to tylko jakieś creeny.
ciekawe co to za potworki na drugim screenie bo jak dla mnie to troche na pomioty wygladaja szegulnie ten duzy wyglada jak ogr
patrząc na 2 screen to mam wrażenie jak bym patrzył na jakąś grę sprzed 4-5 lat takie jakieś kanciaste
kolega nr 1 ma racje drugi obrazek to poracha, ten pierwszy nawet spoko bo postać wygląda całkiem całkiem
Pisałem to już wiele razy i napiszę jeszcze raz: nie rozumiem tych wszystkich zarzutów wobec grafiki Dragon Age 1 i dla mnie grafika w DA 2 może być identyczna jak w jedynce. Jedyne co by w kwestii grafiki mogli poprawić to tła bo te wyglądały bardzo biednie i po prostu budżetowo.
Jeżeli poprawią grafikę to nie będę miał nic przeciwko, ale o wiele bardziej wolałbym zlikwidowanie loadingów (przynajmniej w obrębie jednej lokacji, żeby wchodzenie do dwupokojowej chatki albo zejście z wyższego poziomu na wyższy nie musiało się wiązać z "podziwianiem" ekranu ładowania), wprowadzenie dynamicznej pogody i cyklu dobowego oraz wprowadzenie wreszcie trochę życia do "martwych" gier Bioware.
Ps. A jesli grafika w DA 2 ma wyglądać jak na drugim screenie to naprawdę wolę, żeby zostali przy grafice z DA 1 i skupili się na tym co napisałem wyżej, fabule i ogólnie gameplayu...
Na cholerę te screeny skoro to pewnie ledwo wersja alpha by była więc grafą to się nie pochwalą.Wieśek rules!
Mike Hawke survived the Blight!
Grafika jest okropnie brzydka!!!Gre kupie bo jetem fanem Bioware.Ale przciesz Bioware zapowiadało wspaniała grafikę,a wyszła jakias kpina.A to wszystko przez cholerne EA które tylko karze Bioware robić masowo gry.Mam nadzieje żE Bioware kiedyś odejdzie od EA ,bo moja ulubiona firma sie stacza.
[9]Quake Wars 256 :D [ gry online level: 6 - Pretorianin
A t juz pewnie grałes w Wiskja 2 i Dragon AGe 2 ze piszesz takie teksty?
Spokojnie to jest wersja pre alpha a nie gotowy produkt!
Weźcie sobie za przykład beta testy final fantasy XIV ktory wersji pre alpha wygladal okropnie a teraz jest conajmniej dobrze.
Ja o bioware jestem spokojny
Grafika trochę lepsza jak u Morrowind'a... To już Two Worlds II wygląda lepiej a u nich także rewelacji nie ma. Więc nie bardzo wiem z czego Lord się tak jarał ;)
znawcaRPG już pomine fakt że jesteś pojebem. Co wy macie ( i ty też) do tej grafy. Ja zgadzam się z Irkiem22. W DA grafa była przecież bardzo ładna. Na full detalach i max grafice ta gierka jest najładniejszym rpg ( prócz mass effect ) jakiego widziałem. No chyba że nie stać was na kompa który by to udźwignął no ale to już nie czepiajcie się twórców gry tylko swojego sprzętu.
Chociaż on przecież znowu wymagań dużych nie ma. Jeszcze jak spaczujesz to wogóle chodzi miodzio. Ten druhi screen myśle że się poprostu nie udał bo ten 1 wygląda znakomicie a przecież zbliżenia zawsze gorzej wyglądają więc myśle że ten drugi screen to poprostu jakiś błąd albo pomyłka. Zresztą all zobaczymy po trailerze.
Ale przeciesz Bioware robiło zawsze przepiekne silinki zanim trafiło do EA.Przypomne Infinity engine jak na czasy BAldurów i Tormentów był to przepiekny silnik,Potem Aurora engine(NWN 2002 rok) ,równiez graficznie wymiatał,rok póżniej kolejny autorski silnik Odyssey engine (kotor) ,który nawet został uznany za najłądniejszą grę roku.A teraz ?zamiast zrobić porządny next-genowy silnik to robia silnik brzydki rodem z playstation 2.\I to ma być te dawne Bioware?Nie bo to już niest dawne Bioware a to wsyztsko przez EA które kaze im hurtowo produkowac gry.
Latający cyrk Monty Pythona wystartował.
Malkontenci znowu będą się prześcigać w narzekaniu.
Jak można oceniać grę po DWÓCH SCREENACH
(na dodatek pochodzących z wersji alpha) ???
Dla mnie, fana gier RPG (nie znawcy) grafika schodzi na dalszy plan.
Jeśli tylko historia Hawke'a będzie wciągać jak odkurzacz to będę zadowolony
bo cóż jest ważniejsze w grze RPG - grafika czy wciągająca fabuła i nietuzinkowe postacie?
znawcaRPG faktycznie. Twoja ksywa mówi wszystko - "ZNAFCA"
Ktoś tu chyba powinien mieć nick "znafcaRPG"...
Infinity ładne? No tak, ładne w czasach Baldursów, Tormentów i Icewind Dale, ale dziś te gry graficznie są już naprawdę szpetne. Natomiast pochodzące mniej więcej z tego samego okresu Diablo II (także rzut izometryczny) nie razi nawet dzisiaj.
Aurora... Trzymajcie mnie bo wybuchnę ze śmiechu! Haha! Tzn. może nie tyle Aurora (bo CDP Red rzeczywiście wymiótł z tym silnikiem), ale NWN jest jednym z najbardziej szpetnych RPGów 3D z wyższej półki. Klockowatość, sterylność i sztuczność świata w NWN 1 jest paskudna! W tym samym czasie co NWN wyszła Mafia, a jeśli już przy RPGach pozostać to ponad rok wcześniej wyszedł Gothic 1, a Gothic 2 kilka miesięcy po NWN, w tym samym czasie co NWN wyszedł też Morrowind. W którym więc miejscu NWN wymiatało graficznie choćby w momencie premiery?...
Jedynie w przypadku KotORa (i zrobionym na tym samym silniku Jade Empire) się zgadzam bo te gry bardzo mi się podobają nawet po 5-7 latach od premiery, nadal cieszą oko.
Dragon Age też jest ładny graficznie z zastrzeżeniami, które napisałem wyżej.
A tak w ogóle, to który "znafca" RPG patrzy na grafikę w RPGach?...
Mnie tam grafika mało ochodzi, jak gra będzie genialna fabularnie, to dla mnie może być i na silniki Infinity(Baldur'y, Planescape i Icewind'y) :) Fabuła i grywalność. Tylko to się liczy. Jestem nawet gotów poświecić tworzenie swojego bohatera, jeżeli to pozwoli BioWare stworzyć arcydzieło fabularne :)
Irek22 - tak nawiasem mówiąc, to już bardziej NWN 1 graficznie mi się bardziej podobał niż Gothic 1, ba, nawet niż Gothic 2. Podejżewam, że to jednak kwestia gustu. Po prostu Gothic'i nigdy do mnie nie trafiały. Ani graficznie, ani fabularnie. W ogóle były dla mnie niestrawne :)
Mi w grafice Dragon Age najbardziej nie podobały się marnie wykonane postacie.W dwójce grafika napeno zostanie poprawiona, ale crysisa raczej nie będzie.
[16]Econochrist [ gry online level: 21 - Nadworny Bajarz ]
A no napisz czemu W Wiedźminie 2 autorzy postawili na mocny engine graficzny?Bo idąc twoim tokiem myślenia mogli zrobić Wieśka 2 dalej na aurora enigine i byłoby dobrze.A dragon Age 2 wygląda gorzej niż FF X z playstation 2.To jest po prostu żałosne co potrafi zrobić EA z wybitnymi studiami.Po prostu potrafi je tylko niszczyć.
w jedynce strasznie zachwalali możliwość wyboru rasy, i co za tym stało wiele możliwych początków rozgrywki, tak strasznie producenci się tym przechwalali, że jakie to niby nie fajne, zaczynać 5 razy grę za każdym razem w inny sposób...
Wychodzi jednak na to, że były to przechwałki na wyrost, skoro teraz sami z tego zrezygnowali, moim zdaniem znacząco spłycając możliwość utożsamienia się z bohaterem, co w grach rpg jest istotną kwestią.
Czemu cały czas wszyscy skupiają się na grafice? Toć to przecież najmniej istotna część gry, w Dragon Age'u była ok i taka sama w dwójce spokojnie by wystarczyła.
Jak dla mnie mogli by zrobić nawet 2D (coś a'la Baldur i inne gry z tamtego okresu tylko przystosowane do wyższej rozdzielczości) jeśli oznaczało by to że bardziej popracują nad fabuła i dialogami (oczywiście będzie jeszcze mnóstwo wiadomości jaka to grafika będzie zła/dobra, system walki zły/dobry ale o najważniejszym nie dowiemy się pewnie niczego).
To w takim razie powiedz mi ZNAWCO dlaczego Mass Effect 2 wygląda rewelacyjnie?
Przecież to nadal jest BioWare i nadal wydawcą jest EA, tyle tylko, że tę serię robi INNE STUDIO BIOWARE.
Zaprawdę, ZNAWCA z Ciebie jak z koziego tyłka harmonijka.
ZnawcaRPG:
Piszesz jak by te dwa screeny były z gotowej wersji DA2. Grafika w Dragon Age 2 zmieni się jeszcze setki razy. Twoje dywagacje są wręcz śmieszne. Jak słuchasz płyty jakiegoś kompozytora, to po pierwszej nucie pierwszego utworku, oceniasz że cała płyta ma marny podkład muzyczny? Idiotyzm, "znawco". :)
Dragon age początek wyglądało bardzo ładnie. Mi chodzi na max i jest naprawdę bardzo ładne. Widać, że są to screeny z wczesnej wersji gry. Nie ma się co przejmować, dlatego że grafika zmieni się jeszcze z 20 razy. Nie chce wywoływać wojny, ale jakby się Ea i Bioware nie starało to i tak graficznie nie pobiją Wiedźmina.
@znawcaRPG Skąd wiesz, że to naciski z Ea doprowadziły do pogorszenia oprawy graficznej?
Nie denerwuj się tak tą grafiką, bo przecież nie ona jest najważniejsza w RPG i w ogóle w grach. Jeśli jesteś prawdziwym znaf(w)cą to wiesz co w RPG jest ważne.
mysloksztaltny - dokładnie, mam takie samo wrażenie. Mi się podobały te różne początki (choć były trochę za krótkie), dzięki temu mogliśmy poznać historię i kulturę różnych ras z każdej strony a nie tylko jednego-słusznego-człowieka. Ja najpierw grałem krasnoludnem szlachcicem a później człowiekiem i do polityki krasnoludzkiej w Orzammarze podchodziłem zupełnie inaczej i z większym zrozumieniem i zainteresowaniem niż w innych grach RPG, w których musimy opowiedzieć się po czyjejś stronie! Kto grał krasnoludzkim szlachcicem wie o co mi chodzi. Dla mnie to duży regres w stosunku do jedynki.
Tychowicz - nie wiem, może dlatego, że PIERWSZĄ informacją jaka pojawiła się na temat DA 2 były zapewnienia, że w dwójcie będzie znacznie poprawiona grafika w stosunku do jedynki i że ten news dotyczy pierwszych screenów z gry? Abstrahując już od tego, co wcześniej napisałem na znaczącą zmianę się nie zanosi i wszystko wskazuje na to, że były to tylko czcze przechwałki więc ci, którzy liczyli na faktycznie ładniejszą grafikę mają prawo czuć się rozżaleni, zawiedzeni, rozczarowani i oszukani.
Ten 1 obrazek wygląda na prawdę spoko , 2 tragedia , ale pewnie to jakieś gówniane pre-alpha wersja więc na pewno będzie dużo dużo lepiej (bynajmniej mam taką nadzieję )
Heh, krzywdzi się grę wypuszczając screeny z tak wczesnej wersji ;P Przecież otoczenie (bo twarz na tym pierwszym w miarę OK) wygląda gorzej niż z Baldur's Gate :P
Rozumiem, że w trójce bohater będzie miał już porządny dwumetrowy mangowy miecz niczym Guts? Bo już teraz ten scyzoryk jest pokaźny.
A same screeny są z gry bez tych wszystkich postefektów, dlatego tak to wygląda.
Znawca - nie masz się co martwić, przecież Bioware to "mistrzowie gatunku". Na pewno dadzą radę.
Nie wiem dlaczego tak wiele osób z pianą na ustach broni grafiki w tej grze. Ja też lubię tę grę, ale nie będę przymykał oka na niedociągnięcia. Jak dla mnie oprawa jest tragiczna. Jeżeli developer wypuszcza screeny takie a nie inne, to mam prawo wyrazić swoje niezadowolenie. Skąd pewność, że będzie 100 razy lepiej w dniu premiery? Ok, gra inaczej prezentuje się w ruchu, inaczej na statycznych obrazkach. Zazwyczaj jednak gra wygląda GORZEJ w momencie premiery, niż na wcześniejszych artworkach/screenach reklamowych. Jeszcze nie widziałem gry, która prezentowałaby lepszy poziom od tego co pokazano w materiałach promocyjnych.
A teraz konkrety. Rdzawobury design pasuje do Fallouta, nie do fantasy. Wiem, że miało być mrocznie, posępnie i "dojrzale", ale widzę Mad Maxa, zamiast następcy Baldura.
Pan wbiegający na kamerę z drugiego screena mocno kojarzy mi się ze strażnikiem świątynnym z Gothic 1 -> http://www.gothic.phx.pl/gothic/dane/gildie/duze/straznik_swiatynny.jpg
i niestety nie tylko projektem postaci, ale także szczegółowością i podobną ilością wykorzystanych polygonów. No dobra, może dlatego taka bieda, bo gościu mały i ciężko dostrzec detale.
Czemu otoczenie jest takie puste? Bioware nie chciało ujawnić zbyt szybko zbyt wiele? To w takim razie mogli sobie darować te screeny. Zapowiadanego postępu graficznego nie widzę, nie mam zamiaru po raz kolejny wmawiać sobie, że grafika w RPG się nie liczy. Nie liczyła się 10 lat temu. Teraz jest tak samo ważna jak w FPSach. Zwłaszcza, że inne RPG dają sobie z tym radę i to paradoksalnie tego samego developera (ME2).
Storm..>Bioware to mistrzowie gatunku?
Juz Obsidain pokaże jak się powinno robić RPG zobaczycie po Mass effect 2 który był gra akcji z dialogami a wybory w nim podejmowane miały znaczenie tylko w momęcie ich podejmowania raczej dla Dragon-a aga 2 nie za dobrze rokuja
Nowy fallout fanów rpg rozłoży na łopatki
Widać, że to tylko modele postaci i w photoshopie wycinane i robione zdjęcia. Leję na grafikę, zresztą i tak będzie wystarczająca, przynajmniej nie muszę na potrzeby gry kupować nowego kompa. Trochę kontrowersyjnie zrobili z jednym bohaterem, ale myślę że dla rozgrywki będzie to lepsze. Co prawda to będzie bardzo okrojony cRPG, ale za to fabularnie świetny. Zobaczymy, na pewno będzie hicior.
A tam byle by fabuła była dobra jak z 1 a grafika nie gra roli może być z 1 no i więcej otwartych terenów by się przydało .
.:Jj:. mnie uczyć nie musisz. Warianty są różne.
PSXFAN Obsidianowi już dawno żadna gra nie wyszła.
Alpha Protocol jest tego przykładem. Gra jest taka świetna
że aż wydawca, Sega zdecydowała NIE ROBIĆ kontynuacji.
Zaiste, pokazali klasę.
zobaczycie po Mass effect 2 który był gra akcji z dialogami a wybory w nim podejmowane
miały znaczenie tylko w momęcie ich podejmowania raczej dla Dragon-a aga 2 nie za dobrze rokuja
Nie wiem czy Wy wszyscy nie macie rozumu?
Niektórym to trzeba wyłożyć, "Jak krowie na rowie".
BioWare ma kilka oddziałów, tak jak Blizzard, Eidos, Ubisoft itd.
Każdy odział zajmuje się inną marką.
Jeden oddział BioWare robi Mass Effect, drugi Dragon Age, trzeci Old Republic.
Dokładnie tak samo jak jedno studio Blizzarda tworzy Starcraft 2 a inne Diablo 3.
Jak ma się przełożyć proces tworzenia Mass Effect 2 na Dragon Age 2?
Czy to jest na prawdę ciężko zrozumieć? Litości!
Ale daliście się wkręcić przez GOL i GI te screeny są z iphona :) dla wersji Dragon Age - przynajmniej tak wynika ze screena nr 2 który ma gorszą grafikę i modele postaci niż w części pierwszej.
Mi się zdaje, że to nie są obrazki wyciągnięte z gry, tylko takie pół szkice ;> Zresztą mi grafika w jedynce jakoś szczególnie nie przeszkadzała.
Równie dobrze grafika mogłaby się wcale nie zmienić. Oby tylko gra była tak wciągająca, jak część pierwsza.
[41] - dokladnie
Mam wrazenie, ze ta grafika jest nieco... "cartoony". Srednio mi sie taki styl prostych kresek i ostrych katow podoba, wole juz wieksza ilosc detali, zamiast sprowadzania wszystkiego do podstaw, lacznie z barwami.
Ja takze uwazam, ze DA:O mialo w porzadku grafike i moglaby taka zostac, nie mialbym nic przeciwko.
@Econochrist [ gry online level: 21 - Nadworny Bajarz ]: radze doczytac, zanim zaczniesz krytykowac. NIkt nie krytyuje GRY, a jedynie STYL GRAFICZNY. A to dwie, totalnie rozne rzeczy.
Wiec nie siej, ok?
PSXFAN - " "
Obsidian to bieda z nędzą. Zawsze tworzyli gorsze gry od poprzedników - mam tu na myśli NWN 2, KOTOR 2. W Alpha Protocol nie grałem, ale krążą o nim skrajne opinie, co niezbyt dobrze świadczy o grze. Życzę im dobrze ale nie zapowiada się, żeby zrewolucjonizowali rynek.
Dla mnie grafika na dzisiejszy dzień wygląda gorzej niż w pierwszej części...
Z ostatecznymi ocenami wstrzymajmy się jednak przynajmniej do 17 sierpnia, kiedy to pojawi się obiecany trailer
Taa bo trailer będzie na silniku gry. ;>
Moim zdaniem to jest w ogóle poroniony pomysł z tym jednym bohaterem, jedną rasą i bez klas! Gra na tym straci jak nic! Powinno być więcej ras i klas do wyboru. To ma być prawdziwy RPG a nie gierka nastawiona na liniowość i filmowość jak Mass Effect! Mam nadzieje że fani się zbuntują i jeszcze to twórcy zmienią! A co grafiki to na pewno będzie jeszcze lepsza niż na tych screenach i nie ma się o co martwić :)
znawcaRPG=inkwizytor21=RPGfan.
Ten człowiek powinien dostać bana na IP!
No cóż. Screeny, zwłaszcza ten 2, nie wyglądają jakoś oszałamiająco ale poczekajmy do czasu aż pojawi się jakiś trailer lub gameplay !
Grafa w grze rpg to sprawa trzeciorzędna..byle by była na przyzwoitym współczesnym poziomie...natomiast załamała mnie wiadomośc że zrezygnują z możliwości tworzenia herosa od podstaw...przecie to jest podstawa każdego porządnego RPG'a...buduje się postac w którą gracz się "wciela" wg własnych upodobań...to jest sedno rpg...no i oczywiście fabuła wraz z postaciami niezaleznymi (w tym członkami drużyny). Na takiej idei gry rpg się wychowałem i tylko taka forma rpg jest dla mnie istotna...reszta to tylko pseudo-rpgi, może całkiem fajne ale...........to nie to :(:(
Pamiętacie legendę rpg- Baldur's Gate 2 :):)- to jest jak na razie król tego typu gier i od wielu wielu lat nikt nie potrafi wyciągnąć z tej gry tego co było w niej najlepsze (tworzenie postaci,towarzysze,wrogowie np.Kangaxx,unikalne bronie ) plus dorzucić coś nowoczesnego i "włala" mamy następce króla...czy to naprawdę aż tak trudne ?!?!?!
Łee tam grafika. Jak dla mnie może być taka jak w jedynce, byle fabuła była dobra :)
@Trance4Ever [ gry online level: 14 - Chorąży ] >Moim zdaniem to jest w ogóle poroniony pomysł z tym jednym bohaterem, jedną rasą i bez klas!
Jak to bez klas? Przeciez klasy nadal bedzie mozna wybrac dowolne, tak samo jak wyglad, plec itd. Jedynie rasa bedzie elementem stalym no i elementy historii osobistej naszej postaci.
@Ibou Co do tworzenia bohatera. W Planescapie, Wiedzminie czy Gothicu tez nie wybieralismy rasy i wygladu, wiec towoim zdaniem to nie sa "porządne" RPGi? RPG polega na odgrywnaiu roli, a nie tworzeniu postaci ;)
kwiść: Ale w DA:O fajne było, że zawsze postacie na nas inaczej reagowały w zależności od rasy i klasy, a tu nagle się rasy nie zmienia :/.
Co do grafiki to jak można oceniać po screenach z tak wczesnej wersji gry!? (Nie mówiąc o tym jak można w ogóle wypuszczać takie screeny :)) Trzeba być kompletnym idiotą!
@kwiść owszem planescape jest wyjątkiem jeśli chodzi o tą kwestie, pozostałe dwie gry to dobre gry ale rpgi średnie...oczywiście możemy polemizować, jednak takie jest moje zdanie. Poza tym odgrywanie roli zaczyna się właśnie na etapie stworzenia postaci- klasy rasy- w która się "wcielamy", dla mnie kiepskim pomysłem jest "wcielać" się w postać, która już od początku jest jak by z boku, własnie dlatego że nie jest stworzona od podstaw przeze mnie.Wychowałem się na "papierowym rpg" i dlatego mam takie podejście ;)
Ale co tutaj do rzeczy ma papierowe RPG?!
Rownie dobrze w papierowe RPG gra sie czasem wcielajac w postaci z gory przygotowane przez Mistrza Gry - to kwestia preferencji i ukladu miedzy graczami a MG oczywiscie, ale nie tylko. W koncu chodzi o RPG, czyli umiejetnosc odgrywania rol - miedzy innymi wcielania sie w predefiniowane juz postaci.
Generalnie nie oczekuje od graczy RPG hollywoodzkich umiejetnosci aktorskich, ale argument "papierowe RPG kontra predefiniowane postaci" jest calkowicie nietrafionym.
Znowu przez konsole dostaniemy gówno , takie przyszły czasy ze kartę nie zmieniałem od 3 lat i wszystko śmiga bez problemu , może to i nawet lepiej 400 zł w kieszeni ;]
"@Ibou Co do tworzenia bohatera. W Planescapie, Wiedzminie czy Gothicu tez nie wybieralismy rasy i wygladu, wiec towoim zdaniem to nie sa "porządne" RPGi? RPG polega na odgrywnaiu roli, a nie tworzeniu postaci ;)"
RPG polega na odgrywaniu roli postaci jaka sobie wymysliles i stworzyles a nie narzuconej przez kogos. Pod twoja definicje mozna podciagnac nawet pacmana.
"Ale co tutaj do rzeczy ma papierowe RPG?!
Rownie dobrze w papierowe RPG gra sie czasem wcielajac w postaci z gory przygotowane przez Mistrza Gry - to kwestia preferencji i ukladu miedzy graczami a MG oczywiscie, ale nie tylko. W koncu chodzi o RPG, czyli umiejetnosc odgrywania rol - miedzy innymi wcielania sie w predefiniowane juz postaci. "
Chyba sobie kpisz. Gralem w 10 roznych systemow i nigdy nie gralem "predefiniowana postacia". Tworzenie bohatera "od zera", dokladnie takigo jakiego JA chce, wymyslanie przeszlosci, zyciorysu, ulubionych zachowan, itp... jest integralna czescia gier RPG, jesli nawet nie ich kwintesencja.
Sensem papierowych gier RPG jest dla mnie wlasnie wcielenie sie w "wymarzona: postac, w kogos kim chcialbym byc zyjac np. w sredniowieczu czy starozytnym egipcie. Jaki fun jest z grania postacia nie zrobiona przez siebie? Ja nie potrafie tego pojac. :)
I zgodze sie z przedmowcami - jedyna dobra gra RPG bez kreatora postaci byl Planescape. Witcher, Gothic? Are You Fuckin Kidding Me? :)
RPG bez rozbudowanego kreatora postaci, wyboru rasy, itd = w 99% (ten 1 to Planescape choc ta gra to wlasciwie w polowie przygodowka a w polowie RPG) FAIL. Tak jak w przypadku Mass Effect jest fajny shooter z fajna fabula to tu moze wyjsc fajny Hack And Slash z fajna fabula. Bo cos mi sie wydaje ze DA2, podobnie jak ME2 bedzie mial z RPG malutko wspolnego - a szkoda, myslalem ze pojda za ciosem, jedynka byla swietna. Po poprawieniu paru rzeczy, lekkim rozbudowaniu, itp.. moglby byc RPG wszechczasow - takto pewnie bedzie drugi ME. :(
Pinokio21: Z twoich wypowiedzi mozna wywnioskowac, ze wedlug Ciebie najlepszy RPG to Simsy, bo tam tworzenie bohatera jest niezle rozwiniete.
Role Playing Games, a nie Player Creating Games. RPG nie oznacza, że ty stworzysz swoją postać, tylko że ty ją odgrywasz. Co z tego, że nie możesz zagrać elfem? Jako człowiek to ty decydujesz czy zajmujesz się magią, mieczem czy sztyletem. Ty decydujesz po której stronie konfliktu się opowiesz. I tak dalej.
"Chyba sobie kpisz. Gralem w 10 roznych systemow i nigdy nie gralem "predefiniowana postacia"."
Nie ma co, skoro ty nigdy tak nie grałeś, to napewno nikt tak nie grał! Jakże by mógł!
W takim razie polecam Ci nowego RPG, ba, MMORPG, APB. Co z tego, że to strzelanka? Dla Ciebie to RPG bo są duże możliwości kreacji bohatera. Pod tym względem bije inne RPG, więc to najlepszy RPG jaki kiedykolwiek wyszedł, prawda?
Ja uwielbiam kreować swojego bohatera, ale to nie jest najważniejsza rzecz w grach RPG. DA2 nie będzie można wybrać rasy, będzie tylko człowiek. Jeżeli to ma pozwolić, że fabuła będzie jeszcze lepsza i ciekawsza, to ja jestem za.
A co do tych screenów, to narazie się nie ma czym martwić. Przynajmniej nie dali przygotowanych pięknie obrazków udając, że to screeny, mimo iż z samą grą nie wiele miały by one wspólnego, bo tak większość producentów robi. Podejrzewam, że wypuszczenie tych dwóch screenów miało na celu udowodnić tym którzy wątpią w podaną datę premiery, że gra już jest na zaawansowanym etapie produkcji, skoro można było zrobić z niej screeny. Bo przygotować ładne obrazki można i bez rozpoczęcia pracy nad grą. Wystarczy dobry grafik.
@UP ROLE PLAYING GAME - czyli wcielanie się w postać i jej historię. Według mnie lepiej jest gdy dostajemy bohatera już gotowego np. Wiedźmin lub Gothic. Przywiązujemy się do niego, do jego charakteru itd. A tworzenie postaci od podstaw i zmienianie jej jak nam się tylko podoba to takie simsopodobne. I niech każdy sobie zada pytanie czy bardziej podobał mu się Bezimienny z Gothica czy jakiś tam syn króla krasnoludów z Dragon age.
Pinokio21 - trochę przesadzasz z tą walką o czystość gatunku, bo w RPGi naprawdę nie gra się tylko własnymi postaciami (chociaż oczywiście to spora frajda). Zarówno w papierowe (wcielanie się w narzuconą postać i przyjmowanie konsekwencji tego od mistrza gry to dopiero sztuka) i komputerowe/konsolowe (prawie każdy jRPG ma mocno zarysowane postacie, podobnie jest w wielu klasycznych produkcjach - chociażby Betrayal at Krondor).
Jest lepsza ale jeśli chodzi o dzisiejsze możliwości to odstaje od innych produkcji :D
@Pinokio21 [ gry online level: 17 - Pretorianin ]:
>Chyba sobie kpisz. Gralem w 10 roznych systemow i nigdy nie gralem "predefiniowana postacia".
To, ze ty w taki sposob nie grales wcale nie oznacza, ze ludzie w taki sposob w papierowe RPGi nie graja.
Poza tym co tutaj do rzeczy ma ilosc systemow RPGowych? brak argumentow zastepujesz liczbami?
RP to _umiejetnosc_ wcielania sie i odgrywania postaci [krotko mowiac: aktorstwo], niezaleznie od tego jest ona stworzona przez ciebie, czy tez predefiniowana.
>Jaki fun jest z grania postacia nie zrobiona przez siebie? Ja nie potrafie tego pojac. :)
Bo masz ograniczony horyzont, ale nie oczekuj tego samego po innych, bo sie rozczarujesz.
W grach cRPG najważniejsza jest fabuła dopiero na drugim miejscu jest grafika.(Ameryki tutaj nie odkrywam)
Fakt faktem że wygląda lepiej niż jej poprzedniczka, ale jeśli chodzi o tą uczte wizualną to dużo bardziej wole oprawe wizualną z crysis