Witam, poszukuje kilku osób z którymi mógł bym stworzyć grę. Gra ta będzie powstawała na Cryengine 3, oraz oferowała tryb multiplayer(być może tylko i wyłącznie). Osób które potrzebuję to: Osoba która zna się na 3D modelingu oraz animacji, osoby odpowiedzialnej za oskrypotowanie tejże gry. Przydała by się osoba do level designu, do tego postać która zna C++ lub inny język programowania dzięki któremu można by było urozmaicić rozgrywkę, i wdrożyć parę skryptów. Wszystkie osoby najlepiej gdyby były w wieku +17(0 dzieci). Jeśli były by osoby które chcą zagłebić się w tajniki tworzenia gier FPS. Jeśli chodzi o kwestię pieniążków to powiem na wstępie iż będzie to współpraca non-profit. Warto również zaznaczyć że ludzie którzy mają sporo czasu, oraz chcą zaznać czegoś nowego, odmiennego i zawsze marzyli o stworzeniu własnej gry lecz nigdy nie mieli takiej okazji to również zachęcam do konwersacji, wszystkiego można się nauczyć jeśli się chce i posiada się trochę wolnego czasu;) Kontakt: GG:37914688. Pozdrawiam i dziękuje Emkoo
Czy za wykorzystanie Cry Engine 3 do płatnych gier nie trzeba czasem wybulić sporo kapuchy?
edit: nie doczytałem, że ma to być darmowa gra
Dokładnie, gra będzie udostępniona zupełnie za darmo:)
@edit "Jeśli były by osoby które chcą zagłebić się w tajniki tworzenia gier FPS" - to zapraszam, zjadłem wyraz. Wybaczcie;)
Skontaktuj się z użytkownikiem: Freedie Merkury
... On już miał jakąś koncepcję gry...
Szukasz kogoś od napisania gry, od stworzenia modelów i animacji, od stworzenia poziomów. Rozumiem, że Ty będziesz tym od dźwięków, tak?
Znam osobę, która spełnia Twoje wymaga i jest powyżej 17 roku życia, ale niestety posiada córkę więc się chyba nie kwalifikuje... :(
Skoro już takie poważne tematy poruszamy to ja się podepnę pod temat.
Chcę stworzyć grę. Poszukuję osoby(max 2) które stworzą silnik graficzny, kogoś kto zrobi modele 3D oraz je zaanimuje, również osoby która zaprojektuje grę, kogoś kto stworzy oprawę audio oraz dodatkowo kogoś kto wszystko oskryptuje. Łącznie max 6 osób + ja. Chętni niech się zgłaszają w tym wątku.
Ja będę zajmował się tworzeniem grafiki 2D, oraz strony internetowej. Również mógł bym się zająć innymi rzeczami jednak najpierw chce sprawdzić ile jest chętnych osób do takiego projektu:) Wiadomo więcej ludzi, efektywniejsze rozłożenie pracy, co przekłada się na szybszą realizacje projektu.
Posunę sprawę o krok dalej - szukam osoby, która stworzy grę i podzieli się ze mną kasą jeśli się uda.
>> Fett
To na pewno jej? Bo jak nie jej, albo tylko tak podejrzewaja, to sie chyba lapie
Wiadomo więcej ludzi, efektywniejsze rozłożenie pracy, co przekłada się na szybszą realizacje projektu.
lmao
Maziomir ---> o krok dalej to jest "szukam osób które podzielą się ze mną kasą", nie musi się udać i nie musi być gry.
Emkoo - jak długo siedzisz w branży? Wiesz ile wysiłku trzeba włożyć żeby stworzyć grę? Stworzenie stronki nie jest trudne. Nie sądzisz, że Twój wkład jest strasznie mały w porównaniu z tym czego oczekujesz?
Emkoo > czy masz jakiekolwiek doświadczenia związane z tworzeniem gier? Jeśli tak to jakie.
Poszukuję osoby(max 2) które stworzą silnik graficzny, kogoś kto zrobi modele 3D oraz je zaanimuje, również osoby która zaprojektuje grę, kogoś kto stworzy oprawę audio oraz dodatkowo kogoś kto wszystko oskryptuje. Łącznie max 6 osób + ja. Chętni niech się zgłaszają w tym wątku.Nie zrobie modeli 3D, ani ich animacji. Nie zaprojektuje też gry, ani nie stworzę oprawy audio. Nie mam zamiaru też tego wszystkiego oskryptować. Chciałbym jednak robić grę razem z Tobą. Pamiętaj, że "więcej ludzi, efektywniejsze rozłożenie pracy, co przekłada się na szybszą realizacje projektu", a co za tym idzie głupotą byłoby odrzucić moją propozycję.
No dobra. Najwyżej do zrobienia silnika weźmie się tylko jedną osobę a nie dwie co łącznie i tak da 6 osób + ja. Witam w zespole :)
Tomazzi - Masz racje ze tworzenie gier nie jest ani łatwym ani szybkim zadaniem. Wiem jak bardzo ta droga jest usłana problemami, jednak nie robię tego dla pięniędzy, robię to po to by zaznać czegoś nowego, po za tym raczej każdy chciał by mieć własną grę. Fakt masz rację tworzenie strony nie jest jakoś specjalnym trudnym zadaniem, jednak napisałem wyżej iż moje obowiązki nie musiały by się tylko ograniczać do tworzenia strony ew. pisania newsow o niej itp. Bo co to za wkład w grę stworzenie takiej stronki? Pragnę nie tyle zarobić a stworzyć więc nawet sama "duma" wymagała by ode mnie wiekszęgo wkładu w tą gre. Jednak na początku pisałem iż chce sprawdzić ile osób chciało by mi pomoc. Nie liczę na to iż osoby z którymi "będe" pracował spędzą całe godziny by mi stworzyc ta gierke. Ja nie mam jakiegos wyuzadnego pomyslu na gre typu Cod czy bf. Nie mam co marzyc o takiej produkcy, mysle raczej o czyms malym i skromnym. Nie wymagajacym ode mnie lub osob wspolpracujacych ze mna zbyt duzo. Widze ze jest tu bardzo duzo osob negatywnie nastawionych do tematu "tworzenia" gier, szkoda.
Posiadam troche doswiadczenia przy tworzeniu gier(wspolna produkcja z kumplami z kl, nie udana niestety). Nie mowie tutaj o jakims profesionalnym podejsciu do tego tematu, a raczej rekreacyjnym:)
No to najpierw sam coś stwórz. Prostą grę we Flashu czy Java Scripcie. Pokaż, że potrafisz dociągnąć nawet mały projekt do końca. Bo niby jak chcesz zachęcić ludzi do współpracy z Tobą?
Ja spadam spać. Wiem, że im lepiej się wyśpię, tym lepiej rano się pracuje. A jutro muszę popracować bo terminy gonią, a gry się same nie napiszą.
Emkoo - ile masz lat? Twoje pozytywne i lekkie nastawienie do tego typu spraw mówi że nie byleś jeszcze na studiach, obstawiam 17 lat.
robię to po to by zaznać czegoś nowego, po za tym raczej każdy chciał by mieć własną grę.
Czyli to taki kaprys z nudów? Za miesiąc ci się znudzi i porzucisz "projekt". Samo umieszczenia ogłoszenia na forum jest już niepoważne a co dopiero twoja oferta.
Wybaczcie że składam wam taką ofertę, naprawde bardzo was tym musialem urazic skoro pojawilo sie tyle hejtow dyskyryminujacych fakt checi stworzenia prostej gry. Miłej zabawy.
To nie jest hejt, to jest realistyczne nastawienie to prawdopodobnej straty czasu.
Kaprys hmm, raczej inaczej bym to okreslil, jednak byc moze macie racje. Byc moze zbyt bardzo chce wyplynac na glebokie wody:)
Wybacz Emkoo ale nie ma we mnie żadnej nienawiści - czyste pasożytnictwo zakrapiane brakiem wiary. Tak to już jest na tym świecie, że na jedną kreatywną osobę przypada cała rzesza różnego rodzaju darmozjadów. I ja chciałbym się załapać na jakieś darmowe opijanie sukcesu.
Emkoo, tomazzi robi profesjonalnie gry, wiec musisz go sluchac, chlop sie zna na rzeczy ;)
żaden projekt nie jest strata czasu. Każde doświadczenie umacnia nasze umiejętności, nie ważne czy zakończyły się sukcesem bądź porażką. Jednak to nie zmienia faktu iż nie każdego zadowalają podniesione umiejetnosci:)
@lutz dzieki za rade, pewnie i tak skorzystam poniewaz stracilem juz wiare w to;)
@Maziomir - widzisz znam ten bol, poniewaz to Ja zawsze wykonuje najwiecej roboty, a raczej nigdy nie mam z tego wiekszych korzysci od innych;) Zrozum w koncu ze nie jestem osoba "pasozytem" ktory by tylko zerowal na innych:)
Oj tam, nie przejmuj sie Emkoo. Sam swego czasu chcialem stworzyc gierke w jakims wiekszym gronie, ale o ile z 2D,3D nie bylo by tak duzego problemu (animacje tez jakos by poszly - choc tu jest gorzej) to niestety programowanie to czarna magia. Niestety programista mial troche inne zapatrywania na projekt niz my i no coz.... nie udalo sie. Ale zycze powodzenia i trzymam kciuki. Jesli robisz cos sam to bardzo wiele mozesz sie nauczyc a to ci sie w zyciu przyda.
Az z komorki odpisze :p
Lutz - tak. Robie profesjonalne gry. Nie sa to gry wielkie. Zwykle arcadowe gry flashowe/javowe. Zadna z tych gier nie zawitala na forum bo nie potrzebuje robic reklamy dla pracodawcy. Niedlugo cos swojego wupuszcze to sie pochwale :)
Cyber rekin -nie 17 a 18. Podal 17 jako granice wiec sam musi miec wiecej. Jest jeszcze w szkole sredniej, zakladam ze liceum. Mamy dopiero luty wiec pewnie jeszcze urodzin nie mial. Dlatego 18, a nie 17 czy 19.
@Duncan_83 dzięki, nie jestem osoba ktora latwo sie podaje i zapewne bede musial zajmowac sie tym projektem sam, a szkoda bo chcialem chociaz troche zarazic innych swoim optymistycznym nastawieniem do tego... I tak wgl to dzieki za kazdy post:)
nie jestem osoba ktora latwo sie podaje
Podaje? Na tacy?
tomazzi - masz drugie konto na telefon?
Co należy zrobić, aby zebrać ludzi do tworzenia gry:
1. Pomysł. To chyba oczywiste, ale to zdecydowanie coś więcej niż FPS na silniku CryEngine3. Ba, to zdecydowanie coś więcej niż krótki opis fabuły, czy zlepek cech innych gier. Pomysł powinien być spisany jako design doc na dobre kilkanaście (a raczej kilkadziesiąt) stron opisując fundamenty mechaniki gry, fabułę, a przede wszystkim te elementy dla których ktokolwiek będzie chciał grać w tę grę.
2. Nawet najlepsze pomysły na gry są niewiele warte. Gamedev ma to do siebie, że same pomysły nie mają praktycznie żadnej wartości. Dokładny design doc to takie absolutne minimum, aby w ogóle zacząć z kimkolwiek rozmawiać o tworzeniu gry.
3. To co w takim razie należy przygotować? Są dwa wyjścia
a) proponujemy ludziom wynagrodzenie za tworzenie gry.
b) pokazujemy im działający prototyp gry.
Właściwie innej drogi nie ma. Przy tak intuicyjnych narzędziach jak Unity3D tworzenie prototypów to kwestia godzin, a nie dni.
Wiadomo więcej ludzi, efektywniejsze rozłożenie pracy, co przekłada się na szybszą realizacje projektu.
Im więcej osób, tym każda z nich pracuje mniej efektywnie. Więcej osób, to więcej czasu jaki muszą poświęcić na komunikację między sobą, a wręcz część z nich jest oddelegowana do zapewnienia płynnej komunikacji między członkami zespołu.
Poza tym zdalna współpraca dodatkowo utrudnia komunikację, a i o dobrych współpracowników trudno.
Posiadam troche doswiadczenia przy tworzeniu gier(wspolna produkcja z kumplami z kl, nie udana niestety).
To, że trochę pobawiłeś się edytorami nie znaczy, że masz doświadczenie. Liczą się tylko ukończone projekty. Napisz powiedzmy klona Angry Birds, z działającymi listami wyników, wyborem etapów itd... a będziesz mógł powiedzieć, że masz doświadczenie. Napisanie czegoś takiego to dla programisty z tydzień pracy i to bez wykorzystywania silników gier. Wystarczy stworzyć prosty framework w openGL, wystarczy rysowanie, obracanie i skalowanie sprite'ów. Mechanika Angry Birds to praktycznie czysty Box2D. Do tego trochę logiki, aby z B2Body zrobić deski, świnie, ptaki itd... i właściwie tyle.
naprawde bardzo was tym musialem urazic skoro pojawilo sie tyle hejtow
Ludzie nie hejtują (że też nasz wspaniały język kaleczy się czymś takim) Twojego pomysłu, ale Twoje lenistwo. Powiedz ile nad tym myślałeś? Pewnie bez większego zastanowienia wklepałeś temat na GOLu i oczekujesz nie wiadomo czego.
Gdybyś wcześniej poszukał informacji w internecie na ten temat, to byś pewnie zauważył, że na gamedev'owych forach co kilka dni wyskakuje taki co ma "pomysł na grę" i chce, żeby ktoś tę grę za niego zrobił...
Mówiąc inaczej, poziom odpowiedzi jest adekwatny do Twojej.
Likfidator - Najpierw nie myslalem, a troche zrobilem. Pozniej pomyslalem "fajnie by bylo gdyby pomogla mi jakas osoba przy tym. Przynajmiej by się lepiej pracowalo..." - Tak sobie wlasnie pomyslalem, zrobilem temat i co uslyszalem? Dziecinne podejscie do tego temtu, pare wykitnych postow opisujacych "moja prace", a no i jeszcze lenistwo. Lenistwo objawione checia stworzenia gry - ironia?
Cyber rekin - drugiego konta (tego) uzywam po za swoim komputerem, czyli na uczelni, w pracy czy wlasnie na komorce. Tak jest bezpieczniej :p
Emdoo - ale Ty nie chcesz stworzyc gry. Ty chcesz znalezc osoby ktore ja dla Ciebie stworza.
Ja będę zajmował się tworzeniem grafiki 2D, oraz strony internetowej.
łał, widać żeś urodzony majster na "typową" budowę. Niech ktoś inny zapitala :)
...będę zajmował się tworzeniem grafiki 2D, oraz strony internetowej. Również mógł bym się zająć innymi rzeczami...
piokos - Łał, masz zacna umiejetność, cytujesz interesujacy cie tekst, pomijajac przy tym kolejny rownie istotny fakt.
tomazzi, widzialem twoje dziela na forum, swego czasu (nie tak dawno temu), kazdy kiedys zaczyna.
jednak dla mnie najbardziej zabawni sa "profesjonalni programisci" majacy roczne portfolio i pouczajacy "noobow".
ale Ty nie chcesz stworzyc gry. Ty chcesz znalezc osoby ktore ja dla Ciebie stworza.
Gdybym tego chcial to został bym producentem/sponsorem:P
Jako sponsor byłbyś bardziej przydatny niż obecnie.
Cyber Rekin - no pewnie ze bym byl bardziej przydatny, szkoda tylko ze przez to niczego bym sie nie nauczyl;x A o to mi wlasnie chyba chodzi w takiej "amatorskiej" produkcji nie? O podnieszenie swoich umiejetnosci, i robienia coraz to lepszych gier. Jak Lutz napisal kazdy od czegos zaczynal, dajcie i mi zaczac...
No właśnie, od czegoś trzeba zacząć. Ty nie masz obecnie nic. A ludzie którzy zrobią za ciebie coś w niczym ci nie pomogą.
Jak ci tak bardzo zależy na tej nauce (co bardzo podkreślasz w swoich wypowiedziach) to idź na jakieś studia z tej dziedziny albo chodziarz kursy.
Mógłbyś najpierw stworzyć coś mniejszego, a potem dopiero pomyślałbyś o rzuceniu się na głęboką wodę. Weź przykład z Chudego, który dzisiaj udostępnił swoje małe dzieło. Masa ludzi w to zagrała i opinie są pozytywne, mimo tego, że jest to bardzo prosta gra tekstowa. Sam grałem w to więcej jak pół godziny i grałbym więcej, gdyby była opcja zapisu gry, bo masochistą niestety nie jestem i granie parę razy od początku w to samo do mnie nie przemawia. Zamiast bawić się jakimiś przepotężnymi narzędziami, gdzie nie ważne co zrobisz w dwie czy trzy osoby, wszystko będzie wyglądało biednie, to zrobiłbyś coś wielkości Binding of Isaac. Najpierw, jak Ci już radzono, wszystko przemyśl, jak ta gra będzie miała wyglądać i czym w ogóle miałaby być, i gdy już będziesz miał wyznaczone cele, zacznij do nich dążyć.
http://axcho.com/theloveletter/ - bardzo mała, bardzo prosta i bardzo fajna gra.
Emkoo - powtórzę się, Zacznij. Pokaż ludziom, że potrafisz dociągnąć nawet mały projekt do końca bo po "wspolna produkcja z kumplami z kl, nie udana niestety" nie zachęcasz do współpracy z Tobą.
i co uslyszalem? Dziecinne podejscie do tego temtu
No ale to Ty masz dziecinne podejście do tematu. Nie oferujesz nic, a chcesz wiele.
"Posiadam troche doswiadczenia przy tworzeniu gier(wspolna produkcja z kumplami z kl, nie udana niestety)."
Emkoo > mógłbyś napisać dokładniej jakie są te doświadczenia? Bo napisałeś tylko że miałeś, ale co robiłeś/zrobiłeś to już nie.
Oburzyl sie na:
Ja będę zajmował się tworzeniem grafiki 2D, oraz strony internetowej.
ze niby wyrwane z kontekstu i zaznaczyl od siebie:
Również mógł bym się zająć innymi rzeczami...
Wprost fenomenalny zakres Twoich obowiazkow :D To ja chetnie dolacze do ekipy i tez zajme sie innymi rzeczami, moge np pic browary przed tv
problem polega na tym ze dobry szef projektu to bardzo potrzebna osoba, kierowanie zespolem indywidualistow i geekow (programisci, graficy, z ktorych kazdy jest najmadrzejszy) to gorsze niz grupa starszakow w przedszkolu.
oczywiscie nie pisze tutaj o emkoo, bo trudno powiedziec, co on potrafi i jakie ma zdolnosci, jednak, wszyscy ktorzy cos tam robili, wiedza ze grupowe projekty bez wyrazistego leadera potrafiacego trzymac za pysk, koncza sie z reguly tragicznie.