Najciekawsze gry RPG wydane w 1988 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Wasteland
RPG 1 stycznia 1988
Postapokaliptyczna gra z gatunku RPG, zaprojektowana przez Briana Fargo i założoną przez niego firmę Interplay Productions. Obejmujemy tu kontrolę nad drużyną i zwiedzamy zrujnowany w wyniku wojny nuklearnej świat.
The Bard's Tale II: The Destiny Knight
RPG 23 kwietnia 1988
Mimo, że zniszczenie potęgi Mangara Mrocznego przyniosło mieszkańcom Skara Brae upragniony spokój, fantastyczny świat znany z gry The Bard’s Tale wciąż znajdował się w niebezpieczeństwie. Tym razem prowodyrem nieszczęścia okazał się inny czarnoksiężnik – Lagoth Zanta.
Ultima V: Warriors of Destiny
RPG 15 czerwca 1988
Odnalezieni księgi Codex of Ultimate Wisdom przywołało trzech władców ciemności, zaprzeczających trzem najważniejszym przymiotom Avatara – Prawdzie, Miłości i Odwadze.
Pool of Radiance: Fantasy Role-Playing Epic Vol. I
RPG 15 czerwca 1988
Pierwsza gra komputerowa oparta o zasady AD&D przenosi nas w świat Forgotten Realms, gdzie w mieście New Phlan nasza drużyna musi zmierzyć się z tajemniczym przeciwnikiem i jego hordami potworów.
Might and Magic II: Gates to Another World
RPG 1 grudnia 1988
Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Kiedy okazuje się, że nikczemny Sheltem dzięki tajemniczemu portalowi zbiegł do świata Cron, zadaniem drużyny bohaterów jest podążyć jego śladem i powstrzymać go po raz wtóry, w czym pomoże im jego największy wróg – znany z poprzedniczki Corak.
Wizardry IV: The Return of Werdna
RPG 15 grudnia 1988
Czwarta część kultowej serii RPG Wizardry, przynosząca sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki. Gracze wcielają się w postać pokonanej w pierwszej części gry czarodziejki Werdny, która odzyskując swe moce postanawia zemścić się za doznane krzywdy. W grze zrezygnowano z systemu zdobywania doświadczenia, zastępując go koniecznością zbierania magicznych pentagramów, pozwalających na przyzywanie coraz silniejszych potworów.
Wizardry V: Heart of the Maelstrom
RPG 31 grudnia 1988
Piąta pełnoprawna odsłona serii Wizardry, stanowiąca powrót do rozwiązań wykorzystanych w pierwotnej trylogii. Gracz staje ponownie na czele drużyny śmiałków, która musi przemierzyć podziemne korytarze celem odnalezienia i przywołania Gatekeepera, uwięzionego przez złą czarodziejkę Sorn.