W tekście nie wspomnieliśmy o paru innych aspektach zabawy, jak np. system craftingu. Dajemy Wam okazję zadania dowolnych pytań na temat Guild Wars 2 – dotyczących rozgrywki, wrażeń, klas postaci czy świata gry. Na najciekawsze, o ile akcja będzie cieszyć się zainteresowaniem, odpowiemy w kolejnym artykule!
Kurczę, szkoda, że nie mam czasu przeczytac tego teskty i zaraz wybywam z domu. Jestem bardzo ciekawy. Może wieczorem mi się uda.
Świetny tekst ... cieszę się, że rozwój GW2 idzie w dobrym kierunku, który był już od dawna znany . Pozdrawiam
Myślę ze dzięki GW2 nadchodzi prawdziwa rewolucja i trzęsienie ziemi w światku MMO.
Model zarabiania gry oparty na "buy to play" a nie na abonamencie czy przegiętym item shopie ma szanse na zerwanie z wieloma błędami i wypaczeniami gatunku.
Z pytań jakich chciałbym zadać niewątpliwie nurtuje mnie to jak w praktyce sprawdza się system gdzie każdy może przełączać się z roli dps-a na healera lub tanka w combacie, zależnie od rozwoju sytuacji. Czy jest to łatwe, intuicyjne.
No i ofc najważniejsze pytanie kiedy będzie dane masowo testować tą gre :P
Mam 3 pytania:
1. Jak wygląda stopień trudności. Na obecna chwile jest to easy, normal czy hard? (dla jednego gracza)
2. Czy gra wymaga jeszcze wiele pracy. Poza optymalizacją, jak wygląda balans klas, liczba błędów w rozgrywce, itd.
3. Nie podobały mi się filmy przedstawiające rozmowy fabularne. Czy cos sie w tej mierze zmieniło? Czy byc może nie zgrzyta to tak bardzo podczas samej gry. Dla mnie wzorem przedstawiania fabuły jest SW: TOR. Czy GW2 wiele brakuje do tego poziomu?
sporo filmików już jest dostępnych z tego press eventu:
http://www.guildwars2guru.com/forum/gw2g-press-closed-beta-test-t27964.html
http://www.youtube.com/watch?v=W-YKm20rPQY
przykład świetnej jakości grafiki GW2 :
Commandera będzie dało wykupić się za złoto, mam nadzieję, a nie za prawdziwą kasę w content-shopie? :P
Na jakim sprzęcie graliście i jak gra chodziła?
Ja mam takie pytanie: Czy spotkaliście się Państwo z jakimś bugiem(mniejszym/większym) czy gra zdaje się być ukończona?
Napisałeś o tym że komp czkawki dostał, a na jakich ustawieniach grałeś? Low, medium czy max?
Ja mam pytanie na jakim dokładnie sprzęcie grałeś i na jakich detalach?
Gra będzie miała abonament? Czy wystarczy kupił płytę z grą (i kluczem) i grać do upadłego?
@up bez abonamentu gra zarabiać będzie na dodatkach i sklepie z bajerami do ogarniecie wygladu (tylko)
btw . jak wyglada pobieranie bety mozna pobrac na jednym kompie i odpalic na drugim ? ponoc 12gb zajmuje z moim netem 130kb/s wole pojechac do znajomych zeby pobrac ( w razie jak bym dostal klucz do bety dla graczy)
Polecam polskie forum guildwars2 guildwars2.com.pl
500 wojowników wyruszających na zamek, chyba nie ma nic bardziej epickiego. Czekam i zacieram ręce.
1. Czego Wam brakowało podczas gry? Czego było za mało? Czego za dużo?
2. Jak się sprawują miniony nekromanty? Da radę grać buildem złożonym z samych sług?
Chyba zacznę się interesować tą grą :) A system kolizji jest? Czy gracze i potwory ocierają się o siebie i blokują, czy przechodzą przez siebie jak duchy (WoW,Aion) ?
Ja chciałbym sie dowiedzieć jak się sprawdza w teamplayu brak medyka :) Czy nie bylo to znaczne ulatwienie ? Jak duży jest świat - porównując np. do GW1
Niektórzy tu o straszne "pierdoły" pytaja :P w stylu : czy gra chodzi dobrze ( do sklepu lepszy sprzet kupcie - po za tym to jest BETA ), jak nekromanta, system kolizji ( a jakie to ma znaczenie lol ?! )....
Akurat system kolizji/Uników mnie interesuje najbardziej. To jest tak, że jak nie wejdziesz w zasięg działania czasu obszarowego, rzuconego przez moba to nie oberwiesz ? Bo w grach MMO działa to zazwyczaj beznadziejnie. Na jednym filmie z GW2 Guardian bronił się tarczą przez miotaczem ognia od jakiegoś Jaszczura. Myślicie, że otrzymuje jakieś obrażenia ? A co z gracze stojącym za nim ? Obrywa czy nie ? Jeśli nie, to byłaby świetna sprawa ^^
Jestem tylko ciekaw jak taka walka Serwer kontra Serwer odbije się na płynności działania gry (klatkowo i pingowo). Mam też nadzieje na optymalizację lepszą niż w SWTOR.
Podobnie jak poprzednicy chciałbym zapytać w jakiej rozdzielczości, z jakimi detalami, ustawieniami AA i AF ten mocarny sprzęt dostał czkawki?
Sam dysponuje dwurdzeniowym Intel E5200, 2 GB DDR2 ramu, ATI HD 4830 i zastanawiam się czy nie będę musiał wzmocnić komputera przed premierą. Gram w rozdzielczości 1440x900 (19`).
Kwestia dodatkowa - kiedy zobaczymy jakieś "drzewka" umiejętności? :D
premium000169 i ikul666
Ja wam odpowiem na wasze pytania. Oczywiście na tyle ile wiem. Systemu kolizji między graczami nie ma, toznaczy mogą sie przenikać, gracz vs mob - nie wiem, ale z tego co widac na filmikach chyba podobnie.
Ale kwestia w walce wygląda zupełnie inaczej. Tak więc chowając się za guardianem nie otrzymasz żadnych obrażeń, np. od strzał czy kul pistoletowych ale juz od miotacza ognia częściowo tak. I tu w chodzi w grę tarcza guardiana, która spowoduje że jeśli uaktywni swoja zdolność - otrzymasz o wiele mniej obrażeń - lub wcale.
Tak więc analogicznie możesz się schować za drzewem, murkiem i podobnie obrażenia cię nie dosięgną.
Dlatego tez zdobycie twierdzy, za której murami sa obrońcy będzie bardzo trudne.
natualnie sa jeszze skille aoe np. meteor, przed którego działaniem uchronią inne skille, tworzące kopułe ochronną nad drużyną itp. dodatkowo uskakiwanie przed lecącymi pociskami, działaniami skilli opartych na aoe bedzie kluczowe w walce. dochodzi do tego fakt, iz wszystkie skille można rzucac bedąc w ruchu, co powoduje, że walka jest bardzo dynamiczna.
co do wymagań znalazłem taki post:
Great read! I have a question murphy. What were the graphics options? Did you play at max settings and how did it run on your computer?
It's funny, because at first I had it set on "best performance" by default. It looked fine to me. I played most of the weekend this way at a smooth 80FPS. But then I realized I could tweak it a lot (every option available, including high res textures, AA, etc.). I bumped it up to the best possible looks-wise. Ended up still hovering between 40/60 FPS. Mind you, I have an i5 Sandybridge, 16GB of RAM on Win7 64x, and an nVidia 460gt. Nothing to scoff at. My guess is that most people experiencing performance issues were in largely crowded areas of WvW. Myself? I didn't really ever dip below 40FPS. I loved it.
"W końcu ten gatunek kojarzy się z umownym system kolizji czy drętwymi animacjami. " - racja i po co robić takie gry? To już lepiej w papierowe RPG zagrać. Bida z nędzą - żeby wycisnąć mechanikę "do psa podobną" z kolejnego gniota mmo to musieli ograniczyć instancje do 5 graczy. To już lepiej w Vindictusa zagrać. Ale mmo grindziarze i tak wszystko łykną...
Nowa era MMO już przyszła - to The Old Republic od BioWare.
@z0ltar szukaj na forach o grze za dużo pisania o tym a to oklepane pytanie
strona fanowska np. http://guildwars2.com.pl/
@ROJO
Myślę, że większość i tak tych filmików nie zobaczy, bo sami będą grali.
Z moich pytań:
1. Są różnice w poziomie trudności między klasami, np woja będzie łatwiej ogarnąć od takiego mesmera, czy to wszystko samo wchodzi.
2. Jakieś dokładniejsze wyjaśnienie systemu skilli z broni i levelowania.
3. Była jakaś część gry, która Was zaczęła nudzić (wątpie w to, ale warto zapytać)
4. Do WvW dołącza się z UI, czy trzeba iść do NPC
5. Jak wygląda PvP w WvW, jakieś autodostosowanie poziomów czy coś takiego?
6. Może za wcześnie na to pytanie, ale są takie sety armorów, w które nie możemy włożyć żadnego atrybutu? I czy żeby włożyć np +500hp do zbroi trzeba mieć jakiegoś slota, czy ogranicza się to do ilości włożonych dodatkowych atrybutów?
7. Jest system ulepszania itemów? (w sensie default itemy to +0 i czy możemy wbić na +5)
@causal/hardcore tradycyjne questy zastąpili dynamicznymi wchodzisz na dany obszar automatycznie sie pokazuje quest i wybierasz czy chcesz go robic czy nie (nie musisz isc do npc zeby go wziac) reszte najlepiej szukac na str glownej lub polskich forach
Z każdym kolejnym newsem coraz bardzie się niecierpliwię. Czekam jeszcze tylko na jakieś szczegółowe informacje jak wygląda crafting.
@kwo - "Grindiarze" nie bardzo tu pasuje, w GW2 nie będzie grindu. Nie ma nawet rajdów, nie ma typowego endgame'u, który opierał się zawsze na grindzie itemów, żeby wyciskać abonament ;p
@Karule - Um... Ty tak na serio? Co nowego TOR wnosi do gatunku oprócz dialogów rodem z Mass Effecta? PvP i PvE to kopia innych MMO w tej grze :f
@Karule
Przeczytaj artykuł to może się dowiesz co na temat TOR-a sądzi osoba, która grała w GW2.
Niepokoi mnie system walki, wydaje się jakby trzeba było zaznaczyć przeciwnika aby go zaatakować, a potem klikać cyferki (jak w point'n'click), czy jest to prawdziwy no-target - za co odpowiada lewy i prawy przycisk myszy, czy 5 umiejętności do ataku to nie za mało, można z nich tworzyć jakieś kombinacje?
@PadreMateo masz 5 od broni (3 od main 2 skille od drugiej lub 5 skilli od 2-recznej)
do tego masz odskok 1slot skill do leczenia(siebie lub ludzi) 3 sloty do skilli ktore wybierasz z puli skilli i 1slot od skilli z puli skilli ulti do tego możesz mieć 2 komplety broni czyli dodatkowo po zmianie broni masz 5 nowych za malo ?Oo dodatkowa nowinka niema w tej grze auto attaku :)
Co ja się dowiaduję ! Mało skilli jest? To dobrze ! Nienawidzę w MMO gdy mam pierdylion skilli, barów, i tylko się głowię które skille używać, które wyrzucić, które kiedy użyć.
premium000169 -> po doświadczeniach z jedynki - ponad 1000 skilli. Doszli słusznie do zdania, ze przesadzili i w pewnym momencie ballance tego był/jest ...utrudniony. Do tego każdy dodatek dodawał kolejne. Więc autentycznie robiło się tego bardzo dużo.
@down. Prawdę mówiąc nie wiem jak jest ze zmianą drugiej piątki skilli w trakcie walki, ale pierwszą można zmieniać bez problemu, a większość skilli przypisana jest właśnie do broni czyli pierwszej 5-tki
@kil69 bardziej chodziło mu o to ile masz skilli do dyspozycji w trakcie walk ai nie do wyboru ogólnie
bo tyle skilli co na tym screenie to i dla mnie za duzo http://www.google.pl/imgres?q=aion+pvp&um=1&hl=pl&biw=1024&bih=608&tbm=isch&tbnid=gQ3xeuZPkpgFoM:&imgrefurl=http://v-stl.ru/igry-dlya-pc/mmorpg/730-Aion-PvP-WaRS-x10000-el-m-nti-2-0.html&docid=ky96kkguT0vv2M&imgurl=http://v-stl.ru/uploads/posts/2011-09/13154829715386_370e04fa0589.jpg&w=1600&h=900&ei=SJ1CT6DJOs_m-gb7v420BQ&zoom=1&iact=hc&vpx=573&vpy=310&dur=982&hovh=168&hovw=300&tx=157&ty=95&sig=110507465907850387377&page=2&tbnh=97&tbnw=172&start=15&ndsp=20&ved=0CKQBEK0DMBc
@Redemption Podoba mi się takie rozwiązanie ;] Planuję grać Guardianem lub Rangerem więc na pewno zmiana broni (w tym 5 skilli) znacząco urozmaici rozgrywkę. Dodatkowo każda postać ma skill leczące, skille rozwijane za punkty za lvl no i ulti skill. Jestem pewien, że większości graczy na pewno się to spodoba. A osobiście też nie nawidzę tysiąca różych pasków skilli rodem WoWa. Tam to już połapać się nie idzie O.o
Ciekawe czy na moim 4-rdzeniowym procku (3ghz), karcie gforce 555 i 6gb ramu poleci na full... Hmmm...
1. Czy można zwiedzać świat bez konieczności robienia questów, tzn czy gra nagradza lubiących zwiedzać?
2. Jaki wpływ na rozgrywkę maja umiejętności rasowe?
3. Czy istnieje w grze dom aukcyjny?
" Czy można zwiedzać świat bez konieczności robienia questów, tzn czy gra nagradza lubiących zwiedzać?"
To nie lepiej wyjsc na spacer ?
@[27]
Buahahaha, dzięki za poprawienie humoru z rana, największa bzdura jaką słyszałem od dawna.
Pytanie które mnie bardzo trapi:
Jak wygląda walka z bossem w dungeonie? W innych mmo mamy tanka który trzyma aggro i tyle, tutaj miało tego nie być, więc kogo boss bije? osobę która stoi najbliżej, najdalej, zadaje najwięcej dmg? Heala też nie ma ale rozumiem, że skile do leczenia które każda klasa posiada w pełni wystarczają aby samego siebie utrzymać przy życiu?
" Czy można zwiedzać świat bez konieczności robienia questów, tzn czy gra nagradza lubiących zwiedzać?" -rozwaliłeś mnie tym pytaniem
@rogerro007 niie mozesz wpisac na YT guildwars2 boss fight lub cos takiego ?
W guildwars2
bosy wala duzo razy aoe skille
bosy traktują graczy jak robaki(boss ma dynamiczny target moze bic kogos kto mu sie nie podoba a moze zaraz zmienic target zeby dobic kogos kto ma malo hp)
W grze walka z bossem to nie tylko bicie bossa ale pomoc npckow ktorzy giną na polu bitwy, używanie machin oblęzniczych polecam YT zeby to zobaczyc
tutaj link do wszystkich znalezionych filmikow z bety http://forum.guildwars2.com.pl/topic/379-zamknieta-beta-dla-prasy-17-20022012-materialy/ #43 post - jest skill pasek z gry mozna zobaczyc jakie skille posiadaja postacie
filmiki z GoLa https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=19812
Teraz się wydaje wszystko super bo graliście z ogarniętymi ludźmi, jak po premierze zleci się dzieciarni do jednego obszaru to już to że pojawi się multum twardszych mobków raczej nie będzie takie fajne - każdy będzie bił kogo chce, zero leczenia chyba że sam się tym zajmiesz, gwarantowany zgon i nadszarpnięte. nerwy
Mnie najbardziej ciekawi jak dokładnie wygląda system umiejętności i walki. Czym różni się od klasycznych MMO (SW:TOR, WoW) pod względem tych najbardziej kluczowych elementów: targetowanie, castowanie itp.
@Kono.86 najlepiej sprawdz sobie link do filmikow ktore wrzucil Redemption
@krzym1 stres przy grze ? moze czas sobie znalezc inne hobby ? :P
hahahah, prosze, nie porownujcie tego badziewia Wowa, do tej gry, tam trzeba grac grac grac, placic abonament i grac grac grac, i bic potwory, bo pvp jest tam smieszne, gra dla ludzi, ktorzy wmawiaja sobie ze Wow jest dobra grą bo juz zaplacili im tyle pieniedzy ze teraz zal sie przyznac , Gw2 bije wowa teraz pod kazdym wzgledem, SWTOr to tez jakas porazka, co to za MMO, gdzie tak naprawde jest to single, smiech na sali, i jeszcze miesiecznie za to abonament, prosze ludzie , nie oslabiajcie mnie,
Jak ogladam "popisy" dziennikarzy na niektorych filmikach to mam wrazenie, ze za klawiatura siedza malpy. Spamowanie jednego skilla, klikanie, zadnego uzycia cdkow, dodge (strejf) to rzadkosc - na chwile obecna widzialem chyba jeden filmik gdzie autor gral warriorem i naprawde korzystal z wszystkich narzedzi ktore mial do dyspozycji. Nareszcie gra w ktorej skill gracza bedzie mial znaczenie, a nie tylko gear/setup/klasa.
Czy w becie dostępny był zapowiadany system CPC (Cross-Profession Combos), który miał pozwalać na łączenie ataków różnych klas w combosy i jak sprawdzał się on w walce World vs World? Czy są dostępne jakieś umiejętności dla Mesmera lub Thiefa, które można łączyć w CPC?
@17 przemas478
500 to raczej nie, z tego co ostatnio czytałem będzie 500, może trochę więcej, na strefę (czyli 2000 lub więcej na całą mapę WvWvW), a będą limity żeby nie mógł żaden serwer wygrać przez zalanie mapy swoimi graczami.
@30 Infectious Dracon
2. Na początek dostajesz 2 skille i jak używasz broni to odblokowujesz więcej. Punkty, które dostajesz z lvl, dodajesz do atrybutów. Umiejętności leczące, użytkowe (utility) i elitarne odblokowujesz za pomocą punktów umiejętności, które zdobywasz dochodząc do odpowiednich miejsc (nie wiem czy po prostu dostajesz czy jakaś walka). Gdy wybierzesz broń i wszystkie skille, dobierasz cechy dla swojego buildu - cechy można zmieniać poza walką bez ponoszenia kosztów.
5. Jest skalowanie do poziomu 80. Naturalnie osoba skalowana z 5 do 80 będzie miała mniej życia przez słabsze itemy, będzie miała tylko odblokowane umiejętności etc. w porównaniu do 80 lvl czy osoby zeskalowanej z wyższego lvl.
@35 PadreMateo
Jest targetowanie ale równie dobrze jak zobaczysz kogoś biegnącego przed Tobą to możesz puścić czar tak, aby ten ktoś w niego wbiegł.
@37 premium000169
Więc po prostu nie ogarniasz i najlepsza gra dla Ciebie to mario :) Ja będę grał elementalistą, który z wszystkimi żywiołami będzie mógł używać teoretycznie 40 skilli na raz (5x4 żywioły, piszę teoretycznie bo z tego co czytałem trzeba nie być w combacie aby zmienić broń)
@51 Kono.86
Czytaj wyżej.
@55 phobetor
Każda klasa ma umiejętności zaczynające (combo field) i kończące (combo finisher).
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Skill_combination
W becie na pewno można było to zrobić skoro na gamescomie 2010 to pokazywali :P
Jak was czytam ludzie, to szkoda gadać...
"skille", "tank", "target"?
Czy już tak ogłupiły was gry komputerowe, że zapomnieliście ojczysty język?
"boss może zmienic targeta"?? przecież "zmienić cel" nawet brzmi lepiej O.o
Nie chcę nikogo urazić ale życzę odwyku, albo chociaż umiaru...
Pozdro
Dovah myślę, że strona z grami nie jest dla Ciebie :) internet w sumie też.
Bo ja wiem, ma rację.
Oczywiście, że gry MMO wykształciły swój język, by było szybciej i sprawniej (a i pewnie - bardziej elitarnie). Ale np. "zmiana targeta" to rzeczywiście kompletny idiotyzm i zaprzeczenie samej idei języka graczy, który ma być pragmatyczny, przejrzysty i "szybki".
obawiam sie Czopor ze to ty powinienes sie ograniczyc z uzytkowaniem internetu a zwlaszcza stron z grami gdyz zaczynasz we własnym kraju porozumiewac sie po polsku jak goral z chicago po angielsku. Za chwile bidaku nawet butelki piwa w sklepie nie bedziesz potrafil zakupic z braku odpowiedniego slownictwa (a sorry! w dobie supermarketow ta umiejetnosci nie bedzie ci potrzebna).
UVI --> Przyznam, że niewiele interesowałem się tym tytułem dotychczas. Przypuszczam, że jest w grze zaplanowana klasa stealth - powiedz, jakie rasy będą dla niej dostępne i czy jest to klasa melee czy ranged? Może jakieś wrażenia?
Ps. Zapowiedzi jeszcze niestety nie czytałem, bo właśnie wychodzę do roboty. :P
@gkowal
To, że Ty masz problem z odróżnieniem świata realnego od internetu nie znaczy, że ja też.
Nie umiem się doczekać na to MMO. Dawno już nie miałem przyjemności pograć w jakieś porządną grę z tego gatunku :)