Technologia PhysX w nowych grach firmy BioWare Corp.
Przedstawiciele firmy BioWare Corp. poinformowali wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że opracowany przez nią silnik o nazwie Eclipse, zostanie wzbogacony o technologię PhysX, stworzony przez koncern AGEIA.
Przedstawiciele firmy BioWare Corp. poinformowali wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że opracowany przez nią silnik o nazwie Eclipse, zostanie wzbogacony o technologię PhysX, stworzony przez koncern AGEIA.
Wszystkie nowe gry na PeCety, które będą wykorzystywały Eclipse Engine, zaoferują szeroką gamę możliwości, jakie niosą akceleratory oddziaływań fizycznych oparte o procesor PhysX. Pierwszym tytułem firmy BioWare Corp. pracującym na nowym silniku jest Dragon Age, który na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutuje dopiero w 2008 roku.
Mimo, że karty z procesorem PhysX dostępne są na rynku od marca bieżącego roku, to jak na razie, użytkownicy PeCetów nie mają możliwości powszechnego ich eksploatowania. W chwili obecnej tylko trzy „duże” gry oferują wsparcie dla tej technologii: Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter, City of Villains oraz Bet on Soldier: Blood Sport.