Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 maja 2002, 10:51

autor: Krzysztof Żołyński

Sudden Strike 2 - zapowiedź - Strona 2

Sequel strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike. Akcja Sudden Strike 2 nadal toczy się w czasie II Wojny Światowej lecz tym razem zarówno w Europie (Niemcy kontra Alianci) jak i na Pacyfiku oraz w Azji (Japonia kontra Alianci).

Przeczytaj recenzję Sudden Strike 2 - recenzja gry

Niedawno CDV Software i Fireglow zapowiedziały kontynuację swojego wielkiego hitu, jakim niewątpliwie jest strategia czasu rzeczywistego Sudden Strike. Sequel tego tytułu będzie się nazywał po prostu Sudden Strike 2, ale to wcale nie oznacza, że twórcy nazwali go tak, bo nie mieli nowych pomysłów. Jak się za chwilę przekonacie w grze pojawi się bardzo wiele nowości.

Przede wszystkim rozszerzony zostanie obszar działań wojennych i poza Europą walki odbędą się w Azji, a co za tym idzie gracz będzie miał możliwość dowodzenia jednostkami rosyjskimi, angielskimi, niemieckimi, amerykańskimi i japońskimi. Sudden Strike 2 ma być wierny prawdziwym wydarzeniom historycznym II Wojny Światowej, a będzie to szczególnie widoczne w realistycznym odtworzeniu umundurowania, uzbrojenia i pojazdów biorących udział w grze. Oczywiście wszystkie kampanie i misje, jakie przyjdzie nam rozegrać też będą mocno związane z faktami historycznymi.

Najciekawsze jest pojawienie się nowej strony konfliktu, czyli Japonii. Dzięki temu gra zostanie wzbogacona o wiele nowych jednostek bojowych, łącznie około 50. Tym razem pojawią się także okręty wojenne, a nawet samoloty z pilotami kamikadze na pokładzie. Możecie być pewni, że poczujecie atmosferę walk na Pacyfiku i rozrzuconych na nim wysp, bo fauna i flora tego regionu zostanie odtworzona w najdrobniejszych szczegółach.

Jednak to nie wszystko!

Podobnie jak w poprzedniej części każdy obiekt może ulec zniszczeniu bądź uszkodzeniu. Dotyczy to zarówno budynków, mostów, drzew, umocnień jak i pojazdów i ludzi. Tym razem zadbano, aby stworzony model uszkodzeń był wierniejszy realizmowi niż poprzedni. Jest przecież zasadnicza różnica między wybuchem granatu ręcznego, a eksplozją pocisku armatniego. Ma to wyglądać tak, że działko przeciwlotnicze nie zada najmniejszych uszkodzeń ciężkiemu czołgowi, piechota ukryta za czołgiem jest osłonięta od strzałów z karabinu umieszczonego przed nim, a snajperzy nie próbują wykończyć czołgów i bezskutecznie do nich strzelać. Zasadniczą nowością będzie natomiast przejmowanie pojazdów wroga i używanie ich do walki. W Sudden Strike 2 można zlikwidować załogę pojazdu bez jego uszkadzania i całkowicie przejąć go do swych celów.

W grze pojawi się rozbudowane morale naszych żołnierzy i będzie ono miało wielki, żeby nie powiedzieć decydujący wpływ na skuteczność ich działania. Ponadto znacznie wzrośnie rola doświadczenia i jego wpływ na przebieg gry. Dla przykładu: czołg może być prowadzony tylko przez żołnierza, który ma minimum 500 punktów doświadczenia. Zaznaczę tylko, że doświadczenie będzie punktowane w skali od 0 do 1000, więc żołnierze z najwyższą liczbą punktów to prawdziwe wygi i można się po nich spodziewać wspaniałej skuteczności na polu walki.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.