Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 sierpnia 2010, 08:38

autor: Szymon Liebert

LEGO Star Wars III: The Clone Wars - przed premierą - Strona 2

Mistrz Yoda i jego przyjaciele wyruszają na kolejną przygodę po światach zbudowanych w całości z klocków Lego.

Ile razy można sprzedać ten sam pomysł? Studio Traveller’s Tales udowadnia nieustannie, że ciekawa koncepcja może stać się podstawą dla wielu bardzo podobnych gier. Producent pracuje w branży od kilkunastu lat, chociaż szerszej publiczności znany jest dopiero od kilku. Wszystko za sprawą LEGO Star Wars: The Video Game, czyli chyba pierwszej gry, w której obecność klocków znacznie urozmaicała rozgrywkę. W kolejnych odsłonach swojej serii studio uderzyło w kilka innych popularnych marek – Batmana, Indiany Jonesa czy ostatnio Harry’ego Pottera – a w przyszłym roku zamierza wrócić do „korzeni”. Co zobaczymy w Lego Star Wars III: The Clone Wars? Przede wszystkim najbardziej charakterystyczne elementy produktów tego dewelopera oraz kilka nowości.

Mistrz Yoda powraca – wrogowie chowają się ze strachu.Ataki Jedi będą szybsze i znacznie bardziej widowiskowe.

Styl studia Traveller’s Tales jest nieco abstrakcyjny, ale osoby wtajemniczone wiedzą, że sprawdza się on doskonale. Producent otrzymuje licencje na znaną markę – Indiany Jonesa, Batmana czy w tym przypadku Wojny Klonów – po czym przetwarza ją na zwariowany świat stworzony z klocków LEGO i pełen specyficznego humoru. Slapstickowe gagi mieszają się z parodystycznym podejściem do kanonu, ale jednocześnie całość oddaje w pewien sposób charakterystykę danego świata. W Star Wars III: The Clone Wars sytuacja nie zmieni się, chociaż tematem będą oczywiście film i seria animowana, które prezentowano już w grach. Do tej pory dość nieudolnie (Republic Heroes), więc autorzy mają szansę stworzyć pierwszy naprawdę dobry tytuł na podstawie tego niezbyt atrakcyjnego fragmentu imperium George’a Lucasa.

W grze będziemy biegali w grupie dwu lub więcej postaci. Grając samemu, otrzymamy możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy nimi, co pozwoli wykorzystać ich umiejętności wymagane w niektórych sytuacjach. W dalszym ciągu drugiego bohatera w każdej chwili może zastąpić gracz, bo produkcja studia Traveller’s Tales musi przecież zawierać tryb kooperacji (niestety nadal tylko dwuosobowy). Sedno rozgrywki pozostanie więc bez zmian – przemierzając kolejne lokacje, nawiązujące do wydarzeń z Wojen Klonów, zbierzemy miliony klocków, przedmiotów i znajdziek, ukrytych w elementach otoczenia oraz odblokowanych po wykonaniu pewnych czynności. W kilku miejscach trafimy na zadania polegające na aktywowaniu obiektów lub proste zagadki. Chodzi więc o mieszankę zręcznościowej platformówki z niezbyt skomplikowaną grą logiczną.

Bitwy w kosmosie będą o wiele ciekawsze.Gracze otrzymają też pełną kontrolę nad myśliwcami.

LEGO Star Wars III: The Clone Wars przyniesie nie tylko nową fabułę i misje, ale i nieco odmienne podejście do wielu aspektów rozgrywki. Ważnym elementem będą więc np. walki w kosmosie, podczas których zasiądziemy za sterami klasycznych myśliwców, mając nad nimi pełną kontrolę. Od czasu do czasu w bitwach pojawi się konieczność wylądowania i wykonania kilku czynności na piechotę – w ten sposób otworzymy sobie dalszą drogę lub uszkodzimy wewnętrzny moduł statku. W jednej ze scen zaatakujemy ogromny krążownik Grievousa i Dooku. Zniszczenie go będzie wymagało między innymi wylądowania i przejęcia kontroli nad stacjonarną wyrzutnią rakiet. Skala kosmicznych potyczek i swoboda w nich powinna być większa niż poprzednio.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.