Ukończyłem i nadal podtrzymuję zdanie, że TW2 zasługuje co najmniej na "ósemkę". Jest zdecydowanie lepiej przemyślana od pierwszej części. Począwszy od oprawy graficznej, która jest spójniejsza i może się podobać nawet 4 lata po premierze. Na dodatek optymalizacja jest dobra i na ówczesnych komputerach gra nie sprawiała problemów.
Fabularnie jest dużo lepiej niż w TW1, głównie dzięki większej liczbie cut-scenek, dzięki którym historię obserwuje się przyjemniej. Sama fabuła nie porywa i nie jest jakaś genialna, ale jest ok. Klasyczna historia fantasy z kilkoma zwrotami akcji.
Na uwagę zasługują też systemy craftingu, tworzenia czarów oraz całkiem sporo minigier, które czynią grę pełniejszą.
Polecam wszystkim fanom gier Piranha Bytes!
Od razu mamy dla Was konkurs związany z Two Worlds II. Do wygrania jest pełna wersja gry na PC oraz książka (Compendium) w twardej oprawie z autografami twórców. Aby wziąć udział w losowaniu nagrody należy wkleić w tym wątku zdjęcie z pierwszej bądź drugiej odsłony cyklu Two Worlds wraz z żartobliwym komentarzem. Powodzenia. :)
Na zdjęcia czekamy do najbliższej środy, do godz. 9 rano.
Cholercia, musze przyznać, że nagroda warta świeczki. Na pewno wezmę udział!
Kiedy mija termin zgłaszania prac?
gram sobie juz jakis czas i uwazam, ze gra jest bardzo rozbudowana , tak samo jesli chodzi o tereny jak i rozwoj bohatera, a co za tym idzie czas przy niej spedzony to wiele godzin rzedu 40-50 h dlatego zarzuty o niewielki swiat uwazam za bezpodstawne. Gra bardzo miodna i wciagajaca. Jak dla mnie jednen z najlpeszych RPG o wielu lat a co za tym idzie mysle ze gra zasluguje spokojnie na 9/10 !!
Arcania 7.0
Two Worlds II 7.5
Poważnie? 0.5 różnicy? Toż to zupełnie nie oddaje realiów.
TW2 jest lepsza niż Arcania na wszystkie sposoby jakie mogę sobie wyobrazić.
Według mnie TW2 zasługuje na nie mniej niż 8.5
Grę raczej sobie kupię w jakimś odstępie czasu bo na pewno jest i tak i tak lepsza od jedynki. Bardzo ciekawi mnie multi bo jak się o nim czyta to już by się chciało w niego pograć .
Czytałem, że reszta ostatniej wyspy przeznaczona jest do rozrywek multi - stąd okrojenie.
Jako, że nie doszedłem jeszcze do tej "Azjatyckiej" wyspy to doznałem wielkiego rozczarowania czytając o tej ograniczonej wyspie. Z tego co słyszałem to Multiplayer rozgrywa się na CAŁEJ tej środkowej wyspie więc chyba nie do końca jest ograniczona. Chyba, że się mylę ;/ Nie grałem w Multi xD
"To wszystko sprawia, że Two Worlds II zajmuje mniej czasu, niż można by się początkowo spodziewać. Myślę, że rozgrywka wystarczy średnio na jakieś 20 - 25 godzin, chociaż da się ją oczywiście wydłużyć dzięki zadaniom pobocznym. Tych ostatnich jest mnóstwo."
Przez ten tekst rozumiem, że recenzant nie ukończył całej gry ?
Grafika największym plusem tej gry? EHE modele postaci też? Graficznie to się prezentuje na poziomie sędziwego Obliviona, z dodanymi efektami, które ludziom ze średniowiecza nie były znane. To jak sama postać się porusza, modele - mnie się to kojarzy tylko i wyłącznie z Gothic 2. Także waćpan, ja wiem że to polska produkcja, ale przekoloryzowałeś pan (znowu). W ogóle porównanie grafiki do Assasins Creeda, nawet jako komiczny podpis screena było niesmaczne.
Świat jest mały, mały ale dobrze wypełniony to sprawia wrażenie jego bogactwa powierzchniowego. Nie idzie się zgubić w każdym razie, ale obecnie dla mnie to plus, bo przejadły mi się już te "setki kilometrów" do najbliższego miasta. Fabularnie? Jak na polaków jest na prawdę nieźle, liczyłem, że będzie dużo gorzej. Gorzej od Wiedźmina, bez porównania, ale zabić nudę można - wystarczy jeden browarek (dla mocarzy skrzynka :P).
Dźwięki - BOGU DZIĘKI, że nie irytują. Ich jedyny plus, a no i nie zagłuszają WinAmpa (nie lubię wyciszać gier, nawyki z multiplayerów), a Hansa Zimmera mało co może pobić, no tyle, że TW2 do poziomu Berlin Orchestra jest na prawdę daleko. Ale przesadnych wymagań do gry nie miałem.
Są elementy komiczne, za to zawsze będę lubił polskie produkcje :P Jazda na koniu, jak ktoś liczył na Husarię to pomylił historię. To wygląda jak Barbie jeżdżąca na swoim plastikowym kucyku. Fajnie tez się trupy układają, jakby nie miały kości/kręgosłupa, nic. Niektóre teksty też powalają. Ale i tak twierdzę, że jest nieźle. Lepiej niż TW1, to nie podważalna kwestia, ale... no widać budżet tej gry na każdym kroku ^^
Polecam fanom polskich produkcji or ludziom, którzy lubią się pośmiać z miarę dobrej niskobudżetowej produkcji made in Poland.
EHE modele postaci też?
Wróć jak nauczysz się czytać. Recenzent wyraźnie napisał że modele są słabe.
Zgadzam się z oceną...ja bym nawet to 0.5 odjął bo gra jest IMO nie tyle średnia co słaba. Największe rozczarowanie tego roku...
Właśnie Dark Thorus ma rację Arcannia 7.0 a TwII 7.5? To chyba jakaś pomyłka... Przecież Two Worlds zjada tą arcannie... Te wasze recenzje są jakieś zwalone za przeproszeniem.
Compendium ma w cholerę nieaktualnych danych i obrazków :P
Niepotrzebnie wrzucili sawannę na początek - monotonna i pusta, może zniechęcić do dalszej gry..
Mapa do multi - fail troszkę, ale wtedy Ciężko byłoby upchać gdzieś bagna i Vahkmaar.. :P
Magia oczywiście miażdży, jeśli się załapie jak jej używać
Zgadzam się z oceną w pełni, 7.5-8.0 max
Dark Thorus [ gry online level: 11 - Legionista ]
Arcania 7.0
Two Worlds II 7.5
Poważnie? 0.5 różnicy? Toż to zupełnie nie oddaje realiów.
TW2 jest lepsza niż Arcania na wszystkie sposoby jakie mogę sobie wyobrazić.
Według mnie TW2 zasługuje na nie mniej niż 8.5
A wg mnie Arcania zasługuje na 6.0-6.5....
Nieco mnie zaskoczyliście tą oceną bo 0.5 to jakiś absurd w stosunku do arcanii która z gothickiem ma tyle wspólnego co cep do miecza :P. Echh czasem cieszę się że nie kupuję gier patrząc przez wasze recenzje bo mi się gra świetnie :P
Dla mnie zawód
ale z mojej winy
Nie doczytałem co to - spodziewałem sie rpg-a
a to jest po prostu klon Diablo tyle ze tpp a nie z rzutem izometrycznym
Ja tam się strasznie zawiodłem i dla mnie to maks 6/10.
To wszystko sprawia, że Two Worlds II zajmuje mniej czasu, niż można by się początkowo spodziewać. Myślę, że rozgrywka wystarczy średnio na jakieś 20 - 25 godzin, chociaż da się ją oczywiście wydłużyć dzięki zadaniom pobocznym. Tych ostatnich jest mnóstwo.
Taa dzięki zadaniom pobocznym TW2 przeszedłem w 15,5h...
Arcania była i jest na prawdę dobrze zrobioną grą.
Hahaha, to ty chyba nie grałeś w dobrze zrobioną grę.
Arcania to gniot, który jeszcze bardziej pogrąża serię Gothic po słabiutkiej III.
Niezależnie jak się do tej gry podejdzie to jest ona po prostu słaba.
Jak dla mnie ocena 4, no może 5, i tak, jestem fanem Gothica, ale części 1 i 2 NK.
Gothica I przeszedłem 2 razy, a Gothica II 4 razy.
Arcanie wywaliłem z kompa po 2h grania.
TW2 przeszedłem raz i starczy, gra po czasie robi się monotonna i nie ma tego czegoś, co zachęciłoby do przejścia jej jeszcze raz.
Jak dla mnie ta gra powinna otrzymać ocenę w granicach 7, czyli mam podobne odczucia jak Karolus.
UUU kiepsko 75 %, to znaczy że gra jest średnia i nie wiele wyżej oceniona od Arcania: Gothic 4 którą TW 2 miał zmiażdżyć. Gra została pochwalona zbyt szybko przed zachodem słońca i okrzyknięta najlepszą grą RPG tego roku,zapewne nią jest ale nie w takim stopniu jaki by się oczekiwało.
Ocena adekwatna co do poziomu gry.
Mnie najbardziej denerwuje to, że cała ta druga wyspa gdzie niby AC (w ogóle skąd te porównanie masakra, to że premiera jest AC:B to nie oznacza, że możecie sobie tak porównywać...) to tam są straszne pustki. Lubię zwiedzać mapę ale jak biegałem po tej wyspie to wiecznie jakieś ZOO a brak konkretnych miejsc gdzie można zawiesić oko.
Wielki + system craftingu? Chyba Cie głowa człowieku od recenzji boli.
Może i na początku fajnie pięknie ale poźniej jak jest dużo przedmiotów w inv np. 50 to aby te wszystkie przedmioty zniszczyć => trzeba kliknąć 100 razy!!!! Tak samo jest z kupowaniem i sprzedażą w sklepikach. Mamy przedmioty do alchemii => chcemy je sprzedać => 50 elementów => klikamy 100 razy (Kur*wa masakra).
Gra nudzi przez takie podstawowe rzeczy jak inv, monotonne miejsca gdzie nic nie ma (tak, nic nie ma => tylko przy głównych ścieżkach aka drogi asfaltowe coś się dzieje ale gdy idziemy gdzieś głębiej to jest tak smętnie że aż żal).
Niby zmiana systemu oceniania gier - ALE.... Strasznie mała różnica między Arcania a TW.
Za przeproszeniem ale Arcania to wysrane gów*no z czarnej murzyńskiej du*py a ocena bardzo bliska TW 2 => drogą dedukcji ocena Arcanii za bardzo jest zbliżona do TW2.
Ktoś może się z tym nie zgadzać co napisałem ale i tak mam to głęboko w ...:) Pozdro
A ja z gry jestem zadowolony - pierwsza godzina mnie odrzuciła ale raczej obsługą gry niż samym wątkiem - największy problem to złe sterowanie, fatalny dziennik questów (nigdy nie wiem czy wykonane czy nie, napisy różnią się kolorem czcionki ale dopiero jak przyłożę nos do monitora to widzę a wystarczyło dać parę zakładek), no i ekwipunek - tam się połapać to normalnie jak w torebce mojej żony - wszystko jest a nic znaleźć nie można. Ale ciągle gram i coś mnie do tej gry ciągnie więc wykonuje wszystkie misje po kolei i czekam na kolejnego patcha. I niech nikt TW2 nie porównuje z Arcanią bo trzeba równać do produkcji mocniejszych a nie spartolonych. Jak dla mnie mocne 7.5 i brawa dla twórców.
Wielki +:
Grafika + optymalizacja. Cały czas na full detalach i ponad 60 fps średnio w frapsie. Poniżej 60 nie spada.
Co do Arcanii:
Przedział fps 20-40 (w Crysisie średnio mam 40 fps przy 1680x1050 x4 aa very high) i do tego jakieś takie dziwne przecięcia... tragediaaaaaaaa
System walki strasznie mi się nie podoba (wojownik). Po prostu jest beznadziejny (nudny, zero efektowności), dobrze, że nie zakupiłem TW II. A natomiast gdy gramy magiem to poziom gry jest "zawyżony" ... tyle słyszałem i widziałem i podziękowałem.. Już wolę Arcanię. Ale najpierw AC: B a potem nowy NFS (lub starsze).
czyli miał być jakiś uber hit, a wyszedł jak zwykle przeciętniak. ( i nie chodzi mi tu tylko o ocenę, bo ta często jest zawyżana)
Poczekajcie na Wiedźmina 2 to zobaczycie, że Polacy mogą zrobić grę wybitną! Która przejdzie do historii.
75 %, to znaczy że gra jest średnia
Od kiedy gra która otrzymuje ocenę 75% jest średnia ? Średnia by była jakby dostała 5 lub 5.5/10. 7, 7.5/10 to gra dobra, a 8.0,8.5 bardzo dobra. Wyżej są już gry genialne.
Grę przeszedłem więc...
1. Dla mnie bomba i basta! :)
2. Klimat jest fajny, nawet bardzo. Są lokacje o charakterze rzymskim, perskim, japońskim - fajny pomysł.
3. Muzyka!!! Trochę plagiaty z Diablo II i Gothic'a aż się wciskają w uszy, ale czy to źle naśladować najlepszych?! ;)
4. Animacja trochę kuleje, szczególnie skakanie, że o skakaniu na koniu nie wspomnę.
5. Sam koń przydaje się w sumie raz a później możemy o nim zapomnieć.
6. Tak samo jak zakup łódki, no można popływać tylko po co? Zmarnowany pomysł.
7. Rozwój postaci ok, ale gorzej z balansem. Nijak się ma mag do wojaka jeśli chodzi o przetrwanie, magiem jest o wiele trudniej choćby dlatego że (jedna z większych wpadek) nie widzimy zdrowia przeciwnika cały czas! Tzn celujemy i nie widzimy, dopiero gdy zadajemy obrażenia. Tak więc wypuszczamy np czar i czekamy, później 3 czary w nadbiegającego gościa i nie wiemy czy go zabijemy tylko musimy czekać aż dojdą do celu by zobaczyć ile zabiorą energii. Do tego nie można się przełączać między wrogami więc nim to wszystko zrobimy, to jednego zabijemy (czary lecą powoli) a kolejnych 2 już siedzi nam na karku = duże problemy dla maga. Wojakiem zdecydowanie łatwiej, szczególnie z tarczą.
8. Dużo zadań pobocznych i dużo godzin zabawy, zadania poboczne nie nudzą, nie polegają tylko na "idź i zabij", trafiają się perełki np p.t. "idź i załatw mi tancerkę erotyczną na imprezę" ;)
9. Totalnie skopana jest mapa, nie można włączać/wyłączać znaczników przez co mamy chaos, w którym często nie widzimy nawet naszego bohatera.
10. Quest log też do poprawy, choć da się przeżyć.
11. Poroniony system save'ów!!!! Kompletnie nieczytelne, nieintuicyjne i ciężko coś znaleźć.
Np robiąc save pt "ja 1" gdy chcemy go nadpisać to co? gra zmieni jego nazwę na swoją modłę z datą i godziną, które nic nam nie mówią. A gdy wpiszesz jeszcze raz "ja 1" to co? będziesz miał dwa savy z nazwą "ja 1" - porażka na całej linii. A niby taka prosta sprawa od tylu lat dopracowana - wstyd.
12. Inventory - trochę za duże, jakby z 800x600 wyjęte i do tego wszystko jest pojedynczo!!!
Aż prosi się żeby przedmioty były grupowane albo przynajmniej przy opcji sprzedaży żeby się pojawiał suwak z ilością. To samo tyczy się tworzenia mikstur. Chcesz 30 mikstur? To kliknij 60 razy! Paranoja! (O ile masz zapisaną recepturę, bo inaczej czeka Cię np 120 kliknięć). Chcesz zniszczyć 20 tych samych mieczy? to kliknij 60 razy!!! Utrapienie. Chcesz je sprzedać? Kliknij 40 razy!!! click... click... click... click... SUWAK!!!
13. Podczas walki wrogowie potrafią wejść w ścianę xD My ich nie możemy więc atakować a oni nas siekają zza cegieł xD
14. Ostatnia walka też jakoś nie przemawia do mnie... ale to już inna historia ;)
15. To że nie cała mapa jest dostępna... ktoś kto ją zobaczy i ma zdrowy rozsądek, to od razu się domyślił że nie jest fizycznie możliwe by to wszystko można było zwiedzić. Tak więc to mnie jakoś nie ruszyło.
16. Oczywiście jest też humor (czasem przaśny) co jest cechą charakterystyczną (i dobrze) polskich produkcji i czuć że to nie kolejny "poprawny politycznie" USAński wyrób. Kto grał w Wiedźmina ten wie o czym mowa.
17. Bardzo fajny patent z odzyskiwaniem punktów już przydzielonych. Nie jest to nowość ale fajnie że jest i gdy nam się wojak znudzi i chcemy popróbować sił magicznych to nie ma żadnego problemu. Robimy "reset" postaci i po sprawie.
Generalnie 7-8/10 za fabułę, klimat, niestety uciążliwe wpadki są irytujące co psuje całość, ale te 7-8 zasłużone a mogło by być znacznie więcej.
Pozostało czekać na patch'a i przejść jeszcze raz ;)
Z tym cienkim magiem to się zgodzę, nie wiemy nic o przeciwniku do momentu jak nie wycelujemy lub poślemy kilka kulek ognia i dopiero po tym możemy oceniać czy jest mocny czy słaby i jeśli mocny to leżymy po JEDNYM uderzeniu - trochę to irytujące. Mag przynajmniej na początku jest za słaby - jak zainwestujemy w zdrowie lub ochronę przed obrażeniami fizycznymi to brakuje na dodanie mu powera - ale poczytawszy o tym że znowu woj jest za mocny zacząłem grać magiem żeby mi się za szybko nie znudziło. A co do przełaczania przeciwników to da się - po prostu po zaznaczeniu jednego wciskamy Q lub E i przełącza nas na kolejnego z prawej lub lewej. Grał ktoś czystym łucznikiem ? Jak jemu idzie?
Gra fajna , warta kupienia, ciężko w obecnych czasach wymagać aby jakaś nowa gra nie podpatrzyła czegoś z gry X Y Z. Co do prorokini to się trochę zawiodłem bo to kim jest zauważyłem odrazu gdy ją ujrzałem.
Jagged85 --> "Przez ten tekst rozumiem, że recenzent nie ukończył całej gry ?" ... Przed napisaniem recenzji zawsze kończę grę. W cytowanym przez Ciebie fragmencie zaznaczam po prostu, że moim zdaniem gra zajmuje przeciętnie 20-25 godzin (tyle mi było potrzeba na jej ukończenie), a jak ktoś będzie miał ochotę na długie zwiedzanie świata i ukończenie wszystkich zadań pobocznych to pewnie doliczy do tego przynajmniej kilka godzin.
Prawdę mówiąc spodziewałem się ciut wyższej oceny co nie znaczy, że ta nie pasuje ;)
Największym błędem dla mnie jest wykastrowanie tej wyspy o której mowa w recenzji. Może w jakimś DLC czy czymś takim pojawi się reszta mapy?
Jak gra daję frajdę a po recenzji widzę, że daje dużo zabawy to idealnie. Można się czepiać owszem ale jeśli się fajnie przy grze bawi to naprawdę gratulacje dla twórców.
I tak wyszło lepiej niż sądziłem ;D Gra cierpi na sporo bolączek i choć spora ich część pozostała, to oddaję honor autorom, że i tak znacznie poprawili to co raziło już na pierwszy rzut oka. Jednak z tego co pozostało to widzę, że wciąż kuleje detekcja kolizji (przeciwnicy zapadający się w podłogę i inne obiekty), a AI przeciwników (nie są w stanie robić nic innego poza szarżą prosto na gracza) zwyczajnie nie istnieje. Dochodzi jeszcze kwestia, którą ochrzciłem mianem "ogólnej toporności". Ta właśnie przejawia się na każdym kroku: w ekwipunku, gdzie każdą czynność należy wykonać osobno, w walce, gdzie cały czas masakrujemy prawy spust, a od czasu do czasu tylko wciskamy jakiś kwadrat czy inne kółko i w końcu animacje postaci, mimika itd. Pamiętam ten śmieszny gest ręką podczas rozmowy, który powtarzał się raz za razem w trakcie każdej konwersacji. Wyglądało to idiotycznie - nie wiem czy poprawiono to w finalnej wersji. Tak czy inaczej ja podziękuję, o wiele bardziej kusi mnie nowy Fallout i to raczej po niego sięgnę, jeśli odczuję desperacką potrzebę zagrania w RPG'a.
"A jak zrobić taki reset postaci :) ? "
W gildii magów jest taki jegomość który się tym zajmuje, wystarczy z nim zagadać zapłacić nieco złota (za pełen reset całkiem sporo, ale to zależy od lvl). A gdzie jest gildia magów? Musisz poszukać sam :) warto bo jest tam też całkiem sporo questów pobocznych
Tego jegomościa znam, ale nie wiedziałem że u niego jest opcja pełnego resetu ^^
- Co do gildii... pamiętacie te z Gothica? No to zapomnijcie :[
Trudno to nawet gildiami nazwać, nie ma tu czegoś takiego jak przynależność, oddzielna ścieżka rozwoju, questy niedostępne dla innych i to wszystko co było w G i co sprawiało że przechodząc grę po raz trzeci, za każdym razem gra była "inna".
Tutaj "gildie" składają się z (uwaga) 1-2 osób!!!! i paru sprzedawców - załamka i duże rozczarowanie.
- Uciążliwe też jest zapisywanie/przełączanie się pomiędzy broniami.
Tzn gdy chcemy kogoś potraktować z łuku naciskamy klawisz przełączenie, gdy jest przeciwnik już blisko to znów naciskamy przełączenie i mamy miecz, proste prawda? Otóż nie, bo żeby takie ustawienia przełączania zrobić to trzeba zapisywać cały ubrany ekwipunek, żeby nagle nasz bohater nie został z łukiem ale za to w samych majtkach xD Tak więc się z tego nie korzysta i używa jak coś paska na dole ekranu, gdzie mamy skróty do broni.
- Dziwne też jest że mając w ręku np miecz i tarczę, klikniemy inny miecz żeby go zacząć używać, to często gęsto nie zmienimy miecza tylko... zamienimy tarczę na miecz, no gdzie tu sens?
- Ilość szat magicznych też rozczarowuje w porównaniu z ilością wyborów i kombinacji przy wojaku.
- Przesadą też jest (moim zdaniem) totalna specjalizacja w rozwoju maga, że gdybyśmy chcieli z wody przerzucić się na ogień dla próby, to nie ma szans bo potrzeba wszystkiego, od butów przez czapkę a na "kijku" skończywszy.
Głupota moim zdaniem, szczególnie że potworki są odporne na różne rzeczy, jedne na ogień, inne na lód. Wojakiem wystarczy mieć przy sobie zawsze miecz żeby ciąć i pałkę obuchową i po sprawie. Mag ma pod tym względem też przekichane.
Przydałoby się żeby energia zaznaczonego celu przez maga była widoczna cały czas, a pociski żeby po prostu szybciej latały.
Ilość takich drobnych i większych wpadek jest duża, za duża :/
Przyspamuję troszkę, screen 2/3
Mam nadzieję, że mogę takie coś opublikować.. ;)
TW 2, wersja beta
RBOD* to nie przelewki! Grozi i potrafi zabić!
*Red Box of Death, czyli marna podróbka RROD-a!
Ooostatni
Allegro w wersji Two-Worldsowej
Sprzedaż zakończona, nie było ofert kupna..
recenzent chyba na głowę upadł; gra która zbiera oceny w większości powyżej 9 dostała tylko 7.5??!!
zawsze polak nie może docenić wspaniałej gry jaką z pewnością jest Two Worlds II
Moja propozycja na pracę konkursową:
Komentarz:
Misiek nie skacz to kupię Ci hechłacz!
Nada się?
kong - Czy tylko mi się wydaje że Twój bohater masturbuje się celując w niedźwiedzia z penisa?
Dobra recenzja, ocena dla mnie za niska bo sam bym dał 9/10, bo mimo braku tej dużej wyspy gra i tak jest WIELKA, że HO HO !
no i jest jeszcze ocena 7/10 dla Arcanii i 7,5/10 dla Two worlds 2 te 0,5 to tak naprawdę w tej 0,5 mieści się przepaść tak jakbyś stał nad kanionem w kolorado (recenzent zapomniał o tym napisać na koniec) :]
Gra spokojnie na 8 a po patchu może i na 8,5 (jeśli taka A dostaje 7)
Te 7,5 to nieporozumienie, no chyba że Arcania wtedy na 5 bo to "średniak" żeby nie powiedzieć inaczej, bo wtedy ocena <5 czyli poniżej średniej ;)
Myślę, że ocena 7,5 jest sprawiedliwa z tym, że w takim wypadku arcania powinna dostać niższą ocenę.
W końcu recenzja, już myślałem że pominiecie TWII tak jak EA MMA.
Myślałem, że ocena będzie ciut wyższa, skoro taki crap jak arcania dostało 7..
Ostatnio te wasze oceny się kupy nie trzymają.
Słabe ale spróbować można...
Hmm... cóż widzę, że wszyscy dają dymki w swoich pracach ;) Może ja źle zrozumiałem dlatego na wszelki wypadek zamieszczam swoją pracę jeszcze raz (ta sama z tym, że tekst jest na obrazku :))
Chyba zbyt wiele się spodziewałem po Two Worlds II. Cóż odstawiam go i na gwiazdkę sobie sprawię Darksiders lub New Vegas.
Gdybym mógł prosić o pomoc... Zastanawiam się nad kupnem i chciałbym wiedzieć czy system walki wręcz jest fajny i w miarę skomplikowany? Samo naparzanie LPM mnie średnio interesuje, a w recenzji ten temat był dość lakonicznie potraktowany.
@SzymEn - jeśli uzależniasz kupienie gry od recenzji to na CDA ma 8/10, a na świecie średnia ok 90/100 tu masz link -> ale szczerze współczuje jeśli od recenzji zależy zakup i do tego z gryonline gdzie oceny są rozdawana czasem na chybił, trafił : http://www.twoworlds2.com/pl/reviews.html
•SpazioGames - 87% (Włoski)
« Two Worlds II ? un prodotto molto genuino, capace di entusiasmare tutti gli amanti dei giochi di ruolo occidentale grazie alla mastodontica avventura in singolo giocatore, al buon adattamento tecnico e alla divertente modalit? multigiocatore.»
•GamezGeneration - 95% (Niemiecki)
« Die Spielwelt sieht einfach fantastisch aus. Die vielen Möglichkeiten das Spiel zu spielen sind unglaublich motivierend und die famose Technik setzt dem Ganzen die Krone auf. Mit Two Worlds 2 erwartet euch das beste Rollenspiel diesen Jahres! »
•Multiplayer.it - 88% (Włoski)
« Nonostante i difetti, Two Worlds II ? un titolo complesso che offre un sistema di combattimento estremamente ricco, un grado di personalizzazione del personaggio incredibile e una miriade di quest. »
•Spieletester - 89% (Niemiecki)
« Das, was TW II so unglaublich gut macht, ist nicht nur das Kampfsystem, sondern die authentische und echt wirkende Spielwelt. Man merkt richtig, wie viel Mühe sich Reality Pump gab, um das Spiel so echt wie möglich zu gestalten»
•WiseGamers - Sehr gut (Niemiecki)
« Es gibt dermassen viel zu tun und zu entdecken - wie ein Floh im Fell eines gigantischen Mammuts. Two Worlds 2 hat [...] Momente, wo einem vor schierer Schönheit der Atem stockt.»
•XboxDynasty - 86% (Niemiecki)
« Two Worlds II macht alles besser als sein Vorgänger. Die Welt ist größer und lebendiger, die Städte sind voller und die Missionen abwechslungsreicher. Die Geschichte ist spannend inszeniert, der Umfang stimmt. »
•GamersParadise - 9/10 (Angielski)
« I have to say that Two Worlds 2 will have me going back for more, but as of now I can only bow my head and call this a beautiful rendition of a RPG and proof that sequels can be so much better than the prequel.»
•XboxAktuell - 88% (Niemiecki)
« "Two Worlds II" ist für mich die Überraschung schlechthin. Die Möglichkeiten, die einem geboten werden, sind wirklich respektabel und dürften in dieser Fülle nur von wenigen Rollenspielen erreicht worden sein.»
•Eurogamer.de - 9/10 (Niemiecki)
« Two Worlds II hat mich tief beeindruckt. Ein solch komplexes Abenteuer, das von derart liebevoll gestalteten Sprachaufnahmen zusammen gehalten wird, habe ich schon lange nicht mehr erlebt. Ach was: Ich habe es noch nie erlebt!»
•Gamers.at - 90% (Niemiecki)
« Abwechslungsreiche Quests, eine tolle Performance [...] lassen keine Zweifel aufkommen, dass Two Worlds II für die nächste Zeit von uns eindeutig die Rollenspielkrone aufgesetzt bekommt und definitiv ein Spiel zum Verlieben ist! »
•GamePro - 85% (Niemiecki)
« Bei Two Worlds 2 packt mich immer wieder das "Nur noch eine Quest"-Fieber. Und dann ist es irgendwann drei Uhr morgens. Aber genau so muss ein Rollenspiel eben motivieren, und hier kann Two Worlds 2 voll überzeugen.»
•GameZoom - 9/10 (Niemiecki)
« Two Worlds 2 macht seinem bekannten Namen alle Ehre. Man könnte es als kleines Juwel bezeichnen. Viele Stunden Unterhaltung auf hohem Niveau bescheren dem Titel eine entsprechend gute Bewertung. »
•GameRadio - 86% (Niemiecki)
« Die Möglichkeiten der Charakterentwicklung sind überragend und all die kleinen Nebengeschichten können schnell von der eigentlichen Story ablenken. Nichtsdestotrotz kann der "rote Faden" jeder Zeit wieder aufgenommen werden.»
•G2N - 86% (Niemiecki)
« Die wunderschöne Grafik kann mit tollen Lichteffekten und einer schönen Gestaltung punkten. [...] Wer also wirklich Lust auf ein Rollenspiel hat, dass sich auf die Ursprünge dieses Genres bezieht, ist bei TWII sehr gut aufgehoben.»
•Palast Magazin - 9/10 (Niemiecki)
« Die gigantische, wunderschöne Welt lässt einem so schnell nicht mehr los - die Quests sind fast ausnahmslos mitreissend und perfekt mit der Hauptstory verzahnt - wirklich ein episches Erlebnis. »
•Konsolenfieber - 92% (Niemiecki)
« Reality Pump hat aus den wenigen Fehlern die in Two Worlds gemacht wurden gelernt und ein solides, extrem umfangreiches Rollenspiel auf die Beine gestellt, welches Genre-Fans unbedingt gespielt haben müssen. »
•GameCaptain - 85% (Niemiecki)
« Mit zahlreichen motivierenden Quests in einer schönen Spielwelt fesselt Two Worlds 2 Genrefans für viele Stunden an den Bildschirm. Vor allem die freie Charakterentwicklung, das interessante Zaubersystem [...] steigern die Motivation ungemein. »
•OnlineWelten - 86% (Niemiecki)
« Two Worlds 2 brilliert mit seinen stark erzählten Haupt- und Nebenquests [...]. Mich zieht es jedenfalls nach wenigen Stunden Abstinenz erneut nach Antaloor. Ein besseres Kompliment kann man einem Spiel wohl kaum machen. »
•Xbox-Newz - 90% (Niemiecki)
« Es gibt wunderschön gestaltete Landstriche, eine Synchro die mir andauernd Gänsehaut verursacht und einfach ein Rollenspiel das mich zutiefst beeindruck hat. Two Worlds II, ich knie vor Dir nieder! »
•Cynamite - 85% (Angielski)
« Two Worlds 2 sieht sehr gut aus. Insbesondere auf dem PC glänzt das Spiel durch tolle Lichteffekte und atmosphärische Weichzeichner. Das erzeugt eine hervorragende Stimmung beim Spielen.»
•ZockerHeaven - 11/12 (Niemiecki)
« Two Worlds 2 fesselt von der ersten Sekunde an und lässt den Rollenspieler nicht mehr los. Und wenn das wirklich sehr lange Einzelspieler-Abenteuer gemeistert wurde, sorgt der Multiplayer für noch längeren Spiel¬spaß.»
•Gameswelt - 89% (Niemiecki)
« Eine riesige Spielwelt, garniert mit abwechslungsreichen Aufgaben, dazu ein sauberes Kampfsystem und sogar einige kreative Ideen [...] sorgen dafür, dass Two Worlds II ganz oben in der Liga der Rollenspiele mitmischt. »
•GamersPlus - 90% (Niemiecki)
« Man hat immer das Gefühl, dass selbst die winzigste Mission irgendwann noch bedeutsam sein könnte. Dadurch bleibt euer Interesse an Antaloor und seinen Bewohnern immer geweckt.»
•Spieletipps - 87% (Niemiecki)
« Ein Rollenspiel aller erster Güte: tolle Grafik, fantastische Synchronisation, spannende Story. Was immer ihr euch vorstellt, es ist möglich und das motiviert in jeder einzelnen Minute. Two Worlds 2 kann es mit den ganz Großen aufnehmen!»
•Gamestar - 85% (Niemiecki)
« Für mich zählen in einem Rollenspiel vor allem die Geschichte(n) und die Charakterentwicklung. In diesen Kerndisziplinen punktet TW2. Mit Freude erinnere ich mich an all die spannenden, skurrilen oder witzigen Aufgaben und Dialoge. »
•Krawall - 85% (Niemiecki)
« Das komplexe Crafting-System ist ein El Dorado für Alchemisten, die gerne herumexperimentieren. Die große Spielwelt lädt mit ihren unzähligen Nebenquests [...] zur stundenlangen Erkundung ein. »
•PC Games - 88% (Niemiecki)
« Das Rollenspiel fesselt mit tollen Quests, die sich immer wieder verzweigen oder zu interessanten Nebenschauplätzen führen. Die Spielwelt ist immens, das Magiesystem macht riesigen Spaß.»
•Gamona - 88% (Niemiecki)
« Die Kerndisziplinen eines jeden Rollenspiels, glaubwürdige Welt, vielfältige Quests und umfangreiche Charakterentwicklung, erfüllt Two Worlds 2 mit solch spielerischer Leichtigkeit, dass es eine Freude ist. Ein echtes Herbstmärchen!»
•GamersGlobal - 85% (Niemiecki)
« Two Worlds 2 ist ein prall gefülltes Abenteuerpaket voller guter Ideen. Während des Erforschens der wunderschönen Inselwelt werdet ihr stets mit einem gefüllten Auftragsbuch herumlaufen.»
•PG Games Hardware - 1,4 (Niemiecki)
« Hier stimmen Atmosphäre und Spielmechanik. So sichert sich Topwares sehr empfehlenswerter Titel zurecht den Platz auf dem Genre-Thron. Bei PC Games Hardware ist Two Worlds 2 das Spiel des Monats für den November 2011. »
•RPGItalia - 91% (Angielski)
« Two Worlds 2 is the real surprise of this fall. Reality Pump worked hard and created a fantasy world alive and capable of involving the player. In short, this is a must for every fan of the action RPGs genre.»
•RPGItalia - 91% (Włoski)
« Two Worlds 2 ? la vera sorpresa dell?autunno videoludico. Reality Pump si sono rimboccati le maniche e hanno creato un mondo fantasy quanto mai vivo e capace di coinvolgere notevolmente il giocatore.»
•Iamgamer.de - 92% (Niemiecki)
« So muss ein Rollenspiel sein! Technisch ist ?Two Worlds 2? über jeden Zweifel erhaben. Die Grafik-Engine zaubert sowohl auf der Xbox 360 als auch auf dem PC eine unfassbare Grafikpracht auf den Bildschirm. Gratulation zum Genrethron!»
•GamingXP - 90% (Niemiecki)
« Mit einem Mega-Umfang ausgestattet und einer Liebe zum Detail, die Ihresgleichen sucht, kann das Spiel jeden Abenteurer mühelos fesseln. Das coole Kampfsystem erlaubt es, die Kämpfe nach Lust und Laune zu gestalten.»
•buffed - 92% (Niemiecki)
« Großartig, was Rollenspieler hier geboten bekommen - so viel Spaß hatte ich lange nicht mehr! Das Besondere an Two Worlds 2 ist, dass man mit jeder Spielminute neue, liebevoll gestaltete Details entdeckt."»
•XBG 360 - 92% (Niemiecki)
« Riesig, fesselnd und an den richtigen Stellen verbessert. Top-RPG! Ich versinke regelrecht in dieser Welt, entwickele Suchtpotential und erlebe dieses typische "nur noch diesen Quest, diese Truhe und diesen Gegner"-Gefühl.»
Jak przejrzysz te recenzje to zobaczysz, że Polacy tą grę ocenili najniżej czyli standard : wszystko co Polskie jest do d..y :]
Alex--> nie chodzi tu o opinie recenzentów. Tu chodzi o opinie graczy. ;] Jak czytam że gra ma jakieś 30h i z każdą godziną jest coraz nudniej to nie wiem co o tym sądzić. A jak by mi się nie spodobało to głupio by wydawać tą stówkę i mieć poczucie że kasę się wydało w błoto. To samo mam z Black Ops na które się jarałem ale teraz jakoś tak nie bardzo...;>
Edit: jedna z recek które skopiowałeś.
Cynamite - 85% (Angielski)
« Two Worlds 2 sieht sehr gut aus
od kiedy sehr gut to po angielsku? ;P
Edit2: Nie prawda to co napisałeś w poście [66]. Weźmy takiego Wiedźmina, Painkillera czy Call of Juarez. Mało kto w Polsce mówi że gry są słabe. ;]
Czy do konkursu można zgłaszać tylko jedną pracę czy wiele? Czy decyduje losowanie czy jakość?
Edit2: Nie prawda to co napisałeś w poście [66]. Weźmy takiego Wiedźmina, Painkillera czy Call of Juarez. Mało kto w Polsce mówi że gry są słabe. ;]
Wiedźmin mi kompletnie nie podszedł :D Ale CoJ i PK jak najbardziej :)
Slasher--> a sobie nie dawno Wiecha ponownie uruchomiłem i poczułem jaką sprawia mi frajdę.:)
Mój brat ma tak samo jak np. Ty. Jak go pytam: Czemu ten Wiedźmin Ci się nie podoba? A on: Bo nie i koniec.
Niektórym może po prostu "nie chce pójść" choć ja uważam że jest to świetna gra.
Gra kiepściutka,dużo błędów, słaba walka i chaos na mapie na plus tylko i wyłącznie oprawa graficzna.
This is spartaaaaa :)
Ciekawe, bo jedyny problem z SI jaki zauważyłem, to że czasami zamiast atakować mnie kupą to atakują mnie po dwóch, trzech, a reszta stoi i czeka, ale może to zamierzony efekt?
Martel82 -> to sobie panie "zawodowiec" włącz najtrudniejszy poziom trudności to od razu będziesz gadał inaczej ...
Ciekawe czy doczekamy się jakiegoś "żartobliwego komentarza"?;)
Kilka słów od ROJA: Grafika prześliczna (chyba najpiękniejsza roślinność w erpegach do tej pory). Noc, dzień - nie ma znaczenia. Grafa przyjemnie pieści oko, a muza ucho. Kolejne kwestie to bardzo atrakcyjny system rozwoju postaci. Każdy znajdzie coś dla siebie. W zależności od obranego stylu walki i doboru głównego oręża - umiejętności wykorzystujących daną drogą jest niemało i bardzo ciekawie wyglądają. Nie ma tu sytuacji jednej animacji ataku, np. zamach i koniec. Wykorzystując ataki główne, kontrataki, ataki wyprowadzane z bloku, specjalne ataki, ataki z dobiegu i odskoki ofensywne spacją + odmienne animacje w zależności od broni - otrzymujemy ucztę, dzięki której żadna walka nie musi być taka sama. Dochodzi do tego pokaźny zestaw przeróżnych broni i zbroi, które dodatkowo możemy malować! Smaczków jest dużo (zajebiste mini-gierki [kości, otwieranie zamków, kradzież]). Ogromy minus to niezagospodarowana przestrzeń krainy. W takich grach jak np. Fallout New Vegas, Gothic I,II,III czy The Drakensang - wnikliwa i dokładna eksploracja była zawsze nagradzana klimatycznie ukrytą skrzyneczką/jaskinią, itp. W tej grze tego brakuje, gracz odnosi wrażenie, że świat gry jest wyludniony, nie żyje własnym życiem. Strzelanie z łuku za bardzo "sofcikowe" i delikatne - brakuje uczucia, że mocno naciągamy łuk i oddajemy potężny, mocny strzał. Ciuf, ciuf zamiast boom, jebut! O magii się nie wypowiadam, bo nie gram magiem. Grę polecam. Gra na mocne 8/10 przy czym Arkanię trzeba by było obniżyć do max. 6/10. Tyle ode mnie. Pozdrawiam.
7.5/10 dac takiemu niewypalowi ? ta gra to dno i najwyzej zasluguje na jakies 5/10
@ROJO.
Co z tego że walka taka "piękna" jak gra ma "defense buga" analogicznie jak TW1 maiło "cold buga". Ustawiając się w pozycji obronnej (PPM cały czas wciśnięty) i wykonując krótkie ataki (LPM) można zaciukać z minimalną stratą zdrowia 95% przeciwników (kłopot jest tylko z mrówkopodobnymi stworami). Gdyby nie to podtrzymałbym wysoką ocenę tej gry. Może na najwyższym poziomie trudności przeciwnicy lepiej kontrują ale brakuje możliwości zmiany poziomu w czasie gry.
Czekam na patch'a i przechodzę drugi raz na "najtrudniejszym".
Ocena mnie rozbawiła nowy NFS dostał wyższą to chyba jakieś kpiny. Gra zasługuje na solidną 9-tkę!
Gra zasługuje na solidną 9-tkę!
Buahaha, za co? Za to że to polska gra? TW2 jest słaby i na więcej niż 7 nie zasługuje...
I trzecia propozycja.
Myślę, że bardziej odpowiada wymogom konkursu - komentarz, a nie dymki :)
Uwaga - czarny humor :D
Moja propozycja
Każdy ma prawo do własnego zdania ale ocen graczy na 9+/10 jest ok. 10 jak nie więcej razy więcej niż tych za 5-7/10. Jednym się podoba innym nie, ja kupuje większość gier i uważam ze TW2 jest jedną z tych pozycji jakie mieć trzeba i skończyć warto. Pozdrawiam.
Cięta riposta,najlepszy lek na depresje! A te ich miny:)!!
No nie mogłem się powstrzymać
Tasiemiec też stworzenie,jeść musi!:)
screen jak poprzednio z galerii Gry-Online
Do największych minusów gry należy interfejs kupowania przedmiotów od kupców. Jak załóżmy ktoś ma na sprzedaż 30sztuk mikstur lub wytrychów trzeba je kupować pojedynczo potwierdzając dodatkowo komunikat o dokonaniu zakupu.
Jak na razie gram nekromantą, przywołuje hordy nieumarłych, ghuli i innych stworów, siekam z wysysania życia i wybuchem trucizn. Czasem zdarzy mi się ożywić zmarły cel.
Ogólnie gra daje radę, jest to nadal wg nie "gra życia" pomimo niedociągnięć, jest lepsza od Aracni oraz pierwszej części Two Worlds.
3 propozycja
Tylko dzisiaj! free żarcie dla nieumarłych :)
ostatni pomysł
2 pomysł z 5 :) mam nadzieję że wolno tyle, ale nikt nie napisał, że jest jakiś limit:)
Spokojnie. Musimy to przejrzeć, każdy wybierze swój typ i wtedy zdecydujemy. Może uda się dziś, ale pewnie dopiero jutro. :)
U.V Impaler
Wiem, że to nie wątek o ea mma ale mam pytanie, dlaczego nadal nie opublikowaliście recenzji EA MMA? Planujecie tą grę w ogóle zrecenzować?
Zdecydowanie gra lepsza niż Arcania. Gratulacje dla twórców, bo mimo że gra ma parę rażących błędów to daje nadzieję, że Polacy też umieją robić dobre gry.
UP -> Panowie w Polsce naprawdę umieją robić dobre gry. Ale po co się starać jak można zrobić grę za 1000zł i sprzedawać ją w kioskach za 20zł?? Na szczęście znajdują się takie perełki jak Wiedźmin, Nail'd czy właśnie Two Worlds.
rey656- Co do Wiedźmina się zgodzę... Two Worldsa nie mam a co do Nail'd-a - to bym w to za darmo nie chciał grać! jeżeli chodzi o Techland to mogli by się wziąć za robienie 3 części Call of Juarez! co do prac to można było dodać kilka (nigdzie nie było wspomniane że 1 użytkownik= 1 praca)
Czy te wyniki kiedyś zostaną ogłoszone?
Fifol14 - gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to poniższy cytat wiele by Ci wyjaśnił:
Na zdjęcia czekamy do najbliższej środy, do godz. 9 rano.
Źródło? Post numer 1. Idąc zatem drogą dedukcji wyniki będą najwcześniej w środę po godzinie 9.
konung123- gdybyś ty umiał czytać ze zrozumieniem to byś wyczytał że ten post był napisany 22.11 czyli w poniedziałek a środa z twojego cytatu mineła z dniem 24.11 .
idąc zatem drogą dedukcji- FAIL!!!
Dokładnie tak, wnerwia mnie jak ktoś poprawia innych nie mając pojęcia o co chodzi. A wyników nadal nie ma...
Właśnie sobie gram W TW II i powiem, że gierka niczego sobie :) Taka średnio- dobra, szczerze zaskoczyła mnie:)
Nie wiem na ile informacja jest prawidłowa, ale UVI był od zeszłego tygodnia chory i bodajże przeciągnęło się to do tego tygodnia jeszcze.. Także, cierpliwości i wyrozumiałości.. ;)
Przepraszam gorąco za problemy, ale dopadło mnie choróbsko i byłem przez tydzień na zwolnieniu. Laureata wybierzemy jutro. :)
UVI, nie przejmuj się proszę :) Jak mawiała babcia mojego kumpla "najważniejsze jest zdrowie".
No dobra. Szczerze, nic nas nie powaliło na kolana - nie było żadnego killera. Po długich, ciężkich dyskusjach doszliśmy do wniosku, że na nagrodę zasługuje totalny beton z postu [95], więc to saif3r dostanie fanty z pierwszego postu. Wyślemy je pod adres wpisany w profilu.
jedynak była niezła muszę zagrać w dwójke
Obowiązkowa pozycja dla ceniących się graczy. Ładna grafika, duży obszar do spenetrowania (pomysł z łodzią odkrywanie nowych wysp, przylądków poza questami dobry pomysł jeżeli masz doby wiatr bo inaczej podróż może potrwać kilkanaście min) ciekawa fabuła. Jedynym małym minusem jest fizyka walki trochę jednolita. Jest to gra warta swojej ceny. Zapewnia ok 18- 19 godz rozgrywki, a i po przejściu gry można jeszcze ukończyć questy poboczne. Polecam gorąco
Two Worlds dostał 8.0 a Two Worlds II 7.5?! WTF? Wiem, że obie gry recenzowały dwie różne osoby jednak między tymi grami jest tak wielka przepaść na korzyść "dwójki", że dziwne jest, iż dostała ona niższą ocenę od niedopracowanej, pozbawionej klimatu "jedynki", która we wszystkim jest gorsza od drugiej części.