autor: Łukasz Malik
Still Life - zapowiedź
Victoria skończyła z wyróżnieniem psychologię i kryminalistykę na uniwersytecie w Quantico. Po studiach tworzyła portrety psychologiczne seryjnych morderców i gwałcicieli. Doskonałe wyniki w pracy sprawiły, że szybko awansowała na terenową agentkę FBI.
Przeczytaj recenzję Still Life - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Chyba nikt nie miał wątpliwości, że po ogromnym sukcesie Syberii powstanie jej kontynuacja. Syberia II, jak to ze sequelami bywa, nie wzbudziła już takich emocji jak poprzedniczka, ale mimo wszystko był to produkt ze wszech miar udany. Póki co, na trzecią część przygód uroczej Kate Walker nie ma co liczyć, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło – Microids pracuje nad kolejną świetnie zapowiadającą się grą przygodową zatytułowaną Still Life. Zapraszam więc do lektury zapowiedzi, znajdziecie w niej wiele ciekawych i nowych faktów, gdyż miałem przyjemność zadania kilku pytań przedstawicielowi francuskiego studia.
Chicago 2004, Praga 1929
Victoria McPherson skończyła z wyróżnieniem psychologię i kryminalistykę na uniwersytecie FBI w Quantico. Zaraz po studiach trafiła za biurko, jej zadaniem było tworzenie portretów psychologicznych seryjnych morderców i gwałcicieli. Doskonałe wyniki w pracy sprawiły, że szybko awansowała na terenową agentkę Federalnego Biura Śledczego. Jej pierwsza sprawa dotycząca mordercy młodych kobiet, zakończyła się pojmaniem sprawcy. Victoria zostaje przeniesiona do Chicago, tu natrafia na kolejnego seryjnego zabójcę. Jednak w tej sprawie nic nie jest oczywiste, dowody są szczątkowe, nie ma poszlak, ani jakiegokolwiek tropu którym młoda agentka FBI mogłaby podążać, na dodatek tajemniczy morderca ma na swoim koncie już pięć ofiar. Nadchodzi czas świąt Bożego Narodzenia, moment, w którym możemy na chwilę zapomnieć o zmorach dnia codziennego i spotkać się z rodziną. Odwiedziny u ojca są doskonałą okazją do wspomnienia bliskich, Victoria dowiaduje się wiele o swoim dziadku, Gustawie McPhersonie, który był prywatnym detektywem (niektórzy graczce zapewne pamiętają go z przygodówki Post Mortem, wydanej zaraz po pierwszej Syberii). Rozmowa z ojcem prowadzi Victorię do przeczytania akt pewnej sprawy Gustava rozgrywającej się 75 lat temu w Pradze. O dziwo, jest ona zadziwiająco podobna do tej, którą właśnie usiłuje rozwikłać. Zbieg okoliczności? Przeznaczenie?
Fabuła dzieli się na dwa niezależne, łączące się w jedną spójną i logiczną całość wątki. W głównym wątku animujemy Victorię McPherson i w Chicago rozwiązujemy sprawę tajemniczych morderstw. Gdy zaczniemy czytać akta sprawy Gustava McPhersona, odpowiednia animacja, stanowiąca most między teraźniejszością a przeszłością, przeniesie nas do Pragi końca lat dwudziestych ubiegłego wieku i przejmiemy kontrolę nad dziadkiem młodej agentki. Poszczególne wątki są liniowe, nie ma możliwości przełączania się między przedziałami czasowymi. Teraz pora na kilka złych wiadomości, gra nie będzie miała alternatywnych zakończeń, nie będzie także pobocznych zadań czy zagadek. Przejście całości ma zająć nam ok. 10-15 godzin.