No dobra, tylko... po co? Z DX 9 czy 11 i tak wygląda jak gra sprzed kilku ładnych lat.
Wiedzą, że ich gra ma bardzo starą i po prostu nieładną grafikę, dlatego chcą na różne sposoby ją poprawić. Po co? Ano aby zyskać więcej nabywców i więcej zarobić.
Wiedzą, że ich gra ma bardzo starą i po prostu nieładną grafikę
stara to fakt, ale czy nieladna? WoWa ma grafike, ktora nazwalbym "charakterystyczną" - nie moze na pewno konkurowac z nowymi produkcjami, ale nie jest brzydka - jest przede wszystkim funkcjonalna i prawde mowiac znam ani jedej osoby ktora grala by w WoWa i ktorej taka grafika by przeszkadzala.
Na tym drugim porównaniu (z wysepką) grafika jest ładniejsza na DX9 :)
Matt -> a ja znam sporo osób (wirtualnie z innych mmo), które zrezygnowały z WoW, bo miały już dosyć tej staroświeckiej grafiki.
WoW to przede wszystkim specyficzny styl graficzny. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że ponadczasowy :) Tam nie liczy się DX 9/10/11/2000, tylko coś innego ;)
No wlasnie po co ladowac dx11 w grze, ktora wyglada jak sprzed 7 lat? I tak pewnie nawet teselacji miec nie bedzie, a jesli bedzie to i tak nikt tego nie zauwazy.
moim zdaniem grafika w WoW jest naprawde swietna co prawda od strony technicznej to dno i metr mulu ale graficy i projektanci poziomow od Blizza odwalili kawal pozadnej roboty kazdy kto odwiedzil w grze np. Ulduar, Nexus, Utgarde Keep lub Azjol-Nerub wie o czym mowie ich desing jest niesamowity i niezwykle klimatyczny
Szkoda tylko ze te nowe gry MMO ktore maja obledną grafike wg was : Warhmaer , Age of Conan , Star Trek Online , mogą sie tylko nią pochwalic , bo niczym wiecej niestety nie :/ , a co do grafiki w wowie napisze to co kolega wczesniej , jest ponad czasowa , moze miec nawet 20 lat i sie nie zestarzeje , i o to chodzi blizzardowi , zreszta co ja bede sie tlumaczyl , kazdy kto gral w wowa to wie o czym mowie , ale ciezko teraz dzieci namowic na cos co nie ma dx 20 i super hiper wybuchy i rozwalane mury !.
raziel88ck:
WoW ma wciąż najlepsza grafikę wśród gier mmo. Wiem że to dobijające ale niestety nikt jeszcze nie zrobił lepszej grafiki która by jako tako działała. W Aionie na przykład sieg bez wyłączania modeli zbroi wykończy każdy komputer, Warhammer z kolei dobija swoją animacją.
Po prostu grafika w WoWie nie przeszkadza, nie tylko w sensie samej estetyki ale też technicznym.
W WoWie grafika jest specyficzna. Nie jest stara, ani brzydka. Jest po prostu ładna. Nie wiem po co te dx11, lepsze niebo? Odbicia w wodzie? Po co to komu?
Co do grafiki - mnie tam ona nie przeszkadza, chociaż w AoC fajnie było chodzić z prawie największymi ustawieniami i ogladać zachody słońca i inne krajobrazy. Chociaż trzeba przyznać, ludzie z level design team'u odwalili kawal roboty, żeby takie ICC było ładnym raidem dla tych, dla których grafika w wowie nie ma znaczenia.
Zebius - to chyba zrezygnowali z mmo wogole, bo w tej chwili Wow (dzieki swojemu stylowi graficznemu) ma najladniejsza grafe ze wszystkich.
Varhin - Warhammer i Conan moga sie pochwalic dobra grafika? Nie sadze. :P
z grafiką wcale nie jest tak źle, problem w tym, że tutaj się odzywają jakieś raziell88ecki i inni, którzy w grę nigdy nie grali.
Grafika jest charakterystyczna, jest komiksowa. Poza tym i tak chylę czoła bo niektóre armory, ogólnie grafika w dodatku wrath of the lich king wygląda naprawdę spoko:)
@yakuz
Czy ty w ogóle grałeś w którąś z tych gier? Można mówić, że WoW ma ładny styl graficzny (choć mi się on nie podoba), ale sama grafika zestarzała się mocno przez te lata, taki AoC bije go na głowę pod względem graficznym, inna sprawa że trzeba mocnego sprzętu żeby to docenić (a do trybu DX10 bardzo mocnego).
No dobra, ale czy widzicie sens ladowania dx11 w tak staro wygladajacej grze? Nie sadze. Oprawa artystyczna swoja droga, a techniczna swoja. Wiec po jakiego grzyba pchac cos takiego jak teselacja?
Przecież w grze grafika ma nie przeszkadzać. Gra to przede wszystkim MIODNOŚĆ!!. Co mi po super bajerach graficznych jak gra to crap, która po za grafiką nic nie pokazuje? W WoW grafika jest idealnie oddająca klimat świata i nie jest ani brzydka, ani ładna po prostu jest, nie przeszkadza, ale i nie zachwyca. Za to sama gra ma w sobie coś co przyciąga do niej masę ludzi.
A oni znowu pokazują nowego DX'a na podstawie odbić w wodzie... Takie odbicia były możliwe bez żadnych problemów jakieś 8 lat temu! Na kartach pokroju GeForce 4.
Grafika w WoW jest ładna i w przeciwienstwie do tej z Conana albo Aiona nie bedzie powodowac odruchow wymiotnych za kilka lat.
Chociaz niewatpliwie widac roznice pomiedzy terenami Northrend a tymi z podstawki.
A i wlasnie, co oni z tymi odbiciami??? Przeciez postac odbijala sie w wodze juz lata temu (nawet w Magic Carpet!!!), liczy sie efekt a nie zastosowany bajer graficzny.
A po co tej cukierkowej grafice dx11 ??? To w sum ie dalej dobrze się trzyma ale nie sadze aby dx11 jakoś rewolucyjnie zmienił ja :P
N0wak - myslimy o tym samym Magic Carpet z 1994 roku, kiedy slowo "akcelerator graficzny" bylo w srodowisku fanow PC pojeciem z pofki ksiazek SF? ;)
raziel88ck ta gra nie wygląda jak sprzed 7 lat. Ta gra ma taki styl podobnie jak Borderlands. Te gry zawsze będą wyglądać dobrze. Tak jak napisał aope - to ponad czasowe :)
@TobiAlex: JAkoś nie bardzo, bo WoW może ma swój klimat, ale jakość jego tekstur jest bardzo słaba. Od WotLKa zaczęli robić ładniejsze tekstury, a teraz z odświeżeniem starego świata dodadzą ładniejsze tekstury. Widać to już po zwykłych screenach. Róznica jest bardzo duża.
"WoW ma wciąż najlepsza grafikę wśród gier mmo."
Ahahahaha..... jakie tu leca brednie w tym topicu.
Prawda jest taka ze WoW ma grafike archaiczna i chujowa. Do tego engine to crap, bo dla mnie niewytlumaczalne jest aby 20 postaci na ekranie zlozonych w sumie z kilkuset polygonow dawalo 5fps w Dalaran.
A gry z lepsza grafa niz WoW, ktore "dzialaja" to min. AoC, EVE Online, LOTRO, DDO, Guild Wars, chwilami nawet darmowe Runes Of Magic i Allods Online (Niektore elementy min, modele postaci/itemow). Znalazloby sie pewnie jeszcze pare innych - pisze z pamieci.
DX11 w WoW? Cos jak wciskanie cukierka w gowno aby ladniej zapachnialo... lol Blizzard ma poczucie humoru. Z drugiej strony nie obrazilbym sie na dodanie do WoW chociaz odrobiny BumpMappingu na postacie i itemy bo to wszytko jest tak plaskie ze az zal patrzec (plate armor wygladajacy jak wyciety z kartomu i nalozony na postac).
Pomine juz fakt ze gra wyglada tak somo jak w 2004 roku a wymagania ma chwilami wieksze niz Crysis (Dalaran przedewszytkim) WTF?
Rozumiem ze te nackane kolorkami pokemony moga sie komus podobac ale zlitujcie sie nademna i nad brazna gier MMO i nie piszcie ze WoW ma najlepsza grafe itd.....
A jako doskonaly przyklad ze 7-letnia gra moze dobrze wygladac i nie musi miec komiksowej, "ponadczasowej" grafiki to EVE Online.
PS. A odbicia ruchomzch obiektow-postaci-modeli w wodzie to ja mialem juz w Oblivionie na radeonie 9600, nie trzeba do tego DX11. Choc jestem w stanie zrozumiec ze mistrzowie kodu z Blizzarda nie potrafia zaimplamantowac innego efektu, ktory robilby wrazenie a nie ich osmieszal.
Pinokio21:
<A gry z lepsza grafa niz WoW, ktore "dzialaja" to min. AoC, EVE Online, LOTRO, DDO, Guild Wars,
<chwilami nawet darmowe Runes Of Magic i Allods Online (Niektore elementy min, modele
<postaci/itemow). Znalazloby sie pewnie jeszcze pare innych - pisze z pamieci.
AoC dzięki swojej grafice ma niegrywane siege, zbierze się więcej osób i wywala serwer. EvE ma mniejsze wymagania co do grafiki, całe tło jest statyczne. LOTRO tak jak WoW, przy starszych lokacjach słabo, im nowsze dodatki tym lepsza grafika. DDO i Guid Wars to nie mmo. Runes Of Magick, ma grafikę na poziomie przynajmniej 2 lat przed WoW'em. W AO nie grałem.
Z wyżej wymienionych gier zgodzić się mogę jedynie w stosunku do EvE, mniejsze wymagania ale mimo wszystko grafika robi tam swój klimat
AoC dzięki swojej grafice ma niegrywane siege, zbierze się więcej osób i wywala serwer.
A co ma wywalanie serwera do grafiki? Grafikę obsługuję komp gracza a nie serwer. Zresztą siege to tylko ułamek procenta świata samej gry.
W AoC grafa jest przepiękna i nie chodzi tylko o zastosowane efekty graficzne czy szczegółowość modeli i tekstur, ale i sam design krajobrazów, postaci, uzbrojenia. A że gra ma inne wady to już inna historia, my tu przecież rozmawiamy o grafice.
Zebius:
A co tam innego możesz robić w end game? W nowym dodatku dodali trochę rajdów i instancji więc gra się pewnie przerzuca na PvE ... ciekawe co na to fan-base.
No cóż jak kto woli, a teraz wyobraź sobie że blizzard stwierdza że Areny, battlegrundy albo raidy nie będą działać. Czyli 1/3 gry idzie do piachu ... ja sobie tego też nie wyobrażam, ale jak lubisz grać w mmo w którym masz dwa aspekty: PvE i PvP i jeden z nich ponad rok od premiery nie działa to ok.
Ja gram tylko pve, więc mnie problem nie dotyczy i zdecydowanie mam co robić :)
Ale jak już pisałem nie ma to nic do oprawy graficznej AoC, która jest przepiękna, a na ten rok zapowiadają poważne zmiany w engine w tym m.in. wreszcie doszlifowanie DX10.
A Blizzard mógłby się wziąć za WoW2, zamiast trzepać kolejny dodatek. ;)
^
Dobrze dla ciebie. Niestety AoC tak jak Warhammer online był reklamowany jako gra PvP i spora część community nie jest zachwycona obecnym stanem rzeczy. W sumie obie gry w końcu przeszły na PvE, pewnie dla tego że PvP po prostu nie działało...
WoW'a 2.0 nie będzie, wkraczamy już w nowy etap produkcji mmo, bardziej opłaca wymienić się silnik niż wypuszczać grę na nowo. Z resztą blizz sam dawał do wiadomości że jego nowe mmo będzie na zupełnie innej zasadzie, nie ma sensu robić dwa razy tej samej gry.
Kartis ->
"gra się pewnie przerzuca na PvE.. ciekawe co na to fan base"
lol, to ty nie wiesz że ta gra opiera się na pve? Sam mam postać na PvP ale jedyne co widzę na chat'cie to poszukiwania ludzi na raidy. W PvP w WoWie bawi się marginalna liczba graczy, w większośći idioci, którzy tylko w taki sposób mogą zdobyć jakieś epaxy. Jak w instancji widzę jakiegoś kolesia w gearze pvp to od razu wiem że to idiota, i nigdy się nie mylę.
hellgate82:
Gram głównie na arenach (aktualnie czekam na dodatek) i od czasu do czasu włączę sobie battle ground. Większość graczy PvP na instancjach ma gear PvE, więc ciężko żebyś ich poznał, obecnie zmiana gearu to naciśnięcie jednego przycisku.
Osobiście pcham się w zbroi PvP na instancje, jedyne czego od nich oczekuje to frost bage. Moge je przerobić na złoto nie farmiąc dzięki temu żadnego zbieractwa ani profesji (ekonomia w MMO mnie nie bawi, chociaż lubię jak jakaś w grze jest pomimo tego że z niej nie korzystam). Wychodzi na to że jestem według ciebie idiotą, no cóż będę musiał z tym żyć.
Mogliby wymienić cały engine (zaprojektować od podstaw, bo "tuning" nie będzie miał pożądanych efektów) na nowy, ale Blizzowi się nie opłaca, bo po 1. - gracze ze słabym sprzętem by zrezygnwali z gry, a po 2. - nie chce im się, bo to zbyt skomplikowane i ryzykowne jest pewnie :P
"AoC dzięki swojej grafice ma niegrywane siege, zbierze się więcej osób i wywala serwer. EvE ma mniejsze wymagania co do grafiki, całe tło jest statyczne. LOTRO tak jak WoW, przy starszych lokacjach słabo, im nowsze dodatki tym lepsza grafika. DDO i Guid Wars to nie mmo. Runes Of Magick, ma grafikę na poziomie przynajmniej 2 lat przed WoW'em. W AO nie grałem.
Z wyżej wymienionych gier zgodzić się mogę jedynie w stosunku do EvE, mniejsze wymagania ale mimo wszystko grafika robi tam swój klimat"
I to jest wlasnie typowe slodkie pierdolenie fanboja. Stary.... KAZDA z tych gier ma lepsza technicznie i ladniejsza grafike od WoW. Kazda z tych gier DZIALA wiec nie rozumiem zarzutow ze przez ladna grafe MMO jest niegrywalne.
Natomiast np. WoW ma tak lipny kod sieciowy ze wejscie 2 grupami po 40 osob do Ogrimmar przy podobnej liczbie broniacych sie spowoduje najpierw spadek fps do 5 a potem komunikac "World serwer is down" - oj tak naogladalem sie tego w super zajebistym WoWie sporo jak jeszcze BG nie bylo a na Wintergrast jak megalag byl tak jest bo gra nie potrafi sobie poradzic z 200 playerami w jednej zonie. Wiec plz nie sciemniaj.
Plus jeszcze pojedynczo:
"EvE ma mniejsze wymagania co do grafiki, całe tło jest statyczne." Ale w EVE moze wleciec do jednego systemu TYSIAC statkow - uwierz mi to wymaga kompa. Widac ze nie grales i nie widziales.
" LOTRO tak jak WoW, przy starszych lokacjach słabo, im nowsze dodatki tym lepsza grafika." Tylko ze te najstarsze lokacje w LOTRO wygladaja lepiej niz cokolwiek w WoWie. O wiele bardziej szczegolowe modele postaci, broni i zbroi juz pomine milczeniem. Super ladna wode i dynamiczne oswietlenie i cienie pod DX10 tez pomine. :)
"DDO i Guid Wars to nie mmo" Ale obie gry maja np. miasta w ktorych potrafi byc mnostwo graczy naraz. Obie chodza w takich wypadkach duzo lepiej niz WoW.
"Runes Of Magick, ma grafikę na poziomie przynajmniej 2 lat przed WoW'em."
Nieprawda - jak juz napisalem jesli chodzi o modele postaci i armorow RoM>WoW. Postacie w RoM sa pojechane BumpMappingiem, dzieki czemu nie wygladaja jak wyciete z kartonu.
Przyklad ======>
Przyklad 2 =======>
Jak widac pod wzgledem detali rowniez WoW wypada blado (ornamentacja, itd...)
Tak wiec koncz wasc wstydu oszczedz bo jak zaczne wklejac porownawcze screeny robione w full detalach to dopiero pojade sobie po plastelinkowym wowiku. :)
tak wiec koncz wasc wstydu oszczedz bo jak zaczne wklejac porownawcze screeny robione w full detalach to dopiero pojade sobie po plastelinkowym wowiku. :)
Tak, wszyscy wiedza, ze jak tylko na forum pojawi sie temat WoWa to dyzurny krytyk Pinokio leci jakby mu za to placili. W runes of magic nie gralem, ale akurat z tym screenem trafiles wyjatkowo pechowo, bo pomijajac juz to ze niewiele na nim widac ze wzgledu na niska rozdzielczosc, to przedstawiona zbroja jest raczej slaba. Jako takie wrazenie robia glownia topora i buty, reszta? Bez jaj...
(o teksturach tego co wokolo nawet nie wspominam)
jakim to trzeba być zakochanym, żeby twierdzić, że runes of magic ma lepszą grafikę od wowa. Człowieku, widać, że nie grałeś w WoWa więc nie wklejaj tych swoich śmiesznych screenshotów. Wszystko jakieś rozmazane i brzydkie.
Widziałem Runes of Magic w akcji. Ta gra bezczelnie, ale nieudolnie kopiuje wowa. Graficznie zaś mocno, ale to mocno odstaje. Wklejaj proszę porównania, pośmiejemy się:)
Pokolenie graczy, dla których grafika nie jest najważniejsza, powoli wymiera. ;/
No cóż .. po za woda dodali tez GOD Rays - wygląda to dość nieziemsko w tej grze :]
Link do filmiku jak to wygląda
http://www.youtube.com/watch?v=8jcHnDfph8I
Pinokio21:
I to jest wlasnie typowe slodkie pierdolenie fanboja. Stary.... KAZDA z tych gier ma lepsza
technicznie i ladniejsza grafike od WoW. Kazda z tych gier DZIALA wiec nie rozumiem zarzutow ze
przez ladna grafe MMO jest niegrywalne.
No właśnie nie każda z tych gier działa. Warhammer, Aion i Connan mają niedziałające siege, a 2 z tych gier mają ponad rok.
Natomiast np. WoW ma tak lipny kod sieciowy ze wejscie 2 grupami po 40 osob do Ogrimmar przy podobnej liczbie broniacych sie spowoduje najpierw spadek fps do 5 a potem komunikac "World serwer is down" - oj tak naogladalem sie tego w super zajebistym WoWie sporo jak jeszcze BG nie bylo a na Wintergrast jak megalag byl tak jest bo gra nie potrafi sobie poradzic z 200 playerami w jednej zonie. Wiec plz nie sciemniaj.
Nigdy mi serwer nie poszedł przy rajdzie na miasto, gram w Shatered Halls hordą i na Frostwie aliantami, więc oba serwery nie są full. Myślę że jeżeli grasz np na Burning Legion to serwer nie padał z powodu 2 raidów w Ogri, tylko paru set osobą w mieście .
Raziel And Matt -> prosze wklejcie mi wasze super zajebiste armory z wowa. PLZ. Czekam.
Tez sie chce posmiac. :) Moze takie? ====>
Szczegolowosc armoru, jego ornamentacja, itd.... wrecz poraza. :)
"Nigdy mi serwer nie poszedł przy rajdzie na miasto, gram w Shatered Halls hordą i na Frostwie aliantami, więc oba serwery nie są full. Myślę że jeżeli grasz np na Burning Legion to serwer nie padał z powodu 2 raidów w Ogri, tylko paru set osobą w mieście ."
To co napisales prowadzi do prostej konkluzji ze za padanie serwerow w MMO nie odpowiada grafika (b ta jest liczona po stronie gracza/klienta gry) tylko nieudolny kod sieciowy a taki jest rowniez w WoW'ie.
Pozatym tak jak pisze - Blizzard przez ponad rok nie jest w stanie poradzic sobie z wlasciwie niegrywalnym Wintergrasp - a to tylko 200 playerow (przy np. 1000 w jednym systemie w EVE).
Naprawde nie wiem jak mam wam jasniej napisac ze technikalia WoW'a nie sa jego najlepsza strona. :)
Pinokio21 nah - ten akurat jest z TBC - z Wotlka masz obok
Zapominasz ze w Eve kazdy system to osobna instancja . Wintergrasp jest zwykłym zonem w otwartym świecie . Jak myślisz ile jednocześnie osób w Northend mogło się znajdować ? bo mam wrażenie ze więcej niż 1000.
"Zapominasz ze w Eve kazdy system to osobna instancja . "
Tak ale rownoczesnie na jednym serwerze w EVE gra NARAZ 50k graczy. Lekko impressive techniczne nie sadzisz?
"Wintergrasp jest zwykłym zonem w otwartym świecie . Jak myślisz ile jednocześnie osób w Northend mogło się znajdować ? bo mam wrażenie ze więcej niż 1000."
Pewnie nawet ze 2k mogloby wejsc ale nie o to tu chodzi. Koledzy wczesniej zarzucaja grom z lepsza grafa niewydajnosc engine'u jak jest duzo ludzi w jednym miejscu. Ja mowie ze WoW ma to samo mimo malo wymagajacej grafiki (juz nie bede pisal "kiepskiej" coby psy Blizarda nie zlatywaly sie w nadmiarze ze ktos smie opluwac ich ukochana gierke) ma to samo (min. slawne juz bitwy pod Tarren Mill - "World serwer is down" taki byl najczestszy rezultal open PvP bitew w WoWie, albo eventy otwarcia AQ/Dark Portalu - server padal jak mucha). Co znowu prowadzi do konkluzji ze na dzilanie gry MMO jakosc grafiki ma dosc maly wplyw.
Tyle.
A WoW ma grafike archaincza tak czy siak. Ten armor nie jest zyt impressive - moge powiedziec ze pod wzgledem szczegolow, ormamentacji, wypuklaosci jest na poziomie RoM, chyba nie mam zaczac wklejac armorow a Aion, LOTRO czy AoC? :) Juz nie wspomne o grach w produkcji jak GW2 czy TERA Online, ktore maja grafike wrecz boska a mimo wszytko ide o zaklad ze beda dzialac i pingi beda takie same jak w WoWie. :) Zwlaszcza GW2 bo TERA to asian game - uj wie gdzie serwery postawia.
"Zapominasz ze w Eve kazdy system to osobna instancja . "
Tak ale rownoczesnie na jednym serwerze w EVE gra NARAZ 50k graczy. Lekko impressive techniczne nie sadzisz?
A co w tym niby jest "impressive", przeciez konstrukcja eve jest prosta jak konstrukcja cepa, tam nie ma praktycznie nic czym mialby sie server zajmowac, tego nawet nie ma sensu porownywac do wowa.
Taa masz racje RoM armory są imba.. dodać do tego te ich cudne animacje i koszmary po nocach gwarantowane .
Star Trek online tez ma jeden server ale tak samo (nawet bardziej) jest instancjonowany jak EvE - Wszyscy ci gracze nie są praktycznie jednocześnie w jednym miejscu ale porozwalani po rożnych instancjach za które teoretycznie nie odpowiada jeden główny serwer.
Otwarcie bramy AQ bylo z 5 lat temu.. w sumie moment otwarcia spędziłem na menu logowania.. ale trudno się mówi : p
Widzę ze długo w wowa nie grałeś ale mimo to psioczysz :P W sumie jak większość tych co niby uciekli do tych lepszych mmo ... by ponownie wrócić do tego znienawidzonego wowa (hipokryci)
Mowisz o Aionie.. ale sam on w sobie był nudny do bólu - graficznie w sumie najlepszy tez nie był ..taki sterylny świat z jakimiś plamami w niektórych miejscach zamiast normalnej tekstury .
Tera jak na razie nie budzi zbytniego entuzjazmu wśród ludzi wiec zbytnio nie łudziłbym się na jakiś sukces na rynku mmo ( ale rożnie bywa)
GW2 .. hmm na razie nic konkretnego nie pokazali.. po screenach i paru filmikach gry bym już nie osadzał
Co do armorow Lotro.. to cie prosze .. ale one są po prostu szkaradne .. i to strasznie . Detalami też nie grzeszą
"A co w tym niby jest "impressive", przeciez konstrukcja eve jest prosta jak konstrukcja cepa, tam nie ma praktycznie nic czym mialby sie server zajmowac, tego nawet nie ma sensu porownywac do wowa." LOL OK. :) EVE jest proste a WoW jest skomplikowany. :) Hahahahahaha.......
I tak jest rozmawiac z ludzmi, ktorzy jedyne co widzieli to bossiki w WoWie. :) Worc jak w cokolwiek pograsz i moze jak ci ktos pomoze to wylecisz w EVE ze stacji.
"Mowisz o Aionie.. ale sam on w sobie był nudny do bólu - graficznie w sumie najlepszy tez nie był ..taki sterylny świat z jakimiś plamami w niektórych miejscach zamiast normalnej tekstury .
Tera jak na razie nie budzi zbytniego entuzjazmu wśród ludzi wiec zbytnio nie łudziłbym się na jakiś sukces na rynku mmo ( ale rożnie bywa)
GW2 .. hmm na razie nic konkretnego nie pokazali.. po screenach i paru filmikach gry bym już nie osadzał "
Po raz kolejny przypomne ze ja pisze only o grafice i technikalniach. Nie oceniam gier "samych w sobie". Pozatym naprawde to samo mozna powiedziec o niektorych miejscach w WoWie - przeciez w tej grze nie ma zabardzo trawy, podlaze jest przewaznie jednostajna, jedno-dwukolorowa rozwleczona tekstura, itd.... taka prawda. Las wyglada tak ze drzewa za co 20 metrow i nawet sie nie ruszaja, itp... (co calkowicie zaprzepaszcza swietny skadinad efekt dynamicznych cieni - w LOTRO jest to swietnie zrobione na DX10 naprzyklad). Itd.....
"Co do armorow Lotro.. to cie prosze .. ale one są po prostu szkaradne .. i to strasznie . Detalami też nie grzeszą" Szkaradne to dosc subiektywne okreslenie. Napewno maja wiecej polygonow, sa mniej plaskie i bardziej szczegolowe niz w WoWie. Ponadto wygladaja jak armory/szaty. Miecz wyglada jak miecz, topor jak topor, itpp... ale to juz kwestia gustu.
A co do "detalami tez nie grzesza" to zgodze sie ale i tak na glowe bija WoWika. Zajebiste armory to sa min. w Dragon Age (naprzyklad). :) Chociaz i tak nie jest zle bo puszczajac gre w full HD na 26 calowym monitorze moglem zauwazyc w zbrojach szytych przez mojego tailora szwy na "rogach" lub "pikowanie" tkaniny. O takie rzeczy chodzi. Na pokaz zalaczam screenik backa z LOTRO - w ruchu ten wzorek wyglada jeszcza bardziej wypukle i ladniej - widac ze jest "wyszyty" plus mozna toto kolorowac jak sobie chcesz. PLZ nie porownuj tego z wowem (dla porownania dam cloaka z wowa z wotlk w next screenie).
Mozemy tak dlugo. Dlatego powtorze ostatni raz - ze wszytkich obecnych na rynku w miare wysokobudzetowych gier MMO (a takze tych, ktore odniosly jako-taki sukces i ktorych tytulu sa szeroko rozpoznawalne) WOW ma grafike najslabsza.
/end of thread.
Chyba ze ktos odpisze cos madrego a nie teksty ze EVE jest proste jak konstrukcja cepa (bo w tej grze pomijajac juz calkowicie grafe przy walce 2 statkow serwer przypuszczalnie ma wiecej do obliczania niz w wowie przy 40vs40 Alterac).
back z wowa. Rozumiem ze komus moze sie podac taki pseudo-design ale na boga - troche obiektywizmu. Nie mowcie ze to jest bardziej zawansowane graficznie niz w LOTRO czy gdziekolwiek indziej :P
I jeszce jeden back z LOTRO, znaleziony z glupoty i w sumie funitem ale musiscie przyznac - JAKOSC wykonania robi wrazenie. Calkiem mozliwe ze ten back ma wiecej polygonow niz cala postac w WoWie. :P
Heheheh.......
A konkluzja jest taka - nie ma sie co klucic o grafe w wowie bo jest ona poprostu slaba. Sila tej gry juz dawno nie tkwi w grafice. Zreszta nigdy nie tkwila.
Jednak i tak warcraft wypada "graficznie" lepiej niż lotro - podam jeden ze starszych (TBC) filmików gdzie calosc jest miła dla oka.. czary w lotro oraz animacje urokliwymi bym nie nazwał.
http://www.youtube.com/watch?v=dwyx6hP69CM
http://www.youtube.com/watch?v=E9TNS_pvSpI&feature=related
A co w tym niby jest "impressive", przeciez konstrukcja eve jest prosta jak konstrukcja cepa, tam nie ma praktycznie nic czym mialby sie server zajmowac, tego nawet nie ma sensu porownywac do wowa.
Ahahahhahahahahahhahahahahahahahha. Dobre :)
W wielkim skrocie: servery w EVE przeprowadzaja podobna ilosc obliczen co WOW. Roznica jest w ilosci graczy przypadajacych na server. W przypadku EVE jest to kilka systemow = 1 cluster. Co oznacza ze jeden cluster czasami musi obslugiwac jednoczesnie do 2000 graczy. Przypomnij mi jaka ilosc graczy srednio przypada na caly realm WOWa (mowie o graczach online jednoczesnie). 5000? Z tego co wyczytalem to gorna granica, zazwyczaj jest w okolicy 2,5-3k. Czyli 1 cluster EVE musi czasem wykonac tyle obliczen ile generuje calkowita ilosc graczy w jednym realmie WOW.
Ale to nie koniec. WOW jest instancjonowany. To znaczy ze w razie problemow (server zaczyna sie dlawic) mozna kolejne instancje wrzucic na nastepny cluster. Surprise - w EVE nie da sie. Bo te 200, 500, 1000 czy nawet 2000 (zdarzylo sie) graczy znajduje sie w JEDNEJ "instancji" (gridzie). I to jest wlasnie ta "cudowna" konstrukcja serverow EVE ktorej WOW nigdy nie dosiegnie. Jakby wepchac 2000 graczy na jeden server prawdopodobnie by go po prostu wywalilo ew wylagowalo (i nie mowie tu o 200ms pingach... mowie raczej o kilku godzinach na przetworzenie danych). Tak, w przeszlosci w EVE tez to sie zdarzalo. Ale po kilku upgrejdach servera jest troche lepiej.
EDIT:
jesli zas chodzi o grafike WOWa. Niewiele mu pomoze - na kilometr widac ze jest to gra sprzed pol dekady. Moze i art style ma charakterystyczny, ale jesli chodzi o wykonanie - jest archaiczne. Przyklad ladnego wykonania i podobnego art style? Darksiders (tak wiem, nie jest MMO - ale utrzymany w podobnym stylu). De facto powinno dac rade zrobic MMO utrzymane w tym stylu.... Hmmm o ile pamietam nawet chyba robia jakies na engine (modyfikowanym) z darksidersow. --> znalazlem. Dark Millenium. WH40k mmo
Zas co do rzekomo "slabej" grafiki w EVE. Wszystkie efekty max + fleet fight na 500+ osob. I dare you :) Prawdopodobnie karta sie zagotuje od ilosc efektow (eksplozji, strzalow, rakiet, e-war, drony) obecnych na ekranie. Hell nawet ja na wieksze walki wylaczam grafike (chociaz do 100-200 osob mozna grac z full details bez wiekszego problemu)
W wielkim skrocie: servery w EVE przeprowadzaja podobna ilosc obliczen co WOW. Roznica jest w ilosci graczy przypadajacych na server. W przypadku EVE jest to kilka systemow = 1 cluster. Co oznacza ze jeden cluster czasami musi obslugiwac jednoczesnie do 2000 graczy. Przypomnij mi jaka ilosc graczy srednio przypada na caly realm WOWa (mowie o graczach online jednoczesnie). 5000? Z tego co wyczytalem to gorna granica, zazwyczaj jest w okolicy 2,5-3k. Czyli 1 cluster EVE musi czasem wykonac tyle obliczen ile generuje calkowita ilosc graczy w jednym realmie WOW.
No i właśnie rozbijamy się o kwestię świata. Wyobrażasz sobie świat wielkości EvE jeżeli gra była by klasycznym mmo, Jakieś 11 razy większy od WoW'a (5-6k osób na serwer)? W EvE jest to możliwe ze względu na sposób przedstawiania świata, nie musisz dbać o podłoże ani o to aby zony się jakoś specjalnie różniły.
Ale to nie koniec. WOW jest instancjonowany. To znaczy ze w razie problemow (server zaczyna sie dlawic) mozna kolejne instancje wrzucic na nastepny cluster. Surprise - w EVE nie da sie. Bo te 200, 500, 1000 czy nawet 2000 (zdarzylo sie) graczy znajduje sie w JEDNEJ "instancji" (gridzie). I to jest wlasnie ta "cudowna" konstrukcja serverow EVE ktorej WOW nigdy nie dosiegnie. Jakby wepchac 2000 graczy na jeden server prawdopodobnie by go po prostu wywalilo ew wylagowalo (i nie mowie tu o 200ms pingach... mowie raczej o kilku godzinach na przetworzenie danych). Tak, w przeszlosci w EVE tez to sie zdarzalo. Ale po kilku upgrejdach servera jest troche lepiej.
1000 graczy na instancje w EvE nie jest przeprowadzane spontanicznie, musisz z wyprzedzeniem poinformować CCP aby przygotowali odpowiednią strefę. Po za tym gdzie masz instancjonowanie świata w WoWie? Jeżeli umawiam się z kimś w jakimś miejscu to on tam jest, bez wyjątków, nie to co w AoC ... Sam świat jest podzielony na odpowiednie clustry (tak jak w każdym mmo) ale jego spójność jest zachowana (tu już różnie bywa).
Widzę że ostatnio jechanie po WoWie jest w modzie. Sam uważam że gra ma wiele wad (np. mocno okrojone world PvP, słaby crafting i wiele innych), ale trzeba w grę pograć aby je zauważyć, a nie jak niektórzy wylewać pomyje tylko po to aby coś powiedzieć.
Co do samej grafiki, pierwszym mmo który według mnie przebije graficznie Warcrafta będzie Guild Wars 2, inne produkcje mogą mieć leprze elementy (np. tekstury) ale całość wypada po prostu gorzej.
Ja to czekam az blizz zrobi taki system jak tworcy eve: masz dobrego kompa ? To graj na lepszej grafice. Masz zlom ktory juz dawno powinienes wyrzucic ale jestes sknera lub nie umiesz tego zrozumiec ? To graj na grafice z przed lat.
Niestety blizz boi sie wszechobecnego Whinu na swoim Forum. Bo zaraz dziec wieku 13 do 19 lat zaczeliby sie klocic ze oni to maja crap jeszcze z komunii etc. i nie moga dobrze grac.
Ale of course lepiej chociarz troche dx11 niz wcale, ja sobie i tak na full odpale. mam tylko nadzieje ze wow bedzie korzystal wiecej niz z tylko 1 procesora :)
pozdro
Grałem i w EVE i w WoWa i musze powiedzieć że EVE polega głownie na przetwarzaniu gigantycznych baz danych dotyczących przetwórstwa, przemysłu i handlu a od czasu do czasu zdarzają się bitwy o systemy w których uczestniczy do 3-4k graczy (przy tych liczbach niestety powstaje taki blob że serwery dostają mega laga i nic sie nie da zrobić. WoW natomiast to dużo porcji małych lub średnich ilości obliczeń. Co do grafiki - WoW czasem przycina przy max detalach natomiast EVE chodzi pięknie ale dużej bitwy przy max detalach nie zagrasz bo będą klatki skakały jak pijana żaba.
"Jednak i tak warcraft wypada "graficznie" lepiej niż lotro - podam jeden ze starszych (TBC) filmików gdzie calosc jest miła dla oka.. czary w lotro oraz animacje urokliwymi bym nie nazwał.
http://www.youtube.com/watch?v=dwyx6hP69CM
http://www.youtube.com/watch?v=E9TNS_pvSpI&feature=related"
Ok a Quake 2 jest ladniejszy od Crysisa. :) Sa ludzie co i tak uwazaja.
BTW. W uj rzeczy w tym filmie jest dolozone i nie pochodzi bezposrednio z gry, plus ilosc filtrow jakimi zostalo to potraktowane poraza. A i tak wszytko jest kanciate i brzydkie.
"czary w lotro oraz animacje urokliwymi bym nie nazwał." Ja tam np na castujacego Loremastera moge patrzec godzinami. W lotro przynajmniej kazdy spell ma osobna animacje castowania, podczas gdy w wowie masz 2-3 na 30 spelli. :) Przynajmniej u LMa tak jest - nawet instanty rzuca sie kazdy inaczej. Zas typowe efekty graficzne (rozblyski, ogien, pioruny, itp...) sa wykonane pierdyliard razy lepiej niz w wowie. :)
Jako przyklad podam np. ze w Wowie Ligtning blot shamana to niebieska kulka z jakimis paskami za nia udajacymi prad, tymczasem analogiczny skil RK w LOTRO to potezne jebniecie priorunem z gory, powodujace krotkotrwaly efekt "flashbang" (jak przy uderzeniu pioruna irl) plus ofc zmiane oswietlenia i rzucenie innych cieni przez wszelkie obiekty mogace takie cienie rzucic (moby, graczy, elementy statyczne).
Wiec tak ok - zgodze sie.... :) napewno WoW jest lepszy graficznie niz LOTRO. LOLZ
Po za nieco zwiekszonym bloomem i muzka co masz niby dołożone w filmiku ? Wszystko zachowane jest tam jak w grze - po prostu nie raidujac sie tego nie wie . Proste :]
Loremastera Spelle sa niby ..hmm efektywniejsze ?
http://www.youtube.com/watch?v=ryfwDWpYyuw&feature=related
Niedowidzę chyba . Btw w Lotro nadal nurkować nie można :p
Tu masz filmik już z Wotlk . Ulduar.
http://www.youtube.com/watch?v=ZRLgx1sjwp0&feature=related
chlopaki, nie unoscie sie tak, co prawda gralem w eve jakies 5 lat temu i raptem przez dwa miesiace, ale ilosc relacji gracz/environment jest wielkrotnie mniejsza, co nie znaczy, ze twierdze ze ilosc zmiennych opisujacych gracza jest rowniez mniejsza (jak wy to okreslacie "bardziej skomplikowana")
Struktury tych gier sa rozne, co pozwala eve na duzo mniejsze wykorzystanie zasobow serwerow.
(ktorych to blizzard ma 20.000 do obsluzenia graczy - jakies 75,000 procesorow)
chlopaki, nie unoscie sie tak, co prawda gralem w eve jakies 5 lat temu i raptem przez dwa miesiace, ale ilosc relacji gracz/environment jest wielkrotnie mniejsza
5 lat temu srednia ilosc graczy na serverze wynosila okolo 10 000. Dzisiaj wynosi okolo 50-60 000 naraz. Do tego ilosc contentu potroila sie (przynajmniej... calkiem mozliwe ze jest go nawet 5x wiecej).
Nie bardzo tylko rozumiem niektórych tu, pokazujących niesamowite efekty na zbliżeniach, super dokładne tekstury w wysokich rozdzielczościach. Bedąc w rajdzie gówno mnie obchodzą teksturki na płaszczykach, mam mieć grywalną prędkość komputera i znośne latency. 25 w porywach 40 osób w jednym miejscu plus moby, plus efekty spelli, dla płynnego grania jestem w stanie poświęcić piękno grafiki i widoczek dresiarskich lampasów na spodenkach.
"Bedąc w rajdzie"
Gry MMO to nie tylko raidy. No chyba ze jak w WoWie gdzie gra polega na staniu w miescie i uzywaniu Dungeon Findera. To sie zgodze.
Gralem w wiele MMO i jakos grafika w WoW mi nigdy nie przeszkadzala. Jest specyficzna, ma swoj klimat, ale dobrze, ze probuja cos jeszcze z nia robic... chociaz to i tak w WoW'ie nie jest dla mnie najwazniejsze. Zadne inne MMO nie wciagnelo mnie tak jak WoW. Po ukazaniu sie dodatku do Age of Conan , ktory na screenach prezentowal sie oblednie, postanowilem sprobowac swych sil i zakupilem podstawke. Na poczatku wszystko ok, grafika wiadomo, ze lepsza i powiem szczerze, ze bylem zachwycony przez jakis czas gra, ale co z tego jak po prawie 30 dniach grania nie mam ochoty wracac do AoC, a dodatek skreslilem juz z listy zakupow. Gra po prostu musi miec to cos, czego w wielu MMO pomimo dobrej oprawy graficznej brakuje. WoW moze nie blyszczy pod wzgledem graficznym, ale ma juz ladne kilka lat i ludzie grajacy w WoWa nie robia na pewno tego dla grafiki.
Gry MMO to nie tylko raidy. No chyba ze jak w WoWie gdzie gra polega na staniu w miescie i uzywaniu Dungeon Findera. To sie zgodze.
W wypisywaniu bzdur przechodzisz sam siebie. Az zal czytac.
@Pinokio21
kolego wklejasz podrasowane fotki swoich mmo i porownujesz je z wowem na srednich detalach bez aa(w sredniej rozdzialce), aby tylko udowodnic swoja teze? szlyszalem ze w fakcie poszukuja reporterow. robote m,asz jak w banku. co do wowa to oczywista oczywistosc ze nie odstaje graficznie tak bardzo jak odstaje wiekowo. a i widzialem gw w akcji wiele razy, no i gram w wow'a na duzym serwie i to nie prawda ze w miescie masz tam wiecej osob niz w wow'ie. czasem owszem, ale czesto jest tez odwrotnie. WG przyjmuje 240 osob w jednej lokacji i dziala calkiem sprawnie, a nierzadko te 200 osob widzisz na raz na ekranie. i ilosc polygon'ow na ekranie dogania wowczas(jesli nie przegania) aktualne pozycje.
ale dx11? no lol, znowu bede musial zmienic sprzet zeby wow chodzil na maxa?:O
Chciałbym się wypowiedzieć w tym temacie, gdyż mam już kilka MMO za sobą i pewnie jeszcze kilka przed - nie chcę jednak cytować kolejnych osób, gdyż po przeczytaniu wcześniejszych wypowiedzi byłoby tego tyle, że zajęłoby 3/4 wypowiedzi.
Na początek zgadzam się z wypowiedzią, że wymiera już pokolenie dla którego grafika nie była najważniejsza w grze - w przypadku MMO wystarczy tutaj przytoczyć chociażby Ulitmę Online. Swoistym 'fenomenem' jest tutaj Tibia, która pomimo grafiki rodem z Amigi posiada rzeszę młodych fanów. Niestety o ile można tutaj powiedzieć o MMO, to MMORPG już na pewno nie - raczej plac zabaw, gdzie pokrzywdzeni przez system gimnazjów mogą wyładować swoje zło i odbić sobie kompleksy licząc na anonimowość - szkoda, bo tak się składa, że trafiłem na nią kiedyś przez przypadek, kiedy jeszcze nikt o tym nie słyszał, a na wczesnej wersji grało 100 osób i wydało mi się to bardzo sympatyczne... około 2 lata temu chciałem sobie tą grę odświeżyć i byłem zszokowany.
Generalnie widzę, że ta rozmowa poszła trochę w offtopic i niektórzy nie potrafią rozróżnić pojęć 'jakości' od 'ładności'.
Wydaje mi się, że w kwestii jakości każdy się zgodzi, że WoW, który powstał te 5 czy 6 lat temu pod względem technologicznym nadal pozostał taki sam - nie ma tutaj wątpliwości, że jest to inna kategoria niż nowe tytuły i to jest normalna kolej rzeczy - technologia idzie do przodu w zastraszającym tempie i takie są realia. Silnik graficzny nie został zmieniony, a dodawanie bardziej szczegółowych tekstur, czy obiektów zbudowanych z większej ilości wielokątów to nie ewolucja tylko kosmetyka.
To tyle jeśli chodzi o 'jakość', czyli w moim mniemaniu kwestie technologiczną. Patrząc natomiast od strony 'ładoności'...
Wydaje mi się, że jestem dobrym obiektem testowym, ponieważ grałem wcześniej i w gry które grafikę mają grafikę szczątkową i w te z lepszą grafiką, a ostatni rok - jeśli chodzi o MMO - spędziłem przy Runes of Magic (od teraz RoM) - na potwierdzenie, że w tej grze widziałem praktycznie wszystko, oto mój kanał na YouTube, a kilkoma filmikami w HD z end-game'owej instancji (taka przynajmniej była, kiedy zdecydowałem się na odejście z gry): http://www.youtube.com/user/BlackFromGuerilla
W WoW zacząłem grać niedawno, jakoś 2-3 dni przed pre-Cataclysmowym patchem, który zmienił wygląd większości obszarów. Maszynę mam dobrą więc moje wrażenia opisane są na podstawie maksymalnych detali w obu grach, rozdzielczość 1680x1050. RoM wyglądał moim zdaniem dobrze - niektóre modele były rzeczywiście ładne, całość graficznie wydawała mi się spójna i poukładana, animacje na poziomie, obszary ciekawe wyglądowo.
Kiedy odpaliłem pierwszy raz WoW od razu wzróciłem uwagę na niższy poziom technologiczny, jednak grafika urzekła mnie od pierwszych minut - od razu przypomniały mi się stare dobre Warcrafty (RTSy), szczególnie trójka. Wygląd popada w pewien charakterystyczny dla świata, lekko komiksowy styl, który Blizzard chciał po prostu uzyskać i doskonale im się to udało - jest to jeden z powodów, dla którego silnik nie został do tej pory zmieniony. Innym z powodów jest pamiętanie o ludziach ze słabszym sprzętem i chwała im za to, bo wszystkie krzyczące 'słaba grafa, bieda' lol-kids'y do świata gry i tak nic nie wnoszą w sensie RPG wiec poprawnym będzie stwierdzenie 'je*** ich' :)
Po pograniu tych kilku tygodni mogę jeszcze powiedzieć, że o ile wygląd poszczególnych elementów uzbrojenia, które tutaj zostały namiętnie porównywane, nie jest w WoW najlepszy, to proszę - drodzy koledzy porównywacze - porównać wygląd samych krain, instancji, terenu itp. w ruchu, np. z lotu ptaka. Spójrzcie na całość, a nie na wycinki, bo w taki sposób kmiotek spod płotu może zrobić zdjęcie plastikowego spoilera w swojej super sportowej Calibrze, wrzucić na Facebook'a i chwalić się, że ma Subaru WRC.
Za to pewnie będę wykrzyczany jako Blizz-fan, czy jak to tam nazywacie (psy Blizzarda, dobrze widziałem? n/c), ale nie sposób tego tutaj nie powiedzieć - Blizzard to wyrobiona marka, grafika w Diablo 1 to majstersztyk - jest piękna, klimatyczna i powalająca w całokształcie - długo nie mogłem przestawić się na 'dwójkę', która wydawała mi się jakaś wypukła i pikselowata. Popatrzcie na filmiki z trójki, która jest w produkcji - grafika powala? Nie, ja bym powiedział, że świeci miejscami Warcraftem, tylko w mroczniejszej wersji. Popatrzcie jednak na otoczenie, animacje i samą grę w akcji - na trailerze HD, w który na końcu, po pokonaniu bossa wszczędzie na około z ziemi wyrasta las kościaków i filmik się kończy... aż się włosy jeżą.
To samo jest z grafiką w WoW - piękna całościowo, do tego rozmach i staranne wykonanie w najdrobniejszych szczegółach - wspomniany przeze mnie RoM pod jest pod tym względem już od dawno rozłożony na łopatki i kwiczy resztkami sił... a jeszcze tak niewiele w WoW zwiedziłem...
DX11? A proszę bardzo, nikomu to nie przeszkadza, a niektórych może bawić - nie ma to zrobić z gry kolejnego nastawionego na grafikę Elder Scrolla, tylko uprzyjemnośc ogólny efekt wizualny - to tylko kosmetyka ludzie, nijak to się ma do oceniania grafiki w grze, a już w ogóle od strony technologicznej.
Wytykanie w tym temacie problemów z połączeniami w ripoście na grafikę? Trochę nie na miejscu i niepoważne... oczywiście wiem, że to się ze sobą nieodłącznie wiąże i wiem w jaki sposób, ale proszę Was... nie chcę wymyślać kolejnej historyjki o Calibrze, bo aż ręce opadają. Od czasu jak gram w WoW nie miałem żadnych problemów z serwerami (miałem z ISP, ale to inna bajka), w RoM non stop coś - szczególnie w PvP i przy zmianach obszaru, i co? Mam tego używać jako argumentu wspierającego to, że mi się bardziej podoba grafika w WoW? Bullshit - wspomniałbym o tym również, gdyby była odwrotna sytuacjia, ale podobnie jak teraz nie jest to żaden argument w tym temacie.
Czym większy fonomen, tym więcej przeciwników, komformistów itp. - kiedy grałem w RoM, non stop słyszałem w grze, że jest lepsza od WoW, a na forach czytałem, że to tylko marny klon WoW - i jak jest na prawdę? RoM może być wzorowany pod wieloma względami na WoW, ale to dwie zupełnie inne gry, poszły w innych kierunkach rozwoju dawno temu i strasznie się z tego cieszę, bo poznaje w WoW nowe rzeczy, a nie praktykuje stare - jak niektórzy twierdzą - odgrzewane w RoM. Jedyne co muszę przyznać - i tutaj sorry za offtopic - argumentacja na korzyść RoM, że jest darmowy to... hmmm... śmiech na sali.
Aktualnie w WoW zapłaciłem jednorazowo 3 dyszki za podstawkę, 3 dyszki za pierwszy dodatek, 7 dyszek za drugi (razem około 130 zł), a niedługo dokupię jeszczę Cataclysm i wyjdzie około 230 zł całość. Do tego 40 dni za darmo na początek i później ok. 30-35 zł za miesiąc. Wychodzi około 560 - 600 zł za pierwszy rok, około 300 zł za każdy kolejny.
Co było w RoM? Jak ktoś ma pieniądze i zależy mu na szybkim 'byciu bogatym' to będzie wydawać po minimum 150-200 zł miesięcznie na mikropłatności... darmowa gra. Oczywiście nie jest to wymagane, tak sobie tylko przy okazji powiedziałem, kto by tam chciał być najlepszym :)
Podsumowując... w sumie nie ma czego podsumowywać, konflikt będzie wiecznie, niczego nikomu do głowy tym słowami nie wbiję. Ważne, że Ci co doświadczają czaru dobrego MMORPG i potrafią go docenić dobrze się bawią - tak jak ja przy pisaniu tego 'artykuło - komentarza' :P
Pozdrawiam.
Wszystkim narzekaczom chciałem tylko powiedzieć, że DX11 ZWIĘKSZA wydajność w WoWie na High-Endowych PC.
Lepsza grafika zerowym kosztem. QQ MOAR.
A co do komentarzy na temat osób rzekomo rzucających WoWa z powodu grafiki - to bardzo dobre zjawisko, na serwerach idiotów mniej.
Edit: Łohoo, jaki stary wątek :]
DX11 ZWIĘKSZA wydajność
Nom, zwłaszcza gdy dana gra korzysta z teselacji. :P
Amadeusz - wiadomo że kolejne DX mają za zadanie poprawić wydajność na kompatybilnym sprzęcie a nie poprawić wygląd gry.
Bo właściwie absolutnie dowolną grafikę można napisać na pierwszego opengl'a albo i na samym tylko procesorze puścić, tyle że będzie działał z szybkością renderów w 3dmax :D
Biblioteki graficzne poprawiają wydajność dla konkretnych efektów graficznych/procedur związanych z przetwarzaniem grafiki (procedur których nie widać na ekranie).
Lukas172 - a wlazłeś w ogóle w linka którego podałem?
Bo teselacja faktycznie drastycznie spowalnia gry, ale Warcraft nie ma jej zaimplementowanej. Odnosiłem się właśnie do WoWa.