Najgorsza samochodówka jaką grałem (po Forzy ,bo nie trawie symulacji). Zainstalować, pooglądać ładne wozy i odinstalować.
Jest tyle ciekawszych marek, a oni wzięli się za jakieś kiczowate fjaty, dla 50centów, lady gagów i innych z]ebów.
WTF?!
Slightly Mad Studios? Test Drive? Simulator? No Way!
Przecież to będzie kopia Shifta nie mająca nic wspólnego z serią.
Test Drive jak i Need for Speed to najbardziej zgnojone marki jeśli chodzi o wyścigi.
W pupie mam taką grę, choć i przed tym nie dawałem jej żadnej szansy, to teraz wiem że nawet na nią nie zerknę zamkniętym okiem.
Świat schodzi na psy.....Nadzieja w Race Grid 2
omg jedna osoba pisze ,że SHIT i wszyscy powtarzają. czekam na tą i pewnie będzie dobra jak shift.
omg jedna osoba pisze ,że SHIT i wszyscy powtarzają. czekam na tą i pewnie będzie dobra jak shift.
Slightly Mad Studios
co za kretyński pomysł , grać jebanym ferrari przez całą gre ;/
hahaha
Raziel to twoje ukochana Eden Games w spółce z Atari zgnoiło tą markę (bardziej już chyba się nie dało), a ty [9]Psychosocial jak ci nie odpowiada to na chuj się udzielasz? Podziwiam takie studia jak SMS, ISI czy BIS w dupie mają taką hołotę jak wy, robią gry dla określonej grupy ludzi i to czyni ich produkty wyjątkowymi.
bo mam do tego prawo! ... a prawda jest taka że idioci nie wiedzą już jakie gry wypuszczać , więc pogrążają się i robią same gnioty , idealnym przykładem jest nfs
Trochę pojechałem za mocno sry. Test Drive Ferrari nawiązuje do starszych gier z tej serii i nie ma nic wspólnego z TDU, Eden Games i Atari więc trochę niepotrzebne te zamieszanie. Dla mnie TDF odpowiada jak najbardziej. Jest już trailer na YT http://www.youtube.com/watch?v=N_DDDpE1tLY&feature=player_embedded
Tak naprawdę nie do końca wiemy jak będą polygony oddziaływać na nasze zachowanie. Poczekałbym z tym do pierwszej grywalnej wersji. Pytanie też, czy Ferrari ma jakieś prawa do ingerowania w produkcję, czy tylko użyczyli licencji.
Wiem natomiast jedno. Ustawienie kamery z widokiem bryły auta jest wyśmienite. Mam nadzieję, że tak pozostanie. Na wyjątkowy plus i na mojego fallusa działa filtr zastosowany przy wyścigach z minionej epoki. Oby nie okazał się dodatkiem do ripleya, a był zawarty podczas true racing. Kozacko zapowiada się niewiadoma z rozwojem kierowcy, czyli tu nic nie wiadomo poza kilkoma dziwnymi ikonkami...
Fajnie jakby był normalny model jazdy jak w Gridzie a nie jakiś posrany symulacyjny jak w FORZY czy Szifcie
Test Drive: Ferrari może nie być wcale taką głupią grą jaką robią twórcy Shift 2:Unleashed :). Na google obrazki z tej gry wyglądają super... Ale - żeby tylko ta gra nie miała dużego wymagania sprzętowego. Bo jeżeli będą wysokie wymagania to nikt nie kupi na pewno tej gry... Moja ocena przedpremierowa - 8,5/10.
Pamięta ktoś z was Ferrari Project z pod znaku Blimey! Games. To miało powstać parę ładnych lat temu. Myślę ze warto zainwestować w ta grę .Ekipa Iana Bella To czarny koń na rynku gier strict racingowej, ale nie zapominajmy ze ich nazwiska widniały na takich produkcjach jak f1 challange (ISI and EA) czy przede wszystkim GTR i GTL. Jestem ciekaw ilu z was skojarzyło że Twórca muzyki do GTR 2 Dr.Stephen Baysted napisał również ścieżkę dźwiękową do Shift 2.
Gra pojawiła się już na znanej stronie torrenty org, ponoć wyciekła z tłumaczenia - jak to Polska ;)
SlightlyMad Studios jest na etapie tworzenia symulatora pod nazwą Project C.A.R.S. TD Ferrari, może okazać się pozytywnym zaskoczeniem. Albo drabinką do rozwoju większego projektu.
MarioBFF oby nie przetłumaczyli dźwięku silników.
A ja z chęcią pojeżdżę sobie Ferrari po torach :) Jeszcze jak fajnie zrobią model jazdy, to nic tylko kupować nową ścigałkę :) aż nabrałem chęci na Forzę
20 kwietnia - co to za data wydania w Polsce???
Wiadomo że w takie tytuły grają najczęściej wielcy fani marki. Chciałbym żeby gra o Ferrari była 100% symulatorem. Szkoda że gry nie robi Blimey Games. Obawiam sie kolejnej kupy!!!
@Psychosocial
Co za kretynski pomysł pisać takie głupoty!!! Ferrari to najwspanialsza marka świata. Najlepsza firma produkująca auta ale co Ty tam wiesz?! W kraju tuska bedziesz nie całą grę ale całe życie jeździł jednym rzęchem!
Na szczescie nie wyglada na dalszy rozwoj simsowej tandety pt. TDU2, raczej jak Shift3:)
Na gameplay'ach wyglada obiecujaco, graficznie cos miedzy grid/shift2/gt5, ale pewnie te rozmazania i podswietlenia jak w przypadku GRID'a da sie na PC wylaczyc i bedzie elegancki obraz.
Jednak to tylko pogladowe gameplay'e z konsolki wiec graficznie moze sie znacznie poprawic, tym bardziej na PC.
Cos czuje ze bedzie w co grac zanim powstanie GRID2.
Po zagraniu, mogę powiedzieć, że ruch kamery na boki, nie pozwala na poczucie wrażenia "trzymania" w zakrętach.
Drugi poważny zarzut to przesunięty środek obrotu, względem symetrycznego środka bryły auta. Ma sprawiać wrażenie nadsterowności ale w połączeniu z wertykalnym ruchem kamery psuje dosłownie wszystko.
To plaga wszystkich nowych tytułów samochodowych. Jeżeli jesteś w zakręcie i jest nudno, to nie pomogą efekty bluru i graficzne orgie. Gram w tej chwili w Toce 3 i jest lepiej pod tym względem...
@REDmartinesartrr grales w jakas bete czy cos?, dobrze wspominam Toca2, w Toca3 juz nie gralem, jak ma sie model jazdy i fizyka do Shift2 czy innych gier pretendujacych do grupy simo podobnych?.
Na pewno ciekawy wybór z garażu czarnego konia. Zakres zastosowanych aut zadowolił mnie bardzo. Brak widoku z kasku, za to dodano coś, na wzór symulowania przeciążeń przy dohamowaniach. I o ile wszystkie ruchy horyzontalne, są bardzo dobre, to jak wspomniałem wcześniej, ruch wertykalny, przeszkadza w dobrym wstrzeliwaniu się w zakręty. Potworna wada, która dziwnie, nie jest negowana przez testerów i graczy.
Wcześniejszy zarzut o ślizganiu, też znalazł potwierdzenie. W większości aut ze stajni, dosłownie oprócz kilku (np. bolidu) można odnieść wrażenie wiecznego uślizgu. Nie chodzi tu o samo wyjście z zakrętu, ale o moment pokonywania jego wierzchołka. To powoduje, że uciekanie z zakrętu na pełnym gazie, nie daje nam żadnego wirtualnego poczucia przyczepności.
Nie pozbyto się również, bujania kamery, przy pełnym widoku nadwozia. Także jej umiejscowienie jest bardzo nienaturalne ( wysoko, skierowana osią poziomą tuż poniżej linii horyzontu toru). Mi osobiście bardzo to przeszkadza. Przy tak ustawionej kamerze, mój wzrok skupia się bardziej na oglądaniu toru. Przy takim ustawieniu kamery, kontrola autem nie daje żadnej satysfakcji, oprócz wrażenia prędkości.
Wszystkim tym błędom, pomaga zaginanie, oddalonego pejzażu po bokach monitora. Ma to, podnieść efekt prędkości, w wolnych partiach toru np. szykanach. Powoduje natomiast większą szkodę niż pożytek.
Na koniec. O braku filtrów z epoki nie wspomnę. Pojawiają się tylko przy rozpoczynaniu i kończeniu wyścigu, jakieś 10 sec. Szkoda, bo dodało by to złotej epoce, niepowtarzalny klimat. Tak samo tory. W jakiej grze jeździliśmy na tych, wzorowanych na filmach i zdjęciach z lat 70'? I nie chodzi mi tu, o układ zakrętów, ale o nawierzchnię, tarki, okolice toru itp.
Na koniec przypomnę, jeden z pierwszych skreenów, wrzucanych przy newsach dotyczących tego tytułu. Tak umiejscowiona kamera byłaby prawie znakomita.
A tak mniej więcej jest umiejscowiona teraz.
Kamera za samochodem to jest dobra do zrecznosciowek ala NFS HP 2010 czy Burnout jak dla mnie, grywam tylko z kokpitu lub maski jak nie mam innego wyboru, filtry i bajery graficznie tez olewam bo i tak przewaznie wylaczam gdyz przeszkadzaja i mecza przy dynamicznych wyscigach.
Rozumiem ze bryki plywaja i zachowuja sie podobanie jak w Shift2?, jak tak to raczej pozycje pomine bo z Shift2 nie mam sily juz walczyc a nie mam nawet 50% kariery.
Jedyne co mnie interesuje to wymagajacy ale sensowny model jazdy ktory da sie opanowac na padzie bo kiery brak,duza ilosc ciekawych tras oraz dobra optymalizacja aby nie bylo problemow ze stalym 60fps.
Gra ma wyjsc na koniec maja puki co wiec jeszcze 2 miechy, maja czas aby poprawic to i tamto, oby dali rade,sprawdze "demo" i jak bedzie git to biore.
Nie...nie zrozumiałeś.
Dla mnie ściganie na torze, to zdobywanie celu jakim są zakręty. Wszystko przed nimi, to przygotowania do kulminacji. To esencja wyścigów. Ustawianie auta, wytracenie prędkości, dobry promień skrętu, ścieżka ścięcia, poczucie przyczepności, zabawa mocą i odpowiedni moment wyjścia z niego. Te elementy leżą i są bardzo niedopracowane.
Jazda na wprost, stabilność toru jazdy, przeciążenia przy wytracaniu prędkości, to jest na dobrym poziomie.
Powyższe moje wrażenia dotyczą kamery z wnętrza.
Jeżeli chodzi o zewnętrzną, którą bardzo również lubię, jest pływająca pionowo i fatalnie umiejscowiona.
A to, że olewasz filtry graficzne, nic nie zmieni. Sztuczne dokręcanie zakrętów po bokach monitora, to składowa silnika gry. Tego nie wyłączysz. Dodaj jeszcze przesunięcie osi symetrii, o której pisałem kilka postów wcześniej.
Kurne co to ja rozumiem nowego TD ale same marki aut Ferrari trochę nudne moim zdaniem i wyścigi po torze czarno to widzę
mogli zrobić coś na podobieństwo nfs runa, a nie jazda po torach-to nuda.
Na PC podobno bedzie obsuwa paro tygodniowa wiec dowiemy sie czy warto gra sie interesowac od konsolowcow, mam nadzieje bedzie warto czekac bo ostatnio wychodza same gnioty w samochodowkach.
Opłaca się to wogule ściągać? Jak ma model jazdy jak Shift, FORZA ,czy tego typu syf toja podziękuje
Można powiedzieć że to jest odgrzewany kotlet. Przecież to będzie to samo co NFS Porsche Unlimited. Mimo dobrej grafiki to ja nie polecam ściągać/kupować tego.
aries18 - jak już, to Porsche Unleashed. Poza tym to nie będzie to samo; w TD:FRL masz wyścigi po torach, w NFS Porsche masz nielegalne wyścigi po ulicach.
Zapraszam wszystkich chetnych do obejrzenia promocji gry:
racingmoviesonline.blogspot.com/
gra zapowiada się dobrze ale oby miała model jazdy podobny do Grida a nie Shifta
Jak będzie pokroju Shifta, czy Grida to ja podziękuję. Obie gry miały słaby model jazdy.
Model jazdy powinien być podobny do tego z GT5 lub Forza, czy iRacing. W przeciwnym wypadku gra to będzie kaszalot.
Jak będzie pokroju Shifta, czy Grida to ja podziękuję. Obie gry miały słaby model jazdy.
Nie ma to jak porównanie symulatora do arcade'a.
To w końcu jest dzisiaj premiera czy nie ? Bo nigdzie ani widu ani słychu. Cisza!!!!
Jednak obsuwa:
24 lipca 2012 ( światowa data premiery )
27 lipca 2012 ( data wydania w Polsce )
24 lipca 2012 ( premiera w USA )
moze ta bsuwa to dlatego ze naprawiaja shiftowy model jazdy ktory mozna bylo zobaczyc ze dwa miesiace temu w becie. mam nadzieje bo chcialbym w to pograc, ale pod warunkiem ze auto nie bedzie plywac dupa jak motorowka.
sam pisalem do nich ze ten model jazdy nie przejdzie po raz trzeci, moze bylo wiecej takich ludzi.
Nie ma to jak porównanie symulatora do arcade'a.
Która z tych gier to symulator, a która arcade? Bo jak dla mnie to obydwa modele jazdy można wstawić do tej samej kategorii.
a jednak nie zmienia modelu jazdy na konsole juz wyszlo, ale wy pececiarze nie macie sie co martwic bedziecie mieli mody ktore ten parszywy model jazdy naprawia.
Brak ustawien samochodu, dziwaczny model zniszczen ktorych nie widac za bardzo ale wplywaja na prowadzenie, a sam model jazdy jak i caly silnik gry to copypaste z shift wiec ja dziekuje, pogram dalej w Race07 do czasu GTR3 czy Grid2 o ile ten da rade bo CM ostatnio same badziewia robi.
Oby w CARS sie postarali bo ila mozna dawac do gier ten bezsensowny model jazdy, jak ma byc arcade to niech bedzie a nie jakis mix jogurtowy sima z arcade ktory jest niezjadliwy.
fajnie by bylo jak by byl model jazdy jak w nfs shift 2 szkoda ze przeniesli premiere bo nie ma w co grac
"Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP/Vista/7"
Już nie wierzę w te wymagania...
Takie gry jak "DiRT Showdown" czy "London 2012 The Official Video Game of the Olympic Games" również miały działać pod Windowsem XP a prawda jest całkiem inna.
Parę osób strasznie jedzie po Shifcie. Nie rozumiem tylko dlaczego. Gram namiętnie w Forze 2/3/4 i Shifta 1/2. Po wyłączeniu wszystkich ułatwień i na manualnej skrzyni biegów obie gierki to wypas. I wcale nie mówię że to jest jakaś mega symulacja. Samochody w większości wypadków reagują jak powinny. Czuć że gdy jedno kółko zjedzie na boczny pas no może być bieda. Uczucie prędkości bardziej podoba mi się w Shifcie. A Forza mimo że okrzyknięta takim supersymulatorem przez niektórych, ma słabe AI. Przeciwnicy często dają fory (szczególnie w 4 części). Aż się boję pomyśleć co będzie w Forza Holizon. Powinien być ustawiany poziom agresji przeciwników. A zwolennicy NFS Runa dostaną niedługo Most Wanted, który szykuje się na wielki skok na kasę w wykonaniu EA games. Te filmiki przypominają mi gierki pokroju RR Unbounded - do pogrania przez chwile ale nie zainwestuję w to nawet 100 zł za grę na PC bo szkoda mamony moim zdaniem.
Jeśli chodzi o realizm to zagraj w rFactor GTR itp gry to będziesz wiedział dlaczego ludzie "jadą" po Shifcie. Ja sie nawet zmuszałem do gry w tego NFSa i niestety ale nie da się grać. Beznadziejne są te formuły wyścigów. Czy nie można punktować jak w normalnym motor-sporcie tylko jakieś punkty za nie wiadomo co? Jak widzę w NFS te tysiące punktów to łapy mi opadają!!! Drift? Tym sposobem nikt jeszcze normalnego wyścigu nie wygrał! Co do ceny... Lepsze 100 zł za gre PC niż 200 zł za grę na jakiegoś "seX"boxa czy "dziecko" znienawidzonej firmy SONY - PS3!!!
zgadzam sie w 100% z opinią wyżej... bo jak gra ma być dobra jak nie posiada wyboru dobrej kamery(większość nfs'u nie ma kokpitu o ile sie nie mylę) i nie obsługuje ffb u większości popularnych kierownic... jak ktoś gra na klawiaturze z widokiem zza auta i jeszcze z linią pomocy to wiadomo, że tytuły pokroju rfactor nie są dla niego i będzie wniebowzięty na nfs the run gdzie w 90% nie trzeba używać hamulca... nie wspominając już o rozgrywce on-line w tych grach gdzie 99% to bydło nie potrafiące zachować sie na torze...
druga sprawa która z tych gier(łącznie z grid'em etc) oferuje dobry sezon w którym startuje więcej niz 6-10 przeciwników... nawet gran turismo(w 5 cz. nie grałem) pod tym względem daje d...
w tym roku mamy/powinniśmy miec raj... będzie f1 2012, wrc3, rfactor2, c.a.r.s., td:ferrari etc i uważam, że ten producent przejmie schedę którego gra będzie najbardziej elastyczna pod względem tworzenia modów oraz oferować przyzwoitą fizykę jazdy i ffb na starcie... stawiam na rf2
Bardzo duzo obiecywalem sobie po tej grze, a tu patrze w najnowszym CDA - ocena 5/10. Recenzent twierdzi, ze model jazdy jest fa-ta-lny. No i padło :/
Prace wstrzymane (światowa data premiery)?
Chyba pozostaje skupić się na Project Cars.
Do kosza z crapem, gra ledwo dostla oceny 5/10 a to juz z dzialu kaszan wiec nie ma co zalowac.
Gra, na którą czekałem, a tu nagle wyjście na PC staje pod wielkim znakiem zapytania. Wielka szkoda, choćby model jazdy miał być niedopracowany, świetnie byłoby pojeździć modelami Ferrari na torach. Miejmy nadzieję, że jeszcze zmienią zdanie choćby dla niewielkiego grona osób, które zakupiłyby ten tytuł.
Tak, wydali. Dzisiaj pojawiła się na Steamie.
Pierwsze minuty z kampanii:
http://www.youtube.com/watch?v=a0lN2QtRnSM
Gra wymaga jeszcze sporego spatchowania (bugi, zwłaszcza graficzne). No i szkoda że nie wyjdzie w formie pudełkowej - tylko Steam.
Oficyna Skidrow, znana z uprzykrzania życia użytkownikom oryginałów, również wydała Test Drive: Ferrari Racing Legends w swoim kanale dystrybucji cyfrowej;)
Jak dla mnie to jest gra roku, jesli chodzi o gry wyscigowe. A to dla tego ze rozczarowalem sie ale pozytywnie, nie jak w przypadku reszty mowa tu o most wanted, dirt, wrc3 i cala reszta z the run na czele chociaz ten ostatni to 2011. Test Drive: Ferrari Racing Legends, mi ten tytul sprawia wielka przyjemnosc podczas grania pomijajac model jazdy ktory nie jest az taki zly i do ktorego idzie przywyknac. Poza tym bardzo ladna grafika auta prezentuja sie przeslicznie i to odwzorowanie wnetrz cos pieknego. Klimat starych wyscigow aj co tu pisac trzeba grac. Mowie wam warto.
g40st pier@#^sz smuty za przeproszeniem. Gra jest jak najbardziej OK
g40st pier@#^sz smuty za przeproszeniem. Gra jest jak najbardziej OK
Ta gra nie ma nic wspólnego z Test Drive, ale ma wiele z Shiftem i project CARS. Fizyka i model jazdy znany z Shifta, modele samochodów i tory z Project CARS. Test Drive, jakie znałem, było arcade'ówką z trasami na terenie.
@MasaGratoR masz na mysli TDU?, to tylko odlam serii, poczytaj o czyba 6 czy wiecej starszych grach z serii TD.
Fizyka jazdy mydła w wannie.
MasaGratoR ta gra miala swego czasu pojawic sie jako Ferrari Project (2006) niestety Blimey! Games straciło wydawcę i przekształciło się w Slightly Mad Studios Kto zna tą historię ten wie że ci goscie odpawiadają za serią GTR , GTR 2, GT Legends (gry opracowane dla SimBin) oraz BMW M3 Challenge.
Gra bardzo milo zaskoczyla, w koncu zrobili gre w ktorej da sie panowac nad pojazdem, nawet bolidem jedzie sie lepiej niz w Shift'ach mocniejszymi brykami sportowymi, gra spisana na straty okazala sie DOBRA, nic wiecej zwyczajnie dobra scigalka.
Pobralem demo, potestowalem i kupilem dzis na steam, ma troche bledow ale to nic, gra daje mi frajde i poczucie ze mam panowanie nad pojazdem jakim kieruje, nie jest latwa ale na sutawieniach "pro" na moim padziku x360 jedzie mi sie bardzo dobrze, przypomnialo mi sie jak fajnie sie pomykalo w GT5 na ps3 swego czasu.
Fakt lepiej by bylo na kierze jechac ale jak sie nie ma to padzik musi wystarczyc, a z nie jedna gra bardziej symulacyjna sie zmierzylem przy jego pomocy wiec nie stanowi to problemu.
Ostateczny test po zakupie, wbilem w MP, pech chcial ze trafilem na bolidy i ustawiania HARD wiec mysle nawet nie dajade do mety, coz dojechalem przedostatni ale kurcze dalem rade utrzymac sie na trasie, w Shiftach mocne sportowe bryki krecily mi tylko baczki jak mocniej wdepnelem w hamulec lub gaz, o kontrolowanym wyjsciu z poslizgu nie bylo mowy a tu sie da.
Jak dla mnie najwieksze zaskoczenie tego roku, gra w reckach na konsole dostala baty, oczekiwalem ze bedzie slabo a jest przyzwoicie.
Jak CARS bedzie jeszcze bardziej dopracowane to bedzie mocny konkurent dla GTR3 w przyszlym roku.
[76] żle się steruje ze względu na to że opcja (Speed Sensitive) w rozumineniu panów z SMS oznacza czynnik odczuwania prędkośći. Natomiast w symulacjach typu GTR, iRacing, rFactor,RBR czy też LFS mamy opcję odpowiedzialną za redukcje sterowania przy wiekszych prędkościach (Speed Sensitive Steering) co na chłopski rozum oznacza że przy wiekszych predkosciach automatycznie zredukowana jest czułosć sterowania (niezależnie od opcji ustawień realizmu). Moim zdaniem Shift jest bardziej hardcorowy, przy małych predkosciach gdzie stopniowo się osiąga daną prędkosc nie zachowuje sie inaczej niż typowy sim. Jak ktoś od razu daje w pizdę i na gaz to niech nie narzeka że lata po bandach :P (klawiatura itd..) Jak dla mnie Shift ma zdecydowaną przewagę nad tego typu grami (Tunning, jazda na krawędzi i niesamowite odczucie prędkośći - ORGAZM :) A tak po za tym to właśnie Test Drive Ferrari (Project Ferrari) jest protoplastą SHIFTA (ale to tak na marginesie) Tak samo jak ty niemogę się doczekać GTR 3 ale bardziej jestem ciekawy jak się rozwinie Project C.A.R.S
Faktycznie to nie jest symulacja i chyba nie miala byc, model jazdy moglby byc nieco lepszy ale jak dla mnie ten z Shift'ow byl do dupy, duzo lepiej jechalo mi sie np. w Race07, tak czy siak czekam na GTR3,CARS oraz Assetto Corsa, na padzie pewnie nie bedzie mega komfortu z jazdy ale to mnie nie zraza, troche kombinowania z ustawianiami i da sie jezdzic przy odpowiednim treningu.
Na ps3 mam Ferrari The Race Experience ktora jest calkiem niezla, model jazdy calkiem przyzwoity ale duzo w nia nie gralem bo malo grywam na tosterze od czasu jak mam kompa ktory radzi sobie z nowymi grami:)
Podobalo mi sie niej to ze wyscigi byly dlugie, okrazenia po 5min wiec jak byly 3 kolka to bylo duzo czasu na popelnianie bledow i tracenie cenngo czasu na wypady z trasy.
Odzwyczailem sie tez od pada z ps3, w FPSy to juz wcale mi nie idzie a w scigalki tak srednio, moze dlatego ze pady juz sa dobite troche i precyzja mniejsza, ale pada x360 do PC mam dluzej i katuje go na kazdej grze ktora go obsluguje a wciaz dziala calkiem dobrze.
Czy u was też nie można zjechać trochę z toru i cofają was do startu ? Czy może są jakieś tego ustawienia ?
Znam historie tej gry, jej powstania, znam (i cenie) poprzednie tytuly ludzi za nia odpowiedzialnych. I nie ukrywam - czekalem na nia od czasow nfs: porsche (czyli jakiej dobre 12cie lat. Liczylem, ze bedzie czyms podobnym, tylko o Ferrari, wiec porownania miedzy obydwoma tytulami same sie cisna.
W koncu zainstalowalem, odpalilem i...zrobilo mi sie przykto, bardzo. I smutno tez.
TDF wyglada jak marny port z konsoli. Interface, UI w menu glownym praktycznie nie istnieje (a to w menu pauzy, czy po wyscigach juz jakies jest). W dodayku jestesmy raczeni animacja w tle renderowana przez silnik gry, ktora wyglada K-O-SZ-M-A-R-N-I-E, low resowe tekstury w tle, brak cieni, modele low poly...Lepsze showroomy ludzie /w tym i moja nieskromna osoba ;)/ robia do starego GTR2. Cienie i GI mozna elegancko zbejkowac do tekstur, zeby to ladnie wygladalo, jesli ma byc wizytowka gry.
Wierze, ze to sie uda naprawic jakims patchem, tudziez z pomoca przyjdzie spolecznosc i stosownie to zmoduje.
Ale tego czego brakuje mi najbardziej juz nie. Gra wrecz prosi sie, krzyczy, blaga o jakas encyklopedie aut, o dodatkowe zdjecia, filmiki, historie, fakty. Po prostu brakuje tu takiego przewodnika po historii firmy i jej autach. Nie ma tego. ba! Nie ma nawet danych aut (sic!).
I na tym sie minusy koncza :) Engine jest z Shifta, wiec calosc wyglada przyzwoicie (modele aut tez sa wysokiej jakosci), tory rowniez, jak i model jazdy. Na plus jest tez "warstwa fabularna" w ktorej pokonujemy kolejne szczeble kariery jako kierowca fabryczny Ferrari. Jest to dosc przyzwoicie i wiarygodnie zrobione, chyna nawet lepiej niz w nfs:porsche (ale jestem w trakcie, wiec ciezko mi wyrokowac :)). Niemniej - brakuje tu jakichs przerywnikow, filmikow ilustrujacych co sie dzialo w danym czasie z firma, albo jakichs cut scenek rodzajowych (chociaz brak tych drugich tlumacze sobie malym budzetem).
Jak dla mnie szkoda, ze Ferrari dalo tylko licencje na wozy i logo i stracilo dalsze zainteresowanie projektem, bo mogla z tego wyjsc naprawde fajna, ladna rzecz i zbierac 10/10, a tak...wysokie noty za model jazdy, auta, jak i tez za nie najgorsza grafike, ale calosciowo pozostaje taki niedosyt, brak, smutek. Dlatego ten tytul nie przyciagnie zwyklych graczy :(
@Ufo aka Juggalo nie ma cieni i modele low poly?, chyba mam jakas inna wersje:), cienie sa i to normalne, przy slonecznej pogodzie ostre i ciemne a przy zachmurzeniu delikatne i jasne, modele wygladaja przyzwoicie a jedynie otoczenie i tekstury wypadaja dosc kiepsko.
Menu jest normalne, obsluguje sie padem jak i myszka poprawnie a zadne wodotryski nie sa do niczego potrzebne.
Zgodze sie ze przydala by sie encyklopedia z brykami ale coz to nie prezentacja samochodow a gra wyscigowa i mozna sie bez tego obyc.
Brakuje mi tez w trakcie wyscigow klimatyczej muzy jaka jest w menu ale przy ostrej rywalizacji czy walki o kazda sekunde szybko sie o tym zapomina.
Owszem gra ma pewne niedociagniecia ale najwazniejsze ze jedzie sie duzo lepiej niz w Shift'ach, ostatnio odpalilem Shift2, tam Porsche 4x4 tanczylo jak na lodzie, masakra jakas, tu bolidy lepiej sie prowadza.
Pilem do grafy w menu, ktora wrecz odrzuca. To co jest w tle, ta scenka z obracajacym sie autem wyglada wrecz koszmarnie i jak to zobaczylem na wstepie to juz mi sie zrobilo przykro. To naprawde dobra gra, model jazdy jest ok; wyglada tez bardzo dobrze, ale wlasnie brakuje jej takich smaczkow, a miejscami wychodza takie rozne niedopracowane rzeczy, jak interface wlasnie i wyglad menu.
Nawet nie zwrocilem uwagi na ta animcaje w tle menu:), nie moge o niej nic powiedziec zanim nie odpale gry i sie jej przypatrze.
Ufo aka Juggalo ta gra powstawała dużo wczesniej niż SHIFT https://www.gry-online.pl/newsroom/pierwsze-screeny-z-gry-ferrari-project/z89771 jeszcze zanim Blimey! Games przeksztalciło się w SMS więc projekt przeleżał trochę czasu w szufladzie (dlatego graficznie odbiega od dzisiejszych produkcji) Jak na razie gra mi się bardzo podoba, świetnie współpracuje z kierownicą, każde autko prowadzi się zupełnie inaczej. Tak powinien właśnie wyglądać Test Drive (Oczywiście TDU1 wymiata wszystko ale TDFL to świetny prezent po gniocie jakim było TDU2)
Oczywiscie znam historie powstania, dlatego tym bardziej na nia czekalem. Ferrari to byla taka niedokonczona sprawa Ian'a Bell'a :)
Modele sa ladne, trasy w znakomitej wiekszosci sa z Shifta2, wiec tez daja rade. Raza mnie tylko te niedorobki, jak wlasnie UI, menu, scena w tle i to uczucie, ze gram w szybkiego porta z xboxa. Cala taka masa baboli (jak np to, ze gra wiesza mi sie czasami w menu pauzy, czy tez w menu po wyscigu).
Cala reszta - wspolpraca z kierownica, fizyka i zachowanie aut (kazde jest inne), czy dzwieki sa ok. Oczywiscie, nie ma tu szalenstwa, jest to poziom Shifta (ktorego sobie cenie). Ale po prostu bola mnie takie niedorobki, przez ktore gra traci w recenzjach i odstrasza casualowych graczy.
TDU1 byl genialny :) a TDU2 to bylo jedno z wiekszych rozczarowan i porazek (zaraz obok Mafii 2)
Mowię od razu, że w tą grę trzeba grać na G27 i tyle. Tylko na kierach z polki najwyzszej. Te z biedronki sa feeee. Bardzo fajny realizm. Polecam PS a tak w ogole ktos gra w to przez steam ? sa jakies fajne wyscigi ? Warto ? Ktos w ogole w to gra po MP ?
Jak czytam wypowiedzi niektorych znawcow to robi mi sie wstyd ze sa jeszcze tacy debile na tym swiecie. Jeden narzeka ze nie ma cieni w menu drugi ze sterowanie jest slabe albo gra jest nie o tej marce co trzeba, kogo normalnego obchodzi jakie jest menu w ekranie pauzy i czy sa w nim cienie sami przeczytajcie to co piszecie. Owszem sterowanie jest dziwne ale do wyczucia jak ktos gra na klawiaturze czy mancie za 80zl to nie ma co sie dziwic za jest fatalne i narzekac bo nie da sie przejsc gry trzymajac strzalke w gore. Dla mnie jest to gra ktora stawiam zaraz po LFS-ie, piekne odzworowanie aut i wnetrz widok ze srodka w polaczeniu z g25 na 42" i mam to czego oczekuje wlasnie od gry wyscigowej. Jedynie poprawil bym dzwiek aut i zmniejszyl poziom trudnosci na pro. i dodal model jazdy z LFS ale to inna bajka juz.
Szkoda, że tak stara (mam na myśli, że pierwsza gra pojawiła się jeszcze przed moimi narodzinami, a nie, że stara i do dupy) i dobra seria Test Drive kończy się takimi badziewiami jak to i TDU2, bo za czasów TDU1 myślałem, że może jeszcze jest dla niej jakaś szansa. :( Mam nadzieję, że Crew mnie nie zawiedzie.