Ciekawe jak bedzie wygladac oprawa wizualna. Wysoka rozdzielczosc + lepsza plynnosc w jaskiniach - hmmm moze byc fajnie :))
@Amiga4ever
mnie bardziej ciekawi sterowanie bo grajac na padzie trzeba lokowac sie na przeciwnikow co czesto powodowalo to ze chcac, nie chca odwracalismy sie do niektorych plecami czy bokiem a wtedy nici z bloku. sterujac myszka i klawiatura mozliwe jest chodzenie we wszytkich kierunkach ciagle patrzac tam gdzie skierowana jest myszka a to znacznie ulatwi walke - mam taka nadzieje. do tego celowanie z luku stanie sie znacznie wygodniejsze. lepsza oprawa a przede wszystkim lepsza plynnosc w niektorych miejscach to rzecz niemal pewna. teraz zastanawiam sie czy nie poczekac na wersje PC i zawiesic definitywnie moja przygode na konsoli, do ktorej mialem zamiar wrocic po skonczeniu kilku tytulow.
Ja tam sie ciesze ze jednak nie kupilem na ps3 :) kolejny "exclusive" w ktory bede mogl zagrac na mojej ulubionej platformie :)
Obawiam się, że "multi" na PC nie będzie miał racji bytu...Pewnie na drugi dzień po premierze będzie pełno gości z lvl 700+
Szansa jest ze gra bedzie steamworks to moze to ograniczy zapedy oszustow. Szkoda by bylo zeby zniszczyli cos tak unikatowego.
, a co z Demon's Souls ? ; >
Jako PS3 exclusive raczej sie nie pojawi na PC. Kto chce pograc w pierwsza czesc (ktora nie jest ani gorsza, ani lepsza od 'dwojki' - choc de facto laczy je tylko poziom trudnosci, ogolny zamysl gry i czesc dzwiekow ;), wiec jest li tylko duchowym nastepca, bo fabula w zadnym momencie sie nie laczy) to musi zaopatrzyc sie w Playstation
[2]
To co piszesz nie jest prawda, ale tlumaczyc mi sie nie chce. WSAD+mysz (pomijajac walke z luku) jest mniej precyzyjna niz 2x analog i nie pozwala na wykonanie pewnych manewrow. Jak chcesz poszukaj sobie postow na reddicie.
[4]
I co z tego? Jakbys wiedzial w jaki sposob dziala multi domyslilbys sie, ze te lvl700+ nie spotkaja nawet lvl500. Jedyna mozliwosc aby lvl700 spotkal lvl50-100 to covenanty a nikt nie zmusza graczy aby w nich siedziec. Jesli chcesz platynowac (czy zdobyc trofiki, whatever) mozesz zebrac potrzebne przedmioty wczesniej i wskoczyc do covenanta tylko na czas oddawania itemow.
Bardziej balbym sie zwyklych cheatow jak niesmiertelnosc/niewidzialnosc i inne gowna znane z FPSow.
[9]
jak mozesz kupuj na PS3. pad+istniejace duze community pozwala na swietna zabawe. A jak bedzie z community na PC to jeszcze nie wiadomo.
Niech zrobią ją na PC, niech się sprzeda. Będzie dowód że gry trudne i rozbudowane też się sprzedają na PC. A nie samo przechodzące się.
Wreszcie konkurencja dla antycznego wręcz Severance.
jak mozesz kupuj na PS3. pad+istniejace duze community pozwala na swietna zabawe. A jak bedzie z community na PC to jeszcze nie wiadomo.
Czego by nie mowic o pecetowcach to jednak o community bym sie nie martwil :)
Nom, podobnie jak na Xboxie communities zawsze sa wieksze i bardziej zgrane niz na PS3, si? I dlatego tez community Dark Souls na X jest tak cieniutkie, ze sporo osob przesiadlo sie na PS3...
Tzw. case-to-case basis a nie ogolne spojrzenie na sprawe prosze. A cos co istnieje zawsze bedzie lepsze od czegos co w tej chwili... well... nie ma.
Asmodeusz
"WSAD+mysz (pomijajac walke z luku) jest mniej precyzyjna niz 2x analog"
Wydaje się jednak że dla większości mogących porównać, to przewaga pada nad myszą jest nieprawdą;)
PS Jak dla mnie, brak drugiego analogowego sterownika w przypadku korzystania z WASD, jest z nawiązką rekompensowany precyzją myszy, nieskończenie większą niż dowolna gałeczka analoga.
[15]
Nie mam ochoty tlumaczyc PC-fanbojom roznicy, jest to strata czasu. Idz na reddit, wyszukaj sobie "dark souls" w /r/Games i poczytaj. W skrocie: nie masz pojecia, calkiem mozliwe, ze nie grales w Dark Souls i nie wiesz na czym polega walka w tej grze. Precyzje myszy mozesz sobie wsadzic gdzies przy wykonywaniu niektorych manewrow, co na reddicie jest ladnie pokazane wlacznie z linkami z youtube'a.
Zreszta, tu masz jeden z (wielu) linkow na ten temat:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/qb51t/why_do_so_many_complain_about_dark_souls_controls/
PC-boy powtarzajacy te bzdety, ktore mowisz w tej chwili. W tym topicu akurat linkow do YT nie ma, zeby je znalesc musisz poszukac pozostalych z tego dnia (+-5 dni).
Asmodeusz - a może to Ty nie rozumiesz czegoś? Piszesz, że nie da się zrobić jakichś manewrów bez pada.
A ja sądzę (owszem mam Dark Souls i dużo w niego grałem) bez kłopotu można grę zrobić WSAD i mysz.
\Wychodzisz z założenia, że 2 gały > WSAD+mysz. Tyle, że kiedy Street Fighter 4 wychodził, wszysyc mówili (konsolowcy oczywiście), "po o im to na PC, skoro na klawie nawet najprostszego ciosu nie da się zrobić, trza mieć pada/sticka". Ja akurat SF4 tylko na PC klupałem, nie dorobiłem się wersji konsolowej i nie miałem problemu z grą na klawiaturze.
Pamiętasz też tą "aferkę" jak PCtowcy jechali po portach Onimushy i Devila 3? Mimo wszystko Ci co się przyzwyczaili do sterowania grali jakby mieli pady w ręku.
Tu będzie to samo. WSZYSTKO będzie można zrobić bez pada za pomocą klawy i mychy. W dodatku wątpię by twórcy też usunęli wsparcie do pada, którego ma pewnie 80% jak nie więcej PCtowców. W tych czasach tyle gier na PC ma wsparcie do pada, że ludzie kupowali je choćby do PESa/Fify i mogą je teraz wykorzystać nie tylko do gier sportowych.
[17]
Odsylam do [16], ponowna dyskusja na ten sam temat jest bezcelowa.
Nie musisz mnie odsyłać, bo ja jestem pewny, ze wszystko da się zrobić na wsad+mysz jak na padzie. Grałem w tą grę i nie mam klapek na oczach jak niektórzy negujący możliwość grania w to na klawie i myszy konsolowcy.
To przypomina to co PCtowcy mówią o padzie i FPSach.
Widzisz - ja nie neguje mozliwosci, ot stwierdzam JEDYNIE ze WSAD+mysz nigdy nie da ci takiej dokladnosci jak 2x analog chociazby w ruchu postaci w jedna strone i patrzeniu w druga. Przyklad? Zobacz post [15]. Ja mowie ze "prawdziwy rosol jest tylko z kury" a on mowi ze "a nie bo barszcz jest lepszy". Tak wyglada dyskusja na temat sterowania z PC-boyami. Nie potrafia nawet przeczytac mojego posta i juz palce swierzbia aby kliknac "opublikuj swoja odpowiedz". Dlatego dyskutowac nie zamierzam - dalem linka, poczytac sobie moga, moga sobie tam pokomentowac. Nie chca? Czyli nie maja racji. Q.E.D.
I przy okazji ty zrobiles to samo:
Piszesz, że nie da się zrobić jakichś manewrów bez pada.
W podanym linku masz przyklad manewru, ktorego nie da sie wykonac WSAD+mysz. Proste zadanie: CIĄGLE patrzac sie na wprost (na przeciwnika), wykonujesz turlanie sie pod katem 115stopni (czyli po skosie do tylu). ma byc to dokladnie 115 stopni. 90 Stopni zablokuje cie na kolumnie, 125stopni jest za daleko i spadniesz w przepasc. Przeciwnik ma szybki atak i odwrocenie wzroku chociazby na chwile spowoduje, ze zostaniesz skasowany.
I teraz kontynuacja:
A ja sądzę (owszem mam Dark Souls i dużo w niego grałem) bez kłopotu można grę zrobić WSAD i mysz.
Co ma piernik do wiatraka? Oba zdania ktore zacytowalem nie maja ze soba nic wspolnego, drugie nie wynika z pierwszego. Zarowno mozliwe jest zrobienie sterowania "WSAD i mysz" jak i istnienie manewrow ktorych nie wykonasz na tym sterowaniu. Wszyscy kloca sie ze mna o to, ze OBA ZDANIA sa prawdziwe. Wiec?
Jak widac dyskusja jak z fanatykami. Nie chodzi tu nawet o przekonywanie kogokolwiek do czegokolwiek tylko o to, ze jedna strona nie wogole nie czyta tego co napisalem. Strata czasu i tyle. Wiec z mojej strony jest to EOT, jak ktos chce udowodnic swoja racje proponuje reddit. tam maja wiecej czasu na uzeranie sie z trollami (chociaz predzej poleci downvote i troll pojdzie wpizdu).
IMO, ogólnie w grach można wytrzymać z WSAD+mysz. Ale Dark Souls nie zostało zaprojektowane z myślą o tym rodzaju kontroli i NIGDY nie zadziała - chyba że przeprojektują całą mechanikę walki. W DS trzeba trzymać gardę, czasami parować, odskakiwać precyzyjnie w boki, do tyłu etc.
Konia z rzędem temu, kto potrafi jednocześnie wykonać precyzyjnie ruch myszą do siebie, naciskając prawy klawisz myszy do parowania i np spację do skoku. I powtórzyć 3 takie ruchy w ciągu 5 sekund.
Powodzenia :)
"To przypomina to co PCtowcy mówią o padzie i FPSach."
Czuje się nieformalnie wywołany do tablicy.
I powiem tyle, tak jak raz Lordareon zrobił porównanie gry w Killzone 3 na padzie i z Playstation move:
Gra na padzie - gorsze celowanie,lepszy obrót,
Playstation move - duzo lepsze i precyzyjniejsze sterowanie, wyraźnie gorszy obrót.
Pecet (klawiatura + mysz) łączy najlepsze rzeczy z obydwóch kontrolerów,czyli możliwie najlepszy obrót i najbardziej precyzyjne celowanie :)
Nikt nigdy twierdził, że na padzie nie da się grać w FPS, oczywiście, że się da, tak samo jak da się grać w Super Meat Boy na klawiaturze, sam tak grałem, problemy zaczynają się na wyższym poziomie zaawansowania ( w tym przypadku na późniejszych levelach) których na klawiaturze się przejść prawie nie da, tak samo tutaj, do niezobowiązującej gry ok, ale jak chce się grać naprawdę dobrze... Zresztą nowy Counter strike miał być multiplatformowy, tak twierdzili jeszcze w listopadzie, po niby testach z kompatybilnością patchy się wycofali z tego pomysłu... kompatybilność patchy, tia...
W tym przypadku ciężko stwierdzić, tak naprawdę na pececie dobrze bez sprzecznie się gra w RTS,FPS - przy nie rts maks gdzie sterowanie jest WSAD,myszka lewy/prawy przycisk i n.p conajwyżej e,f (akcja), ctrl (kucanie),z (padnięcie), jak się pojawiają inne manewry to zaczynają się spore problemy, który w tak trudnej grze, może ją sporo jeszcze bardziej utrudniać... sam w to nie grałem więc niewiem, lecz na pecetach sprzedają gry, w które raczej nie ma po co grać na myszce i klawiaturze i jakoś nigdy nie słyszałem jęczenia na problemy z sterowaniem... Zapewne dlatego, jak już było napisane, że raczej każdy ma jakiegoś pada :)
A to, że to będzie Steamworks to prawie pewne , no chyba, że zrobią exclusive na super platformę Origin (on tam ma w ogóle jakiegoś Antycheata w takim stylu?), bo innej możliwości, to raczej nie ma...
Hosti - w DS się praktycznie nie celuje.
problemy zaczynają się na wyższym poziomie zaawansowania ( w tym przypadku na późniejszych levelach) których na klawiaturze się przejść prawie nie da, tak samo tutaj, do niezobowiązującej gry ok, ale jak chce się grać naprawdę dobrze...
I tak to podsumujmy. Dobrze ujęte. Do niezobowiązującej gry OK. Jeżeli będą chcieli cokolwiek poprawić, muszą zmienić mechanikę. A wtedy mogą wszystko sp....dolić.
Hosti - wydanie jednego patcha na konsole kosztuje 40k zielonych. Wydanie go na Steam kosztuje Valve 0 zielonych. Poprawek będzie z pewnością sporo. Kalkulacja jest prosta.
Z samego Dark Souls na PC bardzo się cieszę, jednak nie będę go nawet uruchamiał bez uprzedniego podłączenia pada do peceta.
albz74 - w całym 2 i 3 akapicie nie odnosiłem się do sterowania w DS, tylko do sterowania FPS na padzie,dopiero w 4 odnosiłem się do Darksouls, od "W tym przypadku"...
EDIT.
Tak (apropo patchy na konsolach), odnosi się to też do pieniędzy, lecz wątpię, aby był to jedyny czynnik, został on tylko wystawiony na publiczne zobaczenie ;)
[22]
Zresztą nowy Counter strike miał być multiplatformowy, tak twierdzili jeszcze w listopadzie, po niby testach z kompatybilnością patchy się wycofali z tego pomysłu... kompatybilność patchy, tia...
Z tego co slyszalem to problem byl z czestotliwoscia wprowadzania patchy na konsolach. Na PC mozesz wydawac mini-patche 5x dziennie i kazdy bez problemu bedzie aktualizowal a na konsolach niby jest z tym ciut wiecej pieprzenia sie - stad nie ma tony mini łatek a raczej sa wieksze raz na jakis czas.
Ah widze ze aope lepiej zorientowany :) Czyli jednak ostatecznie wszystko rozchodzi sie o $$$
Pada mam do PC podłaczonego (tego xboksowego). Jak gra wychodzi na PC to wolę na PC grać, lepsza plynnosc, rozdzielczosc, sterowanie tez sobie przetestuje (czym lepiej - mysza czy padem).
Oglądałem gameplay tego czegoś i jak dla mnie to jest crap gorszy od pierwszego Gothica (a o takim Oblivionie czy Skyrimie nawet nie wspomnę).
Konia z rzędem temu, kto potrafi jednocześnie wykonać precyzyjnie ruch myszą do siebie, naciskając prawy klawisz myszy do parowania i np spację do skoku. I powtórzyć 3 takie ruchy w ciągu 5 sekund.
Faktycznie poziom hard. No cóż nie każdy jest stoworzony do grania multi.
Asmodeusz -> Daj sobie spokoj z dyskusjami z pcboyami. Posmiejesz sie jak beda powstawac watki dot. "Spadania z klifow podczas proby przefilkowania za plecy jakiegos przeciwnika czy podczas proby ominiecia ataku" oraz jakie to sterowanie jest "konsolowe i beee".
Edit:
Dalej jestem zdania, że nie ma w tej grze manewrów których nie dało by się zrobić na wsadzie z myszą.
No to sie dowiesz jak zagrasz, ze bedziesz miec jeszcze ciezej :)
Blackthorn - mam nadzieję, że nie kierujesz tego do mnie, bo byś się lekko skompromitował :) PCtowcem nie jestem, prędzej nazwij mnie konsolowcem, bo to na konsolach gram najczęściej, ale mam po prostu zdanie takie jakie mam.
To byla raczej skierowane do wszystkich o ktorych opisalem, a przez sformuowanie "pcboy" powinienes wiedziec dokladnie o jaki typ "gracza" chodzi :)
Poza tym trwajaca dyskusja dotyczy sie tylko i wylacznie Dark Souls,a przy tej grze tworcy maja bardzo ciezki orzech do zgryzienia(na analogu masz wiecej kierunkow w ktorych moze sie poruszyc postac, a na WSAD masz tylko 8, wiec miejscami moze byc naprawde ciezko).
Czyli jednak ostatecznie wszystko rozchodzi sie o $$$
Jak zawsze :)
W ME i Dead Space na PC też się da grac, jednak wszyscy jęczą że bez pada ani rusz. I tutaj sympatyzuję się z aope.
Co prawda gra będzie wyglądać brzydko, ze wskazaniem na bardzo brzydko ze względu na sztuczki użyte w konsolach (płaskie, dosłownie !! drzewa, przed Sen's Fortress drzewa są 2D i obracają się tak żeby być zawsze frontem do gracza) ale jeżeli będzie wsparcie pada - wchodzę.
[30] Dziękuje. Przecież gameplay jak sama nazwa wskazuje nie jest najlepszym sposobem przedstawienia gry.
Najlepsza jest twoim zdaniem recenzja w piśmie lub portalu utrzymywanym przez reklamodawców.
Asmodeusz i inni - na wstępie sobie coś wyjaśnijmy :)
Ja sam uważam, że lepiej w to grać na padzie :)
A teraz wracajac do jednej rzeczy. Wiem o co Ci chodzi, ale czy nie zapomniałeś o jednej rzeczy?
Wprawa jaką mają PCtowcy w graniu za pomocą WSAD + mysz jest raczej wysoka. Piszesz, że chwilowe obrócenie się to już zgon, ale co jak osoba zrobi lekki manewr myszką, żeby właśnie zrobić unik jaki trzeba zrobić?
Dalej jestem zdania, że nie ma w tej grze manewrów których nie dało by się zrobić na wsadzie z myszą.
Blackthorn - mam nadzieję, że nie kierujesz tego do mnie, bo byś się lekko skompromitował :) PCtowcem nie jestem, prędzej nazwij mnie konsolowcem, bo to na konsolach gram najczęściej, ale mam po prostu zdanie takie jakie mam.
W ME i Dead Space na PC też się da grac
Znaczy to ME mam tłumaczyć jako Mass Effect czy Mirror's Edge? :D
Będzie kupa śmiechu na forach tak jak już wspomniał Blackthorn, w końcu dla wielu nawet przejście prologu w Wiedźminie 2 było wieelkim wyzwaniem. ;)
[33]
Tak, bo nigdy nie gralem na PC. I nie gram. Wogole. nu-uh. nie potrafie... Tak wiec nie mam zielonego pojecia. Lata spedzone w CSie, Q, MW czy battlefieldach to tylko kazualowe granie gdzie przypadkiem bylem na topie.
Cos jeszcze?
A jak chcesz przyklad kiedy WSAD ssie fiuta w porownaniu do analoga prosze bardzo. Realm of the Mad God, prosta flashowa gierka (byl z niej gameplay niedawno). Chetnie zobacze jak unikasz ataki 5-10 bogów naraz. Ew. produkcja zwana Ikaruga. Mniej-wiecej to samo tylko ze latwiej.
EDIT: male wyjasnienie - ROTMG jedynie pokaze dlaczego WSAD jest niewystarczajace, gdyz niestety nie ma on natywnej obslugi pada. Jest mozliwosc zmapowania klawiszy, ale to nadal jest zwykle 8miokierunkowe WSAD pod analogiem.
To ci dopiero sensacja Pad bardziej precyzjny od myszki... chlopie zejdz na ziemie :) jedynie w co rzeczywiscie wole grac na padzie to Fifa w reszte gier albo mi bez roznicy albo zdecydowanie wole myszke + klawe ( FPS + pad = SUX! ) :P
@down to bylo odniesienie do postu nr 10. nie mam czasu czytac calej gadki
W realm postacia sterujesz WSAD a nie myszka - myszka celujesz ataki. Zagraj zamiast pieprzyc bez sensu, mkay?
Anyways na tym koncze, bo widze ze znowu trolle-kretynki zaczynaja sie schodzic (zreszta chyba wlasnie wracaja z gimnazjum). Have fun, a ja i tak bede smial sie ostatni :)
To ci dopiero sensacja Pad bardziej precyzjny od myszki... chlopie zejdz na ziemie :)
Skoro uwazasz ze jestes na ziemi, to wskocz na jakis kurs czytania ze zrozumieniem. Dyskusja toczy sie o Dark Souls, gdzie CELOWANIE jest sprowadzone do minimum, a najwazniejsza jest KONTROLA nad postacia.
Anyways na tym koncze, bo widze ze znowu trolle-kretynki zaczynaja sie schodzic (zreszta chyba wlasnie wracaja z gimnazjum). Have fun, a ja i tak bede smial sie ostatni :)
Przeciez to jest ELYTA, napewno wracaja z jakiegos "znanego nie licznym, ultra tajnego hardcorowego turnieju gamingowego, przeznaczonym tylko dla najlepszych z najlepszych" :)
Ja sie po prostu ciesze, ze DS wyjdzie na pcta!
Bo jest z czego. Gierka jest naprawde bardzo dobra i szkoda tylko, ze tak malo tego typu gier wychodzi.
w końcu dla wielu nawet przejście prologu w Wiedźminie 2 było wieelkim wyzwaniem. ;)
I wcale się nie dziwię, przy framerate oscylującym w okolicach 10 (podziemia) albo trochę tylko lepiej przy smoku.
Błędy przy tworzeniu mechaniki. Dla mnie walka w pierwszym wieśku była lepiej zaprojektowana niż w drugim, ale obu daleko do Soulsów
Asmodeusz na razie tylko gdybamy, ale Ci sie wydaje, ze Twoja racja jest o wieeeeeeeeeeele lepsza :)
Ja sie po prostu ciesze, ze DS wyjdzie na pcta!
Ja gram na PC bo mi wygodniej i czuję większą kontrolę nad grą ale nie twierdzę,
że na padzie nie da się wygodnie grać ale jak ktoś mówi, że są manewry które
nie da się wykonać klawiaturą i myszką to sorry - pierdolicie Hipolicie.
Wszystko jest możliwe do wykonania.
Jeszcze się nie pojawiła taka gra na PC w którą grałem i żebym miał jakiekolwiek
problemy z opanowaniem skomplikowanego sterowania. Tak że nie uogólniaj może.
Sam miałem przez jakiś czas czarnulkę i grałem na niej np. w AC2 której klawiszologia
jest moim zdaniem dosyć rozbudowana i po ograniu stwierdziłem uroczyście że na PC
grało mi się przyjemniej. Więc proszę fachowców nie uogólniać ani nie szufladkować.
Komuś gra się wygodniej na PC i czuje lepszą kontrolę - zgoda. A komu na padzie - również zgoda.
Co do DS na PC to świetna wiadomość i tyle. Takich gier jest w dzisiejszych czasach za mało.
Jeśli ta gra rzeczywiście ukarze się na blaszakach to zagram, a jak na razie wracam do Efektu Masy :)
Mam nadzieję, że przy okazji zapowiedzą jakiś dodatek dla wszystkich platform, nowe podziemia, bossowie, zbroje... :)
Panowie,
To nie oto chodzi , czy da się, czy nie da. Bo wiadomo, że się da.
Tylko że, uwzględniając nawet AC, Soulsy są pierwszą grą od wielu lat, która miejscami wymaga precyzji platformówek późnych lat '80. Więc nawet takie niuanse jak to że kciuk szybciej reaguje niż wskazujący (używane do uników i skakania) będą miały znaczenie.
Na pewno da się jakoś przetransformować mechanikę, ale z utratą feelingu z konsol. Co dla mnie akurat może oznaczać, że gra mi się totalnie na PC nie spodoba.
Jezusie Świebodziński, gra jeszcze NIE wyszła, nic o niej nie wiadomo, nie wiadomo jak wyglądać ma sterowanie, a wy już plujecie, że jest na PC zjebane. No litości... kto tu jest fanbojem?
To jakbym ja już mówił, że gra jest zabugowana i fatalnie zoptymalizowana... jeszcze rozumiem PO premierze, ale nawet gra nie jest do końca ogłoszona, a już co niektórzy hejting rozpoczęli. Bardziej was chyba boli, że ex konsolowy wyszedł na PC - bo innego wytłumaczenia nie widzę.
"Mam nadzieję, że przy okazji zapowiedzą jakiś dodatek dla wszystkich platform, nowe podziemia, bossowie, zbroje... :)"
To by się zgadzało z trendem, że na PC wychodzą kompletne edycje :)
"To by sie zgadzalo z trendem, ze na PC wychodza kompletne edycje :)"
... dzieki czemu zatwardziali pecetowcy wreszcie moga poznac fajne gry, rok po tym, jak wszyscy inni juz dawno je przeszli, i graja w nastepne.
Asmodeusz - Co do ROTMG: Chetnie zobacze jak unikasz ataki 5-10 bogów naraz. Ew. produkcja zwana Ikaruga. Mniej-wiecej to samo tylko ze latwiej.
A co w tym trudnego O_O Już na początku były komnaty w które wbiegałem a były pełne przeciwników. Wystarczyło, że celowałem i omijałem wszystko co we mnie leciało. W ogóle nie miałem kłopotu ze WSADem.
Co do Ikarugi. Nie pamiętam do końca, ale jak grałem w to kiedyś na Dreamcascie, to raczej nie było więcej niż 8 kierunków. Czyli tylu ile daje WSAD.Mogłeś se odchylać gałkę nawet na 70stopni nic to nie dawało.
http://www.youtube.com/watch?v=EGNSdcy-apU - Ikuraga, jak dla mnie tylko 8 kierunków, WSAD jak najbardziej się do gry nadaje.
Tak, bo nigdy nie gralem na PC. I nie gram. Wogole. nu-uh. nie potrafie... Tak wiec nie mam zielonego pojecia. Lata spedzone w CSie, Q, MW czy battlefieldach to tylko kazualowe granie gdzie przypadkiem bylem na topie.
Frustrat? Czy ja do cholery mówiłem, żeś nigdy nie grał na PC?
Znów to napiszę. Na razie nie napisałeś NIC co by przemawiało za tym, że na WSAD+mysz nie dało by się w to grac. Jedynie jest tutaj opcja, graj na klawie, jak masz pada do wyboru, bierz to drugie.
wysiak - teraz szybciutko podaj gry z tej generacji na które PCtowcy musieli czekać więcej niż rok. Będzie to więcej niż wszystkie palce u jednej ręki? GTA4, prawdopodobnie Dark Souls, Alan Wake... co jeszcze?
Co więcej całkowicie pomijasz fakt, że konsolowcy tracą masę dobrych i bardzo dobrych gier które wychodzą TYLKO na PC :)
Tak wiec nie martw się o to czy PCtowcy mogą poznać dobre gry, bo maja miesięcznie kilka dobrych gier tak jak konsolowcy.
"... dzieki czemu zatwardziali pecetowcy wreszcie moga poznac fajne gry, rok po tym, jak wszyscy inni juz dawno je przeszli, i graja w nastepne."
Oj tam, ja na PS3 większość gier i tak kupuję długo po premierze, czasami nawet po wersji PC, jak z asasynami :) Właśnie muszę nadrobić Dark Souls wreszcie :P
zaciekawilo mnie tylko jak bedzie wygladalo sterowanie a tu wpadlo 2 gosci, zaczeli wyzywac reszte i glosic swoje racje w stylu "moja racja jest najmojsza" a gra nawet sie nie ukazala. ba nawet nie zostala ogloszona. moze byc tak ze pad bedzie jednak lepszy do tej gry bo przeciez projektowana byla z mysla o konsolach i tylko o nich. z drugiej strony okazac sie moze ze drobne zmiany w mechanice i dostosowanie sterowania do myszki i klawiatury sprawi ze bedzie sie tym duetem gralo lepiej. no ale nie wspomniani juz panowie stwierdzili na wstepie ze bedzie do dupy i koniec. jak bedzie to sie dopiero okaze ale jestem podobnego zdania co reszta - nie ma takich manewrow na padzie, ktorych nie da sie wykonac na M&K. moze beda trudniejsze ale na pewno do wykonania. predzej doszukalbym sie niemozliwych lub bardzo trudnych manewrow w druga strone.
Gram w DS na PS3, ale szczerze mówiąc nie widzę akurat w tej grze jakiejś szczególnej przewagi pada nad WSAD + mysz. Wręcz przeciwnie, uważam, ze ten ostatni konfig doskonale się sprawdzi. Opieram opinię głównie na pamiętnym Blade of Darkness, które w mojej opinii miało bardziej zaawansowany system walki niż DS, a na klawie + mysz grało się znakomicie.
Trochę w tym wątku niektórzy za bardzo plują jadem, coby nie napisać, że zioną chamem w stosunku do innych.
Biorę na bank (grafika mnie wali, ale w wersjach konsolowych, w niektórych lokacjach framerate ostro leci na pysk, dlatego wstrzymalem się z kupnem wersji iksowej). Jeszcze tylko proszę o 100% support pada (czuję że na K+M może być lekka kiła, biorąc pod uwagę to co wypisują ludzie na reddicie) i już jesteśmy w domu :) No i przydałoby się żeby jeszcze multi nie poległ zbyt szybko w starciu z cziterami. No i trzecie życzenie - żeby to był przynajmniej przyzwoity port. No, to chyba tyle :)
Zabierzcie mi stąd tych "ekspertów" co twierdzą, że pad jest lepszy niż klawa + mysz.
A na Dark Souls na PC czekam.
W grach tego typu pad jest lepszy :)
Na grę czekam, ale zawita u mnie na PS3. Brak zmartwień czy pójdzie czy też nie. Fakt iż zapłacę pewnie więcej niż na PC, ale damy rade.
Haha, rozwala mnie ta krucjata Asmodeusza przeciw "fanBoyom" i próby udowodnienia, że pad jest lepszy od myszki i jego posty na pół strony. A jak któryś się nie zgodzi = fanboy! Zauważcie to, określił już tak pierwszego gościa co napisał, że fajniej się będzie grało na klawie. Co za koleś. Ja, mimo, że tu sie mało co udzielam na tym forum też zostałem już Fanboyem, a także trolliczkiem-bełkociczkiem i jestem z tego dumny. :P
Stary, odejdz od tej swojej konsoli czasem, a nie próbujesz udowodnić, że unik przeciwko 45-levelowemu pająkowi atakującym szczękoczułką pod kątem 40 stopni, z kilfem na platformie 5 metrów po lewej będzie na padzie możliwy, a na klawie i myszy nie. Zaraz znowu złapiesz nerd rage, więc idź na jakies piwo ze znajomymi, wyjdź gdzieś.
A ja uważam, że na klawie będzie sie gralo lepiej, bo prawie w każda gre typu FPP/TPP/RPG/RTS/ Przygodowa/Taktyczna/Ekonomiczna/Strategiczna na klawie i myszy gra się lepiej. Chyba, że zwala konwersję, ale mam nadzieję, że tak się nie stanie i poważnie do niej podejdą i wprowadzą kilka rzeczy przyjazdnych PC i tak dalej i tak dalej, jak to mówił Klaudiusz ustami niewątpliwie fenomenalnego Dereka Jacobiego, którego wręcz uwielbiam.
Byłoby zajebiście, od dawna chciałem w to zagrać, ale jakoś nie mogę nazbierać na egzemplarz na X360, więc prędzej chyba doczekam się wersji PCtowej :P Oby tylko konwersja była grywalna bez pada.
Alez macie problem. Jesli producent zoptymalizuje sterowanie tylko pod pada, to podlacze do PieCa pada...
gra nie jest az taka trudna gralem chwile u kolegi , on mi podpowiadal i troszke pogralem, musze przyznac ze przyjemnie sie gra
Oho, Asmodeusz - naczelny fanboy PS3 już musiał się wpier*olić do wątku i siać zamęt jakie to wsad+mysz jest nieprecyzyjne....Nie mogę z gościa, to jest twoja życiowa misja i powołanie?
Jeszcze śmiesz nazywać ludzi wypowiadających się tutaj "fanboyami PC"...To tak jakby przebrać się w strój Lecha Poznań od stóp do głów, jechać do Łodzi i mieć pretensje, że się dostał wpie*dol i, że tam nikt nie lubi Lecha...
O, patrzcie jak sie gimbusy pieklą. Przepowiedziane w [37] :D
No gimnazjum to dobre pare lat temu skończyłem ale trolluj dalej...
Co więcej całkowicie pomijasz fakt, że konsolowcy tracą masę dobrych i bardzo dobrych gier które wychodzą TYLKO na PC :)
Myślę, że jednak pecetowcy tracą więcej tych dobrych gier ;]
A ja uważam, że na klawie będzie sie gralo lepiej, bo prawie w każda gre typu FPP/TPP/RPG/RTS/ Przygodowa/Taktyczna/Ekonomiczna/Strategiczna
Kochani, to PRZY-ZWY-CZA-JE-NIE ;] Ja zaczynałem od grania na konsolach, czyli grałem padem. Kiedyś usiadłem do fps'a na pc. No ni ch*ja nie mogłem trafić ;] Po godzinie mordęgi odpaliłem chyba Black'a na ps2 i byłem w domu ;]
Ja tam wole grac na konsoli, komputer do gier po prostu już jakoś mi nie pasuje. No i prawda że na padzie gra się trudniej w gry typu fps ale czy widzieliście kiedyś żołnierza który obraca się z 20 kilogramowym karabinem w ułamek sekundy o 180 stopni i spowrotem, chyba nie, więc można powiedzieć że pad bardziej oddaje realia.
Bu, argument nie do zbicia! Możecie teraz się rozpłakać i pobiec kupić sobie konsole!
@HoWaRaNg
Ta, pad lepiej oddaje realia w grach, gdzie przyjmujesz na klatę serię, chowasz się na 5 sekund za byle murek i jesteś zdrowiutki i gotowy do przyjęcia kolejnej serii. Litości z tymi "realiami".
Po za tym tak - zawodowy (podkreślam - zawodowy, a nie zielony rekrut co to raz zobaczył poligon), wyszkolony żołnierz ma porównywalny czas reakcji.
@gameboywik
Myślę, że jednak pecetowcy tracą więcej tych dobrych gier ;]
Myślę, że nie masz racji ;]
A tak w ogóle to miło widzieć, ze GoL wraca do formy. A już się bałem, że coś nie tak, tak spokojnie ostatnio w komentarzach było.
Co do sterowania:
Odkąd pamiętam my PCtowcy jesteśmy niemal nieustannie straszeni, że dana gra będzie niegrywalna na naszej maszynie, właśnie ze względu na sterowanie (które teoretycznie - wedle tych "gróźb" - ma być niemożliwe do ogarnięcia bez pada). I wiem jedno - nigdy jeszcze się to zrzędzenie nie sprawdziło. Dlatego też cała ta dyskusja to dla mnie zwykłe bicie piany. Pożyjemy, zobaczymy, ale myślę że twórcy wiedzą co robią. Nikt nie mówi że musi powstać prosta konwersja, co stoi na przeszkodzie by zaprojektować sterowanie od nowa, specjalnie z myślą o PCtach?
A tak poza tym, zdarzało mi się nieraz (na klawiaturze) pokonywać "rdzennych konsolowców" (oni na swoich padach) w różnych gatunkach, które wedle legend, dużo lepiej obsługuje się z pomocą pada (np. gry sportowe, bijatyki, samochodówki).
IMO sprawa jest prosta - chodzi o wprawę i tyle. Pamiętam że jak pierwszy raz grałem w TPSa na padzie, to myślałem że osiwieję ;D. Nie potrafiłem jednocześnie celować, poruszać się bohaterem i sterować kamerą (bo na PC celowanie i poruszanie kamerą są ze sobą najczęściej zespolone ;P), przez to nie potrafiłem kompletnie w nic trafić, ani nawet przeżyć 5 minut.
Asmodeusz - PC-towcy nawet nie pomyślą o tym, że wyłapanie skosa na WSAD-zie jest dużo trudniejsze i dużo mniej precyzyjne niż na jakimkolwiek analogu. Są zdania, że jak sterowanie na myszy jest szybsze w FPS-ach i nie trzeba się go uczyć to w każdej każdziutkiej grze typ sterowania klawiatura + mysz to najlepsze co gracz może otrzymać.
Ba obawiam się, ze większość z nich prefuje WSAD-a w symulatorach jazdy niż kierownicę.
taka nieuleczalna choroba.
Pad microsoftu czy sony po prostu niszczy każdą możliwą mysz i klawiature.
Pad (DualShock 3) < Myszka (SS Sensei) + Klawiatura (SS 6gv2)
Po za tym tak - zawodowy (podkreślam - zawodowy, a nie zielony rekrut co to raz zobaczył poligon), wyszkolony żołnierz ma porównywalny czas reakcji.
Hmm... Jakieś dowody, czy po prostu tak mówisz i tak jest ?
Już czekam na premierę, byłem bardzo zawiedziony, że wyjdzie tylko na konsole. Jednak tak jak Alan Wake po czasie wyjdzie na PC-ty! Pokazuje to, że jest coraz mniej ekskluzywnych gier na konsole. I bardzo dobrze. PC zawsze były najważniejsze...
gehenna - brawo, głupota posta jest na równi z tą od największych trolli GOLa.
Słyszał kiedyś może, że symulatory na PC maja obsługę myszki do skręcania? Nie wiesz o tym.
Wie o tym, że symulatory PCtowe oprócz obsługi muchy mają też obsługę wszelakiej maści padów? Nie wiesz o tym.
Widział może PCtowego symulatora kiedykolwiek? Raczej nie widziałeś.
Wejdź w GOLowy wątek F1 gdzie ludzie grają sobie w najlepszy symulator jaki powstał czyli rFactor.
Tylko 3 ludzi gra przy pomocy Klawy i myszy, ponad 20 innych graczy gra za pomocą kierownicy.
gameboy - Myślę, że jednak pecetowcy tracą więcej tych dobrych gier ;]
Zależy co jest dla Ciebie dobrą grą...
Na PC praktycznie w każdym gatunku rocznie coś wychodzi, a w wielu gatunkach znacznie wiecej niż na konsoli mimo multiplatform :)
Zależy co jest dla Ciebie dobrą grą...
To samo w drugą stronę ;]
ps. To może nie dobrych gier, a tych wysokobudżetowych.
"więc można powiedzieć że pad bardziej oddaje realia"
proponuje jeszcze stan na glowie moze Ci adrenalina skoczy to bedziesz mial jeszcze wieksze realia hahaha
"że wyłapanie skosa na WSAD-zie jest dużo trudniejsze"
wybacz ale ten "pelny skos" potrzebny mi jest jedynie w Fifie i dlatego tylko w fife gram na analogu. Reszte gier jezeli tylko sie da wybieram strzalki... bo po jest absolutnie zbedny.
I tak jak wspomnial Endex po cholere mi pelny skos na WSADzie skoro mam do sterowania jeszcze myszke ?
Po pierwsze, nie ma co utozsamiac peceta z klawiatura i myszka - pady ma mnostwo osob, ten xboksowy jest domyslnie obslugiwany przez prawie wszystkie multiplatformowe tytuly.
Po drugie - zadne sterowanie nie jest doskonale we wszystkim, wszystko zalezy od gry. W takie tytuly jak Batman czy AssCreed albo platformowki gra sie najlepiej padem, wspolczuje tym, ktorzy musza grac w nie na klawie. Z kolei strategie, czy fpsy to gry wrecz stworzone dla myszki. Probowalem grac w Killzone 2 i wytrzymalem 2 minuty. To jest po prostu zenujace - celujesz w przeciwnika i najpierw celownik idzie za wysoko, potem za bardzo w lewo albo w prawo i wreszcie udaje sie trafic. Wszystko dzieje sie jak w zwolnionym tempie, a czlowiek jest sfrustrowany - mysza zabilbym trzech tym samym czasie. Resistance i Killzone ze spokojnym sumieniem sobie odpuszczam, dosc ze przez Uncharted sie przemeczylem.
[75] wszystko zależy od preferencji. mam batmana i na pc i na xboxa, przeszedłem grę na obu platformach i według mnie o wiele lepiej gra się klawiaturą i myszką. tak samo assassin's creed - podłączam pada tylko kiedy chcę się rozwalić w fotelu.
[67] RedCow ---------->
"Nikt nie mówi że musi powstać prosta konwersja, co stoi na przeszkodzie by zaprojektować sterowanie od nowa, specjalnie z myślą o PCtach"
No właśnie czas i pieniądze i w tym czasem jest problem.
Są gry, gdzie konwersja (jesli chodzi o sterowanie) na PC była delikatnie rzecz biorąc ch* i na klawie się za bardzo nie dało grać ("True Crime: LA", ale to się chyba tez tyczy "NY", "NARC"). To jeśli chodzi o gry TPP.
gameboywik - nie ma o czym gadać. Do mnie wiele wysokobudżetowców jest marna. Wiele z tych drogo zrobionych, promowanych gier jest średnia lub słaba, w dodatku często jest tak, że stoją jakościowo niżej od tych gier z mniejszym budżetem.
To samo w drugą stronę ;]
I bardzo dobrze :)
Lubie gry takie jak Colossus, Okami, ale nawet świetnie zabawiała mnie ta gra: http://www.youtube.com/watch?v=Cr0CCkH49g0
:)
Trzymam kciuki, że to ogłoszenie premiery DS na PC :)
A co do kłótni w komentarzach - beka. Ja tylko powiem, że do gry dokupię od razu pad Microsoftu. Nigdy nie miałem żadnej konsoli, od zawsze tylko klawiatura + mysz. Ale po parudziesięciu godzinach spędzonych nad grą u znajomego stwierdziłem, że projektanci odwalili po prostu kawał dobrej roboty, jeśli chodzi o kontrolę postaci.
Asmodeusz ->
Jak to mówią, pod latarnią najciemniej, szukasz wszędzie fanbojów, a wystarczy spojrzeć w lustro, ja tam płakać nad sterowaniem nie muszę.
Jak gra lepiej przystosowana do pada to sobie go podłączam do PCta, gorzej na konsoli: nie mam wyboru i szlag mnie trafia czasem grając tym topornym narzędziem (w porównaniu do myszy) w jakiegoś fpsa...
Nie wiem, dlaczego dyskusja uciekła w stronę pc vs konsole , myszka vs pad.
W tym konkretnym przypadku chodzi wyłącznie o fakt, że gra została obudowana wokół pewnej mechaniki, którą nie sposób przenieść na wsad+mysz bez zasadniczych zmian.
Tak więc nie chodzi o to, czy się da czy nie, da się przenieść. Ale to będzie zasadniczo inna gra w kapsułce grafiki i innych systemów (klasy, progresja etc) Dark Souls.
Większość z nas (grających w DS na konsole) zapewne kupi wersję pecetową , niespecjalnie się denerwując z tego, że brać pecetowa również dostaje znakomitą grę (ze znakiem zapytania - co ze sterowaniem)
[81]
Nie wiem, dlaczego dyskusja uciekła w stronę pc vs konsole , myszka vs pad.
Dlatego, ze do watku przybiegla masa wtornych analfabetow. Chociazby pan Soplic (tak, ten co mnie poucza w [80]), ktory w [15] pokazuje, ze nie potrafi zrozumiec tekstu czytanego. Ale nie ma co sie przejmowac, w/g tekstu z wiki: Ocenia się np., że 77% Amerykanów, 47% Polaków i 28% Szwedów ma problemy ze zrozumieniem tekstów, a mianem sprawnych językowo można nazwać w tych trzech krajach odpowiednio tylko 2%, 21% i 32% mieszkańców (wg International Adult Literacy Society).. Wiec nie martw sie Soplic, nie jestes sam.
A jak bedzie z konwersja to sie zobaczy. Kupic nie kupie, ale na pewno zagram aby porownac jak legendarna WSAD+mysz radzi sobie chociazby z rusztowaniami nad wejsciem do Painted World w Anor Londo (zreszta cale anor wymaga perfekcyjnej mobilnosci). Podobnie w Blighttown podczas skakania po rampach (chociaz blighttown wydaje mi sie latwiejsze, mimo ze rusztowan jest wiecej).
Większość z nas (grających w DS na konsole) zapewne kupi wersję pecetową
Stawialbym to pod znakiem zapytania. Nie wiem czy "wiekszosc" akurat bedzie mialo ochote placic drugi raz za cos co juz maja i skonczyli/graja na konsoli.
@Asmodeusz: zamknij się, serio. Ale najpierw przestań oceniać ludzi po komentarzach na gry-online. Zamiast prowadzić rzetelną dyskusję, to tylko przypinasz etykietki. Co za świat...
Asmodeuszku, misiu, twoja dyskusja wygląda następująco:
ty: pad jest precyzyjniejszy od wsad+mysz
ktoś z trybun: nie zgadzam się z tobą
ty: hahaha gimbus
No tak...
Zastanawiający jest fakt, że wskakujesz do każdego wątku dotyczącego pctowej wersji Dark Souls, chociaż z góry wiesz, że wpadną "gimbusy" i zaczną cię bluzgać; mam takie zajebiste pytanie do ciebie - na jaką cholerę tu wchodzisz i prowadzisz swoją tyradę i wykład?
No tak, ale to my jesteśmy fanboyami pctów i hejterami konsol...Ok, nie łapię twojej logiki. Pewnie dlatego, że wg ciebie jestem gimbusem...
[83]
Prawda w oczy kole? Zreszta skad mozesz wiedziec w jakim stopniu dyskuja jest (czy nie jest) rzetelna jak nawet nie grales w DSa... Polowa z ludkow tutaj krzyczy jakby ich ze skory obdzierali nie majac ZADNEGO pojecia o czym pisza, jedynie teoretyzujac. Tak, gram na PC. Tak, gralem (i skonczylem) DSa na konsoli. Wiec mam punkt widzenia zarowno z jednej jak i z drugiej strony. Ty masz tylko z jednej. Wiec o czym TY do mnie wyskakujesz? Ze to niby ja jestem "nierzetelny"? Smiesz kpic sobie?
[84]
Bardziej zastanawiajace jest to, ze ty tu wlazles i w ZADNYM swoim poscie nie napisales NIC na temat ANI Dark Souls ani kontrolerow ani czegokolwiek. Wiem, ze kreci cie moja osoba (3/3 twoje posty w tym topicu dotycza tylko i wylacznie moich wypowiedzi), ale ja nie potrzebuje ani fanow ani klakierow. Wiec "idz sobie szybko" znane tez inaczej jako pewne slowo na s*.
Limbo92 -> Tyle ze Asmodeusz pisze o samym sterowaniu(nie o celowaniu, bo tu bez watpliwosci myszka sie bardziej sprawdza) i tu faktycznie analog ma spora przewage nad WSAD czy strzalkami. Byloby fajnie gdyby ktos kiedys opatentowal kontroller z analogiem(lub czyms zastepczym), jako alternatywe dla klawiatury(i imho w wielu grach znalazlaby zastosowanie). Przy Dark Souls, ktory byl projektowany pod pada, wymaga precyzji przy przystosowaniu analoga(sterujacego), ale nie wymaga zbyt duzej precyzji przy celowaniu(w zasadzie to nie masz zbyt duzo okazji do uzywania broni miotanej/strzelniczej). W grze jest duzo waskich sciezek i dodatkowo wieksza czesc przeciwnikow, wymaga atakowania w plecy(gdyz ich frontalne ataki sa smiertelne) i poprostu unik/przeskok pod zbyt duzym kontem praktycznie zawsze konczy sie zgonem... i niestety taka juz jest mechanika gry. Ale po co mam ci tlumaczyc jak ta gra dziala, jak sam sie kiedys przekonasz.
[85]
Napiszę coś bez sensu i zakończę znakiem zapytania?
Nie pisz takich odpowiedzi, bo nie masz pojęcia, jaka jest ta prawda. Nie masz prawa nawet próbować oceniać kogoś po jednym, dwóch zdaniach. Możesz co najwyżej wytknąć mu złe rozumowanie, plecenie bzdur, etc.
Nawet nie odpowiadaj, weź sobie te słowa do serca albo je olej, zgnieć, wyrzuć do śmieci, a mnie nazwij w myślach debilem.
[87]
Zraniles moja dusze :(
[86]
Ja raczej zastanawiam sie jak podlaczyc dualshocka3 do PC. Ktos probowal/ma moze jakis guide? Potrzebuje do World of Warplanes, bo wole grac kazualowo na padzie niz byc "elytom" grajaca na WSAD+myszy. A i fajne byloby polaczenie klawy+analoga, czasami brakuje po prostu lewej galki (chociazby teraz jak gram sporo w realm of the mad god - kosmicznie by sie przydala, bo robienie smiesznych skosow 45stopni doprowadza do bialej goraczki)
Zatłukłbym się grając w DkS na klawiaturze. Może mniej z powodu samej walki (choć przewroty w dowolnym kierunku, a nie tylko ośmiostopniowe, to obowiązek jeśli gra się kimkolwiek poza tankiem), a bardziej z powodu lokacji. Jedna rzecz to 360 stopni ruchu przy tym samym ustawieniu kamery, a druga - zdecydowanie ważniejsza - to płynna zmiana prędkości ruchu. WASD jest zerojedynkowy, powodzenia życzę w przechodzeniu Sen's Fortress, ruchomych gałęzi w Blighttown, czy niewidzialnych ścieżek w Crystal Caves postacią która umie tylko truchtać. Można to rozwiązać modyfikowaniem prędkości za pomocą kółka myszy, ale wtedy zmiana broni, itemów i czarów przechodzi na klawiaturę. Tak źle i tak niedobrze. :)
O, Asmodeusz wspomniał jeszcze o Anor Londo i budynku z żyrandolem. Tak samo w sławnej lokacji z łucznikami - kładka ma szerokość ~1,5x szerokość barków bohatera, a prują do Ciebie łucznicy zdejmujący jednym strzałem. Aby to przejść potrzeba precyzji z dokładnością do jednego kroku w lewo/prawo. Powodzenia na zerojedynkowej klawiaturze. :))
Asmodeusz -
Są jakieś drivery do Dualshocka
[89]
Predzej walk/run bedzie pod shiftem/ctrl (a turlanie sie pod drugim albo spacja).
Ale ciekawe jak rozwiaza sterowanie - srednio widze walke gdzie masz kilka typow przelacznikow: run/walk, L1/L2, R1/R2, szybkie inventory (+ 2 przelaczniki na zmiane zaklec i 2 przelaczniki na zmiane itemkow) + przelacznik na zmiane broni w lewej i przelacznik na zmiane broni w prawej rece. Mimo wszystko DS obsadzal calkowicie pada (12 klawiszy) i sam mial kilka przelacznikow w sobie (kopniecie, atak z wyskoku i kilka innych) do tego analogi nadrabialy lock on (L3 czy R3, nie pamietam teraz) no i oczywiscie nie trzeba bylo walk/run switcha gdyz sam analog ma to wbudowane.
Ta kladka z lucznikami to wlasnie "zreszta cale anor wymaga perfekcyjnej mobilnosci". Nie zapomnialem o tej sekwencji platformowej... i ciezko zapomniec o niej jak zaliczylo sie tam kilka zgonow :)
[90]
To wyczytalem, ale jakos nigdzie nie widzialem konkretnego tutoriala jak go odpalic (a to co udalo mi sie wyszperac jest datowane na 2008... nie wiem czy nadal aktualne). Dlatego pytam czy ktos samemu sie w to bawil i ma 1st hand experience.
@down
sprawdze, dzieki. raczej i tak bede uzywal tylko po kablu
[88] Ja używam Motioninjoy, miałem tylko problem z bardzo wysokim zużyciem procesora przez sterowniki Bluetooth na x64. Ale po kablu było ok, może bezprzewodowe też jest już naprawione, dawniej działało.
Ja raczej zastanawiam sie jak podlaczyc dualshocka3 do PC.
DS3 jak i zwykly six-axis nie warto podlaczac do kompa na dluzej niz pare godzin(mozesz miec od tego problemy z wytrzymaloscia baterii), wiec sadze ze juz lepiej kupic detykowanego pc/ps2/ps3 pada, przypominajacego tego od PS3.
Dla tych co nie wiedzą o jakich momentach między innymi wspominał Asmodeusz, filmiki poniżej. Przewijajcie aż dojdziecie do momentu z wąskimi belami.
Asmodeusz - http://www.youtube.com/watch?v=uzMlRPr-5wc - koleś używający łuku.
http://www.youtube.com/watch?v=m969fo7DqpE&feature=relmfu - bez łuku se idzie.
Powiedz co tu jest czego by sienie dało za pomocą muszy i klawiatury przejść bo ja dalej nie widzę :)
Tu wystarczy po prostu dojść do rozwidlenia i mamy 2 możliwości z myszą i klawą:
1. ruszyć kamerą tak by można było iść do przodu i nie spaść.
2. po prostu nacisnąć przycisk kierunkowy, żeby postać poszła na bok nawet nie trza kamerą operować.
Ja się własnie ciągle dziwie, gdzie Ty potrzbujesz w tym momencie jak i innych: "zreszta cale anor wymaga perfekcyjnej mobilnosci".
Całą ta gra polega na tym, ze trzeba walczyć z głową. Wy dorabiacie tej grze jakieś boskie wymagania. Ja nawet nie zapamiętałem tego momentu o którym piszesz jako o czymś trudnym O_O
To był jeden z łatwiejszych momentów bo przeciwników mało i można było parować tarczą, a po pierwszym filmiku widać, że można było ich wykosić z łuku i po sprawie.
DALEJ NIE NAPISAŁEŚ NIC CO BY MÓWIŁO, ŻE NIE DAŁOBY SIĘ W TO GRAĆ NA KLAWIE I MYSZY.
I bez obrazy, wiele platformówek z konsol i PCtów miało takie wąskie dróżki (żebyś nie wyskoczył zaraz z głupotą, nie porównuje platformerów do DarkSouls, tylko pisze, że takie elementy od lat są spotykane nawet w gran ch PC) i jakoś wtedy nikt nie mówił, że na myszy i klawie te dróżki są nie do pokonania jeśli nie ma się pada i "perfekcyjnej mobilności".
Takie cos sie przechodziło bez kłopotów. Ja nawet na konsoli grając w Dark Souls jak już pisałem nie zapaimętałem tego momentu jako cos trudnego.
Powiem tak. To nie PCtowcy mają problem z Tobą, tylko chyba Ty z nimi i wielu innych konsolowców. Tak wychwalacie tą grę (jest świetna, ale nie chodzi mi o to), bo ma wysoki poziom trudności i jak dla mnie wymyślacie nie stworzone rzeczy, żeby bardziej zobrazować jaka ona to jest trudna, a w tej grze wystarczy odskoczyć na bok, albo użyć tarczy. Wyłapiesz timing i już nie ma wroga. Ta gra to tylko timming i umiejętny blok, ale jest to tak przyjemne, że grę się aż chce przechodzić.
Ja jak czytam zawsze te pieroństwa na temat tego, że gra jest tak trudna, że trzeba w niej nawet jeden stopień przy odskokach odmierzać itp. to ja się śmieje. Ja tak nie grałem i przeszedłem grę.
A co do pada...
PC ma przejściówki do padów z PS1, PS2 ale nie wiem jak z PS3. Na bank możesz podłączyć z PS2, ja mam taka przejściówkę, co pozwala używać DS2 pod PC i pod PS3 :)
PS. W Okarynie Czasu na N64 był momencik gdzie trzeba było chodzić po linie z przekrzywioną kamerą , że jak szedłeś prosto nie dało się przejść. Jak mi N64 się zepiła, to grałem w to na emulcu, nie miałem wtedy jeszcze przejściówki do pada z PS2, wiec grałem za pomocą samej klawiatury. Wiesz jak to sie kończyło? Przebiegłem po tej linie mimo iż prosto sie nie dało, po prostu biegając klikałem trzymając przód także lewy klawisz.
Da się? Da się.
PS2. A może pójdziemy dalej? W God of War był moment z chodzeniem po wąskich belach i masa ptaków która przeszkadza Ci po nich przejść. Czemu tamten moment nie był pokazywany jakie to trudne i wymagajace "perfekcyjnej mobilnosci" są gry pod pada? A no nikt tego nie omawiał, bo to ZWYKŁA platformowa część jakich wiele, ale Dark Souls ma przywilej. Jak tu to jest, to już na starcie jest hardkorowe. Jest tak, że bele w jakieś grze nie są tak hardkorowe jak bele z Dark Souls? Sorry Manitu (specjalnie tak napisane), ale to są brednie i wymysły fanbojów tej gry.
Jeśli faktycznie wyjdzie na PC, to po jej premierze wielu PCtowców wrzuci na YT jak gra w tą grę bez pomocy pada i udowodni, że się mylą Ci co twierdzą, że sie nie da.
Asmodeusz po prostu jest zdania, że twórcy zrobią grę na PC której nie da się przejść na klawie i myszce i nawet tego nie sprawdzą. Ok...
Jeżdże w golowej lidze rFactora( uwazanego za tru symulatora), podobno nie da sie jezdzic dobrze na klawiaturze w rf no bo nie ma sie kontroli nad gazem bo klawisze dzialaja zero jedynkowo no i nie ta precyzja przy skretach. O braku sprzezenia zwrotnego nie wspomne. Sam jezdze na kierownicy ale mamy tam klawiaturowca ktory byl mistrzem ligii i jezdzi szybciej na klawie niz polowa ligii na kierownicach. Da się...
Ale opowiadaj bajki dalej o tej niezbednej super precyzji bo tu trzeba odskoczyc pod katem 47.5 stopnia, zablokowac i skontrowac w czasie 2.34 s a tam sie nie przejdzie bo nie, bo trzeba miec pada i uj.
Dobrze, bede musial to sobie podlacze pada, nie widze przeszkod.
Całą ta gra polega na tym, ze trzeba walczyć z głową. Wy dorabiacie tej grze jakieś boskie wymagania. Ja nawet nie zapamiętałem tego momentu o którym piszesz jako o czymś trudnym O_O
To był jeden z łatwiejszych momentów bo przeciwników mało i można było parować tarczą, a po pierwszym filmiku widać, że można było ich wykosić z łuku i po sprawie.
I widac jak kolega klamie jak z nut. Wejscie do glownej katedry/zamku w anor londo - trzeba biec po rampie/podporze (prawa strona patrzac na wejscie). Jest 2 knight archerow. parowanie tarcza powoduje, ze spadasz w dol gdyz nie strzelaja oni ze zwyklych lukow a z dragonslayer bow.
Ta gra to tylko timming i umiejętny blok, ale jest to tak przyjemne, że grę się aż chce przechodzić.
No shit sherlock. A jednak blokowac niektorych atakow sie nie da. Zaskoczony? Chociazby dragonslayer bow knightow, niektorych atakow orsteina/smougha, niektorych atakow smoka (kite dragona) i pewnie tony innych ktorych nawet nie chce mi sie teraz przypominac. Do tego jest druga warstwa gry zwana PVP - pewnie tez nie grales? Powodzenia w walce z kolesiem uzywajacym fog ringa (czy odpowiednika w zakleciu). Nie - autonamierzanie i chodzenie w koleczko nie dziala przeciwko nim. Ale pewnie doskonale o tym wiesz - wystarczy dobry timing w blokowaniu i... jestes martwy.
DALEJ NIE NAPISAŁEŚ NIC CO BY MÓWIŁO, ŻE NIE DAŁOBY SIĘ W TO GRAĆ NA KLAWIE I MYSZY.
Bo nic takiego nie napisalem, analfabeto. Widac to uposledzenie jest dosyc czeste w narodzie. A jesli twierdzisz ze napisalem, skopiuj moj cytat w ktorym DOKLADNIE napisalem, ze "nie da sie/bedzie sie dalo grac w dark souls na klawiaturze". Jak skopiujesz - to odpowiem na reszte posta. jesli nie - pozostane przy tym, ze jestes kolejnym wtornym analfabeta w tym watku.
[95]
Po co mam wogole odpowiadac na twoje posty, kiedy bedzie to rozmowa jak z slepym o kolorach. Ewentualnie rozmowa z kolejnym co widzial gre na jutubie i jest znaffcom.
Asmodeusz - I widac jak kolega klamie jak z nut. Wejscie do glownej katedry/zamku w anor londo - trzeba biec po rampie/podporze (prawa strona patrzac na wejscie). Jest 2 knight archerow. parowanie tarcza powoduje, ze spadasz w dol gdyz nie strzelaja oni ze zwyklych lukow a z dragonslayer bow.
Ja nie kłamałem podałem filmiki do momentu o którym pisze. To, że gadam z dzieckiem co bardziej sprecyzować nie potrafi o jaki moment chodzi to nie moja wina.
Moment o którym teraz mówisz: http://www.youtube.com/watch?v=V9KQPAwo-TI&feature=relmfu
Znowu zadaje pytanie, co jest takiego na filmiku, czego nie dałoby się zrobić na klawie i myszy?
Tutaj tylko umiejętnie wystarczy ruszać kamerą. Jeśli taki Ci to sprawia problem powiedz to osobie co przebiegła cała grę w nieco ponad godzinę.
No shit sherlock. A jednak blokowac niektorych atakow sie nie da. Zaskoczony? Chociazby dragonslayer bow knightow, niektorych atakow orsteina/smougha, niektorych atakow smoka (kite dragona) i pewnie tony innych ktorych nawet nie chce mi sie teraz przypominac. Do tego jest druga warstwa gry zwana PVP - pewnie tez nie grales? Powodzenia w walce z kolesiem uzywajacym fog ringa (czy odpowiednika w zakleciu). Nie - autonamierzanie i chodzenie w koleczko nie dziala przeciwko nim. Ale pewnie doskonale o tym wiesz - wystarczy dobry timing w blokowaniu i... jestes martwy.
Nie wiem po co pisałeś coś na co juz dałem odpowiedź w poprzednich wpisach. Pisałem o odskakuiwaniu na bok, parowaniu, umiejęrnym bloku, jedynie nie pisałem o trzymaniu gardy okrążajac przeciwnika. Widać, rozmawiam z kims, kto czyta chyba tylko do momentu jak się powie,że klawa i mysz temu podoła i wtedy się włacza RAGE mod u Asmodeusza, cały czerwony ryj i w głowie "jak on śmie się ze mną nie zgadzać gimbus pieprzony".
Bo nic takiego nie napisalem, analfabeto. Widac to uposledzenie jest dosyc czeste w narodzie. A jesli twierdzisz ze napisalem, skopiuj moj cytat w ktorym DOKLADNIE napisalem, ze "nie da sie/bedzie sie dalo grac w dark souls na klawiaturze".
Hahaha, no ja nie mogę. Cały ten wątek próbujesz ośmieszać ludzi którzy mówią, że się da, a Ty udowadniasz, że się nie da, a teraz piszesz, że nic takiego nie pisałeś?
Przykładzik, sam fakt, że piszesz, że nie da się wykonywać manewrów z pada na klawiaturze co już dyskwalifikuje dla Ciebie granie w tą grę jeśli nie ma pada, ja zaś z kolei twierdzę, ze nie ma w tym problemu i każdy manewr jest możliwy.
Przez cały ten wątek piszesz jakby nie dało się za pomocą klawy i myszy przejść Anor Londo, a filmiki tylko pokazują, że się da, bo to nie są momenty których nie dało by się przejść. Ba nawet powiem więcej. Sama klawiatura, bez myszy, a i tak ludzie by te momenty przeszli.
Jak skopiujesz - to odpowiem na reszte posta. jesli nie - pozostane przy tym, ze jestes kolejnym wtornym analfabeta w tym watku.
Tak ochoczo wszystkich przezywałeś, a jak przyszło obalić czyjąś tezę i doszło sie do momentu jak nie potrafisz to najlepiej znów obrazić i uciec od dyskucji. Wybacz dzieciaku, ale ja mam prawdopodobnie dłuższy staż w graniu na konsolach wszelakiej maści i PC niż Ty. Raczej widziałem też więcej jeśli chodzi o graczy niż Ty.
Po Twoich, aż tryskających trollingiem postami dochodzę do kilku wniosków:
- jesteś zwykłym botem
- nie mam zamiaru gadać z kimś na poziomie rynsztoku
- jesteś gorszy od ludzi którzy na ciebie naskoczyli w tym wątku, nie zrobili tego z pyskiem, ale Ty odpowiadałeś z mordą (nie wiem czy zrozumiesz o co mi chodzi, le mam to gdzieś)
Tak wiec kolego, ja się wyłączam i jesteś pierwszą osobą do której już nie napisze na tym forum nawet słowa.
Nie jesteś wart rozmowy.
Od razu odpowiem na sedno, bo reszte nie chce mi sie strzepic jezyka. I tak nie zrozumiesz.
Hahaha, no ja nie mogę. Cały ten wątek próbujesz ośmieszać ludzi którzy mówią, że się da, a Ty udowadniasz, że się nie da, a teraz piszesz, że nic takiego nie pisałeś?
Przykładzik, sam fakt, że piszesz, że nie da się wykonywać manewrów z pada na klawiaturze co już dyskwalifikuje dla Ciebie granie w tą grę jeśli nie ma pada, ja zaś z kolei twierdzę, ze nie ma w tym problemu i każdy manewr jest możliwy.
Podaj cytat, posty nie sa edytowane od dawna (mozna sprawdzic po dacie). Zarzucasz mi cos i NIE POTRAFISZ TEGO UDOWODNIC. I ty chcesz na serio dyskutowac, kiedy nie potrafisz zrobic tak prostej rzeczy? Czy po prostu boli cie, ze mam racje i ty ponownie KLAMIESZ?
Tak wiec kolejny forumowy analfabeto-klamczuszek ujawniony, szerokiej drogi. Moze komus innemu uda ci sie wciskac kit ale ze mna nie bedzie tak latwo.
Asmodeusz - Jednak na jedno sobie pozwole odpowiedzieć, żeby ludzie Ci jeszcze nie uwierzyli w to co zacytuje:
Tak wiec kolejny forumowy analfabeto-klamczuszek ujawniony, szerokiej drogi.
Kłamczuszek? Każdą rzecz poparłem odpowiednim filmikiem, nigdzie nie ma kłamstwa, tylko opisane co i jak, Ty nie potrafisz na to odpowiedzieć i zwyczajnie uciekasz od odpowiedzi pisząc: ja odpisze jak Ty odpiszesz", "nie chce mi się strzępić języka"
To ja się pytam. Po co zaczynałeś rozmowę, jak nie chcesz jej dokończyć i na szybko zakończyć trollingiem i buractwem?
Moze komus innemu uda ci sie wciskac kit ale ze mna nie bedzie tak latwo.
To tylko udowadnia to co piszą tutaj inni, żeś zwyczajnym botem.
Człowiek typu:
- moja racja jest lepsza
- mam klapy na oczach, nie ważne jak bardzo poprzesz dowodami swoją wypowiedź, mi to wleci jednym uchem drugim wyleci
- po co do mnie gadasz, ja i tak nie słucham
Kończąc po Twojemu ten wpis, wyłapując kolejnego trolla na GOLu, idę sobie spać.
Było niemiło było i żegnam.
A cytatu jak nie bylo tak nie ma. I pewnie sie nie doczekam, bo ciezko skopiowac cos co nie istnieje. Smieszny jest wiec twoj zarzut o trollowanie, gdy zrobiles DOKLADNIE to samo, tylko ze zostales przylapany na goracym uczynku a teraz spieprzasz jak tylko zostales wywolany do tablicy. Fail troll is fail :)
Anyways pewnie jutro wpadnie jakis przychlast i zarzuci cytatem ktory zle zinterpretowal (albo wprost - nie zrozumial). Nic nowego, same old GOL.
Asmodeusz - Anyways pewnie jutro wpadnie jakis przychlast i zarzuci cytatem ktory zle zinterpretowal (albo wprost - nie zrozumial). Nic nowego, same old GOL.
Przypominasz mi tym wpisem usera który powiedział wprost, że wierzy w ukrytą moc PS3, a potem jak sie mu to wypowiadało, to wszystkim mówił, że źle czytał. Ja cytatu nie wkleiłem, ale opisałem coś napisał. I skoro nie wyparłeś się tego to jedynie przyznajesz mi rację, ale jeśli już chcesz to masz:
- WSAD+mysz (pomijajac walke z luku) jest mniej precyzyjna niz 2x analog i nie pozwala na wykonanie pewnych manewrow.
Zestawiając to z tym:
- W skrocie: nie masz pojecia, calkiem mozliwe, ze nie grales w Dark Souls i nie wiesz na czym polega walka w tej grze. Precyzje myszy mozesz sobie wsadzic gdzies przy wykonywaniu niektorych manewrow, co na reddicie jest ladnie pokazane wlacznie z linkami z youtube'a.
I z tym:
- W podanym linku masz przyklad manewru, ktorego nie da sie wykonac WSAD+mysz. Proste zadanie: CIĄGLE patrzac sie na wprost (na przeciwnika), wykonujesz turlanie sie pod katem 115stopni (czyli po skosie do tylu). ma byc to dokladnie 115 stopni. 90 Stopni zablokuje cie na kolumnie, 125stopni jest za daleko i spadniesz w przepasc. Przeciwnik ma szybki atak i odwrocenie wzroku chociazby na chwile spowoduje, ze zostaniesz skasowany.
I jeszcze jednym:
- A jak bedzie z konwersja to sie zobaczy. Kupic nie kupie, ale na pewno zagram aby porownac jak legendarna WSAD+mysz radzi sobie chociazby z rusztowaniami nad wejsciem do Painted World w Anor Londo (zreszta cale anor wymaga perfekcyjnej mobilnosci). Podobnie w Blighttown podczas skakania po rampach (chociaz blighttown wydaje mi sie latwiejsze, mimo ze rusztowan jest wiecej).
Tych cytatów nie da się zinterpretować inaczej niż, że dzięki brakowi pada, nie przejdziesz niektórych momentów tej gry, bo nie możesz zrobić uników które da się zrobić tylko na padzie z powodu analoga który jest wykorzstany do poruszania się postaci, gdyż WSAD ma tylko 8 kierunków. Te cytaty jak najbardziej pokazują, że próbujesz przekonywać ludzie, że bez pada nawet nie startować do tej gry.
Ja sam na początku tej rozmowy napisałem, że sam zalecam wybrać pada do tej gry, ale nie mam zamiaru wmawiać komuś dyrdymałów,że się czegoś nie da zrobić za pomocą klawy i myszy, bo to tylko śmieszny wymysł.
Np. to co napisałeś, o patrzeniu na postać i zrobieniu uniku pod kontem 115 stopni. Powiedz jaki problem obrócić mysz w ułamku sekundy na ten stopień i przeturlać się do przodu?
Właśnie z powodu tych pierdołowatych cytatów ludzie tutaj myślą, że wmawiasz im, że się nie da, bo tego nie da się inaczej zinterpretować.
Oczywiście teraz powiesz coś na temat tego, że nie czytam ze zrozumieniem, ale rozważyłem też takie możliwości jak np. to, że piszesz, że się tak nie da, ale grę można przejść, ale nie będzie takiej jakości sterowania jak na padzie, przez co gra będzie trudniejsza.
Ale po tej myśli nagle przychodzi mi do głowy to, że to niemożliwe, żebyś tak pomyślał, skoro jesteś burakiem który obraża tych co się nie zgadzają z tym co napisałeś
Weź se na wstrzyanie facet, bo kiedyś dostaniesz bana, bo łamiesz w tym wątku regulamin dziesiątki razy.
Tych cytatów nie da się zinterpretować inaczej niż, że dzięki brakowi pada, nie przejdziesz niektórych momentów tej gry, bo nie możesz zrobić uników które da się zrobić tylko na padzie z powodu analoga który jest wykorzstany do poruszania się postaci, gdyż WSAD ma tylko 8 kierunków.
Nie, to TY je tak interpretujesz. A w kazdym cytacie wyraznie powtarzam ze nie da sie wykonac NIEKTORYCH manewrow: a dokladniej ruchow pomiedzy 8 kierunkami WSAD. I TYLKO to powtarzam od samego poczatku tego watku a ty i kilka innych osob dorabiacie do tego sobie ideologie. Wiec to nie MOJ problem a WASZA nieumiejetnosc czytania ze zrozumieniem. nie jestem attylla i nie uzywam wysublimowanego slownictwa. Pisze prosto z mostu tak aby gawiedz zrozumiala. I jak widac nawet prostych zdan nie potraficie zrozumiec. Niestety w tym przypadku wine moge zrzucic tylko na edukacje w podstawowce - ze nie nauczono was czytac ze zrozumieniem.
Oczywiście teraz powiesz coś na temat tego, że nie czytam ze zrozumieniem, ale rozważyłem też takie możliwości jak np. to, że piszesz, że się tak nie da, ale grę można przejść, ale nie będzie takiej jakości sterowania jak na padzie, przez co gra będzie trudniejsza.
Oczywiscie ze to zrobie bo robisz nadinterpretacje prostego tekstu. Nie jestem Mickiewiczem a moje posty to nie epopeja narodowa. No, chyba ze za takie je uwazasz.
Weź se na wstrzyanie facet, bo kiedyś dostaniesz bana, bo łamiesz w tym wątku regulamin dziesiątki razy.
Jest odpowiedni watek do tego, zglaszaj smialo. Mi to dynda; tak jakby GOL byl jedynym forum na ktorym moge sie wypowiadac.
Jak już toczycie wojnę między padem a myszką+klawiaturą to może warto byłoby przybliżyć historię właściwości takiej jak auto-aim bo użytkownikom tego drugiego rozwiązania (z wyjątkiem szczurów cheatujących grając przez neta) nie jest ona potrzebna podczas gdy zwolennicy pada w większości nie mogą się bez niej obejść (tak, tak, jednak większość gier polega na czymś więcej niż po prostu bardzo dobrej kontroli nad postacią którą to można bez problemu osiągnąć także za pomocą myszki). Nieważne w jakiej grze, uniwersalną celność ogółu swoich działań stawiam wyżej od przemieszczenia się pod kątem 69,3 stopni z prędkością 1,15 prędkości normalnej. Nieraz widziałem mistrzów pada w akcji (ale tutaj przy okazji pełen szacun bo grali bez jakichś wspomagaczy) i nie bez powodu szybko przylgnęło do takowych określenie "kłoda", gdyż na ich oczach mogłeś bez większego trudu zwieść takiego i prymitywnym klawiaturowo-myszkowym ruchem znaleźć się za jego plecami podczas gdy ten miotał się w panice nie mogąc cię zlokalizować nie mówiąc już o namierzeniu i podjęciu jakiejkolwiek akcji.
I jeszcze przy okazji, sam WSAD to 8 kierunków do tego dochodzi jeszcze myszka czyli 360 stopni (i to dosłownie w każdym kierunku). Najlepiej możliwości ich połączenia można podziwiać w grach FPS gdzie całe bandy tych "gimbusów" (tak jak pisze, całe bandy a nie jakieś pojedyncze jednostki które opanowały tą misterną sztukę) potrafią w taki sposób przemieszczać się, czy korzystać z zasłon że zanim ty byś się tak ustawił to oni zdążyliby to już zrobić ze 2 razy.
[103]
Mowisz o shooterach (FPP, TPP) gdzie faktycznie jest lekki auto aim. W grach typu Demon/Dark Souls tez istnieje auto-aim ale nie jest on wogole konieczny do uzycia a w niektorych miejscach po prostu przeszkadza (ot chociazby Gaping Dragon). W Monster Hunterze natomiast (tez dosyc podobna gra do DSa) nie ma wogole auto aima, walka jest jeszcze bardziej skillowa niz w DSie (wiecej hitboxow na przeciwnikach, trzeba uderzac konkretne punkty ciala u przeciwnika - np. pazur/nadgarstek/przedramie czy kark - kazdy punkt ma inne hitpointy, inne resisty i czasami inne dropy).
Jesli zas chodzi o gre w FPSy/TPSy na padzie - polega ona glownie na walce na poldystansie i dobrym pozycjonowaniu. W wielu shooterach PCtowych ludzie skacza jak malpy naokolo siebie (Quake, CS, battlefield2) co nie jest mozliwe na konsolach - stad tutaj ludzie zamiast krecic kolka staraja sie zajac lepsza pozycje do strzalu (flankowanie/zachodzenie od tylu - widoczne chociazby w CODach) albo prowadzic wymiane na srednim dystansie.
I gdyby pozwolono grac na padzie i mysz+klawa w jednej grze (CS:GO, chociaz niestety nie bedzie tego) prawdopodobnie skonczyloby sie na tym samym - gracze na padzie trzymali by dystans, gracze na myszy czesciej by go skracali.
I jeszcze przy okazji, sam WSAD to 8 kierunków do tego dochodzi jeszcze myszka czyli 360 stopni (i to dosłownie w każdym kierunku)
A 2x analog to 2x 360 stopni co nadal jest wiecej jak 8x 45 + 360. A analog zawsze bedzie bardziej precyzyjny niz samo WSAD i zadna bajka tego nie zmieni. Zagraj w jakiegokolwiek shootera w stylu galaxy wars/ikaruga (najlepiej taki gdzie mozna wybrac pad lub klawa+mysz) i zobaczysz roznice. Bo inaczej to jest jak wyzej - rozmowa jak z slepym o kolorach.
Dobre :) Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Wielka debata myszka-pad
@Endex,
Asmodeusz ma rzeczywiście cięty język i IMO przegina z nerwowością, ale to nie zmienia sedna jego wypowiedzi - nigdzie nie napisał, że w DS nie da się grać za pomocą K+M. Bo wszystko się da, pytanie tylko czy to będzie miało ręce i nogi i czy warto się będzie katować w imię obrony "doskonałości" K+M, zamiast zwyczajnie podpiąć pod PC pada ?
Nie grałem w DS, ale jedno mogę tu napisać na przykładzie innej gry - w [94] zarzuciłeś filmikami, od razu mi się "feeling" tych lokacji skojarzył z niektórymi levelami Castlevania: Lords of Shadow (świetna gra swoją drogą). I tak jak bym chciał ten tytuł na PC (bo wersja konsolowa ma dość kiepski framerate), tak jak potrafię sobie wyobrazić przeniesienie sterowania pod K+M, tak nie potrafię sobie wyobrazić żeby to sterowanie było wygodne i nie powodowało frustracji. IMO - bez zmiany mechaniki nie dałoby się tego zrobić. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy - choćby tego, że klawiatura jest "zero-jedynkowa", więc pewne niuanse tutaj od razu są zarżnięte. To byłoby takie bieda -sterowanie, dla tych najbardziej upartych osłów, którzy za nic nie podłączą pada, "bo K+M są najlepsze i chuj". Osiem kierunków przy kontroli bohatera zawsze będzie gorsze niż pełne 360 stopni - proste :) I zdaje się, że o to Asmodeuszowi tutaj chodzi - więc nie wiem po co te dyskusje. Sprawa jest jasna - przy osmiu kierunkach pewnych manewrów nie wykonasz, tyle w temacie :)
Już od lat '80 gry które odbieraliśmy najlepiej, były po prostu porządnie zaprojektowane (design po angielsku, trochę niedokładnie to samo znaczenie słowa). Ileż to było pięknych tytułów, w których coś nie trybiło - brakowało dobrego projektu, który scali wszystkie elementy.
I dokładnie tak trzeba podchodzić do sterowania w Dark Souls. I Demons Souls też. Jak pierwszy raz zobaczyliśmy ekrany z Demons, ludzie na GOL pisali że to mieszanina azjatycka, i na pewno kicha. I gra nie była doskonała , w wielu sprawach można się czepiać- bohater porusza się jakby kij połknął, skrypty etc.
A jednak, coś w mechanice walki sprawiało, że wiele osób oderwać się nie mogło. Bo sterowanie i walka zostały bardzo dobrze przemyślane, wręcz powiedziałbym - gra została zbudowana wokół sterowania i mechaniki walki.
Gra wykorzystuje wszystkie 12 przycisków poza dwiema gałkami, do tego jest kilka kombinacji (mocny cios, kopniaki, przewrót z biegu, skok z biegu etc) ale tylko w takim stopniu, żeby się człowiek nie pogubił.
Pewnych rzeczy pecetowcy (zresztą, przyzwyczajeni do party chat xboxowcy również tego nie rozumieli) nie polubią, np brak voice chatu, powodujący że w co-opie gracze muszą się dobrze czuć nawzajem, co robią i jak (można sobie tylko gestami pomagać) . I nic nie pomoże tłumaczenie, że projektant tak chciał.
Ale pewne rzeczy są obiektywnie kiepskie.
IMO całe Blighttown ze swoją geometrią (dla niezorientowanych - olbrzymia jaskinia w podziemiach, z cała siatką rusztowań zbitych z nierównych desek, drabin, kołyszących się mostków etc) w którym framerate spada do 15 - IMO nie powinno być w grze w tej formie.
Podsumowując, nie wiem dlaczego uważacie, że my (mający już te gry na sumieniu :) ) martwimy się, że może wyjść na pecety. My się martwimy, że nie będzie tą samą grą. Jeżeli będzie można użyć pada -wspaniale. Ale jeżeli K+M - to już nie jestem taki pewny, jak to wyjdzie. Ja tam sterować w tej grze K+M nie chcę.
Asmodeusz - miałem dwie interpretacje tego co pisałeś. Jedną przestałem brać pod uwagę jak widziałem w jaki sposób odpowiadasz ludziom co Ci odpowiadają. Nie dość, że napisałem jaka była moja druga interpretacja tego co napisałeś która się pokrywa z tym co piszesz w ostatnim wpisie kierowanym do mnie znów mnie w nim obrażasz.
Jesli zas chodzi o gre w FPSy/TPSy na padzie - polega ona glownie na walce na poldystansie i dobrym pozycjonowaniu. W wielu shooterach PCtowych ludzie skacza jak malpy naokolo siebie (Quake, CS, battlefield2) co nie jest mozliwe na konsolach - stad tutaj ludzie zamiast krecic kolka staraja sie zajac lepsza pozycje do strzalu (flankowanie/zachodzenie od tylu - widoczne chociazby w CODach) albo prowadzic wymiane na srednim dystansie.
Tutaj się lekko nie zgodzę :) Gram w wiele FPSów na konsoli o często jest tak, że ludzie podbiegają pod siebie żeby walić serie na klatę, albo zaatakować z kolby noża.
Zaś skakanie w Quake, ta gra między innymi na tym polega, postać skacząca szybciej sie porusza przez co trudniej w nią trafić, to samo, a nawet lepiej wykonano w Painkillerze.
W CSie powiem szczerze, że od dawna nie widziałęm ani jednej osoby co by korzystała z bunny jumpa. Skakanie bez znajomosci tej umiejętności jest złe dla gracza, bo przy drugim skoku postać prawie że nie leci do przodu, przez co staje sie jeszcze łatwiejszym celem niż taco biega. Mogę wła nie powiedzieć, że można zauważyć chowanie sie za przeszkodami i ostrzeliwanie się do momentu aż ktoś straci cierpliwośc.
Battlefielda nie mam pojęcia. Nie grywam w tą grę.
Tyle ode mnie ;)
lordpilot - ja sam już parę razy pisałem o tym, że lepiej wybrać pada do tej gry jak ktoś ma możliwość, jedynie cała moja gadka polegała na tym, żeby pokazać, że nie ma manewru którego nie dałoby się wykonać.
Teoretycznie nie da się wykonać manewru o którym napisał Asmodeusz, patrząc na przeciwnika przeturlać się na 115 stopień. Ale jaki tu problem skierować tam kamere i się poturlać? Nieco inaczej zrobione, a efekt ten sam :)
A to że nie grałeś w Dark Souls, to zostaje mi jedynie polecić Ci tą grę. Daje masę frajdy :)
A jednak, coś w mechanice walki sprawiało, że wiele osób oderwać się nie mogło. Bo sterowanie i walka zostały bardzo dobrze przemyślane, wręcz powiedziałbym - gra została zbudowana wokół sterowania i mechaniki walki.
Dwa slowa: Monster Hunter. Zanim zagralem w DeSa mialem za soba okolo 1500 godzin w Monster Hunter (Portable 2nd G - czyli amerykanski Freedom Unite). Systemy walki w obu tych grach sa prawie ze identyczne, chociaz jesli ktos gral dluzej w oba tytuly zauwazy pewne roznice: np. nacisk na blokowanie w DSie i uniki w MH czy tez wieksza ilosc hitboxow w MH za to wieksza bezwladnosc po atakach w DS. I glownie dlatego pokochalem DSa, bo ma perfekcyjnie wykonany system walki.
[108]
Co do FPS/TPS: nie az tak duzo osob rushuje, przynajmniej jak gralem jeszcze w BC2 czy killzone. Wiekszosc walk byla na opisanym przeze mnie poldystansie. Fakt, Quake to zly przyklad gdyz tam nie da sie bawic w takie szczelanie, gra polega wlasnie na szybkich akrobacjach. W CSie jeszcze jak gralem bylo duzo solo akcji ze skakaniem - wygladalo to prawie jak matrix (skok, 180stopni obrot, headshot z bursta glockiem, kolejny obrot, kolejny HS, ucieczka). Ale w CSa nie gralem od lat, nie wiem jak jest dzisiaj (gralem prawie od poczatku moda do wyjscia CS:S).
Teoretycznie nie da się wykonać manewru o którym napisał Asmodeusz, patrząc na przeciwnika przeturlać się na 115 stopień. Ale jaki tu problem skierować tam kamere i się poturlać?
Moze mu chodzilo o ten manewr przy zablokowaniu kamery na przeciwniku? Tak zeby szybko i zwinnie wyminac atak, oraz znalezc sie za plecami wroga i wtedy zadac obrazenie(atakujac w plecy zadajesz duze obrazenia, a czasem instant-killujesz). Ale to wszystko zalezy od stylu grania. Jako ciezko zbrojny za bardzo nie masz wyboru(turlac sie nie mozesz, lub robisz to bardzo wolno, wiec bez efektownie), ale jako lekko zbrojny musisz glownie polegac na uniki(a tu precyzja w manewrowaniu jest bardzo wazna, zwlaszcza przy wiekszych ilosciach przeciwnikow, lub przy przeciwnikach, ktorzy cie moga zabic w mgnieniu oka).
Asmodeusz - kiedyś nie lubiłem Monster Huntera :) Grałem tylko w edycję na PSP i jakoś nie potrafiłem się przyzwyczaić :) Skończyło się n tym, że zagrałem w solo na PS2 w pierwszego Monstera i padzior w ręku świetnie się sprawdził i od razu zacząłem odczuwać radochę w klepaniu tego zwierza :)
W przyszłości mam zamiar se sprawić Monster Hunter Tri n Wii :)
Co do CSSa ostatnio sobie pogrywałem wiele godzin i mogłem zaobserwować, że skoczków jest wielu, ale najczęściej są na mapach do tego przystosowanych. Na normalnych serwerach często bunny jumping jest zabroniony i jak ktoś zastosuje to w walce ma slaya od admina :)
Zwykły jump pojedynczy praktycznie w każdej grze się uświadczy. Ja osobiście mam problem z trafieniem heada w locie, ale jak stoję na ziemi to jest dobrze :)
Nie wiem jak ma sie sprawa na serwerach CS1.6. Tutaj nie byłem od wielu lat.
Blackthorn - nie pomyślałem o zablokowanej kamerze. Tak wiec jestem skory przyznać rację Asmodeuszowi.
IMO Monster Hunter na PS2 byl znacznie slabszy niz MH na PSP. Na PSP jedynie bylo spieprzone sterowanie ze wzgledu na... brak drugiego analoga. PSP ma: prawy, lewy krzyzak i lewy analog. Poruszamy sie lewym analogiem, walczymy/turlamy sie itd prawym krzyzakiem. A za kamere odpowiada... lewy krzyzak. Wiec albo biegniemy albo obracamy kamere co jest samobojstwem w MH. Zazwyczaj konczylo sie na tym, ze lewa reka byla na lewym analogu a prawa reke przekladalem na LEWY krzyzak aby obracac kamere podczas biegu. Do tego ciagle musialem trzymac R1 (prawy trigger) aby miec wlaczony bieg. Sterowanie po prostu tragiczne. I niestety trzeba bylo to wykonywac bo niektore monstery da sie praktycznie uniknac tylko w biegu a trzeba patrzec na nie non-stop aby wiedziec kiedy unikac. Anyhoo jak zawsze: dac sie dalo, ale wygodne i skuteczne to bynajmniej nie bylo.
MH3 (na Wii) nie gralem, gralem za to w MH3p (port MH Tri na PSP). Problemy ze sterowaniem takie jak poprzednio, gra z tego co slyszalem latwiejsza niz na Wii. Na pewno byla latwiejsza niz MHP2ndG. Aha i warto zakupic classic pada do Wii - na wiilocie z tego co mowia ludzie jest tragicznie. Zreszta w zestawach z MH3 swojego czasu (nie wiem czy nadal) sprzedawano classic pada.
Co do CSa - swojego czasu (jeszcze zanim znerfili automatyczne snajperki - trafialy one wtedy ZAWSZE w srodek celownika przy strzelaniu bez zooma - nawet w skoku) potrafilem strzelac heady w locie - wlasnie auto snajpami. Nie mowie, ale dostalem za to kilka banow. A na czym polegala sztuczka? Na starym monitorze mialem wypalone kilka pixeli idealnie na srodku ekranu. Uzywalem ich za celownik nawet w snajpach (zreszta stad dowiedzialem sie o zepsutych autosnajpach). Nie wiem jak jest/bylo w CS:S bo gralem tylko chwile na koncie kumpla i nie podobalo mi sie.
W Monster Hunter właśnie ze względu na brak jednej gały w wersji PSP nie umiałem się przystosować.
Jak zagrałem w edycję na PS2 i miałem pełne wsparcie pada to było coś innego :)
OCZYWISTYM JEST ze nie wykonamy na WSAD + myszka tego co mozemy zrobic na 2 analogach. Kto tego nie widzi jest skonczonym idiota. Przeanalizuj sobie jeden z drugim zakres kombinacji ruchow.
Teraz, jesli chodzi o PRECYZJE ruchow w grach, NIE MA bardziej precyzyjnego kontrolera jak myszka. Idealem byloby Myszka + analog zamiast WSADu.
Co do preferencji. Kazdy gra na tym czym woli. Ja przykladowo nie wyobrazam sobie FPSow i RTSow bez klawiatury i myszki. Tak samo nie wyobrazam sobie bym mogl grac w Dark Souls lub inne TPP bez pada. Chodzi poprostu o wygode.
Co do samego DS na PC, patrze na to troche sceptycznie zwlaszcza na rzeczone 1:1. 600p i 30fps (teoretycznie bo Blightown byl prawie niegrywalny) na konsolach. Ta gra wymaga wywalenia wszystkich trikow i przerobienia sporej ilosci rzeczy, albo poprostu po podniesieniu do 1080p bedzie wygladala oblesnie brzydko wzbudzajac smiech na PCtowej sali w patrzonej z luboscia w piekne szczyty Skyrimu. Mam nadzieje ze na taki fail From Software sobie nie pozwoli.
Patrzac z perspektywy godzin ktore poswiecilem na Platinium Trophy, chetnie przejde ja jeszcze raz na PC. Gra mimo ze tak naprawde nie oferuje nic nowego, czego nie widzielismy gdzies indziej (Zelda, genialne Severance:Blade of Darkness i wiele wiele innych) i wyraznie kuleje z fabula, jest warta ponownego wpakowania w parunastu dobrych godzinek zycia. Miejmy nadzieje ze 1080p tym razem.