Słyszę dużo głosów iż gra nie spodoba się młodym osobom. Bzdura, mam 21 ( może nie młody ale dinozaurem nie jestem ^^ ) lat a gra niesamowicie przypadła mi do gustu, świetny klimat, bardzo klimatyczna grafika, masa zagadek. Polecam.
Coś naprawdę zajebistego , gra jest dla mnie w niektórych momentach trudna można nawet powiedzieć że wkurzająca :) czasami stanę w którymś miejscu i nie wiem co zrobić, ale ogólnie gra jest warta polecenia
Jak kogoś kręcą takie klimaty w stylu Eye of the Beholder i Might and Magic to niech obczai grę The Quest.
W końcu zabrałem się za części pierwszą! Może nie jest tak zróżnicowana jak druga, ale trzeba przyznać, że jest to kawał dobrego dungeon crowlera. Delektowałem się rozgrywką przez pełne trzy dni, odblokowując w tym czasie prawie wszystkie archivementy (z wyjątkiem Doin' It Old School). Teraz się zastanawiam czy drugą cześć również nie przejść pod kątem "archivów", czy może przetestować mody dostępne na steam-ie. Ponieważ gra dała mi dużo satysfakcji z jej ukończenia wystawiam prawie maksymalną ocenę.
W końcu zagrałem i co tu dużo mówić, bomba, skoro tak mi się podoba gra, gdzie każda mapa wygląda prawie tak samo, to znaczy, że musi być piekielnie dobra.
Ale ciekaw jestem jak oceniacie poziom trudności na normalu? Wg mnie jest coś podejrzanie za łatwo, dotarłem do 5 poziomu i jeśli ginąłem, to dlatego, że klawisze mi się pochrzaniły i wpadłem wprost na wroga zamiast uciec. W każdej chwili można bez problemu wrócić się do najbliższego kryształu, nawet odpoczywać nie trzeba. Mam tylko nadzieję, że zarcia nie zabraknie, bo dosyć sporo zużywam.
Witam mam pytanie o ładunki broni np. w ognistym mieczu, możne je jakoś uzupełnić ?
Pierwszy dungeon crawler w którego zagrałem i naprawdę mi się podobało. Zagadki na poziomie, miałem dużą satysfakcję gdy sam je rozwiązywałem (zdarzyło się, że chyba 3 musiałem rozwiązać za pomocą solucji bo już mi szkoda czasu było) ale wszystkiego na 100% nie zrobiłem ponieważ nie należę do tej grupy zboczeńców co maxują wszystko :-P
Tak w ogóle, to byłem w szoku gdy zobaczyłem iż na wysokim poziomie trudności nie ma mini mapy a twórcy ostrzegają żeby uzbroić się w ołówek i kartkę w kratki żeby rysować sobie poziomy i nie zgubić się w lochach :O Szacun dla starych wyjadaczy którzy pykali w tego typu gierki na starych amigach i tym podobnych przechodząc grę w taki właśnie sposób.
Jeden z lepszych dungeon-crawler na rynku według mnie . Pierwsza sprawa przyzwoita dla oka grafika , muzyka wpadająca w ucho , grywalność , klimat , mnogość zagadek , długość gry , zdobywanie doświadczenia , zestawy pancerzy , różne skile i perki , masa różnych przeciwników w tym bossów . Świetna produkcja naprawdę polecam wszystkim . Potraktujcie moją serię jako swoisty poradnik dla tych którzy utknęli w lochach i zapraszam . https://www.youtube.com/watch?v=e7hf-En487A&list=PLVYHO_RNJKKihImNQfbR49Hsy15tJKmHA&index=2&t=0s
Za*ebista gra. Szkoda że nie ma więcej takich. Najlepszy klimat zaczyna się jednak jak już zejdziemy do drugiego rodzaju podziemi. Trudność zagadek imo w znacznej mierze polega na "znalezieniu wszystkiego co potrzeba" i spostrzegawczości aniżeli na samym myśleniu bo jak już miałem wszystko co potrzebne do zagadki, to jej rozwiązanie to była tylko formalność ;). Dwójka za to to istny majstersztyk. Gdybym ukończył pierwszą część przed poznaniem drugiej to wystawiłbym spokojnie 9, ale wtedy zabrakłoby skali do oceny LoG 2 ;). Polecam i pozdrawiam.
Zasadnicza wada.
Walka w czasie rzeczywistym, a nie w turach. Nie idzie się połapać.
Druga wada:
Mana i hp regenerują się z czasem.
W tego typu grach wolę jednak system turowy, jak było w pierwszych Might Magic.
Dlatego nie zagram.
Oprócz tego, pierwsze wrażenie super.
Ambient w lochu daje klimat.
I jeszcze to intuicyjne sterowanie.
czy możecie polecić jeszcze jakieś dobre Dungeon Crawlery, prócz tego 1 i 2 oraz Arx Fatalis? W Arx jak nie graliście to polecam, dobrze idzie z modami graficznymi i polonizacją.
Jak można tę grę nazywać RPG, skoro raz, że nie odgrywamy tu żadnych ról, a dwa że rozwój postaci prawie nie istnieje?
Ktoś gdzieś ładnie napisał, że będzie to ''EYE OF THE BEHOLDER'' A.D. 2011.
Życzę temu projektowi ( i zarówno sobie ;-) ) jak najlepiej.
Na stronie firmowej http://www.grimrock.net/ wspominają już coś o testach wersji Alpha - i, kto wie, być może wersja finalna ujrzy światło dzienne (a może poprawniej: światło w lochu?) jeszcze w tym roku :-)
Warto obejrzeć zapowiedź tej gry na YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_HnTeQFBIq0 (już dziś zbieram pieniądze!)
PS. Mam nadzieję, że za bardzo nie uproszczą całej rozgrywki...
Gra może być fajna, ogólnie to wygląda tak samo jak Elder Scrolls : ARENA
@Kimre:
absolutnie się z Tobą nie zgadzam. Elder Scrolls: ARENA przypomina raczej klon Ultima Underworld - to całkiem inne gry.
Legend Of Grimrock bardzo kojarzy mi się z LANDS OF LORE, ze względu na płynne przejście obrazu przy obrocie postaci.
PS. Oficjalnie potwierdzona wiadomość: Legend Of Grimrock weszła już w fazę testów beta!
Mi przypomina grę w którą grałem na amidze mianowicie Black Crypt gra była bardzo dobra mogliby zrobić też gre pokroju Ishar interfejs wyglądał podobnie a akcja odbywała się na powierzchni powrót do tego typu gier to jak dla mnie bardzo dobry pomysł
No to mamy wielki powrót legendy Dungeon Master w nowej oprawie audiowizualnej :).
To będzie HIT!! To musi być hit :) Młode pokolenie na pewno będzie komentować w stylu: "łeee, do dupy", "słaba grafa", "można się obracać tylko o 90 stopni". Ja się wychowałem na Dungeon Masterze - jeszcze wtedy na Amidze 1200, później DM2, a już za niedługo.. Legend of Grimrock :)
Również czekam z niecierpliwością oraz dodam od siebie, że już bardzo niedługo wychodzi odświeżona wersja genialnego dungeon crawlera jakim jest Demise: Ascension(oryginalny tytuł to Demise: Rise of the Ku'tan, niektórzy może skojarzą z grą Mordor która jest w tym samym uniwersum)
Brakuje obecnie gier z duszą ale cieszy mnie to, że ktoś próbuje to zmienić.
Ja również się napaliłem, mimo, że nigdy wcześniej nie grałem w podobne tytuły. Zapowiada się ciekawa przygoda na późne wieczory ;)
Ja należę do pokolenia starszych graczy, którzy pamiętają pierwszego Dungeon Mastera oraz Eye of the Beholder i już zacieram ręce. Brakuje mi takich gier, kiedyś do dungeon crawlerów rysowałem mapki w moim zeszycie. Mam nadzieję, że to będzie świetna gra i jeszcze parę firm sobie przypomni o istnieniu tego typu gier.
Tez wychowalem sie na Eye of the Beholder i podobnych! uwielbiam sie szlajac po jakichs zatechlych lochach i innych katakumbach:) ktos wie czy Grimrock bedzie sprzedawany w wersji pudelkowej? a od siebie polecam jeszcze "Demise":)
A ja po cichu licze na MM X. Po swietnej 6 i 7, slabszej 8 beznadziejnej 9 cisza prawie juz 7 lat jesli mnie pamiec nie myli. Rozpatruje wlasnie czy nie kupic. Tez pamietam eye of beholder. Ale obawiam ze gra moze byc po prostu nudna. Zadnych miast niczego. Albo sie okaze ze gra jest na 2-3 godziny...
Oglądałem gameplay z rozgrywki i szczerze powiem, że nawet dobry ten powrót do klasycznego chodzenia po dungeounach!
Chyba nie jesteś tak naiwny by sądzić, że ktoś to wyda w pudelku. Grę robioną przez lata przez 4 osoby? Nie ten kaliber, bro.
Zresztą cena w dolarach lepsza niż w euro.
Aż sobie ostatnio znów przechodzę Lands of lore z GOG'a :)
To będzie wspaniały powrót do korzeni... i dam im moją kasę, ponieważ w czasach zalewu dzisiejszego chłamu z największa rozkoszą zobaczę taką grę.
Czekam z niecierpliwością...
Ah te setki godzin spędzone z EOB, Ishar itd... :D
Kochałem te gry i grając dziś w LoR z GOG nadal ma to ten niesamowity klimat...
i ta cudna muzyczka w MID :)
pozdro
Ja natomiast chciałem do premiery spróbować Might & Magic. Kupilem lata temu Kroniki Might & Magic Antologia w Empiku za jakieś 15 zł. I co? I figa, część VI i VIII ma skopane pliki i nie instalują się :/
Kupiłem więc na GOGu cały zestaw tych RPGów, akurat szczęśliwie teraz była promocja na tę serię.
Mam nadzieję że nie mają kosmicznego poziomu trudności.
Myślałem, że będzie można ściągać od północy.
Ale na szczęście na stronie jest informacja. 17 czasu UTC, poprawcie mnie ale to chyba 19 naszego czasu ?
Gdzieś tak będzie.
Mogliby preloada zrobić bo zanim mi się to ściągnie... :(
--
O... Będą achievmenty :)
Dziś. Dzisiaj nastąpi ten dzień. Epicka wyprawa w głąb starożytnego labiryntu. Dzisiaj odsuną się na bok problemy wielbicieli dungeon crawler'ów, nastąpi powrót do złotych lat 90-tych komputerowej rozrywki... Tylko w nowoczesnej oprawie roku 2012.
To dziś.
Ja nie rozumiem w ogóle czemu każą nam czekać dodatkowe dni. Od więcej jak tygodnia są recenzje. Niby narzekam ale skoro jest sprzedawana przez net to mogli jednak odblokować wcześniej :<
No ale przynajmniej dokończyło się zaległe gry...
Jaka będzie cena tej gry? Wiadomo też ile czasu zajmie jej ukończenie?
Ty poważnie pytasz? Byłeś chociaż na stronie domowej? Cena aż wali po oczach...
Do 19 - $12, od 19 - $15.
Długość gry w/g FAQ to jakieś 10-15 godzin
Cena ustalona jest na 15 dolarów. (Prawdopodobnie na steamie to będzie 10-15 euro) Okaże się ok. 19-ej.
Długość gry w/g FAQ to jakieś 10-15 godzin
To nie poszaleli. Powiem szczerze, że odrzuca mnie taka długość gry. Liczyłem na możliwość włóczenia się setki godzin po labiryntach jak w Demise...
Widać po komentarzach jak hermetyczny to jest tytuł. (udziela się tylko kilka osób) Grę zobaczyłem dopiero dzisiaj, bo na głównej była, i od razu nabrałem na nią ochotę. Myślę że jak wpadnie mi trochę grosza to zamówię na Steam'ie. =]
Z czasów amigowych pamiętam jeszcze Wax Works, Knightmere oraz Elvirę 1 i 2.
Najwięcej gralem w Knightmere (można znaleźć na Youtubie) oraz Eye of the Beholder 2&3.
Trochę w Ishary i DM1.
LoG może być niezłe. Czy ma ona choć zalążek jakiejś fabuły?
Jestem po raptem 10 minutach gry ale klimacik to jest. Grafika (a zwłaszcza światło) i efekty dźwiękowe są naprawdę pierwsza klasa. Wszystko robi się bardzo intuicyjnie, WSAD plus QE sprawdza się znakomicie.
Bardzo miła odskocznia od tych wszystkich "filmowych" i "dynamicznych" shitów ostatnich lat.
up
Zalążkiem tego chyba nawet nazwać narazie nie można. 4 postacie wrzucone do lochów za jakieś zbrodnie. Ot tyle. Bez niczego przy sobie zaczyna się wycieczkę. Domyślam się, że później coś się rozwinie.
To jakiś błąd? Rzucam czymś (nożem, kamieniem), który ląduje na środku pola, po którym się poruszamy. Jeśli dwa pola dalej jest ściana, między nią a moją drużyną coś leży to gdy ruszę naprzód przedmiot ląduje w ścianie :/
Jak się puszcza czary? Dziwne te znaki ;/ Chyba to wielki minus gry.
Znajdujesz scroll, w którym jest opisany czar wraz z dokładną formułą i czarujesz. Stare, dobre rozwiązanie zaczerpnięte z Dungeon Mastera. Chociaż rzeczywiście, dość specyficzne i nie każdemu musi spasować.
A to taki numer :P. To jak te ślimaki rozwalić? Uderzam w nie bo mam tylko pochodnie i 1 taka palke ;/ i mój bohater obrywa ostro.. Jak sie leczyc?
Stosuj stare, dobre sposoby:
- na przodzie dwóch twardych siepaczy, czarodzieje i "rzucacze" z tyłu,
- taktyka: uderzenie i krok w tył/bok, mobek podchodzi, uderzenie i znowu krok w tył/bok, itd (dojdziesz do wprawy, to cię nawet nie dotknie),
- ciosy zadajesz klikając prawym myszki na ikonce broni (lub pustej dłoni jeśli nic nie niesiesz),
- oczyścisz teren z mobków, naciskasz R i drużyna odpoczywa/leczy się.
Ja to leszczu.. malo grywalem wt ego typu gry i zaluje.. Kiedys troche grałem w eye of the beholder 2 na Amidze i bardzo ciekawa byla. ale bylem zbyt mały i nie kumałem tej gry..
Dzieki za porady... nawet nie wiedzialem ze wazny jest kto jest na przodzie a kto z tylu :D
Gierka cud, miód i orzeszki. Potwornie wciąga plus wygląda i brzmi naprawdę świetnie. Dodatkowo jak fajnie kujpić coś co się po prostu instaluje i odpala. Bez żadnych steamów, originów, GFWL, kodów aktywacyjnych, kont, haseł i innych nikomu niepotrzebnych gówien. 5 sekund po naciśnięciu ikonki mam menu głowne:)
Prawie sie poplakalem kiedy odpalilem ta gre. Wzruszenie sciska za gardlo... Oby wiecej takich gier.
Cholerne pułapki :) Właśnie wykończyły mnie pająki na 3 poziomie.
Wie, ktoś gdzie jest ten demongazer od stalowych drzwi na 2 poziomie?
dojdziesz do wprawy, to cię nawet nie dotknie
Co jest totalnym debilizmem. Walka w tej grze jest koszmarnie wykonana i nie sprawia żadnej frajdy. Przeciwnicy niezbyt ciekawi - chyba wszyscy atakują tylko jednym atakiem losowe postacie z drużyny.
Zagadki, przynajmniej te, które miałem okazję zobaczyć - słabe. Szczególnie wkurza ten przycisk w ścianie, który jest zawsze w tym samym miejscu.
Zawiodłem się też wchodząc w przepaść - liczyłem, że zlecę na niższy poziom i szybciej będę mógł przejść grę ;). Ewentualnie, że wyląduje w pułapce, otoczony przez dużo silniejszych wrogów. A tu co? Psinco. Teleport na górę.
Warto też wspomnieć o rozwoju/tworzeniu postaci. Traity bardzo nijakie, rasy typowo pod klasy postaci (człowiek = dowolna klasa, minotaur = wojak, jaszczur = łotrzyk, insekt = mag), statystyki (siła, zręczność, żywotność, siła woli) bardzo niewiele zmieniają. Rozwój poziomu nieciekawie zrealizowany - dostajemy 4 skillpointy co poziom i to wszystko.
Nie znalazłem jeszcze żadnego ciekawego przedmiotu - domyślam się, że to jeszcze nie pora, na super ekwipunek. Mam zatem szczerą nadzieję, że chociaż tutaj Grimrock się wykaże.
Pograłem 1,5h - moim zdaniem słaba gierka, której sporo brakuje do starszych tytułów.
PS. Z ciekawości zapytam - czy da się w tej grze wskrzesić postać? Czy może twórcy nie wpadli na to, że ktoś w ich grze zginie i będzie miał ochotę wskrzesić swoją postać...?
nie jestem pewien ale chyba niebieski kryształ wskrzesza towarzyszy,
co do samej gry, grywałem już w różnego typu dungeon crawlery, spodziewałem się nieco więcej po LOG, Demise: Rise of the Ku'tan nadal pozostaje na pierwszy miejscu,
pograłem dwie godziny, pierwsze co trochę mnie rozczarowało to brak podręcznej mini-mapy, jednak da się jakoś przeżyć z dużą mapą również(kartka i długopis odeszły w zapomnienie ), następna rzecz to bardzo mało typów wrogów - problem chyba większości gier, jednak na ten typ gry powinno być tego nieco więcej, następna rzecz to klasowość, jak kolega powyżej wspomniał rasy są specjalnie przypisane pod klasy aż do bólu, nie ma żadnych specjalnych kombinacji, punkty atutów też jakoś specjalnie nie odzwierciedlają się w walce - gdzie sama walka też nie ma jakiejś tam logicznej ciągłości, po prostu losowe uderzanie w naszych towarzyszy,
muszę jednak pochwalić starania, mimo że gra jest wystandaryzowana pod nowy rynek(nie da się ukryć, że gra nie jest zbyt trudna, czy rozbudowana), grafika jest na dobrym poziomie, jak i również audio(choć powtarzające się te same dźwięki w czasie bitwy, zawsze mnie drażniły w tego typu grach ;p ), podsumowując cały pomysł jest dobry, jednak mogliby posiedzieć przy tym nieco dłużej,
koniec końców gra jest chyba warta ceny, nie jest to żadna wygórowana suma jak na grę, gdzie możemy spędzić kilkanaście godzin, zwłaszcza że rynek cierpi na deficyt ambitnych tytułów, chciałbym aby był to znak dla innych producentów, że warto tworzyć nie-konsolowe gry z klimatem.
Tuminure --> Widać, żeś pograł tylko półtorej godziny bo im dłużej się gra tym ciężej się robi i w względzie przeciwników (np. pająki), jak i zagadek.
Gra ponoć bardzo krótka na 8-10 godzin.
Widać, żeś pograł tylko półtorej godziny bo im dłużej się gra tym ciężej się robi
Oczywiście nie zamierzam na tym skończyć. Choć po 1,5h gry nie jestem już tak pozytywnie nastawiony do tej gry, jak przed premierą. Zobaczymy, czy po kolejnych godzinach będzie lepiej.
Tuminure --> im dłużej się gra tym gorzej? W sumie chyba podobnie zaczynam odczuwać.
Ja mam odwrotnie. Im niżej schodzę, tym bardziej mnie ciągnie do grania. A jeszcze tylko zobaczę co za tymi drzwiami jest...
Ale na trzeźwo: potworków mało, zagadek też niezbyt dużo, wszystko to już było. Nawet
spoiler start
zabawa z teleportami na drugim poziomie jest zerżnięta z DM i dodatkowo sporo uproszczona.
spoiler stop
Według wszelkich prawideł, gra powinna odnieść klapę; wolna, mało rozbudowana, prosta, uboga. Ale, cholera, ma w sobie to coś. Mnie przyciąga do monitora jak magnes. I nie jest to, tak zwany, hype, bo grę kupiłem kilka godzin przed premierą - do końca się wahałem czy mi w ogóle zależy. Muszę sobie robić przerwy, co by za szybko jej nie skończyć. Pewnie to dlatego, że crawlery zawsze lubiłem (od amigowych czasów, kiedy zagrałem w DM i rewelacyjne Black Crypt, które de facto było ze 3x bardziej rozbudowane niż LoG). Mam nadzieje, że kiedy edytor zostanie wydany, społeczność stanie na wysokości zadania i szybko doczekamy się bardziej rozbudowanych scenariuszy.
PS. Wybaczcie "skopanego" posta.
im dłużej się gra tym gorzej? W sumie chyba podobnie zaczynam odczuwać.
Tego nie powiedziałem. Moim zdaniem gra jest kiepska po pograniu w nią 1,5h. Gdy wrócę z pracy pogram więcej i zobaczymy jak to jest później.
To chyba normalna reakcja, gdy hype zaczyna zanikać? Ja starałem się bronić przed nim i jak na razie daje to dobry rezultat.
Podobnie jak KJX wierze że co nie bardzo wyszło za pierwszym razem będzie można poprawić za drugim czy trzecim. Brakuje rzeczywiscie nieco urozmaicenia w mobkach, wygladzie pomieszczen i zagadkach, aczkolwiek może nie wiem wszystkiego bo gram na hardzie i sam rysuje mapy i w zwiazku z tym za daleko jeszcze nie doszedlem.
Grunt żeby powstał jakis framework na ktorym stadko ludzi będzie mogło oprzeć własne pomysły. Ja mam nadzieje że wkrótce w pozycji dungeon do wyboru pojawi mi sie lista klilkudziesięciu pozycji a nie tylko Grimrock i ten dungeon crawler wejdzie do pozycji ulubione. Zawsze to milo oderwac sie od mmorpg'ow czy bajkowych pozycji o setmilionowych budzetach.
Gra jest niesamowita jestem już na poziomie 4, i muszę powiedzieć coś pięknego, poza tym tak dobra gra za cenę 10 euro !!! Polecam !
Dla tych co narzekają, gra miała być powrotem do korzeni i tak jest i dlatego jest super.
Można tylko narzekać na wielkość labiryntu z moich obserwacji wynika że ma około 10 poziomów ale wszystko wskazuję na to że będą inne lochy do wyboru :).
Co do czasu grania to zajmie raczej więcej niż 10h. gram na normalu około 6h i jestem dopiero na 4 poziomie z tym że zajmuje mi dużo czasu odkrywanie wszystkich zagadek a i tak jak do tej pory nie udało mi się otworzyć metalowych drzwi na 2 i 3 poziomie tych z gazer demonem i tych bez żadnej wskazówki.
Co do ceny, ja dałem 12 dolców czyli 38pln
DAARKO - na drugim poziomie pisze na ścianie bądź cierpliwy postój tam trochę w miejscu to...
Jak się używa przedmiotów do walki ??? najpierw rzuca się nimi czy jak ??? proszę o odpowiedź
Prawy przycisk myszy na broni.
Gra ma potencjał. Po 3h jestem na trzecim poziomie i bolą mnie oczy od przyglądania się ścianom hehe :) Przyjemnie się gra, jak na projekt 4 osób to jest to naprawdę arcydzieło. Żadnych problemów technicznych jak na razie, żadnych krzywych tekstur, czy bugów. Świetnie zrobiona walka - przeciwnicy kombinują jak tu nas zmylić i markują ruch w lewo żeby zajść nas z prawej. Nie żałuję wydatku i polecam.
[odtąd w dół trochę małych spoilerów]
A poza tym to - wkurzające są te wredne pająki hehe! Jak one popierdzielają, brrr! :p
No ale może dalej już ich nie będzie. Wolałem ślimaki :p
Z Dungeon Crawlerów zawsze najbardziej lubiłem BLACK CRYPT, do tej pory mam pudełko (i grę zemulowaną z Amigi na pc:) Ta gra mi bardzo ją przypomina :)
Grafika ładna, sterowanie intuicyjnie łatwe, grywalność ogromna, zagadki na początku bardzo proste, tak jak i szukanie sekretów, ale z czasem wygląda na to, że robi się coraz trudniej. Porozrzucane notatki od poprzednich więźniów fajnie budują klimat, tak samo jak sny :)
Podoba mi się też, że jak rzucisz w teleport kamieniem to możesz nim dostać w łeb za chwilę :D
Ogólnie po 2/3 h grania gra na plus ale ocenię jak przejdę :)
P.S> Duży plus dla GOG.com za łatwość zakupu (założenie konta, zakup i pobranie gry zajęło mi 8 minut). W porównaniu do Steamu czy Origin to przepaść. Polecam.
P.S.2 Ktoś tu pisał, że nie da się spaść piętro niżej przez zapadnie. Da się.
Pozdrawiam
S.
Świetnie zrobiona walka
Podziwiam, że Ci się podoba... ja niestety nie widziałem gorszego systemu walki.
Ktoś tu pisał, że nie da się spaść piętro niżej przez zapadnie. Da się.
Da się ale albo jest teleport na górę, do miejsca w którym się zleciało albo zaraz obok są schody.
Każdy ma prawo do swojego zdania, nie wiem tylko skąd potrzeba u niektórych aby swoje powtarzać ;)
Ja po około 5 h dalej jestem grą zachwycony. 4 level i już robi się trudniej i ciekawiej. Walka jest mocno zręcznościowa i trzeba błyskawicznie przemieszczać się po właściwych polach. Mi pasuje, choć czasem muszę przyznać, że idzie się pogubić jak atakują z kilku stron. Ale taki tego urok.
Rozwój bohaterów daje frajdę. Czuję, że są coraz lepsi i cieszę się jak dziecko z każdej znajdźki, która mi coś dodaje. No i chce się wszystko sprawdzać i eksplorować a o to w tym chodzi.
[64]
ja widziałem. Planescape Torment. Jak się to przeboleje (na początku jest to cholernie trudne) to dalej jest tylko świetna zabawa.
Podobnie średnio wygląda to w Falloutach w 3D.
Także ten w LoG to dobry model. Tylko wolałbym odwrócić kliknięcia tzn. LPM atak a PPM zmiana broni.
Walka z dwoma przeciwnikami jest fajna. Zdarzało mi się, że źle robiłem uniki i był „gangbang" - utknąłem w rogu i mnie atakowali bez szans na ucieczkę.
Znalazłem moździerz do ziół. W eksperymenty z alchemią zacznę się bawić jutro. Dobranoc. Posiedziałbym dłużej ale domownicy mają jakieś „ale".
BTW. trzecia godzina gry ani jednego osiągnięcia nie mam. Skandal :<
Kupilem i mowiac szczerze trudno mi podzielac entuzjazm.
System walki rozwiazana jest tragicznie, to skakanie jak po szachownicy to pomylka, wybieranie czarow dla mnie totalnie niezrozumiale, podobnie jak skazanie uzytkownika na uzywanie myszy.
Ja rozumiem ze jest trendy grac w niezalezne (a kiedy jeszcze sa oldschoolowe to juz wogole) gry, ale moim zdaniem zabraklo dobrego projektanta interfejsu.
Gra zyskala by wiele gdyby walka byla turowa, tak to jest tragedia.
Lutz - rozumiem, że kolega nie grał w stare dungeon crawlery takie jak choćby Dungeon Master czy Eye of the Beholder? Bo gdyby grał to wiedziałby, że LoG jest wzorowany właśnie na nich, tworzony dla miłośników właśnie tamtych gier i wyposażony w mechanizmy obowiązujące w tamtych produkcjach :] To co wymieniłeś jako wady, to dla wielu - w tym także i dla mnie - ogromne zalety i możliwość ponownego poczucia tamtego klimatu. To nie miała być gra z "nowoczesnymi" rozwiązaniami. To miała być w 100 proc. staroszkolna produkcja skierowana do konkretnej grupy odbiorców.
Ktoś tu pisał, że nie da się spaść piętro niżej przez zapadnie. Da się.
Da się ale albo jest teleport na górę, do miejsca w którym się zleciało albo zaraz obok są schody.
A ja powiem tylko tyle, że warto spadać - często właśnie w takich miejscach są poukrywane smakołyki, trzeba być tylko spostrzegawczym :]
Po przeszło 9 godzinach gry właśnie zlazłem na 5 poziom. Zagadki zaczynają przyjemnie dawać po głowie, jest bardzo, bardzo dobrze i wciąga jak bagno :]
Jak otworzyć drzwi z napisem "Flghters challenge" wie ktoś to na 5 czy 6 poziomie?
Próbowałem je rozwalić i nic, dzisiaj spróbuję je rozwalić maczugą zdobytą po zabiciu ogra
[68]
Mnie zastanawia, czy przed kupieniem gry wogole przeczytales cokolwiek na jej temat czy tylko zobaczyles napis "RPG" i poleciales z kasa? Bo praktycznie w kazdym wywiadzie/recenzji pojawiaja sie magiczne tytuly: "Dungeon Master" "Eye of the Beholder" i osoba zainteresowana tym tytulem powinna sprawdzic z czym to sie je...
A w skrocie: kupiles szachy i narzekasz ze to nie call of duty.
oj mam troche wiecej lat niz ty i zaliczylem wszystkie chyba wiekszosc, ale nie w tym rzecz.
jest jedna roznica do ktorej mam wlasnie zastrzezenia. tam moglem wszystko zrobic na klawiaturze, tutaj jest idiotyczne wymuszone uzycie myszy. to mi sie nie podoba.
Świetna gra jak dla mnie. Jestem na 4 poziomie i borykam się z jedną zagadką.
Pytanie:
spoiler start
Na czwarty poziom sa dwa zejścia, jedno wiedzie do "zielonych żelek" plujących kwasem, które mnie niszczą szybko oaraz drzwi z gargulcem z napisem "feed me". Czym go nakarmić , żeby otworzyly sie drzwi?
spoiler stop
I jeszcze jeden problem. Schodzę na 4 poziom:
spoiler start
zejściem gdzie nie ma "żelek" i dochodzę do rozleglej sali z czterema teleporterami przenoszącymi w różne miejsca. Rozwiązałem trzy zagadki (trzy teleportery) jednak mam problem z tym opisanym TIME AND TIDE.
Jak to przejść?
spoiler stop
[72]
Jesli grales w "prawie wszystkie" to wiedzialbys, ze w EOBach rzucanie zaklec tez wykonywalo sie tylko za pomoca myszy. No ale jak widac starosc nie radosc - wiecej lat = skleroza w tym wypadku (innego sensu rzucania takiego "argumentu" nie widze).
porownywanie tej gry do eye of the beholder to spore naduzycie, chociazby wlasnie w kwestii dopracowania interfejsu, w ktorym mozna bylo uzywac klawiszy nie tylko do rzucania czarow, ale tak egzotycznych rzeczy jak podnoszenie przedmiotow.
Ragn'or - co do 2 części pytania:
spoiler start
Masz problem na początku, gdzie po wejściu na platformę słychać tykanie zegara? Jesli tak, to stań na tej platformie i gdy na chwile błyśnie teleport - strzel w niego z łuku/rzuć kamieniem. Strzała/kamień upadnie na płycie kawałek dalej i zamknie zapadnie.
spoiler stop
Lutz - najpierw poruszanie, później walka, teraz interfejs i obsługa myszą. Po drodze wiek (myślę, że nie dzieli nas tutaj wiele). Popadasz ze skrajności w skrajność.
jeszcze w kwestii formalnej, gra nie jest zla, jest po prostu niedopracowana.
aope----> tak robiłlem, tylko że kamienie nie lądują na płycie, tylko kawałek dalej...
Teraz poszło jak strzeliłem z łuku...:)))
@Ragn'or Co do twojego pierwszego pytania
spoiler start
Na czwarty poziom sa dwa zejścia, jedno wiedzie do "zielonych żelek" plujących kwasem, które mnie niszczą szybko oaraz drzwi z gargulcem z napisem "feed me". Czym go nakarmić , żeby otworzyly sie drzwi?
Nakarmić go musisz zielonym klejnotem, który znajduje się za tymi glutami, w ukrytym pomieszczeniu. Lepiej zostawić sobie to miejsce na później, bo żelki są bardzo silne. :)
spoiler stop
aope, Czarny Grabarz----> dzięki za pomoc!
Jeszcze do aope.
spoiler start
Dotarlem do salki z teleporterem pośrodku. W salce tej zbiegają się cztery drogi z czterech wcześniejszych teleporterów. Obok są dziury, tak że nie da się przejść. I co dalej mam zrobić?
Wydaje mi się, że powinienem jakoś usunąć ten teleporter i spaść na dół przez tą płytę, bo na 5 poziomie (poniżej), za kratami jest klucz i dźwignia.
spoiler stop
spoiler start
Chyba się domyślam. Potrzeba tych czterech scrolli, jeden gdzies wywaliłem i jest problem...
spoiler stop
[84] Właśnie aope, teraz mnie olśnilo, gdzieś zgubilem jeden scroll, bo myślałem, że niepotrzebny...
Ragn'or- to nie tak ;)
spoiler start
Na końcu każdej z dróg przy teleporcie leży zwój. Te drogi to po prostu koniec każdego z etapów (Trails of Thought, Time and Tide, Trails of Thought, Beast Garden, Menagerie) do których prowadzą teleporty z głównej komnaty :) Musisz zebrać 4 zwoje i umieścić je we właściwych gablotach w głównej komnacie. BTW - warto czasem spaść, taki hint :) Jeśli jakoś uda Ci się natomiast wyłączyć ten teleport na środku i otworzyć zapadnie, daj proszę znać jak. Pod zapadnią jest chyba secret, ale nie udało mi się do niego dostać.
spoiler stop
[edit] Ups. Wyrzucone przedmioty na szczęście nie znikają, więc na 100 proc. znajdziesz :)
gra jest mocno staroszkolna na pewno w cdaction dostanie dobre noty bo tam takie staroszkolne krety siedz
moja ocena:
muzyka:0
grywalnosc:0
staroszkolnosc:10
doswiadczenie kinowe:0
ocena 0/10
jak widzicie od dzisiaj nie bede juz osenial grafiki gry tylko doswiadczenie kinowe bo teraz tylko to sie liczy
jak by mi zaplacili to moze ocena byla by wysza ale nic mi nie dali wiec ocenilem jak jest na prawde
doswiadczenie kinowe ?
chodzi o ilosc zjedzonego popcornu czy umiejetnosc samodzielnego dotarcia do kina ?
Przecież pisze, że można zostać w więzieniu, jeżeli chce - to przecież jedno z rozwiązań :D.
warto czasem spaść, taki hint :)
A czy jest taka sytuacja w tej grze, kiedy nie warto spaść?
Fajne:D. Jestem na piątym poziomie, jednak część zagadek nie odkryta wyżej...np:
spoiler start
Jak otworzyć drzwi na czwartym tuż przy schodach na piąty? Skąd wziąć klucz?
spoiler stop
Robi się coraz trudniej. Juz na starcie piątego poziomu:
spoiler start
brakuje mi klucza i nie mogę przejść dalej
spoiler stop
Tuminure---> z moich obserwacji wynika, że zawsze dobrze jest spaść, bo można coś znaleźć albo podejrzeć jak wygląda sytuacja poziom niżej. I wyciągnąć wnioski...
...Kończą mi się pochodnie a co gorsza strawa.
Rozpaczliwie poszukuję ukrytych przejść.
Do świadomości dociera trwożna myśl, że być może będę musiał zostać w tych lochach na zawsze...
Czy nieszczęśnicy, którzy zostaną kiedyś wrzuceni w ten straszny labirynt odnajdą moje ostatnie zapiski...?
Posągi patrzą się na mnie kamiennymi oczami...
Porównywanie do Eye of Beholder faktycznie nie ma sensu. EoB kosztował $39,99 ;) a tą grę robił zespół 4 osób i sprzedają ją za 9 euro. Poza tym, marudzicie. Gra jest dobra.
Kurcze :( co zrobić aby na mi wyświetlały się spoilery na tym forum?
Nie widzę pytań ani odpowiedzi w nich zawartych tylko napisy: "spoiler start", puste miejsce i "spoiler stop"
i tak na kilku przeglądarkach czyli problem gdzieś w ustawieniach forum.
DAARKO - dla pewnosci zadam to pytanie
ale zaznaczasz mysza zawartosc spojera?:)
Myślałem, że przerzuce Grimrocka na służbowego laptopa aby mieć w podróży, a tu niestety : pixel shader 3.0 :(
Dzięki el.kocyk :) pierwszy raz spotkałem się z czymś takim :)
Miałem to na szaro myślałem że nieaktywne, do tej pory miałem pokaż spojler i wszystko było jasne
a tu taka zmyłka :)
Jestem na 9 poziomie za sobą zostawiam coraz więcej nie odkrytych lokacji może będzie wejście z niższego poziomu...
eope ten teleport wyłączasz wyłącznikiem na ścianie ale wcześniej musisz w korytarzu wcisnąć przycisk to na krótki czas zamkną się dziury w podłodze jak nie zdążysz lecisz na dół :) tam jest klucz do drzwi obok zejścia na niższy poziom
Ragn'or - pytanie co do piątego poziomu :)
spoiler start
Udało Ci się otworzyć te stalowe drzwi na początku? Te położone równolegle do zejścia na poziom 6.
spoiler stop
aope musisz wrócić do pomieszczenia tam gdzie znalazłeś zwoje do otwarcia kraty na poziom 6
chyba ten teleport 2 po prawej tam masz taki długi korytarz z nisza z boku tam masz przycisk
potem bieg prosto potem w lewo przycisk na ścianie (teleport na środku znika) ty szybko do dziury tam gdzie był teleport i masz klucz :)
Dziś już nie gram, bo się zmęczyłem. Zagadki dają w kość i coraz mocniejsi przeciwnicy też. Gra jest wymagająca w przeciwieństwie do 99% dzisiejszych cRPGów.
<-------aope----> musialbym sprawdzić a mam juz tak zlasowany mózg, że nie mogę sie skoncentrować. Może jutro.
Pozdro.
P.S Jeśli dobrze kojarzę, to niestety nie otworzylem tych drzwi:/
DAARKO---> 9 poziom- szacun. o_O
Powiem Wam jeszcze co mi się podoba. Można stosować ciekawe taktyki w walce z potworami. N.p na początku szóstego poziomu przerosła mnie walka z tym minotaurem (chyba). Jednak sprowokowałem go do szarży, usunąłem mu się z drogi i zamknąlem go w pomieszczeniu z opuszczaną kratą. Załatwię go później.
Można tez zwabiać potwory na zapadnie i problem z głowy;)
Ale jest już na maksa ciężko, potwory mocne, atakuja zewsząd. Trzeba mieć oczy z tyłu głowy...
[100] odnośnie walk >w żadnym wypadku nie omijajcie walk bo potem będzie bida jak się natkniecie na ogiera w wąskim korytarzu
Potwory mozna zaganiac w zapadnie > jak się potem zleci i wyląduje im na głowie to jest to automatyczny zgon dla stworków, tyle że nie ma za taką zagrywkę expa
Skuteczna taktyka walki, z pojedyńczym przeciwnikiem o dowolnej sile.
Po prostu walczymy w kwadracie 2x2, zawsze stając po skosie od wroga. Za każdym razem jak ta bidula się przesunie walimy go po bebechu ze 2 razy i strafujemy w bok.
Powtarzając ten scenariusz da się zarąbać giganta wykałaczką, bez odniesienia obrażeń. Wymagana jest jedynie dobra koordynacja i podstawy taktyki
Co zabawne widać też przy tym słabość bitewnej AI, gdy biedaczysko zawiesi się i zacznie obracać to w jedną, to w drugą stronę (wie co go czeka, a uciec się nie da :D )
A jak mamy kilku przeciwników za drzwiami (pająki...) to otwieramy, wypierdzielamy co mamy w ryjek i zamykamy drzwi. Rinse and repeat. Dobra koordynacja i też bez obrażeń, niestety nie za często zdarza się tak dogodna okazja.
Póki co najdłużej męczyłem się z tymi grzybami na początku czwartego poziomu. Co ja się naganiałem, żeby mi maga nie zatruły.
Walka 2x2 jest dobra do walki solo, z ognistymi to dobrze jak mag ma ognistą tarczę a i tak trzeba uważać aby nie dostać się pod ostrzał drugiego (solo rzadko bywają) :) I trzeba uważać bo mobki się odradzają :)
co do ukrytych przejść to warto czasem wrócić i sprawdzić labirynt bo zdarza się że otwierając coś pod koniec poziomu otwiera się jakaś ściana na początku.
Ugrzęzłem na 9 poziomie a 8 mam nawet w połowie nie odkryty :(
Trzeba odpocząć i pochodzić z otwartym umysłem :)
Mam pytanie, jak można zamknąć tą zapadnię (screen) - trzeci poziom lochów, obszedłem wszystko i nie mogę się tam dostać, dodam jeszcze że można tam wejść tą stroną (po zapadni), lub po przejściu labiryntu z drugiej strony gdzie jest taki dziwny przełącznik, ale jego też nie włączę ponieważ krata jest zamknięta :/
Dymion_N_S -> Musisz obejść od drugiej strony, przełącznik do tej zapadki masz na screenie po prawej stronie.
hej, mam kompa z jednordzeniowym procesorem 2.0, 512 mb RAM i kartą graficzną 128mb i ta gra mi działa!
Jestem na poziomie lochów 7 i muszę powiedzieć, że ta gra nie jest dla kretynów, oj nie. Myślę że do tej porty odkryłem wszystkie, lub prawie wszystkie sekrety, oraz znalazłem złote posążki. Co by nie mówić dawno nie musiałem tyle główkować aby przejść dalej, ma to swoje wady i zalety, wiele osób które nie mają czasu na myślenie (jak to zabrzmiało - czytaj myślenia o zagadkach po 10-20 i więcej minut), lub ci co poziom IQ nie przekracza 100 nawet jeśli uwielbiają staro szkolne gry w stylu EoB i LoL odbiją się od tej gry jak od ściany. Dla mnie osobiście jedna z najlepszych gier tego roku 9+/10. Jak skończę te podziemia będę modlił się o szybki dodatek z nowymi poziomami, lochami nawet jakby kosztowały 50 euro !!! Pozdrawiam.
PS. Grafika w tej grze jest naprawdę świetna, tak samo jak muzyka. Potworów też jest sporo nie wiem ktoś pisał, że mało rodzajów, a ja mówię, że jest więcej niż potrzeba w takiej grze.
A.l.e.X otworzyłeś te drzwi zaraz po zejściu ukrytymi za ściana schodami z 6 na 7 poziom z napisem "Fighters challenge"?
I czy dostałeś się za tą kratę na 6 poziomie gdzie widać leżącą zbroję na podłodze to tam gdzie jest klucz do metalowych drzwi na poziomie 5 przy zejściu na 6?
[112]
To prawda, zagadki dają wycisk. O czym zresztą żaden recenzent nie wspomni bo prawie żaden nie zszedł poniżej 3 poziomu podziemi.
LVL 4 i grzybki na początku, zmasakrowały mi ludzi z tyłu, mimo że biegałem i robiłem uniki :/
Na razie szukam dwóch przedmiotów które muszę umieścić na dwóch piedestałach. Szukam także dziury do której muszę wpaść aby wziąć klucz z miejsca, w którym się spada.
Kwestia ominięcia dwóch stosunkowo prostych przeciwników to ta zagadka o której nie wspominają recenzenci? :D
Oj, 4ty level to jeszcze łatwiutki jest :)
Przynajmniej jedna gra która nie traktuje mnie jak idiotę i daje faktyczne wyzwania.
Do diabła :( spadłem na 10 poziom za kratą widzę zbroje Valour a nie mam przedmiotów aby otworzyć kratę bo wyrzuciłem gdzieś po drodze. Chyba zacznę od nowa :) z nowa drużyną pójdzie szybciej bo już większość zagadek znam :)
Dobra rada czytajcie kartki, nawet przetłumaczone w translatorze są bardzo pomocne a czasami niezbędne :)
@UVI
Pewnie większość z nich nawet nie dotarła do czwartego poziomu.
Właśnie Fighter's Challange skończyłem i muszę przyznać - masakra! Kilka podejść i dopiero dokładne przygotowanie i plan akcji pozwoliły mi to zrobić, nie pamiętam od dawna gry dającej tyle satysfakcji!
Pewnie większość z nich nawet nie dotarła do czwartego poziomu.
Powiedziałbym, że o tym nie wspominała, bo w kontekście dalszej części gry naprawdę nie jest to jakiś specjalnie znaczący moment. Gra jest ciężka i to jeden z jej plusów :)
@Daarko - fighrers challenge będzie dostępny od razu kiedy zejdziesz na poziom 7, wtedy te drzwi są otwarte przynajmniej tak mi się wydaje, jeśli chodzi o zbroję płytową to są też tam i rękawice trzeba nacisnąć trzy przyciski w miejscu gdzie się podnosi ognisty miecz i będą schody na dół :] gra ma chyba więcej poziomów niż 10 :] Pozdrawiam
Z ciekawości - czy te lewitujące wielkie kryształy - które wskrzeszają martwych członków drużyny - odnawiają się?
@up
Ja widzę jakieś 13 poziomów.
BTW. nawet na Easy gra daje popalić, wbrew temu co piszą niektórzy.
Już nie wiem co zrobić, mam cały (chyba) poziom 7, 8 i prawie cały 9 odkryty a te drzwi "Fighter's Challange" jak były zamknięte tak są :(
Idę na 7 poziom i biegiem wracam i nic, zamknięte :(
Wie ktoś jaka jest kombinacja do otwarcia tych drzwi? Są dwa przyciski i dźwignia. Lokalizacja: poziom 5, niedaleko startu po minięciu statuły smoka, na prawo jest 9 zapadni i nota Tooruma.
Echh przypominają mi się czasy kiedy grałem w StoneKeep:) Obecnie jestem na 5 poziomie i posuwam sie dalej.. Polecam każdemu kto lubi łamigłówki i RPGi
@Vormulac
Nie pamiętam dokładnie ale chyba to było jakoś tak:
Dźwignia w dół, prawy przycisk, dźwignia w górę, lewy (ten bliżej zamkniętych drzwi) przycisk.
Vormulac ---> Wskazówka jest na kartce w sąsiednim pomieszczeniu. Trzeba przesunąć dźwignię na dół, nacisnąć pierwszy przycisk, pociągnąć dźwignię do góry i wcisnąć drugi przycisk. Który przycisk jest który, to Ci teraz nie powiem, bo nie pamiętam, ale kombinacje są raptem dwie, więc dasz sobie radę. :D
Dobra, wlazłem na 7 poziom i robię sobie przerwę. W czasie wolnym wydrukuję sobie ten papier w kratkę co dali twórcy i narysuję mapki dotąd zwiedzonych poziomów. Niby mam zeszyt w kratkę do tego ale te obecnie dostępne w księgarniach są tak g*wnianej jakości, że jak na taką kartkę kichnąłem, to się rozpuściła i rozerwała. Ekolodzy, psia ich jucha...
Jest promo na gry Interplay to sprawdzę Stonekeep. Tydzień temu za to był promo na gry Might & Magic, też świetnie.
Więc w swojej drużynie dałem łotrzyka. Wpakowałem punkty w sztylety i zorientowałem się, że w drugim szeregu nie zrobię nim wiele.
A tu niespodzianka! Po wpakowaniu 8-10 punktów w Assassination mogę razić sztyletami w walce wręcz będąc postacią umieszczoną z tyłu. Świetny bajer!
Strzały - Te specjalne po trafieniu w przeciwnika zamieniają się w zwykłe i można je zbierać. Dobry pomysł.
Zdziwiłem się w przypadku zatrucia - trzeba się przespać a trucizna po chwili znika.
Znalazłem też fajną książkę dającą +5 punktów umiejętności. Do tego znalazłem kuszę, też niezłe choć musiałem wybierać między nią a książką dającą +5 do magii ognia i +25 do odporności na ognień.
PS. ten młot ogra z początku 6lvl byłby fajny (38 DMG) gdyby nie -20 do celności :/
właśnie kończę poziom 10, jak dla mnie mocne rozczarowanie, ale opiszę jak skończę (generalnie za mało, za prosto)
DAARKO > odnośnie Fighter challange
spoiler start
musisz zdobyć Sword of Nex, który jest w Hall of Fire na 6 levelu > tam gdzie się respawnują ogniste duchy. Generalnie musisz się sprężyć z bieganiem do przycisków, żadna postać nie może być obciażona! (symbol ślimaka), dobrze też gdy przynajmniej 1 jest przyspieszona (potionkiem)
spoiler stop
Btw dobra rada dla rozpoczynających
NIE idżcie w topory
NIE idżcie w magię ziemi
Łucznicy ladują WSZYSTKO w siłę i WSZYSTKO w Missile Weapon, dobrze rozwinięty łucznik Minotaur to prawdziwy terminator (dex nic nie daje łucznikom! strzały mają 100% szans na trafienie :0)
Jest 13 leveli lochu, a max poziom postaci to coś koło 15 > co oznacza że być może zmaksualizujecie jedną dyscypline(albo i nie) <generalnie największa padaka tej gry
wszystkie czary (znowóż porażka) >>>>
^ btw SpecShadow
strzały tracą enchanty zeby się ładnie gromadziły w kupki, i żebyś mógł je podładować odpowiednim dla swojego maga czarem
młot ogra to chyba najpotęzniejsza broń pod względem czystej siły, ale na 10+1 znajdziesz Icefall Hammer( Power:35 Acc: -5 + atak lodem)
Rozczarowanie? Ja bym rzekł, że hype mija. Hype to jedna z gorszych rzeczy, jakie istnieją w świecie gier.
Jednak dobrze zrobiłem nie idąc w magię ziemi ani topory :]
Jeśli mówimy o pociskach to pamiętam zagadkę od której zacząłem używać przedmiotów rzucanych tzn. nie poprzez przesunięcie pocisku na górę ekranu ale z ręki postaci. Wywaliłem przy okazji kamienie, kilo/szt przy transportowaniu ciężkiej zbroi to trochę boli. Mięso ślimaka jest ciężkie jak nie wiem, 2,5kg. Pomogło na szczęście nauczenie się Wytrzymałości (-25% głodowania).
Gorzej że przejście na poziom 5 i wyżej (przy pierwszym spotkaniu z ogrem) zostało zablokowane i nie wiem jak je otworzyć, co jest ponoć możliwe.
@up
dzięki za info o tym młocie. Co do łuczników - mało kto zauważył, że siła jest najważniejszą rzeczą w grze - wpływa na udźwig i obrażenia broni do walki wręcz oraz dystansowej.
a ja co wstyd powiedzieć utknąłem na 3 lvl przed tymi dwoma ruchomymi telereporterami jest tam płyta która otwiera kratę, ale położony na niej przedmiot szybko te teleporty zdejmują, więc mam pytanie - jak zamknąć zapadnię po środku by zdążyć do wyjścia.
Musisz wejść do pomieszczenia obok, wrzucić coś na płytę i dopiero wtedy się zamknie. Na szczęście teleportery poruszają się tak, że bez problemu do niego przejdziesz.
Jak to szło? prosto, prawo, prosto, prawo?
Stojąc na wprost tej kraty-prosto,prawo,prosto, następnie obróć się w lewo i zobaczysz zapadnie, rzuć kamieniem i wsio, też się nad tym główkowałem, cóż można rzec, w tej grze musisz mieć oczy dookoła głowy ;) co do "fighters challenge" wydaje mi się że trzeba zdobyć "Sword of Nex" aby drzwi zostały otwarte, ale nie wchodź tam nie mając niewidki albo przynajmniej kilku eliksirów ;)
Niewidzialność? W Ultima Underworld posiłkowałbym się zwojem, który znalazłem gdzieś i oszczędziłem na lepsze czasy.
Ten ognisty miecz to nie jest na poziomie 6? Ten z ograniczoną ilością ładunków? Ten w Hall of Flame?
mam pytanie, moze glupie ale co mi tam kto pyta nie bladzi:) : chce kupic gre na steamie, mam ja juz na liscie zyczen i co dalej? bo zadnego przycisku "buy" nie widze.. a i czy jak place karta(pln) to nie bedzie zadnych problemow z waluta? tzn. zamiana pln na ojro? z gory thx!
Muzyka w Legend of Grimrock, przypomina mi strasznie tą, z Neverwinter Nights.
[135]
Idac dokladnie od twojej listy zyczen. Klikasz w przycisk "Odwiedz strone sklepu" (znajduje sie po prawej stronie, pod cena danej pozycji), ew. znajdujesz po prostu gre w katalogu steam. Bedac na stronie sklepu klikasz "dodaj do koszyka", dalej klikasz "kup dla siebie" (no chyba ze chcesz gifta ktorego mozesz komus podarowac), wybierasz forme platnosci i wsio.
Nie bedzie zadnych problemow z waluta.
Zajebista gierka. Przypominają się czasy gdy się nawalało w pierwszego Dungeon Mastera rysując mapę na kartce, bardzo podobna mechanika. Walki są zaskakująco fajne mimo swojego archaizmu, gram na hardzie i potwory są trudne, więc jak się walczy jednocześnie z 4 strzelającymi grupkami to dzieje się dużo :). No i fajne zagadki, nie są nie do rozwiązania, a jednocześnie nie obrażają inteligencji :).
ashanazai to chyba chodzi o szachownicę na notce pisało :)
Połóż coś na płytce zacznij o tej przy zamkniętej kracie potem następnie jak na szachownicy
Z 9 lv musiałem się wrócić na 5 po zostawione przedmioty :D były potrzebne ......
Nie będę mówił, niech inni też pobiegają, przyda się trening bo mobki się odradzają a na 10-13 poziomie są silne
a ogry biegają stadami i to w wąskich korytarzach :)
Właśnie przed sekundą znalazłem fajny miecz The Dismantler i dostałem aczka :] w sumie chyba skończę tę grę na 100%, bo jest niesamowita :] swoją drogą nie znalazłem jeszcze 2 rzeczy do seta głowy z chitin armor oraz spodni z full plate, mimo że The Dismantler to legendarny miecz :] to jednak Sword of Nex ma +10 do trafienia, mój wojownik to istny rzeźnik zresztą rogue też (jedna jest jak czołg, a drugi Ninja style)
A.l.e.X -> gdzie jest głowa z chitin armor to ja wiem, bo jako jedyną rzecz z seta ją posiadam ;)
Trzeba się rozglądać chyba na 4 poziomie, w miejscu gdzie jest taki chodniczek z zapadni, kolejno się podnoszących i opuszczających.
Loose rock, jak taką skałę obruszyć, wywalić?
Jaki jest optymalny skład drużyny?
Loose rock? Kliknąć na tym?
Co do składu - 2 wojowników z przodu, łucznik/rzucający i mag z tyłu.
Z tyłu może zamiast łucznika i rzucającego być ninja, po 10 punktach w asasination może atakować z tyłu
i włócznią można też atakować z drugiej linii
@Daarko - no tak napisałem, że mam zanim sprawdziłem w użytku obrażenia losowe dodatkowe od piorunów :] więc jest to najlepszy zapewne miecz w grze. @Kłosiu - niestety jak się zejdzie na 5 level to nie ma drogi powrotnej :[ następnym razem to załatwię :] Moj skład to wojownik, rogue i na drugiej linii 2 magów jeden full spec w fire / drugi w ice. Następnym razem zamienię fire na air.
Co do składu - 2 wojowników z przodu, łucznik/rzucający i mag z tyłu.
Bardziej optymalnym składem byliby woj + łotr + dwóch magów... gdyby nie spaprany system walki (a w szczególności czarowania).
@A.l.e.X - można wrócić nawet na 1 poziom ja z 9 wracałem na 3 po coś co było mi potrzebne :)
Jak przejść Labirynt Szaleństwa na 6 poziomie? Chodzę w kółko ale żaden teleport nie prowadzi do celu.
Najpierw wśród teleportów szukasz ścieżki do ukrytego przycisku, a potem, jak już go wciśniesz, nagraj stan gry i sprawdzaj czy któryś z teleportów przeniesie Cię do innej części sali. Gdy tak się stanie, znów nagraj stan gry i sprawdzaj po kolei kolejne dostępne teleporty. W ten sposób ustalisz właściwą ścieżkę postępowania. Chodzi o to, żeby wejść w kilka teleportów, po drodze uruchomić dwa ukryte w ścianach przyciski i zabrać dwa przedmioty z półek (jeden z nich to będzie sekret).
@DAARKO
jak to możliwe, że wróciłeś tam skoro na początku
spoiler start
6 lvl wejście się blokuje?
spoiler stop
Ja przy was skromniutko. Gram powoli szukam sekretów + do tego sam rysuje sobie mapkę. Ledwie 4 poziom :P
Jak dla mnie to ta gra to mistrzostwo swiata, ta gra ma to cos co gry miały kiedys , jak np EOB;nie jest łatwa.
Od 5 poziomu już się ostro zaczyna. Na 4 poziomie już mi wszyscy padli oprócz "krowy". Krowę mam maga, więc jakoś sobie radziłem. Blokowałem wrogów, bawiłem się z nimi w berka, ale jakoś udało mi się przejść prawie cały 4 poziom z jednym bohaterem. Dopiero pod koniec kryształ znalazłem. W 5 strasznie wkurzają te latające niebieskie stworzenia. Na 3 hity biorą mojego najsilniejszego bohatera. Tragedia. Na razie nie trafiłem na żadne trudniejsze zagadki, więc jest ok. Gra niesamowita.
Mam nadzieję że autorzy zarobią na tej grze takie pieniądze że będzie im się chciało tworzyć dalej podobne tytuły.
nagraj stan gry (...) znów nagraj stan gry
Ja odniosłem wrażenie, że właśnie z tego powodu nie ma w tej grze opcji Quicksave i dlatego nie polecam wspomnianego zachowania.
Czy zdobył ktoś spodnie do kompletu odzienia Lurkera, które są
spoiler start
na poziomie 6? Ja zamknąłem zapadnię z głową strzelającą kulą ognia na końcu (przed Halls of Fire), zamiast tam wskoczyć i boję się, że ta część przepadła.
spoiler stop
@DAARKO - no właśnie też wróciłem po kamienie :] mam już wszystkie sety oraz mecz i orba, generalnie będę musiał grę raz powtórzyć jeśli chce mieć full aczków, bo nie wziąłem opcji bez mapy, aczkolwiek cholera wie, czy tam dam radę to skończyć. @Damian1539 - jeśli masz wysoki poziom uników mój rogue ma 98, a wojownik 67 to praktycznie jesteś nie do trafienia :] praktycznie, bo w życiu różnie bywa, nie mniej uniki moim zdaniem są dużo bardziej istotne niż protection, choć obecnie mój wojownik ma poziom w prot 70+. Walki są dość proste, zagadki NIE ! Normalnie Mózg mi się topi od tej gry, ... dawno nie grałem w nic tak trudnego. @Olderon - ja mam cały ten set dla ninja style (rogue, który jest dodatkowo przez dodge rozwinięte przemnożony x2) Pozdrawiam.
Ile jest poziomów ? Bo jestem na 11.
Udało mi się znaleźć ten sekret. Trochę łażenia i znalazłem w końcu dziurę, w którą można wpaść i zdobyć owe spodnie :)
@A.l.e.X, jest 13 poziomów.
mapy są za każdym razem takie same na poziomach czy są generowane losowo, a jak z loot-em generowany czy nie?
@SpecShadow - wszystkie co się za tobą zamyka można otworzyć a to jest przycisk gdzieś ukryty albo jak wykończysz mobki wdanej lokacji albo jakimś teleporterem.
Została mi finałowa walka (masakra) :) po trzech godzinach nieudanych prób i niezliczonej ilości zgonów muszę odpocząć :)
DAARKO --> ostatnia walka jest w sumie prosta :)
spoiler start
Jak uruchomisz maszynę-Bossa pojawi się teleport, przeniesie Cie do pomieszczenia, gdzie zdobędziesz bron na chwilowe sparaliżowanie bossa. jak jest unieruchomiony trzeba mu wyciągnąć wcześniej wsadzone części. Po tej operacji jest już Twój.
spoiler stop
No właśnie mi chodzi o konkretny sposób na otwarcie tych drzwi ale nie znalazłem info. Poziom obszedłem i nic.
SpecShadow - Poziom 6? No to musisz zdobyć 3 klucze i otworzyć sobie drogę do kolejnego poziomu lochów, wtedy krata się podniesie i będziesz mógł wrócić na wyższe poziomy :)
Ja już kończę pierwsze podejście. 25 godziny na liczniku, jeden skarb do zebrania, 3 acziki do zgarnięcia i koniec :)
Na kolejne podejście zostaną mi też 3 osiągnięcia.
@Adamus - jak go wykończyć to wiem :)
Tylko łatwo powiedzieć jak pełno dziur w podłodze, moby cię blokują a to ustrojstwo cię miażdży :)
Zawsze jak mam problem (po długim graniu) muszę odpocząć i jakoś dam sobie radę,
Czasami jak jestem zmęczony to z 2h męczę się nad jakąś zagadką, którą na drugi dzień rozwiązuję w 5 min :)
Albo ze mną jest coś nie tak albo nie wiem, ale jak w tej grze walczyć? Mam rzucać we ślimaki pochodniami, nożami (zamiast dźgać), kamieniami a nawet spodniami i butami.To bezsensu.
Wkładasz broń "do dłoni" (obojętnie której) i klikasz na niej prawym klawiszem myszki. Oczywiście, klikasz w momencie kiedy mobek jest na sąsiednim polu (wyjątek: czary i broń miotana). Przeczytaj post 40, a najlepiej cały wątek.
Kiedy będziesz spolszczenie??
Zrobił ktoś osiągnięcie Dungeon Runner? Próbuje składami tworzonymi automatycznie lub własnoręcznie (oraz sekretnym bohaterem) i na każdym poziomie trudności, ale zawsze jakoś muszą mnie drzewka zatrzymać.
MtD - Jeśli będzie, to zapewne fanowskie, ale jak na razie nie zapowiada się na to. Ktoś musiałby zainteresować tym tematem którąś z grup translatorskich, bo raczej oficjalnego nie uświadczymy.
26 godzin zajęło mi przejście gry i odszukanie absolutnie wszystkiego :) Parę dni pewnie odpocznę i wezmę się za harda z wyłączoną automapą.
Kjx, początkowe czary niestety wymagają, żeby potwór stał na sąsiednim polu, ale już kolejne są właśnie takie, jak mówisz.
W koncu udalo mi sie troche dluzej pograc. Zszedlem wlasnie na 6 poziom i spotkalem ogra, robi wrazenie.
Ogolnie moje odczucia sa bardzo pozytywne, przypominaja sie dawne czasy przy Beholderach czy Dungeon Masterze. Troche sie balem, ze poziom zagadek bedzie dostosowany do dzisiejszego casualu, ale na szczescie milo sie rozczarowalem. Daleko jeszcze nie jestem, a juz w kilku miejscach musialem sie troche zastanowic.
Po pierwszym zagraniu aż łza mi się w oku zakręciła... coś pięknego. Przypomniały mi się te dni spędzone nad beholderami, Dungeon Masterem I i serią Bard's Tale... aktualnie jestem na 11tym poziomie. Wiem, że do końca już niedaleko... Zdziwiłem się trochę, że instalator zajmuje niecałe 500MB i pomyślałem, że to pewnie jakaś podpucha i grę da się skończyć w jeden wieczór. Jakże bardzo się pomyliłem...
Co to za mapka w 150? Przydalyby sie mapki, a samemu nie chce mi sie rysowac, za leniwy jestem...:)
Eeee, nie bardzo rozumiem. Przecież gra ma system automapowania. Samo się rysuje i zaznacza niektóre rzeczy. Można też sobie notatki robić.
No chyba, że chodzi o gotowe już mapki, gdzie wszystko jest odkryte...
@wysiak : wybrałeś old-school mode na początku w którym nie ma mapki więc się nie dziw.
Mam pytanie odnośnie 4 poziomu lochów, jak otworzyć wskazaną na screenie kratę, za którą znajduje się jakaś księga - miejsce ze screena to loch o nazwie (Time and Tide) w wielkiej sali z czterema teleportami.
Mam jeszcze jedną zagadkę - również na screenie.
Jak otworzy tą kratę by dobrać się do ciężkiego pancerza - w to miejsce spada się z lochu ze screenu powyżej :)
Z góry dziękuję za pomoc.
Schodami z niższego poziomu
A książkę dostaniesz tylko rozejrzyj się w około i pokombinuj z pojawiającym się teleportem :)
Zresztą cała zabawa w tej grze to rozwiązywanie zagadek, więc kombinuj, kombinuj i myśl :)
Dokładnie :) najgorsze co można zrobić w tej grze to jechanie po solucji z netu. Najwięcej satysfakcji daje własnoręczne rozwiązywanie zagadek :)
DAARKO ---> kombinowałem z teleportem, ale dzięki niemu można jedynie zamknąć zapadnie, nie otwiera karty do księgi.
A nie mogłeś po prostu
spoiler start
wleźć w ten teleport?
spoiler stop
Żeby zabrać zbroję, musisz znaleźć schody na niżej znajdującym się poziomie. Są w jednym z sekretów.
SpecShadow ---> o matko !!! masakra, najprostsze rozwiązanie, znaleźć jest najtrudniej :D
Dzięki Panowie.
Właściwie to nie problem z zagadką ale pytanie bardziej techniczne :)
spoiler start
Pochodziłem troszkę po piątym ale nagle poczułem nieodpartą pokusę powrotu na poziom wyżej. Wracam, wchodzę po schodach (obok niebieskiego kryształu) i... skaczą na mnie wredne zielone jaszczurki. Tłukę i tłukę i tłukę i tłukę, a wybić ich nie mogę. One skądś wyłażą czy non-stop się respawnują? A może coś przegapiłem (na pewno dwa sekrety i dlatego wracam)?
spoiler stop
Właśnie ukończyłem grę :) teraz gram jako Toorum :D tym razem spróbuje odnaleźć wszystkie sekrety.
Kjx, potwory się respawnują, ale ja osobiście nie miałem takiego czegoś na piątym poziomie (też wracałem). Moim zdaniem to musi być to jakiś bug, skoro nie możesz ich wybić.
Choć z drugiej strony, to śa dwa momenty w grze, kiedy można odnieść wrażenie, że te zielone stworki są nieskończone
spoiler start
Po rozwiązaniu zagadki na 4 poziomie zw. z czterema pismami i w Fighter Challenge
spoiler stop
.
Olderon, no właśnie o tym pisałem (twój spoiler). Akcja odbywa się na czwartym, nie piątym poziomie. Ale jeśli dobrze zrozumiałem, to
spoiler start
da się je całkowicie wytłuc. Będę więc mordował do skutku :)
spoiler stop
Gra jest fantastyczna już dawno się tak nie bawiłem powrót do korzeni we wspaniałym stylu
Nie wiem co jest ale nie mogę otworzyć drzwi o których pisze Vormulac w poście [124].
Wciskam podane kombinacje i nic, polazłem na dalsze poziomy, wróciłem i próbuję dalej.
To głupie, przecież to dźwignia i dwa przyciski! Trzeba kliknąć w sumie 4 razy i taki problem to robi?
EDIT
ok, załapało. Kombinacja jest chyba jednak dłuższa niż podaje gamebanshee i post wyżej gdzieś...