znakiem tego, konsolowa wersja (nad którą CDPR wg T.Gopa miało się dopiero zastanowić po premierze PC) będzie się różniła od pecetowej.
mam nadzieje ze ulepsza troche mechanike gry animacje i ze nie zrobia casuala dla niedzielnych graczy trzymam kciuki
Nie wiem na jakim obecnie poziomie stoi animacja Platige Image, ale grając w W2 cieszyłem się że nie podjęli się pracy przy scenach przerywnikowych. Zespół odpowiedzialny za filimiki w W2 zdecydowanie przebił pod każdym względm tak koncepcyjnym, technicznym, artystycznym jak i umiejętności oddania dramatyzmu zachowań postaci przeraklamowane gumowate intro Wiedźmina 1, które nawet w dacie premiery odstawało zdecydwowanie od innych tego typu filmików w grach komputerowych.
michellino co Ty w ogóle za głupoty pieprzysz. Filmy robione na engine gry to jest pikuś w porównaniu do tworzenia filmów animowanych.
TobiAlex - Być może pikuś w sensie trudności... lecz tym gorzej dla filmów animowanych. Jakie bowiem świadectwo twórcom filmu animowanego daje fakt, że animacja na silniku gry bije ich animację na głowę? Oczywiście cały czas zatrzegam jedną sprawę, nie znam bieżących osiągnięć Platige Image. Porównuję jedynie filmik z W1 z filmikami W2 oraz filmik z W1 ze standardem filmików z tamtego okresu. Moim zdaniem intro do Wiedźmina 1 było fajne i to jest chyba właściwe słowo. Niestety każdy filmik do jakiejkolwiek równoległej gry AAA (chociażby filmy do DA1 - nie mówię tu o cut-scenkach na silniku gry tylko np. o zwiastunach) był co najmniej o klasę lepszy.
Poza wszystkim jeżeli jest tak jak piszesz i faktycznie wszystkie filmiki w W2 są na silniku gry (np. scena zabójstwa w prologu) to winszuję chłopakom z CDPR. Stworzyli mechanizm dzięki któremu potrafią rozłożyć na łopatki klasycznych animatorów.
michellino weź tylko pod uwagę fakt, że wszędzie wykorzystany jest mc, wszędzie oprócz filmiku Tomka. I druga sprawa - to jego film był nominowany do Oskara a nie filmy z gier (to m.in. świadczy o poziomie trudności tworzenia takiego filmu). I mylisz się - porównując filmy z tamtego okresu, mało który dorównywał intro z Wiedźmina 1.
szkoda że nie współpracowali przy W2[intro i outro, bo tego brakowało] mam nadzieje, że naprawią to w w3
ja mam nadzieję że zrobią kolejnego pacza 1.2, i dadzą kuśka zwierzęta dodatkowe mogą to być kundle gęsi krówka jakaś ozdobna we flotsam, kórki
TobiAlex - Nie kwestionuję jakości nominowanej do oscara Katedry. Nie kwestionuję również jakości filmiku z Wiedźmina 1 jako takiej. Twierdzę jedynie - choć z pewnością to sprawa gustu - że filmiki z Wiedźmina 2 są dalece lepsze, jak podobnie dalece lepsze były filmiki zapowiadające np. DA1, czy ME. Jednocześnie nie ma dla mnie znaczenia na czym w istocie polega technika stojąca za jednym czy drugim konsturktem filmów. Liczy się efekt. I jeżeli pozwolę sobie porównać maestrię reżyseriii i wykonania chociażby sceny zamachu na Foltesta z intrem z Wiedźmina 1 twierdzę jedynie, że fim z W2 jest lepszy o całą klasę. Podobne odczucia mam co do znanej chociażby ze zwiastunów sceny rozmowy Iorwetha z zabójcą królow. Pod wzgledem jakości wykonania (tekstur światła itp) ale również techniki reżyserii, w tym przede wszystkim kompozycji i montażu. Intro Bagińskiego nie ma startu. Zwróć uwagę, że wypunktowałem aspekty któe zależą przede wszystkim od zmysłu twórczego nie zaś od postępu technologii (może za wyjątkiem kwestii światła). Dla mnie filmik Bagińskiego był tylko fajny nie zaś rewelacyjny nie dlatego że był gorszy technicznie (choć "gumiasty" i drewniany deczko był) lecz reżysersko.
michellino: Tylko tyle, ze porownujesz cos tworzonego 4 lata temu, do czegos tworzonego pewnie maksymalnie rok temu. Jeden i drugi (Baginski i rezyser cut scenek w TW2) z pewnoscia przez ostatnie lata wiele sie nauczyli. Jeden juz pokazal czego sie nauczyl, drugi pokaze jak sadze dzisiaj ;)
trzeba oglądać, czyli E3 się powoli zaczyna ;D a tvgry.pl jeszcze tam nie ma..
Obstawiam, że będzie to filmowe streszczenie pierwszej części dla graczy konsolowych.
A ja że zapowiedzą konsolowego Wiedźmina 2 + zupełnie nowy projekt na wszystkie trzy platformy i to własnie w tym projekcie uczestniczy PI.
Nawiasem mówiąc mogliby w końcu wydać edytor z Wiedźmina 2...
mam nadzieje ze to prawda bo moj komp nie pociagnal by tej gierki
boojan27 [19]
Szacun. Jesteś pierwszą osobą na tym forum, która pośrednio przyznaje się do grania na PC (i konsoli), i jednocześnie mówi otwarcie, że ma za słabego PC na granie w Wiedźmina i się z tym godzi, zamiast mając leciwego PC wrzeszczeć - jak gówniarz, któremu mama nie chce kupić lizaka - że Wiedźmin 2 mu słabo/nie chodzi i wyzywa twórców od idiotów i debili.
Pomijam już to, że mimo stosunkowo nowych i mocnych maszyn niektórzy mają po prostu syf i burdel w softwarze...
będzie tylko na 360 bo CDP nie umie na Ps3 robić, a wolę Wieśka dodać na listę trofeów i go splatynować
A ten screen ewidentnie mi zalatuje Wiedźminem 2 - ten sam design i engine pewnie też. Albo więc pochodzi z jakiegoś DODATKU/DLC do Wiedźmina 2 (wcale bym się nie obraził :)) albo to ten tajemniczy "zupełnie nowy projekt". Bo zamek La Valette na 99% to to nie jest.
Jeżeli pochodzi z jakiejś gry to bardziej jednak bym obstawiał, że z DODATKU/DLC do Wiedźmina 2 niż z tego nowego projektu bo po co od razu samemu sobie tworzyć konkurencję (też klimaty podobne-do-średniowiecza i raczej też RPG)..?
LooZ^ [24]
Fakt, wyglądać wygląda bardzo podobnie, ale zamek La Valette to to na 99% nie jest.
Aż tak wysoko ten zamek położony nie jest i atakowaliśmy go od zupełnie innej strony (góry). Wybuchu też takiego nie było...
Zresztą imo nie byłoby sensu tworzyć DLC do Prologu. Do I, II a tym bardziej III Aktu jak najbardziej, ale do Prologu Wiedźmina 2 nie widzę sensu tworzenia DLC. Nie mówiąc już w ogóle o pełnoprawnym dodatku, który może być przecież kontynuacją fabuły Wiedźmina 2 a nie wpleceniem w nią.
No chyba, ze to bedzie DLC, w którym będziemy kierować jednym z tych wojaków, którzy na początku byli opieprzani przez jakiegoś oficera i mieli "podpłynąć do zamku łodziami, które kradli... tfu, konsfiskowali cały tydzień"... I może go jakoś cudownie opłynęli... Chociaż imo to by było mało ciekawe.
No nic, trzeba czekać do 21:00... :P
LooZ^ [26]
Też mnie naszła taka myśl (i tu na scenę wchodzi PI). Tylko jak to logicznie połączyć z tym, że Foltest atakował zamek z drugiej strony (góry w tle) i że ten zamek aż tak wysoko nie stoi, nie na tak dużych wzniesieniach. No i nie było takiego wybuchu. Gdyby był jeden to mógłby być i drugi, a takowych w Prologu (i chyba w całej grze) nie było.
Jeszcze tylko godzinka...
Platige Image nie została założona przez Bagińskiego, który to w niej został zatrudniony po sukcesach ze swoimi studenckimi projektami.
Swoja droga, medalion wilka na http://www.ustream.tv/channel/cdp-summer-days ma jaskrawo zielone oczy i poswiate, hm, coz to moze znaczyc.. ;)
LooZ^ [29]
Oczywiście może to oznaczać zapowiedź wersji na X360 (bardziej prawdopodobone).
Ale może też oznaczać zapowiedź... Wiedźmina 3 (mniej prawdopodobne). W końcu wilk na medalionie w Wiedźminie 1 miał czerwone oczy, a ten na medalionie w Wiedźminie 2 żółte...
Swoja droga, slyszeliscie, ze Sapkowski nie wykluczyl ostatnio w wywiadzie kontynuacji Sagi? ;)
lepiej nie
@Irek22 [ gry online level: 21 - Generał ]: screen jest tak zalosnie maly, ze trudno cokolwiek stwierdzic
Zamiast kontynuacji sagi lepiej co by napisał jakis nowy zbiór opowiadań, saga się definitywnie zakonczyła. Ewentualnie zamiast opowiadań mógłby stworzyć nową sagę opowiadająca o dzieciństwie Geralta, o tym jak Visenna go oddała, o próbach które przechodził i jak je przechodził o jego treningu. Jednym słowem coś co próbowali nakręcić twórcy serialu ale im nie wyszło.
Drau [33]
Bo ja taki wrzuciłem. Gdzieś ktoś wrzucił większy (jest też opcja Ctrl + rolka).
Zresztą ktoś kto grał w Wiedźmina 2 jest w stanie stosunkowo dużo wyczytać i zauważyć nawet na tak małym screenie. Tym bardziej "cokolwiek"...
Connor_ [34]
Jesteś pewien, że saga się zakończyła? A gry..? :)
To jest fantasy - tu wszystko jest możliwe. Trzon i zarys fabuły Sapkowski już ma - w dwóch grach od CDP Red...
Choć szczerze mówiąc nie chciałbym, aby z Wiedźmina zrobiła się opera mydlana i żeby Sapkowski jeszcze kiedykolwiek dotykał tego tematu w swojej twórczości.
Najgorzej by bylo gdyby Sapkowski napisal cos co staloby w sprzecznosci z dzielami CDPR. Najlepiej gdyby napisal cos co by rozwinelo swiat, a niekoniecznie czerpalo z tego co jest.
Tajemnica Poliszynela - pod koniec roku wersja na X360.
No i fajnie, choć i tak nie kupię.
Wiedźmin 2 na XBOX 360 już w grudniu. Przed chwilą zapowiedzieli na konferencji.
Tylko na X360!!!!!!
Wszystkie informacje z konferencji:
400tyś + sprzedanych egzemplarzy W2 w czasue 1 tygodnia
Zapowiedziane 5 nowych fryzur dla Geralta
Zapowiedź nowego patcha 1.2, pełna lista poprawek jak i data patcha, to 3.06 - czyli jutro
Oficjalna zapowiedź Wiedźmina 2 na xbox 360
Teaser Tomka Bagińskiego dotyczył wersji W2 na xbox 360
Gameplay z wersji W2 na xbox360 będzie można zobaczyć na e3
I to tyle, potem były już sprawy związane z gog.com
siurekm
Tak samo jak Metro 2033 czy Risen, z tego zakątku Europy jest mało ludzi którzy potrafią ogarnąć ps3 więc ja się tego spodziewałem, choć patrząc na wersje tych gier na xboksa 360 to i z nim mają problemy oby to nie dotyczyło Wiedźmina, to się powoli zmienia bo kontynuacje tych gier co wymieniłem już będą miały wersję na ps3.
http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-the-witcher/714516
Baginski tradycyjnie kopie dupe :) Ile ja bym dal za pelnometrazowke taka ;)
Nowy teaser TB jest w porządku, ale intro do W1 pod względem animacji skopał totalnie. Ruchy postaci były bardzo nienaturalne. Z outro poszło mu o wiele lepiej.
I mylisz się - porównując filmy z tamtego okresu, mało który dorównywał intro z Wiedźmina 1.
Może to rzecz gustu, ale filmy np do Diablo II imo wyglądały lepiej, a powstały o wiele wcześniej.
Podzielam zdanie michellino, że REDzi stworzyli wspaniały system do tworzenia cutscen. Wymaga on jeszcze trochę szlifu, choćby mimika, ale CDPR to nie Valve, albo Blizzard. Ich gonią terminy i puki co, ograniczają środki.
W wywiadzie na max3d jeden z grafikow przyznal, ze na mimike zabraklo im czasu i lecieli na gotowych rozwiazaniach, po wczesniejszych 2 letnich nieudanych probach z systemem autorskim zgrywajacym twarz aktora (czyms na wzor L.A. Noir?).
Ja tam za bardzo nie patrzę na mimikę. Jest dobrze zrobiona to super. Są w niej błędy, to nic się nie stało. Cały czas zagrywam się w gry typu Gothic I i II, Deus Ex i inne "zabytki" gdzie mimika jest w stanie szczątkowym i w ogóle mi to nie przeszkadza. Ważniejsze, żeby gra sama w sobie była dobra.
LooZ^ [43]
Dokładnie! Cały czas nie mogę się przestać dziwić, że nasi rodacy nie chcą zauważyć, że mamy w naszej kulturze coś tak zajebistego jak Wiedźmin i nie wyłożą na to porządnej kasy i nie zrobią serialu wiernie opartego na Opowiadaniach i Sadze.
Wiem, był taki jeden shit, gdzie dali plejadę Gwiazd i "gwiazd", gówno a nie scenariusz i zupełnie spieprzyli itd. Tego nie liczę.
Chodzi mi o to, że nie zrobią czegoś naprawdę porządnego. Najchętniej bym widział w takiej technice w jakiej był zrobiony Beowulf. Ale to już szczegół.
W każdym razie w czasach wszelkich Gier o Tron, Mieczy Prawdy i innych takich, wierne odwzorowanie Opowiadań i Sagi Sapkowskiego z fabułą, przygodami, dialogami i wyrazistymi postaciami w formie serialu to murowany sukces, który można by z powodzeniem sprzedawać do innych krajów.
Ale nie, nasi wolą trzaskać kolejne-takie-same kretyńskie komedie romantyczne z Gwiazdami i "gwiazdami"...
Sadze, ze predzej doczekamy sie produkcji z zachodu. Miniserial zrobiony przez HBO <serduszka> ;)
@michellino
Intro z W1 miało animacje wykonane ręcznie (bardzo długa i mozolna praca).
Wiedźmin 2 miał, jak większość gier, animacje nagrane przy użyciu Motion Capture i odpowiednich "aktorów".
LooZ^ [47]
Pewnie masz rację.
Tylko, cholera, oni nie wyczują tego słowiańskiego klimatu i zrobią z tego jakiegoś Wiedźmina Pierścieni z obowiązkowym happy endem...
Nasza kienamatografia jest nędzna i stoi na nędznym poziomie. Moim zdaniem jedynym filmem, który mógłby namieszać na całym świecie i zmienić wizerunek naszej kinematografii byłby własnie serial oparty na Wiedźminie. Nie żadne pseudomądre, psychologiczno-społeczne niszowe dramaty z ukrytym dziesiątym dnem, które interesują tylko wąską grupę ludzi. Ani tym bardziej kretyńskie komedie romantyczne. Ale właśnie Wiedźmin - bo to filmy typu Harry Potter, Piraci z Karaibów, Władca Pierścieni, krótko mówiąc s-f i fantastyka, robią największą furorę i są w czołówce najlepiej zarabiających filmów.
Tym bardziej, że Geralt jest bardzo charakterystyczną postacia zarówno, jeśli chodzi o wygląd, jak i charakter i łatwo go identyfikować, albo nawet się z nim identyfikować.
A Zoltan imo wyrazistością rozkłada na łopatki Gimlego.
Jest jeszcze Jaskier...
Yennefer...
Triss...
Znalazłoby się coś dla wielbicielek Księżyca w Nowiu czy jak to tam się nazywa...
Cholera, wyrazistych i charakterystycznych postaci w Wiedźminie jest od groma i trochę!!!
Do tego cięte, często zabawne i trafne dialogi.
Efekty specjalne.
Klimat...
Eh, już schodzę na ziemię, patrzę za okno - Polska...
@Irek22 [ gry online level: 21 - Generał ]: super, ale nie kazdy gral w wiesmina 2. a zooma malego jpga to se mozna wsadzic..
@Shrike [ gry online level: 52 - Generał ]: Risen to ogolnie byl skopany, na x360 tak samo tragiczny. Worst game port ever.
Kazioo - Krótka zajawka Bagińskiego do Wiedźmina 2 już jest. Możemy zatem podyskutować w czasie teraźniejszym. Szczerze, tak z ręką na sercu... czy nie drażni gumowatym antykiem chociażby ujęcie wiedźmina i trola (czy cokolwiek to jest ) w jaskini. Na filmiku bardzo ładnie prezentują się krajobrazy. Ale postaci już cieńko. Porównajmy chociażby ich animację do animacji zajawki-pojedynku w filmiku do DA2. Odnoszę wrażnie (patrząc również na animacje zamieszczone na stronie firmy PI), że dyponują znakomitą techniką ale do realizaji animacji typu "UP" czy "9", gdzie nie muszą kierwać się realizmem tylko umowną bajkową kreską.
Ponadto skoro motion capture tak znakomicie poprawia jakość ruchów to czemu nie zastosują tej techniki? Po co robić coś co z jednej strony jest trudniejsze i bardziej czasochłonne z drugiej zaś strony daje mizerniejszy efekt?
Dodać niestety muszę, że moim zdaniem najładniejsze ujęcia w filmiku zapowiadającym W2 na Xbox to ujęcia nie animowane przez PI lecz tworzone na silniku gry pochodzące z samej rozgrywki. Nie jest to żadna moja złośliwość czy konskwencja. Są to po prostu sekwencje zarówno lepiej kadrowane jak i lepiej wyreżyserowane.
Dodatkowo, żeby nie było że jestem jakimś malkontentem. Proszę bardzo oto przykład współczesnej kapitalnej animacji do gry - najnowszy Tomb Rider. Zwiastun w linku poniżej.
http://uk.ign.com/videos/2011/06/02/tomb-raider-trailer?objectid=2511
Drau [50]
Ktoś kto nie grał w Wiedźmina 2 nie wychwyciłby z tego screena nic nawet gdyby miał rozdzielczość 1900x1600...
michellino [52]
To jest tylko trailer. Nie wpływa w żadnym stopniu na grę. Co tu komentować?