Najciekawsze gry strategiczne wydane w 2008 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Advance Wars: Dark Conflict
Strategiczne 1 stycznia 2008
Kolejna odsłona popularnej serii strategicznych gier turowych. Dowodzimy armiami składającymi się z różnych typów jednostek, próbując przejąć kontrolę nad wyniszczonym w wyniku kataklizmu światem.
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Strategiczne 4 stycznia 2008
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).
Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.
Building & Co: You are the architect!
Strategiczne 17 stycznia 2008
Building & Co (znany wcześniej pod nazwą Building World i Click'n Build) jest grą strategiczno-ekonomiczną, w której stajemy się architektem i inżynierem budowlanym. Nasze zadanie polega na wzniesieniu szeregu ambitnych konstrukcji.
The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.
Culdcept Saga
Strategiczne 5 lutego 2008
Culdcept Saga to kolejna pozycja, która ma przede wszystkim zachęcić Japończyków do kupna X360. Za jej wydanie odpowiedzialna jest doskonale znana graczom na całym świecie, a nie tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni, firma Namco Bandai, której zawdzięczamy między innymi takie serie jak Tekken, Ridge Racer czy Xenosaga.
Nobunaga's Ambition: Rise to Power
Strategiczne 5 lutego 2008
Skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się w czasach feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, zajmując się także dyplomacją i rozwojem miast.
Zoo Tycoon 2 DS
Strategiczne 5 lutego 2008
Druga część popularnej strategii ekonomicznej. Ponownie wcielamy się w postać osoby zarządzającej tytułowym zoo. Lista nowości obejmuje między innymi nowy tryb zabawy, lepszą grafikę oraz obecność trybu multiplayer.
Space Station Tycoon
Strategiczne 8 lutego 2008
Space Station Tycoon to pozycja o charakterze strategiczno-ekonomicznym, zadedykowana wyłącznie posiadaczom konsoli Wii. Niniejszą produkcję, ze względu na tematykę, można przyrównać do gry o nazwie Outpost Kaloki X. W obu programach użytkownik przyjmuje rolę zarządcy stacji kosmicznej.
Commanders: Attack of the Genos
Strategiczne 13 lutego 2008
Niezbyt skomplikowana strategia turowa, w której działania wojenne prowadzimy na trójwymiarowych planszach. Do wyboru między innymi czołgi oraz bombowce. Duży nacisk położono na multiplayer, oferując trzy różne tryby zabawy.
Poison Pink
Strategiczne 14 lutego 2008
Połączenie skomplikowanej strategii turowej oraz klasycznego RPG-a. Uczestniczymy w zakrojonych na szeroką skalę bitwach, dowodząc stworzonymi przez siebie armiami oraz pokonując różnorakie demony.
Ikariam
Strategiczne 15 lutego 2008
Ikariam to udostępniana na zasadzie „free to play” przeglądarkowa strategia czasu rzeczywistego w konwencji MMO. Gracze obejmują władanie nad niewielką osadą i starają się ją przekształcić w stolicę wielkiego imperium. W przypominającym starożytną Grecję świecie gry znaleźć można sporo odniesień do mitologii oraz kultury masowej.
City Life 2008 Edition
Strategiczne 22 lutego 2008
City Life 2008 Edition to wyprodukowana przez studio deweloperskie Monte Cristo strategia ekonomiczna, w której gracze mają okazję sprawdzić się w roli architektów miejskich. Do ich zadań należy troska o harmonijny rozwój nowoczesnej aglomeracji, w tym zaspokajanie rozmaitych potrzeb wirtualnych mieszkańców. Twórcy położyli duży nacisk na złożoność problemów społecznych, gospodarczych i środowiskowych, jakim sprostać muszą zarządzający metropoliami.
Imperium Romanum
Strategiczne 22 lutego 2008
Imperium Romanum to strategia pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy rzymskiej prowincji w starożytności i doprowadzić ją do jej jak największego rozkwitu. Autorzy, studio Haemimont Games, włożyli dużo pracy w to, aby tytuł ten jak najstaranniej odzwierciedlał historyczne realia.
My Pet Hotel 2
Strategiczne 29 lutego 2008
Gracz zajmuje się prowadzeniem ośrodku wypoczynkowego dla psów, kotów, świnek morskich i innych zwierzaków, z którymi można wchodzić w różnego rodzaju interakcje.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Strategiczne 4 marca 2008
Kolejne samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War. Dodatek zatytułowany Soulstorm oferuje graczom tylko jedną nową kampanię fabularną, jednak obejmuje ona zasięgiem cały system gwiezdny Kaurva, z czterema planetami i trzema księżycami. Na tym właśnie terenie dochodzi do konfliktu pomiędzy dziewięcioma frakcjami, pragnącymi zbadać występującą tu tytułową anomalię (w polskiej wersji gry zwaną Burzą Spaczni).
Ecolis: Save the Forest
Strategiczne 4 marca 2008
Niezbyt skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, poruszająca m.in. problem globalnego ocieplenia. Dowodzimy dzielnymi gryzionami, starając się uchronić las przed zagładą.
Harvest: Massive Encounter
Strategiczne 5 marca 2008
Strategia typu tower defence, osadzona w realiach sci-fi. Celem rozgrywki jest obrona bazy przed atakami kosmitów. W tym celu budujemy fortyfikacje i stawiamy kolejne wieżyczki obronne. Akcja toczy się na trzech planetach Hephaestus, Poseidon i Ares, a przeciwstawiamy się dziewięciu typom przeciwników.
Racing Team Manager
Strategiczne 6 marca 2008
Złożona strategia, w której wcielamy się w postać szefa profesjonalnej stajni wyścigowej. Zatrudniamy kierowców i dodatkowy personel, podpisujemy umowy ze sponsorami oraz dbamy o rozwój technologiczny teamu.
Nobunaga's Ambition: Iron Triangle
Strategiczne 6 marca 2008
Nobunaga's Ambition: Iron Triangle jest strategią turową, której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Japonii. Gracz wciela się w Ody Nobunagiego i obejmuje przywództwo nad jednym z księstw. Jego zadaniem jest stworzenie potęgi gospodarczej i militarnej, która będzie w stanie zjednoczyć Kraj Kwitnącej Wiśni. Deweloperzy z firmy Koei przygotowali 9 historycznych i fikcyjnych scenariuszy, dostępnych w trzech trybach rozgrywki.
Drone Tactics
Strategiczne 8 marca 2008
Strategia turowa z elementami gry role-playing. Zajmujemy się konstruowaniem armii zmechanizowanych insektów, które następnie wysyłamy do walki z siłami wroga.
Wild Arms: Crossfire
Strategiczne 11 marca 2008
Połączenie klasycznej japońskiej gry role-playing oraz strategii turowej. Całość wzorowana jest chociażby na "Final Fantasy Tactics". Wcielamy się w postać dzielnego rycerza, dowodząc jednak całą drużyną.
Lost Empire: Immortals
Strategiczne 11 marca 2008
Lost Empire: Immortals jest grą z gatunku kosmicznych strategii turowych w stylu Master of Orion czy Galactic Civilization, często określanych mianem 4X, czyli eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate (eksploruj, rozwijaj się, wykorzystuj, eksterminuj).
Seven Kingdoms: Conquest
Strategiczne 14 marca 2008
Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.
Command and Destroy
Strategiczne 14 marca 2008
Klasyczna strategia czasu rzeczywistego, w której zakładamy własną bazę oraz zajmujemy się tworzeniem armii. Opowiadamy się po stronie ludzi lub agresywnej rasy obcych.
Warhammer: Mark of Chaos - Battle March
Strategiczne 16 marca 2008
Oficjalny dodatek do wydanej w 2006 roku bitewnej strategii czasu rzeczywistego Warhammer: Mark of Chaos studia Black Hole Games. Rozszerzenie zatytułowane Battle March oferuje całkiem nową kampanię fabularną, w której mamy okazję pokierować dwoma niedostępnymi w grze macierzystej sprzymierzeńcami Chaosu, czyli uzdolnionymi magicznie Mrocznymi Elfami oraz specjalizującymi się w bezpośredniej walce Zielonoskórymi.
A-Train 8
Strategiczne 21 marca 2008
Następna odsłona ciekawej i rozbudowanej strategii, w której możemy zbudować własne miasto i przewodzić przedsiębiorstwu kolejowemu. Tytuł oferuje bardzo rzetelne podejście do tematu tworzenia infrastruktury transportu publicznego.
Worms: A Space Oddity
Strategiczne 25 marca 2008
Worms: A Space Oddity to kolejna część znanej serii turowych strategii, w których wcielamy się w drużynę robaków i stajemy naprzeciw zespołów kontrolowanych przez konsolę lub innych graczy. Developerem jest firma Team17 Software, doskonale znana z produkcji wcześniejszych odsłon Worms. Wersja na Wii oferuje nowy model sterowania, ciekawą oprawę graficzną oraz zestawy nowych misji i akcesoriów do wypróbowania.
Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Strategiczne 26 marca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.
Crusaders: Twoje królestwo
Strategiczne 27 marca 2008
Crusaders: Thy Kingdom Come jest RTS-em osadzonym w czasach tytułowych Wypraw Krzyżowych, którego realizacji podjęło się węgierskie studio Neocore Games. Jest ono również twórcą hybrydy turowej strategii i RTS-a King Arthur.
The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.
War Leaders: Clash of Nations
Strategiczne 28 marca 2008
Rozbudowana gra strategiczna umożliwiająca objęcia przywództwa nad siedmioma najważniejszymi państwami w drugiej połowie XX wieku, czyli: Niemcami, Francją, Anglią, ZSRR, USA, Japonią oraz Włochami.
Panzer Command: Kharkov
Strategiczne 11 kwietnia 2008
Panzer Command: Kharkov jest kontynuacją wydanej w 2006 roku przez Matrix Games taktycznej strategii rozgrywającej się w realiach II Wojny Światowej.
Europa Universalis: Rzym
Strategiczne 15 kwietnia 2008
Spin-offowa odsłona popularnej serii Europa Universalis, bazująca na silniku i mechanice wydanej w 2007 roku trzeciej części cyklu. W odróżnieniu od wszystkich poprzednich odsłon serii, Europa Universalis: Rzym przenosi nas do epoki starożytności, koncentrując się na losach Imperium Rzymskiego w latach od 280 p.n.e. do 27 p.n.e. – czyli od czasów pierwszej wojny punickiej do początków świetności Cesarstwa.
King's Bounty: Legenda
Strategiczne 25 kwietnia 2008
King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic.
Sango 2
Strategiczne 28 kwietnia 2008
Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.
Toy Shop
Strategiczne 29 kwietnia 2008
Połączenie prostej strategii ekonomicznej oraz gry przygodowej. Zajmujemy się prowadzeniem sklepu z zabawkami, zaspokajając zmieniające się potrzeby klientów.
Galactic Civilizations II: Twilight of the Arnor
Strategiczne 30 kwietnia 2008
Drugi oficjalny dodatek do gry Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Produkt ten oferuje między innymi więcej statków, broni i możliwości defensywnych, a także rozszerzone możliwości edycji statków kosmicznych.
9 Kompania
Strategiczne 30 kwietnia 2008
Dynamiczny wojenny RTS oparty na motywach rosyjskiego filmu wojennego wyświetlanego w Polsce jako 9 kompania. Gra pozwala wciąć udział w konflikcie radziecko-afgańskim i może pochwalić się sporym realizmem starć. Pod naszym dowództwem może znaleźć się w sumie aż 80 różnych formacji bojowych.
R-Type Tactics
Strategiczne 6 maja 2008
Kolejna odsłona serii R-Type. Tym razem nie jest to jednak strzelanina, a strategia turowa. W zależności od dokonanego wyboru, dowodzi się ludźmi lub oddziałami rasy Bydo.
Strategic Command 2: Patton Drives East
Strategiczne 8 maja 2008
Strategic Command 2: Patton Drives East to drugie oficjalne rozszerzenie do udanej, turowej strategii wojennej, Strategic Command 2: Blitzkrieg.
Windchaser
Strategiczne 8 maja 2008
Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.
WorldShift
Strategiczne 8 maja 2008
WorldShift to strategia czasu rzeczywistego utrzymana w klimatach cyber-fantasy. Osobami odpowiedzialnymi za jej stworzenie są programiści z grupy Black Sea Studios, posiadający już w swym elektronicznym dorobku jedną pozycję z gatunku RTS, grę Knights of Honor.
PixelJunk Monsters Encore
Strategiczne 8 maja 2008
Pełnoprawny dodatek do wydanej w styczniu 2008 roku gry "PixelJunk Monsters". Rozszerzenie dodaje jedną nową wyspę, na której na gracza czeka 15 poziomów. Ponadto wprowadzono drobne zmiany w gameplay'u i grafice.
John Deere: Drive Green
Strategiczne 27 maja 2008
Symulator farmera, w którym zajmujemy się dbaniem o własne gospodarstwo. Jedną z głównych atrakcji gry jest możliwość wykorzystywania maszyn rolniczych, między innymi kombajnów i traktorów.
Twierdza: Krzyżowiec Extreme
Strategiczne 28 maja 2008
Odświeżona wersja gry Stronghold Crusader z 2002 roku, przygotowana przez twórców oryginału – ekipę Firefly Studios. Akcja gry rozpoczyna się w miejscu, w którym zakończyła się fabuła pierwowzoru i przenosi nas ponownie w czasy średniowiecznych wypraw krzyżowych, mających na celu odbicie świętego miasta Jerozolimy z rąk niewiernych. Naszym zadaniem będzie zaś tym razem stworzenie potężnej armii rycerzy i poprowadzenie jej do boju przeciwko innowiercom z Bliskiego Wschodu.
Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.
Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Strategiczne 30 maja 2008
Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.
Heroes of Might and Magic Online
Strategiczne 30 maja 2008
Sieciowa strategia MMO, osadzona w uniwersum popularnej serii Heroes of Might & Magic. Produkcja została stworzona przez studio TQ Digital pierwotnie na rynek azjatycki, zaś do graczy na całym świecie trafiła dopiero po ponad dwóch latach. W grze kreujemy własnego, unikalnego bohatera i opowiadamy się po stronie jednej z ośmiu dostępnych frakcji, aby rywalizować z przeciwnikami sterowanymi przez AI oraz żywymi graczami z całego świata.
Tamagotchi Connection: Corner Shop 3
Strategiczne 1 czerwca 2008
Trzecia część popularnej serii z tytułowymi stworkami Tamagotchi w rolach głównych. Zajmujemy się prowadzeniem wielu rodzajów biznesów, wolne chwile spędzając w zaprojektowanym przez siebie parku.
Mafia Wars
Strategiczne 1 czerwca 2008
Darmowa strategiczna gra MMO obsługiwana z poziomu przeglądarki, w której zarządzamy rodziną mafijną. Naszym zadaniem jest rozwijać przestępczy interes i radzić sobie z konkurencją kierowaną przez innych graczy. Całość oparto na model darmowym z mikropłatnościami.
Stratego: Next Edition
Strategiczne 5 czerwca 2008
Stratego: Next Edition to elektroniczna wersja znanej od 1960 roku planszowej gry strategicznej, która pod nazwą L'attaque bawiła ludzi już przed I Wojną Światową.
Total Extreme Wrestling 2008
Strategiczne 7 czerwca 2008
Total Extreme Wrestling 2008 to czwarta część cyklu menedżerów sportowych koncentrujących się wokół tematyki wrestlingu. Gra wyprodukowana została przez ekipę deweloperską studia Grey Dog Software pod wodzą Adama Rylanda, twórcy serii Extreme Warfare Revenge. Gracz przejmuje obowiązki profesjonalnego promotora i stara się zaistnieć w świecie amerykańskich zapasów.
My Pokemon Ranch
Strategiczne 9 czerwca 2008
My Pokemon Ranch to tytuł, w którym główną rolę odgrywają oczywiście popularne japońskie stworki. Gra skupia się na prowadzeniu farmy Pokemonów.
Gary Grigsby’s War Between the States
Strategiczne 11 czerwca 2008
Osadzona w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej strategia turowa autorstwa Gary’ego Grigsby'ego i kierowanego przez niego studia 2BY3 Games. Akcja War Between the States rozgrywa się w latach 1861-65, a podczas zabawy wcielamy się w przywódcę jednej z walczących stron, tzn. Unii lub Konfederacji, starając się uzyskać przewagę gospodarczą i militarną nad przeciwnikiem.
Sid Meier's Civilization Revolution
Strategiczne 13 czerwca 2008
Konsolowa odsłona jednej z najpopularniejszych pecetowych serii gier strategicznych, zapoczątkowanej we wczesnych latach 90-tych przez firmę MicroProse, a kontynuowanej przez nowe studio Sida Meiera – Firaxis Games. Podobnie jak w dotychczasowe odsłony cyklu, Sid Meier's Civilization Revolution jest turową strategią, w której kierujemy rozwojem wybranej cywilizacji na przestrzeni całych tysiącleci. Do każdej z szesnastu grywalnych nacji przyporządkowano słynnego przywódcę (np.
Supreme Ruler 2020
Strategiczne 17 czerwca 2008
Supreme Ruler 2020 jest kolejną częścią rozbudowanej gry strategicznej opracowanej przez Battlegoat Studios. Podobnie jak poprzedniczka, produkcja pozwala nam przenieść się w niedaleką przyszłość do pogrążonego w chaosie świata.
The Political Machine 2008
Strategiczne 17 czerwca 2008
The Political Machine 2008 to strategia przygotowana przez studio Stardock, odpowiedzialne m.in. za stworzenie Galactic Civilizations czy poprzedniej gry z cyklu The Political Machine.
Dreamlords: The Reawakening
Strategiczne 18 czerwca 2008
Dreamlords: The Reawakening jest najnowszym wcieleniem nowatorskiej gry MMORTS, stworzonej na początku 2007 roku przez szwedzką grupę developerską Lockpick Entertainment.
Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.
Spectral Force Genesis
Strategiczne 18 czerwca 2008
Gra pozwalająca przejąć kontrolę nad jednym z kilkudziesięciu państw. Naszym celem jest podbicie całej krainy zwanej Neverland, wykorzystując zarówno potęgę wojskową, ale i dyplomację.
Cake Mania 2: Jill's Next Adventure!
Strategiczne 24 czerwca 2008
Kontynuacja popularnej strategii. Poznajemy dalsze losy Jill Evans, rozwijając prowadzoną przez nią cukiernię oraz wykonując zlecane przez gre zadania.
Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift
Strategiczne 24 czerwca 2008
Oficjalna kontynuacja gry "Final Fantasy Tactics Advance". Ponownie odwiedzamy krainę Ivalice, uczestnicząc w dużej ilości walk, rozgrywanych na podzielonych na heksy planszach.
SimCity Społeczności: Na wakacjach
Strategiczne 24 czerwca 2008
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.
Operation Darkness
Strategiczne 24 czerwca 2008
Połączenie strategii turowej oraz RPG-a. Przystępujemy do alternatywnej wersji II Wojny Światowej, stając do walki nie tylko z Nazistami, ale i dowodzonymi przez wroga potworami.
The Continuum
Strategiczne 27 czerwca 2008
The Continuum to pierwsza produkcja stworzona przez chicagowskie studio developerskie Seven Lights, będąca połączeniem turowej strategii i RPG, przeznaczona do rozgrywek w trybie online. Jest ona ściśle związana z serią komiksów pod tym samym tytułem.
Gangs of Crime
Strategiczne 1 lipca 2008
Gangs of Crime jest darmową strategią przeglądarkową w konwencji MMO, której akcja osadzona została w latach 30. ubiegłego wieku. Gracze mają okazję poprowadzić interesy mafijnej rodziny, dążąc do uzyskania dominacji w przestępczym półświatku.
Sudden Strike 3: Arms for Victory - Ardennes Offensive
Strategiczne 3 lipca 2008
Darmowe rozszerzenie do gry Sudden Strike 3: Arms for Victory, za którego opracowaniem stoi odpowiedzialne również za oryginał studio Fireglow. Dodatek oferuje w sumie pięć misji, z których trzy opracowano z myślą o pojedynczym graczu. Akcja dwóch pierwszych toczy się podczas lata 1942 roku, a my wcielamy się w nich w dowódców Wermachtu próbujących oskrzydlić i okrążyć broniące się przed inwazją oddziały radzieckie.
Birth of America II: Wars in America 1750-1815
Strategiczne 4 lipca 2008
Sequel uznanej strategii turowej. Ponownie przenosimy się w przeszłość, aby być świadkami rozwoju Stanów Zjednoczonych w okresie od 1750 do 1815 roku.
Młody Doktor w Australii
Strategiczne 8 lipca 2008
Młody doktor w Australii to stworzona z myślą o najmłodszych użytkownikach gra strategiczna, w której stajemy się szefem niewielkiej kliniki weterynaryjnej położonej na Antypodach. Do naszych zadań należy zajmowanie się chorymi i rannymi zwierzętami oraz rozbudowywanie kliniki w trakcie postępów w rozgrywce.
Kharkov: Disaster on the Donets
Strategiczne 17 lipca 2008
Strategia turowa osadzona w realiach II wojny światowej. Skupia się na zaprezentowaniu wydarzeń jakie miały miejsce w maju 1942 roku na Froncie Wschodnim w okolicach miasta Charków.
Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009
Strategiczne 22 lipca 2008
Rozbudowany symulator polityczny, w którym podejmujemy szereg skomplikowanych decyzji. Zabawa została podzielona na trzy tryby rozgrywki. W pierwszym z nich musimy pozostać u władzy jak najdłużej. Drugi, czyli scenariusze, przedstawia konkretne sytuacje. Wargame, ostatni tryb, jest przeznaczony do meczów wieloosobowych i stanowi strategię czasu rzeczywistego.
World War 2: Road to Victory
Strategiczne 25 lipca 2008
World War 2: Road to Victory to wyprodukowana przez studio deweloperskie Wastelands Interactive klasyczna strategia turowa, której akcja osadzona została w realiach II wojny światowej. Twórcy przygotowali dla graczy szereg scenariuszy, bazujących na autentycznych wydarzeniach i operacjach militarnych z lat 1939-1945.
Air Traffic Chaos
Strategiczne 30 lipca 2008
Innowacyjna strategia, w której wcielamy się w postać kontrolera ruchu powietrznego. Równolegle zarządzamy nawet kilkunastoma lotniskami, obsługując siedem typów jednostek latających.
Dimensity
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Dimensity to osadzona w klimatach fantasy gra łącząca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz RPG. Produkcja jest debiutanckim tytułem bułgarskiego studia deweloperskiego Dagger Games. Akcja osadzona została w klasycznym świecie fantasy rozdartym wojną pomiędzy ludźmi a okrutną rasą stworzeń zwanych triends.
Venture Arctic
Strategiczne 5 sierpnia 2008
Produkcja, łącząca elementy symulacyjne i ekonomiczne. Zadanie gracza polega na kontrolowaniu ekosystemu, położonego w mroźnym rejonie Arktyki.
Imperium Romanum: Emperor Expansion
Strategiczne 14 sierpnia 2008
Emperor Expansion to kolejne, trzecie już rozszerzenie strategii ekonomicznej czasu rzeczywistego, Imperium Romanum. W skład dodatku wchodzą wydane wcześniej The Conquest of Britannia oraz Wilds of Germania, a także zupełnie nowe misje, testujące nasze umiejętności oraz zdolności taktyczne i strategiczne.
Shattered Suns
Strategiczne 19 sierpnia 2008
Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.
The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.
Children of the Nile: Alexandria
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Alexandria to rozwinięcie strategii ekonomicznej Immortal Cities: Children of the Nile, przenoszącej nas do starożytnego Egiptu i skupiającej się na rozbudowie miast. Ten dodatek wymaga podstawowej wersji i dostępny jest w kilku sieciowych systemach dystrybucji (Steam, Impulse). Odpowiada za niego firma Tilted Mill Entertainment, składająca się w dużej mierze z ludzi specjalizujących się w tym gatunku i tematyce.
Prison Tycoon 4: SuperMax
Strategiczne 29 sierpnia 2008
Czwarta część popularnej serii strategii ekonomicznych. Zarządzamy kompleksem więziennym, wchodząc w interakcje z więźniami i dbając o to żeby nie zdołali zbiec. Nowością jest opcja tworzenia więzień o zaostrzonym rygorze.
Warhammer: Battle March
Strategiczne 2 września 2008
Konsolowa edycja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, zawierająca grę podstawową Warhammer: Mark of Chaos wraz z wydanym dwa lata później dodatkiem Battle March. Akcja gry przenosi nas do wykreowanego przez firmę Games Workshop świata Warhammera, gdzie mamy okazję uczestniczyć w epickiej wojnie z siłami Chaosu, stając po stronie jednej z sześciu stron konfliktu: Imperium, Wysokich Elfów, Chaosu, Skavenów, Mrocznych Elfów i Zielonoskórych.
Defendin' De Penguin
Strategiczne 2 września 2008
Niezbyt wymagająca strategia czasu rzeczywistego. Dążymy do ochraniania wioski pingwinów przed atakami drapieżników. W tym celu konstruujemy i umiejętnie rozmieszczamy dostępne systemy obronne.
City Life DS
Strategiczne 4 września 2008
Kieszonkowa wersja znanej strategii ekonomicznej. Zajmujemy się tworzeniem własnej metropolii. Gra największy nacisk kładzie na ukazanie rozwoju miasta, spychając na dalszy plan problem zarządzania budżetem.
Galactic Civilizations II: Endless Universe
Strategiczne 5 września 2008
Galactic Civilizations II: Endless Universe to trzeci dodatek do kosmicznej strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Tak jak poprzednie rozszerzenia, tak i ten produkt nie wymaga do instalacji podstawowej wersji gry.
Dinosaur King
Strategiczne 5 września 2008
Połączenie strategii oraz prostej gry role-playing. Zajmujemy się wyszukaniem skamieniałości dinozaurów, które następnie przywracamy do życia oraz dołączamy do swojej drużyny.
Lock's Quest
Strategiczne 8 września 2008
Hybryda RTS-a, RPG-a i produkcji typu tower defense. W Lock's Quest zadaniem gracza jest ochrona artefaktów przed zakusami przeciwników. Filarem rozgrywki jest budowa wież obronnych i konstruowanie rozmaitych pułapek, a także walka z kolejnymi falami oponentów.
Zoids Assault
Strategiczne 9 września 2008
Złożona strategia turowa, w której przejmujemy kontrolę nad armiami tytułowych Zoidów. Są to biomechaniczne stwory, przypominające klasyczne mechy. Uczestniczymy w serii ściśle zaplanowanych bitew.
Symulacja Farmy
Strategiczne 18 września 2008
Zajmujemy się zarządzaniem własną farmą, uprawiając pola, pielęgnując grządki czy dbając o zwierzęta hodowlane. W miarę rozwoju zabawy stawiamy nowe budynki gospodarcze i zatrudniamy dodatkową siłę roboczą.
Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.
Warfare
Strategiczne 19 września 2008
Warfare to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), której fabuła osadzona jest w realiach ciągłych walk na Bliskim Wschodzie. Za przygotowanie gry odpowiada studio developerskie Mist Land.
Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Strategiczne 22 września 2008
Colonization jest samodzielnym dodatkiem do czwartej odsłony Civilization, utytułowanej wieloma nagrodami serii autorstwa jednego z najbardziej rozpoznawalnych ludzi w branży gier – Sida Meiera.
Knights in the Nightmare
Strategiczne 25 września 2008
Tytuł łączący w oryginalny sposób wiele różnych gatunków. Wcielamy się w istotę, która ożywia nowych wojowników, mszczących się na siłach ciemności.
Combat Mission: Shock Force - Marines
Strategiczne 26 września 2008
Marines jest pierwszym dodatkiem do rozgrywanej w trójwymiarowym środowisku strategicznej gry zatytułowanej Combat Mission: Shock Force.
SimCity Creator
Strategiczne 28 września 2008
Sim City Creator jest kolejną częścią niezwykle popularnej serii strategii ekonomicznych, w której gracz otrzymuje możliwość wcielenia się w budowniczego i zarazem burmistrza wykreowanej przez siebie metropolii.
Commander: Napoleon at War
Strategiczne 29 września 2008
Commander: Napoleon at War to turowa gra strategiczna. Tytuł przenosi nas na początek XIX wieku i oferuje możliwość rozegrania wielkich bitew tamtego okresu.
Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.
Project Aftermath
Strategiczne 3 października 2008
Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.
Siege Online
Strategiczne 8 października 2008
Darmowa gra MMORPG z domieszką strategii, rozgrywająca się w czasach średniowiecznych wojen. Siege Online stworzone przez rosyjskie studio Quant Games, pozwala wcielić się w młodego średniowiecznego władcę i zarządzać naszym grodem.
Sword of the Stars: A Murder of Crows
Strategiczne 9 października 2008
Sword of the Stars: A Murder of Crows jest drugim, obok Born of Blood, rozszerzeniem strategii kosmicznej stworzonej w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit, Xterminate). Przygotowaniem gry zajęło się to samo studio deweloperskie, co w przypadku poprzedników - Kerberos Productions.
The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.
Ironclads: American Civil War
Strategiczne 10 października 2008
Ironclads: American Civil War to wojenna strategia turowa, wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games i poruszająca temat walk na morzu. Projekt kładzie nacisk na odwzorowanie realizmu historycznego wojny secesyjnej, która w drugiej połowie XIX wieku podzieliła amerykański naród na zwolenników Unii i Konfederacji.
Spectromancer
Strategiczne 15 października 2008
Spectromancer to gra karciana, w której gracz wciela się w postać potężnego maga, stawiającego czoła swoim oponentom przy pomocy potężnych czarów i przyzywanych stworzeń. W proces tworzenia tej produkcji był zaangażowany Richard Garfield – twórca prekursora kolekcjonerskich karcianek – Magic: the Gathering.
XIII Century: Blood of Europe
Strategiczne 17 października 2008
XIII Century: Russia to dodatek do strategii czasu rzeczywistego XIII Century: Death or Glory. Program umożliwia nam udział w ośmiu nowych misjach, obejmujących historyczny konflikt o Ruś Pskowską.
Petz Rescue Wildlife Vet
Strategiczne 21 października 2008
Wcielamy się w postać weterynarza i otwieramy punkt medyczny w środku dziczy. Przywracamy do pełni zdrowia zjawiające się w klinice zwierzaki, wykorzystując dostępne narzędzia lekarza.
Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.
Close Combat: Wacht am Rhein
Strategiczne 28 października 2008
Reedycja czwartej części serii Close Combat, czyli Close Combat IV: Battle of the Bulge, w której mogliśmy stanąć po stronie Aliantów oraz III Rzeczy, w trakcie kontrofensywy w Ardenach.
Ninjatown
Strategiczne 28 października 2008
Prosta strategia, w której przejmujemy kontrolę nad wojownikami ninja, obdarzonymi ciekawymi umiejętnościami. Bronimy swojej wioski przed atakami wrogo nastawionego Mr. Demona.
Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.
Populous DS
Strategiczne 11 listopada 2008
Populous, DS jest odnowioną wersją produktu o tej samej nazwie, stworzonego przez firmę Bullfrog w 1989 roku. Nad jej powstaniem pracował znany brytyjski twórca Peter Molyneux (współtwórca między innymi Black & White czy Dungeon Keeper) Producentem konsolowej wersji jest EA Japan, japoński oddział Electronic Arts.
World War One: La Grande Guerre 14-18
Strategiczne 11 listopada 2008
World War One jest turową strategią przygotowaną przez studio AGEOD, znane z kilku innych, podobnych tytułów. Charakterystyczną cechą dzieł tych twórców jest wierne odwzorowanie historycznych realiów panujących w epoce, do której dana produkcja nawiązuje. Mogliśmy się o tym przekonać na przykładzie obydwu części Birth of America oraz Napoleon's Campaigns.
Chronostorm: Siberian Strike
Strategiczne 13 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na wzięcie udziału w hipotetycznym konflikcie zbrojnym na rubieżach Rosji. Cechą wyróżniającą ten tytuł jest wyposażenie naszej armii w urządzenie umożliwiające ograniczoną kontrolę nad czasem. Dzięki temu możemy zatrzymać upływ lub skorzystać z jednostek militarnych dostępnych w przyszłości czy przeszłości.
Hotel Giant 2
Strategiczne 14 listopada 2008
Druga odsłona sympatycznej serii gier ekonomicznych, w których wcielamy się w menedżera hotelu. Naszym głównym celem jest stworzenie jak najbardziej luksusowego miejsca pobytu w całym mieście. W tym celu m.in. dbamy o budżet i ciągłe podnoszenie jakości świadczonych przez nasz ośrodek usług, rekrutację nowych pracowników i organizację szkoleń dla całego personelu.
Robocalypse
Strategiczne 17 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której gracz uczestniczy w walkach zabawnie wykonanych robotów. Do pokonania jest siedemnaście poziomów. Ponadto zawarto multiplayer dla czterech graczy.
Europa Universalis: Rzym - Vae Victis
Strategiczne 19 listopada 2008
Oficjalny dodatek do gry Europa Universalis: Rzym, stanowiącej poboczną odsłonę popularnej serii strategicznej, rozwijanej od 2001 roku przez firmę Paradox. Podobnie jak gra podstawowa, akcja rozszerzenia przenosi nas do czasów starożytnych, opowiadając o losach Imperium Rzymskiego w latach 280-27 p.n.e. Rozszerzenie zatytułowane Vae Victis wprowadza jednak szereg całkiem nowych rozwiązań.
Mosby's Confederacy
Strategiczne 19 listopada 2008
Gra strategiczna opowiadająca o amerykańskiej wojnie secesyjnej. Łączy rozgrywkę turową z dynamiczną akcją. Wcielamy się w Johna Singletona Mosby’ego, który wsławił się między innymi swoimi zdolnościami przywódczymi, szczególnie w kwestii dowodzenia grupami partyzanckimi.
A Kingdom for Keflings
Strategiczne 19 listopada 2008
Strategia czasu rzeczywistego, w której sterujemy gigantem. Przyczyniamy się do rozwoju tytułowego królestwa, zamieszkiwanego przez sympatyczne stworki.
Beyond Protocol
Strategiczne 21 listopada 2008
Beyond Protocol jest jedną z pierwszych produkcji należących do gatunku tzw. kosmicznych MMO RTS, a więc sieciowych, masowych strategii czasu rzeczywistego utrzymanych w konwencji sci-fi. Za projekt gry odpowiedzialna jest firma Dark Sky Entertainment, dla której jest to pierwsze tak duże przedsięwzięcie.
Age of Empires: Mythologies
Strategiczne 24 listopada 2008
Kolejna odsłona serii strategii turowych, stworzona przez zespół Griptonite Games z myślą o konsoli NDS. Tytuł korzysta nie tylko z rozwiązań opracowanych na potrzeby Age of Empires: The Age of Kings, lecz przede wszystkim z dorobku głównego cyklu - niezwykle popularnych RTS-ów.
Cake Mania: In the Mix!
Strategiczne 25 listopada 2008
Kolejna odsłona popularnej serii strategii. Zajmujemy się sprawowaniem kontroli nad kilkoma piekarniami, przyrządzając ciasta i wzbogacając swoje biznesy o nowe dekoracje.
Saga Online
Strategiczne 25 listopada 2008
Saga Online to sieciowa strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry stworzonej przez deweloperów z firmy Deep Silver rozgrywa się w fantastycznym świecie Gai, gdzie od tysięcy lat trwa krwawy konflikt pomiędzy armiami 6 zwaśnionych bóstw. Gracze mają okazję opowiedzieć się po jednej ze stron i spróbować przechylić szalę zwycięstwa na jej korzyść. Rozgrywka oferuje m.in. możliwość wznoszenia i rozbudowywania miast oraz widowiskowe starcia z udziałem setek jednostek o zróżnicowanych cechach bojowych.
Emergency Hospital
Strategiczne 26 listopada 2008
Emergency Room to gra strategiczno-logiczna, w której przejmujemy obowiązki pielęgniarki. Pracujemy kolejno w siedmiu różnych szpitalach, w których musimy nakierowywać pacjentów do odpowiednich gabinetów lekarskich.
Hotel Giant DS
Strategiczne 28 listopada 2008
Hotel Giant DS to gra przeznaczona na przenośną konsolę firmy Nintendo. Produkcja ta skierowana jest do tych, którzy lubią wysiłek umysłowy i mają smykałkę do biznesu.
Yu-Gi-Oh! GX Tag Force 3
Strategiczne 28 listopada 2008
Kolejna odsłona popularnej serii gier karcianych. Całość bazuje na popularnym serialu anime autorstwa Kazukiego Takahashiego. Tym razem pulę kart zwiększono do około 3500 obiektów.
Strategic Command: WWII Pacific Theater
Strategiczne 7 grudnia 2008
Strategic Command: WWII Pacific Theater to realistyczna turowa strategia osadzona w realiach II Wojny Światowej. Gra skupia się na wydarzeniach rozgrywanych w Azji i na Pacyfiku.
Defense Grid: The Awakening
Strategiczne 8 grudnia 2008
Wariacja na temat popularnej gry strategicznej Tower Defense. Tym razem jednak w grafice 3D, z miłymi dla oka otoczeniami, spektakularnymi wybuchami i efektami graficznymi oraz dynamiczną i energetyczną ścieżką dźwiękową.
Build-a-lot
Strategiczne 9 grudnia 2008
Prosta strategia nawiązująca w pewnym stopniu do produktów z serii "Sim City". Umiejętnie zarządzamy posiadanymi nieruchomościami, dążąc do nieustannego pomnażania posiadanego kapitału.
Jutland
Strategiczne 12 grudnia 2008
Jutland to morska gra wojenna, osadzona w realiach I Wojny Światowej. Za jakość programu ręczy swoim wizerunkiem zespół developerski Storm Eagle Studios, w skład którego wchodzą m.in. Jim Rose i Norm Koger (The Operational Art of War).
Confrontation: Peace Enforcement
Strategiczne 12 grudnia 2008
Strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do konfliktu zbrojnego między Gruzją a Rosją z 2008 roku. Twórcy rozbudowali ten prawdziwy scenariusz i pokusili się o alternatywne zakończenie – decyduje o nim gracz i jego umiejętności przywódcze. Sama rozgrywka i grafika przypominają serię Sudden Strike. Warto zaznaczyć, że w bitwach możemy wykorzystać parę współczesnych „gadżetów”, np. system dalekiego wykrywania.
Perimeter 2: New Earth
Strategiczne 12 grudnia 2008
Perimeter 2: New Earth to kontynuacja dość ciepło przyjętej przez graczy strategii czasu rzeczywistego, przygotowanej przez naszych wschodnich sąsiadów, firmę deweloperską K-D Lab.
War Plan Pacific
Strategiczne 15 grudnia 2008
Tytuł oferuje możliwość wcielenia się w dowódcę floty amerykańskiej lub japońskiej podczas konfliktu na Pacyfiku w latach 1941-1945. Autorzy zdecydowali się na połączenie realistycznego podejścia do tematu z mechaniką wzorowaną na grze planszowej.
Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Strategiczne 15 grudnia 2008
Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.
Savage Moon
Strategiczne 23 grudnia 2008
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, w której zajmujemy się ochranianiem bazy przed hordami wrogo nastawionych kreatur. W tym celu stawiamy i udoskonalamy różnorakie mechanizmy obronne.
KingsAge
Strategiczne 31 grudnia 2008
KingsAge to osadzona w realiach średniowiecza przeglądarkowa strategia czasu rzeczywistego w konwencji MMO stworzona przez niemiecką firmę Gameforge. Gracze wcielają się w rolę władcy małego królestwa i starają się przekształcić je w wielkie imperium. Tytuł oferowany jest na zasadzie „free to play” z opcją mikropłatności.