Sam silnik to nie wszystko, trzeba jeszcze mieć odpowiednie umiejętności, żeby go dobrze wykorzystać, a jakoś mam wątpliwości co do umiejętności City Interactive.
Boże.. City Interactive będzie kombinować na silniki Crysisa :E..
Chce to zobaczyć !! :D
HOHOho a wymagania będą pewnie taki że połowa z nas sobie w to nie pogra ;)
W życiu bym się nie spodziewał ze chłopaki z CI dostaną w ręce CryEngine 3, ale jak widać nie ma rzeczy niemożliwych :) Mam nadzieje że City Interactive pokaże co da się wycisnąć z silniczka Crytek-a, a nowy Sniper Ghost Warrior będzie jeszcze lepszy niż jedynka.
CI spartoli robote, oni nie potrafia wykorzystac silnika. Przyklady? Bardzo prosze:
- Chrome Engine 2 - gry na tym silniku wygladaly duzo gorzej niz Chrome od Techlandu na Chrome Engine 1, jesli chodzi o optymalizacje, rowniez byla gorsza niz w przypadku Chrome, ale gry od CI byly na tyle brzydkie i archaiczne, ze juz kazdy komp dawal rade z palcem miedzy posladkami.
- Jupiter Ex - optymalizacja gorsza niz w Fear, (choc nowsze kompy dawaly rade bez problemu) a grafika o wiele brzydsza. Natomiast gdy CI rozwinelo ten silnik to fakt, gry na nim, a wlasciwie jedna gra pod wieloma wzgledami byla ladniejsza od leciwego juz Fear'a, mianowicie Code of Honor 3, bo Terrorist Takedown 3 byl juz skopany, widac ze na szybko tworzyli te gre - jaka byla wada ulepszenia grafy? Ano taka, ze te gry choc wygladaja calkiem dobrze, no dobra COH3 wyglada calkiem dobrze, choc widac ze jest robiony na starym silniku, mial wymagania wyzsze niz Gothic 4, Mass Effect 2, Mafia 2 i wiele innych o generacje ladniejsze gry.
- Chrome Engine 4 - optymalizacja gorsza niz w przypadku Call of Juarez: Wiezy Krwi, a grafika gorsza, szczegolnie paskudna woda razi w oczy, ale jesli chodzi o wymaganie to sa jak najbardziej ok. Gra ma ladne tereny, ale czesto spotyka sie sklonowane drzewa czy niezbyt ladne tekstury.
Jesli zamierzaja robic gre na Cry Engine 3 to zapewne bedzie wygladac ciut lepiej od Ghost Warrior 1, ale wymagania bedzie miala takie, ze zapewne GTA IV przy tym bedzie super zoptymalizowana gra. :P
WOW chyba kolesie z CI postanawiają rzucić się na głęboką wodę, ale skoro maja zamiar wykorzystać silnik CryEngine 3 to chyba wiedzą co robią i wiedza że nie mogą tego spieprzyć, bo jak ktoś podejmuje się tworzenia gry na takim silniku to do czegoś to zobowiązuje. Życzę im jak najlepiej i oby Sniper 2 wgniótł nas w ziemię pod względem grywalności i grafiki.
P.S to teraz CI zaczyna wyrastać na potentata w tworzeniu gier w Polsce.Oby tak dalej.
hohohoho to ich poniosło ;) ale zgadzam się z DomPas też wątpie w ich umiejętności
Goście z CI z pewności byliby w stanie zrobić dobrą grę za rozsądne pieniądze, talentu i umiejętności im nie brakuje. Problem jest jednak taki, że to mikroskopijna epika przy gigantach rynku. Stąd by móc funkcjonować zapełniają rynek budżetówkami, wszędzie tam gdzie giganci nie są w stanie zaoferować gier w cenie 20 złotych.
W Sniper:GW zastrzeżeń nie budziła praktycznie tylko oprawa graficzna i teraz gdy okazuje się, że kolejna część będzie na CryEngine 3 odnoszę wrażenie że CI stawia ponownie na grafikę i znów położy pozostałe elementy. Dobrze by było aby nie skupiali się tylko na tym aspekcie i jeśli ma to być także tytuł wysokobudżetowy to niech za wyższą ceną pójdzie także jakość produktu bo to co reprezentowała jedynka było nieadekwatne do ceny.
serek25 - im brakuje talentu, umiejetnosci i pomyslowosci. Na Ghost Warrior zarobili kupe kasy i spokojnie mogliby wysokobudzetowca wypuscic. Problem w tym, ze robia gry na tej samej podstawie, mowa o fpsach - wszystkie sa do siebie zblizone, zeby nie powiedziec wzajemnymi kopiami. Giganci sa w stanie oferowac crapy za 20zl, ale po co?
Fakt robia coraz lepsze gry, ale w takim tempie to za 10 lat nie wypuszcza bardzo dobrej gry. Techland jest od nich lepszy, People Can Fly rowniez.
WOW.No to zobaczymy co tam zrobią z tym silnikiem :) Ale fakt, wg mnie oni lecą na amerykański rynek tylko grafiką, no cóż..
Trzeba dać im szansę, raczej Crytek nie sprzedał by im licencji na ten silnik po to by zrobili z niego kupę gówna, może ich jakoś podszkolili w tym jak się z tym silnikiem obchodzić.
P.S jestem ciekaw jaką kwotę zapłacili aby modź wykorzystać ten silnik w swoich produkcjach, o ile się nie mylę to za Chroma zapłacili Techlandowi 300 tys zł.Ale po taki sukcesie komercyjnym S:GW to ich stać na najlepsze silniki jakie teraz istnieją.
szkoda mi cryteka.. ich rewelacyjny silnik bedzie osmieszony przez to badziewne city interactive
Hej wszystkim,
Z tej strony Łukasz z City Interactive.
@g0tcha i kilka innych osób.
Mam wrażenie, że nie wszyscy wiedzą czym jest silnik gry. Silnik CryENGINE 3 to nie tylko grafika, to przede wszystkim zestaw narzędzi, który odpowiada za bardzo wiele cech gry, z których grafika jest tylko jednym.
CryENGINE 3 oferuje na przykład fantastyczne narzędzia do kreowania zachowań sztucznej inteligencji przeciwników i wiele innych, których w silniku pierwszego snajpera. Mówiąc wprost, mamy najlepsze narzędzie do tego typu gry na świecie. Kropka. Wiemy co z nim zrobić. Kropka:)
Nawiązując do kilku głosów narzekania komunikat mam dość prosty w sumie i bez wijania w bawełnę. Czy to się komuś podoba czy nie, City to w tej chwili najprężniejsza i najdynamiczniej się rozwijająca firma developerska/wydawnicza w Polsce. A sukces Snipera pierwszego przysłużył się całej branży, również w ten sposób że inwestorzy giełdowi zwróciliuwagę na inne studia/firmy z tego rynku (co jak wiadomo współgra z rozwojem całej branży w naszym kraju).
Sniper: Ghost Warrior był naszym wejściem na globalny rynek i mimo swoich niedociągnięć okazał się hitem, który pozwolił nam nauczyć się więcej a przy okazji zarobić na kolejne gry.
W tej chwili robimy wszystko, by następca tego tytułu był produktem AAA w pełnym tego słowa znaczeniu! Jako jedyni w Polsce naprawdę mamy na to pieniądze, coraz lepszy team i realne perspektywy szybkiego postępu prac. Do tego, współpracujemy ze studiami outsource'owymi, które są w absolutnej czołówce na świecie... inni w Polsce mogą o tym tylko pomarzyć, mówiąc krótko. Niedługo zresztą będzie osobny news w tej sprawie:)
Nie prosimy Was o oklaski. Jesteśmy też świadomi niedociągnięć oryginału. Prosimy po prostu o wsparcie rodzimego developera i kibicowanie polskiej branży. Może być tylko lepiej!
Łukasz Mach
City Interactive
@ Feess a po czy wnosisz kolego? Jak na razie City to jedyny niezależny Polski developer który znakomicie sobie radzi na rynku gier. Wydaja coraz lepsze gry, kupują świetne silniki i maja bardzo dobry zespól. Z taka strategia i doświadczeniem w produkcji gier spokojnie dadzą rade.
Czyli gra będzie na wszystkie platformy i pewnie PC przy tym sporo ucierpi? Co nie zmienia faktu że i tak czekam na premierę bo pierwsza część Snipera była grą dobrą. Co do wymagań - to już nie zależy od samego silnika ale też od pracy, która będzie włożona w cały projekt.
City_Lukasz - oby tak bylo, bo jakosc obecnych gier od CI odstaje od produkcji Techlandu czy chociazby People Can Fly, a miedzy wami i nimi jest ogromna przepasc.
Mam nadzieje, ze Ghost Warrior 2 bedzie mial koncowa cutscenke, bo to co znalazlo sie w jedynce, czyli po wykonaniu misji pojawia sie napis koniec bylo dla mnie rzecza smieszna.
Mimo niedociagniec, dosyc milo mi sie gralo w Ghost Warrior, aczkolwiek tylko w misje ze snajperka, bo tak na dobra sprawe misje strzelane z karabinu maszynowego byly wykonane slabo.
Licze, ze Ghost Warrior 2 bedzie gra nieco ambitniejsza niz inne gry FPS od City Interactive, bo bez tego nadal bede uwazal, ze nie macie pomyslu na gre i ciagniecie oklepane i niezbyt dobre pomysly, ktore sa po najnizszej linii oporu.
Widzialem plan wydawniczy CI na GOL'u, ktory mnie zmartwil, poniewaz widze po nim, ze nadal zamierzacie wypuszczac budzetowki, sadze ze lepiej zostawic "zle" czasy w tyle i wejsc na wlasciwy kierunek, bo w przeciwnym razie CI bedzie zawsze okreslane i kojarzone z budzetowymi produkcjami z kiosku, nawet jesli kilka gier zrobicie wysokobudzetowych.
Co do wykorzystania silnika i innych rzeczy... gdybyscie mieli takich specow to mielibyscie lepsze gry, a wyszlo jak wyszlo, czyli bardzo daleko od czolowki. Nie spotkalem zadnej gry od CI, ktory wykorzystalaby pelny potencjal danego silnika.
Poza tym ciagle mam wrazenie, ze brak wam wyobrazni, byc moze checi na stworzenie czegos lepszego. Umiejetnosci pewnie tez, bo w koncu jak wytlumaczc fakt, ze Ghost Warrior byl tak zabugowany i niedopracowany?
Co do Ghost Warrior, nie byl, nie jest i nie bedzie hitem, bo gra otrzymuje niskie noty, nie wyroznia sie niczym szczegolnym na plus w stosunku do innych gier. Mieliscie szczescie, bo gier snajperskich jest malo, wiec Sniper nie ma praktycznie konkurencji. Dla was jak najbardziej jest sukcesem, ale nazywac Snipera hitem to ogromna przesada.
Poza tym, skoro macie takich fachowcow od wszystkiego to dlaczego Call of Juarez: Wiezy Krwi czy Painkiller sa grami o niebo lepszymi od Sniper: Ghost Warrior? Czyzby tamci ludzie byli mistrzami? W takim razie jak nazwac ludzi od jeszcze lepszych gier? Chyba Bogami.
W sumie silnik Fear'a rowniez posiadal swietna AI, a mimo to w grach od CI inteligencja przeciwnikow nie byla taka swietna. W sumie fizyke rowniez ten silnik mial swietna, a w waszych bylo z nia nedznie badz uszlo w tloku.
k4m - byl sredniakiem, ale zabugowanym, a silnik rowniez nie zostal w pelni wykorzystany, wiec mam sie o co czepiac. Ja wole byc ostrozny, juz zaufalem 2K Czech z Mafia II i poczulem wielki zawod. Nie jest to przyjemne uczucie dlatego wole teraz patrzec na gry zimnym okiem.
cityinsider - ten screen jest podrasowany, grafika w TT Wojna w Kolumbii wyglada tak jak tu w recenzji na obrazku - https://www.gry-online.pl/recenzje/terrorist-takedown-wojna-w-kolumbii-recenzja-gry/zed4f
Skad wiem? Bo gralem w te gre i ustawialem maksymalne detale. ;) Chrome i Specforce sa grami bardziej blyszczacymi, zas TT Wojna w Kolumbii i Tajne Operacje czy tez Code of Honor 1 matowymi, roslinnosc nie wyglada tak dobrze.
Zaznaczam, ze moja krytyka ma na celu zachecic was do robienia lepszych gier.
Widzę że zapisanie się Tymińskiego to loży wolnomurarskiej przynosi powoli korzyści. Jak to mówili " będzie prościej ", niestety kłamali i powoli zacznie być trudniej :)
Nienawidzę takich malkontentów jak z postu nr [6]. Ja jestem dobrej myśli. Przytoczone przez Ciebie gry były z założenia nisko-budżetowe sprzedawane za 20-50zł i ciężko raczej od takich wymagać grafiki i gameplayu na poziomie tytułów wysoko budżetowych. Natomiast Sniper który miał być średniakiem, był nim i całkiem nieźle się sprzedał. Dlatego jeśli teraz city celuje jeszcze wyżej to nie zdziwiłbym się gdyby udała im się gra z ocenami na poziomie 70-80%.
Lukasz---> nie popadałbym jednak na Waszym miejscu w aż taki samozachwyt. Do CDPR, PCF i Techlandu trochę Wam jednak (bez urazy) brakuje, a kasa zarobiona na wydawaniu pół-produktów i dobry engine to nie wszystko. Lepiej nabierzcie trochę pokory, bo już wiele osób się przejechało na jej braku.
Silnik silnikiem, Ai w tym zawarte, animacje, zmiany pogody, fizyka itd...
Wszystko tam jest ale...
W grze o snajperach w sumie najważniejszy jest klimat cichego eliminowania przeciwników,
elementy skradanki, chowania się, kamuflażu... a tego wszystkiego mi zabrakło w jedynce.
Za bardzo z tego był FPS zrobiony z granatami niż Hitman czy Thief.
No i fakt, że wrogowie nas widzieli z kilometra i to zza przeszkody, faszerując nas ołowiem
z kałasznikowa, gdzie my mamy problem trafić ich ze snajperki... no comment.
No ale oczywiście będę czekał i trzymam kciuki.
@raziel88ck ciekawa teoria, szkoda tylko, że nie używaliśmy ChromeEngine2 ;-) Używaliśmy CromeEngine z samodzielnego dodatku do Chrome i tak to mniej więcej wyglądało:
http://games.softpedia.com/screenshots/8-1858_1.jpg
City_Lukasz
To ja poproszę dedyki z prawdziwego zdarzenia, obsługę modów na podobieństwo Crysis i dostęp do edytora, aby można było samemu robić gigantyczne mapy na najmniej 32 osoby - bez żadnych DLC czy czegoś w tym guście (mowa o wersji na PC, na konsolach jak dla mnie nic z tych rzeczy nie musi istnieć). Będzie to wszystko=kupuję w dniu premiery i namawiam wszystkich znajomych do kupna tej gry, która MOŻE (aczkolwiek nie musi) okazać się świetna.
Nie spartolcie tego i zaimplementujcie te elementy, to nie będziecie mieli żadnej konkurencji, jeśli mowa o gry snajperskie, a także top3 w grach FPP w roku 2011 czy tam 2012 (w zależności od tego, kiedy ta gra wyjdzie).
A, i jeśli tego co napisałem na początku nie ma być to byłoby miło, aby Pan od razu napisał o tym fakcie, bez ściem w stylu 'zrobimy to po premierze gry'.
Czyli tak jak wspomniałem wyżej CITY Interactive zaczyna wyrastać na giganta Polskiej branży gier, nie dość ze mają konkretne środki na swoje produkcje to jeszcze mają plan na kilka najbliższych lat, Techland zaczyna powoli zostawać w tyle, a studia takie jak People Can Fly, CD Project RED i CI to w tej chwili najlepiej rozwijające się studia w Polsce których najbliższe tytuły podbiją listy sprzedaży bez dwóch zdań.
City_Lukasz ----> kiedy można się spodziewać jakiś materiałów i większych informacji na temat Snipera 2 i w jakim nakładzie do tej pory rozszedł się Sniper: GW.
Nie rozumiem polityki CI ;) przecież te pieniądze można było zainwestować w lepszych programistów (tacy na pewno by się przydali) ,a CE3 i tak na 100% nie zostanie dobrze wykorzystany. W ogóle się dziwię ,że Crytek wam sprzedał tą licencję na CE3...
cityinsider -> Taaa specjalnie dałeś jedynego jako takiego wyglądającego screena i cwaniakujesz.
... A ja się cieszę! Z każdym produktem CI w moich oczach poprawia swój wizerunek. Nie zapomnijmy że Tehland też zaczynał od tanich, słabych budżetówek ;>
@ Lukas, Nic dziwnego ze się dziwisz. To co piszesz świadczy o tym ze jesteś totalnym ignorantem.
W Tym kraju nie może być dobrze - normalnie nie może, skoro mamy takich obywateli. Gdy CI robiło masówki do kiosków, to wszyscy się śmiali i mówili by oszczędzili sobie wstydu. Gdy chcą się zabrać za bardziej ambitne produkcje, to też wszyscy parskają śmiechem. Boże...co za kraj.
Pierwszy Snajper po łataniu, nie jest produkcją złą. Daleko jest do ideału, ale właśnie dzięki temu produktowi CI zrobiło sobie bazę pod kolejne, bardziej ambitne produkty. Zarobili na Sniperku kasę, którą teraz chcą spożytkować. Wiedzą jakie grzechy popełnili, i raczej drugi raz się to nie powtórzy. Do tego super nowoczesna technologia, no i za pewne kilku nowych pracowników.
Tymczasem, na forum już wszyscy ich zniechęcają i mieszają z błotem. Normalnie żenada.
Jak w Polsce nic się nie robi, to jest źle. Gdy coś próbujemy, to jest.....jeszcze gorzej. Bo każdy się śmieje, i od razu zrównuje z ziemią nową inicjatywę.
Niby dlaczego zaraz ignorantem ? Przecież chyba wszyscy wiemy na co stać CI i już teraz można powiedzieć ,że ich nowa gra będzie średniakiem. Prawda jest taka ,że dobry developer będzie zawsze dobrym developerem ,a taki który tworzy gry już parę lat i wydaje same crapy... To cóż nadal będzie wydawał crapy. Chyba ,że nastąpią jakieś duże zmiany w CI i zatrudnią nowych zdolnych programistów ale w cuda to ja nie wierzę.
Stealth91 -> Czy Chrome engine 4 był złym enginem ? Nie ten engine to nadal światowa czołówka. Wniosek jest prosty panowie z CI liczą ,że lepszy engine = lepsza gra jednak nie samym enginem człowiek żyje i liczą się też umiejętności ,a tych jak nie było tak nie ma.
Chrome Engine 4 nie było złym silnikiem. Ale jakiś powód tego by zakupić CE3 jest. Czyż nie? Może na nim się de facto łatwiej pracuje. Nie wpadłeś na to ? ;) Do tego jest to silnik idealnie przystosowany do konsol. Kurde - dajcie im szanse, i już nie przesadzajcie. Przecież nikt was do grania w ew. Snipera 2 nie zmusi.
Stealth91 - przeciez Sniper: Ghost Warrior nie jest w niczym bardziej ambitny od swoich kioskowych braci. Mamy misje, cele, slaba fabule. Jedyna roznica polega na tym, ze Sniper jest o wiele ladniejszy i ma w koncu dosc ciekawe plenery, z charakterystycznymi elementami. Ponadto gra sie w niego przyjemniej w porownaniu ze starszymi grami FPS od CI. Dla mnie to za malo, bo zalezalo tylko od checi tworcow aby gra naprawde calkowicie zerwala z dawnymi grami CI, tak sie nie stalo. Glowna zmiana byl silnik. Widac, ze nowsze gry Ci sa coraz lepsze, ale jest to tempo ewolucyjne o predkosci slimaka.
Dam przyklad. Techland stworzyl w 2003 roku Chrome, ktory choc byl niemilosiernie zabudowany to mial kilka innowacji i nie byl zwyklym fpsem z mierna fabula dla picu. To byla gra ambitniejsza laczaca gatunek fps z elementami rpg. Gdyby Chrome doczekal sie Remake'u na Chrome Engine 4 i mial poprawione bledy, albo niech bedzie sprawiedliwie, mial bledy z oryginalu to Sniper swoja prostota (przy nim Crysis czy nawet Call of Duty to wielce rozbudowane gry) bylby zdeptany przez gre staruszka. W sumie i tak uwazam Chrome za lepsza gre.
W Ghost Warrior mozna bylo wykorzystac wiele pomyslow, rozbudowac fabule aby byla znosna, ewentualnie pojsc krok naprzod aby zachecala jeszcze bardziej do dalszego grania.
Mam nadzieje, ze CI nie spocznie na laurach, trzymam za nich kciuki, a ze mam obawy to normalna sprawa.
Niech pokaza na co ich stac, a nie tylko obiecuja ;)
Lukas172_Nomad_ - CI zawsze kopiowalo elementy z gier, nieudolnie zreszta. Grajac w gry na Jupiter Ex czuc bylo taniego Fear'a, na Chrome Engine, taniego Chrome. Za duzo kopiuja, za malo daja od siebie, a jeszcze cos dodam, nawet jesli cos probuja nasladowac. Co do tego, ze slabi beda zawsze slabi, a mocni zawsze mocni - bledne okreslenie.
Moj kumpel kiedys bawil sie Chrome Engine i fakt, przyznal ze jest dosc skomplikowany w obsludze.
Stealth91 - a kto powiedzial, ze nikt nie daje szans?
TomPo75 - ja tam szanuje Kubice, a juz tym bardziej Malysza, bo to mistrz mistrzow. W sumie i tak dobrze skacze, a nie jest mlodym skoczkiem. Jestem z niego dumny.
@34 Lukas
Ale pie...cie obywatelu.
Dobry developer będzie zawsze dobry? Chyba nie pamiętasz wpadek najlepszych i największych z nich, albo jesteś na to za młody.
Średni przez robienie stają się lepsi (mam nadzieję) i to że próbują nie znaczy że należy mieszać z błotem.
Nie można zacząć od produkcji za miliony $ bo skąd je wziąć? Małymi krokami robi się coraz lepsze
produkty, z coraz większym budżetem i zdobytym doświadczeniem.
Wiedzą co spartolili, czego gracze oczekują. Trzeba to zebrać razem do kupy i nie zawieść oczekiwań.
Polski naród jest tragiczny, zaściankowy, zawistny i pełen nienawiści.
Się chłopie nic nie podoba... zacznij pisać gry sam, proste. :)
Jak z Kubkiem, czy Małyszem... najbardziej po Nich jadą Ich "rodacy" - godne politowania.
Pozostaje sie cieszyc ze ida do przodu. Przypomnijcie sobie takie "hity" jak Assassins Creed 1, Just Cause 1 czy inny tytul ktory w 1 czesci byl slaby, a dopiero kontynuacja pokazala moc tytulu. Tak moze byc ze Sniperem 2 - wiedza gdzie byly bledy i drugi raz gracze nie popuszcza. Gratulacje, ps. skoro to Sniper olejcie misje z karabinem M4A1 czy podobnym, sniper to sniper
Lukas172_Nomad_ - taa, pokaz mi dobrego developera poza Valve czy Blizzardem. ID, Raven to nie te firmy do 10-15 lat temu.
Brawo dla C.I
Tak sie zastanawiałem po przejściu tej gry czy będzie jakas kontynuacja no i jest.Mało tego,będzie na Cry Engine.Czyzby polski Crysis-Sniper?
Może być nie złe Ghost Warrior dobra gra zwłaszcza na hard, potrafi dokopać
Jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Z ocenianiem bym się wstrzymał na razie.
Mam nadzieję, że AI będzie na poziomie, no i że nie będzie to zabawa na kilka godzin. Cena też mogłaby pozostać taka sama.
CI trzymam za was kciuki, a to posunięcie związane z kupieniem licencji na CryEngine 3 to po prostu mistrzostwo świata z waszej strony, tylko chylić przed wami czoła.Już samo to że gra będzie napędzana tym silnikiem zainteresuje wielu graczy na całym świecie.
Pozostaje wam tylko życzyć miłej i owocnej pracy na tym silniku.
@City_Lukasz
Widzisz trudno oprzeć się takiemu wrażeniu skoro na przykład AI w F.E.A.R. była na wysokim poziomie a w Waszych produkcjach...no właśnie. Techland w Call of Juarez: WK wiedział co zrobić z ChromeEngine, Wy natomiast w Sniper:GW chyba raczej nie do końca.
Żeby było jasne, trzymam za Was kciuki i życzę Wam jak najlepiej ale zrozum, że patrząc na Wasze dotychczasowe dokonania daleko do huraoptymizmu. Cieszy mnie, że dla CI Sniper:GW okazał się sukcesem i liczę, że kontynuacja będzie już prawdziwym produktem z najwyższej półki.
Koktajl Mrozacy Mozg -> id software nadal robi gry bardzo dobre więc nie wiem o co Ci chodzi tak poza tym ich ostatnia gra została wydana w 2004 roku (Quake 4 i Wolfenstein to gry Raven software).
TomPo75 -> Każda gra CI bodajże od 2003 roku (pierwszy TT) ma te same błędy tak więc sorry ale nie wierzę w to ,że ich nagle olśni. Wpadki najlepszych ? Masz pewnie na myśli Doom'a 3 który był... Bardzo dobry ,a wpadka to tylko "wpadka" każdemu może się przydarzyć.
raziel88ck -> Wiadomo ,że znajdą się jakieś wyjątki od mego stwierdzenia ale większość obecnych 'przypadków' tylko je potwierdza. W ostatnich czasach regres zanotował chyba tylko Raven ,a progres Viscereal Games i na tym koniec.
btw. Takie Frictional Games które dysponuje chyba mniejszym budżetem od CI potrafi stworzyć dużo lepszą produkcję - już ich pierwsza gra była wielka ,a co dopiero ta nie dawno wydana.
Gratuluje pozyskania licencji na CE3 nie spaprajcie tego
Polski Crysis?
CITY Interactive gratuluję pozyskania licencji tak potężnego silnika graficznego jakim jest CE3 ale do jednej rzeczy muszę się doczepić co z 1 częścią na Ps3 olaliście a teraz chcecie nam dać produkt kontynuacyjny bez poznania wrażeń z jedynki to tak jakby obejrzeć Oszukać przeznaczenie 4 bez poznania poprzednich części
Lepiej niech w końcu wydadzą na ps3 jedynke...
Lukas172_Nomad_
ID Software skończyło robić rewolucyjne gry na Q3. Dalej był HL2 i Far Cry, a Doom 3 za nimi itd., także dla mnie skończyli się na Quake'u 3.
No tak, mam wrażenie, że nazwa 'polski Crysis' się przyjmie;)
Nie ma co się burzyć i narzekać, CI powoli i bez fajerwerków wyrosło na największą firmę branży growej w Polsce, mają kasę i chcą iść do przodu OK, nie ma co jęczeć, pieprzenie z góry że Snajper 2 będzie średniakiem jest tak samo głupie jak np. zakładanie że kolejny COD będzie majstersztykiem. Wielcy upadają, ich miejsce zajmują inni i tak ciągle będzie.
Założę się że nawet jak mają zajebistą technologię to w końcu CI czyli panowie od gier z kiosku , więc mimo wszystko i tak w pełni pewnie nie będzie wykorzystany potencjał .
Jestem niebywale zaskoczony o.O
City_Lukasz--->
"robimy wszystko, by następca tego tytułu był produktem AAA w pełnym tego słowa znaczeniu!"
nikt nie wie co znaczy "AAA". a wy wiecie?
"Do tego, współpracujemy ze studiami outsource'owymi, które są w absolutnej czołówce na świecie..."
Podstawowe logiczne myślenie w tym miejscu wystarcza, by stwierdzić, że to zdanie to zwykłe bałwochwalstwo. O ile nie wymienia się partnerów z branży po imieniu, to albo ich nie ma, albo po prostu są "jacyś tam".
"inni w Polsce mogą o tym tylko pomarzyć"
no i ciąg dalszy. większość studiów developerskich (nie tylko w Polsce) zleca pojedyncze fragmenty prac innym twórcom. Choćby dla Reality Pump do TWII,o ile mnie pamięć nie myli, cutscenki produkują szwedzi.
"Prosimy po prostu o wsparcie rodzimego developera i kibicowanie polskiej branży. "
Ja bardzo chętnie, o ile będą powstawać dobre gry... Cholera! Widzieliście Bulletstorm od People Can fly?! Masz tu link i sobie obejrzyj:
http://www.gametrailers.com/video/tgs-10-bulletstorm/705054
TO jest strzelanina "w pełnym tego słowa znaczeniu". I nie wiem jak w grze z nożami, ale pewnie ich rzut nie przypominałby rzutu mrożoną rybą...
Dobrym kierunkiem w następnej części byłoby pokazanie historii 10 snajperów ,każdy z inną historią wydarzeń i w innej miejscówce w filmowych klimatach okraszone kilkoma scryptami i zawierający zwroty akcji :D Coś na wzór według mnie niedoścignionej misji snajperskiej w Czernobylu - Call of Duty Modern Warfare ;) Polowanie na innego snajpera jak w filmie ''wróg u bram'' lub zabicie w miejscu publicznym prezydenta powiedzmy Stanów Zjednoczonych :D ...a nie ...tylko Jungla ;]
#56
Porównywanie konsolowej strzelaniny gdzie wymagane jest IQ USAńca na poziomie Forest'a,
do gry taktyczno-skradankowej jaką powinien być GW chyba jest mocno nie na miejscu.
Nie da się ukryć że trochę samochwalstwa uprawiają, ale to u Nas przez 40 lat
komuny nauczono nas, że to coś złego. Wszyscy na świecie chwalą się jaki to cudowny
produkt (jakikolwiek) zrobili lub robią i jacy to wspaniali ludzie ich otaczają, a jaka bomba
atmosfera. Tylko w polskich ustach to brzmi "nieładnie".
Powinniśmy popierać to, że ktokolwiek w tym kraju chce cokolwiek robić, bo na jednym
wiedźminie czy serius samie to daleko nie zajedziemy.
Nie jestem naiwny, nie spodziewam się nagle cudów, ale tez nie obrzucam błotem tylko
dlatego, bo ktoś coś próbuje robić niszowego w tym kraju, jak tworzenie gier.
I oczywiście powinni to robić w myśl zasady, że jak już coś robisz to rób to dobrze.
A co do "Panów z kiosku" - wszyscy wielcy zaczynali w garażach xD,
a bardziej serio... no nie mamy ani tradycji, ani szkół, ani poligonu doświadczalnego
jeśli chodzi o programistów, więc ciężko to porównać do całych miasteczek ludzi pracujących
w branży nad danym tytułem, ilu sami znacie osobiście programistów gier? No właśnie,
a co dopiero znaleźć dobrych ;)
widzę, że sporo tu narzekaczy;p polska branża jaka jest każdy widzi...albo rajd polski albo xpand rally(czyt. albo tandeta albo świetny produkt). w snipera nie grałem, bo nie moje klimaty ale na materiałach w sieci wygląda bardzo przyjemnie. polacy już wiele razy pokazali że mogą zrobić grę na światowym poziomie także skończcie narzekać i dajcie ludziom pracować. gra wyjdzie- wtedy narzekajcie...albo ewentualnie nagrodźcie twórców zakupionym egzemplarzem
Tej grze nwet CryEngine 5 nie pomoze :P . Silnik to tylko silnik .Gra nie stanei sie nagle ladna i fajna tylko dlatego ,ze uzywaja znanego narzedzia :] .
TomPo75--->Nikogo nie obsmarowuję błotem, a już na pewno nie CI (ale nożem rzucało się mrożoną rybą). Krytykuję w tym miejscu wypowiedź "Łukasza", która jest zdecydowanie przedobrzona.
"Porównywanie konsolowej strzelaniny gdzie wymagane jest IQ USAńca na poziomie Forest'a,
do gry taktyczno-skradankowej jaką powinien być GW chyba jest mocno nie na miejscu"
OK, masz rację, ale mi tu chodzi raczej o ogólny poziom. A też nic złego nie ma w relaksacyjnej strzelance takiej jak Bulletstorm. W końcu gry to rozrywka, tylko w różnych znaczeniach. Frustrację towarzyszącą graniu w Snipera trudno po prostu nazwać rozrywką. A choćby taki starszy Sniper Elite - żadne arcydzieło, ale ile satysfakcji sprawiała kula zatopiona w czaszce nazisty!
No niby wszyscy uprawiają, ale czy w aż tak donośny sposób? Superlatywy na odwrocie pudełka z grą, a taka wypowiedź na forum to moim zdaniem dwie różne rzeczy.
Do wszystkich psioczących na programistów w CI - pomyślcie chwilę. Ilu programistów pracuje nad najlepszymi tytułami na świecie? Popatrzecie w creditsy: 15-20 programistów od silnika, 15-20 programistów gameplaya, programiści dzwięku, programiści narzędzi itd. Mówimy tutaj również o grach, w których wykorzystano gotową już technologię a nie tworzono silnika od podstaw. A teraz popatrzcie na creditsy Sniper: Ghost Warrior. Doliczyłem się tam dziewięciu programistów, przy czym paru z nich to pewnie goście z Techlandu, którzy udzielali supportu. A teraz wyciągnijcie wnioski: co może zrobić przez np. 1 rok zespół 30-50 programistów a co może zrobić w tym czasie garstka osób? To, że w ogóle taką grę zrobili w jakimś sensownym czasie, świadczy o tym, że to są naprawdę świetni goście. Tylko szkoda, że CI zatrudnia ich tak mało i to jest problem, a nie ich umiejętności. To samo z level designerami.
Scortch ----> jeśli chodzi o te studio outsource'owe to nie długo będzie o tym odrębny artykuł i zapewne poznamy w nim nazwę tego studia które współpracuje z CI.
P.S - ja myślę ze CI wie jaka ogromna odpowiedzialność na nich spoczywa tworząc grę pod CE 3 więc raczej tego nie spieprzą, wyciągną wnioski ze S:GW wyeliminują błędy dodadzą kilka nowych patentów, lepszy scenariusz i będzie git.
~programmer nie masz co się pocić niepotrzebnie, bo tutaj jakieś 90% ludzi nawet nie ma pojęcia o czym piszesz. Szkoda nerwów;)
Oby umieli wykorzystać ten silnik. Możliwości sporo ale trzeba jednak do tego sporych umiejętności i tu się obawiam. Ale zobaczymy jak wyjdzie to wtedy ewentualnie ponarzekamy, chociaż mam nadzieje że CI odwali dobrą robotę. Bez wątpienia Sniper to ich najlepsza gra ale do ideału jej sporo brakuje.
@programmer - większość nawet nie ma pojęcia jak mniej więcej wygląda kod gry, to i wg. nich 6 programistów potrafi zrobić w rok silnik lepszy od CE3.
W snipera nie grałem, gameplaye prezentują się fajnie ale po opiniach i recenzjach nawet nie chce mi się pobierać dema.
jedynkę za niedługo kupię, jeżeli będzie fajna to dwójkę też tym bardziej że fizyka i inteligencja botów będzie lepsza :)
NIE ROZUMIEM kto wam dal takie prawo zeby tak strasznie jechac po firmie CI, i to jeszcze do rodaka...."Crap bedzie crapem" cytujac jakiegos debila, a skad ku**a wiesz? Patrzysz w przyszlosc?
Dajecie jakies fakty 'tego i tego', ze jedna firma robi gra tak a tamta srak...ale kogo to obchodzi? zamiast pier****c powinniscie kibicowac, nie wiece ze kiedy ktos ma doping od stonry fanow zawsze daje z siebie 100%? na przyklad sportowcy, czy to zanczy ze firma jak CI mogla by dac 100%? krotka odpowiedz, TAK!
Zajmujcie sie kibicowaniem a nie analizowaniem jakis pierdol i brazny, to jest komentach pod newsa nowego silnika do gry CI a nie reaven software ktore tez potrafi robic boskie gry :)
CITy-Lukasz :D jak bys mogl, to informuj gry online jak tylko bedziesz mogl na temat snipera ghost warrior 2 :D
Ja wole skrytykowac to co bylo zle aby CI wiedzialo jakich wad sie pozbyc w swoich nowych produkcjach. W koncu odbiorcami jestesmy my, gracze, a producent ktory wie, czego gracze oczekuja jest w lepszej sytuacji niz ten, ktory tego nie wie.
Ja osobiscie bardzo cieszylbym sie z krytyki moich gier, bo wiedzialbym co mozna poprawic, co graczom sie podobalo, a co nie, oczywiscie gdybym zajmowal sie robieniem gier z ekipa. :P
CITy-Lukasz -----> rzeczywiście jak byście mieli kolejne nowe info na temat Snipera 2 to od razu powinniście zamieszczać je na łamach gry online, bo o tej grze warto pisać i informować graczy o postępach w jej tworzeniu.
pierwsza część była spoko, zarówno pod względem otoczenia jak i samej gry...ale...i tak wole pograć w Snajper Elite..
2 część GW może bedzie ciekawsza
No i co z tego, że kupili - to jest wiadomość przede wszystkim dla inwestorów. Sniper byl grą na nowym silniku, ale ze wszystkimi przywarami gier od CI - kiepskie animacje, grafika niedopracowana, słabe AI, idiotyczna historia słowem mowiąc typowy szast-prast byleby tylko zarobić cokolwiek i wyrwac sie z dlugow.
CryEngine 3 jest zaawansowana technologia, z ktora misie z CI sobie nie poradza, tak jak nie poradzili z Chromem od Techlandu bo Sniper wygląda gorzej niz ostatni Call of Juarez.
Poza tym, kazdy kto zna sie choc troche na branzy wie, że na globalnym rynku konsolowym 800 tys. sprzedanych egzemplarzy to wynik MIERNY! Do tego jeszcze FPS, topowy gatunek gier teraz. Juz nawet tylko-pctowy Wiedzmin pierwszy sprzedal sie lepiej...
Panowie z CI, Łukasz i insider - you gotta do what you gotta do i zamiast tracic czas na pisanie bzdur lepiej poswiecic go na studiowanie manuala do nowej zabawki, ktora sobie sprawiliscie bo jak na razie do AAA to Wam daleko.
supp ----> 800 tys do bardzo dobry rezultat zwłaszcza jeżeli gra nie ma spektakularnego budżetu.pierwsza część Snipera na X360 rozeszła się w nakładzie 450 tys sprzedanych kopii,przy budżecie gry wynoszącym 3 mln zł to wynik ten jest rewelacyjny.
Który to raz kupiłem crapa od CI i mocno się zawiodłem?
PS. Nikt nam Internautom nie musi dawać prawa do wyrażania własnych opinii i poglądów!
Jak Ci się nie podoba to nie czytaj, nikt cie nie zmusza. Wrzuć na luz albo bądź dzieckiem neo...]
CI mam dla Was radę: kupcie sobie FPS Creator'a X10/X9 za 60USD/40USD, wykupcie licencje za grosze (pare tyś. USD), zatrudnijcie jakiegoś dobrego skryptera AI LUA, i możecie zalewać sklepy dobrymi średniakami...
bo póki co poziom waszych gier jest gorszy lub w najlepszym wypadku na równi z grami robionymi raptem przez 1dną osobę w FPS Creatorze... haha...
Watchmen -----> zanim kupisz następnym razem crapa od CI to zapoznaj się z recenzją bo czytać chyba umiesz, wtedy zaoszczędzisz sobie nerwów i nadziei na to że zainwestowałeś w dobry produkt, i nie będziesz musiał narzekać na forum GOL-a.
@ ~programmer
Ciągle szukamy utalentowanych programistów. Jeśli uważasz , że nasza ekipa jest za mała i potrzebny nam np. ktoś taki jak Ty, daj nam znać. Jeśli jesteś dobry, na pewno Cię nie odrzucimy:)
Iluz tu znakomitych developerow i programistow marnuje swoj czas, pouczajac jak sie robi dobra gre...
Wykorzystanie tak dobrego silnika "CryEngine3" to bardzo odpowiedzialna decyzja i praca...
Sniper: Ghost Warrior 2 będzie działał na silniku CryEngine 3???
Moim zdaniem nie...
z tego co wiem to SGW2 nie jest odpowiedzialną produkcją i praca na silniku spowoduje straszne skutki.
Wcześniej pracowała na Jupiter EX (Snajper Sztuka Zwyciężania, czy Snajper Ghost Warrior).
Ja bym w to nie ingerował....
na miejscu producentów.
Co ma być dalej to nie odemnie zależy...
Poznaliście moje zdanie...
@ Jack Walters
Dzięki za rady, ale jednak podejmiemy się tego zadania;)
City_Lukasz -----> będziecie mieli okazję aby zamknąć jadaczki tym wszystkim niedowiarkom i krzykaczom co w was nie wierzą i na was jadą. Skopcie im dupy swoim najnowszym Snajperem.
JA W NIEGO NIE "JADĘ" MORTALKING,
A JUŻ TYM BARDZIEJ NIE W CIEBIE.........
TO CO MIAŁEM DO POWIEDZENIA TO NAPISAŁEM.
JEZELI JESTEŚ FANEM TO,
WYBACZ ALE NIE TYLKO JA MAM ZDANIE.....
Po kiepskiej jedynce liczę na to, że dwójka będzie lepsza.
Lukasz, na niektorych durniow wogule nie zwracaj uwagi. Niech zrobia lepsza gre.
Jack Walters ----> spoko, nie chodziło mi o ciebie w tym przypadku.
$i3ki3rka ----> część pierwsza nie była aż tak kiepska, można by rzec że wybiła się ponad przeciętność.
Mortalking tak jest masz 100% rację,
ale inni tego nie doceniają....
to fiaska dla idiotów.........
$i3ki3rka [ gry online level: 15 - Centurion ]
Lukasz, na niektorych durniow wogule nie zwracaj uwagi. Niech zrobia lepsza gre.
Nie można grzeczniej.......
....i nie przechwalaj się zbytnio na to towarzystwo........
bo co niektórzy mają tu swoje zdanie i tym bardziej ty im tego nie zabronisz !!!!
nie kompromituj się.....