Na + zasługują na pewno tryb taktyczny rozgrywki i ogromny świat. Klimat konfliktu jest odczuwalny więc to też bardzo ważny +. Kampania głównie skupiająca się na piechocie jest dla mnie idealna nie gustuję w czołgach a tym bardziej lotnictwie :)
Niestety jakość techniczna gry szybko uczy że konflikty zbrojne zwykle idą nie tak jakby się chciało i jakość programowania gier arma również.
Tragicznie dostosowane ustawienia graficzne w ogóle nie adekwatnie do prezentowanej wydajności i jakości nawet low. Bez ręcznej konfiguracji grałbym w 30-40FPS zamiast w 50-70 przy praktycznie nie zauważalnym spadku jakości na prawie ultra w większości przypadków.
Co do samej jakości grafiki jest bardzo ładna ja nie mam jej nic do zarzucenia.
Ogólne wrażenia po przejściu kampani jestem zadowolony jak każdy pewno kto ukończył tą grę bo lekko nie było nawet na łatwym czołgi wroga dawały w kość nieziemsko :) Na + też jest stabilność gry crushy u mnie nie było na szczęście bo darmowy weekend skończył się 6h temu a by mi czasu brakło na dokończenie finalnych scen zwycięstwa na szczęście gra śmigała dalej bo jej nie wyłączyłem :)
Przez listę poniżej dał bym ocenę 7 gdyby tego nie było było by 10. Ale że pograłem 30h za freeko zdobyłem w kampani 8 osiągnięć steama i mam uśmiech na twarzy to będzie 9 :)
Pomijając bagi gra jest lepsza niż nie jeden CoD pod względem akcji.
Natomiast mimo tylu lat rozwoju tej gry nie mogę pojąć jak może być tyle licznych błędów w kampani do tej pory ( wersja steam na darmowym weekendzie v1.58 ) :
- gra okazyjnie wypluwa jakieś błędy o braku plików przy mapie misji i jakiegoś koloru ale nie wpływa to na rozgrywkę
- od schodzenia z górki rośnie zmęczenie a na prostej drodze nie no ciekawe :)
- po zapisie noktowizor robi się biały i jest efekt jak bym dopiero go ubrał wkurzający efekt
- bot nurkowie zawieszający się zamiast płynąć w jednej misji
- mam przygotować zasadzkę na konwój który często przemierza daną trasę w opisie pięknie wszystko brzmi znajdź dobry punkt, przygotuj zasadzkę, schowaj się w zaroślach tylko jest jedno ale kiedy jak misja na to czasu nie przewiduje bo konwój jedzie od razu i nie ma czasu na nic a o szukaniu dobrego punktu grając pierwszy raz nie ma nawet mowy.
- podczas misji obrony transportu wrogi pojazd atakował go non stop nie robiąc mu nic dosłownie nic z odległości wyciągniętej ręki co najśmieszniejsze niszcząc bazuką ten wrogi pojazd powodowałem nieudanie misji mimo że ładunkowi nic nie było
- moi żołnierze to totalne bot lamusy nie potrafiące nie raz nawet wykonać rozkazu idź do za to przeciwnicy to wyskilowane boty na aimie :) tak że zginąć idzie nie wiadomo skąd nawet od najsłabszych ustawień wrogów i to niestety problem w armie od części 1 gdyby nie było trawy to by było ok ale tak oni wszystko widzą przez nią a nim ja dostrzegę w niej bota to mam ekran wczytywania.
- puste skrzynie na wyposażenie w kampani adaptacja( tej na dużej wyspie po nie udanym odwrocie ) przez co amunicje muszę pozyskiwać na wrogach w czasie walki a natomiast jak bym chciał wziąć domyślny zestaw broni to nagle wszystko się znajdzie w bazie smutne bo w prologu i pierwszej kampani działało to fajnie i się przyzwyczaiłem
- misja się rozpoczyna dowieziono mnie quadem na miejsce wysadzono i co słucham sobie komunikatu radiowego a bot kierujący quadem mnie rozjechał takie niedoróbki psują całą serię arma niestety boleśnie.
- mam dotrzeć nie zauważony do łodzi to około 1.5km spacerku w opisie pisze korzystać z lasów domów itd. no to idę po drodze są czołgi itd to obchodzę je pięknie 200m do celu mam komunikat nie możemy czekać dłużej misja nieudana. Jakby nie można podać jakiegoś czasu albo komunikatu wcześniej żeby się pospieszyć bo za xmin odpływają skąd ja mam wiedzieć ile mam czasu na dotarcie. Takich głupich sytuacji psujących dobrą zabawę jest znacznie więcej.
- kolejna misja mam się spotkać z dowódca po dojechaniu do celu przez baga botów dowódca był sporo z przodu a samochód mój nie dojeżdża do celu tylko staje 100m bliżej bo kierowca jest jakiś lewy i komunikat misja nieudana ( obszedłem baga zapisując i wczytując grę co zakręt wtedy kierowca jedzie normalnie )
Chwalisz grę w którą nawet nie grałeś... ArmA nie ma NIC wspólnego z battlefieldem to całkiem inne gry... wiele osób widzi w armie ładną grafikę naczyta się, że realistyczna itp... a później po odpaleniu wyrzuca do kosza.. przerasta ich skomplikowany gameplay bo wychowali się na grach wlasnie w stylu CoD czy battlefield... cała seria ArmA jak i pierwsze operation flashpoint to świetne gry... i nie mają NIC spólnego z takimi battlefieldami... i nie wiem jak można je do siebie porównywać... bo mają pojazdy ? ArmA przerasta battlefielda pod każdym względem dla ludzi którzy cenia sobie realizm a nie ramo biorącego 300 kul na klate i zdrowiejącego po 3 sekundach... i rozwalającego calą armię z 3 metrów
Po kilkunastu miesiącach mało ekscytującej przgody z III-ką, powróciłem do ArmA II.
Arma III choć początkowo powala piękną grafiką, wkrótce odsłania niewybaczalne wady. Po pierwsze totalnie nierealistyczne zachowanie AI. Po drugie sprzęt mający niewiele wspólnego z rzeczywistością: wymyślone czołgi, wymyślone karabiny, wymyślone helikoptery i samoloty. Po trzecie 3/4 serwerów multiplayer oferuje bezsensowny tryb Altis Life RPG - to dla fanów Sims? No i na koniec, arogancja twórców, którzy żałośnie mizerne dodatki wyceniają na ponad 12 euro za sztukę i nie imają się ich żadne kampanie promocyjne na Steam. Szkoda, zmarnowano duży potencjał i wiele dobrej pracy modelerów.
Panowie wszystko zaczyna sie od ludzi ktorzy do army maja podejscie. Jest mnostwo modów i skryptów ,które uwydatniaja rozgrywke. Chociazby skrypcik "setskill" ,ktory w mowiac w prost oglupia boty. Ponadto ostatnie patch'e wiele pod tym katem poprawily. Ale przede wszytkim Arma 3 to gra w grupie na multi a nie snucie kampanii :). Kto chetny na taka przygode to zapraszam do 4 Dywizji Szybkiego Reagowania:): http://www.arma4dsr.pl
@ xEdys86
może i optymalizacja nie jest najlepsza.......... ale
ale to wszystko nic!!
tryby TAKIE jak WASTELAND/ EXILE i wiele innnych daja tyle zabawy tyle frajdy,że zadna inna gra nie dorównuje armie...
Multi to JEST ESSENCJA Army 3 , świetnie grać na wielkim obszarze,robić wspólnie misje i wiedzieć że zaraz ktoś może zrobic na nas pułapkę lub my zrobimy na innych graczy..to JEST TO!!
"Więc jesli interesuje cie multiplayer to jedynie gdy wstapisz do jakiejs zamknietej grupy gdzie bedziecie rozgrywać misje ( scenariusze ) przeciwko bootom. " co ty pi@rdoli*** czyt.wyżej
lagi,przycięcia itp. NIE przeszkadzają, jesli kochasz tego typu zabawe!!!
https://www.youtube.com/watch?v=A2oIf6nf6_8
https://www.youtube.com/watch?v=rCGS8IvB9Fw
see in the game
Najlepiej wydane pieniądze w życiu jeśli chodzi o mnie i gry. Jeśli tej grze nie dam 10 - to nie dam żadnej. Stwierdzam to poważnie i po namyśle. Właściwie - są gry i jest Arma, która jest czymś więcej, dosłownie bezkonkurencyjną klasą samą dla siebie z bardzo żywotną, zwartą, ale różnorodną społecznością moderów istniejącą od kilkunastu lat, hołubioną przed devów, bo de facto będącą źródłem głównej siły i mocą napędową Army. Jak rzadko, nie tylko warta swojej ceny, ale i znacznie wyższej. Licznik na Steamie: 2716 (daleko do rekordów). Z tego znaczna mniejszość poświęcona na faktyczną grę. Reszta to kreowanie własnej zawartości. Od lat. Arma pozwala się twórczo wyżyć na sposoby i skalę, których nie widziałem w innych grach. Nie tylko modelarzom i grafikom. Nawet nie przede wszystkim im. I dla mnie to jest jej esencja. Źródło największej satysfakcji. Kreacja. Ale i sama rozgrywka dostarcza wrażeń unikalnych, także dla singleplajowych samotnych wilków, jak ja. I mówię raczej o twórczości społeczności niż oficjalnej kampanii, która jest niezła, porządnie zrobiona, ma ponadprzeciętne momenty, ale przechodzi się ją raz i tyle - ale Arma się na tym nie kończy, ona się tu dopiero naprawdę zaczyna. W dodatku zgodnie z niezmienną strategią BI, jej twórcy i wydawcy, gra jest długofalowo rozwijana. Wiele jej wad z dnia premiery znikło, pojawiło się sporo nowych zalet i funkcjonalności. Kolejne nadchodzą. I tak będzie co najmniej aż do wydania Army 4 a może nawet i dłużej. Gry z tej serii powinny być oceniane ponownie po 3-4 latach od premiery - różnica jest duża. By dobrze się bawić, trzeba jednak pamiętać o paru sprawach: 1. To nie jest strzelanka. W odstawkę albo pójdą nawyki z shooterów albo my, frustrująco ginąc raz za razem, nawet nie dowiadując się, kto nas ubił. Dla niektórych to może być terapia szokowa. I dobrze. Bo to niezgorzej oddane pole walki z jego realiami, nie jakieś uproszczone, liniowe, korytarzowe pif-paf. 2. Gra wymaga czasu i cierpliwości, by w nią wsiąknąć. Tego może zabraknąć przyzwyczajonym do podanego na tacy "instant fun" młodocianym niecierpliwcom. Takie podejście w przypadku Army jest nieporozumieniem. To propozycja zaiwestowania kawałka swojego życia na lata, nie parę wieczorów i wobec tego wymaga od gracza pewnej dojrzałości podejścia. 3. Nie jest dla każdego, bo nie każdego rajcuje to, co Arma daje.
Wady? Są. Ale wobec powyższego de facto nie mają żadnego znaczenia.
Gra świetna. Z kumplami na multi nie ma sobie równych :) Ta ocena tutaj to jakaś poraża. Dla mnie bita 9tka
Rewelacja, jedyna gra, w której czuję się jak na poligonie pod Wrocławiem. Zmęczenie, zgrywanie przyrządów celowniczych, ograniczenia fizyczne, którym podlega żołnierz, opóźnienie zgrania muszki i szczerbinki, kołysanie broni szczególnie po wysiłku...
To dlatego grając w BF4 i CoD nie mogłem poczuć żadnego związku z rzeczywistością.
Brawo Czesi !
Ta gra to symulator wojenny, gdzie z kumplami mozna przezyc wiele przygod, gra posiada niesamowite mody typu dayz gdzie walczymy z zombie czy island life gdzie gramy policjantem lub zajmujemy sie jednym z wielu legalnych i nielegalnych zawodow. Gra jest super jesli ktos lubi szwedac sie po lasach, budowac bazy (mod epoch) czy brac udzial w tym co najciekawsze czyli glosowej interakcji z dziwakami z sieci, gra kozak ale nie dla kazdego...i dobrze :)
Gra dla mnie bardzo dobra, wiele możliwości, szkoda, że 70 % serwerów to serwery real life, rozumiem, że są może fajne, ale wolałbym jakieś serwery ze strzelaniem.
Zastanawiam się nad kupnem tej gierki, szukam jakiegoś realistycznego FPSa i zaciekawił mnie ten projekt. SQUAD również jest przeze mnie obserwowany ,dlatego ciężko mi się zdecydować mimo przeczesania internetu w poszukiwaniu informacji i opinii. Jakieś argumenty za? przeciw?
nie ma drugiej takiej gry
zapraszam do wspólnej zabawy na Wastelandach
http://steamcommunity.com/groups/arma3-polska/discussions/0/133258092252809240/
Pozdrooo
Absolutny TOP. Ogromna zawartość. Oczywiście mody takie jak Breaking Point, Exile, Wasteland to świetna sprawa, ale najwieksza zabawa pojawia się, gdy chcesz faktycznie odczuć co to jest wojsko. Wykonywanie misji z kompanami to spore przeżycie. Zdecydowanie dla osób myślących. Wymaga nauki. To nie tak że wsiadasz w samolot i lecisz. To nie tak że podchodzisz pod wioskę i wszystkich kasujesz.
Do zastosowania jedna zasada. Daj tej grze trochę miłości, a ona odwzajemni się miłością po stokroć.
Niestety problemy z programistami, bo wolą być testerami w jakiejś firmie. Gier już takich jak kiedyś to nie będzie bo ludzie którzy je tworzyli byli pasjonatami, nie robili tego czysto dla kasy tylko dla przyjemności i żeby ktoś cieszył się z tego. Zna programistów i wiem jakimi kryteriami się teraz kierują. Zrobić swoje i zgarnąć jak najwyższy szmal. Niestety pasjonaci z tamtych lat już sie wypalili ,a reszta siedzi gdzieś w zarządach i trzymają prawa autorskie. Nie ma już w zasadzie w co grać, kiedyś w jednym roku wychodziło po kilkanaście tytułów ,gier strategicznych , strzelanek itd. Brakowało czasu żeby zagrać w to wszystko, a dziś ??? jest super grafika ale brakuje tym grom zwykłej grywalności i tej aury fun'u jak kiedyś.
Dalem jej 2 sznse po 3 latach i podeszlem ze spokojem. W Arme3 trzeba sie nauczyc grac-jest trudna-to fakt. Ja gralem na najnizszym poziomie i ginalem wiele wiele razy. Ale przyjemnosc z tej gry plynie strumieniami. Grafika jest ladna-ludzie to nie cod, battelf... czy inne napierdzielanki ze wyglada pieknie a jedyne co w niej robisz to napierdzielasz do wszystkiego co sie rusza i ze wszystkiego co masz, a apteczki leza na kazdym rogu. Tu trzeba pomyslec, zaczaic sie a i tak czesto 1 strzal przeciwnika i po tobie. Dla mnie najlepsza gra oddajaca realia pola walki. Maly minus za drobne bledy ktore nie sa tak uciazliwe.
Poszukuje taniej wersji gry 150 zl na allegro na steamie 45 euro(apex 60 euro) przy zarobkach polskich to zbyt wielki wydatek na 2 letnia grę
https://forums.bistudio.com/topic/191515-ai-driving-feedback-topic/#entry3041276
"They told me to explain what is new AI driving and how it works. We've been working on it for many months, in almost complete secrecy"
Po tylu latach marzenie staje się ciałem. :)
Jeśli ktoś chce pograć ze zgraną ekipą zapraszam do nas na szkolenie i wspólne misje. Na stronie www.olikow.pl jest opisane co i jak.
Pozdrawiam.
BI ujawniło dalsze plany odnośnie Army Trzeciej "post-APEX", czyli Roadmap 2016-17:
https://arma3.com/news/arma-3-roadmap-2016-17#.WAozF4-LTIU
https://arma3.com/assets/img/post/images/thumbs/a3_post_launch_development_roadmap.png
Zapraszam na zorganizowany coop, w tej doskonałej grze multiplayer. Doskonałość polega wyłącznie na formie i treści przekazanej nam przez Bohemie, bo wiadomo bugi bugi i problemy z modami.
Tymczasem wstąpiłem do wojska - 4 Dywizja Szybkiego Reagowania. Przedstawiam pierwszą operację w której biore udział. Materiał jest długi, ale akcji nie brakuje. Gramy taktycznie i planowo.
[link]
szukam chętnych ludzi do pogrania w mod Breaking Point lvl noob odezwijcie się w komentarzach
Witam
Zapraszam wszystkich zainteresowanych na sprawdzenie naszego nowego serwera. Posiadamy wiele ulepszeń i dodatków niedostępnych na innych serwerach. Nieustannie również pracujemy nad dodawaniem nowych rzeczy jak i ulepszaniem już dostępnych. Poniżej przedstawiam listę paru wybranych:
*System Expa i Perkow
*Zaawansowany system medyczny
*Łowcy głów
*Ochrona
Oraz wiele innych. Po więcej szczegółów zapraszam na: narco-life.com
Wszystkie opcje zostały dodane w taki sposób aby gracz mógł dołączyć bez pobierania żadnych dodatkowych modyfikacji.
IP: 80.241.208.201:2302
Witam
Waham się nad zakupem głównie z 1 powodu....
Jak tam wygląda szukanie gry? W sensie w 2 znajomych chcemy to kupić ale nie wiemy czy będzie z kim i gdzie grać:) widziałem jak kilka gildii gra razem vs botom ale są jakieś większe grupy pvp?
Z jednej strony Arma III jest rozbudowana, znacznie bardziej realistyczna od większości głupich nawalanek i stanowi wyzwanie. Z drugiej strony koszmarna optymalizacja, płynność gry kiepska przy procesorze Intel Core i7-8750H i 32 giga RAM-u i średnich ustawieniach grafiki, do tego powtarzający się błąd zawieszeniem przy otwieraniu mapy, jeszcze pół biedy jak wyjdzie do pulpitu i wyrzuci komunikat o błędzie, częściej wiesza się tak, że trzeba resetować komputer. Czuję się jakbym wrócił do epoki Windows 98. Jeśli ktoś trafi na grubą promocję typu -80%, to można kupić, ale po normalnej cenie szczerze nie polecam.
Kupiłem na ostatniej promocji razem z podstawowym pakietem DLC, zachęcony niską ceną i ocenami na Steamie przekraczającymi 90% Zawiodłem się potwornie. Ale po kolei.
Pierwszych kilka godzin mimo wszystko wypadło bardzo dobrze. W młodości dużo grałem w Operation Flashpoint, ArmA 3 zrobiła na mnie ogromne wrażenie nowymi mechanikami i rozwojem tego, co dobrze znałem - spodobał mi się w szczególności ekwipunek i system wyboru uzbrojenia przed misją. Poza tym - to nadal jest ten sam świetny symulator wojska, gdzie zginąć jest bardzo łatwo.
Potem jednak zaczęły się zgrzyty.
Sztuczna inteligencja woła o pomstę do nieba. Nasi żołnierze oraz wrogowie zachowują się w sposób tak absurdalnie głupi, że głowa mała. Idą gdzie chcą, robią co chcą - czasem potrafią skorzystać z osłony albo drzewa, ale chyba tylko tam gdzie scenarzyści to oskryptowali. W walkach miejskich gubią się zupełnie i można ich niemal całkowicie bezkarnie wystrzelać. W budynkach totalnie głupieją - w misji gdzie trzeba było przeszukać i wyczyścić kilka budynków wrogowie po prostu stali i gapili się w ściany (te bez okien) dając się zabić. Ale nie to jest najgorsze. Oni widzą nas przez trawę i niektóre drzewa. Co gorsza - nie mają oporów posłać stamtąd celnej kulki. Na szczęście znalazłem na to sposób: redukcja detali terenu do minimum - wtedy trawa znika i walka staje się bardziej wyrównana. Ew. można wgrać moda na usunięcie trawy.
Trochę dziwnie się gra na początku - jesteśmy jedynym kapralem wśród całego stada sierżantów i poruczników. Wszystko po to, żeby za żadną cenę nie pozwolić graczowi czymkolwiek dowodzić. Ktoś tu chyba nie zna realiów wojskowych albo ta wojna jest jakaś specyficzna.
Ale prawdziwa katorga zaczyna się w momencie gdy dostajemy dowodzenie. Oczywiście nadal jesteśmy kapralem, z tym że wszyscy inni są szeregowcami. W końcu powiew normalności :) Nie o to jednak chodzi, a o koszmarną głupotę podwładnych. Jakakolwiek bardziej skomplikowana akcja przekracza ich możliwości. Nie możesz np. człowiekowi z RPG kazać czekać w gotowości i rozwalić transporter opancerzony gdy wyjedzie zza zakrętu. A najgorzej jest wtedy, gdy coś im odwali. Np. jeden z podwładnych będzie stał na środku bazy, nie zamierzając się nigdzie ruszyć i ignorując wszystkie rozkazy. Albo gdy odmówi wejścia do pojazdu, mimo że jest jeszcze miejsce. O standardowym pobiegnięciu w diabły to już nawet nie wspominam. Po pewnym czasie zacząłem podwładnych po prostu olewać - niech się plączą jeśli chcą, może nawet coś ustrzelą.
Inteligencja strategiczna wrogów też woła o pomstę do nieba. A właściwie brak tej inteligencji - ona nie istnieje, jest w pełni oskryptowana. Taki przykład: omijam miasto w którym jest garnizon wroga i wchodzę do pobliskiej bazy w celu zdobycia zasobów. Tak normalnie musiałbym się stamtąd natychmiast zwijać, bo z garnizonu przyleciałyby posiłki wsparte wozami pancernymi. A tu? Pies z kulawą nogą się nie zainteresował.
Skopany system wydawania rozkazów - to praktycznie to samo co w Operation Flashpoint z 2001. Kule świszczą, sytuacja się wali - a ty musisz klikać po menusach w celu wyklikania akcji która i tak zostanie zignorowana.
Nowy system wytrzymałości jest dziwny. Nawet biorąc minimum ekwipunku i posiadając długo pasek wytrzymałości nie byłem w stanie nadążyć za swoimi kolegami - zasuwają jakby mieli motorki w du... Przez to po każdym dobiegnięciu na strzelaninę musiałem sobie chwilę poleżeć, pogapić się w mapę lub telefon - i tak nie da się w nic trafić gdy celownik lata jak głupi.
Fatalna optymalizacja. Na i5-13600K, RTX 4090 i 64GB RAMu ledwo dobija do 100 klatek na sekundę w 3840x1600. Przypominam, że mówimy o grze z 2013 roku, po wielu latach łatania i patchowania.
Główna kampania jest całkiem OK i ma niezłe momenty. Tylko co z tego, skoro skutecznie psują ją wyżej wymienione wady.
Wygląda, że ArmA 4 właśnie wyleciała z listy gier na które czekam.
Debilizm tej gry jest ponadprzeciętny! Gdzie tu realizm? Roślinność zasłania wszystko, g........wno widać, a wróg napi.......la z każdej strony. Granie na max detalach terenu jest wręcz niemożliwe - ja nie widzę wroga, bo jest za roślinnością, a on nawala we mnie z precyzją snajpera - jakimś dziwnym trafem jemu roślinność nie zasłania widoku. Po kilku godzinach grania musiałem ustawić detale terenu na minimum, co trochę poprawiło możliwość dostrzeżenia wroga. Jednak pomimo tego stwierdzam, że nie mam siły na tą grę....
Najsłabsza część przesiądź się na Arma 2. Lepiej dopracowana stabilniejsza większa społeczność z kim możesz zagrać.
https://www.youtube.com/watch?v=opLcDss8fd4
Troch ArmY III znajdziecie u mnie. Zdecydowanie jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Mega realistyczna. Słabe oceny dają lamusy, które nie potrafią w to grać, bo jest bardzo, bardzo trudna.
Jak widzę peany na cześć tej gry z ocenami 9.5 i 10 od gości, którzy mają ledwie kilka komentarzy na forum to mam nieodparte wrażenie, że producent zatrudnił kogoś do robienia pozytwnego wrażenia przed ukazaniem się dodatku Apex. Co do dodatków usprawniających niby tę grę to po zainstalowaniu ich nie jestem w stanie zalogować się do 90% rozgrywek multi (nawet kiedy dodatki są niezaznaczone w menu modów) bo serwery raportują zmienione pliki gry i wywalają. Dlaczego nie zrobiono w multiku trybu, w którym każdy gracz dowodzi plutonem AI? To miałoby większy sens niż bieganie w pojedynkę po mapach o wielkości kilku km kw. i szukanie przeciwnika.
Cóż, na ultra miałem 2 fpsy(wg gry wymagania adekwatne do mojego komputera) a na najniższych w prawie najniższej rozdzielczości...10. Nie miałem ochoty dalej grzebać w ustawieniach, wątpliwe było, żeby coś to zmieniło. Dobrze, że dali ten free weekend bo bym wyrzucił pieniądze w błoto
Spędzilem przy tym badziewiu 900 godzin, i stwierdzam że to czas zmarnowany. Wszystko co zaczeli z tą grą robic deweloperzy jest zrobione na odczep się lub jest wykonane w 70%;
- Physx : czołgi miotane siłą piekielną, jak można było kontynuować pracę ns takich wtyczkach physx?! Wiedzieli co implementują, a mimo to poszli dalej...
- Niebo : chmury się transformuja przy ruchach kamery
- Boty rozjeżdżają swoich pojazdami, zamiast atakować uciekają, nie potrafią jeździć, wchodzić do budynków, widzą przez powalone ( technologią z 2001 roku) obiekty, zawieszają sie uniemożliwiając wykonanie misji i masa innych
- workshop i multi - bez programów trzecich zapomnijcie o komunikacji w multi, bez modów po 7gb wzwyż zapomnijcie w ogóle o misjach, każda z nich wymaga innego zestawu modów, które sie ze sobą nawzajem gryzą.
- Optymalizacja : i7 6700k, gtx 1060 i w wiekszosci misji 40 fps....
- Support, moderatorzy na oficjalnym forum : do puki chwalisz gre jest ok, ale jak zglosisz błąd... Od 4 lat nie naprawili tego co zgłaszałem, na forum dostałem bana za przypomnienie o błędach (a jest ich trylion!)
Deweloperzy niejednokrotnie pisali, że nie są w stanie naprawić większości błędów, bo bazuje na nich zbyt dużo funkcji i contentu, to ja się pytam DLACZEGO ICH NIE POPRAWILI W MOMENCIE WYŁAPANIA? Teraz pracuja głównie nad dlc, typowa ofiara early access, nie polecam zakupu, lepiej poczekać na nemesis army - Titan Vanguard
Witam, mam przyjemność ogłosić rozpoczęcie rekrutacji na stanowiska młodszych operatorów w grupie Arma Fans Team Poland.
Trochę informacji o Nas:
Arma Fans Team Poland to społeczność skupiona wokół symulatora pola walki Arma 3 autorstwa czeskiego studia Bohemia Interactive założona przez Brodę i Kawę w 2011 roku. Jesteśmy ludźmi ceniącymi rozgrywkę na wysokim poziomie, podczas gry staramy się zachować klimat misji i oddać możliwie wiernie obraz współczesnego pola walki. Mając na uwadze obowiązki rodzinne, szkołę i pracę dniem podstawowym kiedy gramy jest sobota godz: 20:00. W tygodniu jak się zbierze parę osób rozegramy misję na luzie. Naszym celem jest stworzenie małej, dobrze wyszkolonej i zorganizowanej grupy graczy.
Rekrutacja do grupy AFTP odbywa się w kilku prostych krokach. Pierwszym jest zarejestrowanie się na forum grupy oraz złożenie podania w dziale rekrutacja wedle wzoru. Następnie w ciągu czterech dni od złożenia podania rekruta czeka krótka rozmowa na teamspeak’u z jedną z osób odpowiedzialnych za rekrutację. Jeżeli podanie zostanie rozpatrzone pozytywnie rekruta czekają kolejne trzy zagadnienia, w których pomagają odpowiedzialne za to osoby:
- Sprawy techniczne – instalacja oraz konfiguracja modów/gry.
- Szkolenie podstawowe – zapoznanie się z podstawami działania grupy, i najważniejszymi procedurami
- Rozgrywka – rozegranie minimum trzech misji podczas których ocenione zostanie zachowanie rekruta
Po zaliczeniu wyżej wymienionych zagadnień kończy się okres rekrutacyjny – wtedy witamy pełnoprawnego członka grupy.
Więcej informacji możecie uzyskać wchodząc na naszą stronę internetową: http://armafans.pl/
Odwiedzając i rejestrując się na naszym forum dyskusyjnym: http://forum.armafans.pl/
Pograłem troche w darmową alphe i teraz darmowy week. To zdecydowanie za krótko by wystawić tej grze ocenę, ale mogę wystawić opinię na podstawie tego co wygrałem, dłużej niestety nie chce mi się w to grać.
To tak... grafika już się troche zestarzała, nie kłuje w oczy, ale też nie zachwyca. Roślinność z daleka i bardzo bliska wygląda brzydko, gdy się na nią nie zwraca uwagi jest po prostu poprawna. Udźwiękowienie może być, fajne smaczki typu powiewy wiatru, miło też posłuchać opóźnionych odgłosów wybuchów z bardzo daleka, ale to też tyle co można rzec bo jakość tych odgłosów jest średnia. Gameplay: jak Tbone wcześniej potwierdził, gra nadaje się tylko do gry kilku graczy (TYLKO Kumpli) przeciw botom w coopie. Kampania mało efektowna, z nudów można pograć. Granie przez internet z losowymi graczami nie ma sensu bo sie nie zgracie. Tak naprawdę fun w tej grze dają różne sytuacje typu: objeżdżanie z kolegami mapki w cięzarówce, strategiczne podchodzenie do budynku w którym jest cel z kolegami, wybieranie wyposażenia i roli w misji z kumplami. Tutaj nie ma efektownych akcji, ani super realistycznego gameplaya zapomnijcie o tym. Gra jest super sandboxem stworzony do grania w coopie dla tych klimatycznych chwil... z kumplami.
W porówaniu do Arma 2: Arma 3 to bardziej przystępna Arma 2 (pewne rzeczy lepiej ogarneli) w innych klimatach i właśnie w tym tkwi problem. Zmienili klimaty gry i wyposażenie. Mamy tutaj jakieś półpustynne, pół wyspiarskie mapy mnie się to w ogóle nie spodobało. Wyposażenie z kosmosu, czołgi i inne pojazdy obleśne. Arma 2 miała super klimatyczne czeskie wsie, normalną broń stonowane barwy. W tej walce Arma 2 wygrywa klimatem bo Arma 3 nie robi nic co przemawiałoby na jej korzyść. Bez kumpli nawet nie myśl o graniu w Arme 3, zresztą arme 2 też.
Za dużo tu symulatora a za mało gry, gra bardziej dla zamkniętych grup miłośników militari.
Grał bym gdyby zrobili optymalizację gry tak jak to powinno byc, ludzie piszą że gra potrzebuje bardzo mocnego CPU i tu jest spreczność bo gra nie potrafi w pełni wykozystać ani CPU ani GPU. NIe zaleznie jaki bedziesz miał sprzęt na duzych mapach z duza iloscia graczy w multi FPSy sa tragiczne 30-40fps.
Ja w singleplayer mam ok 100fps wszystko na ultra w rozdzielczości 1440p ale w multiplayer nie zależnie jakie ustawienia zawsze niski FPS + dropy i przycięcia.
Wyjasnię to tak:
Ustawienia graficzne LOW: CPU ok 10-15%, GPU ok 25-30%
Ustawienia graficzne ULTRA: CPU OK 30%, GPU OK 50%
W obu przypadkach liczba wyświetlanych klatek jest porownywalna, nic sie nie zmienia.
NIe polecam kupna GRY ponieważ jest to problem znany jeszcze z wczesniejszych wersji ARMY, nie jest to znane im od wczoraj!
Więc jesli interesuje cie multiplayer to jedynie gdy wstapisz do jakiejs zamknietej grupy gdzie bedziecie rozgrywać misje ( scenariusze ) przeciwko bootom.
Multi PVP rozgrywa się na ogromnych obszarach więc i musi byc sporo graczy, niestety aby grać swobodnie bez nerwow, przycięć, spadków FPS nie ma szans!!
Nie ma już sił do tego gry, ilość bugów przytłaczająca. Mam przegrane 1091 godzin (!), działałem jako beta tester i mogę powiedzieć, że gra powróciła do bety. Powód - problem z ilością programistów w Bohemii - silnik fizyki (Physx) leży i kwiczy i nikt nie potrafi tego naprawić - ultra ciężko posłać pluton czołgów z punktu A do punktu B, bo połowa albo i wszystkie nie dojadą - skończą przewrócone gąsienicami do góry - przewrócą się, wystrzeli je 500M do góry na krzaku, znaku drogowym czy innym zniszczalnym obiekcie (albo i nawet niezniszczalnym). Boty (AI) to totalna porażka - pomijam fakt, że widzą przez trawę (zgłaszane przed pełną wersją gry - twórcy doskonale wiedzą o tym i nie są w stanie tego naprawić) i mogą nas zastrzelić gdy nawet ich nie widzimy, ale samouleczanie (używanie apteczek), dozbrajanie (rozkaz dozbrojenia), wsiadanie do pojazdów i szukanie punktu wejścia (piechota obiega pojazd promieniem 200M przenikając ogrodzenia i budynki), czasem w ogóle nie wsiada tylko prowadzi w pojedynkę ostrzał grupy 8 osobowej, ruchome chmury, które zmieniają kształt przy ruchu myszką, nowe oświetlenie (APEX 2016), które zrójnowało oświetlenie w modach (Klasyczne tereny z poprzednich części) i nadal zero obiecanej dokumentacji odnośnie tego oświetlenia (programista się zmył?), optymalizacja..... Ludzie, to wszystko było jeszcze w Alfie (poza nowym oświetleniem). Twórcy usilnie próbują wypuszczać updaty, ale kasa pompowana jest w marketing. Nic tej gry już nie naprawi, ODRADZAM KUPNO KOMUKOLWIEK. Jeśli lubicie współczesne wojsko, są do tej gry 2 mody - RHS i CUP - CUP jest totalnie arcadowy, RHS zbyt mocno symulacyjny - aroganccy twórcy moda mają oddzielne pojęcie realizmu (Bradleya nie może zniszczyć 5 plutonów czołgów Rosyjskich strzelając APFSDS, HEAT-FS, ATGM - kończy im się amunicja!), i tak, bez modów mamy jakichś fikcyjnych persów, z hełmami obcych, z wymyślonym czołgiem T-100, z resztą uzbrojenia jakiego by sobie niejedno mocarstwo zażyczyło, i wszyscy (łącznie ze sojusznikami) poza USA to debile w kampanii.
Bardzo słabo, zainstalowałem z ciekawości Armę 2 z modami ACE + Blastcore + JSRS i gra się o niebo lepiej. Tereny są nawet lepiej wyglądające - unoszący się kurz na mapach pustynnych, czy mgłą na ternach Rosji....
Jak oni chcą robić Arme 4, niech lepiej doinwestują w pracowników, niż KUPUJĄ AUTENTYCZNE T-72 i stawiają je sobie przed biurem.
Takie trochę Call of duty MW4 stara grafika i trochę trudne jak na weteranie
.pcgamer.com/tencent-buys-a-piece-of-arma-developer-bohemia-interactive/?utm_campaign=socialflow&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbclid=IwAR3a7hgQVUSb-WrmzxEY-7t2Pu7IhBfoTEerHMxZfbSG-IXAkmEahRtYA44 Była sobie kiedyś Arma...już jej nie będzie....
Kolejny raz utwierdziłem się w przekonaniu że dzisiaj nie ma dobrych strzelanek do singla. Arma 3 jest o niebo lepsza od części 2, która mnie tylko denerwowała, ale to nadal nie to czego szukałem.
Kampania jest bardzo słaba. Właściwie tylko w trzecim epizodzie są dobre misje. W pierwszym i drugim właściwie cały czas próbujemy coś zrobić, ale nam nie wychodzi. W trakcie wykonywania misji nagle cele się zmieniają i musimy wiać. Kampania oparta jest o misje piechoty, jeśli ktoś liczy na choćby liźnięcie walki pojazdami pancernymi czy lotnictwem srodze się zawiedzie. Fabuła jakaś tam jest (nawet pod koniec robi się trochę mistyczna, taka Stalkerowa) ale nie ma sobie co nią głowy zawracać.
Wkurza głupota naszych sojuszników. Rzadko udaje im się przeżyć misję, wystawiają się na ostrzał, pudłują, nie trzymają formacji, potrafią zostać daleko w tyle albo zastanawiać się pół minuty przed wykonaniem rozkazu. Zdarza się, że giną pod kołami sojuszniczych pojazdów.
Optymalizacja gry jest dyskusyjna. Potrafiła spowolnić dość mocno na i5 6500 i GTX 1060. Na szczęście może ze 3 razy w trakcie kampanii, ale i tak o 3 razy za dużo.
Na plus: całkiem niezłe mapy, kilka misji i momentami można się poczuć jak w CWC.
Nie zmienia to jednak faktu, że dzisiaj, po 16 latach od premiery Operation Flashpoint nie wyszła żadna gra, która choćby zbliżyła się poziomem kampanii SP do CWC.
Arma III będzie niesamowita.
Nie mogę się już doczekać.
Najważniejsze cechy:
- Kampania dla jednego gracza - ewoluuj z samotnej ofiary w dowódcę wojsk w silnie fabularyzowanej kampanii o nieliniowej strukturze.
- Pojazdy i uzbrojenie - kontroluj mnogość lotnictwa, pojazdów, okrętów z realistyczną symulacją prowadzenia, strzelaj ze wszystkiego od pistoletów po zaawansowane platformy bojowe.
-Własne wyposażenie - wybierz swój mundur, ustal własny zestaw broni oraz ekwipunek.
- Fizyczna symulacja i ulepszone animacje - dobrodziejstwa systemu PhysX™ wspierają symulację pojazdów, interakcja w czasie gry i nowoczesny system animacji.
- Bogaty i realistyczny świat - eksploruj niezrównane doświadczenie nowoczesnego pola bitwy umiejscowionego na autentycznej śródziemnomorskiej wyspie, stworzonej na podstawie realistycznych danych geograficznych.
- Rozgrywka multiplayer - zmierz się zarówno ze scenariuszami w trybie kooperacji, jak i rywalizacji z pełnym wsparciem dla serwerów dedykowanych dla Windows i Linux.
- Całkowita modowalność i możliwość rozszerzania - projektuj i twórz niezliczone własne scenariusze, używając intuicyjnego i łatwego w użyciu edytora misji.
Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale takie symulatory to mi się kojarzą z jednym wielkim bugiem. Może w tej części będzie mniej bugów a rozgrywka przyjemniejsza...Zapowiada się i wygląda bardzo poczciwie...
Arma III! Uwielbiam Arme. Grałem w jedynkę + dodatek i w dwójkę. W Arrowhead nie grałem bo już przy dwójce mój laptop nie wyrabiał. Jak będę miał nowy sprzęt - zagram na pewno.
ale takie symulatory to mi się kojarzą z jednym wielkim bugiem.
AIDIDPl- niestety prawda. Arma II w wersji premierowej niemal nie dało się przejść. Tony bugów. Grałem i to była męka.
AIDIDPI - nie ma się czym martwić. Po premierze będą wypuszczać łatki.
@up
Super założenie... Gra w dniu premiery powinna być wolna od bugów i w pełni dopracowana...
Osobiście grałem w każdą część. Zaczynając od starego i poczciwego OFP po Arme 2 wraz z dodatkiem Arrowhead kończąc (pomijając dwa ostatnie dodatki)
Uważam iż największą zaletą tej gry jest to, że można ją bez przeszkód modować i to się jej chwali.
I oby tym razem obyło się bez niedoróbek, tego życzę sobie i Wam ;)
No i trzymam kciuki za Bohemie, żeby się postarali i spełnili wszystkie obietnice (o których pewnie jeszcze nie wiemy :P )
nie mogę się doczekać kiedy wyjdzie ArmA 3.przed chwilką kupiłem cd-action specjalny 2011 i dodali arma 2.zaraz będę instalowal. trochę pochodziłem po stronach i wiele się dowiedziałem o serii ArmA.na pewno będe lubiał serię Arma,bo jestem fanem serii battlefield.
Jak dla mnie to jest nawet technicznie lepsze od bfa 3, graficzny realizm to nie jest wypalanie oczu bloomem.
Chyba trzeba wymienić kompa przed premierą tej gry. Ach te Merkavy:D najpiękniejsze czołgi na świecie.
BTW, dzisiaj opublikowano nowe screeny z gry: http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=122794
Już dawno nie widziałem tak pięknej roślinności w grze.
już nie mogę się doczekać :) dla tych co nie widzieli daje link do gameplay http://www.youtube.com/watch?v=bz9mIgaBmU8&feature=related
Też czekam. Licze że szybko wydadzą łatki do gry bo wypuszczanie niedorobionego produktu to ich dewiza od czasu arma1.
Ja myślę, że to będzie albo hit albo drugie call of duty (pod względem trudności i akcji). Po za tym to chciałbym, aby wydano tąką grę w której mógłbym zobaczyć przeciwników, którzy się poddają (nie że zostaje jeden i walczy heroicznie do końca), którzy potrafią się wycofać i przegrupować. Lecz najważniejszą opcją pwoinno być takie coś jak zranienie- we wszystkich grach jest właśnie taka sytuacja, że zabijamy przeciwnika albo ranimy ale jest on skłonny do walki i walczy. Ja chciałbym zobaczyć wroga zwijającego sięz bólu, leżącego którego móglbym dobić, a także jeńców.
Z Armą chyba nie będzie tak jak z Operation Flashpoint- miejmy nadzieję :)
@daroks, to polecam pograć w ArmA II + OA + ACE2, lub w Battlefield 2 + Project Reality
Operation Flashpoint zostało zniszczone przez Codemaster OF:DR i OF:RR to wielkie niewypały, ArmA to ciągle Bohemia więc chłopaki wiedzą co robią nie ma co się obawiać :) może kilka patchy wydadzą żeby bugi usunąć, a resztą zajmą się użytkownicy wydając nowe ACE i inne modyfikacje
Wszystko super, tylko dalej jest ten "dziwny" sposób poruszania się...
Co to jest za czołg w 5 obrazku ? @_@ Normalnie mi się Crysis 1 przypomina.
Wymagania mnie zabiły... mam pytanie do znających się na sprzęcie... czy aby taki komputer:
AMD Athlon II X2 250 3.0GHz
4 GB RAM
GeForce GT240 1GB
Win 7 64bit
uciągnie tego potwora?
Mor†iferum Sa†anas™ <--- NIE, za słaby procesor i karta graficzna.
Co do wymagań: Pójdzie mi na: AMD athlon X2 64 4200+ 2,2 GHz, 1 GB RAM, ATI Radeon HD5750 ?? - szczerze jestem zagubiony bo BF BC2 śmignął mi na średnich a wogule nie powinien tak samo jak z GTA 4 tez ponizej minimalnych. Jak by co to moge dołożyć RAMu
=Stig[32]= ([NPS])---->Premiera gry za rok, więc o wymaganiach nie ma sensu wspominać. Ale już teraz warto zbierać pieniądze na 4-rdzeniowy procesor.
Kolega mi mówiłze procesor w grach jest najmniej ważny, a te 2 Gb RAM to do XP czy vista/7 bo w wymaganiach niby xp nei obsluguje ?
Kolega guzik wie.
No kolego, skoro podałeś jako przykład Battlefield Bad Company 2 to wiedz że jego silnik jest bardzo skupiony na mocy procesora i chętnie korzysta z 4 rdzeni.
zgadzam sie z kolega wyzej grafika w bf3 jest strasznie slaba przereklamowana grafika i to bez znaczenia czy beta czy nie beta nowego silnika nie zrobia
a kogo obchodzi grafika.... niewazne jaka bedzie moze byc jak w cold war crisos wazne zbey gra byla fajna... a zreszta arma 1 juz wygladala bosko arma 2 tez wiec nawet jak 3 bedzie wygladala jak 2 to przeciez nic strasznego
Czy pójdzie to na 4 rdzeniach bez ht na wysokich detalach w 1024x768 i bez innych bajerów?Wymagania Army 3 widziałem ale czy są to zalecane czy minimalne ?
Czy pójdzie to na 4 rdzeniach bez ht na wysokich detalach w 1024x768 i bez innych bajerów?Wymagania Army 3 widziałem ale czy są to zalecane czy minimalne ?
Szukam chętnych do wspólnej zabawy w ArmA II: Operation Arrowhead bądź staruszka OF jak by co to moje gg 13316508. Nick PISTOLERO
Operation Flashpoint obecnie sobie nie radzi. Nadszedł czas na niekwestionowanego króla realistycznych symulatorów pola bitwy.
Nowy jigsaw112 chyba coś pomyliłeś. Z całym szacunkiem do A2 OA (jak dla mnie majstersztyk) ale Operation Flashpoint CWC Forever & Ever brachu.
Co mnie odrzuca? To, że wywalili nas nieco bardziej w przyszłość, jakoś fabuła nie podchodzi, ale... Wszystko w rączkach addon-makerów i moderów. Technicznie też widać wszystko usprawnione. Gram w tą serię od świetnego Operation Flashpoint (z dodatkiem Resistance), ArmA (+ dodatek Queens Gambit) i ArmA2 (+ dodatek Op. Arrowhead) i stwierdzam, że to najlepsza gra, jaką człowiek stworzył. Mam nadzieję, że będę mógł powiedzieć to samo o trójce. Czekam!
Jeżeli dalej uszkodzenia pojazdów będą polegały na "pasku HP" to ja w tym momencie dziękuje serii arma -_-
Roni92, a wolisz BF3, w którym trzeba na hardcorze strzelić minimum 2x w heda i 4-6 w tors, by koleś padł? Żeby nie było.. w erze, gdzie nie ma porządnego FPSa (ArmA2 się wypaliła, nikt w to prawie nie gra :(), gram w BF3 i staram się czerpać jak najwięcej frajdy.
Grałem od samiuśkiego OFP:CWC poprzez Resistance, Arma I i II. OFP najdłużej "żył" i najwięcej miałem z niego frajdy. Oby ArmAIII okazała się rewelacją i żyła jak najdłużej.
A tak w ogóle.. mogliby poprawić te ślamazarne ruchy żołnierza. Nie mówię, by grało się w stylu rambo, ale w Armie trochę przegięli z tymi animacjami.
@Zares
W Arme II nadal gra sporo ludzi, w Polsce są dwie porządne grupy COOPowe które podchodzą do gry jak na prawdziwej wojnie (są to CFOG i Arma2coop.pl). Jest też jedna grupa która zajmuje się stricte PVP (jest to PAC). A poza tym jest jeszcze PR oraz I44 które znacznie zmieniają rozgrywkę :)
Tej grze (jak i zresztą wielu innym multiplayerowym militarnym FPSom) przydałby się jakiś dobry system dowodzenia drużyną, ale skonstruowany w taki sposób żeby niesubordynacja była surowo karana. Tylko wtedy można byłoby nazwać program symulatorem pola walki. Sytuacja, w której każdy biega sobie po okolicy z karabinem i robi to na co ma ochotę to śmiech na sali.
Szkoda, że dopiero w 2013 wyjdzie ;/
Widzą jakim sukcesem jest DayZ. Więc wcale nie zdziwi mnie to, jeśli zrobią z tego DLC do trójeczki :P
Jestem takiego samego zdania jak napisał ktoś wcześniej. Arma, a szczególnie wersja dwa z dodatkiem OA to najlepsza gra jaką stworzył człowiek. A jestem graczem od kilkudziesięciu lat i wiem co piszę. Mam tylko nadzieję, że następa wersja podniesie tylko poprzeczkę. Pozdrawiam.
Jakbyście się interesowali, to byście wyczytali, że DayZ ma być do Army III. Swoją drogą to bez sensu - najpierw DayZ w ArmieII, niedługo wychodzi ten dodatek jako samodzielna gra, a później zrobią go do A3.
Heh, pierwsza arma zajebista, druga zajebista i pytanie jaka będzie trzecia arma?
@bartez127
Silnik Army III nie nadaje do DayZ z wielu przyczyn (był pisany w zupełnie innym celu). Ta gra działałaby jeszcze gorzej niż DayZ na silniku Army II.
DayZ na Armie II miał być tylko małym testem pomysłu na 2 serwery - eksplozja popularności wymknęła się "spod kontroli", ale nigdy nie miała to być docelowa gra, bo mod ten skazany jest w takiej postaci na zbyt wiele problemów i ograniczeń - to tylko modyfikator gry.
DayZ jako właściwa gra powstaje na własnym silniku, specjalnie pisanym pod tego typu rozgrywkę, który jest odnogą pochodzącą z serii silników Army.
Prawdopodobnie nie będzie nigdy oficjalnego "DayZ na Armie 3", bo nie będzie to miało większego sensu, skoro Bohemia pracuje nad osobną wersją silnika dedykowanego tej grze.
nagle po durnym dayz zrobila sie masa "fanow" army... to cale dayz to gralt na tej grze... przerabianie najrealistycnziejszego shootera symulatora wojny na jakies durne zombiki modne jest zlaosne... co gorasza wiekszosc tych graczy dayz ma sama arme za gowno ... tworcy tez sie zeszmacili lecac na kase i robiac platne dayz zamiast olac i dalej robic symulatory... ma nadzieje ze niebedzie dayz do army 3 o to by bylo zalosne... to jak roienie call of duty z army
dla ciebie moge byc zalosna przynajmniej nie polecialam na arme przez glupi mod z zombiaczkami bo to modne ale gram w te gry od dawna i BEZ TEGO DURNEGO MODA
Zgadzam się z @rottensunem . Jestem od samego początku fanem tej serii i dayZ powinno być całkiem inną, nie bazującą na Arma 2 grą. Wkurzają mnie takie mody typu dayZ albo STALKER itp. Poco mi np. mod STALKER jak i tak to nigdy nie zastąpi prawdziwego stalkera, a Arma się do tego nie nadaje. Może jeszcze zrobią simsy na tej produkcji? Jedynym udanym modem to ACE albo CWR który przenosi wszystko z OFP.
BARDZO DOBRZE, że są takie mody a dzieci jak zwykle płaczą, przeszkadza wam? ktoś wam każe w nie grać? na podstawkę to nie wpływa, co już nie jesteście tak elitarni bo gracie w Arme i teraz każdy o niej wie.
Śmiech na sali
5 Marca wychodzi wersja Alpha dostępna dla wszystkich. Trzeba tylko 25 EUR zaplacic ale w tej cenie jest juz pelna wersja. Kupujecie ? Ja chyba tak. Wkoncu cos sie ruszylo w sprawie tej gry a raczej symulatora walki.
Dokładnie tak jak ktoś wyżej napisał DayZ to gówniany mod nie wiem czemu ludzie tak się nim podniecają... lepiej pobrać sobie Invasion44 i ponapier***** się w realiach drugiej wojny światowej niż z zombie :/ niestety... dayz dotarło już nawet na invasion'a44... chciałem pograć przez program withSIX w tego moda a tu z 10 serwerów dayz gdzie większość ludzi grała :((.
Co do ArmA 3, zna ktoś może dokładną date premiery? podobno miała być w tym miesiącu, a teraz słyszałem że znowu przełożone na czerwiec.
Do kolegi wyżej (icichacal):
Mógłbyś podać jakiś link do oficialnych informacji z tą betą army3? Nie mogę się doczekać premiery, a tu prosze ktoś pisze że będzie otwarta beta :D
jak na teraźniejsze gry grafa zacofana
Co wy ciągle z tą grafiką?! Czy to jest najważniejsze w grach? Nic innego dla Was się nie liczy?! Jak się nie podoba to grajcie w Crysisy. Potem będzie płacz, że gra zacina na kompie za 3 kafle z allegro czy mediamarktu.
Alpha już ogarnięta i jest dobrze. Pierwsza żecz która się rzuca w oczy to optymalizacja, szybsze ładowanie itd oby tak dalej.
Preorder zrobiony, choc z alfą chyba nawet nie bede probował sie meczyc - bedzie nowy komputer, to powalczymy.
Kupiłem wczoraj preordera i pograłem w alphe. Potencjał tej gry jest ogromny. Grafika bardzo dobra. Można zrobić grę na cryengine ale nie dla symulatora pola walki, gdzie potrzebny jest silnik który ukaże realizm terenu i obiektów a nie extra piękny świecący milionami barw sztuczny pejzaż. Pojazdy są cudowne, zachowanie np. zawieszenia podczas jazdy powala na kolana. Klimat nie został zabity nowościami, dalej czujemy to co w starej, poczciwej Armie 2. Sterowanie jest bardzo przyjemne, coś podobnego do współczesnych FPSów co według mnie jest ogromnym plusem bo zmulenie w sterowaniu Army 2 często było problemem rozgrywki. Wszystkich opcji nie sposób wymienić gdyż jest ich ogromna ilość, od latania aż po nurkowanie. Gra nadal jest otwarta a nawet czasami mam wrażenie że robiona dla moderów. Co społeczność zrobi z tą grą przechodzi moje wyobrażenia. W chwili obecnej jest jeszcze masa bugów i brak wielu elementów więc się nie napalać na kupno i granie już. Mamy do czynienia z wczesną alfą. Jestem bardzo pozytywnie nastawiany do rozgrywki w finalnej wersji i do zobaczenia w boju.
Czy ja bym powiedział "grafika zacofana"? nie, raczej "grafika nie przesłodzona".
Jedyne co mnie dziwi to fakt, że gra nawet w połowie nie wykorzystuje mojej 670tki i mam ok 20-30 fps ;/ momentami okolice nawet 15tu... zaskakujące ;-| nie piszcie abym obniżył detale bo nie o to chodzi...
http://anony.ws/i/2013/03/08/qVla.png
Skoro MSI Afterburner pokazuje niecałe 24fps, a karta jest obciążona "aż" w 55% (pierwsza wartość procentowa, tj 49% to wartość limitu mocy), to coś jest nadzwyczajnego :-|
Dali do sprzedaży wersję Alpha, brawo... Dawniej najpierw kończyło się gre, a dopiero później się ją sprzedawało.
Sz0rTi - dali mozliwosc WSPARCIA tworzenia gry, w zamian za co dostajesz dostep do wersji testowych oraz skonczony produkt w nizszej cenie - teraz za ARME placisz 25 euro, po skonczeniu bedzie pewnie 50.
Również zakupiłem przez steam wersję Alpha, showcase calkiem calkiem, multi podobnie. Jest dobrze, a full wersja mam nadzieję będzie jeszcze lepsza. Jak już kolega wyżej pisał - lepsza optymalizacja, poprawione w stosunku do poprzedniczek ładowanie i odglosy poruszania się ( niemożebnie wkurzał mnie odgłos kroków,hehe). śmiało brać, za te 25 euro warto, zwłaszcza że beta i full w cenie.
Posiadam 3 zaproszenia do Arma 3 lite, a nikt ze znajomych nie gra w takie gry więc jeśli ktoś chce przetestować proszę napisać do mnie na ten email: [email protected]. W treści musi być podany email związany z kontem steam. Wyślę zaproszenie pierwszym 3 osobą.
A na konsole oczywiście nie wydają :/:/:/
3 gifty poleciały. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy użytkownikom.
@Patrzys
Jak ty byś chciał grać w Arme na konsoli ? Przecież połowy przycisków byś nie miał :D.
W Zatoce już jest i piraci już grają... a ja nawet nie wiem kiedy premiera...
niestedty kolejna nudna Arma. Ładna grafika i dobra optymalizacja, ale sterowanie tragiczne. Do tego 20min. gry i żadnego znalezionego wroga.
Nic tylko czekać na prawdziwą grę, czyli BATTLEFIELD!
,,Do tego 20min. gry i żadnego znalezionego wroga.: :) no tak, nie podali Ci na tacy legionu gości do zastrzelenia serią, to niezadowolony. Grafika szczerze mówiąc jest średnia, bo nie chodzi w tej grze o grafikę. Sterowanie jest poprawione w stosunku do chociażby A2 i dodatków, więc nie masz powodów do narzekania, chyba,że poprzednie widziałeś jedynie na youtube. A skoro nie znalazłes po 20 mniutach nikogo do zaciukania to albo ciulowy host w multi albo faktycznie liczyleś na udział w plutonie egzekucyjnym:)
@MarcoV86 Twoje argumenty sa identyczne jak tych co jada po BF3 bo jest nudno i lepszy jest CoD bo tam sie tak duzo dzieje i sa tak maciupkie mapki ze trudno kogos nie spotkac przez kilkanascie sekund:)
Sterowanie bardzo dobre rowniez padem, jak podepna wszystkie kalawisze pod odpowiednie menusy dla pada bedzie sie sterowalo ganialnie, jak nie trzeba bedzie grac maszyna do pisania, trudno:)
Graficznie jak na te przestrzenie jest bardzo dobrze nawet na "normal", przy czyms wiecej moj CPU sie poddaje i mam lipny FPS mimo tego ze GPU ma spory zapas.
Troche musza nad tym popracowac ale gra jest na tykle ciekawa ze chyba pierwszy raz w zyciu kupie z pelna swiadomoscia wersje "alpha".
jezeli ktos ma i moze udostepnic to prosil bym o zaproszenie do army lite, bede ogromnie wdzieczny, [email protected]
Nigdy nie grałem w arme, obczajam trójeczkę i nie ogarniam misji z COOP'a gdzie trzeba uciec z wyspy, dotarłem do pierwszego miejsca, nic tam nie było co pozwalało by zwiać, zabrałem bandę do bazy lotniczej, wybiliśmy wszystkich na miejscu wbijamy w helikopter i dupa nie mam pojęcia co dalej?, szukam w menusach jakiejkolwiek opcji aby ruszać ale nic nie działa, jakieś wskazówki co przeoczyłem lub o czym nie wiem?
Śmigłem startuje się i wznosi na klawiszu „Q”. Obniża pułap lub ląduje klawisz ”Z” potem normalnie „W,S,D,A” lub myszką. Może być tak, że niema paliwa, to nawet silnika nie włączysz, też klawisz”Q”
MarcoV86, DOBRA OPTYMALIZACJA? o Cię zgrozo..ostatnio dobrze zoptymalizowana ArmA to była II, bo już Operation Arrowhead był/a kompletnie pozbawiona optymalizacji, a ArmA III...to już nie komentuje.
i7 2600k + GTX 670 z potężnym OC + 8GB ram 2133MHz i gra czy na low, czy na ultra super mega detalach ma cały czas 25-35fps...oczywiście zużycie karty sięga ledwo może czasem 50% a CPU to chyba chodzi z najniższymi zegarami bo nie ma co robić.. od Operation Arrowhead optymalizacja w tej serii kuleje na potęgę, dobra optymalizacja to jest, ale w Crysis z 2007 roku (jeśli nie wierzysz to poczytaj dlaczego tak naprawdę gra jest świetnie zoptymalizowana!), Crysis 2 czy Battlefield 3! to są gry świetnie zoptymalizowane, a nie jakaś ArmA III...
@Artek3333 o paliwie nie pomyślałem, musze odpalić popołudniu grę i obczaic ale chyba to nie to, w bazie były dwa śmigłowce, wsadziłem kolesi do pierwszego i poszedłem zabić zabugowanego kolesia "(zintegrował się ze skala:D) by się zrespil a moi kolesie sobie odpalili śmigłowiec i zaczęli latać:D, pech chciał ze się debile rozbili, poszukałem drugiego i szczęśliwie zapakowałem cala drużynę do środka i dupa, o tyle dziwne ze obaj piloci już są a ja wsiadam do "budy", no nic obczaje jeszcze.
Wiem jak lata się śmigłowcem bo trochę poćwiczyłem w edytorku, to jest fajne ze można wszystko popróbować bez wkurzania się że się zawali misje:)
@Marshall Mathers I chyba zapomniałeś ze to ALPHA a optymalizacja na tym etapie nie ma znaczenia dla developera, tez mam spadki do 30fps ale są dłuższe momenty ze śmiga w 60fps na otwartej przestrzeni.
Inna sprawa to mapki z BF3 a tym bardziej z C2 są tycie w porównaniu z ta z AIII a na razie mamy dostępny tylko mały kawałek całości.
Jak ktoś ma do rozdania gifty z ArmA 3 to chętnie przyjmę na adres - [email protected]
Z góry dziękuję.
A co do gry to na premierę będzie trzeba kupić bo w Armie 2 mam ponad 80h przegranych w przeciągu kilku miesięcy - jak na mnie to dużo :) Dobre gry warte każdych pieniędzy :)
Przecież mają jeszcze 9 miesięcy do premiery, więc poprawa optymalizacji jest możliwa w tym czasie. Porównanie Army 3 do BF3 mija się z celem, bo targetem tych gier są różni gracze. Pamiętam te komentarze ludzi, którzy po pograniu w BF narzekali jak to biegli przez 10 min i dostali od snajpera, a potem zagrali w Arme i wrócili posłusznie do batka, czy nawet call of ekkhem duty.
Witam jeżeli ktoś by miał jeszcze klucze do wersji lite to z chęcią przyjmę [email protected] (Z GÓRY DZIĘKUJĘ). Co do samej army gra zapowiada się epicko tylko czekać na pierwsze mody które wycisną z niej 110% jak w przypadku army 2 :D
@ lubie_grać
Co do śmigieł i ogólnie pojazdów, zależy, czy są odblokowane (locked-unlocked), poza tym też zauważyłem, że niektóre pojazdy są nie do ruszenia, nawet te quady beznadziejne. A czasem miałem tak, że kilka razy wsiadałem i wysiadałem do samochodu czy heli i za n-tym razem odpalał, więc nie ma chyba na to reguły.
zakupiłem, nie żałuję. Pomimo, że jest to wczesna wersja i jeszcze sporo błędów do poprawienia to gra się wybornie. Grafika to cudo, co daje nowy wymiar realizmu przy tak rozległych lokacjach. fizyka pojazdów naziemnych jest bardzo słaba...
Jak myślicie, Arma III wejdzie mi na mój komputer czy nowa karta graficzna wymagana?
I5-3470 @ 3.20Ghz 3.60Ghz
Ram: 8.00 GB
System: Windows 7 64 bit service pack 1
Karta graficzna: GT 630
Mam jednego gifta Arma III Alpha Lite. Jak ktoś chce, niech poda maila.
Gram w prepaid alfa i muszę przyznać, że po raz pierwszy od pierwszego, oryginalnego OFP czuję satysfakcję z grania w produkt tej serii. Grafika, animacje żołnierzy - niesamowity skok do przodu. Sterowanie żołnierzem też usprawnione, choć brakuje jeszcze wielu opcji dowodzenia ale myślę, że pełna wersja będzie je miała. AI też wyraźnie na plus choć jeszcze wymaga pracy. Dla mnie najbardziej denerwujące jest to, że np. podczas misji stealth, strzelając z wytłumionej broni, z ukrycia - wystarczy jeden celny strzał do przeciwnika i od razu cała armia wroga zna moje położenie i w ciągu kilku sekund oddaje w moim kierunku celne serie. Ogólnie jednak milowy krok do przodu w porównaniu z dwójką. Czekam na pełną wersję (w alfie brakuje czołgów :)
Dobra, to skoro wejdzie czas przetestować. Jeżeli ktokolwiek ma do oddania gift code Arma III to proszę o wysłanie go na poniższy email. Z góry dziękuję.
Wszystko ok jak dla mnie tylko jest jeden duży minus który dla mnie morze przekreślić dłuższą zabawę z tym tytułem mapka powinna być 3xwiększa 2,3 miasta i tyle samo wiosek murowana nuda szczególnie w trybie ZW. A tak na marginesie moja najdłuższa sesja w Arma to 67 godz. bez przerwy XD. No i bym zapomniał jak nie będzie statków typu krążownik, niszczyciel lub łodzi podwodnych i lotniskowców to ta cześć nic nowego nie wniesie prócz, ładnej grafiki, elastycznego sterowania. Nurkowanie wydaje się być prawie zbędne. Tak czy inaczej od razu kupiłem i nie żałuje :)
xprzemo ta wyspa jest w wersji alfa. W pełnej wersji mają dodać dużą wyspę szczegółowo odwzorowaną na podstawie jakiejś realnej (chyba greckiej) wyspy, także powinno być super.
ah... te czasy kiedy arma byla malo znana gra comunity army bylo male przyjazne i dojrzale... teraz jak sie tu czyta te gowniazerie to sie plakac chce
Prosze o pomoc...
Mam Arme 3 Alpha Lite , a teraz to pytanie moje czy ja będe miał full wersje po premieże dzięki temu czy nie ?
nie - alfa lite przestaje dzialac wraz z premiera bety czyli za kilka dni juz 25 chyba czerwca
25 czerwca wersja Alpha aktualizowała się do Bety, póki co zapoznałem sięz kilkoma nowymi pokazówkami/showcase i trenażerem, w wolnej chwili sprawdzę, co tam w multi slychać nowego jakościowo. Pierwsze wrażenie - poprawka przy ,,zbieraniu sprzętu" z truposzy i poległych towarzyszy. Zobaczymy, co będzie dalej...
Pojazdy są poddane dziwnym prawom fizyki, myślałem że będzie większy rozmach przy tworzeniu tej gry. Niepotrzebnie kontynuują toporne menu, rozumiem że to mogło być fascynującew arma 2, ale bez uszczerbku na złożoność rozkazów, można to było zrobić śmiało pod jednym klawiszem.
REDmartinesartrr nie osmieszaj sie to nie jest gierka dla dzieci pseudo taktyczna ale powazny militarny symulator - i tak odebrali mase realizmu z army 2 tutaj na rzecz casualowosci a ty jeszczecos tkaiego chcesz ? wroc do gay on duty anal warfare i battlefaggots 3
to nie jest gra w ktorej wydajesz rozkaz typu STAC ISC SRZELAC CHOWAC SIE i nic wiecej ! tu ustalasz pozycje rodzaj ataku obrony zasade namierzania wroga i wszyskto inne by wydawanie rozkazow bylo niemalze BEZ OGRANICZEN
Tak dziękuję za wytłumaczenie , naprawdę nie znałem zasad gry w arme 3, po prostu kupiłem ją i patrzę jak ładnie wygląda na koncie ;)
Symulator symulatorem, ale wygoda jest ważniejsza. Rozkazy mogą śmiało rozwijać się na zasadzie podmenu i nie przesadzajmy , są mikrofony i inne takie gadżety...
Dla mnie rozczarowanie, ze względu na słabą balistykę pocisków, fizykę pojazdów naziemnych, animacje (animacje botów są przefatalne), nie mówiąc o wyposażeniu którego nie widać, a w plecaku 6 rakiet do SMAW-a. Symulator pojęcie względne...
REDmartinesartrr cala seria ARMA wywodzi sie od pierwszego OFP ktore bylo swoim czasie ostro uzywane przez wojsko na calym swiecie do szkolen dowodcow jesli chodzi o taktyke - to ejst gra glownie na multiplayera. animacje itp ie beda tkaie jak w call of duty bo to gra z otwartym swiatem z niemalze nieogranczona mozliwoscia nie mozna tu zaimplementowac skomplikowanych animacji z powodu duzego swiata - pozatym gra nie pwostaje przy ogromnym budrzecie jak jakis battlefield - jest to gra dla ludzi co lubia powazne granie a nie ZABAWE
nie kazda gra musi byc kopia cal of duty czy battlefielda - sa ludzie co tych gier nienawidza i szukaja czegos innego w grach - dla nich jest arma - klonow tamtych gier i tak jest juz wystarczajaco duzo wiec dorbze ze i inne gry powazniejsze powstaja - z tym ze ama 3 w porownaniu do 1 i 2 poszla i tkaw ten cazualowy klimat battlefieldow a nie powage symulacji. tak jak mowie - nie kazda gra musi byc kopia coda i bfa i te gry nie definiuja pojecia DOBRA GRA 10- 18 latkowei mga grac w jakies cody i bfy ale napwno starszy pwoazniejszy gracz woli army
rottensun ja nadal gram w Armę 3 bo taki rodzaj rozgrywki mi bardzo odpowiada. Niestety archaiczne rozwiązania już nie. Animacja jest niedbała, tu nie chodzi o rozległy teren :) Tak jak pisałem wcześniej, liczyłem na większy rozmach przy tworzeniu gry. Czekam teraz cierpliwie na różne mody, bo rozgrywka w podstawce mnie mocno rozczarowała.
Fajne, że będzie PhysX, tylko czy optymalizacja będzie dobra a nie kaszanka.
mam takie pytanie,a mianowicie: chciałbym kupić arme 3,ale już z dostępem do bety, żeby nie czekać do 12 września na premierę. Jak ktoś ma jakieś informację to bym o nie bardzo prosił :)
oczywiscie ze masz dostep do bety nawet do alfy bys mial jakbys w marcu kupil
Battlefield miażdży tę nudną grę.
MarcoV86 - Hahahaha, to żeś doje*ał :D Co prawda gram w BF-a 3 aktualnie, i uwielbiam go, ale do Army mu daleko, i to bardzo
Ha, nie ma to jak porównywa Bf'a z Arma. To całkiem dwie różne od siebie gry. Arme nazwał bym bardziej symulatorem a bf jest napierdzielanką, więc prosze mi tutaj nie porównywać dwóch całkiem innych gier.
No porównanie do Battlefielda wcale takie nieuzasadnione nie jest. Sterowanie postacią w fps-ach ma być wygodne i intuicyjne. B3 wygrywa na tym polu. A gdyby pisać o zachowaniu pojazdów to A3 wypada co najmniej tragicznie. Bo w tym przypadku widok z lufą czołgu w B3 to majstersztyk.
Armie 3 naprawdę wiele brakuje.
@rottensun "10- 18 latkowei mga grac w jakies cody i bfy ale napwno starszy pwoazniejszy gracz woli army" - sorry kolego, ale ja już od dłuższego czasu jestem osobą dorosłą, żyjącą na własny rachunek, a mimo to gry to nadal rozrywka i właśnie dobra zabawa - dlatego zdecydowanie bardziej wolę Battlefielda, który technicznie stoi na dużo wyższym poziomie, co przyprawia o wiele mniej frustracji (nie chodzi mi o fajerwerki, ale samą optymalizację, płynność i intuicyjność rozgrywki). Jak będę chciał symulator z prawdziwego zdarzenia, to wstąpię do armii, jak chce prawdziwego zachowania auta, to wsiadam w swoje. Z twoich postów wynika, że jesteś jakimś fanboyem, który strasznie nerwowo reaguje na zarzuty dotyczące tej gry, co widać po postach - klawisze wciskane w złej kolejności.
Interesuję się konfliktami zbrojnymi, widziałem masę prawdziwych filmów - z Iraku, Afganistanu i Czeczenii (filmowanych przez obie strony - polecam sronę LiveLeak lub Apache Clips), a ostatnio z Libii i Syrii. Seria Arma najlepiej oddaje realia takich starć. Nie jest to zwykła strzelanka, a taktyczny symulator, a symulatory mają to do siebie, że w sterowaniu nie są tak łatwe jak inne gry. Gra nie jest idealna i ma wady (optymalizacja, fizyka), ale ma masę zalet - mapy, jednostki, tryb multi i społeczność tworząca mody. Dzięki temu można w nią grać przez kilka lat. BF i CoD z realizmem mają niewiele wspólnego.
@REDmartinesartrr
Zachowanie pojazdów? Najbardziej mnie w Bf'ie śmieszą odrzutowce które na niebie wyglądają jak modele RC.
imo to są dwie różne gry. bf3 jest tylko szybkim shooterem online dla mas, kiedy arma próbuje imitować pole walki.
http://www.youtube.com/watch?v=wh06bA5ftaw popatrzcie sobie jakie zajebiste manewry chłopcy sobie organizują w armie :D
Jak dla mnie arma i battlefield to zupełnie inne gry w bf jest chaos cały czas coś się dzieje dochodzi do walki na krótkich dystansach itp. a w armie tak na odległość powoli bo to symulator bf to gra akcji nie ma co porównywać.
@rottensun - nielubienie Call of Duty czy Battlefielda, a obrażanie ich użytkowników to dwie różne kwestie. Pokazujesz jakim to "dorosłym" graczem jesteś poprzez pianie o Armie i nazywanie CoDa Gay of Duty Anal Warfare? Pff. Na szczęście nie każdy fan symulatorów jest takim prymitywem i proszę, nie rozpowszechniaj informacji, jakoby fani symulatorów byli tymi lepszymi, patrzącymi na gry "casualowe" i "casuali" z politowaniem.
"nie kazda gra musi byc kopia coda i bfa i te gry nie definiuja pojecia DOBRA GRA 10- 18 latkowei mga grac w jakies cody i bfy ale napwno starszy pwoazniejszy gracz woli army". Hahaha, a to dobre. Zgodzę się z jednym: nie każda gra ma być kalką coda i bfa. Oczywiście. Ale zestawianie ArmY z CoDem mija się z celem, bo to dwie różne gry celujące w dwie różne grupy odbiorców, niekoniecznie ze względu na wiek. Uważasz, że 30latkowie nie lubią bezmyślnie rozerwać się przy CoDzie, czy BFie? Grubo się mylisz.
Zestawiając Armę i CoDa razem wygląda jak porównanie Life for Speed (albo RBR) z Burnout. Łączy je jedynie jedno: wyścigi. Same w sobie są całkiem różnymi grami trafiającymi do różnych odbiorców a w swoich kategoriach są grami (bardzo) dobrymi i nie należy zestawiać ich obok siebie.
Ogólnie każdy gra w to co lubi :) Ja jestem wiekowym graczem i w tygodniu po pracy na 2-3 godzinki siadam przy BF3 a w weekendy mając dużo więcej wolnego czasu gram w ArmA, zaraz ktoś napisze czemu nie gram w CoD'a i nie chodzi o to że nie lubię tej gry po prostu jak dla mnie rozgrywka jest zbyt szybka
To jest pierwsza gra, którą kupiłem jako pre order. Zawsze czekałem aż ceny spadną i dopiero kupowałem, ale do Army mam słabość. Kłótnie co lepsze, czy BF czy Arma nie ma sensu. Osobiście w Bfa gram po pracy dla tzw. odmóżdżenia, natomiast Arma II CO to przede wszystkim coop z ekipą na TS-ie w wolne weekendy, taktyka, i ciągłe myślenie co się robi. Pozdrawiam
@borubarek leżymy i kwiczymy:(, gra została wydana jako "pełna" a polowy tam nie ma, kampania ma być "kiedyś". puki co pozostaje grzebać w warsztacie i grać w to co ludzie zrobili, MP mnie jakoś przestał interesować (w BF3 parę miesięcy już nie grałem), w wolnym czasie pobawię się edytorem i obczaje lepiej mechanikę, dobrze ze kupiłem jeszcze alfe to przynajmniej mniej kasy wtopie jak nic ciekawego z kampanii nie wyjdzie.
lubie_grac ja tam język angielski znam, ale czy nie powinno być po polsku jak jest na steamie ustawione język polski.
Gra olewa widac ustawiania ustawiania steam, w opcjach masz zmiane jezyka i jest nasz tez, pozdro.
Edit: na steam mialem ustawione EN, w gzre dalo sie zmienic na PL ale jak zmienilem na steam gra pobrala pliczek chyba za lokalizacja, wiec chyba lepiej na steam tez usatwic PL.
@musiaradka na razie tylko pokazowe zadania i to co masz w warsztacie, za miesiac ma byc pierwsza kampania SP a potem jeszcze dwie chyba, wszystkie darmowe z tego co wiem, potem pewnie zrobia jakies platne dodatki.
Co za bezsensowne dywagacje co jest lepsze. Army i BFa nie można porównywać, bo to dwa zupełnie różne gatunki. Ta dyskusja zaczęła się 12 lat temu jak wyszedł Operation Flashpoint, a kilka miesięcy później MOH AA. Nie da się porównywać symulatora pola bitwy, ze strzelanką osadzoną w wojennych realiach. Na pewno BFowi 3 dużo bliżej do miana symulatora niż jego prequelom, ale to wciąż nie ta liga co OPFy czy Army jeśli chodzi o gatunek.
Nie ma co się kłócić, która gra jest lepsza, to tak samo jakby porównywać Pro Evolution Soccer z Need For Speedem. I wcale tu nie przesadzam. Pozdrawiam.
Szkoda się rozpisywać, tyle razy człowiek tłumaczy jak można porównać armę symulator pola walki, do BF czy CODa zręcznościówek.
Dla mnie to nadal jest BETA. Niewiele poprawek i showcase`y dodane i niewiele poza tym. Coming soon episodes... co to jest serial czy co?? Rozczarowali mnie. workshop dany jakby na osłodę. Rozumiem wypuszczanie wersji testowych, ale premiera to premiera a nie wypierdywanie pojedynczych ,,episodes". Komedianci.
@Fjord Nansen nie wiem w czym masz problem, a CoD i BF nie jest "serialem"?, jest i to na dodatek dosc kosztownym,tu mamy miec kampanie ze friko (tzn w cenie gry) i tone innych z warsztatu, jak ktos kupil gre dawno temu wydal polowe tego co za podstawke CoD'a czy BF'a i wcale nie musi wydac juz ani centa, zawartosc warsztatu bedzie rosla wiec zawsze znajdzie sie cos nowego do pogrania.
A gdzie ja cos o Bf albo CoD napisalem? Kupilem alphę,oczekiwalem full release 12 stego,a nie kapanie podstawami,czyli singlem,co by o multi nie pisac,bo tu tez niewiele poprawili.To,co wyjdzie,to powinny byc dodatki,mniejsza czy platne czy nie,a nie elementy full kampanii sp.Z tym mam problem.
@elosidzej nie ma jak konstruktywna i sensowana opinia:)
@Fjord Nansen mi tez sie nie podoba ze na starcie nie ma kapanii ale niedlugo bedzie i oby nie byla zabugowana, czas okaze, tez kupilem dawno temu i mialem nadzieje ze zagram ale sie nie spieszy,czekalem tyle na wersje koncowa to i poczekam jeszcze troche:)
Wersję beta mogłem ocenić 9/10 ale wersję pełną oceniam najwyżej 6/10. Kolejna gra - i jak zwykle niedokończona. To już chyba standard. Kupujemy zabugowane wersje beta jako pełne, a dopracowane gry dostajemy zwykle po 2 - 3 latach, po dokupieniu kolejnych rozszerzeń kiedy producent zaczyna już reklamować sequel. Niektóre gry nigdy nie wydostają się z zaklętego kręgu zabugowanej bety (jak np. M&MH VI) mimo, że włożyliśmy już w nie nie dzisiątki ale setki zł. Arma i tak jest jedną z najlepszych gier na rynku i nic nie zastąpi przyjemności swobodnej eksploracji wysp i tworzenia własnych misji w edytorze.
No niestety leaven ma sporo racji. Doszło do momentu, w którym to decyzje wydawnicze podejmuje dział marketingu a nie developerski. Co ma studio zrobić w takiej sytuacji? Pewnie też z tego powodu nie robi się już tylu wersji demonstracyjnych co kiedyś. Demo miało służyć jako reklama produktu. A co mają reklamować jak po premierze studia dysponują zbugowanym produktem i zapchanymi serwerami.
Z racji tego "podziwiam" wyznawców, którzy kupują preordery.
Jeśli o Armę chodzi - bardzo czekałem (i dalej czekam - bo z opinii sądzac gra nie posiada jakości produktu końcowego) na ten tytuł. Jednak postanowiłem, że niestety, ale choćbym miał do końca życia grać w gry z lat młodości to nie kupię już żadnego tytułu wymagającego steama, origina, uplaya czy innego łamiącego prawo ustrojstwa. Co bardziej świadomych konsumentów zachęcam do podobnej praktyki.
Ja tam nie wiem ale gra ma najgorszą optymalke ze wszystkich dotychczas wychodzących gier dramat, na temat gry sie nie wypowiadam dla mnie to dalej jest beta.
Już pół roku temu można było kupić arme III w wersji "alpha" a teraz można kupić w wersji beta.
Twórcy lecą w ch**a wypuszczając tak niedorobioną grę do sprzedaży.
Byłem napalony na tą grę jako wierny fan operation flaspoint i wczesniejszych ARMA ale się zawiodłem grająć w pirata...
@=Cent=, Sugerujesz, że Steam, Origin, Uplay łamią prawo? Niby w którym miejscu? Skoro jesteś graczem, to chyba zgodzisz się, że gry mają reguły, a regułą niektórych gier jest to, że są na tych nielubianych przez Ciebie platformach. Rozumiem, że można się wkurzyć, gdy któraś z tych platform nie działa jak powinna i rzeczywiście, w przeszłości tak się zdarzało. Jednak to dosyć odległa przeszłość, a i tak jeżeli już, to te zdarzenia były incydentalne. Radzenie innym, żeby zrezygnowali z najnowszych edycji ulubionych gier, bo są na nielubianych przez Ciebie platformach, jest według mnie śmieszne. Podejście iście z początku XX wieku, gdy niekórzy zamóżni obywatele z odrazą patrzyli na automobile, przedkładając ponad nie zaprzęgi konne.
Gra jest bardzo fajna. Osobiście zainwestowałem w alfę i nie żałuję.
Środowisko jest tak prężne, że to gra na kilka lat . I tyle.
Jest dużo baboli no i co z tego.
Mój number one:
http://www.youtube.com/watch?v=x86mpYxfQQ0#t=100 ( Jakie to otwiera możliwości taktyczne :) )
To tylko gra a właściwie symulator i obietnica możliwości dla wielkiej społeczności tego tytułu.
Gdybym był złośliwy (a nie jestem :) ) to napisałbym, że wszyscy którzy nie rozumieją idei tej gry zawsze mogą zagrać w produkt EA pod tytułem BF4 i zakupić sobie dowolną ilość DLC do niego ...
Nie kupujcie na STEAM w media jest 3 razy taniej, a dokladnie ok 160 zł. A na kete 150 zł. a na STEAM z tego co widzę: 45 euro czyli nieco ponad 180 zł
Sory pomylilem się w obliczeniach :)
To ja kwygląda sprawa z multi? Idzie pograc? Nigdy w arme nie grałem. SPoko jest, dzieje sięcoś na mapach?
=Cent=, rozumiem iż każdy ma inne podejście do tematu ale ja akurat uwielbiam Steama, staram się nie kupować gier na inne platformy (u-play czy origin ) bo raz że te platformy są gorsze a dwa że lubię mieć wszystko w jednym miejscu. Za to jak widzę iż na Steama będzie jakaś gra na którą czekam to już cieszę michę.
Zero awaryjności, a używam go prawie od początku, najdzie mnie ochotą na jakąś grę nagle ? Klikam zainstaluj - transfer 4-10mb/s + automatyczne aktualizacje i pół godziny/godzinę później mam gotową grę, dla mnie rewelacja.
A jeśli ktoś boi się tego iż gry tylko "wypożycza" to równie dobrze nie może grać w gry multi bo tam konto również nie należy do was, jednak nikt jakoś nie zdaje się tym przejmować.
Gra potrzebuje dobrej kampanii i masy misji bo to co w niej jest teraz to jest jakaś kpina. Zmienię ocenę jak wydadzą te darmowe DLC...
Co do mojego posta o legalności niektórych praktyk już staram się doprecyzować swoją wypowiedź.
"Skoro jesteś graczem, to chyba zgodzisz się, że gry mają reguły, a regułą niektórych gier jest to, że są na tych nielubianych przez Ciebie platformach."
Owszem mają swoje reguły. Lecz wydawcy nie mogą stawiać swoich reguł licencyjnych ponad obowiązującym prawem.
Moje obiekcje dotyczące legalności niektórych działań dotyczą zwłaszcza odsprzedaży gier używanych. Małymi krokami wprowadza się coraz to bardziej utrudniające życie narzedzia mające na celu utrudnienie tego procesu.
Sam też jestem kolekcjonerem. Zdarzyło się może z 3 razy, że grę odsprzedałem. Ale jako konsument nie godzę się aby pozbawiać mnie możliwości, które mocą prawa są mi gwarantowane: czytaj, chociażby konieczność rejestracji produktów zakupionych na nośnikach fizycznych i przypisywania ich do konta pod różnymi bzdurnymi pretekstami. Denerwują mnie też i wzbudzają brak szacunku do tychże firm, zajmowane przez nich stanowiska w sprawie tych wątpliwości prawnych (vide nielegalna klauzula Steama o pozwach zbiorowych).
Sprawność działania to już inna kwestia - nie mniej równie istotna. Usługodawca nie ma obowiązku dawania jakiejkolwiek gwarancji działania swoich usług, nie posiada względem klienta żadnej praktycznie odpowiedzialności. Może wyłączyć usługi do aktywacji których wcześniej cię zmuszono i nie możesz nic z tym zrobić.
Jako konsument mam prawo powiedzieć "nie godzę się na to". Bo dąży to w bardzo moim zdaniem niebezpiecznym kierunku. Kupowanie wszystkiego co leci, przyjmowanie każdej bzdury którą nam się serwuje i jeszcze pokrywanie tych praktyk z mojej kieszeni nie mieści się w mojej definicji rozsądku. Chodzi głównie o zasady.
Ktoś na pewnym forum napisał mi kiedyś "nie podoba Ci się, to nie kupuj - masz stare gry. możesz pograć w inne tytuły". I pomimo, że komentarz miał być sarkastyczny to był zadziwiająco trafny. Nie stać mnie na walkę o swoje w inny sposób niż poprzez świadome zakupy.
Stąd mój komentarz namawiający do bardziej przemyślanych zakupów - jeśli dla kogoś zasady prowadzenia biznesu w relacji Klient - Producent mają jakieś znaczenie. Nie był to jakiś hejt na powyższe platformy, ale przemyślane stanowisko. Wolę wesprzeć gry małych firm oraz tych, które grają fer, niż bezmyślnie wydawać pieniądze tylko dlatego że np. BF zyskał po roku nową cyferkę, bo skoro starego BF nie da się odsprzedać to teraz EA uznało, że warto zrzucać BF hurtowo z tasmy co roku wprowadzając pomniejsze tylko zmiany i kupę DLC.
Mam nadzieję, że po nadaniu kontekstu moja wypowiedź wyda się bardziej sensowna. Nie mam zamiaru tu prowadzić jakiejś rozbudowanej dyskusji o etyce biznesu lub nawracać kogokolwiek na jakąkolwiek ideologię.
@=Cent= czyba zapomniales ze wieszosc gier nie podpietych do platform cyforwych w ostatnich latach ma na plycie rozne dziwne oprogramowanie ktore Ci miesza w systemie lub/i aktywacje online, gry an PC nie dzialaja jak na konsoli tzn. wkladasz plytke/instalujesz i grasz.
Od dawna gry MP powiazne sa z kontami a nie z nosnikami, to tylko troche plastiku i papieru, do niczego nie sluzy poza przyspieszeniem instalacji jak sie ma lipne polaczenie z siecia, no i moze ladnie wyglada na polce:).
Posiadajac plyte z gra nie masz wiecej praw niz kupujac cyfrowo, o ile w SP mozna grac czesto bez aktywacji czy logowania ale za to musisz miec plytke w napedzie a oprogramowanie o watpliwej reputacji sprawdza za kazdym razem plyte i/lub przypisany do niej klucz.
Kazda gre mozna odsprzedac ale w dzisiejszych czasach nikogo nie obchodza pudelka i nosniki tylko konta i klucze na nich zarejestrowane, na alegro mozesz niemal hurtowo kupowac oryginalne pudelka i nosniki do wielu gier za grosze bo sprzedawane sa same klucze, tak jest latwiej, szybciej i taniej.
Kiedys mialem tez obiekcje do platform cyfrowych ale sa o wiele wygodniejsze w uzyciu niz durne pudelka, chce isc do kumpla i pograc w gry jakie mam a on nie ma to nie musze brac siatki z grami tylko loguje sie na swoje konto, pobieram i gramy.
Pamietaj ze w gry SP mozna grac w trybie offline chyba na wszystkich platformach cyfrowych, jak chcesz mozesz grac tez calkiem bez steam, tak jak istnieja "witaminki" na szajs w stulu starforce zeby grac bez durnej plyty w napedzie tak sa "witaminki" aby garc w gry ze steam bez steam:)
Dla mnie jest jedna zasada, jest wygodniej i taniej na steam to malo kupuje gier w pudelkach (tylke te ktore maja w naszym regione duzo mniejsze ceny) bo nie lubie przeplacac i utrzymywac z mojej kasy, marektow, hutrowni,kurierow itd., tanie serie gier okazuja sie nie byc wcale takie tak jak porownac z obnizkami na steam 75-80% .
Jezeli masz taki problem z DRM musisz kupowac gry bez niego ale albo beda one bardzo stare albo tylko w niewielki procent gier zagrasz w tych czasach.
Mnie tez nie ciesza te systemy DRM ale jak juz mam wybierac to wole cyfrowy niz plyte w napedzie i aktywacje online przy kazdej instalacji, konsole tutaj maja lepiej ale cena za to jest cena samej gry.
Pamiętajcie o tym że gra się dopiero rozwija (a w październiku już będzie kampania) a i tak już jest do dyspozycji edytor misji (ja Arme kupiłem tylko z powodu edytora :P) więc tylko czekać na kampanie i dla mnie najważniejsze czyli mody do tej gry.
Gra tnie na gtx 770,w ogóle grafika mi sie nie podoba,obiekty nie mają głębi i cieni.....
simon3333 zmniejsz zasięg rysowania obiektów...ale jest faktycznie duży problem. Osoba stawiająca serwer może sama ustawić kilka parametrów graficznych i coś ten system kuleje. Często się zdarza, że liczba klatek stoi w miejscu, bez względu na ustawienia graficzne w rozgrywce wieloosobowej.
Kod gry wymaga optymalizacji, za bardzo muli CPU, gram na ustawieniach gdzie GPU się trochę nudzi a klatki lecą jak głupie.