Najciekawsze gry zręcznościowe wydane w 1992 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Alcatraz
Zręcznościowe 1 stycznia 1992
Alcatraz to duchowy spadkobierca gry Hostages, której główni bohaterowie – świetnie wyszkoleni komandosi – musieli unikać świateł poszukujących ich reflektorów. Tym razem nasi podopieczni przechodzą do pełnej ofensywy, a ich celem będzie wydostanie tytułowej wyspy z rąk narkotykowego barona.
Electro Man
Zręcznościowe 21 lutego 1992
Gra Electro Body (w Stanach Zjednoczonych wydana pod nazwą Electro Man) została opracowana przez krakowskie studio xLand, znane m.in. z takich produkcji jak Robbo czy Heartlight.
Thomas the Tank Engine
Zręcznościowe 11 marca 1992
Thomas the Tank Engine to gra zręcznościowo-logiczna, przeznaczona głównie dla małych dzieci, która wykorzystuje postacie lokomotyw znanych z książek i filmów. Głównym bohaterem zmagań jest oczywiście Tomasz, najsłynniejsza i najlepiej rozpoznawalna ciuchcia w historii literatury dziecięcej.
Titus the Fox: To Marrakech and Back
Zręcznościowe 11 kwietnia 1992
Titus the Fox: To Marrakech and Back to klasyczna platformówka, która poprzez uwzględnienie w niej postaci tytułowego lisa jako głównego bohatera, stała się niemal wizytówką firmy Titus Interactive (założonej przez Herve’a i Erika Caenów – późniejszych twórców potęgi Interplay).
Bunny Bricks
Zręcznościowe 12 kwietnia 1992
Bunny Bricks to gra zręcznościowa, przygotowana przez francuską firmę Silmarils, znaną na ogół z „poważniejszych” produkcji, jak np. Robinson’s Requiem czy serii Ishar. Program jest de facto klonem Arkanoida, ale podanym w przyjemnej oprawie wizualnej oraz przyprawionym odpowiednio wysoką dawką humoru.
Cool Croc Twins
Zręcznościowe 12 kwietnia 1992
Cool Croc Twins to gra zręcznościowa opracowana przez studio Arcade Masters, w której wcielimy się w rolę jednego z krokodylów rywalizujących o serce pięknej Daisy Crocette. Zarówno Punk, jak i Funk muszą przebrnąć przez sześćdziesiąt przygotowanych przez autorów programu poziomów, wykazując się odwagą i sprytem. Bracia bliźniacy mogą też wykonać zadanie wspólnie, jeśli do zmagań w Cool Croc Twins zaprosimy drugą osobę.
Night Raid
Zręcznościowe 23 kwietnia 1992
Night Raid to zręcznościowka, będąca klonem popularnego w latach osiemdziesiątych programu o nazwie Paratrooper. Gracz wcieli się w rolę artylerzysty obsługującego działo przeciwlotnicze, które nagle zostało zaatakowane przez liczne oddziały wroga.
Jill of the Jungle
Zręcznościowe 12 maja 1992
Jill of the Jungle to zręcznościówka, w której musimy doprowadzić tytułową Jill do muchomorowego gaju. Nasza droga wiedzie przez pełną niebezpieczeństw krainę, zamieszkaną przez takie stwory jak gigantyczne mrówki, węże, czy kraby. Bohaterka nie jest bezbronna i w walce z przeciwnikami może korzystać z różnych rodzajów broni oraz umiejętności transformacji w zwierzęta.
Luigi & Spaghetti
Zręcznościowe 23 maja 1992
Inwazje z kosmosu to w grach komputerowych rzecz codzienna, dlatego nikogo nie powinno dziwić, że główny bohater platformówki Luigi & Spaghetti także będzie miał do czynienia z zielonymi ludzikami.
Dinosaur Ball
Zręcznościowe 23 maja 1992
Dinosaur Ball to azjatycki odpowiednik Pang, stworzony i wydany przez firmę AMWA z Hong Kongu. Zadanie gracza (lub graczy, bo autorzy umożliwili zabawę w dwie osoby) jest bardzo proste: za pomocą specyficznego pistoletu wystrzeliwującego łańcuch, musi zbić wszystkie znajdujące się na planszy balony.
Dragon's Lair III: The Curse of Mordread
Zręcznościowe 23 maja 1992
The Curse of Mordread to trzecia odsłona cyklu Dragon’s Lair, który opowiada o perypetiach nieustraszonego rycerza Dirka. Tym razem musimy uporać się z wredną wiedźmą o imieniu Mordread, która wykorzystując fantastyczną maszynerię, teleportuje naszego bohatera do zróżnicowanych scenerii.
Magic Pockets
Zręcznościowe 11 czerwca 1992
W Magic Pockets, platformówce przygotowanej przez firmę Bitmap Brothers, wcielisz się w rolę małego chłopca, któremu podłe stworki ukradły wszystkie zabawki. Aby je odzyskać, będziesz musiał przemierzyć cztery rozległe światy, podzielone na kilka mniejszych etapów.
Home Alone 2: Lost in New York
Zręcznościowe 21 czerwca 1992
Druga część przygód Kevina McCallistera, który w wyniku kolejnego nieporozumienia związanego z wyjazdem został sam – tym razem w Nowym Jorku. Perspektywa spędzenia Świąt Bożego Narodzenia w dużym mieście nie byłaby dla małego chłopca z pewnością tak straszna, gdyby nie znajomi złodzieje, którzy niegdyś próbowali włamać się do posiadłości McCallisterów. Mając w pamięci marny los zgotowany im przez Kevina, opryszkowie postanawiają go złapać i zemścić się. W tym też momencie do akcji wkracza gracz.
Die Hard 2: Die Harder
Zręcznościowe 12 lipca 1992
Po raz drugi John McClane znalazł się w nieodpowiednim miejscu i czasie. Oczekując przylotu swojej żony do Waszyngtonu, policjant jest świadkiem interwencji terrorystów, pragnących opanować lotnisko i domagać się okupu za dużą ilość zakładników.