Matura (łac. maturus 'dojrzały') - egzamin z materiału objętego programem nauczania (podstawą programową) wybranych przedmiotów na poziomie szkoły średniej. Absolwenci szkół średnich nie mają obowiązku przystąpienia do egzaminu, lecz świadectwo jego zdania wymagane jest od kandydatów na wyższe uczelnie. Matura nie jest jednak dokumentem poświadczającym wykształcenie średnie - tę funkcję pełni świadectwo ukończenia szkoły średniej. W Polsce za przeprowadzenie egzaminu odpowiedzialna jest Centralna Komisja Egzaminacyjna, której podlegają Okręgowe Komisje Egzaminacyjne zajmujące się przygotowaniem i przeprowadzeniem matury w danym regionie Polski.
=============================
Jesteśmy już po pierwszym dniu matur. Język polski za nami - większość maturzystów twierdzi, że tematy były proste i jarają się nimi jak Wokulski Izabelą. Są również tacy, którzy wyszli z sali niezadowoleni, ale to chyba nieuniknione (i tak zdadzą).
Pierwszy temat dotyczył III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i sceny balu u Senatora (scharakteryzowanie "Lewej" i "Prawej" strony. Drugi to porównanie postaw Joanny Podborskiej z "Ludzi bezdomnych" Żeromskiego i Izabeli Łęckiej - bohaterki "Lalki" Prusa.
Czytanie ze zrozumieniem to tekst z Tygodnika Powszechnego na temat Wikipedii, można było być trochę zaskoczonym, bo tym razem obyło się bez zamkniętych zadań - wszystko było otwarte. W ostatnim, 14. zadaniu - I-I-O-O - to już chyba oczywiste.
Teraz dwa (lub więcej) dni przerwy i w przyszłym tygodniu ruszamy już z rozszerzeniami (poza resztą podstawowych przedmiotów. Powodzenia!
=============================
Lista maturzystów 2012:
1. NeroTFP - polski (R) // niemiecki (P) // matematyka (P)
2. Kazuya_3 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // niemiecki (P) // geografia (P)
3. sajes - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // geografia (R)
4. Majezon polski(P)// angielski(R?)// matematyka (R)// fizyka (R)
5. axel1 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // biologia (R) // chemia (R)
6. gracz12301 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // geografia (R)
7. mannan - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // WOS (P)
8. fajny Książę - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
9. Rares - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R) // informatyka (R)
10. Halfmaniac - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // geografia (R) // WOS (P)/(R)
11. PrzeEemek - polski (P) // angielski (R) // Matematyka (R) // ??
12. ser pleśniowy - polski (R) // angielski (P) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
13. ppaatt1 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // filozofia (P)
14. AdrianJ - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fizyka i astronomia (P)
15 Kandydat Na Szaleńca - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fiyka (R) // geografia (P) // biologia (R) // chemia (R) // łacina (P) // wiedza o tańcu (P)
16. Kosik - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
17. egzi9000 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // informatyka (P)
18. xkxtx - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R)
19. czekers - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R) // Geografia (R)
20. mackof - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // informatyka (R)
21. SILENTALTAIR - Polski (R) // Angielski (P) // MAtematyka (P) // Filozofia (R)
22. Siepet - Polski (P) // Angielski (R) // Matematyka (R)
23. Rod - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P)
24. lazurek polski(P)// angielski (R)// matematyka (R)// fizyka(R)
25. bogi1 - polski (P)// matematyka (P)// angielski (P i R)// WOS (P)
26. golmann - polski (P)// matematyka (P)//Angielski (P i R)// Geografia (R)
27. synoth - polski (P)// matematyka (R)// fizyka (R)// angielski (P)
Za jedną dobrą opinię i jedną informację będzie 1 pkt? Bo za to zadanie są dwa punkty. Kurde, miałem dobrze zaznaczone i zmieniłem na źle. Be :D Drugi temat bardzo fajny. Zapisałem całe wyznaczone miejsce. Co do czytania ze zrozumieniem, to sam nie wiem :D
Hmm myślę że czytelny, tylko pokreślony. Przykładowo skreślałem i pisałem nad skreślonym zdaniem to co powinno być. Więc jak myślicie, polecą punkty?
rozwinięcie tematu - 25 punktów = 50%
kompozycja - 5 punktów = 10%
styl - 5 punktów = 10 %
język - 12 punktów = 24%
zapis (ortografia i interpunkcja) - 3p = 6%
-> http://www.studiowac.pl/934/matura-z-polskiego-w-pigulce-punkty-zasady/
Może za zapis polecą, ale kto to wie zresztą. Zależy kto będzie poprawiał :D
a juz nic bo nie zrozumialem o co chodzi i pisalem pierdoly :D
BTW. ma ktoś już gdzieś w necie odpowiedzi do czytania?
Szału nie było. Tzn. nie była taka trudna jak mogło się to wydawać...
A tej tabelce jak miało być? Info, Opinia, Opinia, Opinia?
Ja również I, I, O, O, tak miała też chyba większość moich znajomych.
Szukam tekstu Kazika, ktory byl zestawiony z utworem Białoszewskiego - Ballada o zejściu do sklepu. O ile pamietam, w ktoryms ze zbiorow testow Operonu.
Ktos, cos kojarzy?
Pomyliłem Granicę z Ludźmi bezdomnymi jeżeli chodzi o odwołanie do reszty utworu. Co do pokreślenia tekstu jak ktoś już wspomniał to też mam tam niezłą "zupę" :D
Izabela Łęcka <3
W informacje-opinie dałem I, I, O, I. Tej ostatniej nie byłem pewny i dałem jednak na informację, ale jak widzę wszyscy mają inaczej ;p
ED: Kazik to chyba o to chodzi http://www.tekstowo.pl/piosenka,kult,historia_pewnej_milosci.html
I,I,O,O - moje typy.
Generalnie prosta sprawa. Tekst o wiki był w miarę łatwy i odpowiedzi nie sprawiły mi problemów. Schody zaczęły się przy II części. Pierwszy temat kompletnie mi nie leżał, a przy drugim miałem problem następujący - kompletnie nie pamiętam tych lektur. Mimo to rzuciłem się na głęboką wodę i zacząłem lać wodę przy II temacie. Co będzie, to będzie.
Jak ktoś będzie miał jakieś "nieoficjalne" odpowiedzi to czytania, to rzućcie ;D
mannan - ja napisałem, że przywołanie cytatu to zabieg powodujący obiektywizację wypowiedzi i że metafora pozwala zrozumieć poprzednie zdanie i cały sukces wikipedii, że zawdzięcza go dokonaniom poprzednich pokoleń. Może trafiłem. :P
Za jedną dobrą opinię i jedną informację będzie 1 pkt? Bo zadanie było za 2.
Dość fajna ta matura była. Tekst o Wikipedii taki sobie, ale 2. temat wypracowania (na pierwszy nawet nie patrzyłem, bo Dziadów nie ogarniam) był dla mnie okej.
Mam nadzieje, że matema też będzie taka w miarę, jak polski :)
Aby do wtorku ;P
Jak daliście 13?
jak dla nie matura średnia tzn. czytanie ze zrozumieniem tak nie do końca poszło po mojemu, niby tekst fajny, dobrze się czytało, ale nie które pytania mnie zagięły, ostanie mam tak ty Wy II,OO. Co do tematów to trafiły we mnie :), wybrałem oczywiście 2, chociaż myślę, że pod przymusem na drugi też bym coś naskrobał.
[23] tak samo mam
mnie natomiast ciekawi jak sobie z 12 poradziliście?
To pytanie z podstawieniem wnioskowania itd obraża mą inteligencję...
Co to wypracowania - jak zwykle na podstawie - lanie wody, bo sensowne wnioski wyczerpują się po 1 stronie. Odwołań do utworów prawie nic, bo ludzi bezdomnych nie czytałem, a Lalki nie pamiętałem :D
Ale i tak tylko rozszerzenie się liczy :P
A co do pytania o opinie no to dałem jak chyba większość I I O O
Mam tak samo. Dobry prognostyk :D Nie ma, co już się zagłębiać. Będą odpowiedzi, to mniej więcej sprawdzę, a w sumie i tak masa procent to głównie wypracowanie.
Ale i tak tylko rozszerzenie się liczy :P
Tak :D Śmiesznie to będzie wyglądało, jak będę sam pisał w dużej klasie...
Młoda Polska, a lalka?
kurwaaaaaaaa lalka pozytywzim, a ja napisałem MP, bardzo zjebałem ;/ ?
Garret - Młoda Polska.
Zadanie 2. zupełnie inaczej zainterpretowałem... to niby tylko przykładowe odpowiedzi, nieoficjalne, ale ja pisałem coś o tym, że liczby obrazują rozmiar przedsięwzięcia i że to przytoczenie faktów sprzyjające obiektywnemu spojrzeniu na tekst. :(
no pany, bardzo zjebałem? jakiej kategorii to jest błąd?
Zadanie 2. zupełnie inaczej zainterpretowałem... to niby tylko przykładowe odpowiedzi, nieoficjalne, ale ja pisałem coś o tym, że liczby obrazują rozmiar przedsięwzięcia i że to przytoczenie faktów sprzyjające obiektywnemu spojrzeniu na tekst. :(
Tak samo myślałem. Ciekawe jakie będą oficjalne odpowiedzi.
Conic - wydaje mi się, że nie bardzo. Ja na próbnej napisałem, że Jądro Ciemności to pozytywizm i żadnych bardzo tragicznych konsekwencji to nie miało, coś punktów poleciało, ale raczej niedużo
Kiedy w ogóle mają być oficjalne odpowiedzi? Tych nieoficjalnych nie sprawdzam, bo to różnie bywa. Kiedy oficjalne mają być?
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120503/EDUKACJA/120509639 tutaj już sensowniejsze odpowiedzi, ale również czekam na oficjalny klucz
[33] Z początku mialem napisać tak jak w tych przykładowych odpowiedziach, ale ostatecznie stwierdziłem, iż te liczby służą pokazaniu jak wielu ludzi jest zaangażowanych w stworzenie wikipedii
No i dlatego nie sprawdzam nieoficjalnych, bo się różnią. Kiedy zazwyczaj są oficjalne odpowiedzi?
Te z numerami akapitów mam tak samo (o ile dobrze pamiętam...). Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Sam nie wiem, co w niektórych zadaniach pisałem, a nie wiadomo jak oceniają, bo czasem jak odpowiedź jest dobra, to ją uznają. Czasami nie. Różnie to bywa. Trzeba czekać na wynik z matury. Będzie dobrze!
Na oficjalne odpowiedzi to sobie troche poczekamy. Glowy nie dam, ale CKE chyba przed ogłoszeniem wyników ich nie ujawnia.
Ja jako jeden z nielicznych pisałem dziady, temat prościutki i przyjemny. No ale najważniejsze jest rozszerzenie.
Widzę, że kilku z was tutaj też pisze rozszerzenie z polskiego. Gdzie się planujecie wybrać? Co planujecie robić po maturze? I przede wszystkim, jaki gatunek tekstu chcielibyście mieć w poniedziałek>? Osobiście, chciałbym powieść lub wiersz. Powieść łatwo się interpretuje pod względem tematu, natomiast wiersze pod względem stylistycznym ładnie.
Próbna była piękna <3 Miałem 60 procent, ale całkiem zapomniałem o analizie i pominąłem w ogóle środki stylistyczne. Mogłaby być podobna do próbnej.
Lalka sralka, Smoleńsk kurwa!
Po przeczytaniu tematu nr 1, pomyślałem "nie jest źle", a po przeczytaniu tematu nr 2, szybko przekartkowałem z powrotem do nr 1, bo na Lalkę i Ludzi bezdomnych bym się nie porwał. Nie czytałem w całości, mało pamiętam (mimo powtórki z opracowań) no i nie lubię. ;) "Dziady" mogą być, choć mogli dać coś ciekawszego, ale z dwojga złego wolałem "Dziady". Myślę, że napisałem nieźle, nie jakoś rewelacyjnie na maks, ale zrealizowałem temat i jestem dobrej myśli. Zdać na pewno zdałem, pytanie tylko jak dobrze. I tak najważniejszy jest dla mnie poniedziałek i czwartek. :)
chłopaki, załamujecie mnie...idziecie na maturę nie czytając książek, które są podstawą literatury polskiej. Ba, nie wiecie do jakiej epoki należą. Jakby tego było mało szykujecie się na polski rozszerzony, czyli zdajecie na studia humanistyczne...po prostu żal.
ElvesBrew-->Moja wina, że zamiast dawać dobre książki, to dają jakiś chłam dumnie nazywany "podstawą literatury" jak ludzi bezdomnych? Lalka jeszcze może być...
Dlaczego na maturze nie będzie np Orwella, Lema, kogokolwiek, tylko od lat to samo? Zresztą nie oszukujmy się, rozszerzonie wymaga myślenia, a podstawa znajomości lektur :P
A Orwell nie jest przypadkiem na rozszerzonej? Wydaje mi się że rok temu obowiązywał.
[47] - Potem takie wieszcze jeden z drugim będą na kasie w Biedronce albo daty na produktach zmieniać :D
A WE WTOREK MATMA!
//zapomniałem o http://youtu.be/pVlMddE8TOc
[51] Rozumiem, że przy pracy płatnej wyzej niż 5000 miesięcznie wymagana jest znajomosć Ludzi Bezdomnych?
pooh-->A był kiedyś w ogóle na maturze?
A i jeszcze jedno. Jeżeli napisałem np coś co jest nieprawdą, np że Izabela Łęcka była zakochana w Wokulskim albo, że nie chciała go ponieważ miał wąsy to jaki to jest błąd?
ElvesBrew ---> Spoko. Po matmie bedzie lament, jak to niektorzy nie poradzili sobie z zadaniami z podstawy i jak przez to nie maja przyszlosci, or sth.
Rownowaga w przyrodzie musi byc :P
Słuchajcie, mam sprawę. Popełniłem dzisiaj strasznie głupi błąd i nie wiem czy srogo za niego nie zapłacę. Otóż już w 3 argumencie pisząc o Podborskiej napisałem o niej że na jej życie wpłynął romans jej ukochanego z Justyną i dziecko, które razem mieli. POMYLIŁEM LEKTURY :(! Kurczę, zastanawiam się czy nie wlepią mi tutaj kardynalnego. Wcześniej wszystko o niej pisałem zgodnie z Ludźmi bezdomnymi - tj. że pracowała jako guwernantka, itp itd. Generalnie wiec nie opierałem mojej pracy na tym błędnym założeniu. Ten głupi błąd dał o obie znać w tym jednym zdaniu.
Czy mogę mieć poważne problemy? Napisałem maila do pani z jezyka polskiego, powinienem dostać odpowiedź pod wieczór. A co Wy o tym myślicie? ;(
pooh_5 -> Ale nie podchodzi to już pod błąd kardynalny? Nie wiem jaka jest jego definicja, ale z tego co zrozumialem to pomylenie lektur i przyporządkowanie złych wydarzeń do danego bohatera. Dzięki za odpowiedź :)
pooh-->A był kiedyś w ogóle na maturze?
Nie mam pojęcia, ale jeżeli jest w spisie lektur to prędzej czy później się pojawi :-)
AdrianK -> jeden błąd rzeczowy nie przekreśla całej pracy, spokojnie :)
Ważna informacja dla maturzystów: punkty dają ci za to, co masz dobrze, nie zabierają ci punktów jeśli napiszesz coś źle. Oczywiście jeśli ktoś pierdoty głupoli przez 3 strony A4, to oczywista oczywistość, że praca będzie dupna, ale jeden błąd rzeczowy to nie tragedia. Dobrze, że ja takich uniknąłem.
ja pomylilem ludzi bezdomnych z granica ku**a tzn 1 zdanie mam o kamienicy ktora byla w granicy
No a ja napisałem, że dla Łęckiej liczyło się bogactwo Wokulskiego ale nie chciała go bo był tylko kupcem. A nie pamiętam czy tak było :P
--> gareth
Zastanów się zanim cokolwiek nazwiesz chłamem, bo chłam to saga Zmierzch. Tak "ludzie bezdomni" to ramota, ale taka jest praktycznie cała literatura romantyczna i pozytywistyczna. Niemniej, to część naszej tradycji i kultury. Ty jako czołowy prawicowiec tego forum powinieneś mieć tego poczucie.
ja pomylilem ludzi bezdomnych z granica ku**a tzn 1 zdanie mam o kamienicy ktora byla w granicy
lol?
Tak pytacie o te błędy kardynalne, to opowiem wam pewną historię.
Moja nauczycielka z polskiego jest jednocześnie egzaminatorem, czyli sprawdza tam prace z jakiejś tam szkoły. Nam robiła coś na wzór matury z każdej lektury. No i koleś napisał, że Marek Edelman był lekarzem i leczył ludzi w getcie. Prawda taka, że w getcie co prawda leczył ludzi, ale nie był lekarzem, gdyż został nim dużo później.
No i ona uznała to za błąd kardynalny i wyzerowała wszystko, gdyż powiedziała, że na maturze też by to był błąd kardynalny. Niby koleś nie miał innych rzeczowych. Nie chcę nikogo straszyć i nie wiem na jakim poziomie są traktowane błędy tutaj wymieniane. Wiem jak było w tym przypadku. Mam nadzieję, że jakiejś głupoty nie palnąłem na dzisiejszym wypracowaniu.
Ludzie zostający egzaminatorami muszą podpisać specjalne papiery, w których poświadczają, że będą obiektywni. Ponadto jakaś kontrola nad nimi czuwa, więc nie musicie się bać, że jeśli jakaś polonistka będzie miała okres w trakcie sprawdzania waszej pracy, skreśli wam połowę pracy, rzuci ją do kąta, po czym szlochając pójdzie zjeść 2 tabliczki czekolady przed jakimś romansidłem i zapowie głośno zemstę na całej męskiej części społeczeństwa. Nie, tak raczej nie będzie. Chociaż czytając jakie pierdoty niektórzy tutaj nagłupolili, nie chcę nikogo nastawiać hiperpozytywnie.
Ja zrobiłem dwa błedy:
-napisałem, że łecka była szlachcianką
- że Henryk to mąż Joanny i był chory...
<--------
Garret Rendellson [ gry online level: 44 - Krwawy Hegemon ]
ElvesBrew-->Moja wina, że zamiast dawać dobre książki, to dają jakiś chłam dumnie nazywany "podstawą literatury" jak ludzi bezdomnych? Lalka jeszcze może być...
Dlaczego na maturze nie będzie np Orwella, Lema, kogokolwiek, tylko od lat to samo? Zresztą nie oszukujmy się, rozszerzonie wymaga myślenia, a podstawa znajomości lektur :P
Zapewne gdyby ci na maturce dla Lema to byś wcale nie był tak mądry jak teraz, bo Lem jest trudnym pisarzem.
A twoja teoria co do tego, że podstawa wymaga znajomości lektur jest idiotyczna. Najczęściej nie wymagana jest analiza całego utworu, jedynie tylko PODANEGO fragmentu. To po prostu czytanie ze zrozumieniem.
Tak "ludzie bezdomni" to ramota, ale taka jest praktycznie cała literatura romantyczna i pozytywistyczna
Aż żal patrzeć na takie wypowiedzi. Ta "ramota" jest powieścią MODERNISTYCZNĄ!
Żal to patrzeć na Ciebie. Z tego zdania nie wynika ze ludzie bezdomni to powieść romantyczna/pozytywistyczna. Przeczytaj, pomyśl a dopiero potem pisz.
Ja napisałem, ze Joanna wywodziła się ze zubożałego mieszczaństwa, ale nie wiem dlaczego tak napisałem... To raczej błąd rzeczowy?
-napisałem, że łecka była szlachcianką
Co prawda była arystokratką, ale powinni ci szlachcianke też uznać, tak myślę
Po jakiego gdybać, jak się nie zna całości? Tuż to strzał w stopę. Imo, lepiej lać wodę i wyciskać wszystkie soki z zamieszczonych fragmentów, aniżeli strzelać na ślepo.
Nero-->Lekarz to nie tylko zawód ale też funkcja. Więc nie ma błędu :P
Tak jak bym powiedział, że jestem czyimś nauczycielem ale nie mam dyplomu nauczyciela.
Elves [61] -> Dla mnie to chłam i nic więcej. To, że jestem prawicowcem nie oznacza, że podobają mi się wszystkie polskie książki. Kwestia gustu :P Tak samo jak nie trawię zbytnio Mickiewicza, to niektóre jego utworu (np Lilie, czy Romantyczność) mi się podobają.
SILENTAIR-->Sądzę, że gdyby dali coś co lubię (np Orwela) to bym ich zmiótł. Ale skoro takiego Roku 1984 nie przerabialiśmy ani w gminazjum ani w liceum, bo zamiast tego była super genialne Nad Niemenem no to panie daj pan spokój.
A twoja teoria co do tego, że podstawa wymaga znajomości lektur jest idiotyczna.
Ty chyba nie czytałeś nigdy kluczy. Zawsze sporo punktów jest własnie za odwołania...
Zresztą przykład z 2007 -Analizując fragmenty Przedwiośnia i Granicy, porównaj kreacje matek. Określ
wzajemne relacje między matką i dzieckiem, wykorzystując także znajomość
utworów.
Temat z 2011 - Analizując podane fragmenty powieści Zofii Nałkowskiej Granica, przedstaw
obraz Justyny i jej związku z Zenonem w oczach różnych bohaterów powieści.
W kontekście całej powieści wyjaśnij, jakie konsekwencje wy
No i temat dzisiejszy. To nie są odwołania do całości lektury?
Tak jak mówisz jest na rozszerzeniu, gdzie są teksty nie przerabiane.
Przestań się kompromitować. Ciekawe co takiego byś napisał o 1984, żeby ich zmieść.
Proponuje udac ci się na strone CKE gdzie znajdują się klucze do wypracowania. Na przykład rok 2011 podstawa, temat : Analizując podane fragmenty powieści Zofii Nałkowskiej Granica, przedstaw obraz
Justyny i jej związku z Zenonem w oczach różnych bohaterów powieści.
W kontekście całej powieści wyjaśnij, jakie konsekwencje wynikają z zestawienia
odmiennych spojrzeń na bohaterów i relacje między nimi.
W kluczu mamy taki oto zapis: Określenie konsekwencji wynikających z zestawienia różnych spojrzeń na bohaterów, np.:
4 punkty.
Aż 4 punkty na 50 możliwych to odniesieni się do całości powieści, no naprawdę przez to, że się nie czytało można nie zdać matury!!!!
Powtórzę tylko to co mówi zawsze mój polonista: "Maturę z polskiego można zdać, bez znajomości jakiejkolwiek lektury, na 90 %"
Przepraszam, jest jeszcze jedno miejsce w, kótrym wypada sie odnieść co całości
Wstępne rozpoznanie fragmentów powieści, np.: 2 p.
a. funkcjonalne wobec tematu określenie problematyki powieści,
b. umiejscowienie fragmentów w utworze (dotyczą różnych etapów rozwoju romansu
Zenona z Justyną),
c. przedstawienie bohaterów (przynajmniej Justyny i Zenona),
d. dostrzeżenie, że każdy z bohaterów widzi inaczej Justynę i jej związek z Zenonem.
Nie wiem za ile to jest punktów, ale chodzi mi oczywiscie o podpunkt 2b
Imo, lepiej lać wodę i wyciskać wszystkie soki z zamieszczonych fragmentów, aniżeli strzelać na ślepo.
+1.
Silentaltair-->Dziwne, że jeżeli ktoś już zna trochę mniej standardowe lektury i jest w nich dobry to odrazu się kompromituje :D No nic fajne myślenie masz. Ale wytłumaczę ci, byś zrozumiał - zmiótł ich bym w sensie takim, iż napisałbym dużo rzeczy wykraczających poza klucz i będących szczególnymi walorami :P Choć nie wiem czy nie lepiej bylo by się powstrzymać i pisać "tak jak pani nakazała" - w końcu i tak to się nie liczy, a jeszcze jakaś egzaminatorce nie spodobają się moje wypociny :P
Co do punktacji to chyba zapomniałeś o
Podsumowanie, np.:
dostrzeżenie złożoności opinii bohaterów o Justynie i jej związku z Zenonem oraz tego,
że stosunek do Justyny ujawnia różnorodność osobowości (postaw) bohaterów;
dostrzeżenie związku takiego sposobu prezentowania postaci literackiej z problematyką
(np.: psychologiczną, społeczną, etyczną, filozoficzną) powieści;
Kolejne 3 pkt
A 9 pkt to już trochę jest. Nawet jednak jeżeli by mozna to było jakoś wyczytać z fragmentów, to bez znajomości lektur masz o wiele większą szansę na błąd kardynalny. A to już nie przelewki.
gracz-->Niestety masz rację. Ale by pisać o takiej Łęckiej to pasuje wiedzieć też o tym jak traktowała Wokulskiego. Zresztą to bardzo dużo mówi o jej charakterze.
Nie wydaje mi się, aby napisanie podsumowania wymagało znajomość lektury, choć być może się mylę. Wszystko było w podanym fragmencie , naprawdę znać lektury nie trzeba by wypracowanie napisać na dobry procent. A Orwella to się czyta w gimnazjum!
wiec nie gadaj, że jest pomijany.
Dodać należy, że jest jeszcze czytanie ze zrozumieniem, więc te 5 punktów za znajomość kontekstu całościowego to niezbyt wiele. 5/70. Naprawdę niektórzy przesadzają co do tego, że CKE ich katuje lekturami, a przecież wcale nie trzeba lektur znać wystarczy odrobina intelektu.
PRzytoczę jeszcze anegdotkę mojego polonisty, który jest egzaminatorem. Otóż zdarzył mu się człowiek, który napisał, że boryna to kobieta i całe wypracowanie to ciągnął. Nie było to uznane za błąd kardynalny wiec wyluzujcie, naprawdę trzeba palnąć BARDZO "glupią głupotę", aby wam nieuznali pracy
Ja tam niestety nie miałem Orwella w gimnazjum :P
Zresztą on chyba trochę za trudny jest na 15 latków :P
No wiesz, koleżanka na próbnej pomyliła epoki i 0 pkt miałą :/
ja tam miałem w gimnazjum "Folwark zwierzęcy" Orwella
a 1984 przeczytałem w trakcie liceum i uważam, że jest najlepszą książką dotychczas przeze mnie dorwaną, ale nie jestem skłonny stwierdzić, że jest prosta do interpretacji i analizy
edit: ja na próbnej też pomyliłem epoki pisząc, że Jądro ciemności to pozytywizm a nie modernizm i miałem tylko błąd rzeczowy, nie 0 punktów
[76] nie rozumiem jakim cudem, przecież za pomylenie epok jest błąd rzeczowy. Chyba, że jej cała praca się na tym opierała więc wtedy jest możliwe. Tak czy inaczej jak to jest z tym błędem rzeczowym bo wiem, że ucinają jakieś punkty, ale co to znaczy? Ile tych punktów?
Jak się przygotowujecie do matury ustnej z polskiego? Uczycie się na pamięć prezentacji? Bo mi się wydaje, ze jeśli nie nauczę się jej na pamięć to za dużo z głowy nie powiem. Wszyscy mówią, że nauka na pamięć to najgorsze co może być. Jakie jest wasze zdanie?
Przygotuj sobie co najwyżej ramowy plan wypowiedzi i spoglądaj od czasu do czasu. Ucząc się na pamięć pogarszasz sprawę. Wystarczy, że zapomnisz kilku wyklepanych wcześniej słów i pojawia się blokada, która hamuje prezentacje. Poćwicz przed rodziną, znajomymi, żeby nabrać pewności siebie, a dasz sobie radę. Tematów była masa, dlatego było wybrać taki, w którym będziesz czuł się swobodnie.
Jeśli sam ją napisałeś, to wystarczy parę razy ją przeczytać (najlepiej przed snem), a potem wygłosić.
Poza tym prezentacja musi tylko być, maksymalna ilość punktów i tak nie da ci zaliczenia. Maksymalnie za prezentację można dostać 5 pkt. na 20, co daje ci 25%. By zdać, musisz odpowiedzieć na parę pytań w rozmowie z komisją, nie zapominając o poprawności językowej wypowiedzi oraz mając jakąś wiedzę na temat dzieł.
Jeśli kupiłeś prezentację, to masz gorzej, o wiele gorzej. :)
Garret ---> O charakterze Leckiej to mowi przede wszystkim jej srodowisko :P
Prezentację napisałem sam, a temat wybrałem taki, który mnie interesuje, ale mimo to nie wiem czy dam radę powiedzieć wszystko mając przed sobą tylko plan ramowy :/
Lalka to jedna z ciekawszych lektur ... minęło już ładnych parę lat od mojej matury, ale wyżej wymienione utwory pamiętam chociaż fragmentarycznie ... to jak wy maturzyści piszecie o "nieznajomości" lektury ... inna sprawa, że zawsze lubiłem czytać ... ale na litość boską dla tych, którzy nie mogę przeczytać danej lektury są streszczenia i opracowania ... rozumiem, że bycie "anty" jest elo i trendi wśród rówieśników ...
Wiesz, nie tak łatwo nauczyć się kilkudziesięciu streszczeń :P
Bo prawde mówiąc w liceum czytałem tylko te lektury które mi się podobały.
A co do koleżanki, to napisała, że jakiś tam autor pisał w renesansie a pisał w baroku. I miała 0
No i co pasowało by powtórzyć?
Przede wszystkim słownictwo, które może zostać użyte w temacie. (powieść paraboliczna itd.). Ewentualnie schemat interpretacyjny.
3 lata w klasie humanistycznej, a ani razu nie skorzystałem z jakiegokolwiek schematu interpretacyjnego (zasada pięciu palców itp.). Ale może sobie to dziś... powtórzę? Chyba raczej nauczę. ;)
Jaki schemat interpretacyjny ? Byłem 3 lata w klasie o rozszerzonym języku polskim, z nauczycielką której uczniowie zawsze osiągają bardzo wysokie wyniki (ponad 90% nie jest rzadkością) a o tym schemacie teraz usłyszałem pierwszy raz :D Może ktoś wyjaśnić/podesłać linka ?
Chodzi o zwykły schemat interpretacji wierszy i podstawowe elementy, które powinno się poruszyć. (oczywiście inteligenta jednostka spokojnie sobie poradzi bez tego. Schemat to tylko pomoc).
U mnie w szkole takie coś obowiązywało:
http://img851.imageshack.us/img851/2016/analizaiinter.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/7311/analizaiinter1.jpg
Oddaliście już kalkulatory? Co ja ktoś jeszcze tego nie zrobił, myślicie żeby wpaść jutro i oddać?
+1 [92]
mannan-->Nie chcę Cię martwić, ale u nas oddawaliśmy jakieś 2 tygodnie temu i był to ostatni termin.
[92][93] --> kalkulatory do sprawdzenia...
Garret Rendellson --> nawet nie strasz. Idę jutro, muszą przyjąć!
mannan - my również mieliśmy termin jakieś 2 tygodnie temu, ejdnak mamy spoko sekretarki i ugadać się można ;X
Może ktoś jeszcze pomóc w sprawie Polskiego rozszerzonego? Linki pata zawsze coś, ale przydałoby się troszkę więcej :)
Mannan pocieszę Cię, że ja raz przyszedłem na pisanie arkusza maturalnego bez niczego bo nawet nie wiedziałem, że taki mamy pisać. I miałem 50% :D
No chyba, że potrzebujesz gdzieś majcy :P
Jeśli nic o tym nie wiecie, to prawdopodobnie w waszych szkołach tego nie praktykują. U nas zbierają kalkulatory, aby nie wnosić w nich np. ściąg(tak, wiem na mate średnio ;x), ani kalkulatory nie mogą być zbyt zaawansowane ;p
Możliwe, że będą sprawdzane na miejscu. Jedyne co nam mówili o kalkulatorach to to, że mają być 5 zadaniowe(dodawanie, mnożenie, odejmowanie, dzielenie i pierwiastek).
Kazuya ---> Co jeszcze chcesz z polskiego? :P Ten schemat powinien wystarczyc :P
Ale może jeszcze ktoś ma jakieś rady co do polskiego rozszerzonego, albo jakieś przydatne strony z powtórką w pigułce itp.
W sumie piszę ten rozszerzony polski, chodziłem na fakultety dla rozszerzeńców a nie wiem czego się jutro spodziewać i jak to jutro pisać :P
EDIT: Coś w stylu najważniejsze środki, rodzaje wiersza, wysublimowane słownictwo, itp.
[101] Kalkulatory można przeprogramować. x) Np. jakieś funkcje MR+/- (nawet nie wiem do czego to służy) można zmienić np. na 10-tą potęgę itp. Dlatego też w szkołach (w mojej też) zbiera się kalkulatory i sprawdza podstawowe funkcje.
U nas nikt żadnych kalkulatorów nie sprawdza :D. Paranoja jakaś. Przy wejściu rzucą okiem czy to kalkulator prosty. Przecież nikt kalkulatora programować nie będzie. Bez przesady :D
To u nas właśnie kazali oddać w piątek, ale nikt prawie nie oddał.
Mam nadzieję, że nie będzie jaj w stylu na maturę bez kalkulatora
Co tak cicho przed polskim? Wszyscy się uczą? Ja szczerze mówiąc nawet nie wiem co powtarzać, bo przecież wszystko może być...
Ja idę spać, żeby nie powtórzyło się to co w piątek. Niby się nie denerwowałem a zasnąć jakoś nie mogłem.
Mit o tym, że Szymborska będzie na maturze, nadal żyw wśród maturzystów?
Tematy były zatwierdzone jeszcze przed śmiercią Szymborskiej z tego co wiem, ale prawdopodobnie pojawi sie XX wiek bo na rozszerzeniu jest często, np. rok temu tylko XX wiek. , tuwim, osiecka, mrożek, więc czemu teraz nie miała by być szymborska, nie ze względu na śmierć, lecz po prsotu, bo jest wielką poetką, a dotąd na maturze się nie pojawiała.
OLk ja ide spac, człowiek musi byc ypocztym. Powodzenia wszystkim
Powodzenia, a jakże!
Powodzenia wszystkim zdającym rozszerzony polski. :) Oby nie był tak bardzo rozszerzony :P
Ja zaraz ruszam na ustny polski. Temat: Danse Macabre - popuarny jako motyw literatury i sztuki róznych epok, czy jakos tak :P Bedzie chaos, ale chyba zdam :D
pytanie co do fizyki rozszerzonej, w zadaniach z fizyki jądrowej ktore rozwiazywalem, np. zwiazanych z polowicznym rozpadem wystepowaly logarytmy naturalne, nauczycielka kazala nam dlatego nosic rozbudowane kalkulatory z ta funkcja. Wiec w razie pojawienia sie ln jego wartosc musiałaby byc podana?
A ja po polskim pisemnym rozszerzonym - obydwa tematy bardzo fajnie, wybrałem pierwszy, gdyż więcej do liryki się przygotowywałem - liczę na 80%
pzodrawiam :)
Tematy były łatwe. Ja jednak nie będę się cieszył dopóki nie zobaczę klucza. Zawsze mogą walnąć coś tam z kosmosu.
jakie były tematy?
Ja co do mojego posta z poprzedniej części.
W tym roku chce poprawic chociaz majce podstawową (braklo mi tylko 8 punktow na pewien kierunek wiec wystarczy matme poprawić o ~ 10-15%) ale zdeklarowalem sie tez na matme R i ang R.
Jeśli mozna przepisac wyniki z zeszlego roku to co sie stanie jak w tym roku napisze gorzej albo nie napisze wcale?
kosik <--- Temat nr.1. Przeprowadź analizę i interpretację porównawczą wierszy "O żywocie ludzkim" J. Kochanowskiego oraz "Kolęda z pretensjami" Agnieszki Osieckiej. Zwróć uwagę na obraz świata oraz postawę wobec niego podmiotu. Jakoś tak.
Temat nr.2.
Było opowiadanie Idy Fink "Przed lustrem". Trzeba było napisać, czy jest, co wyobraża owe lustro i też bodajże postawę bohaterki wobec świata.
Jutro matma. Środa Polski ustny. Czwartek anglik.
Przyszły wtorek to już anglik ustny i w czwartek geo podst.
byliście zaskoczeni Osiecką? w końcu była w zeszłym roku.
Wybrałem temat 2, choć ponoć 1 był łatwiejszy i wszyscy go wybierali. Ja jednak nie przepadam za wierszami.
Wszystko spoko, zastosowałem moją standardową taktykę pisania wszystkiego co wiem :P I o ile pewne wnioski się powtarzają to myslę, że będzie ok. Z tym, że jest jedno ale.
Jak zinterpretowaliście tą miłość Adeli? Wszyscy pisali, że jest zakochana i przez to szczęścliwa. Ja jednak widząc zdanie "-To moja pierwsza miłość. Pierwsza i jedyna. - Uśmiechnęła się do swej twarzy" zinterpretowałem to, że jest zakochana w swoim odbiciu czy też samej sobie :D Łączyło się to z funkcją lustra, które wg mnie pokazywało lepszy obraz rzeczywistości :P
No i pewnie okarze się, że jakieś głupoty popisałem, ale to tylko pare pkt mam nadzieję :P
Powiem wam tak. Żałuję, że do matury z języka Polskiego zacząłem się uczyć dwa dni przed, a do matmy teraz.
Garret Rendellson -> Wydaje mi się, że jednym z ważniejszych wniosków, które były do wyciągnięcia z tekstu, jest intertekstualność, a dokładnie wpływ mitu o Narcyzie. Choć to tylko jeden z wniosków.
E tam ja gdybym się pouczył to miałbym moze 2 pkt więcej za srodki stylistyczne i tyle. Choc i tak napisalem o epitetach, porownaniach i metaforach :D
I pierdoły typu afimacja życia ale to akurat pamiętałem
Rod-->W sumie mogłem o tym narcyzie napisać ale jakoś tego nie zrobiłem :D
Ale to, że zakochała się w samej sobie to raczej samo za siebie jest odwołaniem do Narcyza. Choć wiem, że na rozszerzeniu trzeba pisać rzeczy najbardziej oczywiste :P
No to będzie 1 pkt mniej co tam
Wszystkie matury podst. z matmy jutro są o 9?
Jestem absolwentem (poprawiam zeszłoroczną), więc nie za bardzo miałem gdzie się spytać o to ;p
Chyba nie bardzo ci zależy na tej maturze, skoro nawet nie wiesz o której ją piszesz. Tak, jutro na 9, wszyscy, bo jak inaczej? Gdybym mógł wybrać czas, to napisałbym ją sobie w południe, wyspałbym się, zjadłbym coś, wypił kawkę, poczytał gazetę i sprawdził odpowiedzi w necie.
Dziękuję, nie wyciągaj pochopnych wniosków. Nie mam ochoty/nie chcę mi się rozpisywać czy mi na niej zależy czy nie, mój to interes :) ale dzięki za odp.
dam rade przerobic caly material do jutra na korkach zeby zdac?
Cały materiał? W dużym skrócie, przypominając sobie najważniejsze informacje - tak, do północy się wyrobisz. Ale musisz wziąć się do roboty już teraz.
Jak matury ustne? Ja mam w środę i to mnie denerwuje, bo niełatwo mi przyjdzie wygłaszanie prezentacji przed komisją, która słowem się nie odezwie, a będzie cię i tak oceniać.
ja mam w sobote ale jeszcze nie mam calej zrobionej. A wy robicie i uczycie sie na pamiec czy wlasnymi slowami?
Ja jestem po ustnej :) pozytywne zaskoczenie. prace pierwszy raz przeczytalem w sobote wieczorem, w niedziele dosc mocne przygotowania. dzisiaj rano w wannie pierwszy raz powiedzialem cala prezentacje na glos i troche sie stresowalem. ale z momentem wejscia do sali 100% pewnosc siebie, 3/4 pytania dobrze (komedia z tym ostatnim, strasznie wtopilem :D) wynik = 80% :) pozytywny zaskok. nie uczylem sie na pamiec, wlasnymi slowami lepiej, sprawia lepsze wrazenie tego,ze wie sie o czym sie mowi ;)
Ja dziś jestem po ustnym angielskim. Liczyłem, że będzie gorzej, ale udało się zrobić 29 punktów, nie jest źle. Jeszcze tylko w piątek polski prezentacja i koniec! :D
@d@m -> Najpierw miałem ochotę spytać tutaj, czy JUTRO w ogóle jest ta matura czy kiedy ale to już akurat nie było problemem się kogoś spytać. Więc się odczep.
CKE powinno się na głowę leczyć, dwa razy pod rząd dali Osiecką, jakby to nie wiadomo jaka poetka wielka była, a takiego Herberta, Gombrowicza czy Szymborskiej to nie ma od ładnych paru lat.
Ogólnie temat 1 był łatwy wiec go pisałem, jezeli nie bedzie 80 % to sie pochlastam. Klucz rok temu był dostępny bodajże 18 czerwca, wiec jeszcze miesac niepewnosci.
Mercer Frey ---> Szybciej znalazlbys informacje na stronie CKE/OKE, ew. w swojej szkole.
Wybrałem temat numer 1. Musiałem potem trochę to skrócić, bo mi miejsca zabrakło :D Myślę, że powinno być dobrze. Błędów gramatycznych nie powinno większych być, a jedynie martwię się, czy to, co napisałem, będzie akurat w modelu.
Co tam napisaliście na pierwszy temat? :)
Kochanowski wielkim poetą był.
Pisałem na 2-gi temat.
Neroo<--- o chłopie. Nawet nie chce mi się rozpisywać , o czym napisałem na maturze. W każdym razie było "tego" dużo. Jeszcze pół strony i bym kończył w brudnopisie :)
W tym roku bedzie prosta, bo w poprzednim byla trudna:P Przynajmniej taka mam nadzieje
Matma to jedyna rzecz której nie obawiam się na maturze. Moim zdaniem będzie na poziomie ostatniej matury próbnej (z CKE).
Nie ma czego się obawiać. Trzeba myśleć pozytywnie i z takim też nastawieniem wyspać się porządnie. Do roboty chłopaki! Nie ma co narzekać!
Ja matmy się nie boję ani nie uczę. Próbne rozpykałem na poziomie 76% operon, 70% CKEowa, więcej punktów procentowych mi nie trzeba.
Bez przesady, zadania nie mogą być aż tak trudne. Myślę, że zmiana ministra edukacji oraz zeszłoroczne wyniki skłoniły CKE to lekkiego obniżenia lub pozostania przy obecnym poziomie. Zeszłoroczna matura nie była aż tak trudna, była po prostu wyraźnie trudniejsza od tej sprzed 2 lat.
Powiem tak - too easy. :D Liczę na 95-100%
Jutro rozszerzenie, tu trzeba się będzie już trochę pomęczyć. Ale podstawa prosta, na pewno łatwiejsza od tegorocznych próbnych. :)
Matura to bzdura. Matołem ten, kto jej nie zaliczył na poziomie podstawowym. Siekę zobaczycie na studiach. O ile się dostaniecie na wymarzone.
^^Kompletnie tą amtme olewałem i nawet dla mnie była prosta. Zbyt prosta chyba, przy niektórych zadaniach się śmiałem... ~70-80% powinno być - nie zrobiłem dwóch za 2p, za 5p i mogę mieć gdzieś błędy, ale ogólnie jestem zadowolony :)
2 pytania .
- Jakie wyszło wam prawdopodobieństwo ?
- I jaki wzór symetralnej odcinka ?
Ogólnie łatwa z otwartych tylko ostatniego nie zrobiłem
1. 16/49
U mnie w klasie były rożne wyniki 17/49, 18/49 i 9/49 zależy jak kto policzył pasujące możliwości
prawdopodobienstwo na bank 17/49, i nie ma innej opcji, 9/49 to nieuwzglednienie istotnosci kolejnosci przy zdarzeniu A (a omega równa 49 swiadczy o jej uwzglednieniu w zalozeniu), 18/49 wynika z policzenia "2 razy" pary (6,6), która jednak wypada tylko jednokrotnie
a symetralna taka jak u Kazui
Dla mnie, który modli się o 30% i nawet po takiej maturze mam wątpliwości, zadanie za 4 pkt o ciągach było wręcz banalne :D
Matematyka banalna. Nie jestem pewiem tylko dwóch za 2 pkt i jednego za 4.
80% powinno być
Nic się nie uczyłem, miałem powtórzyć tylko jeden typ zadań, ale kwejk przyszedł z pomocą
http://kwejk.pl/obrazek/1146353
zadanie za 4 pkt o ciągach było wręcz banalne :D
Chyba nigdy tak łatwo nie zdobyłem 4 pkt za zadanie.
Teraz w czwartek czekają mnie 2 matury z anglika, w piątek WOS a potem to już tylko ustne.
Prawdopodobieństwo 17/49.
Symetralna -1/2x+6
Ogólnie coraz to kolejne zadania były łatwiejsze ;D
Myślę że coś kolo 90% powinno być.
Prawdopodobieństwo to było raczej 18/49, bo było w zadaniu, że po wylosowaniu 1 liczby jest ona zwracana.
na 100% 17/49, rozrysuj sobie tabelkę, wtedy zobaczysz :D
Ja liczyłem to prawdopodobieństwo 10 razy i wychodziło 17/49, a na koniec policzyłem raz jeszcze i zauważyłem, że nie dopisałem 6 z 7. Także już nie wiem, czy mam za dużo, czy dobrze.
Ogólnie beka w uj z tej matury, bo próbna była trudniejsza o ∞ razy. HEH
ed. czyli zjebałem, no ale może jeden punkt za to będzie. Pewnie daliśmy 3 i 3. pozdro600.
Czy tylko mi się wydaje, że podstawowa matematyka była robiona dla kretynów z IQ = 0? Tak beznadziejnie łatwego testu to ja nigdy nie widziałem i nie rozwiązywałem...
No jak dla mnie maturka z majcy podstawa to kpina wyraznie chca zeby wszyscy zdali ;/
EXAM EASY AS FUCK, TASKS ABOUT SOME TRAINS AND SHIT.
I co? Wszyscy się srali, że będzie trudniejsza od zeszłorocznej, bo trzeba osiągnąć jakiś tam poziom UE. BULLSHIT. Od początku byłem zdania, że matura będzie albo prostsza, albo na tym samym poziomie.
Pod koniec zabrałem się za zadanie z pociągami (2,5 godziny, mam rację?), a tu nagle komisja ogłasza, że zostało 5 minut. Włączył mi się ten kawałek:
http://www.youtube.com/watch?v=5ns-MAji3yY
i pędziłem z obliczeniami jak burza.
Tylko nie jestem pewien co do prawdopodobieństwa. Wynik podałem 9/49, bo uznałem, że mnożenie jest przemienne, więc i pewnie miejsce nie ma znaczenia. Może i powinno być 17/49. Tak czy inaczej jestem zadowolony.
swoja droga zastanawia mnie co wy tak dlugo robicie - co tak długo zajmuje o 10 skonczylem o 10:30 sprawdzilem juz wszystko po dwa razy i nie mialem co robic ... ;s
hm, czas w ostatnim 2,5h ? prawdopodobienstwo 17/49, 3 pierwiastek -3, przedzialy (-inf,-3)u(-5,+inf), objetość ostrosłupa wyszla w takim nieładnym ułamku jeszcze z pierwiastkiem, o reszcie chyba nie ma co mowic. A jaka postac miala na koncu ta nierówność w udowadnianiu pamieta ktoś?
Takie pytanie, jaka wam wyszła objętość ostrosłupa? Ja początkowo wyliczyłem Vg bo źle przeczytałem zadanie za 1 razem albo co i w dwie ostatnie minuty wyliczyłem, ale nie wiem czy dobrze. Wyszło mi 32/3 pierwiastka z 3.
objetość ostrosłupa wyszla w takim nieładnym ułamku jeszcze z pierwiastkiem
Jeszcze tylko potwierdź mój wynik to będzie u mnie min 90 % ;D
synoth -> Chyba raczej (-inf,-5)u(-3,+inf).
Ile wam wyszło w zad. 33, objętość ostrosłupa ?
edit. GIT :) 30% na pewno będzie :P
32 * ^3 / 3
^3 to pierwiastek z 3
(32 pierwiastki z 3)/3 objętość
uznają wynik 32/3*pierwiastkow z trzech ?
4
Ile wyszło Wam w tym zadaniu z potęgami dwójki (16 pod pierwiastkiem szczesciennym itp)? Bo jesli chodzi o zamknięte to tylko do tego zadania miale mzastrzeżenia, reszta ok na bank.
byly mozliwe odpowiedzi 4, -4 miedzy innymi...
2 albo 4, nie pamiętam. Nie zdążyłem go zrobić, podobnie jak zadań z dowodami (0>a>b>c i dwusieczne). Te z ciągami pewnie bym zrobił, gdybym miał 10 minut więcej czasu, ale wolałem się upewnić do wszystkich zadań. Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
Jeśli ktoś tego nie zda to jest idiotą. W tym roku też będą płaczące panienki co to super duper wyniki z polaka mają, ale zła matematyka zniszczyła im przyszłość?
@ser pleśniowy
Nie tylko.
Ciężko się pisze maturę z niesprawną szyją, ale dałem radę :) Matma zdana - o to tylko mi chodziło :)
Zdecydowanie jednak bardziej zależy mi na wczorajszym rozszerzonym polskim. Czy z matmy będę miał 30 procent, czy 90, to nie ma dla mnie znaczenia :)
Jak ktoś będzie miał arkusz i odpowiedzi (nieoficjalne nawet) do zadań zamkniętych, to proszę się podzielić.
Mercer, -4 u mnie
Chyba raczej (-inf,-5)u(-3,+inf).
taak zapewne tak.
w zadaniu z flaga tych sposobow wyszlo 90? kwadrat wpisany w okrag czy tam odwrotnie, jego pole 50? i jeszcze proste chyba zadanie ale nie daje mi spokoju, byly dwa nawiasty do kwadratu x-2 i y-7 czy tez na odwrot, w kazdym razie chodzilo o to tylko zeby wyznaczyc z nawiasu x i y ? bez zadnego podnoszenia do kwadratu itd?
Czyli już mam kilka punktów z otwartych. Dobrze oczywiście zrobiłem (trudno źle zrobić) nierówność kwadratową za 2 pkt, tak więc nie jest źle.
Bałem się, że będzie gorzej . :)
synoth -> Tak, 90. 3 pasy, 3 miejsca. Jeden pas to dowolny kolor, drugi pozostałe, a trzeci musi zostać powtórzony.
10 x 9 x 1 = 90
synoth-> tak, tak i tak
A przynajmniej ja tak zrobiłem własnie.
Majezon-> Nie, nie ma tego na myśli. w zadaniach z równaniem okręgu starczyło tylko podstawić :P
NeroTFP. -> Pierwsze rozwiązania pojawiają się na portalu matmana6.pl
http://www.matmana6.pl/matura/artykuly/16-matura_z_matematyki_8_maj_2012_odpowiedzi
majezon tak rzeczywiscie to bylo rownanie okregu do ktorego mial nalezec jakis punkt
ser plesniowy-> Ja narysowałem najpierw koło cyrklem, dwie średnice pod kątem prostym i połączyłem 4 powstałe punkty i ze współrzędnych wyliczylem ze a= pierwiastek z 50 a to do kwadratu daje 50
majezon-> Tak, odpowiedzi były pomieszane dla rzędów, to już mozna zaobserwować po odpowiedziach ludzi którzy wstawiali swoje wyniki z abcd...
Co do tego równania, to pamiętam, że prawidłowa była chyba odpowiedź B (wynik mam na pewno dobry, nie pamiętam tylko oznaczenia), a odpowiedź C zawierała współrzędne środka okręgu, więc odpadała.
Pole kwadratu wpisanego w okrąg = 50.
Wiecie może, czy rozmieszczenie odpowiedzi różniło się w zależności od arkusza?
Na przykład ja mogłem mieć poprawną odpowiedź "a", a kolega "b".
Majezon -> Nie, wszystkie arkusze muszą być jednakowe.
[206] Z tego, co wiem, to było tak. Różniły się.
W linku, który dałeś kilka postów wyżej do pierwszego zadania dobrą odpowiedzią jest "a", a w moim arkuszu, o ile się nie mylę, 44% to było "d" ;p
Ej, a była do zaznaczenia, która wersja w karcie odpowiedzi czy coś? Bo teraz się boję, że nie zaznaczyłem.
Oczywiście, że w arkuszach odpowiedzi były w innych kolejnościach. Mówili u mnie w szkole, że to specjalne utrudnienie dla próbujących ściągać.
Nie było rożnych wersji arkuszy. Odpowiedzi były po prostu inaczej poukładane.
Huh, no właśnie, pierwsze słyszę że był inny układ. No to się parę koleżanek przejedzie, bo sobie podpowiadały. :D
Oczywiście nie trzeba było niczego zaznaczać skoro arkusz był połączony z kartą odpowiedzi?
Z tym akurat chyba nikt nie miał problemu. 2 razy sprawdzałem przenoszone odpowiedzi.
Czyli są dwie wersje arkuszy, tak jak pisze ppaatt1 czy więcej ?
Bo jak dwie, to będzie można się domyśleć, która jest która (jak ktoś sobie zaznaczył na czymś odp. :)
Czulem sie jak debil na tej matmie. Cos prosta mi sie wydawala. Jedyne zadanie, ktore sprawilo mi klopot, to przedostatnie.
http://pliki.echodnia.eu/pdf/matura2012matematykaarkusz.pdf
Jeszcze jakieś odpowiedzi by się przydały, bo tam coś wolno wrzucają :D
http://fakty.interia.pl/raport/matura-2012/news/matura-2012-arkusze-i-rozwiazania-z-matematyki,1792464,7352
moze ktos wyjasnic czemu tutaj 23 wogole sa liczby 2 i 5 ?
Podstaw do rownania. Lewa strona musi byc rowna prawej
krzynier--> A 16 katomierzem:)
Zamknięte bezbłędnie, czyli liczę na wynik w granicach 95%. Jutro rozszerzenie, przed którym pierwszy raz w trakcie tych matur lekko się boję. No ale zobaczymy jak to będzie, mam nadzieję na 50-60%.
30% będzie spokojnie ^^
Ostatniego kurde nie zrobiłem choć równanie wyszło mi chyba dobre. Ogólnie z zamkniętych z 19 będzie a z otwartych z 8 czyli tak jak chciałem. W sumie gdybym sobie poćwiczył przed egzaminem to i owo to mogło by być więcej :D
Po raz kolejny okazało się, że matura w tym roku banalna i robią z ludzi debili :/
[224]
Niestety z kątomierzem u mnie nie wpuszczali. A w tym zadaniu wystarczyło wiedzieć że kąt prosty to 90* i ile to jest 90/2:)
oby jutrzejsza rozszerzona poziomem za bardzo nie odstawała od dzisiejszej :p
synoth, co byś polecił powtórzyć na ową osobie, która praktycznie się wcześniej na nią nie przygotowywała? xD
Jak do tej pory jedno zadanie zamknięte źle, a tylko nad tym się zastanawiałem z 5 minut.
hm, zważywszy że sam nie wiele robiłem, porobic typowe zadania z poprzednich matur, poszukaj nierówności z 2 wartościami bezwzględnymi, do tego jakies zadania na twierdzenie cosinusów, i typowe udowadnianie, oparte na wartościach trygonometrycznych lub jakiś zwykłych wartościach a,b,c itd :) przynajmniej ja zamierzam to dziś powtórzyć :)
20/25 z zamkniętych :D
Z otwartych wpadnie może z 10 i będzie 30/50. A ja liczyłem, żeby było 15 - 30% :D
Ale maturka łatwa dość, przyznać trzeba.
jeśli dobrze liczę to zamknięte 23/25 i otwarte jakieś 13 więc koło 70% być powinno :)
A na rozszerzeniu też dostaniemy te tablice matematyczne? I to samo można przynieść co na podstawę? (linijke, kalkulator, cyrkiel..)
Tutaj na pewno 26 jest dobrze rozwiązane? Jakimś cudem mi wyszło od (-oo, -5) u (-3, +oo) i jestem pewny tej odpowiedzi. Zabiję się, jak to zrobię źle. Jakim cudem od (-5, 3)?
Nero, na pewno zle tu jest. Tak przy okazji, mógłby ktoś ocenić czy zaliczą mi takie rozwiązanie jednego z tych zadań? ->>>>
[234]tak, a nawet więcej, bo powinno też być coś takiego http://republika.pl/blog_gc_4450336/6554205/tr/tabelka1.jpg
Niero-> Dobrze Ci wyszło, nie patrz na te odpowiedzi bo większość to pierdoły popisane.
Kolejny błąd jest tu:
http://img.interia.pl/wiadomosci/nimg/3/j/Matura_Arkusze_matematyki_5755564.jpg
Policzona została objętośc graniastosłupa, nie ostrosłupa. Prawidłowy wynik to 32sqrt3/3
Nero, spokojnie, masz dobrze.
Znalazłem jeszcze kilka arkuszy, przygotowanych przez zadania.info, tak na ostatni trening przed jutrzejszym rozszerzeniem. http://www.zadania.info/ i po kolei macie x próbna matura 2012 z zadania.info. Co ważne, z odpowiedziami.
synoth - mnie całe liceum nauczycielka uczyła, że przy dowodach nie możemy wychodzić od rzeczy, którą mamy dowieść. Ale, że to podstawa, myślę, że Ci zaliczą.
Oczywiscie, ze zle. Pewnie ten, co podawal odpowiedzi, pierdolnal sie z parabola, za przeproszeniem.
Z odpowiedzi które pamiętam to minimalnie 13 zamkniętych dobrze, + zadanie o prawdopodobieństwo (2 punkty) i ciągi (4 punkty)
Więc powinienem zdać. Nie ma oszałamiającego wyniku ale nie liczyłem na taki :D
Jakimś cudem mi wyszło od (-oo, -5) u (-3, +oo).
Dobrze Ci wyszło, bo tak miało wyjść.
Uff. Całe szczęście. Z tego, co mam na pewno dobrze, bo pamiętam, to mam lekko ponad 60 procent. Kilku zadań nie wliczałem, bo zrobiłem je (dowody), ale nie jestem pewny, czy dany mój dowód będzie uznany. Więc może doskoczę do 70? To się okaże. No nic, ponad 60 procent, to i tak przyzwoity wynik, zważywszy na to, ze niezbyt się przygotowałem i w ogóle mi na matmie niezbyt zależało.
Powodzenia na pozostałych egzaminach!
EDIT: Poza tym, cieszę się, że część już za mną, bo ciężko wysiedzieć ze sztywną szyją i niemożnością schylania się:D Ufff.
Zrobiłem tak jak Ty NeroTFP i wydaje mi się, że mamy okej. Obawiam się tylko, że stracę za zapisy, tak jak w przypadku prawdopodobieństwa napisałem A=17/49, zamiast P(A)=17/49. Nie wiem na ile to poważny błąd, ale głupio byłoby stracić za to punkty.
Tak samo zadanie 33. maja tam chyba źle
Bo widzę że nie tylko mi wyszlo to 32/3 * pierwiastka z 3
neroftp-> jakiś wypadek miales?
Te zadanie z tym dowodem (że kąt jest rozwarty) to można było też opisowo zrobić jakoś ? Właściwie jak oni to oceniają, musi być symbolicznie ?
Nigdy nie rozumiałem takich zadań. Ale ja zrobiłem słowami.. :/
@down. To może akurat jakiś punkt wpadnie :P
Jesli wszystko jest prawidlowo udowodnione, nic nie stoi na przeszkodzie, by bylo zapisane slownie
Dobra, ostatni raz. :) Już mi się edycja skończyła.
A jak oceniają, jeśli się obliczyło dobrze część zadania. Np. dobrze obliczyłem Pp w tym zadaniu z objętością ostrosłupa (na 4 pkt), ale wynik końcowy jest zły ? Dadzą jakiś punkt czy nie ?
To pierwsze zadanie z dowodzeniem(to z literkami), jakoś poprzekształcałem tak, że mi teraz i założenie wyszło takie samo ^^
@Up na podstawie na pewno, zresztą na rozszerzeniu myślę, że też :P
Np. dobrze obliczyłem Pp w tym zadaniu z objętością ostrosłupa (na 4 pkt), ale wynik końcowy jest zły ? Dadzą jakiś punkt czy nie ?
Zalezy od klucza, aczkolwiek mysle, ze tak. :)
Moim zdaniem nie było źle , z zamkniętych mam 18/25 ,a z otwartych liczę na ok. 10 pkt wiec jak dla mnie 56% to bardzo dobry wynik :) . Angielski to już tylko formalność.
25/25 zamknięte + nie zrobiłem zadania za 5pkt i dwóch za 2pkt + dałem 16/49 zamiast 17/49(a godzinę jeszcze miałem, mogłem posprawdzać...) + możliwe jakieś błędy... 80% powinno być - dobrze, jako, że do niczego mi się to nie przyda i sobie zlewałem.
Wychodzi mi 68%, może więcej, na pewno nie mniej. Dla mnie jest to wynik, który brałbym w ciemno przed maturą. Teraz jednak wiem, że mogłem niektóre zadanie otwarte (bo w zamkniętych mam tylko 1 błąd) zrobić lepiej tudzież nie popełnić prostych błędów.
25/25, otwarte coś tam popisałem, jak dowody dobrze napisałem to będzie może 94%, zawód, bo chciałem 100% ;c
ALE TO BYŁO BANALNE CHŁOPAKI I DZIEWCZYNY
24/25, choć nie jestem pewien jednej swojej odpowiedzi, więc może 23/25. Czekam na rozwiązania wszystkich otwartych na matmana6.pl
14/25 z zamkniętych :D w otwartych na pewno mam dobrze prawdopodobieństwo wiec 2 pkt wlecą no i to zadanie 26 czyli pierwsze otwarte, za to powinienem dostać 1 pkt za to ze wyznaczylem liczby, lecz niestety zapomniałem zrobić parabole.
Najwazniejsze jednak ze chyba zdane :D
niestety zapomniałem zrobić parabole.
Nieźle...
Ale skoro zadowala Cię już samo zaliczenie to w takim razie pozostaję mi tego Tobie życzyć :)
ehm.. przerobiłem już setki zadań z nierównościami i równaniami, ale pierwszy raz słyszę że do tego trzeba było rysunek paraboli zrobić. oczywiście nie jest to żaden problem, problemem jest to że tej paraboli nigdy nie rysowałem na maturach (i próbnych). To musi być? Czyli mogę sobie odjąć 1-2 pkt od tego zadania?
Miałem po prostu napisane x należy od do i znalezione miejsca zerowe... Dla mnie "rozwiąż równanie/nierówność" oznacza po prostu znalezienie miejsc zerowych i przedziału do którego należy x...
Jeden mówi o zapisywaniu przedziałów drugi o robieniu paraboli. Jedno i to samo. W każdym razie, żadne rysunki nie były wymagane, be cool.
paru zamknietych nie pamietam, na 100% mam 20/25 w zamknietych. Z otwartych nie zrobiłem tylko tego z wielomianami, chociaz nie sadze zebym wszystko zrobił według klucza :) 60% bedzie na 1000% moze nawet w okolice 80 dojde :) co do paraboli, ja narysowalem. Za nadgorliwość raczej mi pktów nie odejmą ;)
Poszło ok ;) Ogólnie wydawała mi się dużo prostsza niż ostatnia z operonu.
Z zamkniętych 24/25 ok a z otwartych jest jakieś 14 pkt. Najbardziej boli mnie to że wyłożyłem się na prawdopodobieństwie bo wyszło mi 9/49 a nie 17/49 ;/
Parabola to jest tylko rysunek pomocniczy ktory mozna, ale nie trzeba robic. Za to napisanie przedzialu juz jest obowiazkowe bo tak sie pisze odpowiedzi ostateczne.
Ja juz całkiem dałem dupy.
W połowie zadań otwartych nie napisałem odpowiedzi na dole. Ile za to pkt odejmują?
mógłby ktoś na jutrzejszą coś poradzić, jakieś konkretne strony i zadania, bo trochę przerobiłem a mam wrażenie że nie wiele umiem. chciałbym przynajmniej zaliczyć to żeby trochę punktów sobie do rekrutacji podbić.
ślimok<-- u mnie uczniowie, którzy na lekcji nie potrafili skleić prostego zdania, wszyscy jak jeden mąż pozdawali ustny egzamin. Pewnie dużo zależy od szkoły i komisji. Tak, czy siak ja celuję w 30 pkt., a jak będzie, zobaczymy.
Panowie, co sobie powtórzyć na podstawe z anglika, żeby spokojnie zdać ? Może jakieś fajne stronki ktoś poleci ?
schematy do dłuższych wypowiedzi, przede wszystkim zwroty i budowę. powinieneś to mieć w repetytorium/ksiazce do szkoly, jesli nie masz to spokojnie znajdziesz przy pomocy google
Stron może nie polecę, ale na pewno warto umieć pisać listy i krótkie formy wypowiedzi- dają razem 15 punktów, czyli upragnione 30% ^^ A resztę to już można spokojnie rozwiązać/nastrzelać.
Z matmy 40/50 czyli 80%. Ahoj! Jeszcze tylko jutro zdać polski ustny, w czwartek cały dzień angielskiego, poniedziałek podstawowa historia i nast. czwartek angielski ustny i po tym egzaminie mogę się czuć wolny!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Hce-Xvp1gm8#t=496s
O Jesus. Co się działo na matmie rozszerzonej, to ja nie jestem w stanie opisać :D Weźcie mnie ludzie oświećcie, o co chodziło z tym systemem dziesiętnym w zadaniu o liczbach ośmiocyfrowych?
[272] chyba o to ze ma to byc liczba 8-cyfrowa, a iloczyn jedności i dziesiątek ma wynosic 12, ale nie bede sie wymadrzal bo siedzialem tam jakies 1,5 godziny nie robiac nic...
Heh, mam mieszane uczucia po tej maturze. Niby zrobił tyle zadań ile zazwyczaj, czyli w granicach 50%, ale kompletnie nie mam pojęcia jak z poprawnością rozwiązań. No nic, arkusz w sumie dość zwyczajny, taki jak poprzednie, nie trudniejszy nie łatwiejszy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dziesi%C4%99tny_system_liczbowy system dziesiętny to po prostu najzwyklejszy zapis liczby, taki jakim się posługujemy na co dzień. :)
tych liczb było 280. :) (np. 11111126, 11312112 lub 14311111 i ich kombinacje)
Matura nie była łatwa. Dużo trzeba było przy zadaniach myśleć i wpaść na parę mniej oczywistych rzeczy. Ale wydaje mi się, że poziomem była akurat taka, jaka powinna być rozszerzona matma. Nie była bardzo trudna.
U mnie jest ok, skopałem tylko ciągi w obliczeniach, ale 10/11 powinno być ok. Przykładałem dużą wagę do założeń, całkowitych k, sinusów należących od -1 do 1 itd., ale być może o czymś zapomniałem. myślę, że będzie jakoś między 80-90%
Krótko mówiąc, jestem zadowolony :)
Z tymi liczbami 8 cyfrowymi to ile miało wyjść, bo mi wyszło 448 i nie jestem pewny tego wyniku ^^
mnie wyszło 280, tak samo jak większości mojej klasy. Nie ma gwarancji, że to poprawny wynik, ale kolega, który wygrał w tym roku diamentowy indeks AGH ma to samo, może jest to jakiś wykładnik prawdy. ;D
Matura rozszerzona była dość trudna i taka właśnie miała być. Przynajmniej stanowiła jako takie wyzwanie. Liczę na ~60% :)
Cały mój matfiz też ma 280, więc raczej dobrze :) Generalnie była podejrzanie łatwa, chcieli chyba na haczyki połapać zamiast na brak ogólnych umiejętności.
poproszę o dopisanie do listy :)
drago14 - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
Piszę jutro rozszerzenie, a nie pamiętam jak pisać listy na podstawie. Ma ktoś jakieś sprawdzone stronki ze zdaniami typowymi dla listów?
jak ja mogłem źle rozłożyć te wzory vieta w czwartym..
myślę, że powyżej, że jakoś 70-80
Rozszerzenie nie było takie złe, na 80% liczę :P
Drago14 -> skopiuj całą listę do posta i się dopisz, ja już nie mogę edytować wątku. Po prostu ktoś, kto będzie robił następną część użyje tej z twoim nickiem. :)
1. NeroTFP - polski (R) // niemiecki (P) // matematyka (P)
2. Kazuya_3 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // niemiecki (P) // geografia (P)
3. sajes - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // geografia (R)
4. Majezon polski(P)// angielski(R?)// matematyka (R)// fizyka (R)
5. axel1 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // biologia (R) // chemia (R)
6. gracz12301 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // geografia (R)
7. mannan - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // WOS (P)
8. fajny Książę - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
9. Rares - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R) // informatyka (R)
10. Halfmaniac - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // geografia (R) // WOS (P)/(R)
11. PrzeEemek - polski (P) // angielski (R) // Matematyka (R) // ??
12. ser pleśniowy - polski (R) // angielski (P) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
13. ppaatt1 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // filozofia (P)
14. AdrianJ - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fizyka i astronomia (P)
15 Kandydat Na Szaleńca - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fiyka (R) // geografia (P) // biologia (R) // chemia (R) // łacina (P) // wiedza o tańcu (P)
16. Kosik - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
17. egzi9000 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // informatyka (P)
18. xkxtx - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R)
19. czekers - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R) // Geografia (R)
20. mackof - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // informatyka (R)
21. SILENTALTAIR - Polski (R) // Angielski (P) // MAtematyka (P) // Filozofia (R)
22. Siepet - Polski (P) // Angielski (R) // Matematyka (R)
23. Rod - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P)
24. lazurek polski(P)// angielski (R)// matematyka (R)// fizyka(R)
25. bogi1 - polski (P)// matematyka (P)// angielski (P i R)// WOS (P)
26. golmann - polski (P)// matematyka (P)//Angielski (P i R)// Geografia (R)
27. synoth - polski (P)// matematyka (R)// fizyka (R)// angielski (P)
28. drago14 - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
Cała klasa się uzbierała widzę. Jak tam Panowie przed fizyką? Też trzymacie kciuki o jak najmniej teorii?
To i ja się dopisze :)
1. NeroTFP - polski (R) // niemiecki (P) // matematyka (P)
2. Kazuya_3 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // niemiecki (P) // geografia (P)
3. sajes - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // geografia (R)
4. Majezon polski(P)// angielski(R?)// matematyka (R)// fizyka (R)
5. axel1 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // biologia (R) // chemia (R)
6. gracz12301 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // geografia (R)
7. mannan - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // WOS (P)
8. fajny Książę - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
9. Rares - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R) // informatyka (R)
10. Halfmaniac - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // geografia (R) // WOS (P)/(R)
11. PrzeEemek - polski (P) // angielski (R) // Matematyka (R) // ??
12. ser pleśniowy - polski (R) // angielski (P) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
13. ppaatt1 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // filozofia (P)
14. AdrianJ - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fizyka i astronomia (P)
15 Kandydat Na Szaleńca - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fiyka (R) // geografia (P) // biologia (R) // chemia (R) // łacina (P) // wiedza o tańcu (P)
16. Kosik - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
17. egzi9000 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // informatyka (P)
18. xkxtx - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R)
19. czekers - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R) // Geografia (R)
20. mackof - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // informatyka (R)
21. SILENTALTAIR - Polski (R) // Angielski (P) // MAtematyka (P) // Filozofia (R)
22. Siepet - Polski (P) // Angielski (R) // Matematyka (R)
23. Rod - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P)
24. lazurek polski(P)// angielski (R)// matematyka (R)// fizyka(R)
25. bogi1 - polski (P)// matematyka (P)// angielski (P i R)// WOS (P)
26. golmann - polski (P)// matematyka (P)//Angielski (P i R)// Geografia (R)
27. synoth - polski (P)// matematyka (R)// fizyka (R)// angielski (P)
28. drago14 - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
29. xNaruto - polski (P) // angielski (P/R) // matematyka (P)
Jakieś rady przed jutrzejszym angielskim? :)
powoli pojawiają się rozwiązania. jak na razie do 5. zadania mam wszystko dobrze oprócz tych ciągów. początek z układem równań mam taki sam, jednak coś pochrzaniłem w obliczeniach i wyszło mi zupełnie co innego. ale jakieś punkty pewnie za to będą.
u mnie połowa klasy twierdzi, że ma wszystkie zadania dobrze. pewnie wyniki tak, ale podejrzewam, że połowa się wyłożyła na nienapisaniu warunku o delcie w zadaniu z x^4+x^4 albo k należy do całkowitych w zadaniu z funkcjami trygonometrycznymi itd.
Pierwsze 4 dobrze, ale nie oszukujmy się, banalne były. W 5 niestety też coś pokręciłem, ale w ogóle w zapisie, także wątpię, czy chociaż 1 punkt dostanę ...
Dobrze, że chociaż początek dobrze, bo zdaję sobie sprawę, że z zadań 8, 9, 10 to maks 3 punkty wykręce za rysunki i jakieś podstawowe zapisy ;)
6 też dobrze na szczęście, czyli nie ma tragedii.
jestem bardzo zly na siebie, napisalem wszytsko w 1,5 h ale widzialem ze mam wiele dziwinych wynikow, szukalem bledow ale nie moglem znalezc ale tak to jest jak z -12 -16 wychodzi mi -38 i najgorsze ze w co drugim zadaniu taki blad, chyba sie potne zaraz
Znacie może jakieś trudne słówka opisujące np emocje albo coś co mozna wykorzystać w opowiadaniu?
Boże, dlaczego nie wpadłem na to, żeby w tym równaniu z cosinusem podstawić ; o
Normalnie takie zadania robiłem bez problemu, a na samej maturze taki fail ; e
Polski ustny 18/20. Czyli jest bardzo dobrze, ale mogłoby być lepiej. W gruncie rzeczy poległem na pytaniach, które były naprawdę konkretne. Spodziewałem się bardziej pytań odnośnie mojego punktu widzenia, a tu tak dałem się zaskoczyć. Niemniej jednak jest bardzo dobrze :)
Kurde a ja mam dopiero 24 polski ustny :/
Możecie ocenić taki przykładowy wstęp? Nie ma w nim błędów?
Once upon a time, when George was driving to the airport, he noticed that he left his luggage on the porch.
Jest tu ktoś kto zdaje WOS? :P Powtarzacie coś na pojutrze? Jakaś powtórka na pięć minut przed?
Tak ja zdaję wos. Tak naprawdę to mam jeszcze sporo do nauki, ale jeszzze troszkę czasu zostało :D
Powtarzam wszystko ale szczególnie unię, bo zdaje mi ise, że będzie :P
Kazuya-->To jak to będzie wg Ciebie?
Whatson - długo się uczyłeś tego ustnego? Bo mam bodajże we wtorek, a juwenalia się w piątek zaczynają.
Aha czyli jak jest zaprzeszły to past perfect używamy? Z gramatyki jestem noga niestety ;D
1. NeroTFP - polski (R) // niemiecki (P) // matematyka (P)
2. Kazuya_3 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // niemiecki (P) // geografia (P)
3. sajes - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // geografia (R)
4. Majezon polski(P)// angielski(R?)// matematyka (R)// fizyka (R)
5. axel1 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // biologia (R) // chemia (R)
6. gracz12301 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // geografia (R)
7. mannan - polski (P) // angielski (P) // matematyka (P) // WOS (P)
8. fajny Książę - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
9. Rares - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R) // informatyka (R)
10. Halfmaniac - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // geografia (R) // WOS (P)/(R)
11. PrzeEemek - polski (P) // angielski (R) // Matematyka (R) // ??
12. ser pleśniowy - polski (R) // angielski (P) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R)
13. ppaatt1 - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // filozofia (P)
14. AdrianJ - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fizyka i astronomia (P)
15 Kandydat Na Szaleńca - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // fiyka (R) // geografia (P) // biologia (R) // chemia (R) // łacina (P) // wiedza o tańcu (P)
16. Kosik - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
17. egzi9000 - polski (P) // angielski (P) // matematyka (R) // informatyka (P)
18. xkxtx - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R)
19. czekers - polski (P) // angielski (R) // matematyka (P) // historia (R) // WOS (R) // Geografia (R)
20. mackof - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // informatyka (R)
21. SILENTALTAIR - Polski (R) // Angielski (P) // MAtematyka (P) // Filozofia (R)
22. Siepet - Polski (P) // Angielski (R) // Matematyka (R)
23. Rod - polski (R) // angielski (R) // matematyka (P)
24. lazurek polski(P)// angielski (R)// matematyka (R)// fizyka(R)
25. bogi1 - polski (P)// matematyka (P)// angielski (P i R)// WOS (P)
26. golmann - polski (P)// matematyka (P)//Angielski (P i R)// Geografia (R)
27. synoth - polski (P)// matematyka (R)// fizyka (R)// angielski (P)
28. drago14 - polski (P) // angielski (R) // matematyka (R) // fizyka (R)
29. xNaruto - polski (P) // angielski (P/R) // matematyka (P)
30. dark5tu5 - polski (P) // matematyka (P/R) // angielski (P/R) // fizyka (P) // informatyka (R)
kubic<----W poniedziałek po raz pierwszy powiedziałem sobie prezentację. Nigdy jej nie pisałem, jedynie główne punkty, aby mówić własnymi słowami, a nie recytować. A więc poniedziałek, we wtorek przedstawiłem prezentację rodzicom, dzisiaj ze 3 razy sobie powtórzyłem i poleciałem. Zaskoczyli mnie pytaniami, a ja lałem wodę :) Ale nie jest tak źle.
Garret<-- tak. Coś miało miejsce w przeszłości przed innym wydarzeniem również przeszłym. Czyli z had + 3 form. verb albo +ed
Ktos wie? [65]
Jak już piszecie o tych prezentacjach to rozpiszcie se bardziej tzn. temat i jakie pytania wam do niego zadali.
Ja mam 3 lektury na prezentacje a nie przeczytałem ani jednej z nich....heh;) Będzie ciekawe.
A może macie jakiś zestaw przyimków i podobnych słów? Typu whenever, ahead, above itd.
kupi, misiek<--- Wybrałem temat: "Celem ludzkiego życia jest szczęście". Omówi literackie rozważania o szczęściu na podstawie wybranych przykładów literackich.
Miałem książki: "W pogoni za szczęściem" Chris Gardner i "Żywot człowieka poczciwego" M. Reja.
Pierwszą przeczytałem, drugiej nie. Teraz żałuję, że nie poświęciłem więcej czasu nad 'żywotem' i nad samą postacią Reja, gdyż pani z komisji zadała mi takie pytania:
1. Co charakterystycznego było dla epoki w której żył Rej, że postanowiłem wyjść ludziom na przeciw pisząc książkę o szczęściu? Lałem wodę, gdyż nie wiedziałem nawet, która to była epoka. Później okazało się, że renesans, więc wyjaśniłem, czym on był, również kim był człowiek renesansu.
Późniejsze pytania dotyczyły tego, co przysłania współcześnie żyjącym ludziom szczęście? Tutaj wspomniałem o pogoni za pieniądzem, nieustannej walce o lepsze jutro, dbanie o sprawy doczesne, które dotyczą tylko i wyłącznie mnie osobiście, przez co zapomina się o rodzinie i sprawach duchowych.
Przewinęła się również kwestia różnych filozofii. Niestety nie pomyślałem, aby je sobie przypomnieć. Niemniej pojawił się epikureizm, hedonizm. Wyjaśniałem powyższe pojęcia, po czym z mniejszym bądź większym uśmiechem wyszedłem z pokoju (sali).
Ja mam "Człowiek walczący ze złem". Połowa pracy jest o Lotr, ale co tam;) Reszta to kordian, zbrodnia i kara...przeczytam streszczenia i będzie dobrze...chyba.
To zależy. Jak się poszczęści to można trafić na łatwe pytania dotyczące punktu widzenia albo przeciwnie...
Ja mam "surrealizm a psychologia". Z samego założenia to przecież jest w 90% lanie wody, bo nikt nie jest w stanie zweryfikować moich słów. :) Parę filmów, parę książek, jeden obraz.
Mój nauczyciel mówił, żeby samemu manipulować rozmową i zadawanymi pytaniami. Używać terminów, ale ich nie wyjaśniać. Wspomnieć jakieś nazwisko, ale tylko wspomnieć. Tego typu zachowania przywołują często zainteresowanie komisji. I przede wszystkim nie dawać oznak tego, że nie wiemy o czym dokładnie mówimy.
Ja mam "surrealizm a psychologia".
to cie poniosło trochę...
BTW. [65] odejmują punkty za brak odpowiedzi?
A czy takie połączenie 3 idiomów jest poprawne, czy też lepiej napisać to innymi słowami?
He was over the moon, and he wanted to sang at the top of his voice, but he hold back in the nick of time.
IMO grafomania, zszedłbym trochę na ziemię :) no i "he wanted to sing" nie sang
Ja dzisiaj popołudniu miałem maturę ustną z polaka, ufff. Zdałem na 90%.
Kurde, nie wiem czy uczyć się tych nieregularnych czasowników. Część z nim umiem ze słuchu, ale nie wszystkie na pewno.
Ale co za dużo to nie zdrowo, lepiej popisać się skomplikowanymi i wyszukanymi strukturami gramatycznymi :P Strona bierna i wszystkie egzaminatorki Twoje
to cie poniosło trochę...
Jak podawałem swój temat rok temu już wtedy mogłem spokojnie prezentować go. Jak się człowiek czymś interesuje to jest mu o wiele łatwiej. :P
Muszę im puszczać piosenki jeśli mam w bibliografii? Najchętniej bym je tylko omówił, bo nie chce mi się pieprzyć z tym.
A ja prezentację mam w poniedziałek i jeszcze się do niej nie przygotowywałem :) Ale od jutra zaczynam :*
Mój temat to "Bohaterowie powieści kryminalnych i sposób ich ukazania". Moje książki to Najczarniejszy strach (Coben), Pięć małych świnek (Christie) oraz Głowa Minotaura (Krajewski). Prezentację napisałem w jakieś 1-2 godziny, a wszystkie książki przeczytałem. Z tego też względu, że uwielbiam czytać powieści tego gatunku, więc robiłem to z przyjemnością. Dlatego też bardzo fajnie je pamiętam :)
Z tą ostatnią w ogóle sa jaja, bo chyba będę upiększał. Ładniej chyba powiedzieć, że koleś zamordował dziewczynę, niż brutalnie ją zgwałcił i odgryzł jej kawałek twarzy :D
Muszę im puszczać piosenki jeśli mam w bibliografii? Najchętniej bym je tylko omówił, bo nie chce mi się pieprzyć z tym.
A zaznaczyłeś w materiałach dodatkowych (przy oddawaniu bibliografii) coś, z czego będziesz odtwarzał? :D
Garret Rendellson -> Co tak się spinasz z tego angielskiego cały czas? I tak niczego się już raczej nie nauczysz, a możesz jedynie sobie przypomnieć to, co już wiesz. Ciągle robisz raban o to, co powinieneś wiedzieć. Nie widziałeś nigdy arkusza maturalnego z angielskiego, nie pisałeś żadnej matury próbnej? Wątpię.
Rod-->Ponieważ chcę go dobrze zdać :P
fajny książę-->Trochę sporo tego :D Po prostu postaram się ich nie używać w wypracowaniu :P
Też chcę jak najlepiej zdać, ale bez przesady. Im więcej będziesz się uczyć na ostatnią chwilę, tym mniej zapamiętasz.
Swoją drogą, w co celujecie na studia? Co i jak wam się liczy, jak progi?
Ja mam ambicje na PW. Matma R i Fiza R *1 i angielski R *1/4. Progi w miarę przystępne, w ubiegłym roku największy był 170. Żebym tylko jeszcze umiał się na jakiś kierunek zdecydować... :( a Ty? Widzę, że przedmioty te same, więc pewnie też technicznie?
^^Angielski, UAM.
Angielski roz. 0,6
Polski roz. 0,2
Angielski ustny 0,2
Próg jakieś 80. Kiepsko to widzę.
Japonistyka albo politologia albo zobaczymy :D
Ogóleni Polski, Angielski i Wos
Na uj wszystko
Ja też PW, taki sam przelicznik. Celuję w EIiT czyli Elektronikę, Informatykę i Telekomunikację na wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych. Próg w zeszłym roku to jakieś 142 punkty, mam nadzieję, że dam radę. :D
Właśnie sprawdziłem, że może przyjęliby mnie na Astronomie na UAMie, aż się wznieciłem ;O
edit. Albo biofizykę molekularną, lub nanotechnologię, kurwa, pierdole angielski, zawsze chciałem być fizykiem!!!1
edit2. Archeologia też, będę polskim Indianom Dżonsem, woohoo!
Archeologia też, będę polskim Indianom Dżonsem, woohoo!
Nie śmiej się. :P Jeśli historia pójdzie mi w miarę dobrze to właśnie na archeo chcę iść. :P (ale bardziej Wawa/Kraków). Myślałem też o arabistyce, ale raz że to daje mi głównie język (którego się uczę i mam zamiar to kontynuować), dwa, że musiałbym bardzo dobrze maturę rozszerzoną z polaka napisać. (W Wawie ok 10 osób na miejsce rok temu było).
^Noja z japonistyki zrezygnowałem dlatego, też jakoś 10 osób na miejsce w Poznaniu.
A z tą Archeologią i inymi.. po prostu dziwi mnie jak mało to na UAMie popularne kierunki są, że nawet ja, jedynie z językami i podstawową geografią mógłbym się tam znaleźć ;O Ale nie powiem, o Astronomii/Astrofizyce zawsze marzyłem ;)
edit. Niemniej - idę spać - powodzenia jutro wszystkim, o 14 najważniejszy egzamin z serii :)
Filologia, najlepiej angielska lub niderlandzka, a jeśli nie to w dalszej kolejności inne, ale na pewno nie germańska/ukraińska/hiszpańska/francuska/indyjska.
Cholera, ja nie mam żadnych zainteresowań, żadnych pasji, wymarzonego kierunku studiów... chyba zostane panią z dziekanatu, mam wszelkie predyspozycje ;P
Ale z tymi przedmiotami które zdaję, najbardziej opłaca się na prawo iść, z tego chociaż jakaś kasa najprędzej będzie. Ale na prawo się nie dostanę, za słaby jestem :D Więc nie wiem co to ze mną będzie ;P
Ok, powodzenia wszystkim na angielskim. Oby było coś przyjemnego i fajnego do słuchania i żeby list nieformalny był. Będzie dobrze, mam nadzieje, mimo że boje się bardziej niż matmy (ale matma łatwa była, więc..).
Powodzenia wam. :]
ser pleśniowy - nie bój się, ja też nie mam pojęcia, co ze sobą zrobię po wakacjach:)
Jutro na rozszerzeniu są do wyboru wypracowania, tak? O ile mnie pamięć nie myli, to tak właśnie było na próbnej, a teraz chce się upewnić, co bym jutro się nie uczył np. jak pisać recenzje:D
Trudniejsze od próbnych ale nadal łatwe mi się wydaję, chociaż co do pierwszego słuchania nie jestem pewien odpowiedzi.
Właśnie wróciłem - teraz godzina nauki, jem, następna godzina, w samochód i na 14 na rozszerzony :)
Z postawy liczę 94-10%
Angielski banalny. Poniżej 90% nie będzie. A jak nie zrobiłem głupiego błędu przez nieuwagę to może nawet i 100%?
Ciekawe co dali na rozszerzenie. Już niedługo się przekonamy. :)
Oczekuję wyniku pow. 80%
Matura rzeczywiście prosta, aczkolwiek czegóż innego można się spodziewać na poziomie podstawowym. Na 7 matur, 5 jest już za mną. Ang ustny i geo, a więc lajcik :)
Słuchanie było dla mnie trochę niezrozumiałe, mam nadzieję że go nie zmaściłem. Reszta dość prosta, w liście musiałem wymyślać co jeszcze napisać żeby dojść do limitu :P
A zaznaczyłeś w materiałach dodatkowych (przy oddawaniu bibliografii) coś, z czego będziesz odtwarzał? :D
Jasne, że tak. Z resztą nawet babka mówiła, że jeśli nie napisałem tego to na luzie mogę sobie wnieść co chcę.
NO ja to tylko chce zdac i mam andzieje ze mi sie uda :p Wszystko zgapione od najlepszego ziomka z klasy, mielsmy taki sam zestaw, listy napislaem ale ile z tego bedzie % to nie mam pojecia.... mam jednak nadzieje na te 30 % :D
Ja pisałem nieformalny. Jestem w końcu absolwentem i kogo to obchodzi w jakich stosunkach jestem z byłym nauczycielem. Mam nadzieję, że można było pisać to na dwa sposoby :).
Ja pisałem taki "semi-formalny". Nie używałem jakiś wymyślnych zwrotów, ale starałem się pisać kulturalnie i z szacunkiem i imo będzie dobrze :P
Maturka nie była trudna, zaraz zobaczymy co na rozszerzeniu ^^
List do nauczyciela jest z założenia listem formalnym, ew. pół-formalnym. Nie sądzę, żeby styl nieformalny został tu uznany za poprawny. Zobaczymy jakie będzie uściślenie ze strony CKE.
Znaczy się, ja zacząłem zwrotem "Dear Mrs. Jones", ale później pisałem skrótowcami, lekko nieformalnymi zwrotami, ale nie od razu, jak do starego kumpla, z którym opróżniliśmy już niezliczoną ilość flaszek. Zakończyłem zwrotem "best wishes". Mam nadzieję, że to uznają.
Ja napisałem na początku "Dear mr Smith"(nie wiem czy nie trzeba było dać kropki przed mr :E) i na końcu też napisałem "best wishes" i uważam, że napisałem całkiem poprawnie ;p
List mogli inny dać, bo jakoś tak średnio mi poszło (właściwie nie wiedziałem, czy formalny to ma być czy nie - pisałem formalny..).
Reszta. W miarę ok. Zobaczymy jak to będzie.