Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2006, 11:02

Technologia PhysX w nowych grach firmy BioWare Corp.

Przedstawiciele firmy BioWare Corp. poinformowali wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że opracowany przez nią silnik o nazwie Eclipse, zostanie wzbogacony o technologię PhysX, stworzony przez koncern AGEIA.

Przedstawiciele firmy BioWare Corp. poinformowali wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że opracowany przez nią silnik o nazwie Eclipse, zostanie wzbogacony o technologię PhysX, stworzony przez koncern AGEIA.

Technologia PhysX w nowych grach firmy BioWare Corp. - ilustracja #1

Wszystkie nowe gry na PeCety, które będą wykorzystywały Eclipse Engine, zaoferują szeroką gamę możliwości, jakie niosą akceleratory oddziaływań fizycznych oparte o procesor PhysX. Pierwszym tytułem firmy BioWare Corp. pracującym na nowym silniku jest Dragon Age, który na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutuje dopiero w 2008 roku.

Mimo, że karty z procesorem PhysX dostępne są na rynku od marca bieżącego roku, to jak na razie, użytkownicy PeCetów nie mają możliwości powszechnego ich eksploatowania. W chwili obecnej tylko trzy „duże” gry oferują wsparcie dla tej technologii: Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter, City of Villains oraz Bet on Soldier: Blood Sport.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej