Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy :-DDD.
Arx Fatalis
Patch 1.19:
http://www.filefront.com/14997487/arx1_18_to1_19patch.zip
M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm
M&M 6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
http://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/po8i6h42pb
Spolszczenie wersja beta:
http://files.acidcave.net/mm6pl.zip
M&M 7:
Kompendium wiedzy po polsku:
http://katane.webpark.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.box.net/shared/84t25j4f89
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/2ypibd816o
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/bgf8te9hyn
M&M 8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.box.net/shared/u1dzijroq8
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/2icirzkzuc
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://hotfile.com/dl/31038884/0683d16/mm8pl_testpatch.rar.html
Wizardry 7:
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/2ct9i2zkxy
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona podana przez Reksia:
http://reddig.republika.pl/
Demise:
Polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php
Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/ttqzstd9ul
OD WĄTKU 194 PROWADZIMY RANKING GIER cRPG wg UŻYTKOWNIKÓW WĄTKU.
Jeżeli ktoś ma ochotę ocenić wg własnego uznania dziesiątkę najlepszych gier cRPG, to proszę dopisać się w wątku. Punktacja - 10 pkt, za 1 miejsce; 9 pkt. za 2 miejsce itd. do 1 pkt, za 10 miejsce.
Might & Magic 6 - 170
Planescape Torment - 129
Fallout 2 - 107
Wizardy 8 - 99
Might & Magic 7 - 98
Gothic 1 - 78
TES III:Morrowind - 72
Fallout 1 - 63
Gothic 2 - 59
Baldurs Gate - 43
Betrayal at Krondor - 42
Baldurs Gate 2 - 40
Deus Ex - 39
Daggerfall - 38
Arx Fatalis - 34
Demise - 31
Arcanum - 30
World of Warcraft - 28
Might & Magic 8 - 27
Ultima IX - 26
Diablo 1 - 26
Neverwinter Nights 1 - 24
Wizardry 7 - 23
Wiedźmin - 21
Oblivion - 19
Diablo 2 - 18
Eye of Beholder - 18
Final Fantasy X - 18
Might & Magic World of Xeen - 17
Wizards & Wariors - 16
Final Fantasy 8 - 15
Icewind dale I - 15
Icewind dale II - 15
Stonekeep - 14
Vampire the Masquerade: Redemption - 14
Final Fantasy 7 - 13
Gothic 3 - 12
Knight of The Old Republic 2 - 12
Lands of Lore - 11
Ultima Underworld - 10
Dungeon Master - 9
Realms of Arkania 1 - 9
Ultima Online - 9
Baldurs Gate Trilogy - 8
Albion - 7
Anvil of Dawn - 7
Chrono Trigger - 7
Final Fantasy XII - 7
Mordor - 6
Dragon Quest 8 - 5
Divine Divinity - 4
Knight of the Old Republic - 4
Two Worlds - 4
Tytan Quest - 4
Revenant - 4
Adom - 3
Anvil of Dawn - 3
Ishar 3 - 3
Vampire The Masquerade: Bloodlines - 3
Dungeon Master 2 - 2
Mistmare - 2
Requital - 1
Sea Dogs - 1
Xenogears - 1
Return to Krondor - 1
Link do poprzedniej części:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10076586
Luke --> Pięknie :-). Dodaj jeszcze linki do spolszczenia Arx Fatalis :http://www.pobieralnia.pl/plik-3923-arx-fatalis-spolszczenie.html i do poradnika: http://uk.faqs.ign.com/articles/491/491140p1.html
Luke --> hehe, co Ty, siedzisz na tym wątku, ze w 15 sekund mi odpowiedziales? :-D
O kuuurwaaaaaa!!!!!! Spolszczenie do Arx Fatalis!!!! Niech was błogosławią:)
Dobry wieczór,
Potrzebuję wskazówki w MM8. Gdzie mogę "sprzedać" skóry Nag z Wąwozu Garrota ? W przypadku wilczych skór z Ravenshore, ogrzych uszu i żądeł os z Alvar zawsze ten jeden Pragnący znajdował się w tym samym mieście. Wąwóz G. obeszłam już 2 razy i nic.
Szukam dobrego, tematycznego portalu o grach crpg. Od zamkniecia RPGDot nic wartego uwagi nie udalo mi sie znalezc. A szkoda, strona byla kopalnia wiedzy i informacji i wszelakich ciekawostek o grach z tego gatunku z calego swiata. Poratujcie jakimis linkami.
Ogladal ktos filmy z nowego DeusX'a? Trailer rewelacja. Od trony technicznej i merytorycznej piersza klasa. I ten cyberpunkwy klimat. Za to po obejrzeniu filmow niewiele wskazuje, ze sama gra z gatunkiem crpg bedzie miala wiele wspolnego. Wyglada jak konsolowa zrecznosciowka. Ale moze filmy z gry tak tylko zrobione.. No coz, nadzieja umieta ostatnia ;)
Nagash -> ja znam tylko RPGWatch, czyli nic specjalnego i strone JRK, ktora jest tak naprawde encyklopedia o cRPGach jrk.prv.pl
All -> Ujrzal swiatlo dzienne mod Ultima 6 do Dungeon Siege:
Czy ktoś oprócz mnie myśli, że ta gra
nie ma żadnej przyszłości?
Luke, thx. Pezydaloby sie jeszcze pare.
Mam troche wolnego, moze troche nadrobie zaleglosci w crpg. Miler widziane ewentualne propozycje z tego gatunku z ostatnich 5 lat :) Kiedys czytalem tu o jakim projekcie remejku jednej z czesci M&M. Upadl?
Mam do oddania klucz do bety Starcrafta2. Jezeli ktos z bywalcow chetny, to prosze o mejla.
Czy ktoś coś wie o modzie do Might & Magic VII umożliwiającym powrót na Szmaragdową Wyspę ? A czy jeśli taki mod jest to czy jest kompatybilny z polską wersją gry ?
Iselor -> ten mod do M&M VII nazywa się o ile się nie mylę MM7Rev4modR1. Czy działa na polskiej wersji gry niestety nie wiem bo nie miałem jeszcze okazji spróbować.
Właśnie, wakacje. Co za tym idzie posucha na rynku. Podejrzewam że wraz z jesiennymi premierami wątek odżyje. Do tego czasu polecam zagrać w puzzle quest 2. Naprawdę warto :)
Mnie Puzzle Quest wciągnęło na jakieś 40 minut - grało się super a potem nudy. Na dwójke specjalnie nie czekam więc...
A co do posuchy na forach to tak jest wszędzie...
no ja własnie dzisiaj wróciłem (700km samochodem w jeden dzień :P)...
przed wakacjami trochę w SC2 pogrywałem ;)
a teraz próbuje powrócić do normalności :D
Dobry wieczór.
Gram w MM7 (z ostatnim patchem Mok'a).
Mam ukraść wazę z majątku Lorda Markham'a (awans złodzieja). Problem polega na tym, że niezależnie od tego, czy używam niewidzialności, czy atakuję strażników, i tak nie mam dostępu do korytarzy (drzwi po lewej i prawej w pomieszczeniu wejściowym). Za każdym razem pojawia się ekran ze strażnikiem mówiącym, że L.M. nie życzy sobie szwędania się po domu.
Czy przeoczyłam jakiś switch ?
Pamiętam, że podczas poprzedniego grania w MM7 też miałam problemy z tą misją, ale wtedy z racji buga w postaci braku wazy. Nie pamiętam natomiast w ogóle, jak przeszłam przez drzwi...
O fok ! Nawet mi to do głowy nie przyszło... Normalnie starość nie radość i percepcja -30 :))
Dzięki Bogas :)
A wiecie w co ja gram? Wciągnęło mnie na kilka miesięcy całkowicie, znacznie bnardziej niż Fallout 3, Gothic 3 czy Dragon Age?
Mount & Blade - Warband. Jest to kompoletna rewelacja, wciąga jak stare gry z początków lat 90-tych. Siedzie wciąż wieczorami przy tym tytule na zasadzie "jeszcze tylko jedna potyczka, jeszcze tylko jedno oblężenie miasta".
Nie jets to strictle rolplej - brak mu jednolitej spójnej fabuły, ale coś na kształt miksu strategii / hack & slasha i rpg. Ale oczywiscie są questy, jest rozwój postaci i jednostek, są dialogi z drzewkiem etc.
Gram w Might & Magic VI. Jestem w zamku Darkmoor. Trafiłem do pomieszczenia, gdzie są dwie płyty - jak na jakąś wejdę to teleportują się do mnie licze z sąsiedniego pomieszczenia. Czy muszę wykończyć wszystkie żeby móc tam wejść ? Bo dostępu tam broni niewidzialna bariera...Gdzieś wyczytałem że wystarczy raz wejść na płytę i można tam iść i wykończyć ich ze schodków, bo bariera znika, ale mi nie znika! Może ja mam jakiś błąd gry albo czegoś nie zrobiłem ? Bo juz cholera mnie bierze od tej walki z tymi liczami...
"At any rate, what you have to do here is find a lever next to a
sign. You must find a blue cube near the ceiling in a large chamber
and click on it (you are in for a real fight) and thus turn it red.
Next, you must find a way into the caves to the NW. It's murder
there, since there are no end of nasties. However, you must try to
get up a ramp and into a large square chamber, again, full of
nasties. To the NW of this chamber you must get a mask (memory
crystal, needed later on). By clicking on a red cube in the ceiling
near here, you get into a secret chamber where you will be able to
destroy the Book of Liches, as per you quest."
Czyli po prostu biegnij przed siebie, do jednej i drugiej dźwigni, potem Ci się uda. W sumie ten teren z barierą jest lekko zabugowany, ale po uaktywnieniu wajch trzeba próbować wskoczyć w barierę a nuż się uda.
Hmm, brak mi tutaj Dark Messiah of Might and Magic :-p ... Choc w sumie to zupelnie inna koncepcja, pomijajac to, gral moze ktos w ten tytul ? Przymierzam sie do przetestowania choc nie wiem czy warto, sa tam jakies miasta/wolny teren czy to jest bardziej liniowe story driven ?
Jest miasto, ale wszystko jest liniowe i grasz poziom za poziomem, bez swobody podróżowania.
Może i jest liniowa, krótka jak jakiś fps i tak naprawdę latasz większość czasu po zamkniętych korytarzach, ale za to ma świetny system walki dający masę satysfakcji.
Niestety, nie daję rady. Mam spatchowaną wersję przez patch Bodzia i spolonizowaną. Jeśli ktoś ma grę w takiej wersji bardzo proszę o kontakt na GG:3534918. Będę mógł wtedy wysłać tej osobie save z gry, ta osoba by mi to przeszła ten fragment gry i odesłała save z powrotem. Bo ja już nie mam cierpliwości.
Witam. Coraz gorzej z wątkiem, nawet firmowa strona Bodzia juz nie działa od jakiego czasu...
trudno uznac dark messiaha za rpga, ale gra sie swietnie i tak powinien wygladac gameplay wszystkich rpgfpp. Co do watku, jak widze gothici(sic!) i morrowinda powyzej bg2 to rece opadaja..
A mnie znowu naszła ochota na DMoMaM :) Ta gra się po prostu nie nudzi. Dziwie się dlaczego nie ma kontynuacji. Wspaniały klimat, świetna oprawa (swego czasu, choć i dziś daje radę w kilku momentach), bardzo przyjemny system walki wręcz... Sporo rzeczy można by rozbudować- system tworzenia ekwipunku, listę dostępnych czarów, umiejętności, typy przeciwników, system skradania się... no i multi powinno być rozebrane na części pierwsze.
Jj - arkane pewnie pracuje nad czyms kozackim. Odkad przejela ich bethesta - teraz to specjalista od fpp, to juz warto czekac. Tym bardziej ze strona arkane caly czas jest under construcion i jedynie pisze ze szukaja ludzi do roboty.
Aż się boję sprawdzać, kiedy ostatni raz cosik tu pisałem, bo zaraz dostanę za zbyt długą nieobecność ^_^.
O Mac! :) Żyjesz? Weź mi napisz na gg albo na maila ([email protected]) swój adres, bo znalazłem przy przeprowadzce twoją książkę to Ci ją odeślę! :)
Ja tam z RPG-ów pogrywam w Dragon Age...nawet fajne to :)
Draco kompletnie mi ta książka wyleciała z głowy :p Poszedł mail :)
Żyję żyję, pracuję i czas mam już tylko na casualowe granie. Chociaż Dragon Age'a to już przelazłem dawno temu, więc może nie jest u mnie tak źle :P
Obecnie pogrywam sobie w Valkyrie Chronicles 2 na PSP, taki jRPG w dośc, jak na rpgi nietypowych klimatach pierwszej wojny światowej i szkoły z japońskiego anime+ uber wypasione bronie i zero realizmui:P Wciąga :D
Adamus - o faktycznie ! Serwer ostanio nam nawalil widac kopia nie przypisala ustawien, obiecuje poprawic w najblizszym czasie :)
Odezwaly sie dawne podpory watku :P. Nawet JRK po trzech latach :D.
Kupilem Xboxa :P. Zaczalem grac w Fable II (wyszla tylko na to), calkiem fajna, ale JAK STEROWAC TYM GOWNEM??? chyba sie nie przyzwyczaje do pada :PPP
Adamus -> Spoko, przyzwyczaisz się do pada, a granie w fotelu ma swoje zalety :)
Ja z kolei w ostatnim czasie męczę Darksiders – nawet udaną grę akcji z elementami platformówki – cRPG raczej tam mało, ale jakoś dobrze mi się grę.
A tak naprawdę to odliczam już dni do kolejnego dodatku do WOWa ;)
Bardzo pilna sprawa. Kiedyś w GAMBLERZE, a dokładniej w numerze 8/98 na płytce był pakiet najlepszych gier roguelike. Niestety, płytke straciłe a w necie nie za dobrze szukam:-/ Mam wielką prośbę: jeśli ktoś ma tą płytę to czy mógłby mi owe gry wysłać na maila? Jeśli tak to błagam: [email protected]
Z góry bardzo dziękuję.
Płytki niestety nie mam, ale postaram się inaczej pomóc. IMHO, najlepsze z najlepszych:
1. ADOM:
http://www.adom.de/
2. Dungeon Crawl:
http://www.dungeoncrawl.org/
3. NetHack:
http://www.nethack.org/
4. Tales of Middle Earth:
http://t-o-m-e.net/
5. Angband
http://www.thangorodrim.net/
Matko, ile ja kiedyś godzin spędziłem w lochach DC... :)
Niestety, dwóch ostatnich ściągnąć nie mogę:( Coś nie tak z linkami, chyba przestarzałe:(
Może tutaj coś znajdziesz:
http://roguebasin.roguelikedevelopment.org/index.php?title=Main_Page
Z tego co widzę, to ToME zmieniło swoją "siedzibę". Nawet nie wiedziałem, bo linki z pamięci wpisywałem.
A Angbanda można znaleźć m.in. na:
http://angband.oook.cz/index.php
Ściągnąłem Angband a także Rogue. Niestety, ToME wyłapać nie mogę, znaazłem jakieś ToME4 ale to zajumuje ponad 70 mb - nie chce mi sie wierzyc ze gra roguelike tyle zajmuje wiec nie sciagam tego. A może t to?
70MB? Bo pobierasz wersję z muzyką. ToME waży 9MB. Zresztą, to i tak dużo. Gdzieś mi się na dysku pląta starsza wersja i ona miała chyba 3-4MB.
http://te4.org/dl/t-engine/t-engine4-windows-1.0.0beta13-nomusic.zip
Tak, ale tylko chwile, bo na dłużej nie miałem cierpliwości. Wygląda tragicznie.
A na dysku mam LOTRO, New Vegas, Warbanda, Darksiders i całą mase innych, lepszych gier.
No i niestety musze przyznać, że chyba niestety Two Worlds 2 zawiedzie. Może jeszcze spatchuja, ale sterowanie jest po prostu TRA-GI-CZNE.
W sprawie M&M6 - ostatnio zacząłem grac od nowa ze spolszczeniem i możecie mi przypomnieć czy dwóch instruktorów daje bonus 2x15% doświadczenia czy bonusy się nie sumują??
Bodziu - odpal stronkę :)
Kurna zapomnialem :D OK sprobuje naprawic :)
edit naprawione, na razie na adresie:
:)
Bodziu -> Strona nadal nie działa ;(
Adamus -> To jak, wracasz do WOWa? :P
Dziala, dziala, tylko domena sie troche bawilem i przez moment mogla nie dzialac :)
teraz dziala rowniez poprzez stary adres:
http://mm6.prv.pl
:)
Bodziu -> No to super :)
Ech, wymiękam. Od wczoraj próbuję się wbić na stronę mm6.prv.pl i nic nie pomaga. Trzy komputery, 4 różne przeglądarki, setki kombinacji i kiszka. Ktoś wie gdzie szukać rozwiązania, bo ja już nie mam pomysłów...?
edit: Zaskoczyła... Kompletnie nic nie zrobiłem, a strona zaskoczyła... Może to nie u mnie były problemy? W każdym bądź razie - problem nieaktualny :)
A tak na marginesie, czy wiecie z jakiego to filmu ? (obrazek)
W tle widac Beholdera :)
Bogas - True Strike, az mnie dziwi ze ten film nie zdobyl duzej popularnosci a w sumie calkiem niezly, zabawny a i efekty sa lepsze nizli w Dragon Heart :/ No coz ...
Prawdę mówiąc film jak większość w tych klimatach mocno średni, ale dało się oglądnąć. Co do jego popularności, to na tyle dobrze się sprzedał, że nakręcili drugą część, w dodatku lepszą od jedynki ;)
Iselor >> daruj sobie Nethacka jako takiego,zamiast tego pobierz Falcon Eye
http://users.tkk.fi/jtpelto2/nethack.html
cyli Nethacka z interfejsem graficznym
Co do Angbanda to też sugerowałbym zamianę na jedną z najlepszych gier z tej rodziny czyli Zangband (opartą na twórczości Żelaznego - świat Amber)
z innych niezłych ragalików np. GearHead 2 gra o mechach http://www.gearheadrpg.com/
lub niedokońca rogalik ale bardzo blisko Transcendance (kosmiczny shooter/symulator)>>http://neurohack.com/transcendence/index.html
Co do filmów to jedynka D&D całkiem niezła, a część druga ujdzie w tłoku, ale porównywanie D&D do DragonHeart to profanacja pierwszego stopnia.
O zgrozo niedawno obejrzałem sobie Wilczarza i nawet mi się spodobał (zwłaszcza że tydzień wcześniej oglądałem Dungeon Siege :D )
Towarzysze!
Mamy tu spory zbiór patchy u góry w linkach żeby nasze kochane cRPG chodziły. Pytanie mam jednak zasadnicze: za jakiś czas będzie trzeba przesiąść się na Win 7. Mam więc prośbe (sam mam XP jeszcze) do osób z siódemką aby przetestowały, czy te patche są kompatybilne z "siódemką". Jeśli nie, bedzie czas na reakcję.
Ha, już po raz chyba 4 skończyłem szóstkę :) Spolszczenie jest fajne :)
M&M6 działa bez problemu na 7.
Za pomocą D-Fender Reload odpaliłem Ultimę Underworld. Niestety, w grze nie ma dźwięku:( Kombinuje w tym programie ale dźwięku nie ma:( Pewnie coś robię źle:( Pomoże ktoś?
birkut_k W marcu chyba coś się tam pytałeś o antymagi jakiejś, mogę oczywiście pomóc jak to jeszcze aktualne, heh.
No, panowie, nadchodzi Skyrim.
Bethesda otworzy z pewnością kolejny, wielki rozdział w grach cRPG.
Pytanie, czy będzie wciąz FPP, czy już bardziej TPP?
Mnie tam na przykład o wiele bardziej zastanawia
czy będzie bardziej ponuro, szaro, klimatycznie i ciekawie jak w Morrowind
czy tez może kolorowo-cukierkowo infantylnie, monotonnie i nudno jak w Oblivion( nie licząc gildii zabójców)
bridgeburner --> obawiam sie ze porownanie wynikow sprzedazy Morka i Obka pomoze udzielic odpowiedzi na postawione przez ciebie pytanie :|
Ostatnio po raz kolejny przeszedlem Morrowinda grajac w gildie ktore kiedy pominalem i robiac po raz kolejny glowny watek. Mialem nawet takie zaciecie ze przeczytalem sporo ksiazek obecnych w grze. I uwazam ze klimat z tej gry po prostu sie wylewa. A Collectors Edition Obliviona lezy sobie na polce i zbiera kurz. Jak chlopi zaczeli biegac w zbrojach wartych tyle co male miasteczko,a trzech miejskich straznikow bylo wstanie wyciac w pien caly legion przeciwnikow, odstawilem i mimo tego ze wiem ze moge to naprawic przy pomocy modow to nie moge sie przemoc... ciagle mysle jak bethesda mogla wydac takiego gniota. Moze dodali level scaling tuz przed wypuszczeniem gry do tloczni zupelnie go nie testujac
Skoro juz przy TES jestesmy to nie wiem czy widzieliscie to - pisany od zera engine do Daggerfall'a :
http://daggerxl.wordpress.com/
Ciekawi mnie to czy jeden czlowiek jest w stanie pociagnac cos takiego do konca, na razie wyglada bardzo obiecujaco. Szczegolnie ze jak widac po siostrzanym projekcie do Dark Forces lubi on doprowadzac rzeczy do konca
Niestety mam takie same obawy jak brideburner i Garak... Pozyjemy, zobaczymy co z tego sie urodzi.
ps. w miedzyczasie polecam Fallout'a New Vegas, ktory w mojej skromnej ocenie bije srednia trojke na glowe
Oczywiscie , ze bije. New Vegas to jedno z najlepszych RPG ostatniego roku.
A co do Skyrim jakos po sredniawym Oblivionie nie mam zbyt wygorowanych oczekiwan.
Ja bym nawet pokusił się o stwierdzenie, ze najlepsze
przynajmniej na pc - konsoli zadnej nie mam
ale uczciwie trzenba przyznać, ze konkurencji praktycznie w tym roku nie miało
Na szczeście przyszły rok zapowiada sie wspaniale dla miłośników crpg
Nie wiem, czy taka reklama jest tu dozwolona, ale dziś w sklepie z czerwonym robalem w kropki pojawiło się kilka gier po 9.99 zł, w tym Dungeon Lords i Two Worlds Game of The Year Edition. Jak ktoś (zwłaszcza to pierwsze) kiedyś przegapił - to jest świetna okazja nadrobić. Wydania oczywiście biedne, bez instrukcji, ale i tak miło :).
Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt, masy wspaniałych cRPG'ow pod choinką i dużo zdrowia na cały rok!
Witam
Cóż, pewnie niektórzy powiedzą, że kolejny raz lamentuje i że jest OK. Ale niestety nie, nie jest...
Ten wątek stacił cały sens jaki miał. Najważniejszą rzeczą w nim byli ludzie, którzy tu pisali, w zasadzie już tych ludzi nie ma...
Moze i czasami zamierał na jakis czas, ale jakos sie podnosił i ciągnelismy go dalej, tylko że juz nie ma co ciagnąc...
Za 1,5 miesiaca bedzie rowno 10 lat jak napisałem w nim pierwszego posta, były wzloty i upadki, ale zawsze POWTARZAM ZAWSZE grono jego uczestników przynajmniej na świeta składało sobie życzenia i przynajmniej w tym okresie robiło sie tu gwarniej i milej...
I nie ważne jest, ze ciagnie sie ten jeden watek od ponad pół roku, bo juz tez tak bywało, tylko to, ze w zasadzie nie ma juz o czym i z kim tu pogadac...
Nie ogłaszam jego zamkniecia, bo w sumie kazdy moze tu pisac i moze nawet kiedys komus zachce sie zalozyc kolejny 213 tylko po co?
Chciałem sie w tym miejscu pożegnać i życzyć wszystkim wszystkiego najlepszego, jest to bowiem moj ostatni tutaj wpis...
Szkoda, ale wszystko co dobre kiedys sie konczy...
Adamus, to zanim sie definitywnie pozegnasz, skrobnij cos na temat polskiej wersji MM6, nie mialem jeszcze okazji zaciagnac i przetestowac
JRK dzięki za cynk właśnie cieszę się Dungeon Lordsem w wersji Colelctors Edition za 9.99pln Wbrew pozorom gra daje radę, całkiem przyjemnie się w to pyka
To co pisze Adamus jest smutne ale prawdziwe. Ja sam żałuję że dołączyłem tu (i w zasadzie na GOL) tak późno. Nic nie poradzimy że czasy się zmieniają - dzisiaj rządzi inne pokolenie graczy, wychowanych na Gothicach, Oblivionach i Mass Effectach. Ci ludzie nie mają pojęcia nie tylko jak wyglądał Might & Magic ale bardzo często na oczy nie widzieli Baldura, Tormenta czy nawet ŚPZ.
Szkoda ze Adamus odchodzi:( Mam jednak nadzieję że forum nasze, nasz mały kącik będzie czasem odżywał. Przecież fanów starego cRPG nie jest w Polsce mało!
Szczęśliwego Nowego Roku towarzysze!
O guanie w rodzaju Świątyni Pierwotnych Błędów lepiej było nie wspominać...
Ani o nieradzeniu sobie w Gothicu (najczęściej tacy gracze po tej grze jeżdżą ;-)
Jeśli masz ochotę na powrót do izometrii, zagraj w to:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=1123709&N=1
Udanego Nowego 2011 Roku, bez towarzyszy...
Gothic to fabularna kupa, bez klimatu, w dodatku z widokiem TPP którego nie cierpię.
ŚPZ to ostatni poza V: TM Bloodlines prawdziwy cRPG. To gra wybitna, będąca już pozycją kanoniczną. Bardzo bym chciał wiedzieć co jest w niej nie tak.
E tam, nie wierze, ze Adamus nie bedzie czasami tu zagladal. Niestety lepsze cRPGi maja swoje watki (jak chociazby ostatni Fallout) i dlatego nikt nie chce tutaj o nich rozmawiac...
ps. Gothic nie jest fabularna kupa, a juz na pewno nie jest bez klimatu (mowie o jedynce).
Niestety ale to co pisze Adam jest prawdą, ten wątek praktycznie przestał istnieć. Rzeczywiście kiedyś przynajmniej na święta pojawili się starzy znajomi, każdy składał sobie życzenia, coś tam zamarudził, ogólnie było miło i przyjemnie. A teraz nic, tylko wiatr tu wieje niczym w opuszczonej karczmie. Szkoda!
I nie chodzi tu już nawet o brak gier, bo jakieś się pojawiają, a o brak ludzi, którzy chcieliby o nich porozmawiać.
Ja osobiście nie mówię, że nie będę tu zaglądać, bo pewnie będę, ale jednak łezka w oku się kręci na wspomnienia o świetnych dyskusjach, które tu prowadziliśmy.
Najlepszego w nowym roku i żeby żadna maruda nie piszczałą że nikt się nie wpisał bo się zatruł czy zaomniał o świętach ! :D
Witam
Dawno tutaj nie zaglądałem :D Grał ktoś z was w nwn2? Jak wypada w porównaniu z jedynką? Singiel jedynki był dla mnie trochę za nudny, oprócz dodatków oczywiście. Moglibyście napisać parę słów o dwójce lub na jakiego crpg zwrócić uwagę?
Na pewno warto zagrac w Fallouta: New Vegas, albo jesli wolisz klimaty fantasy to w Divinity 2: Dragon Knight Saga. W Nwn2 jeszcze nie gralem, brak czasu.
NWN2 nędzne jest. Sama mechanika gry dobra, miała duży potencjał, ale fabuła biedna, przewidywalna, rozgrywka nudniejsza nawet niż w "jedynce". Szczerze odradzam.
Luke - -> właśnie nie wiem czy mi Fallout pójdzie na laptopie : Vista 64bit , 4 gb ram , radeon 3470. W Divinity 2 grałem w podstawkę.
Znalazłem jeszcze przed chwilą na płycie z cd-action grę Dark Mesiah. Warto instalować?:D
Dark Messiah? Gra jest w porzadku, tyle ze to nie jest cRPG :) A Fallout powinien pojsc.
Koniec swiata - wydano ostatni (?) patch do Arx Fatalis oraz kod zrodlowy do calej gry!!
http://arkane-studios.com/uk/arx_downloads.php
_Luke_
Dzięki za lineczkę. Zamierzam kiedyś wrócić do AF, przyda się zatem patch.
Witam, zapodaje swój krótki filmik z walki z głównym bosem Demise
http://www.youtube.com/watch?v=8XegOxAJmmo
Filmik niezły ale ten poziom coś dziwnie wysoki. Czyżby zastosowano jakieś dodatkowe wspomaganie? Jeśli nie to moje gratulacje uzyskanie w Demise 999 poziomu wymaga tytanicznej pracy i naprawdę dużo czasu i samozaparcia
999 level w gildii wojownikow to nie jest az takie duze osiagniecie biorac pod uwage to jakie osiagi maja inni w tej grze wedlug tego rankingi: http://dcl.reonis.com/
Wszedłem, zobaczyłem , uwierzyłem... a jak ci idzie na tych dodatkowych levelach bo ja z moim 490 poziomem wojownika utknąłem w tym labiryncie dość skutecznie.
A może mi ktoś, tak jak najprościej, wyjaśnić sytuację z Demise? Wala się gdzieś u mnie płytka z PCW z grą i chętnie bym sobie ją przypomniał ale... No właśnie, z tego co pamiętam, to:
- gra ma problemy z Win7/Vistą,
- trzeba się bawić w zmianę języka podczas instalacji, a to chyba działało tylko na WinXP (?),
- istnieje kilka różnych wersji gry (PP, AE) i kilka różnych wersji patchy.
Czy wszystko to nadal jest aktualne? No i co z Ascension?
Przekopałem się przez oficjalne forum ale niewiele nowego się dowiedziałem. No i co to za wersje gry 1.51 czy 1.52 (Ascension beta czy co?) skoro nadal ostatnim patchem na stronie Decklina jest 353 (albo to jest 1.03?)?
No i jak wygląda sprawa z wersją gry z PC World - da się to to jeszcze patchować w ogóle?
Wybaczcie proste pytania, ale w ciągu trzech lat, sporo się informacji nazbierało, więc człowiek się troszkę gubi.
zbyszko35 Na 31 i 32 levelu żeby grać komfortowo to trzeba mieć całą ekipę z takim levelem jak ty masz i to sami warriorzy albo ninja najlepiej i to z dobrą bronią. Ja swoją ekipą teraz to z zamkniętymi oczami daję radę, także leweluje tylko jedną postać, reszta się tylko broni.
kjx Grasz tylko w oryginalne demise? Spróbuj może zainstalować Demise The Revelation, do niedawna było dostępne do pobrania z dtr-demise-the-revelation.org ale coś strona nie działa. Nie wiem czy oryginalne demise działa na win7, ale DTR działa bez najmniejszych problemów, ale niestety tylko na angielskiej wersji językowej systemu, można sobie zanigielszczenie zainstalowac vistalatorem.
Te różne wersje patchy PE, 1.51, 152 to są niby oficjalne wersje, ale płatne które na dodatek nic nie wnoszą. Patch 353 to jakiś ostatni patch firmy Davida Allena i Artifact Entertainment.
Jeszcze raz polecam skombinowanie sobie DTR bo granie w oryginalne demise raczej nie ma sensu. Co do Ascension to wychodzi on od dobrych 6 lat, ostatnio premiera miała być 10 października 2010 r, no i po raz kolejny okazało się to zwykłą bzdurą. Niby miała być premiera w ciągu kilku dni od tej daty bo jakieś tam problemy mieli z płytami, potem minęły kolejne tygodnie no i mamy luty zaraz 2011 i Ascension ni widu ni słychu, także ja już na to od dawna nie czekam, głównie dlatego że instalacja ma przebiegać w trybie online, to ja mam gdzieś taką gre.
O DTR słyszałem, miałem nawet tę stronę w zakładkach. Niestety, zdechła. Z tego co pamiętam, to chyba z powodów prawnych.
A co do samej gry, to rozumiem, że wersję z PCWorld mogę sobie powiesić nad kibelkiem, albo ewentualnie grać tylko w 353. Bez ponownego kupna gry, nie mam szans na granie na nowszych patchach?
I widzę, że jednak nie naprawili błędu z językiem polskim. Doczytałem, że w "A" polski będzie w ogóle wycięty więc albo poczekam na to aż wyjdzie, albo sobie odpuszczę. Za dużo zachodu żeby zagrać :(
Dzięki za info!
Dlaczego powiesić nad kibelkiem? Możesz normalnie grać, a jak wyjdzie Ascension jeśli w ogóle wyjdzie to będziesz mógł sobie zaimportować postać. Polecam DTR tylko dlatego że to jest dodatek, dodaje masę różnych rzeczy i dlatego uważam że nie warto grać w wersję podstawową.
Wcale nie musisz kupować nowej gry żeby grać w nowsze patche, bo przecież masz oryginalną grę z PCWorda, jak chcesz to możesz sobie kupić te patche i normalnie grać, a jak wyjdzie Ascension to i tego też zainstalujesz.
Dobra, sprawa wygląda tak (dziwne, ale prawdziwe). Wszystko się zainstalowało bez żadnych problemów. Nawet DTR (znalazłem) wszedł. I to na polskim Win7 x64. Nie było żadnego problemu z czcionką czy systemem. Po ustawieniu zgodności z XP, gra śmiga aż miło. Oczywiście tylko w trybie D3D, bo OGL sypie błędami. Jedyny mankament, to taki, że nie da się w trybie D3D wejść do opcji graficznych (gra się wywala). Opcje ustawiłem więc pod OGL, a gram pod D3D.
Pomału sobie przypominam o co tam biegało ale jednego nie mogę się doszukać: klawiszologii. Ani na forum, ani w opcjach, ani w żadnym 'readme'. A przydałaby się.
PS. A co mnie najbardziej zaskoczyło, to to, że teraz moja wersja nosi numerek 1.52. Zapewne to zasługa DTR.
Hmm, dziwne że ci działa na PL windowsie. Klawiszologię znajdziesz w helpie do gry.
Nosz kurde... Dzięki, nie wiem jak mogłem to przegapić.
No to ostatnia sprawa. Nie ma ktoś czasem "resolution fix" na dysku? Wszystkie odnośniki padły, a chętnie bym to 800x600 zmienił.
ms-trex -> możesz zapodać mapki tych nowych poziomów bardzo by mi to pomogło a w internecie nigdzie nie mogę ich znaleźć.
Znalazłem na dysku coś do zwiększania rozdziałki, sprawdź https://sites.google.com/site/demisetherevelation2/
zbyszko35 Jutro zrobię screeny map to ci zapodam.
Dziękuje za fatygę ale niestety u mnie nie działa. Pewnie dlatego, że natywna i maksymalna rozdzielczość mojego wyświetlacza to 1280x800 (laptop). Wiem, że fix gościa o nicku Archi pozwalał grać w 1024x768 i 1280x1024 (oraz do wyboru 16 lub 32 bity). Ja potrzebowałbym tego pierwszego... :(
PS. Albo coś źle robię. Czy wystarczy to tylko wkleić do folderu z grą (podmiana i zmiana nazwy)?
Ufff... Po kilku godzinach szukania. Dla potomnych:
http://alphacentauri.us/Stuff-for-DTR/index.html
A poniżej można przeczytać, co można zrobić za pomocą DTR Assistant:
http://web.archive.org/web/20080629220739/www.dtr-dojo.com/index.php?id=9
PS. Coś u mnie nie chce działać (nie wykrywa Demise) ale i do tego dojdę... Może to wina tego, że nie instalowałem "Demise DTR all-in-one" tylko spatchowałem Demise DTRem.
Zadałem sobie odrobinę trudu, ściągnąłem i zainstalowałem te pliki na laptopie pod Vistą PL i chodzi. DTR Assistant zaczyna być czynny dopiero po zainstalowaniu dtr12. Jedyny problem to ten, że wersja jest "polskawa" i program nie widzi z jakichś powodów ikon czarów i się wtedy wykrzacza.
W internecie jest jeszcze wersja Demise - The Revelation 2nd Edition i nie wiem czy to jest to samo czy coś innego /pliki zajmują zdecydowanie więcej/.
To DTR z mojego linku jest ostatnią wersją all-in-one jaka wyszła. DTRAssist pokazuje 1.21 (build 496). Również u mnie gra (Win7) bezproblemowo się instaluje i działa. Nawet ikonki czarów są. Może tryb zgodności pomoże? Natomiast fakt, jet to wersja "polskawa" i nie da się z tym nic zrobić (oprócz przełączenia systemu na angielski).
Jeśli natomiast chodzi o 2nd Edition, to sprawa wygląda tak: w środku jest płyta Demise i DTR 1.2. Po instalacji, owszem, wszystko wygląda i działa normalnie ale gra pokazuje dość stary build 320.
Ja narazie olałem DTR, bo nie udało mi się go zmusić do działania po angielsku na polskim Windowsie. Demise 1.00r2 z PCW -> patch 1.00r3 -> Patch 353 -> DLL 353. No i na sam koniec, aby zlikwidować polski, patch o nazwie "Demise353PatchPLOff".
Efekt końcowy: pełne Demise 1.35b (353) na polskim Win7 x64, po angielsku, bez żadnych machinacji z językiem.
PS. Niestety, Demise353PatchPLOff nie działa z DTR (rozmiar demise.dll się nie zgadza).
Jeśli masz windowsa 7 przynajmniej w wersji pro to możesz jako admin zmienić sobie język na angielski a jako user mieć interfejs po polsku i gre odpalasz jako admin.
ms-trex -> Upominam się jeśli można o te mapki i mam jeszcze jedno pytanie mianowicie jak się dostać na 31 poziom? Z komaty ku-tanem przez strop dostałem się na 30 poziom, przeszedłem cały labirynt, przebiłem się przez te komnaty z czarodziejami, trafiłem do teleportu z niego do komnaty z czterema teleportami z których każdy prowadzi do komnaty z ... ku-tanem. No i w tym momencie utknąłem całkowicie i kompletnie nie wiem co zrobić i gdzie pójść. W wyniku czego bardzo proszę o jakieś wskazówki.
Jesteś pewien, że chcesz te mapki, lepiej samemu odkrywać ostatnie miejsca w tej wspaniałej grze, chcesz odebrać sobie tę przyjemność?
spoiler start
Aby dostać się na kolejny poziom musisz przedostać się przez te teleportery, na końcu znajdziesz wskazówki jak dostać się na kolejny level, musisz się tylko dobrze rozglądać.
spoiler stop
Adamus znikł, a ja wróciłem do źródła. Znów przechodzę MM6 tym razem spolszczoną.
I jak wrażenia ze spolszczenia? Kusi mnie sięgnąć po tą właśnie część w naszym języku, albo po łatwiejszą siódemkę.
Dopiero zacząłem. Jak na razie dwie lokacje - poczatkowa + Dragonsand (po teleportowaniu sie do siedziby 3DO).
Pierwsze wrazenia pozytywne.
Jest jakakolwiek możliwość aby "wyczyścić" automapę w Demise? Pograłem troszkę testowym charem, przypomniałem sobie obsługę i chciałem zacząć rozgrywkę od nowa. A tu zonk. Mapy mnóstwo odkryte, w sklepach pusto... Help nic o tym nie mówi, a oficjalne forum leży od wczoraj :/
edit: OK, forum ruszyło i problem rozwiązany. Najprostszy i najszybszy sposób, to... sptachowanie gry ponownie (sic!).
Otwieram sobie forum i cóż ja widzę.... "Serie M&M, Wizardry ..." Nie ma to tamto :-) Wypada tak raz na dekadę coś w wątku napisać. Heh, chyba ze wzruszenia zainstaluję sobie M&MVI.
Pozdroofka dla starej gwardii ;-)
Kosiciel
No więc pierwsze wrazenia ze spolszczenia. Jest nieźle. Czasem zdarzają sie krzaczki (królowa pająków w New Sorpigal) czasem niektóre nazwy wydaja się nietrafne (klucznik zamiast Master of Gate, ale rozumiem, ze bramkarz też byłoby śmieszne - moze mistrz portali ?). W sumie jednak nienajgorzej.
Arx Fatalis zaliczony :]
Przemiodna gra, system walki świetny. Czarowanie też gdyby nie moja mała precyzyjność, albo to myszka (A4Tech X750) albo niewprawna ręka.
Wojowniki - w przeciwieństwie do innych gier - ma tu przekichane, zwłaszcza z Ylsides :/
Coś to spolszczenie miesza w systemie. Przeinstalowałem grę i wykasowałem cały katalog. następnie zainstalowałem ponownie bez spolszczenia i po najechaniu na NPCeta w podpisie miast peasant było "wieśniak" naturalnie z krzaczkiem zamiast ś.
Ponadto podmiana ikon zmienia ich działanie - jak okazało sie w Świątyni Ognia w Zatoce Przemytników.
Niemniej eksperymentuję dalej.
Edit - nie miesza w systemie !!! To efekt utrwalenia pisowni w sejwach.
zagraj w IX wtedy sobie przypomnisz czemu seria upadla:((
Komu to przeszkadzalo?
NIe wiem ....
Szkoda
Grałem, grałem.
Niestety szóstka była nadzwyczajna, późniejsze wydania były coraz gorsze. Siódemka trzymała klimat, miała też lepszy interwejs i sterowalność.. Dzięki patchowi Moka część zopstała zaimplementowana do szóstki - np. ciągły bieg. Ale mimo ciekawych fabularnych inowacji (wybory moralne) była zarówno graficznie jak i fabularnie ubozsza. Ósemka dalszy regres, chociaż te smoki !!! no i całkowita porażka w IX.
ja sie "wychowalem" ma VII byla wspaniala , skoncyzlem ja raz wczesniej prawie raz bo z braku chyba patcha nie dalo sie wejsc na statek .Potem byla IX przerwana na probie zrobienia lowcy ( czesc zrecznosciowa) no i VI wspaniala :)
Ale IX wygladala jakby to byl spisek zeby seria upadla .NIezapomne tego kosciotrupa na poczatku ktory mnie bezkarnie lal a ja go nie moglem znalezc , potem sie okazalo ze byl gdzies kolo stop i byl niewiele wiekszy od obcasa :(
a mnie się podoba IX :D, nawet wole od ósemki
A ja wam powiem, że choć rzecz oczywista IX nie dorównuje swoim poprzedniczkom, mnie osobiście bardzo przyjemnie się w to grało.
I chyba za jakiś czas z powrótem do niej wróce (jak tylko płytkę odnajdę:)
Ostatnio szperając po allegro zakupiłem sobie Might and Magic VII i VIII z ekstra klasyki. Mam do was pytanie czy któraś z tych części pójdzie na viscie?
W Jaskini Behemotha pytałem o to samo, choć mam XP. Piszą że M&M działają na Viście.
Heroes of Might & Magic 4 and Might & Magic VII - first Ubisoft treasures retrieved!
...and even more classics from Ubisoft to come soon!
Na GOGu oczywiście...
A jeszcze przez dwa dni można za grosze kupić Numen: http://uz-nechci-byt-pirat.numen.cz/
Ja tymczasem ukończyłem Fallout: New Vegas. Moim zdaniem nieco gorsze od F3, ale na bezrybiu i rak rybą.
Obecnie gram w Dragon Age 2 i jestem zażenowany. Nie rozumiem dlaczego ludzie dają tak wysokie oceny tak prymitywnemu Hack'n'Slashowi.
Można już kupować preorder Ascension
http://www.decklinsdomain.com/games/gameindex.htm#Ascension
i podobno będzie można grać już pod koniec marca.
W produkcji jak pewne większość wie, jest World of Xeen II tworzone przez fanów:
http://www.youtube.com/watch?v=WZONwMafXa0
http://www.youtube.com/watch?v=0Bk34Vly7Fw
świat wydaje się cholernie pusty...:-/ W dodatku walka jak widać to tylko tryb rzeczywisty. Turowego nie uwzględniają ? Czy zrobić nie umieją ?
Mam bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony kocham ten cykl i chciałbym dostać kolejne prawdziwe cRPG. Z drugiej jednak boję się że projekt przerośnie twórców i nici z tego wyjdą....
Walki robi się turowe, gdy brakuje umiejętności do zrobienia ich w 'trybie rzeczywistym', nie odwrotnie...
No fajnie, ale M&M w trybie rzeczywistym i to drużynowo to trochę śmiesznie wygląda.
Problem w tym, że tury i (pseudo) drużyna to przeżytek.
Teraz się robi prawdziwe walki i pozwala grać ze znajomymi po sieci albo samotnie, gdy opowiadana historia tylko na to pozwala.
Moze jeszcze dorobia mozliwosc walki w turach... jesli w ogole wytrwaja do konca projektu.
Tury były w ŚPZ. I dzięki temu ten tytuł wiele zyskał. To jedno z największych arcydzieł komputerowego RPG.
Świetnie system turowy sprawdza się w Wizardry.
Świątynia Pierwotnych Błędów to guano, o którym nie warto wspominać, bo smród się rozchodzi okrutny...
.kNOT
Jakie błędy znalazłeś w ŚPZ ?
Wydaje się, ze lekko pomyliłeś wątki. Amatorzy RTSów mają własne, a w tym wątku spotykają się zwolennicy turówek.
Nie przesadzajmy, na poczatku SPZ byla strasznie zabugowana. Ale po dwoch patchach (trzeci tez sie niezbyt udal) i z modem Circle of Eight http://www.moddb.com/mods/circle-of-eight-modpack to swietna gra.
Mój ulubiony kawałek leci w Free Haven. Bardzo sentymentalny, od razu przypominają mi się nocki zarwane przy szóstce:
http://www.youtube.com/watch?v=VvwWlpQHK7Y&feature=related
A jeśli chodzi o fanowskie projekty, to uwierzę jak zobaczę w końcu pełną wersję któregoś. WOX 2 ciągnie się latami, w międzyczasie powstało kilka następnych projektów, w tym zawieszony MM Tribute, który chyba już nie wstanie. Ultima Reborn była w znacznie dalszym stadium prac, niż WoX, a i tak padła. Nie oszukujmy się, do zrobienia takiego remake'a potrzeba kupy czasu i solidnego zaplecza ludzi chętnych do pomocy i niezniechęcających się po kilku miesiącach mozolnej roboty. Jedyna nadzieja w modach do gier już obecnych, bo jest to jednak znacznie mniej roboty niż startowanie z grą od zera. MM6 już może pochwalić się fajnym modem, a to co się dzieje z Wizardry 8 zasługuje na podziw (Ostatnio jakiemuś modderowi udało się zaimplementować model jazdy na koniu, powstają też wreszcie całkowicie nowe lokacje, a nie tylko zmieniony ekwipunek, czary i przeciwnicy).
Mam pewien problem . Jest jakiś sposób aby uruchomić mm6 na viscie? Instalowałem patche i ustawiłem tryb zgodności. MM7 także nie chodzi , jedynie MM8 udało mi się uruchomić:D
@Mr.Kalgan - Moda znajdziesz pod tym linkiem http://www.mediafire.com/BDJs w katalogu The Chaos Conspiracy. Jest tam tez chyba instrukcja instalacji. Z tego co widzę wyszła już druga część z zupełnie nowymi lokacjami, której sam jeszcze nie widziałem:)
@Aschman - Kurcze Vista to system, który mi nie podszedł i przeskoczyłem z XP'ka od razu na siódemkę. Mi po instalacji Mok'owego patcha wszystko hula, także nie mogę ci pomóc, ale w wolnym czasie (czyli diabli wiedza kiedy) coś poszperam;)
Mac - - > No niestety dostałem oryginalną Viste do laptopa to muszę się pomęczyć. Tak po za tym dawno ciebie nie było. Co tam u ciebie słychać?:D
Aschman --> Ano pracuje się, przeciąga obronę pracy dyplomowej już ładne kilka lat, a resztę czasu pochłania druga połówka;) Czasu na granie niestety nie ma tyle ile by się chciało, ale nie narzekam;)
Mr.Kalgan --> Dziwne, bo mi działa bez problemu na różnych przeglądarkach ;/ Może wygoogluj "Might & Magic 6 The Chaos Conspiracy", to na pewno coś ci wyskoczy w temacie. Kurcze niestety nie wyślę ci tego mailem, bo zajmuje ponad 600 MB:/
Niestety. Nadal nie działa.
Znalazłem działajace strony, ale wszystkie płatne. Pomimo tego, ze mam abonament na rapidshare i hotfile a strona informowała, ze mod jest tam umieszczony w rzeczywistości okazywało się, że trzeba opłacić inny serwer.
Nawet Rosjanie karzą sobie płacić co u nich nie tak częste.
Nie udało mi się pobrać nawet torrenta.
Natomiast widziałem filmik na YouTube - ciekawe.
No i piszesz o 600 mb, tymczasem wielkości opisywanego moda podawane są różnie od 600 mb, poprzez 750 mb aż po 1,2 GB. Jednym słowem kilkukrotnie wiecej niż zajmowała oryginalna gra. Czy to znaczy, ze mod nie jest nakładką modyfikująca grę, ale samodzielną grą nie wymagającą podstawki ?
http|://|www|.|mmgames|.|ru|/|index|.|php|?|option|=|com|_|content|&|view|=|article|&|id|=|94|&|Itemid|=|190|&|lang|=|en|
Może tam? Tylko trzeba wywalić |
Tam cos jest, tyle, że jest to plik tekstowy bez instalatora. Mam zatem wkopiować go w plik gry. No dobrze, ale jest on cyrylicą i mam wątpliwości czy na angielską wersję sie nada. A mod w postaci exe nie istnieje ?
Ze stronki, którą podałem właśnie zniknął mod, najwyraźniej w wyniku jakiegoś konfliktu na forum celestial heavens (http://www.celestialheavens.com/forums/viewtopic.php?t=10107&postdays=0&postorder=asc&start=705). Niestety nie zdążyłem go ściągnąć i teraz to już naprawdę nie wiem skąd go dostać:(
Link od skerok'a jest dobry tylko na stronie jest jakiś błąd i moda należy ściągnąć poprzez "najechanie myszą na link do moda wybranie prawym klawiszem myszy - zapisz element do celowy jako ..." i zapisać na dysk. Ja tak zrobiłem i mam go już na dysku. Całość wygląda na język angielski przynajmniej pliki pdf są w tym języku.
Mac - - > Też mam teraz obronę. Na razie jestem na etapie latania do promotorki. Udało mi się uruchomić mm6 ze spolszczeniem :D
U mnie zadziałało tylko "zapisz jako" działa tak jak zbyszko pisał.
/A propos Zainstalowałem 6-kę i wgrałem i to działa :D. Z tym, że ciemny mam obraz (sugeruję nie wgrywać "legendary_heroes_v1.1"). Pozmieniane miejsca, zadania itp. całkiem nowa gra.
Witam
Zachciało mi się ostatnio pograć w MM7 tyle, że mam windowsa 7 64bit i występuje jeden problem. Gra się uruchamia i w sumie na pierwszy rzut oka działa dobrze, ale gdy zaczynam grać w AcroMage zaczynają się problemy. Gra zaczyna klatkować i się ciąć niesamowicie. Jest może jakiś fix do tego?
tak, zainstalowałem
up. pomoże ktoś?
Wątpię aby to pomogło i pewnie już to próbowałeś, ale wyłącz obsługę jednego z procesorów?
Jedyne co mi przychodzi do glowy to przelaczenie miedzy trybem z akceleracja 3d i bez (grafika software).
Bogas
to mi do głowy nie przyszło, zaraz zobaczę czy się poprawiło, co ciekawe na Wyspach Evermoon chodziło dobrze a w innych lokacjach ju się tnie
_Luke_
przy włączonej akceleracji sprzętowej gra się nawet nie chce uruchomić niestety
Może na forum Jaskini Behemotha albo Kwasowej Groty pomogą?
Przypominam że jest już dostępny do kupienia dodatek do Demise Rise of the Ku'tan, czyli Ascension.
Czy ktoś się orientował, jak wygląda sytuacja z emulacją konsolowych M&M i Wizardry ? szczególnie tego drugiego wyszło mnóstwo, niedostępnego na PC.
Grał ktoś moze w Eschalon ?
Przypominam że w sierpniu pojawi się nowy, "oldskulowy" cRPG pt. Age of Decadence (http://www.irontowerstudio.com/index.htm) będący takim Falloutem w świecie fantasy;) Szkoda tylko że żaden z polskich dystrybutorów raczej tymi grami się nie zainteresuje:(
Pewnie ze grał, np ja :D
Gry są naprawdę miłe, nie jest to może jakość Falloutów, ale rozerwać się można. Cześć 2 ma znacznie lepszą grafikę i fajne efekty pogodowe (ale nadal w 1024 x 768)
Niestety część 1 kosztuje 20$ a druga 25$ i to w wersji cyfrowej. (szybko się pobiera bo gry są dość niewielkie :p )
Co do Age of Decadence to nie mogę się doczekać (bo czekam już kilka lat)
Zapowiada się świetna pozycja dla graczy hardkorowych (AoD jest też tytułem polecanym przez Codex a to dużo znaczy :D )
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Age_of_Decadence
Ten Age of Decandence przypomina trochę Interplay'owskiego nieukończonego Torna. może być niezłe.. poczekamy,zobaczymy:)
Soldamn --> Starociami z Gameboy'a Color i Advance IMO nie ma sensu zawracać sobie głowy, bo były takie sobie, aczkolwiek grałem tylko chwilę więc moja opinia nie jest wiążąca :P
Nie wiem jak z emulacją nowych konsol, bo jakoś emulacja DSa do mnie nie przemawia.. gra myszką zamiast stylusa traci swój urok. W każdym razie "Might & Magic: Clash of Heroes" to Might & Magic tylko z nazwy, bo nie ma nic wspólnego ani z serią RPG ani z Heroesami, ale jest to bardzo przyjemny mix strategii, rpga i czegoś tam :P Wizardry: Pledge of Life, na razie chyba wyszło tylko w wersji z krzaczkami, ale może być niezłe, takie stare dobre Wizardry 7 z mangową otoczką;)
Bawiłem się równy miesiąc Ascension i nie polecam tego absolutnie. Ten dodatek to jakieś nieporozumienie, zwiększyli max level postaci do 1499 nie wiadomo po co, kompletnie bez sensu zmiany w rasach np. człowiek ma teraz największy exp factor przez co musi zdobywać najwięcej expa w każdej gildii - po zaimportowaniu mojej postaci w każdej gildii miałem karnego expa, w wielu nawet po 35mln.. W oryginalnym demise założenie było takie że człowiek jako słaba rasa bez naturalnych umiejętności czy zdolności miała dostęp do wszystkich gildii. Dodatkowo po zamknięciu portalu postacie nie dostają już złego charakteru, także człowiekiem nie można już należeć do 11 z 12 gildii.
Każdy poziom podziemi jest teraz 4x taki jak w oryginalnym demise. Ten pomysł również według mnie jest z d*** wzięty bo przecież nikt nowymi postaciami z niskim levelem, bez czarów ułatwiających eksplorację podziemi nie będzie się nigdzie dalej zapuszczać, początkowa gra polega na tym że zdobywa się parę tysięcy expa wraca do miasta, zdobywa level i schodzi coraz niżej żeby dostawać coraz więcej expa, a grając postaciami weteranami to już całkiem po co szwendać się na pierwszych poziomach. Otóż pierwsze poziomy są najbardziej rozbudowane, tzn. najbardziej mogące być eksplorowane, im niżej tym mniej jest tej przestrzeni bo większość to kamień. Jeszcze co do tych nowych podziemi to jest cała masa otwartych przestrzeni przez co gra muli niemiłosiernie. Swoją ekipą zszedłem do 31-34 levelu a tam same otwarte przestrzenie z setkami potworów także to nie była gra, miałem po prostu pokaz slajdów. Wszystkie lokacje to same łamigłówki, po zakręcane na maxa. A ogromne mapy powodują że trzeba czekać po kilka lub kilkanaście sekund aż się mapa wczyta przy zmianach poziomów. Sama gra uruchamia się na moim kompie 3x tyle co zwykłe demise.
Questy? Są nowe, ale niestety jesteśmy cały czas zmuszani do ich wykonywania ze względu na to że wiele nowych lokacji jest po zamykanych oraz jest jeszcze jeden minus ale nie będę mówić bo może jakiś nieszczęśnik to przeczyta a będzie chciał grać i mu popsuję zabawę. Ale powiem tylko że ujma dla postaci jest duża przez po prostu trzeba je wykonywać inaczej będzie się grało gorzej. W oryginalnym demise main quest to był dodatek, robiło się go kiedy się chciało lub jak przypadkiem coś zabiło lub znalazło. A można było się zająć tym na czym cała gra polega czyli na biciu expa i eksploracji podziemi. Tutaj jest odwrotnie.
Nowe przedmioty? No jest parę, trochę nowej broni i po zbroi dla każdej gildii i chyba nic poza tym, chyba nie ma żadnych amuletów, rękawic, butów czy hełmów. Mówię chyba bo tak słyszałem, a sam również takowych nie znalazłem. Ale za to jest cała masa jakichś głupich itimków nie będących ekwipunkiem.
Muzyka? Jest nowa i to dużo nowych kawałków. Tyle że ta muzyka kompletnie nie pasuje do tej gry, porównując ją do soundtracka oryginalnego Demise po prostu kicha jak dla mnie.
Można byłoby jeszcze dużo pisać, ale szkoda czasu. Powiem po prostu że nie polecam tego zupełnie. Żałuję wydanych 35$. Nie wiem o czym myślał gościu który to robił, ale proces tworzenia gry trwał 6 lat i to co oferują to jest lipa na maxa. W procesie tworzenia ascension nie było żadnych konsultacji ze społecznością robił co według niego było słuszne. Uważam że gra tworzona dla 300 czy 400 graczy powinna mieć za wzór swój 11 letni oryginał, tymczasem dostajemy kompletne dno. Taka jest moja opinia o Demise: Ascension.
grał ktoś w Arxa na windows 7? chciałem sobie odświeżyć, ale jak zwykle wszystko przeciwko mnie :) zaczęło się od problemów z teksturami (na niektórych obiektach ich brakowało), ale spoko, spaczowałem do 1.19 i było ok. teraz zrobiło się gorzej: byłem w sumie na samym początku, uciekłem z goblińskiego więzienia i dostałem polecenie iść do króla od umierającego strażnika. najpierw muszę cofnąć się do więzienia po przepustkę i uwolnić tego goblina który mi ją podpisze w tawernie. ok zrobiłem to, ale zaraz po podpisaniu przepustki gra wywaliła się z jakimś fatal errorem. zapis miałem jeszcze w więzieniu, tuż po uwolnieniu goblina, więc ok, dużo nie stracę. niestety kiedy wychodzę z więzienia i dochodzę do tego jeziora przed fortem gra się wywala do systemu bez żadnego komunikatu. dodam że jest tam zupełnie ciemno i widać właśnie tylko to jezioro, a kiedy tam dochodzę gra zaczyna się wieszać.
mogę zrobić reinstala i spróbować jeszcze raz, ale jak takie atrakcje są na porządku dziennym to chyba podziękuje.
Może nowszy patch pomoże. Z tego co pamiętam 1.19 nigdy nie został wydany jako samodzielny patch, a może to on powoduje problemy, zainstaluj 1.21 na czystą wersję gry.
http://arkane-studios.com/uk/arx_downloads.php
Info z changeloga:
Improved overall game stability under Microsoft Windows Vista & Windows 7
A jeśli są kłopoty z teksturami, to odznacz/zaznacz w opcjach "enable rendering fix".
PS. Ja mam wersję z GOG.com i działa ona bezproblemowo na W7 x64.
spróbuję, nawet nie wiedziałem że jest taki patch.
tymczasem odpaliłem grę w trybie zgodności z xp i już myślałem, że problem ustąpił, ale jak się okazało nie na długo. wszedłem do Arx (miasta znaczy :P) i znowu zaczęło się jakieś szaleństwo :D
zobaczymy jak będzie z tym 1.21.
wygląda na to, że patch pomógł. dzięki kjx!
Od jakiegos czasu staram się zdobyć Albion oraz Anvil of Dawn na ebayu....Ceny są jednak mega zabójcze:-/ Podobnie System Shock 2....Załamka:-/
A ja w ramach ze złomek przestał już wystarczać na jedyna grę którą miałem zainstalowaną WoT, znów wróciłem do rpgów ;)
Po przelezieniu obydwu KOTOR-ow raz sithem raz lightem, nadszedł czas na pożyczoną gierkę czyli Dungeon Siege (baaa nawet kiedyś film oglądałem o tej grze, gorzej film był chyba lepszy niż gra, a że produkcją tego dzieła zajmował się Uwe Boll coś musi świadczyć o grze ;P )
Jak to nieporozumienie mogło dostać 9/10? Fabuła prosta i głupia jak but (Diablo ma o wiele lepszą :D )
Walka ? Nudna przez większość gry wystarczy puszczać postać główna do przodu żeby zdobywała szybko skille (bo npcow spotykamy co jakiś czas nowych i zmieniamy poprzednich nieudaczników na ich mocniejsze wersje wiec nie opłaca się tracić skille z głównej postaci dla nich).
Npce bezpłciowi i bez historii, ilość zadań pobocznych w granicach minimalnych ( raptem 1-2 questy na akt). Główne zadania cienkie dojdź, kliknij - koniec, zero wyborów, zero skomplikowania..
Rozwój postaci - nie mogli tego bardziej uprościć chyba, zero expa, zero wplywu na skille czy atrybuty - ot rośnie nam skill którego używamy tylko w walce ( i z niego rośnie atrybut podpisany do niego walka wręcz - siła , łucznictwo zręczność, magie inteligencja). 4 skille (magia natury, bojowa, łucznictwo, walka wręcz) z czego żeby zrobić dobra postać musimy używać jednego (walka wręcz) i baaardzo rzadko czasem drugiego (np łucznictwo żeby dosięgnąć kilka potworów do których nie da się dojść) koniec działania na skillach zero perków zero niczego -bryndza (to już diablo 1 miało bardziej rozbudowany system kreacji bohatera). Czyli wybieramy jeden skill tłuczemy nim cala grę (bo rośnie tylko od używania).. o takich rzeczach jak noszenie dwóch broni,ukrywanie się można zapomnieć..
Ekwipunek od biedy ujdzie, ale jest go jakoś mało i ma naprawdę dziwne ceny (np. książka zaklęć +15 many 10k +25 200k) w sklepach się praktycznie nie opłaca kupować niczego innego niż zaklęć i spellboków gdyż reszta leci hurtem z potworków nawet zaraz po wyjściu z miasta w stronę kolejnego sklepu echm kolejnego obszaru.. ;P
Mapa.. jedna wytyczona ścieżka i zasadniczo sprowadza się do obszar do przejścia, lochy, sklep obszar od przejścia lochy... ;P
Przeciwnicy - większość je się hurtem, bossowie nudni więcej niż polowe ich pokonałem SAMYM swoim bohaterem bez ściągania drużyny do pomocy, raptem dwóch-trzech z nich jest jakoś ciekawszych i trzyma jakiś standard (przynajmniej wyglądu bossa bo o ich poziomie trudności...)..
Głównego bohatera się robi albo łucznika albo klepacza od walki wręcz, gdyż magowie albo się nie rozwijają (natura zaklęcia leczenia czy pomocy nie wlicza się do treningu skilli) czy combat mage który ma ciągle braki many i nieciekawe obrażenia zwykle (bo jak się rozkręca to zżera cala manę prawie na raz) .. Łucznik czy klepacz (ten także posiada największa obronę w grze z racji ze pancerze wymagają głownie siły która najszybciej rośnie machając żelastwem) ma największe obrażenia, za to obaj nie mają nawet jednego specjalnego ataku ot samo strzelanie z luku czy machanie mieczem 3 mld razy dokładnie tak samo ;P
Walka ustawia się wzór zachowań postaci / drużyny ( w tymi używana bron czy zaklęcie) i jedyne co trzeba wciskać to lpm transportując siebie pomiędzy kolejnymi grupkami potworów (które giną z automatu (bossowie nie są wyjątkiem u nich zwykle są tylko ciut wyższe obrażenia i duuuża liczba hp nawet nie zmienne są ustawienia z klepania 100000 poprzednich potworów)
Ot dalej się zastanawiam jak to mogło dostać 9 na 10 ta gra to góra 5-6 :P Bardziej opłaca się iść pograć w Diabełka czy Titan Questa niż ten wynalazek
DS dostał dyszkę w CDA:) To jest gra na jeden raz - za pierwszym grało mi się bardzo fajnie (fajny klimat, muzyka urywa dupę, wtedy grafika miażdżyła) ,ale po paru latach odpadłem p o10 minutach. Niedawno kupiłem drugą część, zobaczymy, podobno bardzo dobra. Samo zaś wydanie - świetne:)
Szykuje sie nowy oldschoolowy dungeon crawler, Legend of Grimrock :-)
Wyglada smakowicie.
Ooo i jak ładnie wygląda :) Cholera mgliby zrobić na tym engine konwersję Demise 1:1 :)
Super. Oby gra pojawiła się jak najszybciej:)
Wygląda, że gra jest lekko w powijakach.
Czyli troche trzeba bedzie poczekać na finalny produkt :(
Mam MM6 w wersji ze Świata Gier Komputerowych. Używam patcha Mooka. Problem w tym że gra działa co prawda, ale chodzi mi dosyć szybko i często mam problem nawet z obrotem postaci, bo obracają się tak bardzo że mam problem z trafieniem w drzwi nawet. jest na to jakaś rada? Czy mam se kupić te Kroniki ?
Iselor -> z tego co pamietam to powinienes sobie ustawic w opcjach tryb obrotu na plynny
Dzisiaj przyszedł do mnie oryginalny Albion. Co prawda samo CD ale i tak jestem happy:)
[186] tak odnośnie wspomnianego Legend of Grimrock.Rozumiem że wielu osobom się on spodoba, dla mnie niestety ta gra to dno i 3 metry mułu, którego nie pobiorę nawet za darmo z sieci
Jeśli nie zaważyliście > gra jest robiona głównie na komórki, przez co jest straszliwie wręcz uproszczona, np są całe 4 standardowe klasy postaci do wyboru.
Już nie wspominając że atakuje się klikając w czasie rzeczywistym na ikonki broni > sorry ale jakby mnie takie archeologiczne rozwiązania kręciły to bym zagrał ponownie w serię EoB
Być może gra odniesie sukces w tym segmencie rynku (komórkowym) ale na Pc nie ma po co się przesiadać z Demise (już nie wspominając o tytułach japońskich ale o tym innym razem)
tl:dr Grimrock to będzie takie pięknie wyglądające ale uproszczone EoB
A teraz news
Zgadnijcie jaką grę produkują fani?
Might & Magic 10: Children of the Void
http://www.freewebs.com/mm10/gamefeatures.htm
http://www.thegaminguniverse.org/forum/index.php?board=211.0
http://www.facebook.com/pages/Might-Magic-10-Children-of-the-Void/134591446605146?sk=notes#!/pages/Might-Magic-10-Children-of-the-Void/134591446605146?sk=info
Jupi ^^
Już od kilku lat słyszę o tworzeniu się M&M X. Cienko jednak widzę szanse na pojawienie się tego tytułu.....
Informuję iż archi uruchomił nową stronę Demise The Revelation oraz poinformował na forum że planuje wydać kolejny dodatek.
http://www.youtube.com/watch?v=PyYZI_Acs70 - proszę zapoznajcie się z tym zanim zaczniecie czytać dalej.
I tak pewnie tego nie zrobiliście ale co mi tam.
Z czym mamy do czynienia? Z produkcją małego niezależnego studia. Produkcją utrzymaną w lekkim, zabawnym i prześmiewczym klimacie. Ta perełka pośród gier wyśmiewa wszelkie absurdy cRPG-ów - zarówno tych z wysp jak i bliższych nam nach (czasem jak i regionem) produkcjach. Przy okazji sama owych absurdów unika (a przynajmniej raczy je złośliwymi komentarzami). Kierujemy losami czwórki śmiałków ratujących swój świat przed złem. Brzmi znajomo prawda? Tylko nasza drużyna do specjalnie typowych nie należy. Wszyscy mianowicie są... Nieumarłymi. Przywódcą owej dziwnej ekipy jest DEM - Szkielet rycerz. Jak to bywa w wypadku tego typu gier i DEM cierpi na niemożność wypowiedzenia choćby najdrobniejszego słowa. W przeciwieństwie jednak do całej znanej nam bandy mamy wgląd w myśli naszego bohatera i możemy ocenić jak bardzo rozbieżne jest to co myśli a to co inni przyjmują, że powiedział. Reszta drużyny dołącza do nas (Wbrew woli DEMA oczywiście) już w trakcie naszych przygód. Aby nie zdradzać za wiele powiem, że pozostałe postacie zostały zaprojektowane z podobnym humorem (a w przeciwieństwie do naszego szkieleta oni mogą mówić... Niestety xD). Mechanika opiera się na autorskim systemie Combo. Z pozoru wygląda to jak klasyczna młóćka jednak jest w tym coś więcej. Mianowicie ataki bohatera jak również część zdolności i czarów powoli powiększają naszą pulę punktów Combo, od której z kolei zależy moc części innych zdolności. Im większe combo zbudujemy tym mocniej uderzymy finisherem. Do tego znajdą się zdolności po prostu zerujące pulę (jak zaklęcie leczenia). Do tego dochodzą techniki i czary atakujące kilkakrotnie tym samym dające więcej punktów oraz techniki łączone wykonywane wspólnie przez dwie postacie. Kolejną ciekawą sprawą jest system awansów. Tak nadal następują one po tym jak wzbogacimy się o odpowiednią ilość EXP ale w przeciwieństwie do większości gier mamy do wyboru jeden z dwóch bonusów. Większa siła czy moc magiczna? Kula ognia jako Finisher zadający kosmiczny DMG jednemu wrogowi czy tańsza ale słabsza kula ognia zadająca obrażenia grupie ładując przy tym combo? Tylko ty zadecydujesz. Dodatkowo część zdolności możesz dodatkowo rozwinąć na kolejnych poziomach (więc wybór ma znaczenie). Punkty życia postaci odnawiają się całkowicie po każdej walce jednak z maną jest już gorzej ta odnawia się w niewielkim stopniu co zmusza nas do rozsądnego korzystania z zaklęć i zdolności drużyny. Standardowo bohaterowie mogą zostać wyposażeni w broń i zbroję oraz są opisani 7 współczynnikami: Strenght, Vitality, Magic, Will, HP, MP oraz Agility. Co jeszcze mogę powiedzieć... Gra nie jest łatwa. Powiem więcej - gdyby nasze HP nie odnawiało się po każdej walce gra byłaby nie do przejścia. Już z maną mamy nieliche problemy. Nie mamy bowiem żadnych przywracających ją eliksirów. Odnawia się ona jedynie w karczmach i specjalnych punktach, które z braku lepszej nazwy nazywam save pointami (choć zapisać grę możemy w dowolnym momencie). Dodatkowo każda lokacja ma ograniczoną liczbę losowych walk. Gdy ją przekroczymy potwory przestają się pojawiać. Jednak na taką okoliczność zostaje nam opcja Fight z wewnętrznego menu gry. Przywołuje ona random Encounter niezależnie od tego czy wykorzystaliśmy ich limit czy też nie. Całość okraszona jest przyjemną dla oka grafiką 16-bitową oraz miłą dla ucha muzyką. Poza tym gra wraz z drugą grą tego studia kosztuje na steamie niecałe 2 Euro. Jak dla mnie warto kupić.
A to zapewne widzieliscie.
Normalnie az sie lezka w oku kreci na wspomnienie starych czasow :)
Zacząłem grać znowu w Fallout 3 .Niby go kiedys skonczylem w ekspresowym tempie ale juz nie mam w co grac wiec zacząłem znowu.
I.... idzie jak po grudzie .Mam 3 lvl zostalo mi jedno zadanie od Moiry w Megatonie ,tzn ostatnia czesc poradnika i.....Wyprawa do radia galaxy za rzeke zakonczyla sie rozpaczliwa ucieczka przez supermutantami, niby mam jeszcze paczke do Ayron czy jakoś tak ale tam tez z tego co pamietam trzeba miec level duzo wyzszy bo tam sa jakies wampiry z tego co pamietam..Jestem w kropce co dalej.Jakies rady?
Belerty grasz n a gołej wersji czy na modzie Aurliniusa? ;)
Bo jak na gołej to wystarczy polatać po okolicach (odkryć lokalizacje a za każda odkryta sporo expa ;) )
jak na modzie to cofnąć się i wziąć perk zrozumienie (daje 2 punkty za kazda knige bez tego bue wtobrazan sibuie przechodzenia moda) i zacisnąć zęby bo to najtrudniejszy moment gry :D
Pogadaj z Lucy w Megatonie to bedziesz mial quest na list ( z którego można wynieść trochę expa i 2 fajne miecze (schemat sziszkebabu i ostrze wampira).. (masz ten quest a można go załatwić do nikogo nie strzelając - rozmowa i nawet perka można dostać (za każda torebkę krwi 20 hp ;) ) (warto przy okazji okraść strażnika miasteczka żeby zdobyć jego klucz gdyż w domku ma jedna z figurek :> )
Wyzwanie nuka Coli czy mrówki (i fajny perk z percepcja/siłą i odpornością na ogień)...
Zbieranie złomu do oczyszczalni w Megatonie (+wcześniej naprawa rur), zbieranie przedwojennych książek dla bractwa (w bibliotece Arllinghton)..
Polowanie na drobna zwierzynę - polecam bron białą oszczędzisz kupę amunicji :)
Plątać się nawet po małych nieistotnych chatkach zburzonych często jest tam kupa złomu, książek (nie ma to jak z wyprawy wrócić +20 do skilli rożnych ;))
W okolicach 3 lvl można (przynajmniej ja zaczelem polować na mutki z shotgunem *robilem to w okolicach cmentarza bo jest tam pagórzasty teren i oprócz domku spawnują sie pojedynczo) - skradanie i dostaje nagłego crita co w głowę kończy się efektywnym mózg mutanta leci daleko i w ładnych kawałkach - jak coś zawsze zostaje miotacz ognia tym nie trzeba mocno celować ] :->
Sam zacząłem grac niedawno na modzie i mam już 9! lvl ;D a mutkow to kilkadziesiąt/kilkaset wytłukłem już :D (moje tagi to skradanie retoryka i bron energetyczna :)) ) obecnie latam zwykle shotgun + działko plazmowe i mutki po pierwszym strzale zwykle robią plaask a nawet zielenieja jako szlam ;D
tu masz liste figurek - zebrać skilli trochę i atrybutów i od razu łatwiej :))
http://pl.fallout.wikia.com/wiki/Figurki