Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 czerwca 2005, 11:48

autor: Krzysztof Gonciarz

Destroy All Humans! - zapowiedź przed premierą

USA lat ’50 – pin-up girls, zimna wojna, farmerzy i ich znikające krowy oraz efemeryczne spotkania trzeciego stopnia z bliżej nieokreślonymi obcymi. Z tym, że w tej grze obcymi istotami z innej planety są prymitywni, zacofani i żałośni... ludzie.

Przeczytaj recenzję Destroy All Humans! - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS2.

- Scully?

- Tak, Mulder?

- Mamy trop. W pewnym miasteczku w USA widziano... Obcego.

- Jesteś pewien?

- Najpierw biegał po ulicy z wystawioną giwerą i wyciął w pień pół miasta. Potem wsiadł do latającego spodka i rozwalił wszystkie budynki olbrzymim laserem. Mamy pięciuset świadków i zrujnowane miasteczko wypełnione po brzegi śladami pozaziemskiej aktywności.

- To jeszcze niczego nie udowadnia, Fox.

Pojawienie się na rynku gry takiej jak Destroy All Humans! było tylko kwestią czasu. Ktoś musiał w końcu wpaść na pomysł postawienia gracza w roli wkurzonego bad-assa z innej planety, który ochoczo demoluje naszą globalną wioskę. DAH! podejmuje to wyzwanie, serwując nam porcję action-adventure w roswellowskiej otoczce USA lat ’50. No wiecie, pin-up girls, zimna wojna, farmerzy i ich znikające krowy oraz efemeryczne spotkania trzeciego stopnia z bliżej nieokreślonymi szarakami. No, może tylko „bliżej nieokreślonymi” nie jest tu określeniem dość adekwatnym. Tym razem obcymi istotami z innej planety są przecież prymitywni, zacofani i żałośni... ludzie.

„Mars atakuje, na prostych ludzi poluje”.

Nasz szarozielony bohater nosi enigmatyczne imię Cryptosporidium 137 i jest reprezentantem rasy Furonów. Gdy na Ziemi rodziło się życie, Furonowie umieścili w praludziach pierwiastek swojego DNA. Po wielu tysiącach lat ich rasa chyli się ku upadkowi – ciągłe korzystanie z technologii nuklearnych doprowadziło do bezpłodności wszystkich osobników, a jedynym sposobem na przetrwanie stało się klonowanie. Haczyk polega na tym, że każde sklonowane pokolenie jest coraz niższej „jakości”, a jedynym sposobem na zrównoważenie tych strat jest właśnie odzyskanie pierwotnego DNA z organizmów ludzi. Crypto zostaje więc wysłany na Ziemię z misją zdobycia jak największej ilości ludzkich mózgów. Yummie.

„Wszyscy Polacy na jednej leżą tacy”.

Wbrew temu, co sugerowałaby fabuła, gra będzie czymś więcej niż prostą strzelanką, w której naszym zadaniem jest ubicie jak największej ilości homo sapiens. Misje w których będziemy uczestniczyć (ma ich być około 20, podzielonych pomiędzy 4 większe obszary), łączyć się mają w spójną kampanię. Stawiane przed nami przez załogę statku-matki zadania rozwiązywać będziemy mogli na kilka różnych sposobów. Najprostszym i najbardziej oczywistym jest oczywiście skorzystanie z rayguna i przedzieranie się wszędzie siłą w myśl zasady „kto mi podskoczy”. Jak łatwo się domyślić, nasze wybryki nie będą przechodzić bez echa i w miarę wywoływania coraz większego zamieszania ludzie reagować będą coraz cięższym kalibrem – policją, służbami specjalnymi, wojskiem (jak to w grach typu city-sim jak GTA czy Driv3r). Crypto wyposażony będzie także w praktycznego jetpacka, dzięki któremu szybciej i bezpieczniej będziemy mogli pokonywać większe odcinki terenu – np. skacząc po dachach budynków.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.