Wiele lat minęło odkąd grałem w SE. Wtedy mi się podobało i mam nadzieję, że V2 również nie zawiedzie.
Sniper Elite V2 to gra pełna bólu, ale za to satysfakcjonującego bólu. Jest to zatem tytuł, który można kochać i nienawidzić jednocześnie. Postaram się wytłumaczyć dlaczego...
Plusy... Ogromne wrażenie robią otoczenia. Panoramy miast i zrujnowanych kamienic wyglądają przepięknie, zdemolowane wnętrza budynków mają swój urok, wraki pojazdów nadają autentyczności, a porozrzucane tu i ówdzie cegły świadczą tylko o dbałości twórców o detale. Na pochwałę zasługuje także estetyczna i szczegółowa oprawa graficzna.
O klimacie powiem krótko - rewelacja. Czuć ducha oryginału. Gameplay jest podejrzanie uzależniający. To najpewniej zasługa niesamowicie satysfakcjonującego strzelania, które chyba nigdy mi się nie znudzi. Dość fajnie zachowuje się fizyka oraz wszelkie zjawiska jej towarzyszące. Efekty bullet-time, x-ray i kill-cam to już znak rozpoznawczy serii. Wyzwaniem jest zawsze realny wpływ grawitacji i wiatru na tor lotu pocisku. Przez całą grę musiałem więc polegać na intuicji. Czas przejścia gry może być bardzo różnorodny i w głównej mierze zależy od poziomu trudności oraz stylu gry. Osobiście grałem na najwyższym szczeblu (Snajper), co już samo w sobie stanowiło niezły sprawdzian. Tradycyjnie obrałem raczej spokojny, zaplanowany przebieg służby. I tak na dobrą sprawę to właśnie największe wczucie się miałem podczas niespiesznej obserwacji terenu i skrupulatnego planowania.
Jak na snajpera, mamy tu całkiem pokaźny arsenał, zwłaszcza środków wybuchowych. Sporo frajdy przynosi zastawianie pułapek na nieświadomych Niemców bądź uciekanie się do zmyślnych zasadzek. Cieszy również wybór uzbrojenia przed misją. Dobrze prezentuje się zarys historyczny. Fabuła jest w porządku, trzyma się kupy i zachęca do brnięcia dalej. Wrodzy żołnierze wypadają jak najbardziej ok. Stroje i oręż przygotowane rzetelnie, twarze nie rażą, a i rodzimy ich język nie brzmi najgorzej. Wstawki filmowe zrealizowano poprawnie, zaś scenki zabójstw to już klasa sama dla siebie. Bardzo podobały mi się misje. Zadania są ciekawe i różnorodne. Zręcznie udało się zrealizować fragmenty z eliminowaniem przeciwników w takt wybrzmiewającego dzwonu czy zrzutu bomby. Tutaj ujawnia się porządna, klimatyczna warstwa audio. Odgłosy wystrzałów robią naprawdę dobre wrażenie. Oprócz ciekawego wizualnie głównego menu, gra wita nas niezłą reprodukcją motywu muzycznego znanego z poprzedniej odsłony.
Neutralne... Postacie występujące w grze są dla mnie nijakie. Kwestie mówione w ogólnym rozrachunku wypadają średnio. Nierówny poziom trudności. Ogólnie gra jest łatwa, ale niektóre etapy, jak przeprawa przez aleję snajperów, to prawdziwy hardkor. Lubię wyzwania, ale czy tuzin strzelców wyborowych na jednego śmiałka to nie przesada?
Minusy... Sterowanie pozostawia wiele do życzenia. Zacznijmy od tego, że system osłon jest, delikatnie mówiąc, upośledzony. Chowanie się za elementami otoczenia występuje wszędzie tam, gdzie w ogóle tego nie potrzeba, zaś w miejscach gdzie byłoby to naprawdę użyteczne, możliwości wejścia w interakcję nie przewidziano. Podobnie z murkami - niektórych, nawet niskich, nie da się przeskoczyć, co rodzi dziwne sytuacje. Słowem, działa to słabo i nieintuicyjnie. Szczerze, to więcej z tego kłopotu niż pożytku. Idąc dalej, rzut granatem to jakaś porażka. Odłamkowy rzadko trafia choćby w pobliże wyznaczonego miejsca, o ile w ogóle po drodze nie zaczepi się o jakiś wystający element otoczenia. Wiele było autodestrukcji z mojej strony przez ten źle wykonany aspekt. Prawdziwa zmora. Samo poruszanie się również nie odbywa się bez problemów. Nawiasem mówiąc, to chyba właśnie utrudnione manewrowanie na polu walki było jedną z najczęstszych przyczyn zgonu. Doskwiera również niemożność zastosowania jakiejkolwiek walki wręcz, która pozwoliłaby załatwić strażnika po cichu, bez pociągania za spust w przypadku, gdy ten odwróci się do nas przodem.
Brakowało mi interakcji z otoczeniem. Zwłaszcza, że starannie wykonane wnętrza zachęcają do eksploracji. Obiekty mogłyby skrywać jakie fanty, a drzwi dać się otwierać, ukazując dodatkowe przejścia. Moim zdaniem niewykorzystany potencjał. We znaki dawała się zbytnia liniowość, niedostateczna swoboda i mało alternatywnych dróg. Żal mi też trochę tego, że skradanie na dłuższą metę się nie sprawdza, bo gra jest tak skonstruowana, że w pewnym momencie i tak będziemy zmuszeni otworzyć ogień.
Małe zastrzeżenia mam do pozycjonowania dźwięku, gdyż nagrane kwestie mówione wrogich żołnierzy zostały źle zaimplementowane, przez co ma się wrażenie, że oddalony trep stoi tuż obok i niemal gada ci do ucha. Wprowadza to pewien dysonans i zdezorientowanie. Sytuacji nie poprawiają wszechobecne przenikanie przez ściany, wtapianie się w podłoże i inne glitche. Nadmienię tylko, że już w misji treningowej spotkał mnie śmiertelny bug, zmuszający do rozegrania całego rozdziału od nowa. Realizm psuje fakt, iż czasem nawet kilka strzałów w łeb nie pomaga unicestwić nieprzyjaciela. Są też inne detale, które zaburzają wiarygodność, jak chociażby to, że gracz otrzymuje obrażenia nawet przez gruby mur.
Napisać o sztucznej inteligencji, że jest dziwna, to nic nie napisać. Wrogowie w niewytłumaczalny dla mnie sposób dostrzegają gracza. AI jest wszechwiedząca, odwraca się nagle i od razu nas namierza oraz trafia z bardzo daleka. Często żołdacy znają naszą pozycję, mimo że nie ma ku temu przesłanek. Tak było choćby w sytuacji, gdy nowi członkowie załogi ckm-u spamują się, przybiegają do stanowiska i momentalnie, bez rozeznania doskonale wiedzą gdzie jesteśmy ukryci i zaczynają obsypywać nas gradem kul. Podobnie sprawa ma się z tymi przeklętymi snajperami, co w sekundę orientują się w naszym położeniu. A co powiecie na czołg strzelający do bohatera tyłem, bez uprzedniego skierowania lufy w jego stronę? Absurdalne zachowania dotyczą też zwykłych jednostek patrolujących teren. Wróg nabył dziwne tiki, bo zacznie obracać się w miejscu albo w ostatniej chwili kucnie, zawróci się tudzież schyli. Zupełnie jakby na milisekundę przed naszym celnym strzałem unikał przeznaczenia. Niezbadane są wyroki deweloperów.
Zrozumieć nie mogę idiotycznie zaprogramowanych schematów. Dowód? Musisz podejść i tym samym wystawić się (czyli prawdopodobnie zginąć, a co za tym idzie powtarzać etap po raz n-ty) na ostrzał snajperów, aby aktywował się skrypt odpowiadający za pojawienie się ów strażników, inaczej próżno ich wypatrywać. Innym przykładem niech będzie podniesienie alarmu, po którym w oknach nagle pojawiają się superstrzelcy, których przed zadymą tam nie było, a skwer opanowują dodatkowe siły wroga, które inaczej nie pojawiłyby się. A jak już wspominałem, załatwić tego po cichu praktycznie się nie da, bo zawsze coś nieprzewidzianego stanie nam na drodze. Podobnych sytuacji było więcej.
Nie mogę wybaczyć autorom skopanego systemu sejwowania. Punkty zapisu nie dość, że ustanowiono w nieodpowiednich miejscach, to niejednokrotnie po załadowaniu poziomu dostajemy kulkę na dzień dobry. Jak można tak bezczelnie wrzucić gracza w środek akcji, gdy ten ma ambicje załatwić coś po cichu? Co więcej, raz nawet po dotarciu do celu i potwierdzonej informacji o zapisie, stan gry się nie zachował. Same checkpointy są źle zrobione, bowiem często dochodzi do sytuacji, w której po oczyszczeniu okolicy idziemy spokojnie, by po kilku chwilach zdjął nas przyczajony gdzieś strzelec wyborowy. A przejście przez aleję snajperów to nie lada wyzwanie. Nie rozumiem tylko po co w kółko przemierzać przetarte już szlaki. Nie zrozumcie mnie źle, lubię wyzwania, jednak nie widzę sensu wielokrotnego powtarzania łatwych odcinków. Rozwiązaniem byłby prosty ręczny save. Przydałby się jak cholera.
Nie muszę chyba tłumaczyć jak te wszystkie niedogodności potrafią wkurzyć (zwłaszcza gracza z syndromem perfekcjonisty - tak, wiem... walczę z tym). Mankamentem wynikającym z powyższych schematów i błędów jest dla mnie fakt, że brakuje grze trochę spontaniczności. Mam na myśli taki układ, w którym zamiast uczyć się zapamiętywać pozycje antagonistów i zdejmować ich za pierwszym razem, można by wprowadzić trochę losowości na rzecz wyrobienia w sobie umiejętności przetrwania. Mam jednak świadomość, że to tylko wyreżyserowana kampania solo. Na pocieszenie został jeszcze tryb wyzwania, który traktuję raczej jako niezobowiązujący zabijacz czasu. Ot taki miły dodatek.
Podsumowanie... Co by więcej nie mówić, mimo wad i tak darzę drugiego Snajpera sympatią. Moja ocena – 6.5/10
Najlepsza z całej serii. Dla cierpliwego gracza. Fantastyczny klimat IIWŚ i zabijania z ukrycia.
Późno się zabrałem za tą produkcję, co żałuję, bo gra jest bardzo dobra i ma całkiem ciekawy model strzelania, fabuła nie jest zła, satysfakcjonujący czas gry(choć mógłby być troszkę dłuższy)
Tylko te debilni przeciwnicy za często irytują.
Lata mijają, bugi jak były tak są. Pierwszy już w samouczku, potem jest jeszcze gorzej -> strzelanie przez ścianę, broń przenikająca przez obiekty, zbugowani wrogowie itp...
Jedyny fun to tak naprawdę kamera pocisku i zgarnianie tych wszystkich headshotów + zabawa z balistyką, która na najwyższym poziomie ustawień jest naprawdę dobrze oddana.
Niestety nic więcej niż 5,5 przy takim poziomie błędów wystawić nie można.
Gra bardzo dobrze zrobiona graficznie jak i fabularnie :) a ten pocisk co leci to ludzie czekali na to tyle od 2005 r od premier sniper 1 ;) Zapraszam też do mojej playlisty ze Sniper Elite V2
a także do premierowo do 3xDLC ze cześć 2 :) pozdrawiam gra 9 na 10 :) [link]
Gralem wiele lat temu w 1 czesc na PS 2 pamietam ze zachwycila mnie inteligencja przeciwnikow w tamtej czesci zwlaszcza te oblawy ruskiego nkwd mam pytanie Mam pytanie do znawcow bo mam do wyboru Sniper V2 Sniper 3 i polski Sniper 3, ktora z tych gier jest najlepsza i najpierw oplaca sie w niązagrac ? I dlaczego tak wiele osob narzeka na polskiego Snipera a i tak bardzo duzo osob gra w te gre ?
Niezła chociaż jak na grę opierającą się na strzelaniu to taki sobie model strzelania.
na PLUS:
+bullettime
+końcowe misje
Na MINUS
-ułomne chowanie się za zasłony
-strzelanie z karabinu słabe (coś jak splinter cell)
-biedne poziomy
-brak noża/ walki w zwraciu ?
ogólnie 6,5/10 - można pograć
Zacząłem zaraz po ukończeniu częsci pierwszej i V2 jest jeszcze lepsza pod każdym względem! Polecam!
Niepozorna a jednak bardzo grywalna gra
+grywalność
+klimat rozdupczonego berlina
+świetna kamera zabójstw
+ jak na 2012 rok to dobra grafika
+ prujemy do niemca i ruska
- muzyka w tej grze to nieporozumienie
- fabuła jest tłem
+
2 wojna swiatowa
zniszczony Berlin
strzelanie do niemcow i ruskich
dialogi zrozpaczonych niemcow, czujacych ze wojna sie konczy i zaraz przegraja (warto bylo chwile poczekac z strzalem by ich posluchac... czuc bylo w tych rozmowach lęk strach i niepokoj, dialogi dotyczyly oceny efektywnosci ataku na rosje - "po co nam to bylo", albo o punktach ewakuacyjnych z miasta)
dobrze rozlokowane sejw punkty
realne odwzorowanie Berlina (bylem i troche pamietam a reszte porownywalem z google maps)
-
zbieranie punkty za celnosc strzalow czy styl z ktorymi nic sie nie robilo
zbieranie sztabek zlota za ktore nie mozna bylo niczego kupic
udalo mi sie trafic zaledwie 2 butelki , ktorych zestrzelenie tez nic nie dawalo
glupota niemcow.. wychodzil rozgladac sie dokladnie w to miejsce gdzie przed chwila zginal ich kompan
gra z pieknymi widokami ale nie wnoszaca zbyt wiele... fajny bylby nasz Polski sniper ghost warrior w tych klimatach a nie w dzungli
Po świetnej jedynce myślałem, że tutaj będzie mniej więcej na tym poziomie. Oczywiście strzelanie sprawia moim zdaniem tutaj większą przyjemność dzięki lepszym efektom i grafice, bo balistyka jest dalej na super poziomie, ale niestety wszystko psuje sztuczna inteligencja.
O ile w jedynce świetnie się skradało i zdejmowało z ukrycia, tak tutaj ukrywać na wyższym poziomie się nie da. Na poziomie trudności Sniper Elite (najwyższy) przeciwnicy podobnie jak w jedynce mają aimbota i strzelają z 200 metrów z "pepeszy" z 99% skutecznością nawet jeśli leżymy i wystaje nam 1% ciała. Fajnie jest zrobiony system, w którym dźwięki zagłuszają strzał, ale często są olbrzymie wybuchy, a zagłuszania nie ma, bo twórcy tego nie przewidzieli. Pojedynki snajperskie, które powinny być kwintesencją rozgrywki sprowadzają się do tego, że wychylamy się, żeby przeciwnik oddał w nas strzał (oczywiście celny), bo on nas zawsze widzi i dzięki temu go lokalizujemy. Potem czekamy aż zregeneruje się życie i wychylamy, żeby oddać celny strzał. Jeśli pudło to znowu trzeba czekać na regenerację i powtórzyć to samo.
Ocena 6,5 tylko dlatego, że jest to gra jedyna w swoim rodzaju i strzelanie HSów z 300 metrów przy uwzględnianiu wiatru i opadania pocisku daje olbrzymią satysfakcję.
Średniak plusy gra sniperem w całkiem klimatycznym berlinie minusy i nic więcej, nawet głupie działko stojące nigdy praktycznie się nie przyda. Gra jest zdecydowanie za krótka. Sound to całkowita porażka wróg będący daleko ode mnie drze się tak jak by był tuż przy mnie i zawsze z tą samą siłą głosu, AI strzela przez ściany a całe skradanie diabli biorą przez wrogich sniperów którzy respią się kiedy chcą zresztą wojska wroga robią dosłownie to samo z dala plac czysty podejdę nagle wroga jak mrówków.
Dopiero teraz zabrałem się do tego tytułu i po jakiś paru h skończyłem na "strzelcu wyborowym" (średni poziom trudności) kampanię bez większych emocji. Generalnie chyba nie przepadam za skradankami i ich tempem. Tu i tak mało z tego skradania było ponieważ, że jak ktoś wcześniej pisał, snajperzy i tak Cię prawie zawsze widzą i żeby ich namierzyć, trzeba pozwolić się trafić. Kampanię znacznie wydłużyło mi wyszukiwanie znajdziek, ale gra raczej do długich nie należy, jednak dla mnie to raczej dobrze, bo i tak trochę się nudziłem. Tym tytułem serię Sniper Elite poznałem i na tym chyba zakończę, bo 3rd część wydaje mi się bardzo podobna, tyle że dzieje się w Afryce chyba, a strzelanie do nazizombie to już na pewno nudziarstwo...
Będzie na PC!!! Zajebiście!!!
Nareszcie sobie postrzelam :)
Jeśli tej gry nie będzie na pc-ta to mnie szlak trafi. Jedynka była moją ulubioną grą, a to jak w to grac na xboxie chyba sobie żartują. Konsole do piachu...
Dizx - sam lepiej się tam udaj .
Jedynkę posiadam do teraz , gra niesamowita , headshoty z dużych odległości , rozrywanie twarzy - Zdecydowanie to zapadło mi najbardziej w pamięć .
Czekam z niecierpliwością . :)
Dla fanów tej zacnej gierki jak ja mam tutaj świeży 2 trailer nie oszukiwany tej gry: http://www.youtube.com/watch?v=-wJL544RcOU&feature=g-all
Zagraniczny konkurent dla polskiego Sniper Ghost Warrior 2?
Ten pojedynek jednak wygra CI , większość niedzielnych wyjadaczy chleba poleci na super grafikę w grze ,którą zapewnia niemiecki silnik Cryengine 3.
Ta gra posiada to czego brakło Sniper Ghost Warrior. Niech dodadzą co-op i będzie genialna gra. W obecnej chwili GSW2 ma przewagę tylko graficzną (CeyEngine 3).
Szczerze mówiąc to pierwsza część Sniper Elite była lepsza od Ghost Warrior :)
mimo, że jestem Polakiem to w pełni moge powiedzieć że City Interactive z ich GW może pucować jajca gościom z Rebelionu ze Sniper Elite.
Czy tylko mnie dziwi to na filmikach, że słychać jak łuska opada zaraz po wystrzale po mimo tego, że karabin jest na zamek.
Nie wiem czy ktoś wie ale w Sniper Elite 1945 Berlin w Polsce co sezon są rozgrywane ligi.
http://www.sniperliga.pl/site/index.html --> strona nie odswieżana.
http://www.sniperliga.pl/forum2/ --> na forum wszystko mozna znalec, wszystko jest na bierząco.
Właśnie 27 lutego ruszyła liga.
Rebelion mógłby się postarać też o to aby coś takiego stworzyć w Sniper Elite v2.
Pozdrawiam
Klan Brave Tiger -=[B.T]=-R@Bi_PL
Wiadomo już jaki dystrybutor nabył prawa do wydania Sniper Elite v2 na terenie Polski? Wiadomo też co będzie wchodzić w skład poszczególnych edycji (zwłaszcza PC)? Co z DLC "Zamach na Hitlera" w przypadku pre-orderów? Czy pre-ordery będą dostępne na terenie Polski? Ktoś wie może? Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź. :)
Firma Techland poinformowała, że nawiązała współpracę z firmą 505 Games. W jej ramach wrocławskie studio będzie dystrybuować produkcje spółki na terenie Polski – w tym m.in. Sniper Elite V2.
Pierwszymi grami, które wyda na naszym terenie Techland będzie Sniper Elite V2 i Top Gun: Hard Lock w wersji na X360 oraz PS3, a także Supremacy MMA w wydaniu na Vitę
ale czy gra wyjdzie też w polsce na platformę pc czy techland wyda na pc sniper elite v2 czy tylko na konsole z
żrudło cdaction.pl news
szkoda że tylko kampania dla jednego gracz ;/
bullet time wygląda zajebiście http://www.youtube.com/watch?v=UIywk89RBvU
mam nadzieje że techland wyda w polsce Sniper Elite v2 również na platforę PC?
lem jest polskim wydawcą snipera elite v2 na platforme pc
konsolowe wyda techland
bez sesnsu tylko nie lem
Kto potwierdził, że grę na PC wydaje LEM? Kelly1, możesz podać źródło lub link? Czy będzie także pre-orderowe DLC? Wiadomo coś? Dziękuję.
dostałęm male info od techlandu że na konsole sniper elite v2 wydją oni techland a na pc wyda lem tyle wiem czemay na oficjalne oświadczenie od lemu jest nadzieja pisałem do lemu odpisali mi że nic na temat tej gry nie mogą powiedzieć czekamy
Nie mogę się doczekać tej części.Pierwsza i tak była świetna, więc V2 będzie pewnie o niebo lepsza.
ta już nie będzie niskobudżetową grą jak jedynka ale mam nadzieję że będzie równie dobra;)
Gra będzie przełomowa moim zdaniem, wśród tych wszystkich shooterów obsadzonych w czasach współczesnych.
Dokładnie.
Demo na konsole już jest..a na pc tez mialo byc i co? tylko pisza soon ,soon itp ;/
pozostaje czekac:) a miło zawsze pograć sniperem:)
Pograłem w demo i powiem, że żadnej rewolucji nie ma. Gra jest liniowa, konfrontacja z przeciwnikiem niestety nieunikniona i akcja w stylu Rambo niestety będzie chyba częsta. Nie mamy alternatywnych dróg, jakiegoś planowania, ot strzela się na tyle szybko, żeby do nas nie dobiegli przeciwnicy. Poza tym przeciwnicy mają sokole oczy ze 1oo metrów sypią we mnie karabinami z celnością ...sporą ;) ogólnie nigdzie nie można wejść, ruin sporo, a droga jedna, mało swobody. Grafika też szału nie robi, mogliby wrzucić 1 część z lepszymi teksturami. Zobaczymy jak pełna wersja, ale spodziewałem się czegoś lepszego.
Kozzo ---> Zasmuciłeś mnie tym tekstem.. :( A taki sentyment do pierwszej części mam, ehh..
Niestety, swobody nie ma żadnej. Rozumiem, że nie ma sensu budować całego grywalnego miasta ale mogliby chociaż na jednej ulicy zrobić 2 budynki do których można wejść ale niestety jest tylko jeden słuszny...
Wreszcie na Steamie demo Snipera do PC. Ale mają problemy z serwami i nie da się pobrać. U moich kolegów to samo.
Super. Ściągało mi się demo bez problemu i w połowie pokazała mi się na dole okna steama informacja "brak połączenia". Po restarcie programu, potem po restarcie kompa a nawet utworzeniu nowego konta nie mogę tego dema ściągnąć, bo gdy klikam na "pobierz demo" nie dzieje się nic. FUCK YOU STEAM!
[39] mam identycznie.
U mnie wszystko się ładnie ściąga wystarczy wejsc przez przegladarke: http://store.steampowered.com/app/63380/ i kliknac pobierz demo, otwiera sie skype i demo się sciągneło. KLikajac w kliencie tez mialem problem.
tak jak kolega pisze powyżej, spróbujcie uruchomić pobieranie przez przeglądarkę, mi za trzecim razem zaskoczyło i ciągnie full szybkością 2,9 mbs :)
Dlaczego nie ma podpisu o trybie multi..czyżby miało go nie być? Jak dla mnie to była podstawa 1 części..
EDIT: mutliplayera nie będzie tylko na konsole, na PC bedzie :)
nie można . tylko steam na chwilę obecną
dla tych którym sie nie uruchamia - wywalcie plik z folderu z grą o rozszerzeniu .BIK .
Jest animacja jak kula przechodzi przez jądra, ta gra będzie najlepszą grą snajperską :D http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=o8XpRF1qaao#t=12s
Przeanalizowałem całe demo i muszę powiedzieć, że grało się całkiem fajnie, choć czuć pewien, całkiem spory niedosyt. Moje wrażenia:
- gra jest zbyt prosta nawet na najtrudniejszym poziomie trudności
- bardzo ładna grafika bez zbędnych dupereli, choć niektóre tekstury mogłyby w większej rozdziałce
- dobre efekty specjalne i naturalnie wyglądające animacje
- stabilny silnik
- mizerna muzyka, która wg. mnie nie nadaje klimatu
- niezbyt dobrze wyważony poziom głośności efektów dźwiękowych
- efekt z lecącą kulą przeszywającą daną część ciała to istne mistrzostwo
- zbyt liniowa rozgrywka (w misji demonstracyjnej tylko w dwóch miejscach mamy aż jedną możliwość wybrania innej ścieżki, co i tak nie daje nam możliwości ominięcia wrogów)
- nie można przeskakiwać przez niektóre obiekty
- gra zachowuje pozory skradanki - w moim odczuciu to bardziej strzelanka, bo nie ma nawet wskaźnika widoczności naszego bohatera
- pomniejsze błędy tj. zaklinowanie się wroga
Jeśli zostanie to poprawione (w co niestety wątpię, patrz: premiera w maju), to gra na pewno będzie warta zakupu. W przeciwnym wypadku nie warto. Na razie to tylko fajna gra niewymagająca zbyt dużo myślenia, o której szybko się zapomni. Czekam na następne materiały i mam nadzieję, że gra nie zostanie wydana w takim stanie, jak obecnie, bo choć już jest grywalna, to nie jest to coś dla hardcorowych graczy.
Poniżej można obejrzeć mój gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=PvtqxcBvCbs
Jak widać gra jest stabilna, a bez Frapsa chodzi jeszcze płynniej. Szkoda, że premiera już za nieco ponad tydzień, bo przydałoby się trochę poprawek i ulepszeń. Ciekaw jednak jestem, jak wyglądają inne misje. Mam nadzieję, że będzie w nich większa wolność. Chociaż to.
fajne filmiki :D widać , że gra prezentuje się dobrze :)
@CzesiuGM
fajny filmik;) jakoś mnie zachęcił do kupna:)
co prawda do klocuch12 jeszcze trochę brakuje ale i tak spoko;)
Grałem w demo i gra jest po prostu boska, grafika śliczna, rozgrywa wciągająca czułem wielki niedosyt jak demo się skończyło. Do premiery jeszcze trochę ale napewno będę ją miał :D
strasznie mi brakuje możliwości zmiany ręki, w zasadzie najbardziej, tylko ja tak mam?
Skoro jesteś w mniejszości leworęcznych...
Grałem w demo i szczerze jestem zawiedziony, graficznie wygląda fatalnie , każdy zachwalał jaka to ona nie będzie, miejmy nadzieję ,że grywalność bedzie lepsza
Dobrze że gra nie jest na procesorze Quadzie,bo tak to był by problem z dziwiękiem.
Derivers -> Co to ma znaczyć "że gra nie jest na procesorze Quadzie" ? Nie za bardzo rozumiem twoją wypowiedź.
Już jutro premiera !
ramm88 grałeś w demo i doszedłeś do wniosku, że grafa słaba a zarazem masz nadzieję, że grywalność będzie lepsza. No to grałeś w to demo czy nie? Czy też tylko się rozglądałeś? Jedynka też graficznie nie powalała, za to gameplay'owo SE >>> SGW.
Grałem grałem , no wiesz mamy 2012 rok spodziewałem się jakiejś lepszej oprawy graficznej na dzisiejsze technologie to fatalnie wyszło, mam nadzieje, że SGW 2 bedzie o niebo lepsza
SGW 2 Będzie miało oczywiście o niebo lepszą grafikę. Jednak grafika nie jest aż tak zła, ani najważniejsza. Dużym plusem jest "x- ray", oraz sam gameplay.
Dla mnie samo to że gra dzieje się w czasach 2 wojny światowej zachęca bardziej niż sniper ghost warrior, a grafika to jest najmniej ważny element gry jak dla mnie.
W sumie macie racje przekonałem się:) tym bardziej , ze na poziomie najtrudniejszym sprawa dużo przyjemności , juz z 30 razy grałem w te demko:) jak myślicie będzie miała wzięcie gra?
gra jest zbyt prosta nawet na najtrudniejszym poziomie trudności
Polecam podejść bliżej i starać się nie campić w odległości +70m. Gra staje się jeszcze łatwiejsza, gdy giniesz od jednej kulki lub kilku z bliska..
Myślicie ile będzie misji? Da rade pograć. Z 5 godzin?
Na koniec demka jest informacja o 11 misjach w single player, długości nie znanej, ale jeśli się będzie grało na spokojnie, z zaplanowaniem każdej akcji to gra powinna starczyć na długo. Mam nadzieje :D
przecież pisało w demie ze 11 misji będzie plus ta z Hitlerem w pre orderze. Czyli 12.
sorka tego nie czytałem, a można zamówić pre orderową wersję w empiku???
Zapewne można złożyć pre-ordera w empiku.
Gra mi się bardzo podoba, w końcu druga odsłona mojego kochanego SE, nawiązanie do II WŚ, inteligencja wrogów jest dobra, wrodzy snajperzy są dobrze ukryci, grafa może nie najlepsza, ale kij z nią jak gra wciąga.
Grałem w demo kilkanaście razy i nie mogę się doczekać premiery, kupuję na pewno.
Mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony czuć klimat starego SE, świetne kill camy, x-ray to mistrzostwo, ale z drugiej strony... no właśnie. Próbowałem przejść demo z 15 razy tak żeby nie zabijać wszystkich i nie da się. No po prostu nie ma takiej opcji żeby odfajkować questy po cichu. Przeciwnicy mają uber wzrok i słuch. Strzelam do snajpera z ponad 300m, zza jakiegoś winkla na piętrze, a jego kumple po tym strzale już mnie słyszą i widzą i zaczynają strzelać (i trafiać!!!). No jakiś kosmos. W starym SE było wiele ścieżek przejścia misji, tutaj jest tylko jedna i zawsze prowadzi do tego żeby wszystkich pozabijać w otwartej walce. Mam nadzieję, że to faktycznie demo z wersji beta, a nie pełnej, bo bym się mocno zawiódł.
Święty masz rację wszystko słyszą to jest najgorsze , potem musisz strzelać do nich jak najęty a nie wszystkich poklei każdego z osobna
I tutaj macie kolejny GAMEPLAY dla tych którzy chcą zobaczyć jak gra wyglada w całej okazałości
Gra wygląda świetnie, zagrałem w demko i bardzo mi się podoba. Teraz myślę czy by nie kupić.
ja przekonałem się do gry po 10 razie gdy zagrałem w demo, i jeszcze te filmiki które wrzuciłem czyż nie są świetne??
Ta gra jest świetna , przyznam szczerze że w SE nie grałem , ale SEV2 mnie bardzo wciągnęło . Demo przeszedłem ze 20 razy i musze powiedzieć że gra mi się podoba . Rzeczywiście denerwujący są przeciwnicy , którzy widzą i słyszą wszystko , ale przymykam na to oko i doskonale swoje strzały :))
Jest Multiplayer i Cooperative , niestety premiera 4 maja i gra nie działa na XP tak jak tu jest napisane.
The first review from Game Informer gives Sniper Elite V2 an 8.25/10!!
BRAWO!
Szczerze to do kitu są te "recenzje" bo nie poruszają większości ważnych zagadnień.
@matt2yy
na steam masz wymagania i XP jest nie obsługiwany:)
a gry-online znow ludzi w ciula robi:D
Panowie nie wiecie może kiedy jest dokładna premiera w Polsce ?
Lusak jest 9 Maja ale w empiku pewnie będzie wczesniej albo poźniej
Ok ok , dzięki wielkie :)
oj nie ma za co a grałeś w demo Lusak??
No i gra ukończona dość krótka na kadecie jej przejście zajęło mi raptem niecałe 4 godziny. Ogólnie rzecz biorąc gra dobra na odstresowanie nawet przyjemnie rozłupywało się czaszki i strzelało po jajach:P Zadania dość schematyczne idź z punktu a do b i na końcu zabij kogo trzeba i ucieknij albo przetrwaj i wyeliminuj wszystkie cele. Fabularnie też rewelacji nie ma, ale ujdzie. Natomiast widać pewne niedopracowanie niektórych elementów w grze jak choćby skradanie, czy ciche wyeliminowanie wroga przykładowo zanim zdążyłem kropnąć szwaba pistoletem z tłumikiem ten zdążył się zorientować i zaczął krzyczeć dostał kulkę i niby nic nadzwyczajnego ale drugi szwab, który był od niego odwrócony kilka metrów dalej na luzie dalej sobie szedł nic nie podejrzewając. Kolejny bubel to zdejmowanie celów z dużej odległości czesto zdarza się, że ustrzelę jednego wroga z odległości prawie kilometra a reszta wrogów momentalnie dostrzega mnie swoim sokolim wzrokiem i już jestem wykryty. Optymalizacja jest powiedziałbym świetna na moim 4 letnim złomie śmiga bezproblemowo na średniej konfiguracji. Graficznie tez jest dobrze choć w związku z tym że nie mam okazji sprawdzić jak wygląda na max detalach to nie będę się zagłębiał w szczegóły. Podsumowując gra fajna ale troszeczkę niedopracowana dlatego ode mnie dostaje 7.5/10 .
@Gordon91 - dzięki. Teraz już wiem żeby nie kupować od razu. Zaczekam aż stanieje. Jeśli gra jest identiko jak demo, to znaczy że skopali sprawę i zrobili krok w tył w stosunku do jedynki.
Gierka wygląda na fajną, tylko szkoda, że nie działa na XP. :(
Tak jak kolega powiedział zrobili krok w tył.. Przeszedłem grę na najtrudniejszym poziomie i stwierdzam ze gra była łatwiutka :) przy jedynce to ona się chowa .. Po pewnym czasie zauważyłem ze wrogowie czasem się nie doczytują jak spoglądasz przez lornetkę : ) Jest ona bardzo króciutka ,a misja z zabiciem Hitlera to jakaś parodia . Co do grafiki to jest średnia , jak na dzisiejsze standardy . Grze można zarzucić liniowość na maxa idź z punktu A do B . A najbardziej denerwowało mnie to że skryłem się w oknie zabiłem przeciwników z 898 metrów a reszta przeciwników już wiedziała moją pozycje i strzelają .. Gre oceniam na 4.5/10
-ramm88- tak grałem , i przymierzałem się do zaopatrzenia w tą grę , ale po tym co przeczytałem powyżej to chyba poczekam aż stanieje :)
No ja z przykrością stwierdzam, że gra nie jest warta swojej ceny według mnie to można za nią dać 30 zł no może ewentualnie 50 ale to już z lekkim bólem.
Szczerze oglądałem cały let's play na YT i stwierdzam , ze gra ma wiele bugów a najgorszy to taki gdy się strzela nawet z 200 metrów wszystkie jednostki wiedzą gdzie jesteśmy snajperzy wiedzą gdzie jesteśmy , dosłownie masakra , chyba poczekam aż gra stanieje do 30 zeta a kase wolę zatrzymać i kupić Diablo III
Hitler dostaje strzał w jajca :D : http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kmSseuDOwRY#t=1389s
Gra ma dwa plusy.Pierwszym jest grafika,która ma bardzo dobrze wyostrzone krawędzie.Na moim 3 letnim kompie wszystko ustawiłem na ultra i śmiga elegancko.Drugim plusem jest śledzenie w zwolnionym tempie wystrzelonej kuli która trafia w przeciwników.No i na tym kończą się zalety gry.Niestety bez rewelacji - straszna liniowość,łatwe zadania i mało wciągająca.Moja ocena to 72 na 100.
co jest ?? Jestem chyba w drugiej misji gdzie trzeba zatrzymać konwój podkładając ładunki wybuchowe i odwalić jakiegoś gościa. Wchodzę do budynku z którego będę strzelał i wchodze na kolejne piętra aby wejść na najwyższy punkt budynku ( tam gdzie mi każą ) I gdy jestem na przedostatnim piętrze, wychodzi sie z pomieszczenia na "zewnątrz" budynku gdzie trzeba przejść dalej po połamanych deskach (obejść taką małą ściankę ) I ZA CHOLERE nie moge tego przejść i za każdym razem spadam piętro niżej. Pomoże mi ktoś ?????
Rychu111,
Musisz wspiąć się na szafę.
==>The_Iceman<== Dziękuję za pomoc. Cholera sam bym na to nie wpadł :)
Gra jest świetna, przeciwnicy zachowują się prawie jak prawdziwi ludzie, obrażenia zadawane przez szwabów zadają olbrzymie obrażenia (Dosłownie pada się po 2-3 kulach), bohater reaguje na zadane mu obrażenia (kuleje, itp), a teraz wróćmy do rzeczywistości ;/ - Grając w Sniper Elite V2 dochodzę do wniosku że żołnierze Wehrmacht'u musieli przechodzić bardzo, ale to bardzo rygorystyczne testy okulistyczne, dosłownie! Przecież zwykły plebs nie zobaczył by malutkiego żołnierza leżącego na szczycie budynku oddalonego o cały kilometr... Ale jak to się mówi coś za coś, okulistów mieli dobrych ale laryngolodzy spieprzyli sprawę totalnie - Przykładowy pan Heinrich nie słyszy jak jego kolega Miller woła o pomoc w niebagatelnej odległości 3 może 4 metrów, smutne ale prawdziwe(Może się nie lubili). Pan Adolf chyba wykorzystał wszystkie fundusze na okulistów i na tytanowe kości dla swych podwładnych, nie żartuje - Widziałem na własne oczy, serio... Przecież jaka normalna kość piszczelowa wytrzymała by strzał ze Springfielda, przykładowo Pan Hans którego niefortunnie postrzeliłem (ahh, te wino które jest rozrzucone po całym Berlinie) w ów kość piszczelową hasał jak by dopiero wyszedł z obozu dla Hitlerjugend (Wbrew obietnicą twórców). Teraz trochę bardziej na poważnie, gra jest liniowa i krótka. Dzięki sprawnym okulistom jest tylko jeden sposób by przejść większość misji, ów schemat powtarza się za każdym razem - Strzał, momentalne wykrycie, pare strzałów zanim żołnierze nie dobiegną do twojej pozycji no i jakże "genialna" i prosta sieczka której każdy fan gier skradankowych tak bardzo pożąda. I znowu mniej poważnie, amerykanie najwyraźniej już w 1945 mieli bardziej zaawansowaną technologie niż reszta świata - rakiety V1/2 się przy tym chowają, a mowa jest o niczym innym jak lunetach spowalniających czas (Realizm woła o pomstę), no i jeszcze te kulo odporne mundury dzięki którym przez cała misje jest wstanie otrzymać setki pocisków (Do teraz się zastanawiam czy głowa jest taka twarda sama w sobie, czy to może zasługa jakiegoś żelu do włosów), wystarczy raz na jakiś czas paść na ziemie i odczekać aż bateryjki się naładują. Idąc dalej tym tropem, główny bohater najwidoczniej socjopatą. Nic go nie rusza (Prócz biegu), wybuchy, strzały, krzyki, flaki, krew, nawet czołg nie jest wstanie podnieść pulsu naszemu strzelcowi. Same plusy mają ci amerykanie, co nie? Odpowiem za was "Nie!" nasz strzelec radzi sobie doskonale z każdym typem broni wyborowej, ale zadania z obsługi pistoletów i PM'ów już nie odrobił, no cóż nie każdy jest orłem :) Moja ocena 5,5/10, jeśli twórcy pokażą że nie mają graczy w ostatnim odcinku przewodu pokarmowego to ocenę zwiększę (Mówię o patch'ach) Pozdrawiam Szramq...
Trafienia z kilometra? Na której mapie?
wielu narzeka, że gra jest liniowa i misję są takie same - od punktu A do B, ale na dobra sprawe, to jakie misję ma mieć snajper podczas wojny jak nie zabić cel i spadać do bazy? co do wszystko widzących niemców, to jak na razie nie miałem tak ekstremalnych sytuacji, że po oddaniu strzału od razu mnie wykryli. mimo tego mogli to ulepszyć, bo jest podobnie jak w przypadku snipera ze stajni intercity. gra się w miarę przyjemnie i myślę że mogą ten tytuł kontynuować, pod warunkiem, że będą się uczyć na błędach :)
Jak gra tylko będzie dostępna, to zacznę pisać poradnik.. :)
Możecie być pewni, że poradnik pojawi się najszybciej jak to tylko możliwe..
Jeśli pełna wersja jest jak demo, czyli prawie* liniowa, to z solucją nie będzie problemów.. ale znajdźki..? Cóż, w demie żadnych nie było (a może pominąłem?), ale jeśli były to cholernie nieźle zaszyte :D
*myslę, że zostanie opisanych więcej niż jedna droga przejścia misji / danego etapu w grze, co uczyni poradnik bardziej atrakcyjnym niż zwykłą solucję :)
Mówiąc liniowość nie mam na myśli zabijania wyznaczonych celów, problemem jest wielkość mapy (Za każdym razem musimy wybić większość jak nie wszystkich szwabów). Nie ma żadnej możliwości na flankowanie przeciwnika albo zwyczajne obejście go inną ulicą która nie jest tak strzeżona, bo w końcu snajper starał się unikać walki na bliskim dystansie czyż nie? Ja miałem nadzieje na realistyczną grę w której dopóki jesteśmy ukryci w cieniu to mamy szanse na przeżycie, a jak nas wykryją to musimy spieprzać najszybciej jak się da, bo w końcu jeden snajper nie poradzi sobie z 12 żołnierzami. Pozdrawiam...
Jeśli ktoś nie wierzy we wszystko widzących przeciwników. Pierwsza misja z Rosjanami, ta gdzie trzeba wysadzić most. Gdy zaczynacie od razu na budynku na przeciwko jest jeden snajper i drugi na tym dużym po drugiej stronie rzeki. Zszedłem do tego betonowego korytarza i zdjąłem dwóch gości, jednego przy ciężarówce, tak że nie było żadnego wroga w moim pobliżu. Wróciłem się tam gdzie zaczynałem misję i stamtąd zdjąłem jednego ze snajperów (bez znaczenia którego). I co? Od razu goście którzy byli kilkaset metrów dalej dokładnie jak po sznurku pobiegli do mnie, chociaż raczej na pewno nie mogli usłyszeć strzału a tym bardziej wiedzieć skąd strzelam! Od razu po tym zaczęła się jatka.
W ogóle w tym jest problem że zawsze robi się rzeźnia, bo po prostu misje jakie wykonujemy nie mają żadnego logicznego sensu!
Atak na opancerzony konwój? Normalnie wysłałoby się oddział komandosów, a tutaj walczymy sami.
Wejście OD FRONTU do twierdzy z działkami przeciwlotniczymi? Coś takiego chyba tylko przy wsparciu czołgów i artylerii.
Misja w której trzeba odzyskać zrzut zaopatrzenia (którym okazuje się po prostu kolejny karabin? WTF?!) ze szczytu wieży kościoła, obsadzonego ze wszystkich stron żołnierzami i czołgami. Żartujecie sobie czy co? Kto normalny ryzykowałby życiem dla czegoś tak bezwartościowego?
Zagrałem wczoraj w demo, i powiem wam tak:
Jakby mi się nie cięło to biegłbym po pełną wersję, klimat, klimat miodzio, miasto oświetlone światłem słońca, super, robi wrażenie, świetne animacje Niemców...
Ogółem z dema wnioskuje że gra będzie GIT
no pograłem sobie dzisiaj trochę i faktycznie trochę lipa ze wzrokiem wroga. do tego zaczęły mi tekstury szwankować jak np musiałem zaczynać od nowa misję. Świety masz racje... mapki sa za małe, a raczej słabo wykorzystywane. Jak już się daje małe mapy, to powinni dać graczom więcej swobody i wyboru poruszania się. Jest dużo budynków i nie można do nich wchodzić i jak to na snajpera przystało ulokować się w jakimś oknie. Mogli do tego dodać możliwość chowania się w cieniu i krzakach tak, żeby wrogowie cie nie widzieli (chyba że widzą że biegniesz w krzaki :D). Gra ma potencjał, ale niestety jest za bardzo oskryptowana. Mogli dać wrogom więcej swobody w poruszaniu się i przemieszczaniu sie wrogich snajperów. No i jak wrogowie usłyszą strzał to dobrze by było aby zamiast od razu do nas strzelać, mogli najpierw w panice sie rozglądać i chować po kątach. Jakby nas jakiś wróg zobaczył to jak to w takim przypadku bywa - krzyczy gdzie jest snajer, a my możemy sie wtedy przenieść w inne miejsce.
Pomocy jak przejść zadanie z Rakietą V2 :D ? jest napisane czekać aż zatankuje rakieta to czekałem i zaczeło się odliczanie 10... mam strzelać w rakietę ale z czego i w co konkretnie gdyż jak wale ze snajpy nic się nie dzieje z karabinu to samo... Co mam zrobić wyrzutni nie posiadam zakosili mi :(
Radziio--> Gdy zacznie się odliczanie musisz przycelować snajperką w korek gdzie podłączony był wąż od paliwa. Czyli jakbyś celował w baki pojazdów
Polecam grę, sam właśnie gram i jest wspaniała.
Nazwa serwera: sev2.pl [DM] - GamingDeluxe
Adres: 109.70.149.10:27022
Jak dołączyć do gry? Klawisz ~, a następnie komenda: connect 109.70.149.10:27022,
ewentualnie można wyszukać po nazwie na liście serwerów. Zapraszam.
@Święty
Potwierdzam, gra jest zrobiona jak tandetny film prosto z Hollywood. Przykładem może być trzecia misja gdzie musimy podkładać ładunki wybuchowe i na koniec wykończyć trzech profesorków - wchodzimy do bunkru (czy jak to nazwać) i w pojedynkę jak gdyby nigdy nic i wybijamy szwaba za szwabem, którzy o dziwo nas nie widzą w odległości 10metrów. Oczywiście do czasu aż nie postanowimy wystrzelić z karabinu, najzabawniejsze jest to że gdy natkniemy się na jakoś grupkę żołnierzy i ich zabijemy nawet przy użyciu PM'u to kolejna grupa oddalona o nie całe 100m nic nie słyszy nie widzi... Ahh, no i te wspaniałe okrzyki "Snajper", jak nic każdy wartownik widząc ciało w BUNKRZE wykrzykiwał by "Uwaga, snajper". Gra ma olbrzymi potencjał i to wszystko można z patch'ować, ale to już zależy od twórców... Również dobrą opcją by było gdyby wartownicy którzy nas wykryli starali by się podnieść alarm w całej bazie/obszarze (Za pomocą radiostacji, oczywiście), a nie tylko na jednej ulicy.
hahaha se nie pogram bo mam xp jaki trolol
ludzie pamiętajcie coraz więcej gier wymaga minimum visty albo 7 bo xp nie spełnia już norm powiedzmy sobie xp to już średniowieczny system niedługo 8 a wy na xp siedzicie ja wiem jest cudownym windowsem ale jesli chcecie grac w nowsze gry to cos za cos
@@ zaga18
Cieszy mnie to niezmiernie że coraz więcej gier nie wspiera takiego dinozaura jakim jest system operacyjny Windows xp (ma już około 10 lat ..) . Ludzie ile można ? Rozumiem XP to wspaniały system, ale do czasu godnego następcy, czyli mówiąc prosto "siódemki" .
Pisać mi się nie chce ile plusów jest dla siódemki w porównaniu do xp . (wystarczy poszukać sobie w sieci byle jakich testów)
Co do samej gry całkiem całkiem, już troszkę pograłem i jak na razie jest dobrze z plusem, spodziewałem się nieco słabszej produkcji a tu miłe zaskoczenie ;)
Widać, że twórcy dużo chcieli, ale niewiele w sumie zrobili.
Realizm strzelania jest słaby - pominę już litościwie to całe 'spowolnienie czasu', które występuje nawet na najwyższym poziomie trudności. Konstrukcję misji też pominę - w końcu dzięki takiej, a nie innej, możemy sobie więcej postrzelać. Ale reszty przepuścić nie mogę.
- strzelamy, jak mi się zdaje, z przenośnej katapulty, bo na dystansie 100m pocisk opada o ok. 20cm poniżej linii celowania - toż to jakaś parodia. Przy tym kalibrze i prędkości wylotowej, według wszystkich znanych mi tablic balistycznych powinien trafić IDEALNIE w cel. Dopiero przy 200m trochę opada - ALE NIE O 20CM!
- wiatr - to samo. W Berlinie AD.1945 cały czas wieją sztormowe huragany, bo czasem na odległości 100m potrafi wypchnąć nabój poza sylwetkę wroga, podczas gdy w rzeczywistości z takiej odległości nie miałby prawie w ogóle wpływu. Ponadto, ten powietrzny skubaniec jest bardzo złośliwy, bo potrafi wiać w poprzek długiej, zabudowanej ulicy - i tam też znosi nam pocisk na bok.
- wyżej wspomniane zasady nie dotyczą, niestety, naszych przeciwników. Ich broni nie imają się prawa fizyki, ładują z karabinów, pistoletów maszynowych i zwykłych pistoletów na dalekie dystanse bez najmniejszych problemów. Ich pociski lecą prosto jak w mordę strzelił, do tego są bardzo celne. Tak dla kontrastu dla PM gracza, który powyżej 50m w nic nie trafia.
- wrodzy snajperzy. Są naprawdę bardzo uprzejmi. Mianowicie, nawet jeśli słońce jest za ich plecami albo jeśli w ogóle go nie ma (noc), to i tak mocno, wyraźnie błysną lunetką, żebyś wiedział, że w Ciebie celują i mógł zareagować. Widać, gra reklamuje słynną niemiecką rycerskość.
- siła ognia broni jest ciekawie oddana. Jeden pocisk z karabinu snajperskiego w 95% przypadków wystarcza do eliminacji przeciwnika - OK, tak ma być. Jednak - ten sam przeciwnik bez problemu przyjmuje na klatę serię z PM i walczy dalej. No cóż, widać mają kamizelki kuloodporne, tylko twórcy zapomnieli o tym poinformować.
- z amunicją do broni zapasowej jest chyba coś nie tak. Nie czepiam się, że można nosić tylko jeden zapasowy magazynek. Ale dlaczego przy przeciwnikach znajdujemy tyle nabojów, co kot napłakał? Zebranie dwóch 71-nabojowych magazynków do Pepeszy wymaga wykoszenia całej mapy i skrupulatnego czyszczenia kieszeni wszystkim wrogom. Doprawdy, zaopatrzenie na poziomie chińskiej armii.
Podsumowując - symulator snajpera z tej gry żaden. Nie dość, że strzelamy na śmieszne dystanse i w sumie wystarczyłoby posłać garstkę dzielnych chłopaków ze zwykłymi karabinami, to jeszcze fizyka strzelania dostała kręćka. Kij z fabułą i misjami, jako fan broni i historyk-amator miałem nadzieję na przyjemne prowadzenie ognia, a tutaj...
Moja ocena - 3/10. Żałuję zakupu.
O to to! Dobrze napisałeś. Fizyka strzelania jest do bani. Prawie nigdy nie strzela się dalej niż na 180m a trzeba celować jak na 1,5km. Żeby uzyskać jakąś namiastkę realizmu trzeba WYŁĄCZYĆ grawitację i wiatr.
No i to, że przeciwnicy są w stanie przyjąć kilkanaście strzałów na klatę z PMów, toż to jakaś masakra. Co najśmieszniejsze, obrażenia zadawane przez pistolet zależą od odległości z jakiej się strzela. Z 3-4m wystarczy trafić go gdziekolwiek żeby go od razu zlikwidować, ale jak stoimy dalej to czasem i 3 strzały na niego nie starczają.
Z tą amunicją do dodatkowej broni (automatycznej) było już w pierwszej części gdzie od zabitych zbierało się po 3/7 naboi, tak samo z obrażeniami od tej broni, więc Rebelion nie pomyślał trochę i nie poprawił tego szczegółu...
Na poziomie "Snajper" całą grę przeszedłem w dokładnie 5 godzin 47 minut.
Żekomy realizm gry sprowadza się do odwzorowania (bardzo niewielu) rodzajów karabinów i pistoletów.
Fabuła w mojej ocenie beznadziejna. Po dłuższej chwili zaczynają nawet nudzić cut-scenki jak to pocisk rozrywa wroga.
Gra najzupełniej przeciętna. A szkoda, bo zapowiadało się całkiem ciekawie.
Czekam na Ghost Warior'a 2.
Witam właśnie przeszedłem grę i musze powiedzieć że jest świetna trochę krotka ale to nic świetna fabula i klimat polecam każdemu nawet kto nie lubi histori ;)
Jak na rambo to kilka godzin, ale znacznie lepiej się gra chociaż próbując się skradać i załatwiać wszystko po cichu, co trwa dłużej.
Co tu dużo pisać, przeciętna gra w którą można pograć od czasu do czasu w nudne wieczory. Cudów niema ale kiszki również nie, troszkę na balistyce się zawiodłem, strzał na ~200 M trzeba wykonywać jakbym co najmniej walił na dystans 1KM podczas zamieci na pustyni. (Troszkę przesadzili z ogólną balistyką) .
ode mnie twarde 6/10 ale nic więcej :) Od biedy mogę polecić :)
To nie to czego się spodziewałem... ogólnie gra jest nudna jak flaki z olejem. Niewiele mamy swobody działania, bardzo zamknięte lokacje. Wiem, że to gra z zasady snajperska, ale za mało mamy elementów skradania, ciekawej eliminacji. Ogólnie czasami ma się jakiś pomysł na przejście, ale są ściany, mury, druty i lipa, powiedziałbym, że jest gorzej niż w pierwotnej wersji. Ta gra ma potencjał, ale jakby twórcy byli przepracowani i nie mieli pomysłu. Z nazwy wynika, że gra jest snajperska, ale jakoś to jest na siłę zrobione, chyba lepiej gdyby poszło się w stronę Hitmana, przebieranki, wypadki, kilka możliwości przejścia, takie wypracowanie pozycji do strzału. Powiem szczerze, że gra zasługuje góra na na 5/10 i to dzięki znośnej grafice, reszta cienka...
Według mnie producenci tej gry postanowili wymusić na nas zainstalowanie nowszych systemów, żeby nawet zagrać w demo - TOTALNY BRAK POMYŚLUNKU.
Wy tak narzekacie na tą grę a sami byście lepszej nie zrobili to tylko gra a nie symulator
Jak ci się będzie psuł samochód i będziesz na niego narzekał, to ktoś ci powie "zrób lepszy samochód". Sorry, ale to najcieńszy argument ever.
Co z tego że to tylko gra? To znaczy że mamy przyjąć każdy crap i się z niego cieszyć? Litości ludzie, płacicie za to! Ta gra ma tyle podstawowych błędów, które wymieniono tutaj już nie raz. Nikomu z twórców naprawdę chyba nie chciało się pomyśleć ją robiąc. Leży i kwiczy tutaj AI, fabuła, fizyka, konstrukcja poziomów. Właściwie wszystko co najważniejsze. Nic dziwnego że się ludzie wkurwiają skoro wybulili kasę i dostają takie kuźwa coś.
Witam mam małe pytanie ponieważ kupiłbym tą grę, ale mam problem bo demo instalowałem już 3 razy i za każdym razem po chwili grania gra mi się minimalizuje do pulpitu, lecz nie da się jej zmaksymalizować, bo menadżerze zadań wyświetla się brak odpowiedzi. Proszę o pomoc, bo boję się, że na pełnej wersji będzie tak samo.
Mój sprzęt:
Windows 7 - 32-bit
4GB RAM
Procesor Intel Core 2 Quad 3,00 GHz (Q9650)
Grafika: Nvidia GTS 250 + Dark Knight 1GB (wydane przez Asusa)
@Reverse92 nie zgodze sie z toba. Gra ma calkiem dobra balistyke. Pamietaj ze to bronie z okresu drugiej wojny swiatowej gdzie predkosc wylotowa z lufy oraz samo powiekszenie lunety jest male wiec pociski znosilo jak liscie na wietrze nawet na dystansie 200-300m. Gorzej z tym ze przeciwnicy cie widza jak tylko piete wychylisz. Wydaje mi sie ze chcieli zrobic troche trudniejsza gre a nie taka ze walimy z daleka nikt nas nie widzi i nawet nie ma szans zeby zginac ale niestety przesadzili... Prawda jest taka ze snajper mial ogromna przewage w miescie i po jednym strzale zolnierze nie robili nic tylko sie chowali i siedzieli pare godzin a dopiero pozniej szukali cwaniaka... Mogli by tak zrobic ale wtedy bylo by mase haterow ktorzy by mowili ale banal zero trudnosci ani razu nie zginalem. Wolalbym tak sie pobawic bo bym czul ze jestem z elity sniperow a tak to coz. Fajna strzelanka bo w sumie do tego sie zchodzi kazda misja. Moze wytniesz 3 czy 4 po cichu ale pozniej pozostaje sieczka tyle ze nie tomsonem a snajperka i stad tytul sniper elite... Jedynka 100 razy lepsza ale i tak sie niezle bawilem.
wisien91 - wystarczyłoby jakby szukali ci w granicach 200 metrów a ci dalej chowali się i próbowali wezwać posiłki...
jestem w szoku że takie gówna teraz wypuszczają , a wymagania jak zawsze zapierdalają do przodu!!
omg, gra wkuzwiajaco-denerwujaca ;/ bugow to ma wiecej niz ja wlosow na glowie, a dopiero jestem na "samouczku" (nie dorobionym wogole) i zlapalem buga co uniemozliwia mi kontynuacjie gry... Nic tylko pogratulowac tworca "super dziela"... Teraz na patcha czekac. Jak mnie takie cos denerwuje!!! ;/
Sie czepiacie, owszem single jest może nie dopracowany i nie ciekawy, ale to co się dzieje w multi jest niesamowite, zmiana miejsca obserwacji, tropienie wroga, 1 strzał na powiedzmy 2 minuty, a nie gry z serii call of duty gdzie biegniemy na pałę jak rambo zabijając po kolei co popadnie...
gra dobra nie bardzo dobra trochę tępi przeciwnicy ,grafika przeciętna słaba optymalizacja jak na taki poziom graficzny taki darkness 2 na max a to ledwo na średnich
hedszoty dają przyjemność ale samo bieganie i napierdalanie z pepeszy już nie ,za całokształt 7/10.
Menel 407 to zagraj sobie w B3, wynajmij serwer, określ mapę i zagraj snajperkami w 4 osoby blokując innym wejście na serwa. Będziesz miał 1 strzał na 2 minuty. Z najlepszą balistyką, taktyką i grafiką.
Grafika dla mnie nie jest ważna. Może i bym się skusił na B3, ale wole czasy 2 wojny światowej, nie mowie że gra jest najlepsza w porównaniu do innych bo pewnie nie jest, ale jak dla mnie to multi mi pasuje świetnie.
wisien91 [ gry online level: 2 - Legionista ]
@Reverse92 nie zgodze sie z toba. Gra ma calkiem dobra balistyke. Pamietaj ze to bronie z okresu drugiej wojny swiatowej gdzie predkosc wylotowa z lufy oraz samo powiekszenie lunety jest male wiec pociski znosilo jak liscie na wietrze nawet na dystansie 200-300m.
Człowieku skąd takie bzdury wytrzasnąłeś?? Znajdź sobie w googlu jakie były prędkości wylotowe ówczesnych broni (np. niemieckiego kar98k czy amerykańskiego M1) i policz czy przy tej masie pocisku mogło je zwiewać jak liście na wietrze.
Jak dla mnie najlepszą balistykę pocisków miała ARMA 2, tam trafić w cokolwiek przy dużym wietrze, z odległości 0,5 km... satysfakcja gwarantowana! A, i pierwszy Sniper Elite też miał niezgorszą fizykę pocisków.
Gra jest pelna sprzecznosci choc w calosci daje rade, irytujace jest jak w przypadku naszego snipera ze jeden strzal i wszyscy leca do ciebie mimo tego ze strzelasz z ukrycia lezac, innym razem zdejmujesz goscia a kolega lazacy obok zdaje sie byc slepy i gluchy.
Mam zadanie ominac patrole a jedyna mozliwosc jaka znalazlem to ominac 1 czy 2 a potem i tak trzeba ich wybic bo nie ma jak ich obejsc bo nie znalazlem zadnego przejscia "na tylach", moze za malo szukalem?.
W jednym miejscu wrog dobrze kombinuje, prubuja Cie osaczyc, zajsc od tylu a innym biegaja jak debile z lewa na prawa czekajac na kulke.
Tandem sniperaka i pistolet z tlumikiem sie sprawdzaja, karabinu praktycznie nie uzywam, czasem na grupke z bliska sie przydaje ale w wiekszosci przypadkow mozna sie zabunkrowac gdzies i wybic wszystkich ze snajperki a skradajac sie z pistoletu bez robienia halasu.
Co wy macie do optymalizacji?, gra smiga na stalym 60fps w 1080p na ultra ustawianiach z niskim AA a taki GTX460 nawet sie nie poci, sprawdze czy poleci za wysokim AA.
Co wam w grafice nie pasuj?, jest calkiem ladna bez zbednych bajerow, troche za malo interaktywne otoczenie i ograniczone ale wyglada spoko.
Bledow specjalnie nie widzialem ale gralem w "demo" z 1 patchem wiec moze tu jest problem, przeszedlem kilka misji na najtrudniejszym poziomie i jest git, moja subiektywna ocena 8.4, gra niczym nie zachwyca ani dupy nie urywa jednak gra sie przyjemnie.
Na SGW2 jeszcze troche poczekamy i spodziewam sie ze gra bedzie niezla bo w pierwsza czesc fajnie sie gralo mimo wszystkich wad jakie mial.
Moj radeon 6670 (1gb GDDR5) nawet sie nie wysila, wiec nie wiem co wy chcecie od optymalizacji...
Jest ta gra dostępna w sklepach? obdzwoniłem wszystkie sklepy w zg i nie ma, mówią że za kilka dni, najszybciej za 4... co jest grane, przecież dziś premiera pierdo**** zielona góra
@Sciopath777
Może jakiś zastój u polskiego wydawcy? U mnie było w dniu światowej premiery (1 maj), szczęście w nieszczęściu że mieszkam poza granicami Polski. Dodam jeszcze że gry ci nie polecam, tzn. nie za tą cenę która jest żądana, jak już kup sam klucz przez internet o 50% tańszy. Pozdrawiam :)
Mam pytanko dlaczego Sniper elite V2 na komputery na klasyfikację wiekową PEGI 16+ a na konsole PEGI 18+ wie ktoś?
Gra rozczarowuje przy 3-4 misji, zaczyna sie zwykla sieczka, co prawda na dystans i milo jest postrzelac ze snajperki ale generalnie odechcialo mi sie kupowac ta produkcje.
Jak stanieje to pewnie kupie bo jednak fajniejsza niz kony CoD'a, szczegolnie jak wyjda jakies sensowne poprawki. Rozumiem juz ocene redakcji, szkoda mialem nadzieje na dobra gre snajperska, a ona jest przecietna.
Witam : Panowie jak aktywować DLC bo nie widzę gdzie ten dodatkowy kod wpisać ;-(.
Ogólnie gra daje rade jak na te czasy i śmiga na Ultra w Full-Hd bez mulenia. Śmieszne że przy starcie frizowała na logu producenta i trzeba było ustawić na zgodność z Xp z którym nie współpracuje i dopiero odpaliła ;-)
Powiem szczerze, że jest to jedna z lepszych gier w jakie grałem. Prawdziwa gratka dla fanów strzelectwa wyborowego.
@xxx821
Kod wpisujesz na Steam'ie. w zakładce "Biblioteka" lewy dolny róg >>> Dodaj Grę (Czy coś podobnego)
pogralem chwile niesty multik na wersji od SKIDROWA niepyka, narazie probowalem zabic wujka adolfa ale 2 razy mi zwjał a 3 raz mi sie niechciało go bić ale jutro sproboje gralem tez przetrwanie na tej mapie z ulicami dotarlem do 4 fali ^^
Szramq THX Normalnie muszę przestać pić bo ślepnę na starość wszystko tam ciskałem tylko nie to ;-) Już myślałem ze Empik ściemę wali z tym DLC ale udało się to aktywować dzięki tobie ;-)
Kurcze wiedza jak mnie sklonic do zakupu gry, cena 90zl wydala mi sie mala i wyszedlem ze sklepu z pudelkiem:)
Bardzo fajna gra, momentami zanudza, ale jest w porządku - polecam.:)
Plusy:
-Strzelanie ze snajperki daje bardzo dużo satysfakcji
-Widowiskowe trafienia
-Klimat
Minusy:
-Fabuła
-Skradanie
-Liniowość
-Długość zabawy...
Ocena: 7.5/10
Ta gra jest do bólu liniowa. Była by o jeden punkt lepsza gdyby zrobili jakieś misje specjalne, że np. mamy do zabicia jednego kolesia, ale w maksymalnie trudnych warunkach, albo pojedynek jeden snajper vs jeden snajper z tym że oboje giną od jednego strzału. Czegoś takiego właśnie brakuje w tej grze. Wszystkie misje są takie same.
Witam.Mam pytanko.Pójdzie mi ta gra na lapku z Intel Core 2 Duo 2.80 gHz, 4GB RAM , ATI Radeon 4650HD 1GB?
Super gierka uwielbiam w nią grać na kacu! Czego nie mogę powiedzieć o BF3 na kacu mnie jadą jak kur**.
Nie wiem bo jestem w pierwszej misji dopiero. Ale wydaje mi się że trochę potrwa.
dobra gierka szkoda ze fabuly nie ma.
bartex352 ---> z 6h zależy, czy się skradasz, czy biegasz i strzelasz.
edit:
ach...już mnie Dead Men wyprzedził z odpowiedzią, no cóż:D