Data wydania: 20 grudnia 2013
Kolorowa platformówka, w której staramy się uratować młodszego brata głównego bohatera. Gracze w trakcie przygody wykorzystują magiczny pisak, umożliwiający wpływanie na otoczenie, poprzez dodawanie platform czy lin.
Gracze
Steam
Max: The Curse of Brotherhood to kolorowa platformówka, w której gracze przemierzają magiczną krainę w poszukiwaniu porwanego brata głównego bohatera. Jest ona duchowym następcą gry Max & The Magic Marker wydanej w 2010 roku na PC oraz konsolach Wii, PlayStation 3 i Nintendo DS. Jej deweloperem było duńskie studio Press Play, które odpowiada również za The Curse of Brotherhood. Zespół powstał w 2005 roku i przez lata pomagał w produkcji rożnych gier większym deweloperom, przy okazji stworzył też kilka mniejszych tytułów. W 2012 roku Press Play został wykupiony przez firmę Microsoft, stając się częścią sieci jej wewnętrznych studiów deweloperskich.
Bohaterem The Curse of Brotherhood ponownie jest mały sympatyczny chłopiec o imieniu Max. W trakcie podzielonej na wiele poziomów przygody będzie starał się on uwolnić swojego młodszego brata Feliksa, który w wyniku kłótni pomiędzy rodzeństwem, został porwany przez stwory z baśniowego wymiaru.
Tytuł jest typową platformówką 2,5D z trójwymiarowymi modelami postaci i otoczenia. Max zmierzy się w wieloma niebezpieczeństwami i przeszkodami, których pokonanie umożliwi magiczny marker. Tak więc, podobnie jak w poprzedniej odsłonie serii, gracze poza główną postacią, kontrolują unoszący się w powietrzu pisak. Występuje on w kilku kolorach, odpowiadających konkretnym żywiołom. W wyznaczonych miejscach używamy markera do przywoływania lian, platform i wpływania w różny sposób na otoczenie.
Znaczącej zmianie uległa oprawa graficzna gry. Deweloperzy porzucili poprzedni komiksowy styl na rzecz bardziej realistycznego, acz nadal baśniowego klimatu, przypominającego cykl Trine. Modele postaci i otoczenia są pełne detali i uroku. Na uwagę zasługuje również oświetlenie oraz projekty plastyczne odwiedzanych lokacji.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
Nintendo Switch 21 grudnia 2017
PlayStation 4 10 listopada 2017
Xbox One 20 grudnia 2013
PC Windows 21 maja 2014
Xbox 360 21 maja 2014
Producent: Stage Clear Studios
Wydawca: Stage Clear Studios
Dziś piszemy m.in. o dacie premiery gry Max: The Curse of Brotherhood w wersjach na Xboksa 360 oraz PC, wynikach sprzedaży Octodad: Dadliest Catch, dodatku DLC do Dead Rising 3, filmie Free to Play, a także o popularności darmowej strategii Stronghold Kingdoms. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
19 marca 2014
Studio deweloperskie Press Play zapowiedziało nową platformówkę Max: The Curse of Brotherhood, która ma być duchową kontynuacją gry Max & The Magic Marker z 2010 roku. Produkcja trafi wiosną tego roku na Xboksa 360.
gry
Michał Kułakowski
16 marca 2013
Wymagania sprzętowe gry Max: The Curse of Brotherhood:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i3 1.7 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GT 640 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 141 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1450 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
SULIK
Ekspert
2018.12.14
zanonimizowany983828 Senator
Świetna, pomysłowa, dająca wiele frajdy platformówka. Nie jest trudna, ale nie jest też przesadnie łatwa. Wcielamy się w postać dzieciaka - Maxa, przez którego brat Felix wpada w poważne tarapaty. Świadom swojego głupiego zachowania wyrusza na ratunek bratu w innym, alternatywnym świecie, pełnym potworów i pułapek. Wyposażony jedynie w pisaki, dzięki którym może dodawać i modyfikować nowe elementy otoczenia, rusza do zamku paskudnego starca, który potrzebuje Felixa, do odmłodzenia siebie i swojej pomarszczonej gęby. Na czym polega rozgrywka? Najlepiej po prostu zobaczyć zwiastun.
Pomimo liniowości gra się przyjemnie. Szkoda, że twórcy nie zostawili większego pola do popisu wyobraźni gracza. Grafika jest ładna, sterowanie bezbłędne. Jedynie miałbym uwagę do tego, że kamera zmieniała się we wielu momentach za wolno. Grę przeszedłem w 5 godzin, ale dla osób lubujących się w zdobywaniu osiągnięć gra może być dłuższa o godzinę, bądź dwie. Ogólnie polecam.
Weider_XBOX360 Pretorianin
Naprawdę fajna przygodowa gierka gdzie trzeba uratować swojego brata dobra gra na cały dzionek polecam.
zanonimizowany736000 Generał
Przeciętność pod każdym względem. Nic nie dorówna Another world i Heart of darkness
dude Legionista
Bardzo ciekawy i oryginalny pomysł na platformówkę. Główna mechanika jest ciekawa i zachęca do dalszej rozgrywki. Co jakiś czas ulepszamy nasz mazak, dzięki czemu mamy więcej umiejętnosci, ktorymi możemy żonglować. Do tego gra nie jest wcale az tak prosta, jak sie wydaje na poczatku. Jako fan gier platformowych jestem usatysfakcjonowany.