No mam pirata...ale znalazłem coś takiego:
"F1.2012.Update.2.to.5-SKIDROW"
pobrałem i działa:)
Mogli by zrobić w końcu twarze kierowców i po wyścigu podium jak wręczane są nagrody ;)
Niech lepiej popracują nad szybszymi loadingami bo to w tej grze kuleje strasznie. To czekanie mnie czasem tak denerwuje, że nawet nie mam ochoty tej gry włączać. Kolejna sprawa to SC... niech będzie możliwość częstszego wywołania go na tor, że tak się wyrażę, bo w F1 2011 tylko raz SC mi na tor wyjechał, aż sam byłem zaskoczony. I ostatnia sprawa... jak kolejna odsłona znów będzie wymagała płyty w napędzie to mie szlag trafi.. nosz kurwa mamy taki postęp technologiczny, prawie wszystkie gry na tej zasadzie działają, a oni nie potrafią zrobić tego w taki sposób aby gra działała bez płyty. Tak wiem, większośc teraz pewnie napisze, że są cracki NO DVD, etc. Tylko, że ja nie chce wgrywać jakichś cracków, a mieć to po prostu zapewnione z grą.
Niech dadzą jakieś dawne tory,albo trasy w miastach jak w Project gotham racing.Niech poprawią inteligencje kierowców,bo nigdy nie zobaczyłem tak jak w Nfsie szifcie jak ktoś wypada z trasy albo są stłuczki na starcie
Basshuntersw ---> a gry niewymagające dvd w napędzie to niby nie mają zabezpieczeń? Chyba nie pomyślałeś zanim napisałeś
safety car żeby częściej wyjeżdżał po drugie gra powinna być w polskiej wersji f1 2010 była po polsku a kolejne odsłony po angielsku są dziwne nowsza gra a nie jest po polsku a starsze są
wszystkie częśći f1 były super, ale kierowcy mogli by być bardziej nieprzewidywalni
Powinni zrobić w końcu jakiś poważny model zniszczeń bo ten w f1 2010 i w f1 2011 jest po prostu żałosny już lepszy był w gridzie !!!!
Powiem szczeże że f1 2010 była naj lepsza prawie bez błenie podobał mi isę w niej szczegulnie dubindg mam nadieje że f1 2012 edzie z dubingiem i bardo realistyczna
a ja chciałbym nową kamerę z kasku :) . nie tak jak teraz jest że z kokpitu ale jeszcze żeby kask był i ruchy głowy w zakrętach oraz wstrząsy :)
To nowe F1 2012 to mogłaby być praktycznie łatka/patch do tej wersji, w którą teraz gramy! 200MB i po krzyku, a tym sposobem robią nas w balona. Przypomina to trochę wydawanie kolejnych FIFA 9,10,11,12,13... kosmetyczne zmiany, ten sam silnik a cena jak za nową grę! Potrzebne są zmiany rewolucyjne, a nie kosmetyczne (patrz: Battlefield 2 - Battlefield 3, MoH itp..
Ciekawe co oprócz graficznych poprawek i aktualizacji składów zrobią twórcy. Oczywiście czekam na nią jak na 10 i 11.
mogli by asysty jazdy poprawic albo chociaz asyste hamowania bo to co jest w obecnej wrsji to jakas poezja ze mi sam bolid zwalnia do 15km/h
ta gra powinna posiadać sezony 10, 11, 12. Bo strasznie mnie nudzi granie w jeden i ten sam sezon. Pierwszy grałem by dostać sie do ferrrari bądź mclarena w drugiej zdobywałem mistrza na wyższym poziomie i trzeciego już nie chciało mi się przechodzić, poza tym szybszy loading. Zlikwidować bezsensowny upgrade podczas sezonu, bo miałem wrażenie, że inni dostają od razu fullupgrade. Startując w Melbourne przy b. dobrej jeździe nie mogłem wygrać, a w interlagos mogłem 3 razy wypaść i bezproblemowo wygrać wyścig. Co do SC uważam, że jest ok.Ludzie grający wyścigi na 10% dł trasy narzekają, że raz wyskoczył im SC. Ja grałem na 100% i jakby to zwiększyli, ta gra zaczęłaby mnie wkxxxxx. SC miałem dosyć często, w miarę realnie w porównaniu do prawdziwego sezonu. Polecam powyłączać asysty(zniszczenia etc), a SC zacznie wam sie pojawiać.
Najlepiej jakby chłopacy wpadli na pomysł i dodali możliwość stworzenia własnego teamu(jak w GRIDzie), oraz wprowadzili niższe ligi, bo nie oszukujmy się F1 2012 może zachwycić detalami na torze, ale nie przykuje uwagi ludzi którzy oczekują megasymulacji, nawet jeśli taką by była to i tak powrócą do gtr,rf gdzie można mieć każdy sezon f1 od 2001 do 2011 oraz chyba wszystkie serie open wheel, gt, wtcc, pcc, american le mans i wiele wiele innych. Modele zawsze można poprzerzucać. Gra przeznaczona dla pada, nie pod kierownice, więc jak narazie nie dla mnie. Życzę miłej gry.
Ta gra nie zbyt różni się od poprzedniczek. I tu boli. ;/
Największy problem z f1 od codemasters jest brak polotu. Żadne z obecnych wydań nie wstrząsnęło mną tak jak f1 ze studia Liverpool.
nie wiadomo zawsze jest spolszczenie
fajnie byłoby stworzyć własny team nawet chociaż być szefem jakiegoś zespołu transfery kierowców
REDmartinesartrr@ masz calkowita racje. gdy f1 bylo exclusivem na ps2 bylo lepiej(realistyczny model zniszczen, tak latwo bylo tam bolid uszkodzic i zakonczyc wyscig i jeszcze ta faza w pitstopie no i komentatorzy(na szczescie moge grac na ps3 w f1 championship edition(na ps2 to bylo f1 2006)., codmasters ktory wyprodukowal wiele swietnych gier jak toca race driver 2 lub 3 colin 2, od poczatku generacji tych konsol daje dupy(np gry zawieraja mniej materialu niz kiedys, grid jedna trzecia tras w porownaniu do toca race driver 3, a dirt jesli chodzi o rajdy tez owiele mniej odcinkow 2 i 3 mialy praktycznie po jednym na kraj lol)
nie ma klimatu w f1, model znisczen to lepszy mieli w toca race driver 3(williamsa bylo latwo tam uszkodzic) ech czasy sie zmieniaja, gry musza byc prostsze aby wiecej ludzi je kupilo. zeby chociaz dali teraz realistyczniejszy model zniszczen w opcjach do wyboru i zoptymalizowali gre pod ps3 a nie zrobili porta jak z f1 2011 i gra wygladala tragicznie. fakt ze xbox jest mocniejszy i blizej mu do kompa. ale widac ze wiele producentow ma za priorytet tylko xboxa. a jak wiadomo xbox lepiej sprzedal sie w ameryce a jak wiadomo oni tam lubia proste gry i dlatego rynek konsolwy jesli chodzi o gry przez to zdycha i sie uwstecznia.
Gra będzie w pełnej Polskiej wersji, takie info na stronie Cdprojekt widnieje.
Witam wszystkich podobno tym razem f1 2012 bedzie w pelni po polsku super:))czekam z niecierpliwoscia na kolejna odslone tej super seri codmaster umie robic dobre gry nieraz to juz udowodnil pozdrawiam graczy:))
Powinien być 3 kierowca
ufff dobrze że CD Projekt wydam tą grę a nie LEM lenie nawet im się polonizacji do DiRTA 3 i do F1 2011 nie chciało robić to śmiech na sali.
Bardzo cieszy polski język :) . Kolejna gra , która udowadnia , że XP idzie do lamusa :/ i zostaje tylko pytanie , Kto wygra tegoroczny sezon w F1 2012 :P ?
"Leo Messi l33t - mogli by asysty jazdy poprawic albo chociaz asyste hamowania bo to co jest w obecnej wrsji to jakas poezja ze mi sam bolid zwalnia do 15km/h"
jak się jest matołem co nie potrafi zmienić ustawień prowadzenia bolidu to tak to potem jest i nie ma co się dziwić że jedzie za Ciebie komputer xD
cześć gram teraz w F1 2011 map roblem z prędkością maksymalna jadąc w 1 treningu na torze w Istanbule z ustawieniami inżyniera na sucho jechałem ok 310 km/k a w 2 treningu z tymi samymi ustawieniami i oponami prędkość maksymalna to ledwo 279 z DRS-em wiecie co zrobić ?
Zgaduję, że znowu po x sezonach zawodnicy będą w swoich druzynach z 1. sezonu gry?
Szkoda. :(
11.09.12 DEMO na PC... no jakoś nie widać tego DEMA
Wszystko ok :) Już pobieram hehe.... 12 czy 11 co to za różnica
Według wymagań na steam gra nie ruszy na XP:)
Minimalne:
OS:Windows Vista or Windows 7
Processor:Intel Core 2 Duo @ 2.4Ghz or AMD Athlon X2 5400+
Memory:2 GB RAM
Graphics:AMD HD2600 or NVIDIA Geforce 8600
DirectX®:11
Hard Drive:15 GB HD space
Rekomendowane:
OS:Windows Vista or Windows 7 64 bit
Processor:Intel Core i7/AMD Bulldozer
Memory:4 GB RAM
Graphics:AMD HD6000 Series/Nvidia GTX500 Series minimum 1GB RAM
DirectX®:11
Hard Drive:15 GB HD space
Sound:Direct X compatible soundcard
Other Requirements:Broadband Internet connection
Dawno nie widziałem tak słabego spolszczenia gry. Przejechałem raptem raz testy młodych kierowców i jeden wyścig a już zdążyłem wyłapać parę kwiatków:
"pit-lane assist" przetłumaczone jako "wspomaganie postojowe"
"top 10 finishes" jako "najlepszych 10 wyników" - no dobra, można tak to zrozumieć, ale przecież chodziło o "wyniki w pierwszej 10"
Nico Hulkenberg wymówiony "Niko Halkenberg", to przecież woła o pomstę do nieba
Jenson Button wymówiony "Jenson Baton", może "Dżenson" qrwa mać...?
coś co mnie zawsze dobija, czyli "formuła pierwsza"
"laps in the lead" przetłumaczone jako "ukończenia na prowadzeniu". Tak się składa że jak się kończy wyścig na prowadzeniu, to to się zwycięstwo nazywa...
a już najlepsze to "highest lateral/longitunal g-force" przetłumaczone jako "największa poprzeczna/wzdłużna siła uderzenia
Słowem - dramat.
Dramat z tym dubingiem i spolszczeniem :D
Gra świetnie z optymalizowana w sumie w końcu silnik EGO
U mnie na Phenom II x4 [email protected] 8GB RAM AMD 5850 1GB 820/1110 w Full HD lata na ultra z MSAA x4 przy 70-73fps :) tak gry powinno się optymalizować
To fakt, na optymalizację narzekać nie można. Sądząc po Twoim wyniku u mnie jest jeszcze solidny zapas mocy - mam taki sam procesor, tyle że niekręcony, 4GB DDR3 i Radka 6850 i gram w 1440x900 (monitor 19"). Nie sprawdzę jak chodzi w Full HD bo jak przerzucę obraz na TV to nie mam jak kierownicy ustawić :P
W 2011 za dużo nie pograłem, w 2010 zdecydowanie więcej ale 2012 jak dla mnie wygląda całkiem spoko.
Na temat polonizacji wypowiadać się nie będę bo nie warto. ;] Sama gra jednak bardzo dobra i mam wrażenie, że dużo lepsza od edycji 2011. Na samym początku pozytywnie zaskoczył mnie test młodych kierowców, jest całkiem sporo tych zadań, przypomina mi to testy na licencję z Gran Turismo. Myślałem, że będą to 2/3 zadania + przejechanie testowego okrążenia na podstawie którego zostaniemy przydzieleni do danego zespołu, ale jest to bardziej rozbudowane. Poza tym model jazdy, który został tak zmieniony, że po wyłączeniu wszystkich asyst można mieć problem nawet z utrzymaniem się na prostej. Wreszcie jakiś krok w stronę realizmu i sama jazda F1 to wyzwanie, nie mówiąc już o kręceniu dobrych czasów okrążeń. Interfejs też zmieniony, gra wydaje się być jakby większa pod względem zawartości. Wydaje się też, że trudniej będzie się przebić słabszym bolidem np Williamsa czy Marussia do top 10. Ogólnie F1 2012 to pozytywne zaskoczenie. ;]
Jest też jeszcze jeden element którego brakowało mi zarówno w 2010 jak i w 2011: zasady parc ferme - brak możliwości zmiany ustawień bolidu między kwalifikacjami a wyścigiem. Będzie interesująco w momencie gdy będzie różna pogoda podczas kwalifikacji i wyścigu, trzeba będzie trochę pogłówkować nad ustawieniami i niekiedy zaryzykować gdy będzie ryzyko deszczu np. 40 czy 60%. Jak ustawiać, na sucho czy pod mokry tor? :) Będzie padać na początku wyścigu i przesychać czy odwrotnie?
Demo na 11 września było zapowiedziane w trailerze...
Czy demo na PC jest gdzieś jeszcze? Nie będę zakładał jakiegoś badziewia dla jednego dema...
czy u was w swobodnej jeździe w teście młodego kierowcy bolid jedzie jak ślimak
Naprawdę spoko giera grałem w demo i jest swietne.Czekam na pełną wersje:D
A czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego nie można u mnie ustawić wyższej rozdzielczości niż 1280x1024. Czy to jakies ograniczenia w demie? Bo jak dla mnie to jakas drwina. Wszyscy tak macie czy to tyko u mnie?
demo już jest dostępne na STEAM,a za co daję wielki minus dla tej gry to,że niema uszkodzeń bolidu,nie kończy się paliwo,nie zdzierają się opony ale za to plusik za realizm i grafikę,tory też są fajne ale niekiedy jest wkurzające że cię obraca przy małym skręcie na zakręcie
@up czego się spodziewałeś po demie??
wszystko będzie w full wersji
Mam pytanie szukałem w internecie ale nie mogłem znaleźć kierownice jakie będą obsługiwane w F1 może ktoś wie ?
Supported wheels on f1 2011 and will likely be supported on f1 2012:
- Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel
- Atomic Accessories Super Sport Evo
- Atomic Accessories TVR Sagaris
- ECCI Trackstar 6000
- Fanatec Porsche 911 Carrera
- Fanatec Porsche 911 GT2
- Fanatec Porsche 911 GT3 RS2
- Fanatec Porsche 911 Turbo S
- Logic3 Tri Format Topdrive GT
- Logic3 Tri Format Topdrive RF
- Logitech Driving Force GT
- Logitech Driving Force Pro
- Logitech Formula Force EX/RX
- Logitech G25
- Logitech G27
- Logitech MOMO Racing
- Logitech WingMan Formula Force GP
- Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel
- Thrustmaster Ferrari F430
- Thrustmaster Ferrari GT Experience
- Thrustmaster Ferrari GT F430 Wireless Cockpit
- Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch
- Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Intergral T500
- Thrustmaster T500RS
- Thrustmaster Universal Challenge
Unconfirmed: Fanatec CSR, CSR elite and CSW madcatz micron 2.
A ja nadal mam problem z ustawieniem swojej natywnej rozdzielczości. Gra nie pozwala mi ustawić wyższej niż 1280x1024. Zainstalowałem nawet najnowsze sterowniki od Nvidii, ale nic to nie pomogło. Czy ktoś potrafi mi pomóc bo chyba jestem jedyny z takim problemem. Przeglądałem internet i tez nic nie znalazłem. Ech, masakra
Panowie, ważna sprawa. Czy bedą widoczne uszkodzenia i zniszczenia bolidów.? Bo w demie nic sie nie rozwala! Gdzie można znaleść informacje na ten temat?pozdrowka
Procesor mam dość stary, ale jakby nie było to Quad Q6600 2,4 Ghz, 8 GB RAM, GTX 560 Ti, więc nie sądzę aby była to wina sprzętu. F1 2011 chodzi bez problemu, a jakiegoś wielkiego graficznego postępu w nowej odsłonie nie widzę
wiesz mnie zadziwiło to że F1 2011 chodziło mi wszystko na minimalnych i czasami przycinało a tutaj chodzi mi na full z AAx4. A mam IC 2duo E7400 2.80GHz 4gb ram i radka hd 4850
Mam problem z demem, mianowicie kiedy uruchamiam je to bardzo długo nic sie nie dzieje, dopiero po kilku minutach sie włącza i chwile po wejściu do menu głównego (jakies 3-4 sekundy) wyłącza się. czy ktoś ma pomysł co z tym moge zrobić? Gre próbuje odpalić na laptopie HP i5 3 GHz, 8 gb RAM, grafika radeon 6770M, windows 7 64bit.
Właśnie pograłem w demo i jest fajnie.Grafika trochę ulepszona do poprzedniej wersji (bardziej żyleta).Dobrze że są polskie głosy.Mi na ponad 3 letnim kompie (4x2.83 ,4gb ramu ,gtx 285) chodzi jak miodzio,wszytko na max w 1920x1080.
Możliwe że to będzie wyścigówka roku (jeszcze ma wyjść Gtr 3 i Need for speed - tylko że mogą to być chałki)
Mam problem z demem,gdy je uruchamiam na chwile wyskakuje okienko i potem nic się nie dzieje
gra jest zajebista ale najbardziej zdziwiło mnie to ze na średnich ustawieniach na moim staruszku odpaliła bez najmniejszej ściny czego nie mogę powiedzieć o f1 2010
moj laptop to: GF 9200m gs 512mb 4gb ramu core 2 duo 2ghz vista sp2
W tym roku panowie z Codemasters postarali się
Grałem w demo i jest zajebiste. Miałem czekać do premiery Medal of Honor ale kupie sobie F1 2012 a potem Medal of honor. Gra zajebista!!!!!!!!!
Mam pytanie czy to prawda że w pełnej wersji gry nie będzie trybu grand prix ??? gdzieś w internecie o tym przeczytałem i mnie to trochę zaniepokoiło z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam pytanie czy w pełnej wersji gry będzie dostępny tryb Grand prix ??? Przeczytałem o tym gdzieś na internecie i mnie to trochę zaniepokoiło
A nie macie wrażenia że jest coś dziwnego ze sterowaniem w tym demie? Odpalam 2010 czy 2011 i kierownice działają kapitalnie, odpalam 2012 i mam problemy z utrzymaniem się na torze, a zmiana ustawień zaawansowanych pomaga tak nie do końca. Mam nadzieję że to przypadłość dema.
^ Przypadłość dema bądź brak umiejętności :) a tak poważnie to w końcu poprawili fizykę jazdy
Bardzo fajna gra, lepsza od 2011 troszeczkę wygląda jak 2010. Ale gra jest naprawdę rewelacyjna :)
Postarali się! Gra chodzi bardzo płynnie na starszym sprzęcie.Grafika znacznie lepsza od poprzedniczek.Prowadzenie bolidu bardziej naturalne.Oczywiście to jest demo, więc w pełnej wersji będzie można ustawić bolid pod swój styl jazdy.Teraz mamy więcej podsterowności.Ilość paliwa, będzie miało spory wpływ na zużycie opon i prowadzenie bolidu.
Dla tych, którzy mają kłopot z zaawansowanym ustawieniem kierownicy.
od góry:
Dla kiery g27 lub g25.Dla innych też mogą być dobre.Warto popróbować.
1
4
5 - wygładzanie
0
0
0
lub:
1
0
15 - wygładzanie
0
0
0
podsumowując, zapowiada się znakomita gra wyścigowa dla fanów f1
Pójdzie na minimalnych?:
Karta Graficzna:ATI Mobility Redeon HD 4200 (1403 MB)
Procesor: AMD Athlon P320 Dual Core Processor(2 CPUs)~2.1 GHz
Pamięć: 3GB Ram
wiecie czy gre będzie można kupić w media markcie dzień przed premierą
Nic tylko czekać na pełną wersję :D W demo nie grałem, ale widzę, że będzie to udana część serii F1 :) Nic nie pozostaje tylko zagrać. Mam jeszcze jedno pytanie na komputerze Intel Core 2 Duo 3.0 GHZ ram 4 gb karta graficzna Asus EAH5670 pójdzie mi ta gra jeżeli tak to jak myślicie na jakiej grafice?
A ja mam taki problem, iz po uruchomieniu demo f1 2012 tj. klikajac na "graj" w steamie gra jak by sie uruchamia, jest czarne tło z logiem "F1 2012" ale po chwili wylacza sie, i spowrotem wychodzi do pulpitu. Zaden blad nie wyskakuje. Reinstal gry i steama nie pomogl, robilem to kilkukrotnie. Mam najnowszego Directa, probowalem takze na 10 i lipa. Dane kompa to: win7 64bit, procek 2.50ghz, karta ati radeon HD 5100 512MB (najnowsze stery), ram 4GB. Pomoze ktoś ??
@cygan Karta zapewne nie wyrabia. Procek zapewne też bo jak zgaduje jest to jakiś 2-rdzeniowic od AMD (Athlon 64) lub Core2Duo
ruszy mi ta gra na moim sprzęcie??? procek: Amd Athlon II 2x2.90 ram: 3GB grafika: GeForce 9500GT 1GB
Mało zmian w porównaniu z poprzednią czescią,nawet mniej rzeczy: nie da sie zmienic zeby była 1 sesja kwalifikacji tylko zawsze 3,czasy z wyścigu kariery nie są zapisywane w jakiś statystykach,długosc minimlana wyscigu 25% i nie da sie mniej. Po za tym jak zmienić język?
BornToEat czy ja wiem, jakos do tej pory nie mialem probleu z uruchomieniem najnowszych gier. wszystkie wersje F1 smigaly dobrze, bf 3, gta4, dirt 3, wiec powinno pojsc. A wyczytalem gdzies ze o dziwo f1 2012 nie ma kosmicznych wymagan, ze odpalaja na starszych sprzetach. A procka fakt, nie mam najlepszego ;D intel penium. ale mimo tego mysle ze gdzie indziej tkwi problem.
Ściągnąłem żeby sprawdzić czy warto kupić. Mam problem - nie mogę przyśpieszać czasu w sesji (gram na klawiaturze). Napisane jest, że odpowiedzialny za to jest przycisk "=" ale niestety nie działa, czy ktoś może ma podobny problem?
Bardzo możliwe że ta opcja w demie nie jest udostępniona, nie ta zresztą pierwsza i nie ostatnia. Sam prawdę mówiąc nie próbowałem przyspieszać czasu, ale jeżeli wszystko inne działa a tylko ta jedna opcja nie, to nasuwa mi się kwestia blokady w samym demie.
W demo grałem na PS3 i nie zwróciłem na to uwagi. Teraz ściągnąłem wersję pełną na PC żeby sprawdzić czy warto to po premierze kupić na konsolę. I właśnie tu w karierze zauważyłem ten błąd. Jeśli po premierze też będzie taki błąd to poczekam aż gra stanieje, dostanie kilka patchy i dopiero kupię. Bez sensu wydawać w dniu premiery 200zł na zabugowany produkt. Dlatego pytam czy ktoś inny też to zauważył.
Będę bardzo wdzięczny, w sumie to pierdoła ale ciężko grać kiedy kwalifikacje trwają 45 minut :/
Ściągnąłem pełną wersję z neta by zobaczyć tylko niestety wersja angielska ale od razu powiem, że ci co czepiają się wersji polski i tego gostka co tak sztucznie gada to w wersji angielskiej nie jest lepszy :) Mam nadzieję, że jutro przyjdzie mi zasilacz do kierownicy Logitech Force Drive GT i przetestuje jak jeździ się na kierownicy bo na padzie tragedia tzn grałem wcześniejsze części na kierownicy i grało się zarąbiście i sądzę, że ta gra jest do tego stworzona:D
Wymienię plus i minusy:
+Grafika(takie jest moje zdanie najlepiej widać po deszczu i oponach itp)
+ Fizyka jazdy
+ interfejs
+ Optymalizacja
+ System pogody itp
- AI przeciwników (raczej jeżdżą gęsiego)
+ i - Tryb młodego kierowcy(Dla mnie minus bo muszę przez to przejść, a mi to jest nie potrzebne. Dla Laików plus pomoże im trochę ogarnąć ocb.
mat_eyo --> Przyspieszanie czasu działa jak należy, zarówno podczas treningu jak i kwalifikacji :)
Darecki --> mi wcale nie przeszkadza głos, dykcja czy ton w jakim są nagrane wypowiedzi inżyniera, boli za to tragiczne tłumaczenie i wymowa niektórych nazwisk, zobacz mój post [50], to będziesz wiedział więcej :)
a czy to prawda że w długim weekendzie jest tylko jeden 1-godzinny trening ?
grish_em_all: Zgadzam się w 100% z tym, że niektóre tłumaczenia to tragedia i nazwiska też, ale w sumie cieszę się, że jest jednak ta polska wersja. Pozostało mi tylko czekać na zasilacz i sprawdzenie gry na kierownicy i podzielenie się w tedy wrażeniami :D
kubica --> niestety tak, też mnie to lekko rozczarowało.
Mimo tego moje wrażenia z pierwszego GP są pozytywne. Na duży plus jest to że kierowcy AI są naprawdę agresywni i mocno walczą, tym samym nie mogę się zgodzić z opinią Dareckiego że jadą gęsiego - u mnie już w pierwszej szykanie poleciały chyba ze 3 przednie skrzydła ;) Po drugie, wreszcie są usterki mechaniczne, mi już w kwalifikacjach wybuchł jeden silnik (teraz mam przerąbane do końca sezonu bo na pozostałe 19 wyścigów mam już tylko 7...), a od połowy wyścigu bolid zaczął lekko dymić i straciłem trochę mocy, na szczęście udało się jakoś doturlać się do mety, a w pewnym momencie dostałem komunikat przez radio że Rosberg ma problemy z hamulcami. No i rzeczywiście, zaczął jechać wolniejszym tempem, a jak go dogoniłem to okazało się że na prostych jedzie szybko jakby nigdy nic, ale zaczyna hamować dużo wcześniej niż inni. Poziom trudności też oceniam dobrze, jadę HRT, poziom AI Legend, z asyst mam włączone tylko ABS i kontrolę trakcji na full - po pierwsze dlatego że nie uważam się za wybitnego gracza, po drugie moja kierownica jest już mocno sfatygowana i cholernie ciężko wyczuć bolid. Na takich ustawieniach w kwalifikacjach byłem 23 (być może byłbym o te 1-2 miejsca wyżej gdyby nie awaria), w wyścigu byłem 16, w głównej mierze dzięki temu zamieszaniu na starcie, gdzie przebiłem się na 13 miejsce i miałem czysty tor przed sobą. Do końca miałem Petrova na tyłku, uratowało mnie dublowanie, kierowcy komputerowi nadal przepuszczają liderów czasami w dziwnych miejscach i sporo na tym tracą. Gdyby nie to, spadłbym pewnie na 18-19. Setupy bolidu jakich używałem w F1 2011 zdają się nie działać tak dobrze w 2012, trzeba nad nimi trochę popracować żeby dało się jechać w miarę szybko.
Uff, miały być pierwsze wrażenia a tu cała nowela powstała :)
P.S. Zapomniałem o jednej istotnej kwestii - oponach. Do tej pory jak się jechało na 50% dystansu, opony zużywały się 2 razy szybciej, jak na 25% - 4 razy itd. Teraz tak nie ma, prawdopodobnie długość wyścigu nie wpływa na tempo zużywania się gum, jechałem na 50% i do boksu musiałem zjechać tylko raz, zrobiłem 12 kółek na miękkich i 17 na średnich. Z jednej strony dobrze że nie trzeba co parę okrążeń zjeżdżać do boksu, bo można dzięki temu złapać rytm jazdy i przez jakiś czas go utrzymać, ale z drugiej strategia na wyścig ma w tym momencie mniejsze znaczenie, a przecież "pirelki" w tym roku są takie a nie inne żeby właśnie pitstopów było więcej i trzeba było trochę pogłówkować nad strategią. W tym miejscu plus dla F1 2011 i minus dla 2012.
grish_em_all: Te wszystkie plusy i minusy były wymienione po godzinie gry może troszkę więcej takie pierwsze wrażenia i jak na razie zawiesiłem swój udział w F1 2012 bo czekam na kierę by sprawdzić i pobawić się na całego, ale z tego co napisałeś narobiłeś mi jeszcze większego apetytu :)
dla mnie tez a wie ktoś czy jest gdzieś ta gra już w sklepach w białymstoku
Witam.
Mam problem z obrazem w F1 2012. Otóż - podczas wyścigu jak wypadnę z trasy i chce zrobić replay i cofnąć się o troszkę do tyłu czyli użyciu Flashback obraz po tym robi mi się jakby do góry nogami. Zaznaczam że mam kamerę ustawioną jako że widze bolid cały z tyłu. I tylko przy tej kamerze coś takiego się dzieje?
Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
pozdrawiam
grish_em_all --> grasz na klawiaturze czy na padzie? Jeśli na klawiaturze to których przycisków używasz?
Czy ktoś już miał okazję jechać wyścig w deszczu? Ja przed chwilą skończyłem mokry wyścig w Malezji i jestem delikatnie rzecz ujmując bardzo rozczarowany fizyką jazdy po wodzie. Start był na intermediatach, po jakimś czasie zaczęło mocniej padać więc trzeba było zmienić na wety. Wszystko było dobrze do momentu jak nie zaczęło znowu przesychać. Otóż okazało się, że im bardziej jest sucho, tym gorzej było utrzymać się na torze. WTF? Nie chciałem zmieniać opon z powrotem na intery bo przez radio dostałem informację że za parę minut znowu rozpada się na dobre. Zanim to się stało doszło już do totalnego paradoksu, bo zrobiła się sucha ścieżka na torze, która była bardziej śliska niż reszta toru! Takiego babola to w żadnej wyścigówce nie widziałem, żeby mokra nawierzchnia była bardziej przyczepna niż sucha. Patrząc też na zachowanie innych bolidów w zależności od warunków i opon wygląda na to że opony zachowują się mniej więcej tak:
slicki - dobrze trzymają na suchym, im bardziej mokro tym gorzej się jedzie - no dobra, tak powinno być.
intermediaty - dobrze trzymają na wilgotnym torze, im bardziej mokro tym gorzej, im bardziej sucho tym jeszcze gorzej - no tego to już nie rozumiem, na sucho powinny się przegrzewać i szybko zużywać, ale mimo tego powinno się jechać szybciej jak na mokrym.
wety - dobrze trzymają jak jest dużo wody, im bardziej sucho tym bolid bardziej się ślizga - paranoja. Na totalnie mokrym torze robiłem czasy na poziomie 1:52, a w miarę przesychania było coraz wolniej, nie byłem w stanie zejść poniżej 2 minut, chora sytuacja.
Rozgoryczony czekam na patcha.
mat_eyo --> gram na kierownicy, dokładnie takiej jak na zdjęciu obok. Do zmiany biegów mam łopatki, których na załączonym obrazku naturalnie nie widać, "strzałkami" przy lewej ręce obsługuję podręczne menu (zmianę mieszanki paliwa, opon, balansu hamulców), 1-status bolidu, 2-widok do tyłu, 3-KERS, 4-DRS, 9-zmiana kamery, 10-pauza, 11-replay
ma ktoś problem z ustawieniem grafiki? u mnie nie sa podswietlone opcje do zmiany rozdzielczosci wiec nie moge nic zmienic
Ja miałem to samo w demie. Najwyższa jaką mogłem ustawić to 1280x1024. Jeśli ten sam błąd będe mieć w pełnej wersji to się zdenerwuję
Drace66676 ja wlasnie pisze o pelnej wersjiktora kupilem w media godzine temu. wogole nie ma opcji wyboru rozdzielczosci. strzalki do jej zmiany sie nie podswietlaja
grish_em_all a co myślałeś? Że wety na sucho są szybsze niż wety na mokro? Mylisz się.
Na sucho się przegrzewają i nie mają dużo przyczepności. Jedyny bug jaki poprawnie zinterpretowałeś to to, że tor potrzebuje ponad 10 okrążeń, żeby przesechł na slicki, a w F1 dzieje się to za szybko.
Basshunter, fisherfighter --> nie musicie mi tłumaczyć takich oczywistych oczywistości że opony na mokrą nawierzchnię nie pracują dobrze na suchym. Mi chodzi o to że w grze jest to kompletnie pomylone, np. jadę sobie na interach, tor zaczyna przesychać więc czasy powinny być lepsze, a tymczasem traci się po 10s na okrążeniu bo bolid się ślizga jak po lodzie. A wystarczy obejrzeć jeden prawdziwy wyścig F1 gdzie na starcie jest mokro a potem zaczyna schnąć - czasy okrążeń w miarę schnięcia są coraz lepsze, nawet zanim kierowcy zmienią opony na slicki, a to dlatego że asfalt daje coraz większą przyczepność i to jest całkowicie naturalne. W grze jest totalnie na odwrót. Opony pracują dobrze tylko i wyłącznie w optymalnych dla siebie warunkach, w przeciwnym razie nie da się w ogóle na nich jeździć, bez względu na to czy warunki na torze się poprawiają czy nie. I właśnie to nazywam bezsensem.
Ja mam problem jak Waldi. Nie moge zmienic rozdzielczosci i w demie i w pelnej;/ jak ktos rozwiazal problem niech sie podzieli rozwiazaniem;)
Naprawdę fajna gra ,ale trochę za trudna.Grafikę ma miodną szczególnie w deszczu kto nie grał naprawdę polecam.
Jak ktoś jeszcze nie grał w demo lub nie widział filmików z tej gry to zapraszam do oglądania :)
http://www.youtube.com/watch?v=i_IWBiickLo
http://www.youtube.com/watch?v=OAJmYcMNbps
Wszystko było dobrze do momentu jak nie zaczęło znowu przesychać. Otóż okazało się, że im bardziej jest sucho, tym gorzej było utrzymać się na torze. WTF? Nie chciałem zmieniać opon z powrotem na intery bo przez radio dostałem informację że za parę minut znowu rozpada się na dobre. Zanim to się stało doszło już do totalnego paradoksu, bo zrobiła się sucha ścieżka na torze, która była bardziej śliska niż reszta toru! Takiego babola to w żadnej wyścigówce nie widziałem, żeby mokra nawierzchnia była bardziej przyczepna niż sucha
a myslisz ze czemu w realu jak wlasmnie jest taka sytuacja, ze na przesychajacym torzze, zaraz gdy znowu zacznie padac jezdza po mokrej czesci toru? Nie raz byla taka sytuacja, ze de facto musieli opony studzic wyjezdzajac na mokre.
nie jest to babol. Tak po prostu jest w realu. Na pewno nie jest to super dopracowane, ale jesli nie masz o czyms pojecia to nie komentuj
^ Czy to babol czy nie przekonamy się po jakimś czasie gdy więcej ludzi zacznie grać :)
Co do rozdzielczości, Ja zmieniłem sobie ręcznie w pliku hardware_settings_config. Znajduje się on w folderze Dokumenty/My games/FormulaOne2012. Otwieramy w notatniku i edytujemy <resolution width="1920" height="1080". U was pewnie pisze 1024x768 albo 800x600. Pozdro
Jutro wielki dzien , od razu o 10 lece do empika po gierke bedzie miodna , a co do treningow zlikwidowali 2 i 3 ale chyba i tak nikt nie jezdzil wszystkich a zostawili jeden caly. Kwale sa normalnie Q1,2,3
Tak Dessloch, suchy asfalt jest bardziej śliski niż mokry. A ja się po prostu nie znam i nie mam pojęcia.
Krzy5iek992
jak udało ci sie zmienic w notatniku rozdzielczosc? ja porbuje ale nic sie nie zmienia
No nie znasz się. Tłumaczą Ci ludzie jak jest w realu, a Ty dalej swoje.
Na suche są suche, a na mokre, mokre.Jak deszczówkami pojedziesz 2 kółka po suchym, to ich nie masz i jeździsz jak po lodzie.Deszczowe opony w f1 są bardzo miękkie i specjalnie rowkowane, aby odprowadzić 60l wody na sekundę!.To nie jest żaden bug.
Ja natomiast zauważyłem problem z innej beczki.Mianowicie sterowanie.Jak pokonuje szybkie zakręty w lewo, jest ok, ale w prawo czuję dużą podsterowność.Tylko w jedną stronę.
Sprawdźcie to.
Bo pierdolicie od rzeczy. Jak jest w realu to akurat wiem, oglądam F1 od 1994 roku. No ale ja się nie znam, więc nie będę sobie strzępił języka.
Ciekawe również, czy w F1 2012 można będzie w karierze ustawić minimum 3 okrążenia. Bo ja tak, to wspaniale. Ale jeśli będzie tak jak w F1 2010 gdzie minimum było 10% czy tam 20% całego wyścigu no to klapa...
Bo przecież nie zamierzam jechać jednego wyścigu pół godziny (czyli kilkanaście okrążeń)
DoNgemolo: jeździsz na kierownicy ?? grish_em_all: trzeba poczekać ile osób po premierze będzie narzekało na to to się okaże co to ps. grasz na piracie czy kupiłeś już orginała ?:) Lukdirt: Właśnie jak się jeździ około pół godziny to jest przyjemność z gry bo zmiany pogody i wogóle
wyścig na 3 kolka ? ...
grish_em_all -> trzeba poczekać i poznać bardziej ich model opony, znając codemasters pewnie masz racje i jest to zwyczajnie bug którego i tak nie poprawia :)
Miał ktoś problem z tym ,że na początku kariery uczą was jak używać poprawnie KERS i DRS, po czym przychodzą prawdziwe wyścigi w karierze i udogodnienia te nie są praktycznie dostępne? KERS jest w ogóle wyłączony u mnie w karierze ,a DRS był tylko przez pierwsze 2 wyścigi. Teraz jestem już chyba przy 8 i niby koleś w radiu mi daje znać ,że można z niego korzystać ale kontrolki są wyłączone ,a przyciskanie na odpowiednie klawisze też nic nie daje...
a wiesz chociaż kiedy można używać DRS w wyścigu ? najsłabsze zespoły nie maja KERS - przynajmniej tak jest w F1
DRS można użyć wtedy gdy jesteśmy poniżej 1 sek. za rywalem i w wyznaczonej strefie na torze najczęściej jest to prosta startowa , a KERS mają wszystkie zespoły oprócz Marussi, HRT i Caterhama
Do gry dodali wiele smaczków w postaci unoszenia się kurzu podczas wypadnięcia - wyjechania poza trasę, fajnie to widać podczas GP Europy. Poprawa fizyki jazdy jedynie co mnie dziwi różne ustawienia rozdzielczości dzięki grze udało mi się ustawić full HD a monitor mam do 1680x1050 :) nie wiem jakim cudem to chodzi gra w takich ustawieniach wygląda genialnie..
Dessloch [ gry online level: 127 - Legend ]
Wszystko było dobrze do momentu jak nie zaczęło znowu przesychać. Otóż okazało się, że im bardziej jest sucho, tym gorzej było utrzymać się na torze. WTF? Nie chciałem zmieniać opon z powrotem na intery bo przez radio dostałem informację że za parę minut znowu rozpada się na dobre. Zanim to się stało doszło już do totalnego paradoksu, bo zrobiła się sucha ścieżka na torze, która była bardziej śliska niż reszta toru! Takiego babola to w żadnej wyścigówce nie widziałem, żeby mokra nawierzchnia była bardziej przyczepna niż sucha
a myslisz ze czemu w realu jak wlasmnie jest taka sytuacja, ze na przesychajacym torzze, zaraz gdy znowu zacznie padac jezdza po mokrej czesci toru? Nie raz byla taka sytuacja, ze de facto musieli opony studzic wyjezdzajac na mokre.
nie jest to babol. Tak po prostu jest w realu. Na pewno nie jest to super dopracowane, ale jesli nie masz o czyms pojecia to nie komentuj
Sprawa jest niezwykle prosta:
1. na suchym zawsze pojedziesz szybciej niż na mokrym. (KROPKA)
2. na suchym (na interach) pojedziesz szybciej (od INNEGO KIEROWCY na interach w tych samych warunkach), jesli nie zjarasz powierzchni opony inter - stad chłodzimy TYLKO na prostej i (uwaga miłośnicy jazdy po mokrym)..... zyskujemy dzięki temu czas w ZAKRĘCIE na SUCHYM - bo nasze intery są w lepszym stanie.
Nie ma co za bardzo tu się wymądrząc Panowie :)
pozdro,
PJ
No właśnie, z tą rozdziałką to jakies jaja są. Ty możesz ustawić wyższą niż natywna Twojego monitora, a inni, w tym ja nie moge ustawić swojej natywnej tylko niższą. Nawet przestawianie w notatniku nic nie daje bo gra i tak się uruchamia w 1280x1024, a czasem 1280x800. No śmiech na sali
Bardzo przepraszam, ale caterham od tego sezonu jeździ na silnikach renault i posiada kers ;)
Rozegrałem już kilka wyścigów i również chciałem się podzielić wrażeniami. Gra generalnie jest lepsza niż 2011. Na plus na pewno grafika, AI kierowców. Trochę inaczej jest z zachowaniem bolidu. Według mnie nieco za łatwa tylna oś wpada w poślizg, nawet bez dodania gazu, a jedynie po przejechaniu po krawężniku - powiedziałbym, że jest to charakterystyczne dla mokrej nawierzchni, ale mi się to ciągle zdarza, przez co muszę bardzo ostrożnie wychodzić z zakrętu i tracę na tym trochę czasu. Poza tym poziom trudności. Grając Force India na professional w Malezji potrafiłem wygrać kwalifikacje z przewagą ~1,5 sekundy. Zwiększając trudność tracę nagle do najlepszych około 3 sekund (!!) co jest kompletnie nierealne, ponieważ moje najlepsze okrążenie często jest bliskie ideału. Na pewno jest to lepsze niż w 2011 kiedy na najwyższym poziomie wygrywałem 90% wyścigów w słabym zespole, ale to też denerwuje. Zauważyłem, że w szybkich i krętych częściach toru przeciwnicy przejeżdżają bez odjęcia, co u mnie jest niewykonalne (złe ustawienia bolidu?). I jeszcze system kar jest w tym roku... "nadgorliwy". Ciągle otrzymuję kary, na które nie zasługuję, często za to, że inny kierowca we mnie wjedzie, a ja przez to zahaczę innego. System zniszczeń też nie powala, bo nawet przy mocnych uderzeniach (czołowych!) potrafię sobie cofnąć i wystarczy jedynie wymienić nos bolidu, a w realnym wyścigu kilka razy słabsze uderzenie to koniec wyścigu (już pomijając fakt, że się nie da cofać :) ). I jeszcze lusterka to taka imitacja trochę, nic się nie da w nich tak naprawdę zobaczyć. Ale poza tym widać spory postęp, zwłaszcza AI kierowców (2011 i ten widok jak 20 jedzie po wewnętrznej wzdłuż całej prostej, a na optymalnej linii toru tylko ja.
tadeusz10203 Masz całkowitą racje.Cała masa błędów w grze: bolid kręci bączki(wyścig w deszczu to bączek za bączkiem,nawet przy niskiej prędkosci) jakby to był jakiś nissan silva,niezrozumiały pozoim trudności ( albo banalnie łatwo albo niezmiernie trudno),i jeszcze kary za to że ktoś na mnie najechał z tyłu,o czym dowiedziałem sie na górnym pasku ekranu.Nie ma sensu co rok wydawać nowej gry skoro jest niezmienona ,albo nawet pogorszona i niedopracowana
Jak ustawić minimum 3 okrązenia albo co najwyżej 10% zamiast 25? nie chce mi sie też jeździć godziny,żeby na ostatnim zakręcie obrót zaliczyć..
Panowie dziś premiera to, może będzie więcej takich zażaleń i to poprawią oby :)
PS. zaważyłem, że jak mam włączony DRS to w tedy bolid jest podsterowny i może wam tak się dzieje przez to ?
Mi się w końcu udało ustawić na swoją natywna rozdzielczość. Otóż nie wystarczy zmienić tylko w jednym miejscu, a w dwóch i bedzie good. Pierwsze to: Dokumenty/My games/FormulaOne2012. Otwieramy w notatniku i edytujemy <resolution width="1680" height="1050", i drugie miejsce: Program Files (x86)/Steam/steamapps/common/f1 2012/system/hardware_settings_restriction. Otwieramy również w notatniku i edytujemy:
<restrict_if name="width" op="int_le" value="799">
<restrict_set name="width" default="1680" />
<restrict_set name="height" default="1050" />
</restrict_if>
<restrict_if name="height" op="int_le" value="599">
<restrict_set name="width" default="1680" />
<restrict_set name="height" default="1050" />
Uruchamiając grę również w opcjach grafiki mam ustawioną swoją natywną rozdzielczość 1680x1050. No i teraz to ja moge grać. Mam nadzieję, że Wam zadziała. Pzdr
Pisze o problemie ponownie. Czy nikt z Was nie ma takiego problemu?
Mam problem z obrazem w F1 2012. Otóż - podczas wyścigu jak wypadnę z trasy i chce zrobić replay i cofnąć się o troszkę do tyłu czyli użyciu Flashback gra zawiesza się na mniej więcej 5 sekund i obraz po tym robi mi się jakby do góry nogami. Zaznaczam że mam kamerę ustawioną jako że widze bolid cały z tyłu. I tylko przy tej kamerze coś takiego się dzieje?
Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
pozdrawiam
Jak zaczyna dymić to znaczy że go za bardzo kręcisz, to może w końcu doprowadzić do tego że w ogóle go szlag trafi, tak jak to się stało u mnie. Jeździsz na manualnej skrzyni czy automatycznej?
U mnie nie ma ani w empiku ani w media expert. Jutro moga dostac w media expert.
Koledzy mam problem bo jeżdżę już na kierownicy i wydaję mi się, że coś jest nie tak bo kręcę słabe czasy o 7sek na okrążeniu od jakiegoś Brodiego czy jak tam i chodzi mi o to że jakby miał słabą czułość na pedałach gazu i hamulca bo np jak hamuję to nawet nie blokują mi się koła a wciskam do końca. W ustawieniach zaawansowanych kierownicy mam wszystko na 0 i może tu tkwi problem. Więc jak ktoś jeżdzi też na kierownicy może nie koniecznie jak moja (Logitech Force drive GT) to poratowałby ustawieniami ?
Z góry dziękuję :)
a u mnie nie wiem czemu, nie raz jak jadę prosto, gdy startuje od 0 km/h to znosi bolid nie raz albo na prawo albo na lewo... czym jest to spowodowane?
kubica --> nie chodzi o to żeby jeździć wolniej, tylko żeby trochę wcześniej zmieniać biegi, nie kręcić silnika aż pod limiter. Ja zmieniam tuż po zapaleniu się czerwonych diod od obrotów, nigdy nie później, bo jak próbuję to właśnie zaczynają się problemy.
Darecki --> nie pamiętam w jakiej kolejności tam są opcje kierownicy, ale patrząc od góry mam ustawione tak: 2, 35, 10, 7, 5, 0, 0. Gra się bardzo komfortowo, przynajmniej przy kontroli trakcji na full, nie potrafię powiedzieć jak sprawa by wyglądała bez asyst.
grish_em_all: dzięki za info ja gram akurat bez asyst, ale poszukałem w internecie i znalazłem takie ustawienia 1% 5% 4% od góry zaczynając do tego ustawinia forcbacka czy jak tam to :20% 100% i 10% i super mi się gra ale grając na profesjonaliście dalej słabe mam wyniki ;/ może źle wykorzystuje kersa sam nie wiem, za to mam inny problem jak wybieram Karierę i tam inżynier mówi coś tam, że pokaże coś tam i niestety jakby gra mi sięzacina w sumie dźwięk jest normalnie itp ale nie mogę np sprawdzić emaila i inne typu rzeczy nie mogę ogólnie ani w prawo ani w lewo :/
Zwalili konkretnie tą część. Wszystko gorsze jest ,jak dla mnie. Bolidy zarzucają tyłem jak pies na drewnianej podłodze,najlepsze czasy nigdzie nie są zapisywane,za każde pierdniecie jest kara,nawet nie z mojej winy. Nie mieli jak polepszyc 2011 to wzieli i zepsuli
zainstalowałem grę F1 2012 ale nie da się jej uruchomić
Dodam że mam WINDOWSA XP może dlatego nie działa
POMÓŻCIE!
LUKDIRT
Wielkie dzięki za odpowiedź
To sobie pograłem i wywaliłem 129 zł super
Zainstalowałem grę poprawnie zgodnie z instrukcją, włączam, pokazuje się okno f1 2012, po chwili obraz robi się czarny jak by gra miała się włączyć i wywala do pulpitu, nic się dalej nie dzieje. Jaki to może być problem? Próbowałem przeinstalowywać grę i steam'a, nic nie pomaga. Z góry dzięki za odp.
Pisze o problemie ponownie. Czy nikt z Was nie ma takiego problemu?
Mam problem z obrazem w F1 2012. Otóż - podczas wyścigu jak wypadnę z trasy i chce zrobić replay i cofnąć się o troszkę do tyłu czyli użyciu Flashback gra zawiesza się na mniej więcej 5 sekund i obraz po tym robi mi się jakby do góry nogami. Zaznaczam że mam kamerę ustawioną jako że widze bolid cały z tyłu. I tylko przy tej kamerze coś takiego się dzieje?
Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
pozdrawiam
Czy jest jakakolwiek możliwość aby F1 2012 ruszyła na WINDOWSIE XP ?
Dzięki za pomoc
Nie ma takiej możliwości! Masz system z epoki kamienia, zrozum to. Coraz mniej gier wspiera XP.
mam pytanie : Pójdzie mi F1 2012 na Laptopie :Samsung RF511 so3 Nvidia Optimus GTX540M IntelCore i5 windows 7 ??
Z góry dziękuje za odpowiedź
Witam
Mam wersje Steamową i zauważyłem dość poważny problem. Otóż jadąc wyścig w każdych trybach poza karierą gra chodzi płynnie, ustawienia dopasowywałem poprzez benchmark by mieć ok. 60 klatek. Jadę wyścig w karierze gra zdaje się delikatnie klatkować, nie jest płynna. Co może być powodem że np. w quick race jadą 24 bolidy i gra chodzi szybciej niż w Karierze z tą samą ilością bolidów? Macie podobnie?
Walicórski---> a nie jest tak,jak w poprzednich czesciach ze w czasie wyscigu replaye sa zapisywane na dysku, i kazdy replay ma ponad 1 gb i przez to zwalnia?Zmienili to, czy dalej jest tak samo?
magik7777: a próbowałeś zmienić kamerę ?? bo ogólnie jeżdżę na kamerze za kaskiem kierowcy tak trochęz góry ale jak zmienię na tą za bolid to mam do góry nogami. Ciekawe kiedy wydadzą, patch jakiś
Andre Linoge -> Dzięki za info. Powiem Ci że nawet nie wiedziałem o tych replayach... od jakiegoś czasu podejrzewam awarię dysku gdyż benchmarki w F1 2012 potrafią mi się wahać od 35 do 55 kl/s przy tych samych ustawieniach! A sprzęt mam dość kozacki więc troszkę mnie to dziwi. Te problemy są nie tylko w tej grze, gdyż nawet samo demko FIFY 13 zaczęło mi ostatnio klatkować co w ogóle było nie do pomyślenia! Jeśli rzeczywiście replaye robią swoje kopie na dysku to być może awaria dysku powoduje strzasne zwolnienie w trybie kariery, podkreślam iż w multi bądź quick race czy champions mode jest wszystko super, to na pewno wymienie harda i dam znać co było powodem. Jeszcze raz dzięki! POZDRO!
witam mam problem z ustawieniem rozdzielczosci, moze pokolei
gra z steama pierwsze uruchomienie wszystko ok ustawilo slabo ale zmienilem 1920/1080 pogralem 3h (ustawialem kiere)wszystko bylo ok potem wylaczylem, zalozylem konto by grac na necie , uruchamiam gre steam wyswietla blad z steamclud cos w tm stylu i ze jestem na nowym kompie i nowy klucz, dalem ok klucz na mailu-wpisalem-wchodze w ustawienia grafiki inie mamwyboru rozdzielczosci a wyglada 800/600. przeinstalowalem zrobilem to co napisal Drace66676 nie pomoglo a i zainstalowalem nowe stery. komp ASUS G73JW
czy w tej grze są wywiady? tak jak w poprzednich częściach można wybierać odpowiedzi? zastanawiam się, bo po dwóch wyścigach rzekomo udzieliłem wywiadu, ale żadnych odpowiedzi nie wybierałem.
Mam taki problem mianowicie nie mogę ukończyć szkolenia młodego kierowcy ;/ mam cały pierwszy dzień i drugi zaliczony, ale zostało mi jeszcze swobodna jazda na suchej i mokrej nawierzchni i pojeździłem na jednym i drugim miałem najlepszy czas i nic wie ktoś może o co chodzi ? i co z tym fantem zrobić ?
Up^ To nie będzie dchaczone ptaszkiem... To jest poprostu jazda dowolna , jesteś młodym kierowcą i używasz toru poprstu , nie da się tego zaliczyć
^ Dzięki :) a nie wiesz czego jest to wina, że jak wybieram karierę to nie mogę nic zrobić ;/ gra się nie zacina a mimo to nie mogę nic zrobić. Pewnie to wina pirata, bo chciałem grę przetestować i zobaczyć te błędy o których piszecie np z karami czy to bardzo przeszkadza i czy się opłaca wydać 119zł
A jak jest z krótkim weekendem?
Na długim mamy 3 treningi, 3 sesje kwalifikacyjne.
Krótki to 3 sesje kwal.
I gdzie jest opcja na krótkim weekendzie gdzie mamy możliwość testów jakiejś części do bolidu? jak treningu tam nie ma. To będzie trzeba włączyć długi weekend by to było? Zobaczcie kariera i drugi tor jaki mamy.
widać , że Panowie z Codemaster bardzo się postarali :D . Widać ogromną poprawę
Jest Safety Car :) , którego mi brakowało w poprzednich częściach jest DRS ,Nowe Opony są nowe Bolidy, Nowi Kierowcy :) Czego chcieć więcej :)
K@mil17 to już co napisałeś było w 2011 odłonie. Ja zaóważyłem 4 oczywiste zmiany. Samouczek w postaci tesyów młodego kierowcy, powrót polskiego komentarza (brakowało go w 2011) który rozbudowali prawie o 100% z wersji 2010, kapitalne menu i poprawiona fizyka jazdy. Ogólnie gra lepsza od poprzedniczki 9/10
Mam pytanie . Mianowicie czy w tej części jest tylko 1 trening ? I to 60 minutowy ? Czy da się to jakoś zmienić .
po spędzeniu kilku ostatnich miesięcy w rfactor zainstalowałem sobie f1 2012 i stwierdzam, że w grę nie da się komfortowo grać na kierownicy. Pierwszym błędem jaki sie rzuca jest totalnie nierealistyczna skrzynia biegów próbowałem wszystkich opcji i za każdym razem mi wskakuje na łopatkach luz i wsteczny co nie powinno mieć miejsca w f1, bardzo ograniczone możliwości dopasowania pod siebie sterowania, ciężko od razu wyczuć skręt i przez pierwszą godzinę miałem trudności z płynnością bolidu, brak poczucia prędkości i troche kiepskie hamowanie - dziwnie sie blokują koła jakby abs cały czas był... denerwujący samouczek w którym padło stwierdzenie "formuły pierwszej".... brak jazdy przez pit, ogranicznika prędkości... gra ładuje się szybko chodzi płynnie jest mocno poprawiona polecam każdemu do pada, jednak jako oficialna produkcja f1 powinna mieć bardziej realistyczny charakter... bolid nigdy nie zgaśnie, nie ma procedury wstecznego, w zamian złapiemy pane na prostej od tak... niby drobiazki ale jest ich trochę.. szkoda bo gra fajna ale w nią już nie pogram, ciężko sie odzwyczaić, trzeba czekać na rfactor 2, aż zrobią jakiegoś fajnego moda f1 i kupić dożywotnią licencje
Do kolegi powyżej możesz powiedzieć na jakiej kierownicy grasz bo ja mam ten sam problem z tym przyśpieszaniem i hamowaniem jak gram na padzie jest ok podłączam kierownice i automatycznie ustawiam mi wszystko na 0 i mam czasy gorsze od pada o 7-8sekund gorsze niż na padzie. Dopiero jak ustawiłem czułości przepustnicy i hamulca na 20% to było, już lepiej ale jeszcze nie było idealnie, a jak ustawiłem już na 30 % to było za dużo koła się blokowały co chwila a gazu na zakręcie nie można było nacisnąć nawet lekko bo był bączek :) Wspomnie jeszcze, że ustawienia między 20 a 30% również nie przynosiło efektów. Panowie z Codemasters popierdzielili coś z kierownicami, bo nie da się na nich dobrze jeździć, bądź zrobili celowo tylko na pady ;/. Wcześniejsze wersje F1 gra sama mi ustawiła jak powinno być i sama przyjemność była jeździć, teraz to tragedia :(
Witam. Mam taki problem, a mianowicie, po GP na torze w Barcelonie nie zapisują mi się postępy. Doszedłem do GP Kanady i po ponownym uruchomieniu gry znowu włącza mi się sesja treningowa w Barcelonie. Jakieś rozwiązania?
Proszę o odpowiedź.
przez przypadek natrafilem na urywek z polskiej wersji F1 2012 a mianowicie Testy Mlodych Kierowców w Abu Dhabi i sie zalamalem..narrator tam mówi w pewnym momencie ..''w nowoczesnej formule pierwszej..'' !!!!!!!!!
WTF!? FORMULE PIERWSZEJ? A CO TO JEST 'FORMULA PIERWSZA' !? i to w pelnoprawnej wersji która jest w sprzedazy. czy wyscie tam w tej polsce juz zupelnie na psy spadli. w UK nikt nigdy nie powie FORMULA FIRST !!!!!
..FORMULA ONE to nie FORMULA FIRST !!!! polskie wersje gier to dno.
rafito ---> zgadzam się w 100%. Jeszcze nigdy nie spotkałem gry w której polski dubbing był udany. Niech sobie lepiej dadzą spokój z tym dubbingiem. To mniej więcej to samo co amerykańskie filmy z polskim dubbingiem. Ostatnio właśnie oglądałem Avengers i myślałem, że sie pochlastam, po prostu dno i 5 metrów mułu.
19Darecki89 testowałem grę na kierownicy Logitech Momo Racing z wyłączonymi wszystkimi asystami, nie testowałem na padzie, a szkoda mogłem przetestować - nie pomyślałem o tym. odinstalowałem już f1 2012 więc nie sprawdzę Ci jak mi gra reaguje na padzie, jeśli masz też tą kierownice to słyszałem, że mają one trochę lipne pedały i czasami trzeba rozkręcać i coś tam poregulować bądź poczyścić - być może masz taki problem... ja mam ją od roku i w rfactor w pluginie gid(lub jeśli ktoś używa rfdynhud) na miernikach nie zauważyłem żadnych problemów z pedałami, grałem po odinstalowaniu f1 2012 i wszystko było ok
co do blokowania kół to miałem zaś nieco inny problem nie blokowaly mi się od razu tak jak dzieje sie to w rfactor przy gwałtownym dohamowaniu tylko działo się to troche zbyt późno(jakby abs działał przez chwilę, a później jego nie było)... ze skręcaniem zaś bolid był za bardzo nadsterowny i trudno było go utrzymać w lini prostej totalnie uniemożliwiając wyprzedzanie. wszystko na standardowych ustawieniach w caterham
1224Deko: Dzięki za odpowiedź. Ja akurat mam Logitech Force Drive GT nie sądzę, by to była wina pedałów bo grałem w f1 2010 i 2011 i było ok a tu niestety nie trzeba kombinować i mimo to też idealnie się nie ustawi albo za lekko hamuje albo za ostro to samo z gazem ;/
Mam takie pytanie do wszystkich co myślicie o f1 2012 jeśli idzie o kwestie opon. Nie wiem czy to bug ale jazda na interach (oponach przejściowych) to jakaś paranoja te opony lepiej trzymają się na mokrej nawierzchni inż na suchej, co jest totalnym absurdem co zaznaczył już wcześniej "grish_em_all"
Poprawiono parę wkurzających rzeczy ja np. nie zauważyłem już że nasz bolid przepuszcza wszystkich w boksach, ale ta kwestia opon?, poza tym jadąc 25% wyścigu opony nie zużywają się 4krotnie szybciej jak we wcześniejszych wersjach. Można w ten sposób przejechać cały wyścig na miekkiej mieszance a na ostatnim okrążeniu zmienić na twarde, popsuto przez to strategię i radość z gry mam nadzieję ze naprawią to w jakimś patchu bo nie każdemu się chce jeździć 60 okrążeń:(
^ Ja sądzę, że średnio im się ta seria udała tzn dodali trochę nowych rzeczy, ale też schrzanili te które wymieniłeś, a także sterowanie na kierownicy jest dla mnie ogromnym minusem ;/. Szkoda bo czekałem na ten tytuł i jeśli nie wydadzą patcha to będzie krucho takie jest moje zdanie i kolejna gra mnie zawiodła, wcześniej fifa13 (demo) teraz f1 2012 :(
Bombadil --> całkowicie się z Tobą zgadzam, zachowanie opon na mokrej nawierzchni to totalna klęska, natomiast brak szybszego zużywania się opon przy krótszym dystansie też boli, choć już nie tak mocno, bo mimo oczywistych minusów ma też jedną zaletę - gdy nie trzeba co kilka okrążeń zjeżdżać do boksu, można wpaść w niezły rytm jazdy. Nie mniej jednak wolałbym żeby tak jak w F1 2011 opony zużywały się tym szybciej im krótszy dystans wyścigu się ustawi.
Darecki, Deko --> jestem trochę zdziwiony waszymi problemami z kierownicami. Ja nie zauważyłem różnicy w czułości czy zachowaniu się kierownicy/pedałów w porównaniu do 2011, a czułość, liniowość itp. mam poustawiane identycznie jak w dwóch poprzednich grach F1. Może jest to spowodowane faktem że jeżdżę z kontrolą trakcji i ABS-em (jak już wcześniej zaznaczyłem wcale nie jestem jakimś super graczem, a i kierownica najlepsze czasy ma już za sobą), może to jest kwestia samego sprzętu, używam Logitech Formula Vibration Feedback, a z tego co mi wiadomo jest to produkt raczej dla amatorów niż "hardcore gamerów".
Co do polonizacji to nie będę się wypowiadał, jako komentarz wystarczy fakt że wolałem przepłacić prawie 50zł i kupić grę na Steamie tylko po to żeby móc grać po angielsku.
grish_em_all --> też jeszcze nie jestem jakimś super graczem w wyścigach, w f1 2011 grałem z trakcją abs i automatycznym shiftingiem więc nie mogę powiedzieć jak bez tego się jeździło rok wcześniej - ale wtedy było ok super sie grało, jednak odzwyczaiłem się od asyst i jest dużo większa frajda jak blokują ci się koła, hamujesz biegami, a wyścigu nie da się przejechać z gazem wciśniętym do dechy - 3 konkretne bączki i zatarty silnik... na początku ciężko się dostosować i najlepiej stopniowo odhaczać asysty ale zapewniam Cb, że po kilku miesiącach wolałbyś bez asyst mieć problemy z ai/si na powiedzmy easy czy medium niż z nimi wygrywać na legends
skrętność jest tragiczna rok temu nie miałem z tym żadnych problemów, może to przez to, że nie grałem w f1 od prawie roku i wina leży po stronie fizyki jazdy która wg mnie mocno kuleje w f1 12.. teraz sie nie dziwie, że sebastian vettel jak testował f1 2011/12 to sie rozbijał gdzie dało bo mój styl jazdy przy pierwszym kontakcie wyglądał podobnie - aż sam byłem w szoku, że nie potrafie wykonać szybkiego czystego okrążenia- skrzynia biegów, hamulce, gaz, skrętność wszystko było takie dziwne
Na G27 nie zauważyłem żadnych problemów. Samo prowadzenie się trochę zmieniło w stosunku do 11. Też nie jestem hardkorem ale w poprzednie części grałem już bez asyst. Kilka miechów jednak nie grałem w F1 i włączyłem z kontrolą trakcji i szok bo nie dało się tak jak w poprzednich brać szybko zakrętów i można było bączka zakręcić. Ale pamiętajcie że w tym sezonie bolidy nie mają takiego docisku z tyłu (2010- podwójny dyfuzor, 2011- dmuchany dyfuzor) i być może CM chcieli w taki sposób to podkreślić. Same zużycie opon mogło by być szybsze ale dzięki temu można dłużej pojeździć, bo nie oszukujmy się rzadko kto jeździ na 100% dystansu (ja na np nie dysponuje takim czasem po pracy). Łatwiej uszkodzić silnik przy redukcji biegów (irytujący ale fajny motyw). Co do systemu kar to pamiętajcie, że nawet sędziowie mają z tym duże problemy a co dopiero algorytmy. Wczoraj miałem akcję, że wjechałem w HRT bo ten rozgrzewał opony i akurat zajechał mi drogę i wina była moja :) ale mimo wszystko widać, że system poprawił się w stosunku do 2010. Nad grafiką i animacjami to dużo nie siedzieli. Zeszłoroczne przerywniki, brak wywiadów i niektóre tekstury małej rozdzielczości (np sponsorzy na bolidach paskudnie wyglądają oraz zdjęcia w menu) Ale generalnie gra całkiem fajna choć pewnie hardkorowi gracze rfactora i tak ją pewnie zjadą. Dla mnie solidne 8.
grish_em_all --> hehe czyli grubo chłopie przepłaciłeś, ja mam polskie wydanie i posiadam wersje PL, ENG i 6 innych języków których nigdy nie uruchomie .... od magia steam ;)
Deko --> może i masz rację z tymi asystami, mi jednak w 2010 i 2011 najprzyjemniej grało się jak miałem abs i kontrolę trakcji włączone, reszta asyst wyłączona i AI na legend. Z tego też powodu w 2012 od razu zacząłem z takimi samymi ustawieniami i przez pierwsze GP też jechało się całkiem miło, aż do momentu gdy w Malezji i Chinach spadł deszcz. Sepang jakoś przemęczyłem, ale w Szanghaju do wyścigu podchodziłem już kilka razy i za każdym krew mnie zalewała i wyłączałem grę.
Comek --> ha, gdybym wiedział że kupując polską wersję będę mieć dostęp do wszystkich lokalizacji to bym tak zrobił, ale nigdzie nie było o tym informacji więc wolałem nie ryzykować że będę skazany na "formułę pierwszą, jensona batona czy niko halkenberga".
Jestem z tej gry bardzo zadowolony, oczywiście oprócz polskiego dubbingu który jest fatalny.
Po pierwsze co mnie wkurza:
- Brak konferencji prasowej - to skandal
- Debilne menu - w F1 2011 było znacznie lepsze, ( kabina sypialna kierowcy.
- Brak podium i hymnów - ludzie to już 3 edycja i nie ma podium.
- Model zniszczeń jest fatalny.
Na plus:
- Znacznie lepiej wyważony poziom trudności
- Da się wreszcie grać na padzie.
- W tej edycji znacznie lepiej jest widoczne działanie DRS i KERS.
- Wyścigi w deszczu
- Piękna grafika poprawiona w stosunku do F1 2011
Mam pytanie czy znów po rozegraniu całego sezonu numery na bolidach pozostają takie same.
Jeśli tak to będzie już 3 edycja nie uwzględniająca pozycji w klasyfikacji końcowej po sezonie.
Strasznie mnie to wnerwia kiedy zdobywam ferrari mistrzostwo w obu klasyfikacjach i nie mam
potem numeru 1 na bolidzie. To jest wręcz karygodny błąd.
Numery zostana wedlug mnie te same a jest to spowodowane licencja ktora obejmuje sezon 2012 i tylko takie moga byc numery, ratunkiem beda pewnie mody i skiny (chyba).
jak mowie urok steama, ja zaryzykowalem i kupilem pudelko tylko dlatego ze nie bylo mowy nigdzie o jakichkolwiek regionach (np. europa wschodnia). ryzyko sie oplacilo co do wersji jezykowej
Z pewnością dwa wielkie minusy tej gry to:
- kolejna gra która nie działa pod Windowsem XP. Ludzie, XP-eka nadal ma najwięcej osób i to jest najlepszy system i wcale nie jest taki stary (ma tylko 10 lat)
- kolejna gra, która wykorzystuje Steam. Mam wersję płytową - i co z tego, skoro pliki gry są instalowane na Steamie, a nie na dysku twardym! Czy wszędzie musi być ta cyfryzacja? Świat schodzi na psy, już jest zbyt nowoczesny.
Lukdirt --> Jak nie są instalowane na dysku? Jedyną różnicą jest to, że gra jest instalowana w katalogu steam (bodajże steam apps) Dobrze, że jest steam a nie ten durny games for windows live. Gre możesz odpalić przez steam lub normalnie z dysku... Zapomniałem o jeszcze jednej niedoróbce która pojawiła się w 2011 i nie osunęli tego jeszcze, lusterka są bezużyteczne bo i tak w nich widać tylko odbicie toru a bolidów już nie.
A ja mam takie pytanie(nie grałem w poprzednie wersje) czy można wybrać rodzaj opon na które się zmieni podczas pit stop'u(np podczas mokrego wyścigu)? Bo mnie krew zalewa jak jadę sobie 1 z 5-sekundową przewagą, zaczyna padać deszcz, przyczepność spada, zjeżdżam do boksu, a oni mi zakładają znów slicki, choć inni kierowcy podczas postoju na tym samym kółku dostają opony przejściowe?
Pewnie że można, w quick menu (tak to się nazywa po angielsku, po polsku nie pamiętam, ale pewnie coś w stylu menu szybkiego dostępu). Jeżeli dobrze pamiętam trzeba nacisnąć 2 razy "menu w prawo", wtedy pojawi się podręczne menu z wyborem opon jakie mają być założone przy następnym pitstopie.
grish_em_all: Też jestem ździwiony takim zachowaniem kierownicy która w poprzednich częściach spisywała sięs uper i nie było żadnego problemu bo automatycznie była dostosowana, a jeżdżę bez żadnych asyst abs-ów itp. Sądzę, że może być to wina z dwóch powodów
1. Piracka wersja(ale na czymś trzeba przetestować)
2.Moja kierownica nie jest przystosowana do tej wersji co mnie boli bo wydałem na nią 450zł ;/