Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze gry strategiczne wydane w 2002 roku

Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.

OGame
OGame

Strategiczne 1 stycznia 2002

OGame jest darmową, przeglądarkową grą strategiczną w konwencji MMO, przygotowaną i wydaną przez niemiecką firmę Gameforge. Gracze przejmują kontrolę nad niewielką planetą i rozbudowując jej potencjał gospodarczy oraz militarny starają się stworzyć międzygalaktyczne imperium.

ANDiOSWWW

Car Tycoon
Car Tycoon

Strategiczne 4 stycznia 2002

Car Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze mogą wcielić się w szefa firmy zajmującej się projektowaniem, konstruowaniem, dystrybucją oraz sprzedażą pięknych i lśniących samochodów.

PC

Earth 2150: Lost Souls
Earth 2150: Lost Souls

Strategiczne 7 stycznia 2002

Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

PC

Tropico: Rajska Wyspa
Tropico: Rajska Wyspa

Strategiczne 9 stycznia 2002

Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

PC

Heroes of Might and Magic III Complete
Heroes of Might and Magic III Complete

Strategiczne 15 stycznia 2002

Kolekcjonerska edycja trzeciej odsłony popularnej serii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, rozwijanej od 1995 roku przez studio New World Computing. W skład zestawu Heroes of Might and Magic III Complete weszła wydana w marcu roku 1999 gra podstawowa wraz z dwoma oficjalnymi dodatkami: Armageddon’s Blade i The Shadow of Death (na osobnych nośnikach).

PC

911: Paramedic
911: Paramedic

Strategiczne 22 stycznia 2002

911: Paramedic łączy aspekty medyczne znane z serii Emergency Room z dramatycznymi decyzjami jakie musi podejmować sanitariusz pogotowia ratunkowego wzywany do nagłych przypadków.

PC

Black & White: Creature Isle
Black & White: Creature Isle

Strategiczne 23 stycznia 2002

Dodatek do gry strategicznej, w której wcielamy się w bóstwo kontrolujące olbrzymią bestię. W rozszerzeniu twórcy starali się rozwinąć motyw wyborów pomiędzy dobrem i złem, aby dać graczom jeszcze więcej możliwości. Akcja rozgrywa się na nowej wyspie, zamieszkałej przez różne stworzenia. Jedną z nowości jest żeński chowaniec o imieniu Ewa.

PC

Disciples II: Mroczne Proroctwo
Disciples II: Mroczne Proroctwo

Strategiczne 28 stycznia 2002

Strategia turowa osadzona w realiach fantasy, będąca bezpośrednią kontynuacją Disciples: Sacred Lands. Wkraczamy do magicznego świata przypominającego czasy średniowiecza, gdzie cztery rasy toczą walkę o rozległe terytoria. W porównaniu do poprzedniej części usprawniono grafikę, interfejs użytkownika, a także sztuczną inteligencję przeciwników. Gra posiada tryb multiplayer do czterech graczy.

PCNDS

UFO: Gniew Boga
UFO: Gniew Boga

Strategiczne 5 lutego 2002

Laser Squad Nemesis to turowa gra taktyczna (klimaty S-F) przeznaczona do rozgrywki jedno i dwuosobowej (przez e-mail lub w trybie hotseat). Warto zauważyć, iż pracowali nad nią autorzy serii X-Com.

PC

Mall Tycoon
Mall Tycoon

Strategiczne 5 lutego 2002

Strategia ekonomiczna w stylu „zaprojektuj, zbuduj i zarządzaj” dająca graczom możliwość wykazania w roli managera wielkiego centrum handlowego.

PC

Hooligans: Europejska Zadyma
Hooligans: Europejska Zadyma

Strategiczne 10 lutego 2002

Nietypowa i kontrowersyjna strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się przywódcą agresywnej grupy kibiców piłkarskich. Akcja toczy się w Europie, a naszym zadaniem jest okaleczenie i zabicie wszystkich kibiców innych drużyn. Tytuł tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.

PC

Myth: Kodeks Absolutu
Myth: Kodeks Absolutu

Strategiczne 18 lutego 2002

Myth: Kodeks Absolutu to pełna kolekcja gier należących do jednej z najlepszych strategicznych serii w historii gier komputerowych.

PC

Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane
Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane

Strategiczne 20 lutego 2002

Ski Park Manager jest strategią ekonomiczną, pozwalającą graczowi wcielić się w rolę zarządcy ośrodka narciarskiego. Wirtualni menedżerowie muszą m.in. dbać o stan infrastruktury obiektów wypoczynkowych, budować nowe hotele punkty gastronomii, wytyczać trasy zjazdowe, a nawet pilnować spraw pracowniczych. Deweloperzy ze studia Lankhor zadbali przy tym o intuicyjnie prosty interfejs oraz miłą dla oka oprawę wizualną swego dzieła.

PC

Kozacy: Sztuka Wojny
Kozacy: Sztuka Wojny

Strategiczne 21 lutego 2002

Pierwszy oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World odtwarzającej realia XVII i XVIII wieku. Rozszerzenie Sztuka Wojny przede wszystkim rozbudowuje zawartość przeznaczoną dla pojedynczego gracza, choć nie zabrakło w nim szeregu zmian w trybie multiplayer. Do najważniejszych nowości należą dwie grywalne nacje: Bawarczycy i Duńczycy.

PC

Warrior Kings
Warrior Kings

Strategiczne 4 marca 2002

Warrior Kings to wyprodukowana przez studio Black Cactus strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w fantastycznej krainie Orbis. Gracz wciela się w przywódcę zniszczonego królestwa, a jego zadaniem jest przywrócić mu dawną świetność i pokonać wszystkich wrogów. Rozgrywka umożliwia toczenie widowiskowych bitew z udziałem setek jednostek.

PC

Warlords: Battlecry II
Warlords: Battlecry II

Strategiczne 12 marca 2002

Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.

PC

Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)
Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)

Strategiczne 18 marca 2002

Reedycja gry strategicznej Defender of the Crown, wydana w serii Digitally Remastered Collector’s Edition, w której ukzaują się popularne niegdyś gry, napisane teraz na nowo przy użyciu najnowszych technologii.

PC

Dark Planet: Battle for Natrolis
Dark Planet: Battle for Natrolis

Strategiczne 19 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w odległej przyszłości. Trzy nacje: Ludzie, Sorin oraz Dreil; walczą o dominację. Akcja gry toczy się w pełni trójwymiarowym środowisku i przy dynamicznie zmieniających się warunkach atmosferycznych oraz stałym upływie czasu.

PC

Strange Adventures in Infinite Space
Strange Adventures in Infinite Space

Strategiczne 20 marca 2002

Strange Adventures in Infinite Space przygodowa gra strategiczna w klasycznym stylu, przenosząca nas w odległa przyszłość, gdy ludzkość kolonizowała wszechświat.

PC

Battalia
Battalia

Strategiczne 21 marca 2002

Strategia podejmująca temat bitew z okresu 1700-1870. W grze możemy odegrać starcia w ramach Amerykańskiej Wojny o Niepodległość czy Wojny Secesyjnej. Sama produkcja pokazuje wojnę z punktu widzenia naczelnego wodza armii i jest niezwykle rozbudowana. Twórcy przygotowali dwa sposoby ukazania pola bitwy: 2D i 3D.

PC

Trains & Trucks Tycoon
Trains & Trucks Tycoon

Strategiczne 22 marca 2002

Strategia ekonomiczna, w której gracz staje się managerem początkującej firmy transportowej. Celem jest stworzenie wielkiego konsorcjum i dorobienie się milionów na transporcie ludzi i towarów.

PC

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs
Dragon Throne: Battle of Red Cliffs

Strategiczne 26 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi. Akcja przenosi nas do starożytnego Imperium Chińskiego, w czasy, gdy wojna podzieliła państwo na trzy księstwa - Shu, Wei i Wu. Gracz wciela się w rolę jednego z trzech władców księstw, a jego zadaniem jest zjednoczenie Chin.

PC

GlobalPower
GlobalPower

Strategiczne 27 marca 2002

Strategia turowa nazywana przez twórców „kompletnym symulatorem świata”. Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i pozwala graczowi poprowadzić wybraną nację do międzynarodowej dominacji.

PC

Army Men: RTS
Army Men: RTS

Strategiczne 27 marca 2002

Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

PCPS2GCN

Heroes of Might and Magic IV
Heroes of Might and Magic IV

Strategiczne 29 marca 2002

Czwarta odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 1995 roku przez studio New World Computing. Akcja gry przenosi nas do fantastycznego świata Jadame, znanego z gry Might & Magic VIII. Do dyspozycji graczy oddano tym razem sześć frakcji, posiadających własne typy miast, jednostek oraz technologii. Każde z nich dysponuje także oddzielną szkołą magii i może wynajmować tylko bohaterów określonej rasy. Mechanika rozgrywki uległa wielu modyfikacjom, ale i uproszczeniom.

PC

War Commander
War Commander

Strategiczne 16 kwietnia 2002

Strategia czasu rzeczywistego w której przenosimy się na pola europejskich bitew czasów II Wojny Światowej. Stajemy się dowódcą oddziału, który poprowadzi swoich podwładnych do wykonania wielu różnorodnych i niebezpiecznych zadań.

PC

Krzyżacy
Krzyżacy

Strategiczne 29 kwietnia 2002

Strategia turowa osadzona w polskich realiach historycznych, w okresie przed i po bitwie pod Grunwaldem, kiedy to rycerze Zakonu Krzyżackiego najeżdżali ziemie polskie. Możemy opowiedzieć się po obu stronach tej wojny. W grze zostały wiernie odwzorowane jednostki wojskowe i relacje sił stron konfliktu.

PC

Starmageddon
Starmageddon

Strategiczne 30 kwietnia 2002

Starmageddon to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez firmę Lemon Interactive. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy to trzy międzygalaktyczne rasy toczą ze sobą wyniszczającą wojnę o panowanie we Wszechświecie. Gra znana jest również pod tytułem Project Earth: Starmageddon.

PC

Tactics Ogre: The Knight of Lodis
Tactics Ogre: The Knight of Lodis

Strategiczne 7 maja 2002

Seria Tactics Ogre to jedna z najlepszych oferujących gry z gatunku taktycznych RPG. Tactics Ogre Advance jest czwartą grą z kolei spod tego szyldu i jedną z najlepszych.

GBA

Takeda
Takeda

Strategiczne 10 maja 2002

Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.

PC

The Partners
The Partners

Strategiczne 11 maja 2002

The Partners to symulacja niewielkiej, lecz prestiżowej kancelarii adwokackiej, zatrudniającej 21 prawników, w której musimy zadbać o dziewięć podstawowych potrzeb każdego pracownika.

PC

Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns

Strategiczne 13 maja 2002

Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.

PC

Hotel Giant
Hotel Giant

Strategiczne 17 maja 2002

Strategia ekonomiczna stworzona przez Trevora Chan’a, twórcę serii Seven Kingdoms. Gracz staje się młodym przedsiębiorcą, którego celem jest stworzenie najlepszej sieci ekskluzywnych hoteli.

PC

Cultures 2: Bramy Asgardu
Cultures 2: Bramy Asgardu

Strategiczne 18 maja 2002

Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.

PC

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs

Strategiczne 19 maja 2002

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.

PC

Atrox
Atrox

Strategiczne 24 maja 2002

Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

PC

Romance of the Three Kingdoms VII
Romance of the Three Kingdoms VII

Strategiczne 1 czerwca 2002

Romance of the Three Kingdoms VII to kolejna odsłona popularnej serii gier strategicznych, której część pierwsza pojawiła się na komputery domowe w 1985 (pod japońskim tytułem Sangokushi). Jest to jedna z najambitniejszych serii konsolowych strategii turowych.

PS2

Legion
Legion

Strategiczne 5 czerwca 2002

Gra strategiczna będąca duchowym spadkobiercą przeboju z lat 90. zatytułowanego Centurion. Stajemy się Imperatorem starożytnego Rzymu i naszym zadaniem jest dbać o ekonomię, gromadzić surowce, utrzymywać stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, a ostatecznie również prowadzić wojny.

PCANDiOS

Dino Island
Dino Island

Strategiczne 7 czerwca 2002

Dino Island to strategia ekonomiczna będąca symulatorem Parku Jurajskiego. Wcielamy się w kierownika placówki, budujemy rozmaite atrakcje, a także bierzemy udział w przywracaniu kolejnych gatunków dinozaurów. W grze zawarto szereg sympatycznych minigierek, będących również atrakcją dla naszych wirtualnych gości. Wszystko to przedstawiono w kreskówkowej, trójwymiarowej grafice.

PC

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika
Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika

Strategiczne 12 czerwca 2002

Przenieś się w świat pełen magii, fantastycznych potworów i smoków. Zostań władcą jednej z wielu charakterystycznych nacji i tak pokieruj jej działaniami by pokonała wszystkich zagrażających jej wrogów oraz przywróciła harmonię w świecie.

PC

Port Royale
Port Royale

Strategiczne 14 czerwca 2002

Strategia przenosząca graczy na tereny Karaibów, do czasów największego rozkwitu piractwa, tj. od XVI do XVII wieku. Łączy ona cechy Patrician II oraz dawnego przeboju Pirates, przy czym główny nacisk kładzie na przygodę, bitwy morskie i walkę.

PC

Strategic Command: European Theater
Strategic Command: European Theater

Strategiczne 21 czerwca 2002

Gra zrealizowana w firmie Big Time Software, specjalizującej się tworzeniu realistycznych komputerowych gier wojennych. Jej tematem jest europejski teatr działań zbrojnych II Wojny Światowej w ujęciu globalnym - Gracz staje się najwyższym dowódcą sił Aliantów bądź państw Osi i może zadecydować o losach tego konfliktu.

PC

Total War II
Total War II

Strategiczne 23 czerwca 2002

Drugi nieoficjalny dodatek do serii Sudden Strike, autorstwa niemieckiej firmy INtex Publishing GmbH. Wymaga jednie posiadania podstawowej wersji gry Sudden Strike.

PC

Industry Giant II (2002)
Industry Giant II (2002)

Strategiczne 28 czerwca 2002

Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.

PC

Micro Commandos
Micro Commandos

Strategiczne 28 czerwca 2002

Zabawna strategia czasu rzeczywistego pochodząca z firmy Monte Cristo, znanej m.in. z takich produkcji jak Economic War, Stardom: Your Quest for Fame, czy Airline Tycoon Evolution.

PC

Warcraft III: Reign of Chaos
Warcraft III: Reign of Chaos

Strategiczne 3 lipca 2002

Warcraft III: Reign of Chaos to trzecia odsłona kultowej serii osadzonych w realiach fantasy RTS-ów, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Blizzard. W krainie Azeroth siły ludzi, orków i nocnych elfów stawiają czoła inwazji nieumarłych, zwanych Plagą albo Nocnym Legionem. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych rozwiązań cyklu, ale nie obyło się bez kilku nowości.

PC

Airline Tycoon Evolution
Airline Tycoon Evolution

Strategiczne 5 lipca 2002

Nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi. Oprócz nowych dziesięciu misji i szesnastu przerobionych, doszła możliwość budowy własnych samolotów i stosowania zabezpieczeń antyterrorystycznych.

PC

Valhalla Chronicles
Valhalla Chronicles

Strategiczne 8 lipca 2002

Przeżyj prawdziwą przygodę w mitycznym świecie Wikingów, gdzie musisz powstrzymać hordy potworów wysłane przez boga wojny Ragnaröka.

PC

Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory

Strategiczne 8 lipca 2002

Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.

PC

Tombstone: 1882
Tombstone: 1882

Strategiczne 12 lipca 2002

Strategia czasu rzeczywistego, jak wskazuje sama nazwa, przenosząca wielokrotnie ekranizowaną legendę z Dzikiego Zachodu.

PC

Roboforge
Roboforge

Strategiczne 17 lipca 2002

RoboForge to interesująca gra autorstwa zespołu Liquid Edge Games, w której każdy gracz może zbudować swojego własnego robota-wojownika, następnie wyszkolić go w sztuce walki i wystawić do pojedynku na internetowej arenie gladiatorów.

PC

The Privateer's Bounty: Age of Sail II
The Privateer's Bounty: Age of Sail II

Strategiczne 2 sierpnia 2002

Samodzielna produkcja bazująca na rozwiązaniach serii Age of Sail. Akcja przenosi graczy do czasów, gdy morza roiły się od pięknych i drapieżnych zarazem okrętów. Możemy tu zakosztować wielu aspektów życia ówczesnego wilka morskiego, np. ochraniać konwoje handlowe, bronić fortu, patrolować określone akweny wodne oraz przełamywać blokady i wymykać się wrogom.

PC

Sudden Strike 2
Sudden Strike 2

Strategiczne 8 sierpnia 2002

Sudden Strike 2 jest kontynuacją wydanej w 2000 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Fireglow pozostali wierni realiom II wojny światowej, powiększając jednak obszar działań także o Azję i Pacyfik. Gracze mogą dowodzić siłami ZSRR, USA, Wielkiej Brytanii, III Rzeszy i Japonii. W porównaniu z pierwowzorem sequel odznacza się większą liczbą jednostek oraz lepszą oprawą wizualną.

PC

1914: The Great War
1914: The Great War

Strategiczne 9 sierpnia 2002

Strategia turowa pozwalająca rozegrać bitwy z I Wojny Światowej. Akcja koncentruje się na froncie zachodnim. Gra pozwala na objęcie dowództwa zarówno nad oddziałami, niemieckimi jak i alianckimi. Każda z tych stron konfliktu otrzymała własną kampanię, choć nie zabrakło również trybu multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.

PC

Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem
Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem

Strategiczne 12 sierpnia 2002

Gra strategiczna osadzona w realiach II Wojny Światowej. Gracz może objąć dowództwo nad brytyjskimi spadochroniarzami próbującymi przejąć kontrolę nad strategicznie ważnym mostem w Arnhem na rzece Ren, lub nad wojskami niemieckimi starającymi się nie dopuścić do wykorzystania mostu przez siły alianckie.

PC

MoonBase Commander
MoonBase Commander

Strategiczne 13 sierpnia 2002

Utrzymana w klimacie science-fiction gra strategiczna, łącząca w sobie gameplay klasycznych turówek z elementami zręcznościowymi. Zadaniem gracza jest obrona księżycowej bazy, zajmującej się wydobyciem złóż mineralnych. Autorzy oddali do naszej dyspozycji arsenał 18 różnych narzędzi wojny, oraz nietypowy system rozbudowy bazy, polegający na wystrzeliwaniu nieruchomych jednostek tworzących specyficzny łańcuch powiązań.

PC

Medieval: Total War
Medieval: Total War

Strategiczne 21 sierpnia 2002

Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.

PC

Celtic Kings: Rage of War
Celtic Kings: Rage of War

Strategiczne 27 sierpnia 2002

Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.

PC

Software Tycoon
Software Tycoon

Strategiczne 2 września 2002

Software Tycoon to wyprodukowana przez studio Epic Interactive strategia ekonomiczna, w której gracz może spróbować swoich sił jako szef firmy produkującej gry komputerowe. Do jego zadań należy czuwanie nad procesem dewelopingu tytułów, ale również zarządzanie personelem, dobór strategii marketingowej oraz pozyskiwanie inwestorów.

PC

Beach Life
Beach Life

Strategiczne 6 września 2002

Beach Life to zaprawiona sporą dawką humoru strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Deep Red Games. Gracz wciela się w rolę zarządcy ekskluzywnego hotelu w nadmorskim kurorcie, a do jego zadań należy m.in. rozbudowa ośrodka wypoczynkowego, zapewnienie atrakcji dla turystów, zagospodarowanie plaż oraz reagowanie na różnego rodzaju katastrofy.

PC

Cesarz: Narodziny Państwa Środka
Cesarz: Narodziny Państwa Środka

Strategiczne 11 września 2002

Strategia ekonomiczna, w której budujemy i zarządzamy miastami w antycznych Chinach. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli. Całość zbudowano na silniku z Ceasar III.

PC

Dynasty Tactics
Dynasty Tactics

Strategiczne 17 września 2002

Dynasty Tactics to turowa strategia, osadzona w realiach znanej serii Dynasty Warriors. Historycznie fabuła ulokowana została w okresie Epoki Trzech Królestw, kiedy to Chiny rozpadły się na trzy państwa, rządzone przez samozwańczych cesarzy, którzy prowadzili miedzy sobą nieustanne wojny o supremację.

PS2

Empire Earth: Sztuka Podboju
Empire Earth: Sztuka Podboju

Strategiczne 18 września 2002

Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

PC

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Strategiczne 20 września 2002

Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).

PC

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

PC

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Strategiczne 24 września 2002

Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis.

PC

Frontline Attack: War over Europe
Frontline Attack: War over Europe

Strategiczne 25 września 2002

Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez studia Reality Pump i In Images. Pozwala ona graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II wojny światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.

PC

Kozacy: Powrót na Wojnę
Kozacy: Powrót na Wojnę

Strategiczne 25 września 2002

Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.

PC

Casino Empire
Casino Empire

Strategiczne 28 września 2002

Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.

PC

Airlines 2
Airlines 2

Strategiczne 2 października 2002

Kolejny przedstawiciel coraz popularniejszych strategii ekonomicznych traktujących o liniach lotniczych. Gracz naturalnie staje się właścicielem niewielkiej firmy trudniącej się transportem lotniczym i własnymi siłami ma stworzyć wielkie, międzynarodowe linie lotnicze.

PC

Real War: Rogue States
Real War: Rogue States

Strategiczne 3 października 2002

Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.

PC

War and Peace
War and Peace

Strategiczne 11 października 2002

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasach Wojen Napoleońskich, tzn. w latach 1796 – 1815. Gracz może stanąć na czele jednej z sześciu ówczesnych potęg militarno-gospodarczych: Francji, Anglii, Rosji, Austrii, Prus oraz Imperium Ottomańskiego i zmienić historię naszej cywilizacji.

PC

RollerCoaster Tycoon II
RollerCoaster Tycoon II

Strategiczne 14 października 2002

RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.

PC

Europa 1400: The Guild
Europa 1400: The Guild

Strategiczne 18 października 2002

Europa 1400: The Guild to gra strategiczna z elementami cRPG, wyprodukowana przez ekipę deweloperską 4Head Studios. Gracz wciela się w mieszkańca jednego z europejskich miast u schyłku średniowiecza, a jego celem jest wykonywanie rozmaitych zadań przypisanych do wybranej przez siebie profesji (np. zostanie burmistrzem, dorobienie się fortuny na handlu, czy założenie arystokratycznej dynastii). Twórcy położyli duży nacisk na zgodność z historycznymi realiami.

PC

The Gladiators
The Gladiators

Strategiczne 20 października 2002

The Gladiators to wyprodukowana przez studio deweloperskie Eugen Systems strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, której akcja osadzona została w uniwersum łączącym klimaty science-fiction i fantasy. Fabuła przedstawia zmagania trzech frakcji, toczących wojnę o tron po zmarłym Imperatorze. Gracz wciela się w przywódcę jednej ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

PC

Emergency 2: The Ultimate Fight For Life
Emergency 2: The Ultimate Fight For Life

Strategiczne 21 października 2002

Druga odsłona serii gier strategicznych, która ukazuje pracę służb zajmujących się reagowaniem na katastrofy. Możemy pokierować oddziałami straży pożarnej, policji i pogotowia. Musimy zmierzyć się m.in. z karambolem drogowym i wypadkiem kolejowym, pożarem na nuklearnej łodzi podwodnej, porwaniem samolotu czy atakiem gazowym.

PC

Zoo Tycoon: Marine Mania
Zoo Tycoon: Marine Mania

Strategiczne 22 października 2002

Zoo Tycoon: Marine Mania jest drugim oficjalnym rozszerzeniem do strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Tym razem deweloperzy ze studia Blue Fang Games postanowili umożliwić graczom zbudowanie wirtualnego oceanarium. Dodatek wprowadza m.in. 20 gatunków zwierząt morskich, 21 rodzajów podwodnych organizmów i roślin oraz pięć zabawek przydatnych do pokazów z delfinami.

PC

Dragonfarm
Dragonfarm

Strategiczne 23 października 2002

Interesujące połączenie elementów strategicznych (konstruowanie różnych budynków), symulacyjnych (handel) oraz zasad którymi rządzą się Pokémony. Gracz przenosi się do krainy fantasy – Alterica, gdzie staje się hodowcą smoków.

PC

Soldiers of Anarchy
Soldiers of Anarchy

Strategiczne 25 października 2002

Soldiers of Anarchy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w zniszczonym przez nuklearną apokalipsę świecie niedalekiej przyszłości. Gracz staje na czele jednej z nielicznych grup ludzi, którym udało się przeżyć zagładę i rywalizując z konkurencyjnymi frakcjami stara się zbudować nową cywilizację.

PC

Gladiators of Rome
Gladiators of Rome

Strategiczne 27 października 2002

Gladiators of Rome to gra akcji z elementami strategii, rozgrywająca się za czasów starożytnego Imperium Rzymskiego. Stajemy się w niej właścicielem grupy niewolników/gladiatorów.

PC

Anno 1503: The New World
Anno 1503: The New World

Strategiczne 29 października 2002

Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.

PC

Age of Mythology
Age of Mythology

Strategiczne 31 października 2002

Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.

PC

G.I. Combat
G.I. Combat

Strategiczne 5 listopada 2002

Gra strategiczna, która pozwala nam objąć dowództwo nad oddziałami niemieckimi i amerykańskimi biorącymi udział w walkach drugiej wojny światowej. Poprowadź więc swoich chłopców do wielkiego zwycięztwa.

PC

Sid Meier's Civilization III: Play the World
Sid Meier's Civilization III: Play the World

Strategiczne 5 listopada 2002

Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Play the World bazuje na mechanizmach znanych z oryginału. Nadal więc prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez podbój militarny, rozwój kulturowy czy silną gospodarkę.

PC

Battle Realms: Winter of the Wolf
Battle Realms: Winter of the Wolf

Strategiczne 5 listopada 2002

Samodzielny dodatek do Battle Realms, opowiadający o heroicznej walce klanu Wilka pragnącego wyrwać się z niewoli, wprowadzający gracza we wcześniejszą historię świata Battle Realms.

PC

Far West
Far West

Strategiczne 6 listopada 2002

Far West to mieszanka akcji i strategii czasu rzeczywistego w której zajmiemy się budową i utrzymaniem rancza położonego gdzieś na dzikich preriach Ameryki Północnej w czasach gdy panowało tam bezprawie i rozbój.

PC

O.R.B.
O.R.B.

Strategiczne 8 listopada 2002

W podwójnym układzie planetarnym trwa rywalizacja między dwoma rasami o zasobny w surowce naturalne pas asteroidów, którego orbita oscyluje pomiędzy zasięgiem raz jednej, a raz drugiej planety.

PC

Ballerburg
Ballerburg

Strategiczne 11 listopada 2002

Gra strategiczna z elementami zręcznościowymi osadzona w realiach fantasy, ideowo bazująca na przeboju sprzed lat, pt. Rampart. Zabawa polega na rozbudowie zamku i jednoczesnym ostrzeliwaniu twierdzy przeciwnika. Ataków dokonujemy za pomocą szerokiego wachlarza broni oblężniczych, wśród których znajdziemy nie tylko katapulty i armaty, ale nawet wyrzutnie rakiet.

PC

Robin Hood: Legenda Sherwood
Robin Hood: Legenda Sherwood

Strategiczne 12 listopada 2002

Kolejna taktyczna strategia twórców Desperados, studia Spellbound Interactive. Fabuła gry Robin Hood: Legenda Sherwood przenosi nas w realia średniowiecznej Anglii i koncentruje się na losach najsłynniejszego rozbójnika wszech czasów oraz jego walce, toczonej w imię honoru i sprawiedliwości z lokalnymi władzami.

PC

Hegemonia: Żelazne Legiony
Hegemonia: Żelazne Legiony

Strategiczne 13 listopada 2002

Stworzona przez węgierski zespół Digital Reality kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D czerpiąca pomysły z serii Imperium Galactica oraz z gry Homeworld. Historia przenosi nas w odległą przyszłość, do roku 2104 i opowiada o konflikcie ziemskiego rząd z położonymi na innych planetach koloniami.

PCANDiOS

Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki
Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki

Strategiczne 13 listopada 2002

Strategia czasu rzeczywistego z firmy Disney Interactive wydana przy okazji premiery filmu animowanego o tym samym tytule.

PC

Napoleon
Napoleon

Strategiczne 14 listopada 2002

Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).

PC

Star Trek: Starfleet Command III
Star Trek: Starfleet Command III

Strategiczne 18 listopada 2002

Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.

PC

Pluton
Pluton

Strategiczne 20 listopada 2002

Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.

PC

Europa Universalis: II Wojna Światowa
Europa Universalis: II Wojna Światowa

Strategiczne 26 listopada 2002

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.

PC

The Settlers IV: The New World
The Settlers IV: The New World

Strategiczne 28 listopada 2002

The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

PC

Industry Giant II: 1980 - 2020
Industry Giant II: 1980 - 2020

Strategiczne 29 listopada 2002

Pierwszy oficjalny dodatek do strategii-ekonomicznej, Industry Giant II. Daje on graczom możliwość tworzenia imperium przemysłowego w czasach teraźniejszych, tj. pomiędzy rokiem 1980, a 2020.

PC

World's Greatest Coasters
World's Greatest Coasters

Strategiczne 29 listopada 2002

„World's Greatest Coasters” to gra studia Fusion Digital umożliwiająca graczowi przejażdżkę, a także wcześniejsze konstruowanie popularnych kolejek górskich.

PC

Starships Unlimited: Divided Galaxies
Starships Unlimited: Divided Galaxies

Strategiczne 2 grudnia 2002

Starships Unlimited łączy elementy strategii czasu rzeczywistego oraz gry turowej. Akcję osadzono w dalekiej przyszłości. Gracz wciela się w przywódcę jednej z wybranych ras i musi poprowadzić ją do ostatecznego zwycięstwa.

PC

Uncommon Valor: Campaign for the South Pacific
Uncommon Valor: Campaign for the South Pacific

Strategiczne 2 grudnia 2002

Opracowana przez ekipę studia 2BY3 Games realistyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Zgodnie z podtytułem gry, akcja Uncommon Valor rozgrywa się na obszarze Południowego Pacyfiku, a podczas zabawy bierzemy udział w walkach toczących się w latach 1942-43 m.in. na terenie Australii, Nowej Gwinei czy Wysp Salomona.

PC

Wyprawa na Północ
Wyprawa na Północ

Strategiczne 4 grudnia 2002

Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.

PC

Space Rangers
Space Rangers

Strategiczne 27 grudnia 2002

Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.

PC