) innych...
---
W Sercu Wieczności https://www.gry-online.pl/gry/heart-of-eternity/z517f7#pc też jest technologia...
Cholera, skąd wytrzasnąłeś takie tytuły?
Z tego znam jedynie BorderZone, które jest jedną z 2-3 gier kupionych przeze mnie z dystrybucji cyfrowej i nie odpalonej (biję się w pierś, pisanie że inni kupują masę gier i nie odpalają nie jest usprawiedliwieniem). Nie odpaliłem go raz, że obecnie męczę M&M VI a dwa- sparzyłem się na Age of Decadence z którym BorderZone budzi graficzne skojarzenia.
Swoją drogą AoD byłoby fajne, gdyby nie było jednym, wielkim skillcheckiem, jak w dialogach w F3/F:NV, jakieś Speech 12/40 itp. Rozłożyłem ręce w misji, gdzie jako złodziej nie mogłem ukraść jednej rzeczy bo potrzebowałem... umiejętności garncarstwa. Say whut?
Blastery zdobyte. Obrażenia takie sobie. Mam jeden karabin i 3 pistolety. Nie mam siły iść dalej w Control Center, te terminatory usuwające postacie są dobijające.
Cholera, żeby przejść ogromny grobowiec w piramidzie by znaleźć głupią kostkę...
PS. czy po wyćwiczeniu jakieś umiejętności do poziomu Master opłaca się dodawać jeszcze punkty?
Spec
opłaca się - szczególnie w umiejętności bitewne
bo albo obrażenia od broni wzrastają albo czas/moc czaru a to obrona czy też życie.
Z tego co pamiętam to masz w opisie podane (ale mogę się mylić)
A blasterki mają miłą szybkostrzelność :D
Dobrze, jak wrócę do gry to wydam zaległe punkty. Ten Control Center tak mnie zamęczył, że nie wiem kiedy wrócę do gry. Do tego pojawia się on po grobowcu VARN, który też jest niemały.
Szybkostrzelne owszem, karabiny zwłaszcza. Tylko udało mi się jeden znaleźć na razie.
To że warto ładować punkty w czary to wiem, miałem jednak wątpliwości w przypadku np. broni do walki wręcz, to czy rzeczywiście więcej jak 12 (Mastery) rozwijać.
Opis umiejętności akurat mało mówi dla mnie przynajmniej.
Szósty M&M pod koniec potrafi bardzo nużyć. Zamek Alamos i VARN + CC potrafią doprowadzić do szewskiej pasji. Potrzebowałem kilku tygodni by jakoś je przejść bo gra męczyła strasznie.
Gry nie skończyłem, odpadłem na ostatniej lokacji (The Hive).
W czary opłaca się ładowac punkty, nawet do 30 poziomu !!!! Bywaja lepsze niz blaster nawet w finale.
Strony Bodzia nie działają od dawna, niektóre inne "u góry" też nie. Może wypadałoby odświeżyć info i linki "u góry"?
No moja nie dziala, bo on byla hostowana na 2 roznych serwerach, aktualnie jestem na etapie przywrocenia ale na innym hoscie a przy okazji zastanawialem sie nad jej modernizacja na Word Pressie, ale jakos nie mam czasu :)
Jak tylko przeniose bo mam kopie na dysku to dam znac i link :)
dostepna byla i jest na http://misio.probit.pl
za chwilke (okolo 30minut - przegrywa sie na inny host) bedzie na: http://mm6.probit.pl
:)
http://inquisitor-rpg.com/
Ruszyła jakiś czas temu beta. Dawno o grze nie słyszałem...
Poza tym - bawię się w Krondorze. Tylko czemu przejście kilkunastu metrów w grze zajmuje wiele godzin czasu gry? :/
Przecież Inquisitor został już wydany prawie 3 lata temu http://inquisitor.cz/
A od 2 lat można go kupić w wersji elektronicznej http://gameoutlet.cz/game/42/pc/inquisitor lub bezpośrednio <a href=https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=7284243 target=_blank>https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=7284243
Stracili jedynego programistę, więc po łatce 1.10 z maja 2010 niczego już nie poprawiają, a prace nad angielską wersją trwają długo, bo robią to niejako hobbystycznie po godzinach, tzn. o ile dobrze pamiętam robi to jeden człowiek...
---
Ale podobno już wszystko jest gotowe http://www.facebook.com/inquistor.rpg
Chodziło mi o wersję w bardziej zrozumiałym języku.
Za to ostatnio pojawiła się zapowiedź innego cRPGa. Jako konkwistadorzy robimy wycieczkę do mniej cywilizowanych rejonów Ziemi.
http://www.kickstarter.com/projects/2128128298/expeditions-conquistador
-------->
i to by było na tyle. 100h ale udało się.
Teraz będę grał naprzemiennie w Stonekeep, Betrayal at Krondor i Lands of Lore. Tak, trochę mi się nudzi...
Do mnie dotarł World of Xeen więc się zastanawiam czy odpalić go czy zgodnie z planem odpalić Dungeon Siege II.
Zagraj w oba. DS2 odpal dla rozluźnienia. Gra świetna ale trochę specyficzna.
Towarzysze, myślę nad zmianą windy ale mam takie pytanie. Czy ten patch do Wizards&Warriors pomoze też na win 7? Czy gra chodzi na "siódemce" bez patcha? Ktoś się orientuje jak to wygląda na systemach nowszych niż XP?
A po co chcesz grac bez patcha? Bez niego gra sypie sie po prostu na nowych kartach graficznych - jak masz jakiegos trupa to powinno pojsc na w7 i bez niego.
Fajna inicjatywa pojawiła się na Kickstarterze. http://www.kickstarter.com/projects/lootdrop/an-old-school-rpg-by-brenda-brathwaite-and-tom-hal
drużynowy crpg FPP z turową walką i światem fantasy/sci-fi - brzmi jak duchowy następca Wizardry.
Do tego projektem dowodzi min. pani Brenda Brathwaite, która była głównym projektantem przy Wizardry 8 - lepszej rekomendacji chyba nie można mieć:) Moją kasę już mają :D
Mac - Jak zobaczyłem ten wątek to od razu sobie pomyślałem, żeby dodać tu to info. Ubiegłeś mnie :)
Ja dorzucac sie nie bede, nie podoba mi sie przede wszystkim sam pomysl dzielenia projektu na dwie gry i kwestie finansowe z tym zwiazane, absolutnie przekombinowane. Praktycznie niczego nie wiadomo o samej grze, nie mowiac jeszcze o panu romero, nie dzieki nie bede jego "bitch'a".
_Luke_
Pan Romero w filmiku reklamującym tę produkcje nawet za bardzo nie występuje. A co do dwóch gier - to chyba lepiej, niż jedna? :)
_Luke_
Zauważ, że grę zrobią już za 1 mln. Druga produkcja będzie za dwukrotność tej kwoty. A będą mieli już narzędzia, ludzi na miejscu, itp. itd. Trochę zaufania:)
i będzie gotowy silnik + inne pierdoły na których się nie znam, a mogą zostac użyte przy obu grach ;)
No i naprawdę można by już dać spokój biednemu Romero, przeprosił za tą reklamówkę. Nie miał w nią zresztą żadnego wkładu poza użyciem nazwiska, a w tej kwestii mógł nie mieć wyboru, bo Eidos naciskał.
Sorry chlopaki, dalej podtrzymuje swoje zdanie - niczego o grze nie wiadomo, a tym ludziom zle z oczu patrzy (IMO oczywiscie :)).
Jesli gra wyjdzie i bedzie godna kupna, to ja kupie pozniej i bede ja polecal - tak jak w przypadku FTL, ktory jest swietny!
Johnowi bardzo dobrze z oczu patrzy, zobacz jak się ładnie tłumaczy z bitch afery :D (od 7:00) http://www.youtube.com/watch?v=lQMtVbz_JuE
A Brendzie to już w ogóle.. gdyby tylko była z 20 lat młodsza ;>
Twórcy Grimrocka udostępnili edytor - już wystartowały prace nad remakiem Eye of Beholder, tak a propos oczu.
Z mapą to się może skuszę by trochę połazić ...
edit:
choć może najpierw wypadałoby skończyć samego Grimrocka
Kończyć? A po co? LoG jest... średnie. I nudne. Może sprawdzi się chociaż jako silnik do odtwarzania staroci...
E... tam marudzenie, już jestem na czwartym poziomie i jakoś się nie nudzę.
Za to na Steamie wyświetla mi się jakiś "warsztat" - czego oni tam nie robią Dungeon Master, Mordor, Wolfenstein, nawet Pac Mana.
Faktem jest, że edytor daje sporo możliwości i być może w morzu mniej lub bardziej udanych pomysłów, parę remaków okaże się godnych uwagi.
Im dalej, tym bardziej dziwią mnie zarzuty, że Grimrock nudny. Nakombinować to się trzeba. Noo.. chyba, że ktoś się nudził, bo jakaś solucja w tle ... nie nie na pewno nie ... po prostu szło się do przodu. A tylko ja nie radząc sobie ze sztampowym remakiem dawnych przebojów kolejną godzinę spędzam w tej samej lokacji bo nie wiem jak ruszyć dalej ...
LoG jest dobry ale tak pod koniec zapał do gry ucieka jak para z gwizdka.
Nawet nie chce mi się próbować tych poziomów przygotowanych przez fanów.
Ostatnio grałem w Temple of Elemental Evil. Grało się dobrze ale pod koniec coś we mnie pękło i wywaliłem grę z dysku, uprzednio robiąc wjazd do głównego bossa (Ziggumat?) mając 8-9 lvl w ekipie i nie robiąc mu nic. Dałoby się bez walki ale skill check zwaliłem :/ chodzi o ten „wyczuwający motyw".
Teraz próbuję Ultima VII, zobaczę jak pójdzie. Póki co jeszcze daję szansę NVN2.
Jak Ultima 7 to tylko przez nakładkę Exult!
Ogólnie przydałby się jakiś sensowny remake tego megatytułu - np. na enginie Skyrima.
Czy ja wiem, da się grać na czysto. Przyjrzałem się szybko temu Exultowi ale nie widzę powodu, by go odpalić.
Ultima7 w 3D? Dobrej grafice 3D? Jak zmieścić ten wielki świat, masę rzeczy, zadań, połączeń/splotów... to była zaleta tej prostej grafiki w U7 - można było wrzucać co tylko dusza zapragnie.
Choćby przedmioty. W silniku U7 by zrobić przedmiot wrzucasz prosta bitmapę 32x32, parę ruchów i jest gotowe do gry.
W 3D trzeba wymodelować, renderować, optymalizować, grzebać masę czasu.
http://www.youtube.com/watch?v=elrlcYeaEmQ
Narazie sobie zrobiłem taki przedsmak czegoś większego. Planuję już z letsplejów za pomocą frapsa zrobić cRPG timeline od 1979 roku do teraz aczkolwiek obawiam się że czeka mnie mnóstwo pracy. Ale powoli....:)
mam takie pytanie... generalnie mój angielski na poziomie wystarczającym, żeby przechodzić gry/oglądać filmy i rozumieć niemal prawie wszystko i wolę mieć coś w oryginalnym języku, ale wiadomo jak to jest z dobrymi rpgami - język jest raczej na wyższym poziomie. A więc czy takiego Tormenta lepiej mieć po polsku czy angielsku(słyszałem że polonizacja jest b. dobra)? To samo tyczy się Arcanum oraz innych rpgów. Czy może są też jakoś osobno dostępne spolszczenia/zangielszczenia?
Zawsze lepiej jest grać w ojczystym języku.
Szczególnie w sytuacji gdy gry, również eRPeGi, robione są w różnych językach - po polsku, czesku, niemiecku, rosyjsku,.. Zangielszczenia nie zawsze są dobre, a tym bardziej lepsze od wersji oryginalnych.
Polonizacja Tormenta jest bardzo dobra.
Zawsze lepiej jest grać w ojczystym języku.
Według mnie nie zawsze, bo rzadko bywa tak, że lokalizacja dorównuje oryginałowi, nie mówiąc już o teoretycznych dywagacjach dotyczących niemożliwości wiernego przekładu z założenia, wpływu na odbiór przez zmianę kodu, itp.... W każdym razie ja wolę zwykle oryginały, chyba że lokalizacja jest na bardzo wysokim poziomie lub oryginalny tekst za trudny.
W każdym razie Tormenta muszę sobie sprawić w pl... w ogóle to kiedyś miałem już go pożyczonego i zostały mi książeczki z polskiego wydania, ale jakoś kumpel się o to nie zgłaszał :P
Akurat polonizacja Tormenta i innych gier z uniwersum AD&D na silniku Infinity jest bardzo dobra. Widac, ze piecze nad tym trzymali ludzie z branzy, a nie przypadkowy tlumacz.
Nic tylko gratulować... Co prawda w Pogranicze grałem po rosyjsku, a Inquisitora kończyłem po czesku, ale przy World of Chaos już bym nie dał rady. Aż tylu języków w stopniu wystarczającym nie znam...
A na pytanie, czy lepiej być młodym i chorym, czy starym i zdrowym, niezmiennie odpowiadam - młodym i zdrowym, czyli najlepiej jest grać w dobrze przygotowane wersje ojczyste ;-)
Mam problem z grą Wizards & Warriors. Grę mam z CD-Action, zaaplikowałem łatkę 1.1 podaną w jednym z linków.
Drużyna zrobiona, zrobiłem krótki wypad na zewnątrz wioski, rozprawiłem się z goblinami. Coś mnie tknęło i postanowiłem wziąć zadania od chyba gildii wojowników, gdzie trzeba było się pozbyć jakiegoś bandziora.
To wszystko na samym początku gry.
Problem polega na tym, że ten cały bandzior (z własnym imieniem) jest zaraz obok wioski. I za cholerę nie mogę go załatwić. Czary typu Bless nie zmieniają nic, czary ofensywne zadrapują go nieznacznie
Próbowałem zmiany poziomu trudności, nic.
Usunąłem grę, zainstalowałem ponownie i to samo. Próbowałem usuwać folder Save z katalogu z grą i plik Roster.dat. To samo.
Jakieś pomysły?
EDIT
Dobra, poradziłem sobie. Gra ma taki dziwny system zapisu... znalazłem w opcjach przycisk Revert Adventure. Wcześniej go nie zauważyłem, był zamazany, pewnie z powodu mojej rozdzielczości wyświetlacza (1440x900).
Przeczekałem dłuuugą rozmowę z Garettem, już pal licho to że jest noc w grze i nic nie widać na 2 metry wprzód.
Tak przy okazji ----->
Więc udało mi się skończyć w tym roku M&M 6, 7 i 8. To część gier kupionych w świątecznej promocji GOG. Teraz albo mocować się z World of Xeen albo zabrać się za M&M IX albo odpalić coś zupelnie innego. Do tego dodać że nieoficjalna kontynuacja czyli M&M X: Children of the Void jest w produkcji.
Odkopię temat :)
Też właśnie pogrywam w W&W. Na oko 1/3 gry za mną, dobijam się na bram zamku Shurugeon. Gra się miodzio. Ale ja nie o tym chciałem.
Dwa pytania:
1. Co zmienia patch Moka (dopiero teraz go zauważyłem)? Nigdzie nie mogę znaleźć "release notes" czy "changelog". No i najważniejsze: sejwy po aktualizacji działają?
2. Grafika. Przekopałem caluśkie forum IronWorks ale rozwiązania brak. Może tutaj znajdzie się jakiś śpec. Software albo D3D 640x480 i wszystko jest OK. Natomiast tryb D3D i wyższa rozdzielczość powodują że cały interfejs, napisy, opcje i czcionka są zamazane, brzydkie, nieczytelne wręcz. Okno gry wygląda za to normalnie, ładnie. Ktoś wie jak temu zaradzić? Próbowałem już wszystkiego. Wiem, to wina zbyt nowego sprzętu.
--
SpecShadow,
zrób sobie skrót na pulpicie i dodaj w jego właściwościach -Light=x (1-16, gdzie 8 to około 25% jaśniej; ja mam 16, bo strasznie ciemna ta gra u mnie jest).
kjx- grałem na windows xp bez problemów, przeszedłem na windows 7 i stało się to co u ciebie z grafiką ...jesli chodzi o patch to po rozpakowaniu go w innym katalogu pojawia się plik readme i tam wszystko jest, naprawia kilka rzeczy
No właśnie, siedzę na Windows 7... O ile gra działa cudnie (chyba tylko dwa razy się wywaliła podczas ładowania sejwa), to ten brzydki interfejs mnie dołuje. Narazie pociskam w D3D 640x480.
A co do patcha: myślisz, że tego nie próbowałem? Nie da się rozpakować do innego folderu. Wywala komunikat "nie znaleziono W&W, wybierz poprawny folder". A w folderze z grą żadnego readme dotyczącego tego patcha nie ma. Dlatego właśnie pytam :(
Czas na edycję się skończył, wybaczcie.
Rozpakowałem exeka patcha Moka jakimś unpackerem. Siedzi tam siedem plików. Sześć z nich ma identyczne sumy kontrolne jak te w oficjalnym patchu. Tylko jeden jest "zmieniony". Pliku readme niestety brak (jest ten oficjalny, od twórców). Wygląda więc na to, że Mok zrobił tylko installer (oryginalny patch trzeba przez podmianę plików instalować).
No wreszcie coś się rusza w temacie. Dziwne to zważywszy na gatunek...
@kjx
ja w grafice nic nie grzebałem i działa.
Co do ciemności to dotarłem do drugiego miasta, kupiłem latarnię i dałem czarodziejowi Whikashowi (czy jak się ta rasa kotów nazywa) i już jest lepiej.
Do tego nauczyłem się wszystkich 3 zaklęć teleportacyjnych i jest git.
Mam za sobą Serpent Temple, pal licho że połowę zrobiłem bez zaklęcia Cure Poison. Ta cała królowa Naga o niewymawialnym imieniu była wnerwiająca ale jak się odkryło sposób i słabości to dała się ubić.
Patch? Do czego patche są - łatania bugów.
Przejrzyj jeszcze tą stronę, na samym dole są patche np.
http://www.jeffludwig.com/downloads/
Wszystkie te patche znam. Od grafiki mi niepotrzebny, bo on "dodaje i usprawnia" obsługę kart Ati. Ale nieważne, mówi się trudno, w 640x480 gra naprawdę wygląda spoko, a przynajmniej nie wkurza mnie skopany interfejs i nieczytelna czcionka.
Co do teleportów, ja troszkę zawaliłem. Zbyt późno się zabrałem za gildie i "upgrade charakterów". Ale nadrobię to, muszę. Dobrze, że chociaż tratwę i konika mam :)
Naga? Ja całą świątynie przelazłem bez Cure Posion. Co kilka minut używałem "cure all" i brnąłem dalej. Dopiero po zabiciu tej wrednej Meduzy (oj, ostra babka), kleryk mi awansował i od razu wziąłem leczenie :)
Głupie pytanie: jak, do cholery czytać i używać scrolle i książki? Mam dwóch magów, teksty zidentyfikowane i... co dalej? Nic nie działa. Mało inteligencji czy jak?
Też trochę późno się za awanse wziąłem ale to dlatego że a) finansowo byłem w ciemnej... b) nie ogarnąłem kiedy pojawiają się nowe czary do nauczenia.
Czytanie zwojów? Prawym na zwój i masz trzy przyciski do wyboru (od lewej) - Invoke, Drop, Close. Ten pierwszy służy do czytania.
Za to nadal nie ogarnąłem czemu postacie mają 3 sloty szybkiego używania na ekranie ekwipunku i jak on działa. Jest jakiś system używania ale obejmuje cały ekwipunek. Co się nalatałem za tym biegającym żabolem (Makacośtam) by w pół minuty przekazać mu eliksir w jakiś głupi sposób.
1. No właśnie, powinny być trzy ikonki. Ale problemem jest to, że ja NIE MAM "invoke". Nigdy. Na żadnym z charów. Nawet na czarodzieju, który ma inteligencję na full. Gdzieś mi się kiedyś rzucił w oczy podobny problem ale nie pamiętam gdzie.
2. Sloty. Tak, używanie obejmuje cały ekwipunek ale pierwsze trzy przedmioty na liście są to właśnie przedmioty z tych slotów. Dopiero jak przewiniesz przedmioty slotowe, to "use" przechodzi do ekwipunku. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Odnosnie W&W i patcha _Mok_a - listy zmian nalezaloby szukac w otchlani archiwum GOLa, w ktorejs z zamierzchlych czesci tego watku. Pamietam, ze Mok napisal, ze poprawil "odniesienia?" jakis funkcji starego directx'a, ktory uzywa gra do nowego dx... albo jakos tak, w kazdym razie chodzilo o poprawe kompatybilnosci gry z nowymi systemami/kartami graficznymi. Na pewno nawet na forum IronWorks nie znaja tego patcha, kiedys chcialem im go opublikowac, ale widocznie skrypt rejestracji na forum mnie nie lubil wiec dalem sobie spokoj.
Bez tej latki mialem wielkie problemy z dzialaniem gry z akceleracja, a juz w ogole cuda dzialy sie na ekranach miast (debilny sposob ich realizacji, poprzez pliki .avi).
ps. gra nie obsluguje oficjalnie (czyli przed nieoficjalnym patchem) zadnych innych rozdzielczosci niz 640x480, tak ze pretensje za zle przeskalowany interfejs kierowac do bradleya;
cyt. z laty 1.0 nonofficial:
This patch also allows playing the game at either 1280x960 or 1280x1024 resolution. In this resolution the user interface graphics that were designed for a resolution of 640x480 are scaled up by a factor of exactly two. This results in a much better looking display than using either 800x600 or 1024x768 resolutions which use fractional scale factors resulting in a distorted looking user interface. To use either 1280x960 or 1280x1024 resolution select the appropriate radio button in the patch utility's dialog before applying the patch. Then when you run Wizards & Warriors select hardware mode and "800x600" resolution. The game will then use the resolution you chose when applying the patch.
Aby nauczyć się czaru z książki trzeba mieć minimalny poziom umiejętności, oraz odpowiednią klasę która używa danego czaru, jeśli masz inną to możesz nauczyć się czaru o połowę mniejszego poziomu niż twoja umiejętność.
Czyli jeśli byłeś kiedyś kapłanem a teraz czarodziejem, bez umiejętności VINE to nauczysz się czaru poziomu 3 gdy uzyskasz 6 w umiej.VINE
Szybkie pytanie: dlaczego mojego ratlinga (rogue) nie chcą wpuścić do żadnej gildii? W żadnym z trzech miast (... is not allowed).
@up: Dureń ze mnie i tyle. Nie uwierzycie, człowiek prawie kończy grę, a nie zauważył małego wiatraczka (Gildia złodziei) w drugim mieście... Zabijcie mnie, nie wiem jak to się mogło stać :(
Ale jest git, Szczurek właśnie został asasynem!
Jak zostałeś tym asasynem? Byłem w kopalni, załatwiłem Raskaliona, porozmawiałem z tym szczurem ze sztyletem ale wysyła mnie w pułapkę. Nie chce mi się teraz wracać bo obecnie jestem w trzecim mieście, po kupnie statku (marne 10.000) i zmianie klimatu na tropikalne gra się lepiej. No, zwiedzić dwa miejsca, grobowiec tego dobrego i tego złego i koniec.
W międzyczasie pooglądam zmagania Czlowieka z wyzyn w M&M VI: Mandate of Heaven.
Szczurek był bez gildii. Od początku, bo, jak pisałem wyżej, oślepłem i nie zauważyłem gildii złodziei w drugim mieście. Zabiłem Raska, odebrałem sztylet, szczurek miał go w plecaku i najnormalniej w świecie wlazłem do gildii złodziei. Tyle. Samo mi zrobiło asasyna. Jeśli nadal masz sztylet, to spróbuj w porcie, bez wracania do drugiego miasta. Aha, kandydat na asasyna, musi być, z tego co wiem, albo złodziejaszkiem, albo ninją albo barbarzyńcą albo bard. Z innymi nie zadziała.
Widzę, że w tym samym miejscu, mniej więcej, jesteśmy. Też sobie pływam. Dzisiaj wyjdę ze Skull Castle (mam nadzieję, bo ciut zalatany jestem).
A się pochwalę. WiW skończone. Większość questów z przeróżnych gildii również zaliczone (tak na oko z 80-90%).
spoiler start
Cet okazał się mięczakiem. Trza tylko było na Firestorma i Magma Ball uważać. Meduza była trudniejsza. Muszę jeszcze sprawdzić, jakie jest zakończenie w przypadku przyłączenia się do Ceta (tylko sejwa mam, kurde, dosyć daleko od walki i nie bardzo mi się chce; może ktoś w spoilerze napisze jak to wygląda?).
spoiler stop
Zakończenia są trzy
spoiler start
-przyłączasz się do Ceta
-oddajesz miecz Mavina Aphestasowi
-zatrzymujesz miecz dla siebie
spoiler stop
Ja na razie uwziąłem się za Lepreaucha, tego gnoma który biega mówiąc „Nie złapiesz mnie!". Skull Castle ukończyłem, teraz zwiedzam w nadziei na trafienie na Longtootha (futro dla Talrika) i kraby, które zrzucą skorupę i dostanę więcej hełmów do nurkowania.
Tak, wiem, że
spoiler start
zakończenia są trzy. Dwa z nich widziałem, ale coś pomieszałem z sejwami i musiałbym dosyć sporo (na około połowę Piramidy) przechodzić aby mieć znowu możliwość przyłączenia się do Ceta. A nie bardzo mi się chce. Stąd moje pytanie, o to czy zakończenie wygląda inaczej (inny film? jakieś bonusy od nowego pana? walka z tymi dobrymi? etc etc).
spoiler stop
Taaa, tego małego klauna bite trzy dni chyba tłukłem. Strzał i franca znikał, strzał i znikał... Ale ubiłem! Muszelki też dały popalić, oj dały. Ale jest mały "trik" na szybsze zdobycie pancerzy: próbuj je ukraść! O ile po zgonie, krab nie zawsze ją zostawia, o tyle złodziejstwo popłaca! U mnie jeden char tylko lekko bił, a reszta (w tym wykwalifikowany złodziej) była przestawiona na tryb "steal". No i oczywiście respawn ustawiony na "often" to podstawa.
Uff, skończyłem Wizards&Warriors. Nie udało mi się ani wytrenować Asasyna (szczur posyła mnie w pułapkę) ani wytrenować Walkirię (wrzuciłem serce licha do ognia ale że aktywowałem portal i uratowałem Kerah to Cet mnie zamknął w swoim grobowcu).
Teraz wziąłem się za Wizardry 8, odkurzyłem stare zapisy z drużyną, która przebiła się przez drogę z klasztoru (to ci wyczyn!) do Arniki. Ciekawy czy do końca roku ją skończę...
Próbowałem zabrać się za Might&Magic IX (VI, VII i VIII przeszedłem) ale w jakimś zadaniu mobek się zablokował w ścianie i odechciało mi się zaczynać od nowa grę.
Tak z ciekawości - w grach Wizardry w górnej części ekranu są cyfry obok nazwy przeciwnika jak np:
Rosette 1/0/1/1
Co oznaczają te cyfry? Instrukcję przeszukałem ale nie znalazłem objaśnienia.
Póki co uwziąłem się za Revenanta, jeden z najlepszych action RPGów/h'n's jakie znam.
Póki co uwziąłem się za Revenanta, jeden z najlepszych action RPGów/h'n's jakie znam.
Serio? IMHO ta gra jest okropna, niegrywalna, toporna, straszna... Ze dwa lata temu próbowałem się w nią wciągnąć (wersja z CDA, o ile mnie pamięć nie myli) ale nie dałem rady, męczyłem się.
Ja znowu szukam czegoś w klimatach sf / cyberpunk. Strasznie żałuje, że Perihelion nigdy na PC nie wyszedł. Super klimat + turowa walka w stylu Jagged Alliance + muzyka Psygnosis (goście do Lemmingów zawsze mają świetną muzę) = bawiłem się świetnie. No i chyba na niego się zdecyduje. Szkoda tylko, że modulator do amigi mi umarł, bo zagrałbym sobie w oryginalną wersję, a nie babrał się z emulatorem :)
coś mi się kojarzą te cyfry z
suma wrogów/ilu widzisz/ ilu nie widzisz/ coś tam
Mnie się Revenant podobał, walka fajna. Ostatnio mnie wzięło na takie gry.
Dzięki za propozycję gry - Perihelion - wygląda ciekawie.
Mam problem z instalacją Evil Islands na Windowsie Vista.
Mam grę ze specjalnego wydania Komputer Świat Gry Extra.
Wkładam płytę do czytnika, odpalam instalację i po chwili w pasku pojawia się nowa ikonka i komunikat o Zapobieganiu Wykonywania Danych.
Po czym na pulpicie pojawia się ikona gry, która prowadzi do katalogu z grą w C:\Program Files\Evil Islands (zapewne domyślna lokacja instalacji gry).
Co jest przyczyną, prócz zbyt nowego systemu? Czyżby ta sama sytuacja co ze System Shock 2, gdzie instalator 16bitowy sprawiał problemy?
Po dwóch latach przerwy odpaliłem sobie Wizardry 8 na w miarę nowym kompie i....Jest lipa. Gra działa za szybko. Ledwo kliknę klawisz a obracają się w ćwierć sekundy, potwory też pędzą jak oszalałe. Macie na to jakiąś radę?
Sprobuj wlaczyc v-sync w ustawieniach karty graficznej, ew. ustaw koligacje procesora na 1 rdzen.
http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/wizardry-8-going-way-too-fast.22133/
Mam dwa pytania związane z Wizardry 8.
-jak leczyć osłabienie (taka pomarańczowa kropla przy portrecie). Próbowałem Przywrócenia, leczenia choroby i mniejszych przypadłości.
-jak zapytać kowala w Arnice o przedmioty, które składa z zebranych przez moją drużynę składników?
„Custom" nie działa.
Cholera, polskie litery nie działają wcale. Sądziłem że dali do czasopisma spatchowaną wersję ale się myliłem :/
EDIT
cholera znalazłem patcha na polskie znaki ale znowu zapisy nie będą kompatybilne. I co teraz zrobić...
:D Wystarczyło że ustawiłem zgodność z win 98/me:D
Swoją drogą pograłbym w Wizardry: Tale of Forsaken Lands bo podobno dobre.
czasami rzeczywistość potrafi przerosnąć najlepszą nawet fikcję:). nie wiem czy słyszeliście o clevelandzie blakemore? to gościu który kiedyś pracował dla sir-tech nad wizardry 8 (ale nie tym co wyszło, tylko tym co zostało zcancelowane kilka lat wcześniej), i obrażony na fiasko produktu, postanowił napisać własną grę. grimoire to chyba najlepszy istniejący przykład vaporware w historii gier - w produkcji od 17 lat, zapowiadana mniej więcej od 1996 roku:) wczoraj ukazało się nowe demo - nowe tzn nowsze niż poprzednie z 1999 roku :D. zapowiada się, że tym razem gra wyjdzie i to pewnie nawet w tym roku. wszystkim fanom wizardry polecam spróbowanie, demo jest lekko zbugowane ale wszystkie opinie na rpgcodex są bardzo pozytywne, moja również taka jest.
link do obecnej wersji dema http://www.filedropper.com/grimdemoinstallerv11 (podobno najlepiej rozzipować instalera i ręcznie wkleić w jakić katalog poza program files)
link do dyskusji na rpgcodex http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/grimoire-demo-availabe.75724/page-94 (wątek założony przez twórcę gry, pewnie tu właśnie pojawiać się będą najświeższe informacje)
bonusowo: link do jednego z najbardziej epickich wątków w historii internetu, prawdziwa legenda:) dlaczego sir-tech upadł? http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/why-did-sir-tech-go-bankrupt-ebay-auction.53695/ (byłem kiedyś strasznie przeziębiony i nie mogłem robić nic poza czytaniem i dmuchaniem nosa; przeczytałem wszystkie 77 stron wątku i nie żałuję niczego:))
Wątki na tamtym forum są świetne, w końcu to ludzie którzy wychowali się na bardziej „tekstowych RPGach" niż to, co serwowane jest dzisiaj z plakietką „RPG", te strzelanki, siekanki i uprawianie seksu z czym popadnie...
Też miałem grypę ale byłem w takim stanie, że nawet teksty ze współczesnych RPGów były dla mnie za skomplikowane.
Obecnie siłuję się z M&M9, może się uda.
Ciekawe jak ze sprzętem, słyszałem że gra miała chodzić jedynie na XP, nowsze systemy nie były obsługiwane.
Bonusowo dorzucam inny wątek (jego nazwa mówi wszystko) gdzie np. są n owe screeny z Ultima Forever.
---->
Gorąco polecam Eschalon: Book II. Jak jedynka stanieje to na pewno kupię, a niedługo wychodzi Book III!
Do kupienia za minimum 1$: http://groupees.com/bma
Info o Book III: http://basiliskgames.com/eschalon-book-iii
Odkopałem swoje konto tam. 1$ to jeszcze nieźle.
Pytanie - jak ta gra ma się do gier od SpiderWeb Software (Avadon, Geneforge) które przypadły mi średnio do gustu.
Do tego czytałem, że szef SpiderWeb zaczął się podlizywać Bioware i jego gry zaczynają mieć naleciałości z gier Bio.
Buuuuuuuuu
buuuu
bu
b
:D
Chciałem założyć wątek z nieznanymi/indie grami crpg a tu widzę że dwa tytuły odpadły mi na wstępie
Tzn zarówno Grimoire jak i Eschalon book 3 , na obydwie zresztą nie mogę się wprost doczekać
Zarith - jak mnie coś napadnie to poczytam ten twój wątek, w ramach usprawiedliwienia powiem że przeczytałem co najminiej połowę wątku o Grimoire(w wielu, wielu podejściach oczywiście :D )
SpecShadow - Eschalon jest podobna w sposobie rozgrywki, tzn turowo-krokowa, w rzucie izometrycznym ;), ale z 10 razy ładniejsza.
Różni się np tym że grasz solo, drużyny brak. Musisz także dbać o podstawowe potrzeby bohatera - możesz paść z głodu lub pragnienia. Gra jest naprawdę fajna, zwłaszcza cześć 2 - gdzie dodano efekty pogodowe, tryb dzień/noc i lepszą muzykę. Takze efekty związane z ciemnością - w nocy i w lochach jest ciemno jak pod pierzyną ;D - i bez żródła światła- zwykłej pochodni czy latarni, czaru ognistego lub "oczu kota" nie widać praktycznie nic
Trzeba też pokombinować z buildem, bo pod koniec gry może być ciężko (o ile pamiętam to da się rolować atrybuty przy tworzeniu- to do oporu :D)
http://www.youtube.com/watch?v=-Ivf6pIetKs
Fabuła może nie urywa głowy (w sumie to w Avernum jest lepsza) - ale mi np niezwykle podszedł motyw, który pojawił się w tej grze, "dzwonów w głębinach" - nie wiem czy go kojarzysz?
A bo bym zapomniał - gość od Spiderweb oczywiście nie ma absolutnie NIC wspólnego z tą produkcją
btw ponieważ pomysł mi się popsuł to wrzucę wam inną propozycję tu
Kolejny dungeon crawl w typie Legend of Grimrock- rozwijany już od pewnego czasu, Co ciekawe tym razem w settingu SF
SpaceShock
http://www.youtube.com/watch?v=nhEc8_xnaAc
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=116458018
SpaceShock - oglądałem dostępne materiały. Gra d*py nie urywa. Model walki gorszy niż w Legend of Grimrock (a jednak się dało).
Chyba wrócę do Anachronox.
@up
niby o cRPGach można gadać a wątek mało ruchliwy.
Za to o polityce to się gada bez końca...
bo zamiast gadać lepiej pograć w crpg :)
Adamus czy grasz w GW2 widziałem ostatnio kogoś o ksywce Adamus I
Ta 'Eschalon Book' wygląda bardzo fajnie... chyba się skusze na to(i będzie leżało przez rok zanim zagram... :P)
Ta Ultima Forever ma być tylko na iOSy, itp.? Nie na PC? Wygląda świetnie...
Ja i tak czekam na The Banner Saga, choć to raczej mało rpgowe... ale uwielbiam takie gry z widokiem z góry, rysowane, pikselowate, itp...
Ultima Forever ma ukazac sie rowniez na PC - jest to intensywnych naciskow fanow.
Mnie interesuje jedynie czy Garriot przy niej pracowal, bo jak nie to to bedzie kiszka
https://www.gry-online.pl/gry/ultima-forever-quest-for-the-avatar/zf3282#pc
Lol, doczytalem - jednak nie pracowal, i pozmieniali to i owo
The game is based upon Ultima IV, but is considered by Mythic to be an "action role-playing game". Ultima Forever includes both online play with a group, as well as a single-player mode. Unlike Ultima IV, there is a Lady British character instead of Lord British. This is due to Richard Garriott retaining the trademark rights after he left Electronic Arts
Pozdrawiam wszystkich cRPG braci, oby wasze przygody byly liczne a drop obfity ^^
Obejzyjcie prosze ta ciekawa animacje (tylko do konca!)
Reward
http://www.youtube.com/watch?v=kkAYze6ae18
zarith --> Grimoire ma jakąś oficjalną stronę? Bo szczerze mówiąc szukać się mi nie chce, a googlowanie prowadzi na dziwne ścieżki. Też pamiętam ten tytuł.
Dzięki.
Poczekamy, zobaczymy... strony nie powalają zawartością.
Pamiętam jak kiedyś czekałem na remake Bard's Tale. Po latach wyszedł gniot jakiś mało.
Uff, po kilku większym (miesiąc - dwa) przerwach przyłożyłem się do gry i ukończyłem Wizardry 8.
Musiałem przy tym zacząć grę od nowa. Raz, że drużyna do kitu a dwa - zaaplikowałem łatkę do polskiej wersji, która przyjmowała tekst bez polskich liter, co umożliwiło w ogóle ukończenie gry.
Tak mniej więcej od 12lvl zaczęło się czuć moc drużyny. Lepsze zabawki, instrumenty i zatrudnienie androida-mnicha.
Teraz zastanawiam się, za co się wziąć: ToEE z modem Circle of Eight, Betrayal at Krondor, Ultimę VII, M&M9, Anachronox, Eschalon Book II czy wrócić do New Vegas.
Legenda powraca....
http://might-and-magic.ubi.com/mightandmagicx-legacy/en-GB/game/index.aspx
muhabor --> Adamusow jak psow ;)
ja trochę z innej beczki - czy ktoś z Was próbował zainstalować MM6 (ew. MM7) na smartfonie/tablecie z androidem? jeśli tak to jaki emulator/ustawienia?
Zapowiedź nowego M&M jest niczym w porównaniu z faktem, że będzie on na modłę starej szkoły.
Poza tym cieszy fakt, że (być może) oznacza to mniej mobków do załatwiania, gdzie w M&M 6-8 były tego całe armie.
Jeszcze nie ruszałem World of Xeen i raczej wątpię, bym to ruszył. Nie ma kiedy.
Jeszcze chcialem przypomniec kolejny projekt warty wsparcia na kickstarterze, to juz moj 4, po wasteland, shadowrun i eternity:
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera
To dobra wiadomość Adamusie.
Problem w tym, że muszą M&M X skończyć - to raz. I musi coś z tego sensownego wyjść - to dwa.
Zawsze mogą zrobić z tego kolejną "dziewiątkę" albo wykorzystać konsolowe trendy w rodzaju automatycznej regeneracji zdrowia za rogiem i podświetlania wrogów na czerwono, żeby się nie pomylić ...
Dzień dobry, dawno tu nie byłem. Miło zobaczyć znane nicki ;)
Cholera już myślałem że coś o cRPGach...
Za to konkurencyjny wątek o jRPGach nie ma takiej pustki jak tutaj :<
SpecShadow - bo JRPG cały czas się robią, a cRPG z widokiem pierwszoosobowym wymarły...
Zobaczymy, może watek trochę się rozrusza jak już wyjdzie M&M X. Co prawda pierwsze filmiki nie są jakoś zachęcające, ale może?
Za to na pewno będzie o czym rozmawiać jak już pojawia się produkcje kickstarterowe. Zainwestowałem od 20 do 75$ zarówno w normalne cRPGi :
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2
http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-returns
http://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera
http://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-original-sin
Jak i MMORPG
http://www.kickstarter.com/projects/portalarium/shroud-of-the-avatar-forsaken-virtues-0
http://www.kickstarter.com/projects/1964352341/shadowrun-online?ref=live
Mam nadzieje, ze się nie zawiodę ;)
Są jeszcze Brány Skeldalu!
http://skeldal.vyletnici.net/
Brány Skeldalu jsou kultovní česká fantasy RPG hra z konce devadesátých let, kterou bych rád portoval pro mobilní telefony a tablety s iOS (iPhone, iPad) a Androidem (∞).
http://www.startovac.cz/projekty/brany-skeldalu-mobile/
No i prawdziwy powrót do korzeni, czyli
http://www.kickstarter.com/projects/1878147873/hero-u-rogue-to-redemption
http://www.kickstarter.com/projects/2112639455/mages-initiation-a-classic-sierra-style-adventure
http://www.kickstarter.com/projects/1992695780/quest-for-infamy-an-adventure-game-by-infamous-que
Może bym sobie zanabył NWN 2 Complete ale... taki oto komunikat widnieje na stronie sklepu:
!!! WILL NOT WORK ON 64-BIT OS !!!
Pytanie do bywalców: prawda to? Siedzę na Siódemce x64. Może ktoś ma tę grę kupioną w dystrybucji cyfrowej (konkretnie GamersGate)?
edit: Dobra, na forum Steama piszą, że działa, na forum BioWare to samo. Kupiłem. Teraz pytanie z serii "głupie". Jak to to instalować? Mam cztery instalki, jedna większa od drugiej. Czy wystarczy, że pobiorę ostatnią czy muszę instalować jedną na drugą (od cholery GB)? :-)
Adamus: "cRPG z widokiem pierwszoosobowym wymarły..." - no jakże tak pisać? Teraz mamy taki renesans tego typu gier, ze hop siup.
kjx - nie mam nwn2 na gamersgacie, ale może pomoże ci informacja że wersja z gog.com to jeden plik o wielkości 6.9 gb.
No właśnie, tylko 7GB na GOGu. A na GG jest:
- podstawka - 5GB,
- Maska - 2GB,
- Zehir - 7GB,
- Westgate - 0,4GB.
I z tego co wyczytałem, oraz z tego co napisali na stronie poszczególnych expansionów ("base game required"), to muszę to wszystko ssać i instalować. Dziwne to troszkę, że GOGowcy aż tak spakowali te 15GB i stąd moje pytanie.
Niby renesans RPGów w FPP tylko szkoda, że nadal z archaicznymi rozwiązaniami.
BTW. za ~15zł (5$) można kupić coś jakby połączenie dungeon crawlera i Majesty czyli wysyłanie drużyn do lochów gdzie przejmujemy nad nimi kontrolę.
Nazywa się Heroes of Broken Lands i jest robione przez jednego gościa.
Tutaj do wypróbowania wersja alpha
http://wingedpixel.com/heroes-of-a-broken-land/
tu strona producenta.
http://sites.fastspring.com/wingedpixel/product/hobl
@up
serio tylko tyle zajmuje? Dziwne. Ciesz się że masz od razu załataną grę, trochę zabawy przy instalacji gry jest.
PS. mała rada - nie musisz zaczynać gry w NWN2 od podstawki, odpal od razu Maskę Zdrajcy.
Poważnie.
hej, tak się zastanawiam... czy są jakieś crpgi, w których levelowanie/zdobywanie umiejętności i pakowanie bohatera nie jest ważne/potrzebne, żeby w ogóle przechodzić grę lub jest zmarginalizowane albo w ogóle tego nie ma?
Bo zwykle jest tak, że postaci z początków gry zwykle w ogóle nie pasują do reszty świata, znów na koniec jest się półbogiem...
Na upartego może Anachronox. Właśnie w niego gram i rozwojem postaci kompletnie nie zaprzątam sobie głowy.
Ewentualnie gry z elementami RPG jak S.T.A.L.K.E.R. Severance, Silent Storm, Dark Messiah...
http://www.gamestar.de/videos/previews,18/das-schwarze-auge-schicksalsklinge-hd,69946.html
Nowy materiał video z wersji alpha następcy Realms of Arkania.
Niby mam wszystkie części za darmo na GOGu ale czasu i chęci brak a podobno to świetne cRPGi. Na pewno lepsze niż Drakensang :P
Wygląda lepiej niż M&M X, głównie przez grafikę i swobodę ruchów. Te pieprzenie o oldschoolowości i powrót do durnych archaizmów? Po co, nie to było główną siłą gier.
a podobno to świetne cRPGi
Jak dla mnie pierwsza część była naprawdę rewelacyjna, niestety w drugiej a jeszcze bardziej w trzeciej, nie było już takiej swobody 'idz gdzie chcesz i rób co chcesz'. Pomimo mojego uwielbienia do tego tytułu trzeba jednak przyznać, że 1 miała tragiczny interface (najlepsze były strzały z łuku które latały tylko zgodnie z kierunkami geograficznymi)
Materiał ciekawy, mam nadzieje, że gra wyjdzie w języku innym niż niemiecki. Znów będzie można odbywać 'podróże kropką po mapie'
A propo NVN 2 -- czy tylko mi się nie podobała Maska Zdrajcy ? Dialogi i postacie były świetne, ale walki ... bohater z większością odporności i przeciwnicy też - wówczas okazywało się, że jedynym czarem który zadawał jakiekolwiek obrażenia był Magic Missile :) Pamiętam jakąś walkę z .... bardzo wysokim cieniem (wiem, idiotyczny opis ;), która w wyniku build'a mojej drużyny i przez odporności przeciwnika trwała i trwała i po jakiś 20 minutach wyłączyłem grę i odinstalowałem. Obiecałem sobie kiedyś wrócić ale jakoś mnie nie ciągnie ...
Heh, mnie też bawił bodajże BG 1 lub 2 gdzie przeciwnicy mieli niezłe rzuty i odporności, co stawiało pod znakiem zapytania użyteczność pewnych czarów.
Już bardziej podobał mi się pod tym względem ToEE, tam każdy czar był użyteczny jeśli się dokupywało wzmocnienia czarowania.
SpecShadow---------> bez jaj, o ile The Dark Eye jest przeciętny, o tyle River of Time to jeden z najlepszych cRPG ostatniego dziesięciolecia. Tytuł znakomity i polecam go jak najbardziej.
Ten GOG wygląda na fajną rzecz, ale pod warunkiem, że faktycznie to wszystko działa pod Win7 64b.
Możesz to potwierdzić SpecShadow?
Parę gier kupiłem na Steamie, a potem się okazało, że działa ale w okienku na 1/5 ekranu, wysypuje się po paru minutach grania, albo to i owo szwankuje ...
Na pewno znaczna cześć gier działa.
Są jednak jakieś tytuły - rodzynki pokroju Dungeon Keeper 2 które miewają problemy z czymkolwiek.
Jeśli w opisie gry widnieje Win 7/8 to powinno działać. Taka zresztą rola serwisu.
Oby tak było.
Parę rodzynków sprzed lat tam jest, choć niekiedy drogo. Blood'a chętnie bym odpalił, ale zakładając, że paliwa "sentyment" wystarczy na kilkanaście minut grania, 10$ to trochę sporo. Ale są wszystkie części Lands of Lore, Betrayal in Antara czy Return to Krondor, w które nie grałem. Ciekawa oferta, choć raczej dla dinozaurów.
„Dla dinozaurów"? Pewnie tak, część mojej biblioteki GOGa to próba powrotu do przebojów młodości. Część trzyma się bardzo dobrze (Carmageddon) inne mniej.
Poza tym fajnie jest poczytać np. na forum neoGAF dział poświęcony GOGowi, gdzie ludzie grający we współczesne gry zmagają się z klasykami.
Czasami idzie gładko (np. HoMM3) najczęściej jest to bolesne zderzenie, najczęściej dotyka to... grania w Planescape:Torment.
PS. na GOGu i innych serwisach tzn. digital downloads nikt nie kupuje inaczej niż w promocjach. Nawet gdy zarabia w dolarach.
Obecnie jest -60% na gry EA. Kupiłem tylko LoL3, gra się nieźle.
Łamiące wiadomości.
http://indiestatik.com/2013/01/03/space-grimrock-has-a-name-space-shock/
Space Shock czyli Legends of Grimrock w kosmosie będzie w turach. Szok i niedowierzanie.
http://heroinedusk.com/demo/
demo fajnego cRPGa w FPP, który działa w przeglądarce.
Nad M&M X dzielnie pracują i tak się zapatrzyli w poprzednie części, że podobno poruszać się będziemy skokami co 90 stopni ... no nie - to może jeszcze vga i kiepskie sterowanie dorzucą? Grimrock i cały ten workshop jeszcze ujdzie, ale "oldschoolowo" to można sobie np. Anvila niedawno wrzuconego na GOG-a kupić. Dla mnie tamte gry to klimat, pomysły, fabuła, ciekawe zagadki, niekiedy wymagające sporo czasu, w pewnym sensie nowatorstwo, ale nie ograniczenia wynikające z możliwości sprzętowych. Zdaje się za "oldschool" wzięli się ludzie którzy World of Xeen znają z obrazków ...
Czy ktoś grał w Dungeon Lords MMXII - odświeżoną wersję DL. Podobno parę rzeczy dodano, kilka innych poprawiono. Jak to się ma do pierwszej wersji?
edit
do kupienia w wersji elektronicznej
http://sklep.gry-online.pl/KartaProduktu.aspx?id=4830
i tak pewnie kupię.
btw. ktoś tu jeszcze zagląda?
Ja zaglądam jak wyskoczy na stronie głównej forum.
Chyba czas się rozglądać za innym forum o grach bo na GOLu o grach się niestety nie rozmawia a najczęściej kłóci. Choć i tak gro rozmów nie dotyczy gier.
DL ma trochę poprawek, nadal to jednak kupsztal.
Nie kupuj za tę cenę, ja kopiłem starą wersję (CE) za 15zł i żałuję wydanej kasy.
Dungeon Lords to kupa łajna, nie przebija grywalnością Wizards&Warriors.
http://www.gog.com/forum/general/wizardy_8_on_gog
Holy Shit!
Ktoś znalazł jakąś reklamę w (chyba PC gamer) która przenosiła go na pustą stronę o Wizardry.
Czyżby piorunujące (ponowne) wydanie na miarę System Shock 2??
Wizardry 7 Gold podobno miało jakieś problemy techniczne, może dadzą jednak starą wersję, gdzie wystarczył DOSbox.
Mnie w Dungeon Lords grało się całkiem fajnie - mam polską wersję wydaną w jakiejś taniej serii. Przestałem grać chyba w połowie, bo przerzuciłem się na coś innego, a poza tym gdzieś utknąłem.
Ale na razie kupowanie chyba nie ma sensu. Odpaliłem wczoraj Steama i okazał się, że mam tam parę promocyjnych, nieruszonych rzeczy, w tym ostatniego Deusa za niecałe 3 euro ...
W czwartek GOG wyda Wizardry. Info z ich strony z FB.
Kolejny rozdział z historii...
Tylko hype mniejszy tak jakoś :<
Juz wiadomo, chodzi o Wizardry 6 + 7 (wersja dos i gold/win) (6$) oraz Wizardry 8 (10$).
Dowiedziałem się, że naprawili problem z szybkością tekstu w wersji Gold. Te portrety powinienem zdzierżyć... Nie pamiętam też jak z mapą, czy w Gold doszło automapowanie a w oryginale trzeba było samemu rysować?
Przy okazji przypomniało mi się - mogą też przywrócić Eye of Beholder. Choć w internecie krąży wersja z automatycznie rysowaną mapą. Kuszące...
Wg mnie wersja DOSowa jest lepsza. Nie podobaja mi sie dodatki wersji GOLD czyli portrety i gadki. Co do mapy to w pierwszym lochu znajdujesz przybory do ich rysowania, ponadto musisz wyszkolic w tym jakas postac.
Z tego co pamietam, to nie w lochu tylko gdzies w lasku na poczatku.
Pamietam jak sie wkurzylem, kiedy mialem juz za soba prawie polowe gry i dopiero wtedy znalazlem te przybory do rysowania map - na poczatku jakos je przeoczylem.
Zauwazyl ktos ze pierwszy screen ma swojskie imiona? Tola, Ola, Reksio, Bolek, Lolek, Bonifac(y)
Ciekawe;)
Dawniej niektóre gry miewały system znany z Wiz7 - trzeba było znaleźć sprzęt do rysowania i rozwijać określoną zdolność, która wpływała na szczegółowość mapy.
W Wizardry akurat nie mam ochoty grać. Pomijając hardcorową 7, ósma część była za męcząca - respawn wrogów dawał nieźle popalić - pamiętam jak łaziło się po jakiejś krainie zlokalizowanej na drzewach - jak zapomniało się czegoś to powrót praktycznie oznaczał walkę z tymi samymi hordami. I tak było przez całą grę. Do tego wrogowie, jeśli dobrze pamiętam, dostosowywali się poziomem do aktualnego poziomu drużyny, co gwarantowało trudne walki.
Zacząłem śledzić co dzieje się na tym GOG-u. Jeszcze nic nie kupiłem, ale kto wie co jeszcze się tam pojawi ... kuszą mnie gry, w które nie zagrałem - np. dalsze części Betrayala i Lands of Lore, Ultima IX ...
[189]
Takie swojskie akcenty czasami można zaobserwować na screenach z GOGa. Widocznie nie tylko właściciel jest polski :P
Zdziwiłem się jak znalazłem w swojej kolekcji płyt Wizardry Gold z Play. Tylko instalacja jakaś dziwna, ostatecznie nie udało mi się doprowadzić jej do końca :<
Z tego czasopisma mam też Wizardry 8, które wymagało łatki do polskiej wersji. Stare dzieje...
Jak nużyły mnie walko to dawałem na Easy, no i SpeedHack, obowiązkowo. Gdzieś w sieci jest wersja, która ma przyśpieszone wszystkie animacje, zapomniałem tylko gdzie...
Bonus - Wizardry Disco
http://youtu.be/fIRFXi344rI
Poczekam na obniżkę bożonarodzeniową, wtedy z chęcią zakupię.
Witam
Czy udało się Wam może zainstalować wiz8 na win7 x64? W moim przypadku nawet instalacja się nie odpala. Może ktoś miał podobny problem?
O ktorej wersji jest mowa? Oryginal (w wersji 1.2.4) z UK u mnie instaluje sie (i dziala!) bez problemu.
Właśnie u siebie mam ten problem, że instalacja nie chce się nawet uruchomić.
Pewnie trzeba przekopiować pliki na dysk, odpalić jako administrator + tryb zgodności.
PS.
http://youtu.be/6hoNfk9-SD0
wywiad z fragmentami rozgrywki z Blackguards, dotychczas robiącego przygodówki jak Deponia. Teraz próbują swych sił w cRPGach. A że niemieckie RPGi to klasa sama w sobie... do tego na licencji Dark Eye.
Swoją drogą nie wiem jak to możliwe ale nadziałem się w swojej kolekcji gier na opakowanie płyt z CDA gdzie była pełna wersja Drakensang (3 gry/dodatki), podobno River of Time jest świetne.
Nie wiem jak mogłem przeoczyć ale ok.
http://www.indiedb.com/games/malevolence-the-sword-of-ahkranox/downloads/malevolence-beta-with-demo
Beta demo ciekawie wyglądającego dungeon crawlera.
PS. wczoraj wyszedł Expedition:Conquistador. Ludzie są zadowoleni a recenzenci mniej, bo nie miał za plecami megawydafcę. Game journalism tak zwany ssie po całości...
Niesamowitym rzutem na taśmę (78 000 Kč) udało się jednak w ostatniej niemal chwili sfinansować Brány Skeldalu na Androida i iOSa!
http://www.startovac.cz/projekty/brany-skeldalu-mobile/
Czekając na kultowego dungeon crawlera można już teraz bawić się Skeldalowym Pexeso
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.jhg.skeldalpexeso
https://itunes.apple.com/cz/app/skeldal-pexeso/id639394021