.
no wkońcu jest :D
Me oczekiwania zostały nagrodzone :)
Niesamowite... zawsze uważałem, że ludzie co piszą pierwszy, drugi to idioci i dzieci... Ta pokusa kiedy widzisz puste pole w komentarzach jest po prostu za duża, żeby człowiek mógł się jej nie oprzeć...
"Fajny przeglądzik : )"
Skąd wiesz?
to sie nazywa praca po godzinach =)
Medal oF honor :P
"Fajny przeglądzik : )"
Skąd wiesz?
Podróżował w czasie. To przecież oczywiste. Po co zadajesz takie głupie pytania?
Hehe Lord twoja koszulka z Tsubasą jest MEGA :D Gdzie kupiłeś? Może jakiś sklep internetowy? :D
Wreszcie Przegląd Tygodnia. I znowu prawie 20 min.
Kane and Lynch 2 zapowiada się świetnie, grałem w pierwszą część i nie podobała mi się. Dwójka może być lepsza.
Kiedyś to były instrukcje - Seal Team (2 dyskietki), Birds Of Prey (400 kb?), Gunship 2000 (4 dyskietki) a w pudełku instrukcja gruba jak książeczka do nabożeństwa - po 100 i więcej stron. A teraz? Albo pdf na płytce, albo kolorowa ulotka jak broszurka z pizzerii :P
No nie Del masz te koszulkę może ktoś wie gdzie można dostać jedną dla siebie ??.
Chciałbym wam zarzucić, że unikacie PeCetów jak tylko możecie! Jeśli macie do wyboru np. PS3 albo PC ZA KAŻDYM RAZEM wybieracie PS3. Wybieracie więc konsole, które mają mniejsze możliwości graficzne niż PC i gry na nie są mocno uproszczane ze względu na bardzo ograniczone sterowanie padem?
Cały dzień czekałem i w końcu jest XD.
Co do instrukcji to np. w CS-e z empiku :) jest tylko 1 mała karteczka z kodem do gry i paroma reklamami :)
O proszę, proszę nowy Przegląd Tygodnia jak miło.
w kilku momentach nie ma dźwięku niewiem czy to jakiś błąd z tym co ja oglądam czy więcej osób też nie miało dźwięku w paru momentach
gra bez instrukcji to jak przegląd tygodnia bez konkursu ;d
Pod koniec Przeglądu, dźwięk stereo jest pomieszany (Krzyśka słychać w lewej słuchawce, a Dela w prawej). Ogólnie ciekawy przegląd :)
Mojemu kuplowi by sie nie spodobało gdyby nie było instrukcji w grach bo kolekcjonuje instrukcje i pudełka kiedyś kupił grę za 30 zł dlatego że miala fajne pudełko a nie zagrał w nią ani razu to powiedziałem mu że jest idiotą :D
galaris: teraz ludzie stawiają na prostote. Na konsoli wkładam i gram a na pc musze sie martwic o wymagania ustawienia grafiki itp.
Kiedy pojawi się jakiś nowy konkurs?
w rdr byla instrukcja ktora mi sie przydala i fajna mapa/plakat ktory wisi nad łozkiem :d
No nareszcie jest. I warto było czekać, super przeglądzik. Teraz czekać tydzień na następny.
galaris: teraz ludzie stawiają na prostote. Na konsoli wkładam i gram a na pc musze sie martwic o wymagania ustawienia grafiki itp.
Podejrzewam że redakcję stać na porządny komputer...
Co do instrukcji - jako kolekcjoner NIE wyobrażam sobie gry bez instrukcji, choćby i sześciu kartkowych, instrukcja raczej musi być. Potrafię kupić droższą wersje gry, nawet gdy widzę tańszą używkę bez instrukcji.
Jak zawsze świetny przedgląd i przede wszystkim długi. !!!EXTRA!!!
nie mam najmniejszych zastrzeżeń , przegląd superancki i miło że w trakcie przeglądu normalnie sobie gracie w gry ;)
Głupio by było gdyby nie było instrukcji w pudełkach od gier ponieważ zazwyczaj (tak jest u mnie ) kiedy otworzę nową grę czuje lekki won świeżego pajeru który jest instrukcji i to jest u mnie jeden z aspektów psychologicznych ,ze instrukcja musi być a także jak to by było gdyby otwierało się pudełko a tu tylko krążek bez czegoś małego do poczytania ?
świetny przegląd, długi , gramy było. pod materiałem z moha napisałem że nie podoma mi się aż, nie lubie jak dostaje raz po 10 ptem 20 pkt. Ogolnie niezle. K&L 2 mam zastrzerzenia do multi. Co z tego ze bedzie zdracja, jesli przed sama meta beda sie zabijac i zabieraz torbe i donosić, taka prawda ;/ Nie wypali to. Ale sigier wygląda ciekawie, kamera pracuje nieźle. Co do instrukcji nie mam zdania, fajnie wygladaja, nie uzywam, chyba ze sterowanie. Nie bedzie,dobrze, beda jeszcze lepiej.
super przeglad warto bylo czekac MOH no oby bylo lepiej a dell jaki ucieszony na wiesc o demie K&L '' dostepna tlyko dla wybranych '' no nie no ale chyba bedzie dobrze a co do instrukcji ja sie z dellem zgadzam fajnie by byllo (czsami tak bywa ) gdyby to byl jakis podrecznik ksiazeczka itp. no ale ja jak tam kupilem LOTR z ea clasic to taki zdziwiony bylem ze nie ma w tej wesji instrukcji ale mam nadzieje ze z instrukcjami bedzie lepiej
Co wy wogule graliście w modern warfare 2 ?bomba atomowa zabija i twojich i wrogów
Trochę mnie wkurzyliście tymi instrukcjami, pokazujecie chyba 3 najgorsze. Czemu nie pokazaliście np. z red dead redemption, little big planet, killzone 2 czy chociażby fallout 3, to są bardzo ciekawie instrukcje pod względem graficznym i nawet fajnie jest do nich chociażby z tego wzgeldu zerknąć (głównie chodzi mi o fallout 3 w którym książekczka jest jako podręcznik przetrwania. A poza tym wyjąłem instrukcje z pudełka i jakieś to za lekkie było :)
lubię instrukcje
jak wracam z nową grą np. pociągiem fajnie jest rozpakować wydanie i ją sobie poczytać
w domu instrukcje czytywałem w toalecie ;) pamiętam moją (swoją drogą poważną) chorobę, kiedy to dniami siedziałem na tronie... czas umilała mi instrukcja do Wiedźmina, dzięki Ci Centrum Dystrybucji Projekt :)
poza tym często instrukcje zawierają wkręcające teksty, np. miło wspominam te z serii Assassin's Creed, a przede wszystkim świetne książeczki z Grand Theft Auto stylizowane na gazetkę turystyczną
Galari$: wybierają konsole bo zwyczajnie najłatwiej zgrać z nich obraz. Ale z tymi uproszczeniami od "bardzo ograniczonego pada" to żeś pojechał. Spróbuj w jakaś nawalankę lub coś a la God of war, albo wyścigi zagrać na klawiaturze. Skąd taka nienawiść? Czyżby zazdrość?
Nudny troche ten przeglad, no i konkursu nie bylo :(
jak dla mnie trochę nudny ten przegląd...
połowa to mp z bety MoH zupełnie niepotrzebne bo to samo było w "gramy" (wiem że teraz jest mało premier ale zamiast tego można by coś innego dać)
mogło by być po 9/10 min jak dawniej krótko i zwięźle a nie tak rozciągać się z 2 grami ;/
Superowy przegląd ! Według mnie instrukcje powinny być lepsze ale broń Boże nie wycofywać ich .
Wg mnie instrukcje powinny być razem z poradnikiem :) I prezentować każdy aspekt i element gry.
atomówka w mw2 kończy grę w każdym trybie, zabija przeciwników, sojuszników, a nawet gracza -.-
Świetny przegląd ;) Co do instrukcji to jednak powinna ona być :)
Odnośnie do instrukcji - wiadomo, że chodzi o maksymalizację zysków korporacji. Jeśli chcesz czegoś kreatywnego poza oczywistymi oczywistościami i banałami w instrukcjach to za to zapłać, bo za wysiłek intelektualny powinno się sowicie wynagradzać - kieszenie graczy są drenowane, ale są dodatkowe miejsca pracy, przecież za tzw "official game guides" wypakowane ciekawą, niedostępną bezpośrednio z poziomu gry treścią płaci się grube pieniądze (u nas przetłumaczyli chyba tylko poradnik do GTA IV od bradygames) - nasuwa się tu wniosek, że zwykłych instrukcji w ich obecnej formie być nie powinno, skoro zawierają oczywiste oczywistości i są instrukcjami "fasadowymi" - dołączane bo jakby "taka tradycja" dołączania przecież była od zawsze - ale konsument tego oczekuje i do tego jest przyzwyczajony, czyż nie? Moim zdaniem są zbędne, ale znając życie wyeliminowanie instrukcji nie doprowadzi do spadku ceny gier, a wręcz przeciwnie - metodą tak zwanych małych kroczków - kreatywni ludzie od marketingu już coś wymyślą (patrz "oficjalne" poradniki i edycje kolekcjonerskie) - i tak wszystko dąży do tego, żeby gry z produktów stały się usługami pay to play, pay za wszystko. W szkołach również nie uczy się np. prawa podatkowego, co odbija sie potem czkawką i wizytą u prawnika (i bije po kieszeni), ale prawnicy mają na chleb. Tak samo z instrukcjami - większa rzesza ludzie może pracować w przemyśle okołogrowym. Cała kwestia ma wiele den i na wiele sposobów można na to patrzeć - kto zyska, kto traci, czy wszyscy tracą może? A może drzewa zyskują bo nie idą na przemiał? Poza tym przegląd na wysokim poziomie, uważam jednak że dzieje się obecnie w branży tyle że powinien być 2 razy dłuższy :)
bez killcamów i jakichkolwiek namiarów na kolesia który nas zabija? oj będzie się roić od cheaterów. Co do Kyne'a, to taki tryb był też w jedynce, choć mogę się mylić. Z instrukcjami, tooo różnie bywa. Obecnie, to bez sensu raczej. Ostatnia instrukcja, którą na prawdę czytałem, ot ta od Falllouta 3, bo była klimatyczna i po prostu dobrze napisana. Inne, to tak jak mówicie, trywialne i bezsensowne lanie wody
Gra bez instrukcji to prawie pirat, co do mistrzowskich wydań to panowie z Rockstar nasuwają mi się na myśl zajebczysta instrukcja + piękna mapa świata a z tyłu niej plakacik takie wyposażenie powinna zawierać każda instrukcja są i też instrukcje po 60 stron a w niej znajdziemy stronę ze sterowaniem w trzystu językach to jest dopiero zonk
Ciekawe czy medal of honor bedzie takie fajne xD
Gra bez instrukcji czy innych dodatków to różnica jak pirat czy oryginał, niby to samo ale jednak co inne:P, Ucieszył bym się jakby ten cały system sterowania wycieli a dali w zamian historie która wprowadza nas do klimatu gry. Która daje nam natchnienie do grania:D;D
Miłych wakacji wszystkim życzę :)
Heheh ja też czytałem instrukcje od gier na kiblu one muszą być i koniec jak mam otworzyć pudełko z grą i zobaczyć samą płytę to ja dziękuję ja chcieć instrukcje !!:D
Dela coś wyciszyło na koniec :p a co do instrukcji: coś tam musi być żeby było co czytać podczas instalacji :)
bardzo dobry przegląd tygodnia.Medal of (H)onor heh -bardzo dobra pozycja,jak tylko ukaże sie na rynku to trzbea zakupić.Co do Kane&Lynch 2 i tego multiplayera ..hmm no nie wiem czy te tryby jakoś się sprawdzą wśród graczy,zobaczymy.Choć ma to jakiś potencjał w sobie ,to niewiadomo czy gracze tego nie sprowadzą to zwykłej strzelaniny,mówiąc dosadnie -nie uproszczą sobie rozgrywki.Po prostu siadam i gram tą godzine.
Co do ostatniego tematu przeglądu to ja uważam ,że jednak coś powinno być w pudełko,ale coś takiegoo hmm...? Jak mówił Lord jakiś plakat czy cos związanego z grą.W mojej kolekcji instrukcji z gier,którą przejrzałem przed chwilą z ciekawości zobaczyłem ,że te instrukcje są po prostu o niczym- sterowanie,jakieś nudne opisy i nic więcej.Producenci gier będą musieli się POWAŻNIE nad tym zastanowić.Pozdrawiam wszystkich graczy i widzów tvgry.pl
kiedyś instrukcje były wypasione, bo gry były mało efektowne graficznie i dźwiękowo - to ich zadaniem było budowanie klimatu, grafika byłą dość umowna, prosta, dźwięk występował :)
mimo, że teraz gry pozostawiają mało miejsca na wyobraźnie to można byłoby do tego wrócić
z instrukcjami jest jeszcze jedna kwestia - teraz być może trochę sie poprawiła - polskie wydania były zawsze maksymalnie okrojone - kupując wersje na rynek angielski albo amerykański rzeczywiście dostawało się książke niemal, kredowy papier, kolorowe zdjęcia - kupując tą samą gre wydaną w polsce - dostawaliśmy tylko parę kartek z klawiszami, ostrzeżeniem o epilepsji i itp na biało-czarnej kserówce.
co głośniejsze gry mają już pewnie porządniejsze instrukcje ale pewnie można jeszcze takie różnice spotkać - kiedyś było to nagminne, wydawca ciął koszty jak mógł
Aha i zapomniałem dodać .Licze,że za tydzień Będą poruszone tak ciekawe tematy,zmuszające do refleksji i przemyśleń (hehe-żarty),lub że nam graczom i widzom tvgry.pl zostanie pokazana nowa redakcja ,z czego bardzo bym się ucieszył
Ja uwielbiam instrukcje, coś potrzebne zgadzam się niech ładują tam byle było fajnie :)
Bardzo fajny przeglądzik ... poza początkiem nic nie znaczącego wstępniaka ... Powiem o konkretach....
Rzadko mam ochotę wypowiadać się odnośnie realizacji ... jednak chwilę teraz ambicja mnie natchnęła ....
Powiem słów kilka o wykonaniu technicznym programu ....
Panowie .... "Przegląd tygodnia" - trwał 19 minut i 23 sekundy ...
Doceniłem w jednej chwili fakt tak długiego reportażu, aliści jest to na podobnej zasadzie jaki zdarza się w miesięcznikach (bez nazw) afiszującego większą zawartością stron ... co po przeanalizowaniu okazuje się dodatkowymi reklamami (może część czytelników to docenia - jednak nieliczna grupa) ... w waszym programie jest podobnie tylko w innej "opakówcę"...
W tym odcinku zasadniczo zabrakło wam materiału do programu ... spowodowało to pomysł na rozmowę o mniej znaczącym temacie jak instrukcję gier (mówię tutaj o grach premierach, które zdecydowanie są stawiane wyżej) ...
Postarajcie się dodawać żwawsze fragmenty montażu ... 10 minut by wystarczyło ... do 15 min na czas podrapania i jęknięcia ...
Kolejną sprawą jest brak konkursów czy to był tylko na początek dla "udomowienia" widzów? ( jednak konik bez marchewki może się zniechęcić)
Powyższe rady były dla mnie stosunkowo bez znaczenia ... Jednak opowiedziałem się nie obiektywnie tylko ze względu na ważną kwestię, którą teraz rozpocznę ....
Fantastycznie ... Rozpoczęliście rozmowę o instrukcjach do gier . Ekstra ,że wypowiedzieliście się do nas 'widzów' w tym aspekcie ...
Osobiście podzielam wasze zdanie . [Zawsze jak kupię grę sprawdzam zawartość instrukcji, poza prostymi informacjami o interfejsie, które i tak nic nie dają, bo muszą zostać empirycznie poznane( w przypadku PS3 jest jeszcze dodana pomoc odnośnie sterowanie padem ) - pamiętam ,że raz spojrzałem do instrukcji gdy przyśpieszyłem tutorial ! ] ... tylko ,że co z tego ?! Kto ma nad tym pieczę, dbanie o konsumenta, graczy ... nie musicie zgadywać - wydawca .
Nie przeglądam news'ów od naszych rodzinnych wydawców nagminnie ...
Do tej pory nie odczytałem żadnej ich wizji w stosunku do pomysłu zlikwidowania instrukcji dodawanej z grą .... (jeżeli jest inaczej (nie) poprawiać)
Czy odbywają się u nas spotkania Polskich wydawców gier?
Jeżeli tak jest czy nie można dodać kolejnego punktu do programu ...
Politycy często ze sobą "rozmawiają" by omówić jakiś problem ...
Zasadniczo - instrukcję powinny być:
+ obszerniejsze
+ urozmaicone (np. art-book)
+ zawierać pomocne wskazówki (nie tylko technicznego użycia)
ave
Kane and Lynch 2 - grałem w jedynkę, niestety mi się nie spodobała.
Styl prezentacji dwójki jest niczego sobie. Wygląda jak amatorski film. Nieźle.
Ale sam wygląd to nie wszystko. Może po premierze pooglądam jakieś gameplay'e i wtedy może kupię.
Sierpień jak na razie i tak stoi w moim kalendarzu pod znakiem Mafii 2 i to ona jest najważniejsza w najbliższych miesiącach.
Co do instrukcji, jestem kolekcjonerem. Instrukcja jest dla mnie wartością sentymentalną.
Odkąd pamiętam w pudełkach były instrukcje które idealnie wprowadzały w grę.
Zawierały wszelakie opisy czarów, jednostek, broni, postaci, mapki.
Teraz otwieram pudełko i owszem, widzę instrukcję. Ale wybaczcie.
Nie widzę żadnego sensu w wydawaniu 10 stron czegoś co znajduje się w grze.
Przykładowo instrukcja do Icewind Dale II zawiera opis klas, broni,
wszystkie czary, umiejętności i nawet poradnik przez pierwszy akt.
A teraz biorę przykładowo instrukcję do Singularitygdzie znajduje się
tylko sterowanie, ekran gry i umowy i ostrzeżenia przed epilepsją.
W ostatnich czasach tylko Rockstar* trzyma poziom.
Instrukcje w ich grach wyglądają ładnie i zawierają sporo informacji.
Albo dystrybutorzy wezmą się w garść, a nie, to niech obniżą cenę i wsadzą sobie te 10 stron w d...
Fajny przegląd, ja tam lubie jak jest jakiś dodatek do gry który mogę sobie przejżeć, poczytać o historii bohatera np. czy coś takiego, ale czyanie czym co sie robi... Takie to nie...
super przegląd, heh zagrał bym sobie w wersie próbną medal of honor :D
TAaak, no moja wypowiedz w tym temacie jest nastepujaca. Ja po prostu jak otworze gre ktora kosztowala mnie wiecej niz 30 zl. to czekam na instrukcje. Nie zebym ja czytal ale jak jej nie ma
to czuje sie tak dziwniee bardzo dziwnie. To jabym plynal statkiem bez zalogi...
Najlepsze instrukcje to mają serie GTA. Nieźle uśmiałem się czytając o najlepszych miejscach w Liberty City przy instrukcji do GTA4 - twórcy cały czas, nachalnie próbowali mi wmówić jakie to miasto jest złe, ale jednocześnie zachęcali do jego przybycia.
A do tego? Mapka miasta lub plakat - co sobie powiesimy to już nasza sprawa.
Instrukcja jest potrzebna , ale to ma być taka instrukcja która się naprawdę na coś przyda , a samo czytanie tej instrukcji sprawi nam przyjemność , jeszcze bardziej zwiększy apetyt na grę i sprawi że podczas grania w grę , bardziej się wczujemy w ten cały klimat.A takie puste pudełko to jak ciało bez duszy.
Nie wiem jakim cudem ale nikt nie zauważył, że klasa Assault która jest wyposażona w granatnik - M16 z M203 oraz AK-47 z GP-25 NIE POSIADAJĄ GRANATÓW ODŁAMKOWYCH. SĄ TO GRANATY DYMNE, tzw. smoke grenade dla mało wtajemniczonych xD
Fajny Fajny Więcej o nowym dodatku do age of conan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kjlnffjbbkfjhdsakfdasdbsf~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Intrukcja(nie taka na 5-6 stron z samym sterowaniem) jest jednak potrzebna i przydatna... Fajnie jak w takich instrukcjach znajduja sie opisy glownych postaci, opisy broni, jakies wprowadzenia do fabuly, mapa swiata, wzmianki o trybach multiplayer, jakies ciekawsze arty itp. Jesli do gry nie jest dodana insrukcja, artbook czy nawet poradnik, to poprostu odczowam ze czegos brakuje... Szkoda tylko, ze gry sa coraz drozsze i coraz biedniejsze wydania... Jeszcze troche i gry beda w samych kopertach, bo po co okladka i dvdbox... Byloby milo gdyby znow egzemplarze gier w pudelkach zawieraly oprocz plyt(y) z gra, jeszcze plyte z muzyka, z materialami filmowymi z gry(oraz z innych gier producenta), kolorowy artbook, instrukcja, poradnik... o plakatach to juz nawet zapomnialem.
jeżeli chodzi o instrukcje , w RDR jest bardzo miła instrukcja i dużo ciekawych rzeczy można znaleśc , ale ogólnie i tak nie czytamy instrukcji w wiekszosci , otwierajac pudełko z grą patrzymy pierw czy jest płyta , jak juz jest w środku instrukcja przechodzi na 2 plan , wiec czekamy na konkurs MOH , chce zobaczyć na własne oczy tego multiplayera !
Wow Kane & Lynch 2 moim zdaniem wymiata :P już mi się podoba ta gra.Całkowity Must Have.
Co do przeglądu to był jak najbardziej ok ale niepotrzebnie pokazywaliście Medal of Honor - W GRAMY było to samo praktycznie.
No ładny przegląd Medal of Onor^^ Ma tylko 2 tryby? Hmm troszeczke słabiutko... A co do odznaczeń itp. Fajnie jednak, że są chociaż w skrajnych ilościach. Kane & Lynch 2 te tryby... mają jakąś tam przyszłość dla tych co lubią wymogi w Multiplayer, a nie zwykłą siekie :)
Przegląd jak zawsze bardzo dobry! A i bardzo mi się podobało GRAMY w przeglądzie z Medal of Honor, więcej takich dłuższych przeglądów z filmkiem GRAMY w nich;)ja lubię nawet instrukcje do gier, no ale sczerze są one mało przydantne, dobrze jakby coś w opakowaniu z grą było oprócz samej płyty:)ale nie koniecznie musi to być instrukcja:P
jjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssssssstttttttttttttt
oj, coś na końcu stereo wam się odwróciło, a co do instrukcji to najlepsza była do "piraci z kraibów" bo miała solucję ;]
Medal of Onor - dla mnie nie śmieszne. Za bardzo zadomowiłem się z tym (Onor), z Unasami (kilka odcinków w Stargate SG-1).
a może Medal Of Sara Conor ? xP
Świetny przegląd tygodnia. Z tych dwóch gier to po namyśle bardziej podoba mi się Kane & Lynch 2. Widac, że twórcy się postarali i gra prezentuje się o wiele lepiej niż pierwsza częśc. Natomiast nad nowym MoHem trzeba jeszcze trochę popracowac. To na razie nie jest gra, która ma jakiekolwiek szanse na dorównanie Call of Duty czy Bad Company 2.
Moim zdaniem najlepiej jakby w instrukcji zamieścili jakieś wprowadzenie fabularne opis głównych bohaterów itp...Osobiście instrukcje czytam w trakcie instalacji z nudów..czasami znajdzie się coś ciekawego ale głównie właśnie to sterowanie i jak się instaluje co każdy głupi wie...Przegląd spoko...Pozdro dla was!!!
Aha czyli studia nie zobaczymy ?
instrukcje w GTA zawsze były fajne bo było to zrobione tak jakby to była gazeta codzienna z np Liberty City
Instrukcje to marnowanie pieniędzy i papieru. Po pierwsze - większość jest beznadziejna, a po drugie - nikt tego nie czyta, bo KAŻDA gra dzisiaj ma tutorial (zazwyczaj w pierwszej misji), który każdego nauczy w nią grać. Z takim tutorialem - po co instrukcja? Żeby wytłumaczyć jak zmienić rozdzielczość albo zainstalować grę?:P
instrukcja do HL2 to jedna karteczka ;] więc te tutaj zaprezentowane w porównaniu wyglądaja jak książki ;] no ale fakt przydały by się stare dobre instrukcje, mnie swoją drogą przypadła instrukcja do Icewind Dale 2, miałem jesze do jakiejś gierki (ale sobie nie przypomne) poza instrukcją normalną kilkudziesięcio stronną książę będącą wstępem do histori, co przypado mi do gustu bo fajnie się czytało :)
no czy ja wiem czy tylko w edycji kolekcjonerskiej są dodatkowe fanty, a Wiedźmin? Dwie dodatkowe płyty, poradnik do gry, opowiadanie Sapkowskiego (króciutkie ale zawsze coś), mapa i instrukcja, która jest całkiem pokaźna - ok. 80 stron. Pozostaje mieć nadzieję, że kontynuacja Wiedźmina będzie również miała takie fajne dodatki.
Dodatkowo zapomnieliście o jednej ważnej funkcji instrukcji - na niej jest CD-Key, i to jest jedyny powód dla którego niektórzy ją w ogóle wyciągają :P
A jeśli chodzi o instrukcję to też miło wspominam tą z Call of Duty United Offensive, ma ok. 50 stron, i oprócz podstawowych informacji zawiera opisy broni (fakt, to samo jest w grze, ale było co robić podczas instalacji, i do tego te nazwy rosyjskich broni :) )
Instalacja gier na PC też przestaje być jakimkolwiek problemem. Przynajmniej jeśli chodzi o STEAM. Po kliknięciu instaluj, gra się pobierze i sama zainstaluje. Potem można grać.
Obecne gry są tak tworzone, że wszystkie potrzebne informacje są dostępne w czasie gry. Kiedyś tak nie było. Taniej (i łatwiej) było dołączyć 30-50 stronicową książeczkę niż 1 dodatkową dyskietkę. Dawno temu gry przeważnie nie miały intra, ale za to w instrukcji było zawarte opowiadania na kilka(naście/dziesiąt) stron, które pokazywało fabularne tło gry.
Pewnie część z was pamięta starą polską grę "Electro Body" (na zachodzie znana jako "Electroman"), gdzie w instrukcji obsługi było bardzo fajne opowiadanie, które wprowadzało w świat gry. Zresztą akurat w tej grze instrukcja była bardzo ważną rzeczą, gdyż w samej grze ani nie było wyjaśnione sterowanie, ani nawet co należy zrobić, żeby grę ukończyć.
Z nowszych gier, to warto wspomnieć chociażby GTA IV, gdzie był przewodnik po Liberty City. Bardzo miło się go czytało podczas tej długiej instalacji gry:)
W ogólności natomiast instrukcje są beznadziejne. Moim zdaniem powinno się tam znaleźć coś czego nie ma w samej grze, ale za to odnosi się do świata gry. Opowiadanie, czy nawet forma jakiegoś podręcznika byłaby świetna.
Tylko pojawia się taki problem, że obecne gry są na tyle płytkie i tandetne, że ich docelowy odbiorca raczej nie będzie miał ochoty zabrać się za czytanie, a osoby, które szukają bogatego świata takiej gry nawet nie kupią.
Fajna koszulka Tsubasy :) Kiedy jakis konkurs ? wkoncu sa wakacje wiec mozna sie bardziej wysilic :D Pozdro
Przegląd super, brat juz przeszedl snipera w 6 godz. nie wiem czy to krotko czy dlugo
ale i tak ssie powtorze - przegląd super!
niech sobie jaj z tymi instrukcjami nie robią po ... komuś to gów.. kupiłem już dużo gier i ani razu nie czytałem żadnej instrukcji w większości gier jest tutorial to po ... ta instrukcja ... ktoś chce zagrać 1-2 h a nie czytać jakieś gó... ... a co do przeglądu to jest dobry jak zwykle ...
Ja w obecnych czasach prawie w ogóle nie zaglądam do instrukcji bo są one marne i grac w dana gre można właściwie bez niej bo wszystkie podstawowe informacje są zawarte w tutorialu. Kiedyś te instrukcje były lepsze. Pamiętam instrukcje do obydwu Baldurów które miały przeszło sto stronic. W instrukcji do obydwu części diablo w instrukcjach były fajne krótkie opowiadania w których można było sobie przeczytać jak to sie wszystko zaczęło. Mi się wydaje że po prostu producenci gier z momentem zmiany opakowań z tych dużych tekturowych na te mniejsze plastikowe zaczeli powoli odchodzić od obszernych instrukcji. Dzisiaj się wydaje że ta uboga instrukcja jest tylko po to żeby było tam w tym pudle cos więcej niż płyta z grą.
w 100% zgadzam się z "Gepard206" [70]
Albo mi się zdaje albo nie było gramy z RDR!
camperzy to tacy ludzie którzy w grze online czają się po rogach stoją w 1 miejscu ukryci i czekają aż przejdziesz im przed celownikiem ( bo to zazwyczaj cioty są i nie umieją grać ... ) i wtedy jest kaplica ...
Nie róbcie więcej mikrofonów kierunkowych (były w tej ostatniej części przeglądu). Nie idzie słuchać głosu z jednej strony ;)
Świetny przegląd, jak zwykle zresztą :). A co do Waszych opinii o instrukcjach w grach to zgadzam się z Wami niemal w stu procentach.
Dzięki. Teraz mi sie wydaje ze miałm do czynia z takimi ludźmi a prznajmniej w Modern warfare gdzie można obejżeć jak się zginęło. Najbardziej irytujący w tej grze są dla mnie ludzie grający snajperami.
Krzyśku i Delu - MoH'a to ja tydzień temu przerabiałem, miałem bete i gra to totalny szlam. A co do granatów = poproście Von Zaya on załatwi sprawę. Najwyższy atak jaki ja miałem to od 250 p. także ten od 100 to ostrzał Moździerzami. Ja jestem przyzwyczajony, że otwierając grę musze ją wypakować. :joke:
Miałbym prośbe Gry online (nie wiem do kogo się mam tu konkretnie zwrócić) zróbnie cos wreszcie żyby uzytkownik nie był tak szybko wylogowywany, czasem po dłuższym filmiku trzeba sie znowu logowac co jest irytujące.
No bo snajperzy zazwyczaj Kampią chowają się gdzieś po budynkach i nie wychodzą z nich do czasu gdy ktoś ich zabije a póżniej znowu się gdzieś chowają i takie granie z nimi ...
Zacieram ręce bo juz niedługo wyjdzie Medal :D i wiele świetnych gier
Przegląd jak zawsze rewelka :)
O ile dobrze pamiętam to instrukcja z Assassin's Creed 1 (przynajmniej w wersji angielskiej i na konsoli) miała klimatyczne wstawki wprowadzające do świata przedstawionego...
Bardzo fajny przegląd połączony z gramy :) Fajny pomysł. Chociaż że w przeglądzie było dużo gadania to fajnie się słuchało wiec mi (nie wiem jak innym) się nie nudziło ;P
juz w kane&lynch 1 byly te tryby i dzialaly tak jak mialy wiec czemu nie teraz???
szewa bass bo taka jest rola snajpera człowieku! Ukrywa się i czeka na wroga.
Pokaż mi snajpera na wojnie który lata z karabinem wyborowym po całym terenie akcji!
jak zwykle super przegląd odwaliliście kawał dobrej roboty
Super przeglad i gramy w jednym. Ja sadze ze multiplayer w K&L moze byc fajny bo to zawsze jakas nowosc ... zobaczymy co z tego bedzie :) A ksiazeczki w grach sa spoko bo zawsze jak wracam z nowa gierka i przy instalacji sobie zabijam czas ;] I kiedy ten konkurs bedzie ??!! Juz nas przyzwyczailiscie ;)
Ja bym chciał "Gramy!" z WWE Smackdown vs raw 2010
chciałbym taką koszulkę jak ma Del
Jeśli chodzi o instrukcje to niektóre się przydają. Do książeczki dołączonej do Fallout 3 zaglądałem nieraz podczas gry.
Poza tym zawsze musi być dołączone ostrzeżenie o epilepsji, info od PEGI etc. oraz info o prawach autorskich.
Witam serdecznie redakcję Tvgry.pl
Gram w gry od 1998r. i sporo tytułów mam za sobą i zawsze przeszkadzały mi te karteczki wypadające z pudełka z grą, dla mnie osobiście w tej formie jakiej bywają, są mi nie potrzebne.
Może innych ludzi kręci posiadania tych wszystkich zbędnych rzeczy w pudełku z grą, ale mnie nie. Ja kupuję grę by w nią grać i z tego mieć dużą satysfakcję, a nie by czytać głupoty.
z wielką odpowiedzialnością mogę siebie nazwać waszym fanem, bo praktycznie oglądam wasze filmiki od początku i praktycznie żadnego nie przegapiłem. Jednym z ważnych elementów mojego dnia jest sprawdzenie co ciekawego jest na gry-online.pl, a tvgry.pl to moja ulubiona strona i startowa strona w mojej przeglądarce. Dlatego jako wasz fan, chciałbym się dowiedzieć jak teraz pracuje się wam w nowym studiu, jak pewnie większość graczy. Czy mogli byście nakręcić film i go wrzucić w playlistę, byśmy wiedzieli jak wam się wiedzie.
Z góry dziękuję, tvgry.pl
jest super P O L E C A M W S Z Y S T K I M :-)
pozdrawiam
wielki fan noki1989
Super Przegld Tygodnia :D Gramy w studio fajnie sie oglada komentarze choc podobne z GRAMY w MoH ale sa. Rozmowy o instrukcjach troche kontrowersyjne bo niby nic tam nie ma ale przyjemnie jest jak sie ma cos takiego, w Gothicu 3 byly fajne dodatki np. mapa calego swiata :) i takie cos chcialbym widziec w pudelku :] Fajnie tez by bylo jak to Lord powiedzial plakat z glownym bohaterem. Wniosek Della mnie zagiol, swietnie powiedziany. Czas przegladu rowniez dobry :) nie nudzi i nie krotki.Ciekaw jestem kiedy pokazecie nowe studio byle by nie za szybko. Czemu nie ma konkursu!!! :(
A ja zawsze instrukcję czytam. Jest to dla mnie pewne wprowadzenie do gry. A instrukcje chociażby do Guild Wars są fenomenalne. Medal of Honor niezbyt przypada mi do gustu. Zostanę chyba Przy BF'ie. Będziecie robić jakieś materiały na temat Ninety-Nine Nights 2? Jeśli tak, wiecie już kiedy?
Super przegląd jak zawsze :D . Co do instrukcji do gier to faktycznie nie powinny może być ich ale coś musi być bo ja tam lubię jak w pudełku jest jeszcze jakaś ładnie wydrukowana książeczka :p. Powinni w takiej książeczce umieszczać historie bohaterów albo coś takiego [;
PS
POKAŻCIE NOWE STUDIO :P
Instrukcje to naprawdę ciekawy temat. Wiadomo, że niektóre książeczki dołączone do gier są płytkie i zawierają w sumie samą umowę licencyjną. Pojawia się jednak "ale", że w nie każdej grze jest to tylko "zapełniacz" w pudełku. Niektóre instrukcje wykorzystują klimat gry i dobrze się to czyta - po prostu. Prócz tego nie zawsze wszystko jest w tutorialu gry, a początkujący gracze czy też Ci którzy pierwszy raz odpalają taką grę chcą zapoznać się z instrukcją...tak tak ty oczywiście uważasz inaczej oraz wiesz lepiej.
Ze swojego doświadczenia wiem, że fajnie sobie taką książeczkę poczytać na przykład w czasie samej instalacji gry. :-)
fajny przegląd ale fajnie też by było zajebiaszczo gdybyście zrobili przeglad tygodnia i pokazali w nim swoją nową kwatere główną
Pokażcie nowe studio!!!
Zgadzam się, atutem snajpera jest być niewidocznym, i ma osłabiać drożynę przeciwnika,po to ich dają do trybów multiplayer, tak samo jest z granatami i wyrzutniami rakiet, po to są by ich używać. Widocznie to wy nie potraficie grać swoją klasą.( latając na pałę po całym polu bitwy i płacząc że snajper zabił).
Z instrukcji do nowszych gier to mi spodobała się mapka dołączona do GTA IV.
Spoko Przegląd, co do materiałów, nowy MOH dla mnie jest taką mieszaniną CoD i BBC2 i nie wiem czy warto tą grę zakupić, może spróbuje zdobyć klucz do bety aby samemu ja przetestować, a co do instrukcji dla mnie (osoby która w na swoim cudownym zadupiu kupuje chyba jako jedyny oryginalne gry), jest to coś naprawdę pozytywnego , ale instrukcja samo w sobie musi mieć jakaś ciekawa zawartość taka która zachęci gracza aby ja otworzył i przeczytał dobrym przykładem będzie tutaj GTA IV które aż się prosi o otwarcie i jej przeczytanie, a mapa/plakat uzupełnia tą cała otoczkę jaka jest sam gra , jeśli producent nie ma pomysłu na to co wpakować do instrukcji tylko na sile próbuje ja zapełnić zbędnymi pierdołkami dotyczącymi sterowania itp. na 10 kątkach, niech spróbuje stworzyć instrukcje o minimum informacji, dobrym przykładem będzie tutaj The Orange Box pojedyncza karteczka na jednej stronie skrócona instrukcja instalacji i sam klucz, a na drugiej sterowanie
PS: Co do camperstwa tub i granatów , nic ogólnie do tych "stylów" nie mam, nawet przydają się takie osobniki w drużynie, i jak to fajnie napisał Maham trzeba potrafić unikać takich postaci i umieć ich z zabić nie biegając po otwartym terenie jak główek i strzelać do wszystkiego co się rusza, ale wszystko by było OK gdyby był zachowany BALANS tych graczy z normalnymi, bo powiedzmy sobie szczerze dlaczego większość osób używa tego typu zabawek czyli snajperka czy tuba, odpowiedz jest prosta przy jak najmniejszym stopniu wysiłku, taktyki zabijamy często jednym pociskiem więcej osób niż zwykły żołnierz i nie musimy się tu męczyć z bieganiem, celowaniem wystarczy tylko ze poczekamy w krzakach czy tez wstrzelimy tube na drugi koniec mapy i na pewno kogoś w taki sposób zabijemy, dowodem na o jest sytuacja gdzie najczęstszymi osobami które używają kill streak-ów są właśnie camperzy lub tuberzy np. w MW (o deszczu granatów nie można by było nie wspomnieć w tej grze gdzie paręnaście skód po rozpoczęciu się meczu wszyscy rzucając nimi jak jacyś niedorozwoje , no i to jest statystycznie to co mnie najczęściej zabija w tej grze??)
Hahaha :D TO SĄ SMOŁKI!!! assault ma smołki, nie odłamkowce! Mina lorda gdy rzuca smołka i narzeka że są słabe bezcenna ;d
Nie wiem czy tylko ja to zauważyłem, ale chłopaki chyba zaczęli na siłkę śmigać. Dostało się do nich, że oglądają ich tysiące osób i zechcieli dobrze się zaprezentować :P
Przegląd świetny jak zawsze i długi ;) Ja osobiście lubię widzieć książeczkę w pudełku z grą ale jeśli jest to 10str z czego połowę zajmuje spis treści i miejsce na notatki to jestem lekko zawiedziony. Bardzo podobały mi się dodatki w Wiedźminie bo dostawaliśmy sensowną instrukcję z opowiadaniem i dodatkowo poradnik do gry który bardzo pomaga gdy chce się wykonać wszystkie questy, nie wspominając już o dodatkach na płytach. Pomimo tych wszystkich "bajerów" cena gry nie była wysoka i myślę, że gdyby do każdej gry dołączono coś przydatnego i zachęcającego do zakupu jak soundtrack na płycie i poradnik w wersji książkowej to gry lepiej by się sprzedawały ;)
Świetny przegląd tygodnia. Macie rację, że w pudełku z grą powinno być coś jeszcze oprócz samej płyty, ale na pewno nie instrukcja z takimi informacjami, które przeczytał Krzysztof. Pisanie o tym, że opcja pokaż krew służy do ukrycia lub pokazania krwi jest po prostu śmieszne. Gdy czytam takie objaśnienia w instrukcji to szlag mnie trafia i mam wrażenie, że ten kto to pisał uważa, że bez tego w życiu nie domyśliłbym się co to takiego.
DO STARYCH? A CO Z INSTRUKCIĄ OBSŁUGI OD GTA? Ona jest oryginalnie zrobiona i jest jako gazeta!!!
Świetnie się zapowiada K&L:DD trzeba sobie przejść chyba pierwszą część żeby przypomnieć co się tam działo ale to przed premiera 2.
A co do instrukcji to podobał mi się np. plakat zamieszczony w Timeshift albo instrukcja FFoW i nawet dobra był Blacksite Area 51
Jeszcze pytanie czy będzie jakiś materiał z Trine 2 bo nie moge się doczekać jakichś nowych informacji , filmików z tej gry
"cześć, witajcie" haha jakie wesołe i skoczne powitanie żal :D zmiencie to bo siara
@pablo114 To co mają mówić? Joł, joł? Z kolegami się tak witasz? Lepiej dorośnij....
Fajny pomysł z tym multi w przeglądzie. Dołączane instrukcje do gier czytam zawsze, mam do nich jakiś taki sentyment xD
Del z profilu masz nieco damski fryz :P
ale koszulka daje radę.
Instrukcja to jednak jest Instrukcja, otwierasz pudelko i nie ma i czegos ci brakuje. A tak wogóle to gdzie niby maja wpisac numer seryjny ? Spoko przegląd !!!
Myślę, że instrukcje powinny znajdować się na płycie z grą, a w pudełku zamiast nich umieszczać różne pomoce dla gracza (mapy gry, poradniki...). Podoba mi się mechanika gry K&L2. Lubię gry robione na wzór filmu (Fahrenheit, Heavy Rain). ;)
Ja był z instrukcji uczynił coś więcej niż tylko stertę papieru toaletowego, dorzuconą na siłę do gry. Zrobił bym z niej super gadżet, a nawet istotny element rozgrywki! Jak? Oto mój pomysł, na podstawie gry STALKER Coll of Pripyat:
1. FORMA:
Zamiast zwyczajnej szaroburej książeczki, postawił bym na stylistykę starej teczki na tajne dokumenty woskowe czy wywiadowcze, na dodatek w radzieckim wydabiu. Całość musiała by być odpowiednio postarzona (zółta, wyblakła), by wyglądać autentycznie. Jak coś takiego osiągnąć? Dosyć łatwo: Pismo maszynowe (z widocznymi błędami, które nieudolnie zostały poprawione), jakieś tajemniczo wyglądające pieczątki (koniecznie ruskie), na marginesach komentarze pismem "odręcznym", jakby niechlujne, robione na szybko (najlepiej cyrilicyą - dla znających rosyjski mogło by to być coś zawierającego element humorystyczny, jakieś narzekania czy nabijanie się z kogoś). Kartki wymięte i pozaginane, kilka z nich wstawionych nie po kolei, kilka było by "obluzowanych" (jak gdyby miały wypaść), poodrywane rogi, jakieś dziury, plama po kawie... (jakież efektownie :D). Całość oczywiście zszyta i wiązana na sznurek (jak teczki na dokumenty w starym stylu)
2. TREŚĆ:
Jeszcze ważniejsza w robieniu dobrego efektu. Po pierwsze i najważniejsze należało by zapomnieć o tym że całość jest skierowana do gracza!. Owa książeczka musiała by być napisana tak, jak gdyby była przygotowana specjalnie dla Majora Degtyarev'a we własnej osobie (dla tych co nie wiedzą - jest to protagonista w STALKER COP). Czyli powinna zawierać przede wszystkim informacje - o frakcjach, mutantach, anomaliach, i zonie wogóle. Jednak nie jak gdyby pisał je wszystkowiedzący twórca gry, ale raczej wywiad wojskowy. Co za tym idzie powinny się tam przeplatać informacje bardzo praktyczne np. w wypadku mutantów: występowanie, słabe punkty, szybkość, poziom zagrożenia, polecana metoda zwalczania itp, z zupełnie nieprzydatnymi (z punktu widzenia gracza), które jednak mogły by być bezcenne dla Majora (a dla nas stanowiły by źródło klimatu), czyli np. rozmnażanie, nawyki żywieniowe, siła szczęk, pochodzenie itd. Dobrze też zrobiła by odrobina czarnego humoru w typowo słowiańskim stylu, jakieś małe anegdoty czy ironiczne podejście do pewnych spraw (powiedzy historyjka o szeregowcu co nie zdążył uskoczyć i poczwara mu nogę odgryzła :D). Do tego przydały by się mapy, fotografie (także satelitarne), szkice. Nie tylko takie dokładne i piękne rendery - lecz różne: jedne doskonałe i ostre, inne wykonane nieco niedbale czy z ukrycia, w paskudną pogodę, z oddali, przez co nie widać na nich wszystkiego wyraźnie, za słaby jest kontrast czy oświetlenie itd... Miłe były by też jakieś relacje świadków czy stenogramy (np. z przesłuchania członka jakiejś frakcji, który wpadł w łąpska wywiadu). A wszystko to oczywiście po to by zbudować klimat, by przyjemność zaczynała się nawet jeszcze przed odpaleniem gry :)
Bez problemu mozna by istnienie owej książeczki wpleść do gry, tak aby stała się jego istotnym elementem!, Jak? A np. tak że po starcie gry widzimy (z pozoru) enigmatyczne intro, potem słyszymy głos radiooperatora, który udziela nam kilku podstawowych informacji, życzy powodzenia w naszej misji (nie mówiąc właściwie o co chodzi), a po resztę informacji (także tych związanych z fabułą i z tym o co my tutaj robimy i po co) odsyła nas do dokumentacji, którą otrzymaliśmy od dowództwa przed wyruszeniem w teren (czyli właśnie do instrukcji) :P I na tym nie koniec, można by w takim manualu zamieścić bez liku sekretów, easter eggów, pomocy, porad, które prawidłowo rozkodowane i zinterpretowane przez gracza, mogły by mieć wpływ na przebieg rozgrywki, w postaci małych bonusów i udogodnień, lub nawet istotnych zmian fabularnych!. Przykładowo w dokumentacji znajduje się mało dokładny szkic oraz rysopis, kolesia który według zebranych danych przebywa aktualnie na jakimś tam terenie. Co ważne, jest on kapusiem, a dotarcie do niego i jego likwidacja mogą być bardzo istotne dla przebiegu zleconego zadania - oczywiście w grze ani słowa o tym (bo to tajne - niewielu o tym wie, nikt nie puszcza pary z gęby), więc jedyne źródło informacji o tym to właśnie instrukcja! Dalej - można by w takej książeczce zamieścić np. mapę z zaznaczonymi obszarami, które mogą się okazać "ciekawe", oraz opisanymi metodami dostania się do owych miejsc (np. na podstawie opowieści innych Stalkerów - a jak wiadomo potrafią oni koloryzować i mijać się z prawdą :P). Oczywiście próżno szukać tych informacji w samej grze - i znowu instrukcja konieczna. Inny przykład - spotykamy w grze szafkę pancerną na zamek cyfrowy, NIGDZIE w świecie gry nie ma mozliwości odnalezienia kodu... Gdzie więc jest? Dokładnie tak - w instrukcji (jako np. zapis przechwyconego sygnału radiowego, czy gracz wpadnie na to by ten zapis wogóle przeczytać i odpowiednio zinterpretować - będzie zależało od niego)... A w szafeszce cenne nagrody dla inteligentnych i przenikliwych ;) Jak sami widzicie, możliwości jest mnóstwo - wystarczy odrobina wyobraźni ;]
Ja wiem że zrobienie czegoś takiego było by dość trudne, czasochłonne i drogie (co wpłyneło by na koszt samej gry). Byłbym jednak skłonny dopłacić za coś takiego nawet i ze 20 złotych, bo IMO plusów jest sporo. Dostajemy książeczkę która wygląda fajnie i klimatycznie (więc spełnia rolę gadżetu), jeżeli będzie odpowiednio długa i dobrze napisana - może spełniać też rolę czytadła (to nie to samo co książkowe Merto 2033 dorzucone do gry czy książkowy Wiedźmin dorzucony do wiadomej produkcji, ale prawie :P). Dalej - jest to element który stanowi jakby fragment samej gry, tyle tylko że jest jak najbardziej namacalny i rzeczywisty, a nie wirtualny nagrany na płytkę. To tak jakby pełniła rolę dodatkowego rozdziału w samej grze (bo jej przeanalizowanie mogło by trwac i ze 2 godziny), oczywiście pod warunkiem kunsztownego i pomysłowego wykonania.
Jest też jeden plus dla samych twórców - kolejna bariera antypiracka. Jasne że nie skuteczna na dłuższą metę (bo robili by skany czy kserówki), ale zawsze warto napsuć im krwii :D. Poza tym może taki gadżet przekonał by kogoś do zakupu? Wszak był by to element wpływający realnie na przyjemność z samej gry (a nie tylko jako oddziaływanie psychologiczne).
Co o tym sądzicie? :D
PS. Wiem że nie jest to do końca oryginalny pomysł, jest to powrót do dawnego stylu instrukcji (które wprowadzały do gry, udawały jakiś element świata danej produkcji), ale z dorzuceniem kilku swoich koncepcji.
Tyle wyczekiwania.
Podział na prawy i lewy kanał do każdego z redaktorów jest błe ;p Nie wiem czy wam przypadkowo tak się zrobiło, ale lepiej jest jak jest normalny dźwięk.
zaczynam wątpić czy pokażą to nowe studio czy nie ;(...
A przegląd fajny, tylko jakiś taki dziwny mi się wydaje xD
Co do RedCrow-wielkie WOW... człowieku zaje*** by to wyszło i dopłacił bym to 20zł... ale w XXI wieku lecą tylko na kasę, a szkoda bo o grze było by bardzo głośno, i wciągneła by na dłużej niż te przeciągane 8godzin. Jest parę gier w których podobała mi się książeczka(w którę gram do dziś) jest to Diablo 2. Jeżeli ktoś ma to niech zobaczy i sam zobaczy ;).(widzicie tą różnicę miedzy 2000r, a 2010, w tedy robili porządnie a nie na odwal się.
Pozdrawiam
ups sorry za błąd i off-topic, dziwne jest to edytowanie postów xD
Co do MOH to wydaje mi się że coda jest lepszy. Kane & Lynch nie grałem w jedynkę i jakoś mnie nie ciągnie do dwójki :P a tak po za tym fajny przegląd :)
RedCrow
Świetne, po prostu genialny pomysł. Ja również z ogromną chęcią dopłaciłbym 20zł do każdej gry, która byłaby zrobiona w taki sposób, a instrukcja stanowiłaby INTEGRALNĄ część gry. No i dodatkowa frajda z tego, że piraci nie mają takiej fajnej edycji (mogą co najwyżej cały czas wciskać alt+tab, żeby się czegoś dowiedzieć z PDF-a)
INSTRUKCJE SĄ POTRZEBNE! Ja je zawsze czytam/przewracam podczas instalacji gry a poza tym nie wszystkie instrukcje są banalne. Dla przykładu instrukcja do CoH czy WiC zawiera bardzo dokładne opisy jednostek, o których nie masz czasu czytać podczas gry bądź informacje są niewystarczające. Tak samo Dark Crusade. Zawiera ciekawe historyjki.
Instrukcje papierowe muszą być. ZAWSZE po otwarciu pudełka, oczekuję znaleźć tam oprócz płyty, również małą, papierową książeczkę : P
Nie wszystkie instrukcje jakie miałem to parę stron z klawiszologią i umową licencyjną. Chociażby taki Fallout 3. Tam instrukcja miała chyba z 60 stron, a do tego był napisana bardzo zgrabnie : ]
Przeglądzik super, ale może czas już na zmienienie intra?
MARCIN dostałeś tą koszulkę z E3????
Ja ot czekam na Medal of honor .... no a później na coda ;)))... A co do instrukcji to są one i są ob po co są samouczki ? żeby leniwi grali i sie uczyli grać nawet nie czytając
moim zdaniem w instrukcjach powinny byc np opisy broni lub postaci oraz mapy swiata itp
Instrukcja ot nie tylko sterowanie które mamy w opcjach ale fabułę , przedstawienie postaci itp.
Muszę przyznać szczerze, że jakby nie było tych instrukcji, to byłby jakiś niedosyt - że jest tylko sama płyta CD.Instrukcje są wg mnie średnio potrzebne, choć fajnie się czytało instrukcję do GTA 4.Ale tak ogólnie to nie czytam, bo niby po co..:P
A gdzie są dawne konkursy =/
Nie było w ogóle recenzji RDR!
Odnośnie E3. Czy macie materiały o F1 2010 Codemsters? Nic o tym nie bylo wzmianki , a wydaje mi sie że taka firma na pewno gościła na targach w LA...
Bez instrukcji gry byłyby trochę tańsze, ale neo kidy i tak będą płakać ze nie ma książeczki po czym tak czy siak torrent FTW... Jak już coś ma wypadać niech wrzuca np jakiś plakat ala mapa w RDR albo GTAIV.
Miło że będzie materiał z psp. Są powody aby robic ich więcej (czekam na nowego GoW i Patapon 3 ;)).
Te instrukcje są zupełnie niepotrzebne. Po co uczyć się sterowania, skora na uczysz się podczas gry? Parę razy było tak, że do instrukcji zajrzałem po zakończeniu gry
ja tam chce instrukcję np:w gta Iv była mapka i dwie książeczki fakt że to wyjątek ale w wiedźminie też była fajna mapka przynajmniej w edycji rozszerzonej. A nawet jak nie ma nic ciekawego t szukanie błędów w instrukcjach też daje frajdę.
super przegląd tygodnia super by bylo rzebym dostał ten keygen bo bardzo mi sie medal of honor mi sie podoba
Pozdrawiam Jay-Zay
Ciekawy przegląd i prawde mówiąc myśle że instrukcje do gier nie są już potrzebna jak kiedyś. Zależy też o jakich grach mówimy. ;>
Ja czasem zaglądam do instrukcji np. w Wiedźminie. Patrzyłem co robi dana mikstura itd.
Instrukcja musi być czymś właśnie takim aby służyła pomocą gdy czegoś nie wiemy a nie opisywać coś co jest istotne i pokazane w samej grze.
Za długi ten przegląd.
Mnie MOH nie interesuje a musiałem obejrzeć ponad 7 minut o tej grze, bo nie ma u Was możliwości przewijania do niezaładowanej jeszcze części programu.
Chłopaki, sprawdźcie czy z mikrofony podczas nagrania są okey, bo Marcin siedzi po lewej stronie a słychać go w prawym głośniku, a z Krzyśkiem odwrotnie :)
ciekawy ciekawy przeglad.. fajny pomysl z tymi instrukcjami..
super przegląd.del super bluzka.szczerze mówiąc myślałem że beta wersja medal of honor będzie lepsza
Przegląd jak zawsze w porządku. GJ duds.
Pozdrawiam ;>
Macie świętą racje jak widzę w pudełku tylko płytkę to czuje się trochę oszukany. Moim zdaniem do każdej gry powinien być dołączany jakiś fajny plakat poradnik spis broni itd. Można by zrobić coś w rodzaju loterii w grach że na przykład jak trafisz na pudełko ze specjalnym kodem który odblokowuje jakąś lokacje broń daje dodatkowe punkty doświadczenia czy itemki na początek gry.
Nie wiem czy pamiętacie poradnik z fable 1 na pc . Było tam opisane jak powinniśmy przejść całą grę . Oczywiście nik tego nie czytał jak książki ale przydawała się jak się gdzieś zabłądziło. Ja osobiście używałem jej do znajdywania srebrnych kluczy w grze :). A co do Medal Of Honor to troszkę boję się o te grę bo jak grałem w Pacyfic Assault to ta gra stała przede wszystkim niesamowitym klimatem czym moin zdaniem wygrywa z modern warefare .
Zróbcie gramy z NFS World Online... przecież już chyba możecie bo jest otwarta BETA ;]
Sluchajcie mam PS3 i niewiem jak pobrac madal of honor bardzo chce pograc w bete prosze pomozcie Dzieki
Jak Pobiewrac Bety np:Medala Lub NFS World Online
Ja zawsze kiedy jakaś gra instaluje się to czytam instrukcję.Dla mnie to taki przedsmak przed samą grą. Może panowie z ekipy zrobilibyście jakiś konkurs na wakację ? ;)
Chłopaki niezłe z Was ciacha.... Mniam
Fajną instrukcję miało np. GTA IV. Bardzo dobrze wprowadzała w klimat Liberty City. Dobra instrukcja to też taka, którą chętnie zabierze się na posiedzenie do kibelka. xD
Świetną instrukcję ma Just Cause (pierwsza część). Zrobiona jest w formie gazety, a wszystkie porady są przedstawione w bardzo fajny sposób w artykułach.
Mam sprawę do ekipy Tv-Gry.pl. W jednym z Przeglądów Tygodnia wygrałem koszulkę z tym żółtym Triceratopsem i jej nie otrzymałem. Proszę o informację w tej sprawie.
Pfff ja jeszcze nigdy nie potrzebowałem instrukcji do gry a mam ich ze 100...
Najlepsze instrukcje były w GTA,Oblivionie i Falloucie3. A w instrukcji od Saints Row 2 był nawet poradnik :P
Szanowny Panie Krzysztofie Gonciarzu jest możliwość pokazania drugiej strony Medalu? Chodzi mi o bycie terrorystą, PSa posiadam, ale niestety tylko jedynkę, a chciałbym zobaczyć np. wyposażenie tych złych...
Jeśli ktos chce dostać klucz do bety to polecam stonke - http://www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] / . Zostało jeszcze około 300 szt. Z tego co wyczytałem to coś jeszcze dołożą ;) ja już czekam na swój kluczyk ;D