Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Blizzard Entertainment

Firma producent wydawca

Blizzard Entertainment to powstały w 1991 roku (początkowo pod nazwą Silicon & Synapse) amerykański producent i wydawca gier na komputery osobiste, konsole oraz urządzenia mobilne. Od roku 2008 Blizzard Entertainment jest częścią holdingu Activision Blizzard. Główna siedziba firmy zlokalizowana jest w mieście Irvine w stanie Kalifornia. W styczniu 2022 roku ogłoszono, że Activision Blizzard przejdzie pod skrzydła Microsoftu i wraz z Xbox Game Studios wejdzie w skład nowej dywizji giganta z Redmond – Microsoft Gaming. Połączenie zostało sfinalizowane w październiku 2023 roku.

Blizzard Entertainment jako producent gier

W początkowym okresie funkcjonowania Blizzard Entertainment (oraz jego bezpośredniego poprzednika, Silicon & Synapse) dał się poznać przede wszystkim za sprawą zręcznościowych gier wyścigowych oraz platformówek (The Lost Vikings, Blackthorne). Od połowy lat 90. ubiegłego wieku Blizzard skupia się jednak głównie na rozbudowanych i wysokobudżetowych produkcjach, bazujących na trzech legendarnych markach: Diablo, StarCraft i WarCraft (wraz z przebojowym MMORPG World of Warcraft oraz karcianką Hearthstone: Heroes of Warcraft). Jedyną grą spoza tych uniwersów jest wydana w 2016 roku strzelanka Overwatch.

Poruszając się w obrębie swych głównych marek, Blizzard Entertainment nie ogranicza się do jednego gatunku gier, sprawdzając się znakomicie zarówno w strategiach czasu rzeczywistego czy grach RPG i MMORPG, jak i karciankach, grach MOBA czy strzelaninach FPS. Od czasów wydania World of Warcraft, firma ma też opinię twórcy niezbyt płodnego, ale jednocześnie niezwykle dokładnego. Jeśli nie liczyć sporej liczby dodatków do już wydanych tytułów, kolejne duże produkcje Blizzarda ukazują się stosunkowo rzadko, a ich premiery są z reguły kilkakrotnie przesuwane, ze względu na chęć jak najlepszego dopracowania wszystkich aspektów rozgrywki. Z tego samego powodu już wydane tytuły cieszą się długim wsparciem dewelopera, a kolejne łatki i aktualizacje do nich ukazują się nawet kilka lat po premierze.

Blizzard Entertainment jako wydawca gier

Wydawcą pierwszych gier studia Silicon & Synapse, a następnie Blizzard Entertainment, była firma Interplay Entertainment. Od połowy lat 90. ubiegłego wieku firma jest jednak głównym wydawcą wszystkich swoich produkcji – początkowo tylko na terenie USA, a obecnie na całym świecie. Na początku XXI wieku Blizzardowi udało się także odzyskać prawa do swoich klasycznych gier od stojącego na krawędzi bankructwa koncernu Interplay, dzięki czemu również one trafiły do oferty wydawniczej firmy.

Historia

Początki i Warcraft

Początki firmy Blizzard Entertainment sięgają lutego 1991 roku, kiedy to w mieście Irvine w stanie Kalifornia trójka młodych deweloperów: Michael Morhaime, Allen Adham oraz Frank Pearce, rok po ukończeniu studiów wyższych założyła Silicon & Synapse. W początkowym okresie działalności koncentrowało się ono głównie na portach gier innych deweloperów, m.in. J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings, Vol. I oraz dwóch części cyklu Battle Chess. W latach 1991-93 Silicon & Synapse stworzyło swoje pierwsze samodzielne tytuły: RPM Racing, Rock ’N Roll Racing oraz przebojową platformówkę The Lost Vikings, których wydawcą została firma Interplay Entertainment. Na przełomie roku 1993-94 za kwotę 6,75 miliona dolarów studio zostało wykupione przez firmę dystrybucyjną Davidson & Associates i przemianowane na Chaos Studios. Kiedy okazało się, że nazwa ta jest już wykorzystywana przez innego dewelopera, w maju 1994 roku przyjęto ostatecznie nazwę Blizzard Entertainment, która funkcjonuje do dnia dzisiejszego.

Pod koniec 1994 we współpracy z firmą Interplay wydane zostały dwie pierwsze produkcje studia Blizzard Entertainment. Były nimi platformówka Blackthorne oraz strategia czasu rzeczywistego WarCraft: Orcs and Humans, która okazała się pierwszym wielkim sukcesem studia, dając początek jednej z jego kluczowych marek. Wydana rok później kontynuacja o nazwie WarCraft II: Tides of Darkness doczekała się oficjalnego dodatku Beyond the Dark Portal (1996) oraz ulepszonego, kompletnego wydania Battle.net Edition (1999), stając się jedną z najbardziej kultowych i najlepiej sprzedających się gier wszech czasów. W międzyczasie kilkukrotnie zmieniali się właściciele studia. W 1996 roku Davidson & Associates wraz z firmą Sierra Entertainment zostali przejęci przez CUC International, który rok później w wyniku fuzji z HFS Corporation przekształcił się w firmę Cendant. W 1998 roku, kiedy na jaw wyszły machinacje finansowe korporacji, Blizzard i Sierra zostały odsprzedane francuskiemu wydawcy – firmie Havas, która jeszcze tego samego roku została przejęta przez amerykański koncern Vivendi Games.

Diablo i StarCraft

Mimo tych zawirowań, Blizzard Entertainment nie zwolnił tempa i w 1996 roku przejął nieznane szerzej studio Condor Games, które jako Blizzard North (z siedzibą w San Mateo w stanie Kalifornia) zajęło się stworzeniem zupełnie nowej marki. Okazało się nią wydane pod koniec roku RPG akcji Diablo. Podobnie jak WarCraft, szybko stało się ono grą kultową, dając początek drugiej ważnej serii w portfolio Blizzarda. W tym samym czasie firma uruchomiła przeznaczoną do rozgrywek wieloosobowych platformę sieciową Battle.net, która po latach stała się również centrum cyfrowej dystrybucji gier Blizzard Entertainment, aktywnie rozwijanym do dnia dzisiejszego. Rok później studio przypomniało graczom o jednej ze swoich pierwszych produkcji, wydając jej kontynuację: Norse By Norse West: The Return of The Lost Vikings (znaną także jako The Lost Vikings 2). Fakt ten nie oznaczał jednak, że deweloperzy z Blizzarda spoczęli na laurach, gdyż już w kolejnym roku na rynku ukazała się kolejna nowa (i, jak się okazało, kolejna wielka) marka, czyli kosmiczna strategia czasu rzeczywistego StarCraft, bazująca w dużej mierze na mechanice serii WarCraft, przeniesionej jednak w realia science fiction.

W roku 2002 Blizzard Entertainment odzyskał od firmy Interplay Entertainment prawa do swoich pierwszych gier, takich jak Blackthorne oraz stworzonych jeszcze jako Silicon & Synapse The Lost Vikings i Rock ’N Roll Racing, a rok później wydał ich konwersje na konsolkę przenośną Game Boy Advance. W międzyczasie firma skupiła się na rozwijaniu zapoczątkowanych wcześniej marek, wydając Diablo II z dodatkiem Lord of Destruction oraz WarCraft III: Reign of Chaos z dodatkiem Frozen Throne. Obie kontynuacje przebiły wynikami sprzedaży swoje poprzedniczki, stając się kolejnymi wielkimi hitami Blizzarda.

World of Warcraft

W 2004 roku swoją premierę miała pierwsza w dorobku Blizzard Entertainment gra MMORPG czyli World of Warcraft, bazujący na uniwersum wykreowanym na potrzeby serii WarCraft i wydany w dziesiątą rocznicę powstania marki. W czasach, w których konkurencja na rynku gier MMORPG nie była jeszcze tak silna, mimo wymagania od graczy dość wysokich opłat abonamentowych World of Warcraft szybko zyskał ogromną popularność, stając się swoistym fenomenem i jednym z najważniejszych przedstawicieli gatunku, rozwijanym i cieszącym się niesłabnącym zainteresowaniem przez wiele lat. W szczytowym okresie popularności (2008 r.), produkcja zdominowała ok. 62 procent rynku płatnych MMORPG i została wpisana do Księgi Rekordów Guinessa jako najpopularniejsza gra z tego gatunku pod względem liczby subskrybentów. W tym samym roku za sprawą World of Warcraft Blizzard Entertainment został uhonorowany prestiżową nagrodą Emmy w kategorii Technology & Engineering.

W 2004 roku Blizzard Entertainment otworzył na przedmieściach Paryża europejski oddział firmy, który odpowiedzialny był głównie za wsparcie społeczności graczy World of Warcraft ze Starego Kontynentu. W maju 2005 roku firma przejęła również kalifornijskie Swingin’ Ape Studios, które miało zająć się stworzeniem trzecioosobowej gry akcji osadzonej w uniwersum gry StarCraft. Produkcja zatytułowana StarCraft: Ghost finalnie jednak nigdy się nie ukazała. Tego samego roku firma ogłosiła połączenie studia Blizzard North ze studiem macierzystym, a połączone ekipy deweloperskie przeniosły się do nowej, większej siedziby, umiejscowionej jednak nadal w Irvine w Kalifornii. Lata 2006-2010 upłynęły Blizzardowi pod znakiem rozwijania marki World of Warcraft; ukazały się wówczas trzy duże dodatki do tej gry. W międzyczasie, w wyniku fuzji koncernu Vivendi Games z firmą Activision, utworzony został holding Activision Blizzard, a Blizzard Entertainment stał się ważną częścią grupy, zachowując jednocześnie sporą niezależność. W roku 2009 udostępniona została też wersja 2.0 serwisu Battle.net, wzbogacona o szereg nowych funkcjonalności. Niedługo później przeprowadzona została migracja dotychczasowych kont użytkowników z gry World of Warcraft na konta Battle.net.

Hearthstone i Overwatch

Mimo niesłabnącej popularności swojej gry MMORPG, studio nie zamierzało porzucać wcześniejszych marek i w 2010 roku powróciło z kolejną dużą produkcją, zatytułowaną StarCraft II: Wings of Liberty. Niespodziankę stanowił jednak fakt, że pełnoprawna kontynuacja StarCrafta rozbita została na trzy uzupełniające się części – dwie pozostałe ukazały się na rynku w latach 2013 i 2015. W roku 2012 zadebiutowała zaś gra Diablo III, która jako pierwsza gra Blizzarda od roku 2000 (i gry StarCraft 64 wydanej na Nintendo 64) ukazała się również na konsolach. W latach 2012-2014 pojawiły się dwa kolejne rozszerzenia do World of Warcraft, a także dodatek do Diablo III zatytułowany Reaper of Souls. Przygotowano też odświeżoną wersję trzeciego Diablo na konsole ósmej generacji. W 2014 na rynku ukazała się kolejna, osadzona w uniwersum WarCrafta gra Hearthstone: Heroes of Warcraft, będąca pierwszą grą karcianą Blizzard Entertainment, pierwszą produkcją firmy udostępnioną w modelu free-to-play i jednocześnie pierwszym tytułem Blizzarda stworzonym również z myślą o urządzeniach mobilnych.

W kolejnych latach Blizzard Entertainment skupił się na dodatkowej zawartości do Hearthstone: Heroes of Warcraft, nie rezygnując jednocześnie z rozwijania MMORPG World of Warcraft oraz drugiej części serii StarCraft II. W roku 2015 Blizzard wydał grę Heroes of the Storm, która rozpoczęła swój żywot jako modyfikacja do StarCraft II i była swoistą odpowiedzią firmy na rosnącą popularność gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). W grze znaleźli się bohaterowie ze wszystkich trzech uniwersów Blizzarda, a także z klasycznej platformówki The Lost Vikings. W maju 2016 roku Blizzard Entertainment zaprezentował pierwszą od kilkunastu lat zupełnie nową markę: sieciową strzelaninę FPS o nazwie Overwatch. Miesiąc później do kin trafił film Warcraft: Początek w reżyserii Duncana Jonesa, będący epicką opowieścią fantasy rozgrywającą się w świecie kultowej marki Blizzarda.

Overwatch zadebiutował na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One w 2016 roku, błyskawicznie stając się hitem sprzedażowym. Trzy i pół roku później tytuł trafił również na platformę Nintendo Switch. W kolejnych latach firma Blizzard Entertainment skupiła się na rozwoju zarówno tego projektu, jak i swoich pozostałych marek, czego owocem były liczne rozszerzenia do Hearthstone’a, dodatki do gry World of Warcraft, a także drugi add-on do trzeciego Diablo.

Kiedyś to było...

Od 2017 roku firma Blizzard Entertainment zaczęła regularnie przypominać graczom o swoich największych hitach. Ów trend zapoczątkowała premiera odświeżonej wersji pierwszego StarCrafta. StarCraft: Remastered, bo takie miano nosiła owa produkcja, zadebiutował na komputerach osobistych w sierpniu 2017 roku i zyskał uznanie graczy. Nic zatem dziwnego, że po dwóch latach firma postanowiła spełnić prośby oddanych fanów gry World of Warcraft i oddać w ich ręce World of Warcraft Classic, czyli specjalny wariant swojego kultowego MMORPG-a, który przywracał świat przedstawiony oraz mechaniki do wersji z pierwszych lat funkcjonowania gry.

Niedługo później, bo w styczniu 2020 roku, do sprzedaży trafiła również gra Warcraft III: Reforged. Wbrew temu, co sugerowały pierwsze pokazy tego projektu, gracze otrzymali jedynie prosty remaster tego RTS-a, a nie produkcję gruntownie odświeżającą ten kultowy, choć leciwy już tytuł. Jakby tego było mało, w produkcji brakowało wielu funkcji zapowiadanych przez autorów; dodatkowo studio zapewniło sobie pełne prawo do modów tworzonych przez graczy. Ostatecznie pozycja otrzymała rekordowo niskie oceny graczy w serwisie Metacritic, a także spotkała się z niezbyt ciepłym przyjęciem ze strony recenzentów.

W międzyczasie, bo podczas imprezy BlizzCon 2018, studio Blizzard Entertainment zapowiedziało mobilny spin-off serii Diablo, czyli Diablo Immortal, będący owocem jego współpracy z chińskim zespołem NetEase. Fani wyczekujący jakichkolwiek informacji na temat czwartej części serii wpadli w furię. PR-owy kryzys studio zdołało częściowo zażegnać dopiero rok później, kiedy to pokazało światu upragnione przez wielu Diablo IV. Choć projekt czerpał garściami z dorobku drugiej części serii, wprowadzał również wiele daleko idących zmian. Tytuł zmierzał na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, podobnie jak zapowiedziany tego samego dnia Overwatch 2.

W styczniu 2021 roku pod skrzydła Blizzard Entertainment oficjalnie przeszło wyspecjalizowane w odświeżaniu kultowych produkcji sprzed lat studio Vicarious Visions. O tym, że stało się to nie bez powodu, gracze przekonali się już w kolejnym miesiącu, kiedy to opisywana firma zapowiedziała Diablo II: Resurrected. Remaster bestsellerowego hack'n'slasha zadebiutował na komputerach osobistych i konsolach we wrześniu 2021 roku i doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony recenzentów. Gracze natomiast narzekali przede wszystkim na problemy z serwerami. Niemniej tytuł odniósł nieporównywalnie większy sukces niż owiany złą sławą Warcraft III: Reforged.

Gaszenie pożaru

W międzyczasie jednak, bo w lipcu 2021 roku, Blizzardowi ponownie zapalił się grunt pod nogami. Wówczas to wyszło na jaw, że pracownice Activision Blizzard miały wielokrotnie padać ofiarą molestowania seksualnego, mobbingu i nierównego traktowania, a składane przez nie skargi spotykały się z lekceważeniem. Stojący na czele Blizzard Entertainment J. Allen Brack szybko zabrał głos w sprawie i zsolidaryzował się z pokrzywdzonymi, jednak już na początku sierpnia ustąpił ze stanowiska. Jego miejsce zajęli Jen Oneal oraz Mike Ybarra. Odejście Bracka poprzedził strajk, jaki pracownicy studia zorganizowali pod siedzibą firmy w Irvine. Jakby tego było mało, z raportu opublikowanego przez Activision Blizzard na początku sierpnia wynikało, że w ciągu czterech lat Blizzard stracił blisko połowę aktywnych graczy bawiących się w jego produkcjach.

W odpowiedzi na kolejne zarzuty i pozwy sądowe Blizzard Entertainment, wraz ze swoją firmą-matką, wprowadził szereg zmian. Najpierw McCree z Overwatcha, który odziedziczył swoje imię po zwolnionym przez nieprofesjonalne zachowanie Jesse'ym McCree, miał dostać nowe imię. Później zdecydowano się usunąć z World of Warcraft nazwiska wybranych pracowników studia związanych z aferą. Dalej szeregi zespołu opuścili Luis Barriga, czyli reżyser gry Diablo IV, Jonathan LeCraft – starszy projektant World of Warcraft, a także Chacko Sonny, czyli producent wykonawczy projektu Overwatch 2. Ten ostatni miał jednak nie mieć związku z aferą, a wręcz przeciwnie – być darzony szacunkiem przez pracowników. Pod koniec września dowiedzieliśmy się natomiast, że z Overwatch 2 zostaną usunięte odniesienia do byłego reżysera serii – Jeffa Kaplana. Na początku października Blizzard poinformował z kolei, że ocenzuruje wybrane żarty i flirty w grze World of Warcraft, gdyż miały one ulec „przedawnieniu” i nie pasować do nowej polityki firmy. Ponadto w październiku ogłoszono, że Diablo IV zyskało nowego reżysera. Stanowisko to objął Joe Shely, który wcześniej współtworzył World of Warcraft oraz pełnił funkcję starszego projektanta rozwoju gry Diablo III. W listopadzie natomiast Jen Oneal ogłosiła, że opuszcza szeregi firmy; od tej pory na jej czele miał stać wyłącznie Mike Ybarra.

Przejście pod skrzydła Microsoftu

18 stycznia 2022 roku firma Microsoft ogłosiła, że przejmie koncern Activision Blizzard za astronomiczną kwotę 68,7 miliarda dolarów. Po sfinalizowaniu transakcji, co miało nastąpić w 2023 roku, Activision Blizzard miało funkcjonować obok Xbox Game Studios, wraz z nim tworząc nową dywizję Microsoft Gaming. Niedługo później Blizzard ogłosił, że od 2017 tworzy grę survivalową osadzoną w zupełnie nowym uniwersum.

Tymczasem Diablo Immortal pojawiło się na urządzeniach mobilnych w czerwcu 2022 roku. Niedługo przed premierą gry autorzy poinformowali, że w przyszłości trafi ona również na komputery osobiste. Choć gracze narzekali na agresywną monetyzację, a tytuł padł ofiarą review bombingu, stając się najgorzej ocenianym dziełem Blizzarda w serwisie Metacritic, pozycja rozchodziła się niczym ciepłe bułeczki. Pod koniec lipca producenci odtrąbili wielki sukces, informując o przebiciu przez nią bariery 30 milionów pobrań i 100 milionów dolarów przychodu z mikrotransakcji. Innym (i dość niespodziewanym) sukcesem tego projektu było przyciągnięcie do marki Diablo ludzi, którzy dotychczas nie mieli z nią styczności (jak informował wydawca, dla co drugiego gracza Diablo Immortal było pierwszym kontaktem z serią).

Ponadto w czerwcu 2022 roku Blizzard Entertainment poinformował o przejęciu studia Proletariat. Autorzy gry Spellbreak mieli pomóc nowej firmie-matce w rozwijaniu gry World of Warcraft. W listopadzie 2022 roku gruchnęła wiadomość o tym, że Blizzard Entertainment oraz NetEase zakończą trwającą od blisko 14 lat współpracę. Po tym jak firmom nie udało się dojść do porozumienia w sprawie odnowienia umów, w styczniu 2023 roku w Państwie Środka miały przestać działać takie gry, jak World of Warcraft, Overwatch, StarCraft, Diablo III oraz Warcraft III: Reforged. Sprawa nie dotyczyła gry Diablo Immortal, która była objęta odrębną umową. Blizzard Entertainment nie wykluczał przy tym powrotu do Państwa Środka w przyszłości; najpierw jednak musiał znaleźć rozwiązanie będące alternatywą dla współpracy z NetEase.

Diablo IV zadebiutowało na komputerach osobistych i konsolach ósmej oraz dziewiątej generacji na początku czerwca 2023 roku. Tytuł doczekał się bardzo ciepłego przyjęcia ze strony branżowych mediów, w zależności od platformy ciesząc się średnią ocen na poziomie 87-91/100 (według serwisu Metacritic). Pomimo problematycznego startu (gra wymagała stałego połączenia z serwerami), produkcja odniosła spektakularny sukces komercyjny, stając się najszybciej sprzedającą się pozycją w dorobku producenta. Niedługo później obwieszczono natomiast, że w ciągu zaledwie pięciu dni od premiery tytuł przyniósł przychody rzędu 666 milionów dolarów, tym samym ustanawiając nowy rekord.

Fuzja Microsoftu oraz Activision Blizzard zajęła więcej czasu, niż można było się spodziewać. Po części było to spowodowane sprzeciwami, jakie zgłosiły amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) oraz brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). Niemniej, po tym jak gigant z Redmond poszedł na pewne ustępstwa, owe organy ostatecznie wydały swoje zgody, dzięki czemu 13 października 2023 roku koncern oficjalnie przeszedł pod skrzydła Microsoftu.

O tym, że idzie nowe, można było się przekonać w trakcie listopadowego BlizzConu, gdzie po raz pierwszy pojawił się Phil Spencer, czyli dyrektor generalny Microsoft Gaming. W trakcie tego wydarzenia Blizzard odsłonił skrywane dotąd karty, między innymi dotyczące przyszłości Diablo IV oraz World of Warcraft. Dowiedzieliśmy się, że pierwsza z wymienionych produkcji otrzyma duże rozszerzenie – Vessel of Hatred, z kolei druga dostanie aż trzy dodatki: The War Within, Midnight i The Last Titan.

Na początku 2024 roku firma Microsoft przeprowadziła masowe zwolnienia w dywizji Microsoft Gaming, w wyniku których pracę straciło około 1900 osób. Oprócz tego w styczniu 2024 roku ze swoich stanowisk ustąpili Mike Ybarra, czyli prezes Blizzard Entertainment, a także Allen Adham – współzałożyciel i dyrektor ds. projektowania. Niedługo później ogłoszono, że nowym prezesem „Zamieci” została Johanna Faries, czyli dotychczasowa dyrektor generalna serii Call of Duty. Oprócz tego w tym samym czasie gruchnęła wiadomość, że anulowano rozwijaną przez Blizzard Entertainment grę survivalową; część odpowiedzialnych za nią deweloperów miała zostać przeniesiona do innych, obiecujących projektów studia.

W kwietniu dowiedzieliśmy się natomiast, że 2024 będzie rokiem bez BlizzConu. Choć omawiana firma zapewniała graczy, że organizowane przez nią wydarzenie może powrócić „w przyszłych latach”, ostatecznie wybrano inną formę podzielenia się z fanami informacjami dotyczącymi przyszłości rozwijanych przez studio projektów. Jednym z tych ostatnich miał być między innymi udział w targach gamescom 2024 i innych branżowych „eventach” transmitowanych na żywo.

Battle.net

Uruchomiona 30 listopada 1996 roku jako pierwszy tego typu serwis, platforma sieciowa firmy Blizzard Entertainment powstała celem umożliwienia rozgrywki wieloosobowej w grze Diablo. Początkowo Battle.net oferował tylko kilka podstawowych funkcjonalności (listy gier, czat), jednak w miarę wprowadzania na platformę kolejnych gier, takich jak StarCraft, WarCraft II, Diablo II i WarCraft III, stopniowo była ona poszerzana o nowe możliwości. Z czasem stała się także centrum dystrybucji gier Blizzarda, umożliwiającym zarówno zakup ich wersji cyfrowych, jak i rejestrację legalnie nabytych egzemplarzy pudełkowych.

20 marca 2009 roku wystartowała nowa wersja platformy o nazwie Battle.net 2.0, która w przeciwieństwie do swojej poprzedniczki (nazywanej odtąd Battle.net Classic) oferowała odświeżony interfejs i szereg zupełnie nowych funkcji. Pierwszą z nich stanowiła możliwość połączenia kont użytkownika ze wszystkich wcześniejszych produkcji Blizzarda, co spowodowało m.in. proces migracji kont z gry World of Warcraft. Platforma zaoferowała też m.in. ulepszony matchmaking, nowy system czatu, rynek z możliwością wymieniania się własnymi mapami do gry online, a także nieobecne wcześniej osiąnięcia. W roku 2010 Battle.net został również zintegrowany z serwisem społecznościowym Facebook.

W chwili obecnej Battle.net 2.0 obsługuje nie tylko wszystkie klasyczne i nowsze produkcje Blizzarda (wliczając to wydane po jego uruchomieniu gry StarCraft II, Diablo III, Hearthstone, Heroes of the Storm oraz Overwatch), lecz również wybrane gry z katalogu wydawniczego firmy Activision (czyli m.in. Call of Duty: Modern Warfare i Call of Duty: Black Ops IIII, a w latach 2017-2019 także Destiny 2).

BlizzCon

Organizowana przez Blizzard Entertainment od roku 2005 cykliczna konferencja dla graczy oraz dziennikarzy, mająca na celu promocję gier wideo wyprodukowanych przez firmę. Kolejne edycje BlizzConu odbywają się praktycznie co roku (za wyjątkiem lat 2006, 2012 i 2024), a ich miejscem jest zazwyczaj Anaheim Convention Center w Kalifornii. Osoby, które wykupią bilet wstępu na imprezę (w cenie 100-200 dolarów), mają okazję jako pierwsze zobaczyć zapowiedziane produkcje Blizzarda i wypróbować ich grywalne wersje demo, a także wziąć udział w licznych panelach dyskusyjnych i spotkaniach z deweloperami. Całość uzupełniają atrakcyjne konkursy, torby z upominkami, a także koncerty popularnych wykonawców, takich jak The Offspring, Tenacious D, Foo Fighters, Ozzy Osbourne, Blink-182, Metallica oraz Linkin Park.

Wydarzeniem bliźniaczym do BlizzConu była organizowana w latach 2004-2008 poza terenem Stanów Zjednoczonych impreza o nazwie Blizzard Worldwide International. W roku 2009 została ona jednak połączona z BlizzConem.


Plany wydawnicze na przyszłość

Diablo Vbrak danych

World of Warcraft: Midnightbrak danych

World of Warcraft: The Last Titanbrak danych

W Polsce Blizzard Entertainment współpracuje z:


Plaion Polska / Koch Media Poland

Cenega S.A.

Wydane gry

Diablo IV: Vessel of Hatred2024

World of Warcraft: The War Within2024

World of Warcraft: Cataclysm Classic2024

Hearthstone: Finałowe starcie na Bezludziu2023

Warcraft Rumble2023

Hearthstone: Tytani2023

Diablo IV2023

Hearthstone: Festiwal Legend2023

Hearthstone: Pochód Króla Lisza2022

World of Warcraft: Dragonflight2022

Overwatch 22022

World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic2022

Hearthstone: Morderstwo w twierdzy Nathria2022

Hearthstone: Wyprawa do Zatopionego Miasta2022

Hearthstone: Rozbici w Dolinie Alterak2021

Diablo II: Resurrected2021

Hearthstone: Zjednoczeni w Wichrogrodzie2021

World of Warcraft: The Burning Crusade Classic2021

Hearthstone: Zahartowani przez Pustkowia2021

World of Warcraft: Shadowlands2020

Hearthstone: Obłędny Festyn Lunomroku2020

Hearthstone: Scholomancjum2020

Hearthstone: Popioły Rubieży2020

Hearthstone: Wejście smoków2019

World of Warcraft Classic2019

Hearthstone: Wybawcy Uldum2019

Hearthstone: Wyjście z cienia2019

Hearthstone: Rozróba Rastakana2018

World of Warcraft: Battle for Azeroth2018

Hearthstone: Projekt Hukatomba2018

Hearthstone: Wiedźmi Las2018

Hearthstone: Koboldy i katakumby2017

StarCraft: Remastered2017

Hearthstone: Rycerze Mroźnego Tronu2017

Diablo III: Przebudzenie Nekromantów2017

Hearthstone: Podróż do wnętrza Un'Goro2017

Hearthstone: Ciemne zaułki Gadżetonu2016

World of Warcraft: Legion2016

Hearthstone: Pewnej nocy w Karazhanie2016

Hearthstone: Przedwieczni Bogowie2016

StarCraft II: Nova Covert Ops2016

Hearthstone: Liga Odkrywców2015

StarCraft II: Legacy of the Void2015

Hearthstone: Wielki Turniej2015

Heroes of the Storm2015

Hearthstone: Czarna Góra2015

Hearthstone: Gobliny vs Gnomy2014

World of Warcraft: Warlords of Draenor2014

Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition2014

Hearthstone: Klątwa Naxxramas2014

Zobacz wszystkie wydane gry