Jezu, pograłem w demo i... co to w ogóle ma być??? Nie no, ale dla mnie Bugsidian pokazał, że schodzi na psy. Technologicznie gra jest jeszcze gorsza od Alpha Protocol - beznadziejna grafa, sterowanie, teksty rozmów zajmują nie raz połowę ekranu. Ech, tak się napaliłem a tu taka lipa :((((
Edit:
Zapomniałem jeszcze dodać, że okno ekwipunku beznadziejne a każdy element zbroi, jaki znajdziemy wygląda tak samo! Napiszę coś głupiego :P ale to niestety prawda - zdecydowanie już lepiej kupić Fable III na PC (tam chociaż sterowanie jest wygodne i walka niczego sobie). Padem zagram później, ale dla posiadaczy PS3 - chyba lepiej kupić Dungeon Hunter, który dodatkowo jest tańszy.
Tobi co ty równasz h&s do cRPG? To są dwa inne style rozgrywki.
Ściągam właśnie demko. Jak zagram to napiszę co myślę.
Powtorze to co napisal TobiALex --> Co to w ogole ma byc ?! Ja jestem malo wymagajacy ale TO ? To jest Dungeon Siege ? Dno dna O_O
Szejmi o czym Ty mówisz? Seria Dungeon Siege to zawsze było H&S a Bugsidian zrobił z tego nie wiadomo co. Nie jest to cRPG a już na pewno nie H&S - kuźwa, w H&S idziesz i napierdzielasz do wszystkiego, co się rusza. Tu musisz często robić... bloki!!! BLOKI!!! BLOKI!!! Albo dla odmiany musisz się turlać. Czy ludzie z Bugsidiana w ogóle grali w DS1 czy DS2? W ogóle grali w jakieś H&S?
Pamiętam jak pierwszy raz uruchomiłem DS1 - od kompa nie mogłem się oderwać. DS2 podobnie. W demie DS3, w tej chwili gdy piszę tego posta, mam grę zminimalizowaną i się zastanawiam czy w ogóle kończyć to demo (gry w demie nie można zapisać).
Pograłem pół godzinki i nie załapało. Grafika mocno średnia, schemat "idziemy ścieżką i siekamy wszystko po drodze" już dawno mi się przejadł. Żeby to jeszcze miało jakiś rozmach...echh.
Kamera ma bardzo ograniczone kąty (chyba po aby ukryć paskudne detale w głębi).
Bo ciezko im bylo zrobic DS3 w stylu DS1/2.. bo przeciez trzeba trendy pod konsole (sam mam ps3!). Ale juz mnie denerwuje to powoli, Deus Ex tez sie w ogole nie napalam, bo co to za granie w taka gre "z podswietlonymi drabinami" itp. Gdyby mozna bylo to chociaz wylaczyc.
realsolo ja też mam PS3 i X360, ale wszystko ma swoje granice. Mnie walka w D3 po prostu dobiła - coś, co jest domeną H&S zostało spartolone na maksa.
Odnośnie Deus Ex - podświetlanie możesz wyłączyć :)
Plus za demo, które niestety straszy! Zdecydowanie odradzam ten tytuł, po 15 minutach poleciało ze steama. Gra nie przyciąga ani na chwilę... Ustawiłem wszystko na maxa a i tak graficznie żadnych miłych dla oka tekstur ;(
TobiAlex - to mnie z tym podswietlaniem ucieszyles:)
I nie rozumiem - tak trudno zrobic w grach opcje "wylacz tutorial"? W omawianym tutaj demie poraz 32984723984723897449287 musze sie dowiedziec, ze W/S to ruch, left mouse to attack (wow!), ze czasami moge spotkac skrzynke, ktora bedzie zawierac item itd. No kurw*a, jezeli ktos juz gral w n-iles tkaich gier i ma znow dostac takie infa, to w dobie spamu i natloku informacyjnego mam ochote nigdy nei kupic i nie dotknac takiej gry. Skoro dalem na tryb HARDCORE, ktory opisuje, ze jest dla weteranow i w ogole, to mogli chociaz ten spam dla ulomnych ludzi (ew. graczy, ktorzy dopiero zaczynaja swoja przygode) wylaczyc!
Jak w innym wątku napisałem, gniot, gniot, gniot. Unikać, a jeżeli ktoś naprawdę chce w to grać, to niech podłączy pada, bo inaczej jest istna tragedia.
Chwali im się to, że wypuścili demo przed premierą, dzięki temu może ludzie nie wydadzą pieniędzy na tego potworka.
Lol demo na x360 jest już od dawna :P
Mi tam się podoba. Wymaksowałem z catalysta anizo i jakość tekstur i daje radę, chociaż to po prostu konwersja z xboxa - i na tej platformie i dużym tv będzie wyglądało fenomenalnie.
Po co w ogóle było konwertować to na PC? -dla garstki wiecznie niezadowolonych zjebów, którzy nie zdążyli jeszcze kupić konsoli i którzy zaraz polecą dowrankować grę na metacritic?
PC stał się wspaniałą platformą dla gier niezależnych, jakich coraz więcej pojawia się w dystrybucji cyfrowej i to jest super, ale robienie dużych tytułów z prostym sterowaniem na PC CTD to żal- chyba, że ktoś ma gotowy, pctowy silnik i świetną optymalizację.
Naczelnyk mam konsole, nawet dwie, ale co z tego? I nie garstka wiecznie niezadowolonych zjebów (btw. vice versa!), tylko ludzi, którzy grali w DS1/DS2 a to jest DS3 i tytuł do czegoś zobowiązuje. Niech zobaczą jak się robi sterowanie na przykładzie Sacred 2 - świetne na PC i świetne na konsoli. A swoją drogą jeżeli nie wiesz czym się kieruje H&S to na cholerę się wypowiadasz?
bone_man masz racje, na padzie gra się lepiej (wielki lol dla Bugsidiana!).
pomału, pomału, zaraz sam sprawdzę i się wypowiem, fajne jest że klikając na demo licznik moich gier na steam równo wskazał 500 :] zobaczymy czy będzie podobnie (co to ma być ?) jak przy demo DNF
-->TobiAlex
Równie dobrze można napisać, że Ds2 to słabizna w porównaniu z Ds1. Ale sentyment to chyba trochę mało, żeby oceniać grę przez pryzmat serii. Chyba, że zgodzisz się, że D2 jest słabsze niż D1, D3 będzie jeszcze słabsze. A Sacred to już w ogóle dno, nie wiem czemu się na to powołujesz..znawco H&S
Podczas gry nie napotkalem ani jednego bledu. Natomiast gra wypada nieciekawie, nie wiem czy chcialoby mi sie to przechodzic, moze w coopie.
Niestety niefortunnym pomysłem jest dawanie dema z początkującymi postaciami. Bez skilli do poklikania gra szybko się nudzi.
Naczelnyk dno nie dno, ale walka w Sacred 2 jest zajebista. Tak samo jak w każdym innym H&S, nawet tak dennym jak Legend Hand of God. To, co jest tutaj, to nieudolna próba wrzucenia czegoś z poważnych gier RPG (Wiedźmin 2, Demons Souls).
Naczelnyk haha, bez skili??? O czym Ty mówisz, grałeś w ogóle w demo? To są wszystkie skille jakie będą dostępne w tej grze!
Btw. Jeżeli uważasz, że Sacred to dno, to w ogóle nie powinno Cię być w wątku o H&S...
adi123321 nie wiem czy się znudzi czy nie, ludzi do dziś grają w Diablo 2. Ja (zresztą nie tylko ja) mam zastrzeżenia do walki i do sterowania (mówimy o klawiaturze i myszce, bo padem gra się nawet dobrze).
Poczekajmy zatem na opinię AleXa i George'a Michael'a to wtedy będziemy wiedzieć czy jednak to fajna gra ;) (żart). Pozdrawiam swojaka z Białegostoku.
Alex szkoda łącza...serio.
-->TobiAlex
Proszę, nie porównuj walki Demon Souls z W2...bo to obelga dla tego pierwszego (z całym szacunkiem dla W2).
Na Steamie jest to samo co tutaj :-) Czym bardziej PCtowa enklawa tym więcej lamentów. A ja mówię 'cry more'. Zastanawia mnie tylko czemu zdecydowano się na PCtowe demo konsolowej gry? I Pctową konwersję? Dla wszystkich byłoby lepiej jakby pominięto PC w DS3.
Potwierdzam dno dna.
Miało być czaso umilacz przed Diablo 3 a jest dupa :P
Naczelnyk DS to gra PCtowa. Ale ja widzę, że Ty naprawdę nie wiesz, co to H&S. I Ty się uważasz za konsolowego fanboy'a? Pograj sobie w Dungeon Hunter to zobaczysz, co to dobry H&S.
"Czym bardziej PCtowa enklawa tym więcej lamentów"
Bo DS był grą PCtową i każdy kto w niego grał porównuje DS3 do pierwowzoru, co więcej, ma do tego prawo. Jakby nazywało się toto np: "Cepem i młotem" nie ma sprawy, ale to się nazywa "Dungeon Siege"! OK, chce Obsydian wypuścić jakieś grywadło konsolowe jego sprawa, tylko po jakie licho podpina się pod legendarny tytuł?!
Dla wszystkich byłoby lepiej jakby pominięto PC w DS3.
Dokładnie, też wolę by pomijano PCty przy wydawaniu złych gier, one niech w całości idą na konsole i omijają tą platformę.
Sklepana gra, na max detalach wygląda dziwnie, dali filtr rozmywający żeby niby gra lepiej wyglądała a to zwykły port z konsoli, wogóle myszką ciężko w to grać przydałby się pad, kamera lata jak glupia, podczas walki wszystko tak kolorowe że nie widze przeciwników więc wale na ślepo, ani to rpg ani hnslash, i wogóle odrzuciło mnie od tej gry, jakiś taki brak dynamizmu i słaba przejrzystość w grafice i w walkach, nie podoba mi się ta gra, cóż dalej trzeba czekać na diablo 3 :)
Był grą PCtową, ale już nie jest łby zakute :-)PROSTE. Nie jesteście zbyt bystrzy.
--->TobiAlex
Nie uważam siebie za żadnego fanboja, gram na wszystkich platformach oprócz nintendo.
Jak widać zresztą w podpisie. Ciesz się, że TY wiesz co to h&s.
Pograłem i podoba mi się i raczej będzie to dobra gra jak nie bardzo dobra, widać że gra będzie miała fabułę i to raczej bardzo dobrą, bo to obsidian, już sam początek jest fabularyzowany, a nie tylko sieczką, na minus to oczywiście nazwy przedmiotów w PL, co to ma być ? Grafika nie mam zastrzeżeń w 2560x1600 wszystko wygląda ładnie i nie stwierdziłem wielkich liter ustawienia to wysokie bo tylko takie są no i cenie nieprzyzwoite czy jakoś tak :] jak oni to tłumaczyli. Szczerze to nigdy nie byłem fanem gier siekających H&S ale gra jeśli będzie iść w kierunku rpg to będzie dobrze. Po kupieniu Hunted Kuźnia Demona przez ok. 1 godziny byłem wkurzony że to taki shit, ale jak grę kończyłem po 17 godzinach to spokojnie dałbym jej 8/10 jak nie więcej, tutaj może być podobnie, Obsidian nigdy mnie jeszcze nie zawiódł, można mówić, że AP był zbugowany ale dla mnie to najbardziej niedoceniony rpg, New Vegas rewelacyjny, a Maska Zdrajcy to przy Kotor II najlepsze pozycje tej firmy. Generalnie nie wiem czego oczekiwaliście mi się podoba bo zapowiada się to pierwsze H&S które będzie miało fabułę, jednak jeśli ktoś liczył że to będzie Diablo III+ to chyba zapomniał że Diablo to ma być efekt napier..lania i wielkich BUM i KA_BUM. Sterowanie na klawiaturze + myszka to nieporozumienie, ale z padem będzie tak jak ma być. Tobi zogdzę się ze DS1/ DS2 były inne, ale czy lepsze to po demie tego nie stwierdzisz, ja grę kupiłem sobie właśnie na Steam i raczej nie zawiodę się bardziej niż przy Homefroncie
Widzę sporo negatywnych komentarzy odnośnie dema. Przyznam, że chcę kupić DS3. Chciałem jeszcze potestować demo i przeczytać recki przed zakupem.
Cóż, w demie dostępne są dwie postacie - nie wiem czy obie mają inny początek fabularny, czy całą ścieżkę, czy jest podobnie - ciężko mi to ocenić, bo na razie demko przeszedłem tylko wojownikiem.
Co się pierwsze rzuciło mi w oczy to problemy ze sterowaniem. Przez cały czas nie wiedziałem czy używać wsad-a czy może samej myszki. Ostatecznie stwierdziłem, że najlepsza jest kombinacja myszki plus klawiszy ad do sterowania obrotem kamery. Kamery, której kąt nachylenia trochę jest ograniczony.
Co do interfejsu ( jak i całej gry zresztą) widać, że gra jest przeniesiona z konsol i to tam była głównie projektowana - nie mówię, że to źle, bo można do całości się przyzwyczaić, ale szkoda, że Obsidian nie pokusił się na stworzenie ekwipunku ze slotami na broń/zbroję. Poza tym ta ostatnia u sprzedawcy powinna być odpowiednio oznaczona, żeby gracze wiedzieli, że ich postać nie może jej używać. Miałem sytuację kiedy np kupiłem hełm i nie wiedziałem, że wojownik go nie używa - co jest swoją drogą absurdem - co to za legionista bez hełmu ? Brakowało mi też trochę napojów leczniczych - w ferworze walki ciężko używało mi się umiejętności leczniczej, co wymagało zatrzymania postaci.
A właśnie walka - grałem na poziome normalnym i w pewnych momentach kiedy nie stosowałem odpowiedniej postawy walki - tzn nie skorzystałem z broni dwuręcznej na większą grupę przeciwników ci mnie zwyczajnie zaszlachtowali. Ktoś wyżej pomstuje nad blokami i turlaniu się. Wiem, w hnsach jest to nie do pomyślenia, ale uważam, że po dojściu do odpowiedniej wprawy gra zyska rumieńców właśnie dzięki tym unikom. Nie wiem jak to wygląda u tej Piromantki, ale z chęcią nią zagram. Ostatecznie jednak trudność walki jak najbardziej na plus.
Bugi - z czego słynie Obsidian zresztą - kilka przekłamań graficznych widziałem, ale poza tym gra jest dość dobrze zoptymalizowana. Fakt w tej walce brakuje jednak trochę dynamiki, ale kiedy używa się skillów i uników nie jest aż tak tragicznie. A, że zrobili z tego takiego trochę głębszego rpga? Myślę, że można to zaliczyć na plus. Dzięki temu seria podąża troszkę w innym kierunku niż pierwowzór, ale myślę, że poszła w dobrym kierunku. Również graficznie śmiem twierdzić, że gra wygląda ładnie, fakt filtr maskuje niedoskonałości graficzne, ale mi to specjalnie nie przeszkadza - przynajmniej działa w miarę płynnie.
Dlatego właśnie myślę, że gry nie należy skreślać. Poziomu Alpha Protocol na razie nie widzę, ale to będzie można ocenić dopiero po przejściu gry. Spodziewam się gry co najmniej w połowie tak dobrej jak AP, który mnie zachwycił.
a jak już ktoś jest tak zdesperowany, to przypominam, że przed premierą Diablo 3 będziemy mogli jeszcze zagrać w Grim Dawn oraz w Path of Exile. Więc nie ma takiej tragedii, jeśli chodzi o h&s :)
Co ciekawe demo DS3 na xboxa dostępne jest już od kilu dni...NIE W NASZYM REGIONIE.
MS znowu leje na polskich graczy strumieniem ciepłego moczu.
@TobiAlex: heh, wiedziałem, że jest jakaś seria, której nie chcesz by zmieniono.
Wychwalałeś zmiany w Dragon Age 2 (zapomniając, że gra była powtarzalna i od choelry zabugowana - i to gorzej niż Alpha Protocol czy KotOR 2) i narzekałeś na ortodoksyjnych fanów jedynki.
Teraz już wiesz jak się czuli fani DA:O po zmianach Bioware
DS3 na PC jest dobry, ale wymaga pewnych tweaków - na konsolach jest zajebisty.
Grałem w demo... Tyle kasy zaoszczędzonej! Ta gra tak ssie, że aż się krztusi tym, co połknie. Wstyd co zrobili z tą serią... Rzadko tak hejtuję, ale to przechodzi ludzkie pojęcie. Grafa to pomyłka, walka to... nie bo będzie ban. Wszędobylskie ubóstwo. W tej grze wszystko jest nieprzyjazne: sterowanie, okienka, kamera, podnoszenie przedmiotów, itp, itd. Tylko Startup jest ładny i klimatyczny. Obok DNF - największa klapa tego roku będzie. Wkurzyłem się strasznie, bo naprawdę chciałem kupić tę grę, kasa była odłożona. Jestem fanem serii i H&S wogóle, ale to jest jakiś ponury żart. Żart z świetnej serii i jej fanów. Ku**a, to już Frater miażdzył przy tej kupie. Uprzedzając zapytania i domysły: To jest tak do dwójki podobne jak paintball do szydełkowania.
Naczelnyk -> Teraz mozna sciagnac za darmo demo na x360(tylko trzeba utworzyc konto na USA, ale i tak warto je miec ze wzgledu na info o promocjach, ktore z tego co widzialem w wiekszosci obejmuja takze EU :) ). Sam sprawdzilem demko i jedynie co moge powiedziec o tej grze to, ze gra wciaz jest jedna wielka niewiadoma. Z jednej strony sa bardzo rozmyte tekstury(wersja pc ma podobnie z tego co widzialem), brzydka mimike(robiona chyba na odpi****l), ale z drugiej strony ma dosc fajne sterowanie i walke. Najlepiej poczekac za reckami a z zakupem narazie sie wstrzymac...
Wydaje mi się, że w demie PC dostępny jest jeden zestaw tekstur, niezależnie od ustawień.
Sciagnalem, pogralem.. coz, niezaleznie jak ta gra sie nazywa i czy jest kontynuacja czy nie, to max cena jaka za nia powinni wolac to 20€ w dniu premiery i 5€ w promocji miesiac pozniej. Delikatnie mowiac slaba gra.
Vonziu jak sie przejechał po tej grze...
Odhaczając DSIII (niech im ziemia lekką będzie) chyba w tej chwili najbardziej czekam na Torchlighta 2 :) Mam nadzieję że będzie się już pojawiać sporo materiałów z rozgrywki.
DS3 jest dokładanie taki jakiego się spodziewałem. Doprawdy nie wiem skąd te głosy rozpaczy i oburzenia skoro wystarczyło trochę o grze poczytać, by nie być zaskoczonym jej poziomem.
pogralem z 15 minut - kiepska grafika, postacie przeciwnikow - te same modele (o ile dla potworow to rozumiem, ale dla ludzkich przeciwnikow?), kamera kiepsko chodzi - malo widac.
jak by to bylo z 5 lat temu to moze by byla fajna gra - tak to lipa.
koobon wiesz, nigdzie w opisach nie było informacji, że będzie spartolone sterowanie czy też, że gra idzie bardziej w kierunku cRPG niż H&S.
A mi się demo podoba. Może nawet bardzo. Gameplayem bardzo przypomina mi Noxa (nawet controlsy te same) z paroma "ulepszeniami". Rozwój postaci wydaje się mieć potencjał. Nie podchodziłbym jednak do tej gry jak do Dungeon Siege'a, a po prostu jak do nowej gry Obsidiana, który Falloutem NV (przynajmniej dla mnie, może dla kogoś jeszcze i poprzednie gry były dobre) pokazał, że umie robić dobre gry. Jedyne co mnie razi (nawet bardzo) to brak motywu głównego z DS i brak hełmów dla postaci.
OMG !!! To jest chyba jakiś żart :) grafika słaba, walka słaba, idziemy po sznurku, sterowanie tragiczne !!! Ta gra w tej formie nie miała prawa się pojawić na PC. Nie wiem kto jest za to odpowiedzialny, ale jak się dowiem to pojadę do Ameryki i spalę mu dom i zabiję psa, a na koniec wysadzę Obsidian w powietrze.
Gdyby ta gra się nazywała "Młotkiem w głowę - next generation h&s for PS3 and XBOX360" to bym to olał ciepłym moczem, ale gra nosi nazwę gry stricte PC'towej i to nie byle jakiej, więc z tej perspektywy na nią patrzę. Na miejscu Obsidiana to ja bym z domu nie wychodził bo ich PC'towcy zlinczują. A potem się wszyscy dziwią, że PC'towcy narzekają na to, że gry są coraz bardziej konsolowe. Jak wychodzi takie GÓWNO to się nie ma czemu dziwić, że ludzie zaczynają żółć lać.
PS Sorki za taką dawkę "hejterzenia", ale naprawdę panowie z Obsidiana sięgnęli dna ... po czym zaczęli kopać jeszcze głębiej ...
No więc jestem po dłuższej zabawie z demo gry i muszę powiedzieć, że gra jest naprawdę bardzo, bardzo dobra. Sam system walki i gra to tylko kontroler pad (polecam ten od xboxa). Świetnie są zrobione skille oraz rozwój postaci, walka jest dynamiczna i wymagająca, są uniki oraz blokowanie, poza tym wszystko zostało doskonale przemyślane. Na plus fabuła i system rozmowy, jest naprawdę dużo lepiej niż mogłem się spodziewać, gra idzie w kierunku rpg, widać to na każdym kroku, poza tym całe demo jest wiarygodne od samych przeciwników, po postacie.
[DEMO SPOILER]
Zaczyna się od napadu na posiadłość w której zostało zorganizowane spotkanie dzieci legionistów, widzimy tutaj małą masakrę (fajnie że każdy trup jest inaczej opisany i w jaki sposób zginą), gdzie po rozprawieniu się z napastnikami przenosimy się do oddalonych terenów, gdzie znajduje się chyba jedyna wioska w której ludzie nam jeszcze sprzyjają (przynajmniej tak mówi Odo), niestety w chwili naszego przybycia wszyscy mieszkańcy są zastraszeni i nie chcą z nami rozmawiać poza oczywiście kupcem, w międzyczasie docieramy do przyczółku legionu, gdzie dowiadujemy się o dwóch rzeczach, pierwszej, że Odo ma "adoptowaną" córkę która ma w sobie cząstkę żywiołu ognia, oraz o tym że z dzieci legionistów może jeszcze ktoś przeżył, oraz że kobieta która jest w półkrwi z ludności która napadał na posiadłość chce się z nami spotkać. W wiosce po wykonaniu questu dla rybaka dowiadujemy się o pewnych rzeczach fabularnych, przy okazji możemy dostać też pierwszą lepszą broń (wypada ze stwora). Można spokojnie sobie wybierać questy i w ten sposób markery kierują nas we właściwe miejsce. W międzyczasie spotykamy ową tajemniczą postać która się chciała z nami spotkać i mówi nam o tym że jej siostra chce się spotkać z nami w jaskini. Po dodarciu tam dowiadujemy się od jej siostry, że została przygotowana zasadzka na nas, ale jeśli trafimy w nią, to będziemy mogli ocalić pozostałe przy życiu dzieci, jeśli tego nie zrobimy ich dusze przez wiedźmińską magię przepadną. Tam mamy pierwszą walkę z prawdziwym bosem, mocno wymagającą, i do tego świetnie zrobioną, przeciwnik używa specjalnych umiejętności i można naprawdę szybko zginąć. Po walce możemy uratować pozostawionego w klatce chłopaka / są wybory. W klatce obok spotykamy naszą pierwszą (w demo) towarzyszkę dla której też rozwijamy postać, oraz dowiadujemy się że nie potrafi jeszcze panować nad swoją mocą tak jakby chciała, rozgrzała klatkę ale nie potrafiła jej stopić (zapowiada się ciekawie) . ... Jest jeszcze trochę ale nie chce mi się pisać, powiem jedno gra mnie kupiła. Mimo tego że już dawno zamówiłem preordera to w przypadku tej gry wiem, że będę się nieziemsko bawił, już demo pokazało że produkt nie będzie beznadziejną sieką taką jak Torchlight, czy tym bardziej syfiasty Sacred 2, a już na pewno nie pozostawiło TAKIEGO ROZCZAROWANIA JAK DEMO DNF (grę którą też kupiłem i to w edycji jaja ze stali)
[KONIEC SPOILERA]
Walka super, bronie i moce super, tak samo jak świetnie wyglądają przedmioty, grafika nie taka zła jak ją inni opisują, ogólnie szykuje się świetna pozycja, a teraz zabieram się do zagrania drugą postacią. Polecam !
koobon wiesz, nigdzie w opisach nie było informacji, że będzie spartolone sterowanie czy też, że gra idzie bardziej w kierunku cRPG niż H&S.
To, że gra pójdzie w kierunku cRPG pisał GOL, CDA czy PSX Extreme, więc nie pisz głupot.
Rozwój postaci wydaje się mieć potencjał. Nie podchodziłbym jednak do tej gry jak do Dungeon Siege'a, a po prostu jak do nowej gry Obsidiana, który Falloutem NV (przynajmniej dla mnie, może dla kogoś jeszcze i poprzednie gry były dobre) pokazał, że umie robić dobre gry.
No właśnie, otóż to - Obsidian nie raz pokazał, że potrafi robić dobre gry i tutaj raczej nie można czuć się zbyt rozczarowanym :)
Co do demka to w posiadłości, tam gdzie można rozmawiać z
spoiler start
Odo
spoiler stop
na najniższym poziomie można znaleźć kilka pająków i skrzynie ze skarbami. W ogóle w posiadłości tej jest pełno szaf z książkami, które trochę przybliżają fabułę. Fajne smaczki to są.
Dobre czy nie od tego są dema, żeby sprawdzić, no nie? ;) To co liczę na plus to, że ostatnimi czasy znów zaczęły pojawiać się "normalne" dema i to przed premierą gry. Najpierw Duke (może trochę zbyt ekskluzywnie, ale zawsze) teraz DS3.
A odnośnie samego dema - konkurencji na ten moment nie ma wiele. Jak się komuś Mythos nie widzi, starocie się przejadły, to nic nowego nie ma i nie będzie jeszcze przez chwilę. DS3 rewolucji nie zrobi, ale się sprzeda. A że pełnokrwistych dodatków do gier się już nie produkuje za wiele... To jeszcze nas uraczy serią DLC, a potem pewnie i następną częścią :) Jako przerywnik pomiędzy kolejnymi FPSami będzie jak znalazł.
-->A.l.e.X
Idąc za sugestią Blackthorna pobrałem demo z amerykańskiego xbl...i jestem oczarowany. Gra wygląda ładniej niż PC demo, animacja jest lepsza na konsoli a pad jest idealny do sterowania. Wspaniała, wymagająca walka i świetny klimat. Jak dla mnie bomba. Na pewno kupię, ale na xklocka, a nie PC.
@Henrar
Wiesz, chyba masz po części racje w tym, co napisałeś, ale... (patrz poniżej)
@Naczelnyk
Z tą grafą to też masz trochę racji tzn. pogrzebałem w ustawieniach sterownika i jest zdecydowanie lepiej.
@Gamfetamine
Ok, ale ludzie będą chcieli H&S a TO NIE JEST już H&S.
No właśnie. Do ręki wziąłem pada od XBOX 360 (zapomnijcie o klawiaturze i myszce!), grafikę wymaksowałem w ustawieniach sterownika i szczerze mówiąc nie jest aż tak źle :P jednak, aby komukolwiek miało się to podobać jest jeden duży warunek - NIE TRAKTOWAĆ TEJ GRY JAKO DUNGEON SIEGE! To nie jest DUNGEON SIEGE i tyle. To jakieś tam mini pseudo cRPG od Bugsidiana.
Nietypowy system walki, oryginalny sposób rozwoju postaci, połączenie elementów h'n's i klasycznego cRPG, rozbudowana fabuła... Szczerze powiedziawszy czekałem na tę grę bardziej niż na Diablo III - bo w ile niewiele różniących rąbadeł można grać? Po tym demku mój zapał jednak opadł, głównie ze względu na wszechobecną "konsolowatość" (strasznie irytujący interfejs i ekwipunek), ale wciąż czekam z nadzieją na pierwsze recenzje.
Co do pada- oczywiście że jak grać to tylko z nim. Granie na klawiaturze i myszy w tej grze jest tak skopane... wstydziłbym się takie coś wydać. Kompletnie nieintuicyjne, wręcz drażniące patrząc z perspektywy dłuższej rozgrywki.
Grając na padzie gra awansuje z poziomu kompletnego syfu na poziom produkcji która na konsolach zarobi trochę grosza.
Myślę że jak sprzedadzą 15k sztuk wersji pc worldwide to będzie sukces.
NIE TRAKTOWAĆ TEJ GRY JAKO DUNGEON SIEGE!
Ależ tego chcą sami twórcy! Po cóż by wsadzili cholernie wielkie "III" do tytułu? :)
Nie potrafię przypomnieć sobie lepszego przykładu trzeciej części gry która zabiła piękną serię niż Empire Earth III
Tak to jest kiedy tak bardzo chce sie miec poprostu odgrzanego kotleta...strasznie ciezko spowodowac zeby byl tak samo soczysty ale to tylko taka mala dygresja;) Pogralem w demo i jak niewielu ale jednak je kupuje bo widze w tej grze potecjal a po kilku szlifach w postaci patchy moze sparwiac naprawde duzo przyjemnosci. Bardzo podobnie jak strasznie niedocenione Darkspore w ktore sie zagrywam do dzis (szczegolnie po ostatnim patchu gra nabrala rumiencow a devowie w pocie czola szykuja wiele usprawnien rowniez na podstawie feedbacku od fanow) i podpisuje sie pod sloganem tworcow nowe podejscie do gatunku action RPG. Niepokoi mnie natomiast tryb multi tzn. wyczytalem gdzies 'no xp an loot' kiedy dolacze do gry hostowanej przez innego gracza...wiec jaki sens ma multi jaki sens ma moj czas spedzony w grze skoro nic niedostaje w zamian...jesli sie myle co do multi to mnie skorygujcje
Simoneen skąd wiesz, że Bugsidian w ogóle wyda jakiś patch? Do Alpha Protocol nie wydali a tam by się przydał mega patch (albo nowa gra).
--> .:Jj:.
Co do zabojcow serii nie zapominajmy o kolejnej trojeczce, ktora zaszlachtowala serie a mianowicie
Disciples III lol
--> TobiAlex
Szczerze jakos zawsze bylem na bakier z 'Bugsidianem' jak go nazywasz i skoro nie wydaja patchy do swoich produkcji to w tych czasach jest to dla mnie big fail...
skoro nie wydaja patchy do swoich produkcji to w tych czasach jest to dla mnie big fail...
Akurat to czy studio wyda jakieś patche zależy w głównej mierze od wydawcy, w przypadku Alpha Protocol to właśnie Sega nie zgodziła się na prace nad łatką ze względu na słabą sprzedaż.
A płaczcie sobie nad "kolejną wymarłą serią", założę się że w DS3 będzie mi się lepiej grało niż w 1 i 2, w których WIAŁO NUDĄ jak w prawie każdym H&Sie. W DS3 widzę potencjał i nie wiem skąd ten cały hejt. Konsolowatość? Proszę was, jakby to była pierwsza gra w której to widać. Ja już się do tego przyzwyczaiłem. Grafika? Ile wy macie lat? System walki zły? Na pewno lepszy niż nastawienie agresji dla członków teamu i kliknięcie obok wrogów w DS1. No i przecież to robi Obsidian, ostatni bastion dobrych RPGów. Dajcie im ku*wa szansę.
Jj - rozwój postaci jest bardziej rozbudowany niż w DS1 i 2. Zagraj chociaż zanim się wypowiesz. Sory za edytowanie tamtego posta ale mnie tak naszło już :P
założę się że w DS3 będzie mi się lepiej grało niż w 1 i 2
To że będzie Ci się dobrze grało nie zmienia faktu że to będzie spłycony, do bólu uproszczony i wyprany z charakterystycznych cech serii i klimatu konsolowy chłam.
WIAŁO NUDĄ JAK W KAŻDYM H&S
Czyli spodziewasz się epickich historii w H&S? I w jaki sposób w jedynce i dwójce wiało nudą? :O
@Simoneen
No widzisz, wszystko kwestia gustu itp. itd. (Henrar chyba masz co raz bardziej rację ;-) bo mi akurat
Disciples III bardzo się podoba.
@Chudy The Barbarian
W 1 i 2 była rzeź, non-stop walka, nie było czasu na nudę. Rozwój postaci? O to chodzi, że w jedynce, w ogóle nie było rozwoju postaci i to było świetne na swój sposób (dlatego w dwójce niepotrzebny był ten element). Chcesz rozwijać postać - idź grać w gry oparte na D&D I dla mnie do zawsze będzie Bugsidian a nie żaden ostatni bastion dobrych RPGów.
@ Simonen
"No exp and no loot" jak to nazwałeś to była pewna niedopowiedziana kwestia.
Okazuje się, że o ile ktoś tak zinterpretował system multi, to wygląda on inaczej. (Szczerze nie do końca rozumiem dlaczego, ale zobaczymy)
Nie chcę tutaj wprowadzać w błąd bo jest sporo takich kwiatków, które zostały przez kogoś skomentowane na podstawie b. wczesnej wersji gry, a teraz wygląda inaczej.
Ogólnie na pewno nie będzie mogło być "2 wojowników" w jednej grze. tzn max 4 osoby, ale po 1 z każdej "klasy". Każda klasa (czy też postać~) ma przedmioty wyłacznie dla siebie, tak więc ma to spowodować, że grając np. z kumplem nie będziecie się kłócić, "kto ma wziąć tę pałkę", no bo tylko 1 będzie mógł to nosić (jak już) - Sytuacja wygląda nieco inaczej z pierścieniem i amuletem (które CHYBA mogą nosić wszystkie klasy - obserwacja na podst. dema).
Coś takiego czytałem gdzieś, ale w zgiełku informacji często sprzecznych nie jestem pewien (a nie podobałoby mi się to) - osobne postacie do host'owania i join'owania.. Co miałoby służyć nie mam pojęcia czemu
PS. jak grałem w demko to po pierwszych 10 minutach miałem ochotę wyłączyć, ale jak przywykłem do sterowania i kamery (które naprawdę mogłyby być poprawione) to grało się w porządku. Gra nie ma tak wiele wspólnego z DS 1 i DS 2, ale chyba nie po to się robi grę, żeby była identyczna jak poprzednie. Ustępstwo w kierunku konsolowców, podejście max coop (w ciekawszym wymiarze niż poprzedniczki) i moim zdaniem więcej akcji. W końcu po przez te "bloki i uniki" gra nie wyglada tak, że siedzisz na krzesle, jedna reka drapiesz sie po j***ach, a druga "klik klik" na kolejnego moba. OFC taki "bardziej aktywny" system walki ma plusy i minusy ale np w gothic'u czy wiedzminie nikt tego tak powszechnie nie krytykował.
A miała być krótka odpowiedź... :P
Pozdrówka
Naczelnyk ->
Proszę, nie porównuj walki Demon Souls z W2...bo to obelga dla tego pierwszego (z całym szacunkiem dla W2).
A to dlaczego nie można? Dla mnie walki W Wieśku 2 są genialne i nawet gry z innego gatunku mogą się chować, jak na przykład Assassins Creed.
@Jj,
To że będzie Ci się dobrze grało nie zmienia faktu że to będzie spłycony, do bólu uproszczony
Wiem, że jest gorąco ale jednak włącz (chociaz czasem) myślenie i przeczytaj to co napisałeś zanim klikniesz "opublikuj" - choćby przez wzgląd na innych forumowiczów, ktorzy chcąc nie chcąc muszą potem te durnoty czytać.
Akurat "spłycone" i do "bólu uproszczone" to były dwie poprzednie części, jako że były to hack&slashe. Nie trzeba było przy nich w ogóle myśleć, tylko robić typowy "button awesome" - miarowo napierdalać w LPM. W jedynce nawet punktów nie trzeba było specjalnie przydzielać - walczyliśmy dużo mieczem, to rosła (automatycznie) obsługa tegoż. Owszem grało się nawet przyjemnie (w pierwszą część, dwójka mi się juz nie podobała) - ot był to taki odmóżdżacz i odstresowywacz po ciężkim dniu, dziś powiedzielibyśmy, że to taki typowy tytuł dla "casuali" :)
Trójka idzie juz bardziej w kierunku action RPG, czyli ani nie jest uproszczona, ani spłycona - wręcz przeciwnie względem poprzedniczek jest bardziej złożona i rozbudowana (nie tylko fabularnie, ale także jeśli idzie o walkę).
i wyprany z charakterystycznych cech serii
To akurat w duzej mierze prawda, ale twórcy informowali o tym grubo przed premierą mogleś się więc przygotowac prawda ? Było mówione że gra będzie bardziej złożona i skomplikowana (względem DS 1 i DS2), skoro więc nie ogarniasz i jest dla Ciebie za trudno, bo trzeba czasem cios zblokować,czy (o zgrozo !) pomyśleć zamiast tylko klik-klik w LPM, to po co w ogóle sięgałeś po ten tytuł ? Zawsze możesz wrócić do mega prostych dwóch poprzednich części, ewentualnie uruchomić jakiś inny odmóżdżający hack&slash - akurat na PC takich tytułów jest na pęczki, więc chyba masz w czym wybierać ?
Heh - kolejna dyskusja cos jak w przypadku Fallout III ;) Generalnie gra jest calkiem calkiem, fakt nie jest to DS1/2, bo sama mechanika gry jest juz inna, ale nie jest to tez totalna kiszka. Grafika jest calkiem dobra, nie razi w oczy a najwazniejsze ze chodzi dosc plynnie. Sterowanie widac wziete z konsoli, tak tez nie ma co sie dziwic ze jest takie a nie inne, w koncu robi to SE - nieprawdaz ? Sam klimat, a w miare rozwiniecia sie gry rowniez walka jest naprawde fajna. Tak jak TobiAlex napisal podejsc do tego juz trzeba inaczej jak do normalnej gry cRPG i gra sie swietnie, ale jako kontynuacja serii DS to juz zbyt spore rozbieznosci sa. Reasumujac gre osobiscie kupie bo na PS3 i tak nie ma nic ciekawego, a milo sie gra w cooperative mode. :)
edit: btw komentarza Vonziu na temat gry, coz gosc podszedl od strony typowego playera H&S i ma troche racji, wiec nie ma co sie dziwic, ale patrzac od strony cRPG (a IMHO tak powinno sie na te czesc popatrzec) to jego komentarz jest kompletna KLAPA i nawet nie chce mi sie komentowac, podobniej jak on to na wstepie powiedzial: kogo to w ogole obchodzi ;) Daltego tez rozumiem jego dezaprobate, gdyz DS3 powinnna byc kontynuacja serii, a SE zrobilo z tego maly miszmasz, ktory niekoniecznie musi byc zly. :]
Torchlight 1 zjada DS3 jednym mlaśnięciem.
Chcę pograć w konsolowe hs to odpalam Dungeon Hunters.
Sterowanie beznadziejne, myszą odpalamy skille, bo obrót kamerą to trudność nad trudnościami dla tej gry. Najlepiej kupic pada... nie, konsolę, bo na PC to będzie porażka.
@ Setak
"Myszą odpalamy skille" ???
Co Ty mówisz.. 1,2,3 to skille. w zależności od trybu w którym jesteś (a zmieniasz go "Q"
1,2,3 skille trybu defensywnego jak masz spacje wciśniętą (tryb def/blok) ALBO 4,5,6 w innym stance.
Z kamerą owszem jest problem, ale się odpowiednio ustawi prędkość obrotu to jest "znośnie". Ale na pewno wymaga poprawy w przyszłości.
Wiem, że jest gorąco ale jednak włącz (chociaz czasem) myślenie i przeczytaj to co napisałeś zanim klikniesz "opublikuj" - choćby przez wzgląd na innych forumowiczów, ktorzy chcąc nie chcąc muszą potem te durnoty czytać.
Try harder.
Dasz linki do kilku postów w których je wyłączyłem?
Szczególnie to nie wychodzi jak w drugiej części zgadzasz się z połową mojej opinii.
Akurat "spłycone" i do "bólu uproszczone" to były dwie poprzednie części, jako że były to hack&slashe.
Dziękujemy Kapitanie Oczywistość. H&S są banalne i mają proste zasady rozgrywki.
Jak to się ma do tego że w DS3 mamy do czynienia z regresem i tego że twórcy dokopują się do nowego dna liniowości, czerstwości, budżetowości, banalności jeśli chodzi o elementy fabularne i rozwojowe postaci? Fatalna praca kamery, ohydna oprawa, niewyróżniające się ani budową ani klimatem lokacje.. nie mam ochoty ciągnąć tego dalej.
skoro więc nie ogarniasz i jest dla Ciebie za trudno
Właściwie dalej już nie chce mi się pisać. Nie wiem gdzie zazwyczaj trollujesz ale myślę że lepiej dla wszystkich by było jeśli byś tam wrócił.
Wojownik bardziej mi się podobał niż ta kobietka z żywiołem :) Gra się przyjemnie i grę na pewno kupię. Grafika jest dobra ale zaskakiwałaby może w 2008 roku a nie teraz. Na padzie o wiele lepiej się gra i ogólnie wieje na kilometr, że jest to typowa rąbanka na konsole :P
śmieszą mnie komentarze typu " idzie sie jak po sznurku" - chciałbym przypomnieć, że pomimo namiastki wolności w poprzednich częściach też szło się jak po sznurku.
Osobiście po demie grę bym ocenił na około 7-8 odejmując jedynie punkty za pracę kamery i klawiszologię, którą można dodać w patchu/ modzie.
Jak już mówiłem, Obsidian robił kapitalne gry z Alpha Protocol na czele, a przy okazji DS 3 pokazuje, że podtrzymuje formę.
Oby do premiery! :)
@ Kamiloss
odezwij się na mail'a : aranek małpa o2.pl jak chcesz, to byśmy mogli ewentualnie się ustawić i zacząć w coop we 2 po premierze ;)
ds1 przeszedłem kilka razy
ds2 nudził ale dało się kilka razy przejść
ds3
- sterowanie klawiatura+mysz - tragedia, nie zagram jestem anty padowy
- grafika - jak na konsole dobra jak na pc taka se
- kamera - masakra, wolna wolna .......... wolna........ do du*y
- to coś co ma być menu - a co to qrna jest w ogóle
- przedmioty - toćka w toćke to samo, zero rozróżnienia między danym sortem sprzętu, jedno i to samo kopyto
- zadania - wypowiadam się odnośnie pc wciskasz "R" i zaiwaniasz po sznurku, wszechobecne zaznaczenie dla tumanów gdzie mają dojść zero inwencji własnej, a R'ka to już jest parodia (czy konsole już są dla totalnych imbecyli na obecnym etapie) i przejdzie do historii jako questhelper w H&S
- odzyskiwanie zdrowia - na konsole standard, na pc mamy trochę więcej klawiszy, jak również istnieje DS1 i DS2 jako wzór - koszmar
- bindowanie klawiszy - projektant ciota
- podnoszenie przedmiotów - ja pier.... jak można było taką chałturę spłodzić, przedmiotów nie widać, zlewają się z tłem, poblask żaden lub znikomy, nie widać,
- rozwój postaci - to już nie DS, ok może być ale te ekrany to FLASHBACK miał lepszą grafikę niż to cuś, zero funkcjonalność, zero prezencji, kolorystycznie jakby daltonistę do piaskownicy wpuścić
- tłumaczenie - ta gra powinna mieć bana na język polski w obecnej formie
- kolorystyka - z żywej, ostrej, barwnej, pięknej, totalny pastel, nijaki i jakiś taki "od rowerkowy"
CHŁAM i CHAŁTURA, w jednym, konsolowcy jarajcie się, pc-towcy starzy będą ryczeć, młodzi "inteligentni inaczej" będą zachwalać, na pc nie wróżę mega sprzedaży, ci od mac dyndalda łykną jak pelikan i będą się jarać z gniota.
Batory dobrze prawisz dzieci neostrady beda zachwalac gry pokroju dungoen sige 3 call of duty i need for speedy, a fajne gry jada ze o bojku, mnie to lata, w ulubione swoje gry i tak gram :)
@71
dorzucając jeszcze
- najeżdżanie na przedmiot i od razu widzieć ile który stat jest lepszy dla przedmiotu, niby fajne ale jest to kolejny odmóżdżacz dla młodego pokolenia, przecież te dzieci pada za niedługo nie będą potrafiły liczyć
- granie babka, jako latacz strzela gdzie chce, kiedy chce i w co chce, nie strzela tam gdzie kursor tylko tam gdzie w danej chwili jej się zachciewa, jako piechur lepsza jest od gościa z kawałem stali, parodia
totalny żal
20 minut zagrane i wywalone z dysku...Jak widzę logo Square Enix (vide Supreme Commander 2) to już mnie trzęsie.
najeżdżanie na przedmiot i od razu widzieć ile który stat jest lepszy dla przedmiotu, niby fajne ale jest to kolejny odmóżdżacz dla młodego pokolenia, przecież te dzieci pada za niedługo nie będą potrafiły liczyć
- granie babka, jako latacz strzela gdzie chce, kiedy chce i w co chce, nie strzela tam gdzie kursor tylko tam gdzie w danej chwili jej się zachciewa, jako piechur lepsza jest od gościa z kawałem stali, parodia
totalny żal
Ale bzdury piszesz. W innych hnsach od dawna było tak, że droższe przedmioty są lepsze. i to wcale nie jest jakiś odmóżdżacz - tak zawsze było w grach tego typu. Poza tym przedmioty mają różne statystyki i w porównaniu je widać.
A Piromantka wcale nie strzela kulami ognia tam gdzie chce tylko tam gdzie jest obrócona, więc też kompletna bzdura.
i dalej :
to coś co ma być menu - a co to qrna jest w ogóle
A czego sie spodziewałeś po menu ?
- zadania - wypowiadam się odnośnie pc wciskasz "R" i zaiwaniasz po sznurku, wszechobecne zaznaczenie dla tumanów gdzie mają dojść zero inwencji własnej, a R'ka to już jest parodia (czy konsole już są dla totalnych imbecyli na obecnym etapie) i przejdzie do historii jako questhelper w H&S
A czy ktoś każe Ci używać R ? Nie podoba się to nie używaj, do tego nie ma przymusu :)
- odzyskiwanie zdrowia - na konsole standard, na pc mamy trochę więcej klawiszy, jak również istnieje DS1 i DS2 jako wzór - koszmar
Zielone kule zdrowia zostały zaczerpnięte z Diablo 3. Zresztą nie po raz pierwszy zostały użyte w nowym DSie. Poza tym, zauważ, że nie ma napojów leczniczych, a każda postać ma jedną zdolność leczniczą. Pomijając to, na wyższych poziomach trudności można zginąć, jeżeli będzie się nawalało po prostu na oślep jak w hnsach - bo jak podkreślam jeszcze raz - gra nie jest już czystej krwi rasowym slaszerem.
jak można było taką chałturę spłodzić, przedmiotów nie widać, zlewają się z tłem, poblask żaden lub znikomy, nie widać, Fakt - tutaj muszę się zgodzić - przydałoby się podświetlanie nazw przedmiotów tak jak w diablo.
@kamiloss
"""""
najeżdżanie na przedmiot i od razu widzieć ile który stat jest lepszy dla przedmiotu, niby fajne ale jest to kolejny odmóżdżacz dla młodego pokolenia, przecież te dzieci pada za niedługo nie będą potrafiły liczyć
- granie babka, jako latacz strzela gdzie chce, kiedy chce i w co chce, nie strzela tam gdzie kursor tylko tam gdzie w danej chwili jej się zachciewa, jako piechur lepsza jest od gościa z kawałem stali, parodia
totalny żal
Ale bzdury piszesz. W innych hnsach od dawna było tak, że droższe przedmioty są lepsze. i to wcale nie jest jakiś odmóżdżacz - tak zawsze było w grach tego typu. Poza tym przedmioty mają różne statystyki i w porównaniu je widać.
"""""
przeczytaj, zrozum do czego się odniosłem, dopiero się wypowiadaj, we wszystkich h&s droższe jest lepsze, mi chodzi o coś innego, zagraj a może się domyślisz, nie będę podawał ci na tacy rozwiązania zagadki, opisałem trzeba czytać
---------------------------------
""""""
to coś co ma być menu - a co to qrna jest w ogóle
A czego się spodziewałeś po menu ?
"""""
nic tylko czegoś co wygląda, jest funkcjonalne, dobrze zbindowane, estetyczne - a takie fanaberie starego człowieka
------------------------------------
"""""
- zadania - wypowiadam się odnośnie pc wciskasz "R" i zaiwaniasz po sznurku, wszechobecne zaznaczenie dla tumanów gdzie mają dojść zero inwencji własnej, a R'ka to już jest parodia (czy konsole już są dla totalnych imbecyli na obecnym etapie) i przejdzie do historii jako questhelper w H&S
A czy ktoś każe Ci używać R ? Nie podoba się to nie używaj, do tego nie ma przymusu :)
""""""
a czy ja wiedział że wspomagacz dla imbecyli zamontują, szukał bindów to i znalazł wynalazek dla pustaka - w sumie w pierwszej chwili myślałem że jakiś magiczny płot ala tesla wyczarowałem, dopiero jak zajarzyłem o co chodzi tom się lekko wq... zirytował
---------------------------------------
jeśli kule są i w diablo to żegnajcie dwie, zdecydowanie kiedyś, dobre gry - nie odpalę więcej was