Większość z was pewnie kojarzy akcję Humble Bundle, w której za niewielką kwotę możemy kupić gry niezależnych twórców i jednocześnie wesprzeć organizacja charytatywne. Być może druga część tego zdanie nie do końca jest prawdziwa, ale nie o tym dziś.
W ten weekend ruszyła kolejna edycja tej akcji. Tym razem jednak zmieniono nieco formułę. Tym razem studio Mojang (odpowiedzialne m.in. za Minecraft) zdecydowało się, w zamian za datki na cele charytatywne, zrobić dla nas grę w 60 godzin. W dwóch specjalnych ankietach internauci głosowali na gatunek i klimat gry. Najchętniej i najrzadziej wybierane opcje z każdej ankiety zostaną połączone. I tak powstaje RTS z elementami strzelanki w klimacie steampunk połączonym z starożytnym Egiptem. Do akcji przyłączyły się też studia Wolfire Games oraz Oxeye Game Studio, które tworzą swoje osobne gry.
Smaczku całej akcji dodaje fakt, że proces powstawania gier jest dokumentowany i transmitowany na żywo. Każdy może zobaczyć jak powstaje nowa gra. Co więcej Mojang planuje udostępniać wersje rozwojowe gry i stale jest w kontakcie z internautami za pomocą specjalnego czatu.
Strona główna akcji: http://www.humblebundle.com/
Live Stream z postępem prac:
Catacomb Snatch (Mojang) & Unnamed Game (Oxeye Game Studio)
http://www.twitch.tv/mojang
The Broadside Express (Wolfire Games)
http://www.twitch.tv/wolfireaubrey
http://www.twitch.tv/wolfiredavid
RTS z elementami strzelanki w klimacie steampunk połączonym z starożytnym Egiptem
Jak tak to czytam, to wygląda.. śmiesznie. :D
Tak, jak już pisałem, gra na początkowym etapie wykonania wygląda dość dobrze, mimo, że minęło zaledwie kilka godzin od rozpoczęcia prac nad nią. Mam nadzieję na dobry tytuł, który zapewni kilka godzin zabawy. :)
Jak już pisałem w innym wątku, wybór gatunku i klimatu tragiczny. Ale to akurat jest kwestia gustu; ja po prostu nie przepadam za RTSami. Oczywiście, w żaden sposób mi to nie przeszkodziło w kupnie i wsparciu całej akcji kilkoma dolarami. Bo samą inicjatywę uważam za świetną. Widać nie tylko ja, bo osiągnęli 100k w kilka godzin - IndieGali zajęło to dobrych kilka dni (a tam można dostać nawet 11 gier.
Co kilka godzinek rzucam sobie okiem na live stream i widać, że sami "mojangowcy" świetnie się przy tym bawią, wcale się przy tym nie obijając. Widzieć skupionego Notcha, kodującego "na żywo". Bezcenne.
Nawet jeśli wyjdzie z tego badziewna gra, taka na 2 godziny, to i tak warto wrzucić do koszyka jakiegoś grosika.
Mi tylko nie odpowiada klimat bo nie lubię steampunka ;P Jednak też wsparłem akcję bo pomysł niezły. Ciekaw jestem tylko czy odczuwają presję czasu i czy im się uda :)
Czy mi się wydaje, czy na komputerze stoi popiersie Geralta z Edycji Kolekcjonerskiej Wieśka 2 :D?
@kjx:
Wybór gatunku faktycznie niefortunny bo stworzenie RTSa w takim czasie jest niemożliwe. Co zresztą pokazują wstępne wersje gry, które raczej z RTSem nie mają za wiele wspólnego. Co do klimatu jednak to jestem zadowolony. Ja głosowałem na Steampunk bo liczyłem, że zrobią to z jajem. Sceptyczny byłem co do starożytnego Egiptu, ale po kilka grafikach m.in. mumii z lunetą zamiast oka, myślę że będzie dobrze.
Wiesiek-Hitler. :)
Ale ten Notch zapieprza. Ja muszę się zastanowić, zanim zrobię w C++ "program obliczający średnią n liczb z wykorzystaniem funkcji", a on sobie grę klepie ot tak. :P
XineX --> I dlatego on zarabia sporo a ty się zastanawiasz. No offence oczywiście ;)
Gdyby ktoś chciał przeczytać, krótki wpis o tej akcji. Jeśli uważacie to za spam, przepraszam. :)
http://gameplay.pl/news.asp?ID=66119
Dodatkowa gra od Oxeye będzie Dungeon Crawler Beat 'em Up set in Post-apocalyptic WWII.
Muszę przyznać że kombinacja zaserwowana od Oxeye jednak jest lepsza. Zobaczymy jednak kto jest lepszy w tworzeniu takich małych gierek:)
p.s. Do archiwum kilka grafik z frontu >>
edit:
Te wszystkie odgłosy które dochodzą z tego studia przypominają mi dialogi z Magicki - taka samo powalone:P
Dopiero usłyszałem o tej akcji, w ogóle o niej nie czytałem i mam pytanie. Czemu raz widzę jakieś stado brązowych stworków, do których strzela inny brązowy stworek, a kiedy indziej gościa rysującego jakieś skorpiony, mumie itp. itd. Jaki to ma związek?
@Azerath:
Biegające stworki to podgląd na monitor programisty który zajmuje się wstępną logiką gry. A koleś rysujący stworki zajmuje się robieniem grafiki do tej gry.
Nie potrafię sobie wyobrazić tych rysowanych postaci podstawionych pod te stworki. Ciekawe jak im ta gra wyjdzie.
Wolfire również bierze udział w tej akcji. Nie wiem czy tworzą swoją grę czy pomagają studiu Mojang, ale tworzą coś Steampunkowego na silniku Unity. Podglądy pod adresami:
http://www.twitch.tv/wolfireaubrey
http://www.twitch.tv/wolfiredavid
A na deser grafika wypuszczona przez Oxeye: http://i.imgur.com/MTBce.jpg
Wygląda jak mapa świata gry.
Dopiero teraz zauważyłem.. Osoby, które zakupiły gry mają możliwość zagrania w wersje testowe (aktualnie tylko w Catacomb Snatch), które będą co jakiś czas aktualizowane.. Ostatnia wersja z godziny prawie 21..
Applet załadowany w przeglądarkę, ale można również sobie ściągnąć i odpalić we własnym środowisku..
Jak odpaliłeś applet bez wtyczki do przeglądarki? Ściągłem podlinkowanego jara i
---------------------------
Java Virtual Machine Launcher
---------------------------
Failed to load Main-Class manifest attribute
(...) odpalić we własnym środowisku
Linkujesz bibliotekę .jar-a do projektu i uruchamiasz i śmiga. Oczywiście nie znajdziemy tam plików źródłowych, a sam miałem nadzieję pobawić się w kodzie.. :)
Wolfire jednak robi trzecią grę :) Zobaczę jak to się będzie dzisiaj rozwijało i aż chyba dopłacę, bo sądziłem, że tylko jedną grę dostaniemy, a tu taka niespodzianka :)
Pierdzący creeper --->
Bardzo podoba mi się metoda modelingu w wykonaniu Aubreya z Wildfire.
Używa samych niepołączonych ze sobą prostokątnych poligonów z naniesionymi maskowanymi sprite'ami.
Nie dość, że jest to wygodne intuicyjne i szybkie, to w dodatku efektywne i bardzo optymalne, a efekt robi dobre wrażenie. Nigdy nie widziałem tej metody przy tego typu grafice. Zazwyczaj używana jest do trawy, włosów i rożnych decali, a tu główne modele są budowane jak z kartoników :)
@Raistand:
Czekałem aż ktoś to napisze:P Ale właśnie się obudzili ;)
Ja liczę że uda się zebrać ten milion dolców i zobaczymy Notcha bez brody :)
Raistand -> "W końcu dałem 1$ dolca i wymagam" ?:P
A tak serio jak siedziałem do trzeciej to wszyscy pracowali. Wstałem po siódmej i pracował grafik z 2-go stream'a - skończył po ósmej. I bardzo podoba mi się jak to wszystko ładnie rysuje i skleja :)
Dla słuchaczy... motyw przewodni z gry Wolfire:
http://soundcloud.com/antonriehl/scarabia-mix-1
Aktualnie Oxeye puszcza swoją muzykę.. :)
Dostępny jest nowy build Catacomb Snatch.
No właśnie możemy pooglądać jak prezentuje się ta gierka od Oxeye. Ale ciekawie jest teraz u Aubreya bo modeluje jakiegoś steampunkowego pająka.
W tej grze od Mojanga to RTS'a będzie tyle co mgła wojny :P
Zdecydowanie najlepiej ogląda mi się 2-go stream'a widac co robi - chociaż jakosc mogla by być wyższa nagrania. Nie to co na streamie Mojang - gdzie przez 95% czasu oglądasz trzy facjaty.
Kto był akurat na czacie u Davida załapał się na linka do wersji testowej oznaczonej numerkiem 11
Lokomotywa jeździ, strzela z obu stron i zabija mechaniczne pająki, nad animacją których aktualnie pracuje Aubrey..
Z tego co widzę, to będzie chyba dołączanie wagonów do lokomotywy..
All Aboard!! :)
$300k przekroczone :)
No pięknie. Zostało 5 godzin do końca, a oni sobie Becoon Slap Party urządzają...
Dokładnie, czas minął, a oni jeszcze coś tam robią. :D
EDIT: jeszcze jest szansa na zgolenie brody przez Notcha, kasa cały czas spływa!
Akcja świetna, ciekawa, z humorem - z przyjemnością się oglądało tworzenie gier od wewnątrz. :)
No, ostatecznie wyszło $437,992.22 zarobku i 77,593 wpłat.
Koniec!!
60 godzin kodowania, tworzenia artów, picia, spania, jedzenia i wygłupiania się.
77,234 dotacji na łączną kwotę $436097.08. Zabrakło 64k do tego aby notch zgolił brodę:/
Na gry jeszcze trochę poczekamy. Catacomb Snatch ma jakieś problemy z trybem multi.
Z tego co widziałem to był tylko włączony friendly fire, bo już się łączyli.. :)
Nie ma co - genialna akcja, no ale - za dużo spania, za dużo chlania.. Przynajmniej tego pierwszego mniej według mnie powinno być.. :)
Mojang skończyło swoją grę, właśnie wrzucają, więc zaraz powinno się na stronie pojawić :)
Erghm, z tego co pamiętam to w tej grze miało być coś ze strategii, czy panowie z mojanga zapomnieli o tym?
@SzaraEminencja:
Jest tam stawianie budynków kupionych w sklepie i budowanie torów kolejowych pod wagoniki. Ale co tym będziemy robić to zobaczymy za chwilę :)
Warto też przypomnieć że te 400k$+ to nie jest "zarobek".
Całość kwoty idzie cele charytatywne.
Szampana i bekon kupowali za swoje.
Mojang już wrzucił.
@SzaraEminencja, widok z góry jest. :P A tak serio - od początku było wiadomo, że z RTSem to nie będzie miało wiele wspólnego, bo praktycznie nie da się zrobić takiej gry w takim czasie.
btw. praca nad grami już się ostatecznie skończyła, czy można liczyć na naprawę jakichś podstawowych chociaż bugów?
No i drugie btw.
Plik mojam.exe wygląda na szkodliwy.
Mam nadzieje, że "next time" w trakcie rozmowy o brodzie Notcha zostanie podchwycone i wrócą do tej akcji kiedyś ;)
Nadal można się dorzucić i dostać gry tutaj: http://www.humblebundle.com/?last-minute=mojam
@voodkaPL
Miał być Shoot'em Up zmixowany z RTS i jest. Typowy RTS to nie mógł być, bo wtedy nie byłaby to strzelanka. Elementy strategii są - trzeba kombinować, stawiać wieżyczki, tory, używać wózków i zbierać surowce ;)
Yay! Pierwszy crash zaliczony. ;)
Erghm, jak tu sie kupuje itemy za zdobyte pieniadze? D:
Ktoś wie po co są wózki?
@SzaraEminencja:
E
Zanim zrobię coś głupiego- wszedłem z ciekawości w podstronę /stats (nie ma linku ani odnośnika do niej). Chce strona jakoś powiązać moje konto gMail bym uzyskał dostęp.
Próbował kto? :)
Aby aplikacja Humble Bundle miała dostęp do Twojego konta Google, niezbędne jest pozwolenie.
Wybierz konto, z którego chcesz skorzystać.
[email protected]
Google nie jest powiązany z zawartością aplikacji Humble Bundle ani z jej właścicielami. Po zalogowaniu Google udostępni aplikacji Humble Bundle Twój adres e-mail, ale hasło i inne dane osobowe pozostaną tajemnicą.
Zapamiętaj to zatwierdzenie przez następnych 30 dni
Jj:
Error: Forbidden
Your client does not have permission to get URL /stats from this server.
Ok, a więc, po co są tory?
Co to za item który kosztuje 300 golda?
Czy ta gra ma jakiś sens? :D
Za krótko pracowali nad nią, by jeszcze wymyślić jej sens.
A item za 300 zbiera dropy z potworków. Przydatne (?) w połączeniu z wieżyczkami.
Ten item za 300 zbiera za na pobliskie monety. Postaw kilka wieżyczek i obok ten piecyk a kasa sama będzie przychodzić.
Celem gry jest dotarcie do środka mapy (trzeba rozwalać te złote ściany z klejnotami przy pomocy bomb). Tam znajduje się kielich do którego trzeba zbudować tory (R) i wagonikami przywozić do bazy te fioletowe coś.
Po torach miały jeździć któreś obiekty.. Jeździły, ale teraz to nie za bardzo działa.. :)
@Arxel:
Spróbuj stanąć na początku torów i wciśnij (E).
Ta gra kompletnie nie nadaje się do grania, miał być ertees a wyszło niewiadomo co, trzeba będzie się ubiegać o zwrot mojego dolara :(
A najgorsze jest to że gierka jest napisana w javie, pozdrawiam makowców.
We didn't have time to do a readme: press E to "use" and R to place rails. Pressing R while at your base will add a rail droid
U mnie po pewnym czasie gra się wiesza..
mr_brain ---> No niestety nic.. ani wieżyczka ani "zbieracz" jeździć nie chcą..
Obszedłem level 1 i.. nie znalazłem wejścia do środka - mam murek dookoła :D
The "harvester" (the middle shop item) has a bug that causes the game to freeze, sorry... :)
Te kostki przy których stoję trzeba wysadzić bombą. Pierwszy można obejść, ale kolejne dwa już trzeba wysadzić. Tak trafisz do pomieszczenia w którym będzie kielich.
Żaden z kupionych przedmiotów nie ma jeździć po torach. Do tego są specjalne wagoniki które tylko zbierają też fioletowe coś.
O, no widzisz.. O tym wysadzaniu nie pomyślałem.. :)
A skąd te specjalne wagoniki wziąć? :P
Pomijając fakt braku readme jakiegokolwiek i tych kilku bugów - gierka jak najbardziej na plus.. Dorzuciłem w międzyczasie więcej dotychczas zdeponowanej kasy i jestem zadowolony z tego co otrzymałem.. :)
Może poprawia te bugi bo inaczej ich zjedzą :p
Mi się gra podoba. Mogli by jedynie dać możliwosć zmiany klawisza to strzelania. Spacja czy shift nie specjalnie sie spisuje.
A wiecie, że spawnery da się przenosić? :P
A mnie Catacomb nie chce się odpalić. System chwilę pokazuje klepsydrę i zaraz przestaje, nic się uruchamia, w procesach też nic nie ma. Javę oczywiście mam zainstalowaną.
Co do Expresu - chyba 5 minut zawracałem ten cholerny pociąg by doczepić drugi wagonik. Nie mogłem w niego trafić, bo pierwszy nie łamał się tak jak chciałem :)
Podczepianie jest trudne.. Ale to i dobrze.. :)
Niestety wagoniki niekoniecznie chcą wracać do bazy.. Nadana jest im losowość wyboru ścieżki, ale nie ma "inteligencji", w której dążyłyby tak czy siak do bazy.. :)
@Arxel:
[60]:We didn't have time to do a readme: press E to "use" and R to place rails. Pressing R while at your base will add a rail droid
Tak widziałem widziałem, komentowałem właśnie ten fakt.. Ale mnie to nie przeszkadza :D
Udostępnione są dwie z trzech gier i żadna mi nie działa mojang.exe się nie uruchamia, a ta druga po prostu otwiera się na nowej stronie. A i jeszcze pytanko czy gry będą rozwijane/łatane/ulepszane? Czy zostanie to w takim stanie jak przez te 60h?
@Pawlo94:
Póki co tylko gra od Mojang jest w wersji finalnej. Pozostałe jeszcze są nie ukończone, a ta od Wolfire która jest dostępna do wersja testowa.
W kwestii przyszłości gier to trudno odpowiedzieć. W przypadku Catacomb Snatch to przypuszczam że jak chłopaki trochę odpoczną to poprawią grafiki i błędy w tej grze. Ale na ulepszanie i rozwijanie przez nich tej gry bym nie liczył. Może wykorzystają pomysł i zrobią na bazie tego jakaś swoją grę, którą później wydarzą. Bardziej liczyłbym na internautów bo skoro udostępnili źródła to jest szansa że jakiś hobbysta będzie ją rozwijać.
Jaki dokładnie masz problem z mojang.exe?
@Pawlo94, masz Javę zainstalowaną? Spróbuj uruchomić w trybie zgodności z 32-bit (bo pewnie masz jaką opcję - nie wiem, nie miałem kontaktu z W7 64).
Kupiłby ktoś za cenciaka te gierki na maila:
Prosiłbym o to, bo nie mam chwilowo możliwości zakupu, a też bym chciał przetestować gierki :)
Ew. mogę dać scrapa w TF2 za to :P
Gierka Mojang jest świetna. Przeszedłem chyba w 30 minut, ale wciągnęło konkretnie ;)
Gra ma sens i jest w pełni grywalna - niestety dzisiejsi konsolowcy mogą nie ogarnąć bez tutoriala.
Kiedyś się grało w legalne piraty bez instrukcji, a grę rozpracowywało się naciskając co popadnie. Teraz dzieciarnia nie poradzi sobie, jak gra nie napisze z wykrzyknikami, co trzeba robić.
Niestety jest poważny bug: jeżeli ten dzbanek zbierające kasy zostanie zniszczony, a miał w sobie jakieś monety - gra się zawiesza.
Muza anosou wymiata - to co ten gość stworzył w weekend budzie respekt.
@SzaraEminencja
TO NIE MIAŁ BYĆ RTS!!!. Z ankiety wybierano dwa gatunki - najwięcej głosów + najmniej głosów. Miała być Strzelanka + RTS i jest. Mieszanie dwóch gatunków nie mogło dać Starcafta czy czego tam oczekiwałeś.
@UP
WIEM O TYM ŻE MIAŁO TO BYĆ POŁĄCZENIE SHUMPA Z RTS!!!
Tyle że ja widzę samego shumpa, bez żadnej warstwy strategicznej.
@SzaraEminencja:
To napisz nam w jaki sposób byś sobie wyobraził połączenie RTS z Shoot'em Up? Wprowadzenie do RTS elementów innych strategii bardzo szybko powoduje że ta gra przestaje przypominać RTS. To trochę jak z tym żartem o śwince morskiej - ani świnka, ani morska. Przykładem niech będzie tutaj SpellForce który była bardzo płytkim cRPG i niezwykle niewygodnym RTS. A do tego wszystkiego weź pod uwagę, że mieli tylko jeden weekend i jak na ten czas zrobili bardzo dużo. Same zbieranie zasobów, stawianie obrony oraz harvesterów (kopalnii) i projektowanie lini kolejowej to dla mnie jak najbardziej elementy RTS.
@Kazioo:
Obawiam się że nawet starsi gracze którzy nie obserwowali procesu tworzenia nie poradzili by sobie z tą grą. Gdybym nie widział w streamie jak Notch testuje tory i wagoniki to nie wiem czy bym szukał klawisza do ich stawiania. Ale poniekąd masz racje. Twórcy celowo dali podobne tekstury do nagrobków, tym kawałkom ściany które dało się rozwalić. Ale jak widać niektórzy na takie coś nie wpadli.
@The Broadside Express:
Technicznie najbardziej zaawansowana gra bo jako jedyna w 3D, ale chyba najmniej grywalna. Sam gameplay przypomina nieśmiertelnych Pirates!, ale irytuje po kilku minutach do tego stopnia, że nie mamy ochoty wracać do tej gry. Mimo wszystko jak na 60h pracy dwóch osób to i tak sporo.
Fajna akcja.
Dla mnie z jeszcze jednego powodu. Młody (11lat) często się mnie pyta jak się pisze gry. No to teraz mogłem mu pokazać jak to z grubsza wygląda. :)
Są już tytuły wszystkich trzech gier.
- Catacomb Snatch Mojang
- Fists of Resistance Oxeye Game Studio
- The Broadside Express Wolfire Games
Ponawiam prośbę z [75]. 4 grosze was nie zbawią :<
@TheBeziko:
Ale akcja się skończyła. Nie można już tego kupić.
@Pawlo94:
Java x86 czy x64? Ja też mam Windows 7 64bit, ale ze względu na problemy z 64bitowym Firefoxem używam Javy 32 bitowej. To jedno co przychodzi mi do głowy. Inna sprawa że dobrze byłoby zobaczyć co faktycznie powoduje problem. Zajrzyj do dziennika (Menu Start >> Uruchom >> "eventvwr.msc") w zakładkach Aplikacja i System czy nie wyskakują jakieś błędy w momencie uruchomiania pliku mojang.exe. Na wszelki wypadek zobacz też czy przypadkiem antywirus tego nie blokuje. Wczoraj na czacie akcji dało się wyczytać że ludziom na przeglądarce Chrome oznaczało jako zawirusowany plik. Może masz tak ustawionego antywira że od razu blokuje.
[81] - nie dość, że jesteś "cwanym polaczkiem", to jeszcze się tym chwalisz...
Boże, szkoda mi na serio wydać centa, dlatego wymuszam od innych.
Nie mam po prostu konta bankowego i tym podobnych, ani nie miałem kogo poprosić o zakup. Ale co, pizgnij flame'a na kogoś zamiast pomyśleć sekundę. Ale wybacz, jesteś pewnie tak biedny, że cent to majątek i pewnie cię urażam taką prośbą :(
LOL, nie chodzi mi o to, że to dużo. Chodzi o to, że kupowanie gry za jeden cent, w dodatku na akcji charytatywnej, tylko dlatego, że można, to przesada. Ale co tam, jest okazja, to trzeba korzystać...
Śliczny ten Broadside Express znacznie bardziej mi się podoba od głównego udziałowca akcji. Mam nadzieję, że w wolnych chwilach jeszcze przy nim podłubią.
@TheBeziko
A nie czujesz, że może już czas najwyższy założyć konto bankowe i tym podobne?
Bo, że nie czujesz jak w nieirytujący sposób poprosić o przysługę to widać.
Jest już Fists of Resistance - bardzo fajna nawalanka, mechanika nie łatwa, nie wystarczy maszować byle jak klawisze, trzeba cały czas uważać - chwila nieuwagi na późniejszych poziomach to zgon.
Gra robi się z poziomu na poziom co raz trudniejsza ;)
Jest multiplayer przez Lan i internet - kooperacja.
Efektywne są kamienie (ale trzeba opanować celowanie), a ładunki wybuchowe mają duże pole rażenia.
Gra wymaga zainstalowanego OpenAL.
Niestety ja mam samą muzykę, a dźwięk nie działa. Szkoda, bo część odgłosów nazistów pochodzi od niemieckich widzów live streama ;) Przesłuchałem pliki dźwiękowe i brzmią zabawnie ;)
Jakby ktoś miał problem braku dźwięku i go rozwiązał to niech się podzieli wiedzą.