Kiedy pierwszy raz zagrałem w tę grę moja reakcja wyglądała mniej więcej tak:
WOW! to jest znacznie lepsze od X-COM! Pojazdy, zniszczalne otoczenie, bitwy powietrzne, wymagająca walka i ten klimat!
Teraz nie jestem tego taki pewien. Gra ma znaczny potencjał i samo centrum rozrywki jest lepsze od X-COMa, ale jakoś tak sobie nie przypominam żeby X-COM był taki niesprawiedliwy i irytujący. RNG to koszmar.
Wczoraj przy próbie ataku na UFO ustawiłem dwóch swoich ludzi na przeciwko drzwi, jakieś 6 kratek odległości. Mieli oni pozostawione dość punktów akcji by strzelić w razie gdyby coś wyskoczyło zza drzwi. No i faktycznie wybiegł z nich jaszczur i podbiegł tuż pod nos moich "elitarnych" żołnierzy, którzy... no nie strzelili... mieli za słaby refleks żeby zdążyć wcisnąć spust w trakcie tych 3 sekund. No ale jaszczur podszedł pod osłonę moich ludzi, strzelił w jednego z nich i trafił w tarczę. Moja tura. Puszczam serię z karabinu, pudło. Strzelam dwa razy z pistoletu, pudło. Trzeci gościu który był trochę dalej strzela przy maksymalnym skupieniu, pudło. Szlag mnie trafia i wciskam koniec tury żeby sprawdzić co się stanie, jaszczur puszcza dwie serie, i zabija dwóch moich ludzi.
Przy pewnej odległości trafienie powinno być pewne. Z granatami też są niezłe jaja. Połowa moich granatów leci nie tam gdzie chcę, czasem bliżej wroga, czasem bliżej mnie. Rekordowo udało się moim komandosom rzucić sobie granat pod nogi. Natomiast ufoki granatami zawsze trafiają. Jeszcze ani razu nie widziałem żeby rzucili granat i nie zrobili mi obrażeń, a zazwyczaj nie zabili któregoś z moich ludzi.
Ale RNG jeszcze zrozumiem, trudno bywa. gorzej sprawa wygląda z linią strzału i widzenia. Nie dość że ufoki widzą dalej niż ty (w nocy jest to jakoś wyjaśnione, a w dzień?) to jeszcze czasem będąc parę kratek od twojego żołnierza który patrzy się w ich stronę są zupełnie niewidzialni, ale mogą do ciebie strzelać. Już mi się tak kilka razy zdarzyło, dziś dwukrotnie w trakcie tej samej misji co opisana wyżej. Czasem nawet jak widzisz ufoka, bo na przykład inny z twoich ludzi ma na niego widoczność to i tak go nie trafisz bo jest niby za 100% osłoną. Natomiast w swojej turze ten ufok strzela przez te 100% osłony i zabija twojego żołnierza.
Nikt mi nie wmówi że AI nie oszukuje. Miałem raz sytuację kiedy ustawiłem perymetr przed statkiem, wszyscy za osłonami, za wyjątkiem jednego gościa który był trochę dalej, więc kazałem mu pobiec obok okrętu, tak by nikt go nie trafił przez drzwi. Co się stało? Jaszczur otworzył drzwi, zobaczył kordon przed swoim statkiem, więc zupełnym przypadkiem postanowił pójść na bok statku, gdzie spotkał mojego spóźnialskiego, wpakowując mu plazmę między oczy. Po czym pod gradem niecelnych pocisków ze strony "najlepszych z najlepszych" prawie wrócił do statku, tyle że mu się punkty ruchu skończyły.
Tak więc ogólnie gra ma ogromny potencjał i liczę na to że druga część będzie wolna od takiego nagromadzenia frustracji.
Witam
Czy ktoś wie jak jest ze spolszczenie fanowskim do xenonauts?.
Znalazłem kilka w sieci ale po zainstalowaniu xenonauts community centre żadne nie działa. Wersja gry najnowsza.
Dziekuje
Gierę skończyłem po kilkudziesięciu h na normal - z czasem gra taktyczna stała się koszmarnie nudnym obowiązkiem, a do dalszej rozgrywki zachęcały badania, produkcja i rozbudowa baz. Zakończenie też mocno rozczarowujące - 1 obrazek z gratulacjami! Generalnie nie wiem, czy nie skończyłem za szybko i czy wszystko poznałem. Nie wiem, jak uzupełnić xenopedię o żywego Prateora, Androna i małego Drona - dużego widziałem tylko raz, w misji końcowej?! Czy można używać psioniki, tak jak w Ufo1?!
Jest w sieci fanowskie spolszczenie...
Najwieksza wada tej gry jest drobna czcionka. Po kilkukodzinnej rozgrywce mozna powaznie nadszarpnac sobie wzrok! Od strony taktycznej bardziej przypomina "Jagged Alliance 2" niz stare "UFO:EU".
Osobiście lubię klasyczne turówki taktyczne i chętnie po takie gry sięgam. Czyli po prostu zwyczajne punkty ruchu. Toleruję też rozwiązania zastosowane w nowym XCOM czyli punkty akcji. Można też wykorzystać opcję tzw. aktywnej pauzy, jak w Baldursach. Albo spróbować połączyć czas rzeczywisty z turami jak w serii Combat Mission, tudzież w Laser Squad Nemesis czy w taktycznej grze 7,62 High Calibre
Gra z bardzo duzym potencjalem i uklon w strone wyjadaczy starszych klasykow, ale... niemilosiernie nudna na dluzsza mete. W obecnych czasach trzeba cos pomiedzy nowymi dynamicznymi XCOMami i rozbudowanymi grami pokroju Xenonauts. Bo kazdej z tych gier czegos brakuje. XCOM jest uproszczony do granic absurdu i przepelniony az nadto akcja, a w Xeno po paru godzinach zalatuje nuda mimo ze gierka jest bardzo milutko rozbudowana. Obawiam sie, ze tylko najwytrwalsi desperaci beda w stanie ukonczyc ta gre :)
-1 dodatkowo za przesadyzm z RNG bo granie na ironmanie staje sie przez to parodia
Kolejny kamyczek z kupki wstydu zdjęty.
Gra dobra mniej więcej do połowy. Druga połowa to już solidne znużenie potyczkami, które w moim odczuciu są za mało dynamiczne, nie mówiąc już o tym że każda potyczka jest taka sama. No i ostatnia misja bardzo rozczarowująca.
A na zakończenie krótki epilog... do przeczytania.
Reszta gry jednak dobra.
A Marcinek87 ma rację z tym bugiem. W ogule to UFO było okropecznie zabugowane. Grałam od wersji DOSowej na dyskietkach plastikowych (ale to był klimat w 94' aż mnie ciarki przechodzą, na tych starych maszynach. Nawet się kody z instrukcji wpisywało się podczas uruchamiania gry. Teraz tylko z patchami gram na dodatkach via openxcom. A już jest w produkcji modzik do tftd i apokalipsy. Oj będzie w co grać.. Ale chciałabym się podzielić wrażeniami z Xenonautów, bo w końcu o tym artykuł. Bieda. Bieda i dno. Mapa świata zamiast globu 3D? może i dobre, ale ten UKŁAD KARTEZJAŃSKI MNIE RAZI (X i Y ) Tępaki czy co? pomyślałam. Trzeba było w ogóle nie robić niż spaprać. Uczę się matematyki a tu jest na opak, tzn, oś minusowa wogóle nie występuje, a oś Y ROŚNIE w dół!!! Magazynki do broni to kolejny gwóżdż do trumny. Snajperka, strzelba czy klamka - identyczny rodzaj amunicjii do każdej broni w nieograniczonej ilości!?!? Tak jak amunicja broni statków przechwytujących. A swoją drogą broń pokładową samolotów też dostajemy za darmo/ autoupgrade:-( Żal mi serce ściska, bo było tak blisko oryginalnego ufo, a jednak tak daleko.. Główny projektant Xenonów ,Chris tłumaczył że takie zmiany nie zabiją "głębi rozgrywki". (XENONAUTS/EXTRAS/Xen Development Diary V1,09). A Jednak...
I Jest tego dużo więcej, wymienię kilka, abyście zrozumieli powód mej goryczy: Stamina - spadała wraz z poruszaniem się żołnierza/obcego, Rany konkretnych części ciała, co miało kolosalny wpływ parametry żołnierza. Stracony samolot nie pojawia się w bazie po "repairing'u" , a obce rasy to bym (z ręką na sercu, na kiblu opracowała ciekawsze, lepsze w 2 godziny) itd itp.. A było tak blisko. Co ją (grę) zepsuły? UPROSZCZENIA. Czy doczekamy godnego, prawdziwego rimejku? Czas pokaże. Na dzień dzisiejszy jest tak duża konkurencja w tej branży, że każdy chyba znajdzie coś dla siebie. Nie ma miejsca na "potworki", którym to odważę się nazwać Xenonautów. Nadal czekam na godnego następce starego UFO:Enemy Unknown w HD
Jest polska wersja? Jeśli nie to dlaczego w opisie gry-online jest znacznik że niby PL? Nie wprowadzajcie w błąd jeśli to nieprawda.
Mam bardzo podobne odczucia, jak kolega powyżej - o jedną grę z kupki wstydu mniej, tyle.
Gra jest bardzo długa i nużąca, zajęła mi ponad 200h. Musiałem się zmuszać, żeby ją dokończyć. Konkurencja w tym gatunku jest dość spora, więc każdy myślę znajdzie dla siebie coś fajniejszego niż Xenonauts.
Ogólnie nie jest bardzo słaba, tylko balans gry jest zepsuty. W pierwszej fazie gry, gdy próbujemy się rozwijać, non-stop brakuje gotówki i każda misja jest na wagę złota, żeby mieć z czego finansować ów rozwój i trwa to tak bardzo długo. Kiedy jednak mamy już rozwiniętych kilka baz, większość projektów badawczych na ukończeniu i już głównie zbieramy ostatnie skalpy, żeby wyruszyć na ostatnią misję, gra się zaczyna dłużyć jeszcze bardziej a kolejne misje stają się nudnym obowiązkiem (nad którym usnąłem niezliczoną liczbę razy ??), żeby tylko pchnąć fabułę dalej.
A fabuła... cóż, całe mnóstwo czytania niezbyt wyszukanej literatury s-f... i jeszcze to zakończenie, kolejne linijki tekstu ??
Chciałoby się powiedzieć, że to jakaś tam kopia XCOM, ale nie, to jest po prostu podobna gra w sensie ogólnych zrębów i zasad, ale już mechaniki są już mega skopane, że z XCOM przegrywa na całej linii. Nie to że porównuję do XCOM, bo tam też starcia potrafiły nieźle wnerwić, ale tutaj to normalnie jakbym wysłał do walki oddział składający się z debili, dosłownie debili. Najwięcej "zabawy" i "śmiechu" miałem patrząc jak moi wojacy nie potrafią obchodzić się z granatami: a to piechur rzuca granatem sobie pod nogi, czy nasi żołnierze nie potrafią przerzucić granatem flopem nad niską przeszkodą.
Kosmici oczywiście mają cela we mgle, trafiają z daleka moich ludzi kryjących się za pełnymi przeszkodami. Kwiatków jest więcej, ale nie ma sensu pisać.
Taki średniak.
Szukam spolszczenia. Podobno było tekstowe Techland. Może ktoś pomóc?
Spolszczenie można znaleźć na gpp i nexus.
Takich głupowatych uproszczeń jest wiecej ale być może jest to wina tego, że gram na normalu.
Raczej wina tego, ze wyszedl nowy XCOM of Firaxis. Tworca(y) Xenonauts kilka razy wspominal jak bardzo mu sie podobal nowy XCOM i jak swietna byl gra (yuck). I czesc tych uproszczen zostala prawdopodobnie przeniesiona do ich produkcji.
Co do Long War - nie naprawia dwoch najwiekszych wad potworka Firaxis: systemu ruch+akcja oraz systemu osłon (cover). Z tego co czytalem/slyszalem mody prawdopodobnie nigdy nie beda w stanie tego poprawic.
Gra na pierwszy kontakt robi bardzo dobre wrażenie, lecz na dłuższy czas męczy niemiłosiernie z uwagi na powtarzające się schematy. Sama rozbudowa baz itp. ok, bez zastrzeżeń jest tego trochę i można kombinować. natomiast enta walka staje się niestety przykrą koniecznością, nie ma możliwości samorozwiązania, jak przy walce powietrznej. do teg wszystko dość uproszczone, jak pisano powyżej, co wynika chyba z faktu ale max. upodobania do XCOM albo zrobienie podkładu pod przenosne urządzenia. daję 6 bo szybko się nudzi.
ja troszkę na inny temat chodzi mi ten modzik do ufo co szanowni moi przedmówcy raczyli wspomnieć czy to jest mod do tego nowego ufo ? wraz z tym dodatkiem ? czy on może jest spolszczony i jak można go zdobyć ?
Gra na początku wydaje się lepsza niż XCOM:EU (tarcza i pałka ^^) lecz z czasem zaczyna męczyć, staje się schematyczna i nudna. Przemieszczanie (dwunastoosobowej) drużyny staje się frustrujące, szczególnie gdy jednostki są na różnych poziomach (kondygnacjach). Do tego balans ... ehhh (na szczęście grę łatwo modyfikować).
Bardzo mieszane uczucia, ale jedno jest pewne: absolutnie słabsza niż XCOM:EU. Można powiedzieć, że gra jest dobra do połowy, a jak już się uprzemy to na zakończenie dostaniemy ... ehhh.
widzę, że cenzura nie śpi. dziwne miałrm ten portal za liberalny…. widocznie merytoryczna dyskusja nie jest w cenie.
@marlenka2i1 Fakt że jest dużo uproszczeń ale z jednej strony się nie dziwię bo developing zająłby z 5 lat na pełen remake. Gra została ufundowana na kickstarterze i podzieliła los Star Command gdzie devsi mieli mnóstwo pomysłów ale nie byli w stanie ich wszystkich zrealizować ze względu na zasoby a i tak przesuwali premierę (też projekt z kickstartera). Osobiście jak mam wybierać między potworkiem nowego X-com od Firaxis, drętwym i mało przejrzystym Ufo od Chaos Concept i Xenonauts to wybieram ten ostatni bo ma potencjał. Jednak uproszczenia potrafią kłuć. Najlepiej by było żeby Julian Gollop zrobił pełnowartościowy remake swojego dziecka, ale obecnie pracuje nad remakiem swojego projektu z przed 30 lat o nazwie Chaos Reborn.
Polecam zajrzeć.
Musze przyznac ze znakomita gra. A, chodzi mi na intel 4 series 64 MB video, 3GB RAM, nie 512 MB video?? I chodzi dobrze.
Witam, jest tutaj jakaś ogarnięta osoba używająca/ mająca pojęcie odnośnie modów do xenonautsów, głównie chodzi mi o kompatybilność dużej modyfikacji x-division na goldhawkinteractive z innymi popularnymi modami - niestety mój angielski jest co najwyżej średni.
Gra wygląda fajnie, chętnie bym zagrał, niestety brak spolszczenia to dla mnie bariera nie do przebycia :(.
Gra fajna i wciągająca głównie z początku, z czasem nużąca. Możliwe, że jeśli skończę to na raty. To gra więc trochę to nonsensowne o tym mówić, ale przemieszczanie postaci jedna po drugiej jest nonsensowne w świecie rzeczywistym. Jest pozostałością po ograniczeniach poprzedniej epoki. Podobnie diablo uno miało być turówką. Natomiast planowanie tury byłoby wreszcie jakimś rozwiązaniem - coś w stylu zatrzymania czasu w baldurs gate. Inna sprawa dla każdego podobnego tytułu, że w rzeczywistości, garstka ludzików to trochę przesada i robocik bojowy tutaj mało rozwiązuje. Jak się leci już tirem to, czy statkiem bojowym, czy myśliwce latają dokoła to dziwne, że nie pomagają i jest tylko opcja bombarduj. Ale i tak się przyjemnie grało - jakieś oderwanie. Zakupu gry nie żałuję, taka inna odsłona pomysłu z małą porcją świeżości.
Świetna giera i udany powrót do classyki. Podoba mi się grafika, taka prosta i ładna z fajnymi obrazkami. Troszeczkę mogli by jeszcze usprawnić to i tamto, ale ogólnie wrażenia mam najlepsze.
Gra jest swietna, stare ufo sie przypomina. Oczywiscie mogloby by byc roznorodniej, mniej tych zywoplotow na mapach ;) Mam nadzieje ze bedzie sie dobrze rozwijac dzieki moda. Ukonczylem ja juz dawno i wynalazlem wszystkie badania. Walka "nie stawala sie z czasem nudna" tylko wlasnie ciekawsza bo obcy dysponowali lepsza technologia i sila liczebna. Jedyna rozczarowanie to finalna misja gdzie dodatkowo spotkal mnie nie mily bug ktory naprawiono podobno w ostatnim patchu (mialem o jeden nizej) ktory polegala na tym ze frontowe drzwi rownolegle do miejsce w ktorym startujemu niszcza sie od strzalow/wybuchu i nie mozna dalej przejsc, musialem odczytac save i b. uwazac gdzie strzelam.
Gra jest wybitna, od nie mogę się oderwać, już ponad 2 tygodnie zarządzam bazami i ubijam ufolki :) Wg mnie jest lepsza od pierwowzoru z 1993 roku. Tam, jak dla mnie, za dużo było mikro zarządzania, np. kalkulowanie każdego granatu czy magazynka to lekka przesada, tutaj jest o wiele przyjemniej pod tym względem.
Gra ktora spelni nasze oczekiwania. Powrot do starego dobrego ufo
Grafika piekna szczegoly zniszczenia. Moim zdaniem wszystko po staremu tylko z nowa grafika
Polecam wiem co mowie gdyz juz w to zagrywam
Jak na razie wersja alfa nie zachwyca niczym oprócz oprawy graficznej nawiązującej do starych produkcji.
Masa bugów, co chwile jakiś zwis, ai ufoków żadne - kręcą się na pięcie i strzelają we własny pojazd, obiekty/budynki zasłaniają pole walki i nic z tym nie można zrobić - trzeba wejść do budynku żeby odsłonić swoją jednostkę stojąca z drugiej strony na ulicy, irytujące.
Na obecną chwilę beta "ufo alien invasion v2.4" rządzi i jest za free.
Poczekamy zobaczymy.
Dla zainteresowanych tematem, kickstarterami and other shit:
http://www.kickstarter.com/projects/69341191/xenonauts
Fajnie, szkoda tylko że w tym samym czasie co Grim Dawn.
Ale jest w końcu demo dla wszystkich.
Ta gra to czysta kopia UFO: Extraterrestrials z lekko zmienionym image.. I dobrze! bo w UFO Ex gralo mi sie wybornie i moze cos tam dorzuce od siebie do tej gry. Bardzo sie ciesze ze ktos dostrzegl ten tytul i chce go kontynuowac w nowej formie. Dla nowych graczy: nie zrazajcie sie grafika bo potencjal grywalnosci tamtej gry jest odwrotnie proporcjonalny do tego jak wyglada ;)
Poza pixeloza byl wcigajacy system rozbudowy bazy i przyczolkow baz, produkcji wlasnego sprzetu, badan naukowych, rozwoju zolnierzy, zestrzeliwan ufo i zbrojnym, taktycznym przejmowaniem bezcennych dla kampanii gry obcych jencow i ich ekwipunku, czyli lootu.
Gierka przypomina starego dobrego xcom'a (UFO enemy unknown) :D
Czekam z niecierpliwością na tę grę i mam nadzieję że producentom uda się ją dokończyć
Xao bardziej UFO: Extraterrestrials było kopią starego UFO enemy unknown (też lubię tego typu gry więc gier podobnych jak najwięcej :D). Xenonauts bardzo mi przypomina tamtą świetną grę :D:D
Poprzednio testowałem sobie wersję 10.2 a teraz sprawdziłem 17.6. Niestety, łatwiej wymienić co działa, niż to co potrafi się wysypać. A sypie się praktycznie w każdym aspekcie rozgrywki. Nie sposób tego wszystkiego wymienić.
Wygląda to mniej więcej tak, że nawet to co 9 razy zadziałało za dziesiątym razem zrobi ci crash.
Jedyny postęp jaki stwierdziłem, to taki że ufoki w końcu coś kombinują w walce. Może za jakiś rok ta gra będzie w jako takim stopniu sprawna i warta czasu aby dłużej zagrać i docenić.
I to może być TO na co czekałem od tylu lat. Prawdziwy naśladowca "Prawdziwej Strategii" jakim było UFO: Enemy Unknown.
ja korzystam z wersji 18.4 i jest naprawdę stabilna i dopieszczona. Nie zdarzył mi się ani jeden crash i rozgrywka wygląda na bardziej zbalansowaną niż w wersjach 17.x
Jeśli kogoś to interesuje to na dniach wypuszczam spolszczenie do Xenonautów :) info na oficjalnym forum.
Do przetłumaczenia będzie jeszcze xenopedia, czyli w sumie najwięcej tekstu, który jest najmniej przydatny.
Zrobiłem spolszczenie do tej gry, (poza xenopedią) jak ktoś chce pisac na meila pant3go małpa gmail kropka com
Wiecie co, ja rozumiem , Ja wiem że gra ma być wyzwaniem. Ale jak mi gość który niesie m16 po 10 krokach nie może już strzelić to już jest idiotyzm. Ta gra to dno i wodorosty. W starym X-Com Apocalypse ludzie po biegu mogli jeszcze oddawać strzały. Jak zobaczyłem tą grupę inwalidów i tetryków oraz wyje... w kosmos grafikę to pożałowałem , pierwszy raz żal mi się zrobiło wydanej kasy. Ja rozumiem że żołnierz niedoświadczony i może często pudłować, ja wiem że ma nie być lekko ale żeby "komandos" z Bożej łaski nie mógł już strzelić po przebiegnięciu 10m( bo mu punktów ruchu zbrakło) to już duża przesada. To nie jest gra, to jakiś cyrk z klaunami .Zresztą o mordach w korkowych czapkach zwanych agentami X-comu nie wspomnę no ryje mają jak lumpy spod Kauflandu. To już w wojsku nie ma ludzi którzy po 10m biegu są nie są już tak zmęczeni że nie mogą strzelić? Już wolę ufo enemy Unknown. Remake starego UFO.. kpiny nie ten czas jest 20 lat później. Wolę nawet UFO-Aftermath od tego. To co im wyszło to jedno wielkie nieporozumienie. Nawet Extraterriestal ich przebija.
Polecam najnowszy build (21 stable). Obserwuje grę od kilku lat, co jakiś czas sprawdzam najnowsze build'y i muszę przyznać, że ostatnio nie bardzo mi się podobał kierunek w jakim gra zmierza. Ostatnia wersja zupełnie mnie uspokoiła. Gra jest w 100% stabilna, bardzo "płynna" (auto resolve air bombat'u i możliwość bombardowania crash site'ów), wreszcie wydaje się "dopieszczona" i daje masę frajdy. Polecam wszystkim "dinozaurom" takim jak ja i fanom oryginalnego X-Com'u.
Kocur2070 i tu się mylisz... gra powinna być w ten sposób zbalansowana bo inaczej była by nudna.
+ w X-COM 2 zwykły rekrut po strzale z działka dźwiękowego nie mógł już zrobić nawet jednego kroku z resztą można śmiało powiedzieć że tury dzieliły się pod względem akcji na: albo idziesz albo strzelasz... bo nawet po serii z podstawowej strzelby dało się tylko zrobić parę kroków... jedynie koksy mogły pokonywać większe odległości i sfinalizować to oddaniem strzału ;) tak więc ja nie uważam tego za wadę :)
ehhh... aż normalnie muszę przetrzepać swoją szafkę bo gdzieś tam mam "zakitranego" poczciwego X-COMa 2 i to po polsku :D
To jakies zarty? Ta gra miala za chwile wyjsc a wlasnie zniknela z glownej strony, patrze na date wydania Sierpien? Na oficjalnej stronie nadal pisze ze finalna wersja bedzie 30 maja.
Na pytanie o premierę -
Are we still on track for a May release?
Lead Developer Chris odpowiada tak -
"May 31st? Yes. Although it's not release then, we're just stopping development. There's PR and Kickstarter stuff to do before official release".
Przesunięcie premiery nie zmienia nic w tym że już można grać na stabilnym build 22. I po przesiadce z 21 mam odczucie że obcy są sprytniejsi i bardziej ruchliwi. Jak ktoś chce grać można zakupić przez Steam. Polecam. Brakuje mi jednak kilku rzeczy , między innymi swobodnego handlu kup/sprzedaj. Jest tylko sprzedaj. oraz ukształtowania terenu (górki i doliny) jak w pierwszym UFO, czasem daje się odczuć te braki ale sama rozgrywka jast naprawdę przyjemna no i rozwój technologii bardzo fajny. Chociażby technologia laserowa która w oryginalnym UFO była nieporozumieniem i była skuteczna tylko na Sectopody (te maszyny były odporne na wszystko), tu prezentuje się naprawdę okazale.
Mnie już powoli krew zalewa... Wczesny dostęp nabyłem drogą kupna równo rok temu, a tu widzę znów, że data premiery jeszcze nie ogłoszona... Czy przynajmniej obecną wersję można skończyć, bo jakiś czas temu, najprawdopodobniej pod koniec gry, gdy zdobyto mi jedną z baz, wywalało mnie do pulpitu?!
Hmmm, grałem w to. Rozgrywka nie jest taka zła, bardzo przypomina pierwowzór, ale jednak czegoś brakuje. Stopień skomplikowania nie jest zbyt wysoki, zestrzel kosmitów, zrób misję i w sumie to wszystko. Drzewko technologii nie jest zbyt rozbudowane, zwłaszcza w porównaniu z serią UFO. Podobnie produkcja nowego ekwipunku, który w przypadku wielu technologii automatycznie się ulepsza. Nie można też samemu rozwijać statystyk żołnierzy, ta także jest automatyczne. Budynków w bazie jest niewiele i ulepszenia z badań są automatyczne. Jestem nieco zawiedziony tą produkcją, gdyby baza sama się budowała, a samoloty latały na misję to gracz nie miałby tu całkowicie nic do roboty. Można było tą produkcję znacznie bardziej rozbudować. Lepiej chyba zagrać w zmodowane Extraterrestrials. 6/10
Extraterrestrials 2 tez dosc niedlugo wyjdzie, zobaczymy ktora gra bedzie lepsza.
skorp_ I tu się zgodzę w 99%. Z tym że zamiast zmodowanego Extraterrestials wolę zmodowane UFO EU (projekt OpenXcom, dodaje dużo, bardzo dużo nowości, min. bronie, nowych obcych, samoloty, lepszą grafę i wiele wiele więcej. Reszta tak jak powiedziałeś. Dorzucę kilka swoich uwag: Z badaniami to naprawdę trochę kicha, po opracowaniu lasera dostajemy wszystkie technologie oparte na nim, nawet magazynków nie musimy wynajdować :-\ Samolotów też nie można stracić, po przegranej walce w powietrzu, wrak zostanie odzyskany i zreperowany :-\ Walka powietrzna wdł. mnie też była lepsza w pierwowzorze, tu jest jakaś udziwniona, ale to tylko moje zdanie. Nawet na normalnym poziomie trudności inwazja przebiega szybko i bezlitośnie, ciężko utrzymać jakieś regiony :-\ raz już przegrałem wojnę, próbuję na easy. ps. wiesz jak i gdzie mogę pobrać patcha 1.06? gram na 1.05 ps2. Gra nie jest zła, absolutnie, uważam że to najlepszy klon starego UFO na dzień dzisiejszy. Ma też parę przyjemnych rozwiązań np. medale za zasługi, przyjemny interfejs ekwipowania żołnierzy i parę innych. Daję 8\10 bo można było zrobić trochę lepiej :)
O to ciekawe, ja gram na normalu i uważam, że gra jest zdecydowanie zbyt łatwa. Jedyny problem to brak kasy na zbudowanie odpowiedniej liczby baz do chronienia kluczowych regionów/sponsorów. Cała reszta to pikuś, w grze zastosowano daleko idące uproszczenia, jak już niektórzy pisali poza walką z kosmitami na lądzie gra przechodzi się sama. Np. wszystkie typy broni laserowych możemy produkować od razu po wynalezieniu technologii laserowej. Uzbrojenia samolotów nie produkujemy, upgraduje się automatycznie i jest zawsze dostępne za darmo w nieograniczonej ilości. Co ciekawe bronie laserowe możemy produkować bez zbadania wcześniej alenium(czyli Elerium-115 z oryginała) mimo iż wg encyklopedii to właśnie ten surowiec napędza te karabiny. Magazynki z alenium są dostępne za darmo w nieograniczonej ilości - nie musimy ich produkować ani tym bardzie zużywać na nie zdobycznego surowca.
Denerwująco uproszczony jest również sam system walki. Nasi podkomendni nie męczą się jak w oryginalnym UFO(a może to była opcja zmodowanej wersji Extended?), nie mają osłabionych statystyk jak zostaną ciężko ranni(mogą co najwyżej krwawić) i nie mogą się kłaść na ziemię. Do Jagged Alliance 2 czy Fallout Tactics to się nawet nie umywa.
Takich głupowatych uproszczeń jest wiecej ale być może jest to wina tego, że gram na normalu. Sama gra twierdzi, że jest poziom raczej dla świeżaków.
Ale są też tu niezłe plusy. Gra od początku była projektowana pod moderów i już kilka z nich jest dostępnych, parę miesięcy po premierze powinno się wykluć coś konkretniejszego co sprawi, że w Xenonautów będziemy się na serio zagrywać. Podoba mi się też ten zimnowojenny klimat, jakże inny niż ten komiksowy z oryginalnego UFOka i jego remake'u od Firaxis.
Przy okazji grzebiąc w modach odkryłem, że powstała całkiem fajna modyfikacja do XCOM
http://www.nexusmods.com/xcom/mods/88/?
Witam, jeśli chodzi o moda wspomnianego w moim komentarzu to mam na myśli projekt OpenXcom , Mega - Moda do pierwszego Ufo, tego z 93 roku. I tu mogę pomóc:) Ale jeśli chodzi o mody wspomniane przez Asmodeusza lub skorpa, to trzeba do nich "walić" z pytaniami :) co i jak.
Jeszcze dla niezorientowanych: skorp wspominał o modach do gry UFO Extraterrestials, a Asmodeusz o modzie do XCOM Enemy Unknown (brrr) tej 3D od Firaxis. O szczegóły pytać więc tych panów, (Osobiście wolę Extraterrestials'a). Myślę że troszkę wyjaśniłem.
link do Long War byl w [25] i tylko dlatego o nim wspomnialem
Jeśli chodzi o moda do Extraterrestrials to jest tutaj:
www.strategycore.co.uk/files/bmans-ufo-ease-of-use-mod-v4.04-easy-install/
Ten Mega Mod właściwie przerabia Extraterrestrials w pierwszego x-coma i dodaje masę usprawnień. Dodaje m.in. wszystkie wynalazki i obcych z x-coma itd. polecam. I na tej stronce są też mody do innych gierek, do wyboru do koloru.
... i czy pancerz predator i senitel są tymi ostatecznymi, bo coś są słabe jak na moje oko?! I gdzie jest odpowiednik blaster launcher'a z Ufo1 - tu dali tylko chyba jego namiastkę, tj. działo "osobliwościowe"...
Vlad Tepes - ja też skończyłem grę, tylko na easy, ale nie wyczerpałem wszystkich tematów do badań, więc nie odpowiem na pytanie. Teraz gram na medium, i chcę zbadać wszystko co się da:)
Co do zakończenia, to również bardzo się zawiodłem; bardzo przez duże "B". poleciałem w lini prostej z punktu A do B, żeby zabić jakiegoś lewitującego superkosmitę. Generalnie misja przypomina ostatnią misję tego "potworka" od Firaxis XCOM EU, jak to trafnie określił Asmodeusz:-) Zdecydowanie ciekawsze rozwiązanie było w starym Ufo Enemy Unknown...
No to, jak twierdzisz "wynalazłeś wszystkie badania" odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie: jak uzupełnić xenopedię o "żywego" (nie o wrak) Androna, małego i dużego Drona oraz oczywiście o Prateora? A walka taktyczna wydłuża po prostu sztucznie rozgrywkę - przydałoby się takie rozwiązanie, jak z przechwytywaniem ufo. Faktycznie potrzebne urozmaicenie scenerii - na razie to zdaje się tylko 5 lokacji! Gra mogła być świetnym remakem Ufo 1, ale chyba twórcom zabrakło kasy. A wiem, co mówię, bo Ufo skończyłem wielokrotnie naście lat temu, łącznie z poziomem superhumen (w 6 miesięcy najechana baza na Marsie)...
Vlad, mam małe pytanko. Piszesz że kilkanaście lat temu skończyłeś UFO na superhuman; w 6 miesiącu napadłeś na Marsa. Czy wiesz że jeden z bugów gry, nienaprawiony w żadnym oficjalnym patchu, powodował że po wybraniu dowolnego poziomu trudności gra po pierwszym wczytaniu sejva automatycznie przestawiała grę na beginner'a? (tzw. "Difficulty Bug", można o tym przeczytać w sieci). Dopiero wydane po latach fanowskie patche łatają ten błąd (i wiele innych).
ps. "naście" lat temu o tym nie wiedziałem i sądziłem że gra jest łatwiutka. Obecnie poziom superhuman + ironman (tryb bez ręcz. zapisu) bardzo mocno potrafi dać w kość. UFO 2 to przy tym pikuś:)
Nie, nic o tym mi nie wiadomo, ale jednocześnie wydaje mi się to wątpliwe, ponieważ była wyraźna różnica pomiędzy poziomami trudności... Może więc załapałem się na te poprawki, tego to już nie pamiętam... Pamiętam jednak, że na wyższych poziomach często cofałem savy (oczywiście nie ma się czym chwalić), tak by wszystko szło po mojej myśli.
Nadal chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś ma na pewno całą xenopedię... Może jakiś link do niej?!
http://www.ufopaedia.org/index.php?title=Difficulty_Levels Jeśli "wątpliwe" to rozwiałem wątpliwości, mam nadzieję:) a Xenonautów przechodzę 3 raz i raczej już ostatni. za dużo uproszczeń i skopana ekonomia w stosunku do pierwowzoru. Rasy obcych też są nudnawe/nieciekawe, Wolę oryginał z modem OpenmXcom:) co i Wam serdecznie polecam
Pogralem troche... Od strony taktycznej gra jest slabsza od "Jagged Alliance 2", czy "Fallout Tactics". Scrolling jest mocno niedopracowany, bez wzgledu na ustawienia. Na boki jeszcze jako tako, ale gora-dol to wylacznie kursory i to pod warunkiem, ze myszka jest odpowiednio skierowana. Na mapie swiata przy wlaczonym przyspieszaniu czasu - gra nie wyrabia. Na jpierw ekran zamarza, tak ze nawet wyjsc do opcji nie mozna, a potem dostajemy kilka alertow o UFO naraz. Czasem nie ma czasu zareagowac, bo komunikat przyszedl po fakcie. Jedyny sposob, zeby sie przed tym bronic to wciskanie ESC w trakcie przyspieszania lub wchodzenie co chwila do encyklopedii.
W UFO:ET fajne bylo, ze ludzie nie gineli. Tutaj mozna odzyskac i naprawic zestrzelone samoloty, ale nasi oficerowie z expem i medalami czesto zostaja KIA. Na 8 baz po 6 zolnierzy udalo mi sie zwerbowac tylko jedna Polke i oczywiscie musiala zginac. Obcy przejeli kontrole nad jej umyslem i wykonczyli. Przejmowanie kontroli to byla moja ulubiona strategia w UFO:EU. Nie wiem, czy tu tez bedzie to mozliwe; w UFO:ET niestety nie bylo...
No i ta czcionka to masakra! Po paru misjach nie widze komunikatow :( Nigdy nie mialem tego problemu z zadna gra.
Podoba mi sie tez, ze standardowa bron palna nadal jest skuteczna w dalszych misjach. Mam juz bron laserowa, plazmowa i komozytowa, a zwyczajny CKM nadal zdaje egzamin. W UFO:ET na tym etapie moglbym wroga co najwyzej polaskotac. A tu? Nawet jak skryje sie za skala, mozna ja skruszyc z CKM-u, a pozniej posiekac Obcego na tatar. Mozna rozwalic prawie wszystko! Statki Obcych tez spadaja czesto uszkodzone, pelne ognia i dymu w srodku. Jedyne co mozna zrobic to przeczekac pare tur, az ogien zgasnie. Nie ma tu niestety broni tak silnej jak w UFO:EU, ktora niszczyla nawet pancerz statku.
W "Fallout Tactics" gra przlacza sie w tryb turowy w chwili zobaczenia przeciwnika. Szkoda, ze tu tego nie ma. Przeciwnik, kiedy widzi, ze nie ma szans - ucieka i kryje sie. Przegladania kazdego czarnego heksa jest uciazliwe i czasochlonne. Dopiero z chwila wynalezienia pancerza latajacego "Myszolow" sytuacja sie poprawia.
Gra jest swietna, choc niedopracowana. Musze jakiegos moda poszukac...